načítám data...

Autíčkář na lovu: Zábava na každý den

Existuje nějaké auto, které by mohlo Františkovi nahradit MX-5 hrající všemi barvami? Na to se musíme podívat do tuzemské inzerce.

zobrazit celou galeriiBazarový snílek: Autíčkář na lovu: Zábava na každý den

I když to tak nevypadá, čas od času na mě přijde nálada, kdy bych nejradši prodal všechny auta, koupil si Toyotu Corolla a podzim svého automobilového života prožil s pocitem, že za volantem jsem jen kvůli přepravě z kolbenky do domova. Jedna taková epizoda na mě přišla před pár dny, chvíli po tom, co jsem se rozhodl zredukovat počet dílů na MX-5, které straší v mém obydlí, garáži a přilehlých nemovitostech. Problém takové nálady je, že odezní a pak přijde zásadní dilema. Kdybych prodal MX-5, co bych si za utržené peníze koupil?

Jaké mám vlastně požadavky? Chtěl bych auto, se kterým můžu jezdit každý den do práce, se kterým můžu i na výlet přes půl světa, které pojme alespoň dvě krosny (tento parametr se často ukázal jako limitující) a které bude nějakým způsobem zábavné. Nemusí to být nutně sportovní vůz, ale měl by prostě být nějak divný.  A vzhledem k tomu, jak jsem si oblíbil pohon zadní nápravy, tak by to měla být i zadokolka. Jo, a taky to nesmí být BMW. Existuje něco v cenovém limitu do 150 tisíc korun, co by mě zabavilo? Tady je můj hypotetický výběr, podpořený doopravdickými inzeráty:

Ford Mustang

Tak nějak automaticky mě moje první úvahy vedou za oceán a na koně. Možná je to tím, že   o novém Bustangu Mullit jste si přečetli nedávno a pár dnů zpět se projevil dávno ztracený a zapomenutý Greeny s článkem o modrém Foxu s osmiválcem. Spíš to je ale tím, že Mustang, který nevypadá jako Mustang, mě už nějakou dobu láká. Mohlo by to být auto na každý den a pro každou špatnost?

První možností by bylo hledat mezi Foxbody. Tuzemská inzerce se jimi přímo nehemží, ale tři kousky jsem našel. Odstupňoval jsem je i podle množství utrpení, které by sebou přinesly.

Level 1: Přihlásit, utěsnit, a snad jezdit (ale pomalu!)

Modrý notchback (to znamená, že je to dvoudveřový sedan) z roku 1979 je osazen letargickým šestiválcem o objemu 2,8 litru, který má celých 109 koní. No, člověk by aspoň za volantem nikam nespěchal, ale… Nerad bych, aby mě po cestě předjíždělo i naftové Piáno. A ta střecha určitě netěsní.

Alternativou by mohl být tento hnědý notchback s pornoteriérem, ale to sebou nese obdobné radosti. Jako jediné auto? Spíš ne. No nic, tak popojedeme.

Level 2: Šlápni na to, ať mi vlajou vlasy!

Tento kousek z roku 1985 by bodoval zejména tím, že má mnohem hezčí masku (Je mi úplně jasný, co si myslíte. „Haha, prej hezčí, dyť to vypadá stejně hnusně, kupte mu někdo brejle!“), je osazen asi tak jedenapůlkrát lepším motorem a postrádá pevnou střechu.  140 koní, které produkuje pohon, na běžný provoz stačí a přecijen, není to polykač okresek.  Proč to vlastně není první varianta, když je lepší? A proč to ještě nemám?

Level 3: Cože, proboha, proč, cože?  

S tímto inzerátem se přesuneme do sféry, kde rozum zůstává stát. Do Mustangu Cobra z roku 1979 nebo 1980 někdo v Rakousku v osmdesátých letech swapnul místo pětilitrové V8 dvoulitrový šestiválec  z Capri. Všechny úpravy jsou ale zapsány v TP, takže je to na úplně normální přihlášení. No, možná kdyby v techničáku nebyla fotka auta, které má úplně jinou barvu. Ale s tím se dá počítat, je to přece na renovaci, že? A čelní okno se taky splaší. Takže, pokud máte v úmyslu trpět, můžete.

Lincoln Mark VIII

Mark VIII je labutí písní krásných coupé od Lincolnu. Byl poslední a další už asi ani nebude. Možná proto dostal tak nadčasový design, že ani dnes mi nepřijde, že by to bylo už dvacetileté auto. A ani technika nepůsobí tak zastarale. Mark VIII sedí na vzduchovém podvozku, má nezávislé zavěšení všech čtyř kol a pod kapotou mu dřímá hliníkový osmiválec InTech o objemu 4,6 litru a výkonu 290 koní.  Potřebuje člověk ještě něco? Ano, třeba elektricky nastavitelná sedadla s paměťmi,  digitální palubovku a další blbiny? To všechno Mark VIII má.

Jak možná tušíte, pro Lincolny mám slabost od svých osmnácti let, kdy jsem jednoho dva měl. Zrovna tento Mark VIII by pro mě první volbou nejspíš nebyl, protože nemá tu správnou kombinaci barvy a interiéru, ale zase za ty peníze…  Drobnou až skoro nepodstatnou maličkostí může být fakt, že by potřeboval nové brzdové trubky a je nabouraný. Ovšem díly na opravu jsou k němu. Takže by mohla stačit trocha práce a luxusní coupé by bylo opět na cestách.

Toyota MR2

Zlí jazykové v redakci (zdravíme Radka!) říkají, že MR2 je super. No jo, ale kterou generaci vybrat? Do první, která se mi docela líbí, žádnou krosnu nenacpu. To samé platí i pro třetí generaci, to s tou krosnou, ne že se mi líbí… To nám to docela zužuje, že? Alternativou by mohlo být MG TF, ale… No, raději se podíváme do inzerce.

V úvahu připadá jen jeden kousek, kterým je  červená MR2 z Uherského Hradiště. Podle inzerátu je to kus, pro který prostě přijedete a koupíte. První majitel v ČR byl ročník 1948, všechno je originální (Takže i gumy? Olej? Voda do ostřikovačů?), prostě nadějný youngtimer. Jen vám tedy povím, nějak mě to auto nechává chladným. Tak nic.

Bonus na konec: Isuzu Piazza

Při tom všem psaní jsem si vzpomněl na jednu podivnou krabičku, která byla před mnoha lety na prodej a čas od času mě zamrzí, že jsem si ji tehdy nekoupil. Takových aut je tedy podstatně víc, ale tuhle jsem od té doby v inzerci už nezahlédl. Je to Isuzu Piazza, třídveřový hatchback, který navrhl Giugiaro, a Isuzu jej do výroby poslalo jen s minimem změn oproti navrženému konceptu. Od roku 1987 byly navíc Piazzy opatřeny podvozkem, který vyvinul Lotus. Ten byl oproti původnímu podvozku překopán od základu, přidaly se k němu větší brzdy a také drobné úpravy interiéru a exteriéru. S oturbeným čtyřválcem o výkonu 147 koní by to mohla být ta nejzajímavější krabička na korporátním parkovišti, kterou by ale každý přehlédl.

Napadá vás něco, co by mě mohlo zaujmout? Opomenul jsem nějaké úžasné auto? Neváhejte a podělte se se mnou v diskusi!


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

FamArt
20. dubna 2019, 18:29
0

Neviem ti, ale okrem MR2 by som nešiel ani s jedným na výlet cez pol sveta :) . Možno by si predsa mohol kuknúť aj dajaký Hatch Fiesta ST napríklad... Nenahováraj si že v kdejakej krabici zažiješ zábavu len preto, že ju poháňa zadná náprava.

reagovat
František Čáslavský
21. dubna 2019, 11:48
1

Jsou věci, které v předokolce nezažiješ :-)



A taky nechci Fiestu. Pokud by to nebyla mk. I.

Irwinek
20. dubna 2019, 19:11
0

Já bych šel do Lincolnu - jsem už starší pán a do krosny se sbalit nedokážu ( jen RC s pneumatikama zabere dvě :-D )
na zábavu to moc nebude, ale s Mark VII se mi jízda líbila - hýčkání a hýčkání a nic jiného jsem od toho tak nějak nečekal a to bylo splněno

reagovat
Knightrider
20. dubna 2019, 19:38
1

Franto, tebe mam cely leta spojenyho s lehce dedkovskyma US autama a pripada mi, ze tam jsi byl nejspokojenejsi. Tak neblbni a kup si zase nejakyho Lineckýho, Crown Vic. nebo neco podobnyho. To ti sedne nejlip. ;-)

reagovat
Csaba
20. dubna 2019, 20:08
1

Kolik? 150t.? Tak to se vejdeš i s tímhe Mustangem:

https://www.sauto.cz/osobni/detail/ford/mustang/17514561?goFrom=list

Ale jak tak koukám na toho Marka, nevzít to za takovou cenu by byl holý nerozum :)
Opravíš si ho sám, když ne máš kamarády kteří pomůžou, víš kde jak a za kolik sehnat n.d., zůstane ti hromada paněz za řešení případných problémů... atd a pod. - jako, na CO PŘESNĚ ještě čekáš? :-)

reagovat
RRRampapapa
20. dubna 2019, 20:40
3

No, z tvého výběru... samozřejmě corolla! :-D

reagovat
JP
20. dubna 2019, 20:42
1

Ve výběru jsi úplně opomněl jiný Miaty...

reagovat
Aleš
20. dubna 2019, 20:49
0

Sice není v Česku a za daný cenový limit nebude v top stavu, ale děsně by se mi líbil tenhle Mercedes CL500
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=274624045&utm_source=sharedAd&utm_medium=android
Jako taková německá alternativa k Lincolnu Mark VIII.

reagovat
JP
21. dubna 2019, 00:28
0

Je úplně jedno jestli se vejde do cenovýho limitu, protože pokud jo, tak ho s velkou pompou prostřelí při prvním servisu :D

BubaaCZek
21. dubna 2019, 05:39
0

Ja myslel pri prvnim tankovani :)

František Čáslavský
21. dubna 2019, 11:35
0

S CL500 jsem jezdil a ta věc mi nesmí do baráku. Fakt ne. Na to, jak to jede je to užraná debilita. A nechci to :)

Aleš
20. dubna 2019, 20:53
0
reagovat
Safa
20. dubna 2019, 22:13
0

Koukám, že František nastavil trend Blesk. Na titulce S2000 (mňam) a pak mozaika střepů... :o)
...dobře, toho Marka a Isuzu bych ještě tak nějak zkousnul...
...vole, Fernie, co ti vlastně Potvora udělala, že se jí chceš zbavit? Teda, kromě toho výletu do pole...
...ty prostě patříš do Lincolnu Continental, protože seš skrytý hipster/masér... ;o)

reagovat
František Čáslavský
21. dubna 2019, 11:36
0

Nějak se ti lidi nalákat musí :D
Jako, nemám na to auto moc čas teď a tak... Realně to ale dopadne tak, že to dostane nový podvozek, lepivý gumy a kratší špéru a bude na světě zase hezky.

Vojta Nekvapil
21. dubna 2019, 02:40
0

Nissan 200sx S14

reagovat
Vojta Nekvapil
21. dubna 2019, 02:40
0

Případně Skyline GT z UK.

Tomáš Trýska
21. dubna 2019, 03:59
1

Za mě Lineckej. Potenciál na úpravy je obrovský.

reagovat
Skipper
21. dubna 2019, 09:53
1

Lincoln. Z tohohle výběru s přehledem to nejlepší!

reagovat
Ev
Evlo
21. dubna 2019, 11:02
-2

Boxstr no, ale auta jsou demnce obecne.

reagovat
Matěj Podhorský
22. dubna 2019, 00:20
1

Jojo, Boxster za 150, skvělý nápad. Do toho vůbec dalších 150 nezahučí, jasně :)

Ev
Evlo
22. dubna 2019, 20:38
0

jen kdyz by daval do servisu, ja to beru podle reality, ne podle internetu, omlouvam se, no, priste napisu, neco o drahym servisu porsche a jeste tom ... .... ... ims myslim se pise, ze se tam sere

beastar
21. dubna 2019, 14:23
1

Za ty peníze je ten Lincoln dost zajímavá věc. Jestli je kdy a kde to opravit. Tohle ufo sem na silnici ještě nepotkal. Takže originalitu to fakt splňuje.

reagovat
Ka
Karda
21. dubna 2019, 14:26
0

Jestli pod pojmem nenáročná renovace myslí výměnu kol, mohlo by fingovat tohle: https://www.tipcars.com/chevrolet-impala/sedan/benzin/chevrolet-impala-sedan-5-0l-v-8-51127007.html
Interiér je boží.

reagovat
custom1
25. dubna 2019, 07:21
0

Ta Impala je slepenec, tenhle předek na ten ročník vůbec nepatří...

H_F
21. dubna 2019, 16:49
-2

Proc ne rovnou auto z uvodni foto clanku?
RHD honda S2000, skvele daily, extremni spolehlivost a nizke provozni naklady, zabava za volantem, vzrustajici hodnota

reagovat
František Čáslavský
21. dubna 2019, 17:42
0

Víš o nějaké v cenovém limitu? Jestli jo, tak už tam běžím :)

Ev
Evlo
21. dubna 2019, 18:56
0

jedine tuknuta za 150, ale v pripade 986 si muzes uz vylozene vybirat, dve krosny das i do zadniho kufru a dopredu basu piv

H_F
29. dubna 2019, 23:50
0

Frantisek, ano, vim o vicero pouzitelnych rhd s2k v cenovem limitu, klidne si naklusej

H_F
29. dubna 2019, 23:52
0

...

František Čáslavský
30. dubna 2019, 11:17
0

Ovšem, to mě zajímá! Bylo by k něčemu víc infa? Klidně po mejlu nebo někde...

beastar
30. dubna 2019, 14:09
0

Aneb jak se s přehledem sauto a bazoš šíří historky, že se něco nedá sehnat! Už sem se tady s tím taky setkal:)) Takže snad jen ...dobře hf

František Čáslavský
30. dubna 2019, 21:01
0

Helejako.. gumtree jsem měl relativně prolezlý a když už se tam něco objevilo za tu cenu, tak to nebylo v jednom kusu. :)

beastar
01. května 2019, 13:09
0

Jo ja tomu věřím. To bylo spíš tak obecně. Už sem to tady zažil s miatou kdysi. To se nedá sehnat. Tak sem mu za ty prachy našel asi 333 nabídek. Ano v zahraničí. Už je to dlouho. Jinak je možný že třeba dlouho nic nebylo. A hf žije pro 2 věci. S2k a hondu.

H_F
03. května 2019, 21:01
0

Frantisek Caslavsky S2k se nejlip nakupuje pres ebay.co.uk a hlavne marketplace, stejne jako ostatni zabavny japonci typu lancer evo apod.
Pouzitelna rhd s2000 se ooravdu kolem tech 150kkc i dnes da stale sehnat

Beatstar Pro s2k neziju, ta je ted znacne odlozena..
Kdyz uz, tak sypu nemaly penize do uplne jinyho srotu, jeden ma hvezdu na kapote a druhej je cistokrevnej anglicak

Ev
Evlo
05. května 2019, 10:30
0

Zajimavy, jsem to psal z toho kdyz jsem se na to dival pred 2 lety a fakt ty s2000 velmi spadly, coz ok, byla to dost bublina podle me, ale co me spis tve, ze ty boxstry tak o cca 2k za ty roky ZDRAZILY!

Ev
Evlo
05. května 2019, 10:34
0

Kdyz jsem to teda videl, tak jsem tak premyslel jaky to ma vyhody a precejen obcas nejakej servisni zasah na aute clovek delat musi a tak nejak teoreticky je to na s2000 jednodussi (co jsem se dival, tak boxstr je furt hodne ok, oproti treba Beatu) a je tam jen jeden kondenzator klimy, coz bude jednodussi klimu rozchodit po koupi, otazka samo jestli realne to nekde pujde vyresit, ale u boxstru podle me bez vlastni plni plnicky budes bez sance, protoze klima je tam znacne slozitejsi, nez 5 trubek, chladic, evap, hejbatko. Znacna nevyhoda, alespo pro me a podle me, je ten podvozek, kdy boxster je proste Porsche, takze to cily na duchodce a je to krasne nedrncavy i v Sku, kdyzto s2000 podle me bude neco mezi NC a NB miatou, takze ne uplne ze ti to ublizuje, ale prijemne to nebude, nejel jsem tim.

František Čáslavský
05. května 2019, 20:47
0

H_F: Ok, díky za tip!

H_F
06. května 2019, 11:26
0

Boxstery zatim stojej podobne, 987 3.2 S se porad mota cenove okolo s2000
Ac mam porsche rad a taky sem o nem premejslel, tak ja bych proste primarne nepresel ten vzhled

Plus to ma vyssi servisni naklady i nizsi spolehlivost
Plus s2k je mnohem otevrenejsi vuci upravam jak na podvozku, tak na motoru

Evlo, no teda za me musim rict, ze podvozkove se s2000 k miate fakt prirovnat moc neda
S boxterem si nezada ani co se pohodli tyce
Krom lichobezniku ma v zakladu dost luxusni tlumice s externi expanzkou od Showy, takze vymena treba za bilsteiny b14 za 30kkc je skoro downgrade, kdezto z miaty udela o tridu lepsi auto (vc pohodli jizdy)
U s2k se vyplati menit seriovej podvozek az za sadu od Ohlinse za 70kkc
Jednu dobu sem jezdil do a z prace pres 170 retarderu prave s s2k a to auto se s tim krasne popralo, dokonce i lip, nez evo urceny prave na rozkopany silnice, i lip nez beznej pohodlnej sedan.. Akorat naky novy mergly a bava s radarem a superrychlou upravou podvozku se s tim umej poprat lip
Nerikam, ze je to nejpohodlnejsi auto, to hlavne kvuli hluku neni, ale podvozek ma fakt prijemne pohodlnej, neni to kostitras

Ev
Evlo
08. května 2019, 20:19
0

No to zni zajimave, asi to teda zkusim nekde nezprzneny vyzkouset, btw NB miata ma taky Showa :D.

Vojta
23. dubna 2019, 23:05
0

Chtělo by se mi říct, že Maserati Biturbo... ale jestli je podmínkou každý den jezdit někam do práce, respektive alespoň někdy někam jezdit, tak spíš asi ne :D Ze stejného důvodu vyřazuji RX8. Svého času jsem si docela oblíbil CLK... a asi bych se mu nebránil stále :) Navíc kupodivu to fungovalo vždy dobře. Pokud luxusní Ufo, dalo by se i uvažovat o Thesisu (u auta podobné kategorie hnaná náprava nehraje roli). Z aut v článku bych asi bral Lincoln.

reagovat
custom1
25. dubna 2019, 07:24
0

Z toho článku na mě nejlepším dojmem působí ta Toyota. Ze všech těch aut bych jí věřil nejvíc a myslím, že je to ideální základ pro případné úpravy.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Caprice 2-door coupe 1969
Chevrolet Caprice 2-door coupe

1969 rok výroby
300 koní výkon
5 700 ccm objem

BMW Řada 3 E30 325i 1986
BMW Řada 3 E30 325i

1986 rok výroby
170 koní výkon
2 494 ccm objem

Cadillac Escalade jen 110 000km 2007
Cadillac Escalade jen 110 000km

2007 rok výroby
410 koní výkon
6 199 ccm objem

Chevrolet Camaro  1975
Chevrolet Camaro

1975 rok výroby
200 koní výkon
5 000 ccm objem

Honda Civic FD7 2006
Honda Civic FD7

2006 rok výroby
138 koní výkon
1 799 ccm objem