načítám data...

Autíčkář se ptá: Jak vypadá ideální víkendovka?

Malý roadster, hbitý hot hatch nebo snad extrémně výkonný sedan? Jak vypadá vaše ideální auto pro víkendové radovánky?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Mezi časté dotazy, které nám posíláte do naší rubriky “Ptejte se,” patří otázka, jakou si máte koupit víkendovku. Většinou nám k tomu napíšete, že byste se chtěli za volantem především bavit a doprovodíte to částkou, kterou jste ochotni utratit. Společnými silami se všemi diskutujícími (kterým tak děkuji za užitečnou pomoc, protože přeci jen nejsme chodící encyklopedie a občas na nějaký dobrý tip zapomeneme) pak vybereme nejvhodnější adepty na onu víkendovku. Když jsem nedávno pročítal několik starších článků na toto téma, zjistil jsem, že jednotlivé odpovědi se velmi často shodují, nebo minimálně částečně překrývají. Je to tím, že výběr je vcelku omezený a nedá se vymyslet nic moc jiného? Nebo je to tím, že pojem “víkendovka” máme vcelku pevně zaškatulkovaný jako jasně danou entitu a neumíme na ni pohlížet z jiného úhlu? 

Nadšený automobilista je člověk jako každý jiný, a proto i jeho život a s ním touhy, sny a jiné takové radosti prochází vývojem a v každé etapě svého bytí mívá jiné potřeby a tužby. Jako příklad použiji sám sebe. Jsou to přesně čtyři roky, kdy jsem se vás na tomto místě tázal, jaký roadster bych si měl pořídit. Byl jsem v tu dobu skálopevně přesvědčený, že malý a hbitý roadster s pohonem zadních kol je přesně to, co potřebuji a hledám, abych byl ve svém automobilovém životě spokojen. Měla to být věc, která mi bude dělat radost. Auto, kvůli kterému si v neděli ráno přivstanu a proženu jej skrze ty nejzakroucenější okresky v okolí, nebo s ním podniknu road trip do Alp. Romantická představa, že? Přesto jsem však nikdy takové auto nepořídil. Ptáte se proč? Byla to kombinace více důvodů.  

Za prvé, nepovedlo se mi sehnat to správné auto, u kterého bych našel ten správný průsečík mezí pořizovací cenou, stavem vozu a vlastními penězi, které jsem si mohl dovolit obětovat. Za druhé, asi o tři měsíce později jsem se dozvěděl, že se stanu otcem a pořízení zbytného auta pro radost rázem kleslo na seznamu priorit na samé dno. Třetí důvod navazuje na ten předchozí, prostě bych už takové auto asi nevyužil. Což jsem si krásně uvědomil ve chvíli, kdy mi bývalý kolega Matěj svěřil loni na jaře téměř na tři týdny svou Miatu. Za tu dobu jsem s ní totiž vyjel asi třikrát. Na pracovní cesty se nehodila, a víkendové výlety většinou podnikám s rodinou, která se mi však do dvoumístného roadsteru prostě nevejde. Zábavný roadster, který bude po většinu roku stát smutně na sídlišti, to není zrovna hezká představa a už jsem se smířil, že tenhle typ auta pro mě už asi nikdy nebude. 

Jakým směrem se tedy mám zaměřit, když malý roadster není řešením? Vždycky jsem měl slabost pro velké a pohodlné sedany s charakterním motorem. Když se před třemi lety objevila v inzerci Mazda Xedos 9, poháněná unikátním motorem MCE, za velice lákavé peníze, neváhal jsem a přivezl ji domu. Představa byla jasná, podnikat v ní víkendové výlety a sem tam ji využít i na pracovní záležitosti, protože pohodlný podvozek je jako stvořený na naše dálnice a při cestách městem zas ocením automat. A musím říct, že zhruba tři čtvrtě roku to naše spojení fungovalo docela pěkně. 

S Xedosem jsem ujel asi 12 tisíc kilometrů, než vypověděl službu jeho startér (což není divu, byl stále původní 23 let starý). Banální závada říkáte si? Ano, ale tahle banální závada odstavila starou Mazdu na 22 měsíců, protože jsem nebyl schopný dokopat se k výměně. Během této doby jsem zjistil, že mi to auto vlastně vůbec nechybí, i když jsem v něm před tím jezdil docela rád. Prostě jsem neměl potřebu jej opravit a používat jej dál. Od cesty na magnet jej tak ochránil kolega Adam, který se jal opravit nefunkční startér a za pár drobných si Mazdu odvezl. Za což jsem hrozně rád, protože ji bude mnohem lépe v jeho rukách než v těch mých. V čem byl problém tentokrát? Asi jsem si k tomu autu nedokázal vybudovat takový vztah, aby mi na něm nějak víc záleželo. Bylo málo výjimečné? Možná, sám nevím. 

Velký a pohodlný sedan s pořádně velkým motorem by pro mne asi byl tou správnou možností coby víkendové auto. Sedmičkové BMW, Mercedes třídy S či největší sedan od Audi, ideálně s nějakým osmiválcem. Jo, to zní dobře. K tomu bych si asi dokázal vytvořit hlubší vztah a umím si živě představit, jak mě nějaké takové auto baví více než jen pár měsíců. Tak proč nic takového nemám? Inu, začátkem roku se naše rodinka rozrostla o dalšího člena rodiny a osobně jsem si vyzkoušel, že všechny potřebné propriety, které musí nezbytně nutně dvě malé děti mít na každý výlet, se do sedanu prostě nevejdou. Ani do toho velkého. No nedá se svítit, i tenhle sen musí jít minimálně na čas stranou. 

Přesto všechno bych se nerad vzdával oné iracionální touhy, vlastnit nějaké auto, které mi bude jakýmkoli způsobem dělat radost. V současnosti máme dva obyčejné kombíky, které sice zastanou roli každodenního přesouvadla a vejde se do nich úplně všechno, ale radost mi příliš nedělají. Respektive radost v tom našem fanouškovském slova smyslu. Na “víkendové auto” jsem však nezanevřel, akorát se poněkud změnily kritéria výběru. Světe div se, ale roli mého auta pro radost převzalo SUV. Ne však nějaké obyčejné, ale naprosto konkrétní Range Rover L322. A s osmiválcem. Jasně, vím co obnáší provoz takového auta. Avšak u víkendovky nevadí, že jej občas potrápí nějaká ta závada a vysoké náklady na provoz se taky ztratí. Při předpokladu ročního nájezdu 5-8 tisíc km spotřeba nehraje tak velkou roli. Je tedy tohle ta správná volba pro mě? V současné chvíli asi ano, i když to automaticky neznamená, že jej jdu hned kupovat. Ale jak říkám, priority se mění každou chvíli. Sám jsem příkladem člověka, který začal hledat malý roadster a skončil u velkého SUV. Co vypadá jako nesmyslný vývoj, může při hlubším pochopení situace dávat docela dobrý smysl. Dost možná budu za pár let shánět zase ten malý roadster… 

Jak vypadá vaše ideální představa víkendovky? Máte vysněné auto pro radost? Jaké to je? Umíte si představit jako víkendové auto SUV? Diskuze je vaše.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

lu
lumix
25. července 2020, 22:46
1

Toužil jsem po víkendovém kabrioletu, pak jsem se v tom parkrat svezl a zjistil, ze kabriolet ne. Při stažené střeše je v něm hluk, pokud svítí slunce, tak mě to obtěžuje a znamená to nosit kšiltovku. Víkendovka musí dělat radost majiteli. Takže měl jsem různé představy a nakonec jsem skončil u obyčejného sedanu s R6 a zadním pohonem. Takže Range Rover s V8 proč ne. Je to jako bych si koupil pro radost staré Broncoj, což by mi vůbec nevadilo.

reagovat
Ca
Cartman
26. července 2020, 06:18
0

Souhlas. Ja ted napriklad sjizdim inzeraty Toyoty land cruiser 4.5 v8 tak z roku 2008. Mam pocit, ze by to pro me mohl byt ten nejlepsi stroj na vikendy. Pohodli, universalnost, velikost.....nadhera.

Nimrod
26. července 2020, 06:36
3

mě v poslední době hodně moc láká toyota century druhé generace... bohužel nejdřív musím našetřit na druhou garáž, abych mohl začít šetřit na ni samotnou :-/ ale v12, vlna uvnitř, ty jakože krajkový dečky jako clonítka a potahy sedaček, zpětná zrcátka na předních blatníkách,...., sklon předního a zadního okna dle hory fudži. je to tak hezky úchylný o proti (nejen) německé klasice. fakt mi to láká :-)

reagovat
Csaba
26. července 2020, 07:52
1

Ta by ale klidně mohla fungovat jako luxusní povoz pro každý den, ne? :-)
Jinak, lze postupovat "drobnými krůčky vpřed" a začít něčím obyčejnějším:

http://www.rajveteranu.cz/25779-nissan-cedric-430-datsun-1980-sg

Víkendovka pro mě vypadá nějak takhle:

http://www.rajveteranu.cz/37296-dodge-ram-camper-van-59-v8

Irwinek
26. července 2020, 11:50
0

Nimrod: a ja myslel, že tajně pokukuješ po longině :-) znamená to snad, že se rozejdeš s volvem:-(

Nimrod
26. července 2020, 16:08
0

Csaba: ten nissan je skvělej
Irwinek: jestli longem myslíš to, co myslím já, tak to se mi nelíbí :-) executive by mi také neuspokojila, to bych raději sáhl po w126 nebo e32 či 38. a devítku mi asi nic nenahradí, neboj. v century, i kdyby to ve dvou šlo, by vypadalo trošku divně spát na zapadlém parkovišti :-)

Irwinek
26. července 2020, 16:31
0

Myslel jsem exe, vím, jak to máš s longem, jen jsem se nějak upsal.
Já viděl dva v kempu spát ve starém bentley, takže nějaké century už mne nepřekvapí :-)

Vencos
26. července 2020, 08:41
12

Tak tohle je ta ÚPLNĚ nejlepší reklama na kondomy, jakou jsem kdy viděl...

reagovat
krab
26. července 2020, 17:45
-2

Tímhle komentářem jsi mě fakt rozesmál, když jsem to četl ten článek, připadalo mi to úplně podobný. Začalo to slibně a pak najednou jak kdyby Danovi manželka vysvětlila, že žádný roadster ani jiný opravdický sporťák vlastně nechce, nepotřebuje... Stávají se jistě i horší věci.

Každopádně rodinka se dá vzít na víkendový výlet v ledasčem, např. i ve třech se dá zmáknout výlet v kupátku od Jaguaru jak jsem nedávno názorně viděl.

Ve skutečnosti může bejt ideální víkendovka pro každýho něco trošku jinýho. Spojovacím článkem by asi mělo být něco jako "touha ho řídit". A to nejen o víkend. Prostě auto se kterým se na každou jízdu těšíš a často i vymýšlíš kudy se pojede, aby ses prostě projel a bavilo tě to.

Augi
26. července 2020, 21:43
1

Další varianta je jezdit na víkendy apod. dvěma autama - ty (třeba se psem nebo jedním dítětem) roadsterem, zbytek rodiny pekáčem.

ToMyx
27. července 2020, 20:19
1

Snažím se to často koncipovat tak, aby se naše rodina dělila na holky a kluky:-) Synátor jede se mnou "horší cestou, za to je to dál" a dcerka s paní Tomyxovou zatím stihnou vše připravit na náš příjezd:-D

Vencos
26. července 2020, 08:50
3

Dva obyčejné kombíky ❤️ Musím říct, že poslední dobou to mám přesně obráceně. Celý život jezdím ve "víkendovkách" - Ameriky, kabriolety, placatej sporťák, veteránek... Někde v hloubi duše toužím po něčem hrozně obyčejném, snad i bezduchém a co nejnovějším. Už jsem se i přistihl, že koukám, kolik stojí Oktávky.. ????

reagovat
eLzyx
26. července 2020, 19:37
1

po jaké době se tahle degenerativní nemoc projevuje? Já jen abych věděl, kdy to čekat

Ju
Junior
27. července 2020, 12:42
2

čoveče ale já na to přišel teď nedávno taky.
Jezdím teď občas autem, o který nemám absolutně žádnou péči. Je mi uplně u řiti, jestli ho někdo odře nebo mi spolujezdci okopávají tapecy. Je 15 let starý, po dvou lehkých bouračkách, potenciální prodejní cenu nosím běžně na zápěstí.
A je to boží! Ten klid na duši, s jakým to nechávám na plným parkovišti, někde u lesa nebo házím věci kufru, ten chci mít už pořád :)

beastar
27. července 2020, 13:08
0

Junior: Jo to znam na tohle jsou nejlepsi takovy ty stary dojety radoby premie typu dvojka sup, ecko, a6 sesty generace a podobne. To uz nikoho nezajima, je v tom prostor umi to jezdit s patricnym tdi,cdi za par, klimuje to... Taky sem ted prejizdel s A4 2010 ... oprava po 3 bouracce, lak na picu... snesitelna lehkost byti s takovym autem

Ju
Junior
27. července 2020, 19:33
0

ještě umět takový mrtky pravidelně za dobře a v mechanickým stavu kupovat.
tohle je v rodině od nova a do beateru se to jak nějak přirozeně projezdilo. Rodina - firma - horší firma - otloukánek. Takže pohoda.
Ale umět to koupit, jakože jít a vysolit dvě tři kilča za mrdku na tahání bordelu, poklidný přesuny po okolí (...) a uškrtit toho šotka v hlavě co křičí "kup si vole osmiválec, za ty prachy bude taky", tam jsem ještě nedorostl :D
Nejčastěji teď na Bazoši sjíždím E63 650i, což je cenová kategorie slušnýho supu. Je to těžký :D

eLzyx
27. července 2020, 20:15
0

jo takhle to myslíte. No, já mám sice taky auto v hodnotě, kterou běžně nosím přes rameno, ale protože je to auto v dokonalém stavu, byť 20 let staré, tak mě každý škrábanec docela dost mrzí. Obzvláště když vím, že takové auto by se mi špatně shánělo. Je na něm skvělé to, že mne nijak neotravuje, nic mi na něm nevadí, přesto po tomhle autě nikdo netouží, za 10let vlastnictví jsem potkal jen jedno úplně stejné, je spolehlivé, komfortní, výkonné, motor má nádherný zvuk ... a na druhou stranu je to tak levný škopek, že by mne ze sentimentality bolelo o něj přijít, ale finančně to nejsou ani dvě vejplaty, takže pohoda. Neřeším havarijku, splátky, žádné takové kraviny. Odmítám se účastnit onoho krysího závodu - splátky nové Oktávky, abych až ji doplatím, mohl podepsat smlouvu na novější ... bát se v práci o židli, protože když přestanu platit, tak přijdu o nesplacenou káru, barák, mobil, notes.
Ta lehkost bytí je fakt návyková. Sice nemůžu honit triko v nových krámech, ale ...

Ju
Junior
27. července 2020, 20:41
0

Když tě mrzí škrábance, tak to není to, o čem s beastarem mluvíme :)
A to není vůbec o penězích, spíš jenom o tom, jak moc je ti to u prdele. A normálním lidem je auto za vejplatu tak nějak víc u prdele než auto na pětiletej leasing dražší než hypotéka. :D
Po tom, co jsem viděl známého nakládat balík sena do nového Range se světlým introšem na sklopený zadní sedačky, jsem to šecko pochopil :D

Ju
Junior
27. července 2020, 20:42
0

*jakože třeba Supa dvojku fkombiku na naftu bych uměl tak nějak přirozeně rasovat a bylo by mi to fuk. Nějakej R6 / V8 za ty samý peníze, to už by mi bylo líto. Ikdyž to logicky vůbec nedává smysl.

Ju
Junior
16. srpna 2020, 22:42
0

zhruba 2 hodiny zpátky jsem si na tuhle debatu vzpomněl.
Když mi ta francouzská suka začala 150 kiláků od baráku vařit.

Zapnout topení, zastavit, nechat vychladit, laškovně plácnout po volantu s poznámkou, že buď jedeme domů nebo do nejbližšího kovošrotu a před 15 minutama jsem střemhlavě přistál před barákem.
Poznámka o kovošrotu chudáčka zjevně vyděsila, protože se celou cestu vytrvale odmítal ohřát na standardní provozní teplotu, respektive ukázat na budících, že na ní je.
Tak uvidíme, co s tím krámem zase je :D

sheogh
26. července 2020, 10:17
0

Ja moc vikendovku / tydnovku nerozlisuju, auto se me proste musi libit, i to denni. S velkym sedanem se shodneme, nebo nejaky vetsi GT, kde se da pekne rozvalit v kresle :-)

Docela me Dane prekvapuje, ze nestaci kufr u osmicky, my dali s phaetonem napr. chorvatsko ve 4 lidech a celkem v pohode (jasne, ne jak treba s-max, kam veci proste nahazes, sem se musi skladat, ale vsechno se vlezlo)

reagovat
Irwinek
26. července 2020, 11:57
0

Taky se divím, nacpal jsem do kufru sedanu skládací postýlku, hluboký kočár, všechny věci pro osazenstvo na dva týdny a v kabině pak vezl jen pohotovostní tašku.
Tetris jsi určitě hrál, to jsi si z něj nic nevzal?

PepaSFI
26. července 2020, 19:46
3

Ták, lidi jsou moc zmlsaní, byly časy kdy rodiny jezdily na dovolenou ve škodůfce 120, do Jugošky, k Balatonu, do Bulharska. Včetně stanu, spacáků, matrací, vařiče dvoufajérovýho na propík bupík a pytle pikslí se zavařenýma gulášema a paštikama. A to v tom ještě po cestě spali páč to tenkrát nešlo sjet najednou.

Ju
Junior
26. července 2020, 11:38
2

RS6 s desetiválcem fkombiku ne?

reagovat
beastar
26. července 2020, 12:13
1

Dane mnohem spolehlivejsi a taky velmi hezka varianta na vikend je Cayenne Turbo. Ten Range bych se bal ze se odstavi taky na 22 mesicu. Jinak neposkladat se do 7er to je hadam kvuli tomu, ze obe deti jsou maly. Tzn. vajicka, kocarky, xy dalsich veci. Az to odroste bude to hned zase volnejsi. Treba na RS4 jde dat stylove rakev na strechu... to nakonec i na Ageru;D

To s tim malym roadsterem chapu. Me to taky nechytlo a nemel bych na to cas. Nakonec sem zjistil ze nejlip mi vychazi daily jako vikendovka. Jasne oberes se o moznost mit neco hodne zajimaveho. Takze to nakonec muze byt fakt akorar hh, nebo velky rychly sedan, coupe. Nicmene ja to mam jednoduchy v tom, ze jezdim sam a deti nemam. Pejsci a devce se vtesnaji vcelku schopne do kombi je li treba. Mohl bych mit obyc tdi Audi a k tomu vikendovy turbo 911, ale taky sem od toho nakonec ustoupil.

reagovat
riderhenry
26. července 2020, 14:22
0

Zrovna ta velikost aut je dost relativní. Máme dvě malé děti (jedno vajíčko + klasická autosedačka) a BMW 3er (sedan) nás uveze i s kočárkem a dětským kolem/odrážedlem s věcmi na týden (+ pes k tomu). Samozřejmě v případě rakve (tu máme, ale používám minimálně...) už se vleze opravdu strašně moc. Ale to už je i věcí přístupu, třeba i výběru kočárku a té ochotě si ten tetris občas zahrát a těch 20 minut navíc tomu věnovat. Ono to je spíš o tom pohodlí moct si vzít úplně všechno, o ničem nepřemýšlet a prostě to jenom do auta hodit a vyrazit.

V podstatě to teda mám tak, že i přes ty děti k tomu mám daily jako víkendovku, jak nejlíp vychází i tobě. Sice teda ne žádnou exotiku, ale jsme tak spokojení, že se moc nechceme posouvat ani směrem v větší exotice a provozním nákladům (různé M, RS, AMG...) a ani směrem k těm rodinnějším autům.

ro
rock
26. července 2020, 19:31
4

Do sedana 3-er bych si mohl vybrat: buď na zadních sedačkách povezu psa, nebo dvě děti. Při snaze naložit vše současně bych jakousi možnost viděl v umístění dětí do kufru nebo do rakve (fuj, to zní morbidně), ale obecně to vidím jako předem prohraný boj...

riderhenry
26. července 2020, 20:13
2

To asi nebude Shiba-Inu, kterou vozíme my :D

ro
rock
26. července 2020, 21:25
0

Já jsem právě nezvládl to plánování předem, co ho zmiňuješ. Je to švýcarský ovčák; tu správnou velikost jako třetí pasažér na zadních sedačkách měl, když mu bylo 8 týdnů :-).

beastar
26. července 2020, 22:22
0

Tak my mame Svycarsky ovcaky dva a do kombiku s6 se v klidu vejdou do kufru. Pravda pohodli moc nemaji a dalky s nima takto nejdou jezdit to je dam radeji do hotelu:))

krab
26. července 2020, 22:48
-2

Tohle mě připomíná hlášku jednoho mého kolegy z práce, že "někteří psy se mají lépe než někteří lidé" :-D Náš pes se v pohodě vozí i na zadních sedadlech Porsche 911, ale vadí mu ten středový tunel, nemůže se dobře uvelebit a věčně s sebou vrtí... Takže jsme zjistili, že zadní lavice Alfy Romeo MiTo je pro něj přesně to pravé ořechové. Taky v ní jezdí ze všech našich aut daleko nejradši. Ale nutno říct, že je to malej knírač, žádná doga :-D

beastar
27. července 2020, 00:16
0

Jo ta hlaska sedi. Kdyz vidim co a za kolik zerou. V cem se vozi a kde chrapou, tak ano cast lidi se ma fakt hur. A co tak mam kolem sebe lidi se psem, tak komfort jim nechybi. Ja je mam od stenat a tim ze nemam deti, tak je to umocneny. A ano jsou rozmazleny:D I ta cena hotelu psiho je srovnatelna s lidskym. Maj tam gauc i televizi.... to sem cumel i ja kdyz sem to videl poprve... Tak je pak preci nebudes vozit v privesu jak kone...

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
26. července 2020, 13:29
2

Pro mně je ideální víkendovka asi opravdu jen ten sporťák, bez ohledu na značku. Něco, co v člověku zvedne adrenalin a chuť se projet. Jentak, pro radost a klidně bez konkrétního cíle.
Sám jsem měl velký SUV a bylo super. A narozdíl od Range bylo spolehlivý. Dalo se používat na denní ježdění a současně i jako ta víkendovka, ve smyslu, že člověk někam dojel, i mimo zpevněný cesty a mohl tam kempovat a relaxovat, bavit se nějakýma jinýma sportama, atd. Jízda byla plavná, tichá a konejšivá, ale rozhodně by mně nenapadlo vzít Tahoe a jentak pro radost se s ním kvůli tomu projet. Tady to bylo vždycky o tom, že plnil roli přepravníku k nějakýmu jinýmu zážitku nebo dobrodružství. A takhle je ta kombinace pro mně ideální. Něco, co zvedne adrenalin a chuť se projet a k tomu pohodlnej kočár pro plnění jiných, než automobilových aktivit. Takže těch víkendovek vlastně potřebuju víc. :-D

reagovat
ransom
26. července 2020, 13:50
5

Moje ideální víkendovka je dodávka zapůjčená z práce. Otočím dvakrát Náchod - Hradec do Hornbachu pro svahovky, odvozím s kontejnerem kubík písku nebo kačírku, z Borohrádku palubky... Přitom si pěkně máknu (rukama naložit/vyložit/odnosit na kopec dvě až tři tuny). Všechny cesty pěkně rozvalenej na pohodlném sofa v klimatizované kabině s puštěnou muzikou, a kochám se.
Večer špinavej, zpocenej a utahanej hupsnu do vody a pak vdechnu dvě Plzně. Joj!

reagovat
ro
rock
26. července 2020, 18:15
2

Kolega Junior nahoře už to nakousl, tak to jenom rozvedu:
Odpověď se nabízí sama: potřebuješ dva kombíky a chceš charakterní víkendovku -> poohlédni se po charakterním kombíku. Jakkoliv to pro někoho může znít jako oxymoron, určitě by se nějaký kompromis tohoto typu dal vymyslet...

reagovat
Slower
26. července 2020, 19:32
3

Jak to tu uz padlo - dulezity je, aby to bylo auto, na ktery se clovek tesi. A aby s tim mel kde/kdy jezdit - me by treba lakal nejaky offroad nebo US van, ale jezdit s nim z Prahy na sever Plzenskeho kraje neni vyuziti, ktere by me s tim bavilo. A jezdit jednou za rok do Rumunska nebo na road trip po Evrope mi prijde malo.

A pak je jedno jestli to je SUV, Offroad, V12 kupe nebo treba v mem pripade kabriolet. A kdyz to auto clovek opravdu moc chce, tak to dokaze i s detmi, rodinou a tak. Je to neprakticke, je to drahe a je potreba chapajici manzelka, ale jde to. Sice s tim jedu jednou za 14 dni (a to jen v sezone), ale minimalne tyden se na to tesim a vazne se obcas chodim koukat do garaze na to, jak mam pekny auto.

Horsi je, ze me pomalu zacinam trpet Krabovo syndromem (mysleno v dobrem) - mam uz auto, ktery jsem si vysnil, vic jich ani teoreticky nevyuziju, ale stejne snim o tom, jak si jeste k tomu poridim dalsi. Treba nejakeho veterana. A urcite bych miloval obe vikendova auta. A pak touzil znova po dalsim

reagovat
Ca
Cartman
26. července 2020, 21:55
-2

To mi pripomina. Kdysi davno, kdyz zacinal casopis Speed, tak tam mel editorial nake Honza Cervenka. A jednou psal o svem snu, ze vyhral 150 mega ve sportce, vzal si dceru milionare, sef mu dal podil ve firme... A psal o tom, ze potrebuje 5 aut (nemel vetsi garaz).
Vybral tyto:
Ferrari 360 spider (na zabavu)
Audi RS4 (auto do mesta)
BMW X5 4.6iS ("auto na hory taky potrebuju" pac budu v Alpach furt)
Rolls Royce Silver Seraph ( pac ho ma tchan a manzelka je na nej zvykla)
Lamborghini Diablo 6.0
Duvod proc to pisu je, ze asi neexistuje recept na idealni povoz na vikend nebo garaz snu pro cloveka, kteremu na autech zalezi, rad s nimi jezdi a premysli o nich (na rozdil treba od brunejskeho sultana nebo hip hopovych celebrit, kterym se libi je pouze kupovat a vlastnit). Muj vlastni vkus se meni v podstate z tydne na tyden ( z nedavne doby Dodge Challenger, Lexus Ls600h, ted Land Cruiser). A je mozny, ze si nikdy zadnou vikendovku nekoupim, pac nebyvam pres tyden doma o vikendu se venuju rodine a auto bude stat a nejezdit a to mi bude lito ( toto je pro me obrovsky faktor). Resenim je koupit takovou vikendovku, ktera me bude bavit, ale zaroven musi byt dostatecne prakticka, aby s ni mohla jezdit manzelka pres tyden a kvalitni aby to auto zena na kratkych trasach neznicila ( coz vylucuje treba dvoumistne sportaky a exotiky).
Z myho pohledu to ma nejlip zarizeny treba ten typek z Youtube Hoovies Garage ( 40 aut pravidelne obmenuje jak drahy tak levny zivi ho to a bavi se tim).

krab
26. července 2020, 23:00
-1

Jo, je to přesně tak... Hoovies je úžasnej, akorát si říkám, že z mnoha auty nestihl něco velkýho více méně zažít. To lepší přístup mi přijde u Harryho Metcalfa, ten si kupuje auta za různým účelem. Asi se ale těžko všichni zbavíme toho snění. Vlastně je to asi součást celého procesu. Tuhle jsem jel kamsi křivoklátskem v Lotusu a úplně jsem se přistihl v takovým tom denním snění o tom, jaké by to asi bylo, kdybych zrovna nejel v ten okamžik na tom místě v tom autě, které mám, ale ve Ferrari 348 TS a jak boží by to bylo... Třeba by ani tak moc v reálu nebylo, ale je to o tom snění. Takže já myslím je fakt dobrý ty sny mít. Čas od času se povede, že se nějaký z nich i vyplní a to je dobře. A mezitím se ty sny můžou měnit.

Na druhou stranu je taky moc fajn, když si člověk třeba na chvíli vymění auto s kamarádem, třeba na kousek trasy co jedou spolu a když mu ho vrací a on zas to tvoje si uvědomíte oba, že bychom neměnili, že ta naše auta jsou to co máme rádi a i když třeba obdivujeme káru toho druhého, jsme maximálně spokojeni za tu vlastní.

Jinak jak tu padlo to využití, to je určitě 100% pravda. Mě se pravidelně stává, že když se svezu nějakým offroadem, tak si představuju, že bych hrozně rád měl offroad, vzal ho do nějakýho tankodromu, v létě na expedici do Rumunska nebo Albánie a poznal nové hobby a supr lidi kolem toho. Ale pak přijde ta realita, kdy čas je jen jeden a všechno se stíhat nedá. Takže asi nějak i s tímhle uvažováním je potřeba k tomu přistupovat.

Ju
Junior
27. července 2020, 12:38
1

Tak Hoovie se tím možná živí, ale na začátku tam byl nemalej externí kapitál, kterej to umožnil. Nic pro běžný smrtelníky :)

Ca
Cartman
27. července 2020, 12:50
0

Nemel bych mu to za zly. Bez toho kapitalu by ten porad treba neudelal a ja bych se u nej nepobavil. Spousta dobrych napadu urcite zanikla kvuli nedostatecnymu pocatecnimu vkladu.

beastar
27. července 2020, 13:10
0

Tak kdyz si na to nenakradl v pohode. Nakonec kazdej muze do aut vlozit nemaly kapital a doufat. Ono tady u nas Engine taky nevznikl jen tak zdarma. A verim ze hlavni byznys pana majitele stavebnictvi nemalo zasponzoroval vznik vsi te krasy tam.

Ca
Cartman
27. července 2020, 17:22
-2

Presne. A klidne se na to mohli vysrat prachy utratit za devky a chlast. Ale ne rozhodli se neco stvorit a este to otevreli verejnosti a este zadarmo. Pecka.

Ju
Junior
27. července 2020, 19:40
0

Já mu to nezazlívám, jenom říkám, že to takhle "od začátku" dělat nejde. :)
Možná v malým, tak jako pro potěchu. Bráchanec to dělá. A Krab vlastně taky :D
V intervalu dvou tří měsíců se před barákem zjeví nějaká totální píčovina typu 10 let starý A8, Clia RS (...), asi podle nálady. A za chvíli zmizí. A jak bráchanec říká "jak to koupím, tak to prodám, platím jenom benzín a příště nasaju E65. Protože je to moje auto číslo 65" :D

Ca
Cartman
27. července 2020, 20:40
-2

A brachanec to nekde ma? Blog nebo videa? Mrknul bych se.

Ju
Junior
27. července 2020, 21:12
1

Nemá. Je zaměstnanec korporace na úrovni "služební sup v laurinu woe", a nehodlá to ohrozit tím, že by se nějakej zamindrákovanej nadřízenej / kolega začal hrabat v tom, jaký (z pohledu běžnýho ofčana) buržoázní koníčky provozuje.

Objektivně je to samozřejmě k smíchu. Tímhletím stylem se při troše štěstí a šikovnosti dá povozit ve 4-5 zajímavých autech, za rok přičemž celkový náklady na servis + ztrátu hodnoty zdaleka nepřesáhnou náklady na pravidelnou týdenní vožíračku následovanou bordelem, jiný koníčky, který okolí (kromě manželky) holt nevysírají tolik, jako střídání aut.

ganmiki
27. července 2020, 00:46
0

Pokud se na to podívám jak nejvíc objektivně dokážu, tak ideální víkendovka se bude odvíjet od spousty faktorů maitele od naditý kešeně až po preference v použití, můj soused má nějaký hodně poladěný off Nissan, protože je pečenej vařenej v Milovicích a jeden kámoš zase novýho Mustanga protože na něj měl a má to pro něj nějakej social status, no a čistě subjektivně, pro mě je víkendovka i daily, protože jako člověk pracující ve směnném provozu mám někdy víkend i v úterý :) takže jsem vždy šel cestou kompromisu aby se s tím dalo jezdit daily a aby to bylo i nějak zábavný ( SAAB 900 Turbo 86, Volvo 240, 740 a 744 redblock, Primera SR20DE, E39), nebo něčím zajímavý ( Citroen CX Palace, Renaul 12 ).

reagovat
Adam
27. července 2020, 10:58
1

Od kdy je potřeba na převoz dvou dětí náklaďák? Nevim, proč by to třeba E38 i E39 nemohla pojmout...

reagovat
Ju
Junior
27. července 2020, 12:37
4

Protože je to voser a záleží, jak moc do toho chceš dávat srdíčko.
Třeba můj tatík do toho srdíčko dávat chtěl, takže jsme se ségrou točili v dětských autosedačkách Chorvatsko ve sportovním kupé. Kočárky v kufru, věci pod sedačkama, tetris jak prase, ale prostě to srdíčko tam bylo.
Já do toho srdíčko ochotnej dávat nebudu, takže pro manželku Supa f kombíku nebo ideálně F150 už na první dítě. Nemám na to nervy a nehodlám se s tím srát.

beastar
27. července 2020, 13:01
1

:D Kdyz nad tim tak premyslim tata do toho asi taky daval srdicko. Tocili jsme Italii v 3er e36 sedan ze... a predtim. V Ritmu 2 s 1.6tkou kdyz se s tim objizdela dalnice, tak do kopce to nejelo a na sjezdech nebrzdilo. Kocar, tasky, veci na hrani do more, slunecnik, cesky piva a pastiky, autolednice... A to ta zaba byla trojdver a narval to tam bez rakvi a zahradek. To jsme meli jeste se segrou kratky nohy...

FidoBlack
28. července 2020, 22:00
0

Parádní vikendovka může být cokoliv. Kazdy člověk má jiný vkus :).

reagovat
H_F
01. srpna 2020, 17:06
1

ja mam jako vikendovku velkyho obytnyho sprintera
na mejdan nebo na vejlet vc prespani ideal

naopak hbity roadster pouzivam jako bezny auto na denni dojizdeni

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem