logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo

Jake auto nasim detem?

To jsem vam byl takhle v nedeli v hospode. Nebyla to samozrejme klasicka hospoda, ale virtualni ktera vznikla na popud situaci ve ktere se posledni rok nachazime. Hospoda na kterou zde uvadi pozvanku sama redakce autickare. Takovy ten “live” pokec o vecech ohledne aut a veci okolo. Pokec kde jsem vlastne prozatim jen posluchac, protoze si nepripadam tak erudovany jak mistni redakce a podobne “zatizeni” lide

Auta mam sice rad, ale prozatim jsem se zmohl sepsat jen par myslenek ohledne Hondice a to spis pro pobaveni nez aby to melo nejakou kvalitni message pro zdejsi jedince. Co jsem si ale z teto posledni “chlastacky” odnesl, byla mimo jine myslenka jednoho “hosta” ktery rekl zajimavou poznamku kdyz se rozebírala bezpecnost v autech tvorenou primo automobilkou. Jako priklad bylo mimo jine uvedeno Volvo a jeho omezeni max. rychlosti na 180km/h. A v ten moment onen “stamgast” povedel ze (cituji) “pro svoje dite do prvniho auta bych bral omezeni klidne max. i na 130” 

 

Stale nad tim musim premyslet. Pravdu by to neco vyresilo? Opravdu by jsem ja toto pro svoje Leonarďata chtel? Nejsem si uplne jist. 

 

Neni to tak dlouho co se na autickari objevil clanek spolecne se slusnou radkou komentaru ohledne nasich prvnich vozech. Po procteni a pogoogleni co ze kdo mel za jaky pekac mi prijde ze 90% uzivatelu melo auto co 130 jet dokazalo, ba i vic nez to a presto zijeme. Nevim jaky je zde vekovy prumer, ale to neni dulezite. Staci se zamyslet pro ty co deti maji, at uz dospele, odrostle, male nebo i zadne. Chteli by jste pro sve ratolesti popripade zpetne pro sebe jako zacatecnika auto s co nejvice pomocnickama a omezovacema apod. pro blaho mladeho nezkuseneho ridice?

 

Kdyz to rozepisi podle sebe, nerikam ze je super dat 300 konovou karu cloveku co ma pul roku ridicak, ale zamerne omezovat vykon auta, hledat co nejvic pomocniku a hlidacu vseho co se muze pos*at aby se mi nahodou to moje mladsi ja nevybouralo jako cestu nevidim. Vzdyt prece tim by si mel projit kazdej zacinajici ridic. Neni nic spatnyho na tom nekde nedobrzdit a ohnout SPZ, neodhadnout zatacku a promacknout blatnik v prikope, prorazit gumu o prvni jarni brazdu uprostred 3proudovky loni delane. 

Jsou to veci kterymi se clovek uci. Pokud to jsou male tukance a podobne veci. Jina vec je auto omotat o strom v tech 130 a nekoho vzit sebou, ale rikam si ze tohle ma byt na vychove hlavne nas rodicu. Ucit ty nase mlade ja jak se na silnici chovat, co je to byt zodpovedny, ohleduplny a vse co k tomu patri a vedet co se muze stat a ne se spolehat na automobilky a jejich asistenty ze nebezpecne a krizove situace to auto sfoukne za nas. Na nas je jim ukazovat jak se do te situace nejlepe ani nedostat a ne je uklidnovat slovy ze se to samo srovna. Neni to jen o rizeni je to o vsem okolo toho. 

 

Myslim ze kazdy zde vi ze 130 na dalnici= brzda v levem pruhu a z praveho furt vyjizdet a predjizdet kamiony s tim ze za okamzik mam nekoho za zady a blika at uhnu je vic neprijemne a znervoznuje to specialne mladeho ridice. Za me lepsi mit auto co dokaze zrychlit nomalne a zase se vklidu zaradit. Nemluvim o bezpečnosti predjizdeni na okreskach a jinych situaci kde je dobre se rychle a plynule “vetřít” do provozu nez doufat ze me nekdo nesrazi. 

 

Cely clanek smeruji vlastne k otazce ktera doufam rozjede trochu diskusi a treba ukaze ze jsem uplny dement a nebezpecny vsem okolo i s rouskou a nebo se ukaze ze ma nekdo podobny nazor. 

 

Jake auto je jako prvni idealni? Vybava, vykon, velikost, SUV? Nebo naopak malou nakupni tasku? cokoliv co by jste nechali ridit sve ratolesti kdyby finance byli neomezene/omezene. 

 

PS: tento clanek je vlastne PR na muj predchozi blog protoze mam malo kliknuti. 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Další blogy autora

Komentáře

7 reagovat
krab
22. 3. 2021, 22:01

Dobrý téma... zajímavý :-D Jako upřímně řečeno, těžko říct jaký auto koupím klukovi až mu bude 18 .. určitě ne nic novýho a drahýho, aby si přeci jen vážil toho, že věci nejsou zadarmo. Tak jsem to měl doma taky, ale rodiče přesto přispěli a pomohli, když byla na začátku snaha.

Začal jsem na veteránech vlastně ... je fakt, že ta zelená Simca jak jsem jí dával v komentu pod tamtím článkem o prvních autech, tak ta fakt udělala max těch 140 , víc jsem se tutově bál i tenkrát v 18ti :-D A když jsem řídil moderní auto co doma bylo mě k dispozici (Mitsu lancer 1.5) tak to jsem prostě po líný autoškolový Feldě rád oroštoval co to šlo... jako nevím, mít tehdy rovnou třeba 205 GTI možná už tu dneska nejsem, ale spíš asi ne, nějakej elementární rozum jsem měl, mě přijde, že jsem vlastně furt stejnej.

Takže relativně rychlý auto bych synovi svěřil, to asi v klidu, ale první měsíce bych s ním prostě jezdil jako spolujezdec a třeba k narozkám mu dal dodatečnej kurz - sportovní jízda, defenzivní styl jízdy atd... Prostě v 18ti můžeš mít v rukou klidně 911 GT3, ale musí tomu předcházet příprava a kluk musí mít rozum a určitou pokoru k tomu. Pak jde všechno...

0
beastar
23. 3. 2021, 11:19

To je rozumný přístup o tom píšu dole. Elementární rozum jsem asi měl taky když už ve dvaceti sem měl 525tds na tu dobu kočár s vodpichem jak sviň. A jsem tu. A jo blbý jsme bývali 150 po okresce a tak. Dnes vím co dělat ale tehdy. Souhra náhod. Každý dnes dostupný auto je už bezpečný když s ním nejezdí magor, nebo frustrovaný člověk. Zahradní domky typu Felicia a tak nepočítám to do muzea nebo na magnet.

2 reagovat
martin_100
22. 3. 2021, 22:51

Hele mluvíš mi z duše. Já bych doporučoval aby si úplně každej vyzkoušel jak se jezdí s autem co za tebe nic neudělá. Bez abs, bez esp, bez jakýchkoli asistentů. Prostě aby si každej vyzkoušel jaks e chová auto ve svý podstatě. Aby prostě pochopil že když na sněhu v zatáčce hamstne na brzdu tak to jede rovně. Že když do kopce na sněhu bude skákat po pedálech jak po rejči tak že nikam nepojede. Každej mladej pyčus by měl zažít ten pocit když je dlouhej na brzdy a tušit že to bude v lepčim případě drahý, v tom horšim to bude bolet.
No a v neposlední řadě by si měl každej zkusit jak se jezdí s aute kde si rychlost musí zasloužit. Už jen proto aby se naučil jezdit plynule.
Podle mě by prostě měla mít každá autoškola nějakej zázrak typu fabie junior nebo základní dacie sandero kde prostě krom motoru, 4 kol a volantu nic víc nebylo a co nevyřešil řidič to za něj auto nedělalo.
Prostě ať každej pochopí že auto jezdí podle nějakých fyzikálních zákonů a ty není drobrý zkoušet porušit.
A hlavně bych auto nekupoval jako hrdej otec. Pěkně jdi na brigošku a ušetři si. Jo pomůžu třeba s nějakou tou opravou na kterou už nezbyl keš. Ale je důležitý aby si dítko káry vážilo a vědělo že nebyla zadarmo, že stála úsilí. Pak s tim bude taky jezdit jinak než s autem zadarmo....

-1 reagovat
togi
23. 3. 2021, 06:14

Nad tímhle jsme nedávno debatovali v práci. Já se dokonce i přikláním k variantě podobné jak na motorky -> do určitého věku jen určitý výkon auta. Všichni víme, že například staré BMW se dneska koupí za pár korun a výkonu má víc než je zdrávo. Pro mě v 18 byla důležitá ta svoboda, co auto představovalo. Bez výkonu jsem se obešel a aspoň jsem se trochu naučil jezdit než jsem se uklidnil. A že by někdo z kamarádu kolem chodil a říkal "Hele, ty máš jen starou mazdu ty lemple." se taky nestalo. Všichni jsme prostě byli rádi, že můžeme jet na výlet kdy a kam chceme

0
martin_100
23. 3. 2021, 20:49

Co je výkon? Dneska i auto s ubohýma 40kw jede přes kilopade jako nic. Devadesátku to má taky za chvíli.....

-2
Mechanik
24. 3. 2021, 07:40

S tím souhlasím, udělal bych to podle výkonu jako jsou motorky

1
PepaSFI
25. 3. 2021, 19:31

jenže auto a motorka jsou zcela rozdílné věci. U auta není velký rozdíl v používání ať je to šedesátikoňová nákupní taška nebo 150 koní. Jen tam ta rychlost je o trošku dřív a snadněji. Ale u motorky stačí neopatrně vzít za plyn a je zaděláno. Vlastně se dá celkem úspěšně se domlátit při prvním rozjezdu. I celkem obyčejná motorka má poměr hmotnosti a výkonu srovnatelný s dost ostrým autem, akorát s tím rozdílem že to auto mi při nepovedeným rozjezdu neskočí do náruče a i při hodně zlým brzdění zůstane obvykle na kolech a na silnici.

1 reagovat
Hansoff
23. 3. 2021, 07:17

Zrovna v tomhle případě nebude zobecňování ku prospěchu věci. Strašně záleží, jestli je začínající řidič "nadšenec". V tom případě má smysl, snažit se mu vysvětlit, že za chováním auta jsou nějaké fyzikální zákonitosti a analogové auto má při učení svůj význam. V opačném případě je to spíš na škodu. Pokud je pro někoho například rozjezd jen jakýsi soubor úkonů v přesně daném pořadí bez ohledu na konkrétní vozidlo a okolní podmínky, nemá smysl vysvětlovat co, jak a proč se s v pozadí děje. Tím mám na mysli mezi ovládacími prvky a silnicí, ne část těla - ta by přišla na řadu, pokud by se něco zásadně nepovedlo.

1
martin_100
23. 3. 2021, 20:52

Právě že ten nenadšenec - uživatel by potřeboval nejvíc zkusit jak se c hová skutečný auto který se musí řídit. Jinak bude jen tupější a v krizových situacích nebezpečnej. Nadšenej ten může jezdit s čimkoli protože ho to zajímá a tudíž chce vědět co a jak a tak nebude spoléhat jen na berličky.

1 reagovat
HonzaT
23. 3. 2021, 07:38

První auto po autoškole byl Opel Corsa B - 33kW. Tam si člověk musel opravdu všechno odpracovat a zasloužit. Auto bez posilovače, z luxusních prvků výbavy jen rádio a klimatizace tip Klikatronic( mám kličku vlevo a vpravo a jejich otáčením reguluji množství vnějšího vzduchu, proudícího dovnitř auta). Ale taky auto který se všude vešlo, protože 3 dveře, auto, který bylo ve městě hodně mrštný, takže ze semaforů jako první.
Na předjíždění se člověk musel většinou připravit už před zatáčkou, nechat si odstup, v zatáčce nabrat rychlost a na rovince čekat, jestli bude v protisměru volno. Když nebylo, tak zase zpátky do řady a čekat.
Taky jsem se v tom autě naučil brzdit motorem, řadit s meziplynama i bez spojky a když byla nálada, tak se dalo ujet třeba 30km z práce přes několik vesnic a šlapat jenom na plyn - ve správný moment s meziplynem podřadit, dobrzdit motorem do vesnice, za vesnicí přidat, s citem dát vyšší kvalt a jedeme dál. A ten meziplyn se hodil i v dlouhých stoupáních, kdy jsem postupně podřazoval až ke trojce, abych se nahoru dostal v nějaké rozumné rychlosti.
A taky jsem v tomhle slabém autě získal pochopení pro ty, co se do kopců občas trochu vlečou a za cedulí obce hned nemají na tachometru kilo. Holt to někomu může trvat :)
Ale asi nejvíc v chování na silnici pomohlo to, že jsem v rámci letních brigád jezdil jako závozník/spolujezdec zkušenějšímu šoférovi, který mi spoustu věcí vysvětlil.

0
Mechanik
24. 3. 2021, 07:48

Měl jsem to podobně co píšeš, první auto co jsem řídil po autoškole byl trabant, když se člověk naučil jezdit s tím, tak už zvládnul jakejkoliv osobák.

Jenže to už dneska nejde, to co popisuješ se moc dneska už neděje. Jedině že mu koupíš to pseudo autíčko co se může řídit od 15..

0
Irwinek
26. 3. 2021, 22:44

Jo, já mladýho učil na Volvu 960, a jako první auto jsem mu po skoro dvou letech koupil Corsu B. Dali jsme ji dohromady a při první jízdě po dálnici ( to už ale jezdil 3 měsíce po okrskách a po Praze ) ho sestřelil důchodce. Mladej se teď malejch aut bojí, ale dodnes si pamatuje jízdu bez posilovače a 44 kW. Naučil se podřazovat a spoustu jiných věcí, které mu těch 125 kW ve Volvu odpustí.

0
Junior
27. 3. 2021, 08:48

To říkám pořád. Na mladý a holky musí bejt člověk vopatrnej, Bo to řídit neumí a na silnicích samej debil,, takže pasivní bezpečnost muss sein. Tatík kupuje Landcruiser a prej až budu potřebovat manželko mobil, tak ho semnou za něco vymění. Podle toho do jaký prdele se teď automobilovej průmysl řiti, bude chtít minimálně 911.

0
Irwinek
27. 3. 2021, 09:23

Myslím, že tenhle důchodce by sundal i mne, jen to Volvo by to asi ustálo líp. Dědek už podle pojišťováků způsobil 4 nehody stejným způsobem - vjel z levého pruhu do pravého a auto sestřelil. Asi oko :-( zavřel bych doktora, co mu nechal papíry!

5 reagovat
Junior
23. 3. 2021, 07:44

Tak já si myslím že klíčová je výchova a pak může bejt první auto klidně M4 ;) Debil rozmlati i Feldu, rozumnej týpek přežije i C63. A třeba se aspoň dočkáte dřív vnoučat, street credit neochcijes.
Sorry, v dnešní době je představa o tom, jak se musí člověk naučit na slabém, zasloužit si ten výkon, fakt komická.

5
Junior
23. 3. 2021, 07:46

A samozřejmě, nářky starých kmetů o tom, "jak za nás to bylo těžký, ať to mladý taky poznaj"
No tak já svým dětem taky nebudu odpojovat internet když si budu chtít zavolat...

-1
LennyLeonard
23. 3. 2021, 08:09

Presne to je moje myslenka

0
HeavySmoker
23. 3. 2021, 10:36

Plne súhlasím. Viac než výber auta by som riešil výber autoškoly a hlavne urobiť si čas a jazdiť spolu. Výber auta by som potom učinil tak aby bolo pokiaľ možno bezpečné keby k niečomu predsa len došlo. ABS, pevné nosníky, viac airbagov než valcov a dlhá kapota na pohltenie energie nárazu zlé návyky za volantom nevytvoria. Ak by vaše dieťa dospelo k názoru že vďaka tomu sa mu nemôže nič stať, na Slovensku odporúčame prije*ať mu a povedať že náraz by bolel 100x viac, takto som sa to naučil od otca ja a dodnes bez nehody!

0
martin_100
23. 3. 2021, 20:55

Nejde o to aby dnešní začátečníci poznali jak to bylo těžký. Ne nebylo to těžký byla to zábava. Ale jde o to aby měli nějaký povědomí jak auto funguje a co si můžou dovolit a co už ne.

1 reagovat
José Jiménez
23. 3. 2021, 08:53

Omezovat výkon motoru mladým asi úplně není dobrá cesta ,to není v autě ,ale v hlavě. Moje první opravdu auto byl Capri 2.8i ,na tu parodii podvozku to mělo výkonu až až a taky jsem se dožil dnešních dní. Spíš bych to viděl v pořádné autoškole ,kde se člověk opravdu naučí aspoň nějaké základy řízení a ne to co je dneska. Ono je totiž úplně jedno kolik koní bude mít auto mlaďáka ,stejně to bude pořádně prohnat a bude lepší když už bude mít nějaký ten smyk za sebou.

-1
Mechanik
24. 3. 2021, 07:55

Vono vikon je nevypovídající veličina a rychlost taky, fakt jde o tu hlavu.
V nových autech jde o to že jsi oddělený od reality a nevnímáš rychlost, vozovku a žiješ v iluzi bezpečí. A nezkušený na to pak doplatí

2 reagovat
Jimi
23. 3. 2021, 08:58

V první řade by tam měl být aspoň nějaký náznak zájmu naučit se dobře řídit auto. I když mě auta nemusí zajímat, ale v principu to můžu dělat dobře. Potom je otázka výkonu druhořadá. Paradox dnešní doby je, že jezdí v průměru pomaleji, než když jsem v 90-kách z tátovy užovky ždímal poslední zbytky koníků... a ty dnešní i 10-15 let staré auta mají neporovnatelně lepší jízdní vlastnosti a jezdí to prakticky samo i bez asistentů. Někdy se divím, jak se někteří "řidiči" mohou těma rukama vůbec najíst :)

10 reagovat
Ronoath
23. 3. 2021, 09:17

Myslím, že ani tak není důležité, jaké auto, co se týče výkonu a tak. Důležitější je, aby měl od koho chytat správné návyky. Můj táta se mnou najezdil spoustu kilometrů a předal mi takové ty typické zkušenosti jako "písek klouže jako led", které jsem neměl jak v autoškole pochytit. Starší sestra začala jezdit se svými amanty, a dodnes by stála na červené celou dobu na spojce (vyřešil to jen vůz s automatem). Brácha si zas zažil nehody s kamarády, naštěstí vždy seděl vzadu a přežil bez potíží, a myslím, že z nás řidičů doma jezdí nejklidněji.

Co jsem chtěl říct - za mě závisí ani ne tak na autě, ale kdo a jak formuje mladého k zodpovědnému ježdění. Úkolem otce je podle mého názoru trochu koukat na to, čí praxi dotyčný kopíruje.

4 reagovat
Habakukk
23. 3. 2021, 10:16

Nevidím důvod klukovi kupovat auto. Pokud nějaké potřebuje vlastnit tak si jej koupí a pokud budu vidět snahu něco přihodím jinak nevidím důvod. Já si první auto kupoval vlastně náhodou z pozůstalosti někdy v 25 - 26letech to jsem aktivní řidič od 18 let. Nebyl problém si doma půjčit auto přeci je to rodinný majetek a nemá cenu kupovat další krám do žere peníze jen aby byl můj. Od 18 jsem jezdil MB Vito, Fiat Ducato, Doblo, Brava /vo, Stylo různé výkony velikosti. V podstatě nějaké lehké nehody přišli až kolem těch 25 let.

0 reagovat
eLzyx
23. 3. 2021, 10:43

jelikož tohle budu řešit až tak za 20-25 let, tak si myslím, že to bude elektromobil, protože v té době už nepůjde spalovák registrovat/přeregistrovat, nebo s takovým "ekovýpalným", že se to nevyplatí.
Auto bude mít jistě omezovače, ty ovšem nebudou nastaveny mou rodičovskou prozřetelností, ale vševědoucí evropskou komisí. Mlaďoch si prostě založí průkaz EU ovčana do čtečky v autě a bude mu to počítat sluníčka (každé za 10000km bez porušení předpisů) a zelené lístečky (za každých 10000km ujetých s nižší spotřebou než je stanovený EU limit). Za každé sluníčko se mu odblokuje 10kW navíc (35kW bude základ), za každý zelený lísteček 10km/h navíc (80km/h základ).
Jooo, to bude paráda.

4 reagovat
beastar
23. 3. 2021, 11:13

Já souhlasím s tím co Lenny píše. Zákazy a omezování nejsou cesta. Je to ve společnosti a v rodině. Část Čechů má pořád pocit, že vše musí být zákonné a dané. Vidět je to krásně teď v covid time. Tak snad jsme lidi každý umí uvažovat. A dokonce i ten mladý řidič. Na nás je ukazovat a vštěpovat, předat zkušenosti.

Protože proč ty děti pak mít. Aby se o ně staral stát? Učila je automobilka atp.? Jistě pamatujete ten humbuk kolem těch malých aut riditelnych od 15 let. Vlastně motorek s kapotou. To bylo debat jak bude nehod jak děti nemůžou do provozu. V USA řídí takové děti běžné dvoutunové suv. A světě div se zdá se že smrtelných nehod nepribylo. V 18 člověk ještě podlehne společnosti. Je potřeba osvěta trpělivost a příklady. Ne snižování max. rychlosti. A to jsem příznivcem rakouského způsobu řidičáku na zkoušku. Jezdí kdy chceš a jak chceš ale jak tě chytime že děláš co nemáš papa papíry a peníze. Já osobně jsem se podílel na několika akcích pro mladé a začínající řidiče. A ti lidi mají tendence se zlepšovat. Chtějí ty věci znát. Mají potenciál. Je to o tom působení. A ano mohou si pořídit rychlá auta za málo peněz proti nám. Stejně ale ne každý pořád zůstává nejčastějším vehiklem pro mládež něco jako Polo TSI, nebo fabka htp. Nebezpečná auta jen když se řídí nebezpečně.

Příklad z posledni doby tuším Domažlicko. Kluk Peugeot 406 snad kombik čili auto rozhodně nebylo bestie spíš krám. 18 let lítal jak idiot. Vezl dvě holky čelní srážka na okresce s Focusem. Jedná holka mrtvá druhá má následky. Ten blb žije a šel sedět. Ještě o sobě u soudu prohlásil že blbnul a jezdil rychle. Změnila by něco maximální rychlost auta 130? :)) Vše nad 50 kmh může být pro pasažéry fatální. Takových nehod najdu desítky v paměti. Minulý rok kluk 21 jižní Morava v noci, Escort, cabrio snížený, na kolech atd. Vyklopil to do lesa a zabil se. Našli ho druhý den. Jak říkám osvěta, zkušenosti a tak dále. My litali ve věcech jako Favorit, 105, kdo byl frajer tak něco jako R5 po mámě. Kámošovi sem prosedl kapotu na tátovo Unu. A většina nás žije pokud se později nezabili na motorce.

Naopak šance na přežití v provozu má dnešní kluk nováček daleko vyšší než sem měl já. Jo a jak sem psal fáčko mi 166 jelo a vcelku konstantně a taky sem tak jezdíval. Mimochodem když neuděláš chybu neučíš se. A pojede 130 kmh na dálnici bezpečné údajně. Sjede z dálnice přehlídne stop a trefí ho kamion. Nebo na to bude taky asistent? Prostě zákazy a omezení jsou blbost nikam to v dopravě nevede. Respektive už současný silniční zákon je dost přísný. Zbytek je na nás na společnosti.

2 reagovat
PB
24. 3. 2021, 03:24

Kdyz si z ditete nevychovas dementa, muze ridit cokoli. Nemyslim, ze pokusy o vytvoreni superbezpecnyho sveta jsou rozumny. Protoze svet takovej proste neni.

0 reagovat
Mechanik
24. 3. 2021, 08:07

A co varianta že to nemůžeš ovlivnit, sedneš jako spolujezdec a už se vezeš.

Moje zkušenost

0
spooon
24. 3. 2021, 10:17

Hezký, skoro se mi ani nechce věřit, že to osádka přežila

0
Mechanik
24. 3. 2021, 11:58

Všichni tři v pohodě, pár štychů na díry po skle a jinak nic. Ani připoutaný sme nebyli, asi vyšší moc

0
martin_100
24. 3. 2021, 19:49

Njn o5 o výchově. Mě učili nesedat jako spolujezdec ke kretenovi do auta ;-)

0 reagovat
Pochtli
24. 3. 2021, 09:11

Ideálně jakékoliv auto, na které si potomek našetří sám (byť třeba s dopomocí). Přece jen se bude bát víc, že si to roztříská. A pak s ním nějakou chvíli jezdit a poradit za jízdy - vychytávky, zrádnosti, chybky při jízdě apod.

1
eLzyx
24. 3. 2021, 10:45

ano, to je důležitý aspekt. Finanční zainteresování. Nenašetřil jsi si nic? Tak jak chceš jezdit? Mým nebo máminým autem? OK, ale budeš se podílet na servisu, takže 2Kč/km + projeté palivo. A nebo odteď budeš ta auta pravidelně umývat a servis budeš dělat se mnou. Nechceš? Nejezdíš.
Máš 40t Kč? Cože si chceš koupit? Tenhle kepl? Najdi něco rozumného za 80, já ti to doplatím.

0 reagovat
rock
24. 3. 2021, 10:10

Auto našim dětem? Ať si pořídí, po čem jeho duše zatouží, tak maximálně mu můžu něco přihodit.

A proč bych mu měl diktovat, s čím a jak jezdit? Je potřeba si uvědomit, že ten člověk je dospělý, může založit rodinu a měl být dostatečně mentálně vyspělý na to, aby si poradil s volebním právem. Tudíž si poradí i s autem na silnici.

0
LennyLeonard
24. 3. 2021, 18:44

Tady ale prece nejde o diktat. Srovnavani tohoto se zakladanim rodiny v 18 a volebnim pravem je zde podle me trochu mimo.

0
rock
24. 3. 2021, 19:20

Imho není. Všechno je to o osobní zodpovědnosti a o schopnosti domyslet následky svých činů.

0
Habakukk
26. 3. 2021, 09:57

Ano pořád bychom je chtěli nějak chránit, ale jsou dospělí můžeme maximálně poradit nebo nasměrovat.

0 reagovat
Holofaust
25. 3. 2021, 19:29

Moje první auto s papírama byla škoda 1000MB. Maximálka 120, reálně v pohodě tak 80, pak to začalo už dost plavat. V zatáčkách v 60ti dveřma napřed, 4x bubnová brzda bez posilovače bylo tak na vyhazování kotvy před křižovatkou... A v provozu roku 2003 to byla škola jak sviňa... Nic jinýho nebylo a člověk byl rád za to málo co má...
Ale omezení na 130 nemá smysl, i v 90ti omotáš auto okolo stromu že z něj živej nevylezeš...

0 reagovat
Jan Machač
1. 4. 2021, 14:29

tak sem ti na to kliknul jako. A můj pocit je, že lidi vůbec nemaj tucha, jak ta technika funguje a že by prospělo je povozit v žigulu, ať víc, zač je toho loket. ALe nedovedu si představit, že by to populace dala.

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte