Hynek
Jméno | Hynek Přidal |
---|---|
Bydliště | Brno-město |
Registrace | před 9.7 rok. |
Poslední aktivita | před 13.5 měs. |
Příspěvků ve fóru | 2 |
Komentářů u článků | 14 |
Pozitivních komentářů u článků | 1 |
Negativních komentářů u článků | 0 |
Možnosti | napsat zprávu |
Posledních 50 komentářů
Přesně s tímto očekáváním a názorem jsi asi před 5 lety jel a toto auto si koupil v Teplicích. Při následné cestě do Brna jsem ho začal tak nenávidět, že jsem ho okamžitě po příjezdu dal na Bazoš a asi 5 tisíc na té celé akci provařil. Byla to fakt hrůza, naklání se jako kačena a i když se točí do nesmyslu tak to fakt nijak dobře nejede, protože to má převody dlouhé jak týden před výplatou. Za mě teda tohle auto kupovat pro radost z jízdy nebo požitek určitě ne...
Moje milá si teď koupila 2019 Swift Sport. Nejel jsem v tom starém ale nový tyto popisované neduhy turbem slušně odstranil, jede hezky odspodu jako silná atmosféra, ale samozřejmě nemá vršek, nad 5,5 to moc nemá smysl vytáčet. Přiznám se že když někam jedeme tak se vždycky rád tlačím za volant. Spotřeba okresky normal jízda do 6l, dálnice 130 taktéž cca 6-6,5. Dálničních 160 to zvládá s velkou výkonovou rezervou za cca 7,5. Jako daily s nízkými náklady super auto
Já bych u tohoto auta měl strach jen z tohoto, právě na to že mu lehají motory se divím že ty ceny jsou pořád tak vysoko. Nebo se to neví? http://www.autoforum.cz/zajimavosti/majitelum-toyot-a-suabru-totalne-selhavaji-motory-po-oprave-ktera-je-mela-zachranit/
Přátelé, ono je tam plno dalších aspektů které čísly nejde vyjádřit. Třeba že nikdy na dlažbě nebudu mít fleky od oleje, že sednu do vymrzlého auta a za 2 minuty je v něm teplo, můžu si načasovat klimu/topení atd.. Bratr pustí v Superbu topení a má teplo za 20 min, já za 2. Nesmrdí mi to v garáži a třeba maličkost že kvůli elektrice se neválčí na dálném východě, neplatíte státu 50% z každého litru, nedotuji Babišovu řepku a také že určitou část km za rok ujedu na energii ze slunce, kvůli které nemusel nikdo umřít atd.. Bohužel je to o pohledu trochu dál než jen km x náklad na něj. Já sám nechci abych dýchal ty smrady z naftových aut tak se podle toho prostě chovám.
Plus to jak se v tom jezdí se těžko popisuje a věřím že hodně odpůrcům by stačilo kdyby si s tím zkusili žít třeba měsíc a třeba by změnili názor. Ale jak jsem psal, nikomu to netlačím, má zkušenost je zkrátka dobrá, protože jsem těch problémů s auty (i novými) již zažil víc než dost a nechtěl jsem to znovu absolovovat.
K tomu že TM3 je auto za milion plus ano, jenže je to s Leafem srovnání asi jako Fabie HTP vs Octavia RS. JInak na Leafa se v té době dalo dosáhnout za stejnou cenu i bez dotace při trochu nižší konfiguraci nebo vzití předváděčky. Nový Leaf je za tu cenu blbost. Zajímavá je také jedna věc a sice že na jediné schopné EV Hyundai Ioniq se čeká víc jak rok. Tak to asi s tím zájmem kupujících uplně špatné nebude :) Věřím že až budou nová EV v ceně kolem 400tis Kč s dojezdem alespoň 200km v reálu, tak si najdou mnoho kupců. Zatím ale nikdo takové auto neprodává, tak je to jen pro pár nadšenců. Žít se s tím ale už dá a to celkem slušně, jsem toho zářným příkladem.
Pánové, přídám Vám tedy relevantní komentář. Považuji, nebo spíš považoval jsem se za Petrolheada. Měl jsem různá auta - Volvo C70 T5, 850 T5, Mazda 323 GTS, 323 V6, Saab 9-5 Aero, jezdil jsem na plechcup se Sierrou se zavařeným diferákem, v garáži mi stojí zrenovovaná Tatra 603 apod. A pak jsem začal řešit i jiné věci, které jsou v životě fajn a zjistil, že nemám čas a energii na to furt řešit proč mi z auta teče olej, proč netlačí turbo kolik má, kdy se zase co posere atd.. Prostě změna priorit.
A už jsem byl tak háklivej na kapky pod autem že pod jakékoliv jsem se pořád ohýbal a znervozněl i z kondenzátu z klimy. Takže jsem se nasral a koupil si Nissan Leaf. Čerpal jsem na něj dotaci (mám malou firmu) a vyšel na 550tis bez DPH. Mám za sebou rok a půl a 45tis km. Za tu dobu jsem řešil jednu servisní prohlídku za 2tis Kč, jinak nic. Kilometr vyjde podle toho za kolik tankujete. Nejdražší rychlonabíječky 10Kč/kWh jsou tedy 2Kč/km. Doma za standard tarif (což máme většinou 5Kč/kWh) to je za 1Kč/km. Noční proud na který máte automaticky s vlastněním elektromobilu nárok je okolo 2Kč/kWh, tedy jste okolo 40 haléřů na kilometr. Na střeše objektu mám elektrárnu takže v létě jezdím povětšinou zadarmo, na přebytky co nespotřebuje dům. Ročních 30tis km vyjde na cca 15-20tis Kč. Rychlonabíječku používám velmi zřídka, málokdy se mi stává že mi dojezd 130-150km na nabití nevyjde. Jedinou velkou nevýhodou je nízký dojezd a obrovská spotřeba na dálnici - v zimě ujedete třeba jen 100-120km a to je bída. Já jezdím denně Blansko-Brno a zpět takže mám s velkou rezervou i v zimních měsících. Nissan jako auto je pohodlné a to je asi jediný jeho klad, jinak materiály hrůza, ergonomie hrůza, palubní počítač hrůza atd.. ale koncem roku 2017 nic moc jiného za tuto cenu koupit nešlo a vlastně nejde ani teď. Tedy i já jsem z těch co se těší na TM3, rezervaci ještě nemám.
A jak tu někdo psal že se to nevyplatí, jednoduché srovnání na 150tis km (v mém případě 5 let):
Leaf
nákup 665tis Kč
150.000km * 0,5 = 75tis Kč
servis (5 prohlídek x 3tis Kč) = 15tis Kč
----
celkem 755tis Kč
Auris
nákup 400tis
150000km x 2Kč/km 300tis
10 prohlídek (á 15tis km) x 4tis Kč = 40tis Kč
------
celkem 740tis Kč
Tím netvrdím že si mají lidi kupovat elektro, zdaleka to není pro všechny, v mém případě to ale funguje více než dobře. Na benzinová auta jsem nezanevřel, ale další už si pravděpodobně nekoupím. Až bude něco menšího s náhonem na zadek, bude to pecka. Asi to tu nebude uplně populární názor, ale kdyby se dělal plug-in hybridní mustang s dojezdem alespoň 50km, klidně bych ho koupil. S elektroauty zatím musíte zapomenout na dlouhé cesty jak je znáte - vyjde lépe si na štreku vzít fosila. V mém případě je to párkrát za rok do Prahy a to Leafem přetrpím, odměnou mi budiž parkování v modrých zónách za 100Kč/rok. Dvakrát ročně jezdím do Švýcarska a na to si beru klasické spalovací auta. Pro ty co najezdí do 100km denně je elektromobil požehnání. Výborně se ovládá, má super odpich z křižovatky a vlastně po vás nikdy nic nechce, jen ho večer připojit na zástrčku. Dost času ušetří i neježdění na benzínky, protože nabíjíte přes noc a nečekáte až se uvolní stojan nebo nebude fronta u kasy.
Autům zdar.
Zkušeností vlastní a známých. Moje dávné Volvo C70 T5, na LPG najeto cca 200tis km, v pohodě. Známý ML 55AMG - v pohodě. Další ML320 v pohodě. Naopak potýkal jsem se s Volvem 850 T5 které mělo větší turbo, tam byl problém to nastavit, stejně tak na Saabu 9-5. Na klidnou jízdu to každopádně na LPG jede vždy a v pohodě. Přimazávání ventilů jsem neřešil, protože se dá nastavit přívstřik ve vyšších otáčkách. Není se čeho obávat, navíc úprava je to relativně vratná, nicméně někdo kdo jednou LPG zkusí už to stejně nikdy pryč nedá. Obecně je trochu potíž s turbomotory a taky s tím najít někoho kdo to opravdu umí, což je momentálně asi největší kámen úrazu. Když to patlal blbě nastaví tak se bude hřát, odpalovat lambda a skončí to poškozením motoru (taky se stalo).
S Crown Victorií jsem najezdil pár tisíc km a výkonově je to tak jak svižnější 1.6 v evropském autě. Na nějaký velký zlobení to nebude...
Jo a pak si dáš zepár rozjezdů na světlech a haldexu můžeš udělat pápá... Nemluvě o tom že držet T5 motor v kondici tak aby z něj nic neteklo je skoro rovno nemožnému. Ale jízda je to pěkná a velmi charakterní, to je pravda :)
Mohli bychom po vzoru Finska zavést princip, že kdokoliv Tě po závodě osloví že chce auto za částku do 15tis koupit tak ho musíš prodat. Myslím že by to bylo zase o něco zábavnější :)
Celkem jednoduše u Mazdy:
hodné: 3
zlé: RX-7
ošklivé: Demio
I u Volva to jde:
Hodné: všechny kromě níže zmíněných
Zlé: S60 Polestar V8
Ošklivé: S40/V40 1.generace
Co to je za rok výroby? Podle V-ček to musí být přes 30 let, tj jeden z prvních kusů 1984?
Borci já info o plechcupu našel v neděli, na další stopro přijedem i když to máme zdaleka (Brno), já kupuju nějakou plečku určitě a myslím že i kamoša nalomím. Pravidla udělejte jakkoliv, dobré to je tak i tak. Jde hlavně o srandu a ta podle toho co čtu nechybí
Poslední komentáře
- jerry, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Kdy se to zlomilo? Kdy ty požadavky zabily nová auta? První... - VK, u blogu Stirlingove autá
Ta sedma je na vzduchu? - James, u blogu Strasti s Volvem a lidskou blbostí....
Povylepšený T-Jet je na MiTo na normální ježdění velmi... - afro-r1, Opel Combo přichází s faceliftem...
Pri odkupu od GM jsem trochu doufal, ze by mohl Stelantis udelat... - afro-r1, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Myslis kolik novych aut neni deformovano pozadavky ochrany chodcu,... - jerry, Tato auta zrají jako víno: Modely...
BMW 635 Csi. Kolik je dnes tak krásných aut? - jerry, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Octavia 3 RS liftback v modré race je dodnes pěkné auto. - riderhenry, Volvo XC90 T8 Recharge: Konec dieselů...
Ona vlastně odcházející XC90 byla taková labutí píseň... - M1chal, Volvo XC90 T8 Recharge: Konec dieselů...
S elektrickými barličkami a dvojlitrovým 4 hrncom pod kapotou?... - Honza Hamster Křeček, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Nechtěl sem dávat do článku vlastní vůz, ale nemůžu,... - sheogh, Volvo XC90 T8 Recharge: Konec dieselů...
Docela by me zajimalo chovani toho AWD na snehu - HeavySmoker, Opel Combo přichází s faceliftem...
Minimálne v cenníku majú obe prevedenia aj so spaľovákom,... - Ronoath, Opel Combo přichází s faceliftem...
Konečně ta dodávka zas vypadá normálně! Tleskám Opelu,... - XTad, Škoda vstupuje do hry Gran Turismo...
Hlavni kouzlo Gran Turisma vzdycky spocivalo v tom, ze se tam mohlo... - S.h.I.t., Opel Combo přichází s faceliftem...
Ve spalovaku to ma homologaci jako osobak, nebo je to zase "jen"...
Poslední inzeráty
2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem
2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem
1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem
1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem
Rušné diskuse
- Autíčkář se ptá: U jakých aut si budeme za pár let říkat "že já to tehdy nekoupil..."?
39 komentářů - Jazykové okénko Jaromíra Soukupa: Jak různé země vyslovují jména aut
36 komentářů - Autíčkář se ptá: Chceme v Česku takeovers?
33 komentářů - Bazarový snílek: S nebem nad hlavou a kamarády za zády
32 komentářů - Volvo EX30 Twin Motor: Malé auto, velké plány
29 komentářů - Tato auta zrají jako víno: Modely s nadčasovým designem, který vypadá skvěle i po letech
28 komentářů - Ford Expedition: Řešení občasné rodinné dopravy?
24 komentářů - Řídit odbor dopravy jako firmu
23 komentářů