načítám data...

Mazda3 G165: Návštěvník z mechanického vesmíru

Milovníci mechanických hraček a technického purismu to mají ve světě současných aut čím dál těžší. A proto přichází na pomoc Mazda se svojí trojkou.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Přemýšleli jste někdy o tom, jak by to vypadalo, kdyby Porsche vyrábělo i obyčejná, dostupná auta? Kdyby ke vzduchem chlazeným 911 s jejich mechanickou precizností a dokonale vyváženým ovládáním existovaly i běžné rodinné sedany nebo hatchbacky? Nejspíš ne, protože od Porsche by člověk zkrátka něco takového nečekal. Dostupná auta nikdy nebyla jeho doménou a obyčejná už vůbec ne.

Ale to nic nemění na tom, že myšlenka přenesení charakteru legendárního sportovního auta do běžného rodinného hatchbacku je velmi lákavá. My všichni, kdo opravdu rádi řídíme, bychom nejraději trávili svůj čas za volanty sportovních vozů – jenomže potom nám život připomene, že musíme také vozit nákupy, kočárky, psy a tchýně. A my se smutným pokrčením ramen odejdeme od nablýskaného roadsteru na prodejní ploše dealerství a posuneme se k onomu hatchbacku nebo kombíku. Kéž by v něm bylo alespoň něco z toho sporťáku…

Může být. A vám už je asi jasné, o kterém sportovním autě jakožto zdroji charakteru tady mluvíme. O jistém malém roadsteru, který už bychom neměli jmenovat, ale v tomto kontextu musíme. O Mazdě MX-5, na některých trzích pojmenované Miata. V kruzích petrolheadů už za něco přes čtvrtstoletí své existence získala podobně legendární status jako na začátku zmíněná 911. A stejně jako ikonické Porsche je i Miata ztělesněním všeho, co motorističtí nadšenci na řízení milují: vyvážené ovladatelnosti, precizních ovládacích prvků, lehkosti a vyváženosti. Dá se takový charakter přenést i do rodinného hatchbacku s pohonem předních kol?

Pocit, že se tady odehrává něco trochu jiného než u běžných rodinných hatchbacků, získáte hned po nasednutí. Ostatní automobilky se v posledních letech předhánějí v tom, která dokáže do kabiny vecpat více displejů, která bude ony displeje mít větší a která jim svěří více funkcí. Hatchbacky nižší střední třídy se téměř bez výjimky snaží působit co nejvíce moderně a co nejvíce připomínat větší, luxusnější auta než jakými jsou. Jestli jste někdy seděli třeba v novém Golfu, Opelu Astra nebo i Hyundaii i30, asi víte, o čem mluvím.

A pokud jste na to zvyklí, možná pro vás bude interiér Mazdy3 trochu šok. Před sebou máte naprosto minimalistickou palubní desku. Podobně jako klasickým Porsche jí dominuje otáčkoměr – ale Mazda jde ještě o kousek dál a ostatních budíků se prostě zbavila. Místo rychloměru máte jednoduchý digitální ukazatel po straně otáčkoměru a všechny zbývající informace, od palubního počítače po stav paliva, jsou zobrazeny na strohých, přehledných displejích po obou stranách. Z popisu by se nejspíš mohlo zdát, že takové uspořádání bude působit lacině nebo “ošizeně”, zvláště když ho srovnáte s barevnými displeji a komplikovanými zobrazeními u konkurence. Ale nepůsobí. Působí to vlastně podobně jako moje oblíbené automatické hodinky Seiko5 vedle nablýskaných a kýčovitých chronografů s quartz strojky. Jednoduše, čistě a úhledně.

Stejný princip prostupuje i zbytkem interiéru. Obrazovka radiomapy, umístěná na vršku palubní desky, je o něco menší než bývá u konkurence zvykem a její grafika je více strohá a méně barevná. Jako by se i tady designéři uživatelského rozhraní snažili navázat na to, co předvedli návrháři se samotnou palubní deskou – tedy předávat důležité informace bez zbytečného rozptýlení. A co je možná ještě důležitější, palubní systémy nemusíte ovládat prostřednictvím dotykového displeje, protože Mazda na středový tunel umístila vlastní variaci na systém iDrive, jak ho známe z BMW. Kolečko/mačkátko, kterým se pohybujete v menu, pár tlačítek pro rychlé přeskakování mezi sekcemi nebo posun zpět a šikovně umístěné kolečko hlasitosti. Jednoduché, pochopitelné, přehledné a krystalicky čisté. Žádné zmatky a žádné zbytečnosti.

Potom se rozjedete. Jedničku zařadíte precizní řadící pákou s krátkými drahami. Pustíte spojku, šlápnete na plyn a odhalíte další definující vlastnost trojky. Totiž její motor. Ještě nedávno by nás ani nenapadlo považovat řadový dvoulitrový čtyřválec za něco byť jen náznakem exotického – naopak bychom si nejspíš stýskali po tom, aby výrobce přidal turbo nebo zvolil nějaké méně konvenční uspořádání. Dnes už jsou ale atmosférické motory v této třídě aut skoro na vymření. A i v době, kdy byly atmosférické dvoulitry standardem, byste našli jen málo takových, které mají srovnatelný charakter s agregátem 2.0 SkyActiv. 

Typickému řidiči-uživateli možná nebude jeho výrazná osobnost tak docela po chuti. I když má na poměry své třídy velice solidních 165 koní, nepůsobí Mazda3 tak rychle, jak byste možná čekali. Na vině je samozřejmě absence mohutného přívalu turbodmychadlem generovaných newtonmetrů v nízkých a středních otáčkách. Pokud dáváte přednost tomu, aby vám auto co možná nejvíc usnadňovalo život, nejspíš se vám zasteskne po vašem oblíbeném turbodieselu nebo downsizovaném turbobenzínu od konkurence. Přístup “na co řadit, když stačí přidat plyn” tady nefunguje. Trojka umí být rychlá, ale musíte tomu věnovat trochu snahy. A pokud máte řízení rádi, tak si budete vychutnávat jadrný zvuk motoru, úprk ručičky otáčkoměru k červenému poli a jemné cvakání řadičky.

Jen na samotném motoru se ale charakter celého auta postavit nedá. Ale Mazda3 si vás dokáže získat i jinak. Už když se s ní pohybujete po městě, cítíte v ní nezaměnitelnou lehkost, typickou přímost ovládání a pocit, že konstruktéři udělali maximum proto, aby obnažili a zdůraznili mechanický prožitek z řízení. Jakmile potom vyjedete na okresky, tento dojem se ještě zesílí. Uvědomíte si, jak moc se většina konkurentů snaží izolovat vás od faktu, že jedete v autě jakožto mechanickém zařízení. Snaží se působit jako co největší, co nejkomfortnější auta.

Trojka jde opačným směrem. Z každého pohybu, z každé reakce ovládacích prvků, z každého průjezdu zatáčky a z každého přeřazení cítíte, že tohle auto navrhli lidé, kteří si k tomuto úkolu odskočili od navrhování puristické MX-5. Utvrzují vás v tom pohotové reakce řízení a očividná lehkost, se kterou se auto vrhá do zatáček, stejně jako třeba celkové naladění podvozku. Ten nenabízí žádné moderní vychytávky jako je adaptivní nastavení tlumičů. Namísto toho sází na jedno precizně vyladěné nastavení, vytvořené tak, aby fungovalo kdekoliv. Na můj vkus je sice Mazda3 o kousek tvrdší než by musela být – v tomto ohledu preferuji plavnější charakter větší Mazdy6, ale rozhodně není nepohodlná a perfektně kombinuje sportovní charakter s každodenní použitelností.

Znamená to všechno, že je Mazda3 nejlepším autem ve své třídě? Ne tak docela. Pokud se na ní budete dívat chladně racionálním pohledem, budete jí muset vytknout, že nabízí méně vnitřního prostoru než je ve třídě zvykem, směrem dozadu z ní téměř není vidět a ona minimalistická strohost nemusí být každému úplně po chuti. Dokážu si docela dobře představit, že pro typické uživatele osobních aut bude naopak nepříjemná a budou preferovat barevný, zářící cirkus u konkurence. Totéž platí i o motoru – ne každý uživatel si bude užívat, že musí při předjíždění popřazovat na trojku nebo čtyřku a vytáčet motor do červeného.

Jenomže to všechno je vlastně jedno. Mazda3 se očividně nesnaží být “vším pro všechny” jako onen zmiňovaný Golf. Nemá být univerzálně přijatelným kompromisem. Míří, snad jako jediné auto své třídy, za jediným, precizně definovaným cílem. Je to auto pro lidi, kteří mají rádi auta jako mechanické stroje, kteří si chtějí jejich mechaničnosti užívat a kterým lahodí interakce s kusem precizní techniky.

Verdikt

Vetknout charakter hravého roadsteru do hatchbacku nižší střední třídy se může zdát jako nesmysl, ale Mazdě se to povedlo. Precizní, mechanický a zároveň poněkud strohý charakter Mazdy3 ve vás neustále vyvolává myšlenky nejen na Miatu, ale jakýmsi zvláštním způsobem i na onu 911. Na trhu určitě najdete komfortnější auta, lépe vybavená auta a auta, která vypadají dražší. Ale pokud je pro vás primární požitek z řízení, mechanická vytříbenost a puristická čistota bez rozptylujících zbytečností, je pro vás Mazda3 nejen perfektním autem. Je pravděpodobně jediným autem ve své třídě, které něco takového nabízí.

Technické údaje

Motor: zážehový čtyřválec 1 998 cm3
Výkon: 165 koní (121 kW)
Točivý moment: 210 Nm ve 4 000 ot./min
Převodovka: šestistupňová manuální
Pohotovostní hmotnost (včetně řidiče): 1 305 kg 
Maximální rychlost: 210 km/h
0-100 km/h: 8,2 s 
Kombinovaný spotřeba (udávaná): 5,8 l/100 km
Cena (2.0 G165 Revolution Top): 626 900,- Kč

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Pólin
02. ledna 2018, 09:53
3

Krásně sepsáno...sice je to subjektivní, ale zmínil bych i design, protože takhle nádherný hatchback aby člověk pohledal...trochu se mu blíží Alfa Giulietta, ale jinak mě žádná konkurence, co se týká designu, nenapadá...

reagovat
sumy
02. ledna 2018, 10:34
1

Tat, tak. Navíc si nemůžu pomoci, ale ta jejich červená metla... Škoda jen že na fotkách není vidět řešení rychloměru. U civica 8.g je taky ručičkovy pouze otáčkoměr, teplota, palivo a rychlost na samostatném displeji až nad věncem volantu a moc mi to vyhovuje.
Cirkusový palubky mě taky točí a v tom je třeba novej civic pro mě velký zklamání

Goldies
02. ledna 2018, 13:34
0

Přesně jak říkáš! To řešení palubovky v Civicu je tak nějak dokonalé, vše po ruce, všechno přehledné.

CerVus
02. ledna 2018, 17:09
0

No... dokonalé. U té 8g by mohla být vidět i ta vrchní část otáčkoměru s kontrolkami. To auto je opravdu konstruované pro Japonce. Jak má člověk nad 180, tak si musí vybrat buď vidět kontrolky a celý otáčkoměr nebo mít volant v lepší pozici ale vidět jenom 2/3 otáčkoměru bez kontrolek. Naštěstí rychloměr a diody řazení jsou na perfektním místě.
Ale tahle mazda se mi fakt líbí. To je asi jediné auto, které mě udrží u pohonu té špatné nápravy.

sumy
02. ledna 2018, 19:50
0

Mám 190 a výhled mám naprosto nerušený. Ale nejezdím vleže, nýbrž poměrně vzpřímeně. Holt dlouhý nohy, krátký ruce :-) A když už jsme u C8.g, tak to skýtá inspiraci i pro ostatní automobilky. Čalouněný polštářek na středovém tunelu na pravé koleno. Vždy si na něj vzpomenu, když si v oktě CPU mikinu před šaltku na středový tunel, páč mé již dvakrát operované koleno jinak trpí.

Anorex
02. ledna 2018, 10:58
0

K té strohosti interiéru. Nějak vám nevím, ale ze současných přímých konkurentů (Astra, Golf, Civic, Leon) mi teda kolotočářské pojmutí interiéru nepřijde ani v jednom. Resp. mi přijde, že se ho někteří celkem zdatně zbavili z předchozích generací (obecně přetlačítkovaný Opel a starší Civic tzv. UFO). Naopak některým bývá ta strohost (zejména koncernu) velmi často a s radostí předhazována. Pak tedy nechápu, že jednou je to plusová vlastnost a jednou naopak mínusová. Co určuje kdy...?

S kvalitou interiéru menších Mazd mám vícero zkušeností s CX-3, pár s M3 a ať se na mě nikdo nezlobí, ale kvalitou plastů, povrchů,látek a detailů je to místy průměr, místy spíše podprůměr. A vzhledem k tomu, že chtě nechtě člověk jaksi sedí uvnitř vozu, tak u daily univerzálního auta zrovna interiér je poměrně zásadní záležitost.

Nicméně designem (ano, zvláště v té červené) je to velmi pohledné auto. Líbí se mi i konstrukční/technický přístup. Atmosférické motory, komunikativnější naladění podvozku/řízení. Proč ne. Ale bohužel ten interiér je za mě spíš mínusová položka. Další je pak omezená konfigurovatelnost výbavy, motorů a převodovek. Ale to se při té složité logistice těžko dá vytknout.

reagovat
Pólin
02. ledna 2018, 11:08
5

řekl bych, že je to myšleno tak, že mazda je jednoduchá jako funkcionalistický barák, kdežto třeba takový seat leon je strohý a jednoduchý jako vězení... :D alespoˇnjá z toho ten pocit mám...asi stejně jako design exterieru- je to prostě subjektivní..

GanGreen
02. ledna 2018, 13:30
1

teda Pólin, takhle luxusní vysvětlení jednou větou by mě nikdy nenapadlo :D klanim se ;)

beastar
02. ledna 2018, 17:38
-1

Zrovna interiér je to co mě nezajímá. Když budu objektivní tak třeba Gallardo uvnitř je strašná fušeřina a humus. Nissan 370z taky pokračujme třeba Viperem. Takže tyhle kecy o strohosti a podobné jsou jen o pocitech. Hodnotné materiály se používají dnes ve větším možná tak v 7er a podobně. Osobně nevidím v černém ničem v Mazdě a třeba v Leonu žádný rozdíl. Ergonomie je v pohodě v obou. A při jizde se zajimavým záhybem palubky a hezčí výplní dveří nekochám. Je třeba Vojtu naložit do Zondy svézt ho 333 kmh rovně po dálnici aby chápal co je důležitý v autě! Navíc u jeho psaní o modern mazdach to beru z nadhledem páč je jasně zasaženej fanouškovstvim a obdivem k tomuhle spotřebáku.

Tady se to vůbec zvrtlo. Jinde slaví škodovky ok. Tak tady Krab miluje korejce a píše ódy na i30 a vojta si jede mazdu. Aspoň že ten Vavrecka si občas dovolí na něco nadávat a kritizovat.

krab
02. ledna 2018, 18:53
0

počkej .... já ti uvařím pálivý Kimči :-D ... Asi budu muset půjčit Hyundajku ještě jednou a vyzvu tě na souboj, klidně si vem tu Zondu ...

Pólin
02. ledna 2018, 19:07
1

Vsak jasne, je to subektivni(o kecech), jak jsem uz psal... Nekdo i v te vile Tugendhat vidi, ze je to strohe jako ve vezeni a nad Danskym vezenim se rozplyva co ze je to za fajn bytecek...:D v i30N Jsem se taky uz svezl a ke to fakt raketa u tehle firmy nevidana... a jen pro doplneni- kimchi se nevari, ale naklada:D a mazdy je tezko nechvalit, kdyz jsou to jedny z mala ridicskych aut za rozumne penize...;)

krab
02. ledna 2018, 19:14
0

Vidíš, kimchi je vlastně to zvláštní nakládaný zelí :-D ... no já nejradši řízek s bramborem .. Tak to jsem rád, že jsi se s nějakou předváděčkou i30N svezl. Nejde snad ani o to, že je fakt rychlá, ale že mě dokázala řidičsky vtáhnout do děje a nevídaně zabavit :) Proto se mi líbila ... Beastara se Zondou už jen tak něco nenadchne, no ...

Pólin
02. ledna 2018, 20:13
0

jeden ma rad holky, druhy vdolky..jasne:) Nene, svezl jsem se s konecnym vyvojovym autem...jakozto byvalemu zamestanci jedne fabriky na severu Moravy mi zbyly nejake kontakty:) no jasne...ona ta Zonda ma ten interier prece jen na jine urovni...sedacky z velrybich predkozek atd..:D

beastar
02. ledna 2018, 20:44
0

Myslíš něco jako souboj na pistole face to face proti sobě. A kdo přežije vyhrál? Údajně korejci šli nahoru v bezpečnosti. Jenže Zonda funguje trochu jako klín pod dveře;)

Vavris Vavrisovic
02. ledna 2018, 22:32
1

Beastar: Já se celý den těším, jak si tenhle text podáš (zmínky o 911 vyvolaly zdvižená obočí i v redakci), že už to je vážně donebevolající protěžování té hirošimské paštiky, a že se Vojtěch určitě koupe ve vaně plné argentinských steaků od českého importéra a mezitím jen takové polopříspěvky jako reakce na jiné komentáře... jsem zklamán :-(

beastar
02. ledna 2018, 22:49
-1

Hale tahle naučená fráze Mazdy těžko nechválit. Páč sou to fakt ridičský auta. To je stejny bullshit jako škodovka je levná a kvalitní. Co je na mazdách obecně ridičskýho:) Myslim nový auta vyjma mx5 třeba. Jako to že dělej poslední atmo motory? Who cares když to stejně moc nejede. I30n bude zřejmě fajn auto ale rozplývá se tady někdo nad Golfem gti? Kterej bude objektivně i z dlouhodobých důvodů lepším autem? Trhá si někdo varlata z Giulie, které taky umí. Prostě chválit něco jen protože se to jako sluší. Je typicky ovčí přístup. Sorry jako. A to netvrdím že mazdy jsou špatný. Je to ale prostě úplně obyč mainstream. Na to si pane Polin a ostatní vzpomeňte až tady budete třeba pod článkem o Fiestě, nebo m2 to je jedno psát jaký to jsou sráče pro neridiče a jak jediná cesta je vypnout esp a mít zadokolku;)

Safa
02. ledna 2018, 23:09
1

Hele, beastar, se tě prostě musím zeptat. Měl jsi někdy nějakou Mazdu? Myslím dýl, že jsi s ní něco odjezdil. A pokud měl, tak jakou? A jaký si z toho měl pocit? Upřímně, jako Stáník Grossů. Dík za odpověď.

beastar
02. ledna 2018, 23:24
-1

Zrovna jako Standa. Měl jsem Xedos6, 9, 323f a 6 počítám, že každou jsem měl kolem jednoho roku. Půl roku sem měl první mx5, ale tehdy to bylo ještě zanovni auto. Ten Xedos6 asi dva roky byl můj a pak další rok u nás ve famílii. Nebudu psát kolik sem jich "měl" možnost vidět atd. Řekl bych k tomu asi tohle: Nadprůměrná spolehlivost, solidní životnost, průměrné materiály. Neotřelý design který rozhodně už léta není pro každého. Jízdní vlastnosti jsou dobré, ale starší modely například ve srovnání s Bmw suck. Tak je tomu až dodnes. Jinými slovy je tady opravdu hodně pozitiv. Ale říkat tomu auto ridičské a pro nadšence a porovnávat s 911. To bych čekal na vesnici U Lípy po dvou pivech od Vendy a ne tady od Vojty. Nejhorší na tom je, že lidi to pak opakují jak kolovrátek. Vsadim boty, že Premacy a Tribute jsou taky super ridičské káry ve svych segmentech:) Btw já třeba na 6tku moc pozitivní uživatelské reakce neslyšim ba naopak. Asi jako novinář co v tom sedí tejden si libujes jako uživatele tě to sere. A ty nezapomeň na to, že ne každá Mazda je mx5;) Stejně jako všechny Bmw nejsou m3...

krab
02. ledna 2018, 23:28
1

Mazda 3 je prostě 911 hatchback :-D , mě to taky pobavilo a dělám si z toho taky legraci. Pravda je, že Mazdy nejezdí špatně. Ale nejsou to ani žádné zázraky. U nás v rodině jich bylo dohromady asi 5 kousků. Obě generace dvojky, jedna 323 a dvě MX-5, jedna NA a jedna NC s dvoulitrem a plátěnou střechou. A byly i VW Golfy. Ať ten pětkový, tak ten poslední generace jsou vlastně ideální auta pro uživatele po všech směrech. Ale že bych toužil třeba já Golf řídit, to nemusím. I když je v zásadě skvělý. Jestli by mne trojka bavila víc, jak říká redakční kolega Dan, který tuhle 3 G165 má a najel v ní spousty kilometrů, to zatím nevím, někdy si trojku taky vyzkouším. Ale další test do té záplavy oslav Mazdy psát nebudu. Tuším, že mě bude o kapánek bavit řídit vic než Golf TSI, ale Golf TSI bude lepším autem v ostatních ohledech.

MX5 už bych si taky nekoupil. Ale jestli Mazda přijde s nějakým novým MPS nebo udělá konečně MX5 s nějakým fakt ostrým motorem, či opravdový sporťák jako připomenutí si RX7 FD , k tomu Mazdě fandím. Oni něco zase zajímavého ukážou ... :)

Safa
02. ledna 2018, 23:29
0

Díky kámo. Jsem rád, že na to koukáš střízlivě. Palec hore!

Safa
02. ledna 2018, 23:32
0

Ten předchozí příspěvek byl pro beastara. A pro Krabíka mám dodatek - cejtím v kostech, že se RX Vision v roce 2019 zhmotní. A to bude kchár, který v budoucnu vyměním za NC... Btw. ve trojce MPS bych se moc rád svezl. klidně jako spolujezdec s někým, kdo to fakt umí. Třeba s Honzou Kopeckým... :o)

krab
02. ledna 2018, 23:46
0

Šáfo, jestli se RX Vision zhmotní, tak to bude bomba. Pro mě je dodnes i RX8 designově obrovsky nadčasová věc. Pořád je to nádherný auto a vezmi si, že od představení to letos už bude 15 let!

Původní MPS jsem si chtěl někdy v roce 2011 koupit jako ca. 4 letou ojetinu. Pamatuju si, že 3 MPS 2.3 DISI se nakonec špatně prodávala - taky to auto mělo lákavou cenovku po slevě. Měla samosvor, ale fakt ta přední náprava neuměla moc zvládnout těch 380 N.m. Bylo to trochu moc zběsilé auto. Koupil jsem tenkrát uživatelsky příjemnější Focus ST 225. Pak to v druhé generaci MPS trochu zjemnili a vylepšili a taky se jich moc neprodalo. A ten aktuální model má bohužel jen tento Skyactiv 165koní. Já jsem ten motor řídil v ND RF a že by to byl nějakej odvaz, to není. A to je asi problém Mazdy. Nemá žádný dobře odladěný silný turbomotor, do hot hatch verze. Přitom tohle auto přetavené do hot hatche o nějakých 280 koních by mohlo být skvělé a zábavné. Takhle je ta 3 G165 zacílená spíš na zákazníka toho Golfu, který si radši koupí ten Golf, protože je uživatelsky lepší a přeci jen a to se mu musí nechat, celkem promyšlený.

St
StepanB
02. ledna 2018, 11:10
1

Každý týden jezdíme ve 4 nebo 5 lidech ke klientovi, asi 20 minut po Praze, buď octavií I, nebo touhle mazdou naší šéfové. Možná je to řidičský skvělé auto, ale pro cestující vzadu je to za trest. Má to tak malou prosklenou plochu, že se v něm prostě nedokážu cítit dobře. Vlastně jsem rád, když jedeme tou stařičkou plechovkou, klidně ve třech vzadu. Dokážu si představit, že malé dědí nemají v mazdě na výběr než se kochat kusy černého plastu kolem nebo se pokoušet bočním tankistickým průzorem zahlédnout kus nebe.

reagovat
M P
02. ledna 2018, 15:26
2

Tak to doporučuju zkusit Volvo V40, nic s menší zasklenou plochou neexistuje, snad ještě Camaro. Vzadu ve V40 je to teda zážitek jak řemen!

Ka
Kachna
02. ledna 2018, 15:37
4

Myslím, že je tu ještě silnější kalibr, než V40. Toyota C-HR. Výhled jak z tanku. Ta by se dala používat na děti i jako výchovný prostředek. "Jestli budeš zlobit, pojedeme k moři."

ma
martinw
02. ledna 2018, 17:19
0

a lehce konkuruje i nove volvo xc40 to zkoseni taky neni prijemne, ale da se to obhajit tak ze dite z autosedacky stejne do boku nevidi :)

St
StepanB
02. ledna 2018, 22:30
0

Šéfová má tři malé děti, takže to asi jde, ale já být jedním z nich, tak řvu celou cestu.

GanGreen
02. ledna 2018, 13:32
1

Vzhledově je to určitě jedno z nejhezčích aut své třídy (dle mě), a po přečtení článku mě skoro až mrzí, že nemám možnost se s mazdou projet, podle toho jak je to napsáno mám pocit že bych to fakt chtěl zkusit na vlastní kůži :)
Moc pěkný počteníčko!

reagovat
beastar
02. ledna 2018, 17:40
0

Nechtěl věř mi. Líp jak starý alfy v benzínu to stejně nejede.

GanGreen
02. ledna 2018, 21:54
1

no mě právě připadá, že tohle by se jim konečně mohlo přiblížit...

prosetup
02. ledna 2018, 16:21
1

Komfort je možné Mazde zvýšiť kombináciou:
a) nastavenia tlakov...2,3 vzadu a 2,2 vpredu.(studené hodnoty)
b) aplikáciou plynu...najmä do predných gúm,
c) použitím gúm s komfortnejšími bočnicami...napr.Dunlop,Goodyear,Michelin,Hankook.(miesto orig.Bridgestone)
  (podľa možnosti nezosílenú verziu)
d) použitím ľahších diskov(..s parametrami vhodnými k použitým gumám)

reagovat
cr
crhy
02. ledna 2018, 17:28
1

Sám mám postarší Mazdu 2 1.3(63Kw), s tím lehounkým autem je veliká sranda, platforma podvozku je z fiesty. Opravdu mě baví tohle řídit. Až jednou natrout zhnije, půjdu do této v té době již notně olítané trojky... :-D

reagovat
Pr
Prokawa
02. ledna 2018, 17:47
0

V létě jsem sháněl nový vůz a Mazda 3 byl můj žhavý kandidát. Obzvlášť po podobných recenzí. Chtěl jsem tedy vůz se slabším dvoulitrem, ale k testování měli zrovna tento. Motor je to tedy úžasný a dané kategorii alespoň pro mě nemá konkurenci. Ale s tvrdostí podvozku nesouhlasím s autorem. Mě přišel naopak měkký. Stopu tedy držel důsledně, ale v nějaké sérii vraceček bych si asi uhnal mořskou nemoc, jak se naklání. Výhled vzad katastrofický a i když je A sloupek vcelku tenký, šikmo vpřed znesnadňují výhled zrcátka umístěna na dveřích. Další věci co mě praštili do očí, jsou páčky na volantu. Připomněli mi doby, co jsem lepil plastové modely. Jako by někdo ztratil, nebo zapomněl přilepit druhou půlku trupu. Head up display vypadá jak nějaký čínský z Ebaye. Dále mě vadilo, že od loňského roku (2017) nelze pořídit dvoulitr s jinou než el. ruční brzdou. Nakonec jsem se hlavně kvůli tomu výhledu porozhlédl jinde, i když na ten motor nedám dopustit, je velká škoda, v čem je zabalen.

reagovat
beastar
03. ledna 2018, 01:31
-1

O poznání spravedlivější a pravdivější recenze. Nepíšu to poprvý.... Vojta a jeho Mazda testy zavání fanouškovským zaslepením. Jinými slovy tam kde už by do jiný značky tepal u své srdcovky přejde s taktem a vyzdvihne hromadu pozitiv. Bohužel jen těch...

gr
greg
03. ledna 2018, 02:46
2

Ja som čítal nejaký iný článok? Však tam píše:
1. Menej vnútorného priestoru
2. Slabý výhľad dozadu
3. Nutnosť radiť pre svižnejšiu jazdu
Ďalej spomína že to kvôli týmto užívateľským chybám nemožno označiť za najlepšie auto triedy. Proste v niečom to auto vyniká a v niečom je slabšie. Aký máš teda problém (okrem tej nešťastnej 911tky ktorá asi oprávnene ľudí baví /poburuje, aj keď je mi jasné že Vojto to nemyslel nejak doslovne)

gr
greg
03. ledna 2018, 08:06
0

Doplním že to je reakcia na beastara

František Čáslavský
03. ledna 2018, 16:14
0

prokawa: Co je špatně na elektronické ručce? Zatáhnout jde i za jízdy. Vyzkoušeno za vás :)

beastar
03. ledna 2018, 17:31
0

greg: Až tak za 20 let přečteš tolik testů a recenzí jako já možná to pochopíš. Do tý doby se mě musíš psát a já nemám náladu ti to vysvětlovat. Myslim že autor ví sám nejlíp proč to takhle napsal. A ano mělo to ten efekt ten který se od toho čekal. A nejlepší auto třídy by to nebylo ani náhodou i když vynechám ty tebou tak pracně vyhledané body,)

Pr
Prokawa
05. ledna 2018, 09:55
0

pro Fr. Čáslavský : Zkrátka jsem ze staré školy a zimě se cítím lépe když mohu pomoci nedotáčivosti, i když už to dnes zvládne ESP. Dále si rád efektně na sněhu zaparkuji mezi kolmo stojící auta. Nedovedu si to představit s el. brzdou. Síla a načasování jsou tam docela důležité...

BobAsh
05. ledna 2018, 10:24
1

beastar: Právě kvůli řečem lidí jako ty jsem tam zdůrazňoval, že to není ani zdaleka nejlepší auto v daný třídě a že pro běžnýho řidiče to vlastně může bejt trochu krám. Většině lidí bych doporučil koupit si Golfa nebo Astru, ne tohle. Ale pro určitej typ lidí s určitým typem požadavků je Mazda3 v daný kategorii jediná volba.

František Čáslavský
05. ledna 2018, 12:37
0

Prokawa: Je to o zvyku, poklouzat se s tím a mokré ploše jde, na sněhu jsem neměl to potěšení.

Pr
Prokawa
05. ledna 2018, 13:18
0

Poklouzat jistě ano, ale vyšvihnout smyk přesně 90 stupňů o tom již pochybuji. Má ale i další negativa. Celá soustava je těžší, dražší na opravu a bez diagnostiky se ani nevymění zadní brzdové destičky...

beastar
05. ledna 2018, 14:06
0

A já už myslel podle těch dalších pozitiv, že je to málem lepší jak auta o segment výš. Mě to přijde naprosto normální, designově uniformní z ostatními modely zn. Jízdní vlastnosti nechci hodnotit pač nemůžu, ale Astra už je zase o kus vylepšená a Golf zase vyjde naproti každému. Proto to ty polena pořád kupujou. No fajn tak Mazda zase zbude pro pitralonheady? To bylo teda hlavní sdělení? A nestačil by mi levnější Rapid v benzínu?:)

Be
Beaumont
02. ledna 2018, 18:40
1

V Mazdě jsem nejel, ale nepochybuji o jejím zaměření na řidiče. Nicméně totéž platí už mnoho let o jiné značce, a tou je Alfa Romeo. I ty nejlevnější a nejslabší Alfy mají perfektní podvozky a řízení, "cuore sportivo" je cítit klidně i z Alfy 33 1.4 nebo základního MiTa / Giulietty.

reagovat
mx-5nd2.0
03. ledna 2018, 13:09
1

Pěkný článek. Taky jsem si všiml, že se to používá místo BMW3 - tedy tak jak šlo BMW3 použít před 10ti lety ...

reagovat
mx-5nd2.0
03. ledna 2018, 13:27
3

A k těm sporům tady. Myslím, že článek popsal pěkně, že to není auto pro každého. Nedává ani pocit extrémního luxusu, ani prémie, ani nemá extrémní výkon. Uvnitř je opravdu spíše 2+2, ale v předu je zase široké. Je elegantní, svižné a řidičské je protože dobře reaguje a komunikuje s řidičem. Dá se citlivě dávkovat plyn i brzdy. Podle mě je to takto zaměřeno.
Na větší luxus mají holt větší modely, protože nemají tak širokou nabídku modelů. Vždyť trojka nemá ani kombík.

Ale přijde mi v dnešní době super, že dostanu hotové a přesně zaměřené auto. Mě osobně irituji auta, co jakože umí všechno a jde to přepínat, ale v reálu je to jen takový kompromis s funkcemi. Takže je to jen o tom, co si kdo představuje pod pojmem řidičské auto, někdo třeba potřebuje přepínání módu tlumičů - nutně ;-)

Pr
Prokawa
05. ledna 2018, 14:27
0

Majitel Mazdy nenechá šáhnout na svou modlu... Auto je zaměřené spíš na nějakou paničku, co moc nejezdí do města, maximálně ze svého satelitu na dálnici odbočí do nákupního centra. Změkčili podvozek, aby to s paničkou moc nedrncalo, dali el. brzdu, aby se panička moc nenadřela s tou velkou pákou. Zrcátka umístíme více dozadu, aby tam občas koukla. Jedinou hezkou barvu samozřejmě dáme vínovou metalízou. Osobně se mi líbí ještě šedá (gun metal), ale ta trošku zaniká v provozu. Bílá tomu autu vůbec nesluší. Řízení má také el. posilovač a nevšiml jsem si, že by s brzdami, nebo řazením výrazně převyšovala konkurenci. Je to auto nižší střední třídy a to si myslím právě má být univerzální, nebo hot hatch. Mazda3 není ani jedno. Snad jí alespoň kromě úžasného jednorožce (atmo. motoru) zůstala vyhlášená spolehlivost a zároveň ještě vylepšili ochranu karoserie...

Inženýr
03. ledna 2018, 21:45
2

Mazdy se mi líbí, a tato trojka je podle mého názoru jeden z nejkrásnějších hatchbacků současnosti. Nicméně, jenom o této generaci trojky jsme tady měli článků již několik, zatím co o nové Hondě Civic nebo třeba Giuliettě ani jeden. Mně se Mazda 3 líbí, ale někdy to vypadá jako kdyby tady všichni jezdili v Mazdách a vy podle toho psali články. :)

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem