Následující příběh možná znáte sami. Jdete po ulici/jedete v provozu, přemýšlíte o svých věcech, když vtom okolo vás projede auto, které jste opravdu vidět nepotřebovali. Víte totiž, že po zhlédnutí jeho tvarů budete ještě nějakou chvíli trpět. Neříkám, že vás musí nutně přímo naštvat nebo znechutit, stačí, když vás podráždí nebo vám trochu ublíží.
Samotnému se mi to stalo minulé úterý, když jsem v Praze vracel svou testovací C4X (recenze bude k přečtení příští týden) a vyzvedával Focus ST pro Davida. Mám tři auta, která mě z různých důvodů bolí potkat, a v ten den jsem je v našem hlavním městě zaznamenal všechna. Mé vjemy byly natolik intenzivní, že mě přivedly na nápad k dnešnímu článku z rubriky Autíčkář se ptá. Z jakých aut jsme smutní?
Než se vytasím s těmi svými, musím uvést, že za žádných okolností nemám v plánu urážet majitele uvedených vozů. Každý máme právo jezdit v tom, v čem chceme. Jen vám tu pro ilustraci předkládám, nad čím a proč trpím já, abych trochu rozdmýchal diskuzi.
Škoda 105/120
Začnu asi nejtradičnějším českým otloukánkem, poslední generací škodovek s motorem vzadu řady 742 s obchodním označením dle objemu válců 105 nebo 120 (130,…), kterou jsem potkal na chodovském sídlišti. Abyste mi však rozuměli, já nejsem smutný přímo z ní. Jistě, objektivně je hrozná a je dobře, že její doba dávno skončila, ale to mě na ní netrápí. Prostě taková byla, inženýři svázaní plánovaným hospodářstvím holt neměli moc možností.
Mě u srdce bolí, když z ní někdo teď dělá investičního a hodnotného veterána. Já vím, to už je zde na Autíčkáři ohraná písnička (letos ji dokonce ani Kuba nezapracoval do tradiční Autíčkářovy vrány, jak je stará), ale nemůžu si pomoci. Pokaždé, když to auto okolo mě projede, naskočí mi v hlavě vzpomínka na veteránské srazy, kde stopětky/stodvacítky stojí klidně hned vedle vozů značek jako Alfa Romeo, Porsche nebo Jaguar a kazí mi úhel focení.
Musím se přiznat, že tady mám opravdu problém pochopit myšlenkové proudy jejich majitelů. Dobře, ať si jezdí škodovkami, když jim za takové trpění ta “nostalgie” stojí. Ale proboha, proč je berou na výstavy? Vždyť to auto není ani hezké, ani vzácné a nikdy nedemonstrovalo jakýkoliv úspěch značky (snad s výjimkou Škody 130 LR, ale s tou mají sériové kusy pramálo společného), spíš naopak. Ach jo…
Honda S2000
To je obrat, že? Po tom, co tři odstavce píšu o obecně asi nejvíc skličující škodovce historie, najednou chci tvrdit, že smutek může způsobit i tak zajímavý vůz, jako je Honda S2000? Že je možné trpět z dvoumístného roadsteru s krásným designem a úžasným dvoulitrovým čtyřválcem točícím devět tisíc otáček, kterému k úplné dokonalosti chybí jen o ždibec komunikativnější řízení? Píšeš trošku ode zdi ke zdi Jardo, nemyslíš?
Vidíte, a ano, přesně to chci udělat. Vždy, když S2000 potkám, mrzí mě to. Stalo se to i v ono úterý, kdy jsem zahlédl stříbrnou v Hostivaři. Jsem z ní však úplně jinak smutný než ze stopětek. Tato Honda je mým nesplněným dětským snem. Pošilhávám po ní už od roku 1999, kdy ji představili. Jenže v tom nejsem zdaleka sám. Vlastně po ní kouká tak moc lidí, že autu vůbec neklesla cena a je na svůj věk až nepřístojně drahé.
Kdyby to však bylo jen o ceně, tak bych to přežil. Sice stále víc chápu, proč spousta lidí před ní dává přednost o něco jednodušší a pomalejší ale mnohem dostupnější Miatě, nicméně já bych si to klidně lízl, už jen pro ten pocit. Šetřit umím a žijeme jen jednou. Jenže cenou to u S2000 skončit nemusí. Její podvozek umí dost kousat. Také prý k totální škodě vůbec nepotřebuje velkou nehodu, stačí malé drcnutí do zadního nárazníku.
Jinými slovy, nemalé prostředky vynaložené na pořízení vozu se mohou velmi rychle změnit v prach. Moc nepomůže ani havarijní pojištění, po nehodě bych musel znovu hledat nějakou hezkou (nechci kus ve stavu na dojetí, nedejbože upravený), která bude stát minimálně stejně. A když se najde a koupí, zase budu v začarovaném kruhu bázně jako u té první. Přesně tyto důvody mi brání v jejím pořízení. Takže vždy jen smutně koukám, když má někdo větší odvahu než já. Ach jo…
Citroën DS5
Ani jedno z výše jmenovaných aut mi však nezpůsobilo takovou úzkost jako Citroën DS5, brázdící zmíněné úterní odpoledne Pražský okruh. Právě ono je vítězem klání o nejsmutnější auto mého světa a důvod, proč jsem napsal tento článek. Je to logické, jsem fanouškem značky, takže jedině Citroën mě může nejenom maximálně potěšit, ale i zklamat. A s DS5 se mu to povedlo zatím úplně nejvíc!
Jistě, ono vzniklo několik ne úplně veselých modelů. Mohl bych třeba láteřit nad pocitovým zlevněním současné nabídky nebo odstraněním hydropenumatiky. Jenže malé citroëny byla vždy jednoduchá auta, takže v tom nevidím takový problém. V případě koulí jsem pak nějak přestal (tolik) plakat po vyzkoušení C5X, jejíž elektronické tlumiče také dokáží zajistit příjemně plavnou jízdu.
Naproti tomu u DS5 nejsem schopen zůstat klidný. Mohlo být nejvíc nejlepším citroënem své generace (představeno v roce 2012). Mělo správně nekonvenční design, zajímavě řešenou kabinu a takový ten potřebný pocit jiného světa, kterým oplývaly všechny vrcholné modely. Klidně by se mohlo postavit vedle třeba XM a nepůsobilo by nepatřičně. Jenže to všechno značka úplně zazdila jedinou, ale o to horší věcí: podvozkem.
Přestože se DS5 svým číselným označením řadí do střední třídy (byť, pravda, délkou je tak na pomezí), nedostalo šasí z modelu C5. Místo toho je výrobce osadil prodlouženou verzí jednodušší platformy z kompaktů, jež debutovala už v roce 2001 v Peugeotu 307. Aby toho nebylo málo, už tak nepříliš povedenou konstrukci ještě “vylepšil" tvrdším odpružením, což je samozřejmě u nejvýš postaveného citroënu nabídky logické, že? Návdavkem začal na nápravách vyvíjených původně na kola rozměru maximálně 205/55 R16 kvůli stylu používat rozměr až 235/40 R19.
Jak myslíte, že se takto naladěný podvozek s vlečenou zadní nápravou a přehnaně velkými koly na silnici choval? Ne, bylo to ještě horší. Marně vzpomínám na prkennější auto, než bylo DS5. Měl jsem je kdysi jako nové půjčené hned několikrát, abych zjistil, jestli se to v průběhu času lepší. Nelepšilo. Jízda v něm byla vždy nepříjemná do takové míry, že jsem pokaždé prohlásil, že toto auto mi do domu nesmí! Tolik promarněného potenciálu. Tak blízko bylo k citroëní dokonalosti. Ale marná sláva. Achjo…
Takový je můj seznam aut, která mi způsobují smutek. Jak jste na tom vy? Majitelům jakých vozů máte potíže rozumět? Máte i vy svůj sen, jenž není radno přeměňovat v realitu? Které auto vás natolik zklamalo, že jste při setkání s ním pokaždé podráždění? Diskuze je vaše.
20. května 2023, 09:24
0
Jednickove BMW a A-Klasse s prednim nahonem, Multivan T7 na osobnni platforme.
20. května 2023, 10:02
8
Napadá mě snad jen jedna obecná, ale všeobjímající kategorie - krámy, co hulí jak dýmovnice. A je jedno, jestli to je nafta nebo spálený olej.
Druhá kategorie, která mě neštve, ale je mi z ní smutno, jsou všechny auta SUV. Proboha proč?
20. května 2023, 10:50
0
ad Škoda 120
Ona JE hezká.
Hezčí než spousta jiných aut své doby, klidně i značek mnohem věhlasnějších.
26. května 2023, 10:39
1
Jako je hezká, oni si tenkrát dovolili udělat tvarový světlomety, blinkry přes roh, velkoplošný světla vzadu, plastový nárazníky, více skloněný skla (to prozrazuje konstrukční stáří třeba u žigulíku). Takže ona v hezkém stavu je opravdu sice obyčejné, ale hezké auto.... Soudobý golf vypadal zastaraleji, díky svým kulatým světlům a blinkrům v nárazníku. Technicky už to bylo ale out. TOP verze 130, které měly konečně odpovídající motor a zásadně lepší podvozek, který řešil nejen grip, ale i zásadně snížil vnitřní hlučnost, jsou vzácná věc a oproti klasické verzi jsou to choulostivá krůťátka... Ona byla hezká i první verze, užovka, která měla jen na mírně upravené technice zcela novou karoserii, která měla právě ta skloněná skla a look, který vytěžil vše možné ze 720 a jako seddesátkové auto byla vzhledově vlastně taky moderní a svěží, pokud se tam nenechaly ty 14" kola ze stovky a dalo se tam něco normálního... Protože 13" škodovácká kola jsou vlastně taky hezká... Tenkrát se snažili dělat i plecháče zajímavé. Hezká kola uměl Opel, Fiat, BMw, Renault...
Je ale věc, která mne na š120 sere ze všeho nejvíc a je neřešitelná... To, že si prostě nemám kam dát levou nohu a je skrčená nad spojkou... Důvod proč je náprava tak blízko kabině je ten, že tím získávali trakci předních kol pro brzdění, když předek je lehký... To že je to auto staré, ty soudobé v +-litrové třídě nebyly všechny lepší, byly i horší, například dvanáctka žigulík je takový obhroublý a hlučný krám, že škodovka je lepší auto.... To že je to slabé je dáno tou třídou kolem litru a věkem....
20. května 2023, 11:21
4
Emková 120 neni ošklivý auto. Má to čistý vyvážený linie. Nechme stranou techniku nebo bezpečnost. Ještě před pár kety jsem s jednou běžně jezdil a ic mi nechybělo. Ano je mi smutno jakej z toho "krpálci" poklad. A ktěm akcím - no když to tak ma pořadatel nastavený, že postaví prvorepublikovou bugatku vedle 120L tak je .i smutno z pořadatele, ne z účastníka.
Mě je smutno ze všech těch suv na ketery nezbyl řidic a tak se s nima v marnym pokusu o parkování pere ženská, ktera by nezaparkovala ani se Saxem.
20. května 2023, 11:22
0
*jakej z toho "krpálci" udělali poklad.
21. května 2023, 08:47
3
@rock @martin_100 Neberu vám to, ale ve škodovce nic hezkého vážně nevidím. Možná to bude i tím, že ji mám z mládí zafixovanou hlavně z konce její kariéry běžného českého auta, tedy jako zdaleka největší popelnici na parkovišti s vyhnutými zadními koly a třemi odstíny laku. Ale mně prostě hezká nepřijde, nemá žádný design.
21. května 2023, 09:35
2
můj odpor ke škodovkám je obecně známý tak to trošku rozvedu. Vyvážené linie tam opravdu nevidím, to už líp vypadala ta starší generace s kulatýma světlama. Tenhle "moderní" předek ještě víc zdůraznil ten zvláštní dojem tak typický pro tahle auta, že tomu nekdo do kufru naložil něco moc těžkého, třeba motor. Dopředu motor zapomněli dát a v kufru je náhradní. Stárnutím podvozkových komponentů se tento jev zdůraznil do stavu "sednul na to slon". Vlastně jediná modernizace která trochu stála za řeč byla změna řízení z děsivě šokujícího maticového na celkem použitelné hřebenové, ovšem při zachování prehistorické konstrukce přední nápravy. Což věci opravdu neprospělo. Jak onehdá pravil Vaculík se SM, složitý to je jak mlátička na cibuli. O hluku v kabině bylo napsáno mnoho, byl v tom kravál jak v čertovým mlejně, podle randálu se dala odhadovat rychlost a otáčky, podle toho do zrovna rezonovalo, dunělo a drnčelo. Jo je mi smutno že se z takovýho bazmeku který měl být zakopaný o půlnoci v neoznačeným hrobě dělá taková svátost.
21. května 2023, 09:54
1
Svátost z toho nedělám, ale auto bez designu? Opel Kadett D, Alfa Romeo Arna, Toyota Corolla (E70), to byla auta bez designu. Další, jako třeba Fiat Regata, snahu o design měla, ale tam by zase bylo lepší, kdyby se na to vykašlali.
Zlatá Š120 M.
21. května 2023, 15:29
3
Design dobovy, pružiny unavené. Spousta lidí u těhle aut kašlala na servis. Mini byl tak strašnej krám a vyrobili se jich mraky. Každé auto si najde svůj okruh fanoušků i odpůrců.
21. května 2023, 18:16
1
nene, to nebyly unavené pružiny, to takové prostě bylo. Podívej se na ty fotky v článku, to není žádná utahaná kačaba, to jsou katalogový obrázky a stejně to vypadá viz co jsem napsal výše.
21. května 2023, 22:05
2
Tak ono to má vepředu frunk, takže když se do něj něco naložilo, tak by to oralo přední nápravou silnici.
A vůbec, z dnešního pohledu to byl dynamický design, to auto vypadalo, že akceleruje, i když bylo zaparkované.
22. května 2023, 07:38
1
Já dával dozadu péra z rapida. Ty byly delší takže zadek byl naopak o kousek vejš než předek a kola byly rovně.
Kdyby bylo emko s nějakou "normalní" technikou a trochu kvalitněji postavenýtak by bylo supr. Ten design právě nebyl vůbec zkej v tý době. Koukáme tu na to bohužel optikou, že to byla komoušská chudobka na velmi zastaralym technickym konceptu. Ale v rámci východního bloku to bylo designově celkem svěží.
Co tehdy v době kdy přislo emko bylo? Trabant a wartburg beze změn 20 let. U warta nova maska. Volha, žigul moskal taky po 20 letech nový plastový masky jinak prd. Poláci jeli furt stejný auta beze změn. Emko byl "facelift" celkem povedený užovky po 6 - 7 letech. Ovšem facelift poměrně rozsáhlej nejen na vizuálu ale hlavně na technice. Což u "konkurence" z vychodního bloku nebylo. Tam byly změny kosmetický.
22. května 2023, 08:33
0
Když to beru přísně, tak v době vydání eMka měli poláci Polonez. Kterej teda sice měl výklopnou zadní stěnu, ale bohužel nesklopný opěradla zadních sedaček, čímž se to lehce degradovalo. A vypadal moderně (v intencích východního bloku), ale byl to překapotovaný Fiat 125p, takže technika ze 60. let...
Favorit, Samara, Aleko i Tavria se teprve chystaly
22. května 2023, 09:18
0
Jo tuty předohnaný křápy už byly celkem moderní vzhledem. Zpracovaní kulhalo. Ještě fakír a samara ušly ale aleko a tavrie? To byly ukrutný krámy hned od novoty.
Polonéz měl sice vyklopnou záď ale design byl strašlivej. Po faceliftu v 90. letech už to šlo ikdyž technika byla furt z doby kamenný.
22. května 2023, 10:39
2
Mně se původní Polonez líbil víc než faceliftovaný :-).
Tavria doplatila na zásah úředníků a centrálního plánování, podle původních návrhů to takový děs být neměl, ale byla odkázána do patřičných míst. Ale úplně škaredě nevypadala; takový normální třídvířko. Vlastně hodně připomíná soudobé Polo Mk.2 Coupe. Jestli budeš mít někdy náladu, zkus si najít, jak vypadaly odvozené verze: existoval kombík a liftback se stupňovitou zádí ála první Toledo. A to byly teprv dílka :-)
Aleko z nich vypadalo nejmíň moderně, 10 let starý design se nezapřel a v Moskvě z něj nějak dokázali odstranit ten náznak švihu a elegance, který původní Simca měla :-/. Tam opět platilo (alespoň pro mne) zlatá Š120M.
22. května 2023, 12:55
1
Já musím říct, že jako majitel Škody 120 GLS pozoruji takový zvláštní jev, že byť se z mého pohledu nejedná o můj nejhezčí, natož nejzajímavější vůz, vyvolává škodovka nejvíce zájmu okolí kamkoliv přijedu...ono s ní teda moc nejezdím, protože je jízdně, hezky řečeno, specifická, ale díky tomu zas má najeto za svůj život 24 tisíc km, protože s ní nikdo nechtěl jezdit:), ale že by byla ošklivá bych tedy rozhodně neřekl a lidi, když ji vidí, se spíše rozzaří, hlavně starší ročníky.....
22. května 2023, 14:41
1
Chtělo by to sundat přebytečné lišty na masce a na dveřích a pak ty krytky nasávání. Doplnit chromované lišty dolního okraje oken a kovové pásky na stírátkách. A taky musí být chromované poklice s okružím s víceotvorovým vzorem – což jasně, že tady jsou zjevně sundané.
Jinak je ale tohle pěkný odstín, co měly ještě poslední 110R.
22. května 2023, 21:04
0
Jo variant Tavrii bylo spoustu, některý i hezký ale k bám a dál na zapad se to nedostalo.
Po revoluci to vylo nejlevnější novy auto na našem trhu. Bohužel velmi nekvalitní takže ani pohlednej design jejich pověst nezachránil. Kolega v bejvaly práci to měl od novoty. Měl to na chalupě ve stodole a nějak to nedokazal dát do šrotu. Sice říkal, že to ma prd najeto ale prej se to sralo od nova děsivě takže to po pár letech zavřel do stodoly a chodil se na to koukat.
Přecijen to bylo jeho jediný a jestěk tomu nový auto.
20. května 2023, 12:22
-1
Me je smutno kdyz vidim nebo slysim zanedbane nebo jinak dojebame auto. Budto si zaslouzi smrt zehem v hutich nebo posledni odpocinek na vrakaci jako darce organu.
Ruzne vytunene nebo na terenak prestavene auta mi taky vadi. Ale ty aspon rozdavaji radost.
20. května 2023, 15:25
2
BMW X6 - ošklivé, nepraktické, dobře nejezdí zato hodně žere. Mohlo by tady být spousta jiných SUV “coupe”, ale tohle je pro mě zakladatel kategorie (já vím SsangYong Actyon byl dříve) a takový symbol přeměny BMW, kdy opustilo svoje hodnoty a vydalo se jinak velice úspěšnou cestou čisté komerce.
Alfa 159 - nádherná, ale mrzí mě když si uvědomím o kolik by mohla být lepší, kdyby se v ten moment právě nešetřilo.
Golf 8 - po generace nudné, decentní a celkem pohledné auto, jehož hlavní devízou byl user friendly přístup a bezproblémová funkčnost. Tady si vývojáři řekli “Nein, wir werden alles schlechter machen!” Zaměřili se na silné stránky, ty zhoršili a ty slabé nechali být.
20. května 2023, 15:31
8
Smutno je mi z těch aut, která kdysi byla na každém rohu a dneska nejsou.
je mi smutno za každou Calibru (Probe, 406 Coupe, Corrado, 200 SX, Celicu, Prelude etc., etc., etc.), kterou nepotkám.
20. května 2023, 17:08
1
Co mi způsobuje bolest při pohledu? Asi C5 x7, protože ji vidím každý den doma. Jedna věc, že to je poslední auto od Citroënu s hydropneu a tedy pohřbení jedné slavné ságy, kdy se Citroën trasformoval na řadového výrobce oteklých ledniček, druhá věc pak, jak moc Citroën pohřbila spolupráce hlavně s Fordem, plus celkově (jak kamarád prohlásil) macešsky se Citroën chová především k tomuto modelu nedodávkami dílů (to už jsem si rovnou mohl koupit japonce a i tam si myslím, že je to s dostupností dílů lepší, než u C5 x7).
Pak to je cokoli novějšího od Citroënu, design oteklý, beztvarý, všechna auta si jsou podobná (na první pohled třeba poslední C3, C3 Aircross vypadají naprosto stejně, stejně tak je pomalu problém od sebe na první pohled zepředu odlišit C3, C4, C5X...
20. května 2023, 19:12
2
Zdá se mi, že tu je nejasnost co je vyztek na auto a co smutek. Vztek mám na spoustu aut, ale smutek jen z auto co jsou krásná, mají potenciál se stát i veteránem nebo leštěnkou, ale uživatel je prostě przní...
21. května 2023, 15:26
3
Já jsem smutnej z modernich aut. Zatím co do starého sednu a jedu. V novém musím povipínam všechny asistenty co jde a stejně ve finále řídím přeposilované auto s nulovou zpětnou vazbou, příšerným výhledem, dotykovým nesmyslem a musím hlídat zbylé asistenty aby neprováděli nějaké blbosti. Taková auta mě fakt řídit nebaví a často mě jízda s nimi spíše štve.
10. července 2023, 14:54
0
To je zcela přesný popis.
JENOMŽE dnes řízení auta nemá na starosti řidič, ale asistenti.
Je náš problém (dinosaurů), že auto nevyužíváme tak, jak automobilka zamýšlí -> sednout, připoutat, zadat trasu, odložit si ruku na volant a s vypatlaným výrazem civět na telefon nebo nastavovat změnu barvy ambientního osvětlení na dotykovém displeji, protože se právě teď cítím být žehličkou.
22. května 2023, 12:42
3
Mě vadí takový dvě podskupiny aut v dnešní době ... je to trošku přenesený téma, ale s tím co píše Jaromír to trošku souvisí. První typ aut jsou fakt mizerně renovovaná socialistická auta, která přijedou na jinak sraz plný skutečně zajímavých aut. To jsem viděl třeba teď včera v Dobřichovicích a bylo tam pár aut, že když jsem to viděl, říkal jsem si, to by mě teda huba fackovala, tam něčím takovým přijet .. prostě škodovky div nenatřený štětkou, mizerně opravený erko nebo úplně nejodpudivější přiklad pro mě - žigulík co přijede v těch dobovejch bílo-žlutejch barvách "VB" , to je pro mě vizitka absolutního nevkusu těch lidí ..
A pak mě vadí něco úplně z jinýho soudku a to jsou auta, která se dneska kupujou stylem "jsi na pořadníku, možná ho dostaneš dřív, když si připlatíš, přeprodáme ti tu kvótu/objednávku". To je něco, co mi jde taky silně proti srsti. Ono se pak samozřejmě s odstupem času ukáže, že bublina byla přefouklá a když to auto budeš chtít, cesta se najde a nemusí to stát ani nakonec nic navíc. To jsou prostě takový ty rádoby kšeftíky co si někteří myslí, že na nich vydělají, když si naobjednají u několika dealerů naráz třeba ty Toyoty GR86 a pak si myslí, že přeprodají s hezkým profitem ty objednávky dál.. Tak to je taková zvláštní pachuť co cítím, když teď vidím třeba tuhle novou Toyotu, že je okolo toho momentálně tenhle humbuk ... a ono je podobnejch aut víc
22. května 2023, 12:52
0
Je spousta aut, které když potkám, mám radost. Ale u několika posléze převáží smutek:
Saab 9-5 poslední generace, protože byl fascinující a nikdy nedojde k rozšíření jejich řad.
Volvo vrnící svým pětiválcem, protože ty motory mi přišly geniální po všech stránkách, a automobilka dnes směřuje úplně někam jinam, než když je přiváděla do života.
Libovolný Fiat z devadesátek, protože to ještě byla automobilka, která vyráběla celé spektrum aut, které dnes již neobjeví. Za všechny Coupe a Marea.
23. května 2023, 16:15
0
Linkový autobus. Bo jak by odjeli ze zastávky dřív, tak mají pokutu, proto se cestami silnou snecim tempem a závaží.
Na podobné téma jsou Aviatici a další podobní černí nákladní hulici. Kór když je potkám někde v serposkach v kabrosi.
23. května 2023, 17:59
6
Smutným mě dělají lidi, kteří si neváží svobody provozovat auto, jezdit kdy chci a kam chci, s kým chci a proč chci. Lidi, kteří auto nepotřebují, pro které je auto fujky, ale jenom do doby, dokud se z Prahy, Brna, nebo Olomouce nepotřebují dostat třeba do Blavy na letiště spálit pár tun kerosinu cestou na Bali...
Lidi kteří se neustále diví, že půlka dieselů nemá filtr, a není možné jim vysvětlit, že ta půlka dieselů na našich cestách mít filtr ani nemůže, protože v roce 99 takovou věc výrobce ani nenabízel...
Lidi, kteří mají potřebu druhým vnucovat svůj názor a neumí pochopit, že do práce na kole/koloběžce/skateboardu prostě jezdit nebudu. Ani v létě, ani v dešti ani ve vánici, ale ani v pěkný vlahý den, protože prostě nechci. A naopak když chci, tak pojedu ( a co jsem se najezdil...) a nebudu z toho dělat slávu, že je to prostě moje věc.
Není mi smutno z aut. Není mi smutno ze škodovky v barvách VB (vždyť většinou v tom jezdili dopraváci s bílou čepicí - politika fakt nemusí být všude), ani auta se štětkolakem, ani auta s řasama kolem světlometů, ani s autama s kolama do Áčka a ledkama na podvozku. Vždyť to je něčí koníček, někdo se tomu v garáži věnoval, aby se odreagoval, aby byla sranda...to není míň ušlechtilé, než restaurování v muzeiním duchu. Určitě to nepatří na stejné akce, ale svoje místo v živitě to má. Pro koho jsou auta pozitivní součástí života, ten má moje sympatie.
Pořád platí, že auto není cíl, je to prostředek k dopravě, ke svobodě, k zábavě.
31. května 2023, 12:55
0
Téměř každý crossover nebo SUV co si hraje na rodinný auto... Rádoby teréňák do města pro maminy aby se cítily majestátně při převozu své ratolesti do školy 3km od domu.