načítám data...

Klišé v automobilových recenzích

30. dubna 2021, 07:52 32 komentářů Bavoraczech

uvažování recenzentů vs. realita

zobrazit celou galeriiJiří Toušek: Klišé v automobilových recenzích

Zauvažoval jsem o náhradě staršího rodinného vozu za novější vůz stejného typu a pročetl pár recenzí, ze kterých jsem lehce zklamaný. Většina recenzí totiž obsahuje hromadu klišé. U značek německých je potřeba neustále obhajovat vyšší cenu kvalitním slícováním a rozhodně vyšší kvalitu než u konkurence. Naopak u ostatních vozů jsem se často dočetl zmínku o tom, jak skvěle je to udělané a spolehlivé auto, pouze trpí (už asi 40 let) horší pověstí značky. Čemu se ale směju nejvíc je rozkastování majitelů podle kategorie vozu.

Luxusní vozy si kupují úspěšní podnikatelé a manažeři.

Po nějaké té Audině nebo BMWčku dnes pokukuje každý druhý. Přitom spoustu těch aut dost dobře maskuje svůj věk a nestojí majlant, což láká různé skupiny lidí. Dost z nich je schopných si na svou prémiovku i celkem dost půjčit, přitom splátka takového auta mu může ukrojit velkou část výplaty. Takhle se podle mě úspěšný člověk nechová.

MPV jsou auta pro staré fotry, kteří už rezignovali na život.

No, je plno lidí, kteří si takové auto koupí, protože je prostě logicky opravdu praktické. Ano, nejezdí většinou zrovna dobře. Na druhou stranu proč by majitel MPV neměl v garáži třeba Miatu?

Crossover je ideální rodinné auto.

Když pomineme předchozí kategorii aut, která jsou pro rodinu zcela jistě ještě lepší, je dnes velmi populární vůz typu crossover. Záměrně nepíšu SUV, se kterým je plno lidí ztotožňuje. Plnohodnotné SUV typu BMW X5 nebo Volva XC70 je jistě dobré auto pro rodinné účely. Určitě to není terénní offroad, ale spíše ingot na kolech, který vypadá bezpečně, leze se do něho vysoko a vysoko se ukládají i děti do autosedaček, takže se k nim nemusíte tak hrbit jako u běžného hatchbacku. Jenomže crossover je vlastně něco jako ten hatchback, jen oplastovaný a s o pár mm vyšší světlou výškou. Vnitřní prostor také odpovídá hatchbacku stejně jako bezpečnost takového vozu, takže jedinou reálnou výhodou může být ten o kousek vyšší podvozek, u kterého nehrozí odření nárazníku o obrubník při parkování.

Volvo je to nejbezpečnější auto.

No… tlak na bezpečnost moderních aut je velký a pokud chce být automobilka konkurenceschopná, musí návrh vozu z pohledu bezpečnosti neustále zdokonalovat. Proto bezpečnost 10 let starého modelu Volva určitě nebude lepší než bezpečnost zcela nového modelu kupříkladu Renaultu.

 

Taky už vás taková klišé unavují?


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Jimi
30. dubna 2021, 09:18
0

MPV jsou pro zasloužilý maminy, které ještě nerezignovaly na výchovu dětí. Crossovery jsou pro 30+ důchodce s potížemi zad. Volvu prakticky zůstala jenom ta aura bezpečnosti. Luxusní auta jsou s přibývajícím věkem a dalším novým modelem čím dál hezčí kasičky, které se spolehlivostí zaujmou opravdu úspěšné týpky :) A hlavně se zeptám svého servismena, co mu tam radši nemám tahat :)

reagovat
Jakub Pospíšil
30. dubna 2021, 09:20
0

Tyjo, toho jsem si nikdy nevšiml. Klasika jsou spíš takové ty rádobyhusté kecy, že "Ford C-Max s tříválcem si na limitu lehce pohodí zádí, ale v tomto případě již bohužel není řízení ideálně komunikativní." - Jakože proč by měl vůbec tříválcový C-Max něco takového dělat? :D
O tom kdo si co pořizuje se nálepkuje spíš v diskuzi na Novinkách (mladík v luxusním BMW ejkejej orezlý e36 kompost).
Co se týče Volva, jistě - staré modely jsou méně bezpečné, než některá jiná nová auta, to jistě, ale nová Volva jsou stále s přehledem na špici. I u těch desetiletých modelů bych byl opatrný, nemyslím si, že to platí paušálně. A zrovna konkrétně Renault je co se týče bezpečnosti také celkem etablovaný, vzpomeňme na Lagunu jako první levné auto s pěti hvězdami NCAP.

reagovat
Cu
Curdin
30. dubna 2021, 20:13
0

Jojo renault se etabloval v bezpečnosti třeba v Mostě na polygonu. Tam ho asi nikdo nepřekoná. Takže podle NCAP bourat můžete, ale v Mostě se ukázalo, že nesmí být po dešti a svítit slunko :))

briza
30. dubna 2021, 20:19
0

Mít například v situaci z videa na výběr, radši bych asi sáhl po tom desetiletém Volvu :)

Ju
Junior
30. dubna 2021, 23:23
9

Já bych se držel toho nebejt píča a umět se udržet ve svým pruhu.

briza
30. dubna 2021, 23:31
0

Tak to je samozřejmě taky možnost.

Sob95
01. května 2021, 12:19
0

briza: Taky to, ale ten řidič kamiónu strhnul na poslední chvíli, to by ten kombík asi tak dobře nerozchodil.

PepaSFI
01. května 2021, 18:31
0

mám bezpečný auto, můžu projet kamionem! Přesně tohle se před lety stalo kolegům z práce, akorát že jeli ve Formanu a na horizontu trefili Avii. Zbořený to bylo asi tak stejně, řidiče odvezl vrtulník ikdyž mu nic nebylo, se spolujezdcem vedle měli jen modřiny od pásů. Ale ten co seděl vzadu nebyl připoutaný, šel nohama do opěradla. Obě zlomený a ještě ruka k tomu.

af
afro-r1
01. května 2021, 20:50
-1

Ona jsou vice bezpecna ta auta, ktera se prodavaji na vice rozdilnych trzich a musi splnovat vice rozdilnych testu.
Takovy Renult nebo Peugeot nasimuluji auto jen a pouze na NCDAP, protoze se mimo Evropu nepodiva. Tudiz na ridice pet hvezd, ale trochu jine presazeni prekazky nebo test na opacnou stranu vozidla a vysledky dosti odlisne.
U BMW jsou treba modelovana deformacni zebirka do oblozeni prednich sloupku, nebot jsou staty v Americe, kde neni poutani se povinne, a kdyz uz nekdo tou hlavou proti sloupku leti, tak je potreba, aby se co nejmene zrakvil.
Cim vice svetovych norem, tim je auto komplexneji obouchano pro pripadny naraz v nahodnem smeru...

PepaSFI
02. května 2021, 08:44
3

já tu hru na bezpečnost nemám rád. Můj názor je, že není nic takového jako bezpečné auto. Jsou jen auta která dají trošku větší šanci. Někdy. Záruka na to není, je to jen propaganda, marketing. Ta hranice kdy to vyjde je velice křehká. Při takové otočce jak je v tom videu možná stačilo mít hlavu trošku jinak, v páteři by cvaklo a bylo by vyřešíno. Ostatně s tím má tady zkušenost František, jak málo chybělo aby měl permanentní podvozek.

Bavoraczech
03. května 2021, 11:27
1

Ve výsledku když už tě vezme kamion tvou vinou nebo jeho vinou, pak je to víc o tom jak se zrovna trefíte než kolik má osobák hvězd.

liška
30. dubna 2021, 11:12
9

Proto už čtu jen vesměs na Autíčkáři, kde mě ale pro změnu začíná vysírat ten pojem radiomapa :D

reagovat
briza
30. dubna 2021, 20:18
3

Huš, radiomapa je autíčkářův trademark :)

Ronoath
03. května 2021, 17:57
0

Přesně. Prostě to patří ke zdejšímu koloritu, jako když si každý druhý majitel starší oktávky nalakuje kola na bílo, aby měl jiná, než ostatní hustotýpci. A neřeší, jak je to ohavné:-)

af
afro-r1
05. května 2021, 12:59
0

Nefrci ted oranzove nebo brcalove zelene?
; o )

Pochtli
30. dubna 2021, 14:34
1

Zrovna MPV "klišé" je poměrně přesný - většinou to řídí někdo stylem pana Klobouka (čti brzda provozu), takže spojení s rezignovaným řidičem je více než trefné. Čest MPV vyjímkám, které jedou svižně.

reagovat
Kuře
30. dubna 2021, 16:20
2

To mě třeba MPV klišé strašně pije krev... Prostě nechápu co je tak nudného a fotrovského na tom, chtít auto, který je narozdíl od nějakýho debilního SUVčka, doopravdy praktické.
Kdybych, když sem kupoval Mondeo, narazil na nějakého pěkného S-Maxe a nebo klidně i Galaxy či třeba hezkou Zafiru, klidně bych býval byl koupil MPVčko. A to sem prosím pěkně mladej kluk a žiju sám...

PepaSFI
01. května 2021, 18:22
0

jestli ono to nebude tím že v tom MPV obvykle jede táta máma děti pes. Všicni dělají všecko aby se řidič nemohl soustředit na jízdu, když se zrychlí, poblije se některá část posádky a zbytek začne protestovat. Ty rodinky v SUV jedou úplně stejně, jen se to tak asi nebere protože to S znamená sportovně cosi.
A když je řeč o Zafiře, zrovna nám v práci umřela. Ta stará, co je ještě velká jako auto a ne jako dodávka a přece se do ní vejde 5+2 člověci. Sloužila, od panstva odložená, jako EDC busík, vozila balíky na poštu, lidi z přesčasů, co bylo potřeba. Příjemný auto, spousta místa a i ten diesel mě neznechutil a to je fakt nemám rád. Jenže tuhle ji dotáhli na laně, prý odešlo čerpadlo a to je u takhle starého auta konec.

Pochtli
02. května 2021, 10:13
1

Tak v půlce případů s tím jel jen řidič, takže asi spíš životní filozofie než problémoví pasažéři.

Bavoraczech
03. května 2021, 11:30
0

PepaSFI - zrvona na tom DTI opelu se dá čerpadlo řešit opravou řídící jednotky celkem lacino...

Ronoath
03. května 2021, 17:59
0

Hm, tak to je tu u nás na severu Moravy asi jinak. Tady jsou brzdou provozu malá SUV a crossouvery, v MPV tatíci většinou jezdí více než svižně. Naposledy jsme pozávodili na semaforech na Slovenské v Ostravě:-)

PlusOne
05. května 2021, 15:57
2

Pamatujete na starou reklamu na Touran?? "Pro děti...." :-D

Beny
30. dubna 2021, 14:49
0

Já jsem unavený věčnejma kecama o "prémiovosti". Čím se to prosím definuje? Jako že Audi je prémiová protože v rámci koncernu je "víc" než VW? To je jako tvrdit že Renault je prémie protože je to víc než Dacie. A to Dachnu nehejtuju, věřím že má na trhu svoje místo i smysl.

reagovat
Mr
Mrkef
30. dubna 2021, 19:34
1

Prémiovost se ti definuje například v rámci motorizací modelů, výbavy, použitých materiálů a zpracování v interiéru - respektive jeho detailní propracovanost/rozvržení, případně prodejních/poprodejních služeb.


af
afro-r1
01. května 2021, 20:29
2

Znacka premiovky muze byt take moznost sednout k pocitaci, otevrit volne dostupne EPCcko k dvacetiletemu autu, podle VINka vybrat rozbity dil, objednat a pockat na zasilku.
Nektere znacky razi system ojezdi a zahod, par let po ukonceni vyroby nesezenete polovinu dilu.

eLzyx
03. května 2021, 02:16
3

pamatuji u 11letého Opelu (Astra z 1993), kdy jsem navštívil autorizovaný servis a chtěl koupit originální plechařinu na opravu bouračky (rok 2004, 2 roky co jsem měl řidičák). Zírali na mne jako na magora, že to mám zahodit a koupit si nové auto, díly na to nemají, protože to šrotují po 10 letech.
Volvo sice také nemá všechny díly, ale občas dokáže překvapit. Která automobilka např. začne znovu vyrábět 25 let starý design ALU kol, který byl použit pouze na 6500ks aut? Díval jsem se, že začali vyrábět i některé interierové plasty (kolem sedaček). I s dvacetiletým Volvem jezdím občas do autorizáku.
Premiantem je v tomto ohledu Mercedes a Porsche. Ti mají díly snad i na válečné modely.

Jinak co odlišuje premii od "plebsu"? Popisuji to i níže - lepší materiály s nižším zdravotním zatížením,
lepší klimatizaci (bezprůvan, ionizace, lepší filtrace včetně automatického zavření v případě velkého znečištění venkovního vzduchu, automatické vysoušení, lepší distribuce vzduchu atp.),
lepší ergonomii sedaček (tady vybočuje z toho plebsu Opel),
lepší jízdní vlastnosti (víceprvkové podvozky, el. tlumiče, vzduch, silnější brzdy, silnější motory),
lepší antikorozní úprava a celkově i lak (auto déle vypadá "k světu", jde častěji leštit),
vyšší bezpečnost (bezpečná karoserie je drahá záležitost, levně to nejde udělat),
větší možnosti individualizace (laky, barvy interieru, doplňků, typy kol atp.),
tepelná a zvuková izolace (ze Š. Rapid jsem byl při první jízdě tak vyjukaný z toho hluku, že jsem musel zastavit a zkontrolovat kufr, jestli je zavřený. Všechno bylo OK, jen to nemá žádnou zvukovou izolaci v zadní části auta),
lepší prodejní a poprodejní servis včetně delší dostupnosti originálních ND.

Audi je v premii trošku výjimka, protože má to portfolio od "překarosovaných Golfů" až po supersport. Je A8, Q7, nebo třeba R8 premie? Zcela jistě je. Je premií i A1, A3, Q2 nebo Q3? To už si tak jist nejsem.

Blix
05. května 2021, 09:06
0

Nejlepší je "prémiový vzhled" to je uplně pecka :)

af
afro-r1
05. května 2021, 12:58
0

Jinak kdo postrehl, ze "premiovy" dnes nahradilo v dnesni levicove neoliberalni spolecnosti nekorektni pojem "luxusni"?

S tim souvisi i pragmaticke maskovani onoho luxusu - zvenku dnes ctyrlitrova V8 vypada pred skolkou mnohem nenapadneji, nez trivalcova 1,0 s nejakym Sportpaketem.
Jiz kdysi kolega, kdyz kupoval E36 M3 si z variant velky zadni spoiler, maly zadni spoiler, nic - vybral prave ono "nic", takze vypadala jako sousedcina 316i (s dvojitou koncovkou vyfuku)

eLzyx
03. května 2021, 01:52
2

1. premiovka & půjčka & úspěšný člověk - úspěšný člověk bude nejspíše i ekonomicky vzdělaný (alespoň samostudiem) a dokáže si spočítat, že půjčka se mu vyplatí. Tyto premiové automobilky totiž mají obvykle bezúročný leasing, takže lepší vzít svoje prachy, investovat je, narvat je do firmy, než je utopit hned komplet za auto. Nehledě na to, že milion letos má mnohem větší hodnotu, než bude mít milion v roce 2025. Premiovkou získáš i další benefity. Jsou bezpečnější, takže to máš jako takový další "level" životního pojištění. Jsou šetrnější ke zdraví své posádky - mají lepší klimatizaci, čištění vzduchu, ionizaci, vysoušení klimatizace a já nevím co ještě. Často mají také premiovější materiály, které nevypouští tolik škodlivin (oeko tex atp.). Vyjma majitelů "premiové germánské trojice" mají pozitivní vliv na zdraví řidiče - ať tím, že jej izolují od stresu okolního světa, nebo tím, že pokud chce, tak výkonem motoru získá příval euforie, což má za následek produkci endorfinů, případně lepšího krevního oběhu. Ale to už odbočuji od tématu ...
2. XC70 není SUV, ale cross country, případně je kategorizována jako prostý kombík
3. bezpečnost Volva - až budou umět ostatní značky small overlap aspoň tak jako 20letá Volva, až začnou dělat bok od A po C sloupek z vysokopevnostní oceli jako mají ta 20letá Volva, až budou navrhovat deformační zóny nejen ze strany řidiče, zboku a u těch lepších automobilek i na střechu, ale začnou je navrhovat bezpečná i ze strany spolujezdce, zezadu či zespodu auta (Volva mají deformační členy sedaček, tak, aby ochránila i při tvrdém dopadu po skoku), tak se můžeme bavit o nějakém klišé.

btw - víš co je klišé? Stavět svou tezi "nový Renault bude jistě bezpečnější než staré Volvo", na základě "památného" videa Fifth gearu, nebo kdo to natočil. To devítikilo od Volva byla stará konstrukční škola, vycházející snad ještě z 50.let, která zohledňovala konstrukci ostatních soudobých aut. Celou tuhle konstrukci na konci 70. let zahodili a začali vyvíjet novou platformu pro Volvo 850. A tu rozvíjejí až do dnešní podoby.
Ano, existují bezpečnější auta než jsou stará Volva. Jaká? Novější Volva (byť se mi zdá, že stará XC90 je robustnější než ta nová, zejména z boku). Tesla je hodně dobrá. Mercedesy jsou docela OK, byť small overlap stále nezvládají. BMW se hodně zlepšilo. Ale ostatní jako je Renault? V karosařině jsou dvacet let za premiovkama.

reagovat
Adam Forman
03. května 2021, 06:39
1

Taky se přidám k opozici. O ekonomických poměrech úspěšných lidí nic nevím. Nejsem ani úspěšný, ani by mě nenapadlo koupit si nové auto (zábavná vlastnost redaktora, nemyslíte?). MPV je vážně z nouze ctnost. Někdo je holt starý fotr už ve třiceti, někdo i o pár let dřív. Biologie je sviňa a děti je radost dělat... Že by crossover byl ideální auto jsem naštěstí nikde nečetl, ale Volva opravdu bezpečná jsou. Vtip s bezpečnostními testy nových aut je, že spoustu hvězdiček se v posledních letech dostává za pitomé asiustenty, takže auto se špičkovou pasivní bezpečností přijde o hvězdičku jen proto, že nemá "hlídač srn připravených vyskočit z kukuřice, který funguje od února do dubna". Například jak mohl Renault dostat nějaké pozitivní hodnocení za první generace automatického nouzového brzdění nechápu. Ta věc má nejspíš fobii na tramvaje a jak se někde nějaká ukáže, zadupne brzdy a krčí se jak zajíček v díře.

reagovat
af
afro-r1
05. května 2021, 13:03
0

To same bylo u motorek s ABS - ma/nema = 0%/100% v hodnoceni.

PB
06. května 2021, 03:05
1

Nejvic me fascinuje, kterak novinari adoruji mekcene plasty a frekvenci jejich vyskytu v interieru. Furt na ne tlapkaji a predevsim nekonecne matlaji plasty pod prednim oknem. Druha krucialni zprava z kazde recenze (tedy jestli se vam vejde do dveri dvoulitrova lahev) pouze ilustruje, ze vetsina lidi ma problem s pitnym rezimem, ale o prakticnosti auta jako celku nevypovida nic. Me recenze bavi cist, ale auto bych si podle nich nevybiral: jen velmi malo z nich vas upozorni na nejaky zasadni problem, ci prinese nejake prekvapive zjisteni... je to spis takova toaletni relaxacni cetba:)

reagovat