načítám data...

STK po novém na vlastní kůži

14. května 2016, 07:22 77 komentářů Dominik Valášek

Dva roky se se dvěma roky sešly a je na čase opět absolvovat trochu té byrokracie - zdolat Státní Technickou Kontrolu.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Je krásná květnová neděle a já zvažuji, co s volným odpolednem. Netrvalo dlouho a padlo rozhodnutí, nechat novinářské auto tentokrát na pokoji a vyrazit na výlet oslňovat okolí jen lehce zašlou září mého patnáctiletého BMW. Za chvíli již brázdím ulice města, okna dole, v hlavě očekávání okresních silnic přede mnou. Jen mimochodem míjím hlídku policie, která zrovna cosi řeší s nějakým nešťastníkem. V hlavě mi proběhl rychlý myšlenkový pochod na téma, co asi tak schází mému za poslední dva roky téměř nejetému vozu k legislativní dokonalosti. Lékárnička bude dost možná postaršího data a vsadím se, že ani ta originální pod sedadlem spolujezdce, která možná ještě nese nápis „feldapotheke wehrmacht“, by neobměkčila srdce strážců zákona. A potom mi na mysli vytanula otázka…

…nekončí mi náhodou teď někdy technická?

A vskutku, na červeném kolečku na zadní SPZ, doplněném postaru ještě zeleným kolečkem emisí, jsem měl proraženy číslice 4 a 16. Ok, výlet se odkládá, je čas vrhnout se místo něj do víru byrokracie.Nadcházející středu hodinu po poledni stepuji před blízkou stanicí STK (říkejme jí třeba místo A), horlivý a lehce vyděšený ze změn, které vešly v platnost začátkem letošního roku a které slibují tvrdší průběh.

„Máme nával, neuděláme vám emise, udělejte si je v místě B a pak přijďte zpátky,“ dozvídám se od velmi připonasraného a velmi přímého pracovníka na recepci. Dobrá tedy, není nač se vztekat, pojedu do místa B, udělám emise a vrátím se zpět pro vytouženou technickou.

Administrativa spolu s čekáním zabrala na emisích půl hodiny, než technik konečně dorazil k mému povozu a jal se mu cpát sondu do výfuku. „Jéééé, to je 2001, to je super, nemusím dělat diagnostiku!“ jásá technik. To je mimochodem jedna z novinek letošního roku. Pokud je vaše auto novějšího data než 2002, případně starší a vybaveno OBDII (což moje auto je, ale stejně o něj technik nejevil zájem), připravte se, že bude napíchnuto, a pokud se objeví závada, máte smolíka. Technik může zkusit závadu vymazat, ale pokud se během měření objeví znovu, máte to na 30 dní a hodně štěstí. Emise bych tedy měl, naměřené hodnoty jsou nějak legračně nízké, ale co už. Buď se z mého auta stal hybrid, nebo sonda strčená jen do jedné ze dvou koncovek nefunguje zcela optimálně. Jsou dvě hodiny odpoledne.

Vracím se opět na STK v místě A, kde zjišťuji, že zácpa se zde netvoří jen na emisích. Recepční je stále příjemný jako kámen v botě a oznamuje mi, že moje projížďka kontrolou nebude úplně hned. Jednou z fíčur STK po novém roce je totiž i ten fakt, že každé auto musí strávit „na dílně“ minimálně půl hodiny. Stihlo by se toho ještě mnohem víc, bohužel prostoje jsou zde v rámci byrokracie nutné.

Ještě jsem to vychytal vcelku dobře, mám čas jen asi hodinu. Prakticky kdokoliv další je ode dveří vracen zase pryč s tím, že má zkusit štěstí zítra nebo pozítří nebo příští týden, nebo třeba taky nikdy. „A jak to jako dělají lidi, co přes den normálně pracují?“ ptá se vyháněná paní. Recepční krčí rameny „Někde to taky dělají tak, že příjem zakázek na daný den končí v devět ráno. Víc toho nestihnou.“ Dobré vědět.

Hodina čtení konkurenčních magazínů o autech uplynula a já vjíždím do vrat dílny, kde bude můj vůz prověřen. Technik v první řadě bere do ruky foťák a pořizuje dokumentaci. Jedna fotečka zezadu z boku, jedna zepředu z boku, jedna pro počítadlo kilometrů, vyražené VIN číslo a taky výrobní štítek v motorovém prostoru. Kolem auta i pod ním si technik počíná rychle a profesionálně, ovšem je vidět, že pouze tak rychle, jak mu legislativa umožňuje. Musí tu se mnou koneckonců setrvat ještě pár desítek minut, ačkoliv reálně to potřeba není.

Po chvilce jsem zavolán pod auto, kde mi je vymáchán čumák v drobné vůli kulového čepu spodního ramene. Typická bolest hliníkových ramen u E46 zastihla i mě a stálo mě hodně diplomacie, abych dostal technickou na dva roky a nikoliv na 30 zkušebních dnů. „Co já z toho mám, když se pod to podepíšu?“ hořekuje technik. „Policajti to můžou kdykoliv odstavit, hodit na STK a já jsem bez práce. A bude hůř!“ A vskutku. Nejen majitelé a provozovatelé aut, ale i technici STK jsou pod velkým tlakem. Občas mi z jeho slov připadá, jako by přímo ručil za mě i moje auto. To působí trochu pitomě, zejména vzhledem k tomu, že nikdo neví, jestli do další technické najedu 5 nebo 50 tisíc kilometrů.

Takže hurá, technická by byla a já odjíždím sice s drobnou úlevou, leč rozladěn. Celé to trvalo bezmála tři hodiny a je mi naprosto jasné, že kdyby soudobá legislativa nevyžadovala po STK zbytečné průtahy, mohlo to být výrazně rychlejší a stanice mohla za otevírací hodiny stihnout výrazně více zákazníků. Rozsah technické jako takové vzrostl jen o focení a o nutnost napíchnutí diagnostiky v rámci emisí. Na podvozku, gumách a dalších komponentech se nic nového nekontroluje. Jen jsou technici o hodně vyděšenější, než byli dosud. Zodpovědnost na ně kladená je totiž místy až přehnaná.

Zbývá otázka, jestli je to celé vůbec správně. Je to hrozný opruz, časový průtah a já osobně jsem proti regulacím obecně, ovšem historie bohužel ukázala, že lidem se nedá moc věřit. V dobách, kdy šla „přes kámoše“ udělat STK zcela bez přítomnosti auta, šlo ji provést i u naprostého vraku „Dyť von s tim Fanda stejně moc nejezdí“. A tohle nyní nejde. Takže nová technická je sice pruda, ale je to pruda způsobená jedinci provozujícími pekáče v havarijním stavu. Je jenom nefér, že jsme kvůli nim biti všichni stejně…

Vavrisův dodatek: A to já bych tak smířlivý nebyl…  Myšlenka byla možná vznešená, leč provedení typicky české. A nenacházím sprostých slov, abych dostatečně popsal současnou situaci. Na drtivé většině STK se tvoří nekonečné fronty. I hloupá evidenční kontrola může zabrat několik hodin. Plná prohlídka spojená s napichováním vozidla na diagnostiku při měření emisí znamená rovnou vzít si na daný den dovolenou. A to všechno kvůli povinné regulaci – každé auto musí být na place 30 minut, čímž vznikají neopodstatněné a zcela zbytečné prostoje. Kdo tohle vymyslel? Mám chuť někoho zapálit… Navíc, masáž techniků a bububu ze strany státních institucí bylo zřejmě obzvláště výživné, protože na většině stanic se technici chovají až úzkostlivě vystrašeně a vyhazují za věci odporující zdravému rozumu. O strastech majitelů amerik si přečtěte v komentářích. Další špeky? Jakákoliv neoriginální úprava může být problém – nemá-li na sobě díl všemocné “éčko”, může být zdrojem problémů. Ano, tušíte správně, pokud si dáte na auto lepší podvozek, trošku charismatičtější koncový tlumič nebo nějaký ten visuální prvek navíc, technik na nich bude ono písmeno hledat marně a to je pro nebohého jedince snímaného kamerou a dávajícího svůj podpis na kladně vyřízené STK všanc inspekčním orgánům či namátkovým kontrolám automobilu PČR, občas nepřijatelným rizikem. Totálním paradoxem, o kterém jsem se doslechl nedávno, jsou pancéřové brzdové hadičky. Podle technika STK na autě neměly co dělat – až poté, co se funkční komponenty nahradily původními zpuchřelými gumovými hadičkami, dostalo auto šestiúhelníček na značku – protože takhle to má být správně a kázeň musí být. Stručně? Trvá to celý den, za to si zaplatíme dvakrát víc (není se co divit, povinnou délkou se snížila průchodnost a tím i celkový zisk z jedince). A to se přece vyplatí. Je hezké, že Franta s prorezlým Favoritem už to bude mít těžší, stejně jako Pepa, který na otuněném Golfu má kola z Hummera, plazí se po zemi a z výfuku mu létají brikety, ale bohužel to zároveň semlelo spoustu aut v technicky dobrém stavu, na kterých jen není vše jako z továrny. Narozdíl od Dominika si myslím, že nová STK je především další motivací ke konzumnímu způsobu – kup si nové auto a za čtyři roky jej vyhoď… A hlavně, že normálnímu člověku děsně komplikuje život. A v konečném důsledku bude korupce ještě rozsáhlejší, než byla…  Technická s Miatou mě čeká co nevidět, obávám se, že to nebudu mít tak jednoduché, jako Dominik.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

GanGreen
14. května 2016, 07:46
1

Hezky napsano. A musim rict ze posledni odstavec bych tesal do kamene, to je totiz pravda pravdouci!!

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
14. května 2016, 08:33
0

Bud rad, ze mas normalni auto, kterych tu jezdi tisice. Vsichni majitele Amerik by ti mohli vypravet. "Pane, to je Amerika? No tak to neprojde. Mate zapsany vyjimky na svetla, pásy a okna ve velkym TP? Blinkry predelane na oranzove? Zrusene ty cervene pozicky na boku vzadu? A co predni svetla? Kde jsou obrysovky, co ty svitici blinkry, kde jsou bocni blinkry na blatniku? VIN vyrazen nahradni technologii na ramu? Ukazte kde. Budiky ukazuji jen v milich? Oznaceni vypinacu a svetel neodpovida ISO norme. Kde mate zadni mlhovku a jak je udelane jeji zapinani? Ma oranzovou kontrolku? Jo pane, na tomhle aute vam emise nezmerime. To nemame vubec v systemu." A takhle bych mohl pokracovat do nekonecna. Presto, ze moje auto je v naprosto perfektnim stavu, vsechno je nove, vcetne podvozkovych casti a o nejake korozi nebo vulich v napravach vi jen z vypraveni, tak se kazde dva roky klepu, abych dostal technickou a bohuzel to tak ma vetsina majitelu Amerik. Byrokracie u nas je naprosto katastrofalni a dle meho soudu uz se posunula uplne mimo normalni chapani. Co je komu do toho, jestli blinkry sviti oranzove nebo cervene a jestli je tachac v milich? Jednou to tak vyrobce vyrobil a nevidim duvod, proc se v tom rejpat. V Holandsku nebo v Belgii je to naprosto v poradku, tak proc u nas ne? Dle meho soudu by na STK melo jit o to, jestli brzdy brzdi, svetla sviti a sterace stiraji a ne se zabyvat picovinama.

reagovat
Radohanno
14. května 2016, 08:48
0

Mluvíš mi z duše..Měl jsem Plymouth laser. USA verzi. I když jsem měl výjimky v techničáku některé STK dělali takové problémy že jsem uprostřed prohlídky sedl do auta vzal papíry a jel jinam. A kupodivu v pohodě.. Takže verdikt?? Je to o lidech...

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
14. května 2016, 09:18
0

Presne tak. Je to o lidech. Uz jsem taky narazil na par arogantnich blbcu, u kterych jsem mel sto chuti jim rovnou skocit do usmevu.
Nejvic mne ale dojal idiot v Dekre, kdyz jsem chtel STK na Mustanga. Rekl mi, ze zrcatka nejsou sklopna ke karoserii, takze auto neprojde. Tak jsem si tak rikal, co s tim mam delat? Ja je na to auto nevyrabel. To tam mam jako privrtat plachty z Octavky? No, to by taky slo, ale ty nejsou homologovany pro dany typ auta, takze smula. Ale podle technika ty Dekry je tu reseni. Nemusi byt sklopitelny ke kastli, pokud se pri stretu s chodcem spravne ulomi, takze udelame narazovou zkousku a proste ho urazime a bud to projde nebo ne. A budeme doufat, ze pritom nezkurvime celej bok auta, jsem si tak rikal. Tak jsem zalapal po dechu a vickrat mne tam nikdo nevidel. Davka zdravyho rozumu by obcas opravdu nebyla od veci.

CerVus
14. května 2016, 12:46
1

Tak to není jen u amerik. Po mě chtěli ať jim ukážu atest na folie na oknech na bmw v m-paketu, které z fabriky vyjelo s lehce zatmavenými skly, takže tam žádné fólie ani nebyly.

Je
JeepCH88
16. května 2016, 23:47
0

A na těch VINech se mi nejvíc líbí, že na autech do roku 2001 nemusí být tak jak je psáno výše. Ale ejhle všude a vždy ho chtěli a neoblomní, tak se to holt muselo řešit jinak. Magorov

Ha
Hanz von Banhof
05. července 2016, 00:10
0

Mám motorku japonce rok 89. Do roku 96 se na ně nedával štítek, vše je kleplé na rámu a teď přicházi zasraná byrokracie, protože motorka byla dovezena do čr v roce 2004, a od nového roku platí že vozidla přihlášená po roce 2002 musí mít dle upozornění technika NANÝTOVANÝ štítek nehledě na rok výroby a je jedno kdy byla nebo je po tomto roce přihlášena, prostě nepřepíšete a buh ví jestli projdete technickou, takže shrunuto: motorka bez evidencky, tudíž i bez technický a budu zas sipat prachy na podporu ekonomiky naší drahé rozkrádané země... Jsem zvédavej jak se budou shánět štítky na výrobce, které již neexistují...

Radohanno
14. května 2016, 08:44
0

Co si budeme povídat..Jen debilní buzerace od lidí kteří neví co dělají a přidělávají zbytečnou práci jiným...Osobně jsem pro zpřísnění STK. Ovšem ne tak jak to vymysleli rádobychytré mozky...Jezdím vždy osobně ,starám se o auta a pokud najdou na STK problém vždy ho odstraním. Přečetl jsem si článek a nikde nepíšou jak je podchycena technická stránka. Jasně tam píše že kromě půlhodinového stání a 6ti fotek žádná změna. Myslel jsem že trošku proberou ty dýmající chrochtáky s čipem a vadnýma vstřikamaa turbem. Zajímaé bude řešení aut s Euro6 ?? Uvidím sám čeká mě to září.

reagovat
Ri
Richie
14. května 2016, 08:52
0

Ja byl na technicke mnohokrat letos, radove nekde okolo 20x a realita je jinde. Co me mrzi je ta zodpovednost tech techniku..

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
14. května 2016, 09:22
0

Jestlize si tam uz byl 20x, tak je to o tom, ze se tam uz s nimi znas a pak je ten pristup jiny, ale pokud tam prijedes jako no name Franta Flinta, tak se muzes pripravit na ledacos.

mo
morituri
14. května 2016, 09:27
0

Zákony, vyhlášky, Big Brother. Jen to dává do rukou moc debilům, s normálním člověkem se vždycky domluvíš. viz. SPZky na Alfách, nebo zápisy kol do TP, oficiálně to na jednom STK/úřadě nejde a na druhým to v pohodě projde.

reagovat
Xander_Cage
14. května 2016, 09:27
0

No jsem zase zvědav už ani ne za 2 roky (byl jsem minulý podzim ještě před úpravou), jak to zase dopadne mám rozhodný ročník - 2002 s OBDII tak uvidím jestli mě napíchnou to bych velmi nerad aby mi nějaký nýmand který tomu nerozumí se hrabal v ECU. Někdo jsem četl, že mají momentálně problém vozidla Caterham, jelikož jsou to skládanky s motorem Ford (většinou) tak vám emise na Forda neudělají a Caterham v počítači nemají. Zase je to spíš utahování šroubů než něco užitečného - kdo z vás potkal total prorezlé, nebrzdící, nefungující vraky? Já si to teda nepamatuju na na cestě jsem denně.

reagovat
Mi
Michal Cat
14. května 2016, 19:19
0

Cata mám a jsem teda zvědavý. Skládačky už to nejsou, musí to chodit z Anglie složené, protože to má CoC list. Mimochodem v tom jsou uvedené i hodnoty emisí, takže ať jdou do řitě s tím, jestli to mají v systému nebo ne. Jednou je to homologované pro Evropu (mimochodem se spoustou sraček oproti anglické verzi), tak ať si poradí.

Xander_Cage
14. května 2016, 22:32
0

No právě je v tom ten problém, že to nemá vlastní motor, ale motor z něčeho, navíc je to dost exotika, takže pro STK nemá cenu nakupovat licenci, firmware, software nebo něco, pro jednoho nadšence v jednom městě, přeju ti hodně štěstí snad se ti to podaří v pohodě absolvovat.

Xander_Cage
14. května 2016, 22:35
0

Jo a něco jsem zaslechl, že když napíšeš na ministerstvo dopravy nebo odbor kde spadají STK tak by ti měli napsat na které STK mají daný software na dané vozidlo.

Redguy
14. května 2016, 09:40
0

Co se těch front týká, tak snad zafunguje trh a stanic přibude, ale to není otázka měsíců. Navíc v té české legislativní nejistotě je takový business plán spíš sázka do loterie. Focení je rozumnej tah, ale ta půlhodina je typická byrokratická kocourkovina.

reagovat
Tu
Tuco Salamanca
14. května 2016, 09:56
0

Kluci, nemáte někdo zkušenost s přihlašováním vozidla dovezeného z USA/Kanady, které má i evropskou homologaci, ale vy ho chcete nechat v té americké? Jde udělit nějaká výjimka nebo tak něco? Jde mi o to, jestli je fakt nutné vyměňovat názraníky, blatníky, blinkry, světla a tím pádem celé vozidlo v krásném stavu znehodnotit tím, že na něj nasadím nelícující díly z bouraček (protože orig díly jsou buď nesehnatelné nebo by stály víc než celé auto). Viděl jsem, že v Holandsku pár Lexusů, co byly v americké verzi, tam s tím tedy asi problém není, ale tady?

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
14. května 2016, 10:06
0

Odkud jsi?

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
14. května 2016, 10:09
0

Narazniky ani blatniky menit nemusis, se svetlama to mozna bude horsi. Zalezi na tom, co a jak tam mas. Napis mi soukromou zpravu.

Irwinek
14. května 2016, 10:07
0

No ono je to celkem jednoduchý. Až nebudete mít co dělat, běžte se projít do budovy ministerstva dopravy. Doby, kdy tam dělali lidi jako je p. Tunkl a spol jsou dávno pryč. Současnost patří politice a blbům. EU něco napíše, já o tom nic nevím, ale vypracuju k tomu dvoustránkový nesmysl. Ten po mě přeci nebude za horšího a tak to rozepíše na 4 stránky. No a protože úředníků stejného ražení je v každém odboru spousta, je výsledkem 40 - ti stránkový elaborát plný blbostí. Přijde-li z EU hodnota : mezi 60 a 100 cm, je výsledkem procesu vyhláška s hodnotou : mezi 75 a 85 cm! Rozptyl 40 cm pro občany EU se snížil na rozptyl 10 cm pro ovce v ČR. Jak se říká : papežštější než papež :-(
Ano, já jsem taky pro zpřísnění udělování stk, protože ulice jsou plné vraků, ale to co ministerstvo vyplodilo teď nijak nevybočuje z jejich průměru. Vezměte si nedotažené " nákladní auta kategorie N1 " nebo pitomost s motorkama, abych vzal jen nejčerstvější věci.
Poměrně šikovný truhlář z Vyškova celkem ochotně vymění hoblici a dláto za teplé místečko u pc v Praze dohozené kamarádem u piva, protože se tolik nenadře. A kamarádka z Levoče, které ještě zasychá razítko na titulu mgr před jménem, atd atd. Ministři typu pana Bárty, Řebíčka,...... mne brzy donutí k tomu, že si koupím auto v německu, napíšu ho na tetu a budu tady jezdit s německou značkou a jezdit na stk k nim, protože tak mi tady budou moci tak akorát políbit p....!

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
14. května 2016, 10:14
0

Mas pravdu, ze jsme tady papeztejsi, nez papez. Nejen, ze ve spouste evropskych zemi (bez ohledu na to, jestli jsou cleny EU nebo ne) jsou treba ty cerveny americky blinkry a pozicky naprosto legalni, ale na rozdil od nas uz na zapade davno pochopili, ze psat do velkyho TP kdejakou ptakovinu, je totalni zhovadilost a vetsina zemi tam ma jen nejnutnejsi minimum.

Jenyk
14. května 2016, 11:39
1

Co jsme si zvolili, to mame. Nenadavejte tady, buzerujte politiky, myslete u voleb. Stat je metastazujici rakovina. Kdyz ho nedokazeme omezit my sami, nikdo jiny to za nas neudela.

reagovat
PepaSFI
14. května 2016, 12:19
1

Omyl. Myšlení u voleb nefunguje a u člověka nezblblého propagandou může být jen zdrojem nasrání. Každá politická strana má jen jeden cíl, získat moc a upevňovat si ji. Všechno ostatní jsou jen kecy. Všecky předvolební sliby přestávají platit v okamžiku uzavření volebních místností. Mimoto existuje celá řada způsobů jak zařídit výsledek. Legálních způsobů. A to ještě musíme připustit i tu variantu že to celé je jen komedie a vůbec na výsledku voleb nezáleží. Problém není jen v politicích ale hlavně v úřednících a na to volby vůbec nemají vliv. Ouřada potřebuje občas vykázat činnost, zviditelnit se aby si někdo náhodou nevšiml že tam jen sedí a škrábe se na sedínce. Viz případ lékárniček se strašně důležitýma dýchacíma maskama nebo nedávný zmatek kolem reflexních vest.


Ale dost politiky. Já jdu na STK až za rok, takže snad do té doby pomine největší chaos. Už kdysi dávno jsem přestal jezdit do STK tady poblíž. Prostě jsem si uvědomil že v takové instituci nemám co pohledávat. Arogantní technici, jeden je pověstný tím že jezdí nejhnusnějšíma vrakama jaký si člověk dovede představit, baba za okýnkem jak za kulometem, štěká na lidi, provozní doba skvělá, při současném režimu asi dělají tak tři auta denně. Jednou se mi u přívěsu dva technici hádali jak psi, kde má být správně boční odrazka. Oba žvanili blbosti. A tak jezdím jinam a je klid.

Irwinek
14. května 2016, 22:19
0

Kdyby volby mohly něco změnit, už dávno by je zakázali!
všeříkající :-(

Kr
Krocan
14. května 2016, 11:48
0

Minulý týden jsem si nechal přivézt auto staré auto z Německa. Bylo na Mobile.de, pak zmizelo a posléze tam bylo znovu upnuto s novou TŰV.
Volal jsem klukovi, který mi vybrané auto slíbil zprostředkovat, dovézt a přihlásit, že musí všeho nechat a jet pro Kocoura. Došli jsme při diskusi na tu novou TŰV a on mi povídá, že jsou Němci na TŰV pyšní a že to pro ně něco znamená, když auto projde a on se jim směje, že jemu je německá technická úplně k prdu a že by koukali, jaké problémy mají na STK auta, která jsou čerstvě po TŰV.
A jinak jsem měl v hledáčku také Jaguar v americké specifikaci přihlášený v Holandsku. Nevím jaké "poevropšťující" úpravy na něm byly provedeny, ale to je opravdu možné, že auto legálně provozované v zemi UE nelze přihlásit v CZ? Popřípadě lze, ale pouze pokud si člověk strhne nervy a utratí za to nekřesťanské peníze?
...

reagovat
Aleš
14. května 2016, 13:47
0

Krásně napsáno. Celkově mi to přijde jako zbytečná buzerace. A zajímalo by mě jak je to s JDM auty dovezenými přímo z Japonska. Musí tam být taky nějaké úpravy na EU normy jako u US aut nebo ne? Jako typický příklad bych použil třeba Nissan Skyline nebo Toyotu Supru JZA80. Pokud vím tak tyhle auta se nikdy nedělali jako LHD(tj. Jenom jako RHD).

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
14. května 2016, 19:34
0

Kazde auto, provozovane u nas, musi splnovat nase predpisy, bez ohledu na to, odkud je dovezene. Takze JDM auto zrejme nebude mit evropskou homologaci dilu, tj. Ecka v krouzku na svetlech, oknech, pasech. US krámy maji normu SAE/DOT, japonsky budou mit nejakou vlastni. Takze budes muset do vyzkumaku na udeleni vyjimek, hlavni svetla bud vezmes a hodis do popelnice a koupis EU verzi s kuzelem svetla, orientovanym vlevo, protoze u nas se jezdi vpravo, narodil od JPN nebo pujdou prekopat, aby palrsek svitil na druhou stranu. Pak pridelas zadni mlhovku a vypinac s oranzovou kontrolkou, absolvujes ve vyzkumaku zkousku na emise, hluk a brzdy a kdyz budes mit kliku, tak to pak prihlasis. Teda za predpokladu, ze nebude problem sehnat od vyrobce nebo oficialniho zastoupeni v CR technicky parametry, ktery vyzaduje nas velky TP. Cela tahle sranda vyjde minimalne na tricitku a vysledek nejisty. A to nepocitam cenu za dopravu do CR, clo a DPH, takze vysledna cena bude urcite dvojnasobna oproti porizovaci cene v JPN a auto nesmi byt starsi osmi let, aby bylo legalne prihlasitelny. Jeste chces JDM auto? :-D

František Čáslavský
14. května 2016, 19:38
1

A proto budeme chytří hajzlové a koupíme si nějakej import do UK, kde už bylo milé auto přihlášeno, ne? :)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
14. května 2016, 19:48
0

To je jedina sance. A taky nejlevnejsi. Z JPN to podle mne nema smysl, pokud to neni neco novyho a drahyho. Levny auta se naprosto nevyplati. U auta z GB jen predelas svetla. A budes doufat, ze sezenes veskery technicky parametry do naseho technicaku, coz muze byt u nejaky specialky taky orisek, ale s JDM autama nemam zkusenosti. Nejlepsi je, dat to nekomu, kdo v tom umi chodit, jinak si budes rvat vlasy a poradne si zaskripes zubama.

František Čáslavský
14. května 2016, 20:13
0

Strávil jsem hodně času nad řešením, jak by se tu přihlašoval Eunos Roadster, takže myslím, že mám představu :-) Jde to, ale záleží taky od značky.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
14. května 2016, 20:24
0

Ja jsem si privezl dve auta z USA, takze taky vim. Metodika bude v zasade stejna jako u JDM aut. Nejspis se homologace budou lisit jen v detailech a normach. Kazdopadne, dost casto to chce pevny nervy a ty ja na tohle obcas nemam. :-D

Aleš
14. května 2016, 20:25
0

Tak vám díky. A může mi někdo vysvětlit co je k sakru špatnýho na autech starších 8 dovezených ze zemí mimo EU? Vždyť jaký je rozdíl třeba mezibLancerem EVO VII z Německa a z JPN(teda nebudu předpokládat pozici volantu a dalších věcí)? Ale taková Supra nebo EVO IV by se mi líbila. Ale třeba takový EVA X a Lexusy LS jsou taky za zajmavé ceny v JPN.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
14. května 2016, 20:38
0

Problem je v tom, ze na takovym aute se u nas nikdo poradne nenapakuje. Loby dovozcu a prekupniku je proste silnejsi, nez zdravy rozum. ;-)

Csaba
14. května 2016, 16:21
0

Ehm - má osobní, únorová zkušenost je tedy diametrálně odlišná... - a to kupodivu pozitivním směrem... :)
Přijel jsem s téměř 20 letou plečkou na STK kde jsem předtím nikdy nebyl , emise byly za chviličku, šup na linku, pár fotek, borec prověřil spodek, zablikal a zatroubil a bylo hotovo.
Vůbec neřešil jestli mám kola/pneu správné velikosti (ano, mám :) ), nechtěl vidět kartičku od tónovaných oken (mám), nezajímala ho povinná výbava, neověřil funkčnost naklápění světlometů a jiné nesmysly...
Kontroloval to na čem záleží - řízení, brzdy, míru koroze...
Ptal jsem se ho na to jak to "po novém" vlastně je, neříkal vůbec nic o povinných 30 minutách a prošel jsem naprosto v pohodě, až jsem se sám tak trochu divil - sice auto udržuji v technicky dobrém stavu ale nijak to nepřeháním.
Doporučil mi stáhnou kotouče na jedné straně a vyměnit manžetu ale nic nikam nezapsal a nebýt mé lenosti prověřit zda všechny žárovky žárovkují, odjížděl bych "s čistým štítem"... :-)

reagovat
St
Stefan
17. května 2016, 00:09
0

A tak by to mělo být furt. Jestli to jede,brzdí,svítí a troubí. A ne řešit ptákoviny jestli to má brzdiče Brembo, a motor 1.6 místo 1.4 . Člověk si dáva brzdiče Brembo kvůli tomu,že série brzdila hůře a né naopak..

ho
honzarov
14. května 2016, 17:01
0

Pražáci jsou asi dost ohební. Byl jsem dělat stk asi před měsícem. Poslat mě dělat emise jinam, už by mě tam příště neviděli. Čekat tři hodiny? Naposled. Na emisích mi vymazal vícero závad, jedna mu hned vyskočila znova , ale neměl k tomu žádné kecy. Na technické tam napsal obligátní tři drobné závady typu mírné koroze atd. Nebýt toho zdržení kvůli kamerám a focení, tak průběh stejný jak předtím, jen je to teď dražší. Najdi si jinou STK.

reagovat
PepaSFI
14. května 2016, 18:56
0

Přesně tak! Jediný způsob jak s tím něco udělat je prostě přirozený výběr. Jenže to ve spoustě oblastí bohužel neumíme. Necháme se buzerovat, šidit a okrádat protože vrchnost to přece dělá správně. jak už jsem napsal výše, já takhle přestal jezdit na nejbližší STK kvůli neprofesionálnímu chování a jak se mi nedávno potvrdilo, nic moc se tam nezměnilo. Říkal mi soused že tam kohosi nutili strhnout ze ZADNÍHO skla nálepku, nějaké to "dítě v autě" nebo tak něco. A koukal na mě udiveně když jsem mu řek že bych se otočil a už by mě tam nikdy neuviděli, což jsem udělal už někdy před 15 lety. Ale taky je pravda že ti technici jsou pod tlakem, obzvlášť teď když je to čerstvý. Mám kolegu který dřív dělal v servisu traktorů s STK a má zprávy že byly i nějaké přepadovky s ověřováním podle fotek jestli neprošly traktory s neoriginálními díly a výbavou. Včetně blbostí jako blatníky z jiného typu nebo různé držáky přídavných světel, výztuže notoricky poškozovaných dílů atd.

riderhenry
14. května 2016, 20:52
0

Naprosto souhlasím s Vavrisem. Už minule, za starých pravidle, jsem na STK, kde jsme byl také při dvou minulých návštěvách, dával "500 Kč na kafe za nálepku" a dostal rovnou od zm*da vizitku, že za dva roky to bude ještě horší, ať volám rovnou jemu... Přitom se na autě za poslední dva roky nic nezměnilo a je po kompletní renovaci víceméně všeho. Jestli se pravidla do té doby nezmění, obávám se, že z Miaty za necelé dva roky udělám okruhovku, co už nikdy nedostanu na značky...

reagovat
ha
habanero
14. května 2016, 21:46
0

Je mi z toho fakt zle. Máš auto, které je ještě v lepším stavu, než nové a prostě to nedostaneš. Byl bych moc sprostý, kdybych se k tomu měl vyjádřit, naštěstí jsem STK prošel s pomocí známého.

reagovat
Chosé
14. května 2016, 22:14
0

Souhlas s Vavrisem. Dominiku chápu, že ti to tak nepřijde, ale mě nová technická pěkně nasr... Shrnul bych její absolvování asi takto: vyměnit hezké letní za hnusné zimáky, nahodit sériový podvozek, zabít víkend přípravou. Příjezd na STK. Emise v pohodě, rychle. Přejezd k tunelu. Najedu s vozidlem, technik donese papir, oskenuje čárový kód. Špatně. Musí jít na konec a oskenovat znovu. Opět návrat zpet, zopakujeme skenování a ejhle pohoda. Následně udělá několik fotek, jejich aplikace na STK vypadá tragicky. Jediný problém byla malá dírka v koncovce výfuku. S s domluvou v klidu prošlo. Po měření výšky světel technik odchází do kanclu a my 15 minut čekáme než uběhne půlhodinka.

reagovat
Št
Štěpán1
14. května 2016, 23:55
0

Na přepisovou STK jsem dostal termín "za 14 dní a mohlo bejt i hůř". Dost možná potencionální podnikatelskej záměr?

reagovat
Pochtli
15. května 2016, 16:53
0

Jednoduchý - na mnohých STK oxidují bazarníci s hromadou pleček a pokud se k tomu přidá povinně-nesmyslných 30 minut..

Goldies
15. května 2016, 00:58
0

Vavrisovi obavy chapu, ceka me dovozova technicka, prepis a STK u auta s uplne jinym motorem... Sem uprimne zvedavy jak dopadnou emise s pripojenim na OBD ll konektor :-(

reagovat
bitner
15. května 2016, 08:49
0

Uz je tomu davno, kdy jsem byl na STK sam se svym autem. Radsi obetuju nekolik set navic, mam to v klidu a bez nervu.
Alternativnim resenim je kupovat kazde dva roky nejakou plecku po technicke, 2 roky s tim jezdit a pak to hodit na vrakac. Nebo kazde 4 roky nove auto. Ale furt je asi nejrozumnejsi najit nekoho, koho tam znaji a dat mu i pro ne tech nekolik set navic. I kdyz nevim, jestli to po tech zmenach, ktere nas zase o neco vic ochrani a posunou nas zase o kus bliz Krasnemu novemu svetu, nebudou uz radove tisice...

reagovat
Aleš
15. května 2016, 10:14
0

Sorry za OT,ale tohle na mě vyskočilo na FB. Neví někdo co to je prosím?

reagovat
Be
Beny
15. května 2016, 12:02
0

Já byl na technickej před dvouma tejdnama, pancířky hadice, polyurethany silentbloky a všechno tam svítilo protože od výměny to jelo jen na geometrii a na technickou. No a počet závad nula.

reagovat
Adam Forman
15. května 2016, 16:51
0

No prosím. Tak už má za sebou technickou i můj Stratus. A to je to prosímpěkně evropská verze. Bohužel, velký techničák psal nějaký hotentot, jelikož v kolonce typ motoru je uvedeno '5.0L'. Tak buď si moje čtyři válce našly dalších šest kamarádů, aniž bych o tom věděl nebo byl úředník, který list vyplňoval, idiot. Sázím na to druhé.Technik na STK mi moje dokumenty málem poslintal, jak se snažil pochopit co se v nich píše. Zase na druhou stranu, alespoň někdo využil celou půlhodinu :-D

reagovat
Vavris Vavrisovic
16. května 2016, 16:27
0

Čerstvé poznatky z STK. Vyřídit evidenčku zabralo 3 hodiny + nepočítám jeden marný příjezd ve 2 odpoledne, kdy už zkrátka nebylo místo (přestože otvíračka až do 18.00) - jsem moc rád, že jsem si takto zbytečně ubral hodiny v práci.

Na STK, kde mají technici rozum nekonečné fronty.. spolu s emisema odhaduju celkovou časovou náročnost na 4 - 7 hodin = pracovní den v prdeli. Velká část lidí jela rovnou na STK --> měla emise již z předchozích dní a ME i STK v jeden den zkrátka nestihla.

Na vlastní oči viděny dva případy bezradných lidí se staršími japonci - co jsem pochopil, diagnostika se nepovedla načíst, ME je pravděpodobně odeslalo pro nějaký cár papíru k oficiálnímu dealerovi, opakovaná ME opět nešla načíst a cár papíru se nelíbil, takže byli vykázáni pryč. Než jsem se pokusil pánovi pomoct, ujel... je to smutný příběh...

Během evidenčky jsem pozoroval dění - kontrolovalo se vážně naprosto všecko a poctivě, přesto v mnohých případech byla půlhodina moc a zbytečně vznikaly prostoje. A to se prosím kontroloval tlak ve všechn pneu, měřil vzorek na všech pneu, dotahovaly šrouby, proběhla kompletní kontrola povinné výbavy, pečlivá kontrola hlavních komponent podvozku, motoru, brzd. Bohužel byla přítomna samá zánovní vozidla, tudíž jsem nemohl pozorovat reakci na něco staršího / nesériového

reagovat
M P
16. května 2016, 18:02
0

Hm, to skoro vypadá na přesun zodpovědnosti za technický stav na STK...a hlavně takové píčoviny, jako tlak v pneu. Proměnná hodnota, navíc se doporučené hodnoty nahuštění mění dle zatížení vozidla. Dotahování šroubů? To jako, že když to nebude dotaženo na 120 Nm, tak jako špatně? Vzorek na pneu pak měří jak, mozkovým myšlením jako v Holešově?

Kontrola podvozku, brzd a případných úniků provozních kapalin je snad běžná, ale ten zbytek je fakt nádhera. Do teď jsem myslel, že hlavním strašákem jsou emise. Pročítám diskuzi a přijde mi to tak půl na půl.

Dnes jsem navíc ještě v rozhlase zaslechl informaci o tom, že by měly STK povinnost hlásit upravená vozidla na místní inspektorát, jenže si nejsem jist, zda se nehovořilo pouze o DPF. Protloukal jsem se zrovna v tu chvíli divokým provozem brněnským a tak jsem nezachytil každé slovo.

Sa
Safa
16. května 2016, 19:17
0

Matěj: Nejen podle zatížení auta, ale on už je rozdíl jen v tom, pokud měříš "za studena" a třeba po deseti kilometrech jízdy. Ten tlak se tam zvedne až o 0,3 při doporučených dvou atmosférách. Nevěřil jsem tomu, a tak jsem si to sám změřil. A opravdu to tak je... :o)

M P
16. května 2016, 19:32
0

Proto píšu, že je to proměnná hodnota, a navíc doporučené tlaky se liší podle zatížení:)

Vavris Vavrisovic
16. května 2016, 22:05
0

Tak za tlak a šrouby nevyhazovali - spíš jen dotáhli, přifoukli, tohle jsem vnímal spíš docela pozitivně. Navíc, ne každá stk je asi vybavena tak dobře.

Sa
Safa
16. května 2016, 23:53
0

A co jsi vlastně protahoval tou STK? Majdu?

martin_100
16. května 2016, 23:45
0

Od teď na STK jen s nabitym kvérem ... pod reálnou hrozbou ustřelení květáku podepíše kdokoli ckoli :-D

reagovat
bl
blafc
18. května 2016, 18:26
0

Mohu se zeptat, pokud na mem VW chci mít sportovní podvozek, auto položit k zemi a mit nějaká jiná, ne tovární kola...buď ty, co jsou už od výrobce rozměrově povolené a nebo o palec, či dva větší. Tak je to problém s takovým autem projít STK? Popř. co udělat? Zapsat kola do TP, nezapsat? V jiných zemích s tím takové problémy nejsou.

reagovat
PepaSFI
18. května 2016, 19:35
2

no schválně, zkus hádat k čemu asi je ten rozměr kol zapsaný v techničáku. Nejspíš proto abyses měl čemu divit. Celou dobu tady píšem o tom jak dělají potíže kvůli naprostým banalitám a on se tady zeptá jestli mu projdou kola od tramvaje a rozšlápnutej podvozek. Tady je sranda, tady budu.

Michal88
19. května 2016, 06:14
0

Rád bych uvedl, na ME se nevyčítají kódy závad, ale tzv. readyness kódy, tedy jinak řečeno kódy připravenosti. Drtivá většina aut s multiplexem (tedy povinně u benzinových aut od 2001, u dieselových od 2004), musí mít i "samodiagnostiku", tzn. systémy v autě si musí zjistit, jestli jsou všechny systémy funkční. Má to spojitost s pamětí závad v tom smyslu, že pokud samodiagnostika zjistila nějakou závadu, zapíše ji do paměťi závad, ale zároveň rozhodí readyness kódy. A to je ten průšvih. Pokud nejsou všechny readyness kódy cajk, auto je automaticky nezpůsobilé. Jenže se do toho počítá i rozhozené readyness kódy po vymazání paměti závad. Ony se zase načtou do OK stavu, ale až za nějaký kilometrový proběh. Některé se načtou za pár kilometrů, ale jiné se mohou načíst až za nízké stovky, hodně záleží i na počasí, trase jízdy... No prostě průšvih. Do toho se ještě míchá to, že některé ECU mají problém s tím, že po čase se přestanou některé readyness kódy načítat automaticky (prostě to na něm vyhodí chybný kód i když je vše v pořádku) a nic s tím neudělá ani majitel auta, ani ME a dokonce ani výrobce. Někteří výrobci už poslali stanicím technické kontroly výjimky, ale někteří ne. Do 1.7. se do dá nějak udělat, ten protokol si zakládají jen ME, ale od 1.7. bude exodus. Nejen, že ME dostanou všechny stejné mašinky na měření emisí a veškerá data se budou posílat na MDČR, ale zároveň se tam bude muset posílat i jestli jsou v pořádku readyness kódy s protokolem.

Kamarád dělal na technické, plus jsem byl na TK s rodičů C5 2001 2.0HDi/80kW. A i když je to nafta 2001, tak je průšvih, že má multiplex, OBD2 aj. tedy byla načítána. A jeden readyness kód prostě neseděl (sám jsem to měl napíchnuté na PCdiag, abych se podíval do paměťi závad, bohužel originální diagnostika pro PSA neumí načítat přímo readyness kódy - třeba Bosch KTS to umí, mám pocit, že i VAG jo) a výjimka ještě na ME od Citroenu nebyla. :( To bylo v půlce března...

Takže jako bude veselo...

P.S. Pokud už to sem někdo psal, omlouvám se. Akorát včera jsem si zběžně pročetl diskusi a rozepsal to, dnes dopisuji, ale komentáře mezi tím přibyly...

reagovat
Michal88
19. května 2016, 06:19
0

Kurňa, rychleji píšu, než myslím. Ještě to douvedu. Readyness kódy se rozhodí po zapsání chyby do paměti závad. Pokud se paměť závad vymaže, readyness kódy se změní na jiné, ale stále rozhozené. Až po ujetí několika kilometrů, až nízkých stovek kilometrů se zase "harmonizují". Průšvih je, že i když se vymaže paměť závad a nic se do ní nezapíše (tedy readyness kód bude rozhozen a ještě nenačten správně), je auto automaticky nezpůsobilé... :/

martin_100
19. května 2016, 11:37
0

já se v tom teda nevyznam ale selská úvaha - opravou zásuvku vyndam z místa kde je uložená a schovam jí zapojenou na původní kabeláži někam pod plasty a do jijího místa namontuju falešnou zásuvku s nějakou řídící jednotou která bude pod proudem takže si bude pamatovat všechny kódy ale nikterak nebude s motorem spojená.
tim pádem si ME žádný chyby nevyčte a projdu?

Michal88
19. května 2016, 13:44
0

Bohužel, takhle to nefunguje. Readyness kódy na 100% budou rozhozené, když budeš mít pod proudem ECU, ke které nebude připojeno nic jiného.

A jinak, ani znepřístupněním ECU si nepomůžeš. Nelze se do ECU napojit = auto nezpůsobilé k provozu, stejně jako rozhašené readyness kódy.

PepaSFI
19. května 2016, 19:01
0

ty kódy jsou jakási prověrka systému jestli je všecko na místě a připravené k akci. Nejde o paměť závad nebo okamžitý stav ale jakési varování že tady je něco v nepořádku. Prý když se vyskytne nějaká závada, podle závažnosti to rozsvítí kontrolku nebo ne a zapíše se to do paměti závad. A současně to změní i ten kód. A když závada zanikne nebo je odstraněna, paměť závad vymazaná, v těch kódech to nějakou dobu zůstává dokud si systém neověří že je opravdu bez závad. Prý snad smazáním chyb naskočí všecky readiness kódy na nevyhovující a nějakou dobu trvá než se to ověří a vynuluje. Buď provozem, musí se najet nějaké kilometry, nebo nějakým povelem který ovšem asi nebude úplně jednoduché získat. Vzhledem k tomu že nedávno ještě nikdo netušil že existují nějaké readiness kódy, bude asi dost pravděpodobné že to nebudou umět spustit ani ve značkových servisech. Ale přečíst to není problém, umí to některé aplikace pro tablety a mobily, stačí jen mít přípojku. A protože ji mám a na STK jdu až za rok, chystám se udělat pár pokusů. Vytvořit nějakou závadu, například vytažením nějakého konektoru a sledovat po kolika kilometrech se to vynuluje.

martin_100
20. května 2016, 12:59
0

Nu to je mi jasný že když nepude napíchnout tak neprojde.... mě šlo o variantu s falešnou řj..... jelikož se v tom vyznam jak kozel v kvantový fyzice tak už díky tobě Michale vím že to taky nejde.
Takže pro klid duše budu muset asi do nekonečna prvozovat starý mechanický plečky :-)

Pak mě napadlo .... snese ta jejich diagnostika nějaký přepětí nebo nějak pojištěná? Já jen že by bylo veselý na falešnej konektro diagnostiky připojit měnič na 220V a koukat jak se z přístroje zakouří :-) :-) :-)

PepaSFI
20. května 2016, 20:07
0

je fakt že už jsem slyšel o tom že někdo dělá falešnou "řídící jednotku", přesněji řečeno, obvod co se tváří jako řídící jednotka správně fungujícího motoru. Jsou to jen data, určitě se dají do něčeho naprogramovat. Ale určitě to nejde tak že by se půjčila krabička z fungujícího auta a schovala někam za tapecíruňk. Ty kódy se průběžně vytváří, nejsou nějak trvale zapsané a když to nebude připojené k funkčním věcem, vyhodí to chybu..

Michal88
22. května 2016, 09:35
0

martin_100: Jestli starý, mechanický plečky, tak když budou právně fungovat a budou do cca roku 2000, tak by neměl být s projitím ME/STK. :) Mě obě XM zatím prošly na emisích zcela legálně bez problémů, ale jen díky tomu, že mají ještě readiness kódy, tedy se nemusejí napichovat. :) Stačilo jen dodržet pár věcí. :) Tedy, ne že bych to nedělal pravidelně, ale před STK obzvlášť. :) Vyměnit olej, rozvody, především vzduchový filtr a těsně před emisemi auto řádně prohřát a vyhnat pavouky z výfuku. :) Řádně nezahřátý auto emisemi také neprojde, nehledě na to, že točit to do přeběhových otáček studený.... Fuj...

Jinak, to odpalování bych si spíš rozmyslel, protože to odpálilo jakoby Tvoje auto a bůhví, jestli se jim na to pojištění vztahuje. Ale jinak, do toho nemusíš pustit ani 220V, ono stačí tam pustit 12V, neboť napětí na OBD2 konektoru bývá do 5V. ;)

Jinak, PepaSFI to zformuloval podstatně lépe, než já. :)

Sh
Shackall
22. května 2016, 11:03
0

Pánové, vidím, že tomu rozumíte (já o této problematice vím 3,14ču). Tudíž mám jednoduchý dotaz - který by zajímal myslím poměrně dost lidí. Totiž Jak je na tom OBD2 a LPG? Nebudou readynesses kódy hlásit pytloviny?

PepaSFI
22. května 2016, 12:36
0

já LPG nikdy neměl a v mém okolí se to dávalo spíš na starší auta. Tak nějak předpokládám že u moderního auta to musí nějak spolupracovat s řídící jednotkou a tak by to mělo fungovat i pokud jde o chyby. Pokud vím, chodí se s tím na prohlídky té plynové soustavy, ptal bych se tam kde to kontrolují nebo kde to montovali.

Michal88
23. května 2016, 16:20
0

Ono s LPG to bude podobné jako s chipem nebo DPF off. Pokud je to zastavěné dobře, nebude to dělat kraviny a chyby to vyhazovat nebude, tím pádem i readiness kódy budou cajk a ME to projde po této stránce relativně v pohodě. Běda ale, jak se v tom vrtal někdo, kdo tomu moc nerozumí, do map v ECU naseká hromadu chyb, jen aby to víc čoudilo a žralo, tak takového majitele pak ochraňuj nebesa. :)

PepaSFI: Dávalo, ale znám i případy, že i zástavby do úplně nových aut. Vím o Berlingu 1,6VTi 2015, do kterého si i přes má varování nechali namontovat plyn... Vím, že se to dává i do přímovstřikových benzinů, jen si myslím, že se to časem přestane kamarádit s ventily (i s "přimazáváním"), když VTi nemá škrtící klapku a přísun vzduchu řídí jen časováním a zdvihem ventilů...

Da
Dave1
22. června 2016, 20:32
0

Myslím, že věta od technika "Co já z toho mám, když se pod to podepíšu", dává najevo celkem jasně o co šlo ne? :D

reagovat
Ho
Hondzik
22. června 2016, 21:08
0

Dělal jsem teď na 155v6- auto bylo jako nový v DE rozebráno, předěláno, složeno a pak prodáváno. Má to placku na palubce, podvozek, vačky, jednotku, skořepiny, nemá to koncový tlumič, prahy polepený reklamama .. Tohle je napsaný v DE TP, v českým samo nic. Ode mě předělána na štefty, dural matky... A vše naprosto OK, přišli se podívat, okoukli vypucovaný busso a palec hore , vylepeno, přijďte zas

reagovat
Ma
Madmax
22. června 2016, 22:17
0

Nedivte se, že po někom chtějí nějaký atest na zatmavení oken. Je logické, že drtivé většině je zatmavení provedeno foliemi a technik na STK nemůže vědět, že zrovna vozidlo co před ním stojí, bylo zatmaveno takto sériově. Tak se prostě zeptá na atest. Na tom není nic divnýho.
A co se týče čekání, tak můj názor z pohledu automechanika. Dělám 3-5 STK týdně a řešim to tak, že sem si na STK prostě našel "svýho" technika, kterej dostane 200,- za auto a řešim to tak, že mu ráno přivezu auto a on mi kolem oběda cinkne že si pro něj můžu přijet. A nebo když potřebuju, tak se s ním domluvím na přesně dannou hodinu a bere mě přednostně, protože sem prostě objednanej. Jasný že moralisti budou pinat že to jsou úplatky, ale já to rád dám a zákazníkům to velice snadno vysvětlim a vše bez problémů. Nikdo nemusí čekat hodiny ve frontách, jezdit na emise a zase zpět na stk. Prostě přivezu a za 4hod odvezu. Takže jedna rada pro všechny, nechte si udělat STK od svého mechanika, protože každej servisák má na STK "svýho technika" a bude vše bez problémů.

reagovat
Ha
Hanz von Banhof
05. července 2016, 00:18
0

Folie od tónovaných oken pozná každý hňup... a kdo ne tak tam nemá co dělat..

Ha
Hanz von Bahnhif
05. července 2016, 21:39
0

Folie od tonování pozná každý hňup a kdo ne tak tam nemá co dělat!!!

To
Tomáš Prouza
27. června 2016, 08:37
0

STK je zkratka "Stanice Technické Kontroly" ... takže některé slovní spojení jsou naprosté nesmysly

reagovat
Al
Aleš Vodák
30. června 2016, 09:22
0

Ahoj, dovolil jsem si vyrazit s nově zakoupenou mx-5 pro evidenčku, avšak ani na jedné z 5 STK mě nepřijali, 5 hodin do zavíračky, hala prázdná, technici nohy na stole. Pokud auto "nepřepíšete" do 5 pracovních dnů, od úřadu můžete vyfasovat pokutu až 50.000 Kč. Stát po Vás tedy na jednu stranu něco chce, na druhou však provede takové změny, jimiž znemožní potřebné formality vyřídit. Už se těším na volby ty ZMRDE ŤOKU, přeju ti, aby tě brzo někdo pověsil za koule do průvanu.

reagovat
Ha
Hanz von Banhof
05. července 2016, 00:15
0

To je v pohodě :D Koupil jsem motorku japonce rok 89. Do roku 96 se na ně nedával štítek, vše je kleplé na rámu a teď přicházi zasraná byrokracie, protože motorka byla dovezena do čr v roce 2004, a od nového roku platí že vozidla přihlášená po roce 2002 musí mít dle upozornění technika NANÝTOVANÝ štítek nehledě na rok výroby a je jedno kdy byla nebo je po tomto roce přihlášena, prostě nepřepíšete a buh ví jestli projdete technickou, takže shrunuto: motorka bez evidencky, tudíž i bez technický a budu zas sipat prachy na podporu ekonomiky naší drahé rozkrádané země... Jsem zvédavej jak se budou shánět štítky na výrobce, které již neexistují...

Ji
Jiří
13. dubna 2017, 18:12
0

Emise po r. 2016 jsou katastrofální ,nedomyšlené a byrokratické nařízení. Při návštěvě STK emise, jsem byl vyhozen,pro špatnou lambda sondu,která i s egr ventilem byla dva roky stará.Po velkém rozhořčení jsem navštívil jinou STK a světe div se.Vše bylo OK.Servisáci zřejmě nejsou řádně poučeni a tak vznikají zmatky .Načtenou chybku může klidně vymazat a pokračovat znovu.Ale proč by to dělal.Je to na zblití.

reagovat
La
Lada
10. května 2017, 22:01
0

Dobry den
Mam maly autoservis a co se dnes děje na TK. Všechny ty upravy měřeni emisi a foceni udelalo z TK jedno velke imperium plne uplatku. majitel auta ma dvě možnosti. dojede na TK vystoji tam pul dne a přitom není jiste že technickou projde a nebo zaplati. těm co to umi stale za nějakou tu kačku na vic zajistit . Tak mě napada myšlenka proč vubec opravovat auta co jdu na technickou kontrolu. Na každeho mají jiny metr.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem

Ford F150 XLT Singlecab Longbed 1994
Ford F150 XLT Singlecab Longbed

1994 rok výroby
200 koní výkon
5 002 ccm objem

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem