načítám data...

Škoda Octavia RS 2.0 TSI: Příjemné překvapení

Čtvrtá generace nejsportovnější Škodovky právě přichází. Můžete ji mít se třemi druhy pohonu. My jsme vyzkoušeli ten nejlepší z nich.

zobrazit celou galeriiFoto:   Daniel Borský

Nová generace Octavie je v naší malé kotlině vždycky velkou událostí. Hodně se o tom hovoří, rozpitvávají se detaily, „každý“ se chce svézt a udělat si vlastní názor. Je to prostě auto, které je zajímavé pro veřejnost a tím myslím především tu veřejnost, která jinak o automobilové dění nejeví přílišný zájem. Já to tentokrát měl s novou Octavií přesně opačně. Musím se přiznat, že jsem se jí poněkud vyhýbal. Po zkušenostech se Scalou a Kamiqem jsem se obával dalšího zklamání. I moji drazí kolegové nebyli zrovna dvakrát nadšeni z nové Octavie. Když se RS objevila v redakčním kalendáři, nějak jsem o ni nejevil zájem, původně ji měl mít k testu Jeník Machačů. Jenže ten si potřeboval dát menší pauzu od vozů z VAGu, kterých měl hned několik po sobě, takže se nějakým záhadným způsobem zbrusu nové RS ocitlo v mých rukách. A víte co? Byl to skvělý týden.

Foto: Daniel Borský/www.autickar.cz

Asi nemá cenu Octavii dlouze představovat. Hádám, že už se s ní každý nějakým způsobem setkal a názor na vnější vzhled si tak jistě uděláte sami i bez mých řečí. Za sebe tak mohu jen říct, že se mi nová Octavia docela líbí, působí takovým svěžím a zároveň dospělým dojmem. U RS je to navíc ještě podtrženo agresivnějšími nárazníky a kontrastními detaily, které dotvářejí celkové vzezření. Líbí se mi, jak Škoda naložila s předními světlomety. Pamatujete na kontroverzní facelift třetí generace a jeho dělená světla, která polarizovala veřejnost? Škoda pokračuje v nastoleném trendu i u čtyřky. Tentokrát jsou však světla rozdělena pouze opticky pomocí diod pro denní svícení a ne fyzicky, jako tomu bylo před tím. Přijde mi to jako veskrze chytré a vtipné řešení. Co mi však vtipné nepřijde ani trochu, to je design kol. Zajímalo by mě, koho napadlo okopírovat ta nejprofláklejší tuzingová kola, která byla in asi tak před deseti lety. Tohle se nepovedlo, zvolte si raději v konfigurátoru jiný design. Jakýkoli, hlavně jiný. Říká se, že kola dělají auto, takže by byla škoda, pokazit si celkem zajímavý vnější vzhled špatným výběrem disků.

Foto: Daniel Borský/www.autickar.cz

Musím říct, že první dojem z interiéru je velmi dobrý. I ten druhý. Vlastně i třetí. Abych to zkrátil, vnitřek je vskutku povedené místo, ve kterém se budete cítit dobře. Nová Octavia RS není úplně levné auto. Základní cenovka začíná lehce pod 900 tisíci, a pokud si dopřejete nějakou tu výbavu, pak lehce přeskočíte milionovou hranici. Za tyhle peníze už nechcete uvnitř vidět přílišné kompromisy a laciná řešení. Světe div se, Škodovka se s tímto vypořádala na výbornou. Dojem z interiéru je prostě milionový. Ten Alcantarový pruh, táhnoucí se středem palubní desky (a také jako výplň ve dveřích), vypadá skvěle a především hodnotně. Prošívání kontrastní červenou nití mu dodává švih. O ergonomii ovládacích prvků netřeba hovořit, ta je tradičně na vysoké úrovni. Dokonce i na ovládání klimatizace v displeji infotainmentu jsem si přivyknul poměrně rychle. Pochválit musím i sedačky, protože tohle je první Octavia ze všech dosud vyráběných, ve které se mi sedí dobře a nebolí mě záda. Dobrá práce. Vnitřek vozu se prostě povedl a bez potíží si obhájí vyšší cenu.

Foto: Daniel Borský/www.autickar.cz

Poklonu tentokrát musím vyseknout také infotainmentu. Funkčnost této věci mě přiváděla k zoufalství ve Scale a přinášela mi rozčarování v Kamiqu. Někteří kolegové si stěžovali, že i v nové Octavii vykazuje stejné chování. Já si však nemohu stěžovat ani v nejmenším. Mně všechno fungovalo na jedničku. Systém byl stabilní, rychlý, uživatelsky přívětivý. Ereso bylo také prvním autem, ve kterém se mi povedlo bezchybně nastavit a následně používat bezdrátově Android Auto (čímž jsem také zjistil, že tahle funkce dokáže vysosat 4150 mAh baterii telefonu během dopoledne). Já si tedy na infotainment v nové Octavii stěžovat nemohu. Snad bych jen poprosil, až bude příště někdo konfigurovat podobné auto, ať zaškrtne mezi příplatky i parkovací kameru. V autě za milion nevypadá její absence úplně dobře.

Foto: Daniel Borský/www.autickar.cz

Octavia RS není sportovní auto a nikdy ani nebylo. Přesto si však na jízdním projevu zakládá a snaží se nabídnout i nějaké ty emoce. Než však se pustíme do rozboru jízdních vlastností, pojďme se podívat do minulosti a udělat si menší rekapitulaci. První Octavia RS ohromila výbušným motorem a skvělými brzdami. Slabší stránkou byl však podvozek, který byl zbytečně prkenný a nestíhal dynamickému potenciálu motoru. Dvojkové RS nabídlo výrazně lepší podvozek, který potěšil svou jistotou i každodenní použitelností. Lehkým zklamáním byl takový nemastný a neslaný motor, jemuž chyběla chuť do života a výrazně slabší brzdy, než u předchůdce. Tohle však napravila trojka, která speciálně po faceliftu překvapila širokou škálou schopností. Fantastický motor ohromoval silou a efektivitou, autu dodával velmi nadstandardní dynamiku. Podvozek byl příjemně nastaven, a pokud jste jej nezabili velkými koly (max. 18 palců), pak fungoval až nad očekávání dobře. Co může přinést generace čtvrtá?

Foto: Daniel Borský/www.autickar.cz

Nečekejte zde nějakou revoluci, či radikální změnu směřovaní. Nová Octavia RS pokračuje zdařile v nastavené linii. Jen působí mnohem dotaženějším dojmem. Nejvíc je to poznat asi na akustickém komfortu, což je disciplína, ve které předchůdce zrovna dvakrát nezářil. Novinka je však až nečekaně tichá. Od kol se k vám nedostává rušivé hučení, ve vysokých rychlostech pak zase vzduch ideálně obtéká kolem karoserie, aniž byste museli zvyšovat hlas při konverzaci s posádkou. Celé auto je takové klidnější a dospělejší a to je moc fajn. Též příplatkový adaptivní podvozek funguje výtečně a rozhodně vřele doporučuji jej zaškrtnout při konfiguraci. Má několik možnosti nastavení, od volby „kostitřas“ až po „domácí gauč,“ takže si vybere snad každý dle svých preferencí. Když přitlačíte na pilu a budete chtít po eresu ostřejší jízdu, pak ani tady vás auto nezklame. Octavia se umí po zatáčkovitých okreskách pohybovat velmi neslušnými rychlostmi. Nebude to však žádná velká zábava. Slovo, které se mi po takové jízdě dralo na jazyk, bylo jistota. Octavia RS vás naplňuje za každé situace neochvějnou jistotou, že to zvládne, a že nemusíte mít obavy z nepříjemných následků. A to je vlastnost, která se u rychlého auta pro každý den docela hodí.

Foto: Daniel Borský/www.autickar.cz

Dvoulitrový čtyřválec se tváří, jako kdyby byl přebrán od předchůdce prakticky beze změny. Bez přímého srovnání nedokážu poznat, jestli se nějak výrazně liší. A ono je to vlastně dobře, protože tohle TSI je vážně povedená pohonná jednotka. Údaj 245 koní v reálu působí, jak kdyby se Škodovka podceňovala. Skutečná dynamika RS vypadá, jak kdyby tam bylo o dobrých 20 koní víc. Ereso podává naprosto suverénní výkony v jakékoli situaci. Lehkost s jakou nabírá tohle auto rychlost, je až podivuhodná. Kdyby se mohlo vycestovat do Německa, tak bych vám pověděl, že nejvyšší cifra, kterou uvidíte na rychloměru, je 260. Takhle vám to říct nemohu. Silnou stránkou je také provozní efektivita. Já zakončil testovací týden se spotřebou 8.2 litru a to jsem střídal rychlé dálniční přelety se skotačením na okreskách a nevynechal jsem ani dovádění ve sněhu v horských oblastech. S ohledem na způsob použití je spotřeba vynikající. Snad jen ten zvuk motoru by mohl být zajímavější. Je takový unylý a nezajímavý. Místo motoru se o sportovní zvuk snaží jakýsi „sound generator,“ který však vytváří naprosto tragikomický hluk a první, co při každém nastartování uděláte, je jeho vypnutí. Tohle se fakt nedá vydržet.

Verdikt

Nakonec jsem velmi rád, že si mi nová Octavia RS dostala do rukou. Najel jsem v ní velkou porci kilometrů a vyzkoušel ve všech možných i nemožných situacích. Zcela zodpovědně tak mohu říct, že tohle auto se povedlo a měl jsem z něj během celého týdne radost. Je dotažené do detailu, velmi dobře jezdí a má skvělý motor. Samozřejmě je prostorné a praktické přesně tak, jak čekáte od Škodovky. Cena je sice trochu vyšší než dříve, ale já myslím, že si ji v pohodě obhájí. Do Mladé Boleslavi tak posílám pochvalu.

Technické údaje

Motor: přeplňovaný zážehový čtyřválec 1 984 cm3
Výkon: 180 kW (245 koní) v 5 000 - 6 500 ot./min
Točivý moment: 370 Nm v 1 600 - 4 300 ot./min
Převodovka: sedmistupňová automatická dvouspojková
Pohotovostní hmotnost: 1 520 – 1 629 kg 
Maximální rychlost: 250 km/h
0-100 km/h: 6,7 s 
Kombinovaná spotřeba udávaná: 6,8 – 7,1 l/100 km
Spotřeba v testu: 8,2 l/100 km
Cena základní verze (s daným motorem): 889 900 Kč
Cena testovaného vozu s příplatky: 1 079 200 Kč

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

lu
lumix
10. března 2021, 06:13
-1

Ha, tak jsem dočkal tech úžasných kol! Jinak nevím jak kdo, ale mě se interiér téhle verze líbí jen pokud má automat a palubku oblozenou látkou / kůži (nebo co to je), nižší výbavy a v kombinaci s manuálem vypadají najednou moc obyčejně. Motor bude určitě bezvadný, jelikož mám teď nějakou dobu 1,5 tsi a jezdím s nim rad, působí to lehkonoze, svižně. Ideální to služební povoz!!!

reagovat
Mrkef
10. března 2021, 06:44
6

První co při nasednutí uděláš je: 1) vypnout start/stop 2) vypnout line ass, front ass 3) v menu vypnout sound generator (nebo jak se to jmenuje) 4) přepnout do individual režimu. A pak vyjíždíž :D
Blbý je, že tohle děláš každé nastartování....
Infotainment na mě působí zdlouhavě, kamkoli jdeš jakoby je krok/menu navíc. Navíc někdy ti naskočí během chvíle, jindy čekáš i dvě minuty. Dotyková obrazovka respektive systém má občas odezvy při zapínání například výhřevu židle, jako kdyby si to žilo svým životem. Je tam první stupeň, najednou druhý, chvíli jsem myslel, že to snad reaguje má gesta :D
Jediné, na co jsem přišel v rámci interiéru, je ten zvláštně děrovaný plast na předních dveřích v jejich přední části - mají to tuším všechny verze.
Jinak fajn auto, ale brzdí to ten infotainment za mě.

reagovat
lu
lumix
10. března 2021, 06:52
-1

Věřím ze bod 1 a 3 půjde obejít/vyřešit nějakým prasackym odpojenim nejakeho drátu a doufat ze systém nebude rvát ze je něco špatně.

Mrkef
10. března 2021, 07:07
0

Část by vyřešila nejspíš třetí individuální klíč

Daniel Borský
10. března 2021, 08:45
1

Body 3 a 4 lze spojit v jedno. V individuálním režim lze ten otravný zvuk vypnout. Škoda jen, že si to nepamatuje poslední nastavení a při každém nastartování tak musí člověk individual znovu zapínat.
K tomu infotainmentu, takhle jak to popisuje se choval právě v té Scale i Kamiqu, co jsem měl možnost vyzkoušet a bylo to na facku. I František v testu obyčejné Octavie, si stěžoval na toto chování. Já jsem to však v tomto RS skutečně nezaznamenal a všechno fungovalo, jak mělo, co bylo milé překvapení. Možná, se se jim už podařilo vychytat SW do použitelné podoby.

ReVolte
10. března 2021, 09:17
0

Ona je v tom O4 zrádná, chyby začínají až po uplynutí nějaké doby. Samozřejmě taky se vydávají nové verze SW, ale stále to není ideální. Jinak za sebe u 1.5TSI,: Startstop mi nevadí, skoro ho nezaznamenám. Line assist je ve městě automaticky deaktivovaný a mimo město je to formou 2 kliků na volantu a Sound generator s jízdním režimem je otrava furt měnit (Nemám generátor, ale to je jedno).

ma
martinw
10. března 2021, 22:33
0

Ten generator jde normalne fyzicky odpojit se podivejte na navod, misto toho se da nejaky rezistor a nazdar ridici jednotka je spokojena...

Ju
Junior
10. března 2021, 06:48
0

Ono si to v tom konfigu nevyberes, hnus sicko.
Jinak nový RS za mě zuzo. Dovedu si představit to koupit :)

reagovat
FidoBlack
10. března 2021, 06:55
3

Auto je to krásný, příjemný ve všech směrech. Měl jsem tu čest se svézt a taky jsem byl příjemně spokojen, kombinace DSG a toho dvoulitru funguje dost dobře. Jen bacha na rozjezdy s vypnutým ESP a tak.. umí to dost kousat :)
BTW. ty kola jsou fakt tragédie, připomíná mi to bájnou dobu kdy každý tatík na dvojkový ofci chtěl dotz hanzo :D

reagovat
Ch
Chochin
10. března 2021, 07:05
8

K tym diskom by mala skoda ponukat v konfiguratore este aj take tie nalepky na viecko nadrze, co vyzeraju ako z motorky a nejake neony na podvozok.. a este mozno mracitka na predne svetla a potahy s obrazkom draka alebo napisom carbon :-D

reagovat
lu
lumix
10. března 2021, 08:38
0

Disky jsou to rozhodne hrozné, jenže lidem se to líbí.

riderhenry
10. března 2021, 21:23
1

Spíš by ve všech testech měli autoři k té (už docela dost vysoké) ceně přičíst ještě cenu za nějaká normální kola, protože to je prostě nutnost. Vždyť to je hnusné jak ledvinky na 7er po faceliftu!

Sa
Sato
10. března 2021, 07:29
0

Mam jedinu otázku, budú vedieť (cca o rok) vyčarovať -30% z cenníkovky pre fleet?

reagovat
Jakub Pospíšil
10. března 2021, 08:39
0

Záleží jistě na velikosti fleetu, ale už dnes ze standardního Stylu bez příplatku jde u fleetu dostat cenu začínající čtyřkou. Takže hádám, že to pujde.

Sa
Sato
10. března 2021, 08:58
0

Diky za info. Nasa pobocka ma myslim nejake nizke stovky aut, neviem presne, je to cez tretiu stranu ako operak samozrjeme. Uvidim o rok, tazko povedat ci nam to dovtedy nezarezu z ekonomickych dovodov.

Jakub Pospíšil
10. března 2021, 09:08
0

Toto platí u cca 50 kusové flotily.

beastar
10. března 2021, 10:17
3

Budou to umět. Pokud je firma už dlouhodobý zákazník není nic snazšího než 30%.

Irwinek
10. března 2021, 07:57
0

Auto samotné tak nějak nechám stranou, ale protože jsem nedávno někde zavadil o článek , kde se řešilo, kolik stála auta za komančů a za kolik platů si je můžu koupit teď a v dnešním seznamu se dočetl, kolik prý průměrně beru, nedalo mi to a chvíli počítal. Zkuste to taky :-D
https://autobible.euro.cz/retro-nedeli-kolik-stala-auta-ceskoslovensku-pred-ctyriceti-lety/

Nejlevnější auto stálo v roce 1977 36 500 Kčs
To je jako kdyby dnes stálo nejlevnější auto zhruba 430 000 korun
Nejlevnější škodovka stála skoro 23 průměrných platů
Dnes stačí na základní Octavii čtrnáctinásobek průměrného platu

průměrná mzda za loňské poslední čtvrtletí prý činila 38.525,- korun
cena výše uvedené octavie v základu / testovaného vozu - 889 900,- / 1 079 200,-
troška matematiky a ejhle na základ musím dělat 23 měsíců a na testovanou verzi dokonce 28 měsíců. A teď se ještě podívejte, zda berete tu průměrnou mzdu. A úplně nejlevnější octavia taky nestojí těch 539 350,-.

reagovat
Sa
Sato
10. března 2021, 08:21
-2

Máš tam trochu chybu v tom že tých 38k priemer je hrubého, zoptimalizovať to tak, že nebudeš platit žiadne dane a odvody nie je úplne možné. Takže "musím dělat 23 měsíců " je trochu nepresné tvrdenie. Je možné, že z hrubého platu vychádza aj ten članok pri údajoch z 1977 ale bez započítania pomeru zdanenia v 1977 a dnes je to porovnanie dosť nevalidné.
That said, vačšina týchto áut ide na firmy, ktoré z danovým zatažením vedia "narábať" lepšie ako zamestnanci.

krab
10. března 2021, 08:42
1

A co z toho milý Watsone vyvozujete za závěr? :-D
Já to vidím zhruba tak, že ekvivalentem auta nižší střední třídy dnes a tehdy je nějaká ta Cortina se základním motorem. Dneska se dají tahle auta koupit spíš kolem 500 tis s DPH, před nedávnem byly levnější a šlo to třeba i za 400-450 tisíc. Ta Cortina stála skoro 2x tolik co ta tragická 105 S a tím pádem bys na ní šetřil teoreticky dobrých 40 platů.

Jenže co v těch dobách absolutně nebylo možné - ber to zprostředkovaně, v tý době měl tak nějak akorát řidičák i první auto můj táta, tak nebylo možný něco jako koupit pojízdnou ojetinu s technickou třeba ještě aspoň na rok za půlku toho průměrnýho platu. Táta měl tehdy Populara z roku 38 po nějakým dědkovi od nich z ulice a to auto si celý nějak dával dohromady aby svítilo a jezdilo. To byla jediná možnost jak něčím čtyřkolovým jezdit. Klasická ojetina stála šílený peníze v porovnání s dneškem.

Můj závěr Watsone je, že si zkrátka ti naši rodičové žili po materiální stránce pěkně chudě až na pár vyvolených komoušů. A v NDR kolikrát i na toho Trabanta čekali pěknou řádku let, kombík Universal anebo neřku-li Warburg, to byl vlhký sen východních Berlíňanů.

Co je spíš aktuálnější je úvodník od Martina Vaculíka v aktuálním Světu Motorů o tom, že pokud se fakt půjde full speed elektro v rámci Evropy, tak možná bude většina obyvatel co je dneska v tom produktivním věku taky na důchodě jezdit leda na kole či mopedu... auto si zase nebude moct většina obyvatel dovolit jako v předchozích a já bych to nazval klidně "zlatých časech".

krab
10. března 2021, 08:51
0

PS: teď to po sobě čtu ten konec ... aby nedošlo k záměně myšlenky , tím "ve zlatých časech" je myšleno období 2000-2020 , protože fakt z hlediska dostupnosti automobilu bylo pro nás skutečně bohaté ... kdo má řidičák, umí psát, číst, počítat a neštíítí se práce tak si prostě mohl koupit krásnou káru

Irwinek
10. března 2021, 08:52
0

Pochopil jsem to tak, že v tom článku je to v hrubém. V 77 -ém jsem chodil do školy, ale můj první plat byl něco přes 900 čistého - 400 záloha a pak přes 500 dobírka ( plusmínus ). A pokud jsem to pochopil správně, tak prostě vzali CELOU tu výplatu a s tím počítali. Tak jsem to udělal stejně. Je to samozřejmě jen taková střelba, ale jak jsem psal, prostě mi ten článek někde šel zrovna okolo a tak jsem to přepočetl a dál to moc nerozváděl. Ono to ani nemá cenu :-D

Sa
Sato
10. března 2021, 09:10
-1

Moj záver bol, že sa to porovnáva fakt blbo a tieto porovnania zvačša nemajú všetky vstupné údaje. A ani to moc nemá zmysel, celý konstrukt priemernej mzdy je značne irelevatný lebo 1. rozbujnelá šedá ekonomika 2.osvč.
Inak ja som v tej dobe nežil a rozhodne mi to nechýba. Ale pamatám si zmrzlinu za 2 koruny :D

Irwinek
10. března 2021, 12:12
0

Nic v tom nehledejte, fakt jsem prostě četl ten článek o chvíli dřív, než tuhle recenzi. Kdyby dole nebyla ta cena, tak si na to ani nevzdechnu :-D
No, něco z té doby mi tedy chybí, a zmrzlina kopeček za 70 haléřů byla lepší, než ta za 30 kč za kopeček ( a to už jsem jedl i dražší , třeba za 50 ). Chybí mi třeba ta bezstarostnost dětí, fotbal se hrál na ulici, protože tolik aut nejezdilo, dalo se koupat v rybníku, soused po mě nestřílel, když jsem mu kradl hrušky ,...…. :-D

Krab : u nás vždycky bal aut spousta, takže na to nahlížím jinak :-D

Kyjaq
10. března 2021, 09:10
0

DOTZ Hanzo cením, naprostá klasika, která bohužel pomalu mizí. Je dobře, že Škoda se s tím rozhodla něco dělat, beru to jako gesto vůči nám petrólhedům. Navíc s dnešní popularitou retro designů je to jasná volba.

reagovat
Blix
10. března 2021, 09:46
0

Ještě by mohli v rámci příplatku nahradit ty atrapy tahakov mřížek za skutečné. By to pak bylo dokonalé ;)

beastar
10. března 2021, 10:56
0

Co mi přijde úsměvné že to auto za ten pověstný milion je teď oktavka. A Superb už je přes. Zase reálně jich 98% do světa půjde za úplně jiné ceny. Ona vůbec škodovka přesto že teď zdraží v dnešním světě absurdní cenové politiky zatím patří mezi ty levnější. Myslím celkově když se započítá i skladová, šance na slevy apod.

Auto se mě osobně docela líbí. Samozřejmě čím lepší výbava tím lepší pocit. Tyhle TSI i generačně jsou prostě docela dobré. Prostě to jede a úplně moc to nežere. Do auta typu oktavka ideál. Jako sportovní auto to ale pořád opravdu brát nelze :)) Myslím že Meganu R.S. to nedá nikde. Samozřejmě jen tip. Na firmu bych si to asi koupil. A zrovna nedávno jsem tady měl okynu rs druhé generace. No na první pohled tu pokrok fakt je ne že ne.

Kola jsou to nejmenší. Snadno vyměnitelný za cokoliv dle vkusu. Mě se tohle nelíbí působí to těžce a upřímně podobné designy se mi nelíbí ani na Lamborghini natož na mainstream liftbacku.

reagovat
riderhenry
10. března 2021, 21:35
1

Jenom tak k zamyšlení - není lepší třeba takový M-B C200, který v jakési Night edici (AMG paket, fajn kola...) vychází na +/- stejné peníze, jako testované auto? Nebo BMW 320i ve Sport line? Chápu, že když bych to chtěl do pomyslného korporátu, tak se mi většina fleet managerů vysměje, ale když máš jasně daný rozpočet a je to na tobě, tak bych hodně rozmýšlel. Protože ta koncepce je tam taková příjemnější, i když motoricky nic moc... Tu "sportovnost" záměrně vynechávám, protože ta končí hádám někde u toho RS znáčku...

beastar
10. března 2021, 22:07
2

Jo ty si asi nový auto pár let neměl že :)) To nic na to přijdeš až si koupíš právě to céčko, nebo BMW v čem je rozdíl hned při prvním oleji a deskách. Vážně myslíš že kdyby to bylo tak easy, že nemáme plný silnice céček. O CLA apod. nemluvě. To není obhajoba oktávky, ale obecně údržba a žití s oktavkou je podstatně jinde. O pojistce nemluvě. Leda že by si byl takovej machr a došel tam s igelitkou a milionem to pak třeba havarku není nutný řešit.

Prostě není to černobílý. Taky za 1.1 před slevou můžeš mít 190k Giulii v základu. O tom to není. Škodovka proti roku 2000 podražila ale taky o4 vs o1 asi není o čem o RS to platí dvojnásob. Ty patříš stabilně mezi lidi co hledají důvody proč si to nekoupit. Jenže realita je taková že hledáš důvody proč to koupit. Znám X lidí co chudobou netrpí a z Mercedesu i BMW a Audi na daily jsou vyléčení... To je ale na dlouhý povídání.

riderhenry
10. března 2021, 22:25
1

No moje optika je spíš taková, že právě u auta "za milión" sice nejsi kdo ví jaká hvězda, ale na druhou stranu asi nemusíš zákonitě taky řešit, jestli tě jedna prohlídka za ty šílené dva roky vyjde na 10 nebo 30 000 Kč, ne? Hlavně kdo dnes nekupuje u BMW ty předplacené servisy? To začíná snad taky na 20 000 Kč. Pořád ale myšleno mimo firemní auta! Což je kategorie, kde vládnou pořád auta spíš za poloviční ceny, když vezmeme nějaký ten medián. Jako možná nemám pravdu - však jsem to taky myslel jako zamyšlení a že v tom asi něco bude, jinak bychom právě těch M-B, BMW a Audi viděli víc. Nebo i Volva, to už je jedno. Zrovna S/V60 jezdí, zdá se mi, strašně málo. U Alfy je to zase ještě úplně o něčem jiném...

Spíš mi jde o tu optiku jestli by fakt tolik lidí dalo milión a víc za Octavii, kdyby "nemuseli" skrz firemní politiku. Taky bych to měl tendenci svalovat na nějakou předposranost z dražších značek, přitom ty první roky se mi zdá, že je to skoro jedno. Tam prostě "neopravuješ", jen servisuješ, a to se dá krásně spočítat, v lepším případě předplatit. Nic moc tě tam nepřekvapí.

Pojistky jsou jednoznačné, na to jsem nemyslel.

beastar
10. března 2021, 22:59
1

No jasně bude tam určitě dost lidí, co řešit jestli olej stojí 4,000 nebo 8,000. Desky 4 nebo 10 atd nebude a zaplatí si to. Případně předplatí. Jenže ono obecně právě za ten milion už se to často jako soukromý nákup nebere. Prostě protože strejda co dělá celý život ve fabrice si v 98% případů takový auto nekoupí. Ty 2% jsou případ kdy ty prachy zdědí. Když teda přípustíme to možnost. Tak soukromý kupec bude to auto chtít na dyl než jsou 2 až 4 roky. A pak už ten servis řešit bude. Vycházet z toho, že když má někdo milion na auto neřeší prachy je první chyba.

Když člověk zná potom věci jako kolik stojí přezutí v Audi na Proseku. A jaký rozdíl je proti tomu hned vedle škodovka. Pak navštívíš m3000 a třeba Bychla:)) Jako je to trochu složitější prostě. To je to co v tom je. Znamej takovej kseftar měl roky vždy novou sedmi. Většinou benzín 750. Po třech letech výměna. No a prostě ten servis byl i pro něj picovina plus ztráta hodnoty. To ereso ale i supa koupíš se slevama když si sikovnej.. Pojezdis a prodas rychle a za dost. Kdo bude chtít 320 nebo cecko s nejslabším motorizaci skoro?

Plus jestli máš možnost nech si spočítat ty tvoje 3 případy havarku u slušný pojišťovny. Stejně tak pov. On ten důvod prostě proč ta škodovka je úspěšná leží někde uprostřed. A to není jako už nějaká Česká pohádka. Oni udělali stejný úspěch v Rusku, za slušnou volbu platí v GB ale i Španělsku. Proč v Madridu nejezdí taxíky céčka? Nebo třeba v Izraeli? Kde má Škoda nastavený ceny úplně sky high.

Těch faktorů je moc. Plus psychika. Můžeš mít tu něj škodovku co každej zná. Nebo malý Mercedes či BMW se slabší motorizací navíc trojku. Víš kam tím mířím. A tahle oktavie už je velká.

Já bych si to s milionem nekoupil. Pro mě je takový auto nuda a nevyužil bych to. Dobře ale umím chápat proč to lidi chtěji. Už se těším až budou první ojetý po leasingu a ol. Ať se taky svezu a nevarim z vody.

riderhenry
10. března 2021, 23:14
1

Jo, vím že milión už dnes nic není - zaznívá to tady často :D Tak jsem to nemyslel. Sice to není moc, ale ani málo. Proto bych čekal, že člověk se hned neposere z jedné výměny oleje v autorizáku. Na druhou stranu znám lidi, co mají auta s cenovkou přes dvojnásobek a tankují u Unicornu...

Ve všem máš pravdu, ale zároveň jsi mi nejlépe odpověděl tím posledním souvětím - protože já to právě vidím stejně. Prostě dát za tohle milión si nedovedu představit. A to není myšleno optikou "milión za auto je moc", to vůbec ne.

Že to lidi kupují se nedivím už vůbec. Ani obecně Škodovky. Akorát u RS mám tendence se trochu smát tomu kultu, který u nás panuje. Když máš RS, jsi u nás prostě ve vysoké hře, hned vedle AMG. Funny. Možná podobně fungují ty Ofce se znáčkem LaK. Hotovej Skovej mercedes. Přitom auta jsou to určitě OK, ale nějak už si začínám budovat jistou alergii.

Mrkef
11. března 2021, 06:38
0

Nemyslím, že většina lidi s RS až na pár psychopatů se vidí vedle hot hatchů atd. Počítej, že 90% naftových a minimálně 60% benzinových RS jsou fleety. Takže služebáky, kde vítězi zůstatková hodnota, cena servisu, pneumatiky a díky tomu nižší měsíční splátka, jako se tu dokola řeší.

Jinak soukromníci si moc RS u nás nekoupí, to musíš na západ od nás, kde máš RS klidně 50% prodejů všech Okyn.

riderhenry
12. března 2021, 12:33
0

No u nás si to kupují soukromníci právě po skončení toho operáku, řekl bych. A ten efekt se i pak dostaví. Přijde mi to tak ze zkušenosti s té džungle tam venku... A taky tomu napomáhá i ten malý vzorek lidí, co znám, a tohle auto (RS) si pořídili. Prostě "splněný sen" o sporťáku, který akorát tak nějak není sporťákem, ale prostě tou škodovkou, protože na nic jiného oni koule nemají, přitom peníze už by třeba byl, v rámci těch zánovních aut. Tak se vlk nažral a sporťák se nekoná...

beastar
13. března 2021, 11:37
1

Nevím odkud si a neznám tvé okolí. Nicméně kolem mě o tom jako o sporťáku nemluví nikdo. Ať už se pohybuje finančně a společensky v jakékoliv vrstvě. Naposled měli tyhle tendence joudové u O2rs kolem těch 25 let třeba. Dnes co mám v okolí kolem sebe lidi 30 plus let mají na škodovky vyhraněný názor. Tak i tak. Nikdo si ale nekupoval ani do firmy ani domu RS, nebo Sportline, že by měl pocit že to je sportovní kára. Protože slevy a protože třeba za daný obnos dobrý kup, skladovky, případně mám servis za barákem a tak podobně.

Buď máš kolem sebe špatné lidi. Nebo vidíš tohle protože to vidět možná chceš. Jasně taky mám kámoše co je nadšenej se Supa ve Sportline protože předtím měl bezmála patnáct let starý éčko. A ano skutečně je to rozdíl 2018 Sup fplny a e220cdi 2005.

Ani ten si nemyslí že má sportovní auto a nejezdí sekat okresky o neděli. Naopak v mém okolí jsme mnohokrát diskutovali jak těžké by bylo z toho skutečný sportovní auto vyrobit. A jak Oktavka prostě jiným silným sedanum a hatchum nestíhá a kroutí se. Nevím jak o4, píšu o O3. Jezdili jsme takový výlety Lexus isf, clio rs, civic type. R, enkovy hyundai, golf a megane R.s. A právě občas kámoš a jeho Chip, tune, aby stuff oc3rs. A stejně ani tak to nebyl sporťák. Navíc ani Škoda to tak neprodává. Je to prostě jen silná verze se slušnou výbavou. No Moore.

riderhenry
13. března 2021, 11:47
0

Jo, většina lidí to tak asi má. Akorát ta menšina jde moc vidět. Zrovna včera zelenkavý Superb Sportline strašně na pána, pak jeden dementní soused s O3 RS... Brno :D

beastar
13. března 2021, 11:50
0

Nj jasně tak ani jeden nepostihmene celkově vzorek majitelů. Škodovky maji nevýhodu v CR je jich moc. Moc lidí znamená větší procento kretenu to tak je. A často je to služebák a ten nikdo nešetří.

riderhenry
13. března 2021, 12:01
0

Hele hlavně se teď nedívej na starou reklamu na Fabii RS 2. generace. Já na to zrovna náhodou natrefil na YT a hned jsem si ten 400 koňový hothatch chtěl jít koupit :D Ale jinak osobně proti Škodovce nic nemám a necítím nějaký pocit "nadřezenosti" díky tomu, že tolik neřeším velikost kufru a praktičnost...

briza
10. března 2021, 23:21
0

No prosím a já si myslel, že letošní nejhnusnější koncern bude Golf 8. Opět jsem se pletl. Tohle je fakt kekel z pekel.

reagovat
Mechanik
12. března 2021, 08:16
-2

Ten zadní bok vůči tomu kolu to je děs, proporcionálně. Kolečko mrňavý a bok jak u dobře živené selky. Nepřijde vám to?

reagovat
Csaba
13. března 2021, 06:48
0

Na mě tahle recenze působí jako propagační text převzatý přímo od výrobce, jen s "přidanou hodnotou" v podobě jména autora.
Auto samotné komentovat ani nechci, "Škoda slov" :)

reagovat
je
jerry
13. března 2021, 07:37
2

Cítím to podobně:-))) O3 RS startovala před 7 lety na 620.000 Kč. Za ty peníze to samozřejmě nebyl "sporťák", ale auto s dobrým poměrem cena/výkon. Proto se jich tolik prodávalo. V čem je O4 RS tak lepší, že stojí o 300 tis. víc? Že má pár asistentů a elektroniky navíc? Nebo schade míří do rybníku kauflandu? Cena vysoká, slevy velké, nekup to? I v oproti nám bohatém Německu nových škodovek výrazně ubývá na úkor japonců a korejců. A hrát takovou hru s cenou v době, kdy bude hluboko do kapsy?

Daniel Borský
13. března 2021, 08:26
1

Csaba: to mě trochu mrzí, že to vidíš takhle, ale nedá se nic dělat. To auto se mi vážně líbilo, což bylo pro mě překvapením, protože jsem vážně obával toho, že bude nedobré. Za textem si tak plně stojím.
Jerry: oproti O3 RS je tahle nová RS lepší prakticky ve všem. Je tišší, nemlátí odzadu, nehučí okolo zrcátek ve vyšších rychlostech, umí být pohodlnější, má sedačky na kterých se dá sedět a spoustu jiných drobností. Ne, není to žádná revoluce, ale je to auto, kde se zapracovalo na nedostatcích předchůdce a výsledkem je velmi dotažené auto. Ad cena, ono by bylo fér vycházet z ceny RS245, což je bližší auto než původní RS před sedmi lety. RS245 mělo silnější motor, VAQ a jeho cena byla 770 tisíc. To znamená, že rozdíl není 300, ale nějakých 120 tisíc.

je
jerry
13. března 2021, 09:47
0

O4 RS bude určitě dotaženější, ale pořád to vidím spíše jako FL než nové auto. Nový je pouze design a spousta elektroniky, která možná mainstream uchvátí, ale někoho naopak odradí. Design je vždy subjektivní, mě přijde nevyvážený. Ale tak to má většina současných aut, hrají na asijský vkus.Jinak už první O3 RS měly tabulkově 220 PS a pokud se dostaly na motorovou brzdu tak byl výkon vždy o těch 20-25 PS vyšší. A i to zdražení byť o 120 tis. považuji v kontextu dnešní situace za hodně odvážné. Z mého pohledu byla O3 RS za 620 tis. OK a také jsem jí koupil. A i tak tam byla ještě sleva 10%. A to jsem přinesl peníze ve beastarem zmiňované igelitce. O4 RS za současnou cenu bych si nekoupil.

Ju
Junior
13. března 2021, 11:02
0

Ono se taky podívej kolem. Zdrazilo všechno. I se víc vyděláá Za posledních pár let byl ten kumulovanej nárůst festovní. A ono holt to co Povšík vykňučí a EU nařídí, musí někdo zaplatit.
Nebo to řeknu jinak "co by sis za těch 620k koupil dneska?" / kdybys zejtra tu svoji O3 rozstrelil, co by sis koupil místo ní?

Ju
Junior
13. března 2021, 11:04
0

*a nepopírám, že jako společnost objektivně chudneme. Když vezmu potraviny, energie, dům a auto, jako "must have nákupní košík". A nejsem státní zaměstnanec :)

Mrkef
13. března 2021, 11:22
0

Nápisu to jinak s tou cenu ještě u O3 FL, na konci roku 2017 stálo RS v naftě a výbavě jako na konci roku 2019 O3 FL v 1.6TDI a výbavou cca Style....

beastar
13. března 2021, 11:48
1

Já vůbec nechápu jaký smysl má se tady ohánět cenou O3. Kolik stalo O1RS a v jaké době a s jakou technikou? Takhle to nefunguje. A předně to co píše Junior je taky pravda. A poznámky o FL. to už mi přijde vyloženě trapnost. Nemusíš mít rád škodovky atd. To ale není důvod vymýšlet konstrukce. A blbosti.

Jistý vývoj a pomalé změny aplikuje každý v této třídě. A bohužel O3 nebyla vysloveně špatná jako třeba Hyundai i30 1. aby bylo nutné ji kompletně předělat. To stejné platí o Golfu, nebo třeba Meganu.

Já tady na tyhle debaty kolem oktavky už nemám:D Sáhněte si každý kritik do svědomí. Hledáte si důvody pro sebe proč to je špatný? Nebo vás sere že na to nemáte, tak je třeba vymyslet proč bylo líp? Protože jestli je vám škodovka jedno a nelíbí se tak nevím proč to řešíte. Já nesnáším elektrické sragory a taky nechodím pod články o nich diskutovat jak mají špatný sedadla a jak předešlá gen. byla lepší atd. Tak se zamyslete. A zdražování postihlo vše. Pokud nejste odstřižený od reality. I rajčata..

je
jerry
13. března 2021, 12:00
2

Junior: Ano chudneme. A bude hůř. Proto jsem zvědavý, kdo ty auta za vysoko nasazené ceny bude kupovat. Ani ty firmy na to mít nebudou. A co bych koupil míst O3 RS? Jedno vim jistě, nebyla by to O4 RS. Asi ani žádné jiné z nových aut, vadí mi na nich už toho moc. Pokusil bych se najít nějaké starší auto s malým nájezdem a dobrou historií. A rád bych si i připlatil. Třeba mx-5 ncfl 2.0 jsem kupoval 5 let starou s nájezdem 5 tis. km jen po výletech za pěkného počasí. Dalo to práci najít, nebylo to za hubičku, ale pořád stála polovinu nové mx-5 nd. Prostě zkusím bojovat s větrnými mlýny, dokud to půjde:-)))

je
jerry
13. března 2021, 12:10
3

Beastar: Já škodovky měl vždy rád. Proto i jedno z mých aut je O3 RS a jsem spokojen. Ale vše má svou cenu, a proto bych si O4 RS přes milion nekoupil. A vyjadřuji se k tomu jako majitel současné O3 RS a mohl jsem být třeba i v budoucnu klient schade. Ale nelíbí se mi, kam se schade cenově tlačí a proto to budu řešit jinak. A protože mi na současných autech vadí, že jsou víc počítači než auty, budu to řešit úplně jinak. Pokud to půjde, protože takových jako já je hodně a bude stoupat zájem o stará auta v dobrém stavu.

Mrkef
13. března 2021, 13:10
1

Beaste, pokud myslíš konstrukce na můj koment, tak najdeš na webu ceník O3 Rs FL + ti mohu ukázat konfiguraci svého služebáku, což je 1.6TDI a cena víceméně stejná

Ju
Junior
13. března 2021, 13:37
3

Ono se asi nechápem. Mě taky bolí, že Cupra nestojí 700k ale milion. Taky bych si ji za těch 700k koupil spíš než za jedničku.
Ale stejně tak bych si radši koupil 4+1 v Praze za cenu roku 2015 než za tu dnešní.
Doba prostě běží dopředu, ne nutně k lepšímu.
Argument, že něco před X lety stálo o Y min je fakt mimořádně dementní, sorry. Ještě když ti národní banka zdražování doslova "nařizuje" a je nervózní když se zdražuje málo.
Ale pravdu má Jerry v tom, že už je možná potřeba kupovat auta "na furt". Protoze bůh ví jak to bude za 3 roky až bys chtěl zase nový. Tak Aby bylo do foroty, protože dobře už bylo. To nepopírám. Ale s cenotvorbou to nemá nic společný.

beastar
13. března 2021, 13:55
1

Jerry: Však jo já chápu že současné ceny jsou mnohdy fakt zarážející. Jen jak píše Junior. To byla tak nějak celková reakce na tu debaty tady vždy kolem Škody. Argumentace typu vždyť podívej kolik stalo XY v době X. To je demence jak vyšitá. Taky třeba Š120 stála 50.000 Kčs. Tyhle věci se prostě nesrovnavají. Prostě teď RS stojí tolik a ano je to zdražení oproti předešlé generaci. Whatever tak to prostě je. A ano možná si to část zákazníků nekoupí. Stejně jako já si už nekoupim nikdy BMW.

-((---(-(

A jako co. Přesuneme se k jiné značce. O tom co bude nebo nebude to bych nechal být. Řeším co je teď a ani to není výhra. Chudneme, zvýšení daní nevyhnutelné, stát před krachem. Tzn. Nový auta větší část z nás stejně řešit nebude. Bohužel.

je
jerry
13. března 2021, 17:15
0

Souhlasím, tak jsem to v podstatě také myslel. Btw Š120 byla v 1981 za 61.000 Kčs.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem