načítám data...

Ford Tourneo PHEV: Revoluce v rozvozu?

Dodávka s elektromotorem, tříválcem, baterkami a maximálkou 120 km/h. Může to vůbec fungovat? Záleží na okolnostech.

zobrazit celou galeriiRecenze & testy: Ford Tourneo PHEV: Revoluce v rozvozu?

Oranžová osobní dodávka od Fordu nevypadá na první pohled jako automobil, který by snad měl jitřit emoce, nebo si zasloužit přivlasky jako “revoluční”, nebo “odvážný”. Jenže právě tady platí, že nemá smysl soudit knihu podle obalu. Tím obalem je dobře známý Transit čtvrté generace po faceliftu, v tomhle případě nalakovaný do veselé oranžové metalízy s pár vzhledovými vychytávkami. Design současné generace je poměrně odvážný, na autě se nachází celá řada prolisů a výdutí, z boku zaujmou vytažené blatníky stoupající linie oken, vepředu si pak všechnu pozornost uzurpují LED světla s pěkně provedenou obroučkou denního svícení.

Snad jedinou výtku bych měl ke zvoleným kolům, která, ač jsou litá, mi připomínají svým tvarem, barvou a okrasnými kryty matic spíše nějaké poklice z tržnice. To je ale samozřejmě věc vkusu. Současná generace Transita (potažmo Tournea, což je označení pro osobní verzi s pohonem předních kol) je tu sice už sedm let, ale že by nějak zásadně zestárla se říci rozhodně nedá.

Testované auto je nakonfigurováno jako rodinný dostavník, případně velkokapacitní taxi. Na palubě je k dispozici osm sedadel ve třech řadách, obě zadní řady lze po jednom sedadle z vozu vyndat, případně otočit prostřední cestující proti směru jízdy. Trochu zamrzí, že sedadla nelze libovolně posouvat, ale vždy pouze ukotvit do předem připravených ok v podlaze, čímž trochu trpí variabilita prostoru. Druhou vadou na kráse je pak modul topení a klimatizace, který v zadní části vozu vyrůstá z levého boku a znemožňuje umístění zadní řady sedadel k víku zavazadlového prostoru.

Manipulace se sedadly je navíc poměrně náročná – jsou těžká a po vyndání z kolejí “nesojí”, ale kácí se. Otočení prostřední řady do protisměru pak navíc vyžaduje i vyndání a přeorganizaci podlahových koberců a pečlivé studování návodu (jinak dopadnete jako já a nacvakáte je tam obráceně). Není to žádná katastrofa, ale vrchol ergonomie hledejme jinde. 

Jinak se ale v Tourneu cestuje docela příjemně, interiér sice nezapře původ v dodávce, prim tu hrají tvrdé plasty, leč doplněné o díly v lesklé úpravě a pár ozdobných lišt. Oproti předchozí generaci tu už nevykukují kusy lakovaného plechu v barvě karoserie a zlepšila se i zvuková izolace zadního prostoru. 

Pracoviště řidiče je ergonomicky dobře zvládnuté, je tu spousta odkladacích prostorů a schránek, sedí se tu příjemně a moc se mi líbí přehledná velká dodávková dvoudílná zrcátka. Co se týče digitální výbavy, je sice poznat její poměrně letitý základ, takže rozlišením, grafikou, nebo velikostí displeje mezi budíky už velký dojem neudělá, ale vše funguje spolehlivě, svižně a intuitivně. Je mi docela sympatické, že se Ford příliš nesnaží maskovat svůj užitkový původ nějakým přehnaným pozlátkem, ale prostě funguje a na nic moc si nehraje.

Jenže tohle není jen tak ledajaké Tourneo. Jeho hlavním “lákadlem” je bezpochyby pohonné ústrojí. Vůz se sice nazývá plug-in hybridem, ale není to tak jednoduché. O pohyb auta se tu totiž stará jen a pouze elektromotor o výkonu 126 koňských sil. Ten pohání přední kola a obejde se bez převodovky. Páka voliče tu ale jen kromě obligátního P/R/N/D je tu navíc ještě stupeň L, kde dochází ke zvýšené rekuperaci a při puštění plynového pedálu vůz citelně brzdí. Pokud se nájezd vozu mezi jednotlivými nabíjecími zastávkami pohybuje kolem padesáti kilometrů, lze hybridního Transita tak používat jen jako elektromobil. Řidič není ochuzen o žádný další výkon, pohon zadní nápravy, ani další záležitost, jak tomu bývá u “běžných” plug-in hybridů.

Elektromotor neztratil ani v poměrně velké dodávce jednu ze svých nejzásadnějších výhod, totiž velmi slušné zrychlení z nuly. Vzhledem k tomu, že se tu navíc nenachází převodovka, pohonné ústrojí neztrácí čas řazením a tak není problém být na semaforech skoro vždycky rychlejší, než povoz kolem. Když se to všechno navíc děje v tichosti jen za lehkého bzučení, je to docela efektní frajeřinka. Jen si dejte pozor, nad městskou padesátku se dá vystřelit nebezpečně rychle a pak to dopadá…No, obrázek vydá za tisíc slov.

V kontrastu s tím, jak je ale hybridní Tourneo živé v městských (a lehce meziměstských) rychlostech, ale vyniká jeho naprostá zdechlost kdekoli nad sedmdesátkou. Tahle dodávka je zkrátka určená pro město a třeba připojování na dálnici je s ní v hustém provozu vyloženě adrenalinový sport. Maximálka 120 km/h je tu sice elektricky omezená, ale dostat se k ní je stejně tak náročné, že na tuto “závoru” narazí uživatel Tournea jen výjimečně. Což je vlastnost, která by vadila u univerzálního auta, které musí kromě městských cest zvládnout i štreky po dálnici, ale u kurýrní dodávky operující v centrech evropských metropolí je to víceméně zanedbatelné. 

Ačkoli kola Tournea pohání výhradně elektromotor, bez koktejlu z přesliček a dinosaurů a bloku s kmitajícími válci se vůz stejně neobešel. Pod přední kapotou se totiž nachází litrový tříválcový Ecoboost. U Forda vcelku běžný motor, který doplněný o turbodmychadlo přede ve Fiestách, Focusech, C-Maxech a dalších modelech. Tady ale žádné turbo nemá a jeho zhruba osmdesát koní tu nepohání kola, ale generátor. Vlastně jde velmi zjedodušeně řečeno o postup, který využívají dieselelektrické lokomotivy. Technicky vzato tu malý motor slouží jako prodlužovač dojezdu (range extender), ale to je trochu zavádějící označení.

Z takového názvu by totiž mohl nezávislý pozorovatel snadno odvodit, že se “spalovák” ozve jen v případě, že automobil vyčerpá dojezd z baterií a nebohý řidič by zůstal “viset” někde v pustině. Tak nějak to fungovalo třeba u BMW i3 REX. V Tourneu se ale v automatickém jízdním režimu přihlašuje tříválec o slovo poměrně často, v nabíjecím pak běží pořád. Jeho projev je navíc dost nezvyklý, v závislosti na aktuální potřebě generátoru se točí ve třech, možná čtyřech úrovních otáček bez ohledu na rychlost auta. A protože odhlučnění tohoto malého drnčivce není úplně ideální, vznikají vpravdě komické situace, kdy se dodávka šine třicítkou do mírného kopce a zpod kapoty hlasitě protestuje vytočený tříváleček. Pohledy kolemjdoucích stylem “co to je za blbce co si neumí přeřadit z jedničky” se tak staly běžným koloritem mých městských cest.

Když už jsem nakousnul ty jízdní režimy, ty má Tourneo celkem čtyři. Automatický řeší všechno sám a jeho úkolem je provozovat automobil co nejhospodárněji. Občas tedy probudí spalovák, jindy nechá jet auto čistě na elektřinu, vše v zájmu maximální efektivity jízdy. Další je plně elektrický režim, auto jede na baterie a dokud se zcela nevybije, tak nespustí pomocný tříválec, třetí umožňuje “zamknout” aktuální elektrický dojezd – čili zajistit, že automobil se i přes částečnou jízdu na elektřinu nebude vybíjet a poslední je nabíjecí mód, kdy spalovací motor běží naplno bez ohledu na jízdu a snaží se co nejvíce dobít baterie. 

V závislosti na zvoleném režimu se samozřejmě dramaticky mění i spotřeba vozu. S nabitým autem jde v čistě elektrickém módu prý ujet přes padesát kilometrů, mě se povedlo něco kolem čtyřiceti, ale nijak zvlášť jsem se nesnažil o ideální spotřebu. Takže těm padesáti v klidu věřim. Při jízdě s úplně vybitou baterií v automatickém režimu si pak Tourneo vezme po městě něco kolem deseti litrů. A když zvolíte “nabíjecí” mód, zvládne spotřeba klidně olizovat dvacítku. Apetit po pohonných hmotách také rapidně stoupá na dálnici, kde se zkrátka Tourneu pocitově vůbec nelíbí.

Pokud je ale profil využití auta takový, že přes den poskakuje na krátkých trasách “od domu k domu” po městě a přes noc stojí na dvoře firmy, kde lze nabíjet, jde o naprosto ideální volbu. PHEV dodávka od Fordu rozhodně není auto pro každého, naopak si myslím, že její cílovka je poměrně úzká. Pošta, zásilkové služby, rozvoz nákupů – ti všichni dnes v drtivé většině případů používají auta osazená dieselem, který takovým provozem dost trpí. A čistě elektrickým dodávkám s pevně daným dojezdem na nabití zase schází operativnost a flexibilita v případě, že se cesta nečekaně protáhne. Přidejme k tomu fakt, že Ford je v této kategorii zatím průkopníkem prakticky bez konkurence a dost možná tu máme recept na úspěch. Jen je třeba nezapomínat, že nejde o klasické auto, ale o velmi specifický “přepravní nástroj”.

 

Verdikt

Transit (společně se všemi jeho deriváty, tedy i Tourneo) je léty prověřená dodávka vhodná pro konzervativce, kteří potřebují převážet věci, nebo lidi z místa na místo. Prost všech přehnaně luxusních a futuristických vychytávek v interiéru se nesnaží stát náhradou luxusní limuzíny, ale upřímně a s hrdostí přiznává svůj dělnický původ. O to více vynikne neobvyklé pohonné ústrojí varianty PHEV. To, co se může na první pohled zdát jako jakási “ekologická obezlička kvůli bezemisním zónám” se ale nakonec ukazuje jako ekonomicky velmi zajímavá varianta pro kurýry a rozvozové služby. Rozhodně jde ze strany Fordu o odvážný krok a já bych byl moc rád, kdyby se vydařil. Tourneo PHEV je totiž opravdu promyšlený kus techniky.

 

Technické údaje

Motor: Elektromotor + 1.0 ecoboost 61 kW sloužící k roztáčení generátoru 
Výkon: 92 kW (123 koní)
Kapacita baterií: 13,6 kWh
Dojezd na baterie udávaný (v testu): 56 km (42 km)
Převodovka: N/A
Maximální rychlost: 120 km/h
Zrychlení 0–100 km/h: ano 
Hmotnost: 2599kg
Užitečné zatížení: 1130kg
Průměrná spotřeba vybitého auta v testu: 10,8 l/100 km 
Cena testované verze (Tourneo Custom PHEV): 1 219 900,- Kč
Základní cena (Transit Custom VAN PHEV): 889 900,- Kč 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

saage
23. května 2020, 18:27
0

Strasny... Spotreba trivalce 10,8l, na baterky dojede 40 km.. A krasna cena 1.2 m. Nechapu, kdo si to dobrovolne koupi.

reagovat
beastar
23. května 2020, 19:14
1

Zacinam s tebou v posledni dobe v kazdem komentari souhlasit:D Nebudem kamaradi?

S.
S.h.I.t.
23. května 2020, 19:14
0

Proste totalni nesmysl, ktery neni vhodny na zadny zpusob uziti. Mozna jako ukazka "jak se to nedela"...

saage
23. května 2020, 19:26
1

Beastare, to je to nejhezci, co si tu komu rekl. :-) Vazim si toho kamarade. Skoda , ze beastar neexistuje. :-)

beastar
23. května 2020, 19:29
0

Jak starnu stava se ze me lidumil:D Skoda ze neexistuju... Nemas za co. Chtel sem napsat to stejny. Kravina bez sance na skutecnou cilovku...

Jakub Pospíšil
23. května 2020, 20:24
7

Je to o úhlu pohledu. Flotilová sleva, plecháč, odečet daně a je to za něco lehce přes půl milionu. K tomu možnost jezdit v německých čistých zónách. Klientela je. Ne, že by si to kupovala s nějakým nadšením, ale současné eko předpisy tlačí firmy do "ekologických" aut a tohle je alternativa, která je míň špatná a levnější, než elektromobil. Že by si to koupil někdo jako rodinný mikrobus je nesmysl.
-
Komentář upraven 23. 5. 2020, 20:24:38

ransom
23. května 2020, 23:09
4

Dovedu si přesně tohlencto představit u nás na firmě. S dodávkou pocukávám třikrát denně po půl až pěti kilometrech. Prakticky nikdy diesla ani neohřeju na provozní teplotu. No ale že by to vyvíjeli jenom kvůli nám... Jeden uživatel se už dá považovat za cílovou skupinu?

krab
24. května 2020, 00:23
-1

Já myslim, že po přečtení tohoto článku se každýmu majiteli obstarozního Tranzita anebo Vita v případě Saageho, v jejich očích hodnota těch dodávek aspoň zdvojnásobila. A vymění jim olej dřív než obvykle i rozmazlí plnou nádrží té nejlepší nafty a podrbou po masce chladiče... když si vzpomenu co všechno zvládnul obstarožní Tranzit z půjčovny nebo stará dodávka Nissan co mi dovezla rozbitý porsche na platu až z německa a s prstem v nose, nebo z Anglie veterána... asi není co dál komentovat.

Fa
Fandatik
24. května 2020, 07:14
3

Musím souhlasit s Ransomem a Kubou, určitě tu je cílová skupina a dokonce dost velká, pokud jde o množství. A tabulkové ceny rozhodně neplatí.
Problém vidím v tom pístovém motoru, který je určen pro malé osobáky. Nechápu, že automobilky nejdou do vývoje turbínového motoru. Teoreticky je ve všech ohledech pro tento typ lepší variantou.

sheogh
24. května 2020, 10:58
2

No protoze uz ho maji a vyrabi... Prece bys zbytecne nezvysoval naklady na vyrobu :-) Nevim no, asi si pruzkum trhu udelali a zrejme to nekdo koupi....

Fa
Fandatik
24. května 2020, 11:18
0

Co se týče pohonných jednotek, automobilky určitě nejednají dle průzkumu trhu, ale nařízení eko limitů.
A turbína má minimálně o 15% vyšší účinnost (odhad). To už je výrazná úspora reálných emisí + nižší hmotnost, méně pohyblivých části, složitost výroby, atd. by mělo zaručit nižší výrobní náklady než u pístového.
Tím by mohlo být vozidlo do budoucna pro zákazníky levnější s nižší servisní náročností, navíc turbína sežere "jakékoliv" palivo, atd. Pokud má být eko budoucnost dopravy reálná, vidím ji takhle.

A určitě by tahle technologie měla umožnit reverzní provoz. Tedy přijedu PHEV někam mimo civilizaci a chtěl bych aby mi motor vyráběl energii. Ať už pro karavan, srub a další.

Ronoath
24. května 2020, 11:38
0

Technicky to opravdu zavání dieselelektrickými lokomotivami. Tam ale ty turbíny dost pohořely. Takže si nemyslím, že tady by to klaplo...

Fa
Fandatik
24. května 2020, 13:09
0

Nemyslím, že by pohořeli. Jen nesplnili očekávání, při spalování mazutu. Aktuálně jsou snad nové provozovány jen v Rusku.
https://www.globalrailwayreview.com/news/31945/main-gas-turbine-locomotive/
A dost jsme pokročili v technologii od předválečné doby.

A v těchto dělnických dodávkách by možnost používat auto jako elektrocentrálu by mělo být povinnost

Mi
Michal Lenc
25. května 2020, 15:15
0

Dost často tyhle zázračný technologie dojedou na nějakou drobnost, kterou se nedaří vyřešit. Naposledy jsem četl, že turbíny měly vysoký obsah NOx. Což je problém všech efektivních motorů. Vysoká teplota spalování = vysoké NOx. Ale, to by mělo jít vyřešit vstřikováním močoviny jako u Dieslu. Takže tam možná budou ještě nějaký trápení?

XT
XTad
23. května 2020, 20:50
0

Ty otacky to drzi pevne, nebo aspon trochu kolisaj v zavislosti na seslapnuti pedalu jako u CVT?

reagovat
Jakub Pospíšil
23. května 2020, 23:57
0

Občas zakolisaji, ale CVT styl to není. Spíš prostě řídící jednotka zavelí, že už je dost elektřiny a tak otáčky o stupeň klesnou, nebo naopak.

Fa
Fandatik
24. května 2020, 07:03
0

Čekal bych, že spalovák poběží vždy v otáčkách s maximální účinností a pak se vypne. Nějaké bližší info k tomu továrna nedává?

beastar
24. května 2020, 15:18
0

Ja myslim ze sama tovarna nema poneti jak ta vec funguje. Podle me to slozili nahodou a ze to funguje a DP si jich objedna ve zlute 666, tak to nechali vyrabet.

Fa
Fandatik
24. května 2020, 18:11
-2

Fordem tam, vlakem zpátky

RBMK
23. května 2020, 22:28
0

Až tam místo ecobullshitu nacpu dieselgenerátor a bude to umět 130km/h, tak asi nebudu mít problém udržet smích...

reagovat
ransom
23. května 2020, 23:02
7

Parametr "Zrychlení 0–100 km/h: Ano" nemá chybu.

reagovat
Holofaust
23. května 2020, 23:27
-1

Hezká dodávka! Škoda, že nemá motor...

reagovat
saage
27. května 2020, 23:16
0

Tady je to sama Greta nebo co.. za co ty minusy? Dyt je to pravda. :-)

Holofaust
29. května 2020, 19:55
0

Já žádný mínusy nikomu nedávám. Jen jsem poukázal na to, že je to v podstatě k hovnu...

saage
29. května 2020, 20:56
1

To byla reakce na to, ze si mel ty u komentu same minusy. Uz se to vyrovnalo. :-) K hovnu to je.

Holofaust
29. května 2020, 21:33
0

Mínusy neřeším, palcování je pro děcka :-D
Jen mám trochu strach o modrej ovál, od té doby co téměř všecko kvuli lovům přesunuli do indie z něj padá jedno hovno za druhým, pumba, mustang a teď tato pumpa na močůvku, aby nakonec indy nemuseli tahat z gangy číňani... :-D

MB
MBMB
24. května 2020, 02:55
0

To označení je skutečně zákeřné. Technicky se bere spalovák, který nepohání kola, jako range extender. Nicméně pak je otázka, jak to implementuje legislativa.
V EU je všechno PHEV a ve výpočtu spotřeby dle WLTP se zadává utility factor 0 až 1, který je funkcí dojezdu jen na elektřinu. Čili se nerozlišuje, jestli motor pohání kola, nebo jen generátor a je to tak asi dobře.

Škoda, že se nevyzkoušela spotřeba třeba při 100km jízdě s plně nabitou baterií, což je typičtější kombinovaný scénář, jak by se takové auto mohlo používat. Jízda s vybitým autem je pochopitelně neefektivní, RE jednak nemůže libovolně běžet při nějakém optimálním zatížení a musí dodat výkon, jaký je zrovna potřeba a jednak to je ztrátový proces, protože se ta již vyrobená energie místo na kola posílá dodatečně přes generátor a elektromotor, kde se dohromady minimálně 20 % ztratí. Kupovat si to nějaké delší trasy, přestože to to auto zvládne, snad nikoho nenapadne. Ten spalovák by měl člověk využívat maximálně na vykrytí pár desítek kilometrů denně, nad určitou hranicí to přestane dávat smysl.

V souvislosti s tím by mě zajímalo to zrychlení nad 70 km/h. To bylo pomalé i s nabitou baterií? Jde mi o to, jestli se jedná o omezení jen s úplně vybitou baterií, kdy je výkon zákonitě limitován výkonem range extenderu, který dává jen 60 kW, nebo jestli je to zcela obecná vlastnost.

Jinak popisku je drobná chyba, podle toho, co jsem dohledal, má Turneo čistě elektrický dojezd 53 km, těch 56 km platí pro Transit. Zvláštností je, že to je dle NEDC, ale v městském provozu to asi může celkem sedět.

reagovat
MB
MBMB
24. května 2020, 05:56
0

To popisované línější zrychlení je, zdá se, obecnější vlastnost. Ford u svých užitkových aut bohužel vůbec neudává zrychlení 0-100. Na YT jsem ovšem našel video, kde to s 25 % baterie, kdy už byl dostupný výkon omezený na nějakých 82 kW, trvalo 17 sekund.

Jakub Pospíšil
24. května 2020, 11:47
0

Na dynamiku a zrychlení nemá vliv, jestli se točí i spalovák, nebo jen elektromotor, nebo nakolik je nabitá baterka. Je to zdechlé paušálně.

beastar
24. května 2020, 12:02
-1

Hlavně netuším koho by takový údaj trápil u dodávky ještě navíc v eko variantě a v takhle debilní kombinaci pohonu. Určitě to aspiruje v rodině tranzit na nejdebilnější nápad století.

MGRR
24. května 2020, 09:52
1

Firma koupi nove, tri-pet let utecou jako voda, pokud bude vse fungovat, tak super. Ale jak to tak byva, koupi dalsi majitel, co se rozhodl by "!ekologicky!", co autum vubec nerozumi, nejlepe v ackach, resp. ackar mu to natlaci.

Pak prijede do servisu... tady na palubce neco sviti... vymena oleje v motoru, v nejake prevodovce, vymena chladici kapaliny + vymena extra chladici kapaliny v hybridnim okruhu. No a jiste to bude mit gumove rozvody a jelikoz je to Ford, za pet let je to ohnile/hnede na podvozku. Baterie k tomu muzou a nemusi vydrzet, spis bych pockal az utece tak deset let a prodaji milion kusu, aby byli nejake zdroje nahradnich dilu.

reagovat
MGRR
24. května 2020, 09:53
7

Ten motorovy prostor vypada, jako by tam nejaky blbec upadl a vysypal prepravku nahradnich dilu.

reagovat
beastar
24. května 2020, 11:54
0

To je hrozná prasárna v roce 2020 v takovém autě vyblít něco takového.

Fa
Fandatik
24. května 2020, 13:12
0

:-))) Přesně.

beastar
24. května 2020, 13:50
1

Dodávka za mega a je to tam poskládaný jak v košíku od Pata a Mata.

Sa
Sato
24. května 2020, 14:25
0

Ten motor by sa asi mal volat econoboost, nie?

reagovat
MGRR
24. května 2020, 15:15
1

Hezky do 8mi mistneho wagenu, nalozit osm porizku v plne polni + co se vejde do kufru, treba nejake soudky s pivem, potapecske lahve, vyzbroj pro slozky + nejakou naloz na strechu, vyzbroj pro osm.

Zastavil bych ve 12% stoupani, jakoze kolona a neustale se rozjizdet, zastavit, rozjet, zastavit.... Simulovat kononu na Barrandov, nebo tak neco.

Jsem zvedavy, co by ta elektrocentrala pod kapotou hezky v horku s klimou a vsemi vetraky na plne kule udelala. Jinak tomu moc fandim, ale se Siennou jsem spokojeny.

reagovat
Autíčkový Jelen
24. května 2020, 16:28
3

Myslím, že v takové situaci by se zapotila většina výkonově né moc naddimenzovaných aut. Elektro, neelektro :D

Ca
Cartman
24. května 2020, 22:37
0

Jaky to ma oficialne emise? Treba to budou prodavat stylem, ze nakazou dealerum: jestli chcete prodat 1 diesel transit musite odebrat 1 PHEV. Emise sectou vydeli dvema a je to. Mam pocit, ze Renault to tak dela s cliem rs. Za kazdy rs jeden renault Zoe. Pokuty za emise budi automobilky ze spani.

reagovat
MB
MBMB
25. května 2020, 01:10
0

Dle WLTP 81 g/km, spotřeba 3,6 l/100 km.

martin_100
25. května 2020, 11:25
-1

Máš tam chybu hned na začátku.
Transit 4. generace vypadá takhle a pak proběhly další 3 generace než přišlo tuto baterkový auto.

reagovat
Jakub Pospíšil
25. května 2020, 13:32
0

Je to věc výkladu, taky jsem se setkal s tím, že současný transit je osmá generace (případně devátá, když se počítá Taunus Transit, osobně to na obrázku považuju za druhou generaci ve verzi před prvním ze dvou faceliftů.

-
Komentář upraven 25. 5. 2020, 13:35:04

Fa
Fandatik
25. května 2020, 16:57
3

To je u Forda časté. Dost lidí řeší stejně Mondeo MKI a MKII jako první generaci, atd.

martin_100
25. května 2020, 17:15
0

Tak jestli považuješ tuty dvě auta za jednu generaci .... To je pak na pováženou. Nezapomínej na to že píšeš veřejně články na celkem uznávanym plátku. To se pak bludy nekontrolovatelně šíří veřejností. S takovym přístupem bys mohl tvrdit že například současnej golf 8 je 4. generace....

Jakub Pospíšil
25. května 2020, 18:48
-1

Ano, tyhle dva Transity považuji oba za příslušníky 1.generace. A jak tak koukám, dává mi za pravdu i wikipedie. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ford_Transit
-
Komentář upraven 25. 5. 2020, 18:49:20

martin_100
25. května 2020, 18:57
-1

Wikipedie neni zrovna relevantní zdroj informací. Myslim si že výrobce ví líp než wikipedie co vyráděl a vyrábí ;-)

Jakub Pospíšil
25. května 2020, 19:11
0

Je potřeba rozlišovat model (Mark) a generaci. Ty dva Transity nahoře sice vypadají hodně rozdílně, ale základ pro oba je stejný. Podvozek, z velké části i karoserie, motory...
Modelový rok 2017 taky vypadal oproti letošnímu modelu dost jinak, ale samostatnou generaci to z něj nedělá.

-
Komentář upraven 25. 5. 2020, 19:12:22

Breakthru
25. května 2020, 23:12
1

Posloupne na obrázcích MKIII, MKI a MKII....Wiki do toho netahejte

saage
27. května 2020, 23:15
0

Wikipedie dava za pravdu..... to snad nemuze myslet vazne.

kuc_t
26. května 2020, 08:33
0

Hlavně bych si ze začátku doporučoval nastudovat co to je vůbec za model. Tohle není V363 Transit, ale V362 Tourneo, což je úplně jiné auto. Aktuálně si například Customa bez mHEV technologie už nekoupíte. Bohužel nějak se musí vyvážit všechny ty negativní emise za Mustangy :-)

reagovat
Va
Vasek7
26. května 2020, 17:45
0

Diky za clanek, dvakrat jsem se opravdu od srdce zasmal.
U neceho uplne noveho se da tezko odhadnout, jak to nakonec budou lidi pouzivat takze pockal bych si co ukaze budoucnost.
Pro me je takovym znamenim veci pristtich Outlander PHEV s cedulkou "rozvoz Wolt" s kterym jsem se potkal v Praze na nabijecce...

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Cadillac SLS  1997
Cadillac SLS

1997 rok výroby
300 koní výkon
4 500 ccm objem

Lincoln Continental limouzine Bradford Coachworks 1978
Lincoln Continental limouzine Bradford Coachworks

1978 rok výroby
250 koní výkon
7 500 ccm objem

Dodge Charger Policejní verze 5.7 hemi 2012
Dodge Charger Policejní verze 5.7 hemi

2012 rok výroby
400 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Excursion 7.3 V8 TD POWER STROKE 4x4 8mí 2000
Ford Excursion 7.3 V8 TD POWER STROKE 4x4 8mí

2000 rok výroby
279 koní výkon
7 300 ccm objem

Jeep Commander V8  2006
Jeep Commander V8

2006 rok výroby
230 koní výkon
4 700 ccm objem