načítám data...

Týden plný zajímavých novinek

Dokonalé Porsche, důležitý Mercedes, okouzlující Cupra, překvapivý Hyundai a nedostupný Lexus. To vše mělo premiéru za poslední týden.

zobrazit celou galeriiPředstavujeme: Týden plný zajímavých novinek

Za času Covidu 19 se automobilové premiéry konají prakticky výhradně online. Ano, je to trochu nuda, chybí nám ty pověstné chlebíčky, ale co se dá dělat. Lepší než drátem do oka, že? V posledních dnech se těch zajímavých premiér událo o něco víc než obvykle. A protože je naše redakce vyhlášená svou leností, rozhodli jsme se nevydávat každou jednotlivou novinku zvlášť, ale místo toho udělat takový menší sumář. Pojďme se tedy společně podívat, na co se v příštích týdnech a měsících můžeme těšit.

Porsche 911 GT3

Začněme hned zostra, tím nejzajímavějším vozem. Porsche 911 je legendou samo o sobě, ve světě automobilových nadšenců je pak tím nejvíc nejlepším modelem verze GT3. Historie GT3 se datuje do roku 1999, kdy vyjela generace 996 coby homologační speciál stejnojmenné závodní kategorie FIA. Čerstvě představená verze je v pořadí již čtvrtou generací GT3. Z pohledu člověka, pro kterého jsou auta víc než jen bezduché stroje, je tohle snad bezchybný vůz. Tady je svět ještě v pořádku. Srdcem novinky je atmosférický šestiválec o zdvihovém objemu čtyř litrů, který disponuje pozoruhodným výkonem 510 koní a točivým momentem 469 Nm. Maximální rychlost je rovných 320 km/h a z nuly na sto zrychlí tahle 911 za 3,4 sekundy. Omezovač otáček zasáhne až ve vysokých 9 000 ot./min. Na výběr bude mezi klasickým manuálem a převodovkou PDK. Hmotnost se podařilo udržet pod 1,5 tuny na rovných 1 418 kg, což je skvělé.

Jak je vám jistě jasné, tohle auto není o suchých číslech. Tady jsou důležitější věci. Nastavení podvozku, aerodynamika a samotný pocit z jízdy, to je, oč tu běží. Inženýři Porsche tvrdí, že GT3 nemá co do podvozku prakticky nic společného s obyčejnou 911. A nejspíš na tom něco bude. Základní 911 Carrera S zajede kolo na slavném Ringu za zhruba za sedm a půl minuty. Jen o málo silnější GT3 to zvládne pod 7 minut, což je ohromný rozdíl. Novou GT3 již nalezte v konfigurátoru Porsche a cenově začíná na 4 695 000 Kč. Pokud si to můžete dovolit, tohle budou zatraceně dobře utracené peníze

Cupra Formentor VZ5

Cupra je poměrně mladá značka, která vznikla oddělením od mateřského Seatu. Má za cíl přivádět na trh jízdně zajímavé vozy, které uspokojí i nejnáročnější zákazníky. A podle ohlasů kolegů, kteří již měli co dočinění s modelem Formentor, se jí to daří skvěle. Teď však na trh přichází to nejlepší, co Cupra aktuálně zvládne nabídnout, Formentor VZ5. O pohon tohoto kompaktního crossoveru se stará fantastický pětiválec 2.5 TSI, který již známe z ostrých Audi. 390 koní a 480 Nm jasně říká, že tohle není žádný zženštilý módní výstřelek, ale zcela seriózní ostré náčiní. Z nuly na sto vystřelí tahle kapesní raketa za 4,2 s a maximální rychlost je omezena na obligátních 250 km/h. Tohle vypadá na velmi zajímavé svezení a tajně doufáme, že se někdy podíváme za volant.

Lexus IS 500 F Sport Performance

Posledním do party ostrých novinek je Lexus IS 500 F Sport Performance. Řekněme, že je to taková japonská odpověď na BMW M3. O pohon tohoto přitažlivého Lexusu se stará osvědčený atmosférický osmiválec s pěti litry objemu. Pokud jste již měli někdy čest s tímto motorovým klenotem, jistě mi dáte za pravdu, že stojí za to, ostatně 480 koní v 7 100 otáčkách hovoří samo za sebe. Zrychlení na stovku zabere 4,5 s a celá síla motoru putuje na zadní kola skrze osmistupňový automat. IS 500 obsahuje balíček Dynamic Handling Package, který v sobě skrývá adaptivní podvozek a samosvorný diferenciál Torsen. Samozřejmostí jsou větší brzdy. Pokud právě rozbíjíte prasátko abyste se podívali, jestli si jej bude moci dovolit, musím vás trochu zchladit. Lexus neplánuje omlazené IS dovážet do Evropy a na tohoto krasavce si tak musíme oficiálně nechat zajít chuť. Pokud však hodláte hledat viníka v Evropské unii a jejích emisních limitech, pak budete plakat na špatném hrobě. Problém je totiž jinde. Lexus prodává v Evropě dostatek hybridů na to, aby si mohl dovolit relativně bez potíží zařadit do své nabídky i tento klenot. IS je však poměrně staré vozidlo (je to stále jen facelift původního auta z roku 2013), které by nedokázalo splnit crash testy na plný počet hvězd. A Lexus si nemůže/nechce dovolit mít v nabídce auto, které nedosáhne na pět hvězd. Výjimečně tak nejsou na vině emise. Pokud však nutně tohle auto potřebujete, jistě to vyřeší nějaký individuální dovoz.

Mercedes-Benz třídy C 

Co si budeme povídat, céčko už potřebovalo novou generaci jako sůl. Nejen že přímí konkurenti nedávno omladili, takže Mercedes trochu ztrácel, prodeje mu ubíral dokonce i konkurent z vlastní stáje. Velice povedený sedan CLA trochu kanibalizoval o třídu větší céčko, a i proto byla potřeba nová generace. Ta přijíždí právě teď. Novinka s kódovým označení W206 stojí na modulární platformě MRA, což značí motor podél a pohon zadních kol. Céčko se opět mezigeneračně trochu zvětšilo, a proto Mercedes přistoupil k implementaci natáčení zadních kol, které by mělo zabezpečit dostatečnou hbitost vozu. Méně radostnou zprávou je fakt, že céčko definitivně přichází o šestiválcové motory, nově si bude muset vystačit se čtyřválci, kterým bude dopomáhat elektřina. Můžeme se tak těšit na plejádu Mild i Plug-in hybridních motorů. Mercedes tvrdí, že na počtu válců již tolik nezáleží a že jeho čtyřválce dokáží zcela nahradit větší šestky. Inu, to posoudíme, až se svezeme, do té doby nám nezbývá než věřit, že Mercedes ví, co dělá.

Největším lákadlem nového „baby Benzu“ tak patrně bude zcela nový interiér. Ten se inspiroval novou třídou S a minimálně na obrázcích vypadá úchvatně. Však posuďte sami. Dominantou je ohromný vertikální displej a Mercedes hodně sází na pokročilou technologickou výbavu v čele s asistenty pro částečně autonomní jízdu. Hračičkové se mohou těšit na věci jako chytré projekční světlomety Digital Lights či velký barevný HUD. Objednávky nového céčka spustí Mercedes již v březnu.

Hyundai Ioniq 5 

Poslední novinkou v tomto týdnu je nový elektromobil od Hyundai. A pokud teď ohrnujete nos, pak zadržte, tohle totiž bude stát za to. Ioniq 5 je opravdu velký (4,63 m) hatchback s gigantickým rozvorem (rovné 3 metry). Hyundai tvrdí, že díky tomu nabídne Ioniq 5 prostor na úrovní o třídu větších vozů. Ve výchozí variantě půjde o zadokolku, za příplatek může mít nový Ioniq pohon všech kol. Pohon jedné nápravy bude zajišťovat elektromotor o výkonu 217 koní, čtyřkolka přidá druhý motor a dalších 90 koní navíc. Baterie budou mít taktéž dvě kapacity, ta menší o velikosti 58 kWh, ta větší se může pochlubit až 72,6 kWh, což zajistí dojezd 470 km. A z praxe víme, že u Hyundai papírové dojezdy elektromobilů poměrně přesně odpovídají i těm reálným. Ioniq 5 stojí na 800V architektuře, takže je možné využít ultrarychlé nabíječky o výkonu až 350 kW. Nabíjení z 10 na 80 procent kapacity tak zabere pouhopouhých 18 minut. Výhodou je možnost táhnout přívěs o váze 1 600 kg, což u elektromobilů nebývá zcela běžné.

Zajímavostí je funkce V2L (Vehicle-to-Load), která umožní vytvořit z Ioniqu takovou malou nabíječku. Z auta tak získáte energii pro nabíjení elektrokola, koloběžky, skútru či campingového vybavení, když na to přijde. Volitelnou položkou výbavy budou solární panely na střeše, které pomohou získat nějakou tu energii navíc k prodloužení dojezdu. Všechno tohle zní dobře, osobně však nejvíc oceňuji povedený retro design, kterým se Hyundai trefil do mého vkusu. Na tohle auto se docela těšíme, první kusy by měly být k dispozici na vybraných trzích již v polovině letošního roku.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

martinus
24. února 2021, 10:47
13

Přestože nejsem ani trochu fanda elektromobility, tak teda Ioniq vypadá peckově.

reagovat
Pólin
24. února 2021, 10:53
2

Ten display v novém Mercedesu C mě docela vyděsil. Jinak se mě to auto fakt líbí, ale ten display mi přijde fakt hodně nebezpečný...stejně jako v Teslách a všude, kde jsou takhle extrémně velké, respektive kde se přes ně ovládají i základní funkce, jako klima atd... upřímně se divím, že to zatím podle všeho moc nepodléhá nějakým regulacím. Docela by mě zajímalo, jestli mám tenhle pocit jen já, nebo je Vás více. Jinak všechny novinky parádní samozřejmě...Porsche je čistý sen a ten Formentor bude perfektní rodinný interceptor:D

reagovat
HeavySmoker
24. února 2021, 11:28
0

Diskusia o nadrozmerných displejoch sa tu už pár krát viedla. Záver by sa dal zhrnúť ako 100 ľudí, 100 chutí. Ale trend je jasný a s klesajúcou cenou LCD panelov a štandardizáciou SW vybavenia bude len zrýchľovať.

riderhenry
24. února 2021, 11:56
0

No když se k tomu přidá absence šestiválců, skoro se chce tomu novému Céčku spíš rovnou ze startu zamávat i na rozloučenou :D

Avex
24. února 2021, 15:22
1

Nah, prodávat se bude hodně. Těch co kupujou Cčko v AMG moc neni, je to spíš firemní/leasing auto.

riderhenry
24. února 2021, 15:54
0

Však to je jasné, bylo to myšleno s nadsázkou. Na druhou stranu není to tak dávno, co si člověk koupil tohle auto s 6.2 V8 :(

Bu
Bubak.cz
24. února 2021, 16:47
0

Ovládání základních věcí, jako je klima, atd, by pro mě byl showstopper.
Nevidím nikde ani volič převodovky. To je jako páčka na volantu, nebo taky přes displej? :-)

Pólin
24. února 2021, 19:05
0

Za me taky... z vlastni zkusenosti... jeto desne nebezpecne... v praci mame jednoho Rr evoque a nez si nastavim klimatizaci, tak jaou to stovky metru ujetych po slepu... clovek musi zkontrolovat zdali nastavuje teplotu, nebo vyhtivani/ventilaci sedacek... fakt apatenka za mne...

Autíčkový Jelen
24. února 2021, 20:24
0

Pro Bubáka...volič převodovky je u mercedesů už tak poslední 15 let skoro výhradně páčka na sloupku řízení.

Tady u tohoto systému není ovládání klimatizace aspoň utopené v podmenu ale přítomné prakticky vždy na obrazovce. A dosti se to dá obejít hlasovými povely. Souhlasím ale, že fyzická tlačítka by byla asi lepší a bezpečnější řešení.

Bu
Bubak.cz
24. února 2021, 20:31
0

díky, už jsem to po podrobným prozkoumání našel (https://media.autoexpress.co.uk/image/private/s--JsDXewIP--/f_auto,[email protected]/v1614072484/autoexpress/2021/02/Mercedes%20C-Class%202021-24.jpg celá galerie https://www.autoexpress.co.uk/mercedes/c-class/354353/new-2021-mercedes-c-class-gets-sporty-image-and-s-class-tech-pictures). S mercedesy nemám praktický zkušenosti, a na fotkách z dálky jsem automaticky předpokládal že je pravá páčka na stěrače. Ty jsou hádám otočnej kolík na levé páčce

Sedrik
24. února 2021, 11:12
0

Ten Ioniq vypadá fakt dobře.

Včera jsem koukal na nějaká vide o novém Cčku a i AMG verze bude prý mít (zatím nepotvrzeno) 4válec (ten, co je v A45). To je docela skok z V8 biturbo na I4... Minimálně zvuk asi nebude to pravé (ačkoliv a45 zní dost dobře - není to ale v8 rumble)

reagovat
krab
24. února 2021, 11:37
-2

tak to abych si pospíšil... nadělal nějaký "přesčasy" a vyměnil fofrem naše obstarožní laciný X3 za kombík 63 AMG T, který jsem chtěl původně, ale holt nebyly zlaťáky :-D ... rychle než je zdražej. Atmosférickej V8 6.2 už asi v týhle automobilový třídě nikdy znova nebude

speedfred
24. února 2021, 12:51
0

Ešte je tu možnosť X3 za X3 M, to sa mi celkom páči.

Sedrik
24. února 2021, 16:50
0

Krab: tak já si vždycky říkal, že pokud bych chtěl okusit pravé AMG, tak se budu koukat sem

Mercedes-Benz C 63 AMG Estate Edition 507

St
Staromil
26. února 2021, 17:25
0

...právě jsem si trochu poslintal košili...:-))...samozřejmě jen v pozici snílka....

BigBen
24. února 2021, 11:22
4

Hyundai Ioniq 5 vypadá dost použitelně a design taky neni k zahození. Když si vzpomenu jak vypadaly Hyundaie před 20 lety, tak myslím, že udělali obrovský vývojový skok.

reagovat
Ronoath
24. února 2021, 11:30
0

Hyundai sice vypadá hezky, ale při zmínce o velkém hatchbacku mě okamžitě napadnou neúspěšné pokusy jako Opel Signum, Renautl VelSatis, Mercedes třídy R a poslední Fiat Croma.

Fakt jsem zvědav, zda sázka na elektromobilitu pomůže k proražení cesty tam, kde výše zmínění byli neúspěšní.

reagovat
beastar
24. února 2021, 11:31
3

Formentor vypadá docela solidně. Takový ostře řezaný Macan:) A jako zrychlení hmm.

reagovat
Ju
Junior
24. února 2021, 16:16
3

A hlavně tomu dali nějakej zajímavej motor.

Pólin
24. února 2021, 19:00
0

Ten petihrnek je fakt moc zajimavy... obvykle to ma fajn zvuk...a tady teda i hromadu koni

beastar
25. února 2021, 15:40
0

Já jsem hlavně rád že po těch všech kecech a slovech. Divadlo kolem brandu Cupra utichlo a jsou vidět i výsledky. Nutno dodat, že se více méně slibům dostálo. A ano motor dali takový jaký mohli. V podstatě to nej. To snad u těch menších značek zůstane, že alespoň sem dostanou i velký hráči akčnější techniku.

Někdy je dobrý vykročit mimo mainstream. Kdyby se jim ještě povedlo vyladit podvozky a režimy alespoň jako u Audi bude to skvělý. No a samostatné téma je cena.

Ju
Junior
25. února 2021, 22:57
0

A jak víš, z ceny jsem moc neskakal. Cupra se zatím jeví drahá.
Samozřejmě, já jsem "extrémní kupec". Což na spoustu věcí sere, narozdil od mainstream zákazníka.
Ale v mých očích (hlavně očích otce, co ho teď už vzhledem k věku chytly záda, ale nepustil mladý duch, takže aktuálně SUV s výkonem a "emocema" poptává) ten Cupra SUV věc nesmí cenou atakovat Durango R/T, který prostě má tu V8...

beastar
26. února 2021, 09:24
2

Jasně a mě je zrovna V8 úplně u prdele a Durango bych si pro zbytek kvalit asi nekoupil. Reálně je to moc velký, moc zbytečně neobratný. Takový věci bych si nekupoval kvůli motoru. Ta Cupra vypadá že je ještě velikostně GLC, X4 a podobná parta a tam se dá mluvit o nějaký jakoby skutečně vzniknuvší kategorii "sportovní" SUV. Je to nesmysl, ale je to rychlý, obratný a módní. Tam bych zařadil i Stelvio, Macan a Levante...

Čili Durango je pro mě sprostý slovo. O tom bych přemýšlel místo Rangera ke koním možná:D

Ju
Junior
26. února 2021, 10:35
0

Dyť my sme duší jezeďáci

MB
MBMB
24. února 2021, 11:38
1

Už stávající modely od Hyundai/Kia patřily mezi nejúspornější, ne příliš drahé na poměry elektromobilů. Tak jsem byl velmi zvědav na tento jejich první dedikovaný elektromobil na samostatné platformě a nejsem zklamán. Dobře prostorově řešené, špičkové parametry a i zajímavé vychytávky. Ještě je potřeba počkat na cenu, aby to bylo možné zasadit do kontextu.

reagovat
Sa
Sato
24. února 2021, 13:27
3

ISF oproti prvej generáciu neprináša papierovo nič nové, ale aj tak by som ho fakt chcel. Tie crash testy mi prídu zvláštne, akože klasické ISko je v poho ale toto nie?

Elektromobil: 330km za 18 minút, to znie ako hodne dobre, len tých 350kw... to znamená že menej ako 3000 súčastne nabíjajúcich sa elektromobilov vycucne celý blok Temelínu :) Chce to nové vyrovnávacie zdroje. Pozerám, že Dlouhé stráně majú 2×325 MW, to by šlo, stačí ich namnožiť.

reagovat
HeavySmoker
24. února 2021, 14:23
1

Bežné IS si prešlo testami podľa noriem z roku 2013 s výsledkom 5* a pretestovanie nie je nutné až do uvedenia nového modelu. Testy sú ale prísnejšie, takže to isté auto by dnes neobstálo tak dobre. Ani ISF ani bežné IS už v EÚ nebude v predaji.

Be
Beran
25. února 2021, 08:56
0

Ono to neni tak jednoduche. Kdyz ENCAP udeli hvezdy, tak ty neplati neomezene. Tusim 6 let, ale jistej si nejsem. Pak muze kdokoliv privezt auta, zaplatit zkousky a nechat znovu udelit hvezdy.
Ale existuje i japonsky NCAP. Tam predpokladam IS bylo vyvinuto na jejich obdobu 5 hvezd. A divim se, ze to nedokazou preklopit na evropskych 5 hvezd. Ale rozdil mezi evropskymy a japonskymi pozadavky, se mi kvuli tomu zkoumat nechce :-)
BTW: tyhle NCAPy jsou spotrebitelske testy a je presnejsi rikal protokol. Predpisy jsou homologacni a to je neco jineho.

St
Staromil
26. února 2021, 17:33
0

Trochu hádám, ale že by za tím byla třeba ochrana chodců, která je přeci u tak sportovně laděného a rychlého auta strašně důležitá....často se s tím dnešní vozy v Evropě potýkají, ne? ...přeci by ty chodce takové auto sráželo v ještě větší rychlosti, než auto běžné, a to se nesmí dopustit...:-)))... Ale jo, i jinak se to stále spřísňuje...

Be
Beran
26. února 2021, 20:47
0

Tak zrovna ochrana chodcu se od roku 2013 do dneska tak moc nezmenila. A chodce chrani EU, japonci, cina, korea, australie a NZ, indie... krom ameriky skoro kazdy.

FidoBlack
25. února 2021, 14:51
1

Ještě mi tu chybí Gordon Murray T50.s Nikki Lauda, pro mě jako nadšence závodního náčiní skvěle vypadající auto ještě na počest mistra Laudy :)

reagovat
RBMK
26. února 2021, 10:14
1

Ten elektromobil se už docela blíží použitelnosti. Půjde to nějak nabíjet za jízdy z elektrocentrály na vozíku?

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Dodge B F30 Sportsman Traveler 1979
Dodge B F30 Sportsman Traveler

1979 rok výroby
142 koní výkon
5 218 ccm objem

Ford Gran Torino GT fastback 1972
Ford Gran Torino GT fastback

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Chevrolet Camaro Targa 1978
Chevrolet Camaro Targa

1978 rok výroby
180 koní výkon
5 000 ccm objem

Ford Thunderbird  1971
Ford Thunderbird

1971 rok výroby
500 koní výkon
7 000 ccm objem

Dodge Ram Charger  1982
Dodge Ram Charger

1982 rok výroby
105 koní výkon
5 200 ccm objem