Okolo představení nového EX30 bylo poměrně rušno. Mluvilo se (opět) o jedné z nejlevnějších, a navíc dokonce snad i nejlepších cest, k elektromobilitě. Honzovi nějaký týden zpátky přistála do klína rovnou vrcholná specifikace s dvojicí motorů a snad až nesmyslným výkonem. Já dostal rozumnější, pouze jednomotorovou verzi, přesto s větší baterií slibující solidní dojezd. K tomu navíc nejvyšší stupeň výbavy.
Vnější design mi přijde velmi povedený. Dostatečně originální a unikátní. Kosa na kámen všem spílačům o tom, jak jsou “všechna moderní auta stejná a nejdou od sebe rozeznat”. Navíc nikoliv takovým “cybertruckovým” způsobem, jestli si rozumíme. I přes mou osobní nelibost k SUV a crossoverům ho musím ocenit. Silueta mi připomíná klasický kompaktní městský hatchback, který je přizvednutý tak akorát. Lidem co chtějí SUV by se dalo udat, protože přeci jen trochu přizvedlé je. Na druhou stranu pro ostatní (mě) to není zase příliš.
Volvo ho sice nazývá “malým SUV”, ale kdyby ho čistě teoreticky někdo osadil o něco nižšími pružinami a začal mu říkat hatchback… každému dle vlastního gusta. Přední a zadní světla se rozsvěcují (a pohasínají) postupně, jak se blížíte k autu. Má styl, hlavně zadní část světel protáhlých až do sloupku. Pod přední kapotou se skrývá i frunk. Sice malý, ale aspoň něco, na nabíjecí kabel tak akorát, aby vám zbytečně nezavazel v kufru. Na jeho krytu je skrytý malý “easter egg” – Volvo jedoucí přírodou a volně se pasoucí los v lese. Ve voze jich lze najít hned několik. Vážně hodně světlá modrá, v konfigurátoru značená jako “Obláčková modř” (Cloud blue) vypadá elegantně a není tak fádní jako tradiční černobílý svět. Přitom stále dostatečně nenápadná pro ty, kteří by nebyli tak odvážní odhodlat se pro Honzíkovu žlutou.
Pohled dovnitř nezapře v hrubých rysech inspiraci v modelech Tesly. Žádné přístroje před řidičem, pouze tablet uprostřed, řazení páčkou pod volantem, prosklená střecha jež je součástí nejvyšší výbavy. Zde však veškerá podobnost končí. Dalo by se říct naštěstí. Páčka blinkrů se nachází na svém standardním místě. Ovládání infotainmentu je vážně intuitivní. Pomáhal s ním Google, takže uživatelské prostředí je příjemné a jednoduché. Zčásti funguje jako klasický tablet nebo chytrý telefon. Takže zde najdete Google maps, které slouží k navigaci. Youtube, na němž se můžete zabavit třeba při nabíjení – po rozjetí se deaktivuje, kvůli bezpečnosti. Pokud by vám něco chybělo, máte k dispozici klasický obchod Google play, takže si můžete stáhnout vámi preferované aplikace. Z těch praktických mě napadl pouze Waze (funguje bez problémů). Hry jsem vlastně ani nezkoušel, možná jdou, možná ne. Docela určitě si nemůžete zazávodit s motokárami na volantu jako v Tesle, ale skutečně takovou funkci někdo potřebuje?
Hezky přehledně je zpracovaná i druhá část, kde se ovládají tradiční funkce auta – asistenty, klimatizace, atd. Nejpoužívanější prvky jsou jen pár kliků daleko, orientace v menu je moc dobrá a často podpořená i obrázkem. Snadno si tak zapamatujete cestu k funkci, kterou požadujete. Možná se jen mně pamatují obrázky lépe. Vězte, že v jiných moderních autech (nejen EV) můžete narazit na dost nepřehledné menu, kde se topíte v moři textu. Nezřídka okořeněného nepřesným českým překladem a já potom vážně nevím, jestli jsem chtěl vlézt do “možnosti auta, nastavení asistentů nebo asistenti jízdy”, abych vypnul protivný rychlostní pípák. Mimochodem tuhle funkci (společně s udržováním v pruhu) najdete přímo na hlavním listu menu, takže ihned po “nastartovaní” stačí dva doteky a je klid (nebo i jedním stiskem programovatelného tlčítka na volantu ;-) – pozn. Hamster). Pod čelním oknem pak naleznete jeden obří soundbar povědomé značky Harman/Kardon, který opět umí ticho prolomit a poslouchá se moc hezky. Případně si můžete jeho výstup doladit dle svých představ v menu.
Konstrukce se pak prý měla řídit heslem ve smyslu “malé zvenku, velké uvnitř”, hned jsem si vzpomněl na moje první Punto, jež se pyšnilo obdobnou rétorikou. Musím dát Volvu za pravdu, uvnitř je místa skutečně dostatek. I cestující vzadu mají svůj prostor a spousta přihrádek k odkládání věcí je samozřejmostí. V rámci třídy, kombíky a dodávky budeme muset hledat jinde. Hned si vyhradím malé okénko ke kritice. Cestující vzadu si mi postěžovali, že sedáky jsou dost nízko – resp. blízko k podlaze. Hned pod ní je totiž baterka. Já ani moje krátké nohy žádný zásadní problém nedetekovaly. Stejně tak mi přišel obstojný také kufr, i když jeho prostoru pod jeho falešným dnem je možná až zbytečně mnoho, přitom kabely už jsou vepředu. Ještě máme možnost zanechat podlahu doma. Avšak zaujal mě diagram pro naložení, zevnitř na víku máte vypsaných několik jednoduchých rozměrů (po zadní sedačky, po přední sedačky po sklopení a dokonce i po jejich posunutí), abyste hned věděli, jak rozměrný náklad dokážete naložit a jestli se vejde.
Obtěžkáni, ať už nákladem či pasažéry, nemusíte mít vůbec strach. Výkonu na zadní nápravě je rovných 200 kilowatt, což mi na poskakování do města přijde snad až příliš. Zase alespoň nemusíme brečet nad nedostatkem a skutečně mi uniká smysl existence dvoumotorové (315 kw) verze. Už základ umí stovku za něco málo přes pět sekund a výkonu má tahle původně zamýšlená “nákupní taška” víc, než můj velice řidičský postarší šestiválcový třílitr. Nástup je dost svižný, ale lineární, nijak nesmyslně přemrštěný. Maximálka je, pro Volva, standardních 180 km/h. Trochu mě překvapil limit adaptivního tempomatu, jež lze nastavit maximálně na sto padesát a pokud k němu chcete také udržování v pruzích, musíte se spokojit pouze se 130km/h. Zcela nerozumím, co k tomu konstruktéry vedlo. Možná spotřeba? Zpočátku jsem byl lehce překvapen, že si nemůžu nastavit co chci, ale časem jsem zjistil, že mě to vlastně nijak neomezuje. Kdo chce jet rychleji, musí řídit sám. Baterie využívající 400 V umožní i bleskurychlé dobití, Volvo tvrdí z 10% na 80% za 28 minut. I po rychlejší zastávce u supermarketu na kafe nebo pro snídani přiteče hezkých pár procent. Spotřeba za 500 km výletu s plně obsazeným autem se ustálila na 19,2 kWh/100km. Cíleným šouráním na spotřebu se mi povedlo plachtit za pouhých 13,2 kWh, což je dokonce méně, než tvrdí tabulka výrobce. To se mi už dlouho nestalo.
Podvozkově vytahuje EX30 tradiční EV trumf, v podobě baterií schovaných v podlaze. Z toho vychází velmi nízké těžiště a snad až překvapivě schopné manévrování v zatáčkách. V kombinaci se zadním náhonem si tak můžete užít i trochu zábavy. Ovšem, přiměřené a bezpečné. Je zde dokonce možnost vypnutí kontroly trakce, ale… Sice nejsem největší expert na elektromobilitu, ale na zadokolky s vypnutou kontrolou trakce už trochu víc. I vypnuté ESP ve skutečnosti nikdy nespí. Umožní vám maximálně vyjet z rozblácené polňačky s prokluzem kol, donut si ovšem nedáte. Tohle zákazníky (Volva obzvlášť) vůbec nezajímá. Jistě však ocení měkčí a pohodlnější podvozek, který vás na nerovnostech příjemně pohoupe. Skoro by se až dalo říct, že si budete připadat jako na obláčku. Jenže na nerovnostech s “ostrou hranou”, díry ve vozovce nebo špatně zarovnaný tramvajový pás, se setkáte s hlasitějším a najednou i rázně tvrdším projevem. Po rozsáhlém pátrání jsme jako hlavního viníka nakonec označili příplatková dvacetipalcová kola s nízkoprofilovou pneumatikou. Navíc nafoukaná na rovné tři bary ve všech rozích auta. Myslím, že na standardních osmnáctkách bude pravý Zen.
Co se mě a osádce nelíbilo? Některé dekory interiéru, schovávající se za zaklínadla přídavných jmen jako “ekologické, udržitelné, recyklované”, neobstojí pod tvrdou palbou kritiky, že Volvo umí lépe a vrcholné modely vypadají jinak. Mě tolik nevadily, naopak se mi líbila vkusná a bytelná hliníková madla dveří. Kritici si budou muset počkat na EX90 a pravděpodobně rozbít další prasátko, nebo dvě. Jako řidič jsem pozoroval, že třicítka je na “kompaktní hatchback” nějak širší, než obvykle. Ne, že bych se s ní někam nevešel, ale otevření dveří pak vždy provázela opatrnost. Neprůkazná problematika s mnoha proměnnými, spíše se jednalo o pocit. Nakonec jsem si nechal palubní tablet uprostřed. Je funkční a přehledný, nic proti němu, ale pod volantem jsou čidla, která na vás koukají, kam koukáte. A když nekoukáte na cestu, ale třeba právě na tablet, tak vám vyskočí hláška, která vás upozorní, abyste se věnovali řízení. Akorát, abyste si ji mohli přečíst, musíte zase koukat na tablet. Jedná se však pouze o drobnou komplikaci, nastavení běžných věcí zvládnete bez problémů.
Ještě je potřeba se rozhodnout u konfigurátoru. Motor vážně stačí jeden, větší baterie jistě přijde vhod. Chce se říct, že výbavu by šlo oželet a cenu tak stlačit k rovnému milionu. Jenže vrcholná specifikace výbavy pod sebou ukrývá také možnost nabíjení větším střídavým proudem až 22kw (standard 11kw), takže pokud by chtěl někdo nabíjet doma svižněji (taky přijde vhod), asi by ji měl zvážit. A když už budete v tom, příplatek za dvoumotor k vrcholné výbavě vyjde už jen na padesát tisíc. Gratuluji, právě jste si místo dostupného městského elektrovozu pořídili 450 koňovou bestii s pohonem všech kol. Snad až petrolheadské, jaký to je nesmysl!
Verdikt
Soužití s EX30 bylo nakonec velmi příjemné. Na poli aut na elektřinu se rozhodně jedná o silného hráče, který strčí do kapsy nejednoho konkurenta s podobnou cenovkou a dokonce i několik dražších. Dobrá ergonomie by si mohla získat všechny, kterým se nepozdávají různé konkurenční kreace a “vize budoucnosti”. Výkonu i dojezdu nabídne pro každodenní použití více než dostatek. Pro ultimátní hýčkání svých interiérových choutek musíte sáhnout mezi vyšší řady. Za mě se však jedná o solidního nástupce C30.
Technické údaje
Výkon: 200 kW
Točivý moment: 343 Nm
Provozní hmotnost: 1850 kg
Maximální rychlost: 180 km/h
0-100 km/h: 5,3 s
Spotřeba (WLTP): kombinovaná 17,4 kWh/100 km, město 13,5 kWh/100 km
Spotřeba v testu : průměr 19,2 kWh/100 km, město 13,1 kWh/100 km
Udávaný dojezd (WLTP): 450 km
Dojezd v testu: cca 350 km (včetně dálničních přesunů)
Kapacita baterie: 69 kWh (využitelná 64 kWh)
Rychlost nabíjení: AC 22 kW / DC 153 kW
Nabíjecí čas DC 10–80 %: 28 minut
Základní cena modelu: 863.000 Kč (EX30 Single motor)
Cena testovaného vozu: 1.224.500 Kč (1 034 000Kč – Single, Extended Range)
07. července 2024, 13:02
-1
Dostupný pro normální lidi?
Tolik stál před pár lety byt a normální lidi se kvůli tomu zadlužili na 30 let.
Pohybuju, že tuta věc bude sloužit tak dlouho.
07. července 2024, 17:45
1
Já bych ten byt za mega před pár lety chtěl vidět. Možná tak někde v Chánově:)
07. července 2024, 19:58
3
Před 12 lety jsem si kupoval 2+1 v Plzni za mega stopade ty Chánove.
07. července 2024, 20:01
2
12 let pro mě není před pár lety. Auta zkrátka stojí o trochu víc, ale nemovitosti několikanásobně víc, než před těmi dvanácti lety…
07. července 2024, 20:12
-1
To ano ale platyse za tu dobu zas tak moc nezměnily. Takže sorry ale pokud je u auta napsaný, že je dostupný a je za mega tak tam má bejt napsaný, že je dostupný ale ne pro bězný lidi.
07. července 2024, 20:44
4
A můžu se zeptat, co znamená běžný člověk? Pro příklad: já jsem středoškolský učitel, moje žena obyčejná lékařka v nemocnici. Máme dvě děti a bydlíme v nájmu. Přesto jsme byli schopni letos koupit auto za milion. Znamená to, že nejsme běžní lidé?
07. července 2024, 22:26
4
No jako nejste. VŠ u obou manželů není úplně mainstream.
Pokud můžu poznámku : u nás bylo vždy na 1. místě vlastní bydlení, pak teprve přišla nová auta (letos 3. během 13 let).
07. července 2024, 22:50
6
Podle statistiky je průměrný palat v ČR cca 45 ti. Středoškolský učitel cca 48 tis. lékař až 80 tis. pode praxe a kvalifikace. Takže pan Hajtad a jeho manželka jsou lidi s nadprůměrným příjmem. Obyčejný jsou pouze tím, že bydlí v podnájmu. Já jako důchodce s nadprůměrným důchodem jsem také obyčejní, bydlící ve svém a jako člověk z dlouhodobou zkušeností s používáním lítiových baterii o auto na baterky nestojím.
08. července 2024, 05:50
4
Hajtad - no to rozhodně nejste. Viz předchozí přispěvatelé.
A neznam moc obyčějnych lidí s novym autem natož někoho s autem za mega.
08. července 2024, 08:28
9
No mozna obycejny clovek (v tom lepsim vyznamu) nemusi byt jen ten, ktery je naprosto prumerny...
08. července 2024, 10:31
7
no, dosud jsem si myslel, ze mam nadprumerny prijem (cca 50k cisteho), zena urednik (cca 20 cisteho). jedno dite (4.5r). Vlastni bydleni (i kdyz, hypoteka, takze vlastni v uvozkovkach). Auta máme dvě (jedno 20 let, jedno 23 let). Podle kazdomesicniho zustatku na uctu na nove auto nebude nikdy :) kdybychom si, jak se rika, utrhli od huby, jsme schopni dat stranou 10k mesice (x12 = 120000), tedy na auto mame cca za 10 let. A ted babo rad :)
08. července 2024, 10:34
6
Mám nadprůměrný příjem, ale tohle je i jako první auto mimo mé finanční možnosti, natož jako druhé auto do rodiny, na které to spíše vypadá. Bohužel v ČR lidi s průměrným příjmem typicky mohou financovat, nebo koupit za vlastní, něco maximálně kolem 500 000 - 550 000,- (řekněme jeden roční plat), při současné průměrné mzdě. No a to je zjevně stále poněkud málo na takovou hračku na baterky.
08. července 2024, 11:25
5
Priemer moc neznamená, dvojica s priemernými platmi, splatenou hypotékou a bez detí si bude žiť super královsky oproti niekomu s rok starou hypotékou na byt v Prahe/Brne, s dvoma detmi a manželkou na materskej.
Celý (pracovný) život som mal príjem nad priemerom a aj tak som si nikdy auto za 1M+ nekúpil. A poznám v okolí zopár celkom fajn zarábajúcich ludí (povedzme tak 2-3x primernej mdzy) a zvyčajne sa to točí niekde kolem 700k za auto čo sú ešte ochotným vyplácnuť.. Ono sa to nezdá ale tie zvyšné náklady človeka zožerú ani neviete ako. Zároveň je dnes lahšie dostupné finančné vzdelanie takže potom časť ludí nemínia tak bezbreho na zbytnosti ako tomu bolo v minulosti (aspoň to je moj pocit)
Iné je to samozrjeme pre majitelov stavebných firiem atď.. ale tam už asi ten pojem bežný človek uplne nesedí.
08. července 2024, 13:16
2
jbigllesCZE: tak za rok-dva ked keď úroky budú zase na dne, refinancujte hypo na vyššiu čiastku než je dlžná starej banke, rozdiel na čerpaný na bežný účet, a za tie peniaze kúpiš nové auto :), inflace časom zase vyskočí nad fixovaný úrok a to auto bude skoro "zararmo" :) easy
Druhým dychom by som dodal, že nie je rozumné akceptovať finančné rady do ranodm ludí pod diskusiami na nejakom webe pochybného určenia :)
08. července 2024, 14:49
1
JJ, ono to tu příspěvky prolíná...otázkou je zda je pro "normálního/ běžného/ obyčejného...atd" člověka dát mega za auto v prioritách dobrou volbou a investicí...a to myslím za AUTO, které asi bude muset plnit všechny možné účely a požadavky ( takový člověk nemá na dvě různá, nová auta) a ne za tohle...to si může notovat s podobnými a dělat konkurenci jen sobě "rovným"...
A jak píše Sato, dát za auto pro "osobní" a naprosto běžné využití přes milion, a to zejména pro lidi žijící z platu, naprosto nedává smysl...a lidi, co by si to dovolit mohli, zase nejsou tak neuváženě utrácející...
08. července 2024, 14:55
4
Přátelé, pořád je to nové auto a k tomu ještě Volvo. Netahejte do toho prosím sociální inženýrství, tohle auto ani nemá být konkurence pro Fabii v základu. Spíše bych jako zajímavý trend viděl to, že tohle je momentálně nejlevnější Volvo, přestože je to elektromobil. Ale jinak vám nechci rušit vaše kruhy... :-)
08. července 2024, 15:23
0
Nemyslím, že se tady v diskusi jedná o samozvané sociální inženýrství, tímto směrem to chtě nechtě "poslal" už nadpis. Kdo je tedy dnes "normální člověk"? Zdálo by se, že ten, kdo si půjde koupit takové auto. To ale asi ne. Nikde výše není řečeno, že se má jednat o konkurenci Fabii v základu a podobným. Bohužel nepůjde ani o konkurenci jiným, lepším, co rozhodně v základu nebudou (jen nebudou mít označení "e").
Takže otázka zní dále "Pro koho je vlastně takové auto v dnešním kontextu a s touto cenovkou určeno?"...příznivcům Volva ?...nebylo by pro ně spíše smutné, pokud by to bylo opravdu dnes nejlevnější dostupné nové Volvo (ono totiž není, a to i za o pořádně větší kus auta...)...takže hlavně příznivcům eAUTA, byť mohou být ve všech ohledech i "normální"...:-))...
08. července 2024, 15:29
0
Jak už jsem napsal, je to nejlevnější Volvo. Ne elektrovolvo, ale Volvo, cenou poráží i spalováky. A ano, je to taky nejmenší Volvo.
Do diskuse, kdo je normální člověk, se pouštět nechci, nemám na to znalosti, já si normální nepřipadal asi nikdy.... ;-)
08. července 2024, 15:51
0
...zde musím být tvrdohlavý, ale v obecném přehledu se absolutně s redaktory nechci a nemohu srovnávat...:-))...neporáží spalováky (nejen své kategorie) !
Ale dobře, dostalo se už blízko k jejich úrovni (takže "konečně elektromobil pro normální lidi"), ale koupit (sehnat) lze současně i větší Volvo ze stejné a nebo i k testovanému kousku za o dost menší peníze....myslím...
A souhlas, sám nemám obecné diskuse a označování normální / běžný/ obyčejný / průměrný člověk bez kontextu rád a nevím, kdo to kdy vlastně "normálně" reprezentuje...zde je to však trochu v souvislosti s typem, provedením a cenou tohoto konkrétního auta, takže to už nějaký kontext pro mne je.
09. července 2024, 06:22
0
Je to nejlevnější Volvo, ale je potřeba se taky ptát, čím je ta cena vykoupená.
Svoji roli hraje to, že jiné tak maličké auto Volvo v nabídce nemá, tak moc není s čím porovnávat. XC40 je o třídu větší.
Svoji roli hraje to, že i to XC40 bylo ještě před pár lety levnější než EX30 v základu, ale z nabídky tak nějak zmizely některé motory.
Svoji roli hraje i to, že pokud budoucí majitel EX30 nechce jezdit jen okolo komína a sáhne po větší baterii (a pozor, s tím se nepojí žádný další benefit; žádný větší výkon, žádná lepší výbava, žádné lepší technologie. Nic, jen prostě není třeba myslet na nabíjení tak často), tak už EX30 nejlevnější Volvo není.
Svoji roli možná hraje i to, že u testů XC40 recenzenti obvykle zmiňují, že interiér není oproti větším Volvům nijak významně horší, zatímco u EX30 s drtivou pravidelností probleskne více či méně skrývaný náznak o tom, že pokud si člověk chce užít interiér odpovídající tomu, jaké renomé si značka desítky let budovala, tak musí zvolit jiný model (joj, to se mi todařil krásný eufemismus)
09. července 2024, 14:28
1
A je to Volvo? Svého času jste si mohli koupit Volvo V40/Mitsubishi Carisma a později Ford Focus/Volvo V50.
Nebude toto něco podobného, ale navíc rovnou z Číny? Kde se to vlastně montuje?
09. července 2024, 15:15
5
"Revealed in June 2023, the EX30 is the smallest Volvo vehicle currently on sale, positioned below the XC40 and C40 crossovers. It is produced in China and is related to the Zeekr X and the Smart #1, which are similar in size and developed from Geely's SEA platform."
Moc som to neskumal ale vyzera ze to je cina z ciny s trochou volvo dizajnu... cize nieco ako ETA?
Ale maju plany na vyrobu v EU v 2025... Aj ja mam teda velke plany co postavim na zahrade v 2025 :) Just saying..
11. července 2024, 06:50
1
Staromil - Ano přoblížilo se to cenou spalovákům..... Ale jen díky tomu, že spalováky neskutečně zdražily.
11. července 2024, 17:54
0
Přesně tak, však viz diskusi u článku na téma "Kamiq". Tam jsem to také "odhalil"...:-))...
...už jsem to něchtěl dál rozvíjet a tahat odkazy, ale není to nejlevnější Volvo, co se dá dnes koupit. Hlavně se to ale blbě porovnává, když je jen u EX30 rozptyl od-do přes 360-400 tis. a ještě je to nejmenší. Je to realtivní a kždý může mít svým způsobem pravdu.. Levněji i než toto v základu se dá koupit např. XC40 (neříkám, že každé a všude...). Jinak se tento prcek např. ve skladovkách, ale nejen tam ( a nebo v akčních objednávkách, resp. "akční" se dnes rovná "museli jsme zase zlevnit, abychom něco prodali" ) cenově statečně motá mezi XC40 a dokonce mezi V60 a S60. No nekupte to, když je to tak levný...řečeno " s klasikem" ....to nejlevnější nejmenší Volvo.
07. července 2024, 18:50
1
Me by se to libilo, pokud by tam to cerne, jakoze maskovane, ze spodu vubec nebylo. Zvyseny hatchback. Pokud by byly naopak prahy se zbytkem v jedne barve, vynikla by otylost vozu.
07. července 2024, 18:56
6
Podle aktuálního ceníku ta cena "již od" začíná na 895 t. Ale to je víceméně drobnost.
Trochu víc zamrzí, že za tyhle peníze je baterka jen 50 kWh, a potom ta cena na subkompakt (rozměry Kamiqu, ať si to dáme do kontextu) není úplně špatná na EV, ale pro normální lidi to zas až tak moc není.
S větší baterkou už se to pod mega nevejde a potom vypadá podstatně zajímavěji Scenic, kterej ten dojezd má za stejný peníze o polovinu větší a navíc by už asi dokázal fungovat jako rodinný auto.
Tohle je pořád spíš v kategorii módního doplňku uvědomělé profesionální manželky.
07. července 2024, 19:38
1
Me to prave ani neprijde zvednuty pruzinama, ale spis jen vysokej ponton karoserie a misto oken pruzory, jako vetsina crossoveru. To se me hrube nelibi :-)
07. července 2024, 19:58
0
To ti nepřipadá, to tak je. Světlá výška je proti běžným hatchbackům zvýšená tak možná o 2 cm, ale celková výška o 10. Protože někam tu baterku, co je v podlaze, holt někam narvat musejí.
Tohle bude čím dál častější jev.
07. července 2024, 22:42
5
Jak se tu poznamenalo...ta cena je taková lidová :-) jak někdo poznamenal. Nájemní bydlení v paneláku a lehce nadprůměrný příjem není problém. Tož, kdo má Barák, sype kešeně do baráku. To je tuhle střecha, tuhle fasáda, komín, podezdívka, nová sekačka...no a pak zbyde jen na ojetou mrdinu..I s nadprůměrným příjmem :-D
07. července 2024, 22:47
-2
Doporučil bych autorovi nastudování základních gramatických jevů. Napříč tímto webem se sice line velké nadšení do aut a potřeba sdělovat své názory, na straně druhé je ovšem mizerná úroveň psaného projevu. Věci jako mě/mně nebo třeba psaní čárek ve větách jsou pro místní pisálky za obzorem znalostí a dost často mám z článku dojem, že autor se řídil spíše velmi hrubým odhadem, než pravidly.
08. července 2024, 07:24
0
Pritom dneska to staci prohnat ChatGPT s pokynem "oprav mi tam chyby."
08. července 2024, 13:28
9
Kubajz32: V sekci blogy si rádi přečteme konečně nějaký kvalitní text, co vzejde z pera mistra. Neptej se, co může udělat Autíčkář pro tebe. Ptej se, co můžeš udělat ty pro něj!
08. července 2024, 22:56
-1
Vědom si svého nedokonalého projevu se o to ani nepokouším. Ačkoliv ano, na místní poměry bych to měl minimálně po stránce gramatiky asi docela vybroušené. Řekněme si na rovinu, že zkrátka pravopis je místní slabina a korektor by se hodil. Přitom to není až tak drahé.
08. července 2024, 08:38
0
zrovna jsem celt u sousedu tohle https://www.svethardware.cz/software-ve-volvu-ex30-ma-tolik-bugu-ze-automobilka-vykupuje-zpet-cele-vozy/60856
08. července 2024, 15:08
5
Není to úplně přesné, Autocar sám už mezitím zdrojový článek opravil. Volvo auta nevykupuje zpět, v několika případech došlo v UK k odstoupení od smlouvy bez udání důvodu, na což mají zákazníci právo, protože tam už se EX30 prodává formou e-shopu. Takže to byla trochu z prstu vycucaná senzace.
Nicméně software palubních systémů je skutečně asi největší bolest nových aut, setkáváme se s tím stále časteji napříč značkami, nechápu, proč je takový problém navrhnout stabilní systém, když dopředu znám parametry hardwaru a dokonce si je mohu i upravit. Jestli je tu nějaký ajťák, rád se nechám poučit, já tomu prostě nerozumim...
-
Komentář upraven 8. 7. 2024, 15:30:37
08. července 2024, 22:53
0
Nejde to. Prostě ne. Automobilkám to dodávají externí firmy.
12. července 2024, 22:13
0
Přitom vy ytačilo tam žadnej softvér nedávat. Holt by to nemělo televizi přes půl palubky. V žadny autě sem nikdy se softvérem neměl problém. Vždycky mi stačilo normální autorádio bez softvéru.
08. července 2024, 20:13
2
Taky se tady přikláním k názoru, že “normální” lidi si v mé bublině kupují ojetiny do 200-300Tkč, pár vyjímek i funglovky ale max do 600 000,-
08. července 2024, 23:31
2
Nedávno s tímhle zázrakem přijel kamarád, tak jsem si to prohlídnul a vyslechnul postřehy.
Můj dojem - zvenčí úhledné, zevnitř hnus. Sedačky z nějakého bio-recyklátu napodobujícího koženku, na dotek vyloženě protivné. Kolem kokpitu pruh, který vypadal jako by uvnitř bouchla piksla Variopaintu, přičemž ty flíčky se postupně odlupují a padají na podlahu. Smrad jako když do Sapy přijde nová zásilka tenisek.
Stěžoval si na kymácení za jízdy a otravné asistenty. Kameru v autě nakonec zalepil izolačkou, protože ho imrvére peskovala kontrola pozornosti.
Tož asi tak.
14. července 2024, 09:07
1
- Včera jsem ho potkal naživo tak, že jsem si ho mohl pořádně prohlédnout, a překvapilo mne, že je to fakt takový malý - hatchbackovitý. Jinak (ač je to trochu neVolvo z Číny, stejně jako se zde již zmiňovala V40 a V50 v minulosti) mi to přišlo fakt poměrně hezký, zvlášť proti XC40 a C40. Přijde mi to jako konzervativnější konkurent BMW i3, a vlastně si myslím, že to má i stejnou cílovou skupinu - druhé auto lidí ve velkých městech, a potkávám jich tady v Praze celkem dost. Asi není pro běžné/slušné/normální lidi (jak jsem na všechno tohle alergický...), ale zákazníky si to najde, obzvlášť v bohatších částech Evropy.
- Super, že to má frunk na kabely. Neumím si představit si BEV či PHEV pořídit a mít kabely vzadu, buď na volno, nebo při plném kufru furt řešit, zda jsem je nezapomněl úplně dole. Absence frunku by za mne byla rovnou NE, ať by to bylo jinak cokoliv.
- Ta tabulka s max rozměry je bezva, to bych přesně od Ikeanároda čekal, a je vidět, že to není čistý rebrand Číny.
- 1850 kg ... proti LEAFu nebo té i3 to je teda docela hodně, asi ta švédská ocel, když je interiér nějaký recyklát.