reklama
načítám data...

Rychlé ředitelské sedany: Aneb lze za milion korun dostat víc než Golfa v plné?

I když máte na auto sedmimístnou částku a nehodláte šetřit na benzinu, můžete se při výběru pěkně zapotit. Zejména když své dilema předhodíte bandě automobilových nadšenců.

zobrazit celou galeriiPtejte se Vojtů: Rychlé ředitelské sedany: Aneb lze za milion korun dostat víc než Golfa v plné?

Tento článek má trochu netradiční genezi. Původně totiž vyšel v blogu našeho ostříleného bloggera Franze (celý text si můžete přečíst zde)

Množství komentářů, které se vyrojilo pod Franzovým článkem, je jasným signálem, že výběr ojetiny za milion je stejně vděčným tématem jako výběr PlechCup speciálu. A protože otázka mimořádně zaujala i redakci Autíčkáře, rozhodli jsme se vytvořit kompilaci z Franzova blogu a několika tipů našich redaktorů, a dát jí prostor na naší hlavní stránce.   

Takhle nám svou nelehkou situaci přiblížil Franz:  

Zrodila se ve mně myšlenka koupit si jedno auto. Dostatečně rychlé a dostatečně velké, které sem tam snese hrubší zacházení. Aby bylo trochu zvláštní a vlastně i trochu normální. Znáte tu pohádku Princezna Koloběžka první? Oblečená neoblečená a přinést dar nedar. Zdá se to jako jednoduchý úkol. Vysnil jsem si kombi nebo ideálně sedan. Možná by to mohlo být i velké cestovní kupé. Rozpočet je milion korun českých. Určitě půjde o auto z druhé ruky, nehodlám se na stará kolena vydat cestou leasingů a podobně.  

Jen pro ilustraci auto najede ročně 40 000 kilometrů na dlouhých a středních trasách. Musí to být na benzín a spotřeba bude parametr, který bych řešil až někde hodně vzadu. Výrobce také není úplně důležitý, protože každá automobilka někdy udělala záslužný počin. A to nejtěžší, ten vozík musí dělat radost!

reklama

Pojďme se tedy podívat, jakou jedenáctku pro sebe nominuje trenér Franz. Jak to tak bývá, mnozí se budou podivovat a myslet si, že trenér tomu nerozumí. Takový už je fotbal a auta.

Audi RS6 5.0 TFSI V10 (2008+)

Impozantní desetiválcové monstrum pod kapotou a jeho zvuk v kombinaci se čtyřkolkou. To je sestava, která potěší každého, a i zarytý odpůrce takového ježdění by časem roztál. S prostorem není v tomhle autě problém. Ostřejší jízda mu prospívá a dokáže vás vtáhnout do děje, ovšem není to sportovní auto. O to mi ale tak úplně v současnosti nejde. Dají se sehnat i upravené kusy s výkonem 700 koní. A spotřebou paliva jak flotila firemních oktávií O2. Slušný výběr ojetin v Evropě se mi také líbí. Autem jsem jezdil a bylo fajn. Za mínus osobně považuji nesmyslně drahý servis a to i v položkách, jako jsou brzdy. A to dokonce i v segmentu takzvané prémie. Jinými slovy: excelentní tah na branku, podrží balón, sem tam rozhodne efektními nůžkami. Je to ale primadona a pro mančaft je přínosem jen když se všechno hraje přes něj.

Porsche Panamera 4.8V8 (2009)

Porscheho 989 z Lipska. Autem jsem se povozil týden. Zjistil jsem, že motor je famózní a auto je prostě pořád Porsche. Přitom ale neskutečně pohodlné a hlavně velmi prostorné. Navíc výborně zvládá i ježdění po městě. Asi tušíte, že servis rozhodně není nic levného. Co ale čekat? Jezdit v kombinaci za 10 litrů benzínu s osmiválcem v automatu a čtyřmi sty koníky mi přišlo jako bezva švanda. Auto i přes svou váhu nabídne pocit, že řídíte Porsche, a to nejen pohledem na volant a logo výrobce. Je to zkrátka pracovitý záložník, není hvězda týmu ani neohromí fanoušky svým účesem, ale pro tým dokáže udělat maximum.

Mercedes-Benz CLS 55 AMG (2005)

První co se mi jevilo jako překážka, byl počet těchto vozů v prodeji. Není jich mnoho. Také už to není nejmladší auto a jeho tvary nejsou tak extravagantní jako kdysi dávno. To všechno ale přebije skutečnost, že se jedná o auto, které jsem vždycky chtěl. Od té doby co mám doma jeden obyčejný starý Mercedes s cedulkou AMG na zádi a osmiválcem pod kapotou, jsem získal k těmto vozům přece jen větší důvěru. Přes 400 koní a velmi útulný a pohodlný interiér přímo vybízí k dálkové cestě napříč Evropou. V autě jsem jen seděl, nejel jsem s ním. Znám však kvality a sílu motoru a ano, dá se to. Jedná se o staršího borce, který ještě má co nabídnout. Když se vejde do základní sestavy, svou zkušeností dokáže mladé kluky v týmu motivovat k maximálnímu nasazení. Jde příkladem, ale dravostí a rychlostí už samozřejmě na nejvyšší soutěž nestačí.

BMW 650i xDrive (2011)

Nebyl by to adekvátní seznam, kdyby tady chybělo auto od ikony, jakou BMW dnes je. Pár starších docela obyčejných BMW jsem měl. Ta auta vždy fungovala přesně tak, jak čekáte. Prostě perfektně v každé situaci. Stačilo nepodcenit servisní práce a měnit včas olej a auto šlapalo jak hodinky. Navíc nabídlo úžasnou dávku schopností na silnici a stejně úchvatnou dávku emocí za volantem. Dovedu si představit, že 650i dokáže všechny superlativy a naděje vkládané do BMW splnit. A nebudu vám lhát, to auto se mi vzhledem prostě líbí. Mám trochu obavy, jak spolehlivě pracuje xDrive. Autem se chystám projet jen u dealera, takže asi nepůjde o nějaké skvělé zážitky. Paradoxně v Praze mám u vozidel téhle značky největší jistotu, že znám lidi, co znají lidi. Dokážu to servisovat levně a kvalitně. Podle mě je to borec, který vyloženě ztělesňuje mladého střelce. Umí si počkat na přihrávku do volného prostoru a nekompromisně zakončit.

Maserati Quattroporte 4.2 V8 (2007)

Tohle auto jsem řídil kdysi dávno jako nové. Přirozeně jsem byl mladší a tehdy ve mně zážitek za volantem nezanechal nic. Trochu jako první Phaeton. Auto bylo luxusní, hrnulo se dopředu kdykoliv a kdekoliv. Až dnes dokážu vnímat některé detaily jak zvenčí tak uvnitř. Co víc si přát od auta, které nemá do světa řvát, že má výkonu na rozdávání. Na dlouhých cestách chcete stejně hlavně pohodlí a toho se vám na palubě dostane dost. A co si budeme povídat, ze všech autíček v mém výběru je to právě tohle, které už na dálku hlásí, že se jedná o štěně s rodokmenem. Je to pro mě nadějný náhradník. V 89. minutě vystřídá a dá rozhodující branku.

reklama

Jaguar XJ 5.0 V8 (2010)

Pokusím se vyhnout zmínkám o lordech a modré krvi kolující v žilách. Tohle auto vlastní jeden pán v letech z okolí mého otce. Vlastně to byl on, kdo mi tak nějak doporučil o této variantě přemýšlet. Je totiž s autem více méně spokojen. Přiznám se, že se mi nelíbí design zadních partií a přední světla. Jenže na vzhled ještě nikdy žádné auto nejezdilo. Učaroval mi vzdušný a prostorný interiér. Auto je postavené kvalitně a dává to najevo v každém detailu. Ze všech šampiónů v nominaci je papírově nejslabší. Uživatelsky ale působí paradoxně nejlépe. Dokonce bych řekl nejlidštěji. Prostě sednete do sesle a startujete. Už jen svačinu od mámy a jede se do práce. Možná tím některé fanoušky značky raním, ale to auto mi přišlo tak obyčejné, až je vlastně úplně skvělé právě tím.

Věřím, že uvedená auta jasně ukazují, kde jsou mé priority. Osvěžující připomínky k daným vozům uvítám. Jestli si ale myslíte, že jsem blázen, tak máte pravdu. Za dva měsíce čekejte blog, proč nekupovat XY, tedy auto, které nakonec vyhrálo boj o mou přelétavou přízeň. Čekají mě opravdu porce kilometrů a velká dávka ježdění. A na limuzíny z ranku sedmiček a osmiček od nejmenovaných automobilek si nepotrpím. Přece jen 50 let mi ještě zdaleka nebylo. Peníze se mají točit ne?

A tohle si o jeho výběru myslí Dan Borský, redakční odborník na manažerské sedany (a fotbal :)

Musím se trochu přiznat, že mě trochu mrzí, že jsi neposlal tenhle dotaz do Ptejte se :). Rychlé cestovní sedany jsou má nejoblíbenější kategorie a jsem rád, že v tom nejsem sám (v redakci jsem také s tímto názorem v menšině). Líbí se mi, že se toho nebojíš a na 40 tisíc km ročně hledáš zajímavé auto, byť s potenciálním rizikem drahé údržby. Většinu výše zmíněných aut jsem si mohl vyzkoušet, takže si dovolím něco málo napsat. 

Audi RS6. Nejlepší dálniční stíhač. Ten motor je super, sám si občas pohrávám s myšlenkou, jestli bych si neměl pořídit desetiválcovou S8. A v RS6 je ještě o level výš. Je to tak podmanivá pohonná jednotka, že dokáže zakrýt skutečnost, že samotné auto až tak dobré není. Není nejpohodlnější, není jízdně nijak zvlášť zajímavé, interiér má to nejlepší taky za sebou. A údržba je drahá. Moc drahá. V10 velmi trpí na zanášení karbonem. Brzdy jsou drahé, stejně tak převodovka, když vypoví poslušnost. Nevím, jestli by mi to za to stálo, i když ten katapult, co umí udělat na dálnici, když člověk pošle plynový pedál až na zem, je opravdu návykový.

Asi bych si taky nechal zajít chuť na italskou krásku Quattroporte. To auto je jako oblíbená pornohvězda, člověk by s ní rád strávil noc, ale žít by s ní asi nechtěl. Maserati je skvělé na první kontakt, točivá V8 by mohla hrát hlavní roli v opeře, podvozek je hravý jak malé štěně. Ale když pomine prvotní poblouznění, co zůstane? Uřvaný motor, který ti bude na pětihodinové cestě po Evropě (pochopil-li jsem správně, že takto cestuješ) rvát uši. Převodovka, kterou budeš chtít vytrhnout z auta a rituálně zapálit, ne úplně pohodlné sedačky a spousta život otravujích drobností typu, že někdy se ti nepodaří připojit telefon přes BT a nebudeš vědět proč. A tak dále. Pokud srdce nedá a přesto budeš chtít Maserati, doporučuji GTS s automatem ZF. Ale nevím, jestli se vejde do cenového limitu.

Teď už se dostáváme k tipům, ke kterým mám blízko i já. BMW 650i. Jediné auto z výběru, se kterým nemám osobní zkušenost, a přesto by mě velmi lákalo. Strašně hezky se na něj totiž kouká. A to nejenom zvenku, ale především zevnitř. Interiér v takové bílohnědé kombinaci je naprostá dokonalost. A co jsem tak slyšel od lidí, kteří s tímto autem jezdili, i na silnici umí člověka více než potěšit. Jediné, z čeho bych měl strach, je ten motor. Na jeho adresu jsem příliš chvály neslyšel a obávám se, že jeho životnost bývá značně omezená.

Jaguar XJ . Takový můj malý sen. Útulný interiér, který na člověka působí, jako když se posadí s oblíbenou knížkou ke krbu, nalije si sklenku Glenfiddich 18y a nechá čas jen tak plynout kolem sebe. Fascinující je také osmiválcová strojovna. Hučení kompresoru je návykové, stejně tak mamutí síla. Tenhle motor dokáže bez sebemenších problémů poskytnout sportovní dynamiku i takové stodole, jako je Range Rover, takže s o půl tuny lehčím sedanem opravdu nemá příliš práce. Na úrovni je také podvozek, který nezklame ani v extrémních situacích a zároveň je dostatečně komfortní. Ne nadarmo se XJ jednu dobu používalo jako proslulé Ring Taxi na severní smyčce. Otázkou zůstává snad jen design, který nemusí sedět každému.


Mercedes CLS. Auto, ke kterému mám z výše jmenovaných asi nejblíže, neb jej vlastní jeden můj dobrý kamarád, byť jen ve verzi 500. To auto je nádherné i po 13 letech. Fakt nadčasový kus. Je to Mercedes se vším všudy, je silný, pohodlný, majestátní. A CLS ani netrpí špatnou pověstí auta pro mafiány, jako se to stává jiným modelům značky. Osobně bych koukal spíš po 63, přijde mi o něco zajímavější, i když pocitově bude dynamika 55 i 63 dost podobná. Asi netřeba připomínat, kde jsou servisní slabiny, když jeden AMG Mercedes už doma máš. Nicméně nevešla by se do tvého limitu i druhá generace CLS? Pokud vyloženě nelpíš na znacích AMG, takové CLS500 by se možná dalo za daný peníz sehnat a jistě by posloužilo také dobře.

A abych se jen tak nevykecaval a nerozdával rozumy na prázdno, přihodím jeden tip, který tu ještě nebyl. Co říkáš na tohle: http://www.autopointpremium.cz/cz/karta/infiniti-q50-3-0-v6t-red-sport-400-akce-darek/o356273.html

A na závěr Krab – rád poradí, ale připravte se, že brzy začnete v inzerci vyhledávat slovo „Caterham“

Nedovedu si představit, jak je možné obětovat vůz Porsche 911, nehledě na jeho generaci, rychlému ředitelskému sedanu či cestovní kupé označené zkratkou „GT“. Pro Kraba je pohodlné auto například jeho Toyota GT86. Představuji si, že s ní nebude problém křižovat Evropou za obchodem, vždyť člověk přeci není z cukru a něco vydrží. Navíc když má za kamaráda individuum, které jezdí v Caterhamu Roadsport do Chorvatska, jen tak na krátkou dovolenou. Že jeho přítelkyně radši zvolila na cestu autobus, je malinko druhotná věc, ale to jste jako neslyšeli. Ale dobrá. S několika auty Franzovy vytoužené třídy jsem se svezl a z Danova fundovaného výběru volím bez dalšího přemýšlení Jaguár. Ale jiný.

Jaguar XKR. Franzi, kup si XKR. To totiž nebude útulný obývák, ve kterém si dáš 18yr Glenfiddich, ale klubovna ragbyového teamu, kde se cítíš jako pořádný chlap. Po vysilující hře si s teamem dáte výborný bitter, a protože se vám daří a team postupuje do hlavní ligové soutěže, večer i nějakou tu velmi starou single malt Lagavulin whisky. Pětilitrový motor s kompresorem z tebe udělá gentlemana hodného tvého věku. Jaguar XKR poslední generace je podle mého názoru automobilová interpretace Cliva Owena.

BMW M3 E9x. Abych moc neujížděl na britském sentimentu a vzpomínkách na všechny své nonšalantně poruchové stroje, poradím ti i jednu spolehlivou volbu. Mám dva kamarády, kteří mají předchozí generaci BMW M3. S jednou jsem dokonce jel, resp. dvakrát ji mohl řídit, a ta je navíc vylepšená kompresorem od G-power. Kompresor je mimochodem hezká hračka, ale potřeba to reálně není… auto má 400 koní i bez něj. Ve tvém rozpočtu se dá objevit málo jetá čtyřdveřová varianta, která vyjde výhodněji než obligátně chtěné kupé. Mně se líbí víc jako sedan právě tahle generace E90, působí štíhleji než kupé. A nabízí dokonce velmi výhodný efekt nenápadnosti, a přitom její atmosféricky plněná V8 dokáže točit frenetických osm tisíc otáček za minutu. V ní bude radost za dva tři roky najet nějakých těch 80 -100 tisíc km a auto bude mít pořád svoji hodnotu, pokud bude precizně udržované. Na motorech se opotřebovávají ojniční ložiska, tzv. šály, ale výměna nestojí šílené peníze.

Mercedes C 63 AMG. Jde toto auto vůbec opomenout? Dobrá, pro Dana není dostatečně luxusním zbožím, nicméně pro tebe by fungovat mohlo. Pokud někdo celou loňskou zimu strávil hledáním té perfektní staré devětsetjedenáctky a v mezičase driftoval ve sněhu obstarožní Audi S4, určitě se mu při pomyšlení na céčkový sedan s tou velkou V8 kovadlinou vpředu rozsvítí oči. Chris Harris ji má rád, Mikka Hakkinen s ní pomalu svezl po okruhu Jamese Maye a netvářil se věru znuděně. Chris Harris na ni dokonce namontoval dvě nouzové rezervy a vyrazil s ní na dráhu. Co budu psát. Podívejte se na to sami.

Verdikt

V tomto případě bude závěrem asi jen velká zvědavost, jaké auto si Franz nakonec vybere. Tipy dalších redaktorů už si necháme od cesty, nehodláme psát román formátu Victora Huga. Hamster by poradil, že za milion může člověk kupovat ojeté Lancie Lybra až do konce života, Matěj by si vzal něco na operák, patrně Range Rover Velar. Vojta, který je na dovolené a tím pádem se nemůže bránit, by určitě radil buď Mazdu MX-5 RF nebo plně vybavený VW Golf TDI. A stálo by ho to mnoho drinků jeho oblíbeného koktejlu Negroni v rámci enormně obtížného rozhodovacího procesu. Zlokočka rozhodně poradí koupit obytný vůz a pak bychom ji asi neviděli ani o ní neslyšeli po zbytek roku. A zbytek redakce? Těžko říct, zda by se po zjištění, že mají na kontě milion korun a mohou ho utratit za auto, ještě  někdy dostali do střízlivého stavu. Raději tedy poradnu ukončeme. Franzi, teď je to jenom na tobě!

 


Související články

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Beny
02. listopadu 2017, 20:59
0

Vážně nevím, proč se tu neobjevil Cadillac cts-v co zazněl v diskusi. Ač nejsem fanouškem US cars, tak na mě působí jako jediná správná volba v zaplavě aut pro důchodce. Přeplňovaná V8 prostě nemůže být omyl.

reagovat
Knightrider
03. listopadu 2017, 08:18
0

Odpověď je jednoduchá. Kolik je tu lidí, kteří to kdy viděli naživo? Natož aby s tím měli nějakou osobní zkušenost. :-)

Beny
03. listopadu 2017, 08:56
0

Jasný, psal jsem to taky s dávkou nadsázky. Naživo už jsem viděl, teda ne tu sportovní verzi, zkušenost bohužel, dostat se do takovýho exota není nic co by se stávalo denně. Pravdou ale zůstává že ten amíckej přístup k autům se mi čím dál tím víc zamlouvá.

Matěj Podhorský
03. listopadu 2017, 09:08
0

Tak samozřejmě, je to takový jednorožec, že ho nikdo nikdy nepotkal :) třeba zrovna Dana bych nepodceňoval

JLK
03. listopadu 2017, 09:12
0

Na druhou stranu Franz evidentne chce neco co nepotka na kazde krizovatce. A to CTS-V splnuje ze vseho nejvic - vsechny ty Audi a Porsche jsou oproti tomu v Evrope docela tuctovky. I Quattroporte vidam da se rict 'casto', kdezto Cadillaca jsem jeste nazivo nepotkal zadneho.

Daniel Borský
03. listopadu 2017, 09:31
0

CTS druhé generace jsem opravdu měl tu možnost si jednou vyzkoušet, když jsem jej dostal u Charouze v Průhonicích jako náhradní auto, ve chvíli kdy naše tam šlo do servisu. Nebyla to sice verze V, ale něco základnějšího, mám pocit ze 3.6 pokud si dobře pamatuji. To mi přišlo jako veskrze fajn povoz, ale při srovnání s tehdejším Jaguarem XF, který se v rodině vyskytoval, mi v každém ohledu přišel ten Jag o něco dotaženější. Ale to jsou čistě subjektivní dojmy, navíc asi sedm let staré. A také každý soudruh má jiné chutě, že? :) Nicméně, rozhodně bych CTS nezavrhoval a naopak je to velmi zajímavá alternativa, kterou stojí za to brát v potaz. To že se neobjevila tady v článku, bude způsobeno tím, že tohle byla jen odpověď na Franzův blog a původně z toho článek být neměl :). A v té odpovědi jsem se zaměřoval především na jeho volby, plus jsem přidával jednu za sebe, která v diskuzi nade mnou nezazněla. Cadillac tam zazněl, takže už jsem se mu více nevěnoval. Nic víc, nic míň. :)

Beny
03. listopadu 2017, 09:37
0

Z mojí strany to nemělo vyznít jako výtka, natož aby to musela redakce obhajovat. :-) Jen mě to trochu překvapilo, protože se právě jeví jako zajímavá alternativa.

Knightrider
03. listopadu 2017, 09:52
0

Jaguar nebo i to Porsche na mně osobně taky působí trochu víc "prémiově", hlavně uvnitř, ale CTS-V je určitě zajímavá alternativa a čistě z finančního hlediska i rozumnější volba. Mně by se nejvíc líbil CTS-V třetí generace, která se vyrábí od loňska. To už je velkej skok v kvalitě, ale tam ceny začínají na 60.000,- Eur. Na druhou stranu, za auto se 650HP a 850Nm je to skvělá cena. Viz. třeba tenhle:

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=232539226&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=4700&makeModelVariant1.modelId=4&minFirstRegistrationDate=2016-01-01&pageNumber=2&scopeId=C&action=eyeCatcher

MGRR
03. listopadu 2017, 09:58
0

Cadillac a problém v CZ bude, že je to spojené s Mountfield - auto zdarma, nulová hodnota, špatně prodejné auto, ztráta hodnoty a pak to prostě vypadá tak nějak podivně. Kdyby to stálo 100t...

Knightrider
03. listopadu 2017, 10:00
0

"Vypadá tak nějak podivně". A to říká někdo, kdo jezdí v Priusech. :-D

JLK
03. listopadu 2017, 10:21
0

Knightrider: ta treti generace vypada paradne. Osobne bych radeji "dosetril" ten pulmilion navic a sel do Cadillacu misto Maserati. Sice to neni takova sexy socha, ale zajimavy to neni o nic mene a ten rozdil v porizovacce nejspis usetri na servisu behem tech par let co s tim bude jezdit.

Knightrider
03. listopadu 2017, 10:26
0

JLK: To Maserati je pěkný, ale já bych se ho z toho výběru bál úplně nejvíc. Že tam kvalita materiálů ani výroby není kdovíjaká, to je jasný, a je to na těch autech i vidět, ale na to celkem sere bílej tesák, když má to auto takový charisma. Jenže já bych se bál, že se Quatroporte bude časem samovolně rozkládat na prvočinitele a žít vlastním životem, i když se o to majitel bude starat sebelíp.

Petr 'Krab' Jeřábek
03. listopadu 2017, 11:01
-1

Ty Ameriky jsme vynechali... ne záměrně, ale nějak se do toho už nevešly. Já bych osobně auta od lidí, kteří považují hamburger za opravdové jídlo do této kategorie nezařadil :) Jak tu někdo psal, CTS je v zásadě lacině vypadající neotesané auto s velkým motorem. Záleží na vkusu. V český inzerci jsem našel ale Dodge Charger 6.4 SRT8. https://www.sauto.cz/osobni/detail/dodge/charger/17474336?goFrom=list

To je něco podobnýho ( dle mého oka US cars neznalce) a podobný jsem viděl nedávno v Mostě na trackday. Zvuk to má teda brutální. I výkon, ale každý třetí kolo jel volně, asi musel chladit brzdy... Franze osobně neznám, ale nedokážu si představit člověka, který má rád Audi, koupí si Porsche 911 a obdivuje Maserati Quattroporte, že půjde a koupí si podobnou Ameriku. To je jako jít do dobré francouzské restaurace a chtít si objednat ten burger :-D

Knightrider
03. listopadu 2017, 11:31
0

Krab: A nebo si koupí to Quattroporte a řekne si, asi to měl být burger, ale vypadá to trochu jako salám v housce. :-D

Franz Kafka
03. listopadu 2017, 12:35
0

Za mě jen napíšu, že CTS-V je určitě skvělá rada. Na to auto bych pravděpodobně nikde nenarazil. O tom jak bude vypadat v Čechách bych se kldině nebavil, protože když tu bude tak asi na zahradě. Na silnici se tady moc neohřeje jen asi při výjezdu z republiky. To v případě, že bych se odvážil ho koupit. A co jsem si zjišťoval od včera, tak ani servis třeba ve Švýcarsku není problém. Jsou tady také lidi, co jezdí v amerikách:) S Quattroporte bych to asi nesrovnával. To na mě působí klasicky po italsku. Něco jako vkusná italka, která ale potřebuje každý den nové zlato a EA oblečení proti američance která má sice trochu nadváhu a nosí jedno triko zase, ale maká od rána do večera a stačí jí že ji vezmete na hamburgera do White Castle,)

Knightrider
03. listopadu 2017, 13:03
1

Ono nakonec bude stejně nejlepší všechny ty auta pořádně projet a udělat si názor sám. Ne každýmu sedne totéž a třeba nakonec najdeš ještě něco úplně jinýho, co ti padne úplně nejlíp.

MGRR
03. listopadu 2017, 15:01
0

No prave, ze vypada hur, nez Prius II.

GanGreen
03. listopadu 2017, 15:22
0

no to snad nemyslíš vážně... :D

sk
skodafil
03. listopadu 2017, 22:26
1

V Cadillac klubu mame dve STS-V. Kdyz budete hodni muzeme majitele poprosit o vyzkouseni. Ja s tim nejel ale fara to jsou monstrozni.

Tomáš Trýska
05. listopadu 2017, 09:19
0

CTS-V je skvělý auto. Měl jsem možnost ho řídit a opravdu by byla škoda ho ze seznamu vyřadit jen proto, že je to amerika.

fortress
03. listopadu 2017, 07:35
-3

To aby měl kromě milionu na pořízení ještě milion na servis jestli s tim chce jezdit 40k/rok. Vzal bych ročního Golfa R v kombíku :)

reagovat
Franz Kafka
03. listopadu 2017, 12:38
0

Nechtěl jsem to napsat. Ale když mám právě ten pověstný milion (nic extra ok beru) na ojeté auto s motorem V8 případně V10, tak něco málo drobných na servis mít asi budu také. A zcela otevřeně nejsem typ abych jezdil autem jako je Golf:D Jinak jako když to vezme fér, tak samozřejmě proč ne, ale ne pro mě.

fortress
03. listopadu 2017, 14:34
0

Ne milion opravdu neni nic extra, pokud teda mas jeste ten dalsi tak bych vybiral spis v ty hladine 2M, tam uz se da poridit i neco s elementarni zarukou ze to i tech 40 tisic vydrzi. V reale to erko o moc pomalejsi nez ti mastodonti nebude, ale chapu potrebu osmiválce, taky ho mám jako letní daily.

ra
ratan groch
03. listopadu 2017, 18:23
0

Fortress, nechcem byt hovorcom Franza, ale ak si este raz pozries jeho zoznam, tak nebude jazdit nabuchanym Golfom. A ani Type R. Aj ked to moze hocikto popierat, auto je aj statusova zalezitost. Aj ked je to oxymoron, Golf nepatri pred Golfovy klub. Tam nevysvetlis, ze mas 6 valec a perfektne naladeny podvozok.
A ked si uz unaveny a domov je este 300 kilometrov, tak ono to vzdy potesi, ze si nemusis s Maserati dialkovymi vyziadavat uvolnenie laveho pruhu.
A nech je ergonomicky Golf prva liga, zaklad ma v aute za 14.000 eur. A pri najazde Franza je pohodlie "panskeho kocaru" na nezaplatenie.

Flanker
03. listopadu 2017, 19:34
0

Fortressi, takže ty (podle tebe) "drobáky" budou stačit jenom na vybydlenou plečku, která nevydrží ani 40K ročně?

Nic proti Golfu, ale podle textu se dá předpokládat, že Franz hledá trochu větší auto, které mu udělá radost né jen díky rychlosti a "jistotě nového auta".

fortress
03. listopadu 2017, 20:46
0

@Raten : To já chápu, nicméně odborník sice pozná status V8/10 ale pro laika může jiná než stávající generace D3 přetejkat do cikánwágenu takže ten status je takovej pochybnej. Levej pruh ti dneska blokuje kdekdo tim že máš Maserati ti nikdo za kamionem stejne nepojede. Servis ve Scuderii taky musi bejt libovka.

@Flanker - o drobácích jsem nikde nemluvil, jen že je to na koupi supersedanu na 40 tisíc ročně dost málo. Při čtvrtinovym nájezdu mě moje letní kára stojí cca 100k :) a to je nová. Když započítám antiradar kterej stejně budeš muset mít tak dalších 40-60k

beastar
03. listopadu 2017, 21:04
0

Hale antiradar asi těžko vzhledem k tomu, že jezdí někam Německo, Ch a L a tak dále tak bych do něj nešel. Jinak auta podobného typu prodávám třeba 15 let a milion ti fakt v pohodě stačí na slušný auto z toho jeho seznamu. Provoz už je věc druhá, že to nejezdí za 5 a desky nestojí 1000 v Kelly pochopí i průměrně degradovány oktávkář. Servis ve Scuderii je cajk, když počítáš 1500 hodina. Btw jak píše kolega ze Slovenska Golf není reprezentativní auto. A věř Panameru z těhle let ani Rs6 za ciganwagen rozhodně považovat nebude:) Prostě je třeba pochopit, že o u nás jsou lidi co peníze mají poctivě vydělané a těch tebou avizovaných 100 000 papoušků klidně obětujou za slušný svezeni i měsíčně. Výkřik o levém pruhu a kamionech potvrzuje, že pod pojmem dálka si představuješ Praha- Brno. Páč třeba na trase Praha-Düsseldorf mě kamiony serou ze všeho úplně nejmíň. A to to jezdím v obyčejným Infiniti s šestiválcem kterýmu je rok. To sem taky socka s cikánwágnem?;)

Flanker
03. listopadu 2017, 22:07
0

Fortress, ono to vyznělo tak, že milion jako budget stačí tak maximálně na vybydlenou plečku. Za milion máš opravdu hezký výběr aut, která jsou pořád rychlá a dostatečně reprezentavní. A pokud to nenajede 40K za rok, tak je to plečka už z výroby. 40K ročně najedeš i v tom Golfu, ale klidně čtyřkovém, pokud nekoupíš vrak a staráš se minimálně o základní věci. Letní kára je hezká věc, ale Franz vybírá jedno auto, co nejvíc všetranní, a o nový Golf evidentně nemá zájem. :)

Beastar, souhlas. Já bych mimochodem to Infiniti doporučoval, ale nevím jestli jízdně uspokojí člověka, který se rozdoduje mezi RS6 a třeba Quattroporte :) To bych taky mohl doporučit něco od Lexusu, se kterými mám zkušenosti, ale přesto že se jedná o téměř dokonalé vozy, nemají tu auru syrovosti jako Quattroporte nebo AMG Mercedesy. Možná by se dal dohledat nějaký "F" Lexus, jinak to jsou spíš pohodlný kočáry, se kterými objedeš zeměkouli na jeden zátah, ale žádnej adrenalin tam nehledej.

fortress
03. listopadu 2017, 22:46
0

@bestar Se skrytou montáží není problém ani v Německu, jen stačí vypnout antilaser nebo nastavit 0s rušení. Ch bych možná ani já neriskoval - nicméně o tom že jezdí za hranice autor nepsal. S autem který má 0-200 za 12s jezdit bez AR může imho jen blázen. RS6 se asi označení cigánwágen vyhne jen proto že se design mění jen pozvolna, do tohohle označení přetejká hlavně mercedes. To že někdo dá 100 tisic měsíčně do aut je klidně možný, ale asi to nebude uplně případ op nebo běžnýho čtenáře autíčkáře. Pro mě je dálka i Ústí - Praha a jelikož nejsem otrok kulatý lopaty. Roční infinity mě nijak netriggeruje, je to jeden z mála asi dobrej tipů co tu zazněl ta Q50 ačkoliv na našem trhu značka neuspěla a z ČR se stáhla.

beastar
05. listopadu 2017, 16:04
0

Tak ono najezdit 40000 jen po Čechách, když nejsi obchoďák Coca Coly by byl docela výkon. Jasné že to nezmiňuje teď v tom blogu, ale v dalších předtím kde jezdil po Švýcarech a Itálii hledat starý Carrery lecos napověděli. To samozřejmě nečetli všichni. Ono když nechceš z nějakýho důvodu lítat a nechceš si najímat šoféra, tak to musíš odkroutit sám. Znám takových lidí dost, co v extrému najedou osobakem 2k v necelých dvou dnech. Stačí dělat byznys třeba v Itálii. A jezdit staršim Qporte či XJ fakt není nějaká ostuda ani ve společnosti lidí kde kilo je takovej jako standartní příjem za špatny měsíc.

Flanker: Já mam stejný pocity jak ty. Člověku co sestaví takový seznam bych teda Lexus nedoporučil. Je to prostě stejný jako eskáda, nebo 7 hlavně komfort. V tom seznamu bych vyloučil i xj jenže to je u mě jasná reakce:)) Ty Mercedesy tam bych vynechal to amg a koupil co nejnovější obyčejnej model v naftě. No a q50. Já to koupil čistě kvůli ceně, která padá rychle jak podzimní listí. A vzhledem k tomu, že do tej Belgie a D občas musím tak mi to přišlo jako dobrá alternativa k tomu, že další suv už sem nechtěl a pořád je to víc cool n sporty, než naftový superb od škodovky a bude mít větší výdrž než ojetý bmw či medvěd v éčku. Kdybych na tom byl jinak tak před rs6 nebo porte či nějakým zvláštním mercedesem bych to nikdy neupřednostnil.

MGRR
05. listopadu 2017, 16:30
0

Nekolikrat rocne mam cestu 1700km, A>B pres sest statu a neumim si prestavit to davat v necem co ma sice krasnej zvuk jako Maseratti, ale po trech hodinach se to meni v peklo a slusny Tinitus. Jezdit to v RS6 bylo peklo, nehlede na spotrebu. Proto to prekonavam nejradeji v LS460, nebo 600h, kde jste po 24h rizeni naprosto v klidu, nic neboli. Pak se tedy dostavuje Jet Lag. S RS6 jsem pak nebyl schopen dalsi jizdy zpet, sedadla strasna, tvrde, telo rozbite.

Knightrider
03. listopadu 2017, 08:19
0

Ten Jaguar XKR vypadá moc hezky. Obzvlášť v týhle modrý.

reagovat
Chosé
03. listopadu 2017, 09:44
0

Osobně se přikláním k volbě XKR nebo C63/E63 AMG.

reagovat
Franz Kafka
03. listopadu 2017, 12:41
0

C63AMG je dobrý nápad. Jaguar XKR vůbec neznám jako osobně jsem to snad ani neviděl na silnici. Vím že to existuje. To je pro něj prozatím nevýhoda těžko můžu soudit něco, co neznám. Jako rada, ale ok je pro mě na stejné lodi jako rychlý Cadillac neznám, ale určitě to bude své výhody.

JP
03. listopadu 2017, 10:21
1

Desetiválec v RS6/S8 je sice super na svezení, ale kupovat při tom nájezdu každej 3. rok novej motor už taková zábava nebude, nemluvě o cenách běžného servisu. Skoro bych radši koukal po starší RS6 C5, když už Audi.

Quattroporte by byl můj vítěz, sice jsem ho měl a až tak moc pozitivního toho o něm napsat neumim, ale to má na svědomí hlavně převodovka DuoSelect, která spolehlivě zlikviduje všechny pozitiva, co na tom autě člověk najde. GTS se ZF automatem si ale časem nejspíš sám koupim. Je to ale auto pro někoho, kdo je ochoten obětovat drobný nedokonalosti ve prospěch trochu bláznivýho celku. Jak psal Dan, například přední sedačky stojej s ohledem na třídu za vyližprdel a ovládání palubní výbavy by místy bylo intuitivnější přes příkazovej řádek.

Panamera je super, ale je strašně hnusná a sám v nich potkávám samý bezohledný kokoty, což mi to auto (velmi subjektivně) ještě víc zhnusilo. Jako Krab bych upřednostnil všema deseti 911.

XJ vypadá jak auto s downovým syndromem, opět bych radši koukal po starší, pro mne mnohem povedenější XJR X350.

CLS se mi líbí zvenku, motor bude pecka, ale jinak kdykoliv jsem se s tim měl možnost svézt, hlodal mě pocit, že bych si neuměl ospravedlnit proč jsem za něj dal tolik peněz. Šel bych radši do S, nebo CL. Případně i do tý C63.

650i je pěkná, ale na můj vkus dost tuctová a tak nějak tu komunitu kolem BMW celkově nemusim (ale to platí pro všechny náboženský sekty).

reagovat
Franz Kafka
03. listopadu 2017, 12:47
0

Hmm v podstatě to vidím dost podobně i ve světle těch debat zde i pod blogem. Toho Jaguara bych nehodnotil tak příkře, ale je to subjektivní jak píšeš. K BMW jsem před tím, než jsem si tady přečetl tebe to samé jen jinými slovy. Panamera teď samozřejmě láká i skupinu lidí rozumněj dementů, co hledají právě auta typu X6 a nějak se zapomenou a koupí Porsche.

No a Quattroporte. Přesně tak má spoustu nedokonalostí a vůbec za ty peníze by to mělo být lepší. Člověka si to umí získat jinak. Je jich navíc docela málo. Servis si nemaluji nijak výrazně růžově a přitom nájezdu to bude asi náročné. Nicméně to u všeho co tady zmiňujeme. Audi mi nakonec nedává smysl na ten nájezd. Starší C5 je už pro mě zase v dané kategorii docela levná ojetina a hlavně mi vadí a i kdysi vadil ten boubelatý Passat design.

ra
ratan groch
03. listopadu 2017, 13:04
0

OTAZKA:
Ake su vyhrady voci Mercedesu CL poslednej generacie 2007-2013? V zaklade to ma 8 valec, AMG s 12 valcom najdes aj v nastavenej cenovej urovni. Hadam uplne dochodcovske nie je, kedze ma len 2 bezramove dvere.
Nie je primarne sportove, ale pruzne a silne v nemeckych dialnicnych rychlostiach. Interier v Sondern klasse kvalite.
Ani v ciernej farbe v tom nevyzeras ako sofer niekoho.
Co ho diskvalifikuje z tvojho zoznamu?

reagovat
beastar
03. listopadu 2017, 15:09
0

Nejmoudřejší rada byla to, co psal pod blog Dan. Infiniti Q50 v plný náložy na hlínách v benzínu. Sám tenhle křáp mám najedu s ním ročně tak 22 - 25 000 teď první rok takže plánuju najet. A všechno v pohodě taky jich moc nejezdí je to sedan, ale chápu že to není v Evropě brané jako prémie....

reagovat
Fa
Fandatik
03. listopadu 2017, 19:10
1

Při troše exhibicionismu Bentley Continental (GT nebo FS), AM Vantage nebo DB9, ale to už nejsou moc normální auta a uservisovat je nebude taky pohoda. To u ameriky by neměl být problém Charger SRT8. Já bych volil MB S/CL 65 AMG (možná lepší jen 63 výrazně levnější na servisu a v realitě stejně rychlé).

reagovat
Flanker
03. listopadu 2017, 19:34
0

Řekl bych, že všechno důležité již bylo napsáno v blogu a v tomto článku.

Dám univerzální a možná trochu zbytečnou odpověď. Franzi, vyzkoušej všechny kandidáty a vyber si to auto, ve kterém budeš mít pocit, že bylo vyrobeno pro tebe. Opravdu. Ergonomie, odezva plynu, sedadla "vymodelována na míru", a pak ty další vlastnosti, kterých se po projetí nebudeš chtít vzdát. Zvuk, chování podvozku nebo jednoduše to, jak se ti auto líbí zvenčí i zevnitř.
Z tvých kandidátů má každý něco do sebe, ale vyber to, co by ti chybělo nejvíc, pokud bys do toho nešel. Je to trochu klišé, ale dej na osobní pocit.

Krab odporučil trojku E90, M3 E92 nebo AMG céčko. Skvělé vozy, ale v porovnání s tvými kandidáty mi přijdou jako příliš obyčejná a málo majestátní. Nemám rád pózu, ale když už na to máš, tak si kup něco víc "cool". :) Naopak, ten Jaguar XKR bych na tvém místě vyzkoušel.

reagovat
VK
VK
03. listopadu 2017, 21:20
0

Mít milion na automobil? Julii a ta by mohla být i nová. Nebo chvilku počkat na roční S90 v hybridní variantě s AWD. A hned mám dilema.

reagovat
JP
03. listopadu 2017, 21:43
4

Akorát že když bude chtít Julii za 3 roky zase prodat, tak mu za ní přinejlepším Ralf Wiggum nabídne pastelku...

VK
VK
04. listopadu 2017, 00:33
0

Ech, zůstatkovou hodnotu po třech letech defekuje čtyřnohý přítel člověka. Kdo jen tak dá dohromady milion a není mu jej líto dát jen tak za auto a ještě chce něco co chytne za srdce, bude tak něco takového řešit. Navíc kdo očekává, že po třech letech původně milionové auto za nějaké významné peníze prodá, je nebezpečný blázen. Taky se vůbec se italský a francouzský strojní průmysl tak všeobecně podceňuje a v podstatě neprávem.

Stejně, když už ne Julii, S90 v hybridu to jistí.

beastar
05. listopadu 2017, 16:15
1

No co mám zkušenost, tak ten typ člověka co má právě ten milióón to řešit bude a hodně. Proto taky ty miliony má páč počítá se vším. Hlavně ti ale nebude jezdit v Giulii, která vypadá jak kříženec 5er od Bmw a pokusu o vlastní design. Ztratí hodnotu rychleji, než kdysi 159 a na dlouhý cestě bude fungovat stejně skvěle jako oktávka v eresu;) Pak to postaví v Zurichu, kde rohlík stojí 16 korun na parkovišti před office house a kluci co pujdou ven a dovnitř se budou divit, že už zase přijel ten italský opravář výtahů. Přece jen v jistých zemích je úroveň toho vlastnit Alfu na úrovni toho jako u nás mít oktavku. Volvo ok tam by to mohlo klapnout, ale emoce nula. To vybírají lidi, kteří právě nechtějí být moc vidět a užít si komfort a luxus což tady nebude jen příklad.

VK
VK
05. listopadu 2017, 17:52
0

Hmm, člověk který je ochoten si připlatit 25-50 tisíc za rok jen na spotřebě za benzínový víceválec, plus neodhadnutelné, spíš vyšší, desítky tisíc za servis navíc za auto svého srdce místo čistě racionální volby - za tři roky bratru přinejmenším nižší stovky tisíc - bude řešit nižší zůstatkovou hodnotu? A co je vlastně úkolem, aby auto chytlo za srdce, nebo aby ostatní čubrněli? ;-)

beastar
05. listopadu 2017, 20:19
1

No a co píšu? Čti to nebo se na to víš co:)) Jasně že to bude řešit. A odpověděl si sám sobě. Auto svého srdce s víceválcem v benzínu a dražším servisem. Takže tebou zmiňovaná Alfa asi nebude to pravé, že jo. Normální sedan s naprosto normálním designem a trochu lepšími jízdními vlastnostmi za srdce fakt nechytne. Snad kromě fanoušků značky nikoho. Auto chytlo za srdce? Rozhodně ne Volvo. To je pravý opak stejně tak velké limuzíny od Mb a Bmw. Za srdce chytne třeba M5 v libovolné generaci, Alfa 4c, c63amg, miata, s2000, dodge ram, Gallardo, caterhamy, m3, rs4, megane rs cup, libovolné Maserati a tak dále. A vůbec nejde o ostatní:) Je vidět, že nejsi z oboru ať děláš cokoliv bude to něco nudného a racionálniho něco jako účetní, nebo na finanční správě. Možná nějaká sranda na Vš... Volva a představa že člověk, co vydělává hodně neřeší prachy. Neber to osobně jen už sem si udělal obrázek. A ok neshodnene se...

VK
VK
05. listopadu 2017, 22:10
0

No ale pak se nedá argumentovat zůstatkovou hodnotou už vůbec. Jo a tipy na zaměstnání dobrý, akorát vedle. Kdyby zajímalo, jedná se o obor charakterizovaný 90 % nudy a 10 % paniky.

MartinCoupe
07. listopadu 2017, 20:59
0

Rekl bych, ze univerzalni odpoved na jakoukoliv otazku neni Miata, ale Porsche. Anebo Lexus :-)

reagovat
Br
Breakthru
07. listopadu 2017, 21:05
0

Všecky ty auta yvpadaj jak ocucaný bonbony narvaný k prasknutí vrtošivou elektronikou.Pan direktor by měl jezdit v něčem důstojněším s ladně řazenými liniemi.Poslední takový auta byla Audi V8 nebo BMW E32.....a třeba by jednou za to ten meloun i byl....

reagovat
Rien
09. listopadu 2017, 08:50
0

Co treba 840i, to ma jeste navic mrkacky:)) ne dobre, blbej vtip

reagovat


reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Pontiac Bonneville  1963
Pontiac Bonneville

1963 rok výroby
303 koní výkon
6 400 ccm objem

BMW Řada 7 740i 1995
BMW Řada 7 740i

1995 rok výroby
286 koní výkon
4 000 ccm objem

Fiat 126 Maluch 1987
Fiat 126 Maluch

1987 rok výroby
4500 koní výkon
652 ccm objem

Dodge Ram 4.7 v8 2008
Dodge Ram 4.7 v8

2008 rok výroby
300 koní výkon
5 ccm objem

Mazda MX-5 Wankel (180 kW) - RARITA 2015
Mazda MX-5 Wankel (180 kW) - RARITA

2015 rok výroby
245 koní výkon
1 300 ccm objem