načítám data...

Ford Mustang Bullitt: Kupé na radost.

Ford Mustang má v Evropě auru něčeho význačného, něčeho exotického a americky dokonale usměvavého. Ford Mustang je však také autem obyčejného amerického kluka, autem ve kterém se rozrážejí ploty a prohrnují příkopy.

zobrazit celou galeriiRecenze & testy: Ford Mustang Bullitt: Kupé na radost.

Teď se chvilku budu chlubit, co vše jsem zažil. Omlouvám si tím svůj vyšší věk ;-) Když jsem se začal zajímat o auta, ničemu jsem nerozuměl. Prozření přišlo v momentě, kdy mi otec ukazoval, jak "dobře jede" jeho nový Opl Kadit 1.6. Pokud tohle má být dobrý výkon, pak auto musí mít extrémní výkon, abych s ním mohl dělat to, co ve filmech. A bylo vymalováno. Od té doby mě zajímalo jen jediné: Naučit se řídit, udělat si papíry a nějak se dohrabat k něčemu silnému, aby se s tím dalo kravit. Ford Mustang byl v té době přesně tím, co v něm vidím i dnes: Jediné auto na každý den, které umí hrabat a existuje reálná šance si jej pořídit. A samosvor to musí mít. Vždy mi přišla ta aura "svobodné ameriky" nebo "exkluzivního zboží" taková úsměvná, protože se k Muskortům a Estangům, které se pohybovaly na suchých letních zadních kolech Ostravou své doby vůbec nehodila. Tyhle krámy byly naprd, ale nahlas. A to se mi líbilo, vypadalo to jako dostupný nesmysl, ze kterého bych měl při každé cestě někam radost. Ty okolo sice měly víc hluku a trakce, než výkonu, ale véosmička se dá ladit, tak co.

Tak nic, nikdy jsem Mustanga nevlastnil.

 

Ale zase jsem si díky dobrodiní přátel zajezdil s hromadou amerického železa a musím říct, že to mám pořád tak nějak rád. Mým snem je mít před domem Corvette z roku 69, klidně smallblock, ale hlavně trošku restomod, aby se s tím dalo jezdit denně. A to je ta potíž. Ono totiž: Když… Prostě ne každej má garáž a já jsem založením člověk, co nerad na věci čeká, takže já chci mít před domem auto, co mě bude bavit pokaždé a ne jen, když si na něj udělám čas. Taky netoužím jezdit nějakým žebřiňákem ve kterém není rádio, ale přesto neslyším spolujezdce. A nevidím důvod k tomu si kupovat auto primárně rychlé, protože naco je mi rychlost, když bydlím v Praze, všude okolo je hromada lidí, aut, cyklistů, policistů a radarů? A i když je Františkova strakatá mijáta na zubatých kolečkách fakt sranda, přecijen já bych raději automobil normální velikosti. (Simtě, jsi malej, se vlezeš. – pozn. Fernie)

A tím se vracím k Mustangu Bullitt. Nechci se poměřovat s Ferrari, nezajímají mne technické finesy a chci trošku cirkus, ale přesto pohodlné cestování. Když se podíváte na cenovku téhle speciální edice, zjistíte, že v podstatě jen maličko připlatíte za jiný výfuk, kola a barvu, protože výbava v ceně zahrnutá je rozumná a do GT byste si za ni připlatili také. Rozdíl ve výkonu je deset koní, což považuji za nepodstatné.

Co se týče designu, to nechám na zvážení laskavého čtenáře, protože já osobně jsem dost nekonvenční, nebo chcete-li nevkusný, člověk. Jednoduchá zelená barva mi ale vyhovovala. Když přišla řeč na to, proč tahle kára nemá barevné proužky nebo nějaké nápisy, jednoduchou odpovědí bylo "nemá, ale můžeš si nalepit". Tohle není Ferrari nebo nějaký jiný aristokrat, tady se tak trošku počítá, že si dá člověk v garáži pivo a druhý den má auto s proužkama a plamenama. Duši auta to nepoškodí. A navíc, tohle je odkaz na Stevena McQueena, to je přece frajeřinka.

Ale od filosofických keců k popisu toho, jak se koník řídí. Přistupoval jsem k tomu tak trošku jako slon k porcelánu. Hlavně si zapnout hlasitý výfuk, nechat si na Prahu měkčí podvozek a vypnout kontrolu trakce. Koník začne brblat a když mu dáte napít, zařve a poté si hezky krkne, když mu tipec utnete. Brapapa se koná, kravál je značný a samosvorný diferenciál maluje kolečkama rovnoběžné úsečky na každé křižovatce. Převodovka se ovládá slonově bílou kuličkou a v případě, že člověk ještě nechápe pojmy jako je ekonomika provozu nebo globální oteplování, je možno jezdit pouze na první tři rychlosti. Jsou krásně odstupňované a já je vnímal jako čisté požehnání oproti pádlovému desetistupňovému automatu, se kterým jsem se nikdy nemohl dopočítat. Tady prostě jednička je na hrabačku, dvojka na menší hrabačku ve městě a trojka je pak na meziměsto. Ale jen tam, kde se to může, protože při řazení na trojku jsem jednou zahlédl na tachometru číslo 135. Hehe… He… Játonebyl!

 

Radek Chlud se nechal slyšet, že "hele do toho vlezeš a to ti normálně sníží IQ o padesát, to je super!".

Zároveň je ale auto použitelně pohodlné a pokud nechcete dělat psí kusy, hlavu vám neurve. Velké kupé prostě nikdy nebude tak obratné jako malé kupé, na druhou stranu to ani není potřeba. Proč by se měl člověk lekat pokaždé, když se nechá s plynem unést, nebo proč by měl proboha dokonce zapínat ten protiprokluz? Já jsem vyrostl na tuhé nápravě a musím přiznat, že mi nezávislé zavěšení přišlo příliš "dobré". V tom smyslu, že se vytratila trocha krásy při krocení koníka na různých nerovnostech, kdy se u starších modelů dělo něco jako šavlový souboj mezi nápravou a panhardskou tyčí. Zase na druhou stranu je teď mustafa mnohem snesitelnější na rozbitých okreskách. Stále se ve vyšších rychlostech musíte snažit, abyste jej neřídili příliš, ale jen tak něžně korigovali, ale na to si zvyknete a tak rychle byste stejně jezdit neměli! ;-) Já bych ocenil ještě trošku méne trakce, protože se rychle bojím. Ne snad proto, že bych to někde roznesl, to se mi zatím vyhýbá, ale nikdy nevíte, kdo, nebo co vám skočí do cesty a proto mám tak rád přemotorovaná auta. Utrhnu si zadek kdy chci a nemusím se snažit o přenosy váhy, rychlé nájezdy, aby se to urvalo a podobně. Jsem tele za volantem, přijedu pomalu do zatáčky, dusnu na plyn, zahrabu si, kontra si dám, pak to pustím a odjíždím legální rychlostí vstříc dalšímu dobrodružství.

Bullitt i přes můj imbecilní přístup zbaštil jen 18 litrů na sto a dalo se s ním rychle a pohodlně přepravovat z místa na místo bez nějakých větších kompromisů. Interier nabízí v podstatě vše, co člověk potřebuje. Radiomapa Ford Sync sice vypadá předpotopně, ale oceňuji její logičnost, svižné reakce a pocit, že člověk neplatí hromadu hipsterů jen proto, aby pak nepochopil, co je mačkátko a co tahátko, protože všechno má nějaký inovativní design. V autě je spousta místa a ač není interier nějakou výkladní skříní materiálů a designu, vše je funkční a rozhodně neurazí. Navíc je prostě nakažlivé, kdykoli moci otevřít klapku a jen tak si zařvat KOŃÝK!!!. Tohle auto je klaun. Stojíte na červené a brbláte? Zaprskejte výfukem, když na vás ukáže malý kluk. Odjíždíte znuděně z křižovatky? Nechte tam tu jedničku déle, kolem čtyř tisíc začne hrabat sama! Je snad asfalt někde příliš hladký? To se dá ověřit opět tím usměvavým způsobem. Není třeba driftit, ale powerslidy potřeba jsou! Takže ano, je to auto zábavné. I při parkování.

Mám tohle jednoduché auto rád. Ford opět vyrobil toho správného koňa. Je zelený, to je teď potřeba, a k tomu má osmiválec, mile poskládanou převodovku, samosvor, relativně schopný podvozek, americkou uvolněnost na dlouhých cestách a pořád se nechá rozdovádět a pak zase krotit. A Bullitt? Líbí se vám, jak vypadá a zní? Kupte si ho.

KOŇÝK!

Uděláme si to hezký s Františkem aneb jeden drobný výfukový dodatek

Čas od času, když jsem zrovna v Praze, tak docela rád squatuju u Jeníka doma. Je to docela blízko na letiště, takže i když má člověk kocovinu, která by skolila slona, tak přežije cestu až k terminálu bez toho, aby spolucestujícím v autobusu ukázal co před pár hodinami jedl. Navíc ubytování v Praze je drahé, takže prostě koupím pár piv, vyrazím směrem k letišti a s Jeníkem se vítám slovy “zlato, jsem doma!” A občas si prostě uděláme pěkný animační program na víkend. Jako třeba s Bullitem.

To, jak Mustang jezdí, bylo popsáno docela přesně, ale jedna věc nezazněla. To, jak jsou ty výfuky doopravdy hlučné. Přesuňme se teď do jedné páteční noci (popřípadě sobotního rána?), kdy jsem se vydal na menší toulku a před odjezdem jsem byl instruován, abych na to na Evropské u mekáče šlápnul a schválně, jestli mě bude slyšet až u Jeníka.

Jak jsem byl instruován, tak jsem provedl, takže někdy kolem čtvrté ráno sjíždím z Pražského okruhu na Evropskou, u mekáče dám koňovi napít, kousek před ubikací tlumím výfuky a po příchodu na byt čekám na verdikt. “No, hele, slyšel sem tě dvakrát. U mekáče a ještě chvíli před tím.” Krátkou analýzou přicházím na to, že to muselo být na sjezdu, kde se děly nějaké nekorektní věci a Koník se tam podíval až k omezovači. A když se teď dívám do mapy, tak je to něco málo přes čtyři kilometry. Zhruba tak hlučná ta věc je. Takže až někam pojedete, tak ani nemusíte zvonit. Pěkné.

Jaký je můj verdikt nad Bullitem? Máte rádi, když auto dělá zvuky a pálí zadní gumy? A chcete aby to bylo nové a v záruce? Kupte si Mustang! Bullit je tu pak pro ty, kteří mají rádi roláky a jméno Steve. Já osobně bych asi ocenil tu tišší variantu výfuku a trochu přesnější převodovku, nebo alespoň převodovku, kterou neutýral zástup novinářů. (To mi připomíná… Adame, jakou převodovku má tento Mustang? Odpověz v komentáři!) 

Pohledem automobilového nerda aneb jak to vidí Vojta

Na tohle auto jsem se vážně těšil. Doby, kdy jsem byl ochoten zruinovat své osobní finance kvůli vlastnictví amerického vehiklu ze šedesátých let, kdy jsem se snažil přetvořit svůj mozek v jejich encyklopedii a kdy jsem hltal jakýkoliv film se starými amerikami, už jsou dávno pryč. Ale něco zůstalo. Pořád bych si nejspíše dokázal promítnout celou honičku z Bullittova případu před očima a unudit vás k smrti tak zásadními informacemi jako kolik spadlo z Chargeru poklic, kolikrát se v ní objevuje zelený Brouk a nebo že zvuk motoru není z Mustangu ale z GT40.

Navíc minulá generace Mustangu byla jedním z mých nejoblíbenějších Mustangů – a doteď je vysoko na seznamu aut, která bych si dokázal představit ve své garáži. Oproti standardnímu Mustangu první retro generace S197 měla vylepšený podvozek od Ford Racing (víceméně stejný jako přišel po faceliftu i do standardního modelu), o pár koní posílený motor, ale především výfuky naladěné tak, aby zněly jako Mustang ve filmu (tedy vlastně ne jako Mustang, ale jako ta gé-té-čtyřicítka, která ho dabovala) a design inspirovaný filmovým autem. Na S197 mě vždycky nejvíc štvalo to, že většina z nich je červených, žlutých, bílých s pruhy nebo jinak protivně křiklavých. Navíc mají moc světel, zbytečný spoiler a vůbec plno pubertálních nesmyslů. Jo, vím, Mustang je přirozeně pubertální auto. Ale co když chcete mít Mustanga a nevypadat pubertálně? Tmavě zelený lak, kola s černými středy, očesané zbytečnosti včetně znaku na masce. Asi nejelegantnější Mustang své generace. Plus navíc sedačky ze Shelby a kovová palubka, která dává trochu zapomenout na příšerné plasty kolem ní. Jen kdyby všude nebyly ty pitomé terčíky Bullitt.

S minulým Bullittem jsem sice nejel, ale řídil jsem pár jiných S197 (resp. pofaceliftových S197 II), takže docela dobře tuším, jaký je. Zvláštní kombinace dobře naladěného a v mnoha ohledech moderního podvozku s tuhou zadní nápravou, která vám nikdy nedá zapomenout, že řídíte “starou ameriku”. Výkonu tak akorát na to, abyste mohli udělat drift a zároveň neměli pocit, že se každým sešlápnutím plynu dostanete do zpráv. Svým způsobem je to asi nejblíž “moderně postavenému starému autu” jak se můžete u sériovek dostat. Je to vlastně pořád starý Mustang, jen postavený znovu, jinak, lépe, chytřeji.

Nový Bullitt – a nový Mustang obecně – je něco úplně jiného. Vlastně je úplně jiný než všechny Mustangy předtím, a že jsem řídil každou generaci kromě zapomenutíhodného Mustangu II. Původní Mustang byl pokud postavit evropsky střižené gétéčko na technice laciného amerického kompaktního sedanu, s tomu odpovídající cenou. A stejného receptu se držel vlastně až do roku 2005, kdy přišla generace S197. Ta sice nevycházela z žádného jiného modelu, ale princip – tedy zabalíme primitivní techniku do hezkého balení – vystihla přesně. Po faceliftu začalo být jasné, že by Ford rád naučil koníka zatáčet. Ale až s rokem 2015 a novou generací došlo k opravdu zásadní změně. Mustang teď nemá tuhou zadní nápravu, po faceliftu navíc magnetorheologické adaptivní tlumiče MagneRide, a poprvé tak může s evropskými gétéčky hrát na stejném hřišti.

Výsledek? Téměř dokonale se vytratil ten pocit krocení humpolácké bestie. Jasně, Mustang je pořád velký a trochu neohrabaný, ale taky je zatraceně rychlý a schopný i v zatáčkách. Vlastně jsem měl chvílemi pocit, že je rychlý skoro až moc – ne snad že by měl moc výkonu, ale stejně jako Jeniik jsem měl tak trochu pocit, že tohle auto má až moc trakce a přilnavosti, že až moc maskuje rychlost. Přiznám se, že po jistých nemilých zkušenostech s rychlými Fordy (za které nemohl rychlý Ford, ale moje volšové ruce) jsem neměl odvahu “udělat drift”, ale možná právě díky tomu jsem se víc přiblížil způsobu, jakým bude Mustanga používat jeho typický majitel.

Protože, přiznejme si to otevřeně, naprostá většina majitelů Mustangu nikdy bokem jezdit nebude. Možná nějaké ty donuty na parkovišti, odhrábnutí za křižovatky – ale vyjíždět ze zatáčky spekakulárním driftem už vyžaduje více odvahy, než kolik jí typický majitel Mustangu najde. Musíte totiž překonat opravdu spoustu přilnavosti. 

Je to ale špatně? Samozřejmě že není. Většina řidičů nejezdí tak, jako motorističtí novináři. Nepotřebují auto, které zajede nejlepší čas na Nordschleife, ani v reálu nezopakují hrdinské historky britských motoristických novinářů prohánějících supersporty alpskými průsmyky. Ve skutečnosti chtějí auto, které se jim bude snadno řídit, bude krotké i když pojedou rychle a k tomu jim přidá zábavu nějakým způsobem, který nebude spojen s nebezpečím.

Tady přesně Mustang exceluje. Dokonce vůbec nejzábavnější je ve městě. Zvlášť pokud jste nerd, zastydlý v 60. letech vkusem nejen na auta. Takže třeba v šatníku objevíte hnědé sako a rolák, který se náhodou podobá tomu, který nosil poručík Bullitt, pustíte si ze Spotify patřičný soundtrack a jen tak někam vyrazíte po Praze. (Jasně, tyhle věci každej má ve svým šatníku. Teda, pokud není hipster až za roh, samozřejmě. – pozn. Fernie) Samozřejmě s výfuky nahlas. Nemusíte ani jet jako nějaký zvláštní dobytek. Stačí zvukové efekty, občasné zadunění při akceleraci, automatické meziplyny při podřazování, pohled přes dlouhou zelenou kapotu. Perfektní.

Na okreskách? Upřímně, sporťák to není a na to, abyste se vyžívali v trefování apexů, ladění perfektní stopy a jiném řidičském perfekcionismu, je tohle auto moc velké a těžké. Čtyřválcový F-type i M240i (oboje v podobné cenové relaci) byly řidisky mnohem intenzivnější. Mustang, když si odmyslíte zvuk, dlouhou kapotu a pocit, že sedíte až v zadní půlce auta, vlastně působí tak trochu jako Mondeo. Ale zatraceně rychlé Mondeo. Rychlejší, než kdy můžete potřebovat.

Což je vlastně opět dobře. Většina zákazníků totiž ve skutečnosti chce jen image divoké bestie. Dlouhý čumák, kravál, spousty koní, pohon zadku, schopnost udělat kouř. Ale jezdit s něčím, co je skutečně divoká bestie a vyžaduje to schopnosti a úsilí? Komu by se chtělo, zvláště jako s každodenním autem. Řídit Bullitta není ani v normálních, ani v mírně nenormálních, ani v naprosto společensky nepřijatelných rychlostech (a umí jet ještě o něco rychleji) náročnější než řízení onoho Mondea. Klidně s ním můžete jezdit každý den. A protože je hrozně jednoduché s ním jezdit rychle a dělá u toho kravál a vypadá strašně cool, tak si budete pořád připadat tak trochu jako Steve McQueen. 

Technická data:

  • Motor: Pětilitrovej benzínovej vosmiválec neasi! 459 koní.
  • Převodovka: Mechanická, šestistupňová
  • Váha: cca 1600kg
  • Délka: 4783 mm
  • Zrychlení 0-100km/h:4,2s
  • Max. rychlost: 269km/h tachometrových
  • Cena: 1 419 990Kč

Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Moses
13. dubna 2019, 17:18
5

Super clanok!

Za pripomenutie stoji aj reklama odkazujuca na film Bullitt, kde si zahrala vnucka Stevea McQueena Molly:


reagovat
BubaaCZek
13. dubna 2019, 22:18
9

"hele do toho vlezeš a to ti normálně sníží IQ o padesát, to je super!".

:)))

reagovat
bo
bohatytata.cz
14. dubna 2019, 09:14
1

Mám rád auta, asi jako každý tady :-) před 2 roky jsem si koupil Mustanga, abych ještě měl normální auto, než se svět zblázní a úředník nám vezme i volant :-( nejen motor.
-
Komentář upraven 14. 4. 2019, 09:19:48

reagovat
ickxs
14. dubna 2019, 09:19
0

Hehe... potkal jsem nekoho z vas ve vysocanech... Jsem si stahl okynka a cekal na nejaky divadlo, ale neprislo :(

reagovat
Knightrider
14. dubna 2019, 09:30
3

Mustangy byly vždycky auta na dělání dětinský radosti a snižování IQ. A o tuhle vlastnost doteď nepřišly. Naštěstí. :-)

reagovat
beastar
14. dubna 2019, 18:48
0

Jistě, jistě. Už to slyším dostupný sporťák. Za supr peníze kdo jinej to má. Kdo vyrábí tak skvělý auto. Super se to prodává. Super to jezdí. To se ti musí líbit. To tě vole dostane. A tak dále.

No co naplat. Nedostalo. Pro mě je poslední Mustang ten, co má Knigtriderova shieldmaiden v garáži. Prostě to je to auto, co se mi vybaví při tom když někdo řekne Mustang. Proto mám raději i ten hnusný retro pokus poskládaný z recyklovaných petek a bouraných Focusů.

Pětilitr i výkon jsou famózní. Zvuk supr i když trochu puberta. Vzhled mě fakt nedostává. Záď to je doslova konec. A tuhle zelenou měla kdysi moje felicie f plný. Takže chápu proč to lidi chtěj i třeba bez vé osmy. Cena vypadá doslova výborně. A rok jetej šestihrnek za půlku taky bezva.

Jenže pro mě je to pořád designově zbastlenej ponycar od Fordu. Jako daily asi dobrý beru. Mimochodem to auto vypadá naživo mnohem, mnohem hůř. A to že jsou z toho žurnálové nadšený mě jen utvrzuje v tom, že ne. Prostě to nebude pro mě. Overrated greetings from today, Toyobaru... Sorry a můžete si zamínuskovat jako správný pozéři;)

reagovat
Jakub Pospíšil
14. dubna 2019, 20:49
1

Troufnu si říct, že jsi na Mustanga málo vidlák. Já si to docela užíval, ale když jsem s tím pak parkoval u práce, kde jsem se na parkovací místo musel natřikrát vytáčet, všechno to divadlo mě začalo už spíš štvát. Na to kolem někoho profrčet a udělat zvuky je to ideální. Vzhled mi nepřijde nejhorší, ale za nejhezčího Mustanga pořád považuju toho kolem roku 2000. Bez střechy. Žlutýho. Tak snad časem...

beastar
14. dubna 2019, 22:08
1

To máš koukám podobně ohnutý vkus jako já. A asi i pravdu. Na to projet a udělat zvuky a trochu pomasírovat. Případně pohladit ego pružným zrychlením a tak. Na to je to jistě skvělý. Já si uvědomil , že se mi to nelíbí. Když sem s tim jel do garáže (jasně ne tahle spešl edišn) k tátovy. V noci. A on na mě řve.. nemlžeš s tim krámem trochu opatrně však to ječí svině. Tak tady nemachruj. A já mu řikám tvl to nejde vždyť jedu piánko normálně.

Nemám rád věci co budí rozruch takovým stylem. A už vůbec nemám rád věci který buděj starý sousedy v satelitu za Prahou a těm mladejm děti. Teda jako mám. V tomhle balení mi to nesedí.Mě se prostě líbí 1st gen do toho 73 roku. Ideálně fastback a to starý auta moc nemusim.

Jakub Pospíšil
14. dubna 2019, 22:33
0

Tak první Mustang je samozřejmě klasika a pozná to každej, i babička, když k ní přijedeš na štrúdl v neděli odpoledne. Prostě popkulturní ikona, nebojím se říct stejně jako třeba brouk, ale víc frajerská. Spousta lidí, co se třeba moc v autech nevyzná ti řekne Mustanga jako takovou svojí "dream káru". Ale po referátu od paní Knightriderové, kterak fungují brzdy a jak moc je to neovladatelné jsem se utvrdil v tom, že zas tu klasiku za každou cenu asi nepotřebuju. Leda jako nějaký restomod a to zas stojí fakt nesmysl.

Vojta Dobeš
14. dubna 2019, 22:54
0

Rozdíl je v tom, že současnej Mustang dokáže svýma schopnostma splnit to, co slibuje tím, jak hustě vypadá. Původní Mustang sice uctívám jako nejlepší výtvor v historii automobilovýho marketingu, ale z technickýho hlediska to žádnej zázrak není - respektive skoro by se dalo i vyjádřit opačným směrem. Není to nic jinýho, než tehdejší nejlevnější kompaktní sedan, Ford Falcon, zabalenej do cool kastle, aby to zapůsobilo na tehdejší cool mladý lidičky. Spousta lidí, co si ze starých amerik vyzkouší jen Mustanga, si řekne, že to je normální, že to nejede, nebrzdí, nezatáčí a jenom to dělá zvuk. No, ne tak docela - i v Americe v tý době se dělaly auta, co to všechno uměly líp než Mustang, a leckterý i dneska stojí míň peněz.

Jo a jako bonus se do 1968 fastbacku se svýma 179 cm pohodlně nevejdu.

Moje nejoblíbenější generace je S197 a její facelift...

Jan Machač
14. dubna 2019, 22:56
1

Jak říká Vojta. Ale hlavně já mám nejradši ty srandovní a to tenhle je...

beastar
15. dubna 2019, 00:54
0

Já to samozřejmě chápu a sem rád, že jsem zůstali u věcné stránky celý věci. Proto sem ani jednou nepoužil slova jako špatný, nepovedený, předražený a tak podobně.Protože to bych kecal sám sobě. Nakonec i ten vzhled je subjektivně hodnotitelná položka. A hodně lidem se tenhle vzhled bude zamlouvat jakože je pořád takovej "tradiční". Což vlastně v koncovce do detailu je.

A ano ten "jeden" první Mustang je z dnešního pohledu vlastně hroznej. Z tehdejšího pohledu si myslim, že na tom zase tak špatně není. Pravdou je že byly tehdá lepší auta. Jen takovej dotázek. Dneska neni lepší auto za 1,5 mio? A teď nemyslim osmiválec jako takovej. Prostě lepší auto.... Minimálně mám pocit, že dost lidí (krom logicky fandů US AUT) to auto nekoupí a nelíbí se jim právě z těch skromných pohnutek jako mám já. A to samozřejmě myslim v Evropě. Jinak tuhle filmovou edici jako marketingovej tah a tak vůbec fakt cenim. Z tohoto pohledu je to zvládnutý.

Jinak abych to jako zaobalil. Teď nedávno sem měl oranžovej "5" MY2005, Cologne tzn vlastně docela křáp. A přes všechny nedostatky se mě to celkem líbilo. Nekoupil bych si to pro sebe ani náhodou. Jenže to dělá asi právě ten pokus o odkaz k jedničce tim retrodesignem a takovou tou jednoduchostí.

No nic sem ztracenej prostě to řeknu na rovinu.Uznávám PORSCHE, LAMBORGHINI, FERRARI, MASERATI a někde úplně za pěti plotama auto jako je Mustang:D Soráč.

Pólin
15. dubna 2019, 06:13
0

Ad Beast: dneska, na tom posledním modelu, už se ten kravál dá vypnout ne? Je tam snadnějaký "friendly Neighbour mode":D
ad Vojta: které káry z těch 60s byly lepší, než Mustang? Mě se strašně líbí Corvair, ale nevím, ohledně té nebezpečnosti, co je realita a co báje toho právníčka...

krab
15. dubna 2019, 07:59
0

Mě na tom testu přišly zajímavý různý protichůdný názory : Vojta se bál "udělat drift" a Jeník vesele pálí gumy a "udělá zvuk" :)
Je úplně jedno co bude dělat typický majitel Mustangu, ono to budou hodně rozdílné osobnosti, ale asi si to auto budu muset někdy vyzkoušet, abych věděl jak to doopravdy jezdí. Ta předchozí generace v neupraveném sportovním podvozku v US specifikaci jede velmi ochotně, ale ani nebrzdí, ani nezatáčí a s otevřeným diferenciálem to byla vážně spíš taková exkurze do ameriky 80. let. Což ale dost evropanům může i imponovat. A chápu, že když se to celé upraví, bude to jezdit jinak. Zrovna jako když upravíte Toyobara anebo Miaty. Taky se dá dostat docela snadno na jiný level svezení. Ono taky mě tohle přijde trochu jako smysl Mustangu. Levný polotovar a každej si z něj uvaří co je mu po chuti. Někdo dá 20" chromovaná kola, rychlé pruhy a velký subwoofer do kufru, jiný navštíví dílnu Carlola Shelbyho...

Tenhle novej Mustang vypadá víc evropsky, víc jako hotový auto na kterým už není tolik příležitostí upravovat, i když GT350 se pořád dělá a flat plane V8 5.2 litru točí 8 tisíc otáček. Jednu noticku ohledně jízdy v Mustangu GT 5.0 ( novém) jsem dostal před pár měsíci od předchozího majitele mojeho Infiniti G37S. A tvrdil mi na dotaz jak je s Mustangem spokojený, že motor je jednoznačně silnější, že to má daleko lepší zvuk (slyšel jsem...), ale že jízdními vlastnostmi a podvozkem hlavně to prý kvalit Infiniti nedosahuje. To mi řekl. Přitom Infi už jed dneska šestiletý auto a začalo se dělat vlastně už v roce 2008 nebo 9 myslím... Má ten vybavený nový kus, má i ten magneride a já nevím co všechno, zkrátka pořád je to asi trošku americkej cvalík... Ale jsem zvědavej na nějakou vlastní zkušenost.

beastar
15. dubna 2019, 13:34
0

Polin: Jasně:)) že to jde vypnout. I když právě že to vlastně ani není úplně pravda. Spoustu věcí nevypneš. Ono jde i celkově o tu image. Špatně se to tady píše a vysvětluje. Tyhle konkrétní věci. Z pohledu Jendy testovače je to asi jedno. Do testu máš veselou historku. A jedeš dál.

Krab: S těma jízdníma vlastnostma opatrně. Vzdyt tenhle mustang to už je trochu jiná liga. Nevim jak jezdí tvůj fakeline G37. Takže nechci srovnávat. Nicméně tady novej koník není sice žádná 911, ale ve svojí cenové se pere víc než zdatně.

krab
15. dubna 2019, 13:42
0

S těma jízdníma vlastnostma, to jsem slyšel, tvrdit to sám neumim, nevim. Já až si nějakýho Mustanga z těch novejch co teď jsou na prodej vyzkoušim, tak pak uvidim. Může se stát, že se mi to i bude jízdně líbit.
Ta image - s tou ti teda taky mam trochu problém, tak nějak by to byl jeden z důvodů, proč bych v tom sám asi jezdit nechtěl. Pro mě americký auta nejsou. Ani Corvetty, nic takovýho. Není to můj styl

beastar
15. dubna 2019, 13:56
0

Jasné to je hodně subjektivní tyhle vjemy. Já zase na to slyším samou chválu. V rámci ceny nepřekonatelný. A tak podobně. Osobně na to mám názor který při prodeji případně musím potlačit:D Jinak by to nedopadlo. S Vette problém nemivam to je sportovní model jakože top.

Tomu Mustangu dneska nesluší ty v6. Respektive mi přijde, že je to potom obyčejný. Dostupný. Nemá to už pro mě tu auru, kterou to mělo před lety. Teda u nás v Euro prostoru. Nicméně to je jedno stejně nejsem cílovkou. A ani fanouškem americký produkce. Hlavně ze se kluci baví.

Pólin
15. dubna 2019, 13:58
0

Jo, to je tady trochu problematické...americká auta, ať jsou dneska jakkoliv schopná a použitelná v Evropě, tak tady pořád mají image takových, trochu "aut pro vexláky":D Ale ten pocit mám jen u relativně nových.. u starých bych to tak neviděl.

Knightrider
16. dubna 2019, 13:49
2

Popravdě, mně se tahle generace zvenku vzhledově moc nelíbí. Ale Bullitta bych překousnul. Image neřeším. To mi připadá trochu trapný. Jsem dospělej. Kupuju si auta podle svých preferencí a ne podle toho, co tomu řekne okolí.
Znám spoustu majitelů Mustangů a hromada z nich jsou kreténi. Tak to je. Ale ono to bude ve skupině vyznávající rejži nebo třeba BMW úplně stejný.
Krabe, a proč by sis to půjčoval? Pro tebe tyhle auta nejsou a i kdyby byly sebelepší, tak u tebe v hodnocení dopadnou špatně, to si nemusíme nic nalhávat o nějaký pseudo objektivitě. Prostě to není tvoje krevní skupina. Mimochodem, už minulá generace zajížděla na okruhu stejný časy jako M3, takže byť to okruhovej speciál není, do tragických vlastností to má taky daleko.
O víkendu jsme koukali s paní Knightriderovou na Lotus Elise. Nějakej novější model. Je to hezký, asi to bude i dobrý, ale oba jsme se shodli na tom, že bysme to nechtěli. Nic nám to neříká. Jsou různý auta, tak, jako jsou různí lidi a různý potřeby. To, že mi něco nesedne, ještě neznamená, že je to špatný.

beastar
16. dubna 2019, 14:09
1

Vím že to nebylo určený mě. Nicméně já nenapsal že jsou to špatný auta, protože nejsou. Za ty peníze dneska je to supr nabídka. A od experta Pepy až po ty bible. Žurnály atd. Tak všichni pisálci to chválili. Logicky!

Ono se na tom hledá něco dost blbýho těžko. Čistě za mě je to design a image značky. Nevyhovující je i vnější projev. Je to hrubý auto. A teď se nechci nikoho dotknout. Prostě jezdit autem emerickýho stredostavovskyho školáka nebyl nikdy můj sen. To samozřejmě není případ tajdle bulíta.

Jinak jak píše KN. Jsme dospělý. Každej chce něco jinýho. Věřím že tady bude spousta lidí, který si myslí třeba o Ghibli že je to krám. A je to tak v pořádku. Jenom tu Zondu teda. Tu by měl mít každej v úctě. Jakože best crossover ever.

Pólin
16. dubna 2019, 14:10
0

Neříkám, že kvůli vexlácké image tady v evropě bych si to nekoupil... právě, že bych si Mustanga koupil i přes to. Ono v ČR se na Tebe dívá okolí divně skoro pokaždé, když si koupíš něco jiného než dieselovou oktávku... taky to neřeším, kdo co na to říká...ale že to má takovou a makovou pověst je realita. Otázka pak, nakolik se ta pověst zakládá na realitě...

beastar
16. dubna 2019, 14:19
0

Tak tady pozor. Už éčko a superb třeba ve sportline budí dohady, závist a opovržení! Poznámky typu...kam chodíš krást, kde se dělá na takovou káru. Prostě kde je Passat manažerskej sen. To nic nemění na tom, že mustík je v domovině vlastně takovej golf nebo vokyna f červeným íčku.

Já vlastně na to nemůžu napsat že to stojí za hovno. Jen bych si to prostě nekoupil. Nikdy. Jak píšeme často a je to fakt. Není to moje krevní skupina.

Knightrider
16. dubna 2019, 18:52
0

Polin: Hele, víš, že o spojení US auto = vekslácký auto slyším poprvé? A to se mezi těmahle pikslama pohybuju 20 let a ty různý vtipy a narážky na tyhle auta si tam vyprávíme k pobavení pravidelně. Tak nevím. Asi se v normálním světě pohybuju mezi nějakou jinou sortou lidí.
Octavka, Passat nebo Superb. To jsou auta, co způsobujou závist? Úsměvné. Asi lidi nemají fantazii. Je to o tom, v jaký společnosti se člověk pohybuje. Ostatní mi můžou být naprosto ukradení.
Beastar: Však jo, a tak by to i mělo být. Rozhodovat se o koupi podle osobních preferencí a ne podle toho, co si o tom myslí sousedi. Nesedne ti? Naprosto v pořádku.

Knightrider
16. dubna 2019, 18:57
0

Beastar: Zonda rules, to je jasny. Potřeboval bych z pozemku odvézt haldu hlíny, co mi zbyla po základech od baráku a na to prostě nic lepšího, než Zondu nevymyslíš. :-D

Pólin
16. dubna 2019, 22:41
0

Jak by rekl klasik: Tak urcite:D ...jsme kazdy v jine sorticce. Ty jsi uvnitr te skupinky majitelu US aut, kdezto ja ani zadneho majitele us auta dobre neznam... troufnu si rict, ze to nahlizim vice z venku...

beastar
17. dubna 2019, 12:19
0

Ona Zonda je nejlepší tak nějak na všechno. A na sousedy fakt nekoukám. Jednak jich mám asi tak 70% z Ruska a taky mě nazajímaji. Jde mi o to že prostě ze svou image a názory nebudu a nechci jezdit věcí s aurou jakou má Mustang:D Nikomu to ale neberu. A motorizace na dnešní Európu samo skvělá.

Pólin
17. dubna 2019, 13:44
0

A teď mi řekni, jakou auru podle Tebe Mustang v Evropě, potažmo v Česku má? V US je to auto dvacetiletého kluka ze střední třídy...to víme:D

beastar
17. dubna 2019, 13:59
0

Jo to víme. Protože starší kluk si koupí Camaro a šedivej kluk Vettu nebo Porsche. Ok no pojďme mimo vody novinářů a lidí který auta mají rádi a živí je, nebo je to jejich hobby. Mimo komunitu Knightridera ty si jedou svoje stars n stripes a jako vlastně jejich názor neni důležitej:))

Vox populi...Vox Dei...
Většina lidí vidí Mustanga jako ten hustej drahej americkej sporťák pro výstřední podnikatele a podvratné živly. Alias ten má to drahý americký auto. Ten krade. Navíc je to obecně vzato nepraktický a hlučný. Jsou na to hrozně drahý servisy nikdo to neumí servisovat a má to divnej design. Část lidí si asociuje i pálení gum a pirátství v provozu. Rychlý pruhy alias Viper. Přestože se Ford snaží sebevíc .... i tim civilním designem tahle pověst zůstává....

krab
17. dubna 2019, 14:12
0

Hele já bych to viděl tak, že Mustang byl nejprv v Evropě americká klasika a exotika, kterou si kupujou lidi co chtějí být vidět. Ale ne snobové, ale spíš takoví jakoby rebelové, výstřední lidi prostě. Tím jak se Mustang začal oficiálně prodávat, tak přestal být tak výjimečný a dneska je doslova populární. Je to 2nd level Octavie RS ( v našich zemích...) Prostě hustá, brutálně rychlá kára za dobrý prachy, se kterou se můžu chlubit v hospodě. A teď myslím běžný Mustang GT 5.0. Verze Shelby si třeba lidi kupují stále jako šedý dovoz ze Států a je to auto pro fajnšmekra, má jinýho majitele, jinou image, to jsou lidi co americké sporťáky milují a je to jejich svět.

Pak je zvláštní sorta lidí, kteří jdou a pořídí si ( ať už jakýmkoli financováním) Mustanga 2.3 Ecoboost. Tuhle skupinu upřímně řečeno nechápu. Ale možná jsou mezi nimi hlavně "kravaťáci" kteří si chtějí užít něco jinýho než jejich nudný služebák, ( 20 let už řídí jen Octavie, Passaty, Superby...) a chtějí si automobilově povyrazit. A buď se V8čky zaleknou, nebo nechtějí připlácet, nebo na čtyřválec dostanou extra výhodný podmínky, nebo se bojí manželky, spotřeby, já nevím čeho ... zkrátka koupí si 2.3 Ecoboost. Což v podání Mustangu působí jako nesmysl a popření toho, proč si kupuješ Mustanga :) Ale možná to tak leckdo nevidí...

Pólin
17. dubna 2019, 14:20
0

Já bych třeba do toho Ecoboostu šel... 300 koníků rozhodně stačí a lákalo by mě to, že to bude na předku o 120kg lehčí. Ale to bude asi jediný důvod...s přihlédnutím k tomu, že spotřeba toho 4 válce a 8 válce bude dosti podobná. Jinak o víkendu mi kolem baráku projíždělo standardní GT a ten zvuk je naprosto fantastický...:D Jinak máš, Krabe, asi pravdu... lidi obecně nemají moc koule na to si koupit auto s objemem 5l :D To, že to žere jako bavorák pětka v třílitru už nikdo nechce slyšet... prostě jsi to hovado, co jezdí pětilitrem:D

fortress
17. dubna 2019, 20:09
0

Co jsem tak viděl na srazech tak jsou to většinou amerika fans (freedom, objem ničím nenahradíš boys, americký železo) a pak lidi jako já co by rychlý auto sice chtěli ve dvaceti, ale jsou rádi že na něj maj aspoň v třiatřiceti. GT350 se od dealera koupit nedá a maj jí většinou lidi co to s okruhama myslí vážně a těch i přes proklamace moc neni. Servisuje se to dobře díky komunitě S197 a starších, která je zvyklá si věci dovážet z US a jelikož se auto dost upravuje tak jsou tu i úpravci - mustang evolution atp. Ecoboost se v ČR moc neprodává, ten je pro trhy kde je 5.0 GT zdaněn emisema, třeba v Nizozemsku přijde na 100.000 euro.

krab
17. dubna 2019, 20:39
0

Ty jo, neříkej že mají holanďani takový šílený zdanění ... v Itálii bývávala zdaněná auta nad 2 litry proto ta Ferrari 206 Dino, 208 GTB nebo Alfy 2.0 V6 TB ... ještě že to u nás není

Knightrider
17. dubna 2019, 21:16
1

Mně se líbí, jak taky nad majitelema Mustangů teoretizujou lidi, kteří o týhle komunitě ví úplně kulový. To je totiž ten základ všech těch přiblblých klišé.

beastar
18. dubna 2019, 03:31
1

Knightrider: Teď to neber osobně, ale napíšu to co vidim já. Mě se zase líbí jak se kdejakej nesebevědomej malej umrdanec schovává za slova jako "komunita" a "klub". A tak podobně. Myslím že taky toho moc nevíš třeba o italskejch autech a tak dále. Protože třeba ani nechceš proč ne:)) To ale neznamená, že si nemůžeš myslet, domnívat se a prověřovat či ověřovat klišé.

V tomhle jste vy všichni rádoby klubový borci stejný. Smát se a řešit jiný (značky a tak podobně) to jo. Ale jak se někdo obuje do toho vašeho hned z toho děláte závěry a jste z toho v piči jak malý děcka na písku. Tolik k tématu. Resektive přímo k Mustangu. Pár majitelů chtě nechtě znám. Některé osobně. A procentuálně je mezi nimi stejně idiotů jako všude jinde.

Knightrider
18. dubna 2019, 05:35
0

Však o těch idiotech jsem to psal už nahoře.

Pólin
18. dubna 2019, 07:13
0

To je přesně ono...naštěstí si můžeš myslet, říkat a psát naprosto cokoli. A pokud člověk umí diskutovat, tak se nepohoršuje nad názory ostatních a třeba napíše svůj pohled na věc a snaží se ho podložit nějakým smysluplným základem, nebo nejlépe fakty. Koneckonců proto si myslím, že tady na Autíčkáře všichni chodíme... jsou tady pod kvalitními články možné i kvalitní diskuse... A hlavně bych rád připomenul, že se stále bavíme o takové, relativně podružné, věci jako jsou auta...:D

Knightrider
18. dubna 2019, 08:15
0

Beastar: My z toho vubec nejsme v pici. Jak jsem psal nahore, temahle ruznyma zkazkama a klise se tam bavime i mezi sebou.
Mne spis pripada, ze to jste vy, kdo nejak moc resi, co na to rekne okoli a jakou to ma povest. Ale to je celkem jedno. Primarne je to o tom, jaky je to auto a co muze nabidnout.

custom1
15. dubna 2019, 07:40
0

Mně se nový Mustang líbí. Hodně se mi líbí! A Bullitt vypadá fantasticky!
Pro mě to ovšem není, je to na mě moc divoké a křiklavé. Rád se v tom svezu, ale vlastnit bych to nechtěl. Ani Camaro, ani Challengera.
Ale jsem moc rád, že tahle auta jsou a že mi vždy vykouzlí úsměv na tváři, když je vidím :)

reagovat
ToMyx
15. dubna 2019, 11:45
0

Na fotkách vypadá skvěle. Svalnatý zvuk taky fajn, ale naživo jsem si nemohl pomoct, že je to trochu pouťovka, která navíc vypadá tak trochu otekle. Na papíře a v reklamě to vypadá sexy, ale naživo jsem z toho zase tak odvařenej teda nebyl. Ale to je zase ta subjektivní věc s designem, no..

reagovat
beastar
17. dubna 2019, 12:22
0

Jo to sem tu někde psal to s tim vzhledem. Včera. No a jedu do elektra odpoledne. A tam stojí bílej Mustang 5.0 zboku. Takovej jak na ol vypadal:) Koukám kdo v tom sedí. A v tom pani krátký vlasy odhadem 50 let, taková ta office type teamleader ve firmě co vyrábí hajzlpapír. Hodně sem si řekl wtf.

fortress
15. dubna 2019, 13:34
2

Já jsem ho (S550 2016) bral za nějakejch 1.1M s 5 letou zárukou. Pokud za tu cenu chcete jiný auto s V8, samosvorem a manuálem tak good luck. Navíc mám roush podvozek, větší kotouče a závodní destičky, sání vzduchu + výkon zvedlej na 470hp a posunutej omezovač na 7500ot. (dohromady cca 125k) Měl jsem na víkend se možnost projet s AR Guilia QV, BMW M2 CP, BMW M3, Audi RS5, Jaguar F-type V6 400hp / V8 565 i s Porsche 911 991.2 GTS a všechno samozřejmě lepší auta, ale za cenu 2x / 3x / 4x / 5x vyšší.

Problém s ním majitele S197 kteří tím že si auto může dneska každý koupit od dealera ztratili určitou exkluzivitu kterou dřív importem z US měli. Jinak je nová generace ve všem lepší.

reagovat
beastar
15. dubna 2019, 13:50
0

To je přesně ten hlavní argument. To nahoře:) A ten zbytek pod tim vlastně taky. Za jedničku je to královský. Však to je za cenu slušně vybavenýho Passatu.

fr
frite
16. dubna 2019, 05:22
0

Prvně gratulace k super auti, je to presne to co bych asi chtěl ale nikdy si to asi neporadím...
Ale jedna technická - myslite že je dobrý nápad pro svou zábavu srát lidi ve 4 ráno bordelem z výfuku? Ony ty blbinky za provozu štvou lidí i pres den natož v noci.
Ono je pak dost těžké pro autickare nebyt před širší veřejnosti za kokota a v důsledku to vede k tomu že tam kde je legislativa benevolentní a tyto výuky připouští tak za 5 let nebude...

reagovat
fortress
16. dubna 2019, 09:58
0

před FL hlučnej tak neni a Bullit má klapky výfuku právě z toho důvodu. Navíc kdo musí vstávat ve 4 ráno si většinou mustanga nekupuje.

DanielK
16. dubna 2019, 12:05
0

Hodně pěkné, jen mi chybí vepředu ten znak mustanga :)

reagovat
Ja
Jakub S.
17. dubna 2019, 09:15
0

Musím říct, že je to perfektně napsaný článek! Skvělé čtení a upřímná radost z tohoto auta.

reagovat
gramo
17. dubna 2019, 09:58
3

A hlášku "hele do toho vlezeš a to ti normálně sníží IQ o padesát, to je super!" pod tím korunuje fotka rádia, kde svítí "Dalibor Janda - Žít jako kaskadér" -- to se fakt povedlo! :D

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Lincoln Continental Mark V 1979
Lincoln Continental Mark V

1979 rok výroby
117 koní výkon
6 600 ccm objem

Chrysler Pacifica  2007
Chrysler Pacifica

2007 rok výroby
250 koní výkon
3 500 ccm objem

Dodge Avenger 2.0SXT VVT benzin 2009
Dodge Avenger 2.0SXT VVT benzin

2009 rok výroby
180 koní výkon
2 000 ccm objem

BMW Řada 5 528i 2000
BMW Řada 5 528i

2000 rok výroby
190 koní výkon
2 793 ccm objem

Dodge Avenger SXT,VVT 2009
Dodge Avenger SXT,VVT

2009 rok výroby
160 koní výkon
2 000 ccm objem