načítám data...

Autíčkář se ptá: Ideální auto do autoškoly?

Podle některých záleží na tom, kolik toho v autoškole najezdíme, nebo co víme. Ale co když záleží i na tom, čím jezdíme?

Zobrazit galerii

Když přijde v médiích na přetřes autoškola, obvykle se mluví o tom, jak je počet odježděných hodin před zkouškami nedostatečný, že teoretická příprava je moc jednoduchá a pokud se ke slovu dostane dopravní expert, tak by bylo nejlépe celou autoškolu zpřísnit, zdražit a vlastně možná raději zakázat, protože dnes řídí skoro každý a to má špatný vliv na počty lidí v MHD, protože lidé jsou tvoři pohodlní.

Ale co když je problémem to, čím v autoškole jezdíme? Většina lidí, která dělala autoškolu v posledních letech, jezdila novými auty, která nám všechno učení neuvěřitelně ulehčují. Já jezdil v naftové Octavii II (a dodnes ji nemám rád), která byla až na přecitlivělé brzdy vlastně hrozně blbuvzdorná a “můj” autoškolák mě na ní naučil věci, které vlastně nejsou až tak moc v pořádku. Například rozjíždění se jen pomocí spojky, protože ten “silný” nafťák plyn nepotřebuje. Ono si ho to totiž přidá samo, i když zrovna stojíte v kopci. A řízení vlastně taky vůbec nevnímáte, protože je docela dost přeposilované. Při diskusi s přítelkyní jsme došli na to, že jsme díky autoškole dostali řidičák, ale vlastně jsme se vůbec nenaučili ovládat aut, ani jsme nechápali, jak celý ten kovový stroj funguje. Podle nás by bylo nejlepší začít s něčím, co mnohé chyby odpustí, ale během výcviku třeba auto vyměnit za jiné, které vám třeba jen to ovládání spojky a absenci citu v ní neodpustí. Třeba by to pomohlo i k zvýšení povědomí, s čím že to vlastně jezdíme.

A tady se dostáváme k jádru věci. Které auto je dostatečně ‘zlé’, abychom se na něm naučili doopravdy vůz ovládat a nespoléhali se jen na elektroniku? Podělte se s námi v diskusi!

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
03. května 2016, 21:19
0

Ja jsem delal autoskolu na Felicii. V te dobe to byl novy model Skodovky a vsichni z nej byli paf. Kdyz jsem pak dodelal papiry a presednul do stodvacitky rodicu, tak jsem mel problemy se vubec rozjet. Ale neumim si predstavit, ze by se dnesni mladi ucili jezdit s necim podobnym. Doba se proste posunula nekam jinam a tak tu Fabii nebo Octavii v autoskole povazuju za normalni vec. V autoskole se clovek nauci jen zakladne ovladat auto. Ne, ze se nauci ridit. Na to je potreba roky za volantem a idealne v ruznych autech. Na to, jake auto je dostatecne "zlé" se asi neda odpovedet jednoznacne a popravde si ani neumim predstavit, ze by nekdo neco takoveho vyhledaval. Chce to proste jezdit a jezdit a nabirat zkusenosti.

reagovat
jc
jc
03. května 2016, 22:11
0

zeby prumyslovak? ;-)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
04. května 2016, 07:44
0

Tak tak. :-)

Liqid
03. května 2016, 21:47
1

Přitvrdit autoškolu by to určitě chtělo. Jezdí se pár hodin a daj to každýmu. Osobně snad neznám nikoho, kdo by autoškolu nezvládl. Ale znám spoustu lidí, kteří se řídit po autoškole bojí, protože to vlastně pořádně neumí.

reagovat
bitner
03. května 2016, 21:49
0

Slaba benzinova atmosfera, pochopitelne manual, idealne sedan, aby si zacci trenovali odhad pri parkovani. Taky sem delal autoskolu ve Felicii 1,3 a byl jsem za to rad, protoze bracha uz jezdil v dyzlu a pak se s tou nasi Felinou nebyl pomalu schopen rozjet.

reagovat
du
dumela
03. května 2016, 21:53
0

Ja som autoškolu robil na BMW 120d a neviem si predstaviť vhodnejšie auto, presná prevodovka, dostatok výkonu, stále dostatočne malé na to aby sa s ním dobre parkovalo a jazdilo na cvičisku. Nechcem si ani predstavovať aké je robiť autoškolu na fabii 1.2 HTP ako má na Slovensku väčšina autoškôl na ktorých musia vypínať klímu aby to auto bolo schopné bezpečne zrýchliť do kopca.

reagovat
bobo23
03. května 2016, 22:01
0

Já dělal autoškolu na fóbii s 1.4 v plynu. Podle mě by bylo nejlepší jakékoli auto s atmo benzínem a bez bezpečnostních prvků. Klidně bych jim tam dal i tu Škodu 120. Ta by je naučila. :-)

reagovat
PeterLuk
03. května 2016, 22:13
0

Ja som robil autoškolu na vtedy novom Hyundai i30 druhej generácie a na starej i20, ktorá už mala čo to za sebou a bolo to podľa mňa celkom easy, tiež som za sprísnenie. Oba mali atmosférickú benzínovú/plynovú 1,4. Pravdou ale je, že som už predtým veľa odjazdil s otcom - a to aj na vtedy novej Kii Rio s rovnakým motorom. Medzi timi autami boli ale už tak veľké rozdiely, na i30 sa jazdilo krásne, ani mi to neskapalo až na pár razov. S i20 to bolo horšie, či už kvôli vyšúchanému volantu, pomalšiemu rozbehu a nastaveniu spojky... Tak si ale vravím, že v dnešnej dobe by už snáď autoškoly mali amť aj nejaké Tucsony či Sportage, pritom čo vidím na cestách. :D

reagovat
Kr
Kryštof
03. května 2016, 22:40
0

Za ně spíše něco staršího se zadním náhonem, BMW E36 v kombíku bez ABS :)

reagovat
Fr
Frido
03. května 2016, 22:47
1

Myslím si, že auto v autoškole by malo byť tak trošku podpriemer danej doby a veľmi dobré je vyskúšať aspoň dve rôzne. V mojom prípade to boli MB A160 CDI (takmer nová nákupná taška) a Renault Mégane 1.9dCi (takmer 400,000km na tachometri, v príšernom stave v každom ohľade); potom ešte aj Bavaria 51, ale to bola trochu iná "autoškola". Asi sa ale všetci zhodneme na tom, že v autoškole sa ešte nikto jazdiť nenaučil a tak je potrebné, aby inštruktor na úplne akomkoľvek aute s manuálnou prevodovkou naučil základy základov, pravidlá a na iné mu čas nezostane. Je dobré, ak by pri tom dbal aj na akési nepísané "best practice", ktoré si v praxi nie každý vybuduje a aby učiacemu sa nešťastníkovi pri tejto činnosti nezrazil sebavedomie niekam do suterénu. Potom už to je len leninovské "jazdiť, jazdiť, jazdiť", nech sa jedná o úplne akékoľvek vozidlo.

reagovat
Radohanno
03. května 2016, 22:54
0

Měl jsem 125L a učitele který byl ras...Ale zase naučil..

reagovat
VoFi
03. května 2016, 23:04
0

Já měl Fabii 2 HTP a Fabii 3 (to už netuším co bylo). každopádně mi taky vtloukali do hlavy rozjezdy jen přes spojku.. Když jsem to poprvý udělal u Rovera, bylo to i naposled :D Ten mi taky ukázal jak důležité je přesné a citlivé zaházení se spojkou.. Vůbec ta Fabie je taková kapitola sama pro sebe.
Líbil se mi názor známého, že Fabie a podobné by se mělo do autoškol zakázat, jelikož jsou to auta natolik odlišná od toho, do čeho pak sedne většina lidí že se člověk nic nenaučí. Jak je psáno výše, přeposilovaná, příliš citlivé brzdy.. při parkování se u F3 ani nemusí otáčet hlava, stačí sledovat display a senzory to pořeší. A vůbec si to auto nechá líbit strašlivý věci.

reagovat
JP
03. května 2016, 23:13
0

Já jezdil v tehdy fungl novym Meganu 2. generace 1.9dCi, pár jízd v tom samym s 1.6 16v a od tý doby jsem neřídil žádnej větší krám. Jezdil jsem občasně tak nějak od 15, takže nebyl problém že bych se musel něco učit od nuly, nebo se neuměl rozjet. Ale druhý tak necitlivý auto jsem nepotkal. Přeposilovaný gumový řízení bez jakýkoliv zpětný vazby, plyn byl u benzínový verze přecitlivělej - prakticky se ho stačilo dotknout a otáčky letěly nahoru, přičemž o pár cm blíž podlaze už žádná změna nenastala, u naftový verze byl zase nevyzpytatelnej motor - jednou stačilo trochu šlápnout a turbo zbytečně zatlačilo do sedaček, jindy byl na podlaze a skoro nic se nedělo. Obě auta měly najeto nějaký nic, max. 30tkm a už jim svítila přístrojovka jak vánoční stromeček, občas to nešlo nastartovat kvůli kartě místo klíče, všechno v tom vrzalo... Prostě totální klump, nechápu jak si takovej krám mohl někdo dobrovolně koupit. Tam někde leží počátky mojí averze k francouzskejm autům, která je s každou zkušeností silnější a silnější... Snad jen předface R25 2.9 V6, to bylo auto s osobností, který jsem si za těch pár set kilometrů co jsem ho řídil skoro i oblíbil, hlavně teda motor PRV a jeho projev:)

reagovat
Chosé
04. května 2016, 00:09
0

Já měl možnost již přes autoškolou jezdit několika vozy (Hiace, AX, Fiorino, Felicia, Escort...) vzhledem k vesnici a nulovému provozu na opuštěných cestách, takže sednutí do Fabia 1. a 2. generace mi nedělalo problém. Já bych spíše než v čem jezdit viděl problém kde jezdit. Pustit úplného nováčka na první jízdě do provozu mi nepřijde moc rozumné, takže více dopravních hřišť.

reagovat
Xander_Cage
04. května 2016, 05:03
0

Já jezdil v autoškole s první Fabií s legendárním motorem 1.9 TDI - odtehdy ty motory nemám rád - protože učitel autoškoly radil řadit v nízkých otáčkách kde to nejelo, ale byla to lépe vybavená Fabia takže tam byla klima která se nemusela vypínat jako u motory HTP aby to jelo. A jak zde bylo několikrát psáno spojkový problém, v autoškole učil rozjezd přes spojku, no pak jsem měl problém když sem přesedl do naší Laguny s těžkou a vychechlanou spojkou.

reagovat
Adam Forman
04. května 2016, 06:18
1

Nejlepší do začátku je starý olítaný krám s několika 'mouchami'. Tak se stalo, že má první legální zkušenost z provozu vznikla za volantem Xsary 1.4 na LPG se necelou 300k na budíkách. Vrzalo to, nejelo to, torchu to táhlo doprava a často tomu zůstávl viset plyn. Jo a párkrát se stalo, že upadly pomocné pedály. Zkušenost to byla skvělá a připravila mě na život v rozpadajících se plečkách. Takže za mě s autoškolou naprostá spokojenost :-)

reagovat
Kryton2X4B-523P
04. května 2016, 07:23
0

Tak já dělal autoškolu na Fabii první generace s vražednou kombinací zkratek 1.2 HTP LPG. To auto chcíplo už jen když se na něj někdo zle podíval, ale na druhou stranu to bylo naprosto ideální. Tenhle samochod člověka dost dobře naučil co s nohama, protože přechod do čehokoli jiného mi pak nedělal problém. Velkou zásluhu na tom má i můj instruktor, který dokázal naučit jezdit snad každého a dodnes jsem mu vděčný za to, že nás učil rozjíždět do kopce bez ruční brzdy i s touhle hrůzou. Když jsem pak na závěrečné zkoušky sednul do naftového Focusu tak jsem byl jak v sedmém nebi, protože nafta to ve čtyřech lidech zvládla bez jediného zaváhání u všech co zkoušky dělali. Ale každopádně do autoškol bych dával pokud možno starší a slabší benzínová auta, aby si všichni zkusili jaké to je se slabším autem jezdit. Člověk se naučí víc předvídat když se nespoléhá na silný motor a perfektní brzdy, ale zase bych už nešel do ničeho staršího než felicie, protože třeba na rozjezd s naší starou Škodou 105 by dnešní studentíci autoškol potřebovali desetistránkový návod a tak dvě hodiny času ;-)

reagovat
Mi
Michal Cat
04. května 2016, 07:33
1

Já dělal autoškolu s Fóbií I Junior. Takže rozjezdy bez plynu bylo scifi, do kopce to musel člověk opravdu dobře sladit, aby nezačal couvat dozadu a zároveň, aby nebyl tak zbrklý a jedním přískokem neskočil na auto před sebou nebo to nechcíplo. První tři čtyři hodiny ten motor stačil, pak už člověku došlo, že to opravdu nejede. A hrábě v křižovatce u Bulhara zespoda od Masaryčky směrem na Žižkov rozesmály i instruktora.
Ale asi důležitější než auto je právě instruktor. Buďto je to úplný čůrák, a znám pár holek, které se díky nim regulérně bály řídit, nebo vás naučí prostě šlapat na pedály a točit volantem a nebo vás naučí i trochu přemýšlet a rozumět autu.
Obzvlášť ale pro lidi, kteří chtějí jezdit pořádně, bych rád viděl nějaké nástavby. Např. v tom autě, jehož jméno se nesmí vyslovovat, nebo v trojkových BMW atd. Protože Fabie, Logany atd vás o řízení prostě moc naučit nemůže.

reagovat
Bigg.I
04. května 2016, 08:30
0

Já dělal autoškolu na Fiatu Panda, jednu nebo dvě jízdy jsem snad absolvoval s Fábií. Panda byla přeposilovaná, ale byl z ní dobrý výhled. Ten posilovač se pár krát samovolně vypnul, takže jsem si užil i jizdu bez něj.. Nebylo to nejhorší auto co jsem kdy řídil a nijak mi nevadilo.

reagovat
Gulf91
04. května 2016, 08:33
0

Autoškola ještě nikoho jezdit nenaučila. Buď to člověk umí, nebo se vyjezdí potom. V nejhorším případě nikdy. Moje první zkušenost z řízením byla, že když sem dostal poprvé pincka tak mě táta posadil pod kopec a řek rozjeď se! Pak sem se měl rozjet na dvojku a pak na trojku. Jo možná sem ničil spojku a byl na mě tvrdej ale od té doby najdu tah spojky na setinu přesně. Autoškola u nás nedělá řidiče, to už je na člověku samotném jestli chce posouvat své schopnosti. Tohle se asi nezmění, teda pokud nenajedem na systém autoškol který mají ve Finsku tuším. Přesně sem to viděl na mojí ex, řidičák pak rok půst a já ji pučil auto. Pánové a dámy já brečel ale po půl roce už zní byl průměrný řidič a tehdy jí to začalo bavit, přestala se bát a chtěla se sama zlepšovat.

reagovat
Ka
Kafik
04. května 2016, 08:46
0

U nás v autoškole jsme měli C3 a Focuse v kombíku v naftě...s Focusem nechtěl nikdo jezdit kvůli velikosti, mě se s nim sice jezdilo dobře, ale benzínovej Citroen vedl kvůli snadnějšímu parkování. Pak to však bylo slušné vystřízlivění, když jsem sedl doma do benzínový Octavie a zaparkovat s tim někde bylo za trest. Ideální auto je podle mě kombík v benzínu, žák se naučí rozjíždět a parkovat i s velkym autem.

reagovat
Ap
Apache
04. května 2016, 09:19
0

Děsí mě, kolik lidí muselo v autoškole přetrpět naftu. Já myslel, že se bavíme o papírech na osobák, ne traktor...

reagovat
Ta
Tarrantula
04. května 2016, 10:00
0

No tak za mě je ideální slaboučký benzín aby se člověk naučil rozjíždět i v kopci atd. A s co nejmenším možným počtem asistentů. Ale stejnak se nikdo v autoškole pořádně řídit nenaučí teda jo naučí hamtat na pedály a točit volantem, ale až teprve sám v reálném provozu po najetí několika moc km se dá říct že by už mohl umět řídit. Ale taky je to o tom co má kdo v hlavě znám pár případů co udělají autoškolu ve F1 1.4 jsou to téměř "prémianti třídy" a pak od fotříka dostanou silnou káru a vomotají to o první strom. Myslím že součástí autoškoly by měla být i třeba škola smyku nebo jízda na okruhu ať si žák vyzkouší co to auto dělá když je na "hraně"

reagovat
Ja
Jadd
04. května 2016, 10:02
0

Naucil sem se ridit na 120, pak piloval na Favoritu (oboje s dědou) a v autoškole jsem už uměl řídit - naštěstí měl autoškolák octavii I v benzinu a zadny dýzlárny :) každopádně souhlas, že čím "osekanější" to auto je, tím lépe.

reagovat
Ja
Jadd
04. května 2016, 10:03
0

jo a obecne je problem, ze se v autoskole hodne lidi uci auto teprve ovladat, misto toho, aby se ucili nejak rozumne pohybovat v provozu

He
Hermez
04. května 2016, 10:03
0

Dělal jsem autoškolu ve Felicii 1.3. Byla tak vylítaná, že si člověk nemohl být jistý ani tím, jestli tam zapadl rychlostní stupeň, anebo jestli opět nevypadne. Což je sice drsná škola života, ale nikomu bych to nepřál. Z dnešního pohledu je to celkem jedno, člověk si nestihne přivyknout na daný stroj, a o tom to ani není..spíš o tom, pochytit aspoň něco málo o provozu a svém chování v něm. Stejně je pak potřeba si zvyknout na nějaké to svoje auto. Pro lepší pochopení je ještě výrazněji tahle situace znát v autoškole na motorku. Tu jsem dělal na ultratěžkém "chopperu" Jawa se 100kg instruktorem za sebou, v reálu pak přesedlal na svou Yamahu R6 a vše se učil skoro od nuly...

reagovat
Ma
Marshall
04. května 2016, 12:01
0

Měl sem Fabii 1.9 SDi.. No nevim, podle mě je jedno jaký tam bylo auto. Spíš je o instruktora kterej tvrdil, že mám řadit nejvíc v 1400 otáčkách. Člověk co neslyšel o dvojhmotě by to pak moh dělat takhle blbě celej život.

reagovat
Hu
Hugo z hor
04. května 2016, 14:13
0

lada samara + praga V3S
na aute nazalezi dolezite je aby si absolvent po obdrzani vodicaku nemyslel ze vie soferovat

reagovat
Irwinek
04. května 2016, 14:13
0

Já dělal autoškolu ještě za SvazArmu, ten měl jen 105/120, a většinou užovky, emka teprve začínala. auto na cvičáku mělo rozpadlou převodovku, chyběla zpátečka a člověk se musel sakra snažit, aby si zajezdil :-D Doma jsem pak trénoval na stovce :-D a s klukama potajmu na polích se 403 moskvičem a od táty jsem už tenkrát slyšel, že na tomhle se naučí jezdit i totální lempl. Co by řekl na dnešní autoškoly, to si nedovedu ani představit :-D

reagovat
Přemda Honda
04. května 2016, 14:57
0

Já jsem autoškolu dělal v roce 2001/2002 ve Favoritu,pamatuju,že plynový pedál šel dost ztuha...Ale na naučení asi ideální,jednoduchý slabý auto a taky jedna z mála z možností v životě svézt se Škodovkou :-) Jezdit už jsem tak nějak uměl předtím,měl jsem bezpapírovou Lancii Deltu

reagovat
St
Stefan
04. května 2016, 15:55
0

Škoda 105 L, Škoda Favorit a jako "dízl" Peugeot 405 1.9td. Autoškolu jsem dělal na Lanceri 2011 1.8 benzín, a to jsem si fakt užíval.

reagovat
BigBang
04. května 2016, 17:55
0

Ideální auto do autoškoly? 2 - 3 auta. Předokolka, zadokolka a čtyřkola a všechny vyzkoušet na polygonu. Určitě by to mělo být co nejočesanější auto - bez asistentů, se slabym benzínem.

Já jezdil primárně v octě 1 s 1.6 s LPG a 300t km na krku a párkrát ve dvojkový fabii htp. Ať si všichni nenávidí fabie htp jak chtěj, nikdo mi nevymluví to, že ten slabej motor je ideální na naučení se rozjíždět. A ona je haťapka dobrá i na to se naučit jezdit - předvídat a využívat výkon. Pět let jsem s ní jezdil a myslím si, že spousta lidí by nevěřila, že jsem s ní takhle dokázal jet. Při tom stačilo jen doslova naslouchat motoru. :D

reagovat
PepaSFI
04. května 2016, 18:10
1

je potřeba si uvědomit úhel pohledu. Většina z nás se na to teď dívá pohledem řidiče který už má něco za sebou, pohledem řidiče nadšence. Jenže žák v autoškole není ani zkušený a ve většině případů ani nadšený. Já dělal celkem tři autoškoly, první na malý motocykl neboli fichtla, druhou na auto a motorku a třetí byla předvojenská na náklaďák a traktor. Na fichtla se to tenkrát nebralo moc vážně, jízdy se dělaly na hřišti, stejně to každý dávno proháněl doma po dvorku, takže šlo jen o pár hodin v učebně a test. Auto jsme jezdili se Škodou 105 a motorku na Jawě 350 s dvojitým řízením. Bylo to hrozný. Jestli to něco naučilo? Člověk ze začátku neví co dřív, měl by se učit hlavně pohybovat v provozu a místo toho se musí rvát s rozviklaným dejchavičníkem který jak se zdálo, měl zvláštní schopnost neustále ztrapňovat nečekaným a ničím neovlivnitelným chcípáním v křižovatce. S náklaďákem to bylo lepší. PV3S je sice taky líná, hlučná, roztřesená mrcha ale je to svým způsobem zábava. Už jsem byl zvyklý jezdit v provozu, takže šlo jen o zvyk na jiný stroj. A jestli to naučilo? Meziplyny a taky jak jezdit slabým a pomalým autem tak aby to bavilo nebo aspoň moc neotravovalo..
Takže když to shrnu, hlavní je umět se pohybovat v provozu. Co je platný že někdo umí skvěle najet zatáčku, když v první křižovatce neví kudy kam. Jednoduchý, nekomplikovaný, "neřidičský" auto, bez záludností. Klidně ať se to samo rozjede, ať se dá řadit pod otáčkama, to není důležitý. Stejně pak každý bude jezdit s něčím jiným. Hlavně naučit provoz. Tu zábavu ať se naučí každý sám. Teď mám spíš pocit že se všichni naučili jak jet po dálnici rychle ale dát včas blinkr a dobře zaparkovat, to se asi neučí.

reagovat
M P
04. května 2016, 18:30
0

Souhlasím. Trefně napsáno.

Ja
Jarda
04. května 2016, 18:38
0

Přesně. Autoškola je hlavně o orientaci v provozu a u toho je celkem jedno jakým autem zrovna jedu protože začátečnící v autoškole rozdíl mezi chováním zadokolky a předokolky fakt neocení. Navíc každý kdo tu doporučuje škodu 120 podle mě opomíná jeden důležitý aspekt a to je bezpečnost. V čem bych já viděl potenciál pro zlepšení autoškol je nácvik krizových situací jako kritické brždění či výhybné manévry někde na cvičišti. Ale stejně je autoškola hlavně o instruktorech, dobrý instruktor vás naučí v jakmkoli autě.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
04. května 2016, 20:30
0

Souhlasim. Zak autoskoly se uci ovladat auto, zautomatizuje si zakladni ukony a nauci se pohybohat v beznem provozu tak, aby nebyl hrozbou pro sebe ani pro ostatni ucastniky silnicniho provozu. O nejakem vyuzivani potencialu daneho auta, popr. predokolky nebo zadokolky absolutne nemuze byt rec a vycviky na okruhu nebo skoly smyku v zakladnim kurzu pro ziskani ridicaku absolutne nemaji smysl. Pracovne tyhle veci absolvuju pravidelne uz hromady let a naprosto vsichni instruktori se shoduji v tom, ze pro cloveka, ktery nema zakladni ridicske navyky, je tohle totalni ztrata casu. Teprve po zvladnuti zakladnich dovednosti se muze pristupovat k nadstavbovym kurzum a k nim vede cesta pres jezdeni a ziskavani zkusenosti v beznem provozu. Nikdo z vas taky nesel ze zakladky rovnou na vysokou.

JayK91
04. května 2016, 18:36
0

Já prožil celou autoškolu v krabici jménem Opel Agila :D :D


jinak jsem toho názoru, že každý žák by měl zkusit dva vozy které v sobě budou snoubit minimálně 4 vlastnosti - předokolku x zadolku a HB x sedan/liftB případně ještě možná jednu hodinu v offroadové čtyřkolce ... ;-) a samozřejmě vše s klackem

reagovat
ra
rainero
04. května 2016, 20:02
0

V autoškole: Š 105 s vyndavací radičkou, a Megane I 1,4. Súčasťou výuky bolo aj cukanie AC pumpou. Potom pilovanie na Š100/120, Žigul, Warťas a Zetor. Odvtedy všetky novšie autá idú už samé...

reagovat
Xcriss
04. května 2016, 21:11
0

Felicia 1.3 MPI na plyn je presne ten vuz, ktery hledate..! :D
Na tom jsem delal autoskolu ja. Bez posilovace, citliva na plyn i spojku, AUTOVE auto.
Kdyz se lidi uci na tech novych sragorach, pak se neni cemu divit, ze litaji jak ocasove na dalnici i po okrskach - nedovedou si predstavit, jak a cim je muze auto vytrestat... Dneska dostane ridicak holt kazdy...
Jinak to "posouvani se" spojkou bez plynu me ucil dedula i s tou Filetou, takze na tom neco bude :)

reagovat
Sa
Safa
05. května 2016, 03:40
0

Taky trochu zavzpomínám. Řidičák na auto jsem si dělal relativně pozdě, až ve svých 23 letech. Do té doby jsem byl výhradně cyklista a sockař a auto jsem k životu prakticky nepotřeboval. Důvod udělat si papíry byl prostý: v rámci studentského programu Work and Travel jsem si u krajana na předměstí Chicaga domluvil zajímavou práci - rozvoz a prodej zmrzliny a la Family Frost.
Řidičák jsem začal dělat v květnu s tím, že na konci června už jsem měl být v Americe. Takže jsem to prostě musel zvládnout napoprvé. Na doporučení kamaráda jsem nastoupil do Autoškoly ÚAMK ve Střešovicích naproti vozovně. K dispozici byly Felicie včetně skvělé 1.6. Můj instruktor byl skvělý!!! Přímý postarší chlapík, přísný, ale férový. Po dvou hodinách "ježdění" v simulátoru (do smrti na to nezapomenu) jsme odjeli hodinu na parkovišti autoškoly a šup do provozu.
Moje první cesta vedla ze Střešek na Petřiny ke kolejím Hvězda. Byl jsem nervózní, ale všechno probíhalo v pohodě až do chvíle, kdy mi na té cestě podél VŠ kolejí k Vypichu začala vadit čmoudící a ploužící se Avia přede mnou. Tak jsem ji prostě přes plnou čáru u benzinky nekompromisně předjel. No okamžitě pojeb jako prase. :o) Když jsme dojeli před klub Hvězda, tak mi instruktor říká: "No, až na tu Avii dobrý, příště pojedeme do Přední Kopaniny, dělají tam parádní ručně pletené zimní ponožky. Tak si příště vezmi peníze, určitě si taky vybereš." A příště se skutečně jelo do Kopaniny...
Instruktor byl chytrý. Než mě poprvé vypustil do provozu v centru Prahy, jezdili jsme kolem hlavního města. Vždy za nějakým konkrétním účelem: tu pro vyhlášený chleba do Horoměřic, jindy do Suchdola ke včelaři pro med a propolis. S nabitými zkušenostmi i novou lokální znalostí už pak bylo centrum Prahy brnkačka. Jízdy jsem udělal napoprvé, testy na 100 %. Dokonce mi složil hold i policista, dostal jsem ho přesným zaparkováním do řady (napoprvé a tři centimetry od obrubníku).
S touto zkušeností jsem vyrazil do Ameriky. A tam přišel šok - zmrzlinářské auto byla stará poštovní dodávka s pravostranným (!!!) řízením. K přesunům z depa dodávek do privátu (cca 50 km jedním směrem) jsme měli k dispozici buď nadupaný Ford Probe v automatu, nebo GMC dodávku (přezdívanou Brown Beast) v manuálu a s tempomatem. Za čtyři a půl měsíce jsem s těmito auty najezdil skoro sto tisíc kilometrů a opravdu se vyjezdil. Nezapomenu hlavně na přijezd do downtownu v Chicagu - najednou se seběhly dvě dálnice a jedním směrem vedlo dvanáct (!!!) pruhů. Od té doby už mě v provozu jen tak něco nepřekvapí. :o)
K dnešku mám řidičák 17 let, s mnoha různými auty (od Škody 105 po Jaguar) jsem odjel bezmála tři čtvrtě milionu kilometrů a za celou tu dobu způsobil jednu jedinou nehodu - rok po návratu z USA jsem na mokru nedobrzdil na výjezdu z D1 u Vyškova a levým bokem se v pomalé rychlosti "sklouzl" po svodidlech (škoda nula nula nic - hlavně odřené plechy a rozbité přední světlo). V životě jsem platil jen dvě pokuty - první za zapomětlivost v podobě komunálního čištění silnice (odtah byl mnohemdražší než pokuta) a druhou za předčasné najetí na Pražský okruh bez dálniční známky. Stav a bodovém kontě - nula.
Závěrem tohohle dlouhého komentáře bych dodal jediné - naučit se řídit může podle mě každý - stačí poslouchat, být pozorný a hlavně - mít respekt k ostatním účastníkům provozu. I já jezdím rád svižně, ale jen tehdy, když nikoho jiného neohrožuji. Na silnice patří ohleduplnost, ne arogance a agrese. Howgh.

reagovat
PepaSFI
05. května 2016, 14:48
0

od někoho jsem slyšel že tam ty pravostranné dodávky jsou u pošty a různých rozvážek běžné. Někdy snad mívají řízení vlevo ale kabina je průchozí a má dveře vpravo. Prý snad kvůli bezpečnosti, kvůli nutnosti pořád nasedat a vysedat, aby se lezlo na chodník a ne do silnice.

BobAsh
05. května 2016, 14:54
0

Auta pro pošťáky v americe mají běžně řízení vpravo - dokonce kvůli tomu existovala celá obrovská série RHD Jeepů. Důvod je jednoduchý - pošťák hází věci do schránky rovnou z auta, nebo udělá jen pár kroků.

Sa
Safa
05. května 2016, 16:10
0

Je to tak. Pošťákovi to umožňuje snazší výstup na chodník. Ty "naše" dodávky měly dveře do silnice zaslepené, takže se člověk dostal do auta skutečně jen zprava. Každopádně to byl super študácký letní džob...
Takhle nějak to vypadalo v praxi, úplně se mi tím videem oživily vzpomínky. I to auto a ta melodie je úplně stejná... :o)

Sa
Safa
05. května 2016, 16:18
0

Tak mě Vojto ještě napadá, co takhle udělat v budoucnu článek právě na téma nejrůznějších specializovaných užitkových dodávek v USA, právě takových aut pro pošťáky, doručovatele, zmrzlináře? To je přece přesně téma v duchu Autíčkáře, ne? ;o)

Sa
Safa
05. května 2016, 16:23
0

Jen jsem si teď všiml, že zrovna ta dodávka na videu má řízení vlevo. Ale to je detail, jinak to auto i melodie naprosto sedí... :o)

Mi
Michal Gregor
05. května 2016, 14:22
0

Já ještě než jsem nastoupil do autoškoly, tak jsem se potají učil řídit ve Felicii (bez posilovače, ABS ... no bez veškerých těch udělátek, byl to v podstatě zaoblený favorit) a to byla jízda! Tam jsem se naučil vše. V autoškole jsem sedl do Fabie 1.9 SDI a neměl jsem už žádné problémy, protože tvrdý výcvik z Felicie mě něco naučil. Ono taky záleží na instruktorovi ... ten můj byl opravdový machr a předal mi hodně praktických rad do života a dodnes se jimi na silnici řídím! Je to vždy o lidech :-)

reagovat
martin_100
05. května 2016, 23:51
0

Dělal jsem autoškolu ve favoritu a jsem tomu rád ... idkyž to pro mě člověka v tý době zvyklýho na bratrancovu š110L (a spoustu krávovin s ní na letišti i polních cestách) byl kulturní šok.... hrabalo to špatnou nápravou akdyž jsem se chtěl otočit na mokrym listí tak sem místo trhnutí volantem a zadupnutim plynu musel zahat podivnou páku mezi židlema :-D
Jo to je tak když máte autoškoláka "magora" a favorit dosluhuje poslední turnus před šrotem.... to se pak smykuje na velkym placu a dělaj všemožný kraviny na mokru :-D

Ale jako nemyslim si že by v autoškole měl bejt na výcvik fakoř... ale jak už tu zaznělo - ideíl nějaká poměrně slabá atmosféra s hydraulickym polilovačem a pokud možno bez asistentů. Ne proto aby se člověk naučil reagovat na krizovky.....k tě málokdy při výcviku dojde. Spíš proto aby tušil jak se auto chová když mu nepomáhá kvanta čidel a tištěných spojů.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem