načítám data...

Franz v nesnázích!

31. října 2017, 03:09 71 komentářů Franz Kafka

Někdy si myslíte, že něco nutně potřebujete. A velmi brzo vám osud vyjeví skutečnost. U mě se ukázalo, že sběratel nejsem a 911 je mi vlastně úplně k ničemu.

zobrazit celou galeriiFranz Miláček davů: Franz v nesnázích!

Jak někteří vědí, měl jsem pár hezkých měsíců přesně dva na to si po nocích popřemýšlet, jestli má smysl mít auta někde zaparkovaná a nejezdit. Občas jsem ve fázi, kdy skoro závidím lidem, co mají někde pod střechou ty opulentní sbírky úžasných, vzácných sportovních klenotů. Nebo dokonce mají pro každou disciplínu takové auto, které je pro danou činnost nejlepší. Všichni to známe, jednou za čas si řekneme, že právě teď by se hodilo kombi a jindy zase na stejné auto nadáváme, protože vozíme vzduch a stejně v tom jezdíme věčně samotní. Někdy zase obdivuji opak třeba roadsterem pro děti do školky a za polární kruh a podobné nadšence. Když jste ale dva měsíce v poušti, anebo ji máte velmi živě na dosah a vidíte v jiné kultuře a státě ty obrovské změny mezi bohatým a chudým trochu to vaše životní postoje změní. Dokonce i uvažování o autech trochu přehodnotíte.

U mě došlo k tomu, že jsem si řekl parkovat někde Porsche je úplně skvělé. Má to ale smysl pokud se s ním asi tak čtvrt roku vůbec nikam nejede? Proč vlastnit čtyři auta jenom proto, že občas potřebujete odvést pár krabic. Patřil jsem dlouho k těm, co prostě neřešili počet vozidel kolem domu hlavně, že bylo vždy čím jet. Tudíž pro krabice v kombi a na vykopávky s přívěsem stačilo vytáhnout z garáže staré ML AMG od Mercedesu. Které mi do dnešních dní po chvilkové zápůjčce už zrekvírovala má nastávající. Nejspíše navždy dokud to staré „SUV“ nepotká nějaká fatální závada.

O mou minulou zimu čerstvě nabouranou stařičkou S4 ani tak nejde. To je přesně to auto, které vám vlastně nakonec doma pod plachtou ani moc nevadí. Zase je to ale přesně to auto, které už nevytáhnete bez obav na tisíc kilometrů dlouhou pracovní cestu. Udržovat si ovšem takový vůz není nijak náročné a vlastně ho ani není škoda však je to jen normální starý sedan. Když jsem tyhle věci zvažoval, bylo jasné, že Porsche si zaslouží jezdit. Bohužel, nejsem tak statečný, abych tak starým vozem křižoval Evropu, a navíc se trochu obávám, že by mu to ani neprospívalo. Po pár řádkách s Krabem, který již viděl motor jeho Sally na kousky, bych se bál, abych velmi brzo nedojezdil. Přece jen přestože se bavíme o Porsche, jedná se o relikt minulosti. Navíc je nutno podotknout že to auto je prostě na nějaké velké štreky poměrně malé a takové. Zkrátka na to není.

Po těchto myšlenkových pochodech jsem se rozhodl, že to udělám jinak. Rodila se ve mně myšlenka koupit si jedno auto. Dostatečně rychlé a dostatečně velké, které sem tam snese nějaké to hrubší zacházení. Aby bylo trochu zvláštní a vlastně i trochu normální. Znáte tu pohádku Princezna Koloběžka první? Oblečená, neoblečená a přinést dar. Zdá se to jako jednoduchý úkol. V praxi jsem ale ještě vysnil kombi, nebo ideálně sedan. Možná by to mohlo ale být i velké cestovní kupé. Vlastně čím více člověk tohle celé řeší, zjistí, že je to nepěkný rébus. První vlaštovkou v tomto směru je Audi RS6 s kterým už jsem tady obtěžoval v blogu i kdysi v komentářích. Samozřejmě nechci, aby se mu dostalo stejného vnímání jako té malé sportovní legendě z Japonska. Alespoň tedy mezi námi místními. Zase s tím autem, ale budu otravovat. Naštěstí jen v krátkosti.

Tak a teď k jádru celé věci. Nemůžu se rozhodnout a psát Vojtovy, ať mi poradí, se mi moc nechtělo. Potkal jsem totiž pár lidí a se svou momentální situací se jim svěřil. A ti mě dle svých představ dali nějaká doporučení. Prostě pronesli, něco v duchu á to by si vlastně už mohl koupit tohle! Jasně mohl, odpověděl jsem si po prohlédnutí nabídek na internetu. A také prohlídka (svezení) ve skutečnosti u níže uvedených aut člověka docela motivuje. Trochu jsem po pravdě s psaním tohoto blogu váhal. Ve světle nedávných událostí kdy u článku s dotazem na levný offroad na nějakou expedici málem došlo na trhání občanek a rozbíjení hraček. Přece jen téma je trochu podobné. Kafka neví co si koupit a ptá se vás. Ano všech asi dvou set možná i tří set lidí, kteří si to přečtou a dlouze se zamyslí.

Abych se vyvaroval chyb, které se neodpouští. Tak něco málo o tom jaké auto by to mělo být je psáno již v předchozím textu. Jen dodám, že rozpočet je milion korun českých. Určitě půjde o auto z druhé ruky, nehodlám se na stará kolena vydat cestou leasingů a podobně.  A níže tak nějak zevrubně představím své favority. Stručně uvedu, jestli sem s tím daným autem jel a jak se mi to zamlouvalo. Případná ideální rada z vašich řad by se měla držet uvedeného seznamu kandidátů. Něco jako když se vybírá pověstné auto roku. Také nejde navrhnout, to já bych tam dal třeba tu novou Vestu, nebo tak něco. Samozřejmě pokud někdo přispěchá s plnohodnotným nápadem a dokáže mi vysvětlit, proč se jedná o super nápad, bude to také skvělé. Jen pro ilustraci auto najede ročně 40,000 kilometrů na dlouhých a středních trasách. Musí to být na benzín, kdy spotřeba bude parametr, který bych řešil až někde hodně vzadu. Výrobce auta také není úplně důležitý, protože každá automobilka někdy udělala záslužný počin. A to nejtěžší ten vozík musí dělat radost!

Pojďme se tedy podívat, jakou jedenáctku nominuje pro sebe trenér Franz. Nebude to úplně jedenáctka, ale jedná se o užší kádr. Jak to tak bývá, mnozí se budou podivovat a myslet si, že trenér tomu nerozumí. Takový už je fotbal a auta.  

AUDI RS6 5.0TFSI V10 (2008+)

 

První je vůz mnohokrát mnou v superlativech zmiňovaný totiž Audi RS6. Druhá generace tohoto vozu. Impozantní desetiválcové monstrum pod kapotou a jeho zvuk v kombinaci se čtyřkolkou. To je sestava, která potěší každého a i zarytý odpůrce takového ježdění by časem roztál. S prostorem není v tomhle autě problém. Ostřejší jízda mu prospívá a dokáže vás vtáhnout do děje, ovšem není to sportovní auto. O to mi ale tak úplně v současnosti nejde. Dají se sehnat i upravené kusy s výkonem 700 koní. A spotřebou paliva jak flotila firemních oktávií O2. Slušný výběr ojetin v Evropě se mi také líbí. Autem jsem jezdil a bylo fajn nicméně i další borci v nominaci mi uměli zlepšit den. Za mínus osobně považuji naprosto nesmyslně drahý servis a to i v položkách jako jsou brzdy. A to dokonce i v segmentu takzvané prémie. Jinými slovy excelentní tah na branku, podrží balón, sem tam rozhodne efektivními nůžkami. Je to ale primadona a pro mančaft je přínosem jen když se všechno hraje přes něj.

PORSCHE PANAMERA 4.8V8 (2009)

 

Porscheho 989 z Lipska. Tohle auto jedni nenávidí nejen kvůli jeho designu a druzí milují. K té druhé skupině velmi často patří majitelé tohoto pozoruhodného stroje. Auto mi nepřišlo na mysl náhodou. Začal jsem ho brát v úvahu až po jedné zprávě právě od zdejšího dnes již redaktora Kraba. Ano on napsal, to slavné to už si vlastně klidně můžeš vybírat i Panameru viď. Nebo tak nějak. Autem jsem se povozil týden. Zjistil jsem, že motor je famózní a auto je prostě pořád Porsche. Přitom ale neskutečně pohodlné a hlavně velmi prostorné. Navíc výborně zvládá i ježdění po městě. Asi tušíte, že servis rozhodně není nic levného. Co také ale čekat. Respektive sám to samozřejmě nevím těžím z informací dostupných od zkušenějších. Jezdit v kombinaci za 10 litrů benzínu s osmiválcem v automatu a čtyřmi sty koníky mi přišlo jako bezva švanda. Auto i přes svou váhu nabídne ten pocit, že řídíte Porsche a to nejen pohledem na volant a logo výrobce. Je to zkrátka pracovitý záložník, není hvězda týmu ani neohromí fanoušky svým účesem, ale pro tým dokáže udělat maximum.

Mercedes-Benz CLS55AMG (2005)

 

První co se mi jevilo, jako překážka byl počet těchto vozů v prodeji. Pravdou je, že jich není mnoho. Také už to není nejmladší auto a jeho tvary už nejsou tak extravagantní, jako bývali kdysi dávno. To všechno ale přebije skutečnost, že se jedná o auto, které jsem vždycky chtěl a nikdy se neodvážil vstoupit do téhle řeky. Od té doby co mám doma jeden naprosto obyčejný starý Mercedes s cedulkou AMG na zádi a osmiválcem pod kapotou jsem dostal k těmto vozům přece jen větší důvěru. Přes 400 koní a velmi útulný a pohodlný interiér přímo vybízí k dálkové cestě napříč Evropou. V autě jsem jen seděl a nejel jsem s ním. Znám však kvality a sílu motoru a ano dá se to. Jedná se o staršího borce, který ještě má co nabídnout. Když se vejde do základní sestavy, svou zkušeností dokáže mladé kluky v týmu motivovat k maximálnímu nasazení. Jde příkladem, ale dravostí a rychlostí už samozřejmě na nejvyšší soutěž nestačí.

BMW 650i xDrive (2011)

 

Nebyl by to adekvátní seznam, kdyby tady chybělo auto od ikony, jakou BMW dnes je. Pár starších docela obyčejných BMW jsem měl. Ta auta vždy fungovala přesně tak, jak čekáte. Prostě perfektně v každé situaci. Stačilo nepodcenit servisní práce a měnit včas olej a auto šlapalo jak hodinky. Zní to jako klišé, ale minimálně starší auta taková prostě byla. Navíc nabídla úžasnou dávku schopností na silnici a stejně úchvatnou dávku emocí za jejich volantem. Dovedu si představit, že 650i dokáže všechny superlativy a naděje vkládané do BMW splnit. A nebudu vám lhát, to auto se mi vzhledem prostě líbí. Mám trochu obavy, jak pracuje x Drive tedy hlavně jak spolehlivý dokáže být. Autem se teprve chystám projet jen u dealera, takže asi nepůjde o nějaké skvělé zážitky. Paradoxně v Praze mám u vozidel téhle značky největší jistotu, že znám lidi, co znají lidi. Dokážu to servisovat levně a kvalitně. Podle mě je to borec, který vyloženě ztělesňuje mladého střelce. Umí si počkat na přihrávku do volného prostoru a nekompromisně zakončit.

MASERATI QUATTROPORTE 4.2V8 (2007)

 

A nominujeme i čtyři dveře. Auto, které potvrzuje jednu věc. Italové na vymýšlení názvů aut moc nejsou, čistě spoléhají na to, že italsky zní všechno docela zajímavě. Tohle auto jsem řídil kdysi dávno jako nové. Přirozeně jsem byl mladší. Tehdy ve mně zážitek za volantem nezanechal nic. Trochu jako první Phaeton. Auto bylo luxusní, hrnulo se dopředu kdykoliv a kdekoliv. Až dnes dokážu vnímat některé detaily jak zvenčí tak uvnitř. Nakonec co víc si přát od auta, které vlastně nemá do světa řvát, že má výkonu na rozdávání. Na dlouhých cestách chcete stejně hlavně pohodlí a toho se vám na palubě dostane dost. A co si budeme povídat ze všech autíček v mém výběru je to právě tohle, které už na dálku hlásí, že se jedná o štěně s rodokmenem. Je to pro mě nadějný náhradník. V 89. minutě vystřídá a dá rozhodující branku.

JAGUAR XJ 5.0V8 (2010)

 

Pokusím se vyhnout zmínkám o lordech a modré krvi kolující v žilách. Tohle auto vlastní jeden pán v letech z okolí mého otce. Vlastně to byl on, kdo mě ovlivnil a tak nějak mě doporučil o této variantě přemýšlet. Je totiž s autem více méně spokojen. Přiznám se, že se mi nelíbí design zadních partií a přední světla. Jenže na vzhled ještě nikdy žádné auto nejezdilo. Učaroval mi vzdušný a prostorný interiér. Auto je postavené kvalitně a dává to najevo v každém detailu. Ze všech šampiónů v nominaci je papírově nejslabší. Uživatelsky působí, ale pro mě doslova paradoxně nejlépe. Dokonce bych snad řekl nejlidštěji. Prostě sednete do sesle a startujete. Už jen svačinu od mámy a jede se do práce. Možná tím některé fanoušky značky raním, ale to auto mi přišlo tak obyčejné. Až je vlastně úplně skvělé právě tím.

Tak, jistě uznáte, že to není jednoduché. Dilema můžete mít s jakýmkoliv rozpočtem. Protože naše představy touhy a přání se liší. A samozřejmě také potřeby a vkus. A je to tak dobře jinak by pravděpodobně všechny automobilky produkovali něco jako bílou Toyotu. V praktickém balení sedan nebo suv. V arabském světě se totiž jedná o nejpopulárnější volbu běžných řidičů. Někdy musíte přes půl světa, aby se ve vás něco změnilo. Já přišel na to, že chci auta využívat a ne je sbírat do garáže. Co víc okolnosti mě nutí k tomu jezdit a ne obdivovat. Kterého z nominovaných borců preferujete vy? Věřím, že i uvedená auta jasně ukazují na to, kde jsou mé priority. Osvěžující připomínky k daným vozům rád uvítám. Jestli si ale myslíte, že jsem blázen tak máte pravdu. Za dva měsíce čekejte blog proč nekupovat a to nakonec vybrané auto, které nakonec vyhraje boj o mou přelétavou přízeň. Ba ne čekají mě opravdu porce kilometrů a velká dávka ježdění. A na limuzíny z ranku sedmiček a osmiček od nejmenovaných automobilek si nepotrpím. Přece jen 50 let mi ještě zdaleka nebylo. Peníze se mají točit ne?

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

nn
nn
31. října 2017, 07:24
0

ten motor 50i od BMW se moc nepovedl, vetsina tech motoru se nedozije snad ani 100kkm..

reagovat
nixx
31. října 2017, 08:29
1

Za mě je z tohoto výběru nejvýše Porsche, skvělý interiér a jízdní projev (jak píšeš sám, prostě je to pořád Porsche).

U Audi, pokud bys netrval na vrcholné RS, tak se dá kouknout i po nové S6 (4,0 V8 TFSi) - rok 2012 a výše, mně osobně se líbí více zvenku i zevnitř.

Kdybych koukal po Mercedesu této kategorie, tak bych dal do výběru i C63 AMG - snad nejhezčí zvuk, který umí auto vůbec vyloudit!

reagovat
Franz Kafka
31. října 2017, 14:53
0

Ta varianta 63AMG je tady i u CLS jen jsou ta auta potom poněkud dražší, než bych chtěl. Jinak je to samozřejmě plnotučnější volba a skutečný vrchol. Ta S6 zní velmi racionálně a vlastně by nebyl problém ji sehnat taky jsem o tom uvažoval. Ta Panamera to je prostě pořád Porsche se všemi klady, ale i zápory.

nixx
03. listopadu 2017, 10:05
0

Případně ještě S7.
Takovej "kompromis" mezi Panamerou a S6 bych řekl.
https://www.autoscout24.com/offers/audi-s7-sportback-4-0-tfsi-quattro-sitzbelueftung-vorn-k-n-gasoline-black-8600012d-5818-4ead-9095-6e29b853a1be?cldtidx=2
Vzhledově taky nesedne každému, ale svezení v ní je parádní :)

Franz Kafka
03. listopadu 2017, 12:05
0

Taky jsem na ní koukal. Je skvělá uvnitř a vnější design sice není úplně paráda, ale jak píšeš to by se dalo při nejhorším také odpustit.

krab
31. října 2017, 10:05
0

Moc pěkný blog Franzi. Vlastně by se dalo říct, že profi :) Audi RS6 / Panamera / 650i / Quattroporte / CLS AMG - zajímavá pětice a to by si přímo říkalo o velký srovnávací test ojetin. ( což teda není jednoduchý poskládat dohromady)

Radil jsem tak lehce tu Panameru, protože ... hmm asi Porsche fanoušek :) Už mám dva hrnečky doma, he he..

Opravdová rada je možná tohle: I když najezdíš 40 ročně , 20 z toho najížděj v 996 Carreře a 20 v S4ce a máš to. Jako jsou to staré "vrány" svým způsobem, ale jsou tvoje, tak jezdi. Jako bude to stát něco na provozu, jednou se možná bude dělat GO motoru Porsche, ale to se jednou něco šíleně drahý vyvrbí na Panameře taky. Vlastně na čemkoli z toho tvýho výběru ..

reagovat
Franz Kafka
31. října 2017, 14:44
0

Sehnat ty auta na test dohromady by zřejmě šlo :D Ale dokázat sladit názory, čas a potřeby 5 různých subjektů, se vždy ukazuje jako značně náročné. Navíc kdo by to chtěl v jeden den řídit to už asi na konci ani nepoznáš v čem jedeš. A na víc jak den ti to zase skoro nikdo nepůjčí. Právě o tobě vím, že si hrníčkář tak sem to zpočátku nebral moc vážně. No nakonec mě další pan hrníček přesvědčil se na to podívat. Je to velmi povedené auto a velmi, velmi prostorné a samozřejmě pohodlné. Na vzhled se názory velmi různí a na spolehlivost také(bohužel)

Samozřejmě tvá závěrečná rada oplývá moudrostí a čiší z ní zkušenosti a nemohu tě podezírat z toho, že by si netušil jak asi náročné bude servisovat cokoliv z té mé sestavy. Ovšem když to vezmu čistě objektivně tak Audi S4 už je vážně pekáč v téhle generaci, Dovedeš si představit jak denně jezdíš dálnice a dálky ve svém BMW? Ta 996 je v tomhle kontextu použitelná, ale je to auto které je dost pohodlné a prostorné na dlouhé, pracovní cesty? Ptám se nechci to hodnotit. A nenapsal sem jednu důležitou věc to auto bych kupoval, tak maximálně na dva roky a potom by se prodalo.

krab
31. října 2017, 15:57
0

Závěrečná rada je taková spíš jako tady ve stylu : vtípek vypuštěn do publika :)
Já najedu na starém BMW 3tisíce za rok a na 996 to asi příští sezónu bude muset být víc, protože musím zajet nový motor :-D , takže jako k tvýmu účelu bych si taky pořídil jiný auto :)

Teď mě svitla v makovici alternativní možnost. Nedávno jsem se svezl na jedné akci , bohužel zatím jen krátce v Lexusu IS. Ve variantě 200t ( tedy čtyřválec jen, ale má 250koní ) + Lexus nabízí hybridní verzi IS300h za stejnou cenu. ( taky je to čtyřválec tedy) Benzínová verze má 8st. převodovku od ZF (abych nekecal - zkrátka klasiku automat) hybrid tradičně tedy tu variátorovou. Stojí to fungl nové , resp. hledal bych předváděcí / roční atd. ten tvůj rozpočet. Na můj vkus ( ale mám rád menší, sportovně střižená auta) je to naprosto perfektní volba. Akorát nevím jestli hybrid nebo benzín. To bych rád docela seriózně a pořádně vyzkoušel. Fandil bych hybridu, ale v tom benzínovým provedení se jelo skvěle a asi hybrid může spíš jen zklamat než příjemně překvapit. Možná ale příjemně překvapí .. to nevim zatim.

ToMyx
31. října 2017, 11:09
0

Jistě bys rád rady od zasvěcených. Nejlépe by ti poradil člověk, který střídá co 2 roky luxusní střely a to se obávám není moc zdejších přispěvovatelů. Ono nejde o to jen se projet, ale taky si "zažít" a pak "zaservisovat", aby bylo možné popsat charakter a nebo říci pozor na to a na to.
První co mě napadlo perfektně vystihl Krab výše. V garáži máš super auta, využij nejdřív je a pro zmírnění dopadu třeba kombinovat. Asi bych se vůbec nebál, že veškeré z tebou uvedených budou bezporuchové a pokud se objeví nějaká "blbá" závada, možný rozptyl ceny za servis je opravdu velký ať jsou to auta do 10 let nebo starší.
Máš ty hráče pěkně seřazené, každý si vybere svého favorita :-)

reagovat
Franz Kafka
31. října 2017, 14:49
0

Několik lidí, co tahle auta kupují někteří šťastnější i jako nová znám. Jenže jejich univerzální rada je. Ojetá auta nemají smysl jedině vzácné série jinak si kup nové, nazdar:) A protože jsme tady právě parta naprosto obyčejných lidí čekám více pochopení spíše tady. Jak se ukazuje tak oprávněně. Já se po pravdě servisu úplně nebojím sem poměrně pečlivý při výběru. Samozřejmě máš pravdu v tom, že cokoliv o čem uvažuji může vygenerovat takovou závadu, že to bude znamenat loučení. Velmi smutné :D

jo
johan
31. října 2017, 11:21
0

ja by som siel do quattroporte, ako si pisal ma rodokmen a je to auto s dusou

reagovat
Franz Kafka
31. října 2017, 14:51
0

Já doposud tuhle značku vždy spíše ignoroval. To auto má vážně něco do sebe a už konečně chápu proč si to někdo jako nové za tu nekřesťanskou cenu byl ochoten koupit.

Pólin
02. listopadu 2017, 07:18
1

Podívej se, jak quatroporte testuje na Youtube Doug DeMuro. Tuším, že se tam zmiňoval o tom, že to má tu nejhorší převodovku, jakou kdy zkusil. Prý jako když jeho žena jezdí s manuálem. A ona neumí jezdit s manuálem:D. Jinak zbytek toho auta asi bude naprosto fenomenální...

Raspby
31. října 2017, 12:11
0

no musím uznat, že si nadhodil pěknou sestavu :). Jaguar se mi hodně líbí tím luxusem, prostě aristokratický kočár. Maserati co vím má zase krásně znějící osmiválec a vzhledem k tomu jak je jich celkem málo, mi přijde prostě stylové a neokoukané, ale servis bude asi raketa. CLSko je krasavec i po letech a AMG určitě i pojede. BMW 6 je kupé no..tam je otázka jak by ti vyhovovalo skrze prostor. Panamera mě teda moc extra nebere vhledově, řadím se spíše k té první skupině, co jsi zmiňoval, ale jezdit to bude určitě parádně...A Audi..no jak si psal sám, pekelně rychlé, prostorné, praktické, ale žere a servis je darda :). Takže moje volba: Těžko říct, pokud bych preferoval sportování, tak Porsche, pokud pohodlí, tak Jaguar (popřípadě Mercedes) a když něco mezi, tak Maserati :)

reagovat
beastar
31. října 2017, 12:47
0

Tak určitě ruce pryč od amg. Hned potom bych vyřadil Jaguar je to pro dědky jak je kulantně naznačeno. Šestka bavorák je dobrá, ale tenhle motor nic, moc. Klidně bych se klonil k tomu jak tady píše už kolega S6. Za mě by byl vítěz 4Dvéř z itošky. Zní to jako sporťák, karosérie je elegance sama je jich pár potkat druhý někde bude svátek. A servis? No tak v seznamu kde je amg a stará rs6 je maserari ještě paráda. Bude to vopruz, ale když to bude normální kus tak by to nemělo být dražší jak ty sedmičky a 8čky.

reagovat
Franz Kafka
31. října 2017, 14:56
0

Takže zatím to vidím takhle, Jsou tady dva favorité 4dveře a Panamera. Dva outsideři Jaguar a RS6. A jedno auto od BMW, které je celé fajn jen jsem asi vybral špatný motor. Překvapili mě i zatím poměrně střídmé názory na to CLS automobilový ignoratni na tohle super auto často nadávají:) Tak každopádně všem, co se zatím zapojili děkuji za názor.

reagovat
Goldies
31. října 2017, 17:25
1

Ja bych osobně koukal po Panamere :-) me osobne se libi moc a vzdycky se po ni ohlednu! Jinak co ten Lexus? Takové IS300h je uzasne auto! Pokud se ti tedy bude libit vzhledove, tam je to klasicky japonec v ciste forme :-D nebo LS600h pokud radeji klasiku. Jinak se rika, ze kdo jednou okusil hybrid tak uz nechce jinak (ale to se rika i o zrzkach v posteli :-D )

reagovat
Ju
Junior
31. října 2017, 18:27
0

Že karbon keramika na RS6 stojí cca čtvrt mega snad víš :-D
50i od BMW tuším prošlo 2011 modernizací a od té doby by to už neměl být takový šmejd.
Maseratti je krám, doporučuji shlédnout vlog od Douga na youtube. Je to takové, hm, nedodělané. Mimochodem, nedávno jsem seděl v Ghibli a fakt nelíbilo. Cítil jsem se v tom jak v Kie.
Na V8 v Panameře jsem někde v komentářích zaslechl hrozný hate, ale nedaří se mi to dohledat. Vyjadřoval se tam tuším i R. Chlad starší, ne zrovna pozitivně. Navíc je to o stupínek výše než BMW/Audi/Merc. Ojetina už žádná masírka není, takže bych ji předem vyloučil :)

Jinak se ztotožňuji s názorem, že v tomto segmentu ojeté auto na denní ježdění není nejšťastnější nápad. Nepochybuji o tom, že si umíš spočítat za kolik to pojistíš, co stojí spotřebák a co bude stát, až se něco posere. A že s tímhle nájezdem, se 100% něco posere. Můj odhad je, že to nestihneš ani účetně odepsat a už to půjde z baráku, protože oprava bude nerentabilní. Proč ne operák? Nezaváže ti to tolik peněz najednou, odpočítáváš DPH, do nákladů to jde postupně a za rok-dva (až auto začne nudit) už ho stejně vracíš a bereš nové.

Myšlenka 2.:
Při 40kkm ročně na dlouhých trasách, stejně bude auto většinu času nevyužité. Určitě to znáš, někdy seš unavenej, někdy tě nasral obchodní partner a nemáš náladu tomu šlapat, někdy je moc hnusně... Na 200km/h po dálnici, vlastně ani na 250 nepotřebuješ 450 koní. Takže budeš mít pocit, že máš teda střelu, ale nebudeš to potřebovat. Na pocit si za chvíli zvykneš a začnou ti v hlavě běhat čísílka, že každým kilometrem opotřebováváš ty drahý gumy, destičky, podvozek a vlastně z toho nic nemáš, protože při 90% času by ti stačila i 530d. A to každého, který peníze nepřehazuje vidlema, začne štvát.

Za mě tedy novou/zánovní 335d v záruce a do garáže (ach ta rozmařilost) nějakou šílenost :)
Mimochodem, M3 F80 se (při odpočtu DPH) dají koupit za rozumný kačky...

reagovat
Franz Kafka
31. října 2017, 19:20
0

Tak teď nechci aby to vyznělo jako sebechvála. Troufám si řici, že o připojištění a pojištění něco vím. Přece jen mám 911, S4 a Ml55AMG k tomu do nedávna byla naftová A6 a stará 2.8 v C5A6. Servisní náklady u Rs6 znám viz. okrajově minulý blog:) Takzvaně obyčejná Bmw a tak podobně sem jezdil chvíli také. Nějaká auta mám na firmě. A zcela otevřené pojistky a palivo neřeším vůbec.

Jinak samozřejmě máš pravdu, že drahé pneu, destičky zkrátka spotřebák ti časem začne vadit. Na masírku to nemám a ve společnosti, kde se řeší jak dlouho to které auto vlastníš se zaplať pán bůh nepohybuji. Mám to primárně pro sebe a za svoje. Jinak on taky stary Richard jezdí o mnoho zajímavější auta jak je celá Panamera. Samozřejmě tomu rozumí o tom žádná. Jako že to nevyužiju vím moc dobře. To je to, co tady horem, dolem tlačím už 300 koní je pro nás amatéry stádo. Na operativní leasing beru pracovní hajtry do firmy. Teď třeba Duster je to super, ale s tím jezdí kluci do terénu. Samozřejmě vídlema dolary nepřebírám ani nebudu. Lze o tom, co píšeš vážně uvažovat a po pravdě samozřejmě je to jedna z variant jen sem jí vynechal.
Mě se to Maserati docela líbilo i jízdně. Pravda za ty prachy, co to stálo kdysi by to mohlo mít lepší úroveň zpracování a tak dále no ale co. Je to dnes ojetina.

Teoreticky bych si mohl na ol. půjčit novou Panameru a cpát peníze do splátek. No, díky za nápady jak jsem psal není to sranda.

Ju
Junior
31. října 2017, 20:12
0

První odstavec zbytečný. Nemyslel jsem to jako ironii :) Ale neřešit pojistky a a palivo není dobrý nápad. Pravidelné přepojišťování jsou slušné halíře, které dělají ty pověstné talíře :) U nějaké flotily tím spíš.
Ty komentáře se týkaly spolehlivosti, až budu mít víc času, dohledám. Bylo to někde vlevo dole /zeman voice/.
Nejde ani tak o masírku, spíše o to, že taková Panamera může dráždit v podnikání, pokud není dostatečně rozvinuté. Samozřejmě, na západě, nebo pokud děláš dodávky pro automotive, to nikdo neřeší. Z pozice zákazníka se dodavatelé mohou snažit ojebávat /však on peníze má/, z pozice dodavatele to samé /měl na Panameru, panečku, ten musí mít marže/. Oproti tomu je RS6 etalon nenápadnosti. Ale tohle opět (stejně jako u pojistek) máš předpokládám vyřešené :) + samozřejmě vyšší náklady na spotřebák, ikdyž nevím, jak to vypadá v druhovýrobě.

A k tomu operáku- Pořádně přečíst smlouvu a nebát se přitlačit. Teď jsem bral GTD Golfa a katalogová vs. konečná nabídka je den a noc :)


Ju
Junior
31. října 2017, 20:14
0

A k těm koním: Koně jsou super, ale když je máš náladu využívat. Což při daily přesunech většinou není, věčně telefon na uchu, rozmýšlení o událostech daného dne, blablabla. Pak je opravdu zbytečné mít 500 koní. Ikdyž pocit fajn a až se seběhnou kačky, taky si s radostí nějakej překoňovanej nesmysl pořídím :D

Franz Kafka
31. října 2017, 21:51
0

Tak jako v zásadě souhlasím, že mnohdy denní přesuny způsobí i to že se ocitneš v pravém pruhu v 90 km/h právě s tím telefon. Palivo neřeším čistě u sebe žijeme jen jednou:) Ve firmě musím. No jinak pojištění řeší makléř a jsem si jist, že dobře. Jako tvé argumenty mají logiku nicméně v kostce. Já logiku tak úplně teď nechci slyšet:) Jde čistě o to nahradit 911 ojeté, což je taky né úplně economy car nečím stejně ujetým. Ta nová auta mě zase tak neberou, přestože to vypadá nelogicky.

Ju
Junior
31. října 2017, 22:05
0

Ale 911 nejezdila 40kkm ročně, takže ikdyž náklady na km mohly vypadat nehorázně, celkové byly překvapivě malé. Protože auto, které dělá radost i pomyšlením na to, že je v garáži, moc nestojí :D
Mimochodem, tady jedna odpočtová M5 F10, za mega- https://www.tipcars.com/bmw-m5/bmw-m5-velmi-pekne-v-max-17721768.html
A abych jenom nevybočoval od původního dotazu- M5 E60 je peklo na kolech, servisní náklady raketa (šály, diferák, SMG) ale už nepadají na ceně, uřvaný V10, na ulici se zcela ztratí, ale ty budeš vědět o co jde. A to je vlastně účelem zamýšleného vozu, ne? :)

Ju
Junior
31. října 2017, 22:09
0

a úplně poslední poslední návrh. Na tvém místě bych to prodal všechno a koupil toto:
https://www.nasledujme.cz/modely/bmw-m3-sedan/?utm_source=facebook&utm_medium=post&utm_campaign=bmw-m3-manual#jp-carousel-422048
Ta tyč mezi sedačkami mě prostě bere

Goldies
31. října 2017, 22:16
1

Junior: asi chapu jak to myslis, ale na 40tis rocne je manual nesmysl. Vidim to u sebe a tu chybu uz priste neudelam...

Ju
Junior
31. října 2017, 22:25
1

Stejně většinu těch kilometrů najedeš tak, že na dálnici roztáhneš 3-5-6 a vyřadíš u sjezdu, maximálně si podřadíš na 4-5, když ti uhne nějakej kamion a fakt spěcháš.
Ikdyž já to mám asi v rodině. Dostat do Evropy F13 u nás bylo dlouho zcela aktuální téma, akorát nás přemohla lenost a po tom, co se mě nedávno na mokru pokusilo zabít F10 535d, kdy při prudkém brždění naprosto netrefilo meziplyn, jsem se rozhodl zase na dlooouhou dobu nedat automatům šanci :/

Franz Kafka
31. října 2017, 23:34
0

Manuál mi úplně nevadí. Vadí mi v autě typu XJ, Cls a podobné. V m3 bych to dokázal pochopit. Jasné Porsche najede sotva pár set, proto ho nechci trápit v trezoru přijde mi to škoda. O těch bavorácích by se dalo přemýšlet celkem reálně. I vzhledem k rozsáhlým možnostem, které mám v oblasti servisu. Otázkou je jestli ty eMka nejsou vlastně podobná liga jako ty RS Audi. Zase pravda je, že tady chválili m performance byla tady chvála jak na 5, tak tuším 4. Každopádně mám k tomu blíž jak k Lexusům. No když svezení v Panameře dokáže člověku změnit priority. No možnost nového auta každopádně nezavrhuji je to taky možnost.

liška
01. listopadu 2017, 23:13
0

co je to za idiota ten Doug? takhle uz me dlouho nikdo neiritoval...prkotiny na který poukazuje prvních deset minut (dýl jsem s ním nevydržel) by se daly najít u každýho auta. prostě si na čtyřdveřáka zasedl

Pólin
02. listopadu 2017, 07:25
0

Nerekl bych, že je to idiot, jen ty auta bere z trochu jiného pohledu (quirks and features). Vydrž dál- rozebírá tam ten robotizovaný manuál, co je to za kopu šrotu... no pokud to je projevem jen trochu podobné tomu, co jsem zkusil ve stilu abarth, tak mu dávám za pravdu...

Franz Kafka
02. listopadu 2017, 09:45
2

Ano já na to koukal. Samozřejmě má asi pravdu a je to zkušený borec. Jenže známe všichni jak tihle mediální borci typu Clarkson občas přehrávají a nebo přehání. Já sám vidím, že tohle Maserati není dokonalost sama včetně třeba slícování interiéru poněvadž za ty peníze by to mělo být dokonalé, ale není. Tohle všechno pro mě ale zmizí v momentě kdy k tomu auto jdeš. Je to umělecké dílo na kolech a jako takové se nelíbí každému a ani nemůže. Prostě vezmeš tohle auto, sedneš si uvnitř a probudíš živoucí legendu a kus designu na kolech. To třeba Audi při vší úctě ani třeba ten Jaguar XJ prostě neumí nabídnout, proto o tomhle autě přemýšlím a to nejsem rozhodně nějaký velký fanoušek do italské módy a aut:)

krab
02. listopadu 2017, 11:36
0

Koukám, vážně velká debata. Místní osazenstvo včetně mě má zjevně hodně zkušeností s nákupem luxusních uber sedanů/coupé/combi , které jsou už dávno po záruce :)

Quattroporte, ať je hezké jak chce bych fakt nedal. Je to trošku finanční sebevražda. Pohledem na mobile vidím, že se dají sehnat už velice "levně" , pokles hodnoty je dramatický sešup a že by z toho byla ceněná klasika, tomu nevěřím. Najet na tom 100tis km, to je to co potřebuješ, může být spíš peklo než radost.

Mám dva kamarády, kteří mají předchozí generaci BMW M3. Z jednou jsem dokonce jel, resp. dvakrát jí mohl řídit a to je navíc upravená s kompresorem od G-power. To mimochodem je hezká hračka, ale potřeba to reálně není... má to 400koní i bez :) Ještě do těchto vod bych zabruslil. Dá se objevit stále málo jetá v tvým rozpočtu, jako např. tato 4dvéřová ( mě se líbí víc jako sedan tahle generace - působí štíhleji než coupe) má 70tis najeto, vypadá perfektně. Na tom bude radost za ty 2-3 roky najet nějakých těch 80-100tis km a pořád to auto bude mít svojí hodnotu pokud bude stále precizně udržovaná. Na motorech se opotřebovávají ojniční ložiska , tzv. šály , ale výměna nestojí šílené peníze. Nevím, já bych ještě v tom celým uvažování popřemýšlel o BMW M3. Tady máš tu co se mi líbí z akt. inzerce : https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=252550262&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&daysAfterCreation=14&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=45&maxFirstRegistrationDate=2012-12-31&minFirstRegistrationDate=2007-01-01&pageNumber=4&scopeId=C

Pólin
02. listopadu 2017, 12:10
1

Teď jsi popsal rozdíl mezi srdcařem (jako jsi Ty) a někým, kdo to nehmatatelno není schopný rozeznat a už vůbec ne ocenit. S tím audi jsi to pěkně vystihl- objektivně může být ve všem lepší, ale prostě to není Maserati:) Ohledně té převodovky ale pozor- pokud vím, tak se tam dávalo více druhů a tak špatná je pouze ta cambiocorsa, či jak se to jmenuje... takže chce to zmapovat trh a jít do toho... Maserati je prostě něco hodně extra a obdivuju každého, kdo má ty koule a koupí to. Mít na to, jdu do toho taky...:)

Pólin
02. listopadu 2017, 12:12
0

A že z toho nebude klasika, jak píše Krab, by mi nevadilo, tím tuplem více, že to chci za 2 roky prodat... Jinak jsem si skoro jistý, že pokud by jsi to zavřel do stodoly, tak za 20 let z toho ta klasika stejně bude, protože je to italské, je to sportovní a má to 8-válec:)

krab
02. listopadu 2017, 13:42
0

Pólin, to já právě počítám že v tom 2 letým horizontu je pokles ceny Quattroporte právě problém. On koupí dnes nějaké za řekněme 45tis Euro a za dva roky ho bude 2 měsíce zoufale prodávat a bude rád, že dostane 25tis Euro. Plus provoz a servis. Vymění 2x možná rozvody na tom za ty km, bude s tím mít neplánovanou opravu něčeho co se porouchá, i když nechci zabředávat do klasických italských klišé :) .. jako Maserati jo, ale nějaké to Gran Coupe například, na parádu na léto, na výlet do Alp , na pár tisíc km ročně, ale Maserati ne jako dělníka. A nebo vážně se musí Franz stát opravdu tím srdcařem :)

Já jsem zvědav co koupí. Fakt! U mě by odpověď na toto byla :
1. M3 E92
2. 997 , co nejnovějí , ne nutně S ko
3. C klasse AMG
4. nějaká ta variace novýho / ročního méně legendárního auta.

Ve skutečnosti, pokud většina cest probíhá v jednom, či dvou lidech, docela se totiž nabízí prodat starší 996tku , přidat si v rámci možností a mít 997 , např rok 2009 , klidně i s převodovkou PDK. Při dobrým výběru se žádná katastrofa nestane. Ty pozdější 997 jsou velmi spolehlivé stroje.

Franz Kafka
02. listopadu 2017, 15:36
0

Tak abych to trochu upřesnil. Přestože jde o auto primárně na cestování (k tomu jsou auta ze své podstaty původně určena) neměl by to být tuctový vozí typu Passat, nebo Česká klasika Superb voll austt.:) Zcela po pravdě moje srdce k BMW úplně netíhne. Samozřejmě nebyl bych normální kdybych rozporoval kvalitu aut BMW, anebo dokonce "emka"! M3 e92 je fenomenální auto, stačí mi to jenom vidět na silnici jenže vypadá trochu brutálně a sportovní pověst kolem značky BMW se mi úplně nehodí. Navíc tedy, každý ví, co znamená to M na zádi, nebo jinde.

997 je v podstatě stejně málá jako 996. Tady je na místě přiznat, že v zásadě je pravda to co píše dole Dan. Jsem také více, méně zatížený na ty rychlé sedany. A tady to začíná být zajímavé. S tím C klasse v AMG, tam si se trefil. To jsem trestuhodně vynechal. Přitom se to doslova nabízí. O možnosti 4. jsme se bavili trochu spolu privátně. To víš, že to v duchu asi udělat nechci, ale samozřejmě je to racionální řešení. A pravda je, že ty dva roky jak psal i Junior v nějakém BMW či méně rafinovaném autě, co nebudí emoce člověk vydrží.

krab
02. listopadu 2017, 15:50
0

koukám, že už jsme toho napsali, že už se v tom člověk sám blbě vyzná. Dan je tvůj člověk v tomto, Franzi. Jezdí hodně, vlastně víc než ty a má opravdu rád rychlé sedany. Pro mě je rychlý sedan - BMW M3 , pro Dana je to CLS 500 , to je ten rozdíl. Pro mě je zkrátka komfortní auto na cestování i něco, co Dan, ty a upřímně asi většina lidí považuje za něco ultimativního a sportovního. To neznamená že mám v krvi trochu s Jamese Hunta , to je asi o vnímání toho co od auta chci. Mě baví když je to lehčí , menší auto.

Já jsem fakt zvědavej co si koupíš. A upřímně pokud v rámci transakce bude obětovaná 996 o to víc jsem zvědav. Protože já si neumím představit auto kvůli kterýmu bych to prodal :) ... možná jen absťák z dlouhýho čekání na to až bude opravené... :)

saage
02. listopadu 2017, 21:10
1

Krabe: Jak, ze si neumis predstavit auto kuli kterymu prodas 996? Ja o jednom pro tebe vim! ;-)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
31. října 2017, 18:53
0

Z tohohle vyberu by se mi asi nejvic libila ta Panamera, ale bal bych se nakladu na pripadny servis. Znamy ji kupoval jako novou a prestoze nedostatkem rozhodne netrpi, tak po skonceni zaruky se ji okamzite zbavoval, protoze ceny veskereho servisu tam byly astronomicke. BMW vypada uvnitr hrozne, ale zvenku dobry. I tak bych pred nim asi dal prednost ctyrem dverim. Tam je otazkou spolehlivost a kvalita materialu a zpracovani . S tim si Italove nikdy nelamali hlavu.
No a pokud bych mel pridat do vyberu i neco americkeho, tak Cadillac CTS-V. Pod kapotou je osmivalec 6,2L z Corvetty C6, preplnovany kompresorem. Vykon 564HP by mel byt myslim dostatecny. :-D Servisni narocnost a ceny dilu budou tvorit jen zlomek ostatni konkurence. A ze by clovek o stejny model zakopaval na kazdem rohu, opravdu nehrozi.

reagovat
Franz Kafka
31. října 2017, 19:45
0

Tak o tom bych klidně uvažoval. Té Panamery se začínám bát nejen kvůli tomu, co tady píšete vy:)) 4Dveře jsou hodně o kuse na který narazíš a po kom. Je jich docela málo na výběr.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
31. října 2017, 20:08
0

Tohle je spolehliva a proverena technika. Navic opravdu pekelne rychly i v zatackach.

Franz Kafka
31. října 2017, 23:37
0

Vždycky se mi tenhle model líbil. Tady navíc ten naprosto zbytečně hektický výkon. Jak se to servisuje b reáliích Praha, Basel, Lugano případně Bavorsko? V pohodě? Nevím kolik na takovou věc, co stojí? Každopádně se na to podívám.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
01. listopadu 2017, 06:19
0

V Praze prodava oficialne Cadillaky Charouz, ale jinak je tu treba jeste Auto Outlet za Kobylisama, to je hodne velka firma, popripade hromada dalsich firem, ktery se specializujou na US auta. Motor je lety proverena klasika, tj. Chevrolet small block, kterej se v ruznych modifikacich vyrabi od 50. let. Tady se neni ceho bat. Az ten motor umre, tak my uz tady nebudeme. A ceny dilu oproti Porsche budou nejspis sotva polovicni. CTS, potazmo jeho sportovni verze CTS-V, se oficialne prodaval v cely zapadni Evrope v siti Cadillaku, takze ani tam by nemel byt problem. Nejvetsi problem bude to auto vubec sehnat. U nas tezko, takze jedina sance Nemecko, Svycarsko a podobne. Pro Cechy je Cadillac porad moc exoticka znacka.

Adam Forman
02. listopadu 2017, 07:51
0

Rozhdoně se přimlouvám za víc Caddy na našich silnicích :-) (navíc by pak byla příležitost vnutit se dovnitř na nějakém K&K)

Franz Kafka
02. listopadu 2017, 09:39
3

Takže se našel je pravda, že je to docela náročné. Není jich moc a ceny se dost liší. Nicméně jeden je na prodej v Biglenu 6.2, 90000 najeto v kombinaci s manuálem. 747 nM. s tímhle výkonem to je nálož jako minimálně se na to zajedu podívat už jen ze zvědavosti. Chtějí za to i docela slušnou cenu Hudba BOSE a tak dále v ničem si to minimálně výbavou nezadá třeba s tou RS6:)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
02. listopadu 2017, 13:23
0

To je presne ono. Typicka moderni Amerika. Brutalni vykony a plny vybavy za neuveritelny penize, ve srovnani s konkurenci.
Na mobile.de najdes i v Nemecku. Musis zadat jen Cadillac CTS do vyhledavani a proklikat se pak tema normalnima modelama, nez narazis na tu sportovni CTS-V.

Franz Kafka
02. listopadu 2017, 15:26
0

Koukám že sehnat to lze. Jako takový černý kůň je to skvělá rada. A v té černé barvě je to opravdu fantom ulice. Proti obsahu motoru a výkonu taky nic nemám. Kdyby si chtěl rychlý sedan na každodenní přesuny a dálky. Jako fanda US produkce koupil by si ho?

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
02. listopadu 2017, 17:39
0

Cadillac je moje nejoblibenejsi znacka, takze ja bych vubec nevahal, kdybych kupoval über sedan. Navic to krome automatu delali i v manualu, coz je pro mne obrovska deviza a jasna volba. V tomhle jsem staromodni. Technika je tam spolehliva a lety proverena a provozni naklady prekvapive nizky. Servis bude oproti evropskym premiim opravdu podstatne nizsi, takze z myho pohledu i volba rozumu oproti exotum z Nemecka a Italie. Kdysi jsem sam premyslel nad prvni generaci CTS-V. Americkych aut se boji jen ti, co je neznaji.

Adam Forman
03. listopadu 2017, 10:10
0

Kdybych si měl vybrat, co bych chtěl pod kapotou na dlouhé cesty do zahraničí, tak bych rozhodně volil americkou V8. Němci i Brito/Indové sice umí technickou magii, ale postapokaliptická pustina rozhodně pojede na SBC ;-)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
03. listopadu 2017, 10:12
0

Adam Forman: Asi tak nějak. :-D

Franz Kafka
31. října 2017, 19:50
2

K těm Lexusům jak píšete už je váš víc. V podstatě nic proti nim nemám. Is se mi dokonce dost líbí a v benzínové verzi to bude krásně polo-sportovní svezení. Jenže není to prostě moc racionální a v zásadě očekávané rozhodnutí. Vsadit na zánovní osvědčené japonce. Taky by šlo vlastně říci, napsat vem Superba Sportline a jenom jezdi:)) Těch 40000 km to udělá v pohodě a za tento rozpočet jde o nový vůz. To mě víc zaujal zdánlivě totální nesmysl, co mi prezentuje tady Knightrider. Ale samozřejmě opět za úvahu a zájem to stojí, tak se podívám i na ty Lexe.

reagovat
Goldies
31. října 2017, 20:41
0

Myslim, ze kdyz se aspon projedes v tom LSu, tak budes mit o cem premyslet ;-)

krab
31. října 2017, 21:20
0

Lexus je jako ta zrzka z příspěvku o pár výš od Goldiese :) Fakt jsem se solidně rozchechtal :-D Koupit si Lexus IS 200t je asi pravděpodobně rozumnej nápad. Alternativně vzít hybridní verzi 300h, specificky když stojí stejně. I po krátkým svezení mě konkrétně nový IS přijde ( ale pro mě) jako nejen rozumná volba sedanu střední třídy, ale auta, který tak nějak vystihuje všechno co by mě vyhovovalo od každodenního pracovního auta a těšilo mě. Protože 3er BMW stojí podstatně víc, když se nějak podobně vybaví a navíc mě přijde moc velký, chybí mu podle mě sportovní šmrnc a nízký posez co má Lexus IS.

Na druhou stranu Franz chce nějakou pecku co ho fakt chytne za srdce. Jestli jsi jezdil týden v Panameře a pořád váháš, možná Panamera nebyla dostatečně skvělá a vzrušující a vlastně chceš něco jinýho. A já bych ještě zkusil C63 AMG. Bude tak 6-8 let starý, když budeš hledat a vybírat pečlivě, za nějakých těch 35-40tisíc Euro , čili ten milion bude krásný zachovalý kus. Najedou se na něm sice kilometry postupně, ale když se budeš starat a budeš o to pečovat věřil bych že tě to auto bude skvěle bavit. Možná nejen ty 2-3 roky.

Tohle je asi mezi čím bych se rozhodoval já, řešit přesně tvojí otázku. Nový Lexus IS nebo ojetá AMG C-Klasse.

Goldies
31. října 2017, 21:32
0

Ohledne toho IS, proto jsem navrhoval i to LS600h. To je z meho pohledu uzasna kombinace luxusniho svezeni, reprezentativniho vzhledu a troufam si tvrdit ze i vykon bude solidni ;-)

Franz Kafka
31. října 2017, 23:42
0

Máte pravdu. To céčko je taky dobrý tip. Přesně ten rozpočet, co píšeš zhruba mám. Jako Lexuse zkusím alespoň poptat tady, co by bylo. Panamera i Rs6 jsou na týden skvělé, ale ve světle dalších věcí kolem to je na zvážení:) Ty céčka zkouknu jak secto hýbe ten motor je totiž pecka.

ToMyx
02. listopadu 2017, 11:34
0

Dnes jsem opět mohl naživo shlédnout a poslechnout příjezd Lexe IS-F. Nevím, jestli to není už moc malé, ale přišlo mi to vcelku charakterní, tedy v podzemních garážích to bylo chrakterní až dost :-D Bohužel jsem neměl prozatím možnost se svézt, takže více neporadím.

GanGreen
01. listopadu 2017, 08:53
1

Moje rada rada bude naprosto neodborná, pro někoho možná až směšná, ale šel bych do CLS, a to z důvodu, co jsi u něj napsal: "To všechno ale přebije skutečnost, že se jedná o auto, které jsem vždycky chtěl a nikdy se neodvážil vstoupit do téhle řeky."

Já kupuju auta z úúúúúplně jiný cenový úrovně, ale i na tý úrovni mám auta který jsem "vždycky chtěl" ale zatim si žádný takový nekoupil, vždycky udělám krok někam stranou, a ikdyž si řikám že to je v pohodě, že jednou si vážně koupim to co chci, ještě sem se k tomu nedopracoval a začíná mě to srát čím dál víc :)

reagovat
Franz Kafka
02. listopadu 2017, 09:48
0

Naopak je to jiný pohled na věc. A samozřejmě máš pravdu a je to jeden z důvodů proč jsem právě ten Mercedes zařadil. Přestože v téhle ceně, respektive co si mohu dovolit to není zrovna zánovní ročník. A přesně jak píšeš není to o penězích a taková auta se nám vyskytnou každému v kterékoliv finanční kategorii. Já tam ten rozpočet psal aby mi třeba někdo nechtěl radit e39 a tak podobně:)

liška
01. listopadu 2017, 20:15
1

Já bych neváhal a šel do čtyřdveřáka. Parádní zvuk, neokoukanej vzhled a pověstná itálie se špetkou nedokonalostí a nedotažeností, zkrátka jednoznačná volba srdcem :) S rozpočtem co zmiňuješ podle mně seženeš udržovanej pěknej kousek a ještě ti čtvrt míče zbyde na servis. Zajímalo by mě jak tam ten skyhook funguje. Ostatní auta z výběru mi hlavně vzhledově přijdou jako relativní tuctovky a v místech kam jezdíš, zřejmě západní evropa, se s přimhouřeným okem vyskytují na každým rohu. O vzhledovou výjimečnost ti sice asi nejde, ale...

reagovat
Franz Kafka
02. listopadu 2017, 07:55
0

Taky se mi 4dveře docela líbí. Asi bude nutné se s tím seznámit víc. Na první pohled a posed a tak se mi to líbilo. Vzhledově pro mě bez debat super. Motor a zvuk za mě super. Tak snad jen ta převodovka si zjistit jaká je a zkusit se v tom povozit alespoň s prodejcem. Každopádně je to pro mě pořád auto rozhodně ve hře.

Daniel Borský
02. listopadu 2017, 11:43
1

Musím se trochu přiznat, že mě trochu mrzí, že jsi neposlal tenhle dotaz do ptejte se. :) Rychlé cestovní sedany jsou má nejoblíbenější kategorie a jsem rád, že v tom nejsem sám (v redakci jsem také s tímto názorem v menšině). Líbí se mi, že se toho nebojíš a na 40k km ročně hledáš zajímavé auto, byť s potenciálním rizikem drahé údržby. Ke konkrétním tipům (většinu výše zmíněných aut jsem si mohl vyzkoušet, takže si dovolím něco málo napsat).
Jako první bych vyřadil Lexus LS. Přijde mi, z tvého výběru, že hledáš zajímavé a netradiční auto, co tě bude bavit jen se na něj podíváš. To Lexus bohužel neumí. Je to geniální spotřebič, kdybych hledal auto se kterým bych se nebál objet celý svět, asi bych bral právě LS. Ale v téhle konkurenci na mě působí příliš obyčejně a nezajímavě.
Audi RS6. Nejlepší dálniční stíhač. Ten motor je super, sám si občas pohrávám s myšlenkou jestli bych si neměl pořídit desetiválcovou S8. A v RS6 je ještě o level výš. Je to tak podmanivá pohonná jednotka, že dokáže zakrýt skutečnost, že samotné auto až tak dobře není. Není nejpohodlnější, není jízdně nijak zvlášť zajímavé, interiér má to nejlepší taky už za sebou. A údržba je drahá. Moc drahá. V10 velmi trpí na zanášení karbonem. Brzdy jsou drahé, stejně tak převodovka když vypoví poslušnost. Nevím jestli by mi to za to stálo, i když ten katapult co umí udělat na dálnici, když člověk pošle plynový pedál až na zem, je opravdu návykový.
Asi bych si taky nechal zajít chuť na italskou krásku Quattroporte. To auta, je jako oblíbená pornohvězda, člověk by s ní rád strávil noc, ale žít by s ní asi nechtěl. Maserati je skvělé na první kontakt, točivá V8 by mohla hrát hlavní roli v opeře, podvozek je hravý jak malé štěně. Ale když pomine prvotní poblouznění, co zůstane? Uřvaný motor, který ti bude na pětihodinový cestě po Evropě (pochopil-li jsem správně, že takto cestuješ) rvát uši. Převodovka, kterou budeš chtít vytrhnout z auta a rituálně zapálit, ne úplně pohodlné sedačky a spousta život otravujích drobností typu, že někdy se ti nepodaří připojit telefon přes BT a nebudeš vědět proč a tak dále. Pokud srdce nedá a přesto budeš chtít Maserati, doporučuji GTS s automatem ZF. Ale to nevím jestli se vejde do cenového limitu. Pokračování v dalším komentáři aby se to dalo taky přečíst :)

reagovat
Daniel Borský
02. listopadu 2017, 12:16
0

Teď už se dostáváme k tipům, ke kterým má blízko i já. BMW 650i. Jediné auto z výběru, se kterým nemám osobní zkušenost a přesto by mě velmi lákalo. Strašně hezky se na něj totiž kouká. A to nejenom zvenku ale především zevnitř. Interiér v takové bílo-hnědé kombinaci je naprostá dokonalost. A co jsem tak slyšel od lidí, kteří s tím jezdili, i na silnici umí člověka více než potěšit. Jediné z čeho bych měl strach je ten motor. Na jeho adresu jsem příliš chvály neslyšel a obávám se, že jeho životnost bývá značně omezená.
Jaguar XJ. Takový můj malý sen. Útulný interiér, který na člověka působí jako když se posadí s oblíbenou knížkou ke krbu, nalije si sklenku Glenfiddich 18y a nechá plynout čas jen tak kolem sebe. Fascinující je také osmiválcová strojovna. Hučení kompresoru je návykové a mamutí síla je taky moc příjemná věc. Tenhle motor dokáže bez sebemenších problémů poskytnout sportovní dynamiku i takové stodole jako je Range Rover, takže s o půl tuny lehčím sedanem opravdu nemá příliš práce. Na úrovni je také podvozek, který nezklame ani v extrémních situacích a zároveň je dostatečně komfortní. Ne nadarmo se XJ používalo jednu dobu jako proslulé Ring Taxi na severní smyčce. Otázkou zůstává snad jen design, který nemusí sedět každému.
Mercedes CLS. Auto ke kterému mám z výše jmenovaných asi nejblíže, neb jej vlastní jeden můj dobrý kamarád, být jen ve verzi 500. To auto je nádherné i po 13 letech. Fakt nadčasový kus. Je to Mercedes se vším všudy, je silný, pohodlný, majestátní. A CLS ani netrpí takovou tou aurou auta pro mafiány jako se to stává jiným modelům značky. Osobně bych koukal spíš po 63, přijde mi o něco zajímavější, být pocitově bude dynamika jak 55 tak 63 dost podobná. Asi netřeba připomínat, kde jsou servisní slabiny, když jeden AMG Mercedes už doma máš. Nicméně nevešla by se do tvého limitu i druhá generace CLS? Pokud vyloženě nelpíš na znacích AMG, takové CLS500 by se mohlo možná za daný peníz sehnat a jistě by posloužilo také dobře.

Daniel Borský
02. listopadu 2017, 12:19
0

A abych se jen tak nevykecaval a nerozdával rozumy na prázdno, přihodím i já jeden tip, který tu ještě nebyl. Co říkáš na tohle: http://www.autopointpremium.cz/cz/karta/infiniti-q50-3-0-v6t-red-sport-400-akce-darek/o356273.html

Franz Kafka
02. listopadu 2017, 15:24
0

Takže v prvé řadě díky za rozsáhlou analýzu celého problému. Polemika o RS6 s tím mohu jen souhlasit ve všech bodech. To auto respektive motor je vážně úchvatný zbytek je prostě posílená A6 se servisními náklady, které hravě překonají i Panameru a další auta v tom mém malém seznamu. 4dveře jsou srdcovka je to tady vlastně vidět i v diskusi jedna strana to auto i přes zjevné nedostatky, které nerozporuji miluje a druhé v dobře míněné snaze nedoporučuje. Pro mě je to tak jak tady někde nahoře popisuji. To auto je kus designu a vlastně i přirozené lidské nedokonalosti na kolech a to se mi líbí. Jaguar působí i na mě přesně tak jak píšeš. To auto má tady pán kterému bude odhadem tak 60 let. Je velmi spokojen a vlastně nemá nic, co by proti tomu vozu řekl špatného. Mě se docela líbí a interiér to je jedna velká fantazie dotažená do absolutní dokonalosti i uživatelsky. Nicméně myslím si to, co jsem již napsal. To auto je tak dokonalé a vlastně celistvé až je skoro nudné(v dobrém slova smyslu)

CLS je můj sen od doby, kdy Mercedes to auto představil a poslal do prodeje. Nové bylo samozřejmě zbytečně až příšerně drahé. Teď je slušná doba k tomu vybrat si rozumné kousky. Servis AMG a těch jejich osmiválců mi právě vrásky skoro vůbec nedělá. Samozřejmě v kategoriích v kterých se tady bavíme. Samozřejmě počítám s tím, že Mercedes-Benz je pojem a servisní práce jsou cenově jinde. A ano ten AMG znáček je pro mě právě důležitý. Čistě osobně nemá to být auto abych, se chlubil na vesnickém golfu a před kavárnou jaký jsem borec:)

6 od BMW je jedním slovem krásná a interiér to je opravdu jak z učebnice. Toho motoru se také trochu bojím podle toho, co lze nalézt různě po internetu za strašidelné scénáře, ale v zásadě by to také byla vlastně volba rozumu. Je na stejné lodi jako CLS taková ta klasická touha z katalogu a ze setkání na silnicích. Lexus jako takový by připadal v úvahu IS. Velkou limuzínu asi nechci, tam by se nabízela S8 a 7er jenže tímhle směrem se ubírat asi nebudu.

Tak a Infiniti. Inu vím a vysledoval jsem, že to je v podstatě odborná rada. V různých žurnalistických anketách a doporučeních novinářů se pravidelně tohle auto umisťuje jako jedno u těch zánovních u kterých rychle klesla hodnota. Lze to koupit výhodně a ve velmi slušné výbavě i specifikaci. Bohužel to pro mě není úplně vhodná značka. Ne že bych těm autům nevěřil, ale pro mě je to trochu jako koupit si zajíce v pytli. Ona vůbec produkce z téhle části světa mi nevadí, ale ten design Q50 už je pro mě moc. GTS s automatem ZF od Maserati by mi asi slušelo více. Stejně tak mě těší doporučení CLS a vlastně i ta 500, když se sežene pěkná by mě úplně neurážela.

sheogh
02. listopadu 2017, 16:08
0

Pekne zamysleni, taky si tim ted prochazim. Ted jde to to, jakou vahou rozdelime "srdce" a "rozum". Dejme tomu, ze jsi lehce postizeny, jako vetsina tady,. takze 70% dame srdci, zbytek rozum. Pak bych videl poradi cca takto

1. RS6 - Jak pises, nesmyslny servis. Taky jsem se po ni dival, a tohle me odradilo. CC brzdy stoji balik, a co jsem se dovedel, ze casto musi kvuli servisu motor ven. Svezeni je ale paradni, a I kdyz to neni sportak, adrenalinu je dost. Mel jsem to v ruce jen cca hodinu, ale stalo to za to. RS6 bych dal na prvni misto I kvuli prakticke strance (Avant, quattro)...

2. CLSxxAMG - Vzdycky se me libil, opravdu povedeny design. Bohuzel jsem nemel nikdy moznost se v nem svezt, je jich fakt malo.

3. Jag XJ - Me se zrovna docela libi, I kdyz proti "klasicke" produkci Jaguaru z let drivejsich je to docela nuda. Rozhodne bych ale sel po XJR, ale to se obavam presahuje rozpocet. Ale ten vykion by me celkem chybel.

4. Ctyrdverak - Vubec bych netusil co cekat, ale zrovna se ted zajimam o 3200GT tehoz vyrobce. Je jich ale tak malo, ze najit nejake podrobnejsi info ohledne spolehlivosti apod se nedari.

Panamera me prijde jako krizenec jezevcika a 911, fakt se me nelibi. Ale jak pises, na vzhled to nejezdi, a jestli je jinak prijemna, proc ne.

Jeste bych do vyberu zaradil VW z Crewe, totiz Bentley Continental, projizdel jsem ho v bazaru a bylo to celkem presvedcive. Zvlast provedeni interieru je krasa, hlinikovy tlacitka apod...

reagovat
saage
02. listopadu 2017, 21:14
0

Za me z tohoto vyberu urcite 4dvirko od Italu :-) Krasnej design, motor, a aura vyjimecnosti. A urcite za servis das min nez bude pokles hodnoty u novejsiho auta z podobne ligy. Ja resim podobne uvahy porad. Prodat vsechny moje jednoucelovy auta, a koupit jedno poradny. Jenze.. zjistis ze kompromis bude vzdy... kompromis. nakonec jestli tak jak to mas ted neni vlastne nejlepsi ;-)

reagovat
Ka
Karda
02. listopadu 2017, 22:08
0

Musím říct, že tenhle článek mě potěšil a asi jako většina bych chtěl mít podobný problém též. Co se týče hlasování tak za mě Čtyřidveře po faceliftu. Jakýkoliv z těch pěti aut je z racionálních důvodů nesmysl a "vyhozený" peníze. Tak proč je nevyhodit za něco z čeho budeš mít největší radost? A pokudu radost ztotožníme s užitkem, tak to vlastně dává smysl i ekonomicky :)
A pokud bych takový problém řešil já, zařadil bych do výběru ještě Land Rover Range Rover s přeplňovaným pětilitrem - esenci nesmyslu.

reagovat
Franz Kafka
03. listopadu 2017, 12:25
2

Takže pomalu udělám takový malý závěr nad dosavadními poznatky. Všem co přispěli svou trochou do mlýna děkuji. A jsem překvapen mnohými doporučeními u aut, kde bych to doslova nečekal. Je vidět že se tady schází převážně banda bláznů s iracionálním uvažováním a to je ve vztahu k tématice jedině dobře.

Maserati Quattroporte

Udivuje mě kolik supportu a pozitivních hlasů jste téhle věci poslali. To auto je v tom, co dělá perfektní. Tak trochu má pravdu Dan kdy popsal i ty negativní vlastnosti. Přesto ho ponechám ve svém výběru a potřebuju jedno. Svézt se a slyšet to znovu. Ideálně v nějakém super zachovalém, krásném kousku.

Mercedes-Benz CLS AMG

Řekněme že rozšířím obzory ještě o silnější amg variantu, i když bude pravděpodobně dražší. A taky se mi líbí Krabova úvaha ohledně C klasse. Takže se po nich podívám a je to taková pomocná berlička k tomu nedostatku CLS. Mimochodem u toho jsem byl také mile překvapen kolik lidí to auto má rádo.

BMW

K 6er mi v návaznosti na rady přibyla pěkná řádka emkových 3er. Jasně ten sedan v e9x M3 je vážně opravdu úkrutně rychlé a populární auto. A právě protože je tak populární tak mě to od koupě trochu odrazuje. Jasně nejsou jich plné silnice, ale každý to zná, navíc trochu neoprávněně kdy BMW je v posledních letech modlou v driftu si tuhle značku spojuji s věcmi jako MONSTER a kšiltovka dozadu. To je samozřejmě předsudek, ale je to ve mě:)

Jaguar XJ

Uznávám že do tohoto formátu jsem asi nedozrál. Přestože je to skvělé auto, výborně zpracované a geniálně jednoduše postavené, tak zatím asi ne.

Audi

RS6 asi opustím samozřejmě nerad. Myšlenka S6 případně S7 je také pěkná. Bohužel už tu chybí takový ten punc něčeho skvělého (motor u RS6+ nejvyší možná specifikace auta) U RS6 prostě, ale vražedný servis zdvihá varovný prst a říká nevlastníš PPF.

Porsche Panamera

Panameru z výběru vyřadit nemůžu protože každý den je mi týmem mechaniků a jedním magorem podsouváno x nových možností. Musím odsud rychle vypadnout, než si taky koupím hrníček a kšiltovku a před barák zapíchnu značku "Porsche parking only".

Cadillac CTS američan s nesmyslem pod kapotou

Rada přímo jako z pohádky CTS-V od amerického Mercedesu. To auto jsem vždycky vnímal jako věc z poměrně jiným designem (ne špatným) která asi bude mít silný motor. Je to pro mě velká neznámá. Najít a svézt se je pro mě povinnost samozřejmě by bylo super najít někde, kde o tom autě budou něco vědět. Jde mi o to jaké to má jízdní vlastnosti a projev. Je to rychlé? Určitě. Má to geniálně brutální zvuk? Bez pochyby. Jenže je to taky pohodlné a dokáže to jezdit po dálnici takzvaně v klidu. Myslím že ano vždyť je to ze země dálnic. Tak uvidím:)

Každopádně děkuji za konstruktivní debatu a poměrně dosti obsáhlé rady všem!

reagovat