načítám data...

Beastar a 10 aut která mu nesmí nikdy přes práh.

07. října 2019, 01:38 31 komentářů beastar

Relativně obsáhlý seznam vozů, které bych doma nikdy nechtěl. Ani kdyby například na chleba nebylo. A k tomu i nějaké důvody.

zobrazit celou galeriiLe patron des patrons Beastar!!: Beastar a 10 aut která mu nesmí nikdy přes práh.

Už dlouho jsem do digitálního prostoru neuložil své myšlenky kolem aut obecně. Někdy v minulosti jsem psal o práci s auty, ale také o tom jaká auta považuji za nedoceněná. Co bych si koupil a případně i proč. Byla tady levná auta, drahá, krásná i ošklivá. Zážitky ze silnic. Osobně se snažím najít si něco krásného na každém voze. Mnohdy dokážu nalézt a ocenit příjemný detail například i na něčem tak obyčejném jako je dodávka. Možná proto nejsem ani zarytým odpůrcem Německých strojů od koncernu VW. Přestože mě současná produkce nijak významně neoslovuje, své si prostě umím najít. Určitě se shodneme na tom, že auta nejsou jenom o zrychlení z nějaké hodnoty na jinou. Nejsou vlastně ani jen o rychlosti a rychlostech. Přestože se nás o tom automobilky snaží vytrvale přesvědčit, neustálím překonáváním rekordů. A ne opravdu nemyslím jen Nordschleife. Tady máme nejrychlejší SUV a támhle zase elektromobil, nebo Mild hybrid. Věci, které se dříve promítali do propagace a reklamy modelů skrze závodní tratě a měřitelné úspěchy. Ty jsou dnes umělé vytvářené na okruzích případně uzavřených tratích. Skutečně obdivuhodné. Nicméně o tom možná příště.

Auta jsou o přepravě z místa na místo. Osobní svobodě na což mnozí zapomínají v úvahách o autonomních kapslích příštích dekád. Auto, vyjadřuje vkus a mnohdy i přesvědčení majitele. Také to je jistý druh pohyblivého umění. Design, který musí fungovat a zároveň zaujmout. Je to složitý organismus, který není jednoduché sestrojit ani v jednadvacátém století. A taky umí okolí ukázat další atributy například finanční situaci majitele a tak dále. Na webové stránky pro nadšence do aut není asi nutné se v tomto směru více rozepisovat. Dnes se podělím o pár aut, která bych si nikdy nekoupil. Většinou totiž nemají tu pověstnou duši, nebo jsou prostě odporná nějak jinak. Pro pořádek do těchto úvah nezahrnuji auta stará v tomto čase veterány. Případně mladé veterány čekající na svou slávu. Jedná se o vozy, které na status veteránů rozhodně nemají nárok. Jsou to prostě plechovky, ale dostatečně nové na to aby někoho napadlo si takový stroj pořídit. Ne však mě. Předem upozorňuji, že následující řádky jsou velmi subjektivní a vyjadřují jen názor autora. Nezohledňují technickou vyspělost uvedených vozidel ani jejich celkovou kvalitu. Případně oblibu mezi běžnými uživateli. Pořadí je čistě náhodné a případné majitele, čtenáře prosím o shovívavost. Ano Multipla je vážně horší auto než…. Vaše….  

1. DACIA LOGAN/ LOGAN MCV

Ano je to evergreen mnoha podobných osobitých žebříčků a hodnocení. Jistě chápu význam podobného vozu. Dokonce i rozumím lidem, co si tohle auto jdou koupit. Prostě nová kára se zárukou za cenu hodně zajeté oktávie. Dacia sama tuhle věc propaguje jako rodinný sedan za nejlepší cenu. A MCV zase jako ten největší kombík. Nebo tak něco. Opravdu si ale někdo myslí, že takhle má vypadat sedan? A že je charakterní nabízet jako něco extra loketní opěrku a manuální klimatizaci. Jasně je to levné. Jenomže my například žijeme v prostoru, kde se celosvětově řadíme k velmi bohatým lidem. A proto je možné si pravda bez záruky pořídit za svých 200,000 Kč opravdu mnohem praktičtější a zajímavější vozy. O tom jak tyhle auta jezdí, bych se nerad dověděl osobně. Prozatím mi stačilo vyprávění několika šťastných majitelů. A samozřejmě miliony kilometrů najetých spokojenými zákazníky. Nutno podotknout že obchodně se jedná o mistrný tah. Aneb jak prodat techniku z osmdesátých let v novém balení v jiném tisíciletí. Bravo.

2. CHEVROLET SPARK/ MATIZ a dalších několik jmen kterými počastovali tuhle ďáblovu krabici  

Jistě je to městské auto. Nikdo normální by v tom také jinam ani nejezdil. Když pominu předchůdce, jímž je geniální Tico. Kousek, který sem řídil tuším z roku 2002. Ten se rozhodně zapsal na můj seznam nejhorších aut, která jsem skutečně měl tu čest řídit osobně. Hned po bok skvělých vozů jako je Škoda Favorit, nebo Daewoo Leganza. Úplně vynechám jízdní komfort, který atakuje sebevědomě nulu. To je něco mezi tramvají a Velorexem. Mnou řízený vůz mi připadal z pohledu od řidiče jako chaloupka baby Jagy na kolech. Auto se komíhá, absolutně nedrží směr jízdy a pohyby volantem jsou prostě jen orientační. Rádio v rychlosti nad 70 km/h není nutné mít zapnuté. Není slyšet. Předjíždění se mnou zkoušenou motorizací nebylo možné. Nákup a dvě osoby bylo maximum, co tento vůz dokázal odvézt. I tak s problémy a za značného utrpení posádky. Chápu tohle auto jako věc pro lidi, kteří nemají rádi svůj život. Pokud má někdo pocit, že se otírám o malé auto, protože je malé a nevýkonné vyvedu ho z omylu. Lancia Ypsilon, MINI, Fiat 500, nebo třeba Twingo ti všichni dokazují, že to jde udělat jinak. Hlavně lépe. Design u tohoto stroje není nutné řešit, žádný totiž nemá. Je to jako hodnotit krásu třeba u lampy veřejného osvětlení.

3. ŠKODA KODIAQ (především RS)

Jistě jak jsem psal v úvodu. Se škodovkami nemám problém. Jestli je jedna, kterou bych si nikdy nepořídil tak je to Kodiaq. Všemi nedávno očekávaná novinka. Grandiozní SUV od etablovaného výrobce. Naprosto hloupý hype kolem celého auta. Vyvedený do extrému takzvaným rekordem na Nordschleife s famózní závodnicí za volantem. Za mě odporný design. Zejména z boku je to auto prostě velmi nevzhledné. Pokud jedu za ním v provozu vidím jak je to neskutečně naroubované na podvozek tak, že snad ani BMW X6 tomu nemůže konkurovat. Čím větší kola tím horší pocit z toho auta mám. Jízdně se jedná o naprostý průměr kdy ani verze RS tuhle ligu průměrných nezachrání. Jistě se jedná o relativně prostorný a v sedmimístné variantě praktický vůz. Pokud máte velkou rodinu a často jezdíte na výlety, umím tohle pochopit. Bohužel za volantem tohoto vehiklu sedí spíše často životem protřelí starší pánové. Kde se velikost jejich bříška rovná přesně velikosti jejich ega. A po bok takových lidí bych se řadit jistě nechtěl. Za to auto samozřejmě nemůže. Celkové pojetí Kodiaqu mi prostě absolutně neučarovalo. A už jste ho také potkali v korporátní bílé v nejzákladnějším provedení na malých kolech? To je teprve pohled.

4. PORSCHE CAYENNE (955)

Jako nové tohle auto mohlo mít řekněme nějaký punc výjimečnosti. Trochu to bylo o statutu někoho, kdo si sice mohl koupit bratrského Touarega, ale nemusel. Navíc šlo o počin od Porsche vskutku přelomový. Tudíž se natěšení zákazníci jen hrnuli. A samozřejmě také zákaznice chtivé sexy SUV, které je vlastně crossover, ale nalijme si čistého vína je to úplně jedno. Pár let po nástupu těchto krabic na pole autobazarů se ukazuje jednak spřízněnost tohoto vozu s tehdejším Touaregem. Oba vozy jsou stejně nespolehlivé a jejich servis je skoro úměrně stejně stupidní, otravný a nekonečný. Ceny určuje trh a tohle Porsche je vlastně nejlevnější cesta k Porsche to táhne za jeho volant jistou skupinu lidí. Do které prostě jako normální občan bez vazeb na Uzbeckou mafii prostě patřit nechcete. Designově to nebyl zázrak tehdy, a co naplat žádná sláva to není ani teď. Cayenne první generace bohužel časem nedozrál. Vzhledem k tomu jak se nám svět vyvíjí, stojí za zmínku snad jen motory. Pokud člověk uživí V8 verze Turbo s pěti sty koňmi určitě není k zahození. Pokud člověku nevadí ten servis a ta spotřeba a to, že je to auto prostě krám. A že budete za kolotočáře a chlápka bez špetky vkusu. Normálně se na Porsche balí holky. Tohle Porsche chtějí ale primárně řídit holky. A to teda ještě jen druh “Deniska“.

5. MAZDA MX-5 (ND)

Tak a je to tady. Útok na místní modlu. Dopředu píši, že mrkací Miata se mi líbí. Jako pravý nemiaťák mám rád i MX-5 NC. Poslední generaci jsem na chuť prostě nepřišel. Jel jsem v ní a posadil se za volant. Jistě mám rád úplně jiný typ aut, než lehká a malá řekněme obratná auta. Design této generace mě neuchvacuje a mám problém si najít i ten pověstný fajn detail. Stejně tak jsem se prostě za volantem tohoto auta vůbec nenašel. Není to špatné, ale nepřišlo mi to ani zábavné. Auto mi přišlo zvláštním způsobem nepohodlné. Jak známo nejsem žádný řidičský purista. Nicméně i tak. Abych jen neplival jed. Líbilo se mi audio BOSE. Líbil se mi interiér a řazení. Motor (G132) mě nepřesvědčil a jediné co na něm dokážu ocenit je to, že se vejde do nejnovější  EUROnormy. Prostě bych si asi uměl představit svých 700,000 Kč někde úplně jinde. Osobně mám pocit, že tohle auto hodně lidí chválí, protože se to nějak očekává. A jak někde naprosto epicky napsal zdejší čtenář “Knightrider“. Naprosto nechápu zdejší fascinaci malými mrdkami. Musím tak trochu souhlasit. Bohužel i v souvislosti s tímhle roadsterem.

6. MASERATI 3200GT

Tohle auto je tady tak trochu navíc. Protože já už ho jednou vlastnil. Dodnes zůstalo u nás v rodině jako naprosto neježděný hobby car. Užil jsem si s tímto vozem něco málo radosti. A neskonale mnoho starostí. Hádáte správně. Je to nespolehlivý kepl. Kde si užíváte jen dni, kdy zrovna vše funguje. Opravdu skvělé, že zadní světla připomínají bumerang. Dnes už jde spíše o sběratelské auto, než o vůz pro běžné použití. A jako takové může dělat radost. Designem jistě zaujme. Jízdní zážitky s nějakými 370 koňmi a temperamentem také nejsou zlé. Vše ostatní je neskutečná bída. Určitě bych si tohle auto znovu nepořídil. A na dlouhou dobu mi pokazilo i přístup ke značce Maserati jako takové. Z čehož mě nakonec úplně vyléčil až nejmenovaný naftový sedan, který bych naopak každému doporučil.   

                               

7. HYUNDAI i30 (FD, ale asi i další generace)

První generace Korejského rodinného interceptoru. Zejména kombi oslní krásou asi jako Andská březí Lama. Odporný exteriér bez špetky nápadu doplňuje snad ještě tristnější interiér. Ten po letech ukáže i (ne)kvalitu použitých materiálů. Pestrá nabídka motorů korunuje zbytek. Diesel CRDi, který snad ve všech výkonnostních verzích jede stejně špatně. A naprosto bezpohlavní benzínové agregáty. Ne příliš výhodný servis u ojetin a jen velmi průměrná spolehlivost. To vše říká, neee prosím nech mě v bazaru někomu třeba hmm z Moravy? Marně hledám proč si tohle auto koupit. Dnes snad jen cena. A tehdy? Možná cena. A skvělá reklama kdy přece soused z Boleslavi zbledne závistí. Ovšem souboj po letech vyznívá právě ve prospěch toho souseda, který se při pohledu na třícu akorát tak směje. Spravedlivě musím dodat, že další generace se v hodně směrech zlepšila a poslední už s touto atrapou auta nemá nic společného.

8. HONDA CITY (4. Generace)

Obecně mi přijde nechutné cokoliv jako malý sedan. Sedan vytvořený z hatchbacku něco jako třeba Thalia, nebo Fabia první generace. Mám rád sedany respektive ta velká auta s výrazným kufrem. Mezi taková auta ale CITY rozhodně nepatří. Design tohohle auta je odpudivý. Vypadá jako pagoda na kriplkáře. Kola nejsou v každém rohu, ale spíše pod autem. Kufr je na celý stroj podivně naroubovaný. A vůbec vždyť i zepředu to vypadá jako tramvaj kdesi v Balústánu. V roce 2005 prodělalo tohle auto facelift který ale skoro nic nezměnil. Pořád to zůstalo celé hnusné. Zaměření modelu City na trhy kde tahle auta vítají, prostě nepřekvapí. U nás případně v prostoru Evropy pohled na tuhle věc v provozu vždy spolehlivě pobaví. Většinou je těch pár kousků řízeno lidmi v důchodu, kteří kdysi nenašli odvahu koupit si něco jako Jimnyho, nebo Tivoli. Spolehlivou konkurenci hledejme zejména v Renaultu Thalia. Za mě prostě ne. To raději lítačku (díky Krndo, že si tu hloupou „oupn kárd“ udělala nanovo)    

          

9. BMW 3er, 5er GT 

BMW auta pro řidiče. Slyšíme to léta. Mnozí jsme to zkusili a mnozí si to užíváme dodnes a denně. Jistě řídit takové BMW je super. A potom přijdou se všemi těmi X a GT. Jako člověk, který vozy kategorie suv rozhodně striktně neodmítá, ještě pochopím X6. Nad auty označenými vzletným slovním spojením Gran Turismo se mi tu a tam chce zvracet. Jestli je trojka jen ošklivá tak nahrbený mamut v podobě pětky je k popukání hnusné auto. Co naplat, že je to praktické a tak dále když to úplně zabíjí to, co BMW umí nejlépe. Styl, pozérství a řidičsky zajímavá auta v jednom. O tom to má být ne o tom, že si do toho naložím 3 pytle hnojiva a nákup z Lidlu pohodlně. Obyčejná trojka, je pravověrné BMW tenhle levoboček, to je něco odporného. Na slávu těchto modelů v mém úhlu pohledu navazuje současná dvojka, která ve všem negativním vyloženě exceluje. Takže to vlastně s těmi GT bavoráky zase taková hrůza není. Každopádně za mě. Jasné NE do velkého finále bohužel nepostupuješ. Jak by řekl Jaro Slávik s výrazem tváře jako pro funus.

10. AUDI A2 

Audi A2 dnešní optikou dává možná docela smysl. Bohužel dnešní optika mě taky děsí stejně jako tenhle pokus o malé a pokrokové auto. V roce 1999 ještě nejezdila po světě jistá Gréta ba ani o ekologii nebylo toliko slyšet. Přesto si v AUDI (spíš u VW) mysleli, že svět čeká na malé úsporné a naprosto nesmyslně předražené auto s mnoha převratnými (nefungujícími) řešeními. A tak tento výplodek bez jakéhokoliv výrazu a smyslu začal vyrážet do světa z Neckarsulmu. Pod kapotou je to bída z nouzí společně po noční směně v lomu a decáku plachetnice. Malá naprosto idiotská TDi. Tiptronic v kombinaci s těmito motory a tragická servisní náročnost. Designově se na platformě čtvrtého VW Polo také nepodařilo nic moc vykouzlit. A tak se v mých očích jedná pro AUDI spíše o pořádný propadák a určitě bych si pro tuhle nakopnutou krabici od bot nešel.

        

Uznávám, že pár dalších aut do tohoto seznamu bych našel. To by se ale jednalo o nekonečné čtení. Navíc chápu, že každý máme jiné potřeby a vkus. A jak nakonec všichni víme. Nejrychlejší auto je služební. A nejlepší offroad zrovna tak. Jenom Thalii nechceš ani jako služební.          

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Irwinek
07. října 2019, 07:47
0

Mno, Tvůj článek má jednu zásadní chybu - nemohl jsem si ho přečíst v klidu u nedělního šálku čaje :-D
Jinak mne až překvapuje, v kolika věcech se s Tebou shoduji :-D

reagovat
Tomino
07. října 2019, 08:41
0

Fajn blog, jsem se zasmál :-) Jako je fakt, že vnímání těch aut je hodně subjektivní, ale rámcově asi souhlasím. To Maserati se mi líbí, ale zase mám nulovou zkušenost. Co se týče BMW a GT, tak si vždycky říkám, proč? Nedávno jsem parkoval vedle 5 GT, myslel jsem si, to je fakt designový skvost. Komu se to může líbit, milovníku barokního umění? :-)

reagovat
Co
Core
07. října 2019, 08:42
0

Dioy beaste,za me temer vsude schoda a hlavne u hondy,to je opravdu odporne auto.U mazdy bych tak prisny nebyl,je to polotovar ktery je potreba doupravit a ten hezky detail tam je...a to kdyz se divas od ridice sikmo vpred prez ty hezky vyboulene blatniky,jeste bych pridal ssangyong rhodius a chrysler pt cruiser,super clanek.

reagovat
krab
07. října 2019, 10:52
0

Nikdy neříkej nikdy :-D Třeba si to jednou budeš štrádovat autobahnem v Loganu MCV bez klimatizace a libovat si o kolik je to lepší svezení, než když děda cestoval kdysi dávno Škodou 1000 MB na Rujánu ...

Jinak souhlas, asi bychom našli společnou řeč. Jen tu MX5 ND bych si nekoupil z úplně jinýho důvodu a Audi A2 mi přijde náhodou na tu dobu docela inovativní a zajímavý auto.

PS: co nás fascinuje na těch malých mrdkách? Jsou lehký. A lehký auto se řídí vždycky líp než těžký auto. Když to přeženu a budu parafrázovat název článku, mě už by zase dneska nesměl přes práh osobák, kterej váží přes 1500 kilo. Na co vozit tolik železa? Zbytečný...

reagovat
Irwinek
07. října 2019, 11:50
0

A to by mne zajímalo, čím budeš jezdit za pár let :-D
1,5 Tuny bude asi standartní hmotnost bateriových nesmyslů, jediným to eu povoleným soukromým dopravním prostředkem

ma
martinw
07. října 2019, 12:28
0

Naopak mě nesmí přes práh cokoli pod 2 tuny, mám rád rodinu v bezpečí. Nepotřebuji tank ale prostě nadprůměrně těžký vůz s nedávným datem výroby. Ale pokud bysme se bavili o autě pro radost,víkendovce tak pak OK ať je to klidně malý.

krab
07. října 2019, 12:29
0

Nestraš Irwinku :) ... doufám, že budu jezdit tím, čím dneska. Možná jediná možnost jak si jednou v delším budoucnu auta užít bude nechat si ta současná a až se přehoupnou přes 30 let tak dostanou status veterána a tím se ten systém "ochčije". Zatímco okolo budou jezdit samostatný autonomní kapsle na baterky, Krab se mezi nima hezky proplete ve starým Poršákovi.

Irwinek
07. října 2019, 13:15
0

Taky doufám, že mi ta 960 - tka vydrží ke krematoriu :-D
elektrika mi nějak nesedí, furt mi v tom jezdítku něco chybí :-(

Jimi
07. října 2019, 13:51
0

1,5tuny je trochu mezník, tam začínají pohodlná auta, které potřebují adekvátní motor, aby byla dostatečně rychlá... což někdy není na škodu, např. rodinka často ten prostor a pohodlí ocení. Na blbnutí to už ale potom moc není, s tím souhlas.

sheogh
07. října 2019, 12:13
0

:-D tak fajn... Musim rict, ze se to dost prekryva i s mym vnimanim.
Zrovna Fabia I sedan je asi to nejhnusnejsi, co kdy z bolky vyjelo.

S Kodiakem to tak vyhraneny nemam - je to jen dalsi SUV spotrebka na kolech, a jeste ne tak opulentni, jako treba nova X5, ktera dokonale deklasuje i tzv "podnilkatelske baroko"... Verze RS pak konecne prinasi k teto krabici adekvatni motor.... Ale co vidim kolem sebe, tak se to ocividne dobre prodava.

i30 v te treti generaci uz vypada celkem k svetu, ale ta prvni je proste takova korejska....

Do MX5 se proste pohodlne nevejdu (mozna do te ND uz jo, nevim), takze neresim :-D

Prvni Cayenne je hnusna zaba, taky souhlas.

Jeste bych pridal PT Cruiser, vzdycky kdyz tu vanu na kolech vidim, tak si rikam, ze za toto by mel jit nekdo sedet.. Pak me prijde straslive hnusna X6 - hlavne zboku, jak to ma strasne vysoko spodni hranu oken... nakonec Nissan Juke a Kia Soul, to se taky radsi vzdycky koukam jinam... Jo a Superb II - vypada disproporcne a krouti se...

Naopak ty Dacie me vubec nevadi.. Jako sluzebaky bych to klidne nakupoval. To MCV ma fakt velikej kufr..

reagovat
gramo
07. října 2019, 13:31
0

i30 je nudná bez nápadu, ale ix20, to je teprve ošklivost...

reagovat
Jakub Pospíšil
07. října 2019, 14:47
9

Jak jsem už někde psal, ix20 je auto, které nesnáším ze všech nejvíc. Je to ztělestnění automobilového zla.
Nejen, že je hnusné, ale fakt neskutečně odporné - zvlášť ta vykydle véčková záď má být co? - ale hlavně se na těch svých opoklicovaných minikolečkách VŽDYCKY producíruje v čele kolony v prostředku silnice. Za volant je dle náhodného algorytmu přidělován 1) pan klobouk, 2) starší dámička s takovým tím květákem na hlavě, 3) pan "já nepotřebuju jezdit rychle, tak co byste potřebovali vy".
Nesnáším ix20.

beastar
08. října 2019, 14:05
1

ix20 v bílé sem včera potkal. Hned sem si na to tady vzpomněl. Poklice, základní lakování, za volantem důchodce. Jízdní styl defenzivní a nepředvídatelný. Prostě je to pravé zlo.

krab
08. října 2019, 14:53
4

ix20 jsem kluci dokonce testoval. V pošťácký modrý barvě. 1.4 CRDi. Užil jsem si to patřičně. Za celej ten víkend mě nikdo nepředjel, neodvážil se. Jel jsem pěkně uprostřed silnice ( u kraje jsou přece díry, to ví každý) a sedmdesátkou. Všude!

Pólin
09. října 2019, 06:34
2

ix20, nejen že je hnusné, ale i neskutečně špatně jezdí. Málo se to ví, ale tohle auto bylo předmětem průmyslové sabotáže. Bylo vyvíjené v německu a zpětně, po mnoha reklamacích jízdních vlastností(to auto dělalo něco podobného, jako první mercedes A bezESP) se úplně změnilo nesmyslné spodní uchycení zadních tlumičů. Nakonec se přišlo na to, že ve vývojovém centru byla skupina lidí placená od konkurence... to by člověka nenapadlo...:D

Pochtli
09. října 2019, 12:12
0

Náhodou zrovna záď IX20 je zrovna designově jedna z těch hezčích (třeba na zblití je ta karoqu v šedé pastelové).
Ps: U nás v ulici rostou jak houby po dešti - 3 kusy, vše v bílé. Tak jsem kontroval červenou fabkou :oD

Za
Zazaa
09. října 2019, 12:52
0

ix20 "vyhral" bracha jako sluzebni presne dle popisu bila barva, mala kola .... po presednuti ze starsi Fiesty je to docela sok :) kdyz pominu ze je to hnusny tak aby to jelo tak se tomu musi stat furt na plnej, kdyz odleti od kola kaminek tak se clovek boji ze mu proleti podbehem az dovnitr a kdyz trochu fouka tak to poslalkuje po silnici semtam :)

Fa
Fandatik
09. října 2019, 23:27
0

Dneska jsem se chvíli posunoval před semafory spolu s BMW 2 AT. To považuju za ještě odpornější auto než zmiňovanou ix20.

Následující produkt by měl být součástí povinné výbavy.

FamArt
07. října 2019, 16:29
0

Trefný článok. Len škoda, že ho nemôžem zdieľať na sociálnej sieti. Urobil by som si veľa nepriateľov...

reagovat
Franz Kafka
07. října 2019, 23:59
0

U toho Cayenne, ano skutečně jsou ty první hodně levné. Opravdu to vypadá jako hroch. Není to vzor spolehlivosti, ale hlavně proto, že druzí a další majitelé už prostě do kvalitní údržby tolik nedají. Dobrá pořizovací cena láká k tomuhle autu dobrodruhy všeho typu stejně jako první Touaregy a Q7. Pořád to vypadá "nově" ale stojí to zlomek. Nějaké GTS, nebo TURBO bych si asi koupil mít na to nervy při dávání toho kusu do dobrého stavu.

Jinak s tím seznamem souhlasím. MX5 mi zase tak špatná nepřišla. Kamarád jí pořídil jako hlavní auto sobě. Ono je to takové docela příjemné a poměrně pomalé auto. Na okreskách to umí, ale jet dost slušně a svižně. Jasně na ježdění Evropou to moc není. A rodinný ideál také ne.

reagovat
Vapno92
08. října 2019, 08:29
0

Ohľadom i30, mali sme v práciu Kiu Cee'd - už tú s tým šialeným dizajnom, 1.6CRDi ide proste... nijako, tých 94kW by ste mu možno namerali na brzde ale v reálnej prevádzke mu ich neverím. Dostal ma do viac krízových situácií, než 1.5DCi s nižším nominálnym výkonom.

Čo sa týka Dacie - sú to autá zamerané na čo najnižšiu cenu so zastaralou, tzv. "OSVEDČENOU" technikou, čím sa PRESNE trafili do mentality Slovákov/Čechov a zvyšku Východnej Európy, ktorí by si dali za 0,10€ vŕtať do kolena a trpia chronickou nedôverou v čokoľek modernejšie, než Mono-Motronic vo Favorite, nič viac tam hľadať netreba, kde je dopyt, tam je ponuka.

KodiaQ? Ja som kedysi trpel veľmi silnou nenávisťou voči Škodovke, ktorá časom prerástla do ignorácie, pretože tie ich autá už nedokážu vyvíjať ani negatívne emócie, majú skrátka portfólio bezpohlavných áut, ktorým neviem sám prísť na meno, KodiaQ, KamiQ, KardiaQ, Scala... a vypadajú ako Citroen. Vlastne, ono dnes každé SUV/Crossover vypadá ako Citroen.

Á propos! Citroen! Áno, ten Citroen, ktorý svojim dizajnom vždy dokázal vzbudzovať nával emócií a kontroverzie, niektoré diela boli geniálne, niektoré odporné, ako napríklad Xsara po facelifte, ale každý Citroen mal svoju unikátnu osobnosť, dokonca aj ZX-ko, čo bola taká šedá myš. Dnes? Citroen Vám predá akékoľvek auto, ak je to ovšem Crossover. Za mňa je to hanba na 100 rokov...

A potom sa mi ľudia čudujú, že som taký zapálený pre Renaulta ale nemôžem si pomôcť, aj keď majú svoje prešľapy a vyrábajú aj autá, ktoré by podľa mňa nemali vôbec existovať (Kadjar, Captur, Koleso), tak ťažiskové modely Clio a Mégane vypadajú NORMÁLNE! Pre Boha živého!
Za mňa je Renault taký kompromis pre ľudí, ktorí ešte stále neuznávajú unifikovaný dizajn VW a chcú aspoň nejakú nápaditosť
ale s tým, že to auto bude vypadať NORMÁLNE, nebude to "Crossover" a nebude to predizajnované a hnusné ako kokot mimozemšťana... Vlastne, ono sa to už KONEČNE týka aj Peugeota. Peugeot po 20 rokoch KONEČNE zahodil tie ich hnusné vysmiate držky, takže konečne opäť raz vyrábajú dôstojne vypadajúce autá...

reagovat
Bavoraczech
08. října 2019, 12:05
0

Amen... tedy až na Miatu na kterou nemám vlastní názor. Ten tvůj ale odpovídá kamarádovi mého kamaráda který Miatu má a už by si ji znovu nekoupil... teda alespoň tak to jedna pani povídala :D.
3200 GT mělo přezdívku Widowmaker, protože prý byl nástup turba tak nečekaný, že kdo si nedával pozor a v zatáčce dupnul na plyn s vidinou kontrolovaného smyku, skončil v hodinách... nebo na stromě.
Cayenne je hnus, to se shodneme. Ten interiér je teda na svou dobu pěknej, ale s exteriérem bych se nesmířil (a to mám nejmenované smutné autíčko kterému designově málokdo přijde na chuť)
S novou i30 přijel kdysi náš šéf když nám ještě nešéfoval. Spoustu lidí bylo u vytržení jaký má nový fáro. Mně to už jako nový nic neříkalo. Ale jak píšeš, každá generace je znát.
Logan je vlastně levná verze Thalie, takže 2 v 1. Zas ale kamarád se před 15 lety rozhodoval jestli Fabii sedan HTP nebo Thalii v 1.2 a to bych raději bral ten 4 válec v Renaultu.
Spark no comment, jednou mě tím někdo svezl, dost mi to připomínalo Trabanta.
A2, taky sen plno majitelů Fabií 1 a 2. Nechápu... je to skoro totéž, jen cena lehce modifikovaných dílů krát 3 a pořizovací cena asi taky.
A vrchol je Škodlivka Kardiaq. Je vážně hnusná. Hlavně zboku je prostě obludně disproporční a naroubovaná na podvozek tak, že to vypadá že to původně měl být Yeti, kterej ale hodně přibral a začal na obou koncích přetékat. Pro spoustu lidí je to modla, krásné prostorné a pohodlné sportovní auto (SUV - SPORT utility vehikl). Nevidím jediný důvod proč si nejít pro souseda do Španělska, který vypadá líp... vlastně nevidím jediný důvod proč si pro takové auto v dnešní ekodobě jít. Vždyť je to zbytečně přerostlé, těžké většinou s haldexem, takže to daleko víc žere a vypouští jedy. Hlavně ta sportovní verze TDI...

reagovat
Safa
08. října 2019, 14:35
0

Chválím za názor na NC, Bíste. Mít pod komentáři srdíčka, dostal jsi jich ode mě nejmíň tucet...

reagovat
beastar
08. října 2019, 18:07
0

Já mám NC rád. Přijde mi takový dospělý. Potom samozřejmě cením mrkací Miatu. To je spíš ale z nostalgie. NC považuju za káru pro každý den, když si sám třeba. S tím, že se dá hezky upravovat. A i já sem už několikrát přemýšlel že bych si ji v bílé sehnal. Zatím sem zůstal u přemýšlení. ND se mi fakt nelíbí.

ro
rock
08. října 2019, 17:54
1

Jedno z nich mi doma stojí :-)
City jsem pořídil mamince v důchodu na cesty do Lídlu a k doktorovi.
Což teda nic nemění na tom, že JE ošklivá. A blbě se v ní odhaduje vzdálenost vpředu i vzadu.

reagovat
beastar
08. října 2019, 18:17
0

Víš co. Jak píšu nahoře. Objektivně chápu důvody. Proč to auto koupit. Jak ale dodavas to auto je fakt hnusný. Pro maminku v důchodu to fakt chápu. Ono je to hnusný, ale spolehlivý vcelku prostorný. A ojetý to bylo levný páč to nikdo moc nechtěl.

Ronoath
09. října 2019, 09:10
2

Chce to mamince namontovat dozadu křídlo, aby lépe odhadovala, kde jí končí záď vozu. Zní to úsměvně, ale většina rob, které v okolí znám, to tak má. Jak vidím Fabiu v sedanu a s křídlem, je jasné, že pravidelným řidičem tohodle šídla je starší žena.

Pochtli
09. října 2019, 12:25
1

Hlavní slabinou logana je absence adekvátního motoru (k dispozici jen dýchavičná atmo 1.2 a parodie 0.9 turbo), pak by se jednalo o sakra dobrou koupi - nové auto za pár šupů, s velkým kufrem a s minimem všemožných elektrických "pomocníčků". Jenže pak by se neprodávaly samohyby od rencka.

U MX-5 ND jsem nikdy nezkousl ten ohavný zadek, kam se hrabe na fiata. U NA mi vadí ty mrkačky, ze kterých všichni tak učůrávají. Takže za mě ideálně NB/NC po faceliftu.

Daewoo matiz - na týdení výlet ve čtyřech lidech do Rakouska asi nikdy nezapomeneme :oD

reagovat
beastar
09. října 2019, 12:41
1

Jo jo Matiz ve 4. Nářez a to jsme s tim fakt jezdili pláž zpět a podobně trasy do 10 km. To auto by mělo mít v tp 2 místa a zákaz vjezdu na dálnice. Zase jak pišeš nezapomeneme taktéž. A který auto vyrobí tolik adrenalinu v rychlostech kolem 40 kmh.

Pochtli
09. října 2019, 14:17
0

A teď si k těm 4 lidem ještě představ hromadu bagáže (hadry, jídlo) + náčiní na rýžování zlata + náhradní autobaterie.. Jízda s tím byla... zvláštní.

Adam Forman
15. října 2019, 11:23
2

Já bych Thalii jako služebák moc chtěl! Považuji za obecně společnosti prospěšné sprovodit teno kepl ze světa a být to služebák, museli by mi přistavit další... a dlaší... a další... :-D

reagovat