načítám data...

Luxusní Mercedes na LPG. Je to dobrý nápad?

19. března 2018, 07:22 51 komentářů Daniel Borský Ptejte se

Plynová zástavba se dělá především kvůli úspoře provozních nákladů. Má ovšem tato úprava smysl u luxusního GT?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Autickari,
 
mam pre Vas zasadnu filozoficku otazku. 
 
Kupujem si prave Mercedes CL poslednej generacie. 5 litrovy benzinovy atmosfericky 8 valec. Budem ho pouzivat ako mimomestske auto, par krat tyzdenne na golf, predlzene vikendy a na nahodne cesty po Europe. Zimne kolesa na nho asi ani nebudem davat, lebo v zime s nim jazdit neplanujem. Kupujem si ho najme preto, lebo pred 10 rokmi to bolo mnohymi povazovane za najlepsie auto na svete a skutocne je jazda v nom iny level nez jazda v beznom ci velmi dobrom aute. Uplne vo vsetkom je citit, ze to auto je kvalitne urobene, navrhari mali ovela menej prikazov pri okresavani ceny a naopak ovela volnejsie ruky pri zaradzovani toho najlepsieho co v koncerne maju. Napriek jeho velkej sile je v nom radost jazdit pomaly, odizolovany od okoliteho sveta ale s vedomim, ze kedykolvek sa mi zachce tak mozem slapnut na plyn a odist z situacie, ktora mi je neprijemna. 
 
Pri browsovani po nete som narazil na prestavbu pohonu na LPG. Sam som este nikdy auto na plyn nemal. Zaujalo ma, ze pri vychvalovani svojho produktu tam hadam okrem zmensenia kufra a zakazu parkovania v podzemnych garazach neuviedli nic ine. Pokojne mozem jazdit na benzin, nie som velmi citlivy na cenu benzinu ani na mnozstvo spotreby. Napriek tomu sa mi vsak podla ich kalkulacky naklady vratia po necelych dvoch rokoch. Auto urcite nebudem predavat, takze mi je jedno, ci sa LPG pri predaji povazuje za vyhodu ci nevyhodu. Z ciste racionalneho pohladu by si teda mal nechat namontovat premiovy splynovac vo firme, ktora ma tradiciu, renome a urobi za mna administrativu s tym spojenu. 
 
Cestou domov mam navyse pumpu na ktorej si mozem nechat natankovat LPG. Uvedomujem si fakt, ze auto sa o 5-10 cenou stane sirsie dostupne prakticky kazdemu, kto sa neboji servisnych nakladov, resp. ich ani neplanuje robit a necha si na palubnej doske svietit postupne vsetky kontrolky, ktore este umoznuju jazdu. Vtedy budem posobit ako hochstapler co sa hra na bohateho a jazdi v aute na plyn. Nemam vsak taku mieru snobizmu, aby mi to malo vadit. 
 
Co vlastne hovori proti nainstalovaniu splynovaca? Mam si nechat benzin len preto, lebo si to mozem dovolit? Zhorsi mi splynovac zvuk motora? 
 
Nespominam si, ze by som tu niekedy cital clanok a diskusiu o LPG a preto sa Vas pytam na nazor. 
 
ratan groch

Ahoj, 

Především gratuluji k výběru nového automobilu. Mercedes-Benz CL je vpravdě výjimečný kus techniky a vůbec se nedivím, že tě okouzlil. Je to pravověrné GT, postavené z těch nejlepších ingrediencí. Zároveň obdivuji tvou odvahu, protože deset let staré CL může být při výběru nedobrého kusu velmi drahá hračka na provoz. Předpokládám však, že toho jsi si toho velmi dobře vědom, když se právě nacházíš ve fázi nákupu. A teď již ke tvé otázce. Dnes totiž neřešíme výběr vozu, nýbrž to, co bude spalovat. Je LPG dobrý nápad, či není?  

Otázka, jestli je LPG vhodné palivo je tu s námi již opravdu dlouho a dělí automobilovou veřejnost na dvě skupiny. Ta první, zatvrzelí odpůrci, se ohání tisíci důvody, proč se takovému řešení vyhnout. Příznivci LPG zase nabídnou tisíc výhod, proč do toho jít. A obě dvě skupiny mají svým způsobem pravdu. Já osobně prošel ve vztahu k LPG určitým vývojem. Kdysi dávno jsem býval silným odpůrcem plynové zástavby. Pak jsem dostal možnost vyzkoušet si auto na LPG (shodou okolností to byl také osmiválcový Mercedes) a od té doby se můj vztah k plynu rapidně zlepšil. Sám bych do svého auta asi nikdy o takové přestavbě neuvažoval ( i přesto, že ročně najezdím opravdu hodně km ), rozhodně však už toto počínání neodsuzuji. Jen je potřeba opravdu hodně dobře počítat, jestli se to vyplatí. 

Finanční návratnost je totiž alfou a omegou celé této operace. Nevím, jestli bych tak úplně věřil kalkulačce na stránkách firmy, jejímž cílem je prodávat co nejvíce těchto systémů. Proto zkusím přidat pár rychlých výpočtů sám. Odhaduji, že s CL500 se budeš pohybovat v průměru přibližně za 13 litrů benzínu na sto. To znamená při současné ceně Naturalu 95 nějaké 4 Kč na kilometr (jen za palivo). Při jízdě na plyn vzroste spotřeba přibližně o dva litry, počítejme tedy s 15 litry každých 100 km. To dělá při aktuálních cenách (beru ceny v ČR) asi 2,10 Kč na kilometr. Na první pohled vypadá úspora ve výši 50 % velice lákavě, že? Bohužel není všechno zlato, co se třpytí. 

První věcí, která navýší vstupní náklady, bude samotná instalace systému. Vzhledem k tomu, o jaké auto se jedná, bych rozhodně nedoporučoval šetřit při zástavbě. Vybral bych si ověřenou firmu a prověřenou techniku. Hádám tedy, že instalace vyjde minimálně na 50 tisíc korun. Také bych doporučil vyměnit rozvody, než se započne operace. Tím spíš u motoru M273, který s nimi měl menší problémy. Další nevýhody plynového řešení jsi sám zmínil. Omezené možnosti parkování v podzemních garážích, menší kufr kvůli nádrži a ztížený následný prodej. Menší kufr a horší parkování bych asi přežil. Nejvíc by mi asi vadilo, že auto s LPG se bude mnohem hůř prodávat. Ty si jej ovšem hodláš nechat na pořád, takže tě to tolik trápit nemusí. 

Jaké je tedy naše finální doporučení? Svým způsobem žádné, rozhodnutí je čistě na tobě. Na začátku svého dotazu píšeš, že vyšší spotřeba a cena benzínu ti nedělá vrásky. Potom upřímně tak trochu nechápu, proč vůbec uvažuješ nad instalací LPG. Jasně, auto na plyn tě nebude v každodenním životě nijak zásadně omezovat. Zvuk to bude mít pořád hezký, jak se na správný osmiválec sluší a patří. Pokud se zástavba udělá opravdu kvalitně, nebudeš pociťovat ani žádný pokles výkonu. A jako bonus ti klesnou náklady na pohonné hmoty téměř o 50 %. Nicméně pořád by mi bylo trochu proti srsti dělat takový poměrně velký zásah do srdce automobilu, pokud by to nebylo nezbytně nutné, třeba kvůli extrémně vysokému kilometrovému nájezdu a s ním spojených finančních úspor. Dobře si spočítej, co se ti vyplatí a podle toho se rozhodni. Přeji šťastnou volbu. A děkujeme také za vnuknutí nápadu na článek. Srovnání všech dostupných typů pohonných hmot zní zajímavě a rozhodně bychom se tomuto tématu mohli podívat na zoubek trochu blíž.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Perníček
19. března 2018, 07:50
0

Tohle dilema mi připomíná známého, který prvně přišel k MB ML 280 jako slepý k houslím, ale auto, i přes to, že nemá moc rád naftu, si oblíbil. Pak se rozhodl, že provede upgrade a koupil druhý ML, tentokrát ve verzi 63 AMG, že to naftový půjde do prodeje a AMG předělá na plyn. No dopadlo to tak, že mu zůstali obě a jezdí s každým podle potřeby...
Každopádně osobně bych dal do toho plyn, pokud by to mělo být tvoje jediné daily auto. Pokud máš něco jiného, co je úspornější a hodláš s tím taky jezdit, tak bych asi ani do plynu neinvestoval (ještě k tomu, když tě moc nezajímá cena phonných hmot).

reagovat
ratan groch
29. března 2018, 14:53
2

PODAKOVANIE:
Pani, dakujem za vase postrehy a vyjadrenia.
Aj ked samozrejme neprevazil ziaden nazor v rozhodnej miere, celkovo som to vyhodnotil, ze prestavba na LPG v mojom pripade nema opodstatnenie.
Proti hovori hlavne fakt, ze do beztak komplikovaneho auta by sa namontoval dalsi pristroj, ktory potencialne prinasa riziko pokazenia sa.
Ten zmenseny kufor by mi nevadil, lebo golfovy bag by sa mi tam aj tak zmestil, na dovolenky nechodim s ludmi na zadnych sedadlach a teda kopcom kufrov a konzervy si nenosim. Okrem Pikaa, ale to sa zmesti aj do prednych dveri.
Auto ma od narodenia do dnesneho dna lepsi "record" ako moj zivotopis a majitelka si kupila nove S coupe a preto je toto k dispozicii. Momentalne este riesime DPH, lebo po jeho odratani je cena za auto uz taka nizka, ze im je to luto predat. Avsak s povodnou ponukou prisli ona, takze teraz budem musiet este chvilu pockat, kym sa s cenou vnutorne zmieri a auto mi z garaze vydaju :). Popri tom sa samozrejme budem modlit, aby auto nevzal niekto iny. Velmi sa toho neobavam, lebo je to prilis specificke auto, aby sa na nho stal rad.
Ak sa aj niekto vyrovna s relativne vyssou cenou za ojazdene auto a prekona strach z moznych problemov, tak este zvykne zasiahnut racionalna volba v prospech 4 dveri, aby sa tam vosla rodina. Nic z toho nemusim riesit ja.
Aj ked samozrejme potom budem plakat, ked budem menit vzduchove vankuse, ale co uz. Na smrtelnej posteli budem riesit ine veci.
Mimochodom pod vplyvom citania clankov "magorov" ako ste vy som si v nedelu kupil Hondu Accord Coupe z roku 2000. 3 litrovy benzinovy sestvalec s automatom a koncom maja s nim idem do Armenska, kde ho zatial necham a verim, ze sa o pol roka az rok po nho vratim, aby som absolvoval cestu spat inou trasou. Kedze cesta bude dlha, tak budem mat dostatok casu a pokusim sa podelit o cestopisny zazitok.

Jimi
19. března 2018, 07:57
0

Pokud bych dodržoval zavedenou tradici v používaní aut s přestavbou na LPG, tak potom jo, i když... bych se na to radši vykašlal. A zrovna návštěva Golf klubu tomu moc nepomáhá. K tomu autu se to vůbec nehodí. Zjistil bych si, kolik přestaveb bylo uděláno na Bentley a RR a potom bych se rozhodoval.

reagovat
sheogh
19. března 2018, 08:41
0

Za me blbost, protoze pak uz to auto zustane neprodejnym... Nikdo alespon trosku racionalni si nekoupi ojety CL na plyn...

reagovat
GanGreen
19. března 2018, 10:48
0

"Auto urcite nebudem predavat, takze mi je jedno, ci sa LPG pri predaji povazuje za vyhodu ci nevyhodu..." Občas mi přijde že tu lidi nečtou a rovnou komentují :D

Skipper
19. března 2018, 11:48
6

Já už jsem prodal tolik aut, které jsem nechtěl nikdy prodat...

GanGreen
19. března 2018, 13:01
0

No jasně ale pokud tam vysloveně napsal to co tam napsal, tak je jeho postoj jasnė danej a přijde mi jako píčovina to předhazovat...

beastar
19. března 2018, 14:30
2

Taky je dost diskutabilní říct že to je neprodejny. Já už sem prodal tolik aut co měli neprodejny;))

GanGreen
19. března 2018, 14:44
0

myslíš že po testu zvládneš prodat i estajpa? :D

beastar
19. března 2018, 14:55
0

Tady u těch vozidel je jeden určujicí faktor. A to cena. Když to nedám za blbost lidi si to koupí. Takže jo prodám:)

sheogh
19. března 2018, 14:57
0

ooops, to jsem prehlidl, ze ho chce "nafurt" :-) .. njn ..

Prodat pujde urcite, ale s jakou ztratou...

@GanGreen: No pred testem urcite jo, ale PO testu...? :-D :-D

sheogh
19. března 2018, 14:59
0

a kdyz vynecham eventualitu s prodeji, stejne je to imho ku***ni pekne V8...

beastar
19. března 2018, 15:06
0

No u toho estsjpa jde taky o to jestli bude co prodávat první poruchy už dorazili jak u něj tak u starý alfy. Bude eine grosse sdělení f blogu. Časem.

GanGreen
19. března 2018, 15:59
0

ajaj :D

beastar
19. března 2018, 16:08
0

No nic vážného co by ukončilo jejich provoz. Alfa začala s vejfukem a nefunkčním oknem. Jaguar začal cukat a nechtěl jet do otáček. Vyřešilo se to..

sheogh
19. března 2018, 16:55
0

Jo, ten duratec je takovej trochu choulostivejsi, ale jinak celkem schopnej... Falesnej luft v sani, nebo MAP senzor? :-)

bitner
19. března 2018, 09:47
8

V prve rade nechapu, jak souvisi prestavba na LPG a rozvody. Kdyz uz, tak bych se podival na serizeni ventilu.
Za 50 uz ta prestavba bude v luxusu. Pokud je ten motor neprimovstrikovy, u primovstriku nema vyznam o LPG ani uvazovat, to uz je opravdu draha sranda.
No a co se tyka typu auta - jako proc ne, ovsem tazatel to uz zminil, nekteri jedinci si budou klepat na celo. Takze je to vlastne docela vesela provokace. Jinak bezne se LPG toleruje pouze v levnych daily pleckach.
Obecne se da rict, ze LPG s sebou nese par problemu, ale to je prirozene - je to proste neco navic. Oktanove cislo je 106, nektere motory nedaji vyssi teplotu horeni, pokud to nedela ten spravny saman, tak muzou byt problemy s volnobehem atd.
Taky je potreba tankovat vyhradne 100 oktanovy benzin bez biosracky, ktera na sebe vaze vodu, jinak je v zime problem nastartovat. A benzinu vozit stabilne aspon 1/3 nadrze, jinak se spali cerpadlo. Je potreba hlidat ventilove vule. Prestavbu je nejlepsi udelat na novem motoru, protoze u starsich motoru, co maji namotano nekolik set tisic km, se zacne uvolnovat karbon, ktery pak muze znicit ventilova sedla. Pak jdou do hajzlu komprese.
Popravde receno bych to asi nedoporucil. U 10 let stareho auta bude spousta jinych radosti k reseni a pridavat si problemy s vyse zminenym je dost riskantni. Navic musim rict, ze ojetinu na LPG bych si taky nikdy nekoupil. Stejne jako ojetou naftu a ojety benzin :-)

reagovat
Mr.Mechano
19. března 2018, 09:48
3

Jestli ho budeš používat, tak jak píšeš, tzn. ne denně, mimo město a na delší trasy, tak bych se na plyn vykašlal, myslím, že spotřeba bude ještě menší než těch 13 l/100, klidně i k 10 při normální jízdě - moje zkušenost, mám BMW 645Ci...
Používám ho ale i denně po městě a to už je horší, tam se dostávám (a bude to stejné i u MB, je to prostě velký motor) přes 15, v zimě k 20 (všechno bohužel krátké trasy a studený motor). To se ale tebe netýká...
Další věc je, jak "pěkně" jde schovat nádrž, E63/4 nemá rezervu, takže jen bomba do kufru a to působí fakt blbě. Navíc já mám kabriolet, kde je kufr méně přístupný a menší kvůli "kaslíku" na staženou střechu. Co si budeme povídat, tohle auto si člověk kupuje kvůli tomu, že je hezký a nechce ho ničím viditelným prznit...
Ještě k nákladům, je potřeba počítat revize, občas nějaké seřizování, myslím, že se po čase musí ta bomba a jiné součástky měnit... Někdo určitě doplní :)
A další, chce to najít někoho, kdo to fakt dobře a pěkně umí udělat a seřídit. Je to další věc v autě a může generovat různé problémy a následně starosti...
Do SUV, nebo limuzíny byl si LPG dal bez dskuze. Do GT pouze při denním provozu a hodně najetých km, ale pouze tam, kde jde pěkně schovat nádrž místo rezervy, úspora je samozřejmě znát, je to za půl...

reagovat
Perníček
19. března 2018, 11:29
0

Jak říkáš - revize (dělá stk, ale o délce platnosti si teď nejsem jistý), případné seřízení a výměna bomby, která se koná jednou za 10 let. Případně, pokud je to špatně sehnatelný atyp, tak se dá provést revize nádrže, která ale platí pouze na 5 let a ne každý plynař to dělá.

Sedrik
19. března 2018, 09:51
0

LPG do daily - možná ano. Do auta na zábavu - ani omylem.

Pokud si chceš CL koupit jako auto pro radost tak se na LPG vykašli.
A na rozdíl od autora - mě by na LPG nejvíc vadilo omezené parkování. Parkuju v podzemních garážích často a rád (hlavně v zimě) a to, že nemůžu by mě nehorázně štvalo a omezovalo (firemní parkoviště je v -3...)

reagovat
XT
XTad
19. března 2018, 10:23
0

Pokud automobilka navrhla motor tak, aby jezdil na benzin a najednou ho nekdo zacne nutit jezdit na plyn, tak bych z toho mel strach.

reagovat
Ho
Honza123
19. března 2018, 16:07
1

Vzhledem k tomu, ze naprosta vetsina aut konstruovanych pro benzin u nas jezdi na benzin s primesi bioethanolu (ktery - narozdil montaze lpg na vhodnem motoru - palivovemu systemu a motoru rozhodne neprospiva), to neni moc dobry argument..

Jinak k tematu - do vikendoveho auta, ktere nenajede velke porce km, plyn smysl moc nedava..

Irwinek
19. března 2018, 10:50
1

Vezmi to úplně jinak, peníze za benzín Tě nebolí, auto je ojeté, motor má něco za sebou a Ty do toho nacpeš další věc, která se může po.... To nějak nedává logiku
Nech to jak je a užívej a my Ti budem závidět a škemrat o článek, jak si méďa vede :-D

reagovat
GanGreen
19. března 2018, 10:58
1

Ja bych na to kašlal prostě proto, že k tomuhle autu se to nehodi :) a hlavně když to nebude jezdit každej den, tak je to asi zbytečný...

reagovat
Driver79
19. března 2018, 11:25
0

V článku nebyla dostatečně zmíněna potřeba revize LPG minimálně před každou STK. Teoreticky se nejspíš udává každý rok, ale asi to nikdo nehlídá, mělo by to tedy stačit před STK. Operace to není složitá, ale znamená to zajet k firmě která dělala zástavbu (nebo jiné obdobné), nechat zkontroovat a něco zplatit. Takže je s tím nějaká administrativa. LPG nádrž je na 10 let, pak nutná výměna. LPG systém také občas potřebuje nějakou opravu/údržbu, ale když to bude nově udělané, tak to snad chvíli vydrží.
Omlouvám se za případné nepřesnosti, už je to delší dobu, co jsem měl LPG doma...

reagovat
vojtacz
19. března 2018, 12:38
0

Revize by měla být každý rok (většinou za cca 3 stovky), každých cca 20 tisíc km je ideální vyměnit filtry, rozhodně není od věci mít tam přimazávání kvůli ventilům. Sám mám Fiata Stilo na LPG (1.6) a z hlediska provozu je to ok. Jasně, nemůžu do podzemních garáží. Jinak ale negativa nespatřuju - nádrž vydrží +- 500km, v ČR natankuju v skoro každý vesnici, zahraničí zatím taky OK (Neměcko a Polsko, jinde nevím).

Ale jestli bych to dával do Mercedesu pro radost, to asi ne..

Skipper
19. března 2018, 11:59
0

Vidím tam hned několik problémů. Jedno auto na LPG jsem provozoval a šlo z domu pryč.

Výhody:
Když to jede, tak provoz osmiválce je stran paliva nákladově na úrovni normálního čtyřválce.

LPG je ekologičtější, než benzín.

Nevýhody:
Místo v kufru, nebo obětovat rezervu

Ne zcela komfortní tankování. Na některých čerpačkách si hezky počkáš na obsluhu, případně, pokud si natankuješ sám, tak to na konci hezky upšoukne a ten smrad jsem opravdu nenáviděl.

Musiš najít firmu, která tomu rozumí a zná i ten konkrétní motor. Ideálně najít někoho, kdo už tento motor na plyn provozuje. Když přijdeš před instalací, tak nic není problém, všichni jsou machři, ale když přijdeš s problémem, tak hodně jich krčí rameny.

Mně u V8 časem začaly blbnout vstřiky, bylo mi řečeno, že jsem natankoval nekvalitní palivo (bůh suď) a auto každou chvíli jelo na 7 válců, neskutečně mě to sralo.

Dále omezený vjezd do garáží a správně bys měl na autě mít i tu příšernou nálepku LPG, která pofle mně to CL docela degraduje.

No a nakonec bezpečnost. Já vím, že by bomba neměla bouchnout, ale taky si nejsem zcel jist ujišťováním expertů o postupném odpouštění LPG přetlakovým ventilem. Jak tam něco chytne, tak by to podle mně byl hezký plamenomet.

reagovat
Bavoraczech
04. dubna 2018, 08:38
0

Já bych to tak černě neviděl. Auto na LPG mám chvíli. Vlastně jsem ho s LPG už koupil. Přišly první problémy a každý plynař od toho dal ruce pryč a nabízel novou zástavbu elektroniky za 15-20k. Tak jsem se do toho pustil sám a ve výsledku zvládnu to, co průměrný LPG servis. Výhodou mi budiž to, že jsem z oboru elektroniky, takže připojit se na řídící jednotku a provést diagnostiku a základní kalibraci pro mě není problém. Zbytek je jen o tom, že ŘJ LPG je napojena na vstřikování od ŘJ motoru a pouští ti do sání přes vstřikovače propan-butan z reduktoru.
Zástavba se vyplatí pouze u nepřímovstřikujících benzínových motorů, které mají dostatečně tvrdá ventilová sedla. Jako proměnnou je tedy potřeba uvažovat i konkrétní typ motoru. Údajně třeba motory Fordu nemají LPG úplně v oblibě a vyloženě nevhodné je LPG u novějších korejských vozů. V ŘJ se ale dají nastavit i otáčky či zatížení motoru, při kterém se systém automaticky přepne na benzín a tedy ochrání ventilová sedla alespoň před tím největším přehříváním.
Určitou nevýhodou zůstává i to parkování v podzemních garážích, které mě jako "vesničana" moc netrápí. A potom také nutnost revize... tedy že musím jednou za rok někam dojet si nechat soustavu zkontrolovat na únik plynu.
Výhodou budiž hlavně nízké provozní náklady, protože servis si udělám sám.
Zvuk motoru se ztiší, reakce na plyn je vlažnější, na druhou stranu, kdž se chci bavit, není problém přepnout na benzín :)

KS
19. března 2018, 12:46
1

Oproti výše píšícím to zde vidím 50/50. LPG se nejvíc vyplatí u motoru, který hodně žere. Při provozu na plyn jsou náklady na provoz o cca 63% nižší, než jen u benzínu. Pokud bys ušetřil ročně 25000 Kč, tak za 16 let to máš 400000 Kč (neberu v úvahu inflaci a podobné věcičky), takže svým způsobem to může být takové "spoření" na opravy věcí, které se podělají, a že na CLku se může těch věcí podělat 1000 a 1...

Může zahřát pocit, že jezdíš o trochu ekologičtěji a hlavně nesypeš státu tak velký prachy za DPH a SD.
Vzhledem k tomu, že CL500 (5,5l r.v. např 2007) má nepřímé vstřikování a nemá turba, je to ideální konstelace.

Na druhou stranu je to taková redneck úprava, kterou bych doporučil u vozu jako je třeba Challenger s HEMI, ale tady se musíš rozhodnout sám, jaké faktory mají přednost, popř. se vyhnout tomu, aby tě při provozu něco výraznějšího štvalo.

reagovat
KS
19. března 2018, 12:59
0

Dost údajů o CLku najdeš třeba na http://www.automobile-catalog.com. Jinak 25000 Kč = 1000 euro, jsem zapomněl, že SK :D

Jejich Jasnost
19. března 2018, 13:33
1

Jak redneck úprava, jak na Challenger HEMI...co to je za klauni tohleto? Jen si to LPG dávejte do těhle něměckých škopků :)

KS
19. března 2018, 13:38
0

Se tak nečerti. K amerikám to LPG ale zkrátka docela patří, už jen tím, jak třeba Mopar prodává tuny dodělávek atp.. K M-B, který má být co nejvíce elegantní (a sériový) to LPG není jasná volba, nicméně je to na zvážení majitele.

Jejich Jasnost
19. března 2018, 14:34
0

V pohode, to ja jen tak. Ja bych to do auta nechtel, ale jinak s tim problem nemam, kdyz to nekomu vyhovuje. K CLku mi to pravda take moc nejde, ale kazdy jsme nejaky. Spis bych mel strach z toho starsiho motoru, udrzba uz tak bude trochu narocna a jeste tam cpat lpg, asi bych to nedelal.

beastar
19. března 2018, 14:34
0

Už sem viděl lpg i v Alpině a taky to majitel rozchodil.

st
stirling
19. března 2018, 13:29
0

Podla mna si musis spocitat navratnost. Rataj trocha vacsie naklady na servis LPG. Inak CL ma zlu predajnost vo vseobecnosti,nemyslim si ze to LPG nejak zhorsi,skor naopak. A LPG sa da vytiahnut,v tomto by som nevidel problem.
Ak sa ti to ma vratit do 2 do 3 rokov tak by som do toho siel,inak asi nie.

reagovat
beastar
19. března 2018, 14:29
0

Zcela náhodou jsem teď jezdil tři dni v x6 xDrive 4.4 pod kapotou. Bylo v tom lpg Stag. A potom co sem na benz jezdil v Praze za 14 a na okresce pro legraci všude full za 22. Tak sem zkusil i ten plyn. Najednou to bylo veselejší. Cena montáže do toho osmiválu je ale asi 30000. Vrátí se to jen při vyšších nájezdech. Jinak to asi nemá cenu.

reagovat
KS
19. března 2018, 16:19
0

To, co píšeš mi nějak neladí. Pokud vím, v X6 je 4,4 ono zpropadené biturbo s přímým vstřikováním, kde montáž určitě nevyjde na 30000, možná někde u Poláků, ale bude to shit quality... Pokud by to však bylo, jak píšeš, investice 30000 Kč se vrátí po 20000 km, protože úspora je min. 1,5 Kč/km, takže 1-2 roky a je to doma.

beastar
19. března 2018, 16:24
0

Máš pravdu ta cena lpg je mnohem vyšší. V autě už to je tak sem neměl dobrý info. Je to o dost víc. I u těch Poláků. Vrátí se to každopádně jenom při velkym nájezdu. Takže v případě tej jeho eskády to taky úplně smysl nemá.

Mr.Mechano
19. března 2018, 17:21
0

jak to LPG bylo přesně v tom N63 motoru v X6 udělaný? plyn šel do sání, nebo tam bylo upravené čerpadlo na plyn i benzín pro vstřikovače? není to sranda a není to pár Kč, docela se divím, že do toho někdo šel, protože cena je vysoká, benzín musíš stejně vstřikovat, aby se chladily vstřikovače... navíc tenhle motor spolehlivostí opravdu neoplývá :(

beastar
19. března 2018, 18:02
0

Hale na rovinu lpg nerozumím. Jel sem na to v tom autě jednou jen abych to zkusil. Našel jsem teď o toho nějaký věci. Prý to vstřikuje i benzín právě kvůli chlazení. Někdo to do toho namontoval a podle všeho to vypadá, že to bylo protože to prostě bylo pro někoho zkušební auto. Možná showcar. Nedaří se mi najít kolik to stálo. Bylo to namontovaný Polákama.

vy
vypravci Hubicka
19. března 2018, 15:05
0

co se tyka nakladu, nezanedbatelna cifra taky muze spocivat v projetym benzinu - asi zalezi na systemu a nastaveni, nicmene mam 4.0 V8 ( lexus) na lpg, přívstřik benzínu nad 4000ot. a hlavne - lpg se spousti az pri teplote 35st. ( pokud vim). Tzn. pri dojizdeni 35km do prace jsou nejake 3km na benzin a svete div se - dela to cca 1,5 az 2l/100km, coz je dalsich 50haliru na kilak...

reagovat
Ho
Honza123
19. března 2018, 16:12
0

Ty privstriky ve vyssich otackach jsou vetsinou u aut, ktere bud nekdo neumel spravne nastavit, nebo je system poddimenzovany (reduktor, vstriky) a neodpovida vykonu motoru.

vy
vypravci Hubicka
19. března 2018, 16:55
0

...je to mozny, me to mechoš doporucil, at to po plynari chci tak nastavit - duvod si uz presne nepamatuju, nicmene nesouvisel s vykonem nebo spatnou dimenzi vstriku.
Vzhledem k charakteru motoru se pri "normalni" jizde nad 4tis ot. stejne nedivam :), psal jsem hlavne kvuli chodu studenyho auta, kde je potreba proste pocitat se spotrebou na benzin - a ze pri relativne kratkych trasach to dela nemalou cifru.
.

ToMyx
19. března 2018, 17:05
0

Jestli mě pamět neklame, přístřik benzínu ve vyšších otáčkách je pro chlazení ventilových sedel, proti zaklepání ventilů.

vy
vypravci Hubicka
19. března 2018, 17:09
0

tak, to je ono.

ToMyx
20. března 2018, 10:50
0

Setkal jsem se s pár plynařema, kteří tvrdí, že přístřik benzínu ve vyšších otáčkách nastavují jen ti "montovači", kteří to neumí pořádně naladit, případně přidat přimazávání. Ale bůhví jak je to teď, tohle jsem řešil 2014-2015 a pak z toho stejně sešlo.

Ho
Honza123
20. března 2018, 12:37
0

Myslim si, ze je to podobne placebo, jako to prinazavani.. Jsou motory vhodne pro LPG, ktere nemaji problem najet na LPG statisice kilometru bez nasledku. A pak jsou motory, ktere pro LPG vhodne nejsou (treba hodne fordu, hodne japonskych motoru, atd) a ziskuchtivym plynarum je lito potencialni zakazniky odmitnout, tak se takovymi zpusoby snazi problemy oddalit.

Mimochodem, co se tyka teploty nizke vs. vysoke otacky. U novejsich aut je docela caste, ze kvuli vyssi efektivite motoru pri nizkem zatizeni, maji vyhrivany termostat (pri klidne jizde otvira az nekde okolo 100 stupnu, pri vytaceni motoru a dynamicke jizde ho ridici jednotka, pomoci zahrati termostatu, otvira drive, treba okolo 80 stupnu). Takze nemusi vzdy platit vyssi otacky = vyssi tepelne namahani..

Breakthru
19. března 2018, 19:07
0

Jednoduchá matematika, důležitej je nájezd.Ale u toho žrouta bude úspora rychlejší než u malýho motoru...A taky to chce vybrat správnýho plynaře, kterej to udělá kulturně a pořádně to nastaví a použije vhodnej systém....nebál bych se nějaký rychlý ztráty komprese.Mergl má myslím klasický hydra....
A víc raději mlčím, nemám rád LPG a nemám rád Mercedesy....

reagovat
Fi
Filipos
19. března 2018, 21:04
0

Koukám, že lidi pořád nechápou, že u ojetých aut, která nové stály 3mil+, je benzín jen okrajovou položkou celkových nákladů....No buďme rádi za ně, aspoň je má kdo kupovat :D

reagovat
ra
rado4077
20. března 2018, 09:53
0

Na úvod by bylo dobré říct, že LPG je zcela specifické pro každé vozidlo. Občas se dají najít tabulky, jak se daný motor po přestavbě chová. Je také dobré si spočítat, zda se přestavba neplatí. Obecně platí, že cena přestavby, by se měla rovnat ujetým kilometrům za jeden rok (max. 2). Tu neprodejnost osobně nechápu, vozidla LPG se dle mého prodává úplně stejně jako čistý benzín. Pocítil jsem to cca 3 roky zpátky, když jsem sháněl sportovnější auto na LPG a mizely úplně stejně jako čisté benzíňáky. K samotnému LPG. V dnešná době jsou systémy už navrhnuty tak, že jako řidič, absolutně nepoznáš zda jedeš na benzín či LPG, ALE. Je potřeba se o celý systém pravidelně starat. Jak seřízení, tak výměnu filtrů, atd. Osobně jezdím pravidelně dvakrát ročně, před zimou a po zimě. Ty 2 kilča za seřízení nikoho nezabijí a člověk má jistotu. Filtr měním pravidelně jednou za rok, otázka 3 stovek, a výrobce doporučuje i pravidelnou výměnu vstřiků po najetí určitých kilometrů. Další důležitý faktor je třeba si uvědomit, že plyn má narozdíl od benzínu vyšší oktanové čislo, zpravidla 103 až 107 oktan. Zda to ten daný motor vůbec zvládne, vyšší teplota, atd. Na přestavbu by měl být motor opravdu v dobré kondici. Nicméně v konečné fázi, pokud je vše v pořádku dá se i říct, že LPG je šetrnější k motoru. Osobně mám LPG v Primeře 2.0 Sport. Spotřeba plynu okolo 8 litrů LPG, 7,2 benzínu. Na seřízení jezdím 2x ročně, filtry 1x ročně, vstřik zatím jen jeden, který odešel. Systém mám s přímazem, plnící hrdlo schované za dvířky od hrdla benzínu, zvenčí tedy nikdo nepozná zda jde o LPG či nikoliv, krom žluté nálepky. Jako ridič, krom pípání krabičky, že LPG došlo nepoznám na co jedu. K parkování, u obchodních center a z 80% u podzemních parkovišť máme vyharzená místa pro LPG a CNG, což člověk, který s LPG nejezdí neví. (Pardon, hodně dobře to ví, někteří jedinci s TDi, kteří tam pravidelně vždy zaberou pár míst). Takže ani s parkováním v Praze nemám problém. Závěrem, spousta lidí se ptá na bezpečnost. Systém LPG je bezpečnější než samotný systém benzínu. Má několik elektronických ventilů, které se při úniku uzavřou + je tam i ruční ventil na uzavření přímo na nádrži. Nádrž je možno mít místo rezervy, není tak zabrán prostor v kufru. Po Praze jezdím s opravnou sadou, na delší trasy jsem si pořídil tzv. dojezdovku.

reagovat
Hynek
20. března 2018, 14:48
0

Zkušeností vlastní a známých. Moje dávné Volvo C70 T5, na LPG najeto cca 200tis km, v pohodě. Známý ML 55AMG - v pohodě. Další ML320 v pohodě. Naopak potýkal jsem se s Volvem 850 T5 které mělo větší turbo, tam byl problém to nastavit, stejně tak na Saabu 9-5. Na klidnou jízdu to každopádně na LPG jede vždy a v pohodě. Přimazávání ventilů jsem neřešil, protože se dá nastavit přívstřik ve vyšších otáčkách. Není se čeho obávat, navíc úprava je to relativně vratná, nicméně někdo kdo jednou LPG zkusí už to stejně nikdy pryč nedá. Obecně je trochu potíž s turbomotory a taky s tím najít někoho kdo to opravdu umí, což je momentálně asi největší kámen úrazu. Když to patlal blbě nastaví tak se bude hřát, odpalovat lambda a skončí to poškozením motoru (taky se stalo).

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem