načítám data...

Jaguar XKR X100: Poslední z rodu pravověrných GT?

06. července 2019, 12:10 44 komentářů M P Recenze & testy

Gétéčka jsou předmětem debat o bájných zlatých časech, které jsme bohužel my autíčkáři nezažili. Když se navíc jedná o GT značky Jaguar, máme tady skoro základ na parádní lekci z automobilové mytologie.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Počítač u nás doma, téměř jako v každé slušné rodině, zaujímal čestné místo v obývacím pokoji. Pravidelně jsme k tomuto výkřiku moderní techniky usedali s bratrem, abychom si zahráli jeden z kvalitních titulů, které náš stroj ještě mohl “utáhnout”. Need for Speed: High Stakes byl jeden z nich. Právě tam jsem potkal Jaguar XKR poprvé. 

Abych byl upřímný, grafika hry z roku 1999 nedokázala podmanivé tvary modelu X100 podat právě věrně, základní představa tam ale byla. XK jsem od té doby miloval. Představovalo po dlouhé době opět krásné coupé z Coventry, které se v mých dětských očích mohlo směle rovnat kráse klasických tvarů E-Type, jehož maličký model v té “správné barvě” jsem měl vždy někde po ruce. Model XJS jsem taky měl, ale ten pro mě nikdy nebyl tím správně krásným Jaguarem, a není jím doteď. 

Právě tato dětská vzpomínka, spíš než hraní si na “anglické” “gentlemany” v řidičských rukavičkách, mě provázela po celý den, kdy jsem se s XKR potkal. Řekněme si to na rovinu, ono neustálé omílání klišé o šlechtě se s Jaguary táhne asi odpradávna. Můžete mi vmést, že i já jsem vinen, kvůli titulku a perexu tohoto článku o Jaguaru XJ12. Chyba lávky, ten titulek jsem tenkrát netvořil já, ale jeden fejkový angličan, který se dnes Jaguarem příležitostně vozí a jistě se u toho patřičně anglicky cítí :)

Za čím si však stojím, je tvrzení, že mají Jaguary tu kouzelnou schopnost přinést vám kousek Anglie, kdykoli si vzpomenete. Když vezmete Jaguar třeba na Vysočinu, po chvíli si budete připadat jako na ostrově. Kolem samé louky, pole a lesy, všechno je správně zelené, cesty jsou hezky po anglicku rozmlácené, ještě chytnout to správné počasí, a dojem je dokonalý. Právě na rozbité okresce pomaličku osychající po vydatném ranní dešti jsem XKR proháněl a velmi se divil, jak si tohle GT dokáže poradit s velmi nekvalitním povrchem silnice… Začněme ale od začátku.

Kategorie GT už dnes téměř není zapotřebí. Rychlostní omezení napříč celou Evropou a hustý provoz na dálnicích znamenají, že reálný přínos gétéček v podstatě vymizel. Automobily s přídomkem gran turismo nahrazuje soukromé letadlo, navíc bez omezení pouze na jeden kontinent. Budeme-li se bavit o schopnosti cestovat rychle a v pohodlí, ani tato není vyhrazena jednomu segmentu vozů. Pohodlně a rychle můžete dnes cestovat třeba velkým SUV. Současný sportovní Jaguar pak na vyrovnání výkonů 23 let starého GT nepotřebuje víc, než dvoulitrový čtyřválec a cestovat se s ním dá také velice pohodlně. Dnes už je prostě jiná doba a pravověrné gétéčko spíše než cokoli jiného přináší hlavně romantický závan časů, které jsme vlastně nezažili.

Poněkud komicky se však X100 vyráběla v době okolo přelomu milénia, v době uctívání kultury yuppies, asertivity, self made manů a taky v době naprosto šíleného nevkusu, takže vůz, který dnes působí jako poslední vzpomínka na zlatá šedesátá mohl být ve své době také služebním autem nějakého mladého bohatého floutka s odbarvenými nagelovanými vlasy, oblečeného v leskle šedém obleku s kouřovými slunečními brýlemi, který za jízdy držel nějaké to trendy véčko nebo komunikátor a strašně důležitě telefonoval…

Stejně je však cosi nepopsatelného na okamžiku, kdy za sebou zavřete dlouhé dveře a poprvé otočíte klíčkem ve spínací skříňce, abyste probudili přeplňovaný osmiválec pod tou dlohou kapotou s žebrovanými výdechy. Jakmile proběhne test všech systémů, pokračujete v otáčení a napjatě očekáváte lehké zhoupnutí v bocích a příchod jemného hřmení, když tu najednou…. se nestane vůbec nic. Osmiválec je tak dokonale utlumen, že se auto ani nezachvěje, a výfuky žádné burácení nebo prskání neprovozují. Ze začátku tohle auto vůbec nepůsobí divoce nebo nezkrotně a tak mám prvních pár kilometrů městem příležitost zkoumat třeba poněkud pomalé řízení nebo překvapivě stísněnou kabinu.

Nebýt interiér oděn ve světlé barvy, působil by snad až trochu klaustrofobicky. Jinak je to však Jaguar své doby se vším všudy. Je zde J-gate, trochu nelogicky uspořádané ovládací prvky na středovém panelu, dost dřevěných panelů a metry čtvereční jemné kůže. Pro dosažení správného dojmu staršího Jaguaru však nesmí chybět ani několik málo laciných detailů… a ty samozřejmě nechybí, ačkoli je jich méně, než byste možná čekali, protože vývoj X100 už probíhal pod taktovkou Fordu a jakožto imagemaker a vlajková loď se mohlo pochlubit třeba i adaptivním tempomatem.

Jakmile však přichází konec obce, dělám to, co se ode mě čeká a už už tlačím plynový pedál blíže k podlaze, abychom si se Skipperem, který tuhle nádheru vydupal z poněkud nehezkého stavu nejlevnějšího XKRka u nás, poslechli kňučení kompresoru a vychutnali si zatlačení do měkkounkých sedaček. Možná je dnešní doba poněkud zákeřná v tom, že i relativně běžný sedan může mít 600 koní, takže vlastně od XKR nečekáte až takové divadlo. Nenechte se však mýlit, stovku uvidíte za něco málo přes pět sekund. Téměř 400 koní a 500 Nm točivého momentu jsou pořád obstojná čísla, kompresor navíc propůjčuje osmiválci jedinečný charakter. Co vás pak určitě překvapí je převodovka, která pod plným plynem řadí snad ještě jemněji a budí zdání, že nejlépe jí je, když přiložíte pod kotel.

Podvozek jakbysmet. Přijde-li řeč na adaptivní tlumiče CATS, budete asi čekat obláčkovou jízdu a nepřekonatelné pohodlí, jenomže XKR pochází z dob, kdy přesně tohle byla úloha podvozků vzduchových, případně hydropneumatických. Systém CATS měl spíše za úkol rozšiřovat funkční schopnosti odpružení, takže GT mělo fungovat skvěle jak na dálnici, tak ve městě. Praktický výsledek je však takový, že podvozek funguje tím lépe, čím více od něj žádáte, a opravdu mě překvapilo, s jakou jistotou se přenášel přes rozbombardovanou okresku projetou v dálničním tempu. Už jsem zmiňoval tu podobnost silnic českých a anglických?

Ve finále to znamená, že cestovní vůz dlouhého doletu, to slavné gétéčko, můžete hnát pro rozmlácené okresce a budete naprosto uchváceni komfortem, jaký vám nabízí. Nemůžete samozřejmě čekat bůhvíjakou obratnost, buďme soudní, tohle auto nakonec není z nejlehčích, ale ony vás brzdy před zatáčkou zpomalí s velkým přehledem. Snad jen to řízení, to je věc působící dojmem, že prostě nekdo přišel a namontoval do nádherného coupé řízení z limuzíny. Ovšem i tohle se dá dobře vysvětlit a pochopit. Nechtěli byste přece svoje GT honit ve 200km/h z pruhu do pruhu na dálnici jen protože měl někdo pocit, že si takové sportovní auto zaslouží sportovní řízení.

Nedokážete si ani představit jak moc se mi nechtělo vracet klíčky od tohoto zeleného skvostu. Skipper mi totiž, a snad to bylo maličko ze schválnosti, v jeden moment vtiskl klíč do dlaně a pravil cosi o tom, že moc dobře ví, že člověk si to nejvíc užije, když je v kabině sám, a nechal mě jet. A to mi neměl dělat, ačkoli to zároveň byla jedna z nejhezčích věcí spojená z auty, co pro mě kdy kdo udělal. Nešlo ani o to, že bych jel jinak. Nebo že bych jel výrazně rychleji než předtím, XKR totiž nevybízí k nějakým nekázním, ale spíše k rozhodné aplikaci síly tam, kde je to vhodné. Ta situace, kdy jste s nějakým kusem techniky na vzácných pár chvil o samotě, se však nezapomíná. Takže jsem seděl, s otevřenými dveřmi, vypnutým motorem a už napůl venku z auta jsem pociťoval jaké obrovské množství tepla se valí všemi výdechy z pod kapoty ven. Fascinující stroj.

Fascinující a taky poslední. X100 naposledy sjelo z výrobní linky v roce 2006, v době, kdy se aktuální období snadno dostupných výkonů nacházelo těsně za dveřmi. Navíc už ve své době nacházelo XKR vyzyvatele ze zcela jiné třídy, protože o slovo se začaly hlásit supersedany zvládající stejné věci v mnohem praktičtějším balení. Doba výkonu přicházela a M5 E39 nabízela stejné nebo lepší výkony. Parádní disciplína GT, totiž pohodlné dálkové cestování vysokou rychlostí už zdaleka nebyla doménou jen a pouze gétéček. Dnes už takové auto nenajdete. Dnes jsou auta univerzálnější a jejich schopnosti se překrývají více, než bylo kdy obvyklé, protože lidé chtějí auta, která budou umět všechno. Ani Jaguar takové auto nenabízí, F-Type je sice fantastický, ale v porovnání s X100 je prostě příliš sportovní, ačkoli onu úlohu cestovatele nakonec zvládne skvěle splnit taky.

Na závěr by se slušelo shrnutí zakončené nějakou truchlivou úvahou, případně lítostí nad tím, že X100 je opravdu poslední GT starého formátu. Neberte mě špatně, ale tak jednoznačně mluvit nemůžu, protože nechci vyvolávat debaty o tom, jak tenkrát byla doba lepší a dnes jsou si všechna auta podobná. Naopak, jsem rád za dnešní schopná auta stejně jako jsem rád za příležitosti ke svezení v těchto úžasně šarmantních a podmanivých vozech nedávné minulosti. Svezení s XKR mi však krom jedinečného zážitku přineslo i nějaké ty otázky. Jaké by asi bylo XKR s manuálem? To bohužel nezjistíme, ale možná by nám mohla pomoci informace, že původní plánovaná náhrada XJS manuál dostala, jen se nikdy nejmenovala Jaguar, nýbrž Aston Martin DB7. Druhá otázka a námět k dalšímu bádání se pak týká zatím úplně posledního Jaguaru XK, totiž modelu X150. Myslíte si, že ten správný GT charakter zůstal alespoň částečně zachován i tam? Nezbývá než se pokusit vyhledat X150 a na tuto otázku odpovědět!

 

Za poskytnutí vozu k testu děkuju našemu věrnému čtenáři Skipperovi.

Za fotografie vozu patří poděkování mému kolegovi Lubošovi.

 

Technické údaje

Motor: zážehový kompresorem přeplňovanýosmiválec 3 996 cm3
Výkon: 370 koní (276 kW) v 6 150 ot./min
Točivý moment: 525Nm v 3 600 ot./min
Převodovka: pětistupňová automatická Mercedes-Benz 
Pohotovostní hmotnost: 1 727 kg 
Maximální rychlost: 250 km/h
0-100 km/h: 5,2 s 
Kombinovaný spotřeba: cca 10-15 l/100 km
Cena ojetin: od cca 500 tisíc za slušné kousky

 

 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

krab
06. července 2019, 12:33
0

Paráda! Sedíme u rybníka na Šumavě, kde jsme na kolech a koukám, že tenhle článek vyšel! Krásný auto. Dva dny jsem strávil před časem s XK8 a mám ty tvary moc rád. Stejně ale jezdím jinými gétéčky ... možná námět j zamyšlení. Blbý je, že xk8 nemá sklopný sedadla vzadu a nevejdou se tam dvě rozebraná kola, což do infiniti g37s dám. Ale teoreticky by se mohl dát sehnat držák na kola na zadní víko kufru. Ale to se zas bude muset omezit ta gétéčková nelegální rychlost po dálnici :-D

reagovat
Sob95
06. července 2019, 15:39
2

Před časem jsem viděl příčníky s přísavkami na střechu nového XJ, tak by se to dalo vyřešit takhle..

krab
06. července 2019, 16:13
0

Vidíš, ty přísavky by byly super. Ono je to úpln off topic a zdánlivě debilní bavit se u poetickýho jaguaru o tom jak v něm vozit biky, ale věřte, že jsem to v zimě, když jsem vybíral auto řešil. Jezdíme s nima skoro každej víkend. Na 996 jsem nějak nikde zahrádku nesehnal ( i když v origo příslušenství to tehdy bylo) Tak jsem řešil do čeho půjdou dát běžky v zimě a kola v létě a nechtěl jsem ani kombi ani hatch ale coupe. A to šlo do Audi A5, BMW 3er coupe, C-klasse coupe a kupodivu i do Infiniti. Teoreticky by mohl pojmout kola i XK (X150) tam otevřeš navíc celej ten hatch i se zadním sklem, ale nevim jestli jdou poklopit sedačky zadní ...

No to víte ideální gétéčko pro bikera kraba by bylo Ferrari FF, no ale to už je rozpočet úplně jinde ...

PS: Matěj má asi pravdu, že X100 je takový opravdu poslední pravý GT, auto postavený jen aby bylo prostě krásný. I když libovolný Astony v tomhle směru pokračují dodnes, Ferrari F12 taky ... ale nic z toho není tak dostupný jako právě Jag.

Sob95
06. července 2019, 16:37
0

Tak né každý chce kombi/ SUV, tak to jde řešit takhle. Team Sky na TdF také vozí na F-typu dvě náhradní kola s upraveným zadním sklem. Jon Olsson také měl Lambo s boxem na lyže. :-D Zatím největší blázna jsem potkal s bratrem v zimě. V céčkovém kupé měl zastrčené běžky přes okno, ikdyž bylo -10°C. :- D

Mikin
07. července 2019, 11:01
10

U 150 sklopit nejdou, jen je o něco praktičtější. Co se týče pohodlí je z měl ho pohledu 100 lepší. Přece jenom má vhodnější profil pneumatiky. A pohodlí ve svých 59 letech už upřednostňuji. Interiér a exteriér je věcí vkusu. Víc jaguáři ( dá-li se to tak říci) mi případne 100.

Skipper
07. července 2019, 14:44
3

Moc hezká sbírka a krásná barva!

Mikin
07. července 2019, 19:20
3

Jo jsem ujetej u aut na červenou. I když Ram jakožto denní kára má hnědou metalízu.

krab
07. července 2019, 22:13
0

Fakt krásný kupátka. Já se přiznám, že mě se asi nejvíc líbí z té řady prostě klasika ( po E-typu) XJS. Je to sice poměrně těžký auto, uvnitř hezky užší, štíhlejší, čili působí hodně jako sporťák starých časů a ten design od Malcolma Sayera , hlavně ta zadní část s víc skoseným zadním oknem a těmi trojúhelníčky po boku prostě nemá chybu. Zrovna tak dlouhá kapota a oválná přední světla.

X100 je taky krásný, ale ten zadek mi přijde takovej moc uhlazenej, ale pořád je to paráda. A X150 mi zase přijde velice pěkné. Předek je jasná inspirace E-typem a celkově ta silueta je super.

Kdybych si vybral - na ježdění X150 a na víkendovou radost nějaký starý XJS :-D

Rien
08. července 2019, 18:15
0

Tak pricniky na strechu bych rek, ze jdou dat skoro na vsechno. Ja jel minulej rok takhle))

David Marek
06. července 2019, 12:49
1

tyjo, to jsou úvahy skoro jako od vojty :p

reagovat
M P
06. července 2019, 13:48
2

No, tak to ti tedy pěkně děkuju, Ivánku...

sheogh
06. července 2019, 13:11
0

Paradni auto, navic v te spravne barve :-) Skipper ma proste vkus :-)

U XJR me ten podvozek ale prave prisel plavny a presne jak pises - zaplaty, prahy, kocici hlavy - clovek je skoro nevnima, jak to pekne zehli.. A rekl bych, ze lip, nez klasicky vzduchovy odpruzeni - to si obcas klepne az bouchne, zvlast treba na pricne praskline nebo vybrzdene rolete pred semaforem... zatim jsem to pozoroval u vsech...

reagovat
beastar
06. července 2019, 13:45
3

To krásně navazuje na to nesmyslné povídání pod testem Kie. Přesně tohle totiž Korejci nikdy nevyrobily a pravděpodobně ani nikdy nevyrobí. A proto nikdy nebudou v takové společnosti. V takové jako Jaguar, Mercedes, BMW, Aston Martin, Porsche a tak dále. Mě se XKR nelíbí... ale uznávám, že sem v menšině. Jinak smekám před "doktorem" protože to auto je minimálně opticky v krásném stavu a začíná to být už opravdu klenot. Jen víc takových opravdových nadšenců, nebo se přes závar sraček na elektriku za pár let nebude nad čím opravdicky zasnít. A Matěji.... sem rád, že si prolomil tabu o tom jak jsou čtenáři nespolehlivý a nedá se s nima na ničem dohodnout. Jak tady kdysi někdo jen, tak mimoděk utrousil.

reagovat
ja
jazet
06. července 2019, 20:45
0

Uff, konečně taky někdo komu se XK nelíbí. Nechci ho nějak hejtovat, prostě tisíc lidí tisíc chutí, ale mně hrozně irituje tvar zadního nárazníku.

Skipper
06. července 2019, 22:17
1

Díky beaste, ale do klenotu to má ješté pořád daleko. A to že se nelíbí - rozhodně nejsi sám. Pro část lidí je to až moc ocucaný bonbón. Jen pro zajímavost, jak jsi na tom s E-Typem? Já mám pro změnu problém s X150, kde se mi nelíbí ten ostrý roh světel a celkové pojetí interiéru. Každý máme svoje :D

beastar
07. července 2019, 00:42
5

Skipper> Asi sám víš, že ale pořád patří k tomu hodně lepšímu co se tady na jaguáří scéně pohybuje veřejně. V té stoce zvané komunita Jaguar a to do toho počítám i Polsko. Takže skromnost stranou tvoje auto je fakt pěkný a můžu ti potvrdit, že by si ho prodal úplně v klidu a kdykoliv. A to neznám samozřejmě další podrobnosti. To že se mi nelíbí je můj problém (tenhle typ) a nikomu to samozřejmě necpu. Jinak s ostrým rohem světel u x150 souhlas to se moc nepovedlo:D Celkově se mi to líbí víc... E type...

můj oblíbený konfig.... cabrio nemusim a závodní verze jdou taky kolem mě.

Ronin
07. července 2019, 10:13
4

Nádherná S1 v Primerose Yellow,to je proste jedna špičková farba.
My sme pár rokov dozadu vsadili na klasiku,a boli z toho dva BRG Jagy. S2 2+2 a MK2 2.4

krab
07. července 2019, 10:25
2

Krásný, no můj vysněnej je low drag e-type.
PS: vejdu se do něj perfektně
PS2: je na prodej ...
PS3: banka mi bohužel tolik nepůjčí...

Ronin
07. července 2019, 10:49
1

Ajéje,to už sme zase v ríši snov :D Ja sa snažím myslieť trochu pri zemi,a dostať sa k takému ako sme mi robili,teda 4.2 2+2 S2 by mi úplne stačilo,len s manuálom samozrejme,ten zelený bol bohužial americký borgwarner :) LowDrag,či už Eagle,Origo,alebo stavba je neskutočná vec,ale pre mňa trochu už stráca tú úžasnú étypovosť,teda tú krásnu riť :) Lowdrag je už taká fitnesska :D "Obyčajná" závodnička ako Lightweight,alebo Competition Coupe (to čo jazdí Tour Auto a HGTC) je zázrak.No v takom prípade,by som sa už pozeral po niečom ako C-Type v kvalitnej replike,lebo to už je zase iné kafe :D

krab
07. července 2019, 11:13
1

To víš že jsme ... absolutní říše snů. Mám teď takový zajímavý kontakt, takže něco asi i v “tisku” vyjde. C-type od Proteus je super. Já teď trošičku přičuchnul k D-type , resp XKSS od Lynx a to je něco úžasnýho na svezení. No asi ta nejhezčí automobilová doba vůbec, min pro mě.

Nicméně tady Skipperův XKR je taky bomba a tý práce co tomu dal, klobouček :)

My chtěli udělat dostaveníčko s DB7 mýho známýho ( mimochodem má i zdařilou repliku C-type) , ale nějak se nám zatím nepovedl najít čas, musim ten nápad oživit.

Vaše dvojka e-type a mk2 je nádherná !

Ronin
07. července 2019, 11:32
1

Tak to držím všetky palce,je dobré mít dobré přátele,nech to vyjde,na to sa budem tešiť!
Samozrejme nesmieme tu opomenúť Skippera,XKR je fantastické,to auto zbožnujem od mala,čítal som niektoré blogy,bola to poriadna dávka odhodlania a pevných nervov,tento mazel dostať do stavu akýsi si zaslúži.Veľký palec hore ????
K tej dvojke len to,že ani jedno auto nieje ani nebolo moje,no spolu s otcom a pár nadšeneckými sme im zariadili a vlastnými rukami spravili renováciu do stavu Concours,absolútne od šroubku.MK2 bol vrak,a E-Type sice pojazdný,no zralý na renováciu vo farbe dětského průjmu.Financovali to ale s veľkej väčšiny movitejší ľudia,a keď došlo na predaj,my ako tažný kôň celého projektu,teda renovácie,kúpy,dovozu a predaja sme dostali pekne cez hubu,lebo vieme ako sa pracuje s luďmi,a kto je tu pán,keď má kapitál,a ty si len roboš,pritom bez teba by sa to auto ani nedoviezlo.Obe autá odišli do rúk jedného majiteľa,stihli sme im spraviť ešte značky a odvtedy som ich nevidel.Potom aj práca v týme padla,ľudia sa pohádali a rozišli,a pár rokov si už všetko robíme sami,v domácich podmienkach.

Skipper
07. července 2019, 14:47
1

Ty jo, E-Type a MkII, prostě nádhera. Bohužel příběh docela smutný...

Sob95
06. července 2019, 15:33
0

Krásné auto a parádní článek! Jsem zvědavý jak na tom budou za pár let soudobá XJ a XJR, už teď jsou kusy s 300k km na hrbu, zdali to bude udržitelné v provozu tak, jako starší Jaguary.

reagovat
Ronin
06. července 2019, 15:39
0

Jedna z mojich obľúbených lahod v mojom obľúbenom lokále od môjho obľúbeného barmana (pisálka).Ako dobre mi to padlo na sobotné poobedie,chcel by som čítať o ňom viac,neskutočne ma to auto fascinuje,pretože som k nemu rovnako pričuchol cez 3D vizuál jedného z prvých NeedForSpeedov na Win98.DB7 je úžasná,no ak to nieje V12 Vantage,tak ma úprimne nejako nebere a XK8 stále vo mne viac evokuje pocit "musím ho mať!" Úprimne by mi stačila aj 4.0 XK8,technika je to stále obstojná a tie úžasné krivky sa nemenia.Možno sa niekedy zadarí,trh tomu ešte celkom praje :) Mala by to ale byť tá správna farba,a som rád,že som mal česť v tejto farbe ako aj s XJS,tak aj pri renovácii duchovného predchodcu.

reagovat
Inženýr
06. července 2019, 21:19
0

Krásný Jaguar! Určitě se mu také dostává náležité péče, jelikož je v rukou pravého Jaguaristy. Taky musím uznat, že tohle auto Matějovi skutečně sedí (viz foto číslo 5). Když z toho vystoupí tento mladý, formálně oblečený a náležitě zahulený týpek, je to jako ocitnout se v době kdy toto auto bylo nové a za těžký prachy. Dnes v tom jezdí hlavně starší pánové (teď mám na mysli výhradně Anglii), což je proti tomuto dost velký kontrast.

reagovat
beastar
07. července 2019, 00:49
0

Matěj to pojal skvěle. Až je takovýho svezení a článku snad i škoda na zveřejnění v takový vokůrce jako byla teď. Jinak koukám inžo že si voe opatřil nový kola... že pořád takový levný pelechy. Diť to nový NSX je slabota a Acura zároveň,D Navíc jako je to jenom za 5 mio a zároveň dražší jak 911 Turbína fplný. Ale tak jako chápu že jak si zvykneš na kéniqgsék tak pak tě táhnou takový ty lakšry eksotyky.

Inženýr
07. července 2019, 01:12
0

Tak vono lidová auta mají svoje výhody. Kýniksek, Hvajrá nebo i ten tvůj prošlý model od Horyho jsou sice top auta, ale tak trochu pro pozéry. Taky na to každý čumí - tvoří se zácpy, a každý se bojí okolo toho projet - tvoří se zácpy. V autě za pouhých několik českých milionů si připadám jakože pořád kůl, ale taky jsou to relativně nenápadné povozy, které mi pořád poskytnou sílu jakou potřebuju.

Chilli
07. července 2019, 12:12
0

Užasne počteni, zhltnul jsem to, až mi bylo lito konce! Diky Matěji, jednou se diky tobě utopim v XKR... (-:

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
07. července 2019, 12:28
0

Krásný auto. I po 20-ti letech vypadá fantasticky a lidi se za ním na ulici otočí.

reagovat
liška
07. července 2019, 22:23
0

Pecka!

reagovat
Mr.Mechano
08. července 2019, 10:02
0

Jsem tohle auto taky obdivoval v 90´s :) A před lety, když jsem se díval po rodinným kabrioletu, tak jsem se k němu vrátil, nakonec kvůli dostupnosti servisu u nás na venkově dostala přednost jiná, obyčejnější (německá :) ) značka, navíc ten X100 kabriolet nemá ještě moc pěkně vyřešenou střechu, když je stažená...
Obecně k GT dneska, ještě je MB S coupé a BMW 8, RR a Bentley nepočítám, jestli něco od Aston Martin? Cestování po Evropě je rychlejší letadlem, nebo rychlovlakem (ono stačí přejet Šumavu a jsme v jiným světě), provoz je taky intenzivní, jak bylo v článku, takže je to těžký. Na druhou stranu, když se do toho člověk pustí a má na to auto viz tohle, tak i ta cesta je zážitek, já takhle přesvědčil manželku a jeli jsme tim našim bmw e64 do Říma, to auto tomu dalo úplně jinou dimenzi, takže doporučuju fakt čas od času podniknout cestu 1000-1500 km po západních dálnicích, pěkně přes Alpy a přes den do nějaký zajímavý destinace. Žádný Chorvartsko přes noc! :D

reagovat
krab
08. července 2019, 10:19
0

Přesně, myslím, že to nechce vzdávat. Mám dojem, že Skipper s tímhle Jagem cestoval po Toskánsku a to byla pecka. Psal o tom blog. Já taky miluju tyhle cesty po evropě autem. Žena už teď míň a je pravda, že provoz se prostě dost zhoršil. Stačilo jet včera jen ze Šumavy po čtyřce domů. Šumavský krásně opravený silničky, kde si to moje takový menší gétéčko vychutnám se změnili u Protivína v kolonu aut. Tak jsme zas jeli po silničkách někudy jinudy do Písku. Pak je kus dálnice, jenže za Čimelicemi opravují most, objížďka, kolona až někam za Milín. Včera dost extrémní. Takže jsem to objel u Milína přes Příbram a napojil až na dálnici.

Cestu do Chorvatska si tenhle měsíc radši ani nepředstavuju :)

PS: Perfektně jsem si ale užil tu cestu min. měsíc na Nordschleife, po stopách bavorskýho venkova a celkově vlastně všude, kde jsem jel bylo až na výjimky úplně prázdno. Holt mají tu dálniční infrastrukturu relativně dostačující, zatímco u nás to začíná vypadat jako někde Nigérii. Všude hromady aut, ale silnice tomu vůbec neodpovídají a v některých hodinách je vážně peklo se někam dostat.

PS2: krásný gétéčko je Lexus LC500. To si myslim je dneska asi to "top" co si můžeš koupit v rámci nejen budgetu z říše snů. Stojí asi 3 miliony nebo tak...

beastar
08. července 2019, 13:11
0

S tou Nigérii to je přehnaný tam reálně končí asfalt 10 km za Lagosem a jedeš už v jílu a šutrech:) U nás je to spíš takový malý Rumunsko/ Makedonský mix. Občas tak minutu se citiš jako na západě když to zrovna jede a je nový asfalt. První kolona na okresce tě vrátí do hor na Balkáně.

Jestli jsou na to nějaký auta dobrý. Tak LC a RRover. Všechno ostatní trpí. Fakt je ten že na tom dekadentním západě;) Tam se jezdí furt líp a i to relativně staromódní gt tam má svoje kouzlo a účinnek. Takový Cote d'Azur projet až do Itálie. Alpy přes Německo do Švýcarska. Nebo třebas nederlandskej venkov. To je úplně jiná dimenze auto romantiky. A musím říct že i v naftovym Maserati si to kolikrát užiješ jakože wow wow. U nás takový místa taky mame jenže málo, krátký a často se střídající s úsekem plným kamiónu a aut. Kde v cabriu, gt nebo sporťáku trpíš a pečeš se...

krab
08. července 2019, 14:51
0

tak to je jasný ... včera jsem si ale na to vzpomněl na ten topgear jak jeli přes tu Botswanu myslím a přes jedno to město jeli v kontinuální dopravní zácpě celej den a celou noc. Nám se některý dopravní tahy dovedou vážně ucpat takovým způsobem, že bys nejradši nakonec nikam nejel i kdybys měl na to Bentley :)

Ale jo, souhlasím, že těch míst, kde se svezeš je vážně pořád dost. Stejně bych se chtěl někdy vrátit do roku 1965 ( kterej jsem pochopiteně nezažil) a projet tehdejší nejrychlejší auta světa na prázdných silnicích rychlostmi, který nikdo nikdy tehdy ještě moc neomezoval... (anebo se z toho tolik nestalo)

Nimrod
08. července 2019, 17:51
0

krabe, doporučuju se projet z janova do nice, hlavně teda pak ta francouzká strana (monacu jsem se vyhnul, tam nemohu hodnotit). pak ti bude připadat naše čtyřka v neděli jako celkem svižná projížďka. ale ono se to umí pěkně ucpat i u bodamskýho jezera, nebo stačí i pitomej salzburg (kolem něho jsme se hlemýždili naposled ve středu)

krab
08. července 2019, 18:06
0

Dovedu si to představit. Nakonec ( a to už je hodně let) jsem zkusil že přejedeme Itálii ze severu na jih bez použití placenejch dálnic a ještě po cestě něco uvidíme. A romantika brzo končila. Projet kolem pobřeží někde od Rimini dolů k Anconě jako ukázka toho jak to vypadá když se jede průměrně 20 km/h stačilo.

Jsou prostě místa, kde je to tragedie a jsou místa, kde pořád objevíš silničku - ráj na zemi. Ani známé průsmyky v Alpách se nedají v sezóně brát jako tutovka, kde se s gétéčkem nebo sporťákem nádherně svezeš, protože potkáš spoustu karavanů, autobusů a tak...

No, zbývá už jen ultralehké létání, asi totiž perfektně nahradí to, co kdysi bylo cestovat ve stylu a rychleji než všichni ostatní. Taky nad tím už delší dobu přemejšlím :-D

Nimrod
08. července 2019, 18:51
0

my vlastně vždycky jezdíme mimo zpoplatněné úseky, ale milá mi furt nadává, tak na příště asi teda nějakou tu známku koupim, aby neřekla (ale přisla s tím, že pojedem na sever polska k moři, tak nevím, jestli by to mělo nějaký efekt)... zatím jediný, kde si to bez dálnice neumím moc představit, je německo
jo, karavanisti a obytňáci, to je neštěstí, a že jich v alpských průsmykách je. já je chápu, také tam jezdím se pokochat a vyspat, ale drkotat se dvacítkou za smrdutym skoro děravym 20 let starym ducatem je fakt hnus... a většinou uhnou až po dost dlouhý době
ultralehký? nějak mi tam chybí ta jistá dávka luxusu :-)

Ronin
09. července 2019, 00:26
0

Nimrod: Janov - Nice mám prejdené niekoľkokrát a nikdu som tam nestrvdol a šlapalo to ako hodinky,v dovolenkových dátumoch,ak sa teda bavíme o autostrade :) Minulý rok som mal chuť sa zviesť do Villefranche - Sur -Mer (mestečko pred Nice) pri mori,tak som zliezol pred San Remom,cez Bordigheru,Ventimigliu a Menton,no najhoršie možné rozhodnutie.Výletná jazda po Riviére? Ani hovno! Predĺžil som si cestu o 4 hodiny,z toho len tri som stál v príšernej talianskej zápche v strede San Rema...

Nimrod
09. července 2019, 05:45
0

právě že se o autostradě nebavíme :-) přitom nikde žádné dopravní omezení, nic, jen hromada aut a semafory... to u nás většinou nějaký to omezení být musí, aby se to začalo štosovat. to bylo jen k tomu krabovo povzdechu, jak jel ze šumavy. ale je fakt, že teď je to tady rozkopaný doopravdy hodně

Mr.Mechano
09. července 2019, 15:29
0

když autostradu, tak tu horskou mezi Bologní a Florencií, je to dálnice cca z 60. let, hodně kroucená, někde mi těch 130 přišlo i celkem dost, úzká, stoupání a klesání taky slušný, má takovejch nádech těch starejch časů :) ale hlavně, protože postavili v celé délce nový úsek (direttissima), tak tam není brutální provoz
https://www.autostrade.it/it/web/variante-di-valico/tracciato-originale

Bubák2
08. července 2019, 10:41
0

Krásný článek.
Musím souhlasit, že podvozek u XKR X100 je opravdu perfektní. Co se týče pohodlý je mu v podstatě jedno, na jakých jede kolech. Já jsem ze seriových 18" přešel na 19" kola a komfort na hrbech tím nijak neutrpěl. Naopak tím hodně ožilo řízení, které předtím bylo trochu tupější.

reagovat
ickxs
08. července 2019, 14:41
0

Nemyslim, ze by velka GT zcela vymizela, co treba MB S cupe, nebo BMW 8 atd. ...?

reagovat
ToMyx
17. července 2019, 09:41
0

Skippere, máš toho Jaga opravdu krásně vymazleného a článek to pěkně vystihuje až mi skoro přijde škoda, že ho Matěj nepostnl až po okurce. Celý tenhle článek je takový balzám pro mě. Kdyby se objevil někdy na K@K, asi bych kolem něj nejakou tu desetiminutovku strávil :-)

reagovat
Skipper
19. července 2019, 13:45
0

Děkuji moc, bohužel na K@K je málo času :(



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem