logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo

Autíčkářův týden: "Pravda" o Fabii Combi, facelift Lamborghini a Nissan, který nás nemusí zajímat

Jedno nové Lambo, které se tváří jako staré. Jeden nový Nissan, o který prý nebude zájem. Jedna nová Škodovka, co nebude vůbec.

Lamborghini Countach

Jak jsme si tu před nedávnem připomněli, legendární Lamborghini Countach slaví kulaté narozeniny. Letos tomu je 50 let, co se prvně světu ukázal tenhle klínovitý supersport. Lamborghini se rozhodlo vytvořit poctu tomuto mistrovskému dílu a ukázalo světu limitovanou edici modelu Countach pro rok 2022. Většina automobilového světa se z toho posadila na zadek s otevřenou pusou a já… no já jsem trochu zklamaný. Nemohu si pomoct, mně to přijde jak nějaký facelift Aventadoru, který dostal jiná světla, a udělali mu díry do dveří. Chybí mi jednoduchost a promyšlenost původního vozu. Přitom stačilo jen málo, aby byl výsledek zcela výjimečný. Ale možná tomu jen nerozumím a je to super.

Foto: LamborghiniLamborghini každopádně uvedlo, že celá limitovaná série 112 aut je vyprodána a to za cenu okolo dvou milionů eur. Dobrá práce. O technice netřeba pochybovat, pohonné ústrojí si Countach vypůjčil ze Siánu, což znamená, že šťastní majitelé se mohou těšit na vidlicový dvanáctiválec o zdvihovém objemu 6,5 litru, kterému pomáhá malý elektromotor se superkapacitorem namísto baterií. Dohromady to dělá nějakých 814 koní, díky čemuž Countach zrychlí na stovku za 2,8 s a ručička rychloměru se zastaví až u čísla 355. S tím už se dá žít.

Nissan Z 

Foto: Nissan

Po dlouhých třinácti letech se japonský Nissan rozhoupal a připravil nástupce oblíbeného sportovního kupé 370Z. Tentokrát se rozhodl vypustit číslovku a novinka se prostě a jednoduše jmenuje Z (v Japonsku samozřejmě Fairlady Z). Vnější design budí trochu vášně, především pak přední část, kombinující kulaté světlomety a velkou hranatou masku. Osobně se mi to však asi libí a nemám k tomu větších připomínek. Vzadu je pak vše v nejlepším pořádku. Tam se designéři rozhodli inspirovat se předchůdcem z přelomu 80. a 90. let, modelem 300ZX. A bylo to správné rozhodnutí, protože zadní část vypadá skvěle. O pohon se stará přeplňovaný třílitrový šestiválec, který známe z Infiniti Q50. Nissan jej naladil na 405 koní a 475 Nm, přičemž všechna síla putuje logicky na zadní kola. Dobrou zprávou pro puristy je, že mohou volit mezi manuálním šestikvaltem a příplatkovým automatem (schválně, o kterou převodovku bude větší zájem). Cena je pak velmi příznivá a startuje na 35 tisících dolarech, což je zhruba jen o 6 tisíc víc, než kolik dáte za nové Subaru BRZ, které je výrazně slabší. Špatnou zprávu je, že Nissan nepočítá s dovozem do Evropy, protože zaprvé emise a za druhé se mu nevyplatí tohle auto uvádět na starém kontinentu, neb by o něj nebyl zájem. Oba dva potenciální zákazníci (pardon, chtěl jsem říct všichni) tak budou odkázáni na šedý dovoz.

Škoda Fabia Combi nebude

Foto: Škoda

Léto končí a tradiční celozávodní dovolená v naší domácí automobilce s ním. Zaměstnanci se pozvolna vracejí do práce a na přivítanou je dnes čekal dopis od pana řídícího, ve kterém jim oznamoval, že projekt nové Fabie Combi byl nakonec definitivně uložen k ledu, ač byl v minulých měsících slibován opak. A že prý bude lepší, když všichni ve Škodovce napnou síly a vrhnou se na nové výzvy, především na poli elektromobility. To samozřejmě vyvolalo vlnu hysterie v českých sdělovacích prostředcích. Dva měsíce před důležitými volbami bych asi čekal jiné zprávy, než že se nebude vyrábět nějaké auto, ale asi jsem jen příliš zpovykaný. Musím však říct, že palcové titulky o tom, jak nám Evropská Unie bere náš národní poklad, mě skutečně pobavily. Ono je totiž dost jednoduché schovat něco za emisní limity, dá se tak elegantně vyhnout tvrdé realitě.

Foto: Škoda

Následující řádky tak věnuji čistě osobním spekulacím a podobnost s realitou je zcela náhodná. Fabia Combi se na trhu měla představit přibližně za dva roky. To znamená, že auto už teď bylo v jisté fázi vývoje (prý existují i lidé, co jej viděli na vlastní oči, ale to se říká i o mimozemšťanech, že?). Takže hádám, že problém asi nebyl jen čistě technického rázu, že by nedokázali splnit emisní normy nebo dokonce nezvládli ve Škodovce napasovat velké auto na malou platformu, jak jsem se také dočetl. Ten druhý důvod vypadá vyloženě úsměvně při pohledu na Scalu. A co ty emise? No asi by se muselo pořádně počítat a trochu kouzlit, ale věřím, že kdyby byla vůle, jistě by se to dalo zvládnout. Jenže vůle chybí. Ptáte se proč? Hádám, že by byl trochu problém nacpat Fabii Combi do stávající modelové řady. Krátká Fabia povyrostla natolik, že zastane roli plnohodnotného vozu. Kombík by musel být delší aspoň o nějakých deset, patnáct čísel, aby to dávalo smysl. Jenže to už se nacházíme v teritoriu Kamiqu, který měl být úplně původní náhradou za dlouhou Fabii. Kdyby se přidalo ještě víc centimetrů, už by kanibalizovala na Scale, která se prodejně trochu trápí a přímý sourozenec, který by ji bral zákazníky, to by byl patrně poslední hřebíček do rakve. Ono se ani není čemu divit, nebo si myslíte, že na světě je místo, pro další model od Škodovky, jen o pět centimetrů kratší/delší. Tímto končí naše spekulativní okénko.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Komentáře

M P
25. 8. 2021, 07:18 0 reagovat

RIP Fabie combi... v minulé generaci pro mnohé z nás první testovačka :D

Sato
25. 8. 2021, 08:35 0 reagovat

ja se tak blbe zeptam, co ma byt vlaste scala kdyz ne fabia combi?

Jarma41
25. 8. 2021, 08:51 1

A já blbě odpovím :)
vyvoněnej Rapid?
levnej Golf?
dostupnější Polo?

rock
25. 8. 2021, 12:27 0

Volil bych možnost low cost Golf.
Standardní hatchback levné nižší střední třídy, kde Škoda proti Astře, Ceedu nebo i30 nic jiného nemá a prostým zkrácením Octavie by byla pořád o 100 t výš než konkurence.

FidoBlack
25. 8. 2021, 13:10 0

Octavia hatch bych řekl

beastar
25. 8. 2021, 10:57 4 reagovat

Fabia combi bude chybět českým důchodcům. A taky asi firmám. Scala je moc drahá. Pro mě je důležitý to Lambo... :D

GanGreen
25. 8. 2021, 13:04 -1

Neznám žádného důchodce kterej by si kdy koupil novou fabii...natož kombíka. Firmy jedou podle mě spíš ofce, supy a když něco menšího tak scalu.
Takže fabia combi může jít dle mě klidně do p...e a v reálu po ní nestekne ani pes. :)
Btw. Welcome back :))

briza
25. 8. 2021, 13:22 8

Kdes kurva byl tak dlouho?

Jakub Pospíšil
25. 8. 2021, 13:26 1

Firmy jedou Fabie Combi docela dost. U nás v korporátu je to univerzální auto pro všechny bez manažerské pozice, kteří potřebují někam jezdit plus je to výchozí poolová věc na provozovnách apod.

A rád vidím Beastara po téměř roční pauze.
-
Komentář upraven 25. 8. 2021, 13:26:24

Opelfahrt
25. 8. 2021, 13:29 0

Nová fábka má o dost větší kufr, takže se blíží kombíku a asi ho v mnoha případech zvládne nahradit.
-
Komentář upraven 25. 8. 2021, 13:31:59

beastar
25. 8. 2021, 15:21 0

Tak v první řadě.. Tenk yo all motafakas. Eprišijejtyd e lot. Bříza no kurva mám dokonce život. Stěhování, rodina, práce a kurevsky dlouhá dovolená. Fokin najs.

Jinak jak píše Kuba. Fabia a zejména kombi v korporátním sektoru zdatně sekundovala. Brali je i velké firmy typu ČEZ, nebo České pojišťovna apod. Všude tam kde je třeba jezdit autem když nejsi manažer, nebo prostě ouřada.

Jasně ta nová je větší, ale taky dražší. A víc posh. Prostě pro některý firmy už to nebude. A než byla Dacia IN. Důchodci kupovali Fabie dost nakonec proto se tehdy dělal i Junior. Nemyslím důchodce nad hrobem, ale prostě starší lidi co si šli pro pověstné poslední auto. Části zákazníků prostě kombík asi chybět bude.

Schody jsou drahý i v korp scontu. A v základu to většinou nechceš ani nikam. Jak říkám věřím že to obsahne krátká verze a konkurence:))

GanGreen
26. 8. 2021, 06:36 0

Tak znám asi jen manažery :)) ale nikdo v mém okolí nikdy nenafasoval fabii.
Jeden vlastně jo, ale to ten to měl jako servisní vozidlo, než vedení došlo že servisak potřebuje aspoň něco jako caddy :D
Ale ok, uznávám, asi teda bude combik někomu chybět...

briza
26. 8. 2021, 10:24 -1

Tak příště aspoň hlásit ačka kurva :)

CZmisak
02. 9. 2021, 11:35 0

Gangreen: Skanska třeba? Tam teď místo toho fasují Scaly.

Avex
25. 8. 2021, 11:00 0 reagovat

Fabie Combi je v současný době ekonomickej nesmysl. Vývoj novýho auta, který bude konkurovat vlastním modelům nedává smysl, navíc je to pro automobilku další spalovák, za kterej se musí platit emisní poplatky. Hatchback zůstává, žádná katastrofa.

beastar
25. 8. 2021, 11:18 0

Jo jo combi nedává smysl. Myslím že na oficiální verzi příběhu není nic špatně. Mimochodem hatchback zůstává a je daleko lepší, než kdy byl.

Berzelius
29. 8. 2021, 16:50 0

Vývoj, nebo jeho větší část musela bej už hotová, bo kamarád dělá ve firmě co dělá škodovce vývoj a výrobu lisovacích forem a už na tom dělaly a i prý třeba světla už se na to vyráběly , ale zrušily to naposlední chvíly a odepsaly za ten vývoj a výrobu některých komponent prý celkově šílený prachy, nebo šílený pro jednotlivce pro koncern asi nic hroznýho..údajně stovky miliónů.

BigBang
30. 8. 2021, 21:18 0

Stejně jako s novym Supem...

HeavySmoker
25. 8. 2021, 11:27 9 reagovat

Mne chýba hlavne Fabia Sedan. To bol stroj pre fajnšmekrov.

beastar
25. 8. 2021, 12:11 14

Ano impozantní záď, vyrovnané linie a elegantní profil tohoto vozu nenechá spát nejednoho milovníka designu. Řekl bych jeden z nejpovedenějších sedanů všech dob. Vše korunoval naprosto unikátní výhled vzad. Velmi povedený vůz zejména potom a legendární 1.2 htp, kde byla unikátní odezva na kontakt s pedálem akcelerátoru. Rip this special machine.

Dodo
25. 8. 2021, 12:29 0

hahaha :D s lepší ironií bych to nenapsal :D

Avex
25. 8. 2021, 13:09 2

Co teprve v pistáciový!

Opelfahrt
25. 8. 2021, 13:23 3

Děláme si z toho prdel, ale na venkově v tom tatíci doteďka jezdí. A to neví, že mít pistáciovej sedan je docela rarita, kterou by mohli při troše šikovnosti vydražit.

Wakantanka
25. 8. 2021, 21:42 1

Ha, ja som dnes stretol v takej pistaciovej Kodiaqa ... to je pošušňáníčko. :)

krab
25. 8. 2021, 12:20 4 reagovat

Koukám, že přišel Beastar! Bravo... Přátelé, ten Nissan Z koupí určitě víc než jen dva zákazníci v ČR. Jen v naší pidiskupince výletníků se sporťáky je těch zájemců hned několik. Spíš je to výmluva, kvůli flotilovým emisím a homologačnímu procesu atd... Nissan nemá v Evropě takovou pozici jako dneska Toyota, kdy díky hybridům může pro nás nadšence jet portfolio od GR Yarisu, přes novou GR86, Supru až k úžasnejm Lexusům RC-F a LC ... Ale jako "šedej" dovoz nebude ten Nissan jistě problém, zrovna jako tady jde koupit třeba nový Bronco od Fordu, ale neoficiálně přes jednoho dealera Ford, má na to jsem koukal i speciální stránky

beastar
25. 8. 2021, 15:24 0

Tak to je mistře. Koupit jde vše. Jiná věc je prodávat to oficiálně jako model pro EU. Ono jako zrovna to Bronco úplně chápu proč tady není a tam jo.

GanGreen
25. 8. 2021, 13:12 0 reagovat

Lambo krásný. Dovedu si ho představit na plakátě nad postelí, kdyby mi bylo o 20 miň.
Zetko taky, a je škoda že to sem nedovezou.
Fabie je mi u zadele, mě chybět nebude...

Opelfahrt
25. 8. 2021, 13:15 2 reagovat

Na to, že to Lamborghini stojí údajně 50 mil., je to promarněná příležitost. Za ty peníze to mohlo mít unikátní design, ve kterým by ten Countach byl poznat.

afro-r1
26. 8. 2021, 09:30 0

Pokud je to i s temito malo zmenami vyprodane, potom je ona prilezitost naopak dobre vyuzita.

ransom
25. 8. 2021, 18:50 3 reagovat

Jakej národní poklad? Fabie kombi je asi takovej národní poklad jako Helena Vondráčková.

Hansoff
26. 8. 2021, 08:22 1

To je naprosto přesné. Spousta lidí na ni nedá dopustit, spoustě lidí z nějakého důvodu vadí a ostatním je úplně jedno jestli existuje, nebo ne.

Morec
26. 8. 2021, 10:52 5 reagovat

Uniknula vám nová Honda Integra...

PachezZ
28. 8. 2021, 14:41 0 reagovat

Když sme u tý fabie...

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte