načítám data...

Ptejte se: Auto střední třídy, které si drží hodnotu

20. července 2021, 22:45 44 komentářů Daniel Borský Ptejte se

Čtenář David hledá auto střední třídy, které si ve střednědobém horizontu bude nejlépe držet hodnotu a zároveň mu bude dělat radost. Pomůžeme mu?

zobrazit celou galeriiFoto:   Redakce Autíčkáře

Ahoj do Autíčkáře,

chci se zeptat, jestli mi poradíte s nudným dotazem na výběr auta, nebo jestli mám napsat někam na shitauto nebo tak :) Teď jezdím posledním Superbem PHEV a naštěstí jsem si ho vzal na operák jen na rok. To auto je prostě ve všem trošku podprůměrné :( a fakt mě to nebaví v něm jezdit. Díky covidu máme možnost do konce roku využít 2-leté odpisy aut a tak jsem se rozhodl, že bych koupil 1-2 roky staré auto do 600k Kč bez DPH.

Jezdím 40k ročně, většinou kratší trasy 30-100km, jednou týdně 500k po D1. Musí to být co nejtišší, pohodlné, rychlé. Motor je mi jedno, spotřeba taky, určitě automat. Auto chci prodat po 2-3 letech, s koncem tovární záruky a nájezdem řekněme 150k. Jde mi tedy o co nejlepší TCO, hlavně z hlediska ztráty hodnoty – to bude největší část TCO.

Kandidáti jsou následující:

Toyota Camry:

plusy:
americko/japonský" design, funkční hybrid, je jich v ČR málo

mínusy:
sedan, auta 2020 nemají Apple carplay, vmax 180 km/h
Peugeot 508:

luxusní design vevnitř i venku
liftback/combi – nacpu spoustu krámů :)

Opel Insignia:

Opely mám celkem rád, ale je to taková nudná volba. I když dělají nějakou sport verzi, ale na to asi nemám dostatek financí

Mazda 6:

Jel jsem s ní v US pár stovek km a přijde mi hlučná a s 2.5 l benzinem dost slabá. Designově už imo taky zastarala, ale třeba už je nějaký FL…

VW Passat:

Měl jsem B6, prodán loni s nájezdem 400k a pořád jezdí. Super auto, ale tak strašně nudné, že je skoro až na konci seznamu.

Hyundai i40:

Hnusné a slabé, ale je to fakt "za pár korun" – asi to nikdo nechce? To samé od KIA – myslím Optima – jsem nenašel v podstatě žádné na prodej.

Vyřadil jsem:

Talisman (odpudivý interiér), Citroen (nemají C5 už WTF??? :)), Škodovky – nejsem nějaký zarytý hater, ale fakt ta auta mi prostě nesedí.

Za mě je zatím favorit Camry. Umíte doporučit něco, co jsem zapomněl, resp. poradit s výběrem?
Díky moc!
David

Foto: Daniel Borský/www.autickar.cz

Ahoj Davide,

Určitě umíme doporučit i nějaké vozy, které tu nezazněly a mohou být v jistých ohledech zajímavější než tvé auto, popř. zmínění kandidáti na nové. Jen se tak trochu obávám, abychom byli schopni splnit hlavní část tvého zadání. Říkáš, že nejdůležitějším kritériem je pro tebe TCO. Chápu, každý bych chtěl na provozu auta tratit co nejméně. Za normální situace by dokonce nebylo nijak zvlášť složité odhadnout pokles hodnoty u jednotlivých modelů a něco ti doporučit. Bohužel, v situace v současné době není tak úplně normální. Na trhu chybí nová auta, kvůli problémům ve výrobě. Chybí též mladé ojetiny a to v poměrně velké míře. Do toho probíhají překotné změny v podobě elektrifikace. Situace v automobilovém světě je teď trochu hektická a nepřehledná a těžko říct, kdy se to zklidní a zda vůbec. Odhadovat tak pokles hodnoty a budoucí zájem o jednotlivé modely je věštěním z křišťálové koule a patrně nikdo to dnes nedokáže přesně odhadnout. Můžeme se o to však aspoň pokusit.

Foto: Daniel Borský/www.autickar.cz

Tvá představa je jasná. Auto budeš mít 2-3 roky, najedeš čtyřicítku ročně. Do světa půjde se 150 tisíci na hrbu, někdy okolo roku 2024. Tři roky nejsou na první pohled dlouhá doba, ale v tomto rychle se měnícím odvětví to může být celá věčnost. Na rok 2025 jsou plánované nové emisní normy, které mají být velmi přísné. Otázkou zůstává, jak na to zareaguje trh s ojetými vozy. Jsou dvě takové hlavní myšlenky. První teze je taková, že se lidé budou snažit zachovat svá spalovací auta, co možná nejdéle to půjde a trh s ojetinami se opět ztenčí, protože nebude dostatek vozů na prodej. Tím pádem každé auto, mířící na tento sekundární trh, bude dražší. Druhá část odborníků hovoří o tom, že toto bude poslední hřebíček do rakve spalovacím motorů a hlavní roli převezmou elektromobily, které se budou stávat stále dostupnějšími a lidé pomalu ztratí zájem o klasické automobily, čímž jejich hodnota tak bude klesat rychleji, než by bylo normální. Osobně si myslím, že to nebude tak žhavé, jak se tvrdí a spalovacím motory tu s námi budou ještě docela dlouho. Pokud bych se však měl přiklonit k jedné z těchto teorií, pak bych asi vsadil na tu první. Tak či onak, myslím, že nákupem hybridu člověk do budoucna rozhodně nic nezkazí, zatímco co dieselový motor bude na ústupu čím dál víc. A tohle může být nápovědou k výběru.

Jakou první bych vyřadil korejskou dvojici Hyundai i40/Kia Optima. Oba dva fungují poměrně slušně jako takový ten běžný spotřebič, pokud však člověk chce od auta i něco víc, tyhle dva modely to neumí. Jsou prostorné, pohodlné a cenově dostupné, ale pokud tě nebaví Superb, těžko to vylepšíš těmahle dvěma. Jo, taková Kia Stinger, to by byla jiná. Jenže tu asi v daném rozpočtu neseženeš. Vyřadil bych také VW, protože prodat Superb, abys koupil Passat, to nedává úplně smysl.

foto: Jan Machač, autickar.cz

Mazda6 je poměrně zajímavé vozidlo, které motorističtí novináři chválí, kudy chodí. Hezky vypadá, dobře jezdí, používá atmosféry, které máme rádi a všechno to zní možná až příliš dobře. Paradoxně jsou však právě tyhle chválené vlastnosti, které reálným zákazníkům častokrát vadí. Atmosférický motor pocitově moc nejede, agilní podvozek leckoho ruší při dlouhých cestách a design, který se už deset let prakticky nezměnil. Mazda samozřejmě provedla za ta léta na šestce dílčí změny. Zlepšila interiér, akustický komfort a pár dalších drobností, ale už by to pomalu chtělo novou generaci. Nutno však přiznat, že cenu si šestka drží docela slušně.

Foto: Jan Machač

Opel Insignia je pro mě takové zvláštní auto. Moji kolegové jej často velmi chválí, já však Insignii nikdy úplně nepřišel na chuť. V obyčejných verzích je velmi pohodlná (a má skvělé sedačky), je prostorná a má vynikající světla. Sportovní GSi zase boduje skvělým pohonem všech kol a dobře naladěným podvozkem. Z nějakého důvodu však mé sympatie úplně nemá. Špatné auto to však určitě není, jen bych byl opatrný s tím poklesem hodnoty. Přijde mi, že ji ztrácí o něco rychleji, než by bylo záhodno.

Foto: Jan Machač

Nový Peugeot 508 je velice zajímavá volba. Skvěle vypadá, slušně jezdí, je komfortní i tichý. Problematické je akorát místo na zadních sedačkách, které není hodno auta střední třídy. A samozřejmě interiér, který není pro každého a je potřeba si na něj zvyknout. Někomu se to nemusí podařit vůbec. Přesto bych 508 nezavrhoval a minimálně ji vyzkoušel, má co nabídnout.

Foto: Daniel Borský/www.autickar.cz

A nakonec tu máme Toyotu Camry. Tento japonský sedan mi sedl do ruky velmi dobře, až mě to překvapilo. Má prostorný interiér, umí být tichý a velkým trumfem je hybridní pohon, který je při správném zacházení až nepochopitelně efektivní. Když se k tomu přidá i pověstná neprůstřelná spolehlivost, pak se jedná o velmi doporučeníhodný model. Není to žádný dálniční stíhač, tam se její přednosti mažou, ale na kratší cesty po městě a okolí je to vynikající volba. Výhodou je též cena, v tvém rozpočtu by se mohl někde najít i zcela nový skladový kus a vypadá to, že by si svou hodnotu mohla Camry docela držet. Pokud tedy přežiješ dálniční cesty, kde není tak silná, pak by se mohlo jednat o zajímavou možnost.

Foto: David Marek

Co se dalších možností týče, pak toho moc nezbývá. Jistě v diskuzi zazní Alfa Romeo Giulia, která by též mohla připadat v úvahu. Jízdně patří na vrchol své třídy, avšak trpí ne zcela povedenými drobnostmi, které mohou otravovat život. Interiér by mohl být lepší, světelný výkon je relativně slabý, prostor uvnitř diskutabilní. Nepotěší ani výrazný akustický diskomfort a taky s udržením hodnoty to nevypadá zatím nijak zvlášť slavně.

Foto: Daniel Borský/www.autickar.cz

To však neplatí pro Subaru Outback, které si drží hodnotu naopak až překvapivě dobře. Outback je skvělý univerzál, který zvládne prakticky všechno, co po něm běžný uživatel může žádat. Potěší perfektně odladěný podvozek, povedení jízdní asistenti a vysoká míra praktičnosti. Slabší stránkou pak může být pohonné ústrojí, které nepřekypuje zrovna dechberoucí silou a někomu může být proti srsti i převodovka CVT. Pokud by z nějakého důvodu nevyhovoval zvýšený kombík, pak Subaru může posloužit i modelem Levorg. Ten jezdí snad ještě lépe než Outback a přeplňovaná 1,6 pod kapotou dynamicky dostačuje na běžné cestování. A svou cenu si též drží nadmíru dobře.

Foto: Vojtěch Dobeš

Poslední tipem, který mě napadá, je Jaguar XE. Jasně, je malý uvnitř, hodnota mu klesá asi rychleji, než by si majitelé přáli, ale jízdně je skvělý. Nastavení podvozku je kouzelné, tenhle baby Jaguar je hravý a zábavný, zároveň komfortní na delších cestách. A pokud bys měl dostatek odvahy a štěstí, pak jej můžeš sehnat i s třílitrovým šestiválcem, který má to správné charisma a dynamickými schopnostmi nadchne i náročného řidiče. To by mohl být takový tajný tip. Jinak mě asi nic jiného nenapadá, pokud se mám držet v mezích střední třídy. Jistě by šlo navít i nějaké vhodné SUV, ale to by tenhle článek také nemusel nikdy skončit. Přeju šťastnou ruku při výběru, ať ti nové auto dělá jen samou radost.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Be
Beran
21. července 2021, 07:25
0

Souhlas s autorem, predikovat v dnesni dobe vyvoj ojetin je loterie.
Vidim paradox v nakupu ojetiny (chci rychly pokles ceny po 1 az 2 letech) a pak chci at drzi cenu (prodej po 2 az 3 letech).
A obecne si nejlepe drzi cenu prave ty nudna auta, ktere autor nechce.
A konkretne:
-koukal bych po skladovce, auto co za 5 let vystrida 2 majitele nepusobi dobrym dojmem. Kor jestli oba majitele budou firmy.
-sel bych do hodne vybaveneho kousku. Co byla pred 2 lety stredni vybava bude za 3 roky spatna vybava
-preferoval bych neco s kouli. Dneska dodelat kouli je cenove nesmysl.
-kouknul bych jestli neni neco s delsi jak 5 letou zarukou, auto co ma jeste zaruku by se melo lepe prodavat

reagovat
fortress
21. července 2021, 08:29
2

Odmítnout Superba kterej je asi nejvhodnější na uvažovaný užití a chtít Camry mi přijde dost na hlavu. Jediný co neni "nuda" a skvěle se to řídí je Guilia Veloce Q4, ale padat bude na ceně ještě víc než to ostatní.

reagovat
Or
Oris
21. července 2021, 08:44
0

Vzhledem k tomu, co se děje na trhu s ojetinami bych si taky vsadil na to, že budou auta se spalovacími motory dražší. Pokud by někdo udělal zásadní průlom v nabíjení nebo vyrobil vodíkový generátor, mohla by elektroauta uspět.

reagovat
mariov8
21. července 2021, 09:03
1

Brácha teď prodával i40, tedy Optima se mi líbí více. 1,7CRDi. Pokles hodnoty neskutečně malý, doteď oslavuje, za kolik ho prodal.

reagovat
Jo
Josephus
22. července 2021, 09:28
0

Asi to nebude moc tím autem, ale spíš situací na trhu. ;-)

mariov8
22. července 2021, 15:48
0

Tak z části asi máš pravdu, ale i dříve tyto auta vykazovaly slušné zůstatkovky.

st
stirling
21. července 2021, 10:24
1

To Camry je dobra volba. Co Mondeo, ok to nedrzi cenu moc dobre, ale 2-3 rocne kupis za vybornu cenu a usetris pri nakupe.
Mazda 6 ma cudny interier a slabe motory. Lak tiez moc toho nevydrzi. Insignia je giganticka, ale predat to asi nebude ziadna slava.

reagovat
Avex
21. července 2021, 10:24
0

Když pominu trojkovýho Superba, kterej z nějakýho záhadnýho důvodu dokonce roste(!) na ceně, tak žádný auto týhle kategorie si prostě cenu nedrží. Zrovna autorův Peugeot 508 je úplně mimo, o Jaguáru a Alfě v článku se radši ani nebavim - všechny tyhle auta na ceně spadnou rychlejc jak pytel šutrů.
Co třeba Lexus?

reagovat
fortress
21. července 2021, 10:59
0

Čekačka na novýho superba je 30 týdnů, to je skoro víc než na začátku výroby v 2015

Ju
Junior
21. července 2021, 13:49
0

Auto objednaný v červnu mělo přijít v listopadu. Nevěřím, že přijde.
Tbh to moc nechápu. Kdo to furt kupuje*. Dyť to vidím u nás. Obchodně se najelo za 2020 půlka toho co za 2019. A letos se to rozhodně nesbírá nějak zvlášť. A Superb není Ferarri...

kotzitzaq
21. července 2021, 22:02
0

Můj služebák objednán loni v půlce října a začátkem prosince jsem jezdil. Ale je to iV, tak se možná víc snažili kvůli emisním pokutám :-)

Jo
Josephus
22. července 2021, 09:31
0

Nemohl by na to mít vliv třeba nedostatek surovin / komponent? ;-)

ro
rock
21. července 2021, 10:50
0

Volvo V60?
V daném budgetu by V60 aktuální generace mohly začínat, dokonce i ve Volvo Select se něco dá najít.

reagovat
Jakub Pospíšil
21. července 2021, 11:23
0

To ale neskutečně padá na hodnotě.

ro
rock
21. července 2021, 12:21
0

Já právě netuším, jestli zrovna tenhle bod je něco, co se dá v současné době predikovat na 2-3 roky dopředu. Jak naznačuje článek: nemusí se stát nic zásadního nebo všechno spalovací může padnout pekelným způsobem nebo naopak všechno spalovací může hodnotu podržet nad očekávání.
Aktuálně se svět (nebo alespoň EU) dost zbláznil.

Honza Hamster Křeček
21. července 2021, 13:02
3

Bavíme se o dvouletém autě, které má svůj prvotní propad ceny už za sebou. U Volva je to v tomto ohledu extrémní, má svou specifickou klientelu, která chce auto prostě nové. To nejsou ani nadšenci, co čekaj na ojetiny, aby si mohli dovolit svůj vysněný vůz, ani škudlilové, co špekulujou, kde vymámit z prodejce nějakou skladovku nebo roční auto za dobře. Udat potom ty vrácené operáky není snadné, proto ta cena letí dolů. Po tomhle propadu už ale další velký nepřijde, to auto bude stále stejné, protože Volvo nové modely nepředstavuje co čtyři roky - takže u dvouletýho auta už velký propad ceny nečekám..
-
Komentář upraven 21. 7. 2021, 13:03:43
-
Komentář upraven 21. 7. 2021, 13:05:18

bitner
21. července 2021, 13:17
0
Pochtli
21. července 2021, 13:32
0

Přesně tak, ceny ojetých volv nikdy nebyly moc nízko a držely se spíš v horní třetině ve své třídě ojetin.

Ju
Junior
21. července 2021, 13:45
0

bitner: jestli je to bez daně, tak ani nemusí.

bitner
21. července 2021, 21:20
2

Sdilejte, nez to .... smazali!
:-D

ro
rock
21. července 2021, 10:55
0

Audi A4?
Passat předtím vyhovoval, tak A4 pravděpodobně bude taky. Asi bude teda taky stejně nudnej jak ten Passat, ale třeba při vyzkoušení padne do oka.

reagovat
Černá Vovce
21. července 2021, 12:58
4

To je jako chci červený auto v plné výbavě, ale radši koupím stříbrné s menší výbavou aby tolik při případném prodeji ztratilo na ceně

reagovat
Pochtli
21. července 2021, 13:34
4

Chceš co nejmenší propad ceny při prodeji? Smiř se se škodovkou a změň motorizaci/výbavu. Třeba ten superb pak nebude takový nemastný neslaný..

reagovat
Honza Hamster Křeček
21. července 2021, 14:45
1

Přitom zrovna ten PHEV je výbavově i jízdně spíš to lepší, co se dá v konfigurátoru poskládat...

Be
Beran
21. července 2021, 20:12
0

Po cca pul rocnich zkusenostech se supem 2.0 TSI 206kW a trojkovou ovci 2.0TSI 140 kW bych subjektivne sel do te ovce. Supak je sice hezci, pohodlnejsi a prostornejsi. Ale prisel uz mi neohrabany a tezkopadny.
Ale je mozne, ze ta hybridni 1,4 bude lehci a agilnejsi.

kotzitzaq
21. července 2021, 22:06
0

Má 1,8 tuny...není ani lehký, ani agilní. Vím to moc dobře. Na blbnutí to moc není, ale jako přepravní kapsle je to vynikající.

Sau
21. července 2021, 16:37
1

Pokud ti jde opravdu o co nejmensi pokles ceny tak bohuzel lepsi volba nez Passat asi fakt neni. Jak je tu ale psano, to uz bych rovnou zustal u toho Superbu. Ten tu u nas na cene klesa jeste min.

reagovat
da
davidb
21. července 2021, 22:02
1

Díky moc za rady v článku i v komentářích.
Levorg mě třeba nenapadnul. Dneska mě zrovna docela hodně rychle předjížděl. Líbí se mi, že jich je snad ještě míň, než těch Camry.
Každopádně - mám na to 5 měsíců, půjdu si všechna ta auta vyzkoušet, co mi sedne.

K tomu TCO - určitě to není kriterium č.1, ale pokud si budu vybírat jestli na Passatu ztratím řekněme 250k a na Alfě 450k (vymyšlený čísla) tak je to 67k Kč / rok. To je jedna dovolená ročně :)
Přecejen je to auto na pracovní cesty a klasický popojížďky s rodinou, ne víkendový cabrio pro radost.

K tomu superbu, co s ním teď jezdím. Přijde mi, že škodovka nemá moc vychytaný ten hybridní pohon a celkově je to auto takový nedotažený. Např. při rychlé akceleraci to hrabe pomalu ve 100kmh, protože to je těžký na zadek kvůli baterkám, brzdy jsou strašný - první intenzivní brždění jsem to málem neustál, hodně blbe Apple Carplay a celkově infotaiment je děs (i když u ostatních aut je to prý ještě horší)
Každopádně jsem fakt zvědavej, co nakonec koupím.

BTW: kdybyste někdo řešil ty zrychlený odpisy, tak jsem se dozvěděl, že to funguje jen na nový (skladový) auta - musí být 1. registrace. Asi budu muset přisypat trošku :)))


reagovat
kotzitzaq
21. července 2021, 22:11
0

Jo, trakce

kotzitzaq
21. července 2021, 22:16
0

Trakce Superbu iV je naprosto tragická. Jezdil jsem posledních 6 let (sice jen Haldex) čtyřkolkami. Tohle auto je tak host se do zenu a nespěchat. Režim sport je tak na předjíždění, nebo najíždění na dálnici. Jinak nemá moc smysl. Radost z jízdy nulová.

Jo
Josephus
22. července 2021, 10:58
-1

Ojetá auta obecně zdražila, jsou ojetější, starší a v horším stavu než vloni, kdy už jejich cena neklesala dle zažitých zvyklostí. Mezi lidmi je strašně moc peněz a tak se výrazně projevují zákony trhu...poptávka převyšuje nabídku. A k tomu situace s novými vozy, které výrazně zdržují z několika důvodů. Ale to je součást základního vzdělání, to není třeba rozebírat a navíc je to zcela zřejmé. Na výhodnou koupi s výhledem na nízkou ztrátu hodnoty to nyní obecně moc nevidím. To spíše naopak.
Nebo to bude chtít chvilku počkat, až se trh zaplní "výhodnými" ojetinami po povodních. ;-)
Taky mě napadlo Volvo, ale pak jsem si vzpomněl na poslední rozhovor s velmi zkušeným servisním technikem této značky a hned mi to zase z hlavy vypadlo.
S Camry jsem nejezdil, ale lákala by mě asi nejvíc. Na trhu ojetin se obecně Toyota těší velké přízni, i 10 let záruky při pravidelném servisu je také rozumný argument. Ale chce si to vyzkoušet... C-HR mě také zaujalo na první i na druhý dojem. Líbil se mi vzhled, technologie, výbava, dostupný servis, celkem zajímavé ceny, prostě tabulkový a teoretický vítěz volby auta dané kategorie...a pak jsem s tím něco pojezdil...nějak mi to celé přestalo dávat smysl...zdaleka to nefunguje tak, jak jsem očekával. Jízdní projev strašný, sladění motorů má velké mezery, málo místa všude, kvalita materiálů nic moc, ceny servisu vyšší atd. Každé pro tohoto auta má pro mě silnější proti a to je pro mě u Toyoty nemilým překvapením. Takže teď bez růžových brýlí a poněkud rozpolcen čekám na zápůjčku RAV4 s čistě benzínovým motorem.

reagovat
ma
martinw
22. července 2021, 11:36
0

Zrovna RAV4 bez hybridniho pohonu je nic moc.
K te situaci na trhu - neni nic spatneho koupit starsi auto nez clovek puvodne planoval, co se da delat. Se slzou v oku vzpominam na svoji obytnou Toyotu Estima na Novem Zelandu ktera mela stari 15let, jednou meneny motor a automat porad pekne slapal i po tech letech, jen se opravoval 4x4 a jezdila suprove :)

liška
22. července 2021, 12:14
0

Presne to jsem chtel napsat, chvili pockat a zacnou se v ackach objevovat vyhodny ojetinky po nemeckym doktorovi, tentokrat ne z hor, ale z udoli :)

ma
martinw
22. července 2021, 12:36
1

O to vice prace budou mit poctivi dovozci ojetin, kupovat to v jakemkoli bazaru je silenost. Ano jsem typ zakaznika pro ktereho je cesky bazar velky spatny.

Pochtli
22. července 2021, 13:12
0

Josephus: "poslední rozhovor s velmi zkušeným servisním technikem této značky" - copak povídal zajímavého? Číňani ojebávají, co jde?

Jo
Josephus
23. července 2021, 08:47
-1

Konkrétně jsme se bavili hlavně o modelu XC90 (ale i jiných dražších modelech v nabídce), který je již nějaký čas v prodeji a jaké zásadní nedostatky to auto stále ještě provází, jak k tomu přistupuje automobilka vůči zastoupení, zastoupení vůči dealerovi, dealer vůči zákazníkovi... Bavili jsme se také o několika konkrétních autech a jejich problémech s elektromotory v kolech a pocitu bezmoci při neustávajících pokusech o jejich zprovoznění, které vám ale nikdo nezaplatí (zákazník za to nemůže a automobilka to má v podmínkách spolupráce - a to je také celkem zajímavé téma, u kterého neznalí zírají s vyvalenými bulvami a nevěřícně kroutící hlavou). Jaké problémy se řeší na autech, to by člověk ani nevěřil, co se normálně pustí do prodeje mezi zákazníky, ze kterých si automobilky dělají platící testery. A jestli Číňani, Italové, Francouzi, Američani, Němci, Češi...ono to je asi víceméně jedno. Podobně příběhy se ke mně dostávají i z MB, BMW, Renaulta, Peugeota, Škodovky, Fiata, Audi, Hyundaie, Forda,...

Pochtli
23. července 2021, 10:04
0

Jj, to je základ si koupit model nejdřív po roce v provozu, než se vychytají mouchy..

ma
martinw
25. července 2021, 20:49
0

Zkusenost s XC90 pred dvema roky byla takova ze mama s tim jela a neustale to prudilo - falesne poplachy antikolizniho systemu apod. no a v servisu rekli ze musi znovu nahrat software (zname od Octavii velmi dobre) no a trvalo to asi 3 dny protoze zkouseli 2 verze toho sw. Konkurence mezi automobilkami je takova ze proste musi poustet betaverze mezi lidi jinak by "prohrali"

Pe
Peťas
22. července 2021, 20:53
0

Ja z dotazu citim ze je touha po nejake"premii" (lexus,bmw,merc,jag mozna audi,volvo) ale pan je tak trochu kolenovrt, chce usetrit co to jde a hleda premii u beznych znacek, ale evidentne nenachazi. Zkusil bych to takhle a propad hodnoty treba nebude tak bolet kdyz zjisti ze je to to co hledal a uzil si to auto vic nez kompromisni auto treba insignii.

reagovat
VK
VK
22. července 2021, 22:17
1

V tom případě jestli něčemu věřit, tak je to Lexus.

da
davidb
23. července 2021, 13:12
1

čus, přesně - pán (já) je kolenovrt :))
vyrůstal jsem v chudé rodině, mám zakořeněno v sobě šetřit a neutrácet. Proto, když jdu utratit hodně peněz, tak chci samozřejmě za ty prachy dostat co nejvíc. Lexus je značka, která se mi líbí, ale nemám na ní dost peněz. :(
Proto se mi líbí to Camry, což je údajně Lexus pro chudé :)

Be
Beran
23. července 2021, 17:50
0

Na sporivosti neni nic spatneho. Ale at to neprekombinujes. Dle moji zkusenosti se u noveho i ojeteho auta dostanes pri najezdu kolem 20tis rocne na dlouhodobe TCO u auta tridy fabie na 6kc/km, u auta tridy oktavky na 8kc/km. Plus minus koruna pri stesti/smule pri nakupu. V kratsim casovem horizontu to deformuji naklady na vetsi opravy, nove gumy...
Myslim si, ze s autem v tride supa budes kolem 10kc/km s DPH.

Pe
Peťas
23. července 2021, 20:43
0

Mozna to me vyjadreni spatne vyznelo, beran to vystihl lepe. Na sporivosti neni nic spatneho, naopak. Ale vubec nejlepe to vystihuje rceni: nejsme dost bohati na to abychom si kupovali levne veci. A pokud jsou pozadavky, nejtissi, rychle, pohodlne a najezd 40tkm rocne. Pak podle me za to stoji si aspon vyzkouset premii. Akorat ted znovu ctu, ze je pozadavek na vek auta kvuli danim. Tak to asi pada muj navrh. Pak me napada uz jen arteon...

da
davidb
26. září 2021, 04:32
0

Nakonec jsem objednal nove Volvo V60.
V pekne vybave se super slevou za 900k bez DPH. A pozor - bude do 3 mesicu dodano :)

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Moskvič Ostatní Šlapací 1978
Moskvič Ostatní Šlapací

1978 rok výroby
1 koní výkon
0 ccm objem

Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat 2002
Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat

2002 rok výroby
107 koní výkon
1 600 ccm objem

Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature 2003
Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature

2003 rok výroby
239 koní výkon
4 601 ccm objem

Ford LTD Coupe 1971
Ford LTD Coupe

1971 rok výroby
260 koní výkon
6 590 ccm objem