načítám data...

Ptejte se: Který sedan střední třídy vybrat?

02. března 2020, 23:00 59 komentářů Daniel Borský Ptejte se

Milion a čtvrt už je opravdu velkorysá částka, na pořízení středně velkého sedanu. Jak s ním naložit?

zobrazit celou galeriiPtejte se: Ptejte se: Který sedan střední třídy vybrat?

Zdravím redakci, 

Již dlouho se odhodlávám k výběru nového auta, ale čím víc detailů a podrobností si zjišťuju a načítám, tím jsem z toho zmatenější. Přitom mé požadavky jsou dost jasné a jednoduché, takže jsem si myslel, že rozhodování bude rychlejší. Abych vás uvedl do obrazu, určitě chci klasický sedan střední třídy. Rád bych nové, maximálně předváděčku. Nechci jít dolů s výkonem, než mám teď, takže potřebuju něco, co má aspoň 250 koní, rozhodně v benzínu. Jezdím v podstatě jen po dálnici a ve městě, takže neřeším jízdní vlastnosti, ty jsou mi fuk, stejně jako mě nezajímá poháněná náprava, nebo zábavný podvozek. Prostě nepotřebuju. Za to však lpím na jízdních asistentech, chci aby auto mělo vyladěný adaptivní tempomat, udržování v pruzích na které se dá spolehnout a špičková světla – dost toho najezdím v noci. Cena by neměla překročit 1,25 milionu. Dokážete mi poradit? Mám pár favoritů, ale abych vás neovlivňoval žádným směrem, nechám si je pro sebe, schválně jestli se budeme shodovat. 

S pozdravem Jakub 

Ahoj Jakube, 

Děkujeme za upřímný dotaz a už teď je mi jasné, že v diskuzi pod článkem bude spousta příspěvků na téma: “jak někoho mohou nezajímat jízdní vlastnosti.” Já osobně bych asi na jízdní vlastnosti kladl větší důraz, ale naprosto chápu, když to tak člověk nemá. Stejně tak rozumím požadavku na kvalitní jízdní asistenty, protože ve chvíli, když tě řízení samotné nebaví a bereš to jako nutné zlo, aby ses dostal z bodu A do bodu B, pak jsou tito pomocníci velmi užiteční a je důležité, když fungují, jak mají. Jsem zvědavý, jestli se s výběrem možností aspoň částečně shodneme, takže je nejvyšší čas, mrknout se na jednotlivé tipy. 

Prvním autem, které mě po přečtení tvých požadavků okamžitě napadlo, je nové Volvo S60. A myslím, že nebudu jediný s tímto tipem. Nové Volvo S60 je prakticky dokonalou odpovědí na tvou otázku. Musím říct, že i mě osobně S60 překvapila svou všestranností, funguje prostě skvěle. Má silné motory, takže i ten druhý nejslabší (T5) by ti mohl vyhovovat. Má perfektně odladěné jízdní asistenty, jestli to někde opravdu funguje, je to právě Volvo. I když to pro tebe není důležité, tak moc pěkně jezdí, a opravdu povedený interiér je třešničkou na dortu. A v neposlední řadě skvěle vypadá, a to se také počítá. Cenově se vejdeš prakticky bez problémů, verze T5 se dá sehnat už někde okolo milionu, když dobře hledáš. Obvykle se říká, že první myšlenka je ta správná. Myslím, že toto je ten případ. Volvo S60 je opravdu schopné auto, které by mohlo být tím, co hledáš. 

Jako další možnost mě napadá německá trojice BMW, Mercedes a Audi, což je asi očekávatelné. Nová trojka od BMW je opravdu nadprůměrně schopné auto a v té správné konfiguraci bude dělat svému majiteli určitě radost. V tvém případě to znamená minimálně verze 330i, což značí dvoulitrový čtyřválec. Přestože tohle auto bude velmi dobré a jízdní asistenti budou jistě fungovat velmi spolehlivě, trochu se obávám, že na trojkové BMW nebude stačit tvůj rozpočet. Přeci jen je to horká novinka a za tu se platí. Navíc nabídka skladových či předváděcích vozů ještě nebude tak široká, aby bylo na výběr více aut, což by způsobovalo větší tlak na cenu. Abych to zkrátil, tak peníze budou hlavním problémem i u zbývajících dvou. Jak Mercedes, tak Audi drží vyšší cenové hranice a sehnat za milion a čtvrt výkonnější model bude velice složité. Neříkám nereálné, ale jednoduché to nebude. Nicméně pokud by se zadařilo vyhandlovat nějakou pěknou slevu, pak určitě neuděláš chybu ani s jedním z těchto tří vozů a věřím tomu, že by fungovaly ke tvé plné spokojenosti. 

Pokud by sis nevybral z výše zmíněného čtyřlístku, pak tu zbývá ještě pár mainstreamových zástupců. Rozhodně bys neměl opomenout stálici střední třídy, VW Passat. Ten sice dostal před nedávnem omlazující facelift, který protáhne jeho kariéru ještě o pár let, ale na první pohled je vidět, že Passat už není nejmladší. To však nemusí mít vliv na funkci. Passat je vyladěné auto, ve kterém všechno funguje, jak má a pokud sháníš především něco, co tě nebude během tvých cest rozčilovat, mohla by právě toto být správná volba. Jako bonus dostaneš i skvělý motor. Dvoulitrové TSI o výkonu 272 koní je stále jeden z nejpovedenějších motoru v této kubatuře. Nabízí se také francouzská alternativa Passatu v podobě Renaultu Talisman, ale tam je potřeba počkat na facelift, který by měl dorazit co nevidět. 1.8 TCE je velmi příjemný motor, navzdory nižšímu výkonu jede vcelku pěkně. Větším problémem pro tebe mohou být jízdní asistenti, kteří nejsou dotažení k ideálu, což by však měl řešit právě ten facelift. 

Poslední dvojící, která mě v souvislosti s tvým dotazem napadá, je Opel Insignia a Peugeot 508. Nejsou to sice sedany, nýbrž liftbacky, ale nevím, nakolik lpíš na klasické tří prostorové karoserii. Pokud bys přežil výklopnou záď pak jsou oba vozy doporučeníhodné. Opel dostane během letošního roku zpátky do nabídky přeplňovaný dvoulitr, což by mohla být dostačující pohonná jednotka. Insignia je navíc velmi příjemné auto, které umí člověka konejšit a nemá mnoho objektivních chyb. Peugeot 508 zase láká na přirozený francouzský šarm. Interiér 508 sice není pro každého, ale středně velký Peugeot skvěle jezdí (ano vím, irelevantní) a má slušnou zásobu cestovních pomocníků, včetně kamery pro noční vidění, což není úplně běžný výbavový prvek. Pokud by ti nestačila benzínová jednašestka s 225 koníky, pak můžeš počkat na hybridní variantu téhož, která s dynamikou rozhodně nebude mít problém. Otázkou však zůstává cena. 

Všechna výše zmíněná auta mají co nabídnout a rozhodně by dokázala uspokojit tvé požadavky. Nezbude ti, než vybírat podle osobních preferencí a vlastního vkusu. Držím palce, ať se proces nákupu vydaří a ty vybereš auto, které ti bude dělat radost. 

Co byste vybrali v dané situaci vy? Jaký sedan střední třídy je pro vás nejpřitažlivější? Diskuze je vaše   

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

esmo
03. března 2020, 06:54
1

330i jako předváděčka do 1,2mil lze v pohodě sehnat, nový kus pak od 1,3mil.
Nicméně asi bych to Jakubovi nedoporučoval, auto je totiž rozhodně nejtvrdší z německé trojice a tak nějak nejvíc "přořidičské" a jak Kuba píše, o to mu nejde.
Takže spíš Audi/MB, ale tam mu moc poradit nedokážu, to spíš kolegové :)

reagovat
VK
VK
03. března 2020, 09:59
1

330i předváděčka za 1,2 mio, nový od 1,3...co jsem tak udělal zkušenost na podzim při výběru vlastního nového auta, 320xd, čili vlastně základní motorizace, nabzeli za skladovky od 1,5-1,6 mio, se slevami byli ochotni jít na 1,4; cokoli víceválcového střílelo někam blíž ke dvěma milionům. A to bych se musel pořád ve výbavě pořád docela brzdit, kupodivu laciněji nabízeli nechat si nakonfigurovat vůz nový a vyrobit, tam by to bylo 1,4, pči slevě 1,2. Ale pořád zákaldní dvoulitrová nafta a ve výbavě y se muselo rozmýšlet co ano a co už raději ne. Vlastně bych čekal skladovku lacinější než nový vůz z výroby, ale pravdu přiznat, nepatřím k dobrým vyjednavačům.

esmo
03. března 2020, 10:18
1

V rychlosti jsem prošel Cartec/Renocar a ty auta tam za tuto cenovkou opravdu jsou. Nutno říct, že na podzim ta trojka byla téměř horká novinka :) a už jsme se přehoupli do roku 2020 a tím kus výroby 2019 zase o něco padly na ceně.
Šestiválce jsou opravdu ke dvoum mega.

Vojta Nekvapil
04. března 2020, 01:16
1

Všechny slušnější motory teď strašně podražili, nebo se rovnou přestali prodávat. Dovedeš si představit, že v mém málém kompaktním autě mám motor o buržoázním objemu 1,6l? :D

st
stirling
03. března 2020, 08:41
0

Ten 330i aj ked kto vie ako spolahlivost, toto nie je silna stranka bmw v poslednych rokoch. Co Stinger ? ten sa da kupit za dobru cenu.

reagovat
esmo
03. března 2020, 09:06
0

S motorem N20 problémy byly, s B48 kterou dostala lci F31 a nyní G20, už problémy nejsou.

Matěj Podhorský
03. března 2020, 08:42
9

Co třeba lehce použitý (předváděcí) Lexus GS? Šestiválec, ale hybrid,

https://www.sauto.cz/osobni/detail/lexus/gs-450h/18516630?goFrom=list
https://www.sauto.cz/osobni/detail/lexus/gs-450h/18655167?goFrom=list

Jinak se divím, že když Dan navrhl Passat, už nezmínil Arteona, navíc když jej sám velmi ocenil :) Taky volba

reagovat
Chosé
03. března 2020, 11:07
2

Lexus všemi deseti. :) po této generaci se dost rychle zaprášilo po ohlášení nástupu ES.

Sýsa :)
20. května 2020, 10:35
0

Lexus GS450h je super tip, jen by mě zajímalo, jaké budou reálné provozní náklady té V6ky s baterkama na dálnicích? Víte?

VK
VK
03. března 2020, 08:54
0

KIA Stinger, za 1,25 mio se sežene šestiválcová předváděčka, výbavově prakticky se vším, co se dá tak kde dostat. Jediný ústupek purismu snad, že je to liftback, spíš pak s výhodou, líp se v tom ubytuje rodinka, krámy na stěhování a tak dále.

reagovat
krab
03. března 2020, 08:56
14

A kde je Alfa Giulia?

Jen ať si váš tazatel Jakub ( který stejně jako samozřejmě i Beastar neexistuje) jde jednu Giulii Veloce 280 Q4 alespoň projet. Sice nemá vůbec nic z toho co chce, zato by se mu po projížďce mohla zcela překvapivě líbit...

Lidi totiž nevědí co chtějí, ale ve skutečnosti skrytě potřebují Alfu Romeo :-D

reagovat
Ha
Habakukk
03. března 2020, 10:17
1

Čekal jsem kdo s ním příjde. No myslím, že pokud mu je jedno jak jezdí, ale chce asistenty a pořádná světla tak tady Alfa opravdu silná nebude.

krab
03. března 2020, 10:26
0

Jak kdybys nechápal co je vtip :-D

To už je přece tady moje tradice, abych do rubriky "ptejte se" přidal nějakou tu radu "přesně naopak"...

Kuře
03. března 2020, 10:42
3

A to jako ještě Julia dobrá...
Bývali doby, kdy by si mu napsal něco o zachovalý E39 s osmiválcem a doprovodil to odkazem na mobilde:)))
Vyměknul jsi, Krabe...
-
Komentář upraven 3. 3. 2020, 10:43:22

krab
03. března 2020, 10:46
1

Když oni ty starý bavoráky z těch inzerátů hrozně mizej...
Říkal jsem si, ojetou Panameru Turbo anebo klasický Bentley přivézt z Anglie , Type R automatic anebo MKVI. 50. léta. To by za 1.25 bylo... A měl by to stylový. A asistenta by mu v tom dělal řidič, on by mohl sedět v klidu vzadu a číst si.

Něco jako tohle: https://www.carandclassic.co.uk/car/C1117622

beastar
03. března 2020, 11:20
0

Ještě by mohl jít do Q50 hybrid. Za ty prachy koupí i dvě když se jedno rozbije má druhý. Stejně to psal ale Machač ten dotaz. Takže nejlepší sedan je coupé. A nejlepší coupé je roadster. A co má nejlepsi světla a bezpečnostní asistenty? MiatA!!! Nejpohodlnější kočár na dlouhé štreky v noci. S tím rozpočtem si nalepí i rychlý pruhy a dodela lepší klakson:)
-
Komentář upraven 3. 3. 2020, 11:21:12

Kuře
03. března 2020, 11:55
0

K čemu klakson? Miatisti jsou přeci skupina hodných, milých a přátelských lidiček, kteří se na každého leda příjemně usmejí, ale rozhodně nezatroubí. Troubení je pro hovada:)

beastar
03. března 2020, 12:07
0

A jo já zapomněl, že jak ráno přijdeš k Miatě tak než se pustíš do příjemné jízdy ranní zácpou v dešti a sračkách. Tak ti miátka rozveselí den a je z tebe pozoruhodný, pozorný řidič. Pro hovada jsou i rychlý pruhy v trapných autech jako Viper.... se zbytečným výkonem kterej si nemusíš zasloužit. Pak mě napadá už jedna jediná poslední věc! V podstatě sedan.

Škoda Rapid pro petrolheady jak psal kdysi Vojta

Matěj Podhorský
03. března 2020, 12:11
16

Beastar: miata je hlavně o tý zábavě totiž :)

beastar
03. března 2020, 12:12
0

:D Tak to mě fakt zlepšilo den....

krab
03. března 2020, 12:18
6

Tak to je přesný :-D
Škoda Rapid pro petrolheada... ty jo, hele tyhle Vojtovy články mi tu i docela chybí, byla to fakt zábava (někdy). No s Rapidem si vybavuju historku, jak měli půjčený nějaký ten oturbený litr (myslím s tím přijel Hamster) a Vojta v sáčku přijel Miatou ND 2.0 RF. On chtěl vyzkoušet GT86tku, že to jako porovnáme, tak jsem mu teda milostivě a s výrazem ve tváři, že mi právě budou trhat zdravej zub hodil klíčky a sednul do toho druhýho sportovního zázraku ze země vycházejícího slunce. No a pak jsme to nějak dofotili a přijel ten Hamster s tím Rapidem. A jeli pak spolu kamsi na oběd. A v chatu na messengeru pak asi po zbytek dne probíhala jejich detinská debata o tom, jak ten Hamster tím oturbeným Rapidem Vojtu s celou Miatou pojel někde do kopce z Radotína na Slivenec nebo kam...

Good old Autíčkář :-D

Matěj Podhorský
03. března 2020, 13:41
2

To nebylo po zbytek dne... :D zdaleka ne

beastar
03. března 2020, 15:16
0

Pořádnou radu aby tu člověk pohledal. Srandičky to je tu furt. Nee tak jako Rapid pro petrolheadů tj genialita. To tehdy Vojta vytvořil památnou věc. A že s tím Jenda stíhal v kopcích na Slivenec vcelku věřím. Otázka je jestli to bylo kolem cementarky nebo z Chuchle... Nahoru. Nicméně Joo. Good Old times ... :D

Matěj Podhorský
03. března 2020, 15:36
1

Jak "aby pohledal" jako? :D Poradil jsem Lexus a problém vyřešil... :D

beastar
03. března 2020, 15:49
3

Já Audi (kurva nečekaně) takže to je fakt. Akorát teda Lexus to je Origo. To by na auto.cz neporadili. Taky by si Kuba mohl koupit ročního Supa v laurinu ušetřit tři čenta a koupit si nějakou petrolhradskou víkendovou. Miatu třeba sem myslel?:)

Kuře
03. března 2020, 16:49
0

Ročního Supa v Laurinu za 9 kil? Fuck me...

Já sice neporadil, ale dokopal Krabíka aby poradil pořádně:)))

krab
03. března 2020, 17:05
0

No, protože Krabík už ani poradit vážně neumí :-D Když ty lidi hledaj digihry na kolečkách. Copak já se v tom vyznám? To je jak, když mi dáte 3 různý černý stejně velký mobily a řekni, kterej je lepší. Leda bych s nima praštil o zem a pak vybral ten, kterej to náhodou přežil a určil ho jako vítěze testu.

Ne, beze srandy, tady na ten dotaz vážně nevím. Někdo říká Volvo, jinej Audi, další Mercedes, BMW, málokdo má seriózně fakt to srovnání v hlavě, protože poslední měsíc vyzkoušel různý lepší sedany střední třídy a ještě si pamatuje jak co jezdilo.

Ono ve výsledku, přeci ti lidi nejsou troubové. Tak si uděají prostě ten čas, objedou ve městě všechny dealery, zkusí se svézt, případně si předváděčku půjčit na den domů ( myslím, že to při vážným zájmu lecjaký dealer nějak umožní) , pohrajou si s tím , vyzkouší, porovnají ceny a pak se rozhodnou. Tyhle auta jsou v zásadě totiž všechny dobrý, každý má něco svýho.

Anebo... to si myslím dělá víc lidí. Inklinují k nějaký značce a tu si nakonec koupí. Třeba tady toho Jakuba (samozřejmě neexistujícího) bych šacoval na příznivce Volva a vybral si S60 a teď tu na nás zkouší jestli mu uděláme radost a taky mu to Volvo doporučíme ....

beastar
03. března 2020, 18:36
0

Tak jako ono to tak je. Jestli si někdo myslí, že éčko je nějak výrazně horší než S60, nebo třeba Passat. Nebo naopak lepší. Tak jsou to většinou lidi který to srovnání zoufale nemají. A nikdy v tom neseděli. Realita složitá není a spíš je to o těch sympatiích. Taky o slevách a nakonec i o financování. Pochybuji že Kuba kterej neexistuje má 1.2 na účtě a čeká až je utratí za vůz. Čili takový ty dovezený Camry atd jsou pak objektivně mimo hru že. Navíc sorry Camry fakt není dobrá ve srovnání s euro prémií, nebo skladovým GS je vlastně spíš špatná. A o tom to je především.

Kubík se musí rozmyslet zda půjde do dojče praud trio, nebo se podívá na Volvo. Případně se vykašle na high society a zkusí jít cestou klidně i toho Superba. On totiž v tom LaKu s tím adapt podvozkem jezdí dobře. A pro někoho komu jsou jízdní vlastnosti u anusu škodilak nebo pašík nejsou špatný vozejky.

Kuba evidentně není petrolhead stejně jako já a Jan Tleskač který neexistují. Pak už můžu doporučit fakt jedině Duster v plný, nebo hodně ojetý M5 po Klíčových.

ro
rock
05. března 2020, 09:04
0

"...málokdo má seriózně fakt to srovnání v hlavě..."

Nevím, jak tuhle rubriku chápe tazatel a taky nevím, jak ji mínila redakce, ale konkrétní konečné řešení motoristické otázky bych tady nehledal. Vnímám to spíš jako brainstorming, smršť nápadů, případně varování před očividnou slepou uličkou. Tazatel snad není úplně blbej, projde si nápady, jestli něco zajímavýho neopomenul a pak si to půjde vyzkoušet.

btw pokud není z většího (aspoň krajskýho) města, tak ta idea "objedou ve městě všechny dealery" není zas tak jednoduchá a je časově neuvěřitelně náročná. To je tak na minimálně týden dovolené...

beastar
05. března 2020, 12:32
0

A to si z krajskýho města neumí udělat vejlet do Prahy, nebo Brna, nebo Ovy? Aby si to v podstatě objel během odpoledne? Navíc dneska ti velká část dealerů udělá nabídku na dálku jako cenu atd. A ty se pak rozhodneš jestli se s nima vůbec chceš bavit... Jasně že je to spíš taková smršť názorů tady. Protože kdybych tady měl napsat celý moje doporučení stejně to nikdy číst nebude protože to bude mít 4,000 znaků. Takže jediný co zbývá je napsat nějakýho svého favorita, nebo myšlenku ve smyslu co bych si koupil já... Což je samozřejmě často neobjektivní z různých duvodu.

Ma
Mateo
03. března 2020, 09:41
9

Volvo S60 je nejlepší odpověď na dotaz, splňuje výborně všechny požadavky. S novou S60 žiju 5 měsíců a můžu říct, že je to super auto. Bezpečnostní výbava je dost našláplá a narozdíl od spousty jiných aut je tady opravdu funkční a zpříjemňuje jízdu. Za mě bych nejvíce vypíchl Adaptivní tempomat, Pilot assist, Speed limiter( při cestách po Rakousku ) a aktivní světla. Zároveň díky krásnýmu designu se mi stává, že občas někdo přijde a pochválí mi auto nebo o něm pokecá, což se mi s Volvem nikdy před tím nestalo :) Auto mám v T5 AWD (250 koní, čtyřkolka) v nejvyšší výbavě s pár příplatky a katalogová cena byla 1,5 mio, přičemž po diskuzi s dealerem jsem se dostal na 1,25 mio včetně DPH. Dlouhodobou spotřebu mám 8,5 ( 70 % město a okolí, 30 % delší trasy) a při delších trasách při nepředpisové jízdě se dostávám na 7 - 7,5.

reagovat
Jimi
03. března 2020, 09:47
5

O trochu levnější bráška Lexusu- Toyota Camry V6. Dá se to nové dovézt zhruba za 1,1M. Má to přes 300koníků, požadované asistenty a s tímhle motorem je to většinou ve full výbavě. Pokud to není omezeno výběrem požadované značky auta např. kvůli zákazníkům, tak trochu výjimečnosti neuškodí. :)

reagovat
Tomáš Trýska
03. března 2020, 10:39
2

Něco jako Lincoln Continental, případně MKZ by požadavkům nevyhovělo?

reagovat
Fa
Fandatik
03. března 2020, 10:59
0

Jelikož tu ještě nebyla klasická odpověď, tak ji přidám. Chce to trochu zvýšit budget. Když komfort, tak na vzduchu. A tam je 1,25milana málo.

reagovat
beastar
03. března 2020, 11:12
0

Kubo vole, když oba neexistujeme a máš na to slušné dukát. Tak jedině Audi. Audi A4 45tfsi 180kW do ceny se vejdeš pohodlně. Sleva se domluví kolem 20% čili v metle, S-line paketu a s nějakými asistenty to bude za 1,2m. Ne nadarmo je to i jako ojetina nejprodávanější prémiový sedan.
-
Komentář upraven 3. 3. 2020, 12:14:18

reagovat
Mi
Michal Lenc
03. března 2020, 14:32
-3

Co se týče jízdních asistentů, slyšel jsem docela chválu na Teslu model 3. Velikostně to požadavky splňuje. Za tu cenu by byl model v základu, ale 283koni má.
Než se tu rozběhne dlouhá debata, ano musí se to nabíjet, pokud vám nestačí 400km dojezd není to pro vás.

reagovat
Kuře
03. března 2020, 15:12
0

Ach jo... jen ne teslu...

beastar
03. března 2020, 15:47
0

Tak to je taky jediný co to má asistenty, který skoro vždy fungují. Na dovolenou s rodinou s tím jedeš na 3x přes nabíječky s modlitbou aby děti nemrzli hodinu vedle auta. Fakt sem teď na horách žádnou neviděl. Asi Tesla nedojede na hory;) A nebo se tam blbě nabíjí?

Jinak trojka se mi líbí. Po Praze a okolí byla super. Celý tři dni sem jezdil. Svoje prachy bych za to ale nikdy nedal.

MB
MBMB
04. března 2020, 02:17
-2

Proč by proboha děti musely stát vedle auta, když se nabíjí? Nabíječky nejsou uprostřed pole a tak jako tak všichni můžou sedět normálně v autě a topit si. Zároveň, Tesla 3 SR+ se prakticky nikdy nedobíjí hodinu. Na nejpomalejší 50kW rychlonabíječce to je 50 minut, na standardním superchargeru necelá půlhodina. Například z Prahy do Bolzana je to cca 700 km, čili s SR+ to je tedy na dvě až tři zastávky, cca jedna hodina čekání dohromady. Typicky jednou do roka.
Tím neříkám, že by to pro tazatele byla vhodná volba, k tomu by byly potřeba další informace, ale vadí mi tyhle mystifikace. Speciálně děti mrznoucí vedle auta. WTF?

Ha
Habakukk
04. března 2020, 07:52
4

Třeba proto, že udržet menší děti v sedačce když auto stojí je o nervy rodičů a jiných členů posádky. Tedy je vhodné tuto divokou smečku vyhnat ven do polí aby vyběhala svojí nashromážděnou energii. Pak nastane obrácená situace kdy to smečku venku přestane bavit a rozjedou monolog když už se pojede. No a pak ekologicky zodpovědný otec vytahuje flašku slivovice a zahajuje konzumaci protože toto nedává.

MB
MBMB
04. března 2020, 11:07
-2

Mé tvrzení: Proč by proboha děti musely stát vedle auta, když se nabíjí?
Reakce: Třeba proto, že udržet menší děti v sedačce když auto stojí.

To je myšleno vážně, že děti budou radši půl hodiny mrznout vedle auta, než aby seděli v přilehlé restauraci, nebo ve stojícím autě? Je opravdu fascinující, co si lidi dokážou navymýšlet. To mě nenapadlo, že se to tu bude snažit obhajovat tak nebetyčnou kravinu, že s elektromobilem se musí děti nechat mrznout vedle auta, když se nabíjí.

fortress
04. března 2020, 13:14
5

Na D1 po tom co si daj Michelinskou bagetu crocodile můžou jít do lesíka na půl hodiny počítat použitý primeráky.

beastar
04. března 2020, 16:50
5

To je fakt neuvěřitelné mě přijde, že fanoušci elektromobilů a zejména Tesly žijí v úplně jiném světě než my ostatní. Ale tak téma s dětmi je pro tlusté omezené popkulturní geeky a nerdy z jiného světa chápu. Představa že budu někde po cestě nabíjet hlavně budu muset a někde! Prostě si to nevyberu jako když normálně zastavim. To je děs. U spalováků se odjakživa řeší dojezd... Aby si nemusel 10x tankovat při cestě po Evropě. Dvojkové superby kvůli malé nádrži kritizoval kde, kdo. A tady mrdus kterej možná má dojezd 400 spíš ale 320 protože asi nepojedeš úplně na dřeň...

No nic nemá cenu rozvádět. Další slabina Tesly je servis a celkový nuzný zpracování v podstatě Made in China. Ještě to bude základ;) To už si můžeš rovnou koupit Kiu Optima a dostaneš lepší za auto za poloviční peníze. Akorát nee ekoperverz Elektro grétacocksuckersmobil...

MB
MBMB
05. března 2020, 01:10
-6

Napsal jsi, že když si někdo koupí Teslu, tak pak děti mrznou hodinu vedle auta během toho, co se nabíjí. Což je očividný nesmysl.

A teď se to tu obhajuje tím, že děti mohou otravovat při půl hodinové zastávce, že ne u každé nabíječky je hezká restaurace a že elektromobily mají nevýhody při cestách po Evropě.

Což je sice možná všechno pravda, ale nemá to nic společného s tím původním výrokem, kvůli kterému jsem se primárně ozval. Vypisování nevýhod dlouhých zastávek po cestě či elektromobilů obecně není argumentace k tématu. Já bych rád slyšel obhajobu toho, proč by někdo měl mrznout vedle elektroauta během toho, co se nabíjí, nebo přiznání toho, že to byl omyl. Jiné možnosti nejsou.
Pokud je tu nějaký jiný svět, tak je spíš svět lidí, kteří jsou jednostranně zaměřeni jakýmkoliv směrem natolik, že jim to znemožňuje sledovat výrokovou posloupnost v diskuzi a patřičně reagovat na to co mají.

Mi
Michal Lenc
05. března 2020, 08:43
-2

To je přesně důvod, proč jsem psal, že pokud je pro vás problém elektromobil nabíjet, tak nemusíte komentovat.
Mnohem zajímavější by mi přišla debata, kde by naši zkušení harcovníci, kteří projeli oba vozy, porovnali asistenční systémy Tesly a Německé prémiovky. Tím nemyslím hur dur dur, autonomní vozy nikdy nebudou. Ale prostě jak funguje to co nabízí Tesla teď vs to co nabízí Německo. Jestli to má někdo z nich lepší a tak.

K tomu dojezdu, je to zaslepenost vás, kteří si nedovedete představit, že různí lidé mají různé potřeby. Pro někoho je důležité natankovat za pět minut na 500km, pro někoho, že jezdí za 50kč/100km. Prostě komunistické my víme líp než vy sami, co potřebujete.

beastar
05. března 2020, 11:30
2

Michal Lenc: To s komunistickým nemá nic společného. A psát to tak trochu směrem ke mě je opravdu dobrej vtip:D Nikdo ti nebere to, že někomu dojezd Tesly stačí. Nakonec i já sem uznal, že po městě a okolí sem s tim jezdil bez komplikací. Jenže ten tazatel nevypadá, že by chtěl jezdit po městě a okolí. To samozřejmě hádám, ale většinou lidi co chtějí takový auto do 1,2 mio si to nekupují na vejlety do Kauflandu a nebo ježdění okolo komína. Takže? A teď mi řekni kolik si s tou suprovou a bájnou Teslou najezdil? A jak sis užíval dlouhý trasy a modlil se jaká že nabíječka tam a tam bude... A jak dlouho se to bude nabíjet... Ty tvoje krásný reklamní plky jak za pár minut to je nabitý na dojezd 100 km jsou totiž kravina. Co se týká Německý prémie tak nejen že v tom teďka jezdím denně, ale za život mám asi dvacátý auto (jen osobně) takže vím jak se to chová co to dělá a jaký vývoj je zatím schovaný. Kdyby si slepě nedoporučoval Mlaskovo krabice od bot slepený Patexem dělníkem z Hondurasu.... a trochu ctil tradici a hodnoty určitě by si přímé srovnání nepotřeboval. Je možná skvělý že ti fungujou asistenti když dáš přes mega za auto co zasebou nemá jinak absolutně nic. Kdyby si mu doporučil ať si koupí něco z Číny bude to stejný...

A dotazy proč by děti měli stát u auta a podobně? To snad nemá smysl komentovat. Buď vám je oboum dohromady 30 (ještě s panem elektroobhájcem MBMB) nebo autem nejezdíte nikam a nikdy a chodíte sem jenom prudit. Fakt nemám chuť to víc rozepisovat SORRY.

Mi
Michal Lenc
05. března 2020, 12:25
0

Místo abys něco přidal do diskuze s tím, že bys mohl napsat jak si tahle auta vedou proti sobě, protože jsi v nich seděl, tak tu řešíte jestli mají dostatečný dojezd. Což si každej, kdo si takovýhle auto kupuje umí spočítat sám. Pokud plánuju vysolit mega za auto, tak snad vím kam a kudy jezdím. Takže to fakt nemusíte řešit za tazatele.
Naopak info o tom, jak si vedou třeba ty asistenti, jak to jezdí, jak to svítí, jak je to tvrdý to jsou informace který z tabulky na wiki nevyčteš.
V cenové relaci, kde já si můžu kupovat auta, tam ještě ojetý elektromobily nedorazily. Ale při příští obměně budu nějakej desetiletej Leaf silně zvažovat. Přeci jenom, je mi mnohem bližší babrat se s přeměřováním článků a pájením měniče, než se trápit s výměnou alternátoru, vysypaným katalyzátorem a mrtvým zavěšením motoru.

beastar
05. března 2020, 12:39
0

A tak to já ti vůbec nerozporuju. A vlastně s tebou souhlasím teď sem to psal kousek nahoře. Ono napsat sem objektivně nějaký přínosný názor stejně skoro nejde. Prostě musí ten tazatel opravdu pročítat jednotlivé recenze. Sem reálně můžeš napsat svého favorita a nebo názor ve smyslu.. jak bych to řešil já kdybych sháněl auto za mega a kousek. Kdybych měl totiž tady popisovat funkce asistentů tak jenom u jednoho modelu, nebo srovnání je těch věcí k prozkoumání dneska v podstatě desítky, když do toho započítáme i nastavení auta atd. A otázka jestli třeba zájemce o Teslu, nebo Audi je stejný člověk. Jestli se nám to vůbec protíná. Proto jsou to tady vždycky (většinou) jen plané dohady. Pokud se debaty nezačne účastnit i sám tazatel. Desetiletej Leaf podle toho co sem zatím slyšel bude pěknej průser, ale třeba ani jiná lepší volba za deset let nebude...

Mi
Michal Lenc
05. března 2020, 12:46
0

Tak to já umím, kupovat si špatná auta. Před půl rokem jsem koupil FoFo 2009, 2.0i 107kw v LPG. Za ani ne padesát tisíc, tak si můžeš představit jak to auto asi funguje. Takže Leafa, Zoe nebo jiné podobné vraždy se nebojím.

beastar
05. března 2020, 13:07
0

Tak to stojí úplně jinak. Otázka je jestli desetiletej Leaf bude horší auto, než je teď desetiletej Focus s LPG. Jako na jednu stranu LPG vcelku chápu a nevadí mi. V autech jako Dodge RAM, dokonce i v A8 to třeba chápu. Jakej význam to má ve Focusu krom toho, že je to další věc která se může posrat?:)

Mi
Michal Lenc
05. března 2020, 13:15
0

On si ten motor řekne o desítku benzínu. Takže mě pak denní dojíždění do práce za paliva nestojí stovku, ale čtyřicet korun.
Já ho kupoval s tím, že je to LPG nefunkční. Ale stačilo vyměnit reduktor za 500kč, filtry za stovku a už běží. (nebo natankovat plyn, možná jsem tu opravu dělal ve špatném pořadí)

Ha
Habakukk
05. března 2020, 13:31
1

No, ale fandům elektro aut možná uniklo, že maník chce auto co bude mít 270koní a bude trávit většinu času na dálnicích tedy při rychlé jízdě a to určitě nejsou kolbiště kde se současná elektro auta mohou bodovat.

Ka
Kavis
06. března 2020, 18:05
1

Me moji smradosi delaji z auta kulnicku na drivi, nez do toho nabliju 40l nafty. Predstava byt pulhodinoveho nabijeni nekolikrat za dlouhou cestu je pro me nocni mura.

Ju
Junior
03. března 2020, 16:58
0

Pašík 2.0TSI.
Na prémii hodnou toho označení je ten budget malej a zbytečně se zabije na ztrátě ceny.

reagovat
sheogh
06. března 2020, 19:25
0

Za to by mel Challenger HEMI :-D ... ne, na dalnici za mega bych mrknul na Passat, mozna by se dostal i na IS 300h... nebo A4, ale nevim, jedtli by se vesel do ceny s pozadavkem na vykon...C-klasse taktez..

reagovat
Ca
Camry8
07. března 2020, 10:46
1

IS300h, Praha - Pec - Praha, průměr 5,2L/100km. Brzda provozu jsem nebyl.

martin_100
13. března 2020, 22:11
-1

To je zas dotaz.... nebylo by lepší a jednodušší tu sumu projezdit tágem? Asistenty světla ani pohon ho pak vůbec nemusí zajímat. Ušetří za servis, pojistku, odpadne problém s parkováním...

reagovat
Peppan
02. července 2020, 22:49
0

tagem..no mozna bylo, ale dotaz Jakuba znel jinak. Pokud by chtel neco nadprumerneho,ale i exotickeho zaroven ..mohla by byt dobra volba i Genesis G70. Jinak za me ten by to byl ten Lexus GS,ci idealne dovezeny vykonejsi ES z US ..proste do poradneho sedau patri V6tka..ci hybrid s szstemovym vykonem prest 300koni. A i ta S60tka by jiste byla fajn..pokud bych se dokazal prenest pres tu klavirni orgii v interieru.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Cadillac Fleetwood Eldorado Convertible 1965
Cadillac Fleetwood Eldorado Convertible

1965 rok výroby
340 koní výkon
7 025 ccm objem

Škoda Fabia 1,2 2003
Škoda Fabia 1,2

2003 rok výroby
45 koní výkon
1 200 ccm objem

Chrysler New Yorker 4-door hardtop 1971
Chrysler New Yorker 4-door hardtop

1971 rok výroby
335 koní výkon
7 206 ccm objem

Buick Regal Limited Coupe 1985
Buick Regal Limited Coupe

1985 rok výroby
140 koní výkon
5 031 ccm objem

Chevrolet Camaro SS BIG BLOCK, Manual, Na cestě 1970
Chevrolet Camaro SS BIG BLOCK, Manual, Na cestě

1970 rok výroby
350 koní výkon
6 500 ccm objem