Petr „PeteC5“ Šebesta
| Bydliště | Brno-venkov |
|---|---|
| Registrace | před 6.5 rok. |
| Poslední aktivita | před 5.9 rok. |
| Komentářů u článků | 6 |
| Pozitivních komentářů u článků | 3 |
| Negativních komentářů u článků | 0 |
Posledních 50 komentářů
530i, r.v. 2000 (facelift), najeto přes 360k. Motor má pořád stejně sametový chod, startuje na brnk jak v plus třiceti tak v mínus dvaceti a do nějakých 3500 rpm o něm v podstatě nevíte. A s mpaketem a sportovními pružinami je to i hezké svezení. Vůbec se nedivím fanatickým příznivcům těchto vozů. Problém je koroze, jinak bych si ho jako daily nechal asi nafurt.
Tuším že Kopecký s NA MR2 (gen 2) jezdil kolem 2:40
U C5 je 400hp otázkou úprav za 20-30 tisic. Kolik stojí 400hp u M3 E46? :) Tohle je na Vette kouzelné, za 100k z toho člověk udělá auto co dá Brno za 2:25, za 200k 2:15. Které jiné auto do 700 tisíc zajede 2:15?
Rád se podělím o zkušenosti z téměř 7letého provozu. Jak zaznělo v článku, přesedlával jsem z 200SX S13 "vyhoněné" na cca 300hp a nevynikající přílišnou spolehlivostí. Při každém trackdayi jsem měl stres, že se něco podělá. Vette proto byla volba hlavou - předimenzovaný motor na daný výkon, placka, rozumná hmotnost, solidní základ slibující mnohé pouze se základními úpravami. Tato teorie se potvrdila časem v Brně 2:35 v sériovém stavu se 7 let starými UHP :)
Ročně dám v průměru 6-8 1/2h session na okruhu, nejezdím žádné závody, vytrvaláky atd.
Náklady za sezónu:
-každoroční jarní výměna oleje a brzdovky cca 4 000,-
-1-2 sady předních desek od Pavlíčka, takže max 5 000,-
-zadní desky se sjíždí minimálně, řekněme tedy 1 000,-
-kotouče od Pavlíčka jezdím už třetí sezónu, takže dejme tomu 3 000,-
-semislick Federal FZ201, R888R nebo podobné předek (R17) cca 4500,- / ks, zadek (R18) cca 7000,-/ks, výdrž cca 2 sezóny, takže 12 000,- (nebo jeté sliky od nějakého závodního týmu a pak se bavíme v řádu stokorun)
-běžné "nezávodní" spotřební věci jsou z USA (https://www.rockauto.com/en/catalog/chevrolet,1998,corvette,5.7l+v8,1303580 atd.) za pár korun takže je nepočítám.
Závady
-převodovka - závada způsobená špatných uchycením převodovky. Podařilo se mi sehnat druhou s nájezdem 50tis. km, kterou si chlapík schovával v garáži "na horší časy". Řadí opravdu hezky a pro klid duše je za příplatek k dispozici repasovaná původní.
-jinak drobnosti typu čidlo tlaku oleje, díky cenám v USA žádné drama
-aktuálně řeším prolínající steering rack, před prodejem bude vyměněno za komplet repasované řízení (z USA do 10 tis kč).
Co se týče použití a soužití, hlavně díky výfuku to není auto na delší výlety, spíše na krátší projížďky nebo okruh. Opět, výfuk lze pořešit za pár tisíc - je vyměněna pouze zadní část - a mít relativně komfortní sporťák i na delší roadtripy. Podvozek není tak tvrdý aby z člověka vytřásl plomby, nicméně čím hladší asfalt, tím větší požitek. Nutno si hlídat různé příčné prahy a spol., díky světlé výšce není problém škrtnout tam kde by v normálním autě člověk ani nezpomalil. Šířka většinou nepředstavuje problém. Auto je 100% spolehlivé, nikdy mě nikde nenechalo (kromě příhody s převodovkou).
Tím bych to uzavřel než budu osočen, že tu z toho dělám druhý inzerát :) Vážní zájemci ať se klidně ozvou, rád o autě pokecám, svezu atd.
Když jsem loni nabídnul autíčkaři.cz možnost svezení, auto tuším ještě na prodej nebylo. Zajímal mě objektivní názor na auto od "vyježděného" člověka a článek na památku zkrátka potěší. Konstalace pro svezení nastala až teď, kdy je auto v inzerci. Vavris imho odvedl skvělou práci a během pár km si auto slušně "načetl" :D Pokud text osloví nějakého trackday nadšence natolik, že o auto projeví zájem, bude to jen příjemný bonus. Já s prodejem nespěchám a za další sezónu s Vette se určitě zlobit nebudu ;)