načítám data...

Promarněné příležitosti nových technologií

Nová auta znamenají nové technologie. Na první pohled jsou často fantastické až dechberoucí. Ale nešlo by to přesto udělat ještě lépe?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Nová auta mám rád. Díky Autíčkáři mám možnost okusit jízdu v lecčem, mnohá auta si mohu občas osahat dříve, než je většina veřejnosti vůbec potká v provozu. Mám tedy docela přehled o tom, jaké trendy dnes vládnou světu aut, které věci ten který výrobce zkouší navrhnout jinak a kde naopak volí všichni svorně stejnou cestu.

Nová auta jsou skvělá. V tomto se často rozcházím s názory nadšenců i kolegů v redakci, kde známá pravda, že všechno dobré už tu bylo, také občas objeví. Mám rád možnosti, které nabízí moderní radiomapy, líbí se mi různé hračičky a elektroniku nepovažuji za něco podřadného, co se nikdy nemůže vyrovnat ‘poctivému železu’. Nechci se pouštět do klasických debat o zlé EU a boji za svobodu, takové debaty jsou cestou do pekel a čím méně odborně se vedou, tím rychlejší a vášnivější sešup to je.

Foto: Cadillac

Ne, dnes se chci podívat na nová auta pohledem nezaujatého politicky neutrálního jedince – uživatele. Často se mluví o tom, že auta jsou dnes zbytečně složitá. Elektronika a řídící jednotky všude, kde dřív bylo poctivé ozubené kolo. S tím ale nemůžu souhlasit. Prostá mechanika je pro mě, pro nadšence do techniky, krásná a má své nenahraditelné kouzlo, ale je často skutečně velice prostá. Neumí nic navíc, nedokáže se napojit na další systémy auta, není chytrá. A ač už jsem unavený ze všech těch chytrých televizí, chytrých laviček, chytrých odpadkových košů a jiných chytrých nesmyslů, neodsuzuji nové technologie a přiznávám, že v mnoha případech mají svůj význam.

Krásným příkladem jsou automobilové diferenciály. Tam máme všichni jasno. Je tu poctivý samosvor a potom ta laciná elektronická náhražka. Jenže ouha, ono to vlastně není tak docela pravda. Samosvorný diferenciál je ze své podstaty velice jednoduché zařízení, neví nic o tom, co se děje na silnici a za volantem. Jediné, co umí, je posílat alespoň trochu výkonu na obě kola, aby se nestalo, že jedno kolo zůstane zcela bez síly, zatímco druhé se marně protáčí. To je samozřejmě fajn a zážitek z jízdy s takovým autem je o úroveň jinde, ale přesto – máme tu rok 2020, neumíme to o něco lépe? 

Foto: Hyundai

A odpověď zní, že samozřejmě umíme. Když to protáčející kolo trochu přiškrtíme brzdou, aby se zpomalilo a mohlo se opět chytit povrchu, zároveň tím přeneseme část výkonu na kolo druhé. Bez mechanického samosvoru, jen pomocí chytré elektroniky. A co víc, my můžeme cíleně určovat, kolik výkonu na které kolo půjde. Auto ví, jaká je jeho rychlost, jaké jsou otáčky toho kterého kola, jaký je úhel natočení volantu, jaké je přetížení – všechny tyhle údaje lze využít a díky rychlým počítačům je dokážeme využít v reálném čase. To potom může dojít i na vektorování točivého momentu a skutečně chytré diferenciály. V zatáčkách tak auto může účinně posílat výkon na vnější kola. Kdo má zkušenosti s moderními hothatchi, ten ví, o čem mluvím, schopnost některých předokolek vykružovat utažené oblouky je skutečně dechberoucí.

Takže ano, technologie mohou být fajn. Přesto se občas nemohu ubránit dojmu, že v některých autech zkrátka nejsou moderní technologie využité naplno. Že je tu velký potenciál, který zůstal ležet ladem. Třeba ty radiomapy. Často slýchám, že je to celé pitomost a že by bylo lepší, kdyby se vrátila stará dobrá tlačítka a kroutítka. A do značné míry si za to mohou výrobci sami, když jen přesunuli stávající udělátka do společné krabice radiomapy. Zapomněli totiž využít moderní technologii a nabídnout něco navíc. 

Foto: Jaguar

V moderním autě máme displej před řidičem, velký středový displej, někdy i další obrazovky. A co na nich najdeme? Animované budíky, animované rádio a mapu. A to má být všechno? Máte tu displej, který dokáže v HD rozlišení zobrazit cokoli, a oni tam pověsí fotku budíků, které měl předchozí model? Vždyť to je přece takové mrhání příležitostí… Je tu GPS, mapové podklady, internetové připojení, informace z čidel, radarů a kamer… – proč to nikdo nevyužije, vždyť to všechno v tom autě už je!

Jasně, jsou tu občas nějaké chytré nápady, některé americké modely Hyundai třeba při přejíždění z pruhu do pruhu zobrazí v přístrojovém štítu obraz kamery v bočním zrcátku, zobrazující dění ve slepém úhlu – to je fajn. Ale proč to nedělají všichni? A proč si nemůžu předělat přístrojový štít dle vlastního vkusu? Automobilka vám nabídne v lepším případě tři varianty a to je všechno. Vždyť je tu připojení na internet, slušná paměť, dostatečný výpočetní výkon, proč si nemůže stahovat grafiku přístrojů stejně, jako si stahuji aplikace do mobilu?

Foto: Porsche

A to se stále bavíme o tom, jak vylepšit, co už tu je. Ale proč nevymýšlet věci nové, proč nezajít ještě dál. Poměrně zajímavý pokus v tomto ohledu udělala domácí automobilka v nové Octavii. Kromě klasického ovládání klimatizace přišla se zcela revoluční alternativou, kde namísto teploty nastavujete nějaký cíl. Třeba zahřáté nohy. A ač za to Škoda schytala kritiku ze všech stran, já tomuto nápadu fandím. V moderních autech máme automatické klimatizace, které samy vyhodnocují teplotu v kabině i způsob, jak dosáhnout požadovaného. Já mám v autě například nastaveno 21,5°C. Pořád. A musím říct, že to docela funguje, a situací, kdy sáhnu na ovládání klimatizace, je minimum. Proč ale 21,5°? Proč ne 22°? Jaký je v tom rozdíl? Už jste někdy přišli do místnosit a řekli si ‘brr, tady je ale 22°C’? Ne. 

Foto: Škoda

Takže proč by klimatizace nemohla být chytřejší. Proč to namísto stupidního kolečka s nicneříkající stupnicí nemůže být ovládání jednodušší? Přímější? Venku je chladno, prší, přiběhnu do auta a zmáčku čudlík ‘je mi zima’ – a auto už se o všechno postará. Zapne topení, aktivuje vyhřívání sedačky etc. Dalo by se ale zajít ještě dál. Proč by tohle nemohla auta dělat sama? Když je venku pod nulou, v interiéru auta je taky pěkná kosa, proč auto samo nezapne vyhřívání všeho, co umí vyhřívat? Když dešťový senzor rozpozná, že venku prší a lze tedy očekávat, že do auta naskočím notně promoklý, může přeci klimatizace sama sepnout odmlžování oken, protože šance, že to uvítám, je dost vysoká. Auto má všechny informace, stačí je jen začít využívat.

Foto: Mercedes-Benz

A pojdme ještě dál – máme tu v mnoha autech displej přímo před řidičem, je tu volant, pádla řazení, pedály, audioaparatura… to opravdu jen Teslu napadlo, že by se sem dal snadno nainstalovat herní program a proměnit auto v parádní závodní simulátor? Vždyť o co jde? Podepíše se smlouva s Xboxem, ten připraví nějakou jednoduchou hru a čekání na manželku před obchodem, do kterého ‘jen nakoukne’, může být nakonec docela zábava. Jak cool by to bylo třeba v Peugeotu 508 s tím maličkým sportovním volantem a obrazovkou hned nad ním? 

Foto: Peugeot

Vývoj kráčí stále kupředu, máme tu Apple CarPlay a Android Auto, jsou tu skvělé systémy jako MBUX od Mercedesu, jsou tu auta se spoustou nápadů, všechno je to ale jen lehký náznak toho, jaké by to mohlo být. A chytrá klimatizace či různé aplikace včetně her obsažené v útrobách radiomapy jsou samozřejmě jen kapkou v moři možného. Automobilový průmysl je ve skutečnosti velice konzervativní odvětví a když někdo hledá moderní alternativu k ručičkovému budíku, většinou nakonec stejně přijde s displejem, zobrazujícím ručičkový budík. 

A co byste v novém autě uvítali vy? 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Fa
Fandatik
18. září 2020, 16:45
2

Vše zmíněné stále klade nároky na automobilku, aby se snažila vytušit co zákazník chce.
Řešením by byl úplně otevřený systém (třeba na bázi čistého Linuxu) a automobilka by dodala standardní nadstavbu. Kdo by chtěl nějakou jinou komunitní verzi, tak by si nainstaloval to.

reagovat
beastar
18. září 2020, 17:05
3

Honzo super nadseny clanek. Rozhodne lepsi, nez prestrelky s Krabem. Ta pasaz o samosvoru a modernich hh mi mluvi z duse. To co popisujes dal nad tim ja za volantem premyslim posledni dobou casto. Doufam, ze ted s novou generaci modelu jako je o4 atd atd prijdou tyhle hracicky. Samozrejme ze to jde udelat. Jde udelat vic, nez si nastavit barvu podsviceni a pustit si na displej budik plniciho tlaku turba. Tak snad brzo.

reagovat
Fa
Fandatik
18. září 2020, 21:42
1

Když zmíníš O4 tak si vzpomenu na článek z autickar.cz "Máte kontrolu kvality? A mohl bych ji vidět?"
To jako myslíte vážně, že za pár elektronických hejblat z aliexpress po $1 obětujete jízdní vlastnosti? I kdyby měli být elektronický. Ale funkční.
Možná se dnes dělají lepší auta pro 99,9% zákazníků, ale kdysi neměli automobilky zákazníka za betatestera.

beastar
18. září 2020, 22:33
0

Nesmis to brat tak doslova. O4 sem zminil jako auto pro masy z posledni generace modelu. A prave proto, ze Aliexpress do auta nechci chci to mit v aute z vyroby. Original se zarukama. Jako ja nevim, co by sis predstavoval analog, mechaniku ve vsem, protoze je drazsi? Protoze dnes mas lcd i na hajzlu? Doba se posunula neni divny, ze auta s ni. O tom ze VW dojebalo sw to neni.

Sa
Sato
18. září 2020, 17:34
7

Tak ja aby budem ten spátečník a negatívny toxický jedinec, napadajú ma hlavne veci, ktoré v aute nechcem. A ako ten "IT" developer by som odcenil auto okolo ktorého sa motalo len nutné minimum ľudí z mojej profesie. Mechanika sa časom pokazí, software už pokazený kúpite :D

Ale predsa ma napadá jedna vec, nie je možné aby infotainment v sebe rovno obsahoval full diagnostiku?

Inak v tej myšlienke simulátoru za volantom ctím potenciál. Dalo by sa to hrať aj online s inými autami. A autá by sa zobrazovali v hre rovnaké a akom sedíte. Parametre ako zrýchlenie apod. by sa uvádzali pri nových autách dvojmo, v reále a v hre. Takto by automobilky mohli získať super potenciál ako dalej škálovať svoje produkty bez toho aby si zhoršovali emsie a výrobné náklady. Dali by sa tak jednoducho organizovať turnaje, ludia sa zídu vo svojich autách na parkovisko pred tesco a tam budú virtuálne závodiť. Úplne dokonalé by to bolo s elektromobilmi, všedci by zároveň mohli nabíjať a potom ísť domou s plnou baterkou :) Sladká to budúcnosť :)

reagovat
Fa
Fandatik
18. září 2020, 21:48
5

Že by manželky řídily a vedle nich bychom závodili ze sedadla spolujezdce online přes PS5.
Nebo osobní řidič by mohl ovládat auto online jako homeoffice. Pak by si mohli pracháči shareovat svoje osobní řidiče.
Možností nekonečno

Jo
Josephus
20. září 2020, 13:51
0

Sato: Ne! Ta co by Tě potom kasírovali v servisech? ;-)

Raspby
18. září 2020, 17:43
1

Hezký článek :). Jinak k těm hrám - Tesla tam hry má docela dost - včetně nějakých závodů, které se ovládají volantem :)

reagovat
Woyta
18. září 2020, 17:54
0

Co bych v novem aute uvital? Zadnej dotykovej displej. Jen to odvadi pozornost ridice. Uz i zakonodarci proti nim zacinaji bojovat. Budiky preferuji klasicke a lcd jen pouze jako doplnek. Kdyz slunce sviti pod spravnym uhlem, task je LCD na co? Skinovat je nelze kvuli predpisum. A riskovat neautorizovany SW by mohlo byt drahe. Elektronicky diferencial. Pro normální ježdění určitě lepší než nic ale když blbneš na okruhu tak to zbytečně zatěžuje kritický komponent. Brzdy. A víme, jak snadno je lze u občas přehřát. Je to prostě levné kompromisní řešení, tam kde mechanika funguje lépe.

reagovat
krab
18. září 2020, 19:04
2

Spousta toho je pochopitelně věc vkusu a názoru, takže nebudu nic rozporovat, ale s tím E-diffem jsi to Vojto napsal vlastně za mě. To byla jedna z věcí kritiky, co jsem ale nevyjádřil jasně u toho testu BMW M235i na platformě Mini. Že mě vadí, pokud čtu o nějaké technice a je tam evidentně ta věc s přibržďováním kol, aby se auto například přirozeně nedotáčivé měnilo na přetáčivé atp. To je mimochodem i dost věcí Focus RS MK3. Ale nedivím se, proč tyhle elektronický diferáky, je to hlavně z důvodu úspory nákladů anebo dost možná spotřeby paliva, protože to v nějakým testu vyjde lepší než mechanický šnekový nebo lamelový samosvorný diferenciál, který má větší odpory. Takže by to znamenalo pár gramů emisí víc v testu, takže to neprojde a dělá se to takto. A to je ten problém.

Jakub Pospíšil
18. září 2020, 19:35
1

Skoro bych řekl, že ta auta jsou na to koncipovaná. S i30n jsem jezdil dvacet minut v kuse v Sosnové jako úplný bezmozek a ačkoli bylo přibržďování vnitřního kola v permanenci celou dobu plus jsem neustále dusal na brzdu, tak nakonec jako první na teplo odešly gumy. Tím chci říct, že prostě když se s tím počítá, problém to není a myslím, že u sportovních aut se s tím počítá.
Co se týče obyčejnějších aut, tam si zas řekněme narovinu, že teď mají břibržďování, které sice asi teroreticky můžeme přehřát, ale dříve také nemívaly samosvor, takže je to pořád zlepšení.
Teď to fakt nemyslím zle, ale já jsem dřív taky těmhlě věcem neholdoval, protože jsem o nich vlastně nic nevěděl. Neměl jsem to načtené, neměl jsem s tím dost osobních zkušeností, nevěděl jsem přesně jak to funguje. Bylo to prostě výkon -> elektrická krabička co se může rozbít -> kola. U samosvoru jsem naopak přesně věděl, co se děje vevnitř a proč. Ale stačilo se do toho trochu zahloubat, prostudovat to, projet se autama co tu technologii používaj a najednou už to strašák není. Je to technologie jako každá jiná a spíš než nedůvěru cítím určitou radost z toho, jak se lidské poznání dere dopředu mílovými kroky.
Protože se to sice možná zpočátku neposlouchá hezky, ale z hlediska efektivity dá prostě elektronika mechanice většinou na zadek.
A myslím, že zrovna tohle není věc emisí, ale když už teda něčeho, tak výrobních nákladů. To jen tak na okraj.
-
Komentář upraven 18. 9. 2020, 19:37:23

krab
18. září 2020, 19:51
0

Ono takhle, úskalí je, když se začne moc zobecňovat ty věci. Já si tím občas taky nabíhám... Jsou auta, kde je ta elektronická věc nastavená dobře a funguje a tam,kde spíš nefunguje. Ale principiálně není ono, když se primárně auto vyvážené víc na předek a nedotáčivé pak do neutrality ladí tím, že tomu přes ESP budou přibržďovat cíleně různá kola.

I30N je zrovna příklad auta, který funguje hezky.Je tam hodně elektroniky, ale třeba diferenciál je pokud si to správně pamatuju klasický torsen, ale je tam k tomu ještě k pomoci ta elektronika co funguje přes ESP. Jakási elektromechanická záležitost. A brzdy u toho auta navrhli dobře, jsou výkonné a fakt dost vydrží.

Tuhle byla debata okolo Porsche 996 - lanko vs. fly by wire. Všichni tvrdí, že lepší ročníky 98 / 99 protože mají ještě lanko. Já už mám novější auto a je tam PSM a díky tomu fly by wire plyn. Řídil jsem auto kolegy co tam má lanko. A vůbec jsem rozdíl v reakci na plyn nepoznal. Někdy to můžu cíleně vyzkoušet znova a přesednout a zaměřit se na to. Ale elektronika tady kupodivu funguje dobře. Někdo nastavil ten potenciometr jak má být a funguje to. Ale u mraky jiných aut mám s elektronicky ovládaným plynem problém, je nastavený špatně.

Takže technika jde kupředu, to je nesporná věc, pak vždycky záleží na konkrétním autě a řešení. Problémem často je, že ty systémy jsou nastavené na nějaké reakce a ty třeba očekáváš od auta jinou odezvu a vzájemně se spíš perete, než že by se to sladilo. A to je ještě další věc. Někteří vlastně ani nechtějí rychlejší a efektivnější auto. Chtějí nějakou tu odezvu od toho stroje, aby ho mohli řídit plně sami a ten stroj jim dal okamžitou rychlou reakci na podnět. Ono ve výsledku rychlejší a efektivnější není vždycky nejatraktivnější na svezení. Nakonec proto jsou různý auta pro různý lidi. Když bych vzal tady za příklad tady autora a mě, dal nám v rámci "challenge" každýmu 5 milionu korun a kupte si auto snů, přivezeme každý ale naprosto úplně diametrálně odlišný auto.

Jakub Pospíšil
18. září 2020, 20:13
0

Zase to ber tak, že tyhle technologie mílovými kroky zlepšují jízdní vlastnosti obyčejných aut. Vem si třeba Golfa mk3 a Golfa dneska, nemyslím nějaké GTi verze, ale základní motorizaci. To je prostě nebe a dudy, není těžký se dovtípit, co je rychlejší, efektivnější, bezpečnější a ano, i zábavnější (ne, ta vydechlá 1,4 fakt nebyla zábavná na řízení).
U ortodoxních sporťáků je to těžký. Tam je to o preferencích si myslím. Mě třeba dost zklamalo Toyobaru, pocitově mi přišlo méně zábavné než třeba Fiesta ST. Ano, vím, umí rozhodit zadek přidáním plynu, zkusil jsem si to, ale za sucha s tím byla prostě docela nuda. Nemluvím o Supře třeba, ta byla za sucha jak Toyobaru za deště, to je něco jiného a je to velmi v pořádku.
Ale já osobně neumím asi dost docenit ta auta s aurou "zasloužení si něčeho". Proto mi nakonec třeba šestiválcová ghetto 323 sedan přišla lepší, než základní MX5, i když je to obyčejnej předohrab. Asi na to nemám ten závodnickej feel, ale prostě když to jede líp a vydrží víc humpolácké hrcání volantem, tak to mám asi radši. A na to jsou nová auta prostě lepší.

beastar
18. září 2020, 21:12
1

Ja ten posledni Kuby prispevek chapu dost dobre. Ono tak nejak to vidim i ja. A rozhodne to neni o nedostatku zavodnickeho feelu at uz to je cokoliv. Nejlepsi zavodni auto = nejrychlejsi, nejlehci. To nema s nejakou mx5 a toyobaru nic spolecnyho. A muze to byt idealne ctyrkolka.

Ja k tomu staromilskymu pojeti jediny dobry je lanko a zadokolka se svorem moc netihnu. Uz proto, ze mam casto srovnani aut treba z roku 98, 2008 a 2019. Je to celkove jiny. Nejde tvrdit obecne co je lepsi. Reci cisel muj Megane v podstate vsude deklasuje Krabovu Carreru a ta stala tenkrat mnohem vic, nez rendl. Znamena to, ze je Megane lepsi auto? Tezko. To srovnani zakladnich motorizaci je taky trefne. Ono se staci podivat na Golfa, oktavku, megana, focus... Co je efektivnejsi, ucinnejsi, praktictejsi? Prvni generace nebo posledni...

Jakub Pospíšil
18. září 2020, 21:49
1

Ještě mě napadala jedna věc - díky těm elektrodiferákům, ESP a spoustě dalších věcí jsou z lidí, co mají auto jako dopravní prostředek, ne jako zábavu, ve výsledku bezpečnější řidiči. Můžeš stokrát tvrdit, že stodvacítka ti dala vědět, co se děje pod koly a byla čitelnější než nová auta, ale je to blbost. V té stodvacítce stačila malá chyba a auto jí neodpustilo. A snad nikdo si nedovolí tvrdit, že chybu nikdy neudělal.
Takže si myslím, že ve výsledku jsou pro nadšeného řidiče výhodou tyhle technologie i v autech ostatních účastníků provozu. Protože nikdy nevíš, kdy to paní (nebo pán, to je fuk) v protisměru neposlala do tvého pruhu před tvoje porsche v zatáčce jen proto, že jí chytře na poslední chvíli zbrzdilo elektronický ESP.
Kdoví, jak by to bylo bývalo tenkrát dopadlo na té dálnici cestou na Ring, kdyby ten senior měl Clio s automatickým bržděním...
-
Komentář upraven 18. 9. 2020, 21:50:40

Fa
Fandatik
18. září 2020, 22:04
0

Tak já to trochu otočím:
díky těm elektrodiferákům, ESP a spoustě dalších věcí jsou z lidí, co mají auto jako dopravní prostředek, ne jako zábavu, jsou ve výsledku řidiči navíc. V době stodvacítek by je ani nenapadlo dělat si ŘP. Dneska má papíry každý, kdo má do prdele díru a nemá žádnou schopnost používat vozidlo (jakékoliv) v provozu.
Takže pro nadšené řidiče jsou to překážky provozu navíc.
Řídit je výsada, nikoliv právo.

Jakub Pospíšil
18. září 2020, 22:15
4

Tenhle názor už čtu poněkolikáté a s odpuštěním je to pitomost.
To je to samé jako kdybys tvrdil, že je škoda, že se pořád nepřipojujeme k netu vytáčeně a jen někteří vybraní, protože tenkrát každý dodržoval netiketu a na fórech byly fakt zajímavé a super příspěvky a internet byl zkrátka lepší.
Mimo to čím víc řidičů, tím víc aut, tím větší tlak na kvalitu infrastruktury, tím víc peněz na vývoj nových aut...
Představa krásného světa, kdy kdo neumí seřídit karbec si nepořídí auto je nesmyslná utopie. Jsem moc rád, že je řízení aut snazší, jsem rád, že lidi v mém okolí, co jim třeba řízení jde trochu méně, nebo se za volantem necítí tak super jako já, si mohou koupit auto s automatem, hill holdem, ze kterého hezky vidí atd a nemusí jezdit nějakým těžko ovladatelným verglem.
A ještě mě napadá - kde uděláš čáru, co je to moderní špatné a to komfortní dobré? Je ABS ok? Co posilovač brzd? Posilovač řízení, případně jaký? Zrcátko i na pravé straně auta?
-
Komentář upraven 18. 9. 2020, 22:17:22

beastar
18. září 2020, 22:40
2

:D Fandatik. Ono v dobe 120 byla vubec vysada mit auto. A mimochodem udelat papiry na nakladak bylo daleko lehci. Ridit tehdejsi nakladak tezsi. Autobusak mohl jezdit vozralej. Ridici sanitek byli vetsinou bejvali taxikari... Tolik se necestovalo, nebylo treba tolik soferu obecne. Stejne si nikam nemohl. Jina doba jine moznosti. V USA ma ridicak doslova kazdy uz 70 let a auto kazdy tak 50... A problem to neni. Horsi by bylo kdyby ten ridicak melo lidi minimum. Tyhle hlasky o vysadach... najedu rocne to, co tady vetsina z vas za 3 roky. A necejtim se o nic vic ridic jak ty;)

Fa
Fandatik
18. září 2020, 22:51
0

Přirovnání k internetu je nesmysl. Narozdíl od silnice se nemusí ti "vybraní" s ostatními vůbec potkat.
Prioritně poukazuju na nedostatky v naší legislativě, ohledneě získání ŘP a udržení si ŘP.
Pořídí si auto ze kterého hezky vidí??? Prozradíš, které to je? Šířky všech sloupků jsou jak nohy slona. Výhled z vozu určitě není disciplína ve které moderní auto zvítězí.
Seřídit karburátor? Proč? Taky nemusíš umět bourat krávu, aby jsi si objednal a vychutnal filet mignon. Ale umět použít vidličku a nůž, stejně jako použít připojovací pruh už je důležité.

Fa
Fandatik
18. září 2020, 23:01
-1

Beaste: ty tvoje velkohubý kecy jsou občas zábavný. Ale mraky lidí tady najezdí minimálně 60tis km rok. A předpokládám, že situace kdy stojíš zbytečně za kunou, která není ochotná v vjet do křižovatky/kruháku dokud není ten 500 metrový úsek úplně prázdný není jen moje zkušenost (to třeba v dopravní špičce může znamenat i víc jak 5 minut než ji někdo pustí, což občas ani nechápe, že na ni někdo bliká a stojí). A to opravdu žádný holdhill neřeší.

beastar
18. září 2020, 23:09
3

Velkohuby kecy mas dneska pres pismenka spis ty. Typuju to na Patecni 4 chytry dvanactky. Jestli ne tak nevim, co ti konkretne vadi. Ano lidi casto fakt jezdi spatne, denne zachranim x plechu.. A mozna nekdy i zivot tim, ze myslim. Kdybychom delali jen veci na ktery jsme machri pulku veci nedelame vubec. Srovnani s internetem je vcelku ok presne vim jak to myslel jen ty si to nepochopil. Zamysli se jestli si mel 20 let zpet net? A jak rychli... ja jo velkohube. A kretenu bylo min.

Jinak koncim debatu. Protoze nema smysl. Tvuj nazor nic nezmeni. Abych se vratil k meritu veci. Tady to neni o ridicaku a ridicich. Kdyz si debil je jedno jestli mas novou sklasse, nebo staryho Escorta;) y
-
Komentář upraven 18. 9. 2020, 23:11:41

ransom
19. září 2020, 11:16
7

Fandatik:
To máš tak. Silnice jsou stavěný ze společných peněz a proto musejí sloužit všem. V první řadě jsou tady pro ten nejnutnější provoz. To jest pro dopravu materiálu, potravin, lidí do práce. Ne pro soukromé ježdění. Základem je fungování společnosti. A pokud mají sloužit všem, musejí se tam všichni nějak poskládat. Pokud chceš mít silnice pro sebe, postav si svoje. Já to vidím naopak: Na společné cesty, které mají sloužit všem, nepatří lidi jako ty, kteří si je uzurpují jen pro sebe a když někdo zaváhá, mohou se posrat.
Zkus někdy mít radost ne z rychlosti, jakou projedeš zatáčku nebo křižovatku. Raduj se z PROVOZU. Z toho, že nikomu nepřekážíš, někomu uhneš, někoho pustíš a hodně odpouštíš.

krab
19. září 2020, 12:11
1

Koukám co tu je zas za debatu ... :-D

Kubo : Kdoví, jak by to bylo bývalo tenkrát dopadlo na té dálnici cestou na Ring, kdyby ten senior měl Clio s automatickým bržděním...

Odpověď: Bych si pak musel ten motor nechat jednou opravit za vlastní a nejspíš bych tam měl dodnes ten hnusnej zadní nárazník s parkovacíma senzorama :-D , to byl zlatej dědek náhodou hele...

I když jak píšeš, pochopitelně že ty bezpečností systémy běžným řidičům pomáhají. Jen nic není perfektní a všechno bývá občas dvousečnou zbraní. Dneska běžná auta jezdí víc "sama" ale ne úplně a lidi díky tomu daleko víc čumí do mobilu (i já někdy) když jedou po městě od semaforu k semaforu anebo matlají cosi na matlacím displeji a pak se diví, když se díky tomu kolikrát div nenabourají nebo se jim to přímo stane.

Já mam rád sportovní auta anebo taková auta, kde se opravdu musíš věnovat plně řízení a nedělají nic sami. Ale asi pokud se ti líbila víc Fiesta ST (a předpokládám že dokonce ta tříválcová) než Subaru BRZ, tak to prostě vypovídá něco o zcela jiným vkusu na auta a jízdní styl, který nabídnou. To se prostě neshodneme, ale to je v pohodě...

Woyta
19. září 2020, 14:30
0

Co se týče zatížení brzd tak z mojí zkušenosti Sosna více zatěžuje gumy, protože hodně zatáčíš ale jinak je celkem pomalá. V Mýtě je zatáček méně a brzdíš z vyšší rychlosti. Sosna mi žere gumy a v Mýtě vařím brzdy. Ohledně klapky preferenci lanka chápu. Elektronická může mít rychlejší reakci než lanko ale to by to tak museli naprogramovat. U běžného auta ten průběhnoptimalizují kvůli emisím, průběhu výkonu atd a ta reakce je kolikrát fakt odporná. Co se týče asistentů tak ze špatných řidičů nedělají dobré řidiče. Jen z nich dělají rychlejčí řidiče protože maskují jejich chyby. Ař to asistent nedá tak si nabijou hubu. Ve městech stále více lidí třeba spoléhá na automatické brždění. Takže si hrajou s mobilem, s radiem atd a napalí to do auta před sebou. Mě málem párkrát způsobilo nehodu, když to uprostřed zatáčky zaduplo brzdy, protože si myslelo, že npálím do předmětu vedle silnice. BTW Krabe tenhle system obvykle funguje do rychlosti 40-50kmh.

beastar
19. září 2020, 15:38
2

Se to chvilku zvrhlo na totalni ot. Jak technologie jsou na hovno, protoze lidi neumi ridit. 4sure. Je hustsi provoz, auta jsou dostupna defakto vsem. A tak taky vsichni jezdi. Velka cast protoze musi a ne chce. A tito lide nemaji pak k tomu tak vrele vztahy. Jako treba kolega Fandatik, ktery jezdi ve starsim aute zjevne bezchybne. Kreteni v novych autech s displejem a svetylky ho zdrzuji. A pak at se mi nekdo divi, ze sem alergicky na burany ve starych rozpadlich radovypremiich v rope, ktery se tahnou jak smrad aby jim to nahodou nezralo. Maji tendenci hned blikat atd. To je proste o lidech. Ne o tom jestli ti auto samo brzdi a cte znacky. Ze zkusenosti daleko vetsi dementi ridi stara auta v globalu. Uz jenom protoze jich u nas v provozu vic.

martin_100
18. září 2020, 20:32
-1

Ježiš to je snůška hovadin. Kolik ti je? 5 let že chceš v autě nějaký digitální hry? Ty nemáš v kapse chytrou placku kde takových debiláren můžeš mít tuny? Proč by mělo auto samo rozhodovat jestli zatopí a bude vyhřejvat? Když to chci tak si to zapnu když ne tak to přece nebudu vypínat jenom kvůli tomu že se auto rozhodlo že mi je zima.

Ptáš se co bych v autě uvítal? OK tak spolehlivej jednoduchej motor bez ekozmrdovin a s odpovádajícím objemem k velikosti vozu.
Pohodlný sedačky s rozumnou nastavenim.
Posilovač řízení.
Rádio s usb vstupem ovladatelný jen po hmatu tzn tlačítkama a točítkama.
Ovládání topení a ventilátoru rovněž bez nutnosti koukat kamkoli jinam než na cestu.
A normální šíbr kterej jde pootevřít jako vikýř nebo odsunout.
No a ještě mam moc rád centrál ideálně s dálkovym ovládáním.

reagovat
martin_100
18. září 2020, 20:36
-2

Jo a ten elektronickej "diferenciál" neni nic novýho. Ford škopek z roku 90 přibržďoval to kolo který se protáčelo a fungovalo to na sněhu vemli dobře. Akorát to žralo brzdový destičky. V Podstatě dvoje zadní na jedny přední.

Honza Hamster Křeček
18. září 2020, 21:05
4

Neni mi pet, to mi lichotis, vetsinou rikam, ze se citim tak na sedm... ;-)
-
Komentář upraven 18. 9. 2020, 21:06:37

Jakub Pospíšil
18. září 2020, 21:53
4

Já se hlásím do klubu pětiletých kdyžtak taky. Dneska jsem jezdil v Hondě E a ta věc má displeje po celém předku a jdou tam pustit rybičky. Je to super a moc to chci.
-
Komentář upraven 18. 9. 2020, 21:54:48

martin_100
18. září 2020, 23:54
0

Svět se fakt v prdel obrací. Dospělý chlapy a na autech je zajímaj takovýhle dětský kokotiny.
Chápal bych takový věci v zadních tabletech aby se haranti na dlouhých cestách zabavili ale že budou takový věci chtít řidiči.... nechápu. Ale taková je dnešní doba. Lidi nedospívají jsou jen přerostlý děti. Vkusem i chovánim a podle toho to dneska vypadá...

fr
frite
19. září 2020, 10:17
8

Taky bychom si mohli říct že svět se v prdel obrací od té doby co nejsou chlapi ochotni si sami ulovit koně na kterém se chtějí přepravovat a místo toho utrácí za jakési průmyslové výrobky jezdící na přesličky.

ro
rock
19. září 2020, 11:07
2

Koně vs auto chápu, pokrok jsem -se zpožděním, jsem konzervativní, ale přeci jen- schopen akceptovat, ale tady se bavíme o touze mít v autě simulátor akvária (?) nebo si v autě chtít zahrát simulátor auta (tomu prostě nerozumím, ať se na to dívám ze které strany chci).
Svět se v prdel obrací.

martin_100
19. září 2020, 20:28
-3

rock - Tys to pochopil. Já jen čekam kdy budou lidi chtít v autech dudlík....

ML
MLKR42
20. září 2020, 09:05
9

Tvl, lidi maj radi jiny veci nez ty, to jsou ale curaci co?

PepaSFI
20. září 2020, 10:22
0

Dudlík, to je nápad! Já si občas utahuju z fajčičů elektrocigaretlí, jak mají ten svůj vehement na šňůrce kolem krku a furt z toho dumlají, chybí jim už jen v ruce chrastítko nebo pískací zvířátko, tak já začnu foukat do propisky nebo si cucat palec.

martin_100
20. září 2020, 22:20
-3


MLKR42 - to jsem nikdy nikde neřek. Jen se děsim toho že se za volantem rozvalujou děti mentalitou ale jelikož už dosáhli fyzicky nějakýho věku tak smí i řídit. Ostatně vidíme to denně na silnicích jak vyspělý jedinci můžou legálně za volant..

ML
MLKR42
21. září 2020, 08:25
4

Porad te nechapu - jak ma spolecneho to ze se nekomu neco libi s jeho "mentalnim vekem"? Co to vubec je? To jako abys byl dobry ridic nemuzes mit rad akvarka?
-
Komentář upraven 21. 9. 2020, 08:53:50

MB
MBMB
19. září 2020, 01:45
1

U elektronického samosvoru nejde ani tak o to, aby se prokluzující kolo zpomalilo a chytilo povrchu. Ono se právě nemá o co chytit, a proto prokluzuje. Jde o to uměle zvýšit reakční moment na kole bez trakce, protože stejně velký moment pak může to druhé kolo přenést na té straně s trakcí, neboť u otevřeného diferenciálu platí pevné rozdělení momentu 50/50.

reagovat
milic
19. září 2020, 09:25
2

Já bych uvítal, kdyby mě auto dávalo více technických informací, např. teplota oleje, info o probíhající regeneraci dpf a podobně. Samozřejmě by to muselo být pouze optional zobrazení, většinu uživatelů by nějaká blikající kontrolka jen zbytečně vyděsila.

reagovat
ro
rock
19. září 2020, 10:02
2

Co bych v autě chtěl?
-Tak třeba aby v interiéru bylo vidět, že si na něm někdo dal záležet. Fotka z Tesly nebo Mercedesu, to umístění tabletů, to je tak hrozná rezignace na design, že se mi nad tím chce blít a byl by to důvod k nekoupení a odchodu ke konkurenci. Proboha, dyť se na to dívám každý den, to je ještě míň odpustitelné než hnusný plechy zvenku. btw ten Jaguar - to je přesně ten důvod, proč jsem ještě nedávn nadával na LCD přístrojový štít. Co mají jako tyhle omalovánky znamenat? Když jsem byl děcko, u komediantů na střelnici se daly koupit dětské hodinky s namalovanými ručičkami. Tohle je přesně to stejný. Na milost jsem vzal přístrojové štíty, jak je zpopularizovalo Audi, s velkoplošnou navigací atp.

-když už mají být v autě elektronický sračky, tak bych chtěl, aby v okamžiku, kdy se dotknu kliky, auto vědělo, že nastupuji já a podle toho upravilo nastavení sedačky, volantu, zrcátek a klidně i playlistu na Spotify. Předpokládám, že nějaký vlajkový lodě prémiovek to dokážou, ale tohle by přece mohlo umět každý auto, kde se tyhle věci nastavují motoricky. Jinak bych teda uvítal, aby auto samo nastartovalo už v době, kdy nasedám.

A HLAVNĚ
-chtěl bych auto, který by bylo po dobu předpokládané životnosti -řekněme 250 000 km- bezúdržbový. Co mají znamenat ty půlroční nebo roční povinné návštěvy servisu? Fakt to nejde v 21. st. udělat tak, aby se do toho jenom lilo palivo a voda do ostřikovače?

reagovat
PepaSFI
19. září 2020, 18:09
2

to bezúdržbový auto, to právě nejde. Teda aspoň pokud se bavíme o autě podle našich zvyklostí, tedy se spalovacím motorem. V něm se musí poměrně často měnit minimálně olej, občas i jiné věci. A právě ta snaha o "bezúdržbovost" vede k jedné z největších prasáren, k dlouhým intervalům výměny.

ro
rock
19. září 2020, 19:50
0

No, to je právě to, co chci, ať se technici snaží. Máme teď syntetický oleje, které mají možná dvojnásobnou životnost a obecně lepší vlastnosti proti starým motorovým olejům ze základních olejů, nemusí se měnit olej na zimu, protože to, co se používá teď, je celoroční... Tak ať bádají dál místo přemýšlení, jak dostat do auta simulátor akvária...

Honza Hamster Křeček
21. září 2020, 17:24
0

Tady to nikdo neuslysi rad, ale to auto se simulatorem akvarka je elektromobil, takze zadny motorovy olej menit nepotrebuje....

ro
rock
21. září 2020, 19:13
0

Proč, já proti EV nic zásadního nemám. Až odstraní tři zásadní nedostatky -dojezd, dlouhý dobíjení, cena- tak si ho umím představit v garáži. Bez akvárka.

fr
frite
19. září 2020, 10:24
0

Ono taky trochu záleží na tom jak si automobilky definují zákazníka. Ona nová auta si v reálu (oproti představám kinder managementu) kupují část postarší usedli pánové (protože mládí pánové nemají tolik peněz) co jsou už z principu konzervativní a mají rádi věci co jsou tak jak byly v jejich 40 letech protože pak už si nechtěli na nic zvykat.
Taky ochota učit se klesá a nikdy nepodceňujte lidskou lenost
Naproti tomu Tesla je zrovna produkt za který je je jakž takž solventní geek ochotný utratit peníze a ten bude za podobné hračky v autě vděčný.
A já osobně taky, nechme minulost minulosti, jinak bychom porad jezdili na konich

reagovat
ML
MLKR42
20. září 2020, 09:22
0

Tohle si myslim neni uplne pravda - ve vetsine zapadnich zemi si nove auto kupujes podle potreby vetsinou pri prvni praci po skole. Ano, pokud ches fakt setrit na jine veci, nebo pokud mas auto jako konicek, tak sahnes po ojetine, ale jinak je to vetsinou fabia, polo, yaris ...
Tuhle zkusenost mam teda ze svedska pred peti lety, novou fabii do prace jezdil i uklizec.

Da
DannyD
19. září 2020, 11:33
6

Tak stou klimatizací za sebe nesouhlasím. Místo "stupidního kolečka s nicneříkající stupnicí" bude tlačítko "je mi zima" logicky pak když mi bude vedro, bude tlačítko "je mi vedro". Pokud tlačítka nebudou aktivní, tak bude nějaká mnou nastavená defaultní teplota třeba 19°C. A co když mně nebo spolujezdci ta teplota vyhovovat nebude - bude mu/mně zima. Co to tlačítko "je mi zima" udělá? Zvýší teplotu o stupěn, dva? Pojede na maximum? Půjdu do menu? Rezignuju? Zlatý kolečko.

reagovat
PepaSFI
19. září 2020, 18:20
0

vždyť přesně takhle fungujou primitivní manuální systémy ve starých autech. Tři knoflíky od sporáku, žádná automatika, žádné stupnice s Celsiama. Je mi zima- otočím kroutítkem víc do červeného. Je mi horko- otočím do modrého. Chci to pustit na nohy- hejbnu tím tam co je namalovaný jak šipka ukazuje pod sesli. Chci ofouknout sklo- otočím s tím tam co je namalovaný okno. Ještě lepší to bylo v autech kde ještě nebyl ten otočný gombík ale tahátka na každý fuk zvlášť. Nějak si totiž nevybavuju, ikdyž se mohu mýlit, že bych někde na tom kroutítku viděl polohu umožňující fučet na sklo a na nohy současně, což je v zimě docela žádoucí.

martin_100
19. září 2020, 20:34
0

Pepo hele nevim čim běžně jezdíš ale většina aut co jsem měl měla právě polohu kroutítka kde to fouká na nohy i vokno ;-)

sp
spooon
19. září 2020, 21:37
0

No většina to má, ale některý ne. A je pravda, že to mě taky pěkně sere.

PepaSFI
20. září 2020, 09:28
-1

teď když to po sobě čtu, vidím že jsem to napsal blbě, začal jsem tím že byly tahátka na každý fuk zvlášť a když jsem se rozepsal, neuved jsem ještě fuk do prostoru kabiny. Na nohy mi to topí, do kabiny ne. Prostě abych to moh pustit na plný pecky všude. Kombinovat všecko dle potřeby. Když přijdu do vymrzlýho auta, prvně to musím pustit na sklo abych si to nezafuněl. Když pominu fakt že to netopí hned, tak potom ještě nějakou dobu mi duje na hlavu vzduch ochlazený od skla. A abych si tam přifouk z mřížek na palubce, to nejde. Když tak nad tím přemýšlím, radši bych oželel topení na nohy, obutej jsem obvykle dobře. S tím souvisí i nemožnost pořádně ofukovat boční okna. Ty výdechy jsou většinou jen pro srandu. Sice se dá přesměrovat tam interiérové výdechy ale ty zas foukají jen když se zavře ofuk čelního skla. Takže když je sychravo a zima, buď vidím dopředu a rukou matlám boční okno, nebo foukám na boční a pomalu se mi zatahuje přední.

Jo
Josephus
20. září 2020, 18:47
1

Mám rád články na zamyšlení a tento se povedl. S většinou věcí souhlasím, ale jako vždycky i zde mám svůj vlastní názor.
Technika jde dopředu a s tím by se mělo vyvíjet i všechno okolo. Je super, že se dnes přiblížíte k autu, ono vás pozná, otevře, nastaví sedadlo, volant, klimatizaci a další věci... Ten nástup techniky je vážně raketový. Jenomže i tohle už dělala auta začátkem 90. V 90.letech se začalo sériově do aut přidávat zmíněné přibržďování kola. Jenomže jsme o 30let dál a toto se děje pořád. A stále se argumentuje posledním technickým pokrokem, bezpečností a vlastně samými superlativy. Blbost! Je to velmi neefektivní a znamená to zbytečné ztráty. Proč budu mechanickým opotřebením krotit nedotaženost elektroniky? Ta by tuto práci mohla zastat dříve, než její potřeba vznikne. Veškerá potřebná "infrastruktura" se již dávno v moderních vozech nachází.
Před několika léty mi položil kamarád pár otázek: "Víš, že automobilka staví auta pro své zákazníky? A víš, kdo je největším zákazníkem automobilky? Je to leasingová společnost... A teď si představ, že jsi Pepa Ford. Chtěl by jsi vyrobit pár aut a pak se s nevyužitou kapacitou svých továren dívat, jak máš hladovějící zaměstnance, ale spokojené zákazníky, kteří mají tvůj kvalitní vůz a další nepotřebují?"
Strašně moc nesnáším, když se za mě někdo snaží přemýšlet a "ulehčovat" mi tím život. Proč automatická, digitální mnohozónová klimatizace v autě usoudí, že bych po nasednutí do auta ocenil arktickou bouři se změnou účesu? Pokud chci změnit nastavení teploty uvnitř kabiny opravdu nechci kvůli tomu zastavovat a jít v menu do podmenu a šoupat prstem po hladkém displeji, který se leskne a není na něm nic vidět. Displeje s haptickou odezvou není problém vyrobit. Atd. atd. atd. Ano, technický vývoj jde mílovými kroky vpřed, ale proč se tedy nepoužívá? Je to drahé? Málo by se vydělalo? Auto je spotřební zboží a nemá to cenu?... Nechápu.
Dříve s auty jezdilo mnohem méně lidí, vyžadovalo to určitou odbornost, byl mnohem menší provoz...a s tímto vědomím byla ta auta vyráběna. Čo bolo, to bolo... Dnes je ŘP obecně považován za součást základního vzdělání a automobilka svůj výtvor musí vyrobit tak, aby jej uřídil nejen profesionál, ale také matka v domácnosti. A i toto je problém. Předpokládá se, že řidič je vlastně úplně blbý a musí na něm zůstat minimum odpovědnosti. Nedávno jsem se pral s autem na dálnici, které se rozhodlo, že nepotřebuji sjet, ale že by se mi v protisměru mohlo jet lépe. Fakt nechci být betatesterem nejen těchto "bezpečnostních" prvků. Všechna auta, se kterými jezdím, jsou regulérně zakoupena a nebyla poskytnuta zdarma automobilkami za účelem jejich testování a vývoje. Vážně nepovažuji za bezpečné, pokud jedu po úzkých serpentinách, že se auto rozhodne spustit program nouzového brzdění, protože jsem ve vnějším oblouku a svodidla chtějí spáchat sebevraždu a skočit mi pod kola. ;-) Nedávno jsem měl zapůjčený vůz jednoho italského výrobce z řady Professional na alternativní pohon. Opravdu silně mě iritovalo to, že při každém zabrždění v kopci jsem se musel přetlačovat s automatickou parkovací brzdou, která byla řešena klasicky, mechanicky s lanovody... Chápu, zbytečné mechanické namáhání a zvýšené opotřebení komponent je zanedbatelné oproti škodám na plechách nebo nedej Bože na lidském zdraví. Ale to auto bylo z řady Professional a nikoliv z řady AbsolutAmateur určené pro děti předškolního věku. Mimochodem při jeho návratu k autorizovanému prodejci jsem se tázal na nějaké nejasnosti, co jsem s tím vozem měl a na kusy v interiéru, které jsem nenašel, kam by mohly patřit. Přebírající technik mi sdělil, ať po tom nepátrám, protože ve většině ostatních aut přijíždějícím z fabriky většinou naopak něco chybí... :D
Vývoj ano. Ověřit, otestovat, zdokonalit, otestovat, nasadit. Velmi se mi příčí trend, s nímž přišla automobilka Tesla, kdy si dělá ze zákazníků betatestery a další (nejen koncernové) značky to museli okamžitě nasadit také.
Auta o nás sbírají data a odesílají je. To máme zdarma, ale jakmile potřebujete stahovat data potřebná například k provozu, za to už musíte zaplatit. Ale je opravdu super, když jedete v novém autě (řekněme třeba nějaké prémiové značky) s automatickou převodovkou a vyloženě vnímáte, jak se to auto učí vaše móresy, sahá si pro data do mapových podkladů a snaží se maximálně efektivně nasbíraná data použít ve váš prospěch. To je technický a technologický pokrok používaný tak, jak by to mělo být. A ne k vývoji podsystémů, které mi zabrání aktivovat funkci, která je sie v autě integrována, ale nepřiplatil jsem si za ní, tak jí nespustím (např. stahování střechy u kabria přes dálku).
Vývoj je potřeba. Vývoj je to vlastně díky lidské lenosti a blbosti a jsem tomu rád. Jen se (stejně jako všechno) musí používat s rozumem a rozvahou. Před pár lety se říkalo, že není možné přenést na vozovku pomocí kol přední nápravy více jak 200 koní. Při projíždce s Civicem Type-R s 320 koňmi jsem říkal, že by jich to klidně ještě pár navíc sneslo. MB AMG A45 S 4m+ je díky pokročilé technice neuvěřitelně funkční (neplést si s fungující) záležitost...pokud zrovna náhodou z nějakého rozmaru vše funguje kvůli pokročilé technice. A nedivím se kolegovi, který se vrátil z projížďky s Hyundai i30N Project C se zklamaným výrazem ve tváři a se slovy: "Ty vole, vono to vůbec nejede!".

To je prostě pokrok. Dříve jste si svou rychlost museli zasloužit a vědět, jak s ní naložit ve svůj prospěch, museli jste být buď dobrými studenty matematiky a fyziky nebo mít nadaní "od Boha". Dneska může být rychlý každý, kdo se umí podepsat a ano, tři křížky se také počítají.
Stejně jako každá mince, má i tato svůj rub a líc...samozřejmě nechybí ani hrana. :)
Chtěl bych, aby se více přemýšlelo hlavou, aby se lidé opět vrátili k proletariátu zvaného ergonomie nebo logika, ale to už skoro zavání čarodějnictví a to přeci v této pokrokové době nechceme. Vždyť technika a technologie pokročili o tolik, že je škoda to nepoužít ve svůj prospěch. ;-)
Nebo?

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
28. října 2020, 05:27
0

Po šesti měsících rozvodu a odloučení s mým manželem jsem zjistil, že miluji svého manžela tak každý den, že mi chybí, ale důvod, proč jsme se rozvedli, byl ten, že mě podváděl, měl snoubence mimo naše manželství, takže vedl k našemu rozvodu, odcházel je život, ale nemohl jsem se bez něj obejít, tak jsem si přečetl online, jak doktor Sacre z Afriky pomohl mnoha lidem napravit tam manželství s velkou silou, kontaktoval jsem ho a vysvětlil mu věci , udělal nějakou modlitbu a řekl mi, že můj manžel mě přestane podvádět a on se ke mně vrátí, poté, co dostal hmotnou potřebu modlitby, provedl modlitby a můj manžel se ke mně vrátil, přestal podvádět mě mě miluje a váží si se vším srdcem, je nyní mužem změny a velmi slušným mužem a velmi čestným mužem, takto mi Dr. Sacre pomohl zachránit mé manželství, pokud potřebujete pomoc, kontaktujte ho na čísle WhatsApp +2349076034359 nebo mu pošlete e-mail na adresu Sacretempleofpower@gmail.com

Paní Florence Gabriel

reagovat
So
Solii
30. listopadu 2020, 07:49
0

Sorry, ale když vidím jak nám všem po SW stránce (ne)fungují ty naše mobily a počítače, tak NE, nechci mít auto funkčností podřízené infotainmentu, ale mít ho pouze jako doplněk. Bohužel automobilky už pochopily, že v tě neustálých servisních úkonech na různé přehrávání a ladění SW jsou prachy a zákazníka je logicky nutný co nejvíc podojit. Šéf VW již prohlásil, že automobilky se mají stát SW firmami. Bravo, technika se za ty desetiletí už celkem vychytala, tak je nutný ty prachy na dividendy nějak z těch lidí dostat, tak je necháme k nám jezdit do servisů řešit ty naše neodladěný SW. Já se teda taky zpátečník, na klimu chi otočnej čudlík (je sem lůzr a opravdu občas na automatický klimě chci něco nastavit) a budu se těmhle věcem co nejvíc vyhýbat, co to půjde, budu kupovat ojetiny s čudlíkama co to půjde....

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

GMC Yukon  2023
GMC Yukon

2023 rok výroby
5 koní výkon
0 ccm objem

Ford Mustang Roush 2013
Ford Mustang Roush

2013 rok výroby
310 koní výkon
3 700 ccm objem

Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD 2007
Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD

2007 rok výroby
214 koní výkon
3 000 ccm objem

Dodge Challenger R/T 1970
Dodge Challenger R/T

1970 rok výroby
415 koní výkon
7 206 ccm objem