načítám data...

Za volantem: Chevrolet Corvette C5 - lidový supersport

Hřmící vrchol amerických sportovních vozů je úchvatné auto a po krátkém rande na okreskách jsem asi podlehl...

zobrazit celou galeriiRecenze & testy: Za volantem: Chevrolet Corvette C5 - lidový supersport

Pro Corvette už mám pár let slabost a pro C5 zvlášť. Určitě za tím stojí doba jejího vzniku a mé mládí – Need for Speed III bylo pro moji generaci stěžejní záležitostí a prohánět C5 v Rocky Pass nebo Atlantice bylo tou nejlepší částí školního týdne. Později se k tomu přidala averze k posměškům. Určité části automobilových příznivců stačí, že Corvette sice možná má být placatá a sportovní, ale motor disponuje zastaralým rozvodem OHV, přítomna jsou listová pera a poměr zdvihového objemu a výkonu motoru je přímo směšný. Zkrátka cokoli z ameriky patří do jakési homogenní šedé, technicky podřadné a nezatáčející hmoty. A přitom Corvette C5 si ve své době na okruhu neměla nic co vyčítat s Porsche 911, překonávala BMW M3 a příčně umístěné kompozitní listové pero, plnící zároveň funkci stabilizátoru (stabilizátor je ovšem přítomen také), má se svým sourozencem, kterého znáte z traktorových vleček, společný opravdu jen ten název. Small block LS1 náleží do třetí generace této slavné strojovny a je zdviženým prostředníčkem všem konkurenčním “technologicky pokročilým” jednotkám. Možná je konstrukčně dinosaurus, ale výdrží a spolehlivostí překoná několikanásobně prakticky jakýkoli motor konkurentů a jednotky S54B32 nebo Stuttgartskou M96 tím tuplem. Výkonu má stejně, potenciál k úpravám vyšší, dokáže být úsporný a jen tak mimochodem byl celohliníkový motor lehčí než oba zmíněné šestiválce. Pokud mne paměť neklame, byl LS1 pár let tím nejlehčím osmiválcem používaným v sériových automobilech vůbec. A tenhle nepoměr mezi předsudky a realitou mě strašně baví…

Corvette C5 byla vůbec obecně v rámci svého rodu velkým posunem. Z předchůdce na autě nezbylo skoro nic a konstrukce vozu se výrazně zmodernizovala, aby bylo auto lehčí, rychlejší a cílem bylo také výrazně zvýšit tuhost karoserie. C5 se odpoutala od svých předchůdců a naopak z její platformy těžily následující generace C6 a C7. S pohotovostní hmotností 1460 kg se jedná o nejlehčí generaci. Poprvé byla použita koncepce transaxle, došlo k masivnímu nástupu elektroniky a panely karoserie byly k prostorovému rámu lepeny speciálním postupem – což činí opravu havarovaných C5 nákladnou a komplikovanou. Tohle všechno se dnes stále prodává za ceny již od nějakého půl milionu Korun a já teď stojím před tou nízkou rozkročenou věcí a majitel mě pobízí, abych se přesunul za volant.

Ještě než začnu, je fér říct, že tahle konkrétní Corvette je trochu vylepšená. Majitel Petr byl okruhový harcovník už v dobách, kdy sedlal japonskou touge legendu Nissan 200SX a Chevy by v sériové podobě relativně měkkého gétéčka neplnil zcela jeho požadavky. V podbězích tak jsou tlumiče od Bilsteinu, gumové silentbloky v ramenech jsou nahrazeny tvrdšími polyuretanovými alternativami, přibyl chladič oleje a brzdy pocházejí od mistra Pavlíčka – jména známého mnoha lidem, kteří řešili vylepšení brzdové soustavy na svém autě. Namísto jemné kožené sedačky můj zadek propadá do červené skořepiny a na kolech jsou obuty semislicky.

Když nasednete do něčeho tak rozpláclého, čemu navíc pod kapotou hřmí poctivá velkolitrážní V8, automaticky to ve vás vzbudí nějaký ten respekt (pokud tedy denně nestřídáte F50 za Carreru GT). Moje setkání s černou krasavicí je umocněno ještě jednou vzpomínkou. Jsme u Ostrovačic a přesně v těchto místech jsem byl před lety trochu pokousán osmiválcovým F-Typem. První chvíle za volantem tedy po pedálech spíš jen jemně našlapuji, abych náhodou krakena nerozdráždil příliš nepatřičně. Osmiválec i tak skrze koncový tlumič Borla sytí okolí něčím, co se podobá hrdelnímu řevu godzilly. Jenže vším ostatním Vette předstírá, že je kamarádka. Od začátku působí důvěrně a čitelně. Velký volant má kolem středu kousíček mrtvé zóny, ale jakmile na kola začne působit trochu laterální síly, ihned řízení pustí do vašich prstů vyvážený odpor a slušný datový tok. Vše je velmi analogové a také chlapsky tuhé. Spojka pochází z vrcholné specifikace Z06 a klade solidní odpor. Stejně tak páka převodovky Borg Warner T-56 vyžaduje, aby ji v drahách přesouvala rozhodná a pevná ruka. Ostatně, přenáší 483 plnotučných Newtonmetrů, takže tady nelze používat nějaké hůlky na suši. Okresku, po které jedeme, vidím poprvé v životě a z příkop trčí metrová tráva, která schová hejno cyklistů jako nic – žádná střelba se tedy konat nebude, přesto je čas to zašlápnout.

První myšlenka? Miluju small block. Jeho lineární charakteristika a přirozená síla jsou nakažlivé. Už z dřívější zkušenosti vím, že rozjíždět se dá na trojku, popojíždět na 900 otáček a řadit moc netřeba, protože zmíněný třetí rychlostní stupeň reálně pobere všechno od 50 do 180, takže vlastně celou okresku. Ale to by nebylo ono. A navíc bych se ochudil o vývoj mechanického hřmění, které se z hlubokých rezonancí nízkých otáček mění nad pěti tisíci v ryk keltské jízdy. Ten výfuk je HLASITÝ. MOC! Až z toho naskakuje husí kůže. Překvapením je, že razantní start se zařazenou jedničkou neznamená žádnou divočinu, ale plynulý rozjezd s výraznou akcelerací – je znát, že tohle auto je okruhová cvička a je laděno na grip a dobré časy. Brno za 2:25 je toho velice dobrým důkazem.

Jenže než bych si tohle všechno stihnul přehrát v hlavě, je čas řadit dvojku a ta tam po rychlém direktu řadící pákou zapluje zcela přirozeně, což bych při výkonových parametrech auta ne úplně čekal. Opáčko, ke slovu se hlásí trojka a  po pár vteřinách už jedeme….  rychle…. :-) Po pravdě jsem před výjezdem čekal trochu boj, ale tohle je jednoznačná spolupráce. Vette vážně není bestie, ale kámoš. Podvozek se na záplatách okresky třetí třídy projevuje docela neposedně, je třeba neustálých drobných korekcí – to asi to tvrdší uložení a sportovní geometrie – ale rozhodit se nenechá. Dlouhý čumák se do zatáček vrhá s nadšením, které bych u tak rozložitého auta neočekával, po překonání drobné mrtvé zóny kolem středu Vette začne vehementně zatáčet a dvojité lichoběžníky vpředu i zadní náprava spočívající na svém vlastním subrámu jakoby říkaly – tohle je jako všechno frajere?

Silnice po kterých jezdíme jsou obyčejné sprosté dvojky a trojky a já si uvědomuji, že C5 se pocitově chová jako menší auto. Často jsem slýchal, že je na okresku až příliš široká a moc se na ni nehodí. Pravda, má skoro 1,9 metru a výhled přes stoupající linky blatníků končící vyklopenými mrkačkami je bez přehánění tou nejimpozantnější věcí, kterou jsem mohl kdy zpoza volantu pozorovat, na té úzké silnici ale přesto působí jako menší a mrštnější auto než třeba Nissan 350Z. O vyvážení podvozku tady toho asi moc nepovím, k limitu jsem se na neznámé silnici ani náznakem nepřiblížil a na té známe by to určitě nebylo s prstem v nose. Přesto bych si troufnul tvrdit, že Vette je velice čitelná.

Všechno působí lineárně, předvídatelně a důvěrně. Díky tužšímu podvozku je karoserie černého kupé neustále pod kontrolou, záď pod plynem pocitově jemňoulince ujíždí a pomáhá utahovat oblouky a celé to dohromady přímo vybízí, aby se brzdné body posunuly dále k zatáčce, nájezdy byly agresivnější a výjezdy mnohem dříve pod plynem.  A k tomu si připočtěte permanentní produkci endorfinů jen díky hřmotu LSka za přední nápravou.

Corvette se jednoznačně zařadila mezi auta, ze kterých se mi nechtělo ven. A vysoká pevná bočnice skořepiny byla jen jedním z důvodů. Na tomto místě bych měl správně dodat, že ztvárnění interiéru asi nepatří zrovna k nejlepším, můžete mi však věřit, že během omezeného času, po který mi byla Vette svěřena, jsem tuto oblast jaksi zapomněl zkoumat a bylo mi to srdečně jedno. Kombinace V8, schopného šasi a hrubé převodovky je jednoduše návyková a já bych toho chtěl zkusit mnohem víc než pár desítek kilometrů v neznámém prostředí. Corvette C5 jsem vždycky bral jako ideální příklad lidového superauta, které je na poměry této třídy dostupné, spolehlivé, oproti konkurenci velmi levně provozovatelné, s ohledem na velikost kufru velmi praktické a s radostí mohu říct, že krom toho i skvěle jezdí. Tohle konkrétní už je navíc nějakou dobu na prodej, majitel se rozhodl pokračovat dál a spadeno má na Exige Sport 410. A tomu, kdo si ji koupí, asi budu trochu závidět… 

Technické údaje

Motor: atmosférický vidlicový osmiválec OHV 5 666 ccm
Výkon: 253 kW, 344 koní / 5 400 ot./min.
Točivý moment: 483 Nm / 4 200 ot./min
Převodovka: šestistupňová manuální
Maximální rychlost: 281 km/h
Zrychlení 0–100 km/h: 4,8 s 
Průměrná spotřeba (udávaná): 12,8 l/100 km 
Cena na trhu (Corvette C5): zhruba 500 – 750 tisíc Kč.

 

 


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Ronoath
28. května 2019, 12:03
0

Paráda! Jak je možné, že jsme hráli stejné hry:-)

Taky jsem měl rád C5, a ještě raději bych se s ní svezl. Čím to je, že s auťáky, které znám z NfS 3 bych se nejraději projel všemi, a z nových supersportů mě nic neláká?

reagovat
Mazy_CZ
28. května 2019, 12:53
0

El Niňo :)

BubaaCZek
29. května 2019, 00:55
0

No to byla potvora :)

krab
28. května 2019, 12:16
0

Paráda, jeden z nejzajímavějších článků poslední doby a ta nabídka na Corvette C5 je hozená rukavice...
Jednou jsem tuhle konkrétní viděl v Mostě, hezky mu to jelo :)

Zajímavý by bylo zjistit i jak jezdí standartní auto. Každopádně s těmi předsudky k US cars, to jsem trochu ta potrefená husa, protože dřív mě to nebralo vůbec, dneska na to koukám už zas daleko realističtějším pohledem. Model C6 a ten nejnovější specielně se mi totiž docela fakt i líbí, ale ještě jsem se v žádným nesvezl...

reagovat
gramo
28. května 2019, 12:31
2

Ke zrychlení 12,8 bych čekal spotřebu tak 4,5. Anebo naopak :)

reagovat
Tomáš Trýska
28. května 2019, 12:49
1

Asi tak.
Jinak nechápu, jak tady (ne)funguje palec nahoru. Z nuly vyrobil -1 a přesto svítí :-D

gramo
28. května 2019, 13:01
0

Třeba jsem ve stejnou chvíli stihl dostat 2 palce dolů od těch, kteří si to přečetli po opravě nebo za to, že jsem netrefil těch 4,8 :)

Tomáš Vavrečka
28. května 2019, 13:18
0

byla tam chyba, opraveno.

beastar
28. května 2019, 13:29
3

Hmm dobrý. Tohle auto sem už potkal. S majitelem se neznám. Nicméně líbí se mi jak to je polazený tak akorát. Žádný zbytečný pitominky. Je to ucelený. Jízda popsána si myslím velice umně. Kdo by chtěl bezvadný auto na okruhy na který nepotřebuje plaťák a sebou tým 20 lidí. Tak myslím právě našel auto pro sebe.

A poznámečka skromná. Úplně všechno působí agilněji na okresce jak 350z. Snad včetně M5e39:))

reagovat
Valfar
28. května 2019, 13:58
0

Pěkný článek, byť asi vznikl primárně za účelem uspíšení prodeje. Ale proč ne, zážitků zpoza volantu takových skvostů není nikdy dost. Koukal jsem na ten inzerát a za půl míče je to asi dobrý kauf (pokud jste na Ameriky), někomu udělá snad už brzy radost.

Příliš se mi nelíbí ale to přehnaně exaltované vychvalování standardní Corvetty C5 a amerických konstrukčních postupů. Chápu, že autor to záměrně pojal takhle vypjatě, aby rázně zavřel hubu různým Pepíkům, kteří šmahem odsuzují všechny US cars... Jenže - z výčtu modifikací testovaného auta (viz inzerát) je zřejmé, že jeho chování nemá se základem zhola nic společného, takže možnost jakéhokoliv zobecnění je přesně nula. Tohle auto je zkrátka úplný unikát, ledaže by si někdo postavil úplně to samé. A pokud jde o ta konstrukční řešení - ano, OHV je opravdu zastaralé a horší řešení než DOHC. Do celkových schopností motoru samozřejmě promlouvá milion faktorů, takže samo o sobě OHV méněcenný motor nedělá, ale to je tak vše, co k tomu jde říci. Listové péro, i když se dá naštorc a vyrobí z jiného materiálu, je samozřejmě stále listové péro, neplatí, že zůstane jen název. A samozřejmě není náhoda, že se u C5tek ta péra pro závodní účely často vyhazovala a nahrazovala konvenčním řešením s tlumiči a vinutými pružinami - mrkněte se na aftermarket nabídku podvozků pro C5 a americká fóra. Pokud jde o spolehlivost - věřím, že small block vydrží hodně, ale to ta vysmívaná S54ka taky a je to i v mnoha dalších směrech naprostý masterpiece. A naposledy - odkud se berou ty okruhové časy, ve kterých to sériová C5 natírá sériové E46 M3? Já toho moc nenašel, ale třeba na Nordschleife by údajně měl být rychlejší ten bavorák. Neříkám, že to z Vette dělá nějak podřadné auto, je to samozřejmě fantastická kára, ale zároveň nemá moc cenu, pokud se opovržení k americkým autům otrocky překlopí k jejich glorifikování.

reagovat
Matěj Podhorský
28. května 2019, 14:18
1

:D tak tomu říkám pochvala, říct, že článek vznikl primárně za uspíšením prodeje :D

Valfar
28. května 2019, 14:25
0

A nebylo to tak, že majitel chtěl urychlit prodej, a tak si řekl, že když o tom (asi kamarád) napíše článek na autíčkáře, mohlo by to někoho navnadit? Mě to nijak nepohoršuje.

Matěj Podhorský
28. května 2019, 14:29
1

To samozřejmě vždy rádi uděláme, když vidíme auto, který za to stojí, a můžeme ho doporučit. Tohle bylo ale spíš o tom, že to byla dost možná poslední šance daný kousek recenzovat, než se prodá :)

beastar
28. května 2019, 14:30
3

Pravda je že c5 není zdaleka technicky tak daleko jako c6, která už opravdu dokazuje kvality. I přítomností mezi smetánkou časů na Nordschleife. Kde se z06 ocitá mezi 911gt3, sl65amg, m5competion, cat superlight a dalšími mnohem dražšími vehikly.

Nicméně je logický že majitel udělal úpravy na okruh. Ono totiž 90% aut je v základu když to myslíš s ježděním vážně na hovno. A vette c5 fakt není výrobcem zamýšlený jako auto primárně pro okruhy. A napsat, že v základu to je vlastně docela špatný:D To chce víc arogance, než rozumu. Mimochodem jako ojetina je to za skvělý peníze... Podobně třeba m5, nebo 911 dobovou fakt nekoupíš. A Tomáš tam přiznává, že jel desítky km.... Tzn je to o zážitku a ne o tom srovnávat technickou úroveň s imaginární konkurencí.

Pe
PeteC5
28. května 2019, 15:23
2

Když jsem loni nabídnul autíčkaři.cz možnost svezení, auto tuším ještě na prodej nebylo. Zajímal mě objektivní názor na auto od "vyježděného" člověka a článek na památku zkrátka potěší. Konstalace pro svezení nastala až teď, kdy je auto v inzerci. Vavris imho odvedl skvělou práci a během pár km si auto slušně "načetl" :D Pokud text osloví nějakého trackday nadšence natolik, že o auto projeví zájem, bude to jen příjemný bonus. Já s prodejem nespěchám a za další sezónu s Vette se určitě zlobit nebudu ;)

beastar
28. května 2019, 15:42
1

Za každýho podobnýho člověka palec nahoru.Nic osobního proti Valfar jen vyjádřil svůj názor. Nicméně moje zkušenost velí, že článek je rozhodně v pohodě. A v podstatě každý článek o bazarovém autě bývá o autě na prodej. Protože.... buď to půjčuje bazar, prodejce nebo majitel. Bohužel půjčovnu supersportů pro novináře jsem ještě neotevřel. Až se to vyplatí určitě to udělám. Do té doby zaplať pán bůh, že jsou auta majitelů. A i ta na případný prodej.

Tomáš Vavrečka
28. května 2019, 16:54
0

Takhle... článek primárně vznikl za účelem projetí se v Corvette, odkaz na inzerát je něco, co beru jako férový revanš za vyzkoušení nevšední placky.

Glorifikace... když si to po sobě čtu, tak hele, asi trochu jo. :-) Jenže já jsem emocionálně založený člověk, lehko se nadchnu a stejně lehko něco začnu nesnášet. Corvette vyvolává nadšení. Už jen za panorama kapoty a zvukový doprovod LS si to zaslouží. Ten obhroublý exotický projev se mi prostě líbil. M3 i 911 jsou jistě komplexnější a sofistikovanější auta, ale dle mě za podobnou cenu nabízejí plošší zážitek (tím neříkám že pro mnohé to nebude zážitek lepší) - ano, otázkou je, jak bych byl nadšen ze sériové Vette... Nedokážu odpovědět :-)

A tady se oslím můstkem dostáváme k unikátním úpravám. Nevím, mi to teda spíš přijde, že tlumiče, siláče a muffler jsou jednoduché záležitosti za "pár tisíc".
Co se týče OHV atd., viz. výše - nepopírám, že konkurence je sofistkovanější. Ale reálné přínosy to má konkrétně jaké? Pokud se člověk spokojí s vědomím, že má motor montovaný do pickupů a že na otáčkoměru nebude ručička lízat číslo 8, vidím , že LS v ničem nezaostává a naopak nabízí nepřekonatelný trumf provozních nákladů. Mimochodem, právě díky jednoduchému OHV je ten motor tak kompaktní a lehký. Ad listové pero a pružiny - nebude to u těch závodních aut spíše tím, že klasické řešení lze snáze přenastavovat, takže se tam prostě prásknou coilovery? Když se na tu kompozitní věc podívám, nepřipadá mi, že to je nějaké low cost řešení, které použili proto, že jim na skladu zbylo ze starých GMC...

Valfar
28. května 2019, 23:42
0

Ok, beru, že článek s prodejem nijak nesouvisí, ale opakuju, že i kdyby jo, tak mě to absolutně neuráží. Asi jsem to zformuloval blbě, takže to vypadá, že tím chci článek nějak shodit, ale tak to vůbec není, článek je opravdu dobrý a já ho slupl jako malinu. A že jsem si zapolemizoval s vynášením oldskool amerických řešení do nebes není na škodu, každý dobrý text by měl vyvolávat aspoň malý konflikt. ;)

Když už se ale o tom recenzování aut na prodej bavíme, nedá mi to nevzpomenout kamaráda, který se testováním aut přiživuje a jeho zkušenosti nejsou zrovna ukázkou profesionální práce - v podstatě se akorát domlouvá s bazary, že si půjčí nějaké zajímavé auto, to pak pár dnů brutálně huntuje, vystřídají se v něm všichni kamarádi od Aše po Těšín (včetně mě, děkuji pěkně :)) a po odevzdání klíčků napíše krátký oslavný textík, z čehož má bazarista píár a naději na rychlejší otočení dotčeného auta. Na autíčkáři se, pokud vím, takové články snad neobjevují a ani v nejmenším bych z toho nepodezříval zrovna text, pod kterým diskutujeme, ale faktem je, že český internet je takových autotestů celkem plný.

Ale zpátky k Vette - Vavris má pravdu, že třeba péra nejsou ani tak příkladem ojebávání auta, jako spíš tvrdošíjného trvání na původních a pro model charakteristických řešeních. Věřím, že na C5ce fungují výborně, byť obecně parametrů špičkových klasických podvozků nedosahují. Mimochodem tahle diskuze mě přivedla k jednomu staršímu článku, kde se popisu per u Corvetty zevrubně věnují a ta z toho rozhodně nevychází špatně - https://www.autoweb.cz/konstrukce-podvozku-dil-3-odpor-k-deformaci/. Třeba bych si přece jen měl zkorigovat předsudky. ;)

K OHV vs. DOHC - tam je to myslím jasné, DOHC jsou (obecně) točivější, díky víceventilovému rozvodu, který se dá navíc vylepšovat různým variabilním časováním a zdvihem, mají lépe zvládnutý plnění i výfuk atd. Docela dobře to popisují na ACZ, ačkoliv 99 % tamních článků je jinak úplný škvár - https://www.auto.cz/rozvod-ohv-v-evrope-uz-skoro-nenajdete-v-usa-ale-zije-z-dobrych-duvodu-125970

Ad úpravy testovaného kousku - možná nestály majlant, ale na jejich dramatickém vlivu na chování vozu si stojím, a to jsem s tím nikdy nejel. Vsadím se, že se sériovou C5 na normálních gumách to bude zase úplně jiný zážitek. Byť určitě ne špatný, pořád to je v podstatě supersport. Ale někdo se musel postavit na obranu pevnosti Evropa, ne? :)

riderhenry
29. května 2019, 00:13
0

Nejlepší argument pro LS je, že se často dává do toho auta, o kterém se nesmíme moc bavit :D Článek se mi líbí moc, trochu to člověku oživí ty vzpomínky na starší testy (pro mě asi hlavně) C6. Která sice podle předpokladů neměla, ale i tak drtila kde co. Možná by se mi líbilo trochu víc rozvést třeba reálné provozní náklady a celkově soužití s autem u nás. Tam by teprve mohly zaznít ty nejzajímavější argumenty, které Vette ještě víc vynesou do nebes. Sám bych nejraději dávno koupil desetiválcovou M5 (nebo možná pro bezdětné jako bližšího konkurenta M6) a jezdil s ní s dětmi po výletech, ale i když to auto může člověk koupit už i za celkem podobné peníze, provozovat asi těžko...

Nejvíc mě dostala hmotnost - to bych určitě nehádal! O cca 150 kg lehčí, než M3 E90, o M6 nemluvě... Fakt bych nečekal, že váhově bude srovnatelná s 911 nebo 135i.

Pe
PeteC5
29. května 2019, 13:21
3

Rád se podělím o zkušenosti z téměř 7letého provozu. Jak zaznělo v článku, přesedlával jsem z 200SX S13 "vyhoněné" na cca 300hp a nevynikající přílišnou spolehlivostí. Při každém trackdayi jsem měl stres, že se něco podělá. Vette proto byla volba hlavou - předimenzovaný motor na daný výkon, placka, rozumná hmotnost, solidní základ slibující mnohé pouze se základními úpravami. Tato teorie se potvrdila časem v Brně 2:35 v sériovém stavu se 7 let starými UHP :)
Ročně dám v průměru 6-8 1/2h session na okruhu, nejezdím žádné závody, vytrvaláky atd.
Náklady za sezónu:
-každoroční jarní výměna oleje a brzdovky cca 4 000,-
-1-2 sady předních desek od Pavlíčka, takže max 5 000,-
-zadní desky se sjíždí minimálně, řekněme tedy 1 000,-
-kotouče od Pavlíčka jezdím už třetí sezónu, takže dejme tomu 3 000,-
-semislick Federal FZ201, R888R nebo podobné předek (R17) cca 4500,- / ks, zadek (R18) cca 7000,-/ks, výdrž cca 2 sezóny, takže 12 000,- (nebo jeté sliky od nějakého závodního týmu a pak se bavíme v řádu stokorun)
-běžné "nezávodní" spotřební věci jsou z USA (https://www.rockauto.com/en/catalog/chevrolet,1998,corvette,5.7l+v8,1303580 atd.) za pár korun takže je nepočítám.

Závady
-převodovka - závada způsobená špatných uchycením převodovky. Podařilo se mi sehnat druhou s nájezdem 50tis. km, kterou si chlapík schovával v garáži "na horší časy". Řadí opravdu hezky a pro klid duše je za příplatek k dispozici repasovaná původní.
-jinak drobnosti typu čidlo tlaku oleje, díky cenám v USA žádné drama
-aktuálně řeším prolínající steering rack, před prodejem bude vyměněno za komplet repasované řízení (z USA do 10 tis kč).

Co se týče použití a soužití, hlavně díky výfuku to není auto na delší výlety, spíše na krátší projížďky nebo okruh. Opět, výfuk lze pořešit za pár tisíc - je vyměněna pouze zadní část - a mít relativně komfortní sporťák i na delší roadtripy. Podvozek není tak tvrdý aby z člověka vytřásl plomby, nicméně čím hladší asfalt, tím větší požitek. Nutno si hlídat různé příčné prahy a spol., díky světlé výšce není problém škrtnout tam kde by v normálním autě člověk ani nezpomalil. Šířka většinou nepředstavuje problém. Auto je 100% spolehlivé, nikdy mě nikde nenechalo (kromě příhody s převodovkou).
Tím bych to uzavřel než budu osočen, že tu z toho dělám druhý inzerát :) Vážní zájemci ať se klidně ozvou, rád o autě pokecám, svezu atd.

ToMyx
29. května 2019, 16:01
0

PeteC5: Skvělé info o soužití a to hned z první ruky!
Ty náklady jsou moc fajn. Hlavně je nutné si uvědomit, že jde o opravdu funkčně upravenou trvanlivou káru!

Pozor na to, moje modrá taky nebyla na prodej a byla tu :-D
Dělal jsem to částečně ze stejného důvodu jako majitel a také proto, že jsem si nebyl jistý, jestli jdu správnou cestou. A jak to tak bývá, nakoplo mě to jít dál.

Exige je úplně jiný vesmír, když jsem ale srovnal ceny nabouchaného Elise a základního Exige (no jasně, protože na to nemám), asi bych sáhl po Elise. Ale tohle jsou kdyby a sny se mají snít :-)
-
Komentář upraven 29. 5. 2019, 16:07:41

re
redmex
30. května 2019, 09:26
2

@Valfar: OHV teoreticky moze mat aj 16v rozvod, len to velmi nedava zmysel. Hlavnym problemom je, ze ventily su ovladane tickami od vackovej hriadele a tie su tazke a teda je nemozne dosiahnut s nimi naozaj vysoke otacky. Taktiez je tam problem s tepelnou roztaznostou a volami, kedze tycky su relativne dlhe.
Vyhodou je prave nizka kontrukcna vyska motoru, kedze vacky nie su nad hlavou a teda aj nizsie tazisko.

Inak OHV je klasika z Favoritov a Felicii a tam to dokazalo tocit aj 8000+ otacok, len samozrejme rovnako upravene DOHC so 16v toci 10000+.
Otacky, ale vlastne vobec nie su problem v pripade velkeho 6 litroveho motora, ze. Tam stale nie je problem dolovat 500-600 koni aj s OHV a to snad staci kazdemu :D
V kombinacii s celohlinikovou konstrukciou a transaxle bude rozlozenie vahy a tazisko vyrazne lepsie ako pri liatinovom radovom 6 valci z Mnichova ;)

Tomáš Vavrečka
30. května 2019, 10:08
0

...tady se sluší doplnit, že ten R6 z Mnichova rozhodně není litinový :-)

sk
skretik
30. května 2019, 10:44
0

Given that other current BMW “sixes” have an aluminum block with cast-iron cylinder liners, it may be surprising that the S54 M3 engine has a cast-iron block. Why?

Compactness is the primary reason. An aluminum block’s cylinder liners take up space; with liners it would not have been possible to achieve the engine’s 3.2-liter displacement without lengthening the block. The second reason is strength. Given that this engine develops a fully 333 hp from 3.2 liters – significantly over 100 hp per liter – its internal stresses are immense.

google říká (pro nastrojenej motor, ale nevim jiste jestli s/bez naplni)
LS1 - 200kg
S54 - 150kg

sk
skretik
30. května 2019, 10:53
0

google + nicnerikajici casy z Nymburkringu ...

7:56 Chevrolet Corvette C5 Z06 - Dave Hill
8:40 Chevrolet Corvette C5 (automatic) - Sport Auto

7:50 BMW M3 CSL - Sport Auto
8:22 BMW M3 E46 - Sport Auto

Řešení bude koupit si M3 nebo C5 a najít si kamaráda s tím druhým autem prostě se bavit zjišťováním který je rychlejší a lepčejší všude možně .... hmmm nedala by se na to třeba čerpat dotace z EU ?

Tomáš Vavrečka
30. května 2019, 11:17
0

oj, to jsem teda nevzdělanec

sk
skretik
30. května 2019, 11:50
0

mě se to nejdřív taky nezdálo, protože M54 jsou prostě celohliníky a S54 vychází z něj, no ne snad ?!
... ale jal jsem se hledat (původně jsem byl na tvojí straně, ale ten google, to je zmrd :D )

PS:
7:47 Porsche 911 GT3 RS (996) - Sport Auto
7:56 Porsche 911 Turbo (996) - Sport Auto
7:59 Porsche 911 Carrera S (996) - Walter Röhrl

re
redmex
31. května 2019, 10:14
0

Na druhej strane, ja som vedla ak sedi ta hmotnost. Tenkostenny liatinovy blok je v tomto pripade vcelku lahky :)

Problem dlzky bloku ale ostane, R6 pozdlzne asi ani neide umiestnit cely za prednu napravu. Teda ak ma ostat 4 miestna karoseria...

Ona ta Corvette C5 nevyuziva potencial motora dany objemom. C6 je tu ohromny posun, kde zakladne naladenie je na urovni C5 Z06 (~400 koni), Z06 sa posunula o triedu dalej (500 +koni) a ZR1 o dalsiu (600+ koni). Tym v podstate odskocila moznostiam BMW M3 a konkuruju si uz len zakladne verzie.

Tomino
31. května 2019, 12:55
0

Já si právě myslím, že ta hmotnost u S54 je špatně. Vzpomněl jsem si, že jak představili BMW M3 E90, tak se chlubili, že ta V8 je lehčí.

Tak jsem trošku guglil, snad potvrzení faktu:

The S65 weighs 202 kg (445 lb), which is 15 kg (33 lb) less than its S54 straight-6 engine predecessor.

Pe
PeteC5
31. května 2019, 13:15
1

U C5 je 400hp otázkou úprav za 20-30 tisic. Kolik stojí 400hp u M3 E46? :) Tohle je na Vette kouzelné, za 100k z toho člověk udělá auto co dá Brno za 2:25, za 200k 2:15. Které jiné auto do 700 tisíc zajede 2:15?

sp
spooon
28. května 2019, 14:00
0

nikdy sem se o Vette nezajímal, ale opravdu mě udivuje cena. Za takhle, troufnu si říct hezký kousek, jen něco přes půl mio.

Občas sem mrknul na svůj american dream, tedy Viper, a ten je hodně jinde :-D a tak sem žil v podvědomní, že i tahle emerická potvora bude min. milion.

reagovat
Za
Zazaa
28. května 2019, 16:13
0

Americký auta jsou poměrně specifický snad o žádných jiných neexistuje tolik mýtů a Legend a zažitých nesmyslů ;-)
Corvetty v základu jsou spíš takové GTcko... Supersport to není. S C5 jsem jsem jel jenom kousíček ale c6 kolem které jsem nějakou dobu kroužil se tak chová.
S tou cenou je to taky otázka. Podle mě to nějak zázračná cena není .... samozřejmě nainvestováno v tom je, ale je jestli to někdo ocení?

reagovat
Knightrider
28. května 2019, 21:05
1

Vavris: A ty sis koupil Miatu. Nu což, tak třeba příště. :-D

reagovat
beastar
29. května 2019, 13:28
0

Fakt že se to nedá srovnávat je ti jistě znám. Na druhou stranu když čtu tady nahoře kolik stojí sezóna s tou krevetou:)) Tak se opar jediného sporťáku který může provozovat běžný člověk rozplývá a miata najednou není tak top.

Knightrider
29. května 2019, 14:34
0

A tobě je jistě známo, že šlo jen o srandu, že? ;-)

beastar
29. května 2019, 14:54
0

Mě je známo mnohé. A mnohé vidím. Třeba to, že si vůbec nepostřehl že s tvou srandou souhlasím;) Tzn prohloubil jsem tvou myšlenku. Vette místo miaty a můžeš jet na party ..

Raspby
29. května 2019, 08:32
0

Paráda a gratulace...tahle Vette toho už v Brně najezdila hodně no :) Ta Amerika má prostě něco do sebe :)

reagovat
beastar
29. května 2019, 14:56
0

Kolik jezdi Brno falesnej boxster 4:44?

Raspby
29. května 2019, 15:21
0

Mysliš MRka? To nevím tam jsem s ní ještě nejel.

beastar
29. května 2019, 16:28
0

Jojo. No škoda. Tam se dost často ukáže ten rozdíl naplno. Jako proč si koupit vette:))

Matěj Podhorský
01. června 2019, 17:35
0

To bude někde tak pod 3 minuty, tipnul bych si.

beastar
01. června 2019, 18:28
0

Fakt pod 3? Já to myslel vážně docela mě to zajímá. Protože a to nepíšu abych jako drsně zamachroval. Některý zejména zakapotovaný auta slabších kubatur (na okruh samozřejmě) mi často přišli na široký trati, delší jako když to vůbec nejede zejména pasáže kde vyjíždíš odněkud a potřebuješ výkon na výjezdu.

Raspby
01. června 2019, 18:44
0

Takhle..s naprosto seriovou Corollou TS jsem tam zajel 2:50...s MRkou vzhledem k její rychlosti v zatáčkách si troufám tvrdit, že by to mohlo být o trochu méně...

Pe
PeteC5
01. června 2019, 20:54
0

Tuším že Kopecký s NA MR2 (gen 2) jezdil kolem 2:40

Rien
02. června 2019, 03:54
0

No, kdyz uz jsem tam s tim kramem byl taky, tak je skoda, ze jsme neudelali fotku motoru pekne vedle sebe:))

reagovat
Tomáš Vavrečka
02. června 2019, 08:52
0

A jak se tam vůbec bastard předvedl? Snědl všecko, co se mu dostalo do cesty?

Matěj Podhorský
02. června 2019, 10:26
0

Hlavně olej, ne? :D

Pe
PeteC5
02. června 2019, 12:39
0

Prej tam padlo 2:26

Rien
02. června 2019, 12:51
5

Ja mel zmereny jen tri kola a z toho bylo nejrychlejsi 2:26 a neco. Ale mel jsem slicky, sice jenom 235 a 10 let stary, ale stejne je to dost rozdil. Jinak jsem tam jel poprvy a libi se mi to mnohem vic nez most, tak se tam snad zas brzo podivam



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Mustang 3.7 V6 2016
Ford Mustang 3.7 V6

2016 rok výroby
227 koní výkon
3 690 ccm objem

Ford Mustang SN 3.8 v6 1993-1998 1993
Ford Mustang SN 3.8 v6 1993-1998

1993 rok výroby
142 koní výkon
3 800 ccm objem

Buick Rendezvous CXL, BK26, KOMBI 2006
Buick Rendezvous CXL, BK26, KOMBI

2006 rok výroby
145 koní výkon
3 499 ccm objem

Citroën XM 3,0 V6 Exclusive 1996
Citroën XM 3,0 V6 Exclusive

1996 rok výroby
167 koní výkon
3 000 ccm objem

Mazda MX-5 Miata - 1,8 kompresor 1990
Mazda MX-5 Miata - 1,8 kompresor

1990 rok výroby
160 koní výkon
1 840 ccm objem