načítám data...

Jaguar XJ12 (X305): Jaké to je, býti chvíli aristokratem

24. září 2017, 07:22 32 komentářů M P Recenze & testy

Šlechtické tituly byly zrušeny a anglickým lordem se našinec jen tak nestane. Můžete se tak ale cítit, aspoň na chvíli. Stačí si pořídit vhodný vůz.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Na tuto příležitost jsem čekal snad rok. Nestává se často, že by mi někdo přímo nabídnul svezení svým milovaným autem, takže jsem se náležitě těšil. Bohužel hledání vhodného termínu se odsunovalo snad do nekonečna. Ale jednou v létě se vše podařilo a já věděl, že tentokrát to musí vyjít. Auto mezitím prošlo důkladnou péčí, která měla zajistit, že zážitek z Jaguaru bude maximálně autentický. Mezitím jsem měl spoustu času se na svezení naladit, což bohužel vedlo k tomu, že jsem si představy o XJ12 čím dál více idealizoval.

Kdo čte Autíčkáře trochu pravidelněji, moc dobře ví, jak to mám se starými auty, zvláště pak těmi, která se pokusím vlastnit. Můj největší problém totiž spočívá v tom, že si vysněný automobil naprosto idealizuju do té míry, že jsem pak zklamaný, když skutečnost nenaplní moje očekávání. To přesně byl případ Sloníka, mojí E34, která nakonec až tak špatná nebyla a hlavní díl viny jsem nesl já, neb jsem se náležitě nepřipravil na provoz a údržbu mnichovského sedanu. Nakonec se asi nebudete divit, že i u Jaguaru jsem se obával zklamání stejnou měrou, jako jsem se na svezení těšil.

Když jsem toho letního dne viděl XJ12 poprvé, doslova mi spadla brada. Pro modely X300 a X308 mám speciálně slabost, jejich dokonale nízkou a protáhlou siluetu totiž nemůže nic nahradit. Zelená XJ12 důstojně připlula ulicí a proměnila všechna okolo zaparkovaná auta na beztvarou nudnou šeď. Zatímco jedinečné tvary X305 (X305 je typové označení dvanáctiválcové verze X300) o sobě dávají vědět už z dálky, teprve při bližším setkání je jasné, že se jedná o opravdu výjimečný kus. Auto totiž bez přehánění vypadá jako nové. Navíc v dokonale původním stavu. Až na takto zachovalém voze plně doceníte všechny krásné detaily a nezbyde vám, než si opět připomenout, jak obludně nafouknutá a bachratá jsou dnešní auta. Nizoučkou siluetu XJ ještě podtrhuje konstrastní linka na jinak sytě zelené karoserii v té správně barvě, totiž British Racing Green.  Nic naplat, vnější vzhled a provedení je jedním z důvodů, proč mám XJ tolik rád, a žádné rozčarování se tedy nekonalo.

Byla by jistě ostuda, kdyby nádhernému zevnějšku sekundoval odrbaný a ošklivý interiér, takovému stavu ale interiér recenzovaného auta nemůže být více vzdálen. Není divu, kdo majitele zná, ten jen potvrdí, že se o své vozy stará snad až přehnaně, samozřejmě míněno v dobrém. S potěšením jsem opět kvitoval přítomnost světlé kůže a pravého dřeva a ruce se mi téměř roztřásly, když jsem byl pobídnut, abych se usadil za volant a Jaguar si vyzkoušel.  Hned záhy však přišlo první překvapení, XJ totiž prostorem pro posádku zrovna nehýří. Řidiči vyšších postav toto poznají nejcitelněji, nízká silueta karoserie si nemilosrdně vybírá svou daň, což je ještě umocněno posazem, který je o kus vyšší, než bych si býval přál. Ještě horší je situace vzadu, kde i přes značné vybrání ve stropě horko těžko hledáte místo. Nezbývá, než se tedy posadit jako do gauče, trochu se rozvalit a pozadí poposunout mírně vpřed.

Zdánlivý dojem dokonalosti však v interiéru dostává na frak. Na první pohled nevidíte nic než spousty kůže, dřeva a tu a tam kvalitní kovy, což ovšem právem od Jaguaru čekáte. Plastů v kabině moc nenajdete, a to je jedině dobře. Jejich kvalita je totiž nevalná, což se potvrzuje na ovládacím pultíku pod volantem, dále pak do očí trochu bije černý panel klimatizace a rádia. Zmíněný pultík pod volantem by z pohledu dnešních ergonomických měřítek musel nutně propadnout, ovšem konstruktérům nelze upřít jistě bohulibý záměr. Na jedné straně ovládáte světla, na druhé pak tempomat a třeba kontrolu trakce. Volant tak zůstává zcela prostý ovládacích prvků, díky bohu. Představa, že by byl hyzděn černými tlačítky z laciného plastu, je poněkud znepokojivá. Jedno takové tlačítko ostatně v interiéru je a vyvolalo ve mě svým zjevem upřímný smích. Kolébkový přepínač sportovního režimu převodovky totiž vypadá, jako by vypadl z brašny nějakému elektrikáři.

Největší naděje jsem však neupínal ke kabině. Tohle je přece legendární luxusní sedan, navíc poháněný vrcholnou pohonnou jednotkou, bájným dvanáctiválcem. Zcela logicky jsem tedy čekal tichou a pohodlnou jízdu, díky dvanáctiválci také dostatečně dynamickou. Ale chyba lávky.

Abych řekl pravdu, už první stovky metrů přinesly spousty otázek. Proč slyším hluk od kol? A neměl by být luxusní sedan o něco plavnější? Nebyla by nakonec stejně stará sedmička od BMW nebo třída S lepší volba?

Ani náhodou! A vůbec, přistupuju k Jaguaru úplně špatně.

Pravda je totiž taková, že po nastartování dvanáctiválce a pár ujetých metrech se mi z krku samo vydralo nadšené volání: „Tohle chci!“ A to se prosím často nestává.

Jaguar má možná spoustu vlastností, které i méně kritické oko nemůže přehlédnout, co mu však nechybí, je charakter. Charakter toho druhu, pro který si stará auta kupujeme.

Nejdůležitější ze všeho je tady zážitek a pocit z jízdy, nebavíme se ovšem o adrenalinu a vzrušení toho primitivního ražení, které dodávají různé „chlapácké“ sporťáky. Jaguar je jiný. Jaguar musíte umět ocenit. Už jen pobyt v kabině je neopakovatelný zážitek, který nezasvěcenému těžko popíšete, asi tak jako člověku nosícímu žabky a šortky těžko vysvětlíte, proč je tak skvělé nosit kvalitní polobotky. Pokud se v Jaguaru takříkajíc najdete, budete si užívat i stání na semaforu, a bude vám zcela jedno, že na nerovné vozovce interiér vydává nejrůznější vrzavé zvuky, nemluvě o nekvalitních plastech. Ať už tedy XJ12 řídíte, nebo se jen vezete vzadu, čeká vás skutečně povznášející prožitek, něco těžko uchopitelného, přesto však silného a neopakovatelného. A to jsme se ještě nedostali k tomu nejdůležitějšímu, totiž co se nachází pod kapotou.

Při zmínce o britském dvanáctiválci se mi nejčastěji vybaví Rolls Royce. Rolls Royce Merlin. Letecký dvanáctiválec, který poháněl britské stíhačky Spitfire, bitevníky Mosquito a bombardéry Lancaster, v licenční verzi potom americké stíhací letouny Mustang. Už to samo o sobě stačí, abyste pocítili závan nostalgie, ačkoli samozřejmě motor Jaguaru nemá s leteckým Merlinem vůbec nic společného. Pod kapotou Jaguaru však pracuje přinejmenším stejná legenda. Původní jaguáří V12 totiž vznikaly hlavně pro závodění v Le Mans. X305, coby poslední Jaguar s dvanáctiválcem, je poháněna šestilitrovou veriantou disponující 318 koňmi a téměř 500 Nm točivého momentu. Jedná se o finální vývojový stupeň motoru, který se předtím objevil například v E-Typech třetí série, nebo modelu XJS. Celohliníkový motor s rozvodem DOHC je nádherný jak na pohled, tak svým projevem.

V dnešní době možná nikoho neoslní svými parametry, ani spojení s poněkud letargickým čtyřstupňovým automatem z dílem GM mu ale nebrání řidiči a posádce zcela učarovat. S majitelem jsme při projížďce docela zasmáli myšlence, že se auto projevuje trochu jako elektromobil, ale to bych Jaguaru velice křivdil. Po nastartování, a věřte mi, že nic nezní tak, jako startující dvanáctiválec, si možná ani nevšimnete, že motor už běží. Odhlučnění podvozku možná nepatří k nejlepším, motorový prostor je od prostoru pro posádku izolován takřka dokonale. Při klidné jízdě si spíš všimnete hluku občas spouštěného větráku chladiče, než ševelení dvanáctiválce. Převodovka totiž motor drží v nejnižších možných otáčkách po většinu času a vzhledem k neustále dostupné záplavě točivého momentu se nemusí s řazením příliš obtěžovat.

Přepněte ovšem tlačítko sportovního režimu do polohy S, pořádně prošlápněte plyn, a Jaguar ožije. Ne nějakým hulvátským výbušným způsobem, spíše klidným přívalem sofistikované síly. Jak ručička stoupá číselníkem otáčkoměru, motor neúnavně, avšak s jemností, pohybuje limuzínou kupředu a vám neunikne, že má opravdu skvostný projev se zřetelnou gradací. Tyto okamžiky se vám vryjí do paměti natolik, že si je budete rádi připomínat, motoru povolovat stavidla  a zpestřovat si tak klidné plavby krajinou.

Nenechte se ovšem zlákat k představě rozkydlé a houpavé jízdy amerického střihu kdykoli, když řeknu, že Jaguar klidně pluje krajinou. Možná byste od limuzíny čekali uvolněnější chování na nerovnostech, ale trápení XJ12 na rozbitých okreskách není právě vhodný způsob použití. Ne snad, že by mu zatáčky vyloženě nevoněly, stále ale musíte příhlížet k ne právě nízké hmotnosti (těsně pod dvě tuny) a přítomnosti velmi těžkého motoru na přední nápravě. Mnohem více tedy oceníte směrovou stabilitu a schopnost zrychlovat do zakázaných čísel. Ke komfortu na palubě se váže ještě jeden zajímavý postřeh. XJ je totiž výrazně pohodlnější při cestování na zadních sedadlech, tam se přejeté nerovnosti tolik nedostávají k posádce. Budete-li vzadu vozit menší lidi, budou opravdu nadšení. Jak už jsme řekli, dlouháni mají kvůli nízkému stropu trochu smůlu. Další zajímavostí je možnost sledovat úbytek paliva v nádrži v přímém přenosu prostřednictvím ručičky palivoměru. Dále o spotřebě paliva taktně pomlčíme.

Z první části recenze jste mohli nabýt dojmu, že XJ12 je neskutečně krásný, ale nepraktický a nedokonalý starý vůz. Málokdo vám jej pořádně opraví, navíc má díky vysoké spotřebě a menší nádrži dojezd asi jako lepší elektromobil. Objektivně vzato byste měli pravdu. Budete si ale pořizovat starší XJ, ať už šestiválec, osmiválec nebo V12, z čirého rozumu a s kalkulačkou v ruce? Na druhou stranu není X305 z roku 1996 v očích mnohých stále tím pravým veteránem, ačkoli tady si dovolím nesouhlasit, protože X305 je svým způsobem retro a to zejména v porovnání se soudobou konkurencí. BMW vám nabídne lepší jízdní vlastnosti, Mercedesy budou pohodlnější, a oba budou poskytovat větší množství nejrůznějších vychytávek pro hračičky. Co nabídne Jaguar?

S Jaguarem získáte hlavně, a budu se opakovat, stroj na neopakovatelnou atmosféru a jedinečné zážitky Každá jízda s ním vám vdechne pocit vyjímečnosti. Jste-li povahy s bujnou fantazií, nezřídka se přistihnete, že při cestování českou krajinou se v myšlenkách přenášíte na anglický venkov, při přebytku představivosti začne vaše melancholické oko vidět závoje mlhy vystupující z lesů i za slunečných letních dní. Při cestách kolem opuštěných továren si budete připadat jako průmyslník chystající se v nich zrovna obnovit výrobu nějakých skvostů britského průmyslu. A pokud máte dostatečnou garáž, není otázkou zda, ale kdy nastane ta chvíle, že budete se sklenkou whisky sedět v křesle, okem laskat dokonalé tvary důstojné limuzíny a vzpomínat na doby dávno minulé, aniž byste je kdy zažili.

To všechno nabízí Jaguar. Impozantní a sofistikovaný vůz, plný charakteru a stylu, současně nedokonalý a možná i trochu zastaralý. Jste-li však správně naladěni a s duší dostatečně otevřenou, velmi brzo pochopíte, proč je heslem prezidenta českého klubu vlastníků Jaguarů ono pověstné „Jedině Jágo!“ Německé sedany jsou totiž vozy manažerů, Jaguar je vozem znalců.

 

Za poskytnutí vozu k testu děkuju našemu věrnému čtenáři Skipperovi.

Za fotografie vozu patří poděkování mému kolegovi Lubošovi.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Štěpán
24. září 2017, 09:07
0

kruciš, ještě kvalitní doutník k té whisky v garáži... naprosto si to dokážu představit, krásně napsáno a věřím, že i vystihnuto.

reagovat
krab
24. září 2017, 10:01
0

Řadu X300 mám rád. Je dostatečně jednoduchá a přitom moderní. Je to takový kompromis mezi veteránem a moderním autem. Vlastně 3.2 šestiválec nebo větší 4litr můžete používat na každý den. Snad kromě dnů kdy nasolí silničáři..

6litr V12 je poslední variace tohoto slavného motoru. A ten zvuk je vážně bomba. Mě se líbí hlavně start. Takový rychlý točení startéru a pak se rozezní a ustálí na hladkým volnoběhu, že o něm vlastně ani nevíte. Ty novější osmiválce už tohle neumí.
I když vlastně kdybych dneska uvažoval o Jagu XJ, ideálně bych si vysnil XJR (X308) s 4.2 Kompresor. Byla by to ta poslední verze X308. Mě se tahla řada Jagů vážně líbí. Je to krásně nízký auto. To, že např. BMW řady E39 je tišší a vlastně objektivně ve všem lepší nehraje v tomto případě žádnou roli :-D Přesně jak Matěj říká....

reagovat
Fi
FilipN
24. září 2017, 17:54
0

Pane Krab X308 je bezpochyby úchvatné auto, kór v přeplňované verzi, jen nikdy nedisponoval jednotkou 4,2........a mnohem větší smysl dává koupit ranou verzi Euro2 do MY99 bez EGR a 4lambd než poslední ocelové EU3 které jsou udušené a mnohem problémovější......

krab
24. září 2017, 18:13
0

já to vážně popletl. S tím kterým jsem měl možnost jet byla XJR z roku 99 a to byl 4litr. Já myslel, že od 03 se začal montovat 4.2, ale jen do XK kupé, ne do XJ, to se kompletně přepracovalo do X350 verze. Takže sorry za mystifikaci..

Jejich Jasnost
24. září 2017, 19:27
0

Je to tak, X308 měla přeplňovaný 4 litr, to auto vypadá neuvěřitelně elegantně a i na opravdu nízkoprofilových pneu je pohodlé kdekoli, má nesmrtelný 5ti rychlostní automat od Mercedesu. Měl jsem ho jako daily car, deset let starý, ta údržba je slušně řečeno náročná. Jak finančně tak hlavně časově. Není to naštěstí jako třeba XJS, ale ta různá relátka všude v autě, to je peklo. Mít dost peněz a místo v garáži, koupil bych si ho znova a postupně ho opečovával k dokonalosti.

beastar
25. září 2017, 01:04
0

5-ti rychlostní automat od MB:) To mluví za vše.

Pólin
25. září 2017, 06:56
0

Krása, jsem nadšený. To je asi opravdu nejelegantnější auto, které se teď dá normálně(rozuměj ne za 10 mylyjonů) koupit. Co si mám představit pod tou "náročnou" údržbou? Spotřeba, gumy, brzdy atd. jsou jasné, ale sype se tam vyloženě něco, nebo jsou tam krátké intervaly výměn všeho možného??

Fi
FilipN
25. září 2017, 11:16
0

,,sype se to´´ jako cokoli jiného z poloviny devadesátých obdobné kategorie, úplně stejně to rezne..........dnes začíná být téměř nemožné foukanou 308 koupit za rozumné peníze, zkratka ta auta, která za něco stojí/stála si majitelé drží a zřídka kdy mají důvod jej prodat. opravdu nerezavou a v dobré kondici je třeba začít hledat někde okolo 15 000e a výše, a i přesto bude mít patrně původní nápravy, výfuky atd....... spotřeba reálně někdy mezi 15-20litry je v podstatě to poslední na celých nákladech :-) nechci nikoho od koupě odrazovat, jen se snažím psát fakta, mám toto auto 6 let a opravdu je úžasné...........ale nemám potom rád řeči zklamaných majitelů že to jsou mrdky a pod protože dotáhli někde od turka z De 10x bouranou shnilou vranu bez údržby za 150 000 a stěžují si na auto nikoli na svůj rozum!!! ty auta nová stála někde od 3,2-4,5 milionu a náklady na provoz tomu odpovídají stejně tak jako u jiných vrcholných provedení vlajkových lodí :-)

krab
25. září 2017, 11:31
0

Tohle dneska už platí o všem co je zajímavá klasika a nebo nově vytvářející se klasika. Musíš se dlouze zamyslet a říct co, co vlastně chceš. A pak holt nelitovat peněz které do toho půjdou. XJR je přesně jedním z příkladů. Zrovna jako nedávno jsem řešil situaci s BMW M3 E46. Drobné to nestojí, musíš si najít důvod proč jí chtít a nekupovat levnej kus. Je logický, že nás všechny včetně mě štve, že se ceny určtých aut ženou příliš vysoko. Otázka jestli nesplaskne... Tím myslím třeba Jaguar XKR X100 , kdy cení problém koupit krásný s historií za 750tisíc, respektive špatně se bude hledat cokoli pěkného pod půl mega...

Pólin
25. září 2017, 11:47
0

Jasně, tak to taky beru, že to není fabia a třeba plechařina na Jagy byla vždycky šíleně drahá. Nicméně rád jsem si přečetl, že se to dobové konkurenci nijak nevymyká. Nedělám si iluze, že podobné BMW za podobné peníze mě na provozu bude stát jen benzín, olej a gumy:) Třeba ta rez je asi zásadní problém, když si člověk uvědomí, že nový blatník stojí třeba 20k....

beastar
25. září 2017, 12:17
0

Nejsem zklamaný majitel. Jen srovnatelné Bmw bude jen spolehlivější a ve všem levnější. Jasné nebude to pocit jako bych byl baron z horní dolní, ale co. A mimochodem spotřeba bude asi o 5 litrů nižší pokud by to někdo řešil u takového auta. Uznávám, že jako ozdoba je asi Jag lepší. Sousedi puknou závistí, když teda nebudou vědět, že to 90 procent času nejede. Jeden z důvodu proč se to tak mizerně prodává/lo je že to nebylo dobré plus nesmyslně drahé. Servisní náročnost rovná se Alpina...

Skipper
25. září 2017, 13:40
0

Nesmysl. K Jaguaru jsem přešel od BMW a cenově je to stejné až levnější.

Skipper
25. září 2017, 14:01
0

Pan Krab:Musím se pŕiznat, že když jsem se poprvé jako spolujezdec svezl s XJR X308, tak mi spadla čelist. Dostalo mě, jak jiný interiér, jiné naladění podvozku a hlavné jiný motor dovedou auto proti X300 změnit. Motor je neskutečný, V12 dynamicky lehce zaostává, nicméně ty auta mají úplně jiný projev. Tak jsem se rozhodl, že V12 doplním v garáži o XJR. Pár jsem jich v ČR prošel, ale bylo to pŕesně jak říká Filip. Nehledal jsem lešténku, jen slušný základ na nenáročnou renovaci , ale nenašel jsem.
Nakonec jsem se jedno ráno vzbudil s myšlenkou - sakra, proč ne XKR X100? Taky jsem jich pár prošel, až jsem ten slušný základ našel. Není to lešténka za 750, ale renovace už probíhá a do jara snad bude vše hotovo.

Jejich Jasnost
25. září 2017, 14:37
0

Plechařinu jsem nikdy neřešil, takže ceny nevím, ale jinak jsem objednával vše z UK a ceny byly v pohodě, nevycházelo to dráž než třeba na Škodovky. Jak píše níže Skipper, je to úplně normální auto a lze to opravit téměř kdekoli. Pokud člověk ale musí někam do autorizovaného servisu, kvůli nějaké specialitce, tak to zabolí, to je jasný. Já měnil ložiska na kolech, kompresor, vodní pumpu, palivovou pumpu, propálený píst a já nevím co všechno + nějaký ten spotřebák, ale neštěstí byla elektrika. V autě jsou relátka u motoru, pod sedačkama a vzadu v kufru. Občas zjistit co vlastně odešlo je docela odysea. Když vám pak přestane svítít pravé brzdové světlo, ale jen právé, protože odešlo něco na nějaké safety guard jednotce, chvilku to trvá to najít. A to je věc kterou musíte vyměnit a nechat pak naprogramovat na vaše auto, to pak lítaji zlaťáky. Ale jsou to všechno věci, co se dají prostě opravit, vyměnit. Největší problém je ale ta rez. Rezne podvozek, nosné části a s tím toho moc udělat už nejde. Jestli to někdo chce domů myslím, že to je jediná věc, kterou je třeba hlídat, ostatní se dá vždy nejak pořešit.

krab
25. září 2017, 15:09
0

Skipper : velká gratulace k X100 XKR :) Já si pamatuju jak jsi cosi psal pod článek o XK8, který jsem psal někdy na jaře, že do toho půjdeš. A je to tady ... Sny si máme plňit, já jsem se zase rozhodl jít do renovace mojí 996, protože to zvládneme udělat aby byla perfektní a přeci jen si říkám, že do těchhle aut se přeci jen vyplatí nějaká ta koruna utratit. A tady naštěstí drahý problém není koroze, u 911 je antikoro ochrana fantastická, zato je drahý problém vždycky motor. Ale vyplatí se ... Naše ženy to často vidí jinak, ale jak praví klasik, nesmíš zůstat "mrtvej homolka" :)

Skipper
25. září 2017, 15:21
0

Budu držet pěsti a průběh renovace 911 s radostí sledovat!

Fi
FilipN
25. září 2017, 19:23
0

Pane Beastare, smím se zeptat kolik že to Jaguarů jste vlastnil a kolik set tisíc Km jste s nimi najezdil že toto tvrdíte? Omlouvám se ale pokud k něčemu nemám relevantní informace nevyjadřuji se. Pokud mám rád se podělím o fakta, ale podobné nesmysly jako že 90% času stojí, nebo že srovnatelné BMW žere o 5 méně jsou blábol........ceny různých dílu odpovídají ceně vozu stejně jako u BMW, MB nebo jiných........ale nijak nepřevyšují průměr dané třídy :-) Já provozuji aktuálně Jaguary 3 od 6 přes 8 až po 12 válec, a rukama mi jich prošlo 6 najeto s nimi něco okolo 200tkm takže nějaké zkušenosti mám......

beastar
25. září 2017, 19:56
0

No tak to nezbývá než popřát mnoho štěstí. Doteď se vás evidentně drží. A smím se zeptat kolik že provozujete těch Bmw? Já teď ani jedno, ale pár jich bylo a těch Mercedesů taky. Divím se když je to taková bomba proč jsou Bmw stále plné silnice nejen u nás a tyhle relikty minulosti nikdo nechce. O Mb snad kromě koroze platí to stejné. Ve vaší komunitě pořád pláčete jak nejsou lidé na servis a co to stojí peněz. Tady najednou pod článkem je všechno jinak:) No nic já to platit nemusím. Nechtěl bych to ani za flašku rumu.

Skipper
26. září 2017, 07:24
0

Filip je na Jaguary. Já co se týče BMW, tak jsem dlouho provozoval tři a teď ještě dvě Mini, což v podstatě BMW jsou. A na Jaguaru jsem dělal přesné ty věci, které i na bavorácích.

Fi
FilipN
26. září 2017, 08:03
0

Pane Beastare, neni to o stesti je to udrzbe a prevenci. Zkusenost mam i s BMW prevazne prave e38, ktera ma s xj rad 300 a 308 jeden.spolecny jmenovatel ze 99% aut jsou zoufale zanedbane a rezave plecky a pekne dnes zacinaji byt drahe, on opravdu adekvatni.servis e.38 s v12 je velmi narocny take, mnoho zaludnych reseni.od nivelace zadni napravy dvou ridicich jednotek a dale. Kazde ma sve obe auta jsou podle me uzasna a obe draha na provoz a ani jedno neni bez problemove coz plati obecne pro tuto tridu protze je.zkratka na.svou dobu vzdy hitech a top co automobil umel. Chcemeli srovnat rekneme beznejsi v8 e 38 s xj308 opet mi unikaji ty zasadni rozdily, je nutne srovnavat opravdu srovnatelne tedy ne xjr a 740 ale obyc xj8 a 740........xjr je specifikum.asi.jako bmw m5 a zcela se vymyka beznym modelum takto je treba je treba je brat. A ne zit v omylu ze 740 ktera ma 280koni a nijak valnou dinamiku je prima konkurence xjr s 370konemi a zrychlenim atakujici soudobe premio e sportovni vozy. Takze zpet na zacatek srovnavat srovnatelne.

Raspby
24. září 2017, 11:16
0

Hezky napsáno. Podstata auta byla vystižena...pocity a atmosféra...to je něco co Britové opravdu umí. Fakta a čísla mohou být v porovnání s Němci horší, ale to neznamená, že je auto hned horší. Je prostě jiné a má jiné priority...taky bych ho chtěl někdy zkusit :)

reagovat
beastar
25. září 2017, 01:05
0

Nebudu tady rozjíždět, co si o tomto voze myslím ve skutečnosti. Jen snad že za mě je to hrůza ve všech měřitelných i neměřitelných atributech snad až na výběr motorů ten beru jako +. Servis tragédie, ceny dílů tragédie na druhou a tak dále....

reagovat
Skipper
25. září 2017, 06:58
0

Vidíš, já to mám stejně s MB. Ať žije rozmanitost. Ceny dílů jsou nicméně naopak moc příjemné. Mám přímé srovnání s 5er BMW a zatím díly na Jaguar vycházejí levnéji.

beastar
25. září 2017, 12:12
0

Ehm tak to jo. Prosím které MB? Jeden příklad co je pro tenhle archaický vozík levnější?

Skipper
25. září 2017, 13:44
0

MB, které bych rád měl, jsou Mamut a SL R129. Zbytek je pro mně krajně nezajímavý a neatraktivní....

Skipper
25. září 2017, 13:47
0

A co je pro Jaguar levnější? Prakticky všechno. Tlumiče, brzdy, ramena, nově chladič, hadice, termostaty... Bájky o servisní nároćnosti větśinou śíří lidi, co o tom ví prd. Je to servisovatelné stejně, jako jiná prémiová auta z devadesátek. Osobní zkušenost, ne jedna paní povídala.

beastar
25. září 2017, 20:01
0

Hale nic proti jsem lenivej to hledat. Ty bajky servise šiříte hlavně vy majitelé. Ceny dílů nebudu pro srovnání hledat, ale co píšeš rozhodně neplatí obecně. A ano jsou i hnusné Mercedesy třeba erko a to je zrovna servisní sebevražda. Koukni se ale na výrobní program Mb v posledních 50 letech a potom na ten slavný Jaguar.Kdyby se to tehdy neprodávala doma britským vlastíkům a nepumpovali do toho prachu na střídačku úspěšné firmy, tak dneska by to stálo max jako exponáty v muzeu.

liška
25. září 2017, 06:29
0

Pecka! Na znackach vidim Bcko a Matej dela tez tusim v Brne, takze majitel asi nebude z druhyho konce cr. Chtel bych se tudiz zeptat jako potencionalni zajemce o nejakou tu britskou kocku, jak je to v okoli brna, pripadne vysociny s dostupnosti nejakyho solidniho servisaka?

reagovat
Skipper
25. září 2017, 07:10
1

Můj mechanik dělal dosud jenom ,,běžná auta,,, ale je opravdu solidní, tak jsme to zkusili. A jde to. Je to prostě normální auto. Zatím jsme řešili normální servis a ten zvládá bez problémů. Nicméně nemá problém říct, na tohle si už netroufám a pak se obrátím na některého z členů jaguar clubu. Nékteří znají ta auta do posledního šroubku. Co se týće náhradních dílů, tak objednávám z UK, ceny většinou nižší než na BMW E39, v ČR do dvou dnů, i na větší balíky expres poštovné 20-30 liber

sheogh
25. září 2017, 18:12
0

XJ12 X300 nebo (mozna radsi) XJR X308 jsem dlouho shanel, a vzdal to kvuli kovomorce... nemam kapacity ani znalosti korozi vyresit, takze bych musel sehnat neshnily kus.... Klidne vymenim za phaeton :-) :-)

reagovat
Skipper
25. září 2017, 18:21
0

U tohto je to vcelku OK, tak doufám, že vydržíme. Tohle auto si našlo spíš mně, tak jsem rád, že jsem nemusel projít martýriem shánění zdravého kusu.
Phaeton je určitě úžasný, můj bratranec na Slovensku ho má, už dlouho plánuji návštěvu a svezení. Výměnu určitě neplánuji, tohle auto už doma zůstane, ale děkuji!

sheogh
26. září 2017, 13:22
0

To celkem chapu, ze se ho jen tak nezbavis :-) Phaeton me prijde jako snad jediny VW, ktery ma neco do sebe :-)
Moje obliba kocek je zrejma, i Phaeton je v barve "skoro BRG" a s bezovym interierem :-))))



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem