načítám data...

Autíčkářův Trackday & PlechCup 2016, vol. 4: Žhavé Mýto

12. července 2016, 07:22 33 komentářů Vavris Vavrisovic Trackday

Pekelně těsné boje v PlechCupu a spoustu krásných aut jste neviděli, pakliže jste nepřijeli na čtvrtý letošní trackday.

zobrazit celou galeriiFoto:   Anastázie Taskina

K letošnímu již čtvrtému Trackday & PlechCupu jsme se sjeli v neděli do Vysokého Mýta a ještě dříve, než rozkliknete fotogalerii, můžeme prozradit, že účast byla tentokrát rozhodně velmi valná. Jak už to tak však bývá, meteorologický pan Murphy se projevil v celé své kráse, takže zatímco předchozí část týdne se vyznačovala mírnými příjemnými teplotami, v neděli zavládlo grilování nebohých motoristů a okruhových strojů. Snad ale můžu napsat, že i přes chybějící svěžest a naopak ulepenost a upečenost účastníků, jsme si to všichni užili. Možná také díky chlazené čepované domácí limonádě a výborným hot dogům a burgerům naší cateringové dvojice Katka&Lucie. Snad jen redakční kolega Adam, který se po pár hodinách pouštění na trať změnil z tataráku na totálně vysušený welldone, musel trochu lamentovat.

No a co bylo k vidění? Již tradičně si to na asfaltu rozdávaly dva japonské klany – ten Miatí a ten z rodu Toyobaru. A již tradičně si to jejich řidiči museli užívat, protože malé mrštné zadokolky jsou přesně ten typ auta, který si Vysoké Mýto žádá. Tím spíše, když jim je pomoženo nějakou tou sportovní úpravou. Z výraznějších účastníků zmiňme velmi hlučnou a velmi rozevlátě jezdící Hondu S2000 (než její počínání ukončil prasklý výfuk), krásnou Škodu 1000MB, velmi precizně pilotovaný Lancer EVO, zběsile rychlý Civic Type-R EP3, jehož zvuk dával jasně najevo, že K20 je dopována kompresorem a nebo Smart Cabrio, který si nejspíš odskočil zahrát bowling. Ale protože jsem určitě na někoho zapomněl, proklikejte si odkazy na galerie, které jsou připojeny na konci článku. Celý trackday tentokrát proběhl bez incidentů a pomuchlaných plechů (tedy pokud je mi známo), což je skvělé. 

No a samozřejmě nesmím zapomenout na PlechCup. Vážení přátelé, PlechCup by zřejmě mohl být nazván nejvyrovnanějším okruhovým závoděním, neb se do tří vteřin rozdílu vlezlo rovnou 14 jezdců a o jednotlivých pozicích nerozhodovaly destinky, ale dokonce setinky. Vítězem se na konec stal Robin Polden s Peugeotem 206 GTI! Pokud se vám nezdá, že GTIčka již klesla na PlechCupovou cenovou hladinu, pak vězte, že Robin si modrého Puga vyhlédl v Británii a udělal si na ostrovní stát výlet extra kvůli PlechCupu. A vyplatilo se! Rozdíl od doposud dominujícího Peugeotu 306 dvojice Vojta Nevlud a Kryštof Staněk byl však minimální, takže následující Sosnová i další Mýto slibují krvelačný thriller. Smolařem je však jednoznačně Martin Klein s Mazdou 323F – toho od třetího místa oddělily pouhé 3 setiny sekundy.

Závěrem bych opravdu všem ze srdce poděkoval za účast, protože bez Vás by se takhle povedený den zkrátka uskutečnit nemohl a budeme se těšit v září v Sosnové. A pokud také vlastníte nějakou fotogalerii či videomateriál, neostýchejte nám jej postnout do komentářů. 

Za překrásné poháry pro nejrychlejší plechcupové řidiče děkujeme opět pánům z GasTownu.

Skvělá fotogalerie u tohoto článku je dílem naší již téměř pravidelné fotografky, Anastázie Taskina. Pokud chcete mít také takové, třeba jako upomínku na svatbu či jiný velký den, nebo prostě jen tak, podívejte se na její web www.Taskina.cz a ozvěte se jí!


fotogalerie Vaška Součka

fotogalerie Karla Rohana

fotogalerie čtenáře TheLH

fotogoalerie Zlokočky s roztřesenou rukou

Video od Martina Berana

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Hospodský
12. července 2016, 09:55
0

Perfektní akce, bavil jsem se skvěle!!! Co vím, tak jeden nárazník tam k újmě přišel , ale nic tragického.. Díky pořadatelům a příště bych prosil 22 stupňů a polojasno :-)

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
12. července 2016, 10:26
0

Ja se tentokrat valel u hazenu, to se priznam. :-)
Kazdopadne je zajimavy zkouknout to video. Jednoznacne je videt, jak ty moderni auta maji navrh, jsou ovladatelnejsi, gumy min piskaji, proste ve vsem lepsi, nez starsi auta.

reagovat
sw
swein
26. července 2016, 23:39
0

Řekl bych, že úroveň pískání gum závisí skoro výhradně na typu gum. Na zimních Vraníkách to píská jako píchlá svině, zatímco Toyo R888 nepíská nikdy. Taky nevím jaký rozdíl je v podvozku s McPersonem vpředu a multilinkem vzadu z roku 96 a srovnatelném podvozku co sjel z linky letos - pokud teda jsou teda v nerozbitém stavu...

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
27. července 2016, 08:23
0

V nastaveni, v geometrii, ve vaze auta, rozlozeni hmotnosti, v pouzitych materialech jednotlivych podvozkovych komponentu, v typech tlumicu, v tuhosti karoserie, v pouzitych elektronickych asistentech? ;-) Stari auta se nezapre, i kdyz muze byt zakladni konstrukce podvozku identicka.

Rien
12. července 2016, 12:56
0

Me se plech pomuchlat povedlo. Vletel jsem s 306 do pneumatiky a ohnul blatnik tak, ze skoro nesly otevrit dvere a ohoblovalo nam to gumu:D Ale aspoň ma konecne naky bojovy zraneni:D jinak tam byla umistena fakt nesikovne (dokud jsem ji teda neodhodil)

reagovat
Woyta
12. července 2016, 18:35
0

Ja si lehce liznul gumu levym blatnikem (jen cerna smouha) Ale na pravem boku mam odreninu a promacklinu jako by mi to nekdo vzal na parkovisti naraznikem. Na trati jsme pravym bokem nic netrefili. Tak od ceho to je?

Mo
Monty_CZ
12. července 2016, 18:55
0

jo to je stupidita provozovatelu autodromu ve vysokem myte. Kdyz jezdi auta, tak tam vsude kolem trate daj velke gumy. Takze kdyz clovek nahodou nezvladne zatacku, tak ma rozbite auto. Fakt nechapu tenhle jejich dementni pristup, ze davaj prekazky do unikovych zon. Ale prej s nima neni domluva.

Ko
Komin
12. července 2016, 19:04
3

divim se ze kluci s autickare jeste delaji nekde nejake jizdy maji odvahu no. pry v pisku taky strkaji pneusky do apexu a jestli zacali i v myte tak to jim preju brzky konec. autokluby asi nechteji aby jim tam jezdili lidi nebo jeste zijou v dobe svazarmu a nepochopily princip trhu

Woyta
12. července 2016, 19:42
1

Oni dobre vedi, ze nemas jit kam. Zato v japonsku mas malej okruh skoro na kazdem rohu.

PeterLuk
12. července 2016, 20:22
0

To by chcelo urobiť Kickstarterovú kampaň, postaviť neičo na štýl Gastownu, s chalupou na prespanie, parkoviskom, depami-garážami, malým okruhom a runwayom na drag race :D Ale to by u nás asi neuspelo, príliš nákladná vec.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
12. července 2016, 20:58
0

A prave proto na trackday s Corvettou nejezdim, i kdyz bych ji tam moc rad nekdy vyzkousel. Nehodlam riskovat jeji poskozeni. Riziko, ze se ji tam neco stane, je moc vysoky. Skoda, ze uz neni Skrcek. V Pisku jsem se s nim pekne vyblbnul.

Trinom
12. července 2016, 21:28
0

Co takhle pohledat nějaký starý polní letiště? To by mohl být dobrý odrazový můstek. V kombinaci s nějakým startovačem by to fungovat i mohlo.

M P
12. července 2016, 21:47
0

Letiště, a to i ta stále aktivní, jsou dneska dost ohrožený druh. Kolikrát je to dost plochy na poměrně atraktivních místech, a tak se kolem nich stahují různí developeři apod. Sice se v nedávné době podařilo oživit dvě letiště, která měla na kahánku, ale i tak je to těžké. Před pár lety byl na prodej areál bývalého vojenského letiště někde u Tábora. To jsou konec konců asi jediné možnosti jak získat velký prostor, bývalé armádní objekty.

Sa
Safa
12. července 2016, 22:31
0

Ty jo, mít prachy, tak rozjedu něco v bývalém újezdu v Brdech. Tam je teď místa... :o)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
13. července 2016, 06:47
0

Mne by se libil i klasicky autocross mezi kuzelama. Tam je precijen riziko poskozeni auta relativne male oproti okruhu. Ale chapu, ze sehnat vhodny prostor a mozna i zajemce o podobnou zabavu, je problem.

M P
13. července 2016, 07:31
0

Navíc slalomová, nebo autokrosová scéna, byť tento pojem je u nás spíš trochu potřísněn bahnem ( :) ), je u nás docela silná a těžko říct, jak bychom byli uvítáni s novým podnikem...

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
13. července 2016, 08:03
0

Tak to těžko říct. Ani jsem netušil, že tahle scéna v Čechách vůbec existuje.

Pólin
12. července 2016, 14:55
0

Možná budu znít kacířsky, ale dalo by se na trackday přijet i na motorce a svézt se na trati? Rodinná situace mě dohnala k tomu, že momentálně nemám cokoli sportovního na 4 kolech a zbyly mi jenom motorky... Nevím, jestli jsem špatně hledal, ale žádné takové pohodové ježdění, jako pořádáte Vy se pro motorky nekoná... Předem díky za odpověď a nebuďte na mě moc zlí:)

reagovat
M P
12. července 2016, 14:57
0

Upřímně? Myslím, že bys na motorce dost aut v zatáčkách brzdil a dost lidí nasral. Ale na druhou stranu, když tam mohla být motokára:D

Te
Tejira
12. července 2016, 16:47
0

Motorka a brzdit auta v zatáčce? :D To jsem ještě nežral hele

M P
12. července 2016, 17:08
0

Úplně normální. Ok, nevím, jak by to dopadlo třeba se supermotardem na okruhových gumách, ale jestli znáš Buchláky, tak tam se ti běžně stane, že motorka s průměrným jezdcem je v zatáčce pomalejší, než průměrné auto s mírně odhodlaným řidičem.

BobAsh
12. července 2016, 17:29
1

Motorka má proti autu výrazně menší kontaktní plochu (i když vezmeme v úvahu, že je lehčí) a zvláště s technickými pasážemi má zatracené problémy. Jak říká Matěj, na klikaté okresce stačí schopný hot hatch a motorka ho bude brzdit.

Navíc je ta motorka zároveň rychlejší na rovinkách, takže bude dělat problémy. Motorky fakt ne.

Woyta
12. července 2016, 18:33
0

Na Horickem okruhu jsem motorkare nahanel s Daewoo Tico. Lidi nemaj koule na to to poradne polozit.
A Myto se svejma hrbolama v zatackach neni zrovna idealni trat pro motorku.

Mo
Monty_CZ
12. července 2016, 18:53
0

Motorky se jezdi v myte kazdou chvilu. Ted v patek jsem tam byl a jezdilo se celej den na okruhu. K dispozici byli tri instruktori a aji nachystana moto gymkhana. Na motorkarich bude asi vic infa.

Pólin
13. července 2016, 08:22
1

Je fakt, že v Mýtě by se to dalo možná tak na motardu, ale ten mi neříká pane... kdyby se Autíčkář rozhodl udělat trackday v Brně, bylo by to daleko zajímavější a myslím, že i na středně výkonné silniční motorce by se tam dal vypráskat kde kdo v autě:) Zkrátka motorka potřebuje širší zatáčky a kvalitnější povrch...což v Mýtě asi tak úplně není... škoda no. Ale příště se přijedu alespoň mrknout.

BobAsh
14. července 2016, 20:30
0

Trackday v Brně by se nám líbil. Snad až jednou budeme velký a bohatý web :)

bobo23
12. července 2016, 15:12
0

Ach jo. Štve mě, že sem o to přišel. Doufám, že na podzim už mi to konečně vyjde.

reagovat
Sk
Sklenka
12. července 2016, 17:30
0

Ahoj, tak mi to nedá a i přes nevalnou kvalitu přihodím svůj onboard valného nasazení :D ... Do příště musím pořešit co a jak s kamerou, resp. mobilem :)....

reagovat
La
LadaF
13. července 2016, 20:19
0

taky přidám pár fotek :))
https://www.zonerama.com/Galleris/Album/1799063

super akce, moc dík všem pořadatelům :))

reagovat
Ro
Robin
14. července 2016, 20:14
0

Čau, můžu použít nějaký fotky z galerie na svůj blog?

Díky
Robin

La
LadaF
15. července 2016, 19:50
0

jasně, proč by ne :))

Vr
Vrooom
14. července 2016, 09:16
2

Jsou nekdy fotky k clanku v poradnem rozliseni? Na techto mravencich nejde nic poradne videt.

reagovat
Taski
22. července 2016, 13:45
0

Napište mi dotaz na konkrétní fotky na taskina.anastazie@gmail.com a domluvíme se :)



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Moskvič Ostatní Šlapací 1978
Moskvič Ostatní Šlapací

1978 rok výroby
1 koní výkon
0 ccm objem

Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat 2002
Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat

2002 rok výroby
107 koní výkon
1 600 ccm objem

Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature 2003
Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature

2003 rok výroby
239 koní výkon
4 601 ccm objem

Ford LTD Coupe 1971
Ford LTD Coupe

1971 rok výroby
260 koní výkon
6 590 ccm objem