načítám data...

Někdy je těch starých aut až moc...

Čas od času to přijde. Mám těch starých pleček už tak akorát. Dejte mi nové auto a nechte mě být!

zobrazit celou galeriiEditorial: Někdy je těch starých aut až moc...

Nedávno jsem říkal, že po stránce automobilů jsem už naprosto uspokojen. Ke svému ježdění mám skútr, malý a zábavný roadster a velký dědkovský sedan s vidlicovým osmiválcem. A jsa dítě devadesátek, všechny ty povozy byly vyrobeny ve stejném desetiletí, co já. No ano, takže jsou stará. A to často není úplný med. O to víc, když je ten roadster ztuněný do hoven upravený. A čas od času se to prostě sejde… S těmi drobnými výjeby, které souvisí s laděním auta a tím, že jej chci mít schopné každodenní provozu, jako by v tomto stavu vyjelo z fabriky, se obvykle dokážu popasovat bez větších emocí. Třeba si takhle sednu do auta, chci vyjet z parkovacího domu, ale otáčky studeného motoru po přidání plynu klesnou až do chcípnutí. A to tak rychle, že si sotva dokážu pomyslet „kurva, acceleration enrichment“. No jo, venku je větší zima než pár dní zpět, kdy jsem v tom seděl naposled. Stačí vytáhnout počítač, pošmrdlat se v nastavení a vše je tak, jak má být. No a o pár dní později začne hučet ložisko.

Oukej, o hučícím ložisku už nějakou dobu vím, ale neprojevovalo se nijak zvlášť hlučně. Trochu potichu si hučelo. Teď už to ale začalo znít jako startující Iljušin. Nevadí, staré auto, holt přesednu do Lincolna na pár dní. Jemu to prospěje a aspoň zatím vymyslím, co s tím ložiskem.

Co s tím ložiskem, to je přece jasný. Ale otázka zní, chce se mi s tím dělat nebo po tom prostě hodím nějaké bankovky a nechám to udělat někoho povolanějšího?

Přesednutí do Lincolna je vždy příjemné. Už svým názvem je předurčen k pohybu po městě a na jeho sedačkách se dojíždění v rámci krysího závodu do práce snáší tak nějak lépe. Ano, mnoho lidí to nechápe. Někdo vnímá existenci té věci jako zdvižený prostředníček sdílenému prostředí a ekonomice. Proč ten člověk jezdí po městě s autem o délce pěti a půl metru a šířce dva metry? Proč krmí neekonomický osmiválec? Kompenzuje si tím něco? Nikdo neví… Tedy ano, já jo. Mám se obhajovat? No dobře… Vlastně vůbec nejde o to, že bych chtěl provozem full-size sedanu světu ukazovat zdvižený prostředníček. To chci světu ukázat víceméně vždy bez ohledu na automobil, který právě používám. Ani nepotřebuju světu ukázat, že na to mám. Proč taky… Vždyť je to staré auto.

Foto: František Čáslavský

S tvrzením, že jde o nějakou snahu vymanit se z uniformity by se dalo souhlasit. Jádro pudla je ale v tom, co se stane, když za volant Town Caru usednu. Mírně vystresovaný inženýr si náhle vzpomene na roky, kdy byla jeho existence spíše blazeovaným bohémem a že být na světě je přece jen hezké. Koneckonců tím, že na svůj Continental, který dělal společníka mému telecímu já, vzpomínám jen v dobrém, se netajím. No a když už s ním jezdím, alespoň prozkoumám, co by tady údajně mělo žrát baterii.

Měřím, hledám, nenacházím. Divné. Nechávám Town Car stát bez odpojení baterie a stejně i po několika dnech nastartuje. Tak o čem to sakra mluvili? Když už v tom jsem, tak se nořím i do hlubin kabeláže a pomalu se připravuju na nevyhnutelné sundávání palubní desky. „Doprdele, které prase se tady v tom hrabalo?“

Ano, to jsem si při zkoumání všelijakých drátů a kabelů pomyslel mnohokrát. No, raději to nechám být. Venku zase začíná mrznout a směšovací klapka topení je zaseklá v nějaké neurčité poloze, takže sice topí, ale málo. No co už, musím počkat na teplejší dny a na těch pár ledových se ještě přesunu do Mazdy. Lincolna odstavuju úplně jako za stara. Zaparkovat na svém místě, podívat se do kufru, jestli jsem tam něco nezapomněl, vypnu dofukování vzduchového podvozku… počkat. Vypnu podvozek? Heuréka! Už příručka, kterou jsem měl ke Continentalu říkala, že v případě delšího odstavení je třeba vypnout dofuk podvozku, aby se automobil sám nevybil. No, tak to bychom měli. Prej něco žere baterku…

Zatímco jsem vesele drandil v Town Caru, tak jsme zase dělali nějaké změny v naladění Mazdy. Takže do ní sednu, nastartuju, chci se rozjet a… chcíp. Jo, už zase acceleration enrichment. No nic.

Snad je to tím, jak začaly být dny zase ledové, ale ježdění do práce Mazdou, která by zase potřebovala doladit, mě nebaví. Hučící ložisko přehluší i drobné denní radosti ve formě vybočení zádi. Dráždí to moje uši.  Nechám to vyměnit. Je zima, takže se mi nechce ležet pod autem a kromě toho se mi vůbec nechce. Jen co začnu vyhlížet nějakou testovačku, padne mi do rukou BMW 530e. Velký sedan s hybridním pohonem jako balzám na duši? Jak známo, lidové jsou různí.

Foto: František Čáslavský

Stejně jako za volantem Lincolnu se úplně uklidním, za volantem testovacího vozu se snažím nasát jeho atmosféru a vymyslet, jak ty pocity, které za jeho volantem zažívám, přenést do psané podoby. Někdy ten nápad přijde sám, jindy to jde hůř. Jednou věcí, která mě baví, je koukat na auto v odrazech výloh. A že jich po cestě do práce několik mám. Na pětce každé ráno obdivuju dlouhou kapotu, ty proporce jsou prostě správně. A taky od příjezdu do Brna několik dní nemusela spustit spalovací motor. Prostě hezké.

Ačkoli na novou pětku nemám, vkrádá se mi do hlavy představa toho, jaké by to bylo mít nové nebo alespoň výrazně novější auto. Mnohem méně řešení starých a opotřebených věcí. Případně péče autorizovaného servisu, takže bych se nemusel vyjma placení starat vůbec o nic. Klidně by to mohla být nějaká plečka, i přesto, že zatím pracuju na periferii města, bych se vlastně bez auta obešel úplně. A pracovat blíže v centru, dokážu si představit svůj život bez auta úplně. Nebylo by to všechno mnohem jednodušší? Nebyl bych takhle šťastnější? Možná. Rozhodně bych ušetřil mraky peněz.

Foto: František Čáslavský

BMW už je navráceno vypůjčiteli, během týdne jsem nechal vyměnit zadní ložisko na Mazdě a protože se trochu oteplilo, začal jsem pomalu obcházet skútry. Tedy hlavně ten pojízdný. Ještě pořád se do vytahování nářadí a klíčků neženu, ale dejme tomu ještě pár dní. Když se mi nezačne chtít samotnému, dotlačí mě k tomu okolnosti. Bude potřeba přezout Civica mé drahé mamince a mrknout se na to, v jakém je stavu. Pak přezout Mazdu, shodit hardtop… A nakonec oživit mocný italský jednoválec. Přecejen parkovat v centru Lincoln, Miatu nebo skútr, to jsou tři rozdílné disciplíny. A já si to rád udělám snazší.

Teď si ale ještě alespoň pár dní odpočinu. Namísto prací na vozidlech budu utíkat před strastmi všedních dní prací na přestěhování nábytku a přebytečných věcí z bytu a u toho proklikávat nové pracovní nabídky a snad i navštěvovat pohovory. A snad mezi tím vším se někde ta láska ke strojům zase probudí a přijde mě dloubnout mezi žebra. Koneckonců, co bych dělal, kdybych nedělal na nich…

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Ev
Evlo
29. března 2021, 08:49
-4

Franto nové divno auto jsem měl s tím, že záruka, to nejde, leda mít nové auto stm, že záruku zahodis, s tím si furt pohrávám, případě novou konfekci.
Co jsem se díval na ty 5 létě Apod. Ojetinu, tak stejně vzdybsklouznu k tomu, že když škodovku ať je to konfekce, tak cjx_ Superba, pak i najdu, pak zjistím, že i na škoda plus je to po auto po skoro totalce.

Jinak mě přijde, že nová auta a hlavně novější ojetiny hrozně zdražili, ty ojetý Superby mě přijde dřív staly 2/3 a novy v porovnatelný konfiguraci taky.

reagovat
Ev
Evlo
29. března 2021, 08:53
0

Zkoušel jsem to i bez auta jak píšeš a vždy se k vlastnictví vrátil, dneska když je banda sdílených aut, otázka jak to vydrží, by to podle mě už šlo.

Trinom
29. března 2021, 09:14
-4

Franto, něco mi říká, že hledáš chybu, kde není. Po startu se aplikuje Afterstart enrichment a Warmup enrichment. Acceleration enrichment fakt ne.
-
Komentář upraven 29. 3. 2021, 09:14:34

reagovat
František Čáslavský
29. března 2021, 09:34
3

Doporučuju číst, přidání plynu = acceleration enrichment ;)

lu
lumix
29. března 2021, 09:14
3

Nové nebo ojeté. Jako daily bych si radeji vzal nové obyčejnejsi (obzvlášť pokud bych mel jen to jedno auto a bych na něm závislý pro cestu do práce, pravděpodobnost bezporuchivisti je vyšší ) a k tomu klidně nějakou starou vránu dle chuti a potřeby (jako jistotu ze nenastartuji to “nové”). Ono se to jinak posuzuje i tomu kdo kde žije, ve městě mám stále v krajní situaci možnost MHD, ale na vesnici je to horší. Pokud bych mel jako daily provozovat stare auto auto, tak já jsem blázen, nejdříve bych ho musel zgeneralkovat do stavu “skoro nového” a pak bych byl snad spokojen. Mám rad když věci funguji jak mají a k tomu jsem alergický na různé pazvuky, povrzavani.

reagovat
sheogh
29. března 2021, 11:25
0

V ramci mesta a dojizdeni do prace je to asi i celkem jedno, v nejhorsim to zatlacis k chodniku, do prace dojedes busem a po ceste z prace auto poresis.
S tim Lincolnem to naprosto chapu, taky mam takovou izolovanou bublinu s gaucem a tichem a je to super, i v tom meste :-)

Ja bych si novy predstavit dokazal jednoduse, spousta aut by se me realne libila, ale nic z kategorii, na ktery bych mel (a ted nemyslim zadny supersporty apod) . Takze zatim zustavam u starych plechovek :-)

reagovat
James
29. března 2021, 11:41
0

Přesednout do Toyoty Yaris apod. i na operák můžeš tak nějak vždycky. Pak bude všechno vždycky správně spolehlivě fungovat, nebudeš na to muset myslet, ale... něco tomu bude chybět, nebude to tak nějak ono a za deset let si na to už nikdo nevzpomene. :) Cena za to "vymanit se z uniformity" holt není úplně nulová, tak podobné dilema dnes a denně řeší určitě víc z nás tady. Ta ošuntělá MX5 na plecháčích vypadá skvěle, na tom vzhledu bych neměnil vůbec nic, žádnej detailing apod., ani náhodou
Třeba já jsem si říkal, že ten spolehlivej jednoduchej obyčejnej racionální novější daily vehikl konečně splním tím, že až si drahá polovička dodělá Evropskej řidičák, tak koupíme právě nějaký japonský městský primitivní né strašně starý vozítko. Jenže stejně mě to hledání a uvažování co pořídit vždycky nakonec odvane nějakým takovýmhle směrem (https://auto.bazos.cz/inzerat/132977790/Nissan-300ZX-Z31-Targa-rv-1984.php), vždyť by přece byla strašlivá škoda koupi dalšího auta nevyužít jako možnost mít zase něco starýho a cool a jinýho než všichni okolo :D

Nemá náhodou ten Hexagon identickej motor jako moje Honda Helix? Tedy jestli je to 250ccm

reagovat
František Čáslavský
29. března 2021, 15:13
0

Tak ono to v principu je spíš povzdechnutí nad tím, jak se mi poslední dobou nechce už ani a těmi vozy dělat... MX-5 dostane brzo letní, takže bude zase vypadat standardně ošuntěle, možná letos dojde i na červený blatník, takže to bude zase jen 50 odstínů červené.

Zetko schvaluju. Starý a divný věci jsou cool a správná děvčata to umí ocenit, nebo alespoň tolerovat. Já při focení MX-5 a Lincolnu usadil za volant jednoho vozu děvče rozmilé a jak jí to tam slušelo. Ale prej si nepřeje být slavná :)

Hexagony jsou stopětadvácy, dvoutaktní. Oba. Na motorku nemám papíry a přesvědčuju se, že je nepotřebuju, protože bych umřel.

Pochtli
29. března 2021, 15:24
1

Přesně to "neustále něco rozbitýho" na našich třech olítaných plečkách mě nakonec dokopalo k vyřešení situace jedním novým a jedním zánovním (6 let) autem a mám klid. Řešit, jestli to nastartuje či dojede do cíle při každém sednutí do auta, člověka řádně unaví.
Skoro bych ti poradil - kup si nějakou novou/předváděcí dáčku sandero (teď už minulé generace) v základu.. Jednoduchý povoz bez většiny pomocníčků a se zárukou.

reagovat
Vojta
29. března 2021, 16:14
0

Taky mě na starých autech vadilo, že se to furt sype, člověk opraví jednu věc a rozbije se jiná. No ve výsledku řešení je zaprvé koupit si jednu ojetinu s jasným základem, nezbastlenou, nedoprasenou a tu si udržovat. Zadruhé se mi osvědčilo dělat to, čemu se dřív říkala generální oprava. Prostě se celé auto rozebere skoro do šroubku, vše včetně interiéru se důkladně vyčistí. Odstraní se veškerá počínající koroze. Je fajn rozhodit motor, přetěsnit na něm všechno, zkouknout ložiska, preventivně repásnout nebo vyměnit alternátor a startér... no zkrátka a dobře když se to všechno projde a opraví se auto jako celek, tak pak zase vydrží několik let bezproblémového provozu.
Tady například ukázka, jak má taková generálka po nějakém skoro půlmilionu kilometrů vypadat: https://kolbik.rajce.idnes.cz/Alfa_159_-_suspension_overhaul_and_rebuild/

reagovat
Jakub Pospíšil
29. března 2021, 16:23
7

Jako tohle je sice krásný, ale pro průměrně vytíženého člověka bez vlastní dílny, co tím autem potřebuje i jezdit naprosto nereálný.

Vojta
29. března 2021, 16:32
0

Proto už dlouhá léta nákup ojetiny silně nedoporučuju :D Ještě tak takový ty jednoduchý Punta, Yarisy a podobný věci, kde toho je fakt celkem málo a je to vymyšlený dobře. Jinak se to sype s přibývajícím věkem tak nějak všechno. I blbuvzrodná věc jako třeba Civic 8G už má nasčítáno tolik různých drobných závad, že nechat si to servisem dávat dohromady se rovná totálce auta. Tím spíš, že já mám buďto extrémní smůlu na servis a nebo jsou prostě skoro všechny servisy ultimativně neschopné. No a pak si lidi, kteří si to nechtějí opravovat sami kupují věci jako je stočený dieselový kombík nebo dojeté benzínové SUVčko. Dokonce znám nemálo lidí, kteří za servis jedničkové Octavie utratili už násobně víc, než by je stála nová Dachna. Ale ono to sám vidíš, jak jsi to popsal v tom článku s Volvem. Auto může být jak chce spolehlivé ale s věkem ho buďto někdo průběžně udržuje, udělá mu velkou generálku no a nebo ho prostě dojezdí do sraček, sešrotuje a koupí si další káru nad hrobem...

de
denis5305
29. března 2021, 17:26
1

To je ta myticka “bezna” udrzba? (-:
A to pisu jako velky priznivec Italie a vozidel z apeninskeho poloostrova.

Ev
Evlo
29. března 2021, 17:49
0

Tak ono clovek vymeni bushingy, coz fakt maj zivotnost cca 10-20 let a je to pocitove jak novy auto, i lepsi, zalezi jaky novy.

de
denis5305
29. března 2021, 18:14
0

Se zaverem prispevku zcela souhlasim. Bud ma clovek nekomplikovanou masinu, o kterou se stara (ale ktera stejne starne) a takovych vzornych pecovatelu je malo a spise bych je hledal mezi majiteli znacek jako je Lancia, Alfa, Volvo, Saab. Anebo dava smysl jit cestou levnych spotrebnich priblizovadel. Po pouziti zahodit. Nova kara dava smysl jak pro koho (uvazuju bezneho ceskeho spotrebitele, bez 2 MKc volne hotovosti).
Oni nas do tech sdilenych elektrokar na platforme Trabi 2.0 dostanou (-:
Slozitost, servisni narocnost, ubytek kvalifikovanych servisaku, stav silnicni site, nevlidne podnebi... Toto jsou vsechno faktory co jdou proti nam.
Vychazi mi ze jsou nakonec jen 2 cesty. Volba rozumem (Dacia, Octavia, kazda Hyundai krom eNka) a volba srdcem (vasne vyvolavajici Mini, vsechny Alfy, bawo s agregatem rady N57 atd.)

Vojta
29. března 2021, 18:17
0

Všechny gumové části po těch letech jsou už horší, to nejsou jen ty podvozkové, ale třeba i zavěšení motoru. Stejně tak ta karoserie, hlavně starší a už původně měkká auta jsou po letech rozvrzaná a původní pevnost už nemají. Ono to pak jde znát, že i dveře se zavírají hůř, zvedneš to heverem a nezavřeš je atp :)
denis5305: Ano, pokud to auto je používané, tak po 15ti letech a bezmála půlmilionu kilometrů to je naprosto běžná údržba na jakémkoliv voze nehledě na provenienci. Jinak to už dál nemůže fungovat spolehlivě a bude následovat stav co týden, to nová závada...

Ev
Evlo
29. března 2021, 18:25
-1

Me teda novy auto dava smysl jen to masove rozsireny kvuli servisu, neco za 2M CZK bude podle peklo, to si fakt muze dovolit jen nekdo kdo ty 2M CZK vydela do tydne, jinak bude trpet.

Vojta
29. března 2021, 18:46
0

Tak nemusíš si kupovat hned auto za dva míče. Jsou tu i věci, jako třeba Mazda CX-30, ostatně i nové Srandero je prý dobré ;)

Sa
Sato
29. března 2021, 21:13
0

Podla mňa by hodne pomohlo keby sa dali kúpiť nové alebo repasované nápravové komplety, proste všetko, už zmotnované ako tam ide vo fabrike. Napr zadná náprava na alfe 147 čo som nedávno riešil, kludne by som si priplatil, keby sa dal kúpiť komplet aj s nápravnicou, ( pruziny, tlmiče, stabiliznátor, komplet brzdy, ramená). Len by sa odmotnovalo horné uloženie tlmičov, pozdĺžne ramná, nápravnica, tj 6 šrovbov a celé to spadne dole. Následne by sa z krabice vybral už zmotovaný komplet do starý kus by sa to tej istej krabice poslal na repas/recykláciu. Žiadny bordel a špekulácie. Jasné bolo by to o dosť drahšie, lebo nie všetko je treba meniť naraz, ale tá úspora času z toho niečo zaplátí a viete, že je hotovo. Predná náprava analogicky. Autá sú vymeslené modulárne kvoli montáži, tak prečo sa to nevyuživať pri servise. Predstavujem si to moc jednoducho?

Vojta
29. března 2021, 21:34
0

Na 166 se dá, kamarád je takhle repasuje a je schopnej ti to i takhle poslat, když mu pak vrátíš tu tvoji starou. U 147 o to moc není zájem, ty auta se spíš už rozpadají z hlediska karoserie. Bohužel to opravdu je dost nekvalitní střep a kromě GTA se nevyplatí do toho dávat peníze. Dneska už jsou o dost lepší auta za pěknější peníze :)

Sa
Sato
29. března 2021, 22:25
0

Zaujímavé, díky za info.
Naša 147 je zatial ešte v pohode, už sme to riešili, uvidíme čo bude časom. Vzhladom na to, že sa na nej chodí max v okruhu 20 km a tak polovica ciest je 5-10km do vedlajšej obce tak to zatial stačí. Ako schválne, čo máš za autá na mysli? Niečo zaujímavé, porovnatelné velkostne (4.2m) aspoň trochu živé, 5dverí ? Jediné čo ma napadá tak je clio gt, ale manželka by alfu za renault dobrovolne nevymenila, pretože ostatné alfy sa jej zdravia :) Akurát dneska som to po dlhšej dobe šoféroval, objektívne to nie je moc dobré auto, ale na tých pár minút tie objektívne zlé veci nevadia a ostanú len tie subjektívne plusy.

Vojta
29. března 2021, 22:39
0

Tak pokud Alfu, Giulietta je fakt super a navíc se to nesype. Jinak třeba Civic TypeR je poměrně slušnej, jak 9G tak ten novej 10G. Pak je varianta Pokus ST nebo třeba ten i30N. Je z čeho vybírat, stejně tak třeba Seaty Cupra jsou docela fajn. Globálně to jsou lehce větší auta, ale když to má být 5D, tak se blbě vybírá třeba nějakej ten Mini. Ostatně i obyč R53 je vlastně o dost lepší než 147 a to jsou stejně staré.

Sa
Sato
29. března 2021, 22:57
0

I30N, 9g type R, tak zase prrr, fakt na potah okolo na vesnici nemusi mat moja draha manzelka auto za take peniaze :) myslel som alternativy niekde v tej cenovej relacii, dajme tomu +100tis. Mini je moc male. 147ma ma velmi dobry pomer vnutornej a vonkajsej velkosti, navyse interier, ktory je sice stary ale neposobi hnusne. Giulietta paradoxne z vnutra posobi mensie a interier lacnejsie. Ale nerozporujem, ze je to lepsie auto, aj cena tomu odpoveda.

Vojta
29. března 2021, 23:08
2

No tak jestli to má být jen postrk pro manželku, tak prostě Civic 8G 1.8 ;) Ten seženeš okolo 80kkč pěknej, i levněji občas a obecně to je dost bezproblémové auto. Sice podvozek má horší než starší 7G, ale naopak ta vnitřní prostornost je naprosto úžasná až nepochopitelně skvělá.

Bigg.I
29. března 2021, 17:11
1

Frantiskuv pocit asi lehce chapu... kdyz mam 2 Fordy a oba jsou rozebrany a nejezdi, protoze proste stary auta...
Sierra jezdila, nez se rozbily veci ktery jsem jeste nemenil, ted stoji, protoze na to nemam prostor to delat.
Orion ani nikdy nejezdil, ale provadim generalku no :D a vsude po baraku je rozdelanej.

Reseni je tohle - treti auto a tim je nenarocny japonsky vuz (Toyota Corolla E10).
Doufam v dobu, kdy potreba Corolly nebude a budu mit jen 2 stary Fordy a kdyz se jeden rozbije, bude funkcni druhej...

reagovat
Ti
Tino
31. března 2021, 11:13
1

sirku v automatu s 2.0i máme na dvoře.... jednou za rok s ní odvezeme dřevo a jinak tam obrůstá mechem. Jinými slovy, je k dispozici ;)

Jakub Pospíšil
31. března 2021, 11:20
1

právě sám sebe přesvědčuju, že nepotřebuju sierru... Moc mi to nejde. Zvlášť když je v automatu. Máš obrázky?
-
Komentář upraven 31. 3. 2021, 11:59:14

Bigg.I
01. dubna 2021, 10:57
0

sierru v automatu potrebujes, ty nejezdis rychle, takze plavna pohodlna jizda... jen teda doufej, ze to je DOHC, ale ono aj i to Pinto bude fajn :D

Ti
Tino
11. dubna 2021, 12:51
0

je to odhlášená a zamechovaná. Fotky někde najdu. To poslední je snad správný vin

Ti
Tino
11. dubna 2021, 12:56
0

tak ne, to je z pažouta… tady je snad už správný. A ten druhý tam taky byl

jD
jakub D
29. března 2021, 19:31
0

Tak presne toto si rikam, kdyz startuji moji L322, motor vali, kupodivu i prevodovka a pohon. Ale to se tuhle vysere nezavisle topeni, takze v zime na picu topi, tuhle problem v audiu, tuhle prestane jit vyhrev sedacky, tuhle nejde zasuvka na vlek a musim opravit "trailer jednotku" , tuhle v mraze neotevru dvere ridice, protoze v mraze z neznameho duvodu pravidelne zamrzne lanovod od kliky atd....a tak si rikam, jestli mi to za to stoji se trapit s timto "chramem minulosti" neni lepsi koupit 3- 4 letyho supa s jasnou historii, byt v holote, ale topiciho, ktereho nemusim otvirat od spolujezdce...

reagovat
Ronoath
29. března 2021, 19:50
4

Přesně tohle jsem řešil taky. A mám už čtyři roky Tipo - koupeno jako skladovka. Uvažuji nad nějakým tím článkem s postřehy.

Mé uvažování se totiž neslo cestou - zajímavé auto nikdo nespraví. I kdyby to byla blbá Bora s Verunou (tedy koncern s aspoň trochu zajímavým motorem), tak půlka opravářů nad tím ohrne nos a druhá to nezná a dá tomu zabrat tak, že budu jen vyměňovat díly bez naděje na vyřešení případné závady.

Chtěl jsem S80 V8, uvažoval jsem nad 9-3 Cabrio, jak mlsný kocour okukoval S-Type. Aspoň ta C5 s šestiválcem. Jenže, kde sehnat slušný kus? Kdo to bude udržovat v provozním stavu? Srabácky jsem to vzdal...

reagovat
Mr
Mrkef
29. března 2021, 19:58
0

Co hledáš za job?

reagovat
František Čáslavský
30. března 2021, 10:26
0

Ha, tuhle otázku bych nečekal. :D
Pohybuju se od vývoje HW po testování. Hlavně kolem testování.

ransom
30. března 2021, 08:21
3

"Bude potřeba přezout Civica mé drahé mamince a mrknout se na to, v jakém je stavu."
EKG bych si asi dovedl spíchnout, podobně jako jiné dílenské pomůcky. Nějaký jehly a stříkačky bych taky našel. Ale stejně...
Já bych teda kontrolu maminky radši nechal odborníkům.

reagovat
František Čáslavský
30. března 2021, 10:28
0

Vrahu! Moje ranní kafe je teď všude po stole!

btw. Jehly a stříkačky jsou základ každé spokojené domácnosti! ;)

ransom
30. března 2021, 13:23
1

To nic, to je jenom kafe. Ale vidím, že je to všude stejný.
Moje máma taky. Sotva jsem vytáhnul stříkačku, furt se ptala proč, ruku nechtěla ukázat, dokonce kousala. Nakonec rozbila akvárium. Potom už jsem ji radši kurtoval.

Jenda_K
30. března 2021, 23:16
0

Jak to dopadlo, je maminka v jiném stavu?

eLzyx
30. března 2021, 11:37
0

já to mám nějak obráceně. Staré Volvo, co se nesype (mám ho už 10let), tak jsem si koupil další dva keply, abych se měl v čem vrtat.
Jeden je 50let starý, na kterém se učím všechny opravářské postupy. Od motorařiny, přes karosařinu, lakování až po autočalounění. Samotná oprava ani nebere tolik času, jako spíše zjištění a ověření postupu, jak to udělat. Nemá mi s tím kdo pomoci. A protože jsem puntičkář, tak když už něco dělám, tak pořádně.
Druhý starý kepl je 25let starý, provozuschopný, ale potřebuje navrátit zašlý lesk, takže je v plánu jej komplet odstrojit, nechat profi přelakovat a pak to nastrojit ideálně novými díly.
Nové auto mne tedy neláká.

reagovat
Mechanik
11. dubna 2021, 19:42
0

A co je to 50 let starý?

eLzyx
12. dubna 2021, 00:59
0

to, co mám v avataru. VW T2. Je to "skoro" 50 let starý, rv. 1973.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Lincoln Town Car  1985
Lincoln Town Car

1985 rok výroby
150 koní výkon
5 000 ccm objem

Chrysler Cordoba  1979
Chrysler Cordoba

1979 rok výroby
150 koní výkon
5 898 ccm objem

Chevrolet Corvette C3 L-82 1979
Chevrolet Corvette C3 L-82

1979 rok výroby
225 koní výkon
5 700 ccm objem

Pontiac Firebird  1995
Pontiac Firebird

1995 rok výroby
150 koní výkon
3 353 ccm objem

Chevrolet Suburban C10 Ambulance  1970
Chevrolet Suburban C10 Ambulance

1970 rok výroby
200 koní výkon
5 700 ccm objem