logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
avatar

Radek „rado4077“ Tichý

BydlištěPraha 9
Registracepřed 7.7 rok.
Poslední aktivitapřed 7.7 rok.
Komentářů u článků1
Pozitivních komentářů u článků0
Negativních komentářů u článků0

Posledních 50 komentářů

0
rado4077
20. 3. 2018, 09:53
Luxusní Mercedes na LPG. Je to dobrý nápad?

Na úvod by bylo dobré říct, že LPG je zcela specifické pro každé vozidlo. Občas se dají najít tabulky, jak se daný motor po přestavbě chová. Je také dobré si spočítat, zda se přestavba neplatí. Obecně platí, že cena přestavby, by se měla rovnat ujetým kilometrům za jeden rok (max. 2). Tu neprodejnost osobně nechápu, vozidla LPG se dle mého prodává úplně stejně jako čistý benzín. Pocítil jsem to cca 3 roky zpátky, když jsem sháněl sportovnější auto na LPG a mizely úplně stejně jako čisté benzíňáky. K samotnému LPG. V dnešná době jsou systémy už navrhnuty tak, že jako řidič, absolutně nepoznáš zda jedeš na benzín či LPG, ALE. Je potřeba se o celý systém pravidelně starat. Jak seřízení, tak výměnu filtrů, atd. Osobně jezdím pravidelně dvakrát ročně, před zimou a po zimě. Ty 2 kilča za seřízení nikoho nezabijí a člověk má jistotu. Filtr měním pravidelně jednou za rok, otázka 3 stovek, a výrobce doporučuje i pravidelnou výměnu vstřiků po najetí určitých kilometrů. Další důležitý faktor je třeba si uvědomit, že plyn má narozdíl od benzínu vyšší oktanové čislo, zpravidla 103 až 107 oktan. Zda to ten daný motor vůbec zvládne, vyšší teplota, atd. Na přestavbu by měl být motor opravdu v dobré kondici. Nicméně v konečné fázi, pokud je vše v pořádku dá se i říct, že LPG je šetrnější k motoru. Osobně mám LPG v Primeře 2.0 Sport. Spotřeba plynu okolo 8 litrů LPG, 7,2 benzínu. Na seřízení jezdím 2x ročně, filtry 1x ročně, vstřik zatím jen jeden, který odešel. Systém mám s přímazem, plnící hrdlo schované za dvířky od hrdla benzínu, zvenčí tedy nikdo nepozná zda jde o LPG či nikoliv, krom žluté nálepky. Jako ridič, krom pípání krabičky, že LPG došlo nepoznám na co jedu. K parkování, u obchodních center a z 80% u podzemních parkovišť máme vyharzená místa pro LPG a CNG, což člověk, který s LPG nejezdí neví. (Pardon, hodně dobře to ví, někteří jedinci s TDi, kteří tam pravidelně vždy zaberou pár míst). Takže ani s parkováním v Praze nemám problém. Závěrem, spousta lidí se ptá na bezpečnost. Systém LPG je bezpečnější než samotný systém benzínu. Má několik elektronických ventilů, které se při úniku uzavřou + je tam i ruční ventil na uzavření přímo na nádrži. Nádrž je možno mít místo rezervy, není tak zabrán prostor v kufru. Po Praze jezdím s opravnou sadou, na delší trasy jsem si pořídil tzv. dojezdovku.