načítám data...

Volvo V90 Cross Country B5: Tmavomodrý svět

Velký kombík Volvo s mildhybridním pohonem propojuje tradici značky s technologií současnosti. Je to stále ještě to staré dobré Volvo?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Volvo V90 není na trhu žádnou žhavou novinkou. Vlastně to bylo první nové Volvo, jaké Autíčkář testoval. Měli jsme tu i provedení Cross Country. Proč tedy opět usedám do kabiny švédského kombíku? Důvody jsou tu hned dva. Za prvé, máme tu před sebou modernizovanou V90. Ač to na první pohled není hned jasně vidět, auto doznalo od svého uvedení na trh celou řadu změn a vylepšení. A za druhé – a to je ryze sobecký důvod – nabídka na týden v krásné komfortní kabině Volva V90 CC se zkrátka neodmítá. 

Foto: Autíčkář.cz

Modely Cross Country jsem měl vždycky rád. Už od dob první V70 Cross Country, kterou jsem byl jako malý kluk osobně obdivovat na autosalonu v pražských Holešovicích, se mi tahle auta líbila. Stále si tak nějak nevím rady s kategorií SUV, ač jsem ji chtě nechtě vzal na milost, decentně zvednutý kombík, který se nemusí bát nástrah polních cest a městských obrubníků, mi však přijde jako velice rozumné řešení. A nadto má styl.

Foto: Autíčkář.cz

Řada 90 tvoří vrchol nabídky značky Volvo. Oproti racionálně dimenzované V60 tu tak zákazník očekává a také dostává něco navíc. Rozdíly jsou možná decentní, na celkový pocit z auta mají ale zásadní vliv. Těch pár centimetrů navíc dalo konstruktérům a designérům větší manévrovací prostor. Zadní okno může být více skloněné, postoj auta více rozkročený, pohled přes dlouhou kapotu majestátnější. Přitom ale zůstává Volvem se vší střídmostí a jednoduchostí tvarů, která k této značce patří.

Foto: Autíčkář.cz

Testovaný kus je modrý. Nejen, že mu ten lak nesmírně sluší, ono to celé tak nějak ladí dohromady, modrá tu není jen barva, je to nálada, koncept, životní postoj. Modrá je dobrá. Konkrétní auto není modré jen zvenku, lehký modrý nádech dostal i interiér. Nejen sedačky a čalounění, domodra zbarvená kůže je všude. I panel ovládání oken ve dveřích je probarvený do lehkého modro-šedého odstínu. Barevné interiéry jsou fajn, nevím, proč se jim automobilky tak brání.

Foto: Autíčkář.cz

Interiér tohohle Volva je potom obzvláště fajn. Extrémně pohodlná křesílka z jemné kůže, krásné materiály všude okolo, decentní dřevěný dekor – to všechno je tu sladěné do jednoho celku, který snadu už ani nemůže být více švédský. Testované auto zážitek ještě povýšilo díky audiosoustavě Bowers & Wilkins, která je jednoduše k neutahání.

Foto: Autíčkář.cz

Velkorysé rozměry vozu je pochopitelně projeví i v zavazadlovém prostoru. Tady však oproti menším modelům potěší především elektricky ovládaná roletka. Já vím, je to drobnost, ale kdo zná současné kombíky Volvo a jejich roletku, kterou je potřeba povysunout směrem nahoru, aby bylo lze do kufru vůbec něco dát, ale především ji potom nezapomenout vrátit zpět, ten mě jistě hned pochopí. Když se uvelebíte za volantem a spatříte roletku, jak blokuje zpětné zrcátko, je celý zenový dojem z Volva rázem pryč. V90 má roletku elektrickou, sama poodjede, sama se na své místo zase vrátí. Díky za ty dary!

Foto: Autíčkář.cz

Zatímco uvnitř přibyly v nabídce nějaké ty barevné kombinace, ale jinak zůstal interiér prakticky beze změny, zvenku už jsou nějaké ty modernizaci vidět. Především zadní lampy se dočkaly vylepšení, původní malé blinkry ustoupily efektnímu LED pásku. Jinak je to ale víceméně V90 CC, jak ji známe. Však i po letech vypadá stále svěže, elegantně i majestátně zároveň, tady není mnoho důvodů cokoli měnit.

Foto: Autíčkář.cz

Na víku zavazadelníku najdeme označení B5. Co to znamená? To vlastně nikdo tak úplně neví. Volvo dlouhá léta používalo písmeno T pro benzínové a D pro naftové motory. Nyní přidalo B pro mildhybridy, což ale může být jak motor zážehový, tak i vznětový. Osobně trochu podezřívám Volvo, že se vznětovými motory už původní plán nepočítal a proto pro něj teď tak trochu chybí označení. Označení B5 tak tedy dnes může nést jak naftová V90, tak i jako v našem konkrétním případě benzínová přeplňovaná mildhybridní jednotka. 

Foto: Autíčkář.cz

Je to trochu zmatek, ale nechme označení stranou, důležité je, jak se s tímto motorem ve V90 žije. Po týdnu používání bych benzínovou B5 o výkonu 250 koní doplněnou o mildhybridní výpomoc označil za ideální motorizaci. Nečekejte nějaké velké drama, V90 je jednak poměrně velké auto, ale především velmi dobře maskuje rychlost. Čísla na rychloměru však naskakují velice uspokojivým tempem, nestalo se mi, že by mi někde chyběl výkon. A pokud jde o nějaké dramatické zatlačení do sedaček a brutální sílu – od toho tu Volvo není, tohle auto je modré, klidné, pohodové. 

Foto: Autíčkář.cz

Mildhybrid pomáhá benzínovému čtyřválci překlenout výkonové díry způsobené přeplňováním. Spíše, než nějakou palivovou úsporu jsem tak pozoroval hladší a příjemnější chování auta, celý stroj působil při rozjezdu lehčí a přímočařejší. Prostě se s tím lépe jezdí, nástup síly je ukázkově lineární a celá jízda klidnější a naprosto pohodová. K tomu samozřejmě nemalou měrou přispívá i podvozek. Ani tady se V90 CC ani nesnaží předstírat nějaké sportovní ambice, auto se ale nechová záludně, řidiči dává dostatečný pocit jistoty a přitom je opravdu pohodlné.

Foto: Autíčkář.cz

Jízdní pohodu podporují elektroničtí pomocníčci. Stále nemůžeme hovořit o nějaké autonomní jízdě, to v žádném případě, auta zatím sama jezdit neumí. Řízení Volva však může být tak nenáročné, jak jen to současné technologie umožňují. Volant se sám stáčí do zatáček, tempomat tomu adekvátně upravuje rychlost, senzory sledují okolí auta, head-up displej informuje o značkách a rychlostních limitech, adaptivní LED světla těkají krajinou – zkrátka málokteré auto nabídne řidiči při řízení takový relax.

 

Verdikt

Volvo V90 Cross Country není auto pro řádění na silnici, neumí na počkání pálit gumy a řezat zatáčky pro něj není to pravé potěšení. Není dokonalé, aktivní udržování v jízdním pruhu by jistě mělo fungovat i v rychlostech přes 135 km/h a řazení dvojím pohybem řadící páky je pořád stejně nesmyslné. Jenže to jsou jen drobnosti. Tohle auto je o čistém designu, komfortu, kráse detailu i celku. Kabina V90 je zkrátka nesmírně příjemné místo. S Volvem není každá cesta adrenalin, přesto – nebo možná právě proto – jsem se za volant každé ráno těšil. Tohle auto vás odveze kamkoli spolehlivě, bezpečně a v pohodlí. Za volantem Volva jsem se nikdy nevztekal, ač se přiznávám, že jindy k tomu mívám sklony. Tady z vás opadne stres i starosti, tady jen plynete krajinou a svět je fajn..

Foto: Autíčkář.cz

Technické údaje

Motor: zážehový přeplňovaný čtyřválec 1 969 cm³, mild hybrid
Výkon: 250 koní
Točivý moment: 350 Nm 
Převodovka: osmistupňová automatická Geartronic
Maximální rychlost: 180 km/h
Zrychlení 0–100 km/h: 6,9 s 
Objem zavazadlového prostoru: 560 l
Průměrná spotřeba (udávaná): 6,7 l/100 km 
Průměrná spotřeba (v testu): 8,9 l/100 km 
Cena (V90 CC B5 AWD): 1 611 700 Kč

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Související články

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
27. listopadu 2020, 15:01
3

Staré dobré Volvo skončilo v roce 2010, kdy značku koupili rudí Číňani. Bez ohledu na to, kde se to auto vyrábí, majitel je pravděpodobně členem Komunistické Strany Číny, tedy organisace, která má na svědomí nejvíc lidských životů za posledních 100 let, přičemž toto číslo se stále zvětšuje. A pak je tady ten zákon, dle něhož musí všechny čínské společnosti spolupracovat s čínskou armádou. Tudíž je dost velká pravděpodobnost, že to auto reportuje svoji polohu a teoreticky umožňuje i vzdálenou kontrolu přímo Si Ťin Pingovi, největšímu masovému vrahovi současnosti. Protože ty převýchovné tábory pro Ujgury, u nichž se nacházejí obří krematoria a transplantační kliniky, tak to asi nebude náhoda. Už proto bych to nechtěl ani zadarmo. A i když odhlédneme od původu z říše Zla, tak auto, které se snaží působit luxusně a potom zní jako vochcáfka ftédéíčku, tak to pak ten celý efekt luxusu zničí. A kdo chce pohodlné švédské křeslo, v němž by mohl relaxovat, doporučuji Strandmon z Ikeje. Stojí asi o 1606210 Kč méně a ještě nezabírá drahocenné místo v garáži.

reagovat
PIPBoy
27. listopadu 2020, 15:20
6

... jen bych doplnil: "diskuzní příspěvek napsán na čínském přístroji". :)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
27. listopadu 2020, 15:38
-3

Mobilní telefon mám Blackberry Q10, tedy ještě z doby, kdy to byla slušná kanadská firma a mobil samotný je vyroben v Mexiku. A notebook je sice vyrobený v rudé říší Zla, ale výrobce je americký HP. A až se mi ta kraksna rozpadne, tak si koupím kanadský Eurocom vyrobený přímo v Kanadě. A jsem si samozřejmě vědom toho, že cokoliv, co dám na internet, tak mohou rudí Číňani najít, ale rozhodně jim nebudu přenechávat kontrolu nad svým autem.

Honza Hamster Křeček
27. listopadu 2020, 15:39
9

Toto je magazín o autech, ne o politice. Prosím...

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
27. listopadu 2020, 15:50
-6

Honza 'Hamster' Křeček: Magazín je sice o autech, ale dnes všechno souvisí se vším. A když je takto zjevná souvislost mezi testovaným autem a největší současnou totalitní říší Zla, která masově vraždí nevinné lidi, tak považuju za pokrytectví zavírat před tímto faktem oči.

st
st. Padre
27. listopadu 2020, 16:08
-5

Přesně tak, oni mají i v dnešní době koncentrační tábory, kde vězní Ujgury, kterým vymývají mozky komunistickou propagandou...

Ju
Junior
27. listopadu 2020, 17:34
1

A o tom kdo má celkem zásadní podíl v Benzu víme?

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
27. listopadu 2020, 17:38
-2

Junior: Víme. A proto bych si nový nekoupil.

Kuře
27. listopadu 2020, 23:45
3

Tvl... co se to tu děje...

Chase
28. listopadu 2020, 01:22
3

No co je toto za dementa... Doporučuju hliníkovou čepičku a zalézt do nejbližší jeskyně...
-
Komentář upraven 28. 11. 2020, 10:27:08

Fa
Fandatik
28. listopadu 2020, 09:01
4

Tak politika se tu neřeší prvně. Situace v Číně a její vliv na tzv. západní ekonomické subjekty každý může vnímat jinak. Buďme rádi, že je vůbec možné "zatím" svobodně psát svoje názory na zahraniční státní útvary. Nesouhlasme nebo ignorujme podobné příspěvky, ale musíme být rádi.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
28. listopadu 2020, 12:37
1

Pánové, zajímám se o auta stejně jako vy. V poslední době mě znepokojuje vzrůstající vliv Čínské lidové republiky na automobilový průmysl. Za svým názorem si stojím, uznávám však, že jsem pro jeho vyjádření možná nezvolil nejvhodnější slova. Nebylo mým cílem nikoho urazit ani naštvat, tudíž, pokud jsem to udělal, omlouvám se.

VK
VK
28. listopadu 2020, 12:57
0

Však kapitalismus. Volvo krachovalo, koupil jej Ford, nedařilo se dál, prodal čínskému koncernu. Který se tím zjevně naučil dělat konkurenceschopná auta ve vlastních, čínských fabrikách. Tak to chodí. Kapitál tu není kvůli tomu, abychom měli krásná auta, kapitál je tu proto, aby vydělával. Pěkné automobily, počítače, mobily jsou přinejlepším vedlejší produkt. Příjemný, ale vedlejší. Alternativa byla býval poslat značku dole vodou, nebo státní podpora. To by se zase řvalo, že je to netržní nebo co co co.

Fa
Fandatik
28. listopadu 2020, 15:03
2

VK: tohle je ale složitější. Soukromý kapitál se musí chovat jinak než státní. Respektive má výrazně jiné zájmy a možnosti.

Když vezmu, že racionální obchodník (investiční fond) hledá návratnost investice do 20 maximálně 25 let ať už ve formě dividendy nebo růstu ceny akcie.
Čínský státní kapitál může investovat i při výrazně delší návratnosti (takový investiční dumping) aby mohl rozhodovat o dalším směřováním podniku a tlačit na dohody, které nemusí být výhodné, jelikož si peníze vezmou z druhé strany. Aktuálně nejnovější dohody MB a Volva. A výsledek se samozřejmě dostane přímo do Číny. Forma průmyslové špionáže. Navíc západní firmy jsou výrazně regulovány. Regulace se mi nelíbí, ale regulovat jen někoho není dobré. A určitá obrana důležitých, až strategických firem by mohla být.

beastar
28. listopadu 2020, 17:41
9

Můj názor obecně na levicovou politiku a socialismus s jakoukoliv tváří je tady znám. Proto vynechám názor obecně. Čistě v automotive využívá Čína pomocí svých polostátních bank a společností výhod "levicové dikutatury" ve světě kapitalismu. Nazývat tamější režim komunismem jde jen velmi těžko. Spíše bych řekl, že je to takový fašismus s vlastní vírou. Jak známo Číňani jsou všechno jen ne idioti a hlupáci. Takže pochopili velmi rychle, že v dnešním světě se už primárně na armády a izolaci nehraje. Vyrazili před dvaceti lety koupit svět. Než si to EU uvědomila trvalo to dalších deset. Dneska si sice před jejich auty trh hlídáme, ale oni přišli na to jak to obejít. Viz. Fandatik.

Samotné Volvo ač to píšu nerad může být fakticky rádo, že to dopadlo takto a i ten Číňan z nich udělal vyrovnanou firmu s tím, že se snaží čerpat z historie a nechávají tomu relativně volný průběh. Je sice fakt, že hlavní "dohlížitel" a capo di tutti capi je Číňan jak poleno. Nicméně většinu boardu tvoří Švédi a Skandinávci. Až na asi dva další Číňany. Což mimochodem tak má spousta firem v kterých Číňani žádná vlastnická práva nemají. Říká se tomu globalizace. Navíc ta auta se vymýšlí tak aby se prodala takže s tím zase až tak dalece nějaké koncentráky v Číně a jejich politika nesouvisí. Pokud někdo chce vyjadřovat politický protest tak, že by si nové Volvo nekoupil plně ho chápu. Stejně tak pokud se cíleně vyhýbá China zboží. Takhle já zásadně nekupuju výrobky z portfolia našeho pana premiéra.

Nicméně je to byznys. Určitě je dobré aby se Čínské investice sledovali a nějakým způsobem regulovali. Jen to se podle mě týká strategického byznysu. To jestli koupí nějaký fotbalový klub, nebo automobilku zase tak geopoliticky významné není. Navíc díky levným výrobním a téměř nekonečným kapacitám šla do určité spolupráce téměř každá větší firma, nebo koncern. Nejen ti co dělají celá auta, ale i ti co dělají světla, výfuky, okna a tak dále. Číňani mají obrovský domácí trh a i v okolních zemích je po levných autech hlad. Vývoz do Evropy je pro ně případně jen třešnička na dortu. A proč by se sem tlačili když zjistili, že jde stavět Volva? Pro nás to nic zlého nepřineslo ta auta mají pořád svůj znak, svou historii, je z toho úspěšná značka. Podívejme se na Lancii, Alfu, Saab a další. Prostě všechno nemůžou koupit Němci aby to přežilo zdravíme vesele do Lambíčka a Bentlíčka.

A ten politický přesah. Jako já sem ryzí kapitalista a pravičák a nestydím se za to. Komunismus nenávidím a to co je tomu podobný taky tak. Jenže to jako když nemám rád třeba USA nebudu kvůli tomu žrát v McDonalds a kupovat Jeep? Protože mi za války Němci popravili dědu nebudu kupovat BMW? Ta absurdita z toho v roce 2021 jen sálá. Jinak jak sem psal investice a dobré zájmy EU by se měli samozřejmě chránit a všechny obchody (nejen ty s Čínským kapitálem) by se měli bedlivě sledovat. Jo a jasný tohle téma sem nepatří:D

Wa
Wakantanka
28. listopadu 2020, 18:11
0

Len doplním, v PSA majú tuším štvrtinu tiež kuci šikmoocí. Teraz cez PSA majú dosah aj na FCA, bo jak píše Beastar globalizace. No a ten nemecký kapitál tiež už nie je čo bol. Ducati na predaj, Lambo že vraj tiež, otázka jak dopadne Bentley visí vo vzduchu. Nič nie je čiernobiele a peniaze nesmrdia.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
30. listopadu 2020, 11:56
-2

Petju: Mám dost peněz na to, abych si mohl koupit nové Mercedesy A,B, i C v základu, stejně jako Volvo XC 40 a možná I V60 po slevě. Přesto preferuji starší auta, protože, jak psal Krab ve svém posledním blogu, auto z roku 2005 je na podobné úrovni jako auto z roku 2020, akorát to novější má víc asistentů, radiomap a elektromotorů. A to jsou věci, které ve svém autě nechci mít. Možná že bych je tam vydržel mít, ale rozhodně je nevyhledávám. A mně víc vyhovuje mechanický projev starších aut, než elektronický a digitální projev těch nejnovějších. Proto si asi raději najdu nějakou pěknou ojetinu za nadprůměrnou cenu a jednou tolik dám do opravy, aby byla v dobrém stavu, což v konečném důsledku nebude o tolik levnější než nové auto. Pro ty, koho nezajímají jízdní vlastnosti, ale chce ušetřit, je stejně lepší koupit Dacii, než luxusní ojetinu.

VK
VK
30. listopadu 2020, 13:07
3

OK, boomer.

eLzyx
27. listopadu 2020, 16:32
1

zadní skloněné okno je designová prasárna blba co přišel z VW, co neumí nic jiného nakreslit. Zcela tím přerušil jasný znak velkých Volvo od dob PV 445 Duett. Amazon měl rovné víko, 1xx, 2xx, 7xx, 9xx, V90, 850, všechny V70 měly rovné víko kufru. 63 let to vydrželo. Jeden designer a celý tu historii pohřbí.
Tím ale netvrdím, že to není hezké. Je, ale hodí se to na sportovní V60. Ne na V90.

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
27. listopadu 2020, 16:56
-6

Přesně tak, Volvo má být krabice. Na druhou stranu, co můžeme čekat od národa, který provedl kulturní revoluci, po níž veškerou kulturu zničil.

st
st. Padre
27. listopadu 2020, 17:04
-5

A co teprve ten virus z Wu-chanu, nebo potlačování demokracie v Hong Kongu. Ten, kdo ty jejich šmejdy kupuje svými penězi tuto diktaturu podporuje.

Chase
28. listopadu 2020, 01:23
0

Redakce, nemůžete někdo tohoto blba s multi accountem smaznout?

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
28. listopadu 2020, 10:14
-5

Chase: Možná tě to překvapí, ale já a st. Padre jsme různí lidé.

Honza Hamster Křeček
28. listopadu 2020, 10:25
8

Děláme to neradi a jen pokud opravdu není jiné cesty.
Být zásadovým hrdinou v anonymní internetové diskusi na nezávislém svobodném webu ve svobodné zemi je samozřejmě úžasně snadné, ale jak už zaznělo výše, buďme za to rádi.

Každopádně když už jsme na to tu narazili, chtěl bych naopak všem poděkovat, že už roky držíte vysokou úroveň diskusí na Autíčkáři. Měli jsme obavu, že se vzestupem čtenosti padne úroveň tam, kde je na některých jiných velkých webech. Nestalo se, diskuse jsou tu stále slušné, věcné, zábavné (a povětšinou i apolitické). A my z toho máme obrovskou radost.
Díky

Chase
28. listopadu 2020, 10:38
2

Grand Admiral Thrawn: No to opravdu překvapí, protože bych nečekal, že se pod jedním článkem sejdou dva, co mají potřebu si řešit politické mindráky na webu, který je čistě o autech... asi je to dnes móda, tahat do všeho politiku, ale jsou určitá místa, která by za mě měla být čistě apolitická. Toto je jedno z nich.
-
Komentář upraven 28. 11. 2020, 10:40:26

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
28. listopadu 2020, 10:46
-5

Chase: Myslím si, že pokud ta politika má souvislost s auty, tak se může řešit i na serveru o autech. A že se sejdou dva lidé, kteří nesouhlasí s politikou Čínské lidové republiky, taky podle mě není žádné překvapení, protože sama Čínská lidová republika provádí taková zvěrstva, že určitě nejsem jediný, komu to vadí.

krab
28. listopadu 2020, 14:14
7

Já si taky myslím, že Grand Admiral Trawn a Svatý otec, teda St. Padre nejsou žádní blbci a trollové, aby měli dostat Ban. Navíc se ty komentáře teď dovysvětlily. Taky mi vadí Čínská lidová republika a mrzí mě, že jim procházejí zvěrstva a zločiny proti lidskosti výměnou za business. Sám pracuju v elektrotechnice, ve výrobní sféře, tak mám relativně slušnou představu o tom, kde má ČLR monopol, kde ne a jak jsou věci provázané.

Taky jsem toho názoru, že je špatně a extrémně nebezpečné nechat čínské firmy se státním podílem (to jsou tam v podstatě všechny) investovat nebo přímo koupit v tenderu nějakou západní. Nějaká ochrana trhu by fungovat měla. V automobilovým průmyslu se Čína extra rychle rozvíjí a monopolizuje za jejich státní peníze část trhu, který chtějí chytře ovládnout. A dost možná se jim to podaří. Tesla investuje v Shanghai do gigafactory, největší výrobci automobilových bateriových celků jsou dneska v Číně a jsou to společnosti kde je vysoký podíl nebo majorita přímo vlastněná čínskými firmami. Jakmile budou mít monopol do kterého cpali investice ze svého státního rozpočtu, budou určovat ceny na trhu a regulovat nabídku a poptávku.

Uznávám, že řešit tohle pod testem Volva je asi volvovina nebo přímo volovina :) To auto za tu situaci nemůže, ani jeho designer, inženýři atd. Otázka kupovat ho nebo nekupovat je složitější. Do stejné skupiny Zhejiang Geely patří s majoritním podílem třeba
i Lotus. A nový Lotus bych si od nich jistě rád koupil, v Daimleru A.G. mají taky nezanedbatelných 9.7% ... Každopádně se asi s mnohými shodneme na tom, že přímo do rukou čínských firem se tyhle automobilky dostat neměly, byť je Geely vedená jako privátní holding. Státní provázanost soukromých podniků je v komunistické Číně jednoznačná věc. My to tu ovšem nevyřešíme... Nakonec i který americký prezident se kdy opravdu ostře vyhranil vůči Číně a jejich politickému zřízení. Trump možná trochu v souvislosti s čínským virem, ale řekl bych vlažně a teď stejně odchází...

Řešte asi radši auta, to je příjemnější, hezkou sobotu přeju

Wa
Wakantanka
28. listopadu 2020, 18:20
4

Nechcem byť zlý, ale za stav aký je v Číne si môže nielen automotive sám. Pred mnohými rokmi všetci videli veľké love z trhu kde vládli bicykle, ale ejhľa vládna strana (múdro) si dala podmienku, že každá cudzia výroba musí byť joint-venture s miestnou štátnou firmou. Najprv im tam síce vyvážali staré linky a modely, ale postupom času museli pustiť aj tie najnovšie. A aj preto dnes skupujú všetko možné a nemožné od prístavov až po automobilky. V tomto smere a ochrane svojich trhov zaspala nielen Európa, ale doslova celý svet a zmeniť to nebude ľahké, ak vôbec ešte niekedy možné.

Ko
Koťas
28. listopadu 2020, 00:10
3

Tvl co to frajeři hulite za matroš? Se kdyžtak aspoň podělte ať jsou ostatní schopni zpracovat vaše myšlenky...

reagovat
Chase
28. listopadu 2020, 01:24
1

V klidu, bych skoro řekl, že to je jeden frajer s poruchou osobnosti :D

GanGreen
28. listopadu 2020, 07:08
5

To musí bejt hroznej mstroš, já byl včera zduněnej jak Bob Marley a stejně jsem to nepobral :))

František Čáslavský
28. listopadu 2020, 10:54
2

Jako já bych taky poprosil o kontakt, protože tohle musela bejt jízda.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
28. listopadu 2020, 11:49
-1

Je to Choko z německýho pohoří Harz. Je to o něco dražší, 500 za gram, ale když si šlehnete, nebudete těch peněz navíc litovat.

ro
rock
28. listopadu 2020, 11:11
2

Asi to bude poněkud OT vzhledem k předchozí diskuzi, ale chtěl bych zmínit, že (snad až na jednu výjimku) se mi ty noční fotky moc líbí. A i samotné vozítko mi přijde jako docela slušná porce auta za 1,6 mega a asi bych se k němu nechal přemluvit.

reagovat
yorkin
29. listopadu 2020, 10:47
0

V ČR se nová Volva prý skoro neprodávají mimo operáků, totálně si zlikvidovali trh programem Volvo Select (zpívali vrabci na střeše jednoho dealerství), takže za 900 s 20kkm to bude zajímavý...

Chase
30. listopadu 2020, 22:21
0

Myslím, že do pár dealerství vidím docela hluboko a ano, selektová auta se prodávají opravdu velmi dobře, na druhou stranu si je primárně kupuje poněkud jiná sorta zákazníků, než ta, co si kupuje nové Volvo. Nová auta se prodávají stále.

Romus
28. listopadu 2020, 12:23
5

Já si nemůžu pomoct, ale Volvo mi připadá jako značka aut pro lidi, kteří se tváří že je jim jedno čím jezdí a přitom jim to jedno není. :-)

reagovat
beastar
28. listopadu 2020, 17:45
4

Já teda v těch nových často potkávám ženský prototyp městská maminka. A takový ty chlápky, co je vidím někde na senior pozici v nějaký firmě typu KPMG, PricewaterhouseCoopers a podobně. To znamená takový lidi o kterých píšeš:)) Aby sem se zase někoho nedotknul mluvím čistě o nových modelech a můj názor se zakládá čistě na pozorování vzhledu a jízdního stylu dotyčných mnou viděných osob.

yorkin
29. listopadu 2020, 10:45
1

Tak už vím, o jakém svém autě napíšu blog se zkušenostmi příště. Bude to o V90 a titulek bude "Nejpřeceňovanější auto na Autíčkáři, co není Miata" :-D. Neříkám, že je to vyloženě špatný auto, ale nadšené poznámky o "nesmírně příjemném místě" platí jen pokud máte příplatkový audiosystém (ten je fakt skvělý, standardní mírně řečeno nic moc) a auto nejede. Anebo pokud potřebujete hltat tisíc km týdně po dálnicích (mimo Německa). Jinak nevím...

reagovat
Honza Hamster Křeček
29. listopadu 2020, 13:20
1

Tak zrovna za B&W audio bych si já nepřiplatil. Je sice skutečně špičkové, to jo, ale standardní Harman Kardon sám o sobě není vůbec špatný (jako 'nic moc' bych ho teda určitě nepopsal) a těch 100.000,- navíc mi tady moc smysl nedává.

st
st. Padre
29. listopadu 2020, 14:28
-7

To se divím, že tam soudruzi nemontují už v základu špičkový audiosystém domácí výroby Hong-fang super song a místo toho používají dekadentní kapitalistický...

yorkin
29. listopadu 2020, 17:24
1

Není ten H/K nějaká střední verze? Já měl právěže ve V90 2018 D4 Inscription to úplně základní audio a ve srovnání s H/K v L322 i JBL v LC200 to teda fakt není žádná sláva. 100k bych jistě také nepřiplatil, ale na Volvo Selekt se najít dají i takové kousky :-).

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
30. listopadu 2020, 12:03
-6

St. Padre: Soudruzi nemontují čínský audiosystém proto, aby navodili pocit západního vozu. Proto si najali západního designéra a proto většinu vedení nevyházeli. Soudruzi si totiž uvědomují, že kdyby se snažili prodat auto, které je na první pohled čínské, tak by to nikdo nekupoval. Možná jako low-cost za 150 000 Kč jo, ale určitě ne, pokud by se to chtělo tvářit jako prémie.

Chase
30. listopadu 2020, 22:16
3

Chlapci, teď už jste opravdu trapní... Geely je u Volva v primárně v pozici investora. To znamená, že v rámci ochrany své investice nastavilo Volvu nějaké cíle a podmínky (jako třeba zákaz placení emisních pokut, proto bohužel už jen čtyřhrnky, nebo jejich kombinace s elektrem), ovšem jinak je Volvo stále Švédské s primárně Švédským vedením, designem i projektovým zázemím. V roce 2010 Geely položilo na desku docela slušnou sumu s tím, že Se Volvo má dostat zpět do premie odkud ho Ford při svém vlastnictví v podstatě vyhodil (respektive malém nebylo vůbec žádné Volvo) a tuším, že letos měl být rok, kdy se budou skládat účty. Ano, pro čínského majitele je Volvo výkladní skříní koncernu a jedním z hlavních vývojářů technologií, ale hláška proč soudruzi nemontují Hong-feng místo B&W (možná proto, že ty auta jsou stále Švédská) a jak si najali západního designéra (tohle je opravdu čistě v rukou Švédů) jsou nejen mimo, ale už opravdu hraničí s posedlostí kombinovaným s hodně brutálním mindrákem.
Vaše snaha, jakoukoliv debatu (a to včetně kvality audia) okamžitě zpolitizovat je hodná tak úrovně diskuze na novinky.cz, tady to vsak působí spíše jako útok dvou lehce retardovaných trolů...

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
30. listopadu 2020, 22:54
-4

Chase: Netušil jsem, jak to u Volva chodí, jestli do toho Číňan kecá Švédům hodně, málo nebo vůbec. Každopádně je desgnér placen z peněz, které přes holding patří tomu Číňanovi. Jestli konkrétního designéra vybíral čínský majitel nebo švédské vedení tak to nevím, ale ty asi taky ne, neboť jsi u toho nebyl. Možná je výraz "číňani najali" nepřesnost, ale opravdu si nemyslím, že by to měl být výraz nějaké trapnosti, retardovanosti, brutálnch mindráků nebo snad trollení.

jH
jHanak
30. listopadu 2020, 14:41
1

Volvo spolu s Audi robia dlhodobo najkrajsie combiky sucastnosti. Velmi prakticke no stale stylove a uhladene.
Je fakt skoda, ze Volvo prestalo davat do svojich aut vykonne 6 valce. Aj ked na druhu stranu verzia T6 vyzera stale velmi schopne a dynamicky (https://petrolhat.net/video/18597)

reagovat
yorkin
30. listopadu 2020, 20:59
1

Ty zkosené páté dveře ale šíleně zmenšují využitelnost zavazadlového prostoru. Na litry se to tak nepozná, protože ty se počítají jen po roletku, ale v reálu je velký nákup v IKEA dost komplikovaný.

Chase
30. listopadu 2020, 22:28
1

Problém je, že automobilka potřebuje prodávat primárně auta, nikoliv se držet rovných zadních vrat s tím, že tím udělá radost úzké skupině fanoušků tvaru rozšláplé krabice od bot. Holt bylo třeba udělat takový design, který si koupí i lidé, kteří by si před rokem 2015 Volvo prostě nekoupili. A to se podle všeho opravdu daří. :)
-
Komentář upraven 30. 11. 2020, 22:29:14

yorkin
30. listopadu 2020, 22:32
1

Mně nešlo ani tak o design (uznávám, že jsou to fakt pěkný auta, proto jsem si taky upřímně řečeno tu V90 pořídil), ale o praktičnost, kterou to fakt dost snižuje.

Honza Hamster Křeček
01. prosince 2020, 11:21
0

Až tak moc ne, je to opravdu velké auto (v přímém srovnání s V60 to je teprve vidět) a on je ten tvar uvnitř mnohem méně ovlivněný vnejším tvarem auta, bo dole mají páté dveře nějakou tloušťku a nahoře už ne, tam je jen sklo... Kdybych řešil přepravní kapacitu, spíš bych se zaměřil na celkovou výšku, současná Volva mi připadají taková až sportovně nízká. Ale stejné to je s BMW i Mercedesem, auta narostla do šířky, ale ne do výšky. Přepravní kapacita tím sice nenarostla až o tolik, ale zas to vypadá dobře.

btw. když už teda řešíme tvar zadního okna, to skloněné má jednu jasnou výhodu, které jsem si při testu všimnul - totiž velikost zadního stěrače. Zatímco téměř kolmé okno má mnohem větší šířku, než výšku (a délka stěrače je limitovaná nejmenším rozměrem samozřejmě), u V90 je zadní okno téměř v poměru stran 2:1, takže má veliký stěrač, ne takový ten srandovní ocásek, co očistí jen malý průzor uprostřed okna.
-
Komentář upraven 1. 12. 2020, 11:27:29
-
Komentář upraven 1. 12. 2020, 11:28:06

to
tomaass2
30. listopadu 2020, 15:14
1

Kamarádky táta míval XC70 3.2 AWD když jste měla ty krásný budíky z leštěný oceli (před FL model, možná tak 2008)... Párkrát jsem se v tom vezl jako pasažér. Fakt nádherný auto... :)

Od loňska má naftovou V90XC, v obdobné jsem se já vozil pár dní ve Švédsku. Oba se shodneme, že tohle auto na tu předchozí starou sedmdesátu nemá. Bohužel, velký displej to nezachrání, to z toho auta neudělá Volvo.

reagovat
PB
02. prosince 2020, 00:18
1

Ja se tedy priznam, ze moc nechapu tu naprostou fascinaci Svedskem a jejich (ehm) produkty. Ja mam tedy z ikeje nejake drevene policky (bo byly levnejsi nez drevo :D), a v druhem byte takovy ten nabytek co vas netrapi, bo tam moc nebydlime. Masove koule tak jednou do roka. Ale Volvo? Ma to hezky interier, ale je to takove... nijake. Paradoxne z toho necitim takovou tu masivnost, kterou bych podvedome ocekaval. Je to jako vsechno svedske: takove jako ok, ale doopravdy nic moc a neslusi se to komentovat, protoze je to prece svedske. A to mam pribuzne svedy. Takove sterilni huj. za ty penize si radsi uprimny a solidni Outback.

reagovat
Moses
17. března 2021, 16:14
0

Som si najprv myslel, ze tie rukavice pohodene na spolujazdcovej sedacke su supka od bananu :D

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem

Ford F150 XLT Singlecab Longbed 1994
Ford F150 XLT Singlecab Longbed

1994 rok výroby
200 koní výkon
5 002 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem