načítám data...

5 užitečných dopravních předpisů, které nikdo nezná

Většina lidí si myslí, že má pravidla silničního provozu v malíčku. Ne že by je stoprocentně dodržovali, ale rozhodně se nedopouštějí chyb z neznalosti. Malíček na srdce, opravu netrpíte ani jedním z těchto zlozvyků?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Na silnicích vidím každý den úkazy, které mě přivádějí k podezření, že Gaussova křivka je podvod. Nehodlám zde rozvíjet obecnou úvahu o inteligenci národa, pozastavím se nad zcela konkrétními situacemi. Setkávám se s nimi dnes a denně. Znovu a znovu mě vytáčejí, protože odporují zdravému rozumu i liteře zákona. Znovu a znovu si kladu otázku, jestli je na vině obyčejná ignorance, nebo jen mezera ve vzdělání. A jelikož na vyplnění mezer není nikdy pozdě, přečtěte si tento mentorský článek, zamyslete se nad ním, případně si ho neberte osobně, pokud se vás ani jeden z bodů netýká.

 

Nefunkční semafor

Mám jednu ‚oblíbenou‘ křižovatku na Radlické ulici,hned vedle konečné tramvají. Je tu zatraceně hustý provoz, a aby se tramvaj dostala ze zastávky, zapne si semafor. Po zbytek času, tedy prakticky neustále, na semaforu bliká oranžové světlo a auta projíždějí v souvislé koloně oběma směry. Anžto přes křižovatku vede má obvyklá běžecká trasa, účastním se zde silničního provozu častěji jako chodec než jako řidič. A scénář je pokaždé stejný: auta jedou, jedou a jedou. Mám na výběr ze dvou možností. Buď čekat, až se objeví mezera, prochladnout, dostat zápal plic a umřít, nebo se pomodlit a vyrazit s nadějí, že to projíždějící ignorant ubrzdí. 

Blikající oranžová působí jako hypnotický haló efekt – svítí to, takže semafor funguje, svítí to oranžově, takže můžu jet. Jenomže… „Svítí-li světlo tohoto signálu přerušovaně, nejde o křižovatku s provozem řízeným světelnými signály (§ 70 zákona č. 361/2000 Sb.).” Jde o úplně obyčejnou křižovatku, kde má chodec na přechodu přednost.

 

Odbočování z jednosměrky

V autoškole se mi nejvíce vryly do paměti tři poučky. 1 – Nečum metry, ale desítky metrů před sebe. 2 – Když tam nevidíš, tak se tam nežeň. 3 – Když odbočuješ z jednosměrky doleva, šteluj se na levou stranu silnice. Můj instruktor byl osvícený muž, očividně narozdíl od většiny ostatních instruktorů v této zemi. A také praktický – tohle pravidlo má totiž vcelku logický důvod. Odbočuju-li doleva, musím dát přednost oběma směrům a řidič za mnou za tu dobu stihne odbočit doprava pětkrát, jelikož dává přednost pouze zleva. Proč mu to neumožnit? 

„Před odbočováním vlevo se řidič musí zařadit co nejdále vlevo v části vozovky určené pro jeho směr jízdy s ohledem na rozměry vozidla nebo nákladu a šířku vozovky.“ Jednoduché jak facka, přesto tak málokdy používané. Kdykoli vidím řidiče, kterak toto pravidlo uvádí do praxe, mám chuť vyskočit z auta a jít ho obejmout. 

 

Jízda v pruzích

Oč by byl svět jednodušší (neříkám příjemnější), kdyby existovaly jen obyčejné silnice. Jeden pruh na sever, druhý na jih, všichni máme jasno a můžeme jet. Jenže počet registrovaných vozidel se v ČR rychle blíží pěti milionům, takže je třeba jim dopřát více prostoru, mimo jiné více pruhů v jednom směru.  A to je konec jednoduchosti – přichází rozhodování. Ignoraci pravidel jízdy v pruzích vídám tak často, že si podle mě zaslouží podrobnější rozbor. 

Případ první: Zmatený řidič opouští bezpečí staré dobré silnice a dostává se na městský okruh, kde má k dispozici dva, někde dokonce tři pruhy! (Ještěže jich tu nemáme padesát jako v Šanghaji.) Jemináčku – kudy má teď jet? Se srmtí v očích si vyhlédne skulinku mezi ostatními účastníky silničního provozu, a když se do ní dostane, zapne tunelové vidění a uhání k cíli. Že ho všechna auta předjíždějí zprava, mu nepřijde divné, protože si toho nevšimne.

Případ druhý: Šerif, dobrovolný strážce pořádku na silnicích. Narozdíl od jedničky tenhle chlapík dobře ví, proč se do levého pruhu zařadil. Na tempomatu nastaví osmdesátku a pak už se jen ukájí otrávenými obličeji řidičů ve zpětném zrcátku. Drzé piráty, kteří chtějí jet 85, je třeba umravnit. 

Případ třetí je přesvědčen o tom, že jede podle předpisů, takže má jako jediný šanci na nápravu. Ano, ve městě sice levý pruh není určen pouze k předjíždění jako na dálnici, povinnost uhnout rychlejšímu autu však zůstává i tady.

Zákon č. 361/2000 Sb., o silničním provozu § 12 Jízda v jízdních pruzích: „Pokud by vozidla jedoucí současně ve všech jízdních pruzích bránila v jízdě rychleji jedoucímu vozidlu, musí řidič jedoucí v levém krajním jízdním pruhu tento pruh co nejdříve uvolnit.“

Souběžná jízda bez uhýbání je obhajitelná, jen pokud se do pravého pruhu nelze pohodlně zařadit, tedy v případě souvislé kolony. 

Blinkr, brzda, volant

Přesně v tomhle pořadí. Jakékoli jiné totiž vyvolá v řidičích za vámi podezření, že jste idiot, v horším případě způsobí kolizi. Jenže nemalé procento řidičů se během brzdění ještě rozmýšlí, jestli zatočí, a teprve když ty správné neurony zapadnou do sebe, hodí blinkr a odjede. Nebo si nechávají zadní vrátka pro případ, že by se jim nepodařilo zpomalit na rychlost potřebnou k projetí zákruty?

Tak či tak je tenhle zvyk otravný, odporující zdravému rozumu a pravdpodobně i dopravním předpisům. Věta „Znamení o změně směru jízdy musí řidič dávat včas před započetím jízdního úkonu“ sice neukládá řidiči konkrétní pořadí pohybu končetin, brzdění před zatáčkou však určitě patří spíš k „jízdnímu úkonu“ (tedy odbočování) než k předchozímu pohybu rovně za nosem, nebo ne? Bohužel, mozková kapacita některých pilotů sotva stačí na provedení všech tří úkonů a přemýšlet nad jejich pořadím by mohlo celou nervovou soustavu zkratovat.

 

Zúžení a zip

Tohle téma už je tak fousaté, že se mi ho ani nechtělo otevírat. Jenže když jsem se zeptala kolegů z Autíčkáře na komentáře k tomuto článku, pravidlo zipu bylo první, co napadlo snad každého z nich. Nedokážu pochopit, že diskuse o zipu některé spoluobčany stále míjí. Mluví se o něm v hospodách, v televizích, vykládají si o něm holky na záchodkách, přesto je obrázek místa, kde se silnice sjíždí do jednoho pruhu, pokaždé stejný: od první značky se auta hystericky tlačí doprava, jako by mělo levý pruh v příští minutě zasáhnout kobercové bombardování.

Mohlo by se zdát, že je to výhoda. Pěkně si dojedu až ke zúžení a v klidu se zařadím (pokud tedy jezdec přede mnou nezablokuje průjezd marnou snahou okamžitě se nacpat doprava). Jenže ono hovno, zlatá rybko. Člověk dbalý předpisů je zakyslými řidiči vyhodnocen jako bezohledné prase, které předjíždí frontu a zákoníkem této země si zpupně vytírá zadek. Vlna solidarity, jaká se jindy na silnicích nevidí, učiní z kolony neprostupnou zeď, do níž se nenatlačí ani vůz značky Matchbox. 

Nepopírám, že zúžení je frustrující záležitost, neboť nevyhnutelně zpomalí jízdu a všem zúčastněným zkazí náladu. Pravidlo zipu má však za cíl snížit následky této pohromy na minimum a zachovat když už ne rychlost, tak alespoň plynulost. Frenetický útok na pravý pruh naopak způsobí zácpu i na polní cestě ve tři hodiny ráno. 

Mohl by teď každý z vás poučit o zipu alespoň jednoho řidiče ve svém okolí? Předem děkuji, udělá mi to radost.

 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

martin_100
20. ledna 2016, 22:10
0

Takže popořadě.
Ano budu za prase a "pyráta" ale bohužel to občas jinak nejde.
Jízda v pruzích.
Jezdim náklaďákem takže maximálku mam 90 ... i tak se mi stává že na dálnici osobáky podjíždim zprava. Já vim prasárna ale dávno jsme zjistil že se nalepil za osobák jedoucí v levym/střednim cca 75km/h a blikat či troubit je zbytečný. prostě pokračuju svou rychlostí ve svym pruhu a kdyžs em na úrovni jeho předních dveří a mám náladu tak ho vytroubim... že většinou následuje jeho náhlé zrychlení, přejezd do mýho pruhu a vybrždění už je zbytečný vyzdvihovat... stejně tak jako nemá cenu rozmazávat že za vybržďovačema zásadně nebrzdim... buď se stihnou vzdálit nebo maj z kombíku hatchback... jejich volba.

Zip.
Věčná bolest českých silnic.
Copa to že do kolony těch jediných správných a pořádných řidičů odmítají pustit "pyráta" ... on každej vyměkne když už vidí že se tam prostě hodlam dostat blatník neblatník i přes jeho nevůli.... moje auto má většinouc enu jeho nenalakovanýhho nenamontovanýho blatníku.
Víc mě trápí že někteří "takytruckeři" když vidí že levym kolonu "objíždí" nějak moc aut tak svou soupravu nasunou do levýho a zůsžanpou držet přesnou pozici jako měli v levym stylem když nejedem my nepojedete vy ..... to se pak stydim že taky jezdim velkym autem :-/

reagovat
BobAsh
20. ledna 2016, 22:22
2

Ohledně toho podjíždění to kdysi krásně napsali v Lidovkách. Na to, aby mohlo na dálnici dojít k podjíždění, jsou potřeba dvě prasata - velké prase a malé prase. Velké prase je vždycky podjížděný.

Woyta
20. ledna 2016, 23:26
0

Nakladak pres dva pruhy je patecni klasika v Ulibicich u Jicina. Obzvlast vesele to je, kdyz u kruhace stoji policajti s dalekohledem a kontroluji pasy. Pripadne uprostred ctyrproudeho useku maji na najezdu do pole postavene auto s radarem. Ale nakladak pres dva pruhy nevidi.
Nastesti s osobakem mame alternaticni trasu.

martin_100
21. ledna 2016, 20:49
0

Bobe - souhlasim

Woyta - Jednou sem byl svědkem kterak za stojící kamion ve volnym levym pruhuj dojel motorkář, okovanou botou mu rozkopal všechny světla včetně všech diodových poziček kterýma to měl vyzdobený, utrh mu plombu z celního lanka a jel vesele dál :-D

Ma
Majkl
09. února 2016, 23:19
1

Potrefena husa a tak.... v CR plati min. rychlost na dalnicich 80km/h a zaroven max rychlost pro vozidla nad 3.5t 80km/h. Takze priste na dalnici zapnout tempomat na 80 a pak uz jen cekat na misto urceni :-D

Jinak souhlas, ze nejvetsi zlo jsou umyslni zpomalovaci a blokovaci rychlych pruhu.

martin_100
10. února 2016, 22:27
0

Majkle nevím kolik kilometrů máš najeto v náklaďáku ale když nasadíš 80 na tempomat (kterej nemam) tak budeš celou dálnici zdržovat a ještě nikam nedojedeš.
A ruku na srdce - plechovkáři jezdí 130? A nese*ou náhodou plechovkáře nákladní auta jedoucí 90? a nes*aly by je o to víc kdyby jezdili jen 80 a tim pádem ještě o 10 km zvětšovali rozdíl rychlostí nákladních aut a plechovkářů?

JP
20. ledna 2016, 22:59
0

Souhlas do puntíku úplně se vším. Celkově mnoha lidem úplně chybí snaha o předvídatelnost a ohleduplnost k okolí. Veškerá snaha končí u dodržování rychlosti.

Ještě mě podobně systematicky štvou lidi co se nejsou schopný udržet ve svym pruhu (nedej bože ještě u pravý strany) a ukrojej ten ve kterym jedu já, ať už v protisměru, nebo vedle.

reagovat
Ro
RomusCZ
20. ledna 2016, 23:09
0

Já na většinu předpisů tak nějak seru už z principu... Stejně je člověk furt za pyráta... Řídm se heslem: "Neomezovat a neohrožovat" a hlavně za volantem přemýšlím...

reagovat
Woyta
20. ledna 2016, 23:38
0

Vbehnout na prechod (idealne bez rozhlednuti) a doufat, ze to ridic ubrzdi, je vec kterou mam fakt moc rad. Pak se hodne divej, kdyz vedle nich se za piskotu gum objevi cumak auta. S chodci mam i jednu dost neprijemnou zkusenost. Horicke namesti je mirne z kopce a dlazdene kostkami. Jednou jsem jel po desti pro neco do mesta. Prede mnou jelo auto a najednou se pred nami objevil kocarek s ditetem! Dobrzdeni bylo hodne tesne. Mamina na chodniku vykecavala s kamaradkou a pak bez rozhlednuti strcila kocarek do silnice pred auta. Dodavam, ze mimo prechod. A jako tresnicku na dortu, zenska zacala nadavat ridici kterej malem doplatil na jeji blbost. Chodce vetsinou poustim pokud to ma smysl. Pokud ale hrozi, ohrozeni dalsich ucastniku, radeji jedu. Je to o komunikaci ridic, chodec.

reagovat
sp
spooon
21. ledna 2016, 00:30
0

ještě teď se mi stáhne prdel, když si vzpomenu, jak sem dobržďoval na mokru s Mondeem a nebržděnou tunou na kouli před rodinkou, co si řekli, že na přechodu mají přece přednost a nepřemýšleli, že to auto taky musí mít čas zabrzdit. No naštěstí se povedlo...

Adam Forman
21. ledna 2016, 06:37
0

Co si běžný chodec neuvědomuje je jeho povinnost počkat, až ho projíždějící automobil na přechod vpustí. Každý den chodím přes centrum ospalého (byť věčně ucpaného) maloměsta do práce a zase zpět, takže nejsem jen zapšklý řidič. Správný postup je následující: 1) Chodec se postaví na kraj chodníku k přechodu a dá tak provozu najevo svůj úmysl přejít. 2) Řidič blížící se k přechodu je povinnen zastavit a chodce pustit, pokud tím neohrozí bezpečnost provozu. Tak mi řekněte jak si z toho chodci vzali dojem, že mají přednost? Je jasné, že z bodu 2 vyplývá, že může nastat situace, kdy chodec prostě na přechod nesmí.

Viola Procházková
21. ledna 2016, 07:35
0

BAF: Jako řidič jsi povinen chodci na přechodu umožnit bezpečné přecházení. To samozřejmě neznamená, že když ti tam skočí ze zálohy, musíš se kvůli němu nabourat a zabít, ale máš jet tak rychle, abys stihnul zastavit (jasně, diskutabilní), a HLAVNĚ nesmíš mít hlavu vraženou v zadku a nesledovat, co se kolem silnice děje. Nebo spíš dělat, že nevidíš, což je přesně případ, o kterém v článku mluvím.

JLK
21. ledna 2016, 12:33
0

spooon: dvakrat jsem byl svedkem toho, jak nezabrzdeny kocarek vjel z chodniku na silnici. Jedna z matek kecala s kamaradkou, druha cumela do mobilu. V tom prvnim pripade nejblizsi auto bylo dost daleko a navic situaci zachranil hodne pohotovy pan, v tom druhem matka stala na krizovatce na cervene a kocar pustila tak 12 metru pred jedouci auto. Nemit ridic dobrou reakci tak je po diteti, ubrzdil to mozna nejaky metr pred tim. Nekteri lidi fakt nezacnou premyslet dokud se neco nestane =/

Ja
James
21. ledna 2016, 04:04
0

Co je to malíček na srdce?

reagovat
Viola Procházková
21. ledna 2016, 07:30
0

Bezvýznamná slovní hříčka, která nijak nemění obsah článku.

Adam Forman
21. ledna 2016, 17:03
0

Něco jako butonek :-D

Vt
Vtec
21. ledna 2016, 08:12
0

Díky za tenhle článek !
Poslední dobou jsem už myslel, že s podobnými problémy potýkám sám a na silnicích jezdí čím dál víc hovad.
Například třetí pruh na D1 je vyloženě zbytečný. Levý pruh je často obsazen rychlými jezdci, prostřední zase bojácnými "stovkaři" a co mám dělat já, když si jedu pianko, tempomatových 130 v pravém ? Přejíždět až doleva a blokovat rychlejší ? To radši budu ono "malé prase" a všechny podjedu. Jen se bojím, kdy jim hrkne a vjedou mi přímo do cesty.

reagovat
JLK
21. ledna 2016, 12:25
0

Tyhle prasarnicky by se daly krasne odhalovat temi slavnymi policejnimi "stihackami". Povesit se za takoveho dementa, natocit jak to vali v levem par minut pri prazdnem pravem a hotovo.

Vt
Vtec
21. ledna 2016, 13:00
0

Joo to by bylo aspoň normální využití skrytejch plechovek.
Ale to zůstane jen zbožným přáním, protože by balíci protestovali, že přece jedou pomalu a tudíž, vole, bezpečně a stejně dostanou pokutu. Radši se budou pokutovat lidi, kteří jedou pár kilometrů nad limit, protože jsou tím ohroženy všechny děti a zvířátka kolem silnice.

Pochtli
21. ledna 2016, 08:56
0

Dva nešvary, které mě vytáčí tu naštěstí zazněly.
Lékem na idioty v prostředním pruhu by měli být policisté v passatu/superbu a složenka na 5000,- - vyléčení pro příště zaručeno.
Zipování by bylo sakra plynulý, pokud by alespoň na dálnici v místech zúžení přes den pernamentně stáli policajti. Šmejdy v kamionech, co záměrně blokují pravý pruh bych též ocenil minimálně pětitisícovým flastrem.

reagovat
Jindřich
21. ledna 2016, 10:16
0

Až na tu jednosměrku, kdy se občas zapomenu, můžu s klidem prohlásit, že jsem prošel :D
Každopádně tohle by mělo stát na všech Billboardech okolo silnic

reagovat
piwel
21. ledna 2016, 10:20
0

ZIP - to je bolest, to je utrpení, zloba boží až pakárna...kdo to mohl vůbec vymyslet? tak nějak o zipu smýšlí většina řídící populace (ale už se to začíná zlepšovat, z 10ti aut je jen jeden pitomec . před pár lety to bylo naopak, mezi 10ti auty byl jeden který o zipu věděl)
PRUHY - na dálnici se moc nedostanu a když jo tak ve zbídačeném úseku okolo Brna, takže jakmile naberu rychlost, přejedu do levého a za 1.jedu tak rychle abych nikoho nebrzdil, nebo za 2.pokud vidím že se na mě řítí voktávka v dýzlu (no jasně že služební) tak se urychleně dekuju do pravého a v tom jedu tak dlouho dokud se kvalitní levý pruh opět neuvolní
co se týče jízdy ve městě tak kličkuju všude možně, v jednom pruhu někdo odbočuje doleva, potom někdo doprava, prostě mišmaš
BLINKR, BRZDA, VOLANT - zcela správně ! zbožňuju řidiče, co ve městě brzdí 100m před odbočkou až téměř k zastavení, potom zatočí a potom dají blinkr, nebo ho nedají vůbec
JEDNOSMĚRKA - to mi vyloženě pije krev řidiči co odbočují doleva, ale div si neodřou ráfek o pravý patník, pokud taky odbočuju doleva, tak vjedu nadrzo vedle nich, pokud odbočuju dorpava, tak mi prudce stoupá tlak (nejhorší je že u nás to praktikují i některé autoškoly)
SEMAFORY - při blikající oranžové se řídím samozřejmě značkama, co se týče CHODCŮ jsem celkem benevolentní a když za mnou má auto dostatečný odstup, tak klidně pustím i nepěknou ženštinu nebo chlapa

přidal bych KRUHÁČ - to se ho opravdu češi ještě nenaučili používat? nedávno jsem se dozvěděl že na kruháči platí přednost z prava (myslel jsem že mě v ten moment odveze rychlá)
ŘAZENÍ DO PRUHŮ PO ODBOČENÍ - řadím se do toho pruhu, na kterou stranu odbočuji obrázek je vcelku pochopitelný ale kdyby náhodou zelená - OK, červená - zbytečné omezení provozu

reagovat
M P
21. ledna 2016, 10:52
0

Problém je, že o řazení do pruhů za křižovatkou nehovoří žádný zákon. Tam se dá aplikovat maximálně 'neohrozit a neomezit'

Nedy
21. ledna 2016, 10:56
0

Ad kruháč. Ve FR to tak je (resp. do nedávna bylo - nevím), že platí přednost zprava, pokud to není upraveno značkami (což je vždy). Ale u nás samozřejmě pitomost...

piwel
21. ledna 2016, 11:12
0

vím že úpravu v zákoně o nemá. Pamatuju si když jsem dělal autoškolu, tak mě učili najíždět do pruhu bližšímu pravému kraji vozovky, což mi přijde jako pitomost. Daleko lepší řešení se mi zdá tak jak jsem to znázornil výše. Plynulost provozu by se jistojistě zvýšila a taky by ubylo dopravních nehod (někdy se potkají dva barani kteří si myslí že mají jet do vzdálenějšího pruhu a ťukanec je na světě)

At
Atomas
21. ledna 2016, 14:52
0

u té křižovatky nevidím problém - vždy dáváš přednost protijedoucímu vozidlu, které odbočuje doprava. A je jeho volba, jaký pruh zvolí.

peca
21. ledna 2016, 15:17
0

K tomu kruhaci... Ono i u nas plati, ze pokud pred kruhacem neni znacka "dej prednost v jizde", plati na nem prednost zprava.

http://www.policie.cz/clanek/jizda-po-kruhovem-objezdu.aspx

piwel
21. ledna 2016, 15:49
0

peca : tak ted jsi mě dostal, to jsem opravdu nevěděl a vsadím boty že to neví většina českých řidičů. Nicméně se mi to zdá řádně přitažené za vlasy:/ dávat přednost zprava na kruháči :D to by byla nádherně plynulá doprava pche...
atomas : jenže když zvolí pruh blíž ke mě, tak je to trotl a ignorant :)

PepaSFI
21. ledna 2016, 19:39
0

přiznám se že jsem si myslel že to upravili, aspoň se o tom někde mluvilo ale asi se ta přednost řeší paušálně značkama. Tenkrát dávno v autoškole jsme se učili že na kruháku je přednost zprava, ovšem s tím nedostatkem že to může způsobit ucpání bez možnosti úniku. Ale tenkrát těch kruháků bylo málo a tak se to neřešilo.

Caddy
22. ledna 2016, 08:30
0

No, ja teda nevim, me v autoskole ucili, ze pokud jedu na krizovatce z jednoho pruhu do dvou, mohu si svobodne vybrat....a taky, ze pokud odbocuju doleva, musim dat prednost protijedoucim. Pokud z obou stran najizdeji ridici kazdy do "sveho" pruhu, je ot uz jen symbioza v zajmu plynulosti provozu, ale rozhodne neni spatny ten, kdo tak neucini. Beztak musi dat prednost, pokud nedko z druhe strany jede do stejneho pruhu.

peca
22. ledna 2016, 09:04
0

Piwel, Pepa: Osobne mi to taky prijde jako nerozum. Jeste sem nevidel situaci, kdy by se tim nekdo ridil. Az budu potrebovat novy zadni naraznik, vyzkousim to :-D

Jinak v Brne na Lesne je jedna krizovatka, ktera se tvari jako kruhac, a tam prednosti z prava funguji.

Ti
Tim kutil Taylor
22. ledna 2016, 19:50
0

S kruhacem je to presne tak, ale myslim, ze u nas neni jedinej kruhac bez znacek prednosti pro najizdejici dopravu - neobjel jsem je vsechny, cetl jsem to :)

ri
riprex
21. ledna 2016, 10:20
0

Tak mě napadá... proč vlastně pruhy nejsou rovnocenné, jako to funguje v některých jiných státech? Nedělá mi problém hlídat si obě strany a v hodně případech to řeší ten problém blbce v levém pruhu...

reagovat
sp
spooon
21. ledna 2016, 10:43
0

to by bylo geniální. Já sám je kolikrát jako rovnocenné používám, protože opravdu nechci jezdit za smrdícím dieselem a radši jej předjedu zprava. A jak už tu padlo, kdyby se choval normálně (=nejel bezdůvodně v levým pruhu), tak k této situaci ani nemůže dojít.
Vrchol bylo, když jeden vychovávač na dálnici brzdil snad už desítky aut bezdůvodnou jízdou v levým, tak ho začali všichni brát zprava. No celkem ho předjela snad 20 aut, než se klidil z levého pruhu

Ex
ExIt
20. května 2018, 01:51
-3

Idiot jseš sám, ne zákon,který ani neznáš! Máš jet v pravým co nejblíže pravé krajnici a v levým jen při předjíždění!

sp
spooon
20. května 2018, 15:25
0

děkuji za reakci. A jak bys situaci brzdiče v levým pruhu řešil ty? Jel bys v pravým po jeho boku a i když by před tebou bylo volno, tak bys ho nepodjel? Abys teda neporušil silniční svatý zákon?

Bylo to na dálnici, on jel v levým 80-90 i přes to, že pravý byl volný, a byla to jízda několik minut. A že by nevěděl že za ním někdo jede se říct nedá. Všichni na něj troubili a blikali a bylo to v noci. Nehledě na to, že si má hlídat zrcátka i bez troubení a hlavně nemá v levým co dělat, když nepředjíždí.

bi
bitner
21. ledna 2016, 10:44
0

Zákon č. 361/2000 Sb., o silničním provozu § 12 Jízda v jízdních pruzích: „Pokud by vozidla jedoucí současně ve všech jízdních pruzích bránila v jízdě rychleji jedoucímu vozidlu, musí řidič jedoucí v levém krajním jízdním pruhu tento pruh co nejdříve uvolnit.“

Co kdyz v tu chvili jedu maximalni povolenou rychlosti a nemam se kam zaradit? "Co nejdrive" se potom meni na "za mestem". Je to napsano uplne idiotsky (ten zakon). Protoze pokud pojedu v levem a v pravem nikdo nebude, tak uvolnit nemusim, pokud tu moznost realne nemam (bez prekroceni povolene rychlosti), tak uvolnit musim. Nedava to zadny smysl.

reagovat
M P
21. ledna 2016, 10:51
0

Rychleji jedoucí vozidlo vs. nejvyšší dovolená rychlost. Skoro se mi chce říct, že plynulost provozu je nad dodržování nejvyšší povolené rychlosti...

bi
bitner
21. ledna 2016, 11:13
0

To muze byt muj nebo tvuj dojem. Otazkou je, co na to pomahaci a chranici.

BobAsh
21. ledna 2016, 22:21
0

Nejsi policajt, nemáš cejchovaný rychloměr, nepřísluší ti posuzovat, jestli ten za tebou jede nebo nejede podle předpisů (příklad - idioti, kteří jedou takhle v levým 72 na 80, protože jim to 80 ukazuje). Rychlejšímu autu máš uhnout a ne přemýšlet, jestli on náhodou neporušuje předpisy.

bi
bitner
22. ledna 2016, 09:03
0

Cetls, co jsem psal?
Me je ten clovek za mnou ukradeny, ja resim sebe a svoji rychlost a pripadnou pokutu za ni. Rychlomer samozrejme cejchovany mam, jinak by jaksi nemel smysl. A ano, vim, ze kdyz pojedu 55 tacho, tak tam mam 51-52 real (overeno na mnoha radarech).
Klidek. Jestli ti to udela dobre, tak me povazuj za idiota. Zakon je napsany idiotsky, takze mi nic jineho nezbyva, nez byt idiot.

PepaSFI
22. ledna 2016, 19:27
0

cejchovaný rychloměr nemáš, pokud teda nejseš policejní speciál a nemáš k tomu metrologický posudek. Ale to je fuk, běžný stačí, pokud to teda nená nějaká stará vytahaná mrcha. Znal jsem člověka co měl Escorta XR nebo jak se to jmenovalo s vytuněným megakřídlem co mu to jelo stršnýma rychlostma. V pohodě jsem mu stačil s 45 HP Fiatem. Ono mu to ukazovalo 40 kmh i když to stálo na parkovišti. Ale k tomu uhýbání. Kromě levopružních je tady taky velice početná skupina řidičů kteří špatně nesou jakékoliv zdržování, což znamená všechny co nejedou tak rychle jak by si oni představovali bez ohledu na rychlostní limit. Zkrátka pokud pojedeš na padesátce 50, zdržuješ. Pokud pojedeš 55, určitě taky někoho budeš zdržovat. A nejspíš se někdo najde ikdyž pojedeš 70. A když chceš uhnout, zas to není jednoduchý. Obecně platí že většina řidičů nerada pouští někoho před sebe a prakticky všichni nedodržují odstup. Takže máš na vybranou, pokud nechceš zrychlit, dvě možnosti. Neuhnout a smířit se s tím že nervák vzadu bude vyvádět, nebo uhnout a smířit se s tím že se budeš muset někam vecpat a zas někdo bude vyvádět. A taky si myslím že jestli někomu hrozně moc vadí že někdo na padesátce, v koloně na přeplněný silnici jede 47, měl by se asi zamyslet jestli náhodou není problém u něj.

bi
bitner
22. ledna 2016, 21:16
0

Nejsem specialista na metrologii, ale rekl bych, ze je rozdil mezi pojmy ocejchovat a kalibrovat. Kalibrovat se da s ruznou presnosti, ocejchovane bude i pravitko, ktere si doma vyrobim od oka, pokud na nej naskrabu nejaka cisla.
Jinak souhlasim, kazdy ma ten limit nekde jinde a presne tohle jsem si rikal, kdyz jsem o tom premyslel. Na 70 jezdim tacho tesne pod 80, coz je pro nekoho moc, pro jineho strane malo. Tchana na tomto mestskem useku jednou vezl taxikat a kdyz uz jeli 150, tak se ho tchan zeptal, jestli ho hodla zabit.... Nejvetsi prdel je, ze tihle svati patroni plynulosti provozu jedou na padesatce 80, aby pak mohli stat na cervene 5 s a brzdit ty, kteri by radi vyuzili zelenou vlnu.

Irwinek
21. ledna 2016, 10:58
0

Když začala přednost chodců na přechodu, měl jsem konflit s jakousi rašplí, které jsem zasatvil až o tašku, dostal jsem jmen, že si to nedovedete představit, a že jako řidič bych měl vědět, že ona jako chodec má na přechodu přednost. Má jediná odpověď byla : " ale ne, když máš červenou, ty krávo ". Je, myslím, zbytečné to dál komentovat :-(
a strčit kočárek do silnice a pak čekat, jestli auto zastaví je celkem běžný počin, nadruhou stranu, když už auto chodci dá přednost, málokdy je za volantem ženská - nějak mi to nedává smysl :-)

reagovat
sp
spooon
21. ledna 2016, 13:10
0

ženský dávat smysl nemusejí :-D

BTW teď mám takovou zábavnou poruchu na autě. Při jízdě mi drží volnoběh asi 3000ot./min., takže když se blížím k přechodu, kde chce někdo přejít, opravdu čeká, až úplně zastavím, jinak se tam neopovažuje vstoupit.

Irwinek
21. ledna 2016, 21:04
0

zábavnou poruchu ? tak tu jsem měl s peugeotem, a taky cca 3000, asi nějaká " oblíbená " hodnota :-D trvalo to asi 3 dny, pak se to samo zklidnilo, ale důvod neznám :-D

sp
spooon
21. ledna 2016, 21:39
0

tak v tom případě by se to zítra už nemělo objevit :-D

Irwinek
22. ledna 2016, 09:03
0

Držim palce, ale ještě je tu možnost, že máš něco s váhou vzduchu a bude Ti to trvat dokud se nedostane teplota nad nulou a nezvýší se tím vlhkost vzduchu. Měl jsem jeden čas ve Volvu letní a zimní váhu - po nastartování v zimě mi ta " letní " vyhnala otáčky okamžitě po startu na 3000 a pomalu klesala, zatímco na " zimní " mi v letě po teplém startu padaly otáčky k 700 a motor jevil snahu chcípat. Kolega mi pak obě něčím čistil a jedna se pak chytla celoročně, jen když je teplota hodně pod nulou a auto dýl stojí, tak otáčky vyletí a chvilku tam drží, než spadnou na standardních 900. Další start v tom samém dni už je v poho.

sp
spooon
22. ledna 2016, 16:40
0

tak bohužel dnes se závada neodstranila, tak to budu muset začít řešit. Jinak jedná se o Focuse I s 1.8 benzínem. Tam je naprd celkově přístup vzduchu do motoru a řízení volnoběhu. Volnoběh je řízenej volnoběžným ventilem, kterej dělá furt problémy, klapka v sání je záměrně prohnutá a samotný sání má takový nádor, aby při malým sešlápnutí plynu nešel vzduch skrz klapku ale právě přes ventil a to způsobuje jen samý potíže. Mimo jiné to způsobovalo, že když člověk chtěl zařadit vyšší stupeň, tak musel nejdřív úplně pustit plyn a asi s 0,5s zpožděním teprve vymáčknout spojku, jinak otáčky povyskočily o 500 výš a člověk vypadal jak dement(údajně eko fíčura, při prudkým zavření klapky bohatá směs a velký emise, proto to řídil ten volnoběžák i při zavřený klapce). Tohle sem odstranil, trošku "potunil" ventil volnoběhu a fungovalo to krásně 15000km. Tak třeba bude jen stačit smazat adpatace a zas budu spokojeně frčet :-D

Pe
Petr
21. ledna 2016, 13:42
0

S jednickou se nesetkavam
S dvojkou souhlasim mel jsem podobneho instruktora a navic v nasem meste byval jeden vyjezd z jednosmerky siroky asi na 6 aut vedle sebe takze se mi tam povedlo parkrat predjet auto kdyz on stal uprostred a ja vesele vlevo na to dupnul kdyz bylo volno.
Jizda v pruzich je porad dokola mezi prahou a mirosovicemi predjedu vzdycky vic aut zprava nez zleva kdyz mam na tachometru 140, jezdim tak porad.
Ctyrku se priznavam ze asi nekdy udelam kdyz bloudim a neco hledam tam kde to neznam.
A o zipu snad ani nema cenu mluvit. Jednou sem mi stalo v kolone na zuzeni ze jsem pred znackou 200m do zuzeni uz pred sebou nikoho nemel, vsichni uz nasackovany v levem pruhu, tak mi nejak preskocilo dupnul jsem na to a vzhledem k tomu ze se po zuzeni dalo v pohode pokracovat v jizde v odstavnem pruhu jel jsem tak dalsich asi 500 predjizdel vsechny a kdyz uz jsem se chtel zaradit protoze se to rozjizdelo a delali se velky rozestupy chtel me nejakej typek umravnit a hodil to prede me. Tak ja se pohotove zaradil do pruhu a tim ze on byl v odstavnem tak jsem ho jeste predjel. Ten v tu chvili zacal vzteky hrat vsema barvama.
Ja vim, obcas jezdim jako prase.

reagovat
ho
honzarov
21. ledna 2016, 18:14
0

Trošku nadpis mimo mísu, ne? Jinak nic proti článku.

reagovat
PepaSFI
21. ledna 2016, 19:29
0

ještě bych přidal přednost zprava a fakt nemám na mysli sporné případy kdy není dost dobře jasné jestli nejde o místo mimo silnici. Celkem pravidelně se setkávám s názorem, hlavně u křižovatek tvaru T "jedu rovně takže mám přednost". Mockrát jsem si říkal že by bylo potřeba blba vytrestat, jet jakoby tam nebyl, nezmenšenou rychlostí a zabrzdit tak těsně jak to jde. Jenže pak si řeknu, je to vůl, kdoví co má v hlavě, udělá něco divného, strhne to naopak, místo do pole to naboří do mě. Sice bude viník ale já budu mít auto na šrot.
Teď mě napadlo, na ty levopružníky by možná platilo modrý světýlko. Upravit si cyklistickou blikačku, dát do ní modrý ledky. Ty policejní stíhačky s blikátkama za sklem jsou už dost mediálně profláknutý, to by mohlo zabírat.

reagovat
sp
spooon
21. ledna 2016, 21:43
0

probliknout je modrým světýlkem je dobrý nápad, jen bych se bál dvou věcí. 1. asi by divně koukali, kdybych je problikával ze stříbrnýho Focusu, a hlavně za 2. abys neproblikl právě tu policejní stíhačku :-D u nich bych se vůbec nedivil, že by bezdůvodně prudili v levým.

PepaSFI
22. ledna 2016, 18:59
0

no to právě musí být malý světýlko a ne přímo na skle. V zrcátku pak nikdo nepozná co to bliká a bude to vypadat že něco bliká někde vzadu v dalším autě.

je
jerry
22. ledna 2016, 11:39
0

Jsem řidič, cyklista i chodec, jak kdy a kde, jsem hodně na cestách po Evropě. Při předjíždění cyklisty se v CZ má dávat blinkr a držet odstup. Polovina řidičů odstup nedodrží a prakticky nikdo nebliká. Třeba v D nebo I si nikdo nedovolí projet jen pár centimetrů vedle cyklisty či chodce. I kamion za mnou jede třeba půl kilometru, když nemám kam uhnout. Podotýkám, že jinak jezdím rychle a řídím se spíš vlastním rozumem než předpisy. Proto si na výše uvedenou situaci dávám bacha a taky proto, že nechci mít jako řidič zbytečné problémy. Přece jen soudy jsou otrava. Nepište mi teď o prasárnách, co dělají cyklisti a chodci, nejsou o nic lepší, ale tady jsem řidiči, tak si někteří sáhněme do svědomí.

reagovat
sp
spooon
22. ledna 2016, 16:50
0

taky sem řidič, chodec i cyklista. A chovám se k cyklistům, jak se chovaj oni ke mě(když jedu v autě). Proto když jedou tři v trikotech vedle sebe a ani nemaj snahu mi uhnout, tak je vytroubím a střihnu co nejblíž k tomu krajnímu. A nechci slyšet něco o tom, že neslyšej auto, s kámošem máme na kolech proježděno půl evropy a taky na silnicích s menším provozem jezdíme vedle sebe. Ale auto v 99% případů slyšíme a okamžitě se řadíme za sebe abychom ho neomezili. A většinou nám auta nechávají dost prostoru při předjíždění.

Jedna "srandovní" historka, kolem místa kde bydlím, jezdí dost často nějaká skupina v žlutozelených trikotech, asi 15-30 cyklistů, jak kdy. Jezděj na prasáka tři vedle sebe v několika řadách a provoz okolo je nezajímá. Jednou, když sem za něma jel snad kilometr a nebylo je kde předjet, mi jeden uprostřed zatáčky ukazoval, že je mám předjet. Místo sem znal, věděl sem, že je za zatáčkou dlouhá rovinka a on ze svý pozice už na ni viděl. Tak jednička do omezovače, dvojka, jedu asi 60 a najíždím na rovinku a proti mě auto. No samozřejmě že sem uhnul na stranu a tři skoro sundal, ale naštěstí stihli zajet do škarpy. Fakt sem z toho měl radost, ještě se zbytek čertil, jako že za to můžu já a plácali mě do auta. Raději sem odjel. Hodně by mě zajímalo, jestli jim to ten maník, co mi ukazoval že můžu jet, řekl. No a od tý doby jen je vidím, tak bych nejradši jel jinudy. taky by mě zajímalo, jestli je tohle normální, takhle blokovat provoz, protože nevím, jestli tady na ty jejich trenovací jízdy mají nějaký povolení.

sp
spooon
22. ledna 2016, 16:51
0

Jo doufám, že to tady nevyvolá nějaký Flame :-D

Ti
Tim kutil Taylor
22. ledna 2016, 19:47
0

Neni nahodou velka skupina cyklistu uz neco jinyho nez cyklista jeden nebo dva a tak muzou jezdit v pelotonu vedle sebe? samozrejme jen ve svym pruhu. Fakt nevim, ptam se na to.

PepaSFI
24. ledna 2016, 18:26
0

pokud vím tak v zákoně je řeč jen o stádu zvířat, ale to by museli mít pohůnka s bičem. Což by asi bylo ke prospěchu věci. Kolikrát už jsem si říkal že by bylo príma pořídit si kozáckou nahajku nebo aspoň solidní prut na usměrnění nějakého toho zdivočelého dobytka.

je
jerry
22. ledna 2016, 19:27
0

Jaký flame, já přece psal o slušných cyklistech. A právě proto by řidiči při jejich předjíždění měli podle předpisů dávat blinkr, aby i ti za nimi jedoucí o nich včas věděli a mohli je minout s bezpečným odstupem. A dal jsem to sem, protože si myslím, že je to taky jeden z dopravních předpisů, který lidi buď ani neznají nebo nedodržují. Jinak často platí, že ten, kdo je dobytek na kole, je často dobytek i v autě či pěšky. Tihle jedinci mají svůj "jájismus" jaksi v povaze:-)

reagovat
sp
spooon
23. ledna 2016, 11:44
0

tak s tím 100% souhlasím. Já sice blinkr nedávám, když nikdo nejede za mnou, ale slušný cyklisty (ale i chodce) objíždím v dostatečnou rezervou.

Ti
Tim kutil Taylor
22. ledna 2016, 19:44
0

Ja bych přidal pravidlo o cyklistech, kteří nemusí jezdit po krajnici nýbrž "pouze" můžou, pokud neohrozí chodce a druhý, podobný, že cyklista má jezdit při pravém okraji vozovky, čili ve stejných místech, jako motorové vozidlo, ne někde ve škarpě, kam řidiči cyklisty rádi tlačí.

reagovat
Mc
McNulty
22. ledna 2016, 20:24
0

Mám jenom jedno auto na blbnutí a pro normální dopravu využívám socku. Při tom pozoruju, jak většina vůbec nenechá vyjet autobus ze zastávky. Třeba dneska se několikrát opakovala situace, kdy projelo asi 20 aut než mohl autobus vyjet. Vím že hodně lidí na busy sere, ale berte to tak, že pokud je nikdo nebude pouštět, tak se začnou vymýšlet speciální pruhy pro busy a to bude ještě větší zlo..

reagovat
Pochtli
24. ledna 2016, 16:00
0

Ve městech to taky moc nechápu, když vím, že za chvilku zas bus zaleze na další zastávku. Ale pokud vidím bus v Horní dolní a vím, že ho pak nemám šanci předjet dalších 5-10 km, tak ho před sebe nepustím. Jinak nemám problém pustit i kamiony a jiné těžkopádné samohyby.

spajda77
26. ledna 2016, 09:44
0

To pouštění autobusu ze zastávky, platí v obci. Mimo obec ne.

Bi
BigBang
14. února 2016, 21:56
0

Ale co mě dokáže ještě víc vytočit je když je prázdná silnice přede mnou i za mnou ale autobusák to musí nutně poslat přede mě aby po 100m hned odbočil doprava. Ovšem jinak je to pravda, že lidi nepouštěj autobusy MHD ze zastávek byť mají povinnost...

Mírus
28. ledna 2016, 16:38
0

1. Jízda v pruzích: jedu (v obci) v levém a vpravo je volno, NEMUSÍM (dle par.12 i mé logiky) rychlejšímu uhýbat. Rozumíš tomu stejně, Zlo Kočko?
2. Nic proti zipu, jistě užitečné pravidlo. Není nutné ho využívat vždy až do bezvědomí. Je-li provoz DOSTATEČNĚ slabý a vozy se mohou pohodlně a bezpečně sjíždět do jednoho pruhu před koncem druhého, je to plus pro rychlost provozu. Takto to, žel, nevidí důslední "zipaři".
3. Menší kruháče si zřejmě někteří pletou s křižovatkou s předností VLEVO. Znáte situaci: blížím se ke kruháči a současně nebo i trochu dřív tam bude týpek blížící se zprava, jenže zpomalí, aby se napojil a začal "kroužit". Toho využiju JÁ, protože projíždím kruháč rovně a bez ubrání to napálím přes vnitřní "kostky" (vod čeho mám to SUVéčko, že).
Díky zjevně za velmi "výživné" téma!

reagovat
PepaSFI
28. ledna 2016, 18:14
0

ono to z toho paragrafu není úplně jednoznačně čitelné a celé to je jaksi divně napsané. Ale prakticky, když budu rychlejší a vpravo bude volno, logicky pojedu tudy a nebudu se cpát vlevo a domáhat se uhnutí. No a pak je tam taková vratká situace s tím uhýbáním. Uhnout z levého se musí co nejdřív když bude ve všech pruzích obsazeno. Ale nemusí se uhýbat mimo jiné když jsou pruhy plné a nastane souběžná jízda. A teď jak poznat kdy jsou pruhy plné hodně nebo málo. Praxe velí, když tam bude mezera, uhnu. Když nebude, neuhnu. Proč tam blbové píšou takový hovadiny když by stačilo prostě " řidič je povinen uvolnit levý pruh rychlejšímu, pokud to hustota provozu v pravém dovoluje."

Yatka
15. února 2016, 11:23
0

Malíček na srdce :), ale myslím si, že každej z nás na silnici sem tam 'zaprasí'. Já teda prasím pravidelně v případech, kdy předemnou jedoucí (většinou pán, či paní v důchodovém věku) jede 25 km/h v naší pět kilometrů dlouhé obci. To už se fakt neovládám. Naposledy jsem se snažila ovládnout celých těch pět kiláků, ale když dotyčný pan důchodce ještě navíc zastavil zničehonic, aby nechal přejít přes silnici lidi, kteří a) přecházet nechtěli (OČIVIDNĚ a taky nakonec nepřešli) a za b) přechod pro chodce nebyl nikde v dohledu (ti dobří lidé šli prostě podél silnice), tak jsem to už nezvládla, vytroubila ho a s pravou nohou na podlaze, na dvojku až do omezovače jsem se chystala zmizet v oblaku prachu. Ten pán, zřejmě vybičován spravedlivým hněvem, dohnal svoji prastarou Š120 k nevídanému výkonu, sledoval mě a dal si tu práci, aby zajel až k mému domu a tam se mě jal poučovat o tom, že on, narozdíl ode mě, řídí už třicet let! No nakonec vyklidil pole...
Druhej případ, kdy se mi otevírá kudla v kapse, je zmíněný brždění, než vyhodí blinkr při odbočování. Jsem ráda, že to konečně někdo někde zmínil. Už jsem si myslela, že jsem dopravní hnidopich.

reagovat
Ji
JirkaD
24. července 2016, 17:02
0

Je skoda, ze naplati totez,co platilo uz v NDR: pomalu jedouci vozidlo, za kterym se vytvori kolona vice nez 10 (?) vozidel, musi sjet ke kraji a umoznot bezpecne projeti kolony, pak opet pokracovat v jizde.

Ji
JirkaD
24. července 2016, 16:51
0

Durazna pripominka k "jizdam v pruhu":
to, co popisujete, plati MIMO OBEC !! V obci si (i na rychlostnich komunikacich oznacenych "Silnice pro motorova vozidla") pruh MUZETE VYBRAT a jet v nem! Uz v autoskole nam to zdruraznoval skolitel - ze pokud jedete v jakemkoli pruhu maximalni povolenou rychlosti, nemusite nikomu uhybat! A je to i logicke - silnice pro motorova vozidla se lisi od dalnice! Na dalnici neexistuji semafory a moznost odbocovani z leveho pruhu, kdezto na silnici pro motorova vozidla mohou byt semafory a jsou mista, kde se odbocuje z leveho pruhu (a takovych mist jeste pribude, zejmena v Praze). A tudiz je pak kontraproduktivni az nebezpecne jezdit v pravem pruhu.
Po vyjeti z obce (tj. zejmena z Prahy, Ostravy, Brna atd.), pak je samozrejme POVINNOST jezdit v pruhu co nejvice vpravo, vyjma pruhu pro pomala vozidla, coz byva zretelne z pruhu...

reagovat
Ji
JirkaD
24. července 2016, 17:26
0

Tady je obrazova dokumentace:
http://www.jpeg.cz/obrazek/eO79

Ji
JirkaD
24. července 2016, 17:27
0

Chybicka se vloudila - obrazek je k jinemu tematu.

Da
Dad
24. července 2016, 23:03
0

No, to se tedy mylis. I v obci musis z levyho uhnout rychlejsimu, tedy pokud muzes a pokud zrovna neodbocujes. A rika to i predpis, pokud obycejna slusnost nestaci.

Ji
JirkaD
24. července 2016, 17:01
0

re (piwel):
Tvuj nazor na PREDNOST PROTIJEDOUCIMU, tj. ve Tvem podani "razeni do pruhu po odboceni" je zcela ZCESTNE a NEBEZPECNE !!! Pri odbocovani vlevo mas davat prednost VSEM PROTIJEDOUCIM, at uz jede ze sve strany rovne ci odbocuje vpravo. A kdyz odbocuje vpravo (a to z jednoho pruhu na dva) ma z tohoto titulu PRAVO si vybrat, do ktereho pruhu se zaradi, a to zejmena s ohledem na dalsi smer sve cesty. A odbocujici vlevo mu proste ma dat prednost a pockat a pak se muze stejne tak radit do libovolneho z pruhu (pokud vychozi pozice je z jednoho odbocovaciho pruhu).
Z toho vyplyva, ze Tvoje cervene cary jsou SPRAVNE reseni, a to i pro protijedouciho.
Tak a ted zjednodusene pro "divaky Novy" : proc by mel protijedouci, ktery odbocuje doprava, se radit do praveho pruhu, kdyz o kus dal bude odbocovat vlevo nebo pojede rovne, zatimco pruhu pravy bude jen pro odboceni vpravo a slozite pak pres blinkry (ktere spousta takyridicu neumi pouzivat!!!) umoznit ti usetrit 3 vteriny jizdy tim, ze ti umozni zaradit se dle Tve predstavy.
A pokud jsi doted nepochopil a hodlas nadale NEDAVAT prednost (a povazovat to za "zbytecne zdrzovani"), tak se treba nekdy potkame pri nehode a zavolame policajty, oni Ti to vyvetli a pak i pojistovny.....

reagovat
Ji
JirkaD
24. července 2016, 17:27
0

Tady je obrazova dokumentace:
http://www.jpeg.cz/obrazek/eO79

Ji
JirkaD
24. července 2016, 17:29
0

[url=http://www.jpeg.cz/obrazek/eO79][/url]

Pa
Pavel K.
18. ledna 2017, 11:48
0

Přidám taky trošku do mlýna..
Jízda v pruzích: člověk jedoucí v levém pruhu má sice povinnost umožnit předjetí rychleji jedoucímu vozidlu, tím ale není dotčena jeho povinnost dodržovat rychlost. A jsme u případů, kdy se debílkovi, který si myslí bůhví kolik času neušetří tím, že pojede o 5 km/h rychleji, zdá, že ten před ním předjíždí moc pomalu a následuje blikání, troubení a další projevy demence...

ZIP: kupříkladu za Benešovem, směrem ku Praze, ještě před tou rekonstrukcí (a během ní) byl úsek, kde se pruhy na krátkou vzdálenost rozšiřovaly do dvou. Chvátající debilové, přestože ten úsek znají, se zkrátka musejí nasrat doleva, aby se pak mohli o pár metrů dál řadit zpět. Za zdržení nemůže silnice, rekonstrukce ani UFOni, ale ti, kteří chvátají nejvíce. Proud vozidel by se maximálně zpomalil na rychlost nejpomalejšího jedince, ale nikdy by se nezastavil. A ani sebelepší zipování nepomůže, když lidé nemyslí pár metrů dopředu.

Všem řidičům bych doporučil drobné početní úlohy na vzoreček rychlost-dráha-čas, které by je rychle vyvedli z omylu o tom, jak zásadně je vozidlo, které jede o pár kilometrů pomaleji, než by se jim zdálo vhodné, nehorázně zdržuje.

reagovat
Pa
Pavel K.
18. ledna 2017, 11:50
0

*y ;-)



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem

Ford F150 XLT Singlecab Longbed 1994
Ford F150 XLT Singlecab Longbed

1994 rok výroby
200 koní výkon
5 002 ccm objem

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem