načítám data...

Škoda Kodiaq Scout 2.0 TSI: Průzkumník v teniskách

Po dvou letech se do horského oddílu konečně přihlásil i dlouho očekávaný člen. Velký huňatý medvěd. Nikdo ho ale před výpravou nestačil upozornit, že do hor je potřeba mít i pláštěnku a pohorky...

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Škoda Kodiaq je na trhu pouhé dva roky. Oproti stálicím, kterými jsou Octavia nebo Fabia, jsou dva roky produkce vskutku jen plivnutím do moře. I tak si dokázal Kodiaq ve velmi krátké době vydobýt své místo na slunci. V posledním roce se dokonce stal jedním ze zásadních pilířů stále rostoucího prodeje značky Škoda.

A co když vám teď řeknu, že se mi Kodiaq nikdy nelíbil?

Důvod je velmi prostý. Většina škodováckých medvědů prohánějících se po českých silnicích či dálnicích je oděna do fádní bílé nebo stříbrné barvy s těmi nejlevnějšími disky, které v nabídce vůbec jsou. Na malých kolech vypadá auto opravdu divně a trochu neobvyklá záď s předkusem kufru tomu zrovna nepřispěje. Jiná písnička je pak při pohledu na kus, u kterého někdo nešetřil na vzhledu. Nadstandardní barva karoserie nebo příplatkové disky kol přidají autu na kráse mnoho. Až se zdá, že otřepané rčení ‚kola dělají auto‘ platí u Kodiaqu dvojnásob.

Skoro by se chtělo věřit, že podobné hyzdění Kodiaqů začalo v Mladé Boleslavi někomu vadit natolik, že dal podnět k představení opravdu pěkné Škody Kodiaq.  Světlo světa spatřily na přelomu loňského roku dvě nové designové varianty. Ty z něj rázem udělaly tak trochu jiné auto. Nesou název Sportline a již nostalgicky provařený Scout. Teď ale vážně. Potřebuje největší z rodiny modelů Škoda podobné zkrášlovací kůry?

I bez nich rostou prodeje raketovým tempem. Meziročně vzrostlo množství prodaných kusů o 188 % z dvaceti sedmi na sedmdesát osm tisíc. Prodeje dokonce přeskočili v rámci kategorie i Dacii Duster. Tak k čemu vzniknul Scout a Sportline? No přeci k tomu, abyste mohli ukázat sousedovi s bílým autem na obyčejných kolech, jak má správný medvěd Kodiaq vypadat.

Měl jsem to štěstí, že jsem do ruky dostal hladového ‚stopaře‘. Hned jak jsem ho spatřil, vytušil jsem, že si budeme rozumět. Škodovka vybrala velmi příhodný odstín pro novinářský vůz. I když jsem se nedočkavě těšil na nádhernou oceánově modrou, musel jsem vzít za vděk maskovací hnědou. Podobnou té, kterou jsme dříve mohli vidět na edicích Laurin&Klement. Odpověď na otázku: „Proč jsem nemohl dostat tu modrou?“ jsem vytušil záhy. Rozbahněná lesní cesta není s modrou zrovna nejlepší kamarád. V mém případě se z hnědé stala jen jiný odstín hnědé.

Jaký je rozdíl mezi standardní Škodou Kodiaq s příplatky a tou terénní s názvem Scout? Kdybych chtěl být zlý a nepřejícný, řekl bych že jsou to jen dvě chromové lišty na nárazníku a plaketa s nápisem Scout. Tím by se dalo pomalu skončit. Objektivita je však na místě, a tak se do toho teréňáku ponoříme trochu hlouběji.

Scout se chlubí zvětšenou světlou výškou, která by měla zajistit lepší nájezdové úhly. Opak je pravdou, díky přídavným nástavcům nárazníků je světlá výška ještě menší než u obyčejné verze. V rámci tohoto stupně výbavy se ještě dočkáte velkých devatenácti palcových kol a pohonu 4x4, který zajišťuje systém Haldex povýšený o režim jízdy v terénu.

Při pohledu do interiéru velmi snadno rozeznáte původní Kodiaq. I přes to se uvnitř vozu nachází několik relativně zásadních změn. Za tu nejdůležitější považuji obložení interiéru dřevem. Radost z takového obložení bude mít brzy stejně hořkou příchuť, jako když jste zjistili, že ta nová koupelna v paneláku fakt není ze dřeva. I když kresba dřeva vypadá vcelku vkusně a věrně, poklepání odhalí vše. Kromě palubní desky objevíte podobné zkrášlení i na dveřích, na kterých je navíc doplněno i o ambient pásek osvětlení.

Pokud pomineme přítomnost ‚fejkového‘ dřeva, je naopak potřeba do nebes vychválit alcantarové sedačky. Být po mém, dal bych je jako standard do všech aut, protože komfort z jízdy se rázem změní. Je to jako když jdete spát do nově povlečené postele. Samozřejmostí u takové výbavy je možnost nastavovat sedadlo elektronicky. Všechny ostatní, dokonale umístěné ovladače, zůstaly na svých místech tak, jak je známe ze všech ostatních verzí a výbav Škody Kodiaq.

To však stále neplatí pro infotainment, který postrádá jakékoliv hardwarové tlačítko a je to pro mě stejně k vzteku jako u všech ostatních moderních škodovek. Bohužel, ani v tomto případě nám nebylo umožněno vyzkoušet si ‚novou‘ digitální přístrojovku, a tak vám o ní opět nic neřekneme. Snad jen to, že existuje.

Zatím jsme vůbec nehovořili o motoru a převodovce. Nebudu vás napínat. Museli jsme oželet naftu a spokojit se s nejsilnějším přeplňovaným benzínem. A? Jaké to bylo? Motor je skvělý. Na tak velké auto si upřímně nedovedu představit menší kubaturu nebo nižší výkon. S přeplňovaným dvoulitrem letěl hnědý Kodiaq jako vzteklé zvíře. Pružnost motoru je ve spojení se sedmistupňovým automatem DSG naprosto famózní, což oceníte zejména na dálnici. Dobře si pamatuji, že jsem byl při předchozí zkušenosti s DSG v Octavii RS 245 velmi zahořklý, ale Kodiaq mě dokázal přesvědčit o opaku.

Co mi však způsobovalo mírné vrásky na čele, byla spotřeba. Řidič se velmi rychle nechal unést nekonečným výkonem, ale při pohledu na průměrnou spotřebu po tří set kilometrovém brázdění dálnice se úsměv rychle proměnil v pokřivenou grimasu. Na displeji svítilo bezmála deset litrů. Ve chvíli, kdy se řidič s motorem sžije a ví, jak se k němu chovat, se dá v pohodě dostat na devět litrů.

Pocit z jízdy bych zhodnotil na dlouhých trasách velmi pozitivně. Naopak život na okreskách už ve mně tolik pozitivních dojmů nezanechal. Za největšího viníka tvrdosti považuji devatenáctipalcová kola s nízkoprofilovou pneumatikou. Byl jsem velmi překvapen takovým chováním, protože Kodiaq je obecně považován za velmi pohodlné auto. Na druhou stranu, pomineme-li větší náchylnost k přenášení výtluků do řidičova pozadí, chová se auto na svou velikost a váhu velmi obstojně a nechá si leccos líbit. Dokonce i opakované projíždění hlubokou louží ve velkých rychlostech.

Při jízdě po některých cestách se dají v lesích zahlédnout krkolomné lesní cestičky vedoucí ke krmelcům nebo někam do neznáma.  Pokaždé, když jsem kolem takové odbočky s Kodiaqem projížděl, cítil jsem touhu zabrzdit, zapnout režim offroad a vyšplhat do kopce. Krásné sobotní ráno se záhy proměnilo v deštivou smršť, která bez přestání trvala celé dopoledne. Žmoulal jsem v dlani klíče a hořel nedočkavostí, až přestane trochu pršet a já budu moct provětrat chlupatou šelmu tuzemské výroby, která by se podle všech indicií měla v rozbahněném lese cítit jako doma. Aby byla zajištěná co nejlepší průchodnost terénem, byl Kodiaq Scout vybaven režimem pro terénní jízdu. Co takový režim vůbec dělá?

Po navolení jízdního režimu Offroad se stane několik věcí. Pokud je konkrétní auto vybaveno adaptivními tlumiči DCC, změní se jejich nastavení a zpomalí reakce plynového pedálu. To hlavně kvůli zmírnění zbrklého šlapání na plynový pedál a zachování adheze na kluzkém povrchu. Funkce brzdového pedálu v krizových situacích je v režimu Offroad taktéž pozměněna. Nejvíce se změna dotkla systému ABS. Ten se přenastaví tak, aby dokázal využít brždění klínovým efektem. Takový efekt spočívá v nahrnutí si sypkého materiálu nebo sněhu pod kola, která se pak mají možnost zabořit a lépe tak zastavit rozběsněné auto. Zlepšení trakce v terénu se docílilo změnou nastavení protiblokovacího systému ASR, který umožnuje větší prokluz kol. Navíc ruku v ruce spolupracuje s elektronickou uzávěrkou diferenciálu. Ta se sepne při prokluzu dříve než v normálních jízdních režimech.

Jak se projevují tyto změny v praxi? Mají nějaký význam? Mají, ale jen pokud nevezmete Kodiaqa do největšího marastu, který v lese najdete. Za vším jsou možná jen hladké pneumatiky, které nemají s offroadovými nic společného. Nicméně stačil relativně malý, promočený a rozbahněný kopec. Medvěd začal okamžitě hrabat všemi čtyřmi běhy, ale nikam se nedostal. Stál na místě a zběsile metal bláto do přilehlého okolí. Na druhou stranu si dovedu zcela reálně představit situace, ve kterých vám může offroadový režim zachránit život. Dostal jsem se totiž při brouzdání lesem do situace, kdy se přede mnou zjevil prudký kopec s hlubokou strouhou zapadanou listím. Asistent pro sjíždění prudkého svahu zafungoval skvěle a kopec se dal sjet s prstem v nose. Tento režim může pomoct nejvíce řidičům bez zkušeností s jízdou na kluzkém povrchu a věřím, že při vyjíždění a sjíždění zasněženého kopce na chalupu budou asistenty rozhodujícím faktorem o úspěchu.

Verdikt:

Je rozpačitost ohledně účelu Škody Kodiaq Scout na místě? Jistě. Kritickým pohledem se dají všechny argumenty týkající se výbavy smést dvěma větami ze stolu. Příplatková výbava, jakou je třeba paket pro špatné cesty nebo režim Off-Road, se nechá pořídit i k obyčejné verzi. Jediné, co si v konfigurátoru nenavolíte jsou ty zpropadené chromové lišty na náraznících a nápis Scout. Nejraději bych teď napsal, že je Škoda Kodiaq Scout úplně zbytečné rozhodnutí a pořídit si ho může jen blázen. Dopídit se smyslu mi trvalo notnou chvíli, ale ve skutečnosti za volbou Scoutu bude jen a pouze rozum. Pokud bych si měl kupovat tento model s cenovkou nepříjemně blížící se milionu korun, neváhal bych a volil buď Scout nebo Sportline. Důvod je prostý, jsou to sedačky potažené alcantarou a hlavně fakt, že to auto konečně vypadá dobře.

Technické údaje:

Motor: přeplňovaný zážehový čtyřválec 1 984 cm3
Výkon: 180 koní (132 kW) v 3 900 – 6 000 ot./min
Točivý moment: 320 Nm v 1 400 – 3 940 ot./min
Převodovka: sedmistupňová DSG
Maximální rychlost: 207 km/h
0-100 km/h: 8 s 
Průměrná spotřeba (udávaná): 7,4 l/100 km
Průměrná spotřeba (v testu): 9,5 l/100 km 
Cena s danou motorizací od 962 900Kč

 

 

 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

MartinCoupe
08. září 2018, 09:31
0

Jasně, že to žere s benzínovým motorem a aerodinamikou cihly 10l/100km. To je fyzika, tu neokecáš...

reagovat
Ze
ZeggJK
08. září 2018, 13:38
-1

S dvoulitrovou 121kW Mazdou 3 se při normální jízdě dostanu na 6,5 litru. Takže nějaký progres, aspoň u některých automobilek, tam bude :-)

beastar
08. září 2018, 14:08
0

Kolik váží Mazda 3 a kolik váží Kodiaq ? 202 kW/600 Nm a 1800 Kg se dostanu taky na 6,5l/100. Ten progres se jmenuje diesel,D

MartinCoupe
08. září 2018, 20:34
1

Progres se jmenuje benzín - hybrid :-)

ma
martinw
08. září 2018, 20:57
0

Do mesta urcite.

MartinCoupe
08. září 2018, 21:26
0

Tak většina lidí stejně hrká v městské nebo příměstské zástavbě...

beastar
09. září 2018, 11:20
0

Nevin jestli většina. Řekněme že část lidí. Tak když je někdo idiot a koupí 5.0 tdi do města aby to voe málo žralo, tak je dmnt on a ne tvůrce motoru.

Mo
Monte
08. září 2018, 09:40
1

Mě neustále fascinuje jak se všichni ohánějí spotřebou, ale už od 90. let mají všechny benzínový dvoulitry prakticky neměnných 8 litrů při normální jízdě. Progres jak noha, když vezmu kolik elektronických pomocníčku tam je navíc. Ale hlavně že rádio nemá tlačítko hlasitosti...

reagovat
Romus
08. září 2018, 09:56
1

Až na to, že na co si v 90. letech potřeboval 2 litr, tak na to ti dneska stačí 1.2 co žere 6 :-) a k tomu musí plnit hromadu ekopí*ovin.

Vencos
08. září 2018, 11:02
0

A dnesni auta vazi jednou tolik. Imho progress

Mo
Monte
08. září 2018, 11:41
0

Jasne, motory sou vykonejsi, proto staci mensi objemy... ale tim ze sou auta tucnejsi je vysledek prakticky stejnej. Imho progres nula - alespon co se tyce spotreby celosvetovych zasob. Moje 1,2 z pocatku 90.let jezdi taky za 6.. byt´ teda bez turba, ktery ovsem nepotrebuje bo vazi polovinu toho co auto dnesni velikosti. A mit to moderni nahonenej motor s turbem, tak by pri te vaze stacil motor treba 0,5... a jezdilo by to furt stejne se stejnou spotrebou.

Romus
08. září 2018, 14:40
0

To jednoduše není pravda :-) S tím směrem vývojem nemusíte souhlasit, ale prostě je a existuje...

Cu
Curdin
08. září 2018, 23:23
1

kdybys na dvoulitr z devadesátek, dal tak těžkou převodovku a euro 6 tak se ani nerozjede

Mo
Monte
09. září 2018, 11:41
0

Mate pravdu. Je fakt ze motory za poslednich 30let udelali obrovskej skok dopredu. Nadruhou stranu ale auta nabobtnaly, ztezkly a aerodynamika neni o moc lepsi, takze ten efekt neni az tak velkej jakej by mohl být. Samozrejmne u dieslu je to o necem trosku jinym, tam predevsim diky dlouhym prevodovkam se da dostat na znatelne nizsi cisla. Kdyz ale zustanem u skodovky tak 20let stará ofce1 s 1,6 sezere to stejny co nova 1.0tsi O3. Tak v cem je ten progres? Porad je to auto, ktery sezere to stejny mnozstvi paliva jako auto 20let stary... a je fuk jestli prdi duhu nebo má 8 kol.

beastar
09. září 2018, 12:20
1

Progres je v tom že litr rozhejbe o půl tuny těžší auto s 2x takovou výbavou za stejne množství paliva na sto. A splní x stupidnich euro norem a emisnich předpisu. Který kdyby se aplikovali na tu 1.6 tak se to ani nerozjede páč by to mělo výkon 40 koní. Je potřeba vidět v souvislostech a optikou doby! Dvanáctiválec v roce 40 byl taky jinde jaj amg v Zondě...

Mo
Monte
09. září 2018, 14:34
0

S tim ja naprosto souhlasim, jen se snazim rict ze porad stavime stejne velky skatule ktery toho zerou porad stejne at maji pod kapotou cokoliv. Vykonny moderni motor co taha tezky auto, sezere to stejny co stary s mensi vahou a to pri stejne velkym prostoru. Jasne prvky vybavy, bezpecnost. Nic proti tomu, ale kdybys mel posledni sud benzinu a mohl si navolit auto, tak urcite nebudes chtit vozit nic navic. A v takovym pripade by bylo uplne jedno jestli jedes modernim nebo starym, protoze ten sud bys vyprazdnil za stejne dlouho... V globalu se tak neusetri lautr nic.

S kazdou generaci by spravne mely auta byt lehci, vykonejsi (ucinejsi) a s lepsi aerodynamikou. Pak by to ekosilenstvi melo vyznam. Tim ze das ale vykonejsi motor na opet tezsi auto si vubec nepomuzes.

Romus
09. září 2018, 15:04
0

Octávka 3 je o třídu větší auto než O1 a váží maximálně stejně, ale spíš míň. 1.0 tsi jede o hodně líp než stará 1.6 mpi. a k tomu plní EURO6...

beastar
09. září 2018, 23:22
0

Zrovna u oktávky to platí. Ale to je v kontextu úplně jedno. No 1.0 tsi jede možná líp, ale fakt jen ve srovnání s 1.6 mpi :D Každopádně z toho ekologickýho hlediska jak píše monte je to jedno no. Ty pidi motory zase možná o kus míň vydrží i když to je taky diskutabilní. Ropu tim samozřejmě nešetříme... takže eko normy SUX. To ale snad každej rozumnej člověk mimo BruXellez už dávno ví. Jako asi teda šetříme to životní prostředí ale na zásoby ropy se jebe a sází se všechno na elektro a náhražky typu cng a vodík a podobný srágory.

tazzz
08. září 2018, 10:08
0

Slušně napsaná recenze.Zatímco na jiných portálech (Autorevue,Autoforum apod.) by nejspíš skákali 2m vysoko nad ušlechtilým dřevem z recyklovaných PET láhví a průměrnou spotřebu 1,5 tunové krabice by stáhli pod 8l/100km,tady se řeší realita.Díky, jen tak dál.

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
08. září 2018, 10:17
1

Mně se Kodiaq taky moc nelíbí, ale musím říct, že v tom Scoutu mu to docela sedne. Ten pseudo dřevěný dekor vypadá výborně a jinak černý interiér výrazně osvěží. To se vážně povedlo.
Pobavila mně ta zmínka o spotřebě. Do deseti litrů je to furt pro čajíčky. Spotřeba pro chlapy začíná nad 15-ti litry. Tohle bych vůbec neřešil. 9-10 litrů mi nepřipadá jako něco dramatického.

reagovat
ma
martinw
10. září 2018, 08:29
0

jistěže vypadá "výborně" starší generace je zvyklá na "dřevo" v autech, mladí tady nejsou cílovka ...

je
jerry
14. září 2018, 08:30
0

Ale tady je imitace dřeva mimořádně ošklivá.

Inženýr
08. září 2018, 10:47
0

Je to rozumně velké, v této konfiguraci hezké - zvenčí i uvnitř, hezky nabarvené a v benzínu. I když preferuji jiná auta, tento Kodiaq bych si klidně pořídil. ;)

reagovat
Vencos
08. září 2018, 11:04
0

Zajímavá doba. Fake dřevo je suprový a za chvíli se začnou všichni rozplývat nad tvrdejma palubkama z šedivýho recyklátu. Možna proto, že to začne bejt cool retro. Super

reagovat
David Marek
08. září 2018, 12:23
2

super fotky!

reagovat
beastar
08. září 2018, 13:53
0

Mě se ten dřevěnej dekor vůbec nelíbí. Sedačky jsou fajn, ale ten zevnějšek prostě nezachrání ani ty lišty a obrovský kola. To že to žere 10 by mě fakt nechávalo choladným. Je to benzín, malej a docela slabej na tak obrovskou káru s tak "promyšlenou" aerodynamikou. Jediný co beru, že to vypadá líp jak výbava OLhorse v bílý.

reagovat
Le
Leo
08. září 2018, 14:47
2

Vybavilo se mi moje první auto... ta dřevěná tapeta vypadá dost podobně.

reagovat
Kuře
08. září 2018, 16:17
0

Teda jako netuším co to je, ale na první auto to vypadá dost cool:)

Le
Leo
08. září 2018, 17:29
2

Lada 2103 ca. 1973. Před čtyřiceti lety to bylo cool...

ToMyx
11. září 2018, 10:13
0

Přesně takovou, jen pískově žlutou jsem sedlal v tátově garáži. Ty budíky měly svoje kouzlo a patnáctka motor jela fakt pěkně.
-
Komentář upraven 11. 9. 2018, 10:13:46

Le
Leo
11. září 2018, 13:04
1

Patnáctka motor jezdila fakt pěkně. Ale jen ve srovnání s auty který tu tenkrát jezdily. 75 koní, kolem 100 Nm, spotřeba 10l. Velikostí srovnatelná s krátkou fábií. A takový to tenkrát bylo velký auto ...

je
jerry
14. září 2018, 08:39
0

Ladu 2103 měl táta. Když jsme byli počátkem 70.let v Jugo, tak to bylo auto plně srovnatelné s okolními kempujícími zápaďáky.

Michal88
08. září 2018, 21:07
1

Kudypaka moc nemusím, recenzi jsem si přečetl jen "z hecu" a byl jsem příjemně překvapen, jak dobře byl Zkun-yjak charakterizován.

Stále mi nejde do hlavy to, že si někdo koupí "terénní" verzi nějakého auta s milionem krávovin na sjíždění kopce a offroad režimem a postaví si to na 19" kola s pneumatikami tlouštky somálského dítěte... Ale holt jsem na to, tohle pochopit ve třiceti už moc starej.

reagovat
beastar
09. září 2018, 11:25
3

Asi nerozumíš trendu. Tohle teď letí. Dvoutunový rádoby offroady s výkonem hračky a spotřebou dodávky. Hromadou plastů co utáhnou vlek leda tak dvouosej na 500kg. Paradoxně v tom vidím pašáky 50+ který řeší prostatu a úbytek testosteronu krypldákem f bílý a čtyřkolce. Škodovka mi vůbec nevadí a nikdy nevadila. Vadí mi tenhle hmusnej bakeliťák co si hraje na něco co nikdy nebude. A ne vážně jim to nezávidim:)))

ma
martinw
11. září 2018, 13:28
0

Vždycky když takovýho pašáka 50+ potkám, vzpomenu si na film Americká Krása - tam se podpantoflák Kevin Spacey slušně popral s krizí středního věku ...ani k tomu nepotřeboval SUV ;)

Michal88
11. září 2018, 17:10
0

Jo, takže fotříci, co se perou s krizí středního věku jsou srovnatelní s mladičkými tuzéry. :)

Asi jako auta "pro mladé", které jsou také pro fotříky, ale aby si fotříci nepřipadali, jak fotřici, tak se to nazve "pro mladé".

Ha
Habakukk
08. září 2018, 21:23
0

Nevím proč se pozastavovat nad fejkovým dřevem. Která automobilka nabízí pravé dřevo v autě po mega? Mě žádné nenapadá.

reagovat
Ju
Junior
09. září 2018, 00:22
0

protože je to stejná demence jako fejkový Hubloty za desítku. Když na to nemám, tak to prostě nemám.

XT
XTad
09. září 2018, 07:07
0

A proc? Topit s tim stejne nikdo nebude, tak nevim proc na tom tak zalezi.

beastar
09. září 2018, 11:19
0

Junior .... To je přesně ono na kecy typu...tvoří pocit luxusu... Asi jako fálešný vod vuitona. Trapný a ošklivý. Lepší je mít obyčejný a pravý.

Ju
Junior
09. září 2018, 11:26
0

přesně.
lidi si totiž neuvědomujou, že když falešný značky dávají světu jedinej signál "chtěl bych, ale nemám na to".
kdežto obyčejná věc dává najevo akorát to, že máš v piči, respektive o sociálním postavení dotyčného nevypovídá vůbec nic (možná u mentálně zabržených, kteří pořád jedou v modu "utratit, abych dokázal, že to mám" a patnáctiletých princezen člověk ztratí nějakej kredit, ale who cares)
od oblečení, přes fejkový hodinky, až k 15 let starým 320d na splátky. Stejnej princip. Vždycky a všude.

Ju
Junior
09. září 2018, 11:28
0

a tedy odpověď na tvoji otázku->žádná. Protože dřevo v autě za mega je asi stejná záležitost jako obědové meníčko "pravá svíčková" za 75 i s přílohou. Nemá tam bejt a rozumnej člověk ho tam ani nehledá.

beastar
09. září 2018, 11:41
2

Tak, tak. Kdyby použili klasickej měkčí plast vez tak teatrálního vzoru na autě by to nic nezkazilo. I když cílovka no. Úplně vidim jak z toho vystupuje ten pablb v tričku pochybné kvality LaCoste a džínách z NewYorkra a tváří se drsně jakoby právě koupil Microsoft.

Typická kára pro pupkatý pozéry co si užívaj pozornost stejně povrchního okolí to asi potřebuje. Nemějme jim to za zlý.

XT
XTad
09. září 2018, 12:05
0

Ale nikdo netvrdi, ze to drevo je prave. Jak se pise vyse, v aute tehle kategorie by ho nikdo rozumny neocekaval. Navíc není tam kvůli nejakemu pocitu luxusu (od toho je verze LaK) ale spis kvůli navozeni pocitu divociny, protože spis pripomina tramy v horske chate, nez nejake luxusni exoticke drevo. Kazdopadne je tam ciste kvůli dekoracnim ucelum a tam poslouzi plast stejne dobře jako drevo. Takze bych resil spis funkcnost, nez nejakou pofiderni symbolickou hodnotu "prave vs. falesne".

beastar
09. září 2018, 12:15
0

Obhájit se da cokoliv. Dřevo(i to falešný) mělo v autech vždycky symbolizivat pocit drahého a luxusního. I to pravé třeba v RR dává najevo luxus a ne divočinu;) Ok to by musel někdo ze škodovky vysvětlit co tim mysleli. Většina lidí to uvidí jako bezvýznamný kýč. Jak sem psal pro pravděpodobnou cílovou je to nutnost a ideál.

MartinCoupe
09. září 2018, 12:34
0

Fejkový Hubloty, fejkový Holz i fejkový tričko Ralf Lauren si svý zákazníky najdou ;-)

beastar
09. září 2018, 23:25
0

Jestli to je jako analogie k tomu kodijaku, tak je to jasný že si najdou dřevo nedřevo hromadu zákošů. Mimochodem ty trička mi fakt vaděj z toho celýho úplně nejmíň. Páč kvalitní polo voe to je základ zondingu a ferrarismu/!

Ha
Habakukk
10. září 2018, 07:11
1

Tak fejkový dřevo je úplně stejné jako fejková plovoucí podlaha jako dub, nebo interiérové dveře jako bříza. Kolik lidí má doma podlahy a nábytek z masivu? Moc nás asi nebude a stejný je to v autech. Do dneška si pamatuju na echt jako dřevo v jedničkovým Superbu to bylo něco a ta kresba.

beastar
10. září 2018, 11:20
0

Kolik peněz je třeba na nábytek z masivu a pravý parkety? To neni produkt to je o vkusu a penězích. Auto je výrobek kterej někdo vymyslel. A to falešný dřevo tam nemělo bejt. Kdyby tam zůstal plast, nebo dali třeba leštěný hliník udělají líp. A bude vkusnější. Dřevo v supu 1 nepamatuju... Ale krom asi 2 aut kde je pravý.... Neznám nic kde by se to hodilo. A už vůbec to netvoří luxus!

Ha
Habakukk
10. září 2018, 11:46
0

Von takový leštěný hliníku bude výrobně na úrovni toho pravýho dřeva. Jinak já rozhodně nejsem fanda různých napodobenin v autě, jen prostě konstatuji, že ve třídě jeden míč to mají všichni podobně. Jinak Superb r.v.2004 výbava elegance cena 1,2 mega.

XT
XTad
10. září 2018, 13:58
1

Hlavne nechapu, proc zrovna to drevo vsem vadi. Drtiva většina aut ma interier oblozeny nejakym stribrnym kusem plastu evokujici hlinik, nebo jiné kovy, pripadne falesnym karbonem, textura plastu palubky je ve stylu kuze, ale to nikomu nevadi. Jakmile se však v aute objevi falesne drevo, je to problém.

beastar
10. září 2018, 14:04
0

Dřevo evokuje aristokratický luxus někde z přelomu 19. století. Když už ho chci použít tak to má mít celkově nějakou myšlenku a ladit to se zbytkem auta. Ty to tam nevidíš jak je to dráždivě kontrastní s těmi moderními semi sportovními sedačkami. Vždyť je to naprosto mimo. A ta jakoby imitace hliníku v oktávce třeba nepůsobí tak rušivě v kombinaci s tím tmavým interiérem z nic moc plastů. Když už měli ten interiér doladit alespoň do nějaké kombinace se světlou.

XT
XTad
10. září 2018, 14:21
0

Jak rikam, vidim v tom spis horskou chatu, kde mas kombinaci tmavého kamene a dreva http://1.bp.blogspot.com/-MjUP04tNfn4/Urxo_KNNfyI/AAAAAAAAdpE/UQQTcyFr7Bo/s1600/30_Rustic_Chalet_Interior_Design_Ideas_on_world_of_architecture_04.jpg , nez nejakou snahu o zamecky luxus (třeba jako v tom superbu). Ale souhlasim, ze nejlepší by bylo najit nejaky vzor, který by si na nic nehral a byl hezky sam o sobe.

XT
XTad
10. září 2018, 14:24
0

A ta myslenka (pokud to tak teda opravdu mysleli) mi prijde vzhledem k tomu, ze je to SUV v "outdoor" verzi scout, docela OK.

ro
rock
09. září 2018, 09:17
6

Když jsem byl malinkatej, tak pro děti existovaly plastový hodinky s namalovanejma ručičkama. Fejk.
Teď jsem vyrostl a mohl bych si koupit třeba Kodiaqa. A vida, dostanu v něm přístrojovku z umělýho dřeva a sedačky z umělý kůže. Pod nárazníkem pak najdu fejk dodkonce dvojitej. Šestiúhelníkový struktura mřížky má odkazovat na ocelový pletivo, je ale samořejmě plastová - a ve 4/5 šířky navíc zaslepená... Stejně tak ty šedostříbrný plasty pod předním i zadním nárazníkem mají asi vytvářet iluzi nějakejch ochrannejch plechů... ono tohle fakt někoho baví?
Mně se ty fejkový plastový hodinky nelíbily už v těch pěti letech...

reagovat
Leo29
10. září 2018, 08:16
0

Inak k tomu pseudodrevu.
V dnešnej dobe robí original drevenné obklady hadam už len RR. Pri poklepani to znie plastovo preto, lebo nosná vrtva je plastová.
Tá je nasledne olepená drevennou dýhou s hrubkou cca 1mm, lakovaná a leštená. Aspoň takto sa to montuje do aut v BA.

reagovat
Ha
Habakukk
10. září 2018, 08:54
0

Není sám Německá prémie. Dále Jeep Grand Cherokee má ve výbavě Summit kompletně dřevěné dekory.

beastar
10. září 2018, 11:23
0

To neni o tom kdo to všechno dělá.
.... Ale proč to musí bejt ve škodě za mega. Jasně že nejsou jediný...

Makran
27. února 2019, 13:06
0

Trochu mi to připomíná Scalu...hmm

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem