načítám data...

Alfa Romeo 156: Znovuzrození značky

Alfa Romeo není značkou, které se podaří všechno, na co sáhne. Když už se tu ale něco povede, potom to stojí za to.

zobrazit celou galeriiHistorie: Alfa Romeo 156: Znovuzrození značky

Každý petrolhead by měl alespoň jednou za život vlastnit Alfu Romeo, Fiat neumí vyrobit auto, které se do týdne nerozpadne a jediná pravá Alfa Romeo je červená, dvoumístná, nemá střechu a řídí ji Dustin Hoffman. Tak, povinné fráze máme za sebou a teď už se můžeme bavit vážně. 

Devadesátá léta znamenala pro Alfu Romeo přelomové období. V rámci racionalizace výrobního programu koncernu Fiat se změnila pravidla. Ani Alfa Romeo už si nemohla stavět auta jen tak, racionalizace a efektivita řídila osud italského automobilového průmyslu. A je dobré si říci hned, že to nebyl tak úplně nesmyslný nápad. Proč nákladně vymýšlet něco, co už tu dávno je? Celý plán fungoval báječně, a to s jedinou výjimkou. Alfa Romeo novými pravidly trpěla jako nikdo jiný. Alfa 155 přišla oproti předchůdci, Alfě 75, o pohon zadní nápravy i unikátní konstrukci podvozku. Najednou to byl jen o něco hezčí Fiat. A to bylo málo.

Situace byla natolik vážná, že po mnoha jednáních v nejvyšších patrech ředitelství Fiatu padlo rozhodnutí – Dobrá tedy, nechme jim trochu víc volnosti. Ne naprostou volnost, to zase ne, ale alespoň trochu víc prostoru pro invenci. A tak se také stalo, když roku 1997 spatřila světlo světa Alfa Romeo 156. Měla pohon vzadu? Ne. Měla zadní nápravu typu De Dion? Ne. Byla skvělá? No to si pište, že ano!

Alfa 156 okamžitě přitáhla veškerou pozornost evropského automobilového světa. Byla totiž překrásná. Nic podobného nikdo jiný nedokázal nabídnout. Čisté linie navržené Walterem de Silvou, výrazná maska zasahující hluboko do předního nárazníku, úzká ostře řezaná zadní světla a ty zvláštní prolisy nad blatníky – celé to působí tak nějak správně. Auto dokonce nemělo ani viditelné vnější kliky zadních dveří, takže působilo trochu jako kupé. A i dnes, po mnoha letech, kdy už by měl být design 156 dávno okoukaný, zastaralý a za zenitem, stále vypadá k světu. Všechno je na Alfě 156 krásné. Úplně všechno. Kliky dveří, zpětná zrcárka, kola.. kamkoli se člověk podívá, nenajde povrch nevytvarovaný k dokonalosti.

Podobné to bylo i uvnitř. Srovnání s konkurencí nemělo význam, tady bylo všechno jinak. Výrazné tubusy rychloměru a otáčkoměru připomínaly staré dobré časy Alfy Romeo, minimalistická středová konzola nesla další tři ukazatele, všechno působilo až spartánsky, dravě a sportovně. A potom tu mohl být dřevěný volant. Opravdový tovární dřevěný volant. Krásný, jemný a dokonale padnoucí do interiéru Alfy. Samozřejmostí byl výběr různých odstínů kůže či speciálního syntetického semiše, který Alfa Romeo nazývá Alfatex. Svou trochou do mlýna přispěly i společnosti Momo a Recaro.

Pod kapotou Alfy 156 se vystřídala celá řada motorů. A žádný z nich nebyl obyčejný. Základ tvořila trojice čtyřválců z řady Twin Spark. Ano, jejich životnost se nedá srovnávat s vozy berlínské taxislužby, vyžadují speciální olej, ale když dojde na charakter, málokterý čtyřválec dokázal v té době vykouzlit řidiči takový úsměv na tváři. Jadrný zvuk, krásná gradace výkonu a pocitově spousta síly, to byly motory Twin Spark. Toho bylo docíleno nejen oním dvojitým zapalováním (každý válec obsluhovala dvojice svíček), byly tu i další vychytávky jako proměnná délka sání či proměnné časování ventilů. Ostatně když se podíváte trochu detailněji na jednotku 1750 TBi, kterou ještě dnes najdete například ve skvělé Alfě 4C, možná vás překvapí, že základem tohoto motoru je stále ten stejný Twin Spark.

Dvoulitr svým výkonem 150 koní dokázal Alfou již pěkně hýbat. Komu by ani to nestačilo, pro toho byla připravena další lahůdka. Jeden z nejslavnějších motorů vůbec, Alfa Romeo 2.5 V6 ‘Busso’ – přes 190 koní a zvuk, jaký dokázal vytvořit jen tento motor. Kromě benzínoých jednotek se pod kapotu Alfy 156 nastěhoval i diesel. Ale ani tady to nebyl jen tak nějaký diesel, Alfa Romeo pro model 156 vynalezla technologii common rail. Díky tomu dostal čtyřválec 1.9 JTD i pětiválec 2.4 JTD kultivovanost a výkonovou křivku, jakou dosud žádné naftové auto nemohlo nabídnout.

O přenos výkonu se kromě standardní manuální převodovky mohla starat i jedna ze dvojice převodovek automatických. A ani tady se nejednalo o obyčejné převodovky. K motoru 2.5 V6 byla k dispozici automatická převodovka Q-System klasické koncepce s hydrodynamickým měničem a čtyřmi stupni. Co na ní tedy bylo zvláštní? Byla tu možnost ručního řazení. V té době ještě většina automatů umožňovala pouze omezit maximální zařazený stupeň, v Alfě jste si jej ale mohli vybrat. A to ne jen tak pohybem páky vpřed a vzad, Alfa Romeo tu měla klasické ‘háčko’. Přiznám se, že jsem nic podobného předtím ani potom nikde jinde neviděl.

Druhým automatem v nabídce byla převodovka Selespeed, dodávaná na přání k dvoulitrovému Twin Sparku. Na ni se názory liší, já jsem však přesvědčený, že je to dáno především nepochopením jejího významu. Klasické automatické převodovky berou autům jiskru, najednou jim chybí síla, zvuk se mění v rozbředlé táhlé vytí, zkrátka není to ono. Selespeed byl klasickou manuální převodovkou se spojkou a vším okolo, jen namísto lanovodů jej ovládal robot. Byl pomalý? Oproti manuálu ne. Oproti převodovce Q-System vlastně také ne, protože ta sice řadila plynule, ale ve skutečnosti to trvalo nějaký čas, než se měnič opět zamknul na dalším stupni. Tak v čem byl problém? V tom, že to působilo, jako kdyby řazení bylo pomalé. U manuálu si musíte všechno obstarat sami. Spojka, páka dopředu, doprava, dopředu, spojka – a jedem. U robota toto proběhlo úplně stejně, možná dokonce rychleji (ve vyšších otáčkách, kde Selespeed řadí rychleji, určitě), ale z pohledu řidiče, který jen cvakne páčkou na volantu, to prostě působilo jako prodleva. Přitom byl Selespeed vážně fajn. Podřazoval s veselými meziplyny, nebral autu výkon a dovoloval řadit s rukama na volantu.

Už jsem se zmínil, že náprava De Dion byla jednou pro vždy pryč. To však neznamená, že by Alfa dostala nějaký obyčejný podvozek. Vzadu bylo použito zavěšení McPherson, vpředu se usadila dvojitá lichoběžníková ramena s unikátní geometrií Alfy Romeo, díky které je přední kolo vždy a za všech okolností kolmo k asfaltu – ani v plném rejdu se ‘nevylamuje’, jak se to děje u jiných aut. V kombinaci s extrémně přímým a poměrně tuhým řízením, jaké nemělo a snad dodnes nemá mezi sedany střední třídy obdoby, se ovládání téhle Alfy stávalo skutečnou zábavou.

Po sedanu následoval kombík Sportwagon, jehož linie neubíraly nic z elegance sedanu. Ani tady nebyly viditelné zadní kliky a díky svažující se střeše zakončené krásně integrovaným spoilerem bych se nebál Alfu 156 Sportwagon nazývat spíše shooting-brakem, než kombíkem.

V roce 2002 přišel první facelift. Zvenku se toho změnilo jen málo, černé otěrové lišty v náraznících nahradily lakované a to je tak všechno. Mnohem více se však změnilo uvnitř. Alfa 156 totiž nejen působila spartánským dojmem, když se objevila na trhu. Ona svým způsobem spartánská i byla. Tempomat? Ne. Automatická klimatizace? Ne. Kvalitní audioaparatura? Bohužel. A tak bych mohl pokračovat. A právě to se změnilo s prvním faceliftem. Auto dostalo novou přístrojovou desku, dvouzónovou automatickou klimatizaci, aparaturu Bose, ve výbavě na přání se objevily xenonové světlomety či multifunkční volant (stále ale mohl být dřevěný), naopak standardní výbava se rozrostla o systém jízdní stability či okenní airbagy. A přibyla nová motorizace. 3.2 V6 ‘Busso’ ve vrcholné verzi GTA. 250 koní, výrazný bodykit, upravený podvozek. Alfa Romeo 156 byla na vrcholu.

O necelé dva roky později přišel druhý facelift. Giorgetto Giugiaro přidal autu nějaké ty hrany, přední světlomety dostaly hezčí čirou grafiku a maska se stala ještě výraznější. Druhý facelift také přinesl změny v technice. Přicházejí dieselové motory MultiJet s ještě lepšími parametry a dvoulitr Twin Spark přichází o jednu sadu svíček, na jejíž místo se stěhuje přímé vstřikování. Od té chvíle se agregát jmenuje JTS. Zajímavé věci se ale dějí i pod autem. Alfa Romeo tomu říkala Q4 a dodnes to v jejím slovníku znamená pohon všech kol. V případě Alfy 156 to byl stálý pohon všech kol díky mezinápravovému diferenciálu Torsen. Nejčastěji se s pohonem Q4 můžete setkat u verze 156 Crosswagon, jasně rozpoznatelné podle vyšší světlé výšky a výrazného oplastování. Nicméně exsitovalo i dnes vzácné provedení Sportwagon Q4, to sdílelo s Crosswagon stejný motor (k dispozici byl pouze 1.9 JTDm 150hp), avšak normální výšku karoserie.

V roce 2005 odešla Alfa Romeo 156 na odpočinek. A byl to zasloužený odpočinek. Alfa 156 byla úspěšným modelem, jedním z mála neněmeckých vozů, který dokázal porazit ve srovnávacím testu německého AutoBildu BMW řady 3, stala se základem skvělého kompaktního hatchbacku Alfa Romeo 147 i originálního kupé Alfa Romeo GT. Nahradila ji modernější, ale také mnohem mohutnější Alfa 159. Ale to už je zase jiný příběh a ten si připomeneme někdy příště.

 


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Vapno92
17. ledna 2020, 18:08
-1

Znovuzrodenie je fajn, hlavne keď v tomto bode je už značka prakticky mŕtva. Značka cielená na "petrolheadov" a takéto podobné, ehm, skupiny vyrába SUV, jeden model, ktorý sa márne snaží konkurovať top modelom Nemeckej "prémiovej trojky" (a tá cena je vážne vtipná) a jeden beznádejne zastaralý model   AK už aj D-FENS tvrdí, že Alfa je v riti, tak to asi nemá význam oponovať. http://dfens-cz.com/taky-uz-si-alfu-nekoupim/

reagovat
Romus
17. ledna 2020, 19:20
6

Alfa umřela, když nechala 159 bez nástupce... a začala řešit SUV o 10 let později než všichni ostatní.

krab
17. ledna 2020, 21:29
0

Dovolím si tedy silně oponovat... A Dfense si rád přečtu, myslím, že sám měl nebo Giuliettu. Nevím co tam píše...
Každopádně Alfa rozhodně neumírá a jestli by měla někdy mít vážný problémy, tak je to díky tomu, že lidi na ní obecně pořád nasazují a ani si ta auta nejdou vyzkoušet. A cena není argument. Mají možná špatně nastavené ceníkové ceny, protože v reálu prodávají skladová auta o dost níž, u objednávek nevím, zkušenost nemám. Ale to stejný je i u BMW, kde posledních pár let umí dealeři vykouzlit u většiny modelu jiné ceny než ti vyplivne konfigurátor. Za to třeba průměrné až podprůměrné značky ( francouzské a korejské) se nestydí a nabízejí auta docela draho. Prohlídněte si někdy inzerci, strávíte v tom 15 minut a uvidíte...

Stelvio se dá koupit v dobrých výbavách i verzích nové od 1 milionu do 1.2 milionu úplně bez potíží. Vždyť tyhle peníze chce i Hyundai za takový "křáp" jako je Santafe. I nezajímavý Peugeot 5008 se ve vrcholných verzích k milionu blíží... nakonec včera jste tu měli test supermini 208 za 600, což je fakt absurdní cenovka... Co se týká prémie jako je BMW X3, Audi Q5 a nějaký Mercedes který by se konkurenčně k Stelviu mohl pasovat, tak stojí o typicky o 20% víc. Přitom Stelvio je skvěle jezdící SUV, což sice zní jako oxymoron, ale věřím tomu.

Když jsem celý minulý týden jezdil skvělou Giulií, tak jsem potkal a mávnul asi jen na dva protijedoucí řidiče ve stejných Alfách. Dalších pár Alf Romeo jsem potkal, ale bylo jich málo. A to se pohybuju okolo hlavního města, kde by ten potenciál, aby si řidiči kupovali Giulii je. Není tak drahá.

Problém je, že my autíčkáři na Giulii zatím povětšinou nemáme prachy, byť její kvality oceníme a velká část těch co kupují nová auta do ní prostě nejdou, protože jsou obětí těch předsudků (Alfa je nespolehlivá, nedotažená atd..) Přitom podle mě je model Giulia vlastně dokonalý až na pár chyb, které mě štvou, ale ne tolik, abych si vybral jinou značku. Ale zatím teda taky Giulii nemám. Ale časem to nejspíš přijde. A čekám, až konečně udělají kupé s šestiválcem, auto v kategorii, kde je dneska Toyota Supra, která se mi vzhledově moc nelíbí. Ale pokud by vznikla nějaká taková Alfa, tak bude krásná a nejspíš bych konečně rozbil prasátko a koupil nové auto namísto vrážení peněz do youngtimerů, který mě baví nejvíc. Snad se jim to povede ... Alfa Romeo 6C by měla jednou existovat. Ale je to spíš jen přání...

Romus
17. ledna 2020, 21:59
0

krab: Nejsem cílovka, ale nabídka jak Gulie, tak Stelvia mi přjde strašně děravá. Není kombi Giulia, není žádnej motor mezi 280k veloce a 510k QV, chceš benzínový RWD, můžeš mít buď 200 koní, nebo 510 koní. Není žádnej opravdu silnej diesel. O přesluhující Giuliettě ani nemluvě...

Vapno92
17. ledna 2020, 22:14
-2

Krab: Hej, ja netvrdím, že tie autá sú nejak zlé. Ja len tvrdím, že 147 a 156 boli autá vyrábané a predávané vo veľkých počtoch, na cestách ich bolo svojeho času naozaj veľa.
Dnešná produkcia Alfy je vyložene okrajová záležitosť pre ?"nadšencov"?, avšak z toho nemajú šancu vyžiť....

krab
17. ledna 2020, 22:21
1

Alfě chybí šestiválec. Benzinovej i naftovej.
Giulietta je vážně už ve třídě mezi Golfem a Focusem zastaralá a obecně mě Giulietta příliš neohromila, protože i QV neumí ladně přenést výkon a zadní náprava a celkově podvozek není z nejlepších. Giulietta je příjemná, krásná, ale na ty nejlepší ostré hatchbacky jí chybí doladění. Ale běžný model s motorem 1.4 Turbo Multiar je fajn. Vůbec FPT motor 1.4 Multiair je fajn. Ten se italům povedl.

Giulia Kombi by asi měla klientelu, ale nevím jak by vypadala. Mohli to ale udělat. Jaguar udělal XF Sportsbrake a mě se to auto i vyloženě líbí. XE je teda ale myslím taky jen sedan. A Giulia je trochu konkurence pro to XE.

Pro mě ideální paleta Alfy Romeo do budoucna :-D ( když se zasním...)
1. zbrusu nové MiTo ( motory 1.4 turbo ve verzích 120 - 200 koní)
2. zbrusu nová Giulietta na bázi zkrácené platformy Giorgio ( RWD a AWD) : motory 1.4 turbo, 1.75 turbo a nový šestiválec 2.5 V6 turbo s výkonem 340 koní pro verzi QV
3. Giulia včetně nového motoru 2.5 V6 naladěnýho na 380k + 300k 3.0 V6 diesel
4. Stelvio
5. Nová 4C , Coupe i Spider tentokrát i s manuální převodovkou na přání
6. Nová 6C Coupe (automat i manuál) a motor 2.5 V6 Turbo 400k anebo 2.9 V6 510k pro QV

A to by bylo ideální :)

Fa
Fandatik
18. ledna 2020, 10:53
2

Krabe: Alfa neumírá, Alfu zabíjí. A největší průser je vedení. Jsem přesvědčený, že člověk jako Ghosn (neřeším co se kolem něj děje v poslední době) by dokázal dát celé FCA směr. A že v FCA je hodně prostoru k optimalizaci.
Jinak to nové MiTo by klidně mohlo být postavený na pětistovce (QV jako poladěný Abarth). Následovník Giulietty (spolu s novým Tipem) tady jednoznačně FWD a pro QV by mohli použít polovinu motoru F154. V tomhle segmentu jsou 6ti hrnky neprůchozí.
Gulia jen možnost nakombinovat všechny dostupné varianty. Přidat kombi a kupé.
A udělat nové 8C jako model na kterém vystavět image (mají k dispozici modelovou řadu Ferrari a Zagato by je určitě neodmítl). Tohle nejsou zásadně nákladné záležitosti. Navíc v koutu se jim schovává Maserati, které svůj potenciál nevyužívá.
Ale bez marketingu dneska neprodáš ani po perpetuum mobile.

Vapno92
18. ledna 2020, 11:30
0

Akože nalejme si čistého vína, hej? Z čoho vlastne žije materský FIAT? No? :D Jedine tak z úžitkových vozidiel, z ničoho iného. Na ich stránke sa mi objavil celkom vtipný text "120 rokov histórie" a reálna ponuka divízie osobných áut by sa dala zhrnúť do 3 bodov:
-5 variácií obohratej 500ky
-Civilné/úžitkové vozidlá konkurujúce Berlingu
-Nízkonákladové vozidlo TIPO, taká konkurencia Logana/Sandera
120 rokov histórie spláchnutých do záchoda...

krab
18. ledna 2020, 11:50
0

Mě přijde, že 8C by bylo sice fantasický jako image maker, ale FCA potřebuje stavět i nová Maserati. Dneska je situace bohužel v automobilovým průmyslu úplně jiná než v 50. letech, kdy měla Alfa Romeo fantastický jméno, Maserati závodilo zase za svoji věc, Ferrari se snažil postavit svůj vůz, všechno se dělo kolem závodů a automobil si mohl dovolit málokdo. Italové aplaudovaly každou Alfu, Maserati, Ferrari i Lancii, která se objevila kolem, protože drtivá většina neměla peníze ani na Topolino.

Dneska jsme v tomhle ohledu daleko bohatší společnost, kde každej auto má. A paradoxně tradiční značky v rámci FCA si nevedou nejlíp. Taky nevím čím to je. Blbý je, že teď mají problémy i silní němečtí hráči díky tomu o čem tu psal asi před týdnem Lukáš Vaverka. A jinej zajímavej článek na téma automobilového průmyslu a zelených omezení napsal na autobibli Milan Smutný, bývalý tiskový mluvčí Škoda-Auto.

A to je asi střet s realitou, kdy nejen, že Fiat/Alfa/Jeep/Lancia/Maserati nemají auta co se vejdou do bezpokutových tabulek, oni potřebují ještě navíc většinu modelů obnovit. Souhlasím, že Tipo není v reálu nic moc, ale ke konkurenci k Dacii bych ho teda nepřirovnával. Spíš někam k Mégane, Renaulty (kromě Renault sportu, což je úplně něco jinýho) taky nejsou žádný zázraky techniky :)

Já považuju vlastně za první novodobou Alfu Romeo, která si své slavné jméno fakt zaslouží model 4C a pak Giulia i Stelvio. Tahle trojice aut v mých očích tu značku nesmírně pozvedla. Ale cílí na nemainstreamového zákazníka. Což je jejich problém.

beastar
18. ledna 2020, 12:55
3

FCA jako celek fakt není tak v prdeli jak si tady někteří myslí. Mimochodem poslední krok fúze s PSA znamená, že obnovení modelů bude snazší. Pokuty nebudou. PSA ty Čínský prachy a elektrotechniku má. Že Fiat nedělá dobrý auta? A on je někdy dělal? Staví na tom co jim vždy šlo 500 se prodává pořád. Klientu jsou proč by to měli rušit. Tipo se prodává všude. Ano je to lowcost, ale ne horší jak třeba Megáne, Clio, dachna, fabia atd .. Užitkový auta mají a mají i svou oblibu.

Alfě chybí citelně kombi. Nějaký crossover pod Stelvio co je dneska in. Prostě mají dobrý portfolio ale málo variabilní. Maserati Ghibli se povedlo, ale trpí jako AR na cenovou politiku. FCA nezvládá dobře udělané auto nabídnout za dobrou cenu. Sponzorovat přešlapy jako Quattroporte stojí moc peněz. Bojovat s Německou technikou nemůžou. Bohužel. Logicky je třeba bojovat cenou. Jenže tu taky neumí nabídnout níž. Uvidíme do budoucna. Stelvio je krásný ale viz. cena, dostupnost a služby kolem.

Ja
Jacob13
18. ledna 2020, 18:47
-4

Já pořád nevím nechápu, co všichni mají na té Giulii a naopak naprosto rozumím tomu, že ji nikdo nekupuje. Už jsem to tady někde myslím psal, ale Giulii jsem měl půjčenou na víkend, když jsem vybíral nové auto ujel jsem s ní několik set kilometrů a když ji vracel, byl jsem přesvědčenej o jediném. Koupil bych cokoli jinýho (klidně i zde vysmívaného Korejce) jenom ne Alfu, jak to bylo špatný auto

krab
18. ledna 2020, 20:43
0

Když jsi nebyl spokojenej, napiš proč a co ti na Giulii nevyhovoalo. A jakou variantu jsi si půjčil. A ideálně jestli ti to nevadi napsat veřejně jaký auto nakonec skončilo vw tvé garáži. Dík za odpověď, mě by to fakt zajímalo z čeho může nespokojenost ze svezení s Giulií pramenit. Pár věcí mě napadá, ale považuju je spíš za drobnosti.

beastar
18. ledna 2020, 23:03
2

Jacob13: Viz. Co píše krab. Taky mě zajímá to stejný. Naposled sem jezdil čtyřkolkou v naftě v podstatě v plný výbavě. Zvyklej na Ghibli. Zázrak to není. Jen mě ale zajímá, co je teda v daný třídě o tolik lepší. Jakože by si Giulii nikdy nechtěl ani neuvažoval o nákupu. Výkřiky typu jak to bylo hrozný.... Jako v čem? Uznávám že základ v naftě není úplně zazitkovy auto, ale co je? Okyna již od? Nebo snad Superb Active? Bílý exoperákový Bmw 320d? Fakt napiš víc...

Vapno92
19. ledna 2020, 14:13
-2

Vravím: Nepochybujem o tom, že Giulietta je skvelé auto s osobnosťou, nemám zbytočné predsudky ale vravím, ich cieľová skupina nemá ani zďaleka takú bonitu, aby si niečo také kúpili. A dostatočne bonitní ľudia nie sú ich cieľová skupina, tí si oveľa radšej kúpia Mercedes/BMW/Audi.
Ako aj písal D-FENS, v prvom rade musíte mať auto "Golf-segmentu" a až potom sa pokúšať uspieť v high-end segmente. Alfa ako značka určite nemá taký punc exkluzivity, aby vyžili výhradne z high-end modelu...

Fa
Fandatik
19. ledna 2020, 16:08
2

Vždyť Giulietta je segment Golf. O tom, že je již zastaralá a má své mouchy tady nikdo nepochybuje. Ale tady jde o Giulii.

Vapno92
19. ledna 2020, 19:19
-5

Myslel som Giuliu, sorry. Tie názvy sú nezapamätateľné....

Ja
Jacob13
20. ledna 2020, 07:14
1

Krab, Beastar: měl jsem půjčený nejsilnější benzín ve 4x4, a byl jsem z toho zklamaný opravdu hodně. Za prvé z dynamiky, nevím kde přišli na 280 koní, ten motor jich musí mít aspoň o 50 min, protože se projevuje opravdu letargicky. Mizerný světla jsou věc, kterou taky neodpustim, stejně jako mi vadil tempomat, který neumí být jemný a dobrzduje příliš ostře a rozjíždí se pomalu s plným plynem. Sedačky jsou nepohodlné, po hodině sezení už mě bolely záda. Auto jsem dostal na 19 kolech a na těch to v Praze vážně nefunguje, pořád to mlátí. Na dálnici při vyšší rychlosti zas otravuje příliš velký hluk, nekde od zrcátek asi. Možná to hezký zatáčí, ale to je věc, kterou na dálnici a ve městě, kde se pohybuju především, neocením. Takže jsem místo toho poprvé v životě koupil VW a vzal Arteona 200 kW. A zatím jsem spokojen po roce. Na Giulii jsem se opravdu těšil, jako člověk, kteremu v garáži stojí i jedna AR164 s Bussem, ale bylo to pro mě velké zklamání.

krab
20. ledna 2020, 09:47
1

Jacob 13: Dík za dodatečné info. To je přesně co mě zajímalo. Já se svezl v průběhu času ve třech verzích. Nejvíc kilometrů jsem najezdil jednoznačně v QV. To bylo asi 500 loni v zimě a možná skoro 1000 v létě. Byla to předváděcí/novinářská a v té době měla najeto už přes 30 tis km, takže něco si už zažila. A to auto bylo pořád dobrý, nerozvrzaný. Tutově byla obuta do 19" kol na léto a podvozek rozhodně nemlátil. I na tvrdší nastavení tlumičů to fungovalo dobře, na rozbitějších okreskách jsem ho dal na měkčí a je skvělé, že i v rámci režimu race existuje možnost ten podvozek nechat v tom měkčím režimu. A sedačky (standartní) mi přišli na moji postavu ideální. A to nejsem extra hubenej teda...

Pak jsem se svezl v téhle 4x4 Veloce 280 cv na svoji oblíbený okresce, ale jen kratší dobu, to auto jsem úplně pro sebe bohužel neměl, takže jsem se svezl jen s kolegou takto na pár desítek km jsem to řídil. Zklamání skutečně přišlo z motoru, ale hlavně kvůli jeho neschopnosti pracovat i ve vyšších otáčkách. Omezovač nekompromisně zasáhne v 5750 ot/min a celkově je rozsah využitelnosti výkonu menší. Je potřeba si na ten motor zvykat, ale sílu docela měl. Ano, 2.0 TSI od VW v těch silnějších naladěních skutečně asi jede líp, oni většinou dosahují vyšších parametrů než je psáno. Takže 200kw verze může mít klidně i 220... To ta Alfa fakt asi nemá. Auto bylo na 18" kolech (nejspíš) a podvozek a řízení opět skvělé, skoro na úrovní dobře naladěného sportovního auta. Opět nic nemlátilo, nebouchalo, nevrzalo

Giulia Super 2.2 Diesel 180cv AT8: To auto mělo najeto už 80 tisíc a bylo z 10/2016, takže první sezony. Půjčil jsem si ho na týden a najezdil zase mnoho set km na běžných jízdách včetně Prahy. Měl jsem z toho obavy, ale ty se rozplynuly. Zase jsem si potvrdil, že má krásně strmé řízení a výborně naladěný podvozek, navíc stále bez vůlí, bez znatelnýho opotřebení. I ten motor v kombinaci s automatem fungoval v rámci čtyřválcových nafťáků skvěle. Komfort jízdy vynikající. A bylo to na 18" kolech bez adaptivního podvozku. Naladění toho podvozku mi přišlo opět výborné. Horší světla mi nepřišly, ale chápu, že německá konkurence je asi dál. Když jsem měl v prosinci na týden doma BMW M850i s příplatkovými laserovými světly, bylo evidentní, že to svítilo líp než Giulia. To se hádat nebudu. Ale že by i ta naftová Giulia svítila nedostatečně k tomu co potřebuju, to mi nepřišlo. Jsem v tomhle ohledu ale nenáročný konzument.

Když shrnu co mi na Giulii obecně vadí:
1. Opravdu špatná sedadla ve verzi Super, která nemají boční vedení a mají krátký, nepolohovatelný sedák
2. Vadí mi, že je lak třeba toho modrého provedení ( pokaždé jsem jezdil v modré , buď Montecarlo anebo Monza) má základovou úpravu ve světlé nebo přímo bílé a hlavně u té tmavší Montecarlo je pak každá "ťupka" od kamínku hrozně vidět.
3. Vadí mi absence režimu Race u všech verzí kde není a i na Dynamic nastavení má Alfa příliš aktivní systém ESP
4. Vadí mi hluk od motoru do kabiny v nižších otáčkách u naftové verze, to mohli odhlučnit prostě líp
5. Lehounce mi vadí některé materiály v interiéru, hlavně ta tmavá plastová konzole, kde je řadící páka, je taková prostě obyčejná

Asi je ale rozdíl mezi mnou a vámi, že já bych si třeba Arteon nešel ani vyzkoušet a automaticky si koupil Alfu, protože z nákupu Alfy budu mít prostě radost. Arteon mi přijde jako každý další produkt od VW group, zkrátka dobrý pracovní nástroj. A to je pochopitelně emocionálně založené rozhodování, možná proto Alfa Romeo není pro každého. Pro mě je základem automobilu jeho řízení a jízdní vlastnosti a tady mě prostě Giulia baví. A zbytek už mě nezajímá až tak tolik. Asi do nějaký časem půjdu, akorát pořád nevím jakou verzi, stejně ve výsledku chci QV, takže akorát musím na ní prostě holt našetřit peníze :)

Matěj Podhorský
20. ledna 2020, 10:25
0

Krab: Tak já se teda taky přidám, ač jsem nechtěl...k těm tvým bodům:
1. Veloce už lepší, ale stále to prostě nebylo dobrý, na delší cestu nevyhovující, ale aspoň je tam už solidní boční vedení. O kvalitě kůže bych asi raději moc nediskutoval :D
2. To je dneska asi všude...
3. U čtyřkolky Veloce žádný velký problém ani na sněhu, kdy to sice není STI a nelítá dveřma napřed, ale ne každý si holt potřebuje hrát na junior driftera... auto se řídí krásně plynem a zadní náprava moc hezky pomáhá zatáčet. Samozřejmě, režim všechno OFF by byl příjemným bonusem.
4. Nejen od motoru. Že je diesel kultivovaný tak nějak zemedělsky a nechává vzpomenout na rachtavé fordí 2.0 TDDi je sice pravda, ale Alfička totálně selhává v oblasti odhlučnění i jinde... třeba na dálnici. 150km/h+ už prostě moc příjemné není, v cca 160 dochází ke znatelnému nárůstu hluku od střešního okna - těžko říct zda špatné aero nebo jen blbě sestavený auto. Zrcátka to samé. Že se i v běžné dálniční rychlosti třepe kapota už je spíš tak jen pro zajímavost.
5. Interiér je takový, no. Udělat takový interiér třeba Hyundai nebo Škodovka, tak se můžou všichni posrat. Jakýho hejtu sklidila Octavia 3 za tvrdé výplně dveří... přitom alfa má polovičku plastů dost pochybné kvality a nikomu to nevadí, protože to je alfa. Ovládání palubního systému těmi točítky na středovém tunelu tě krom nehezkého točítka seznámí i s dalším problémem, slušně bych to pojmenoval jako "iDrive to teda moc není"...

Jasně, na plasty a infotainment to nejezdí, buďme ale soudní a přiznejme si, že v době, kdy se řeší konektivita všude, všeho a automobilky nabízejí takový pičoviny jako podsvícený loga na předku, aby bylo vidět, žes bohatec, holt třeba skvěle jezdící Giulia osloví fakt málokoho. Diskuze na internetu auta neprodávájí, pro firemní fleety je to taky naprd, takže co s tím? Třeba ve Francii to končí často v závodní stáji Europcar, stejně tak populární jako Giuletta to tam je. Nekupovat to Europcar, nekoupí to v EU krom pár fandů vůbec nikdo. Koneckonců, můžeš sám jít příkladem. Nevynecháš jedinou příležitost pochválit Alfu a postesknout si, že to je škoda, že se Stelvio a Giulia neprodávají, a sám máš doma od Alfy co? Mito, a ještě z druhý ruky. Takhle ty prodeje Alfě fanoušci asi nezvednou... :)


krab
20. ledna 2020, 10:43
-1

OK, Matěji, ty argumenty beru. S tím střešním oknem a třepotající se kapotou to jsem teda nezaznamenal, ale zas na tom "mým" dieselovým kousku aktuálně chyběly čudlíky na ovládání opěradla u obou sedaček a nevyhřívalo zadní okno, nějaká prý softwarová chyba. Drobnosti, ale dneska je ten zákazník na tyhle věci často háklivej. Ten interiér je pro mě třeba nádhernej, proto mi nevadí nebo nezajímá kvalita těch materiálů, protože se v každé Giulii cítím příjemně i tak. Kvalita kůže na tom Super nebyla zlá, ale nebyla ani dobrá. Je to asi stejná kvalita jako mám na Fiatu 124 Spider Lusso, tam se bočnice už trošku po těch novinářích ošoupala. Ale jen v tom bočním švu a neroztrhlo se to naštěstí, takže stačí trochu barvou na kůže to dokolorovat. Jinak dobrý. No kůže kvality jako na starým S klasse Mercedesu nebo v sedmičce E38, to prostě není. Ale ono ani nemůže být, protože se teď používají plošně syntetický materiály namísto klasický kvalitní přírodní kůže.

Alfu nezachránim. Jsem prostě moc chudej na to abych kupoval nová auta. Giulia se ke mě holt musí dostat nějak až časem bude ojetina. A budu se o ní starat. Ale koupil jsem toho Fiata 124 a vesele to "propaguju" tak náhodou pomáhám italům oddálit krach... ne dělám si prdel, to asi fakt vliv na nic nemá.

Giulia bude mít nějaký facelift snad, tak se uvidí co vylepší pro ty běžnější zákazníky, kteří třeba konečně už od toho bavoráku přejdou k Alfě. Jinak asi tradiční zákazník Audi nebo VW těžko půjde a Alfa ho osloví. To jsou ideově úplně jinak stavěná auta.

Matěj Podhorský
20. ledna 2020, 10:48
2

Víš co, mně se s tím jezdilo fakt skvěle, líbilo se mi to. Pravda, začalo mě tam brzo leccos štvát, ale celkově příjemná zkušenost, byť těch nedostatků tam je hodně, a někomu prostě zabrání si to koupit. Navíc zmiňovaný Arteon, ač celé to auto opravdu upřímně nemám rád, jede s tím 2.0 TSI naprosto fantasticky.

krab
20. ledna 2020, 11:24
-1

Jo, přesně. Já to taky chápu, že to někomu zabrání si to auto koupit a proto jsem se tam zeptal na ty zkušenosti a důvody proč si vybral nakonec jinde. Taky nakonec jsem do tý poslední recenze toho už ojetýho naftáku napsal v závěru, že to zkrátka není auto pro každýho.

A myslím si, že fakt někdy v budoucnu až se mi bude auto týhle velikosti hodit nějakou verzi Giulie vážně koupím. Ale bohužel pro FCA nejspíš ne úplně novou, ale už jako ojetinu za poliviční cenu z ceníku. Ale fungl nový auto bych si snad nekoupil vůbec žádný, snad s vyjímkou Morganu, kdybych měl prachy. Tak bych si jeden objednal a čekal ten rok, dva než mi ho v Malvern vyrobí.

Vojta
17. ledna 2020, 18:48
0

Bohužel, tehdy možná znovuzrození, ale zpětně vzato tenhle model neměl vůbec vzniknout. Mizerná karoserie na základech Fiatu Tipo, spousta nedodělků a kvalitativních problémů, to všechno může za dnešní pověst Alfy. Modely 156 a 147 sice byly prodejně úspěšné, ale o to větší škody na pověsti výrobce se dopustily. Motory Twinspark 16V taktéž byly dost odpadním produktem s těžkým litinovým blokem a nesmyslně velkým zdvihem. Ani to nebylo žádné terno ale výsledek škrtů - původní skvělé celohliníkové Twinsparky, které byly už vyvinuty i ve verzi 12 a 16V byly zkrátka na výrobu moc drahé a tak se vzal motor z Fiatu a trochu se poladil, aby byl víc "Alfí". Bohužel to znamenalo dramatické snížení životnosti jinak prakticky bezproblémového, ale nezajímavého agregátu. Podvozkové díly z másla tomu taktéž nepřidaly, stejně tak mizerná odolnost proti korozi. Tohle auto byl jednoznačně přešlap. A je to škoda, protože jezdilo ještě lépe, než vypadalo. Bohužel jen chvíli...

reagovat
Romus
17. ledna 2020, 19:26
5

Pane kolego, řekněte – že vy to trošičku přeháníte...

ro
rock
17. ledna 2020, 19:42
0

Alfa měla pověst auta, co potřebuje nadstandardní péči (na tenhle eufemismus jsem vyloženě pyšnej) už v době 33 a 75. A to bez ohledu na to, že se prodávaly slušně.
Možná to platilo i dřív, ale to už nepamatuju. Navíc jich u nás jezdilo, co by se na prstech dalo spočítat.

Tomigo
17. ledna 2020, 22:03
-2

Tak odolnost proti korozi na 156, na to si zrovna nedokážu stěžovat. Mám 156 2004 a podvozek a karoserie jsou naprosto bez koroze. Ani dveře zevnitř nereznou, nápravnice zevnitř take ne. A neznám další lidi se 156 co by si extra stěžovali na nedostatečnou ochranu proti korozi.

Romus
17. ledna 2020, 22:19
0

Tomigo: facelift už je relativně v pohodě, ale sehnat neorezlou 156 byl problém už před 7-8 lety. Ty vadný kusy už jsou všechny ve šrotu.

Vojta
18. ledna 2020, 08:20
0

Kvalitativní problémy začaly u Alfasudu a pokračovaly s 33. Ale Alfetty globálně nebyly až takovej průser, dokud nedostaly V6ku. Do té doby sice spousta lidí měla hemzy na řazení a převodovky ale celkově to nebylo nic až tak nadstandartního. 156 ale opravdu té pověsti zlomila vaz. A řeči o tom, že facelifty nereznou jsou nesmysl. Reznou taky. Klidně se s kýmkoliv pojedu podívat na jakoukoliv 156 a vsadím se o co chcete, že tam podstatnou korozi najdu ;) Pokud to teda fakt není kus dovezený odněkud z tepla a od té doby pečlivě ošetřovaný a nejetý v zimě. O to zákeřnější ta koroze je, že to zvenku není moc vidět, ale zespod a zevnitř to žije...

Vojta
18. ledna 2020, 09:42
0

Jako já ty mínusy asi chápu... v porovnání s RXkou je i ta 156ka kvalitní a spolehlivá. Ale jinak by neškodilo podívat se pravdě do očí, to auto si zkusit vlastnit, provozovat a něco si přečíst... https://www.forum.alfaholicy.org/156/107830-_jest_rdza_156_po_lifcie_.html A jsou tam i další pěkné galerie, které se prohnilými 156 jenom hemží.
Pokud by tu byl někdo, kdo má zkušenosti s jinými vozy výrobce (164, 166, 159...) bylo by mu jasné, že prostě 156 je v rámci značky těžký podprůměr co do kvality, odolnosti a spolehlivosti.

GanGreen
18. ledna 2020, 09:52
1

Reznou, mám první fejslift a teď sem měnil olej a filtry, mechanik povídá, obruš si ty puchejre zespoda, natrem to a zastriknem hrbačem ať se ti to nesiri... no tak jsem to začal stourat, a najednou cumim že z puchejru jsou 4 díry jako tenisaky až dovnitř pod koberec... tím chci říct, že to alfa hezky maskuje, ale hnije až hanba :D

Romus
18. ledna 2020, 10:07
1

Bože podívejte se jak jsou to dneska starý auta... Já 156 aktivně řešil a koupil v roce 2013 a mám ji do teď... Vůbec nerozporuju že koroze byla u 156 ze začátku průser. Jsou auta co měli po 10 letech podlahu jak ementál. Od roku +-2002 to hnije úplně stejně jako většina ostatních aut z té doby. Nevýhoda je že to hnije nenápadně tou podlahou, když je auto už viditelně z venku orezlý, tak je po smrti. Jo a RX-8 je nejspolehlivější auto co jsem měl (klep, klep, klep)... a na 156 jsem si nejvíc užil s tím "neprůstřelným" Bussem :-D

Vojta
18. ledna 2020, 10:31
0

Tak u tý RXky jde o to, kolik najezdíš. A že 156 po faceliftu reznou méně není pravda. Naopak hnijou víc... si přečti to téma, co jsem postnul ;)

Vojtěch Kubiš
18. ledna 2020, 12:21
8

Říkat o dvacet let starém autě že nějak extrémně hnije mi připadá dost úsměvné. Je to dvacet let staré auto. Co bys chtěl? DeLorean to není.. Asi bych neřekl že je 156 nějaký etalon antikorozní ochrany, za mě je to prostě průměr. Jsou auta která reznou mnohem víc (všechny Mazdy, Focus, Primera) a auta která reznou míň (asi soudobá Audi, ikdyž to neříkám rád :-) )

Vojta
18. ledna 2020, 12:38
1

Měli jsme v rodině úplně novou 156 Crosswagon. To auto se kupovalo nové 2005 a do hutí šlo 2015 protože neprošlo technickou - chyběly prahy, podlaha a skrz podběhy bylo taky vidět. Takže asi tak... žádné nehody, jezdilo to do AFka do Ostravy na pravidelné servisy. Jako ani staré 75ky a GTV6ky nebývají tak moc zrezlé, fakt ne. Dokonce i Miaty NA a NB, které jsou obdobného stáří jsou na tom lépe. Ale jestli mi nevěříte, poptejte se Václava Hipsche (VH autoklempíř), co si o těch skvělých strojích myslí. Vyvařuje hodně a těch aut mu prošlo pod rukama spousta. Ví co je a není normální... ;) Já když zvednu na zvedáku 166 nebo 164 najdu korozi maximálně povrchovou. Vážná koroze jen pokud to bylo bourané a opravované. Když si zvednu 156, tak řeším za co, aby se nerozlomila. Takhle špatné nejsou ani 6G a 7G Civicy obdobného stáří. Snad možná Mazda 323 je na tom hůř :D

GanGreen
18. ledna 2020, 13:50
3

Ty vole, tak to je smutnej příběh, po 10ti letech do hutě :D

D
D
18. ledna 2020, 14:36
1

Urcite to nemuze reznout vice nez Mazda 6 1. Generace, to jsem jeste nikdy v zivote nevidel takhle zrezle auto v nosnych castech jako byla ta moje nebo dalsi meho kamarada. Mazdy 323 na tom byly naopak mnohem lepe nez nadchazejici prvni generace Mazdy 3. Civic 6g nevim, ale civic 7g nerezne o nic vic nez soudoba evropska konkurence. Z tehle doby maji opravdu vyvornou antikorozni ochranu snad jen Volva a nozna nejaka Francie. MB C classe hruza, e46 take, passaty 5.5 byvaji take dnes uz vesmes priserne, to same O1, casto i prvni modely O2.

Vojta
18. ledna 2020, 20:50
0

Ono se to různí, každopádně jsou auta, která reznou jen vinou majitelů a nehod a pak auta, kde se člověk může stavět na hlavu a nezachrání to. Hlavně ono fakt třeba na tom crosswagonu nebylo vůbec vidět, že by mu něco bylo. Zvenku to furt vypadalo jako pěkný auto. Ale pak se sundaly plastové prahy a nadkolí a začlo být jasný, že to prostě je nezachránitelný. Samozřejmě kdyby se to nějak polátalo, tak to jednu, možná dvě technický ještě udělá... ale to auto je smrtící past i nezrezlé, dle crashtestů. Natož když už z původní kastle zbylo jen málo zdravého plechu...

Ha
Hansoff
20. ledna 2020, 07:54
2

Tohle znám ze Saxa. Z venku se to nezdá, ale všechny nosníky a výrzuby začnou zevnitř ubývat a když už to začne být vidět, tak to drží pohromadě vlastně jenom barvou...

Vojta
20. ledna 2020, 09:24
1

To můžu taky potvrdit... řešili jsme jednou 106ku. Zvenku vypadala absolutně netknutě, prahy taky krásný... pak člověk koukl do podběhů, oškrábal ten nástřik... a divili jsme se všichni, jak to, že se to nerozlomilo :D

Ha
Habakukk
23. ledna 2020, 10:41
0

Tady to hnití pod plastovými ozdobami je peklo soused má Octavii Scout a pod platovými prahy má ty plechové prožrané durch.

Tomigo
17. ledna 2020, 22:05
1

Super článek! I přestože 156 sám mám, tak jsem se pár nových věcí dozvěděl :) Je to krásné auto, v mém jtd snad i motoricky nesmrtelné, jen ten podvozek v Česku trpí. :(

reagovat
Breakthru
17. ledna 2020, 22:23
0

Na tomhle autě mě fascinuje , jak snadno lze ukrást ... jinak zajmavej taloš

reagovat
GanGreen
18. ledna 2020, 09:44
8

Naštěstí to nikdo krást nechce :D

Breakthru
19. ledna 2020, 13:32
0

Já se živím poctivě, kdyby to ale bylo aktuální, tak by šlo o snadno vzdělaný peníze :) Kámoš mě to naučil :D

beastar
18. ledna 2020, 12:43
2

156 je krásný auto. Před lety byla ještě krásnější. Koncem devadesátek neměla vzhledem konkurenci ani mezi dražšími auty. Interiér umí vykouzlit atmosféru sportovního auta. Jenže... Zpracování bylo špatné, technika stávkovala na drobnostech. TwinSpark byl problém z hlediska životnosti. Údržba auta byla složitá.

Jenže když vše funguje je to symfonie. Dokonce i ten selespeed podle mě řadí dobře. Dokonale simuluje manuál. Hezký jsou i kombiky... Kdo to může říct:) Na druhou stranu strašná nepraktičnost a léty viditelně slabé materiály. Věci se odlepují atd. No dneska je to starý ale ono se to dělo i 15 let zpět.

Mám to auto rád je úspěšný. Nicméně žádná super bomba to z mnoha hledisek není. Je to pro mě typický Ital. Na jednu stranu ho nenavidis na druhou nádhera. Jo a Giulia je ve všem tisíckrát lepší auto a prodává se hůř. Je to taky dobou 156 přišla na trh v době kdy vrcholil ocumlaný design s oblinama a interiéry ve tvaru odlitku šedivého plastu...

reagovat
GanGreen
18. ledna 2020, 13:46
0

Hele Beastare, vzhledem k tomu že v názoru na 156 se s tebou shoduju, mám na tebe dotaz: Máš zkušenosti s Brerou? Pokud jo, stojí to auto aspoň za uvažování? :)

beastar
18. ledna 2020, 14:02
2

Dobrý dotaz. Musel sem se dost zamyslet:D Nejdřív sem chtěl Breru odsoudit jakože nikdy nebrat. Jenže ono jde o to, co od toho čekáš jestli hlavně řidičský zážitek, tak je to špatně. Udržovaná 156 s benzínem pod kapotou bude vždycky lepší auto. Obratnější, charismatičtější... paradoxně působí sportovnější, řidičtějším dojmem. Brera 1.7 Tbi líbí se mi ten motor plus jakoby pocit "lépe postaveného" auta, než nabídnou starší modely. Každopádně není to sporťák je to prostě ustřižená 159....

GanGreen
18. ledna 2020, 17:03
0

Jako jo, 156 je na řízení fakt to nejlepší s čím jsem zatím jel (nutno uznat že jsem toho moc nevyzkousel :D ) je takova krasně lehkonohá nebo jak to nazvat... A že brera bude něco zásadně jinýho, je mi jasný už na pohled, zajímá mě, jestli se tam pořád dá mluvit o dobrým řidičským zážitku na okresce, nebo je to spíš "gt" na rovný dílce...?

GanGreen
18. ledna 2020, 17:09
0

Dílce = silnice :D

Vojta
18. ledna 2020, 22:23
0

Jako zcela upřímně... Brera nedává moc smysl, protože to opravdu je jen kratší a rozhodně ne lehčí varianta 159. Určitě si s ní zatáčky užiješ, nebude to jako jet nějakou amerikou nebo dvojkovou chrochtávkou... ale zdaleka to nebude tak super, jako v jiných autech. Má to dokonalý hydraulický, citlivý řízení, což dneska už nikdo nemá. Má to fajn přesný řazení (F40 tzn. 2.4JTD a V6ka) ale v zimě jde trochu z tuha. Zatáčky to krouží suprově, tím spíš na tu váhu... ale při přesednutí třeba ze 166 působí děsně těžkopádně. Ono si člověk po pár kilometrech zvykne a už mu to nepřipadne, ale těch dobrejch 300kg navíc tam je strašně znát. Problém je ale jinde - neexistuje do toho dobrý benzínový motor.
Benzínové JTSka nejsou marné, ale na tak těžké auto prostě nemají dost síly a celkem pak žerou. Navíc všechny mají převodovku M32.
V6ka je příšernej bastl, kterej trpí na brutální karbonování oleje, což ho při servisních intervalech 30tkm na olej většinou zadře. A nikdy nevíš kdy, pokud ten motor nerozebereš a komplet nevyčistíš, jinak ti v něm koluje těsto na palačinky a jednoho dne se to přicpe a klika udělá pápá. Dále pak extrémní spotřeba (15L/100km+).
No, pak tu máme bájné TBi. Ten motor je slušný, působí relativně i jadrně a živě, sice si něco vezme ale vlastně kolem deseti s tím jezdit jde. Problém je životnost turba, pokud se sralo na výměny oleje. Další problém je, že tento motor, stejnou převodovku M32, jako slabší nafty a JTSka (kromě V6). Ta převodovka má ložiska vyrobená z čokolády a kolem 150tkm bývají zralé na repas. Dá se to řešit novými ložisky a inovovaným housingem převodovky, což stojí okolo 25kkč a problém by to mělo navždy vyřešit.
No a naposled tady máme traktor 2.4JTD. Je spolehlivý a bezproblémový, pokud se z něj vyhodí DPF. Pak najede s radostí přes půl miliónu na původních vnitřnostech i turbu. Pokud tam to DPF zůstane, tak praskají hlavy, tečou serva, kroutěj se svody a dělá to další spoustu zábavých věcí - je to špatně zkonstruováno, DPF se tam přidával na poslední chvíli.

GanGreen
18. ledna 2020, 23:29
0

Díky za vyčerpávající info. Takže jízda slušná na tu váhu ale má svoje problémy jako každá alfa... jestli to dobře chápu? :D

Vojta
19. ledna 2020, 13:19
0

Asi tak... jakože pokud ti nevadí nafta, ber 2.4ku. Pokud ti nevadí, že to žere, ber V6ku. TBičko je nesmyslně drahé a není na tom spolehlivostí o tolik líp, jen proti těm dvěma prostě hůř jede :) A nebo neblbni, kup pěknou Alfu GT s V6kou :)

GanGreen
19. ledna 2020, 15:02
0

Popravdě, asi budu trochu za dementa, ale nejvíc mě tam láká ta 2.2 jts... hlavně kvůli váze a 185koni už na svižný svezení musí stačit... 3.2 je prej o víc jak metrák těžší...?
GT s bussem je lákavý ale mě se hrozně nelíbí :D

Každopádně, koupě další alfy je zatím v nedohlednu, ale když už tu byl tenhle článek, tak sem chtěl nasat nějaký info do budoucna ;)

Takže díky!

krab
19. ledna 2020, 15:44
-3

Jako 2.2 JTS má teda podle hned několika různých zdrojů dost konstrukčních nedostatků. To stejný platí o 3.2 V6 ( té inovované, která v modelu Brera právě je. GT i 166 má ještě klasické "Busso". Podrobnosti se dají dohledat, jak to doopravdy je, to asi napíšou jedině majitelé těch aut...

Brera je asi nejhezčí auto, který koupíš do 200 tisíc a nebude vlastně ani příliš starý. Takže já to i chápu. Ale třeba osobně mít rozpočet cca 200 tis na Alfu Romeo asi bych si vzal Giuliettu 1.4 Multiair 170 cv. Hezký, relativně nový, poměrně lehký a ta 1.4ka překvapivě peláší. S tím JTS motorem nevím...

GanGreen
19. ledna 2020, 16:33
0

Mě by teda zajímaly ty konstrukční problémy 2.2 JTS... Vojta napsal převodovku, to beru. Já se dočetl o rozvodech (nějaká špatná série) ale když člověk není k**da, tak zareaguje na hlášení že je volnej řetěz a vymění ho... Dal měli občas trable s řízením (tuším že teklo?) a jednou za čas se musí vyndat a vyčistit selenoidy. Taky je to prej háklivý na kvalitu benzínu, že idealka je verva atd...

Ale jinak nikde nic, zdaleka sem se nedocetl žádný hororstory jako o twinsparku...

Romus
19. ledna 2020, 18:08
0

http://dfens-cz.com/smejd-ma-jmeno-jts/
Za mě Breru jedině v naftě, je to krásnej parník na cesty. o JTS se toho moc nepíše, protože 159/Brer s JTS se vyrobilo naprostý minimum oproti 147/156/166/GTV s TwinSparkem

Honza 'Hamster' Křeček
19. ledna 2020, 18:22
0

2.4 JTDm praskaj hlavy, nedaj se sehnat na vrakovisti, protoze vsem praskaj hlavy. Navic je tam casto pohon Q4, ten ma ostatne i 3.2 V6. A ulozeni kardanu se neda vymenit, bylo na kardan nasazeny, nez ho zavarili, takze jak se vychodi, je to dost problem. 1750TBi trpi na turbo, to je bohuzel pravda, jinak je to ale dobry motor, jen se objevil pozdeji a tak jsou to ty mladsi a drazsi kousky. 2.2 JTS neni zadny zazrak, ale udrzovat pri zivote se to da, osobne bych Breru volil prave s tim motorem, pokud nemam rozpocet na TBi...

Vojta
19. ledna 2020, 18:33
1

2.4JTDm nepraskají hlavy. To je taková krásná urban legend, co se dost šíří jako mor, ale reálně to není žádná trága. Hele kamarád tady v HK má vrakoviště, hlavy na 20V má minimálně tři a nikdo je nechce. Ano, děje se to občas a děje se to autům, které mají DPF. Což jak jsme si řekli je věc, která do auta nepatří. Sám na tom mám skoro půl míče a hlava je původní. Dalším faktorem pak je, že málokdo při rozvodech udělá i vodní pumpu a ta pak taky vede k prasklé hlavě. Za mě jediný motor, který lze doporučit z hlediska toho, že se na něm udělá vše kritické, bude to stát tak 20kkč a pak o tom motoru dalších 120tkm člověk nebude vědět. TBi... no jako, zadřených jsem viděl spoustu, zničených turb ještě víc. Takže asi tak... A co se týče 2.2JTS, tak ten motor je GM Ecotec L61 s přímovstřikovou hlavou. Ano, trpí na vytahaný rozvodový řetěz, ale ten lze sehnat a vyměnit poměrně levně. Pak trpí na zanesené solenoidy variabilního časování... ale ty stačí vyčistit :) Rozhodně menší průser než TBičko :) Ale za mě určitě 2.4JTDm, ten motor znám velice dobře, má lokomotivní zátah, což v těžkém autě potěší a zároveň ekonomie provozu je suprová (159 SW jezdím do 8L/100km i s těžkou nohou, když jezdím normálně, tak do sedmi)

GanGreen
20. ledna 2020, 10:39
-1

Romus: ten článek je jedinej zdroj hejtu na JTS, kterým se všichni ohanej... Chci negativní zkušenost aspoň od dalších 3 majitelů, jinak to není moc relevantní... :D

Vojta
20. ledna 2020, 14:15
0

Ten článek psal silně zaujatej člověk... Ten motor není tak zlej, jak se říká. Obecně ty čtyřválcové JTS jsou až na rozvodové řetězy (cca co 200tkm výměna) a rozpadající se převodovky M32 (ty má i slabší nafta) v pohodě. Převodovky se tam dějou méně, protože dostávají zabrat menším množstvím krouťáku, tak se většinou rozsypou až okolo 250tkm, zetímco u nafty to je již od 150tkm. Něco málo jsem najel s tou 2.2JTS a ono když ho člověk drží pod krkem, tak jede slušně. Takže za mě proč ne... Co se té V6ky týče, já bych si na ni troufnul - umím si ten motor preventivně rozebrat, vyčistit a pak mu měnit co 8tkm olej abych s ním po následujících 250tkm neměl problém. Šéf HK servisu ji má, mění olej pravidelně co 10tkm a má na tom myslím okolo 450tkm... no za tu dobu řešil jen spojku :) Jen to je děsně nenažranej motor a těch 15 si prostě vezme.

Romus
20. ledna 2020, 18:02
1

GanGreen: stačí sledovat v inzerci, kolik vraků 159/Brer s padlou 3.2JTS se objevuje. Nevidím důvod proč jít u Brery do "slabýho" atmo benzínu, když je solidní naftová alternativa :-) nebo TBI.

GanGreen
20. ledna 2020, 19:01
0

Proč bych sledoval vraky s 3.2 když mě ten motor nezajímá... Vůbec bych to nechtěl zivit ;) Nafta neni alternativa... TBi by možná stalo za úvahu, ale stojej většinou mnohem víc než bych byl ochoten dát ;) a celkově mě mnohem víc baví atmo. motory, ideálně bych v tom viděl 2.5 busso :D

H_F
21. ledna 2020, 01:25
0

Osobne bych si Breru poridil nejspis s 2.0 jtdm

Vojta
21. ledna 2020, 09:21
0

Nevim no... když už naftu, musí to jet. A pokud se někdo bojí hlavy, tak jsem zatím viděl víc prasklých 1.9 než 2.4... a dokonce i jednu na 2.0 :)

H_F
23. ledna 2020, 00:30
0

Jednoduse fouknutelny na 210k a 450Nm, tomu uz se da taknejak rict, ze to jede
Bych to bral jako prakticky auto s nizsi spotrebou na bezny presuny z bodu a do bodu b
Brera s zadnou oem motorizaci stejne nejak extra nejede, takze bych to v pripade tohohle otesanka nehrotil, je to spis auto na vzhled

Sa
Sato
18. ledna 2020, 17:05
1

156ku som mal ako prve auto, s 2.5 bussem, kúpil som to za pár korún, prakticky prvé peniaze čo som zarobil z prvej práce popri škole, Každý si klepal na čelo. Každý. Vtedy som bol najšťastnejši človek na svete. Bolo to najlepšie auto aké som si mohol kúpiť, ani za niekoľkonásobok tej ceny, sa tomu nič neblížilo (možno fiat coupe), nikdy som to neolutoval. Jasné, servisne sa vkuse niečo riešilo, ale celkové náklady neboli žiadny horor. Nakoniec mi vydržala 4 roky. A paradoxne napriek tomu že stála cca ako rovnako stará fabia tak vtedy išlo o horných 10% najrýchlejšich áut v bežnej premávke, ok trochu preháńam. Nostalgia :)

Z aktuálnej ponuky alfy by som si vybral, ale aktuálne nie som cielovka na nové auto za milión, a niektoré veci by ma celkom štvali. U 159 mi chýba automat pri rozumnom benzíne, keď už to auto je velké pohodlné, tak nech to má automat. Paradoxne fiat dával do delty dvojspojku spolu so 1750tbi, prečo sa nedostala do 159 to sa asi už nedozvieme.

reagovat
ganmiki
20. ledna 2020, 11:16
0

Popravdě již nějakou dobu se zaobírám myšlenkou zda nějakou Alfu nevyzkoušet, po designové stránce se mi vždy líbily, nicméně švagr měl kdysi 33 a byl to strašnej krumpl a kasička, takže ve mě asi zůstane ta nedůvěra i nadále.

reagovat
GanGreen
20. ledna 2020, 11:28
2

Předsudky jsou svinstvo :))

ganmiki
20. ledna 2020, 11:50
0

Souhlasím, jsou, mám jich dost, co se dá dělat ;)

Vojta
20. ledna 2020, 14:16
0

Hele jestli ti 33 přišla špatná, tak pak 156 je horší. To mi věř :D

ganmiki
22. ledna 2020, 06:36
0

No hlavně se to furt sralo, víc to stálo v servisu než jezdilo a to mě u auta fakt nebaví.

Vojta
22. ledna 2020, 09:14
1

To je dáno stavem konkrétního kusu a tím, kdo ti to servisuje. V dobách, kdy tu jezdily 33, 75 a podobné to byly levné dojetiny ze západu. Častokrát po X bouračkách poslepované tak, aby to aspoň nějak jelo. 33 jinak byla mechanicky velmi jednoduchá a nemělo se tam zas tak moc co rozbít. Jen ta proklatá koroze...

ganmiki
22. ledna 2020, 11:15
0

To je mi jasný. Jinak ze všech aut co jsem kdy měl tak po stránce koroze, tedy spíš nekoroze byl jednoznačný vítěz Volvo 745.

beastar
22. ledna 2020, 11:21
0

Takovejch slepovaček ze západu tu jezdilo. Uno, Tipo, Orion, Escort, Sirka... A zajímavý že krom AR a pár dalších vyjimek, to všechno žilo léta a překvapivě fungovalo. Jak to vysvětliš Vojtěchu?:)) Že by to nebylo tak úplně o pohádce slepenych dojetin. Ale spíš o tim že 33 a 75 byl sráč....;)

ganmiki
22. ledna 2020, 11:25
0

:)))

Vojta
22. ledna 2020, 22:40
0

Tak 33 v kontextu doby nebyla nijak výjimečná. Mělo to svý mouchy, byl to takovej italskej Favorit. A stejně tak se to sralo. Nadprůměrně ani podprůměrně. A co se týče 75 a celkově té řady Alfetta, tak tam je prostě známý problém ten, že je to konstrukce na normální auto moc složitá a nikdo to tady neuměl opravit. A neumí to pořádně nikdo ani dnes. Ono správně ten kardan vyvážit a sesadit to tak, aby to nevibrovalo a fungovalo není úplně prdel. Například Greeny by mohl vyprávět. Nicméně tohle byl problém hlavně u těch vyšších a silnějších motorizací. Běžné 1.6 nebo 1.8 a nafty... nevím o tom, že by měly zásadnější problémy.
A k těm slepeninám... ono jedna věc je slepit dohromady Sierru nebo Uno, kde je pár věcí, častokrát nemají ani vstřikování a druhá třeba takovou 164. Pak se člověk diví, proč půlka věcí nefunguje. Jak by taky mohla, když svazky v celým autě jsou rozstříhaný a je to pospojovaný dohromady tak nějak náhodně, jak to zrovna komu připadlo. Vlastně je s podivem, že ty auta vůbec aspoň nějak fungovaly. Na fotce níže typický příklad. A to vážně není chyba auta, ale toho, kdo to slepoval dohromady (šlo to přes boudu, kusy karoserie nahrazeny, strukturální praskliny všude možně),

Rob
22. ledna 2020, 22:54
0

Ač mi teď před barákem stojí AR 159, tak duší sem stále forďák. Sierr sem měl vícero, většina z nich i v nějaké vyšší výbavě, z toho 3x ghia. A ikdyž některý ty auta byli po třiceti letech zhnilý na sráč. Tak elektrika fungovala komplet, ať už výstraha že mrzne, komplet ghia autíčko a další blbosti. A benzín v sieřře byl stříkačka od roku 87...

Vojta
23. ledna 2020, 16:11
0

Jak říkám... to šlo o to, co ten kus v minulosti zažil. A ano, vím že i Sierry měly slušné možnosti výbav a byly i se vstřikováním. Já třeba u Alfy řešil elektrické problémy několikrát, ale nikdy to nebyla chyba auta. Vždycky tam bylo něco doprasenýho, zbastlenýho, nebo ten svazek někdo nevrátil na správné místo a propálil se o motor. Auta, která za ty roky měla štěstí na rozumný servis překvapivě i po vytažení z pole fungovala prakticky bezchybně.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Jeep Grand Cherokee ZG 5,9 1998
Jeep Grand Cherokee ZG 5,9

1998 rok výroby
240 koní výkon
5 899 ccm objem

Cadillac Seville 4,9  1992
Cadillac Seville 4,9

1992 rok výroby
250 koní výkon
4 900 ccm objem

Chevrolet Tahoe Hybrid 2009
Chevrolet Tahoe Hybrid

2009 rok výroby
332 koní výkon
5 967 ccm objem

Chrysler Sebring 2,7 LX 2001
Chrysler Sebring 2,7 LX

2001 rok výroby
203 koní výkon
3 ccm objem

Edsel Ranger Coupe  1959
Edsel Ranger Coupe

1959 rok výroby
280 koní výkon
6 400 ccm objem