načítám data...

BMW 750e: Dokonalost bez kompromisů

Svezte se a na lehce kontroverzní předek ihned zapomenete. Tady je to o pohodlí a jen pár aut na světě se s novou sedmičkou může rovnat.

zobrazit celou galeriiFoto:   D&H foto

BMW 750e jsem si na test zamluvil snad před třemi měsíci a v kalendáři jsem si křížkoval dny tak, jak to dělají děti před Vánoci. Někdo má rád rychlá a sportovní auta, někdo praktická a „rozumná“, jiný zas třeba offroady. Já mám ale rád velké luxusní limuzíny a moc lepších aut se mi možná v životě do ruky nedostane, a tak je to pro mne zkrátka velká událost. V den D za mnou v podzemních garážích chlapík trochu znuděně přinese předávací formulář, jeden podpis tady, druhý sem a v obálce máte klíče. Nashle. Žádné upozornění, ať na to dávám pozor, že je to drahé nebo že je to velké. Ale chápu ho, po pár měsících předávání podobných aut už je to pro něj rutina nebo si upozornění šetří na kolegy, kteří právě vyzvedávají M3 Touring. Pro mne je to ale svátek a možná událost roku. Přede mnou tak přes dvě parkovací místa stojí on. Ten nejdelší bavorák, který si v současnosti můžete koupit. V poslední verzi už se ani nedělá klasická a prodloužená verze. Preference zákazníků jasně rozhodly a nyní máte tuto limuzínu vždy s prodlouženým rozvorem na 3215 mm, šířkou 1950 mm a celkovou délkou skoro 5,4 metru. Už jen dostat se z garáží tak bude výzva. Na tom, že se to nakonec podaří bez odřených nárazníků, má velkou zásluhu natáčecí zadní náprava, ale o technice ještě bude řeč. Začněme klasicky vzhledem, protože ten upoutá pozornost při seznamování s autem jako první.

Foto: DH Foto

Zastavuji na první benzínce, abych se na auto konečně podíval na denním světle. Krásná červená barva se na slunci rozzáří a kontrastuje s černě lakovanou horní polovinou vozu. Sotva se začínám zaměřovat na detaily, a už nastává situace, kterou budu v příštích pár dnech zažívat několikrát – přichází pán, jestli se prý může jen lehce podívat dovnitř. Už jsem pár hezkých aut měl, občas lidé koukají, ale až se sedmičkou opravdu přijdou a zajímají se. Nejdříve je to milé, občas prohodíme pár slov o autech, ukážu pár vychytávek, co BMW má, a je to fajn. Když za mnou ale přišel nějaký pán a zrovna se mi moc nedařilo utišit roční dítě, už jsem z toho takovou radost neměl. Nejsem si ani moc jist, jak to ocení reálný majitel, ale dost možná i zájem okolí bude jedním z důvodů k pořízení sedmičky, protože tohle auto opravdu není pro introverty.

Foto: DH Foto

Vzhled je totiž… opulentní! To je to slovo, které hledáte a kterým kamarád Michal trefně shrnul vlastně celé BMW 7. V tomto autě nikde nezapadnete do davu. Kapota je dlouhá snad jako Smart Fortwo a celé auto je o půl metru delší než poslední Superb. Všechna parkovací místa jsou tak krátká i úzká. Vás ale za oči určitě tahají ty bavorácké ledvinky, že. Co k nim říct, jsou zkrátka obrovské, a k tomu navíc v noci i podsvícené. Jak mi to z fotek přijde přehnané, naživo jsem si na to po chvíli zvyknul. Mám ale problém s jinou věcí – rozdělená světla. Je to snad v současném světě nějaká móda, kterou jsem ochotný akceptovat na vyšších autech, ale na limuzínu se mi to zkrátka nehodí. Nejvíce mi na tom vadí, že kvůli hornímu pruhu s denním svícením je celý vršek předku při pohledu z boku extrémně mohutný. Ale je to pouze subjektivní názor a možná i jediná kritika, kterou si tu dneska přečtete. Dál už totiž bavorák nedává šanci na cokoli nadávat. Zadní partie jsou hezké, při pohledu z boku zas nejvíce vynikne celková délka auta. Pod černou vrchní částí najdete i linku, která se dokonale táhne přes celé auto tak, jak to mají třeba vozy s dvěma R ve znaku. Nehledejte zde nějaké komplikované tvary a prolisy. Plochy jsou čisté a auto tak zaujme hlavně svou mohutností.

Foto: DH Foto

Do auta se můžete dostat třemi způsoby. První je tradiční, kdy prostě sáhnete po klice na dveřích a otevřete. Druhý už je originálnější a spočítá ve stisku senzoru u kliky. BMW vám pak dané dveře samo otevře. Pomocí senzoru ve dveřích a v prahu pak vždy zvolí správný úhel, aby dveře nenarazily do blízkých objektů. Tohle si zamilují vaše malé děti. Třetím způsobem je pak podržení tlačítka na klíči (programovatelné na více funkcí) a auto vám tak otevře všechny dveře najednou nebo ty, které si předem navolíte. Tohle je dokonalý party trik a při ukazování auta komukoli tohle určitě nesmíte vynechat. Pak dlouze pohovoříte o tom, že je to vlastně jen taková frajeřina, bez reálného přínosu. Uznávám, že asi je, ale po týdnu jsem se přistihl, že už za sebe nechám otevírat a zavírat dveře elektromotory. Tohle je kupodivu silně návykové a jsem zvědavý, jestli se tento prvek bude rozšiřovat.

Foto: DH Foto

Konečně jsme v interiéru a můžeme se doslova zabořit do měkoučkých sedadel. Nechápu, jak to dělají, ale cítíte se v nich jako v bavlnce a zároveň vás při ostřejších manévrech dokáží podržet. Všude máte hromadu místa a sedadlo se dá nastavovat a dofukovat ve všech myslitelných směrech. Tady se prostě musí skvěle cítit úplně každý. Dvouramenný volant je bez výhrad, tlačítka jsou fyzická a ne dotyková a při asistované jízdě po dálnici ho stačí jen lehce pohladit a hned o vás ví. Systém dvou displejů před řidičem je u BMW posledních generací klasikou. Nemám proti tomu nic, mají to skvěle odladěné, krásné, rychlé. Jen na ty „budíky“ před řidičem se nedá navolit nějaký umírněný vzhled, ale to bych se opakoval z testu BMW 3 . Co potěší, je intuitivnost ovládání. Přestože zde máte opravdu extrémní množství funkcí, je snadné se v nich orientovat díky rychlým menu v podobě tří čárek. Chcete nastavovat sedadla? Vedle jednoduchého nastavení na dveřích tam je u nich také tlačítko s menu. Chcete nastavovat okna včetně zadních roletek nebo panoramatické střechy? U nastavování oken je tlačítko s menu. Chcete nastavovat jízdy režimy nebo auto samotné? Na středovém panelu u řadicí páky je tlačítko s menu. Stejně tak klimatizace a podobně.

Foto: DH Foto

Ale pojďme na zadní sedadla a našemu osobnímu řidiči poručme vyrazit. Je jedno, jestli do vedlejšího města na pracovní oběd nebo přes půl Evropy na otočku k moři. Každá jízda bude dokonale uklidňujícím zážitkem. Začíná to samozřejmě královským prostorem, kde není problém si dát nohu přes nohu a to samozřejmě v mužské verzi, která je prostorově o hodně náročnější než elegantní ženské propletení nohou. Pokračuje to displejem v každých zadních dveřích, ve kterém si můžete libovolně nastavovat velké množství funkcí vozu, včetně jízdního režimu, rádia a podobně. I když jsem neměl k dispozici verzi s polohovatelnými zadními sedadly, vůbec mi to nevadilo. Úroveň pohodlí je přesně tak úžasná, jakou ji v podobném autě čekáte.

Foto: DH Foto

Konečně už se náš řidič dává na cestu a my můžeme zjistit, že o tom prakticky nevíme. Izolace od okolního světa je dokonalá. Ruch velkoměsta mizí za zatmavenými skly a vaše tělo zjišťuje, že na něj nepůsobí prakticky žádné síly. Když auto brzdí, tak se nepropadá předek, když přidává, tak se nestaví na zadní a o náklonech v zatáčkách nemůže být ani řeč. To nejlepší je přejíždění nerovností. I na 21 palcových kolech ucítíte jen vzdálené drcnutí i při těch největších nerovnostech. Po pár dnech jsem se přistihnul, že kanály, kterým se na známé cestě už po paměti vyhýbám, nyní beru schválně všechny, abych tak nějak pocítil, že nic necítím. Už jsem četl pár názorů, že tato sedmička se v pohodlí řadí k těm top autům včetně Rolls Royce. To zatím nemůžu porovnat, ale moc si neumím představit, že by to snad mohlo jít ještě lépe. Jestli se vám někdy naskytne možnost se alespoň kousek svézt, určitě neváhejte.

A co vlastně tuto 2455 kg těžkou loď žene vpřed? Označení 750 už není určeno pro osmiválec jako dříve, ale s příponou „e“ se jedná o benzínový třílitrový šestiválec s výkonem 230 kW, kterému pomáhá ještě elektromotor dalšími 145 kW. Systémový výkon tak činí 360 kW, což je necelých 500 koní a 700 Nm k tomu. Standardem všech sedmiček je pohon všech kol xDrive a osmistupňová automatická převodovka ZF. 750e je plug-in hybridem. Díky velké 18,7 kWh baterii dokáže ujet až 87 elektrických kilometrů a dosáhne na EL značky. Dynamika je také působivá, z nuly na sto auto vystřelí za 4,8 vteřiny, z 80 na 120 za pouhých 2,7 vteřiny. Nádrž na benzín pojme 65 litrů a baterii lze dobíjet nejvyšším výkonem 7,4 kW. Je trochu škoda, že BMW nesáhlo po rychlonabíjení jako jeho konkurent s hvězdou ve znaku.

Foto: DH Foto

Jak asi tušíte, dynamika je naprosto bez připomínek. Stačí přepnout na Sport, auto si nechá stále zapnutý spalovací motor, budíky podbarví do ruda, přifoukne bočnice sedadel a podvozek lehce ztuhne. Ne moc, stále je hlavním cíle pohodlí. První odpich z místa je díky elektromotoru (krátkodobě umí produkovat až 450 Nm, standardně dodává 285 Nm) naprosto brutální a ani v následném nabírání rychlosti auto nepolevuje a až kolem 150 km/h se může posádka zas trochu nadechnout. Při pružném zrychlení je kopanec snad stejně razantní. Jen pozor – v tomto režimu posílá auto víc výkonu dozadu a na výjezdech z křižovatek nemá moc problémů se přetočit. Stačí lehké kontra a dlouhý rozvor auto krásně stabilizuje. Prostě v sobě i sedmička kus DNA BMW nezapře. Ve standardním režimu při kickdownu autu vteřinku trvá, než spojí všechny systému pro maximální výkon, ale razance zrychlení pak ztracený čas bez problémů dohání.

Zkusil jsem s takto výkonným autem i rychlou jízdu na okreskách, ale není to ono. Šlapete na plyn, auto vás zamačkává do sedadla, ale motor i obtékání vzduchu prakticky nejsou slyšet, jen vám šílenou rychlostí naskakují čísla na tachometru. Ideální je závodit s někým, protože teprve potom si uvědomíte, jak nesmyslně rychle vlastně jedete a ani o tom nevíte. Brzdy to s tímto kolosem nemají lehké. Umí vás pověsit do pásů, ale přestavoval bych si účinek ještě o kapku lepší. Ale proč to řešit. Sedmička není žádné okreskové náčiní. Je dělané na dlouhé dálniční přelety německými rychlostmi, a to ji jde naprosto skvěle. Po čase stejně skončíte u plynulé a plavné jízdy. Možná bude i rychlejší než okolní provoz, ale kdo by to řešil. Nastavte si masáže, zapněte si asistovanou jízdu, která vám i bez tempomatu bude jemně přibrzďovat před příjezdem do obce, ostré zatáčky nebo kruhovému objezdu. BMW si vás bude hýčkat a snaží se, abyste nemuseli dělat snad vůbec nic. Stačí jen občas kouknout, co se děje kolem vás, a případně lehce zasáhnout tím kulatým něčím před vámi.

Foto: DH Foto

Zajímá vás, za kolik sedmička jezdí? Je to až nesmyslně málo na to, jak velké auto to je. Tentokrát jsem se rozhodl auto nenabíjet ani jednou, abych dostal nějaké relevantní hodnoty. Pokud bych totiž nabíjel, dostal bych se na klasickou odpověď jako u všech PHEV aut – jezdí v rozmezí 0 až 10 nebo 15 litrů. Já jsem ale jel tak, jak to možná někteří majitelé budu opravdu praktikovat. Prostě jsem jen doléval benzín a nechal na hybridu, ať si vyrobí energii sám. S lehkou nohou na trase Český Krumlov – Praha mi vyšlo velmi solidních 6,4 litrů. Za celou dobu testu pak 7,8 l/100 km, a to jsou čísla, o kterých se podobným modelům mohlo roky jenom zdát. Skvělý výsledek na to, jak jsem s autem jezdil. Každý den jsem totiž BMW musel někomu ukazovat. Ptají se úplně všichni, i ti, co auta vůbec nezajímají. A jak jinak někomu předvést 500 koňové auto než sprintem z místa a trochu (nebo trochu víc) dynamickou jízdou, po které zas následoval naprosto dokonale komfortní zážitek při tiché jízdě na elektromotor.

Foto: DH Foto

A na kolik tohle auto přijde? Základ 750e lehce přelézá 3 miliony korun. Pokud do ní naházíte výbavu, kterou vidíte na fotkách, tak se dostanete na 3,75 miliony, a to se ještě budete muset hodně omezovat. Spousta zajímavých prvků totiž v této sedmičce chybí, jako třeba větrání sedadel, polohovací zadní sedadla nebo vyjíždějí televize pod stropem.

Závěr

Možná se nemusí líbit každému, ale vzhled je jen jednou malou částí auta. I já jsem nad ní kvůli vzhledu předních partií ohrnoval nos, ale naživo to tak špatné není. To v čem ale tohle BMW exceluje je pohoda na palubě a filtrování nerovností. Tohle se zkrátka musí zažít. Pohonná jednotka 750e je pak ideální kombinací vysokého výkonu a nízké spotřeby. Díky silnému elektromotoru dokáže po městě jezdit zcela tiše a bez vibrací, což ještě zvyšuje pohodlí. Na dálnici zas přichází na řadu spalovací motor a auto tak neomezuje svého majitele při dlouhých přesunech, jak se to může stát u elektrické i7.

Foto: DH Foto

Technické údaje:

Motor: přeplňovaný zážehový šestiválec 2998 cm3 + elektromotor
Nejvyšší výkon: 360 kW (489 k)
Nejvyšší točivý moment: 700 Nm
Pohotovostní hmotnost: 2455 kg
Převodovka: osmistupňová automatická
Maximální rychlost: 250 km/h (elektronicky omezená)
Zrychlení 0-100km/h:  4,8 s 
Spotřeba dle výrobce (kombinovaná): 1,1 l/100 km
Spotřeba v testu: 7,8 l/100 km 
Cena BMW 750e od: 3 040 000 Kč
Cena konktrétního auta: 3 735 268 Kč

 

Za dokonale připravený trávník k focení děkuji Golf klubu Český Krumlov a za krásné fotky D&H Foto.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

esmo
29. srpna 2023, 07:29
3

Auto jako takové mi vůbec nic neříká, ale ty prosluněné fotky panečku ... super :-)

reagovat
Ha
Habakukk
29. srpna 2023, 08:14
0

Mě také ne, ale nejsem cílovka tak je asi vše v pořádku.

PanHAJZL
29. srpna 2023, 08:15
1

Jedna nová sedma docela pravidelně jezdí přes vesnici, celkem ok, ale ten předek je totální hnus a hnus a ještě hnus! Fuj!

reagovat
StreetPro
29. srpna 2023, 09:23
3

Tohle by mě asi večer vyděsilo (poslední foto v galerii) https://www.autickar.cz/clanek/galerie/bmw-750e-dokonalost-bez-kompromisu/?fid=149965

reagovat
Sa
Sato
29. srpna 2023, 09:38
3

notyvole wtf...
To je nejaký "světští" packet alebo to je default?

Lukáš Naske
29. srpna 2023, 09:47
0

Vypadá to na standardní výbavu a je to pod kódem 3DN BMW ledvinky "Iconic Glow". Přikládám ještě lepší foto od BMW než jen mojí mobilovku.
Musím říct, že v noci se za tím otočí opravdu každý. Ještě jednou tak zopakuju, že tohle auto opravdu není pro introverty 😃

af
afro-r1
29. srpna 2023, 10:24
0

Asi snaha nahnat vic kupcu k RR.

StreetPro
30. srpna 2023, 08:41
2

...už jsem si vzpomněl, které video v marketingu Bmw nesmí vidět... protože Icoic Glow by mohlo napadnou i nárazníky, rámy oken, prahy, disky, koncovky výfuků... pak by někoho (jako v Audi viz dynamické blinkry, pro nás pomalejší "světelný had") mohlo napadnout to nechat blikat... a to už je jen krok _ sem _ tam _ ... :-)

enjoy

Lukáš Naske
30. srpna 2023, 08:58
2

Neboj, už se na tom maká 😃
Mercedes má svoje Digital Light, které kreslí symboly na silnici stejně jako Audi Digital Matrix. Teď je to kvůli bezpečnosti, zítra se bud natrvalo promítat malé logo, pozítří obrázek přes celou šířku vozovky. Ale nechci malovat čerta na zeď, třeba to tak nebude 👍

M1chal
30. srpna 2023, 11:41
0

Digital light je skvelá vec! Auto bez nich už nechcem.

beastar
29. srpna 2023, 09:59
5

Odulá nevkusná hrůza pro konzervativní bankéře, dědky a obchodníky s čímkoliv co sype. Jestli se v tom vidíte tak sorry. Lidi s vkusem za trojku kupují trochu jiný značky. Možná to soudruzi v Číně vidí jinak...

reagovat
esmo
29. srpna 2023, 10:04
1

Přemýšlím, co bych si za 3-4 koupil já, když bych musel velký auto. Panameru asi?

M1chal
29. srpna 2023, 11:28
1

Ja sa hanbím, takmer som prebral iX , čo je ešte kontroverznejší dizajn. Na poslednú chvíľu som ale zmenil rozhodnutie. Asi by ste ma tu ubili :D Ale musím povedať , že k 7er si cestu nejako neviem nájsť

Ha
Habakukk
29. srpna 2023, 11:30
1

Zcela bez váhání bych šel pro velkého Range Rovera, nebo nějakou top výbavu u malého RR sport.

M1chal
29. srpna 2023, 11:32
0

Až do prvého servisu alebo snahy sa toho zbaviť bez obrovskej straty :D

beastar
29. srpna 2023, 12:02
0

M1chal: Není nic špatného na tom když se to člověku líbí. Já jako týpek co měl tři BMW po sobě ještě v defakto klasické éře tohle nemůžu ani vidět. A argumenty co občas slyším takhle to dělají všichni neobstojí. Tohle už je primárně pro jiný trh než ty naše tady. V zásadě ani ty prodeje nejsou žádná sláva. Částečně i protože takový klasický velký sedany jsou několik let v mainstreamu out.

esmo: Nejedná se vyloženě o můj názor ale obecně. Porsche, Lexus, Maserati, RR, možná S klasse o který si tedy já taky nemyslím nic dobrého.

Ha
Habakukk
29. srpna 2023, 12:04
0

Brutální propad hodnoty je snad u této třídy automatický a někoho kdo se chystá uvalit 4 míče za plechovku by nemělo moc vzrušovat. Servis bude tak 100-150 litrů rok, ale opět auto za hromadu peněz.

Sa
Sato
29. srpna 2023, 12:57
0

Ja ako hater concernu by som asi siel do A8... Tá sice tiez trochu ospatnela, ale aspon interier nie je k zbliti

esmo
29. srpna 2023, 13:08
1

Sato: Myslíš to ultimátní dotykové centrum s klavírovým lesklým lakem? :D

Moctezuma
29. srpna 2023, 19:25
1

Tady jich vidím na silnicích každým dnem víc a víc. Takže to nebude jen pro "konzervativní bankéře, dědky a obchodníky s čímkoliv co sype", ale asi se trefili i tam, kde to sype, i když nic nemusíš dělat :)

Sa
Sato
29. srpna 2023, 20:20
0

esmo: aha tak nic, ono to z fotiek az tak strasne nevyzera, hlavne ked nerozkniknes nahlad :)

beastar
30. srpna 2023, 08:24
0

Moctezuma: POV :D Já tam byl sice v době kdy stále ještě jezdila normální auta a elektromobil byl jen pro pár pomýlených hipsterů. Trochu ale pamatuju skladbu tamního vozového parku. Jako jasně těch velkých sedanů tam prostě jezdí mnohem víc. Ani tam v tomhle nejezdí mladí progresivní (lol jestli to tak jde říct vůbec) mladíci prahnoucí po džihadu. A ani úspěšné celebrity ani lokálního významu (třeba imám z vedlejší aglomerace) Je to auto přesně pro ten typ lidí co sem psal. Plus tu třetí skupinu obchodníků supluje skupina když máš peníze z nichž ne všechny jsou tvoje zásluha. Ty skupinky se prolínají krásně. Ono totiž ti naši obchodníci taky jen často čekají než půjdou na dovolenou na pár roků:)) Nebo nuceně poletí na Bali. Zase fajn že se pak z dovolený vrátíš v bezpečí s vlastní ochrankou a někdy ti půjčí i sluneční brýle a pěkný moderní náramky. Takovýho jednoho mám v živé paměti... Auto? Alpina B7... Nevkusná se zlatými koly a samozřejmě není sám.

Ju
Junior
30. srpna 2023, 15:52
1

Jednomu podobnymu zkurvysynovi jsme na jeho zivotni styl zrovna nedavno prispeli. Ten teda preferoval Sklass v8 :)

S.
S.h.I.t.
29. srpna 2023, 10:54
4

Je to hnusny, nabubrely, kolotocarsky, vlastne cinsky. A vubec nechapu, jak trilitr muze mit elektricky znacky a vsechny vyhody z nich plynouci. Neskutecna debilita (to jsou teda ty znacky samy o sobe ale tohle to jen umocnuje)

reagovat
HeavySmoker
29. srpna 2023, 11:17
2

Keď už nič, tak aspoň cením že každé auto od BMW má svojbytný design. Vadí mi že Audi alebo Mercedes má všetky autá rovnaké a nejde to rozoznať. BMW 3, 5 alebo 7, vyzerá to na prvý pohľad inak. Teraz už len ten druhý krok, aby každý z tých designov vyzeral dobre aj mimo ulice Pekingu alebo Moskvy.

reagovat
beastar
29. srpna 2023, 12:05
1

To už se děje několik posledních let. A bývalo to tak co já pamatuji u kvalitních výrobců. Řekněme prémie. A když se to lišilo tak v detailech. To ještě modelová řada nebyla tak rozsáhlá co do rozměrů a tvarů. Zrovna Mercedes to takhle dělá x dekád. Dělávalo to i BMW. Teď je to jinak. Otázka v čem by mi to mělo imponovat. Buď se mi ten model líbí nebo ne.

HeavySmoker
29. srpna 2023, 14:27
2

Mercedes to dotiahol k dokonalosti keď sa toho chytil Bruno Sacco. Mali jasný designový jazyk ktorý z diaľky kričal Mercedes a zároveň každé auto bolo dostatočne unikátne. Nemyslím si že si šlo popliesť taxikársku 190tku s Mamutom pána továrníka. Dnes k tomu zas mieria. To je balanc ktorý nevie každý, Audi je ako cez kopirák a BMW strieľa na všetky strany. Robiť rôzne stvárnenia modelov je riziko, tak aspoň doceňujem že ho na seba vzali. Žiaľ nič iné pozitívne o BMW povedať neviem. Našťastie som dostatočne povrchný chuj, takže môžem vyzradiť aspoň to kúzlo v čom to imponuje - keď vybalíš 4 mega na stôl za tú príšerku z článku, nechceš aby si na parkovisku vyzeral ako obchoďák OVB čo vykoristil babičku za firemnú dieslovú trojku v základe.

M1chal
29. srpna 2023, 15:16
-1

Inak zrovna teraz mercedes má taký lineup, že C E a S class si rozhodne nespletieš. Každá trieda je "vlastná"

beastar
29. srpna 2023, 15:38
0

Pokud člověk není slepý tak samozřejmě i kdysi i dnes pozná rozdíl mezi modely. Detail a rozměry dělají hodně. I když ano céčko, éčko a S klasse jsou zdánlivě opravdu velmi podobné. A ano je riziko tuhle nepsanou poučku nedodržet. Bohužel v téhle třídě je těch rizik vícero. Nejsem specialista na asijské trhy, ale hádám že tam jim přesně věci jako tato 7 nebo Maybach v doublelaku s tou příšernou maskou budou sedět víc. Ne nadarmo zrovna Audi v našem regionu nejvíce oslovuje firmy. Protože když už si teda ten senior v nějakým tom korporátu, co poskytuje pojištění jiným korporátům chceš vypadat aspoň zámožně a zároveň nenápadně. Zatímco jak sem psal nahoře tyhle sedmy buď kupuješ setrvačností nebo si trochu spíš ten borec co to ovb celý řídí. Nebo si to postavíš před Locu ke Karlovkam a v přihrádce jsou věci;)) Jako prostě asi takhle bohatých lidí znám bohužel dost a tohle z mnoha procent kupuje specifická klientela a není to jen v té ceně. Je to i právě ten kontroverzní vzhled a hlavně značek na kapotě...

Trinom
29. srpna 2023, 12:23
8

Zrovna odvětrávané sedačky by v autě za 3M+ měly být v základu.

reagovat
Lukáš Naske
29. srpna 2023, 12:33
1

Že jo. Přebíral jsem to v těch největších vedrech a na tohle jsem se těšil. Ale bohužel, tady někdo šetřil 😃

Pochtli
29. srpna 2023, 18:53
0

Za tyhle prachy nevětrané sedačky, to je slušný faul.

high_fish
29. srpna 2023, 15:38
2

Ta kola se k tomu perfektně hodí... stejný kýč jako celé auto

reagovat
Pochtli
29. srpna 2023, 18:48
-1

Hnusný auto pro milionáře bez vkusu. Pohodlí a jízdní vlastnosti to nezachrání.

reagovat
ransom
29. srpna 2023, 20:58
6

Uff. Ještě že nejsem bohatej.

reagovat
Ju
Junior
30. srpna 2023, 15:48
0

Tak jsem se dnes skrze obchodniho partnera konecne pomazlil osobne. Samozrejme all black a nafta. Navic ve specifickem ceskem meste…
Za me zcela v poradku. Boss faktor vice nez dostatecny, narozdil od G11 v porovnani s w222, ktera vypadala jal chudej pribuznej. Jenom odzadu to vypada ponekud Kiovitě. Vc toho blinkru, bych se poblil. To je asi vylozene na vysmech povlu po predjeti

reagovat
sheogh
01. září 2023, 08:24
0

Ty predni svetla jsou vazne divny, jako by je tam dolepili na posledni chvili. A za tu cenu nevidim duvod k jine motorizaci, nez tradicni V12. Pak dostanes defacto RR Ghost za pulku :-) (taky s horsim designem)

reagovat
Libor
06. září 2023, 10:42
0

Akorát s V12 se tahle generace už nedělá :-( v EU si můžeš dopřát max. R6, mimo EU je ještě V8. Takže pro V12 jedině k Rolls-Royce

PB
07. září 2023, 23:34
0

Ten "kontroverzni" predek je naprosto bozi... Cyberpunk hadr:)

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet CK1500 Cheyenne 1989
Chevrolet CK1500 Cheyenne

1989 rok výroby
150 koní výkon
5 000 ccm objem

GMC Sierra 1500 4x4 TRUCK V8 KING CAB 1997
GMC Sierra 1500 4x4 TRUCK V8 KING CAB

1997 rok výroby
350 koní výkon
5 733 ccm objem

Škoda Octavia AUTOMAT,NOVÁ STK,SERVISKA, CZ  2004
Škoda Octavia AUTOMAT,NOVÁ STK,SERVISKA, CZ

2004 rok výroby
147 koní výkon
1 800 ccm objem

Ford Expedition EL Limited 2013
Ford Expedition EL Limited

2013 rok výroby
305 koní výkon
5 400 ccm objem