načítám data...

Crossover pro manželku za 300 tisíc

26. března 2019, 14:35 56 komentářů Daniel Borský Ptejte se

Chtělo by se říct, že nákup vhodného crossoveru je dnešní době strašně jednoduchá věc. Jenže, i když má člověk vcelku jasné požadavky, pořád může být finální výběr vcelku zapeklitý oříšek.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Vážení pánové, 
 

Do doby, než jsem před lety začal číst tento web a samozřejmě také rubriku Ptejte se, byl jsem si jist, že si s výběrem auta poradím sám. Ovšem více hlav více ví, zvláště pak, když se do debaty vloží praxí protřelí odborníci. Prosím tedy o radu. 
Situace je taková: manželka se zamilovala do crossoverů či malých SUV a zároveň vzešla potřeba pořídit pro ni a jedno miminko auto s následujícími parametry: 

– Jak řečeno, malé SUV, crossover. 
– Benzínový motor, automatická převodovka. 
– V kufru místo na kočárek. 
– Spotřeba v podstatě nedůležitá. 
– Výkon dostačující, žádný trhač asfaltu není potřeba, ovšem vyložený lenoch také ne. 
– Jízda převážně po Plzni a okolí. 
– Nějaká elementární spolehlivost. 
– Cena plus mínus 300k. 
– Rok výroby od 2005. 

Zatím jsem přemýšlel o Kadjar 1.2 EDC, případně Qashqai 1.2 (ovšem tady si nejsem moc jist automatem).  Nevím, jak jiné motorizace. Když Tiguan, tak 2.0 TSI zejména kvůli 6q DSG (přece jen spolehlivější než 7q), ale je tady riziko spotřeby oleje TSI. Mokka 1.4T – tady se mluví o zklamání co se týče dynamiky, která moc neodpovídá deklarovaným hodnotám. Nevím, zda by byla vhodná jiná motorizace. Automat je dle mé zkušenosti z Astry OK. 
Pokud tedy máte s výše uvedenými zkušenosti, prosím o radu. Nějaké jiné případné nápady? Určitě se k vám také dostaly informace o spolehlivosti uvedených.  

 

Předem děkuji za odpovědi. 
Vladimír
 

Ahoj Vladimíre, 

Zkušenosti s výše uvedenými vozy máme a rádi pomůžeme s výběrem. Přestože by se mohlo zdát, že dneska se nic jiného než crossovery a kompaktní SUV nevyráb,í a tudíž bude výběr vcelku snadný, nemusí to být tak jednoduché. Ačkoli tomu spousta lidí nevěří i v rámci této kategorie jsou jednotlivé vozy poměrně dost rozdílné. Takže, co vybrat? 

Nejdůležitějším kritériem je cena. Tvých tři sta českých na stole, je už poměrně velkorysá suma a s takovým rozpočtem se ti otvírají široké možnosti. Tím spíš, pokud ti nevadí ani starší auto. Na druhou stranu, podle způsobu využití, bych se asi ve tvém případě porozhlížel spíše mezi novějšími vozy, protože starší ojetina ti přinese navíc jen silnější motor, což v převážně městském provozu nemusí být zrovna nejdůležitější výhoda. Jinak se budu držet tvého zadání, takže zkusíme najít něco s dobře využitelným kufrem, benzinovým motorem a samozřejmě také s automatem. Jestliže jsem o pár řádku výše psal, že tvůj rozpočet ti umožní široké možnosti, volba automatu je zase výrazně zúží. Světe div se, ani v dnešní době pořád není automat u tohoto typu vozů pravidlem, což mě trochu zaráží, protože kde jinde, než u městského crossoveru by našel využití. Hlavní požadavky bychom měli, jdeme na konkrétní tipy. 

Píšeš, že jsi zatím nejvíce přemýšlel o Renaultu Kadjar, případně jeho koncernovém sourozenci Nissanu Qashqai. Jedná se o přímé příbuzné a tím pádem o velmi podobné vozy. Osobně se mi víc zamlouvá vnější design japonského vozu a ztvárnění interiéru Francouze. Ale to je velmi subjektivní disciplína a každý může mít chutě jiné. Jízdně jsou na tom velmi podobně, Kadjar mi přišel mírně pohodlnější, Qashqai zase o něco málo tužší, v praxi jsou však rozdíly tak malé, že bez přímého srovnání jsou nepostřehnutelné. Co vnitřního prostoru nelze mít větších námitek, oba dva zástupci mají šikovně obestavěný vnitřní prostor, takže s místem pro kočárek a jedno dítko není nejmenší problém. Největší úskalí tak vidím v pohonné jednotce. Ta je vcelku příjemná, nabídne rozumnou pružnost, slušný výkon, je opravdu kultivovaná a spotřeba se dá udržet v rozumných mezích. Zároveň však jeden problém, který obzvláště vynikne právě v městském provozu. Mám na mysli velmi špatné zahřívání pohonné jednotky na provozní teplotu, což se projevuje tím, že se olej nadměrně ředí benzínem. V praxi to vypadá tak, že u studeného motoru se nedokonale spaluje benzín, zbytky ulpívají na stěnách válců, z nichž jej písty stírají do olejové vany. Následek je jasný, pokud se významně nezkrátí výměna oleje, motor má tendence k zadření. Pokud s jednadvojkou člověk jezdí delší trasy, problém se neprojeví, ale ve městě, kde je větší riziko toho, že se agregát nestihne pořádně zahřát, je šance na zadření mnohem větší. Renault na nápravě tohoto problému zapracoval a nová 1.3 TCE by tímto problémem již trpět neměla. Tenhle motor je však zbrusu nový a za 300 tisíc jej téměř jisto jistě neseženeš. 

Druhým do party je Tiguan 2.0 TSI, Kompaktní SUV za tyhle peníze bude zhruba deset let staré, s celkovým nájezdem přes 150 tisíc kilometrů. Vzhledem k faktu, že dvoulitrové TSI také není úplně bezproblémový motor, je tu vyšší šance, že bude potřebovat jisté servisní zásahy dřív, než by bylo po chuti. Motor, pokud bude fungovat, je svými vlastnostmi velmi příjemný. Je silný, spotřeba fajnová. Co se mi však u prvního Tiguanu moc nepozdávalo, to byl vnitřní prostor. Na to, že Tiguan už není vyloženě malé SUV, tak to není s místem žádná velká sláva. Kočárkem zabereš celý kufr, a pokud máš nějaký jo neskladný a velký, může být i problém jej tam vůbec dostat. Stejně tak místo na zadních sedačkách je omezené a dítě v autosedačce bude nepříjemně okopávat sedadlo spolujezdce. Na základě toho a zbytečnosti 2.0 TSI v městském provozu, bych asi VW z tohoto výběru vyřadil. 

Posledním zmiňovaným autem je Opel Mokka. Oproti výše uvedeným autům je to o kategorii menší vůz, nicméně je celkem chytře postavený, takže cestující netrpí nějakým zásadním nedostatkem v oblasti vnitřního prostoru. Benzínová jednačtyřka je zcela dostatečná, rozumně silná a kultivovaná. Ani s automatem nebývají problémy. Nicméně rychlý pohled do inzerce naznačuje, že pořizovací cena Mokky je poměrně výrazně nad tvým limitem, takže si nejsem jist, jestli je to ten pravý kandidát na nový povoz. 

Teď by bylo záhodno přijít i s nějakým naším tipem. Jenže požadavek automatické převodovky opravdu výběr poněkud zmenšuje, takže není úplně snadné vymyslet vhodný vůz. Jako první mě napadá Suzuki S-Cross. Je to takový lehce zvýšený a nafouklý hatchback. Kupodivu docela prostorný uvnitř a nepříliš velký zvenku. V této cenové hladině se dá sehnat verze se starší atmosférickou jednašestkou, což není zrovna trhač asfaltu, ale na městský provoz stačí úplně bez problémů. Dalším takovým prototypem městského crossoveru je Kia Soul. Za svůj finanční obnos seženeš druhou generaci Soulu s atmosférickou 1.6 o výkonu 130 koní. Tenhle motor je docela vydařený, umí jezdit za málo a má příjemnou charakteristiku. Soul je sice malý svými rozměry, ale díky stavbě alá krabice na kolech je překvapivě prostorný uvnitř. Za ty prachy je to vcelku zajímavá, a především neotřelá volba. Nicméně já osobně, být na tvém místě, bych koukal také po Hondě CRV třetí generace. Ta se dá sehnat v automatu s osvědčeným dvoulitrem o výkonu 150 koní. Auto se dá označit za spolehlivé, automat je pohodový a rozumně silný motor potěší. Vnitřní prostornost je bez připomínek, pro dítko s kočárkem naprosto dostatečná. Tohle by byla volba rozumu. 

Máte nějaký jiný tip, na který jsme zapomněli? Podělte se o názor v diskuzi. 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

kuc_t
26. března 2019, 15:15
0

Co nějaká lehce jetá benzínová XC60? Akorát za 300 nevim nevim.

reagovat
krab
26. března 2019, 16:12
0

Nevím jestli mě nevypískáte, ale když je tu ta poradna pro "normální" vozy, nestyděl bych se říct auto, který tu nezaznělo : Škoda Yeti. Najezdil jsem s nimi celkově min. 10 tis. km, různě pracovně, ale vždycky jen diesel 2.0 TDI 81kw

Tady se nabízí 2014 Yeti 1.4 TSI 90kw Ambition , 2x4 s 7° DSG. to je tak na tom stropu tý cenový nabídky. Bude mít najeto 50-100 tis km a je jich na výběr několik. 7° DSG platí za problémový, ale jezdil jsem v jiným autě kde byla a minimálně funkčností je to OK. Těch typů možná bylo víc, musel bych si to znova nastudovat, z hlavy to už nepamatuju.

Jak tu rád Beastar píše "zelený domeček" sice nenabízí nikdy nic převratnýho, ale zrovna Yeti je z jejich tvorby moje oblíbený auto. Je obyčejnej, ale docela kvalitní. Příjemně se v tom cestuje, dobře je z toho vidět a solidně se s tím parkuje. A pochopitelně, má to pak po nějakých letech i slušnou zůstatkovou hodnotu. Zatím to tak vždycky bylo...

reagovat
Daniel Borský
26. března 2019, 17:44
1

Yeti je fajn, řekl bych, že dokonce příjemnější než první Tiguan. Vynechal jsem jej jen kvůli převodovce a výslovné nechutí k 7q DSG. 6q DSG má jen 1.8 TSI a je jich míň než šafránu.

briza
27. března 2019, 14:21
0

Haue Krabák, nepleteš si takhle náhodou to 7° DSG s 6°? Co mám v okolí, tak ty 7° jsou hrůzná hrůznost. Snad všechny šly během prvních 100tis. pro nový spojky, kamarád s B7 jí v nějakých 160tis. repasoval komplet. Těm suchým spojkám prostě poskakování ve městě nedělá dobře.
Jinak co se auta týče, osobně bych mířil někam k CR-V. Do tří kil sežene 2008 - 2010 s normálním nájezdem a vidinou, že to bude sloužit celkem bez problému.

krab
27. března 2019, 15:24
0

čau Břízo, jo možná, musel bych si to nějak taky najít ty DSG. Jeden typ tý převodovky využíval nějaké suché spojky ( teď možná taky ten termit není správně...) a jiný měly ty spojky v olejový lázni. A ten jeden typ s 7° byl právě docela pomlouvanej na všech internetech, možná dokonce až i v Německu :-D

briza
27. března 2019, 15:33
0

Suché spojky má právě ten sedmikvalt :) Tady to vcelku pěkně sepsal Dusil https://goo.gl/Km5kMq

liška
26. března 2019, 16:45
0

Mam skoro podobne pozadavky, ostatne cca mesic zpet jsem Vam psal do poradny dotaz na rodinny bizar, tak snad se brzo dockam odpovedi. Rozpocet sice o kilo nizsi, ale verim ze i tak pujde vybrat aniz by to byla instantni nuda, jak jste tady poradili kolegovi :)

reagovat
liška
26. března 2019, 16:58
1

Jinak u mne vede momentalne lexus rx druhe generace, za 3 kila uz by to mohl byt i hybrid, idealni do mesta. Jeste koukam po nissan murano ci infiniti fx ale obojiho je v inzercich jak safranu a casto i na dily (hlavne tech muran) coz asi o spolehlivosti neco vypovida. U tech lexu sem zatim vylozenou slabinu nenasel a v inzeratech na dily snad zadnej. Ale pokud mi uplne jebne tak se aktualne prodavaji asi tri cadillacy srx :D

beastar
26. března 2019, 17:05
0

Který Murano? Jedna s tim 3.5, nebo dvojky? Moc jich neni, ale o spolehlivosti to moc nevypovídá. Hlavně o inteligenci českých idiotů co si to koupily a nic o tom nevědi. Otočil sem jich po známých a přátelích asi 8 za poslední tři roky a všechny auta jsou naprosto v ažůru.

liška
26. března 2019, 17:27
0

Je to ta generace Z50 po ktery koukam a kterejch je hodne na dily, ale uz i ty z51 se objevuji lehce kolem 250, obcas treba i pod jako tenhle napr. https://m.sauto.cz/detail?sort=0&c=1&stateIds=0&yearMin=0&yearMax=0&id=18135754&bodyType=0&priceMin=0&mileageMax=0&priceMax=0&fuel=0&mod=1496&page=1&man=62

krab
26. března 2019, 17:37
0

Já vim vlastně, ptal jsi se mě soukromě na to Infiniti ... Zatím co jsem vypátral, tak vážně moc závad obecně nemají. Jsou dvě takové hloupé : 1. zaseklý zámek řízení a s tím patálie s nenastartováním (bezklíčový systém) 2. motor 3.7 V6 u toho mýho opravdu podle slov prvního majitele ve 20 tisících odešla ložiska na klice. A prý to nebylo ojedinělý, stalo se to v tom roce (2012) několika autům tenkrát si pamatuje že servisní technik mu to říkal, u Nissanů 370Z což mě zajímalo taky to prý tak často nebylo. Ale na ta ložiska byla svolávačka. No prostě moje auto tehdy dostalo v rámci záruky nový motor. (polomotor, řekněme) Dneska by se takový průser řešil pochopitelně jinak, ale že to nebude levný repasovat o tom nepochybuju.

Ale nebudu strašit. Funkčně i elektrikou i převodovkama atd. je to robustní auto, Infiniti, jakýkoli s V6 motorem. Ty modely FX50 s V8 u těch vůbec nevím, ale tipuju, že problémové to nebude.

Cítím stejně, že při nákupu jetýho Murana / Infi FX to chce mít rozumnou rezervu na to co kdyby se něco podělalo. Murano je zas dobrý v tom, že je to sice starší, ale podstatně levnější. Na Infiniti FX bych si rezervoval slabší půl míč a bude to nádherný kus, ideálně i po jednom majiteli. Svým způsobem oproti stejným ročníkům populárních Audi Q7 BMW X5 atd.. je to za hubičku.

beastar
26. března 2019, 17:04
0

Nissan Murano II, 2010, 2.5DCi, 140 Kw v tomhle rozpočtu to bude plná automat, kůže, navi, čtyřkolka a tak dále
Infiniti FX35, 3.5V6, 2006, do 200 000 Kč v pohodě. Taktéž v plný výbavě (defakto) Příbuzný auto v rámci "koncernu" k Murano I. Vynechat přestavby na LPG pokud možno.
Mercedes Benz GL, CDI, nějaký roky 2008 to bude tak do 300,000,-
---------¨
Nekoukal sem na přesný požadavky. Bylo by toho víc, ale tohle jsou auta o kterých vím. OSOBNĚ. Že to prostě dobře funguje.

reagovat
Daniel Borský
26. března 2019, 17:40
1

Tak jasně, Murano, Infiniti nebo GL jsou lepší úplně ve všem. Ale tenhle typ aut mi přišel vcelku zbytečný na courani po městě :)

Ju
Junior
26. března 2019, 19:09
0

hlavně paní psala že "malý" crossover. GLko asi nebude uplně vono :D

beastar
26. března 2019, 19:12
3

Jj proto tam píšu, že sem nečetl všechny požadavky:D Malý crossover je jako mor. To nebudu doporučovat. Murano 2 je tak akorát:)) Gl je do města fajn. Ta moje s tim jezdí daily a nemá problém. Jen občas večer musíme seškrábat zbytky fábií z předku.

krab
26. března 2019, 22:02
3

Požadavky byly tyhle:
– Benzínový motor, automatická převodovka
– V kufru místo na kočárek.
– Spotřeba v podstatě nedůležitá.
– Výkon dostačující, žádný trhač asfaltu není potřeba, ovšem vyložený lenoch také ne.
– Jízda převážně po Plzni a okolí.
– Nějaká elementární spolehlivost.
– Cena plus mínus 300k.
– Rok výroby od 2005.

Tak já si říkám kluci, jestli nebude nejlepší dámě koupit elektrokolo s vozíkem pro děti. Je to moderní, je to ekologický, je to zdravý.
Po Plzni bude už dneska celkem slušná síť cyklostezek, když si paní dá cestou ze školky domů "na Růžku" jedno Plzeňský, tak se z toho zatím nedělá velká věda. Výkon to má podle toho jak je paní fit a jestli nezapomněla přes noc dobít baterky. Navíc čím víc toho najede, tím větší výkon tam bude mít, prostě fyzický trénink jen tak nenahradíš. Když bude pršet nebo sněžit má to pozitivní vliv na imunitu - otužování je zdravé. Spotřeba je minimální, spolehlivost maximální. I hodně dobrý elektrokolo nevyjde ani na třetinu rozpočtu a může být úplně fungl nové.

Auta jsou beztak na pokraji vyhynutí, já bych vyzkoušel výjev z budoucnosti už teď :-D

beastar
26. března 2019, 23:25
0

Sorry. To koukám že sem se do toho úplně nevešel. I tak jsou ty moje typy dobrý auta. Petře ta tvoje rada mě rozesmala. Možná ještě dodat že v. Plzni jezdí tramvaj. A do te se s elektrokolem vejde taky.

Ju
Junior
27. března 2019, 09:14
0

a nějakej hanger na kočárek na to půjde navařit. Děcko bude lítat jak ten čokl v Jihlavě po náměstí.

beastar
27. března 2019, 13:16
0

Hengr s vlaječkou. To bude cool. A ještě zbude kilo na Maledivy. Job done. Nad všemi malými crossovery vyhrálo elektrokolo s vozíkem.

Bavoraczech
27. března 2019, 14:27
1

Nafta do města, no Bíste, to jsi zklamal. Pořádně se to neohřeje, v zimě se při krátkých trasách a častých startech bude rychle vybíjet baterka... Myslím že už jsi zabrousil do malinko jiné kategorie aut... tak trošku autíčkářských a méně pro ženskou na pojížďky po Plzni. Tam je vážně ideální nějaký ten S-Cross nebo Kaškaj s motorem 1.6 - 2.0 v atmosféře... Infinity bych si pořídil tak já a místo Murana 350Z...

Ju
Junior
27. března 2019, 15:05
0

Otázka je, co se stane, až paní zjistí, že může za ty prachy mít GLko místo nějaký mrňavý kraviny.

Bavoraczech
27. března 2019, 15:11
0

Servisní náklady, pane... jsou úplně jinde.

beastar
27. března 2019, 15:16
1

Pozor. Nafta čistě kvůli cenám, rozpočtu a dostupnosti. 350z je ve městě nuda. A jinak to Murano je stejný snad i uvnitř:D Akorát ten motor v tom logicky míň jede. Je zábava v tom na dálnici prudit pospíchající hovada dsg+tdi. Jak jim ve 189 km/h dojde dech a pružný zrychlení. Jojo to by si paní užila. Trochu toho nekorektního vzrušení za volantem. Mimochodem proč by ženská nemohla mít Infiniti?

A jak píše tady Junior. SCross bože. Až zjistí že za ty prachy je tady medvídě velký jak garsoniera a vybavený jak nejlepší plzeňský hotel. Bouchnou doma bohemku zapijou to dvanáctkou v bazáči si ťuknou ferdou a GL je doma. Na nějaký mrňavý rádoby suv zapomene.

Dnešní správná žena má fejk kabelku od Lujze Vytróna a zásadně jezdí na nákup vozem. Zabírajicim alespoň 2 parkplatz místa. To je prostě TREND. A co vypadá na instáči líp? Fotka s Gl, nebo nějakej bazmek co to napodobuje..
-
Komentář upraven 27. 3. 2019, 15:17:44

Bavoraczech
27. března 2019, 15:19
0

Mně stačí když mi Alfu "oparkuje" Yarisem... až ji oparkuje GLkem tak si to můžu jít hodit...

krab
27. března 2019, 15:20
0

jak říká Barovaczech... totiž u luxusnější třídy aut co už mají těch 10 let na hrbu a víc je jeden zásadní průser. Ti majitelé téměř vždycky zanedbávají údržbu a prodávají to v momentě, kdy se tam sesype víc věcí dohromady. Ona se zanedbaná údržba nakupí a pak sice koupíš za 2 kila BMW X3 s šestiválcem nebo něco takovýho, ale když se spočítají jen spotřební díly co to bude chtít aby to bylo tip top, tak to často z prací hodí téměř kilo. A komu se to chce platit do auta který v bazaru koupil za dvěstěpade... téměř nikomu.

Proto jako sice ty výběry jako CRV, Yeti a podobný jsou sice nuda, ale je tam menší šance že rodinka utratí místo za dovolenou ty prachy za fakturu z velkýho servisu.

Ju
Junior
27. března 2019, 15:21
0

Servisní náklady jsou problémem toho, kdo to platí. Nikoliv uživatele. U těhle aut, zejména se ženou za volantem, se to dost rozchází.
#korektnostchcalpes

beastar
27. března 2019, 15:31
0

Přidej se do nové skupiny #mrdamnakladynaservis. Luxus je luxus Krabattori. Za ten se platí. Chci sportzs jutylity wágn tak snad počítám s trochou kaček navíc. Svezení i bezpečí je v té prémii na chudach lepší.

A sorru jako vážně mi chce někdo namluvit, že málo vídane crv bude o x desítek procent levnější než třeba Gl..
Já nevim GL je zkratka od good luck... Stačí mít na to dobrej servis a nekoupit mrdku dojetou či amg. A potom pani bude jezdit. Co jezdit. Ona buds jezdit jako carevna!! A to tvoje elektrokolo si hodí do kufru. Aby když v Plzni dojde pivo a budou stávky se mohla volně pohybovat po ucpanym nejbru.

krab
27. března 2019, 15:33
0

:-D tak teď jste mě kluci fakt hezky pobavili zase vy... Jak říkáte : "Co princezna! rovnou carevna!

Ju
Junior
27. března 2019, 15:34
0

No a jak to CDIčko zvládá nějaký hopsání? Budem řešit novej zmrdoborec a říkal jsem, že snad radši pětikilo a kdyby to bylo moc v piči, tak plyn.

krab
27. března 2019, 15:35
0

A tím pádem bych to viděl na ojetý Cayenne Turbo první generace. Prostě Porsche .. víc už neni! A dal bych to potáhnout do matný zlatý fólie ...

beastar
27. března 2019, 15:39
0

Hale pětikilo je pětikilo i bez Boženy. Spotřebou nezahambí. Spolehlivostí překvapí. A CDI no jako vždycky. Záleží na tom kterej montér Ivan to měl před tebou. Trápení typické pro tuto konstrukci složitého dieselového agregátu. Ale město snáší obecně podle mě docela v pohodě. Když s tim teda nejezdíš typicky 2km tam a zpět. To občas manželka dělá a za to bych.... no censored prostě. I s tim benzínem vraždil. Jen teda asi po pravdě ty první roky bych taktně vynechal a přenechal je majitelům vrakovišt a dalším solventním zájemcům.

A u toho GL to Krabe platí 2x tolik. Carevna prostě! A malý cáře vzadu bude prostoru víc jak Putin v tom svým Senátu.
-
Komentář upraven 27. 3. 2019, 15:40:41

Ju
Junior
27. března 2019, 15:56
0

Bavoraczech->ale na tvoji Alfu ti sere bílej tesák. Z okna toho GLka. Důležitý je bezpečí dětí vzadu a silikonových airbagů vepředu. fuckoff.
bea: vlastně v možnostech je GLko nebo Lanďák. Možná W164, když by bylo něco líbeznýho. Musí se s tím dát hopsat po okolí, od 500m do 30-40km, utáhnout vlek, převézt bordel, dojet zkontrolovat Ivany... Takový to auto k vesnickýmu baráku. Já chtěl 550i E61, no to mě poslali do píče. Tak uvidíme, co nakonec s patriarchou vymyslíme.

Ju
Junior
27. března 2019, 15:57
0

ta tvoje má pětikilo ne?

beastar
27. března 2019, 16:18
0

Jo jo pětikilo. Hale jezdí se s tim denně už dva roky. Z toho půl roku je to fakt vytížený protože si s tim tahá ještě vozejk s koněma. Polsko, Rakousko, Čechy. Vozí se v tom v kufru dva pejskové dohromady 100kg. Řidič je ženská. Takže sem tam nějakej nákup, píčovnky po Praze. A jediný co člověka může nasrat, tak spotřeba (očekávaná) a někdy se s tim blbě manévruje. Je to takový debilně tvarovaný asi jako všechny tyhle carevský auta. Předtim jsme měli ML v naftě a to byl srráč proti tomu GL. Právě zmiňovaná w164. I když bez vzduchu.

krab: Teď si na to káp. Protože přesně. Porsche víc už nic neni snad jedině Rolls. Ale za 300 kila to se asi nevejdeš ani v Plzni.

Ju
Junior
27. března 2019, 17:31
0

takže jako optimální kompromis se jeví W164 s pětikilem. To sem chtěl slyšet. Kde se takovejhle zázrak servisuje?

Jimi
26. března 2019, 18:06
0

Když opravdu potřebuje řešit obrubníky, k tý CRV ještě RAV-ka, taky slušný 2-litr v automatu a čtyřkolka...

reagovat
Ha
Habakukk
26. března 2019, 18:46
0

No a co Mazda CX-7 nebo 9 případně došetřit a vzít CX-5. Jinak já bych se na vykašlal na SUV a šel bych po malých MPV.

reagovat
MikeEM
27. března 2019, 07:24
0

CX7 bude v benzínu jen 2.3turbo ne? To bych asi na městský ježdění neviděl, navíc už je to docela velký kus auta. Devítka ještě větší.

Inženýr
26. března 2019, 19:30
2

Nejsem si jistý, co konktrétně tazatel vyžaduje. Píše o malém crossoveru, ale v seznamu je třeba z Evropského hlediska klasické SUV střední velikosti (pokud nepočítáme mastodonty jako Q7, GL apod.). Třeba Tiguan je typické SUV jako například Honda CR-V nebo Toyota Rav-4, ale třeba Mokka i ten Qashqai jsou spíše "větší hatchbacky".

Já bych se taky samozřejmě přiklonil k tomu Céervéčku. Tyto Hondí automaty sice v porovnání s manuálem berou motorům nějaký výkon, ale prý jsou typicky spolehlivé.

reagovat
Pe
Peťas
26. března 2019, 20:14
0

Divil jsem se ze nezaznelo ASX, ale s automatem koukam neni. Yeti je asi to nejlepsi co se da doporucit, ale benzinove motory se urcite doporucit nedaji. Pak me napadla honda hrv, ale ta je cenove mimo. Pak uz jedine bmw x1 https://www.sauto.cz/osobni/detail/bmw/x1/17868211?goFrom=list
:-)

reagovat
wdave_t
26. března 2019, 20:18
3

Crossover pro manželku za 300 tisíc nebo Crossover za 300 tisíc pro manželku? :)

reagovat
Fa
Fandatik
26. března 2019, 21:19
0

Zkusím to vzít trochu z jiné stránky.
Co třeba Countryman? 500X asi nebude v dosahu budgetu, ale jde přece o vzhled, tak možná 500L by se mohlo líbit. A něco z těch malých Jeepů? Compass by už se s trochu dobré vůle taky mohl vejít.

Sice jsou všechny na finanční hranici a až za ní, ale tady souhlasím, že k výše uvedeným požadavkům není nějaká stará vrána nejvhodnější.

reagovat
Kuře
27. března 2019, 01:00
0

Venkovan je kšunt...
-
Komentář upraven 27. 3. 2019, 01:00:52

Adam Forman
27. března 2019, 06:33
3

V téhle kategorii jsou auta opravdu velmi rozdílná. Třeba takové porovnání S-Cross nebo Tiguanu úplně vyrazí dech. Ale S-Cross i ASX bych raději z výběru vynechal. Jsou to jednoduchá a odolná auta, ale hodí se spíš na venkov k rodinnému domku než na pohodlné městské pojíždění.
Jinak koukám, že redakce zklamala, když nenabídla v komentářích něco úchylného. I když se Bíst snaží, nemůžu si odpustit svoji špetku do mlýna: Národ který jako první začal jezdit po městech SUVčkama s benzinem a automatem určitě ví co dělá, takže proč ne třeba takový Ford Edge? Američani mají obecně i trochu lepší přístup k bezepčnosti a jestli se něco provozem dřív utahá, tak to bude spíš přefouklý turbomotorek s objemem třech piv než 3,5l šestiválec. Navíc americká auta jsou dělaná blbuvzdorně, takže vhodná i pro že... nepříliš pečlivé řidiče.
Jo a na vrch budeš mít cool paní :-D

reagovat
MikeEM
27. března 2019, 07:29
2

Chtěl jsem nabídnout Subaru XV, jenže po rychlé nahlédnutí do inzerce ještě ani první generace nespadla pod 300k. Novější s 1.6 už se limitu ani neblíží. Pak by ještě v potaz mohl být vzat Forester 2.0i. Nicméně boxery přináší také svá specifická úskalí

reagovat
Pólin
27. března 2019, 08:12
0

XV je cenově mimo, jak píšeš...ale nevidím důvod, proč Forestera ne. Jede to docela dobře, je to prostorné a co je výhoda- ten 2.0 boxer je zahřátý i v zimě snad na dvou kilomterech...pokud teda nejedeš z kopce:). Jaká úskalí jsi u těch boxerů myslel? Já už mám Subaru s 2.0 benzínem dva roky a zatím jsem na nic nepřišel...

MikeEM
27. března 2019, 10:15
0

Obecně je boxer trochu náchylnější na údržbu, nicméně u atmosféry to není tak hrozné, stačí správně hlídat olej

Ju
Junior
27. března 2019, 09:15
0

A duster ne? :-)

reagovat
Adam Forman
27. března 2019, 10:13
2

Duster se nekamarádí s automatem. Jinak je Duster samozřejmě univerzální odpoveď na vše. Stačí si doma trochu udělat pořádek :-D

Ha
Hanis
27. března 2019, 10:53
0

Hm, a co takhle něco od PSA? 2008 nebo C3 Aircross s 1.2 PureTech? Případně Cactus, jestli je pro manželku dost crossoverovitý (a má ráda úchylárny). S jedním dítětem prostorově úplně v pohodě, jejich automat chválí všude možně (i místní redakce), a jako nové to je za 400k, takže mírně jeté snad do 300 v klidu.

reagovat
Bavoraczech
27. března 2019, 14:29
0

to neobhájí designem, je to prostě hnusný. Další evoluce hnusných aut, která začala odpudivou 407 a druhou generací C5 a končí těmahle kaktusama...

Arden
28. března 2019, 23:05
0

Myslím, že tahle varianta není marná a sám jsem ji chtěl nabídnout, protože máme doma C3 picasso a v C3 aircross jsem jel, tak prostorově by neměl být problém. Motor na město ideální a designově si myslím, že si na SUV hraje dostatečně na to, aby zmátl potenciální majitelku. :-) Akorát ty Aircrossy jsou cenama ještě přes 400tis s automatem.

Bavoraczech
27. března 2019, 14:20
1

První mě napadl S-Cross a jako druhý Honda CRV. A to CRVčko s dvoulitrem navíc ani až tolik nežere, bude spolehlivé, pěkné na pohled a prostorné. To bych asi volil já.

reagovat
briza
27. března 2019, 14:22
0

Jsme se trefili skoro na minutu :)



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem