načítám data...

Ptejte se Vojtů: Můžete si dovolit levné auto?

04. března 2015, 08:00 53 komentářů Vojta Dobeš Ptejte se

Často píšeme o tom, jaká zajímavá auta si můžete pořídit za nejrůznější skromné sumy. Ne každý si ale takové auto může dovolit. Co musíte splňovat, abyste si mohli pořídit levné zajímavé auto, a co dělat, když tomu tak není?

Zobrazit galerii

Rubrika Ptejte se Vojty bohužel vzala za své spolu s mým oblíbeným českým časopisem britského původu. Všetečné dotazy čtenářů mi ale začaly chybět a tak se stará známá rubrika vrací.

Zdravím redakci,
jak jsem v komentářích slíbil, prosím o pomoc při výběru auta. Sice se bude kupovat až v říjnu, ale raději bych si vše promyslel dopředu.

Tohle auto bude moje první, takže by to mělo být něco nenáročného a "blbuvzdorného", na co nebude problém sehnat náhradní díly, nebo je ještě lépe nebude vůbec potřebovat. Jelikož to bude jediné vozidlo v rodině, měl by se s ním dát odvézt nákup nebo babička k doktorovi, ale nemusí to být rodinný vůz. Vlastně bych si rád užil ta ne moc praktická auta, dokud nemám vlastní rodinu a budu jezdit především sám. První rok to bude jen cca 24 km do školy a zpátky, ale za dva roky to bude každodenní dojíždění po okreskách nějakých 100 km tam a zpět..

Rád bych, aby auto bylo zábavné, ale i nějak vypadalo a nemusel jsem se stydět zaparkovat před školou, jak se to stává spolužačce s Multiplou.

Jaký bude mít náhon, a jestli to bude benzin nebo diesel pro mně není rozhodující, ale raději bych benzín.
Hlavním faktorem je bohužel cena – 25 000Kč se vším všudy +/- 2 000.

Z různých důvodů byly vyřazeny Renaulty, Peugeot, Citroen, Fiat a Škoda Felicie, naopak mne zaujala následující auta: BMW E30, Honda Civic 6. generace hatch., Honda Civic 5. generace hatch., Opel Calibra, Ford Probe, Audi 80, Nissan Sunny a Subaru Impreza z roku '97.

Jsem si vědom, že tahle auta jsou od sebe značně odlišná a zvlášť u některých z nich bude velice obtížné najít kousky v přijatelném stavu za onu cenu..asi to bude tím, že jsem je vybíral spíš srdcem než rozumem..

Ještě jsem zapomněl doplnit, že tohle auto u mně zůstane po několik let bez možnosti výměny, takže by bylo dobré aby mohlo "růst" společně se mnou a "učit mě řídit" co možná nejlépe. Z výše uvedených mi nejlépe vychází Civic 6G s motorem 1.4 a hned za ní Impreza, konkrétně ta z článku Zábavný sedan za pár babek vypadá moc lákavě.

Předem moc děkuji za odpověď a přeji hezký den.

Vojta

Vida, Vojta se ptá Vojtů. To tu ještě nebylo!

Nicméně, k tvojí otázce. Mohlo by se zdát, že tvoje otázka už tu byla v různých variantách zodpovězena už mnohokrát, a že by vlastně stačilo vybrat si z nesčetných seznamů "xxx chudého petrolheada" nebo třeba z minulého Autíčkáře na lovu. Už nesčetněkrát jsme si ukázali, že za jednu průměrnou hrubou měsíční výplatu se dá pořídit leccos, od luxusních sedanů přes přitažlivá kupé až po kabriolety. Něco ve tvé otázce mi ale připomnělo, že je na čase podívat se také na odvrácenou stranu toho všeho. Mluvím samozřejmě o té části, kde zmiňuješ denní dojíždění a nemožnost po několik dalších let vůz vyměnit za jiný.

člověk z města pracující z domu si může dovolit podivná auta proto, že auto vlastně nepotřebuje

Všechny ty úvahy o tom, za jak málo peněz se dá pořídit zajímavé a zábavné auto, jsou totiž založeny na jedné poměrně kritické premise. Tedy vlastně na dvou. První z nich je, že oněch 25 tisíc nejsou veškeré peníze, které má člověk k dispozici a že v jeho rozpočtu existují rezervy pro případ drahých oprav nebo dokonce odeslání původního vozu do benzínového nebe a jeho nahrazení jiným. Druhá je, že takové auto člověk nutně nepotřebuje ke svojí existenci. 

Obvykle stačí, aby byla splněna jedna z podmínek. Člověk žijící ve městě a pracující z domu nebo v jeho blízkosti si může dovolit "podivná" auta jednoduše proto, že několik dní nebo dokonce týdnů bez auta představuje jen nepohodlí, nikoliv existenční krizi ve škole či zaměstnání. Pro člověka, který je z nějakého důvodu neschopen či neochoten utratit za svůj každodenní dopravní prostředek více než onu příslovečnou "jednu výplatu", ale v případě jeho nenadálého úmrtí má možnost bez větších problémů a v krátkém čase vzít další výplatu a pořídit náhradu, je reálné používat takové auto i v případě, že na mobilitě do jisté míry závislý je.

Ideální je samozřejmě kombinace obou variant. Takový motoristický pisálek, žijící ve středně velkém městě, který vlastně auto téměř nepotřebuje, a navíc disponuje dostatečným cash-flow k náhradě uhynulé plečky, si může dovolit kupovat levná zajímavá auta. Když potom údajně "nezničitelná" W124 pohltí za 9 měsíců přibližně celý tvůj rozpočet na nákup vozu jen v nikam nevedoucích opravách, je to důvod k otrávenosti, ale nikoliv k naprostému zoufalství.

V tvém případě ale očividně neplatí ani jedna podmínka a dokonce se přidávají podmínky v tomto kontextu přímo děsivé. První z nich je nutnost(?) používat automobil ke každodennímu dojíždění do školy. Ze zbytku dotazu si dovozuji, že jde o dojíždění na střední, kterou navštěvuješ už teď. Tudíž existuje i nějaký jiný způsob, jak onu vzdálenost překonat, použitelný v případě, že se zvolený vehikl rozhodne stávkovat. 

stokilometrové dojíždění v autě za 25 tisíc je přinejmenším šílené

Ale dojíždění 2 x 100 km denně? V autě koupeném dva roky předtím za 25 tisíc korun? Ve vší upřímnosti, tahle podmínka nejenže již v zárodku eliminuje veškeré nároky na zajímavost a zábavnost auta, ale i sama o sobě se potácí na pomezí šílenosti a nemožnosti. Ale berme to jako "čelindž" a zkusme to, než se na problém podíváme z úplně jiné strany.

Když budeme vycházet z toho, že onen nebohý automobil bude muset sloužit dva roky v prvně zmíněném režimu, tedy dvakrát 24 km denně každý školní den, plus těch 10 tisíc kilometrů, které většina lidí najezdí za rok, když "tak nějak vlastně nikam nejezdí", jsme na 40 – 50 tisících kilometrech jen za první dva roky. Buďme optimistické a předpokládejme, že bude fungovat ještě dva následující roky na cestách na vysokou. Oněch dvakrát 100 km denně představuje ve výsledku bratru 40 000 kilometrů za rok. Plus nějaký běžný nájezd okolo, a můžeš počítat s tím, že na tachometru přibude za dobu tvého vlastnictví minimálně 150 000 kilometrů.

To znamená několik věcí:

1. Potřebuješ auto velmi blízko začátku své životnosti. Auto, které už má za sebou 200 nebo 250 tisíc kilometrů, se v průběhu dalších 150 tisíc pravděpodobně stane totální žumpou na peníze. Hledáš tedy co nejméně jetý kus, ono příslovečné "auto po důchodci". Což výrazně směřuje náš výběr od "zábavných strojů" k "autům pro důchodce", protože u nich bývá největší pravděpodobnost, že s nimi jezdil, ehm, třeba důchodce.

2. Potřebuješ velmi spolehlivé auto. Pravděpodobnost jakékoliv jen trochu typické závady se při takovém nájezdu limitně blíží 1,0. Jinými slovy, jestli se na tom autě něco může rozbít, tak se to taky rozbije. A pokud se to rozbít nemůže, rozbije se to možná taky, takže je lepší, aby to tam vůbec nebylo. Hledáš tedy auto nejen osvědčené svou spolehlivostí, ale také co možná nejjednodušší. Další faktor vyřazující většinu zmíněných vozů.

3. Potřebuješ levné auto. Vzhledem k prvnímu požadavku jsou zcela mimo tvoje možnosti auta, jejichž ceny začínají na 20 tisících. Hledáš auto, které se dá v použitelném stavu koupit za polovinu, aby sis se svým rozpočtem mohl vybírat mezi těmi nejlepšími kousky.

4. Potřebuješ úsporné auto. Mluvíme tu o nájezdu minimálně 150 000 kilometrů. Rozdíl mezi superúsporným autem (malý diesel, malé auto na plyn), které se dokáže dostat i kolem 1,50 Kč/km a autem, které se pohybuje v průměru kolem 6-8 litrů benzínu a tedy 2,50 Kč/km (úspornější část tvého výběru) se za dobu vlastnictví vyšplhá… ano, na 150 tisíc korun.  A to jsme ještě nezapočítali servis…

Existuje vůbec takové auto? S trochou dobré vůle ano, ale bude na hony vzdálené tomu, co sis vysnil ve zbytku svých požadavků. Auto, které hledáš, má nejspíše atmosférický diesel nebo malý benzínový motor přestavěný na LPG, a jde o osvědčený a spolehlivý model dostatečně nepřitažlivý na to, aby byl levný. Jako nejpravděpodobnější kandidáty bych tu vytipoval Seat Cordoba 1.9 SDI a Peugeot 106 1.5d. Případně téměř cokoliv malého, ošklivého a na plyn. Byl bych dokonce v pokušení zmínit děsivou Felicii, ale jakákoliv v tomto rozpočtu by nejspíš za plánovaný časový úsek shnila na padrť. 

Představa, že v některém z těchto aut strávíš cca 4 měsíce čistého času (nájezd 150 000 kilometrů při značně optimistické průměrné rychlosti 50 km/h), je poněkud děsivá. Patrně dotyčný vehikl začneš brzy z duše nenávidět. A téměř s jistotou se za jeho volantem nic moc nenaučíš a řidičsky nikam nevyrosteš, tedy pokud není tvým cílem stát se řidičem kamionu.

Řešení

Takže, jak na věc? Abych navrhnul smysluplné řešení, budu muset poněkud změnit zadání. Tou změnou je samozřejmě to, že nebudeme počítat s tím, že bys používal své první auto za 25 tisíc korun k dojíždění 200 kilometrů denně. Jednoduše si za dva roky budeš muset koupit auto jiné, pro denní dojíždění vhodnější. Vzhledem k tomu, že tu mluvíme o TCO (total cost of ownership – celkových nákladech na vlastnictví vozidla) nejspíše někde v blízkosti půl milionu korun za onu dobu vlastnictví (a to jsme počítali jen se dvěma roky delšího dojíždění), nastává přesně ta situace, ve které je, pokud se ti nedostává hotovosti, na místě navštívit některou finanční instituci a požádat o financování něčeho smysluplnějšího. Zaplatit pár procent úroku totiž dává pořád větší smysl než se přepravovat některou z automobilových zoufalostí, ve které vyústil náš výběr. Pokud máš v plánu ono stokilometrové denní dojíždění provozovat delší dobu, mohlo by dokonce nakonec dávat perfektní finanční smysl sáhnout po novém autě na plyn. Fiat Panda LPG, Škoda Citigo G-TEC a podobné stroje mají reálnou šanci si za dobu svého provozu vydělat na svou pořizovací cenu.

odpověď na svou otázku bys možná neměl hledat v autobazaru, ale v realitce

A to jsme se pořád ještě nedostali k faktu, že pokud to nevylučují nějaké zvláštní okolnosti, měl bys řešení této situace hledat nikoliv na trhu ojetých automobilů na prodej, ale spíše na trhu nemovitostí. Jezdit denně 200 kilometrů autem je úmorné, ubíjející a představuje to trestuhodné plýtvání tou nejcennější surovinou, kterou máš v životě k dispozici – totiž časem.

To ale bude až za dva roky a já si jsem jistý, že do té doby se leccos změní. Takže se pojďme zaměřit na to, co hledáš teď. Tedy zábavné auto do 25 tisíc korun, které zvládne dojíždění do školy a nestáhne tě finančně z kůže. Tím se sice naše zadání značně zjednodušilo, ale pořád patří mezi ty zapeklitější problémy, které jsme zde řešili. Tvůj rozpočet je stále velmi skromný, plánovaný nájezd velký a závislost na autě relativně velká.

Z tvého výběru můžeme většinu vyřadit rovnou: Probe, Calibra a do jisté míry i Impreza mají nesmyslné provozní náklady. Audi na tom nebude o mnoho lépe a bude se těžko shánět v dostatečně dobrém stavu. E30 je už veterán, nikoliv každodenní auto. Civic hatchback bude většinou drahý nebo v mizerném stavu, řešením by snad mohl být liftback.

Co tedy připadá v úvahu?

BMW E36 – S tímto rozpočtem by mohla být šance najít čtyřválcový sedan nebo Compact. Jako začátečnické auto lepší než tím drátem do oka. Nicméně i nejlevnější a nejúspornější BMW bude na tvůj omezený rozpočet patrně nemalou zátěží.

Ford Puma – Pokud se v rozpočtu objeví nějaký kousek ve slušném stavu (což zdaleka není jisté, většina je hrozná), je to perfektní volba. Přiměřeně praktická, fantasticky zábavná, malá a úsporná. A že vypadá trochu gay, s tím si snad poradíš.

Peugeot 106 Sport/Citroën Saxo VTS – Vím, nechceš Peugeot. Ale tenhle chceš, jen o tom nevíš. Kombinací úspornosti, nenáročnosti na servis, praktičnosti a zábavy za volantem je to dost možná ideální odpověď na tvoji otázku.

Nissan Sunny – Náš bývalý redakční kolega Ondra Chamilla by určitě potvrdil, že Sunar může být také ideální volbou. Levný japonský hatchback, který skoro nikdo nezná a přitom jsou jeho silnější verze překvapivě schopné.

A o další nápady se jistě postarají naši čtenáři…

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Michal88
04. března 2015, 08:50
0

V prvé řadě, 106/Saxo nikdy nebylo s 1,9D, ale jen s 1,5D/43 nebo 45kW. :) A do 25t sehnat GTi/VTS, to bude otuzený vrak, tomu bych se vyhnul. To bývají auta nejvíce zasažená "kutily". Když už, sáhnout po pěkné 1,1 nebo 1,4 (ne VTR nebo Rallye, jen tímhle přídomkem jsou dražší o dost) a nebo oné 1,5D. S tou se dá jezdit při velmi lehké noze za 4,5l, v praxi normálním stylem jízdy lehce přes 5. Kouknout na spritmonitor.de to jistí. :) Jako, ale, nečekal bych, že se s TCO (pokud bereme to samé, tedy náklady na koupi, servis, opravy, úpravy děleno najetými kilometry) dostane u jakéhokoli auta pod 3 Kč/km, spíš víc, kor u takto levného auta a navíc jen v případě, že budeme počítat jen díly a práci vloží vlastní, včetně "dražších a náročnějších" oprav, což se u takového auta bere pomalu i výměna spojky... Celkem dobře se mi na tohle počítání osvědčily aplikace do chytrých telefonů a psát si tam veškeré náklady. Dělám to tak u všech mých přibližovadel a je to celkem "hrůza" si to projíždět zpětně. :D

Jinak, jen tak mimochodem, zrovna v této cenové relaci vybírám sestře auto, ovšem je to bez požadavku na "vyjímečnost" a hromadu kilometrů už má taky najeto, ale taky je fakt, že vybírám hlavně z vod PSA, neboť si na to dokážu sehnat za pěkné peníze i nové náhradní díly a hlavně ta auta znám, troufám si tvrdit, velmi, velmi dobře...

reagovat
BobAsh
04. března 2015, 09:04
0

Ah, chyba. Psal jsem to nad ránem a spletl jsem si to s 306.

Ad ostré verze - 1.4 Sport (nezaměňovat s Rallye/GTi) se za tyhle peníze koupit dá. Sice to nebude úplně excelentní kousek, ale viděl jsem (a řídil jsem) víceméně plně funkční exemplář za polovinu.

Ad náklady - o TCO pod 3 Kč/km jsem nikde nemluvil. Těch 2,50 Kč/km bylo v odstavci o spotřebě, TCO dohromady jsem potom střelil odhadem i s nějakým hausnumerem, do kterého by se vešla i údržba. Myslím, že půl milionu za 150 000 km je s některým z těch aut reálný odhad.

Ale jdu to tam upřesnit.

Michal88
04. března 2015, 09:29
0

Vím, že 2,5 Kč je mluveno v článku o palivu, a pak těch půl mega korun za 150t km, o kterých jsi mluvil je právě cca 3,3kč/km. Blbě jsem to napsal já, překlikl jsem se o číslo... Pokud do toho nedá vlastní práci, pod 4kč/km bude problém se dostat...

Co se týče 106 Sport/GTi/Rallye/S16, pravda, oplastování bylo stejné, lišilo se motorem... Byly i neoplastované 3dveřáky... Ovšem sportovní paket se dal dát i na 1,1/44kW...

Jinak, koupit se za tuhle cenu dá, pojízdné taky chvíli bude, ale co mrkám po internetu, určitě bych nekoupil ani jedno z těch aut, která tam mají sportovní podvozky, apod. To je akorát cesta do pekel... Narazit na auto v cajku (což nemám na mysli servisku, najeto málo a kdejaké další nepotřebné chujoviny, co tolik lidí řeší naprosto zbytečně moc, beru v úvahu funkční auto v dobrém stavu) je problém. U 106/Saxo dělala docela výrazný problém třeba koroze. Nebyla ale vidět, zvenku auto vypadalo celkem pěkně, ale jak jsi odhrnul koberečky, pak se na Tebe smál asfalt...

JLK
04. března 2015, 08:55
0

S clankem souhlas, zejmena s tou prvni casti. Nevim, cim dana ona nemoznost vymeny auta behem x let, ale tady bych se ridil pravidlem "you ain't gonna need it" - kupovat auto podle pozadavku, ktere ma splnovat za dva dlouhe roky, je podle me kontraproduktivni. Tolik veci se muze zmenit, tolik situaci muze nastat... Za ty dva roky uz si mozna ani nebude pamatovat, ze kdysi chtel auto na dojizdeni 200 km denne. Takze reseni z clanku povazuji za optimalni - koupit, co je potreba dnes, a az (kdyz) se tato potreba zmeni, koupit neco jineho.

reagovat
Pj
Pjotr
04. března 2015, 09:07
0

Neviem nakolko je spokojny autor otazky s odpovedou, ale autorovi clanku skladam poklonu. Vyborny a hlavne logicky rozbor.
Mne osobne velmi pomohla ako prve auto prave vylucena Felicia (1.3 55kW), ktora vdaka mnozstvu overenyh uprav (Cimbu, HP Sporting, hlava, prípadne vačka...) rastla zarovno so mnou a pocas spolocnych 100000km ma zaskolila viac ako dobre, hoci uz mala 200000km pred tym.
Spomenul by som mozno este Golf III, ktory sa s odretymi usami zmesti do limitu. Podobne ako pri Felicii vidim pridanu hodnotu v jednoduchosti motora (clovek si milion veci vie opravit sam podla servisneho manualu). Navyse pri Golfe moze byt pod kapotou aj benzin 1.6 74kW prerobeny na plyn a nebolo to zle vozenie :)

reagovat
Ja
Jan
04. března 2015, 09:08
0

Pod rady v tomto článku bych se klidně podepsal, velice střízlivý pohled na věc. Řešil jsem na chlup stejnou situaci (bylo mi 18 let a měl jsem 25kkč) a i když u mě zvítězil rozum, stejně jsem za 9 měsíců vůz prodával, protože jsem ho na gymplu prostě neufinancoval. Dovolil bych si doplnit ještě dvě poznámky 1) počítej s bouračkou, protože kdo neobrátil auto na střechu není řidič a 2) to s tím trochu souvisí - kupuj si auto v takové ceně, že si zítra můžeš koupit to samé. Pokud mi tyto rady nevěříš, jednou pochopíš...

reagovat
MiB
04. března 2015, 09:48
0

Je to tak, prošel jsem si podobným výběrem(ať už pro sebe nebo pro rodinné příslušníky) už několikrát a tesal bych do kamene určité zásady:
1.kašlat na bazary a překupníky, auta mají předražená(o jejich provizi), nevědí nic o stavu auta a co vědí, to zatají.
2.nezaměřovat se na konkrétní značku, typ, natož pak barvu a výbavu. Vybírat jen podle stavu-ono ve finále není takový rozdíl mezi minivozítkem s litrovým benzínem, hatchbackem s 1,6kou nebo kombíkem s tdi nebo 2.0i.
3.Spousta lidí zapomíná/neví/neřeší věci po nákupu. Povinné ručení, přihlášení(300Kč evidenčka+800Kč přihláška), na EKO zlodějinu, na prvotní servis(aspoň olej a filtry), druhou sadu pneu atd. Pak se z auta za 25 může rázem vyklubat 35(překvapilo mě, kolik dneska stojí povinné ručení i na blbou feldu, když člověk nemá bonusy).

reagovat
Saimon
04. března 2015, 09:56
0

Ja si myslím, že tvojim autom je 106 / Saxo :)
S touto by si sa dokonca na chlp vošiel do limitu a na otuzený vrak nevyzerá: http://rallybazar.sk/index.php?option=com_adsmanager&page=show_ad&adid=23340&catid=5&Itemid=1
Akurát to nie je tá 87kw verzia. Bohužiaľ, je už preč, inak by som ju snáď sám chcel, nakoniec sa myslím predala dokonca za 800...
Na tých 24km denne ideál, na 200 určite nie, riešil by som bývanie a jazda 100 tam v pondelok, 100 naspäť v piatok ťa iste poteší viac :)
Navýšil by som ale rozpočet, táto bola skôr výnimka + samozrejme treba mať nejakú finančnú rezervu.
Alternatívy: E36 Compact, možno nejaká 5. gen Celica s 1,6 - tam to ale vyzerá na väčšiu pravdepodobnosť vrážania do servisu

V žiadnom prípade by som nešiel do úveru na žiadne auto, ale na niečo malé a plynové už vôbec nie - si mladý, čoskoro by ťa začalo nudiť a je to nepríjemný záväzok na pár rokov ktorý by si podľa mňa oľutoval...

reagovat
Lu
Luksov
04. března 2015, 10:13
0

Ahoj, když si zmínil Sunnyho, určitě by mohla být ideální volba Primera, ať už s 1.6 nebo 2.0 benzín. Moje první auto byla právě Primera p10 1.6 66kW, koupena za neuvěřitelných 5 tisíc a sloužila mi bez problému celý rok. Měnil jsem jenom koncový díl výfuku a řemeny, celkem investice jen za 1500,- jinak jsem po celou dobu lil jen benzín a jezdil! Další auto jsem koupil nedávno Primeru 2.0 92kW, která má najeto 365 000 a na tom motoru to není absolutně znát.. Určitě se an ně podívej, vynikající jízdí vlastnosti, motory a celkem vždy i slušná výbava na rok výroby. ND se také dají najít levně, když člověk umí hledat. Při výběru auta bych si dával pozor hlavně na korozi, zbytek jsou celkem maličkosti.. Za 20k se dá sehnat slušný kousek!

reagovat
pa
paprda
04. března 2015, 11:10
0

Jasne, 365000km neni na motoru vubec znat...nikdy...a to nepocitam zbytek ty rachotiny, jak musi vypadat po 365000km na ceskych silnicich. Jen houst takovych nesmyslu.

Lu
Luksov
04. března 2015, 11:17
0

Kamaráde...To auto je před rokem dovezené z Německa a motor je SR20De jestli ti to něco říká, takže v motoru bych absolutně nehledal nějaký problém.. Navíc kdo říkal, že si musí kupovat auto s 300tkm + na tachometru?

VoFi
05. března 2015, 18:08
0

Primery se mi čím dál víc zdají jako stvořená pro moje požadavky. Musím říct, že 5 tisíc za p10 mi přijde vážně neuvěřitelné, ale když mmá člověk štěstí..

Li
Libor
04. března 2015, 11:24
0

Hlavně s tím třetím bodem souhlasím, to by nebylo špatný zmínit i v tom článku. Před rokem a půl jsem taky takhle kupoval svoje první auto a kolik peněz člověk nechá jen po "cestě" od prodejce k domu, je u tak levnýho auta nezanedbatelná částka.

reagovat
Li
Libor
04. března 2015, 11:26
0

Chybička se vloudila, měla to být reakce na příspěvek od MiB :)

Ap
Apache
04. března 2015, 11:36
0

Bobashi, naprosto výborná odpověď!

V příspěvku tazatele jsem místama dost viděl sebe před ne uplně dlouhou dobou. Nakonec jsem ale dospěl k názoru, že ikdyž jsem měl cash, tak prostě dokud nebude pravidelný měsíční příjem tak si auto nekoupím. Další problém nastal v tom, že teď když už mám příjem, tak zase nemám žádný cash :-D.

reagovat
De
Dejv
04. března 2015, 12:27
0

Kdyz ctu clanek o levnych autach tak mi pride ze tady figuruji Peugeoty a Citroeny kde kdyz neco odejde tak majitel to auto radsi necha zlikvidovat. Kdyz nejsou penize je jedina volba moje tezce neoblibena Felicie vsechno na to stoji par stovek.

reagovat
martin_100
04. března 2015, 12:37
0

hm složitej rébus ... vidim to na fiestu (když chce pumu je to stejná technika) a nebo suzuki swift to je docela nezmar s rozumnýma nákladama a moc to nehnije .... s oběma autma se sice dá jezdit za pusu díly bejvaj za dvě pusy ale denně v tom nalítat 200km ne pro radost ale z donucení a stejnou trasou? to bych si připadal jako pussy...

reagovat
Lu
Luksov
04. března 2015, 12:40
0

Swift je parádní auto, obzvlášť jestli se sežene s 1.3, tak i slušně lítá a spotřeba je srovnatelná s 1.0.. Ale první kousky, ještě z JPN hnijou docela dost..Kvalita je ovšem lepší než u pozdějších kousků vyráběných v Maďarsku.. Ale co se týče bezpečnosti, tak je to naprostá tragédie a i favorit je na tom lépe..

Po
Pochtli
05. března 2015, 09:53
0

Jo, swift s 1.3 kolem roku 2000 je dobrá volba, vzhled žádný zázrak, servisní náklady byly naprosto minimální, při mojí prasojízdě průměrně 6,5l/100, do cca stovky ďáblík, s 2 osobami/nákladem už to bylo horší, ale nebyl jsem brzdou provozu, při sklopení zadních sedaček velký kufr.

Ma
Machy
04. března 2015, 13:23
0

No ja bych doporucil bud usporny benzin....treba Civic 1.5 EKO Vtec 84kw a nebo v krajnim pripade stary atmo diesel treba zrovna tu 106/Saxo nebo Micru s 1.5D od Peugeotu.

reagovat
VoFi
04. března 2015, 13:34
0

Moc Vám všem děkuju za odpovědi :) .. Akorát se musím omluvit za svoje poněkud neobratné vyjádření..ony vzdálenosti byly myšleny na celkově na obě cesty, takže jsou vlastně poloviční oproti tomu, jak to bylo pochopeno..ale to je moje chyba..každopádně rad se budu držet, a třeba se zase ozvu s výsledkem :)

reagovat
BobAsh
04. března 2015, 18:38
0

Ono i na ten poloviční nájezd platí víceméně totéž. Možná s tím rozdílem, že 100 kilometrů denně je ještě na hranici snesitelnosti, kdy to může dávat větší smysl než si pronajímat byt.

Nicméně ani 100 km denně není úkol pro auto za 25.

PepaSFI
04. března 2015, 15:00
0

spousta protikladných požadavků. Za ty peníze sehnat cokoliv co nebude vyžadovat spoustu dalších nákladů, je problém. Buď si připlatit nebo zapomenout na zázraky. Vzdát se předsudků a jít cestou vyložené lidovky. Nějaké Punto po důchodci, takové opravdu existujou, málo najeto, málo rezavé, údržba za pakatel, spotřeba dobrá. Jo je to Fiat, nespolehlivý, mizerně zpracovaný, každou chvíli něco odejde, třeba žárovka jednou ročně, po 15 letech odchází elektrika hůř než ve Fabii po 3 letech.

reagovat
Lukas555
04. března 2015, 15:08
0

Impreza je pro studenta peklo, neuživí to. Na každodenní dojíždění (poklidné) je 4x4 zbytečné. Spotřeba optimisticky 8 litrů. Údržba není zrovna nejlevnější a kousky do roku 1997 měli rez snad už i v nákresech. Líbí se mi tady návrh Swifta i když já bych udělal úpravu jména na Subaru Justy ale to je tím, že já prostě Subaru a 4x4 chci :D .

reagovat
Wa
Wassa
04. března 2015, 15:29
0

Za 25 kup ti vivio, co je v auto diskontu. Je v dobrým stavu a má málo najeto, docela rozumna spotřeba a obecně nízký náklady. Na naučení ideální. Kdybych nepotřeboval auto s velkym kufrem, tak je moje.. :D

reagovat
Lukas555
04. března 2015, 16:27
0

Vivio které váží 650 musí být motokára :D :)

KS
KS
04. března 2015, 17:35
0

Zajímavá volba může být Punto 1,4 Turbo z okolo 97 roku. Punto je samo o sobě živelné auto, 130 koní s tím slušně cvičí a i když je to turbína, tak stále je ten motor prakticky jen mechanika. Až ti bude před školou odfukovat BOV, tak budeš KING :-) . Občas projedu 60k FIRE a je zábava s tím jet pilu, ale v zatáčce na hrbolech tuhá zadní náprava krutě odskakuje.

reagovat
PepaSFI
04. března 2015, 18:00
0

tak to bych teda moc jako každodenní auto nedoporučoval. Laciný to nebude, taky nebude zrovna snadno k sehnání, bude to mít kdovíco za sebou a vůbec to není bezúdržbový. Najít to bez zásahů kutilů nebo se zásahama někoho kdo se vyzná se rovná zázraku.

bi
bitner
04. března 2015, 19:31
0

Zatim suverenne nejstrizlivejsi clanek na tomto webu. Nejlip to asi vystihuje ten poznatek, ze auto za jednu prumernou vyplatu si muze koupit clovek, ktery zadne auto nepotrebuje a ktery ma tech vyplat v zaloze (na uctu) nekolik.

reagovat
Souča
04. března 2015, 20:31
0

nejhorší období v mym životě - když mi do výběru všichni krafali, že si mam pořídit nudnou popelnici :) jestli nemáš stálej příjem a auto i přes to chceš, tak prostě zkus a uvidíš, nejde moc co radit... buď to vyjde a nebo tě to zruinuje za pár měsíců, i to se může stát...

reagovat
Be
Beaumont
04. března 2015, 20:55
0

Mám trochu šílený nápad, ale myslím, že zrovna na tomhle webu mi nikdo moc nadávat nebude ;-) Co takhle si na ty první dva roky koupit: ŽIGULÍKA? Prostě starou Ladu 1200 až 1600, pokud možno ve slušném stavu a s co nejméně korozí. Něco tohoto druhu:
http://www.sauto.cz/osobni/detail/lada/2107/15591244?goFrom=list
Bude stát pár šupů a díly jsou neuvěřitelně laciné, lacinější než na tu Feldu. A jako auto na naučení se řídit mi to přijde jako docela smysluplné. Jen před tou školou to moc parády nenadělá...

reagovat
VoFi
04. března 2015, 21:59
0

Jako první se mi teda vybavilo tohle :D

;list=PLdlOjeEWAHv-lOClPq0DHNO0nPCSPYHdI

Ale teď vážně. Přijde mi smysluplnější než se na první pohled zdá..na těch pár km na střední by to možná šlo..ale mám obavu ze spotřeby. Co se parády týče..pokud má dobrý lak a chrom, vypadá docela dost pěkně. Naleštěné poklice a slušná kola, třeba i bílé gumy..a pak už parádní je. Vlastně jsem původně přemýšlel nad něčím podobným - škodou 120. Pokud není shnilá, není to tak zlé..to samé co u žigula, pokud má dobrý lak a správná kola, může vypadat dobře, viz. http://www.fanklubskoda.cz/.data/clenove/roman-skoda-120-l/big/001.jpg
Důvodem proč jsem ji vyškrtl bylo, že jsem ji chtěl spíš ze sentimentu..bylo to první auto, ve kterém jsem se svezl, doma se jich několik vystřídalo a mám na ní hodně vzpomínek..

BobAsh
05. března 2015, 10:35
0

Žigul je 50 let starý auto, ale ještě by se o něm s odřenýma ušima dalo uvažovat, i když pokud chceš veterána, tak si radši kup poslední generaci Fordu Taunus. Stodvacítku ale NE. Ne. NÉÉÉÉ! Možná jsi četl náš nedávnej test stopětky - to auto fakt není dopravní prostředek...

martin_100
05. března 2015, 12:42
0

105 ne ale 120 nebo 125 jo v pohodě ... jen jí takovym provozem ujezdí za 2 roky a bude mís tas prdlajs.... i s údržbou to prostě nevydrží... zkušenost...

VoFi
05. března 2015, 13:32
0

Jak jsem psal, rozmyslel jsem si to. Nemělo to žádné praktické důvody. A veterána nechci, nehodlám zkazit "vzácné" auto případným ťukancem apod. To je důvod, proč jsem odmítl starou Simcu i Rapida. Není jich tak moc, tak jich kvůli mě nemusí být ještě míň. Navíc na ten rok by nebylo auto kam stájit..

VoFi
04. března 2015, 21:20
0

No, konečně mám čas napsat nějakou rozumnou reakci a vysvětlení některých věcí. Původní dopis mi přišel příliš dlouhý, tak jsem ho zkrátil na polovinu. Při tom jsem asi smazal některé důležité detaily..ale na tom už nezáleží.

Začnu asi tím dojížděním, proč bych raději auto místo dosavadního způsobu.
Zcela správně bylo odhadnuté, že mám i jinou možnost jak dojíždět. Cesta trvá autem 5-10 minut, autobusu to ale trvá 30-40 (pokud ten den vůbec jede) a přijíždí krátce před osmou, takže stihnu sotva dojít do školy. Abych si mohl koupit nějakou svačinu, musím jet dřívějším spojem, což znamená vstávat v 5:40 a následně zbytečně tvrdnout hodinu a půl v ulicích města nebo na chodbách školy. Jelikož nekouřím, nepiju ani nedisponuji luxusem zvaným přátelé, je to vážně zbytečně promrhaný čas. A po škole samozřejmě to samé, protože autobus odjíždí 5 minut před koncem vyučování a další spoj jede cca za hodinu.

Hlavní důvod, proč jsem Vám psal byl, aby mi někdo otevřel oči a zbavil mě naivních představ. Třeba teď vidím, že ta Calibra byla vážně blbost. Sice se mi líbí, ale skutečně si ji nemůžu dovolit. Něco podobného bych asi mohl říct i o Probe. Audi byla jen takové máchnutí do tmy neznáma a E30 se asi vážně spíš hodí na veterána.. To, že jste mi "zatrhli" i Imprezu, mě poněkud zarmoutilo..ale ač nerad, musím přiznat že máte pravdu. naopak mě potěšilo, že Sunny by nemusel být špatná volba. V potencionálním žebříčku se posunul v podstatě na dělené první místo. o něj se dělí s C6G. Vím že za tu cenu má většina odlehčení "cedníkového typu" , ale na vlastní oči jsem viděl, že i za 15 tisíc se dá sehnat kus v dobrém stavu.

Taky jsem rád, za to vyčíslení dojíždění, sám jsem to tiž takhle nepřepočítával. Ohledně dojíždění na VŠ..nemusel bych asi dojíždět denně autem. Dokud budu studovat, mám vlak zadarmo..ale jsem strašně nerad závislý na hromadné dopravě. Ale asi to budu muset zkousnout..

Z konečného výběru mě zaujalo BMW E36. Tak nějak jsem na něj zapomněl...a teď mi připadá jako celkem rozumný nápad. Ani to Saxo není zlé, vlastně jsem o něm taky uvažoval, akorát jsem naivně doufal v něco trochu..jiného.

V komentářích byl vzpomenutá Primera. O té toho ještě nic-moc nevím, takže si budu muset něco nastudovat a pak zvážit, ale něco na ní bude. Z toho mála co jsem četl mi přijde jako solidní auto.

Taky mě zaujalo, jak Michal 8 psal o aplikaci kam se dají psát provozní náklady. Netušil jsem, že něco takového existuje, budu muset zapátrat.

Ohledně komentáře od MiB..
S 1. bodem souhlasím v plném znění. Táta si takhle kupoval v létě auto za 70 000. Když ho přijel poprvé ukázat (rozvedení rodiče, vidím ho jednou za x týdnů) tak celý zářil.. No i já jako laik jsem našel během pár minut věci, které by cenu měly srazit tak o dalších 10 tisíc (třeba prasklý přední nárazník, když tam přidělávali rámeček na SPZ se svojí reklamou, čelní sklo poškrábané od stěračů, stopy na podlaze od rozlité baterie, škrábance apod.)
A bod 3 - na poplatky mám peníze stranou. za těch 25-27 tisíc je čistě na auto a počáteční servis. Co se druhé sady gum týče, ta by přišla na řadu až na jaře. V zimě asi bude stát v garáži..přece jen, nehodlám bez větších zkušeností za slušných podmínek jezdit ve sněhu..

Závěrem bych to asi mohl tak nějak shrnout.

Rozhodne se mezi Nissanem Sunny, Hondou Civic 6g, BMW E36 a Citroenem Saxo. Pokud na mě udělá dojem, přidá se tam i Primera. Pak už to bude jen o tom, který zástupce se objeví první.

Děkuji všem za odpovědi a rady. Doufám, že je dokážu nějak rozumně využít.

A na závěr musím ještě dodat, že mě tak těší, že alespoň v něčem jsem první - první Vojta co se ptá Vojtů :D

reagovat
PepaSFI
04. března 2015, 21:56
0

aplikace na evidenci spotřeby existovala už na Palma, to není nic nového. Kdyby tě při tom pátrání po autě zaujalo něco úplně jiného než máš v předvýběru, nebraň se tomu. Třeba padneš na srdcovku co tě chytne, ikdyž to bude divný a nerozumný. Auto by se mělo líbit hlavně jeho uživateli, okolí ať si trhne. I ta Multipla je docela fajn auto když potřebuješ vozit rodinu a chceš aby v tom bylo dobře. Počítej s tím že nikdy nebude všecko stoprocentní. Bude to notně opotřebovaná ojetina co má kdovíco za sebou.

VoFi
04. března 2015, 22:25
0

Dobře..budu se toho držet, díky z radu :)

Ona ta Multipla vlastně ani není špatné auto..jen prostě pro většinu lidí je ztělesnění ošklivosti. No co se okolí týče, už od školky nezapadám mezi ostatní a jsem ta černá ovce, takže jsem zvyklý na kecy od ostatních. Ale je to pravda, mělo by se líbit hlavně uživateli a ostatní si můžou..

Michal88
05. března 2015, 08:49
0

Nechci nikomu dělat reklamu, ale na Androidovi mám aplikaci "Moje auto", která je i v češtině (tenkrát jedna z mála, dnes už jich asi bude víc, ale nechce se mi to nějak konvertovat do jiné aplikace :) ).

Jinak, jako "srdcovka" pro studenta nemusí být neobvyklé auto úplně passé. ALE za předpokladu, že máš chuť se učit nové věci a nebo máš s autem už nějaké zkušenosti (po stránce techniky). Uvedu příklad na sobě (jsem ale naprostý blázen :D ), pro sebe si kupuji auta s cenou do 20t a pak si je jen tak pro sebe dávám dohromady. Zjednodušeně řečeno, z vraků dělámm, troufám si tvrdit, relativně pěkná auta (mrkni do fora, mám tam XMko, což není úplně běžné auto a koupil jsem ho za 8t). :) Kdybych to takhle nedělal, v životě bych se nepustil do takových věcí jako výměna motoru, výměna čelního skla, karosařina a jiné ne úplně triviální věci, na které si hromada "běžných" mechaniků netroufne (a tu karosařinu zužitkovávám teď na veteránovi, které mě hodně baví :)). Ale se mnou je problém, že to neberu jako "ztracený" prachy, co jsem utopil do auta, ale mě to prostě baví, je to koníček a naučím se něco nového. Ano, mohl jsem se na to vys-at a dát třeba zabudovat originální palubák nebo tempomat elektrikáři, do kterýho bych utopil moc peněz, ale takhle jsem koupil displej s páčkou stěračů a páčku tempomatu s tlačítkem na přistrojovce za cca 1500 na vrakáči, investoval do toho 3 odpoledne a kromě bonusu v podobě nové funkce v autě jsem se i naučil, jak se co rozebírá a co je kde vedené a v případě poruchy si to dokážu bez hledání, co kde jak a proč opravit sám. :) No, jsem prostě magor. :D

VoFi
05. března 2015, 14:03
0

Chuť učit se nové věci mám, proto chci něco jednoduššího, do čeho můžu s manuálem v ruce sáhnout..ale nemám stálou garáž, takže do ničeho většího se pustit nemůžu.
Nemyslím jsi, že jsi magor...prostě na autě rád děláš, což chápu.. Rád bych dělal něco podobného...

Lu
Luksov
05. března 2015, 14:56
0

Ohledně Primer si určitě přečti pár recenzí a zkus se s nějakou určitě projet. Podle mě je to nejlepší volba za málo peněz. Prostě hodně muziky za pár kaček.. Sám jsem byl v tvé situaci před rokem a půl a svého rozhodnutí nelituji. :) Při výběru hlavně pozor na korozi a podvozkové části, poslechnout si motor a pořádně jí projet.. Rozvody řetězem. P10 už moc není, ale P11 je poměrně dost, stačí jen hledat a nevzít tu první na kterou narazíš.
Jinak pár recenzí zde:
http://www.tipcars.com/magazin-nissan-primera-vzor-jizdnich-vlastnosti-i-spolehlivosti-481.html
http://www.autickar.cz/clanek/autickar-za-volantem-nissan-primera-p11-2-0/
http://www.autoweb.cz/nissan-primera-1996-2002/

VoFi
05. března 2015, 18:05
0

Tak recenze jsem si přečetl..ale finální závěr udělám až se s nějakou projedu. každopádně se zdá jako velice slušná alternativa, a pokud by se nějakou podařilo sehnat.. Koukal jsem že na foru se jedna zrovna prodává.. Mě se sice líbí víc p10, ale co už, nemůžu si moc vybírat :D

Lu
Luksov
05. března 2015, 19:39
0

Určitě ;) Jinak já mám právě P10, protože se mi taky líbí víc, takový větší a hezčí sunny. :D Ale P11 je dotáhnutá k dokonalosti. A většinou bude v lepším stavu, než p10. Záleží na majiteli no. :)

cP
cPetan
04. března 2015, 22:39
0

Když to tak čtu, tak jsem byl v podobný situaci jako Ty. Autem mi to do školy zabere max. 10 minut, kdežto MHD minimálně 45 a to to zrovna musí jet :) Ze začátku jsem na takové dojíždění zdědil Favorita. Za brigády jsem na něj dokoupil podvozek HP sporting a musím říct, že ač to tady asi není moc populární, tak těch pár km denně mi velice bavilo a myslím, že jsem se tím soužitím i dost naučil. Nicméně po pár letech mi to začalo tíhnout k i Tebou zmíněné E30 a i když to nedávalo žádný racionální smysl, tak jsem jí musel mít. Když už to měl být nesmysl, tak to rovnou muselo být dvoudvířko, čímž se můj výběr zúžil na jakoukoliv motorizaci, hlavně když to nebude totální vrak. No takže už přes dva roky denně dojíždím s 316i, ano je to svým způsobem už "veterán" ale za běžným provozem to zaostává jedině pasivní bezpečností, což asi všechna vozidla v podobné cenové kategorii a korozí, což kdybys sehnal kousek v zachovalém stavu, tak je škoda to tahat do zimy, sice tu sníh nepadá, ale solí se o 106 :( a věř, že se to podepíše velice rychle. A další věc je, že jakmile jednou koupíš E30, tak se to s Tebou poveze :) budeš přemýšlet o swapech, podvozkách, kde sehnat jakej chybějící kousek výbavy, atd. atd...
Osobně bych se na začátek ale nebráníl ani tý feldě, kterou bys určitě někde sehnal skoro za děkuju, ale pokud je to pro Tebe neschůdný, tak bych koukal po E36 compactu. Sice není moc vzhledný, ale technikou je to víceméně E30 a dají se sehnat ne tak zhuntovaný jako ostatní karosářské verze.

reagovat
VoFi
05. března 2015, 13:54
0

Feldu beru jako poslední možnost, ale když to nepůjde jinak..

Tvoje současné auto Ti závidím :) a myslím, že Tě chápu..Ale mám obavu ze zdravé posedlosti :D
Každopádně jsem vděčný za radu a zkušenost :))

fl
flick
04. března 2015, 23:00
0

100km denne pri dojizdeni na vejsku (to neni jak jezdit do prace 5dni v tejdnu 12 mesicu v roce) je v pohode realizovatelny v aute za 25k
dokonce tak velky procento studentu dojizdi prave auty tohoto budgetu

reagovat
peca
05. března 2015, 03:40
0

Nerika se mi to uplne lehce, ale na dojizdeni par km do skoly, bych se vykaslal na nejake velke vymysleni specialit a zajimavosti. Jeste za takovych financnich podminek.
Koupil bych Feldu a za dva roky se daji usetrene penize nacpat do neceho, co dojede dal a bude s tim vetsi sranda. Navic ceny nahradnich dilu na Felicii jsou vysmechem lidske praci a opravi to kazdy Lojza za par petek. A az se to rozesere uplne, nebo chytne lisej, koupi se proste druha a bude. A nebo bude nasetreno na neco lepsiho.

reagovat
BobAsh
05. března 2015, 23:25
0

Můj otec, přes mé hlasité protesty, jedu asi před deseti lety koupil - ještě v době, kdy jsem jeho auto často používal. Nejenže je Felicie naprosté automobilové zlo po všech stránkách, ale ještě navíc je natolik nespolehlivá, že dokáže vyrovnat i nízké ceny dílů.

ze
zevl
05. března 2015, 09:16
0

V podobné situaci jsem se nacházel před pár lety a logickým výsledkem byla felicie. Spousta lidí na ni plive, ale klidně bych ji na ty dva roky doporučil. Možná budu za blázna, ale dneska bych se podíval po meganu první generace. Máme jednoho v rodině od roku 1998. V těchto dnech najeto cca 350tisíc. Možná je to náhoda, ale to auto nechce a nechtělo prakticky nic než běžný spotřebák. Navíc díly nejsou moc drahé a na vrakovištích je jich plno. Motor 1,6e 66kw. 1,9d bude taky v pohodě. Jistě.. není to nic pro nadšeného řidiče, ale na vyježdění myslím v pohodě. Slušne odolává před korozí, pasivní bezpečnost byla v době vzniku na úrovni. Hatch pohodlně přepraví 4 osoby a pohodlí v zadní řadě může například oktávka jen tiše závidět :D Například tenkhe http://auto.bazos.cz/inzerat/43477378/RENAULT-MEGANE-1616VV79kW--r-v-7200.php Případně kupé, ale to je často napadené tunerem :/

reagovat
Ro
Ronoath
05. března 2015, 13:29
0

Není to tak zlé. Znám dvě punta, která jezdí a jezdí - bez poruch. I ty zmiňované žárovky častěji odcházejí na Fabii I než na Puntu. Jen u dvojkového punta často přístrojový štít hlásí chybu osvětlení při šlápnutí na brzdu, ale je to planý poplach související s přechodovým odporem a zažil jsem to i u Volva 960.

Jen bacha na bourané; bráchův vůz byl opraven po nehodě, a zatímco bouraná strana po vyvaření je bláto, druhá je zcela v pořádku. A 1.2 je výborný, spolehlivý motor.

reagovat
KS
KS
06. března 2015, 16:16
0

Spolehlivá jo, (jezdí i bez oleje :-) ) ale ten olej žere masivně....

reagovat
h0
h0n7a
08. března 2015, 18:20
0

Upřímně na tvým místě přidám tak 50 tis a koupím si něco co má smysl. Kupovat si auto za cenu lepšího notebooku má cenu tak možná na plech cup, nebo na to abych s tím jezdil dva kilometry do práce. Todle mě poslední dobou docela baví, všichni kupojou auto za cenu notasu a čekaj od toho kdo ví co.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Moskvič Ostatní Šlapací 1978
Moskvič Ostatní Šlapací

1978 rok výroby
1 koní výkon
0 ccm objem

Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat 2002
Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat

2002 rok výroby
107 koní výkon
1 600 ccm objem

Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature 2003
Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature

2003 rok výroby
239 koní výkon
4 601 ccm objem

Ford LTD Coupe 1971
Ford LTD Coupe

1971 rok výroby
260 koní výkon
6 590 ccm objem