reklama
načítám data...

Vymysleli jsme ultimátní auto pravého Autíčkáře!

Náš výběr automobilů je většinou dílem kompromisu. Co by se ale stalo, kdybychom si mohli auto poskládat přesně podle svých představ? My už to víme.

zobrazit celou galeriiAutíčkářova garáž: Vymysleli jsme ultimátní auto pravého Autíčkáře!

Určitě se vám to stává taky. Můžete být se svým životem, autem, prací, životním partnerem, bydlením, zkrátka čímkoli, zcela spokojeni, přesto se však najdou chvíle, kdy si sedíte a přemýšlíte, jak by to vypadalo, kdybyste měli tu moc zařídit si vše podle svých představ, bez ohledu na kompromisy a omezení, která běžný život skýtá. 

Zrovna příklad auta je přímo učebnicovým. Chtěli byste výkonný sporťák, ale potřebujete rodinné auto, občas vozíte věci, zkrátka jej mít nemůžete. V případě, kdy by vám malá praktičnost sporťáku nedělala problém, nemáte zase dost peněz, a tak skončíte třeba s Miatou (teď vzácně nic proti Miatám). Nebo chcete Hondu S2000 a skončíte s kompresorovou Miatou. Zkrátka vybírat si auto přesně podle našich představ většinou není možné.

Jak by ale takové auto vypadalo, kdybychom ty možnosti měli? A nemyslím teď, že půjdete a vyberete si TO auto (upřímně vám blahopřeju, pokud takové je a neměnili byste na něm nic), ale co kdybyste měli možnost si jej poskládat? Já se tímto problémem zabývám ve svých myšlenkách už nějakou dobu, a mám pocit, že jsem na to konečně přišel. Vymyslel jsem totiž ultimativní Autíčkářovo auto. 

Chcete vědět, jak by takové auto vypadalo? Tak čtěte dál, v komentářích nám pak třeba můžete sdělit svou představu. Jsem si docela jistý, že můj výplod bude tak trochu seznamem těch největších petrolheadských klišé, ale tak to holt někdy bývá… Kdo ví, možná všechna ta klišé mají původ právě v těch vysněných autech.

reklama

Počáteční předpoklad

Budeme se dnes bavit o autě pro radost, ale základní představa vozu je taková, že by teoreticky neměl být problém denního používání, samozřejmě tu a tam bude komfort a praktičnost obětována na oltář zábavy. Faktor spolehlivosti však opomenut nebude. Pokud nás tedy čte Krab, nezbývá než říct: "Sorry Krabe, dneska žádný karburátory."

Koncepce vozu a karoserie

Začneme tím nejdůležitějším, totiž jak takové auto bude vypadat. Je zcela bez debat, že bude dvoumístné. Možná s malou praktickou "lavičkou" vzadu, na nějaké to zavazadlo. V mém ideálním světě se bavíme o coupé, ale připustíme více karosářských variant. Roadster pro milovníky spáleného krku, a otevřený vůz, speedster, s maličkým čelním štítkem ochranným obloukem za hlavou pro závodníky. Karoserie však musí bezpodmínečně splňovat jednu věc, musí být totiž velmi tuhá. Pak už je jedno, zda se bavíme o trubkovém rámu s laminátovými panely karoserie, nebo o nádherném ocelovém skeletu s ručně vyráběnými hliníkovými tvary.

Všem je jistě jasné, že už teď se bavíme o zadokolce s motorem vpředu podélně, s manuální převodovkou. Klasická koncepce. Žádná další diskuze přípustná.

Design

Zde bude opět vládnout klasika. Víte, jaký mám největší problém s Toyobaru? Je hnusné. Nebo jinak, základní tvary jsou v pořádku, silueta je hezká, jenže tvar světel, zadní křídlo, přední nárazník, to prostě nezkousnu. Naštěstí všechno hezké už bylo vymyšleno, a tedy není problém si poskládat ideální design.

Základní inspirací nám budou 60. a 70. léta. Vy víte o čem mluvím. E-Type, AC Cobra, MG, Aston Martin, Ginetta, a všechny italské vozy těch let. Ale můžeme jít hlouběji do minulosti, znáte Uhlenhaut Coupe od Mercedesu? Je to závodní 300 SLR s normální karoserií. Dokonalost. 

Určitě chceme ladné tvary, spíše kulaté, než hranaté. Chceme aerodynamicky zakrytovaná kulatá přední světla. Chceme jednoduché zadní lampy. Znáte Kammback? Taková záď, jakou má třeba Ford GT40. Jo, tak tu chceme taky.

Interiér

Když už se stylizujeme do retra, v interiéru to bude poznat taky. Nebojte se ale, nebudeme to přehánět. Jistě, nejaká ta kůže se tu asi objeví, dřevěný volant by byl také fajn, ale co třeba sedačky s nějakou zajímavou károvanou látkou? Pojďme si to udělat trochu útulné. Protože jinak interiér útulný nebude. Každopádně tady představa tolik vymezená není, pokud se nebavíme o budících.

reklama

Chcete spousty budíků? Já ano. Velký otáčkoměr s tou červenou ručičkou pro maximální otáčky. Tlak oleje, teplota oleje, vody, tlak paliva, elektrické budíky, to chceme taky. Budeme přeplňovat? Tak potom budík plnicího tlaku. A spousty páček. Palivové čerpadlo, zapalování, třeba odpojovač ABS, co vás napadne, to bude mít vlastní páčku. Kovovou, s pevně vymezeným chodem a hezkým cvaknutím. A startovací tlačítko. 

Technika

Srdce vozu. Motor. Převodovka. Brzdy. Podvozek. Ale co teď s tím?

Nejprve motor. Mám pocit, že by stačil i nějaký charakterní čtyřválec, je mi ale jasné, že spousta z vás se bude bít za víc válců. Dejte si je tam. Každopádně sání bude pro každý válec zvlášť, stejně jako škrticí klapka. Víte, kvůli zvuku, a tomu všemu. Nebo si tam pro mě za mě dejte baterky a na zadní nápravu elektromotor. Pro klasický spalovací motor stačí manuální pětikvalt, pro velké nadšence s přímým ozubením, aby to hezky kvílelo. Pokud možno by řadicí páka měla být dlouhá a rovina řazení by měla být skloněná směrem vzad, je to tak víc retro.

Podvozek a brzdy budou podřízeny konkrétní aplikaci. Shodneme se na kotoučích, a já osobně bych se přimlouval za ABS, třeba vypínatelné. Neříkám, že musíme mít všude nutně dvojitý lichoběžník, ale bude to s ním jednodušší. Když totiž chcete jezdit jen po hladkých silnicích a tu a tam okruhy, i jednoduchá zadní náprava udělá svou práci. Co když ale chcete spíš něco ve stylu rally? Nechám to na vás, mně se líbí všechny možnosti.

Řízení může být bez posilovače, naše auto totiž bude lehké. Tím pádem nebudeme potřebovat nějaké brutální výkony. Proč se mi ale zdá, že tam někdo zezadu volá "osmiválec, pěcet koní!"

Samozřejmě chceme precizní, jemné a vyvážené ovládání. Chceme auto, které bude řidiče učit. Chceme přetáčivost, ale současně jistou shovívavost. Volba správných rozměrů kol a obutí bude hrát jistě také velkou roli. Akorát kola musí být plechová, nebo je aspoň vzhledem připomínat, to je vám snad jasné.

Reality check, aneb co když už něco takového existuje?

Na začátku jsme si říkali, že všechno už bylo vymyšleno, a tak bych nebyl překvapen, kdyby něco podobného už někdo postavil. Všichni známe Singer, takže ten pro dnešek vynecháme. Stejně tak vynecháme nádherný a skvostný Rizk DBR, nebo Eagle Speedster, takový Singer světa Jaguaru E-Type. Podíváme se ale na tři varianty, samozřejmě tady budou kompromisy, ale znáte to, reálný svět.

Varianta 1 - Nové auto se zárukou

Na tuhle myšlenku mě přivedl František. Ano, vím, čekali jste to. Že je to první možnost? To proto, že to chci mít rychle za sebou.

První variantou je Mazda Miata RF.

Uff. 

Ne ale vážně. Ona vypadá fakt docela elegatně, navíc se to dobře řídí atd atd atd. Dál.

Varianta 2 - Lowcost vlhký sen kadeřníkův

Tady bude taky Miata. Ne, fakt si z vás nedělám legraci. Ale nebojte, Miatu v tom nikdo nepozná. Prostě vezmeme, co je z Miaty dobré, a schováme to do laminátu. A s tím motorem si fakt nedělejte starosti, víte, že se do té malé mršky vejde i small block, ne? 

Variantou druhou jsou kity. 

Ať už zvolíte něco od Simpson Design, kteří ale tvoří kompletní auta, nebo kity od Tribute Automotive, případně Exomotive, výchozí Miatu na autě fakt nepoznáte. Pro další práci se vám bude hodit skutečnost, že se miata snadno upravuje.

Nekadeřnická alternativa stavebnice je pak Daytona Coupe od Factory Five. Výhodou je, že si postavíte celé auto sami, pokud chcete, a dostanete pořádný motor a výkon. Samozřejmě je to o dost dražší, a na silnice se s tím asi moc nepodíváte. Prodává se i závodní varianta, což by mohlo být zajímavé.

Varianta 3 - Když obětujeme ta krásná zakrytovaná přední světla

Jo, kašlu na světla, Alfaholics jsou prostě boží! Podívejte se na video GTA-R 290. Pak podle výrazu pana Harrise pochopíte. 

Tak co, trefil jsem se vám aspoň trochu do vkusu, nebo jsem totálně mimo? Vaše ideální auto vypadá jak? Dejte nám to vědět do komentářů!


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

krab
15. července 2018, 09:59
3

Krab čte, a krabovi se to líbí :) ...
Momentálně je mezi místními redaktory za spokojenou svini, protože už ulitmátní auta má :-D

Ovšem, nad webem Exomotive jsem strávil delší nedělní snídaňový čas.. To totiž vypadá jako recept na sakra zábavné auto. Ani bych nepotřeboval repliku DBR1, ale ten základní trubkový Exocet. Vypadá dobře, bude vážit do 750 kg podle jejich informací tedy, věřím, že postavit ho bude reálný, ne jen snílkovská utopie a možná by se povedl přes nějaký šikovný veletoč i přihlásit na značky :)

A moje ultimátní auto? MGB GT bude přes zimu potřebovat opravit převodovku a když už by byla venku, to už je krůček k vyndání motoru, k sehnání V8 ze staršího Roveru, ke koupení ostřejších vaček, emerickýho karburátoru edelbrock, k nechání si rozšířit blatníky , nápravy, vyrobit přední kapotu s vyboulením a zkrátka postavit "Alfaholics" MGB GT ... A nebyl bych první ani poslední. Asi znáte Frontline developments ...

reagovat
Tomáš "Vavris" Vavrečka
15. července 2018, 11:20
1

Krabe ty kuno! Proč mi to děláš. Přijdu do garáže a vidím toto:
-
Komentář upraven 15. 7. 2018, 11:20:39

beastar
15. července 2018, 13:16
0

Krabe tvoje auta jsou super. 911 je bez debat nejlepší kára ve své kategorii(vlastní). Ta žlutá věc mě osobně nebere, ale pro tebe to musí být splněný sen. O tom třetím mimo foto nemluvě. Pro mě( nikomu to nenutim) je 911 moc mejnstrýmový auto asi jako běžně miaty. No a to žluťoučký lehoučky nesplňuje moje představy o dream caru. I když lepší jak teda pohled k Tomášovy do garáže.:D. Každopádně Krab ryzí nadšenec jak má být mohl si mít trapnou pětku fplný u vás u offisu. Místo toho si zachránil Carreru a koupil puritánskej sporťáček. Co sem koukal na nějaký videa tak na okruhu to umí s řidičem zamávat krutě.

krab
15. července 2018, 17:42
0

Vavris, ty se v tom zase nějak vrtáš koukám :)
No já mám teď po nedělní vyjížďce taky sundanou přední mřížku na masce a lovím zbytky chudáka ptáčka co se mi kamsi nasál do útrob toho laminátového anglána ...

Bíste - Lotus chápu, že není asi přímo pro tebe to pravý, ty bys bral spíš nějaké to GT od Maserati. Dokonce jsem dneska na pumpě potkal dva moc fajn týpky, jeden přijel v Maserati GranTurismo a druhý na Moto Guzzi V7 Café racer, moc zajímavá směsice. Tak to jsem si říkal : to Maserati je přesně co by bavilo tebe si tak říkám. A to se musí nechat - krásné to je a zvuk to má parádní.

beastar
16. července 2018, 00:46
0

Joo tak to přesně je GranTurismo celkem můžu. Ale tak logicky zatím si na něj můžu leda nechat zajít chuť. Každopádně mě nějak ani nevadí to Ghibli. Včera sem v tom jel po dálnici předemnou západ slunce všude prázdno. Jede to těch 170 jako by si jel normálně 100. Sedíš v těch telecích prdelkách (Vojty obrat, ale fakt boží) jasně necejtíš se u toho jako ten pravej chlap, co krotí tu úkrutně rychlou mijátu. Asi jak stárnu, tak mi tyhle lehoučký bakeliťáky neřikaj fakt už nic. Joo libí se mi třeba Spitfire jakože 4 fun auto pro pohodáře. Z těch novějších nic. Maserati poslední dobou šlo konečně poslední dobou zase nahoru co do zákaznickýho servisu a vůbec, tak nějak ty auta jsou zase konkurenceschopný. Uvidíme jak budou trvanlivý i když logicky druhý Porsche z toho nikdy nebude. Krásný to je a zvuk to umí taky celkem to i dobře jezdí ... Jakože v rámci kategorie do který ty modely spadaj. Nad tim už jedině jezdí ta Zonda.

saage
15. července 2018, 10:00
0

Ten nadpis znel tak slibne, a pak 2 ze 3 variant jsou Miaty?! :-) Ja vim, je venku horko, nebyl jsi dlouho na slunicku? :-)

reagovat
krab
15. července 2018, 10:18
1

:-D Tomáši, ale ta Miata je přece vážně nejlepší. he he ... to je místní kolorit.
Co je ještě hodně povedený je anglický "restomod" Porsche 911 na bázi 964 , asi 3x levnější než objednání Singeru, přitom ve vyjímečný kvalitě a s 300k ručně stavěným motorem. : Theon design : https://theondesign.com/

Jezdil s tím Tiff Needel zde:

tomas4518
16. července 2018, 17:24
0

Nazdar Krabe,

Protože známe Frontline Devepolments, tak jsme postavili tohle, akorát místo motoru z mazdy je tam to, co tam má být ????. A místo také asi poznáš

Matěj Podhorský
17. července 2018, 14:17
0

Sakra tak to je úplně nádherný, s tím bychom se určitě chtěli svézt, to si přímo říká o článek!

krab
17. července 2018, 14:25
0

Paráda Tomáši! To je teda překvápko, že V8 kráska tak jak LE50 měla být původně je hotová! Klobouk dolů...
Místo je jasné .. a byl jsi pak v Le Mans? Já právě to tentokrát vypustil, i když to tedy byla škoda, že jsem nakonec nejel.

tomas4518
25. července 2018, 14:02
0

Čau, cestou do Le Mans to byla jenom krátká zajížďka...
To auto jsme dodělali doslova pár hodin před odjezdem, tak si asi umíš představit ten adrenalin, ha ha...
Nakonec to všechno dobře dopadlo, ale příběh je to silný...

PeterLuk
15. července 2018, 10:53
0

lol... :D

reagovat
CerVus
15. července 2018, 10:57
0

Ona k té miátě existuje alternativa. Jen ta cena je trochu jinde. Cayman GT4
https://cdn.bringatrailer.com/wp-content/uploads/2017/06/59371553903b0_IMG_5166-940x578.jpg

reagovat
Ven cos
15. července 2018, 11:58
0

Jako idealni auto si predstavuju Cadillac Sedan Deville 80-84 s Duramax Dieselem posledni genereace

reagovat
beastar
15. července 2018, 13:18
0

Whooo need dreams....

reagovat
beastar
15. července 2018, 13:18
2

...

reagovat
Ha
Hansoff
16. července 2018, 07:56
1

S takhle zamlženým oknem musí být radost to řídit... To je v základu nebo za příplatek? ;-)

beastar
16. července 2018, 13:05
0

Má to v základu ofuk okna. 5 vteřin and dets it.

BigBen
16. července 2018, 15:31
0

Ta fotka nepotrebuje komentar. To je proste ultimatni peklo na zemi :-) Cim dele to tu ctu tim vic premyslim jak na to vydelam :-D

beastar
16. července 2018, 17:39
0

Tak je to auto snů Horacia. Pak záleží jak je člověk vnimanim světa aut blízko Paganimu. Ideál drogy, holky, zbraně a forex.

Irwinek
15. července 2018, 13:47
2

No, jak stárnu, stává se pro mne ideálním auto pohodlné, výkonné tak akorát a jediné, čemu jsem se zatím nezpronevěřil, tak je koncepce RWD s benzínovým motorem před řidičem. Leta jsem toužil po E- type, pak jsem si do něj sedl a...... miluju ho dál, ale už bych ho nechtěl, pak to byla 288 GTO - situace se opakovala a pak ještě několikrát. Dnes bych vzal Bentley Brooklands, a pod kapotu bych klidně strčil nějakou řadovou šestku a možná i bez turba - maličko by se tím posunulo rozložení váhy a tolik výkonu, kolik je pod kapotou teď s V8 ani nepotřebuji :-D Zato to pohodlí, z toho bych neslevil ani zbla :-D
Jo a pokud jde o tu alfu pana Harrise, jednou už jsem málem koupil Juniora GTA z r 1970. pod kapotou sice byla jen 1300, ale pánové, to byla jízda s banánem v puse od otočení klíčku po otočení klíčku. Dokonce už jsem měl i přislíbenou výměnu sedaček, které tedy za moc nestály. Pán, co si jí nakonec odvezl do Plzně mne přeplatil o pět tisíc :-( dneska je to pakatel, pro mne to tenkrát byly dvě kompletní výplaty, a to jsem bral celkem dost a nájem 3+1 stál 300 Kč / měsíc :-D

reagovat
Pólin
16. července 2018, 08:48
0

Brooklands je nádherné...od nějakých Mercedesů S coupé atd je to o několik levlů jinde... S tou Alfou to vypadá jako zajímavý příběh, pravda s nešťastným koncem (pro Tebe):). To by byl krásný vzpomínkový blog. Kdy to bylo? Kolik Ti bylo? Případně fotka.... takovéhle příběhy mě zajímají... :)

Irwinek
17. července 2018, 12:14
0

Bylo to v 97. fotku ale žádnou nemám, mobily byly v té době především mobilními telefony, myslím, že v té době jsem používal Sagem, foťák neměl.
Zajímavý příběh? tak o tom, jak někdo někomu vyfoukl auto před nosem tady toho je napsaná spousta, takže jeden z mnoha :-(

PB
15. července 2018, 13:54
0

Ale tak vubec.... videl bych to uplne jinak. Autem jezdim pro drevo do lesa, obcas na nejake jednani, obcas si chci trosku zablbnout a obcas chci jen dojet domu a nebyt obtezovan. Miata z toho nezvladne nic. A musi to byt jednoduche, aby to zvladnul spravit mistni kovar. Voila.... neni treba nic vymyslet, vse uz bylo vymysleno :))

reagovat
Pochtli
15. července 2018, 21:58
1

Tak zrovna vše jmenované se s mx-5 dá v pohodě dělat, jen se s ní neodveze tolik dřeva jako s outbackem :D

PB
16. července 2018, 10:31
1

:)) jo. Ale jeste jeden malinkej problem ta MX5 a podobny vehementy ma. Takovej jako rasovej... Je totiz delana pro zlute zakrsliky. A jelikoz mam stehenni kost dlouhou skoro jako japonec celou nohu, tak se tam proste nevejdu. Zaseknu se deset cisel nad sedackou a jeste mi bude foukat do xichtu:)) Takze, i kdyz nejake to polinko uveze, nechci :D

Nimrod
15. července 2018, 15:59
1

osobně mám problém ten, že se mi snáz vybírá ten kompromis než ultimativní auto, protože každý den by muselo být jiné. fakt hrozně záleží na tom, jak se zrovna vyspím a jakou mám náladu

reagovat
ma
martinw
15. července 2018, 17:57
3

Nejhorší je kdyz se člověku splní jeho největší sen, analogicky se lze shodnout ze ideální zenska musi byt pekne rostla tady a tam a takova by mela byt, ale hosi za par let vas to omrzi a pak se opet hleda dalsi dream.... :)

reagovat
ro
rock
15. července 2018, 18:58
0

Alfa je krásná, ale s dost absurdní cenou.
Simpson Design, konkrétně Italia 3 SWB se mi líbí moc, ale pořád je to, nevím, >2 mega. Za Miatu.
Ta replika Daytony od Factory Five vyjde +- stejně (22 t USD kit, pohon z Mustanga, kola, stavba a lak) a bude mít ale o hodně větší koule :-). Líbí se mi...

reagovat
Mira
16. července 2018, 00:48
1

Sakra to mě zase Autíčkář překvapil supr tématickým článkem, ve kterým se vidim!

Bojuju s tím už dlouho - musí to mít krouťák elektromobilu, dlouhou kapotu, zadní náhon...no a tak jsem trávil dva roky v dílně, abych si nakonec postavil RX8 na elektriku. Mám co jsem chtěl, a pak jsem zjistil, že je to malá mrdka, co moc přesně zatáčí a moc dobře brzdí, takže s ní není sranda při denním ježdění . Já si chci užívat každej den, ne jenom o vejkendu! A hlavně člověk si přijde tak nějak blbě, když nezabírá ani 10 m2 prostoru. Tak jsem si pořídil Fisker Karma, a pořád to neni ono. 10 m2 člověk zabere, krouťák kdykoli tam je taky, ale už to neni sleeper ani náhodou. A já chci sleeper (resp. alespoň starou káru) - to si člověk uvědomí, až když na denní bázi vidí ve zpětným zrcátku, jak si ho lidi fotěj mobilama. Ta nenápadnost je to co dělá auto zajímavý. Jezdit autem co vypadá tak, jako jede, je ponižující. To umí každá podělaná popová hvězda, nebo jiná verběž, co si svoje místo na silnici nezasloužila láskou v auta, neboli bytím autíčkářem, jenom někde prostě vysypala prachy na stůl a koupila si etalon. Z toho člověk nemá dobrej pocit, jenom to auto. Potom, co jsem se takhle dvakrát zklamal za spoustu času v práci i v dílně, mě nějak auta přestala bavit. A už je to dva roky, mám všechno co jsem chtěl, neznám auto, co by mě uspokojilo, a tak už mě nestojí zato každej večer kontrolovat bazos. Kua člověk za to dá tolik práce a peněz, a pořád nedostane to co chce, jak je to na 100 let starým automobilovým trhu možný?! Takže, aktuálně to u mě vypadá na kulatýho Caprice s hybridní převodovkou z Chevy Tahoe a 30 kWh baterek v kufru, jediněj lék, co si představuju, že mě dokáže vyléčit. Nějaký jiný nápady?

Teslu už jsem měl a drivetran z ní je impozantní, ale auto samotný ne. A bohužel drivetrain z tesly jde jen do mršin jako lotusy, fiera, ferrari a další auta, který počítaj s motorem vzadu. A ty bohužel nezabíraj 10 m2 ani náhodou, takže tudy cesta nevede. Stavba mě není cizí, když to bude stát zato, tak zase do tý dílny na dva roky zalezu, proto člověk žije, že. Ale nechci stavět auto od píky. Drahých závodních staveb jsem se účastnil už 2x a i za ten rozpočet je to nekoneční ladění, to nechci na denní ježdění. Jde o to zachovat koncepci vozu, jen do ní nějak vpravit elektropohon. A to jde jenom celkovou přestavbou na E.V., nebo preferuju spíš integraci hybridní převodovky - samotná skříň z X5 hybrid nebo z toho Tahoe - což je ta samá, a dá 350 KW, což tu 5.7 V8 uveze, i když není nastartovaná. A co si budeme povídat, když už si člověk staví auto snů, tak spálit nějakýho dinosaura není od věci, když tam bude i ta ekonomika a přitom krouťák elektromobilu.

Hybridní Corvette už taky nechci. Koupil jsem si C4 bez Z51 paketu, měl jsem jí pět let, a ač to byl můj dětskej sen, tak je to nepohodlnej plastovej kýbl, i když sakra pěknej. Ale hrkavej a stísněnej. Tím padá i elektrickej e-type, mustang, ani 3rd gen firebird se mi nezdál optimální jako pohodlnej daily driver, to už je moc blízko tý RX8. Elektrická Čína je hodně mimo, do tak obyčejnýho auta je škoda dávat peníze za elektropohon. A8 je moc obyčejná, jaguára nechci, na to jsou drahý věci a principem elektropohonu je ušetřit za pozdějí údržbu..Rollsy, no to nejsem blázen, mamut je tak komplikovanej, že ho přestavět neumím, tzn. lexusy taky ne (Jaguár opět to samý). Fullsize US truck by nikam nedojel na baterku, protože je sám o sobě těžkej a moc hranetej.. Fakt nevim kluci. Na nic jinýho než V8 fullsize z vbastelnou elektrikou to nevidim.

reagovat
ma
martinw
16. července 2018, 08:38
0

Ono to skoro zní jak kdyby Vás vlastní hobby začalo pronásledovat a nedá Vám pokoj, teď jen přesvedčit nějakého boháče aby s Vámi šel do té custom stavby e-batmobilu :)

ro
rock
16. července 2018, 14:02
4

to Mira:
"Kua člověk ... nedostane to co chce, jak je to ... možný?"
Na to ti snadno odpovím. To se člověku stane, když vlastně tak úplně neví, co by chtěl a tak řekne třeba " ...já chci sleeper...Ta nenápadnost je to co dělá auto zajímavý" a hned o pár řádků dál "A8 je moc obyčejná".

Ale asi máš peníze, čas a možnosti... cestu ti ukázali ti Alfaholics v článku. Možností nenápadných youngtimerů, do kterých by se daly moderní vnitřnosti vbastlit, je spousta. Moje rada nebo tip ale zní pár let s tím počkat. Chceš hybrida nebo elektro a teď je právě těsně za obzorem jejich boom. Za nějakou dobu bude řádově větší výběr dárců orgánů, než je teď...

Mira
16. července 2018, 15:48
0

Jo, máš pravdu, těch drivetrainů na implantaci bude ještě dost.

beastar
16. července 2018, 17:42
0

Neřešil bych stavby pokud mám doma Fiskerovo auto. Ok má to svoje mouchy a co nemá. Tesla je geek deep shit. To co máš teď tomu říkám odvaha a originalita v jednom. Jestli zijes v Čr tak navíc stejný auto potkáš velmi těžko.

Knightrider
16. července 2018, 07:45
6

Ještě, že je tady ten Autíčkář, kterej vždycky přijde s nějakou kravinou. Já bych si jinak ani nevzpomněl, že nějaká Miata vůbec existuje. :-D

reagovat
Ha
Habakukk
16. července 2018, 11:45
0

Docel vtipné téma, moje auto snů i pro denní ježdění by byl asi Jeep Wrangler JK tedy v minulé generaci. Tři dveře, plátěná střecha, na asfaltu pohon zadní nápravy no jediný problém, že bych do toho potřeboval 5,7 HEMI tovární 3,6 Pentastar je fajn, ale ta V8.

Knightrider
16. července 2018, 13:44
0

Já bych Wranglera zkousnul v pohodě i s tím Pentastarem, ale je fakt, že když už dělají takový šílenosti, jako je Grand Cherokee Trackhawk nebo Dodge Durango SRT, tak proč ten V8 nenacpat i do Wranglera, že? :-)

Ha
Habakukk
16. července 2018, 14:24
0

Tak v USA celkem běžná úprava v podobě 3,6 ven 5,7 zpět, ale nechápu proč už to nedělají v továrním provedení. Tam5,7 se pod kapotu bez problému vleze a pak už je jedno zda 5,7 nebo 6,4 z SRT :-) ale asi by to byly cesty od benzínky k benzínce.

Knightrider
16. července 2018, 15:46
0

Neviděl bych to tak černě.

Tomáš Trýska
16. července 2018, 17:23
0

Teď už zbývá otázka za asi tak tři zlokočky - narval už někdo Hellcrate do Miaty? :-D

Knightrider
16. července 2018, 17:46
2

Asi ještě nikdo nechtěl vidět v přímým přenosu, jak se Miata roztrhne vejpůl. A přitom by to mohla být tak hezká podívaná. :-D

Matěj Podhorský
17. července 2018, 14:12
0

Tak to vypadá, že ultimátní auto pravého Autíčkáře už se nám staví!

https://www.motor1.com/news/252744/glickenhaus-drops-teaser-retro-car/

reagovat
martin_100
21. července 2018, 23:54
0

Safra z miaty se dá udělat 250GTO ?!?!???!!!!!
Z toho auta mám od dětství vlhký sny.... nereálný. Ale na emiksce už by to nebylo úplně nemožný...

reagovat


reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Škoda Octavia RS 2003
Škoda Octavia RS

2003 rok výroby
180 koní výkon
132 ccm objem

MG ZS 180 2003
MG ZS 180

2003 rok výroby
180 koní výkon
2 498 ccm objem

Chevrolet Caprice Sedan 1990
Chevrolet Caprice Sedan

1990 rok výroby
172 koní výkon
5 001 ccm objem

Ford LTD  1972
Ford LTD

1972 rok výroby
215 koní výkon
6 ccm objem

Dodge Magnum 3.5 SXT 2006
Dodge Magnum 3.5 SXT

2006 rok výroby
254 koní výkon
3 518 ccm objem