načítám data...

Mercedes-Benz GLB 200d 4Matic: Takhle má vypadat rodinné auto

Spousta místa, skvělý vnitřek, rozumná spotřeba a příznivá cenovka. Postavil snad Mercedes nový rodinný ideál?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Když se řekne Mercedes, většině lidí se vybaví majestátní limuzína oplývající luxusem a těmi nejmodernějšími prvky výbavy. Ano, s tím se dá souhlasit, také si pod jménem Mercedes představím opravdu dobrý sedan. Jenže doba se mění a s ní i nákupní zvyky zákazníků. A Mercedes na toto musí reagovat, proto v jeho nabídce najdeme v současné době víc SUV/Crossoverů než klasických sedanů. Že nevěříte? Pojďte počítat se mnou. Sedany mají třídy A, C, E, S a to dělá přesně čtyři kusy. Připočítat k nim jistě můžeme i modely CLA a CLS, které Mercedes sice označuje jako kupé, ale v reálu nabízejí klasickou tříprostorovou karoserii a čtvery dveře. Jsme na šesti. S přivřenýma očima můžeme přidat také brutální AMG-GT 4-Door, který sice nemá ani 4 dveře (má jich 5), není to ani sedan (je to liftback), ale pro tuto matematickou úlohu můžeme všechny tyhle drobnosti pominout. Dohromady tedy v nabídce německé značky nalezneme 7 modelů klasického střihu. Naproti tomu, tu máme hned devítku SUV (GLA, GLB, GLC, GLC Coupé, EQC, GLE, GLE Coupé, GLS a vrcholnou třídu G). Asi nehrozí, že bychom si Mercedes zaškatulkovali jako výrobce zvýšených aut, ale jasně to ukazuje, kde jsou priority.

Foto: Daniel Borský| www.autickar.cz

Vysoký počet modelů by mohl svádět k tomu, že si budou některé typy navzájem lézt do zelí a zbytečně budou na sobě kanibalizovat. Kupodivu, Mercedesu se podařilo jednotlivé řady od sebe poměrně jasně oddělit, až jsem sám překvapen. Když jsem psal recenzi na GLC, tak jsem na konci vyslovil myšlenku, že největším konkurentem v boji o zákazníky bude „géelcéčku“ právě jeho stájový kolega s označením GLB. Po týdnu stráveném za volantem druhého jmenovaného vidím, že jsem se mýlil. Tahle auta míří, navzdory podobným rozměrům, na úplně jiného zákazníka. Tam, kde GLC hraje na jízdní dojem, komfort a zajímavé jízdní vlastnosti, tam GLB sází na vnitřní prostor a velice zajímavou variabilitu. Ale nebudu předbíhat, vezmeme to postupně.

Foto: Daniel Borský| www.autickar.cz

GLB jako takové nemá přímého předchůdce. Je to zbrusu nový model, který navazuje na kompaktní MPV třídy B a přenáší myšlenku velkoprostorového vozu do současnosti. Od toho se odvíjí také samotný vzhled vozu. Je to taková krabička na kolech, což není rozhodně nic špatného. Jasně, chybí mu dlouhá kapota a jistá dávka elegance jakou nabízí GLC, ale to mu pranic neubírá na zajímavosti. Naopak, spousta lidí upřednostňuje přiznanou užitkovost před ladnými křivkami. A to je přesně parketa pro GLB. Na první pohled je jasné, že tady se kladl důraz na vnitřní prostor a jeho maximální využití. Zároveň, aby zapadlo GLB do Mercedesí rodiny, vzdáleně připomíná vrcholné GLS, což není špatný záměr. A mimochodem, ta testovaná barva mu velmi sluší.

Foto: Daniel Borský| www.autickar.cz

Pakliže bych měl označit silnou stránku nových Mercedesů, jednoznačně bych volil interiér. Kvalitní materiály, precizní dílenské zpracování, zajímavé ztvárnění, to všechno jsou věci, jimiž sbírají body. Velmi nadšený jsem také ze systému MBUX, který funguje prostě báječně a je radost s ním pracovat, na rozdíl od některých konkurenčních řešení. Nehodlám tu však dnes vyprávět ódy na MBUX, protože bych se opakoval, takže pokud vás zajímá jeho funkcionalita, tak si najděte jeden ze starších testů, ve kterých to popisuji detailněji. GLB samozřejmě všechny tyto interiérové benefity má v repertoáru také, a jako bonus nabízí zajímavá kouzla s vnitřním prostorem.

Foto: Daniel Borský| www.autickar.cz

Dlouhý rozvor naznačuje, že v podélném směru bude místa hodně. Nicméně realita překonává předpoklady. Já jsem známý tím, že sedačku řidiče mám celkem dost odsunutou vzad, což trochu omezuje spolucestující za mnou. V GLB si však i při tomto svém nastavení mohu sednout bez problémů dozadu a dát si nohu přes nohu. Pozoruhodné. Na výšku je uvnitř tolik místa, že si tam i školou povinné dítě bez potíží stoupne, aniž by jej omezovala střecha. A při tom všem zůstává v kufru stále nějakých 580 litrů prostoru, což je víc než dostatek. Posuvné zadní sedačky navíc umožňují měnit variabilitu interiéru přesně dle aktuální potřeby, takže můžete kufr i výrazně zvětšit. GLB se volitelně nabízí i v sedmimístné konfiguraci (testovali jsme pětimístnou) a rozhodně není třeba mít strach z nedostatku prostoru ve třetí řadě. Tady je místa dost. Snad jen na šířku by si GLB zasloužilo nějaký ten centimetr navíc.

Foto: Daniel Borský| www.autickar.cz

O pohon tohoto středně velkého SUV se staral napříč uložený dvoulitrový turbodiesel o výkonu 150 koní. Řekl bych, že to je takový ten ideální střed nabídky. Pro někoho, kdo shání rozumnou dynamiku, vykoupenou slušnou spotřebou, bude tato specifikace tím pravým ořechovým. Já jsem zakončil testovací týden se spotřebou 6,3 litru na sto, což je slušné, když uvážíme velikost GLB. Pohon všech kol 4Matic funguje naprosto spolehlivě a dodává potřebnou důvěru i na klouzavém povrchu. Zvláštní pro mne bylo fungovaní převodovky. Byl jsem natolik ukolébán její hladkostí, že jsem první tři dny byl přesvědčen, že se jedná o hydrodynamický měnič a už už jsem si připravoval proslov, kterak jsou dvouspojky naprd, protože neumí být hladké a chybí jim sofistikovanost ve spojení s dieselem. Jenže pak jsem se podíval do technických detailů a zjistil, že tady je, ehm trapná chvilka, osmistupňová dvouspojka. Inu, očividně to tedy lze naladit tak, aby to i náročnému řidiči dělalo radost, jen se musí chtít. S prací pohonného ústrojí jsem byl nadmíru spokojen a myslím, že vyhoví většině řidičů. Nemohu si však odpustit menší výtku stran hlučnosti agregátu. Ten je totiž zbytečně hrubý, dokud je studený a svým projevem se úplně nehodí k něčemu, co má na kapotě velkou hvězdu.

Foto: Daniel Borský| www.autickar.cz

Žádné velké překvapení nečekejte ani u podvozku. Ten je naladěný na příjemně komfortní notu. Svou posádku neobtěžuje nežádoucími hluky, natožpak zbytečnými ránami z nerovností. Tak hezky vás odfiltruje od okolního světa, jen to sportování po něm moc nechtějte. Ne, že by GLB neumělo jet rychle, to umí, ale není to jeho přirozená parketa, chybí mu přirozená obratnost. Jestli chcete nadšeně jezdící SUV, pak musíte vzít GLC. S jízdními zážitky se tak paradoxně pojí jiné věci. Tou první a jednoznačně pozitivní, jsou výkonné LED světlomety, které výrazně ulehčí noční cestování. Svítí totiž také až do krajů, takže máte skvělý přehled i o situaci mimo silnici, což se hodí obzvláště teď na podzim a v lesních úsecích. Druhá věc, je naopak negativní. Jízdní asistent, který má na starosti udržování v pruzích, je zbytečně agresivní a když mi poprvé sáhnul na brzdy ve chvíli, kdy jsem to nečekal, tak jsem hodně nadával. Tohle by zasloužilo vylepšit.

Foto: Daniel Borský| www.autickar.cz

Verdikt

Mercedes-Benz GLB pro mě byl velkým překvapením. Neměl jsem žádná velká očekávání, ale dostal jsem auto, které mě jistým způsobem okouzlilo. Přesně takhle si totiž představuji rodinný ideál. Prostorný, dobře jezdící, pohodlný se skvělým vnitřkem. A to jsem se ještě nezmínil, že v některých specifikacích vychází cenově příznivěji než domácí Kodiaq. Škodovka dražší Mercedesu? Zajímavá to doba. Tak trochu hádám, že až za tři, čtyři roky přijde ke slovu obměna mého domácího vozového parku, půjdu se asi jako první mrknout k Mercedesu. A dost možná odjedu právě v tomhle modelu, což je ten největší kompliment, který GLB mohu složit.

Technické údaje

Motor: přeplňovaný vznětový čtyřválec 1 950 cm3
Maximální výkon: 150 koní (110 kW) při 3 400 ot./min
Točivý moment: 320 N.m při 1 400 – 3 200 ot./min
Převodovka: osmistupňová dvouspojková
Provozní hmotnost: 1 735 kg 
Maximální rychlost: 201 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,3 s
Kombinovaná spotřeba (udávaná): 5,2 l /100 km
Kombinovaná spotřeba v testu: 6,3 l / 100 km
Cena (GLB 200d): od 1 007 930 Kč

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Moctezuma
02. prosince 2020, 06:27
1

Pěkný den přeji. Nudná 150k naftová verze za cca 1,2 M (předpokládám)? Tohle si žádná obyčejná česká rodinná idylka nekoupí :) To bych šel raději rovnou do pěti e83 a pro jistotu bych tři koupil na náhradní díly :-)

reagovat
peca
02. prosince 2020, 08:47
8

Ok, chapu. Od tohoto tydne je odpoved na vsechno a nejlepsi auto na svete obstarozni X3 :-D

krab
02. prosince 2020, 09:20
0

Hehe :-D To spíš pánové to Durango R/T jak ho zmiňuje El Gringo o pár komentářů níž pod blogem o X3. To je kára ... a jestli v Mexiku vyjde na 350 tak málo ojetá a v podstatě zánovní, tak to je pecka. U nás aspoň 2x tolik :(

GLB nebude jistě špatný. Je to posun od tradičního vnímání mercedesu někam trošku jinam, přesně jak Dan píše - cílí konkurenčně na Kodiaq nebo Tiguan Allspace. Je o něco dražší, ale ne o tolik a nabídne hvězdu. Recept na komerční úspěch to asi není špatnej, já bych to nekritizoval. Ale asi tu chápu pohled člověka co žije v Americe, protože tam by za ekvivalent toho 1.1 mio (za nějaký skladový kus) pořídil 2 letou Escalade (asi). Takže se tomu asi může v duchu vysmívat.

beastar
02. prosince 2020, 11:37
0

Prumerna ceska rodina si to jiste nekoupi. Rodin co si to dovoli s klidem misto oktavky rs, nebo kodiaqa fplny bude porad dost. A ja se nedivim. Mercedes svymi suv ted trefil stred. Nehlede na to ze na ico sleva 20% no problem a to se nemluvi o skladovce. Klíďo 900 az 1m.
-
Komentář upraven 2. 12. 2020, 11:58:18
-
Komentář upraven 2. 12. 2020, 18:12:19

Sa
Sato
02. prosince 2020, 11:49
0

Clio za mega? To bude asi nejaký elektromobil alebo stará mid engine V6? :)

peca
02. prosince 2020, 14:32
0

Durango R/T je bozi! Najezdil jsem v nem par tisic kilometru a nutne ho potrebuji. To auto melo vsechno, co clovek od SUV potrebuje :-)

beastar
02. prosince 2020, 18:12
2

Sato: Byl to preklep a bylo tam navic CILO a neClio;) Opraveno. Clio zatim za mega neni ale nema k tomu daleko mid engine;D
-
Komentář upraven 2. 12. 2020, 18:14:06

Sa
Sato
02. prosince 2020, 18:49
0

a sorry, tiež vidím to čo chcem :)

Moctezuma
03. prosince 2020, 03:25
-1

Z mé strany to byl klasický trapný vtípek. Snad to Krabe nebereš osobně :-)

Máš pravdu, že jsem již asi trochu zdegenerován místním trhem, kde tu mléko rozváží V8 :-) Ale názor bych měl na GLB stejný jako když jsem žil v ČR, Španělsku, Brazílií a nyní v Mexiku. Přijde mi šílené zaplatit tolik peněz za tak průměrné a pro mě nudné dieselové auto. Na druhou stranu, když jsem nabídl taťkovi, že mu dovezu při návratu do ČR 3 roky ojeté Durango R/T či jiné zajímavé auto za 400k, tak stejně chce nového Tiguana Allspace či novou Hondu CR-V za 500k.. No nic, zdržím se komentářů u recenzí obdobně nudných aut :)

Co zde chci více, jsou recenze na zajímavé auta :) V každém případě díky za práci všem, co zde píší zajímavé články :)

krab
03. prosince 2020, 08:43
0

Právě to bylo vtipný, já myslím, že to každýmu musí být jasný, že je to myšlený jako legrace... Mimochodem já sem třeba ten poslední blog o tom, že jsem koupil obstarožní BMW psal taky částečně jako legraci sama ze sebe. Protože tady lidi vědí, že jsem nikdy nebyl příznivcem SUVček, tak je legrační, že pak v jednom přes zimu budu jezdit...

Jinak s tím ostatním co píšeš souhlas, to bychom si v podstatě notovali. Ale svět nových aut, která dneska ty redakce všech médií testují je prostě takovýhle. Většina aut prodávaných oficiálně v ČR je prostě pro nás blázny do aut nudných. Anebo automobilky rády teď půjčují hybridy a elektro, protože to potřebujou logicky propagovat. A těch zajímavých motorizací ubývá teď na příští rok až smutně moc, kam to povede jsem taky zvědav. Takže ono recenze na zajímavá auta sice jde, ale vyžaduje to víc vynalézavosti, času a ve výsledku stojí i víc peněz, takže hele buďme rádi, že tu tenhle web takhle fajnově funguje a my si sem můžem přijít virtuálně pokecat (často o nesmyslech) o nějakou tu pauzu na kafe mezi prací...

beastar
03. prosince 2020, 09:23
7

Sice asi nemám tolik odžito v zemích, kde se mluví Španělsky, nebo dialektem španělštiny kde se víc šišlá. Za to sem si něco odžil a odkecal v zemích, kde se teda mluví Německy. A ona realita v ČR (v EU) ohledně aut je fakt trochu jiná než v Mexiku, potažmo v USA. To jako je asi zbytečná diskuse. Jezdit v Mexiku naftovým Mercedesem nedává smysl stejně jako jezdit Durangem R/T v ČR. Teda jako jde to, že jo jen to asi nebude úplně to pravý pro běžný řidiče. Je zajímavé jak je třeba vnímaný Mercedes v USA a naproti tomu jak tady někteří téměř až uctívají naprosto průměrné americké SUV mamutích rouzměrů na okresku mezi Horní Dolní a Zelenou Lhotu totálně nepotřebné:) Nehledě na to že si myslím když kouknu zběžně na HDP a životní úroveň, že takové Durango v Mexiku určitě není auto pro průměrnou rodinu. To sice tenhle Mercedes taky ne ale realita toho koupit si nové prémiové auto bude tady asi větší. To tady pan evropan z ambasády jedné z nejbohatších zemí světa asi nepochopí:D Nicméně tátu vcelku chápu proč by měl živit užranej osmiválec z druhýho konce planety když může v klidu jen o málo dráž koupit normální "lokální" auto. Dovážet SUV nedává smysl přes celou planetu.Chtěl bych znát jeden důvod proč bych jako zájemce o střední SUV měl chtít osmiválcový, benzínový Durango nebavíme se tady o Viperu, nebo Vette, nebo třeba kobře...

My se tady bavíme o průměrném americkém autě pro sotva středostavovskou emerickou rodinku. A vy to srovnáváte s Mercedesem:D LOL fakt to je až roztomile mimoňský. Nehledě na to že technologie a prvky výbav, co jdou koupit do GLB snad asi ani Durango neumí mít (Ano v Mexiku tohle asi 99% lidí neřeší) Už základ GLB je docela slušnej a když to auto trochu dovybavíš a koupíš sice pravda dvoulitrovej čtyřválec (300k) bude to po všech stránkách obratnější a příjemnější suv, než NEJEN Durango.... ale 70% US SUV a pickupů. Stojí to pak asi 1,3 což vzhledem ke znáčku na kapotě a tomu, co teď stojí obyč auto je dobrý. No jo to je ale jedno nejlepší je patnáct let stará X3 a Durango který udělá podobnej výkon z osmiválce jako Mercedes ze čtyřválce (další LOL) a tady stojí (R/T) s DPH 1,5 mio... Za to je to GLB v plný a pořád bude jezdit líp. Já vůbec nechápu proč se máte potřebu jakkoliv vyjadřovat k autům který jsou evidentně mimo vaše vnímání a rozlišovací schopnosti. Já taky povětšinou nepíšu nic ke starým plečkám. Tedy někdy jo, ale určitě k tomu nezapomenu dopsat že za tři kila si Krabe mohl mít doma zánovní Tipo bez starostí nebo za 400 novou Vitaru a ty máš starý BMW... :D Co žere jako Tipo a Vitara dohromady. Záruka na to není a image taky nic moc. Fuj to sem se rozepsal, že já na to vůbec reaguju když nemá cenu to stejně psát protože je to pořád dokola.
-
Komentář upraven 3. 12. 2020, 09:24:57

Moctezuma
03. prosince 2020, 18:40
-1

Krabe, souhlas. Výsledkem všeho bude, že si lidé budou opravovat své staré auta, protože na nový hybrid či elektro prostě rodinný účet učitele SŠ a zdravotní sestry stačit nebude. Pan evropan z ambasády jedné z nejbohatších zemí světa si hybrida či elektro také nekoupí, jelikož i pro něj jsou tato auta drahá :) . ČR či EU určitě nebude kopírovat Kubu, kde stojí jedničková Fábie 1,4 přes 30 000 USD a Moskvič 25 000 USD (Kubu znám velmi dobře), ale bude kopírovat jiné země, kde jezdí auta v průměrném stáří přes 20 let.

Beastare, na tvůj komentář se vždy velmi teším. :-)

Souhlasím, že je vtipné vidět některé lidi před obchoďákem, jak se fotí u 10 let starého Rama 1500 s komentářem: Tyvoe, to je auto ! :D Opravdu zvláštní jev.

Proč by měl raději řídit uřvaný a užraný osmiválec než 1.4TSI? Protože najezdí do 5000Km ročně a prostě Durango nebo třeba bratr Grand Cherokee vypadá subjektivně lépe. Při mém hledání náhradních dílu na Dodge jsem nalezl levnější díly než na většinu VW či Škoda ve stejné/podobné třídě.

Nevím, jaké prvky výbav chceš více než např. 3 zón. klimu, adap. tempomat, hlidání mrt. úhlů, tlak v pneu, vyhř. volant, systém aut. br. při pravděpodobném nárazu, 8,4 palc. dotyk. obrazovku, sport režim, blokace předních brzd na pálení zadních gum (tohle bezesporu okomentuješ :D ), šibr, 8st. ZF převodovku + blablabla mnoho další výbavy, která je dneska u Duranga, Chargera atd. běžná. Nevím, co umí hvězda či Tiguan víc, aby mne přesvědčil a upřímně, abych nutně potřeboval např. adap. tempomat.

Podle mě lidi v ČR řeší výbavu stejně jako v USA či Hondurasu. V Německu to bude určitě jiné.. Možná jsem hloupý a rozhodně vím prakticky prd o motorech, ale mé skromné podvědomí mne praví, že atmo V8 asi vydrží déle a rozhodně nebude drahé na údržbu než oturběná L4 s nádrží na močovinu.

Na druhou stranu Beastare, nejsi rád, když otevřel autickare a můžes se pěkně rozepsat (a určitě se u toho šibalsky usmívat) přesne na lidi, jako jsme my, kteří jsou absolutně mimo realitu?:-)













krab
04. prosince 2020, 09:09
2

Beastar to ví, že si sem chodí virtuálně vyměnit životní moudra pár autíčkářských individuí a taková ta stádovitost se tu moc nenosí. Nikdo jistě nerozporuje, že auto jako je to modrý GLB na naftu není dobrý auto. Pochopitelně bude, zrovna jako bude v pohodě auto Kodiaq nebo Karoq co si koupili letos rodiče výměnou za staršího Superba. Lidi co tahle auta kupují je mají rádi a nechtějí letité ojetiny a my, dobrodružnější povahy radši koupíme starší ojetiny s pořádným motorem. Durango mi náhodou přávě přijde do našeho prostředí jako správně ulítlá volba a auto co rozhodně bude umět potěšit.

beastar
04. prosince 2020, 09:23
2

Kluci ja vam nic neberu. Mimo realitu trochu jste oba. Jeden v Mexiku, kde te realitu neznam dobre a priznal sem to. Druhy u Rudny s Lotusem a Porsche v garazi kritizuje stadovitost:) To uz sme si ale Peto psali tolikrat. Auta zminuju pro ten kontrast ne ze ti je jakkoliv nepreju ci zavidim. Realita v EU je ze Durango jako daily neni dobry napad. Navic auta pres mio se berou casto ma fl na p.o. Durango se blbe obhajuje pokud netahas bagr:) Glb je proste zasah. Hezky to dole vysvetlil Yorkin. Ten se orientuje dobre. Ja bych si to taky nekoupil. A neni to dlouho, co jsme doma premysleli o RAMu.

A ze by se prakticky vyuzil. Nakonec to nedopadlo protoze jezdit s tim jeste denne Prahu, dalky do CH s tim nikdo nechtel po silnickach tady. Nakonec to bylo vlastne taky obri GL.

Slower
04. prosince 2020, 12:30
6

Ono je taky Durango a Durango. Alespon v USA se to tolik od CR nelisi. Vetsina lidi tam ma Durango (Charger / Mustang / Challanger / Camaro / ...) v naproste nudne specifikaci se zakladnim L4 (nebo V6). Proste protoze to nedava smysl ani v USA si priplacet za vic vykonu, co se tam da vyuzit jeste hur nez v CR, vic to basti (ano, sice je v USA benzin za pulku, ale vsechno je taky dvakrat tak daleko) a jsou na to drazsi pojistky. R/T je tam taky spis pro fanousky, fajnsmerky nebo lidi co to proste chteji a muzou si to dovolit. Vyhoda USA je, ze tyhle motory se tam jeste (prozatim) daji rozumne prodavat diky jejich mene prisne legislative a omezenim.

Trochu bych to R/T u Dodge (nebo zakladni V8 u muscle cars) prirovnal k audi S modelum, bmw M340 ( a dalsim ne full M derivacim) nebo baby AMG 43. A jejich SRT (a jine top specky) k tem RS/M/AMG63. Samozrejme cenove a vykonove trosku niz, nicmene s podobnou logikou - vetsina lidi si stejne koupi Durango GT s V6, nebo Mustanga s Ecoboostem a bohate jim to staci.

Pointa je, ze Durango R/T je v CR nesmysl, ale stejne tak i v USA nebo asi i Mexiku (jen o neco min). A lidi tam to tak nejak reflektujou, jen ty "nesmyslny" specifikace jsou tam dostupnejsi nez v Evrope. A dailit to v Evrope - za me klidne, ja bych ale nechtel. Jen se pak tak trochu smeju, kdyz ty lidi nejspis presvedcujou hlavne sami sebe v ruznych diskuzich a FB skupinach "US cars" , jak to je dobry napad a super, levny, prakticky, bezpecny a nevim co jeste dalsi. Proste neni a asi oni maji nejaky mentalni blok si priznat, ze maji nepraktickou vec jen pro svoji radost nebo dobry pocit. Coz se v CR moc nenosi. I kdyz to je za mne relevantni duvod.

A vlastne i ten pocit a diskuze je v USA je stejna. V CR je dost lidi, co tvrdi, ze USA auta jsou nej a Evropska produkce nuda. Ano, je to nuda kdyz nekdo srovnava SRT se zakladnim dieselem a ne s AMG nebo M. V USA si zase dost lidi mysli, jak tady v Evrope kazdy jezdi BMW nebo Audi a srovnava to s jejich nudnyma autama jako Chevy Sonic/Blazer nebo treba Ford Edge...

beastar
04. prosince 2020, 12:48
2

Slower: Dik, super postreh. Ja uz sem unavenej z toho to vysvetlovat na obe strany. Kdyz tu byl kamarad a jeho neter z US, tak ona u nas jela poprve v zivote Audi:) Narozdil od tebe sem v US nezil, tak nemam tak presny info. Hlavne se mi nelibilo jak tady pan z ambasady vykresluje Mexiko jako raj na zemi kde je Durango R/T tak nejak za tri kila daily pro vsechny. Zatimco v trapne Evrope musime drit abychom si koupili MB nejmensi model v nafte coz je pitomost. Nehlede na to ze srovnava uzranou us ojetinu velikostne GLE/S s novym entry level strednim SuV. Ono je to vzdy zavadejici debata. Stejne jako na tom fb i tady. Spousta lidi proste nema s EU novymi auty prakticke zkusenosti. Jen jasne vedi, ze se to strasne sere, coz je prvni blbost. Nejede to coz je druha blbost. A nafta se proste porad zatim v Evrope vyplati. Ja osobne radeji GLB, nez mit daily Durango sorry.

krab
04. prosince 2020, 13:09
1

To jsou všechno samozřejmě naprosto logický argumenty a ten vhled do toho co dnes jezdí v USA je taky moc zajímavý. Vždyť já tam byl naposledy na work and travel v roce 2003 a strávil navíc drtivou většinu z toho půl roku v Arizoně, což je z hlediska automobilovýho parku taky trošku netypická země. Tam se v tý době ještě žádné Priusy nenosily ...

A ono možná většina Čechů máme USA trochu idealizovanou a představu, že se tam jezdí kárama jako z "Drsnýho Harryho" :-D Už je to jiný a osmiválec zdaleka není nejběžnější motorizace v ulicích.

Celá pointa téhle diskuze je v tom, že já i tady kolega z český ambasády v Mexiku podvědomě preferuje nákup hračky versus praktickýho čirou logikou a matematikou vybranýho auta. Ano, nemá smysl nalhávat sobě i okolí, že nutně potřebuješ šestilitr. Ale když ho chceš, měl bys za tím snem jít, neomezovat se a udělat si tu radost.

beastar
04. prosince 2020, 13:36
1

Krab: To zcela určitě tak je. Pokud chceš šest litrů a osmiválec je nákup nějaké US káry jasná volba. Navíc i tady u nás to jde koupit od specialisty za dobrých podmínek se zárukou a tak dále. Nakonec i na tu firmu s odpočtem. Mě spíš vadí, že si teda potom oba pletete z nějakýho důvodu typ diskuse. Jasně všichni včetně mě tady občas přestřelíme. Hodíme nějaký vtípek, nesmysl. Jenže tady naprosto hloupě a neodborně srovnáváte naftový relativně malý SUV s nějakým pseudonákupem na druhém konci světa. Co to je za logiku? Jasně i u nás koupíš nové Durango R/T za 1,5 se vším a tohle stojí taky přes milion. Tady potom veškerá souvislost končí. Nikdo kdo by koukal po takovém Mercedesu se nebude pravděpodobně zajímat o něco, co vyrábí Dodge:D A myslím že je to tak v pořádku. Mercedes celkově dělá úplně jiná auta pro jiné lidi a je to stejně velký "luxus" u nás tak jako v US, nebo mnohem chudším Mexiku. Možná to vnímání těch aut je jiný což je naprosto jasný.

Srovnávat ceny ojetin i nových aut je naprostá pitomost pokud je to země ve Střední Americe a malinká zemička uprostřed Evropy dneska pomalu i EU. Takže jo jít si za snem je v pořádku, ale to sem fakt nepaří a ani herr otec tady pána z ambasády nevidí jako SEN jezdit daily v ČR stodolou co žere patnáct a nakonec to ani moc nejede... přetože je benzín "jenom" za 28,-. Chápeš?

Moctezuma
04. prosince 2020, 19:12
-1

Že já blbec jsem tu vůbec napsal, kde pracuji :-) Očividně to některé automaticky irituje a představují si, že zde pracuji z úředního bazénu a v garáži mi stojí 7 Durang SRT a jedna narychlo zakoupená X3, kvůli ochraně "mein otce" . Beastare, jestli chces být taky pán z ambasády, tak se občas objeví veřejné VŘ. Nedávno se hledal člověk do Bejrůtu. Stačí ti škola (né života), jazyky a prověrka na stupeň tajné. Ale nepočítej s tím, že se snižím na to, že tě pak budu oslovovat jako pána z ambasády mimo realitu a přitom si myslet, jak ti to nandávám. Tvůj style odpovědi je naprosto čitelný a je zřejmé, kam míříš :) Ale v pohodě, nechám tě v tom, když ti to dodáva pocit štěstí.

Možná si vlákno přečti od začátku znova a zjistíš, že tu nikdo nesrovnával ceny aut ze Střední Ameriky a EU/ČR. Jediné, co tu padlo, kolik v MEX stojí ojetina s dalším komentem od Kraba, že v ČR stojí 2x tolik. Žádná slova o srovnání ojetých aut z SA a GLB tu nepadlo a možná s podivem zjistíš, že jediné srovnání cen se nachází ve tvých komentářích :) Jó a "šišlá" se v Portugalsku, nikoliv v Brazílií. Jediní, kdo trochu "šišlají" jsou Cariocas v Rio de Janeiro, ale ne tak moc, jak jsi možná slyšel v Portugalsku.

Jen ať je GLB úspěšné a prodává se. Nic proti tomu nikdo nemá. Jen mi to přijde jako nudné auto za spousty peněz. Tak jako spousty nových aut. Tak samo jako mne nebavilo jezdit v novém služebním autě a raději jsem jezdil svojím (a teď se podrž) a za svůj benzín v pracovních záležitostech. Není to obhajování mentální retardace a chtíče mít zajímavé a nepraktické auto. Prostě i přes některé znaky nepraktičnosti si koupíš nebo chceš koupit auto o kterém ti 98% lidí řekne, že je to auto zbytečné a "žere". To je jak s životem. Někdo ho má nudný, nudný, průmerný či zajímavý, nehledě na výši peněz :)









beastar
04. prosince 2020, 19:55
2

Asi tak..S tim zacatkem si vazne mimo. Tu ambasadu pouzivam proto, ze bezny Mexican z ulice by mluvil o cenach jinak. A taky by mu asi GLB bohate stacilo. Mam svoji firmu asi tak 18 let do statniho bych urcite nesel. S auty obchoduju jenom prave tuhle kratkou dobu. Prodame i ted do mesice slusnou varku aut. A ano o Jizni a Stredni Americe toho tolik nevim, ale nejake ty skoly mam a jazyky teda umim 4 bohuzel Spanelsky ani Portugalsky neumim. Zatim nebylo ani potreba:) Vis ja se tady vyskytuju uz dlouho. Prijde mi usmevne kdyz se tady objevi nekdo "nove". Pisu tady dost lidove prave proto ze nemam potrebu si hrat na pana a nikdy sem nemel. To ze pro tebe to osloveni nese negativni konotaci to me mrzi.

A dopadne to tak, ze me absolutne neodhadne. Jak sem psal pletete si debatu. Tvuj prispevek by mohl patrit jinam nee pod test dieseloveho MB. Srovnani cen je nerelavantni tak jako tak. I v tom co kde stoji 2x tolik. Vubec jako zaklad je pochopit co je vhodne pro zakaznika v EU. Jasne ze Glb si nikdo nebude kupovat jako dream car. Proc by mel? Takze pana z ambasady prectete si jeste jednou koment Slowera to rika vse. A to je i muj point. Nazor ze je to nuda a podobne neberu. Asi nebudes cilovka. Tim bych to jako pan podnikatel z Prahy ukoncil...

Ha
Habakukk
02. prosince 2020, 07:46
2

Pro mě také líbivý Mercedes. Cena vzhledem ke znaku na kapotě asi odpovídající a 150 koňová nafta no proč ne, brzda provozu to nebude.

reagovat
sc
screepy
02. prosince 2020, 08:04
3

Já nechápu, co vedlo MB k tomu, aby opustili svůj design s ostrými hranami, tohle zaoblení je strašně fádní a nudné. Když se podívám na MB GLK, kterému je dneska bratru 12 let, pořád je to svěží pěkný auto, na který se podívám a hned vím, že je to MB, ať už se dívám z jakéhokoliv úhlu. Tohle zaoblení ve mě akorát evokuje dojem, že kdyby na to dali znak jakýkoliv jiný značky, tak řeknu, hele..to je ale pěkný Renault, trochu vypadá jako Mercedes. Nedávno jsem zrovna tenhle model viděl u nějakého dealerství MB, tak jsem ho šel omrknou blíž a bylo mi akorát mdlo, za mě to auto není pěkný, první myšlenka, která mi proběhla hlavou, když jsem viděl auto z boku byla, vždyť to je Fiat Panda XXL..a pokud se mi tohle asociuje s MB na první dobrou, tak je něco špatně.

reagovat
PeterLuk
03. prosince 2020, 19:01
2

Presne toto som chcel napísať. Zatiaľ čo nové sedany a kombíky sa mi páčia, toto je neskutočná nuda, akurát pred týždňom som GLK obdivoval, aký to má nestarnúci dizajn. Stále vyzerá moderne, a človek si ho s ničím nespletie. Toto GLB by mohol byť kľudne facelift už 10 rokov vyrábaného auta, nie je absolútne ničím (po dizajnovej stránke, určite je to dobré auto) zaujímavé a originálne.

sheogh
02. prosince 2020, 11:35
0

1.3M se slusnym motorem... To v porovnani s tim Tiguanem a Kodiaqem nevypada spatne

reagovat
yorkin
03. prosince 2020, 20:38
5

Já bych řekl, že tohle budu u nás v Jesenici potkávat furt. Jasně, že je tu plno zelenejch vdov, co jezdí GLS, ale pro takovýho toho majitele menší firmy, co se mu celkem daří, ale musí se otáčet, hypo platí 75 měsíčně na pěknej barák, ne už řadovku, ale žádnej luxus, furt nejspíš typovej projekt více méně, on a parťák mají Ečka, kterejma po dvou úspěšnejch letech nahradili Passaty a najednou manželka jde na mateřskou a potřebuje v něčem vozit jednoho a za chvíli dva sviště předškolního věku. Před sousedama to musí nějak vypadat. Tohle je prostě ideál a cena snesitelná. Nejspíš to stejně půjde na operák do firmy ;-).

reagovat
Ju
Junior
03. prosince 2020, 22:24
5

právě si popsal moji nejhlubší představu deprese

yorkin
04. prosince 2020, 06:55
2

Znám naše pappenheimské ;-). A naprosto bez urážky, vím, že pro plno lidí je to ideál, o tomhle sní a já jim to přeju. Sám to mám taky trochu jinak...

Ju
Junior
04. prosince 2020, 08:40
0

mně jich bylo dycky trošku líto :/

krab
04. prosince 2020, 08:57
1

Jo, to mě taky ... ale já si myslim, že už je spousta lidí, kteří už na to dávno přišli, že je lepší bydlet někde v obyčejnější lokalitě, platit hypotéku tak akorát aby to nedělalo vrásky na čele a jezdit tím na co reálně je bez dluhů a neřešit co na to sousedi...

beastar
04. prosince 2020, 10:30
3

Jesenice to je takovy primestsky koncentrat uspechu. Ja bych se tam nestehoval uz ani zdarma. I kdyz stejne jevy vidam na Barrandove. Tady bude Glb taky casto k videni. Stejne jako tu vidam jina MB. Sousedka ma C43 coupe treba. Nevidim na tom nic spatne. Tech faktoru je hodne proc to koupit ne kazdy chce skodovku, nebo korejce protoze je to levny v uvozovkach:D Jinak mam stejny nazor jako Junior. Chudaci. O podobnem zivote nesnim i kdyz bychom ho snadno mohli poridit.... jako hodne z nas. I kdyz teda ne v Džesenici... moc drahy dnes uz.

Jakub Pospíšil
04. prosince 2020, 10:41
0

Proč zrovna Jesenice? Vždyť to je fakt hnusná obec, takový koncentrát devadesátkového nevkusu. Ony tyhle satelity si všeobecně nemají co vyčítat, ale třeba Břežany hned vedle mají alespoň jakous takous náves a podobně. Ale Jesenice je podle mě v tom koutě tam snad nejhnusnější vesnice.

krab
04. prosince 2020, 11:14
2

Já četl "koncentrák" :-D Ale je fakt, že jsou satelitní sídliště v okolí (nejen) Prahy nad kterými by kdejaký opravdový architekt blil...

beastar
04. prosince 2020, 11:14
3

Kubo to mas pravdu. Jen ona je velka je tam vse. A prave ta povest top lokality se tam formovala v 90s. Ja bych koupil neco v Ricanech treba, nebo v Popovickach. Brezany taky dobry. Nutno dodat ze pulku obyvatel tech domu v Jesenici tvori Vietnamska vyssi trida. Maji trochu jiny vkus, nez bezny Cech. Takze podnikatelske baroko a Sapa boss style vedle sebe funguji. To vysvetluje i ten vyskyt veci jako GLS, X7, Kodiaq RS a podobne.

Jakub Pospíšil
04. prosince 2020, 11:37
0

Tak zas Vietnamci jsou fakt v tomhle jiní, to chápu. Fascinovalo mě, jak vlastně vůbec nemají potřebu zvelebovat interiér. Neomítnuté betonové stěny, žádné obrázky, žádné dekorace, maximálně utilitární, často kovový nábytek. Doma se prostě spí, proč se tam s tím crcat. Ne ve smyslu že by to měli zanedbané nebo špinavé, to vůbec, jen je to hrozně sterilní, fakt skoro jako cela.
Takže tam pak i chápu to, že venku to ve finále vypadá podobně. Jesenice je plná protihlukových stěn, zámkové dlažby a prefabrikátů.
Celkově mám k téhle straně Prahy trochu despekt, spíš mě lákají konce jako Satalice, Vinoř...

yorkin
04. prosince 2020, 14:06
0

No, protože v Jesenici tak nějak napůl bydlím, proto ji zmiňuju. Jo, různé minulé městské rady to tam úplně nekoncepčně pustily a teď se to dohání. Ale já věřím, že bude líp. Sportovní hala, biotop na koupání, i to náměstí bude (tam, jak je teď Siko pro ty, co to znají). Ještě tak jedno, dvě volební období a bude to pěkné předměstí Prahy.

yorkin
04. prosince 2020, 14:10
0

Jinak Říčany nedoporučuju. Největší koncentrace úsekového měření i na úplně absurdních místech a extrémně důsledné zasílání obsílek. Tahle strana Prahy má tu výhodu, že je kousek Posázaví, lesy a tak. To třeba na sever od Prahy nemáš. A přitom na Líbeznice prší ceny za kvalitu života a architekturu atp.

Sa
Sato
04. prosince 2020, 14:47
2

Sa trochu zastanem ludí čo bývajú v tých satelitných hororch. Neviem ako to máte u Prahy, ale tu v bližšom okolí Brna to majú developry pekne podchytené a v nových lokalitách sa pozemky bez barákov prakticky vobec nepredávajú. Takže, keď niekto chce bývať v novom dome tak má na výber hladať pozemok (dom na zbúranie) v starej zástavbe alebo zobrať nejaký developerský prokejt. Problém prvej varianty je, že také pozemky sa snáď jedine dedia alebo predávajú za úplne nezmyselné ceny, to čo sa dostane na trh je len odpad. A keď náhodou sa predsa len niečo nájde tak nastane peklo so susedmi a úradmi. Kolega takto kúpil peknú parcelu s radovkou na zboření. Cca tri roky mu trvalo kým dostal búracie a následne stavebné povolenie. Reálne bude bývať tak po 4-5 rokoch, a to som ešte optimista. Nove rozparcelované lokality sú oproti tomu prakticky bezproblémové. Keby kupil rovno nejaký developerský projekt nemusí jeho dieta vyrastať 1/3 detstva v dvojizbáku.
Alebo dosť vela ľudí skončí v starom baráku, ako aj ja, čo teda tiež nikomu nedoporučujem. To je niečo ako kinderko kde je vo vnútri pravdepodobne nasraté... Vo výsledku po rekonštrukcii ma to stálo rovnako ako ten developerský hnus o dve ulice vedla, roboty je tu stále ako na kostole a tie dva roky života čo som tu nechal mi už nikto nevráti :)

Fa
Fandatik
04. prosince 2020, 16:32
0

Já mám rád Sobín a tu stranu. Narozdíl od Hostivice je to ještě Praha. Přitom jsi na vesnici. Na Zličín s trochou přemlouvání lze dojít pěšky. A ceny bývaly normální. Nevím jak teď.

Pochtli
09. prosince 2020, 13:33
0

Včera jsem měl tu příležitost se s tím krátce projet. Motoricky/řazení slušné, místo taky je. Z čeho jsem nebyl nadšený, tak byl displej budíky (za tenhle moderní mor bych střílel), ale co jsem absolutně nečekal, tak tvrdé a nepohodlné sedačky. Za tuhle cenu bych čekal jiné posezení.

reagovat
JF
JFK
07. ledna 2021, 16:43
-2

Pokud je cenovka zákazníky akceptovatelná a čekací doba dlouhá, proč by měla ctít dozorčí rada škodovky prodávat její produkty levněji? Že se naopak Mercedes stává lidovější je realita, ty rozdíly se dneska už smazávají, není rok 1990 a Daimler musí tyhle low cost vyrábět v maďarsku nebo v v tomto případě v mexiku. Už jenom při pohledu do interieru vidím dost laciných řešení, jak se jenom ušetřilo sdílením identického ofukovače, navíc použitým napříč přes x modelů, nebo triviální pravolevou přístrojovkou bez kapliček s jedním jednoduchým LED panelem, který se pro LHD uprostřed jednoduše vymění, laciný softnose předek atd, atd... ti by mohli v úsporách školit i sesterskou Dacii.. :)

reagovat
Št
Štěpán R
07. ledna 2021, 23:29
-2

Tohle je prostě hrůza. Stejně jako všechny ty Áčka, Béčka, Citany. Jsou to auta, ke kterým se Mercedes nikdy neměl snížit. Trh netrh. Zdá se, že Källenius to pochopil. Chce tenhle lowend zaříznout.

reagovat
beastar
08. ledna 2021, 11:41
1

Oba vime, ze nic takovyho se nestane. Cla, Glb, Becka to vsechno jsou prodejni hity. Nikoho uz dneska v dobe kdy to tak dela konkurence. Maserati ma Suv, lambo taky... Nenapadne rusit vynosne programy. Cili rikat si muzou co chteji:)

Št
Štěpán R
08. ledna 2021, 12:50
-2

Nevíme nic. On mluvil o tom, že tyhle levný auta mají podobný náklady na vývoj a výrobu jako ty dražší a lepší a přitom mají nejnižší marže. Prý se to musí osekat.

Fa
Fandatik
08. ledna 2021, 13:09
-2

Källenius je velkým zastáncem elektrifikace (plug-in i full). Katování kostů je nevyhnutelné. Rušení manažerských pozic (více jak 1000 míst), ale i snížení modelů a dostupných motorů, což je nápad Brechta.
A věci jako A, B, atd. snižují status symbol MB. Jak se to projeví na vnímání modelů od toho E výš? Se projeví třeba až za deset let.

Ja
Jacob13
08. ledna 2021, 14:09
2

Áčko je tu s námi 23 let (a to první generace áčka byl mnohem větší rozdíl od éčka, než je tomu dnes, navíc jeho příchod na trh doprovázel gigantický průser). Béčko je tu 15 let a nějak jsem si nevšimnul, že by to snižovalo status Mercedesu jako značky. Dokonce ani taková věc jako Citan, což i já osobně považuji za zvěrstvo, machr index značky nijak nepoznamenalo. Těžko tedy bude mít negativní vliv tak povedené auto, jako je GLB.

beastar
08. ledna 2021, 14:15
2

Souhlasim Áčko byl ve finale naopak nakonec slusny uspech. Plus Mercedes se svou uzitkovou divizi a povesti proste proti nejblizsi konkurenci modely mit musi. Povest nepovest. Nehlede na to, ze co treba Sprinter, nebo Vito? Nedeklasuje povest S-klasse? Kdybychom se meli ridit tim, co rekne jeden manazer. Navic jak pise Fandatik. I oni maji sve vize a nazory. Vyroba a vyvoj urcite, ale treba becko je evoluce. A v dobe modularnich platforem je cela ta fraze o marzich a podobne picovina sorry. Buh vi proc to rekl mozna to ma povzbudit prodej malych modelu. Nebudou ze;) Nebo tak neco.

Ma
Martanone
08. ledna 2021, 14:26
2

Ano, nějak se mi nechce věřit, že vývoj malých Mercedesů, které využívají modulární platformu se kterou finančně pomohl Renault Group - MFA1. Ano teď už se používá MFA2, ale těch změn tam není tolik), a které do jisté míry využívají motory z kooperace s francouzskou značkou, bude stejně drahý jako u velkých modelů, které nesdílejí s cizími automobilkami nic. Část o stejných výrobních nákladech je úplná blbost. V Maďarsku a Mexiku (kde se vyrábí tyhle FWD Mercedesy) je trochu levnější práce než v Nemecku hele.

beastar
08. ledna 2021, 14:41
0

Tak nejak to presne je. Navic existuji studie ktere rikaji pravy opak, nez to co pise zprostredkovane Stepan. Realne male lowend modely patri v pripade uspechu mezi top ziskove veci. Jde to vygooglit pokud to nekoho zajima. Zrovna Acko udelalo karieru a na svuj vyvoj narocny a cenu modelu. To auto ostudu rozhodne nedelalo. Naopak. Navic ano spoluprace s Renaultem a hned je to 50/50. Becko je v hodne zemich taxik s tim spravnym logem. Jediny co se stalo, ze cast zakazniku tradicnich rad skocila niz.

Št
Štěpán R
08. ledna 2021, 18:30
-2

Ano, celou tuto diskusi jsi vlastně rozlouskl. Jak bylo uvedeno, taxík s tím správným logem. Protože každý by chtěl mít na kapotě nebo v masce hvězdu. To logo má obrovskou váhu. Jenomže tuhle váhu si Mercedes vybudoval jindy, jinde a hlavně na úplně jiných autech. Kdyby si měl image a váhu loga budovat na tom o čem je tahle diskuse, zřejmě by na tom byl s prestiží jako Hyundai.

beastar
08. ledna 2021, 18:47
1

Hmm to byl relevantní argument možná v minulém století. Ta auta o kterých píšeš, že s nimi Mercedes budoval to jméno znám. Samozřejmě ne všechna. Nicméně "C, E, S" potažmo jejich předešlé otce znám více, méně osobně docela dobře. Mimochodem zrovna u toho éčka právě ten taxík s tím dobrým logem budoval tu pověst napříč nejen Evropou. Diesely s milionem a tak dále. S klasse je nositel technologií už xy řad. A zákazníka toho auta nezajímá, že se stejným logem může potkat popelářský auto. V tom fakt problém nevidím. Nehledě na to, že na dnešní dobu je i to Béčko hodně dobře udělané auto. A třeba CLA není nejlacinější, ale naplňuje myšlenku původního céčka lépe, než dnešní céčko jestli mi rozumíš.

GLA zase přibližuje značku mladým. A tak je cílený i marketing. Tohle prostě nemá jednu minci protože někdo (ať už kdokoliv) řekl. Musíš to vnímat komplexně. A jak říkám po desáté. Konkurence dělá to stejné. Já nevím možná je to věkem. V reálu se prostě setkávám často s lidmi i manažery 55+ (asi) A to přemýšlení optikou doby před dvaceti lety je tak nějak příbuzné všem. Jakoby nechtěli vidět novou dobu. Když něco vyrábí a dělá konkurence musím jim stačit a o nějakém snižování hodnoty značky nemůže být řeč pokud to dělám dobře. A oni v rámci budgetu ty malé modely dělají hodně dobře. To je jako v roce devadesát napsat, že e36 318i co měl mimochodem táta snižuje prestiž značky BMW ano vedle sedmičky tátova kámoše v automatu v plný vypadala ta trojka chudě. Ve srovnání s tehdejším soc. zázrakem Favoritem to byla vesmírná loď.... Nad tím bych se zamyslel ...



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem