načítám data...

Proč máme tak rádi stará auta?

Že stará auta mohou být pekelně drahá asi netřeba nikomu říkat. Ale proč se tak vlastně děje?

zobrazit celou galeriiAutíčkář se ptá: Proč máme tak rádi stará auta?

Veterány, youngtimery, legendy, odkazy doby – to všechno jsou stará auta. Proč jsme ale ochotni platit takové sumy za staré ojeté auto? Vždyť staré auto je přece… staré! Nic v něm pořádně nefunguje a to i když to zrovna není porouchané. A zoufale v něm chybí všechno to, co chceme od nového auta.

Však si to projděme bod po bodu: Výkon? Katastrofální. Před dvaceti/třiceti lety dosahovaly hodnot dnešních hothatchů leda supersporty. A to ani nemluvím o dostupnosti výkonu, dokud nebyl motor v otáčkách, ve kterých byl slyšet i v sousedním údolí, slibovaného výkonu nedosahoval ani vzdáleně. Nic srovnatelného s dnešními turby.

Podvozek? Jistota, s jakou vykrouží oblouk dnešní auto se také nedá srovnávat se starým náčiním. Výbava? Vesměs žádná, místo radiomapy jen příprava na rádio, okna ovládaná kličkami, na bezklíčový přístup zapomeňte zcela a buďte rádi za pokrokové příplatkové centrální zamykání. A prostornost? Stará auta jsou prostě menší. A když říkám menší, myslím opravdu menší, ve všech ohledech.

A přesto, když se podívám na ceny, zdá se všechno obrácené. Zatímco nové auto rychle klesá na hodnotě, starý křáp, který alespoň trochu jezdí, najednou cenový vývoj otáčí a jeho hodnota stoupá. Jak je to možné? Stále jsou tu okna na kličky a abyste zamkl všechny čtyři dveře, stále musíte jít a zamknout všechny čtyři dveře. Ručně. Klíčem, co nemá tlačítka a je ošklivý.

Nedávno jsem na parkovišti viděl Fiat Uno. Ten nejstarší s velkými světly vepředu. Taková škaredá krabice. Čirá skla, žádná klimatizace, motor o výkonu osmnáct oslů, ruční sytič. Přesně takový měl děda. Koupený nový v Tuzexu, brával mě v něm na výlety do Koněpruských jeskyní, jezdili jsme za město s modelářským letadýlkem, abychom zkusili, jestli už konečně létá (a abychom měli o pár hodin později v garáži co opravovat). To Uno už tu s námi není a děda také ne. A možná právě proto jsem zatoužil po tom si jedno takové ještě pořídit. Auto na cestu do dětství.

Je snad tohle ta motivace? Sháníme se po autech z dětství? Jako malí jsme toužebně vzhlíželi k plakátům, na kterých byla vyobrazena ta nejlepší auta té doby. Chtěli jsme je, snili jsme o tom, že až jednou budeme velcí, budeme takové auto mít. A dnes už jsme velcí a skutečně si ta auta můžeme pořídit. Tedy až na to, že často nemůžeme. Ceny letí vzhůru a přestávají dávat smysl. Fiat Marea, první auto, které jsem s čerstvým řidičákem pravidelněji řídil, dnes seženete za deset tisíc korun. Lepší kus možná za patnáct. Přitom to nebylo vůbec špatné auto. A Uno? Padesát, šedesát tisíc. Nebo klidně i sto tisíc. Za auto tak primitivní, že už to snad ani více nejde.

Někde má toto své opodstatnění, některá stará auta mají své kouzlo. Jinde je to však jen prapodivný vývoj trhu, který jen nafukuje bublinu. A ta časem zákonitě praskne. Ne, žádné auto nemá reálně hodnotu v řádech stovek milionů, to už jsme ve světě investic a vyšší ekonomie, to už není svět petrolheadů.

A já stále chci to dědovo Uno. Snad si ho jednou i koupím. A dost možná s ním ani nebudu jezdit, protože je to malé, hlučné a strašné. Ale stejně ho chci. Mám Uno rád.

A co vy? Jaké jsou vaše vzpomínky a vaše dětské sny? Plníte si je? Podělte se s námi v diskusi…

 


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Knightrider
12. dubna 2019, 22:09
6

Staré auto? Tak to bych fakt nechtěl. :-D
No asi takhle. Kdybych všude jezdil taxíkem za pražské ceny, stálo by mně to sotva polovinu toho, co tyhle auta. Většinu času je to s nimi spíš na jejich rituální zapálení u krajnice, jenže pak jsou tu i chvíle, kdy najednou všechno do sebe perfektně zapadá a to staré auto dokáže vytvořit takovou atmosféru, pohodu a auru výjimečnosti, o jaké se běžnému modernímu stroji ani nezdá.

reagovat
BigBen
13. dubna 2019, 09:28
2

K tomuhle nemám co říct...K Mustangu v garáži bych se chtěl taky jednou dopracovat... :-)

Knightrider
13. dubna 2019, 17:07
0

Kdybych měl vyprávět všechny ty starosti za ty roky soužití s ním, tak by tě to možná rychle přešlo. :-D
I když, právě jsem se vysoukal z Vetty. Byli jsme na komorním srazu veteránů a youngtimerů a ta atmosféra podobných akcí je super. :-)

BigBen
14. dubna 2019, 19:35
0

Řekl bych, že u MINI je to hodně podobné :-)

Knightrider
14. dubna 2019, 21:48
0

Až tak? Myslel jsem, že u moderních aut se žádný zásadní problémy neřeší.

BigBen
14. dubna 2019, 23:02
0

Myslel jsem to skoro doslova jak jsi to napsal. Taky má svoje mouchy a vlastní "rozum" takže si občas dělá co chce a méně otrlého člověka by to odradilo od nákupu :-) Na druhou stranu MINI komunita lidí je super ! Takže přesně chápu tvůj příspěvek.

Knightrider
15. dubna 2019, 21:22
0

Občas by to člověk opravdu nejradši zapálil. Mně ty 3 tisíce km ročně na Vette stojí cca 50 tisíc na servisu. A to nepočítám benzín, ani povinný ručení, čistě jen náklady na servis a opravy.

BigBen
16. dubna 2019, 08:59
0

No jo, ale když na to šlápneš, vejfuk zabublá a auto vyrazí vpřed, to je pocit k nezaplacení :-)

Knightrider
16. dubna 2019, 09:02
0

On se ten pocit k nezaplacení a lehké mrazení v podbřišku dostavuje hned po otevření vrat od garáže. :-)

BigBen
16. dubna 2019, 09:04
0

Myslíš jako ve stylu... nastartuje? nenastartuje?

Knightrider
16. dubna 2019, 12:59
0

U Corvetty ne, ale u Mustanga je i tohle součástí. :-)

Knightrider
16. dubna 2019, 13:17
0

U něj je navíc i to startování rituál. Točit startérem , napumpovat benzín do karburátoru, pak teprve startovat. To není nic ve stylu "otočit klíčem a jet." :-)

beastar
16. dubna 2019, 14:58
0

Klíček rofl. Ty si myslel zmáčknout start engine knoflík a jet že;)

Knightrider
16. dubna 2019, 19:03
0

Nebo tak. :-)
Vlastně je to podobnej rituál a já to tak dělám ve firemním Land Cruiseru. Zmáčkneš čudlík, povypínáš všechny dementní asistenty, zařadíš "D" a jedeš. :-D

beastar
18. dubna 2019, 03:33
0

Tak na tomhle se shodneme. Bohužel taková je doba. Vlastně je to ve finále míň pohodlný jak starej dobrej klíček a delší točení po ránu, sytiče a podobný věci.

Jimi
12. dubna 2019, 22:20
-1

Proč starší (stará) auta? Protože se na to dá pořád všechno v pohodě sehnat, každý schopný mechanik ti to opraví. 6-ti nebo 8-válec má své kouzlo a jízdní vlastnosti jsou pořád perfektní. Aby to dobře vypadalo, stačí pěkné široké 17-tky, snížený podvozek a je to už taky výjimečný zjev na silnici... pořád to baví.

reagovat
bitner
12. dubna 2019, 22:30
0

Kseft s nostalgii, nic jineho v tom neni. Zvlast, kdyz se budeme bavit o pleckach tipu Fiat Uno nebo Favo.
Mam radu: proste si to kupte, jestli teda mate 100 litru na pekneho Favorita a uzijte si to. Nevim uplne co si vlastne chcete uzit, ale asi je to neco vyjimecneho. Smysl to nedava.
Na druhou stranu chapu veteranisty, kteri si koupi Mustanga ze 60. let, protoze se jim libi a ne proto, ze se v tom v 18 malem rozmazli o prvni strom jak v tom Favoritu.

reagovat
krab
12. dubna 2019, 22:30
1

Protože jsou rychlejší a ve všem lepší než ta nová Honzo ... :-D
Sierra RS Cosworth porazila na Eboladromu Fiestu ST200! A máš to! Vztyčenej prsteníček, prostě tak to je, nový auta stojej za prd, tak to prostě je, smiřsestim :-D

Ve skutečnosti mám radost. Chceš UNO po dědovi, je to s tebou dobrý, jseš prostě furt typickej petrolhead, je to normální nebraň se tomu....

reagovat
Kuře
12. dubna 2019, 23:55
0

Mě zase touha po Umu přijde dost stupidní, já bych chtěl tu placatou zelenou nahoře;)

ratan groch
13. dubna 2019, 01:51
0

Krab, to porovnanie nebolo uplne fair :) Ta Fiesta rozdrvila Ferarri Testarossu.
A Cossie bola pomalsia ako Mondeo.

A cenova bublina je mozno dobra. Ked praskne tak nepadnu iba ceny Una, Favoritu a 613-ky, ale aj aut, ktore si autickari chcu kupit.

krab
13. dubna 2019, 08:39
0

Vždyť je to taky show.. to byla sranda i ten můj komentář.
A to UNO, hele tohle chceš, pokud k tomu máš generačně vztah - měl to táta, měl to děda, jezdívali jsme v tom na výlety a tehdá to bylo něco! To je prostě ta nostalgie.

A o té "bublině" to je složitější a na delší diskuzi. Trh jen tak nespadne, podle mě jsou nafouklé bubliny jen snahy některých překupníků vyšponovat ceny u nehodnotných aut a čekají jestli se někdo chytne. Většinou se ale nechytne, protože zájemci o tahle auta už dneska mají typicky dobře zmapovaný trh a vědí jaký model má jakou cenu. ( nakonec o tom byl ten Ráďův blog/článek - zlatý vrány)

ratan groch
13. dubna 2019, 11:50
0

Ja samozrejme viem, ze The Grand Tour bola pre teba iba show, uz si mi tvoj pohlad v nejakej diskusii pisal. Pekne od o teba, ze mas v piatok pozretu stvrtkovu cast :) A ze ten koniec bol silny, ked Jeremy nehral dojatie. Tam bolo vidno, ze nech je aky je, tak ma velke srdce. Zrejme od buducej sezony budu natacat iba to, co teraz pozname ako specialy a mne osobne to nevadi, lebo minutaz venovana Eboladrome a povinni hostia kedysi v Top Gear mi chybat nebudu. Dufam len, ze sa dovtedy nestane z Richarda uplny alkoholik, lebo v poslednej serii nevynechali jedinu prilezitost mu to vycitat.

Moj nazor na bublinu si cital v diskusii Radkovho clanku a podla reakcii je na tomto fore zjavne mensinovy. Tieto absurdne ponuky su uplny povrch sveta veteranov a podla mna je to fajn. Aj zla reklama je reklama a tymto tento svet zviditelnuju. Pre teba a ludi co sa vyznaju je len na zasmiatie a nijako sa vasho sveta nedotykaju. A ak na to nejaky "hejsek" naleti, tak hadam si to aj zasluzi. Ste podnikavy narod a niekto by mal tento zaujem vyuzit a poskytnut ludom, ktory chcu investovat do veteranov poradenstvo. Ak si budes uctovat 100Eur za hodinu konzultacie, tak ty budes mat z toho prijem zo znalosti, ktore uz davno mas a ked mu este aj pomozes s kupou, tak okrem dalsej provizie sa budes moct osobne zoznamit s autami, ktore ta zaujimaju, ale po ktorych by si inak nesiel.

Ako hovorili chlapci z Monty Pytons: Always look on the bright side of life

motion
12. dubna 2019, 22:37
4

Stará auta jsou nostalgie, vzpomínky, příběhy...skoro každý zná tu vůni starých aut z dětství, vůně koženky, oleje, benzínu, už samotné otevření dveří, usednutí za volant, když na Vás dýchne ta atmosféra, koutky Vám cuknou ani nevíte proč, pak tu máme startovací rituál, protože každý veterán má jiný, napumpovat benzín, sytič, poklepat třikrát na brzdu, dvakrát blinkr doleva, jeden otčenáš a startujeme...to co by Vás v běžném životě neskutečně štvalo, se stává v nedělním slunečném odpoledni krásným rituálem s nejistým koncem...

Pokud tomu propadnete ještě víc, zjistíte, že jeden je málo, začnete se v tom hrabat, renovovat, kupit náhradní díly na horší časy, trávíte čas renovací, údržbou, hledáním informací o historii auta, kvůli jednomu krásnému odpoledni, kdy si řeknete, tak jo, stojí to za to a diagnóza je jasná, ne každý tomu propadne, ale já bych neměnil.

reagovat
Inženýr
13. dubna 2019, 00:08
0

Stará auta, no jak se to vezme. Třeba já jakožto mladší ročník nevzpomínám s nostalgií na veterány, ale spíše na auta z devadesátých let. Jak dobře víme, lidé nejčastěji vzhlíží ke svým "plakátovým hrdinům" z dětství.

Já to mám tak, že nejraději nemám ani tak svoje hrdiny z devadesátek, ale spíše auta z období po roce 2000, tak do roku 2005. :) Z dnešního pohledu jsou to spíše stará auta, ale já je beru jako to nejlepší z historie automobilové produkce, pokud zvážím všechna pro a proti a zhodnotím auta jak pohledem petrolheada, tak okem běžného motoristy.

reagovat
Hippieguy
13. dubna 2019, 01:12
3

Mě stará auta baví tím, že se v nich při řízení dokážu krásně uklidnit, protože spěchat nemá cenu a většinou to ani nejde. V září jsem si pořídil Nissana z roku 1998, který byl skvělý, abych ho za měsíc vyměnil za něco o pět let staršího, co je objektivně ještě horší. A protože jsem blbec, tak to auto od té doby řídím jako "dailynu" každý den a mám ho čím dál tím víc radši.
O to víc mě pak dokáží iritovat auta nová. Vždycky když si sednu do rodičovského Karoqa, mám problém.
Ač je to auto v plné výbavě, tak mě na něm hromada věcí dost štve. Chci si nastavit topení na sklo a na nohy, ale které z těch miliard dementních tlačítek to dělá? Půl minuty na to koukám, aby mi to ve finále stejně foukalo uplně někam jinam. Jo, v tom veteránu otočím kolečkem doprava a je hotovo.
Chcete přepnout z rádia na USB? Ve veteránu mam snad 10 let starý rádio od Sony, dvakrát stlačím "SOURCE" a je to. V Karoqu se nejdříve musím dostat z navigace na hlavní obrazivku, pak se trefit přesně do toho jednoho maličkého místa na obrazovce a pak ještě dvakrát proklikávat seznam vstupů. Mám pokračovat?
Ano, moje staré auto není bez chyby, ale mám ho rád. Přesto že je to objektivně uplný krám.
Výkon: pokud v kopci podřadím na trojku, zrychlí to.
Jízdní vlastnosti: Ano, to že auto jede je jedna z jeho vlastností.
Provozní náklady: Nemůžeme se bavit o něčem jiném?
Bezpečnost: O něčem ještě jiném?
Spolehlivost: Tak všichni stárneme.
Pohodlí: Pokud namísto tvrdých podvozků preferujete houpavou jízdu a kolébání listových pržin, rádi se posadíte do plyšového pornokřesla, do kterého se propadnete asi tak 5cm. Potom ano, je pohodlné.
Smile factor: Ano, ten tu je. Možná jsem ješita, ale baví mě, že po tom lidi ohlíží a že mi dost často věnuje nějaký řidič či chodec zdvižený palec. Jednou na dokonce jedn chlap řval, že mam hezký auto.

Takže takhle bych to shrnul, vždcky když na 3. pokus nastartuju ten košík plný tvrdých plastů, smradu a koroze, abych následně bojoval s řízením bez posilovače, našel v generátoru náhodných čísel ten správná kvalt a mohl si na klidném úseku zapálit cigáro, pustit so Creedence a mít všechno "fpíči", tak to mě opravdu baví.

reagovat
beastar
13. dubna 2019, 03:39
10

Tak v prvé řadě je těžké specifikovat co je staré. Staré a "staré" pro někoho je staré auto ojetá tři roky stará oktávka. Pro jiného je to Škoda Popular To co tam Honza popisuje je sice hezké. Jakože nižší výkony a slabé motory. Taky o tunu nižší váha, mnohdy. Daleko lepší odezva na plyn a tak dále. To ostatní je vývoj techniky. Je to asi stejné jako si dneska klepat na čelo jak jsme proboha mohli kupovat za 20,000,- PC typu 486 bez zvukovky a pořádnýho systému. Když dneska koupim i7 ve vůni za 12,000,-. Prostě jenom bláboly bez návaznosti na skutečný vývoj světa kolem.

Jinak samozřejmě nikomu neberu to, že je pro něj svatej grál mít pokud možno co nejnovější auto. Nebo točit nějaký leasingy. Sám nejsem nějakej milovník Š120 a aut co nedej bože vypadají jako dostavník s motorem. Na druhou stranu auto s osmdesátek a devadésatek někde do roku 2005 můžu. Považuju je za dostatečně výkoná i pohodlná v rámci toho co já mám rád. Jako malý sem zažil třeba moskviče, nebo stovku. A fakt to nejsou auta který bych chtěl řídit, nebo dokonce vlastnit dneska!

Ideál je na práci a denní ježdění mít co nejnovější auto. Proto taky máme většinou služební potažmo pracovní vozy. Každý dle svého zařazení:)) Pak jsou tady soukromý jízdy a zábava. A tam je tolik krásného, že fakt není nutný mít NOVÉ auto. Moderní možná, ale nové? Proč?

Viz... auto z roku 1998 xenony, klima, vše ovládané elektricky. 284 poníků. Jestli je to dost nechám na každém! Já to třeba považuji za docela pohodový, přátelský auto. Přestože už to má turbo a tak dále. Tak proč bych si za ty necelý tři kila měl jít raději pro nějakej hnusnej ušmudlanej šrot typu skladová P208 v bílý na plechu s luxem pod kapotou.

Důvody jsou asi snad jen dva záruka a to že to něco málo vydrží bez velkých poruch a opravý mi to autorizák. Ale jako jezdit s tim s radostí to dost těžko.

reagovat
Pólin
15. dubna 2019, 06:17
0

Jak je to u téhle káry s kvalitou? Neuvěřitelně se mi líbí...stejně jako biturba z 70s a 80s, ale ty báchorky ohledně nekvality a nefungujícího všeho jsou docela hororové a hlavně jsem zatím nenašel ani žádného majitele, který by se při otázce na kvalitu jen blahosklonně neusmíval:D

Bavoraczech
15. dubna 2019, 09:22
0

Amen. Naprosto souhlasím. Každý si pod pojmem "staré auto" představí něco jiného. Taková Š1203 byla už jako nová údajně hrozný krám a dneska jsou za ni lidi ochotni utratit docela dost peněz. Pro každého má staré auto jinou hodnotu. Pro toho, kdo má auto jen jako spotřební zboží nemá třeba auto starší 5 let hodnotu žádnou. Pro někoho může mít ta 105 nostalgickou hodnotu, kdy vzpomíná jak s rodiči jeli na dovolenou do Chorvatska. pro autíčkáře mají hodnotu jen auta, která byla nějak zajímavá. Sportovní modely běžných verzí aut nebo neobvyklé modely. Třeba takové Uno Turbo nebo Clio Sport. I staré Maserati nebo Ferrari jsou v obecném měřítku hrozné krámy, ale ta atmosféra za volantem. Musí to v člověku vyvolat určitý pocit vyjímečnosti, když sedí tam, kde mohli před 30 lety sedávat jen ti nejbohatší. A na obyčejnýho Megana si za 20 let zřejmě nikdo nevzpomene, ale určitě se najde pár nadšenců, co budou srazovat se svýma RSkama :-).

Bavoraczech
15. dubna 2019, 09:24
0

Ještě doplním: " Na daily tohle ale nechceš".

beastar
15. dubna 2019, 13:04
0

Jasné no tam kde je u nového auta záruka u starších nastupuje nostalgie. Výkon střídá hmotnost. A infotaiment audio Bose. Spoustě lidí stačí ty pocity.

Polin: Jak se to vezme. V porovnání s dobovou konkurencí je to vážně docela krám. Taky záleží co a kde koupíš. Každopádně jako hobby auto to zase takovej průser není. Prostě jsou jen obyčejný vzhledem atd. Tomu odpovídá i pořizovačka. Myslim že jsou na tom podobně jako čtyřválcovy Porsche. Nebo kdysi 914. Teď nemyslím spolehlivost. Je to taková italská klasika. Nemyslím si, že by to nějaká pohroma. Jsou auta s nájezdy 400 000 a nějak to musela najet. Spíš se špatně shání spoustu věcí. Chce to odborný servisní zásahy. Já na to s bidou znám 2 lidi v celý rep. A asi na daily už to fakt není:)

St
Stal123
13. dubna 2019, 09:49
0

Souhlas s clankem. Za me je to presne o tom pořídit si auto o kterem jsem snil jako kluk. Byť nová auta jsou o dost lepší tak ten pocit toho kdyz ridim Probe mi to nedá :)

reagovat
ickxs
13. dubna 2019, 11:11
0

Deda ma jedno cervene tridver Uno v garazi a uz s nim asi nikdy nepojede vzhledem ke zdravotnimu stavu. Budu resit co s nim, kdybys chtel vic info, dej vedet ;)

reagovat
Vojta
14. dubna 2019, 13:40
4

Když si srovnám nové auto, na které bych měl a třicet let staré auto za stejnou částku (včetně servisu atd.) tak prostě to staré auto vychází líp ať to hodnotím jakkoliv. Se svými přijmi a aktuální finanční situací bych si neospravedlnil nic dražšího, než cca 250kkč a co nového si za to koupím? Dachnu? Fakt super :D I když budu lovit mezi cca pětiletými auty, mnoho zajímavého nenajdu. Trojková ovečka z áček bude furt horší než auta z 80´s a 90´s která si za ty prachy můžu dovolit. A výbava? Opravdu jsme se někam posunuli? Vždyť jakejkoliv integrovanej infotainment je za dva roky prehistorická vykopávka, kterou předčí kdejakej mobil, tempomat, automatická klima, elektrická okna, centrál s dálkovým ovládáním, dešťový senzor, xenony, výhřev sedaček, paměti sedaček, elektronicky stavitelný podvozek... to všechno mají už auta třicet roků starý! Tak kde sakra je ten posun? Že dneska maj auta v palubce fejsbuk, odemykaj se samy a brzděj i když to já nechci? No fakt super... fakt je o co stát :D

reagovat
GanGreen
15. dubna 2019, 01:07
0

Skvěle napsáno.

Bavoraczech
15. dubna 2019, 09:35
0

Posun tam je. Bohužel ale spíš u aut s o něco vyšší cenou, řekněme 400tis+. U těch do 400tis je většina výbava zhruba podobná jako v některých těch 90s, o kterých se zřejmě bavíš. Rozdíl je v tom, že ta auta v 90s, která zmiňuješ jako nová určitě nestála 400tis, ale spíš tak troj až X násobek. A za melounka už máš dneska hezky vybavený autíčko.
Samozřejmě máš pravdu, že s novým autem jezdíš kvůli záruce do autorizáku, kde je všechno dražší. Taky dílů z druhovýroby ještě není tolik a jsou dražší. Zlom přijde ve chvíli, kdy už aktuální generace vozu není ve výrobě. Cca po 7-8 letech od uvedení na trh poklesne cena dílů na přijatelnou úroveň. U aut stáří 15+ už pak až na některé specialitky stojí díly pakatel. Jenže někdy taky nastane okamžik, kdy začnou být díly těžko sehnatelné.

krab
15. dubna 2019, 09:52
1

To je dobrá debata. Co pozoruju hodně na sobě je jedna zvláštní věc. Když mi bylo 20 a jeden známej kamaráda přivezl k nám do malýho města tehdy prakticky novou E39 M5 a svezl ho, měl na trenkách hnědej proužek, vyvalený voči a mluvil o tom svezení ve 400 k monstru ještě tejden potom... a já mu to svezení hrozně záviděl :) A dneska?

Prostě na mě ten bavorák takovej dojem prostě už neudělá (M5 třeba) , přesto že má ještě o bambilion koní víc, má výbavu jak kosmická loď enterprise, ale chybí mi tam nějaký to zajiskření, důvod proč bych se jako malej kluk nesmírně těšil že se svezu a nemohl jsem dospat... Možná už jsem se nějak rozmazlil nebo co...

Ale když mám slíbený, že mě třeba nějakej známej nebo čtenář nebo tak sveze v nějakým starším sporťáku fakt se na to třesu jako malej pejsek na granulku. Sám nechápu pořádně čím to je, že mě až na naprostý výjimky nová auta nevzrušujou tak, jak by to logicky asi mělo být.

beastar
15. dubna 2019, 13:17
2

Mimochodem s M5e39 mám podobnou story. Kdysi sem svezl kámoše ale asi celkem 5 km. Rovinka, pár zatáček do kopce a zpět. Jak jsme začali jet přes 140. Opakoval to jede, to jede.

Rozbuškou všeho byly jeho poznámky že stejně vole to pojede jako fšecko co už zná. Takovej sedan. Nejvíc co znal byl ale objektivně Golf 1.6i. Byl z toho svezení taky nadšenej, že hned za půl roku si musel koupit alespoň vlastní bávo. A tu m5 chtěl snad ještě 5 let potom.

Nevím čím to je. To málo co dnes dokáže. Přitom výkony jsou. Vypadá to hustokrutopřísně. O každým druhým autě čteme agresivní, sportovní vzhled atp. A jako co otáčí hlavy? Nějaký hovadiny typu AM Db, 911 RS, možná i8... Obyčejné HH jsou sice fajn výkon jak sviň. Jenže holku na to nesbalíš a kluka taky asi svezenim úplně nenadchneš. A nový bavoráky nad kterejma tady půlka redakce obřadně onanuje. Páč je to vole čtyřlitr s koněma pyčo. Tak to je přesná ukázka sterility. Sterilní nový překoňovaný auto bez nápadů. Do okolí křičí....huuu čum měl sem trojku na bafce. A zážitek zpoza volantu je tak poloviční.

Nakonec je jedno co to má za výbavu a tak. Měla by kolem toho být nějaká legenda a emoce. To je třeba důvod proč se mi líbí Leon Cupra. To auto si vysloužilo samo renomé. Bez berliček. Bez oslavnych článku...

ToMyx
15. dubna 2019, 14:15
0

Krab: Ano, může to být tím, žes měl možnost vyzkoušet hodně různých aut a především jich máš pár doma. Zkušenosti přibývají a hlava si zvyká :-)

Mně E39 M5 přijde charakterem nádherně živočišná, ale i trochu nebezpečná, pokud se zatahá za ocas :-)
Dnešní nejen M, ale i běžná konfekce k ovládání nevyžadují nějaké extrémní zapojení řidiče, téměř žádné umění nebo řidičský cit.
Vše je jednoduché a na dotek a polovina aut dnes působí, jako by byly recyklát sama sebe. Pokud si mám auta vážit, nemít ho jako konzumní přepravní kapsli, musím k němu chovat z nějakého důvodu respekt. Pokud mi má dělat radost, pořebuju se spolehnout, že to bude spolehlivý rohlíkovač. Nemusí to být nabušený sporťák s 300+ koní, musí ale dělat to co chci já, reagovat nadšeně na povely a nejlépe i klamat tělem (v tom E39/ E46 M také hezky mátla). Třeba taková Alfa 166 s Bussem, to auto není ani nijak moc rychlé, ale ten chraplavý zvuk, reakce na plyn, super podvozek a posez za volantem.. Má prostě chrakter na rozdávání. A takových podobných překvapení je mnoho a někdy z babku nebo dvě :-)

Nechci říct, že vše staré je super a vše nové je nuda. Spíše, že v dřívějších dobách se auta vyráběla podle jiných limitů s jinými náklady a jinými cíly. Proto nám i dnes některé z nich pomáhají pocítit svobodu pohybu :-)

Bíst: Leon Cupra? Já stále nechápu, že vůbec takový balíček emocí v dnešní době někdo vyrobí a ještě v kombajnu proboha. Paráda!!! Jede to teda jako píchlá svině, jen bych si asi dokázal spíš představit a milejší by mi byl manuál, ale né úplně nutně. Na DSG mi vadí jak to prdí, když to řadí nahoru pod plynem. Až to bude za 5 let stát 400 a bude všude plno dílů, to oturbený auto se nebudu bát pořídit :-)


-
Komentář upraven 15. 4. 2019, 14:22:50

krab
15. dubna 2019, 14:41
0

Já vim a já jsem za to moc rád, za možnosti si vyzkoušet různá auta. Ale právě už mě to víckrát napadlo. Že si říkám, proč jsem si vlastně ještě nikdy v životě nekoupil auto zbrusu nový. Dřív to mělo naprosto jasnej důvod - nebyly prachy. Dneska sice to je do velký míry pořád ten důvod, ale už bych si býval byl relativně zajímavý nový auto koupit i mohl. A stejně - srdce je u těch starších.

S tím řízením nové vs. staré je to kolikrát fakt překvapení. Ale zatím u těch sporťáků, který jsem měl možnost zkusit starší typ a novější, tak přeci jenom ač bylo dost důvodů proč chtít to nový, bavilo mě víc řídit to starý. Třeba zrovna u Giulie QV jsem měl prostě pocit, že jí ovládám až příliš snadno ( teda vyjma dnu kdy napadlo hafo sněhu, ale i tam se nakonec řídila míň záludně než jsem čekal). Zkrátka stejně i na režim Race ( všechno off) na kterej jsem jezdil nejradši jsem měl pocit, že auto mi nějak pomáhá. Když si vzpomenu o kolik víc respektu a takovýho nějakýho řidičskýho citu jsem hledal, když jsem řídil podobně výkonný BMW M6 V10 těch pár dní, to byl rozdíl. I když nutno říct, že zrovna při "nesmyslným" porovnání těchhle dvou zrovna by Giulie vyhrála, snad až tedy na zvuk motoru, ten prostě desetiválec BMW jen tak něco nepředčí.

A asi jsem se zkazil "lotusem" , protože teď mě nebaví tolik řídit nic co nemá pod tunu hmotnosti a malý volant bez posilovače. Zkrátka syndrom jako z Caterhamu. Pak už je jedině lákavá Alfa 4C a nebo přímo Ariel Atom či BAC Mono :)

ToMyx
15. dubna 2019, 15:45
0

To máš za to Krabe, nemáš mít doma auto na každý den! :-D
Samozřejmě si dělám srandu, ale obávám se, že nejsem daleko od pravdy. Už jen tvé daily dává laťku proklatě vysoko, i když je spíše luxusní gt. A ty dvě další holky, o tom se nemá cenu bavit. Eliška je motokára kde cítíš vše a od catu jí dělí pár kg. A Sally? Je to Porsche! Rozložení hmotnosti, jiný způsob řízení než ostatní auta, překrásný zvuk motoru... pořád se ještě divíš, že už tě moderní nakoňované playstationy neuchvátí? :-)
-
Komentář upraven 15. 4. 2019, 15:46:18

beastar
16. dubna 2019, 02:36
0

Tomyx: To je právě snad jediný co mě dneska fascinuje skutečně. Vyrobí auto který skvěle dojede do krámu a pro děti. A potom z toho kombíka řezanýho designem jak kdyby to kreslil nějakej automat vymáčkneš na okruhu nesmyslný výkony. Což třeba jako Audi umí taky, ale za naprosto fatálně jiný peníze a jiný celkově jiný náklady na provoz. A jako samozřejmě DSG je asi pro využítí víc fun spíše na obtíž. Mě na něm vadí takový to cinknutí když tomu dáš hodně napít. Je to setina ale sere mě to jak tam je to vakuum.

Jinak ono popravdě každej z nás tady co sme v tomhle vlákně napsali. Tak máme vlastně úplně jinou představu pro Kraba je to něco super lehkej sporťáček s neslušným výkonem od výrobce kterej tady neni úplně tradiční. Tomyx je podle mě někde na hraně tuningu a cestovnějších aut typu Lexus IS F SPORT B.Line S.E. A já no já budu spíš někde u Audi R8 třeba případně Panamery a podobnejch věcí. Přesto z toho cejtim, že se chápeme. To co je objektivně prostě nový auto neznamená už dneska dávno lepší. A líbí se mi poznámka o těch recyklátech. To čemu se dneska říká kvalitní plasty a prvotřídní kůže (až na věci jako Bentley a tak podobně) to by tě před 20 lety leda tak rozesmálo. Hlavně že infotaiment displej bude za chvíly přes celou palubku.

Další věc která mě fakt nebaví jsou tyhle módy pro kreténky. RACE, SPORT a tak podobně. Sorry kdo to potřebujete, ale přijde mi to ujetý. Ježdění v autě není NFS. Teda do nedávna nebylo. A jak řikám nejsem staromilec. Zase třeba dobrou hudbu na dobrý aparatuře si poslechnu rád. Tempomat a podobný věci používám....

ToMyx
16. dubna 2019, 11:18
0

Bíste: 100% souhlas! Máš frňák na odhady lidí mohl bys to zase jednou rozjet v blogu ;-)

Mně Autíčkář paradoxně otevřel oči ohledně převodovek. Dříve jsem pro srandu nebo u čehokoli silnějšího uctíval jedině manuál. Poté, co jsem pár těch automatů/robotů/dsg/cvt/hydro nevímco vyzkoušel, musím uznat, že to není tak jednoduché. Téměř neexistuje univerzální pravda, je to jen o situaci a náladě řidiče. V rodinné káře si ten automat najednou představit dokážu (nejlépe hydrodyn.měnič). Pak třeba kategorie supersportů, kde chápu, že při srandě je nutné mít 99% času obě pracky na volantu. Ale pak jsou tu auta, které jsou silné, rychlé, ale zvládají toho víc najednou ... gtčka, tam už nejsem vyhraněný.
Ale proč to tu píšu?
Chci navázat na "módy pro kreténky". Je mi jasné, že je to nabízeno, protože to rozevře procentuelní nůžky nakupujících. Ale naopak by mi přišlo logičtější, kdyby ty opravdu sportovní káry měly na čudlíku volitelný pouze comfort mód. Ten race+ je tam přece z fabriky, přirozenost, důvod, proč tyhle auta začaly vznikat nebo ne? A jó vlastně, dneska je to o prezentaci a hromadě keců, místo chlapských činů :-D

beastar
16. dubna 2019, 13:16
1

Přesně pro mě za mě ať je tam těch módu třeba 10. Ale comfort, sport, sport+, race... To mi přijde jak volba obtížnosti na playstationu. Případně to chápu u káry jako dělá McLaren, Lambo, Horacio atd. Tam je jasný že ten základ právě třeba do města nebude úplně.

Jinak lidi tady odhadneš hůř. Nicméně občas se trefim. Když je to někdo kdo tady funguje normálně. Třeba evlo se tady projevuje jako retardovanej, provokáterakej narkoman se syndromem adhd a pocitem méněcennosti. V reálu nevěřím, že je to takovej magor. :)) A tak dále.

ToMyx
16. dubna 2019, 14:29
0

Bíste, ty seš pirát! Chtěl jsem ti pochválit poslední super blog, ale Tvoje Evloodpověď mi vyrvala klávesnici z ruky!!! :-D

beastar
16. dubna 2019, 15:03
0

A tak já ho nechci urážet nebo tak. Chodí sem komentovat občas na fóru fóruje víc. Někdy má dobrej postřeh. Ale působí jako že je nemocen na duši. A potřebuje někde ventilovat... V reálu věřím že třeba autům rozumí a přišel by mi jinak. Já v reálu říkám to stejný co tady. Takže mám haldu kamarádů a legie nepřátel:D

ToMyx
16. dubna 2019, 16:55
0

Však já Tě dobře chápu. Ty napíšeš to na co jiní se stydí myslet :-) A je to tak dobře. Teď si jdu ještě jednou pročíst ten poslední blog s Rendlem s useklou zádí...

beastar
16. dubna 2019, 17:12
0

No o tom hnusným keplu na konci chystám nějakej samostatnej text. Stojí to dneska už opravdu málo a je to celkem pěkná alternativa k těm dražším HH. Je to na okresce rozhodně slabší jak Focus, určitě poruchovější jak Golf a méně chtěný jak olítaný okyny f eresu. Jenže má to svůj genius loci. Docela dobře se to řídí i s těma sportisch sedačkama. A jak z toho vybrakuješ plasty a píčovinky je to docela schopnej werk i na nějaký to blbnutí.

krab
16. dubna 2019, 21:58
0

Koukám, tady se rozjela diskuze. Mustangy, starý auta, nový auta... no já to dneska nestíhal sledovat. Ale stihnul jsem jeden suprovej pokec a zase jedno porovnáníčko starýho a novýho auta. Chudinky automobiky..."dají" mě novou drahou káru plnou tlačítek a kdoví čeho ještě a já jim pak řeknu, jo vážení, běžte se svézt tím co jste se dělali před patnácti lety a uvidíte...

Na rendla RS se těším, to Beaste sepiš to bude bezva!

Bavoraczech
17. dubna 2019, 06:36
0

Automobilky to s módama a sportovníma vzhledama vymysleli velmi dobře. Ono totiž dnešním lidem, kteří pařili na playstationech NFS Underground a hltali původní Fast&Furious je dneska 30-35 let a na ně je to zacíleno. Doba se mění a požadavky taky.
Je klidně možný, že přijde brzy někdo s cool novinkou, kdy si budeš moct udělat selfie za jízdy kamerou na zrcátku a jediným tlačítkem jipoustovat na instáč...

krab
17. dubna 2019, 07:44
1

To je jasný, že je to vymyšlený chytře. Nakonec hodně lidí co znám mi i tvrdí, že už si ani auto bez různých výbavových prvků / asistentů nedovedou představit. A tak mají tyhle klikací věci, barvičky, neonky, podsvícení země, když otevřeš dveře a různý takový vyfikundace. Bohužel se nedá říct, že by vývoj v oblasti mechaniky řízení, ovládání motoru, přilnavosti, brzd atd. zaznamenal v posledních 15 letech nějakou cestu kupředu. Občas je to i tak, že se to nové řídí objektivně hůř než starší model stejného auta. A někdy dejme tomu je to nové objektivně lepší, ale subjektivně pro člověka autíčkáře nenabídne tolik intenzivní zážitek z řízení a tak ho zklame. A to se děje často právě mě.... Zkrátka snahy udělat auta obecně jednodušší na ovládání je v mých očích kontraproduktivní, protože ta jednoduchost sebere autu kolikrát to, co v něm hledám. Pak se vážně děje to, že s vážnou tváří tvrdím o mnoha starších autech, že pokud jsou v perfektním technickým stavu s moderními pneumatikami, tak prostě jedou líp a zajímavěji než ty jejich nové ekvivalenty.

beastar
17. dubna 2019, 12:38
0

Já jsem včera sednul. V návaznosti na to co si tady brbláme sem koukal kolik sraček mám v autě. Aby to budilo právě tenhle high tech future super style. A k čemu sem došel? 70% věcí nepoužívám. Buď nechci nebo nemusim.

Co mám fakt rád tak je tempomat, klima a multivolant a highdef audio. Takže věci co mají i auta 20 let starý. Mirrorlink, hlasovy povely, xy assist, tv , režimy atd mě akorát serou. Takže asi sem už na to trošku starší:D

krab
17. dubna 2019, 13:49
1

Jak řikáš ... zrovna konkrétně co jsme včera dělali jako vtipný srovnání .. 15 let starý Mini má audio harman kardon, ovládání na volantu, klimatizaci , prostě v zásadě veškerou příjemnou výbavu co bys využil. A pak to fungl nový, který má spousta věcí navíc, ty teprv budu prozkoumávat, ale v zásadě na nic nepotřebuju. Ale co to nový nemá je charakterní motor s kompresorem, perfektní odezvu na plyn, přeci jen přirozenější řízení a příjemně nízké těžiště celýho auta. Možná je to nový rychlejší, pocitově však ne... takže jakoby on ten pokrok nějaký sice je, ale ne vždycky pro řidiče puristu je to tím správným směrem.

beastar
17. dubna 2019, 14:06
0

Přesně tak. Navíc já vlastně ani purista nejsem. V podstatě mi věci jako posilovač řízení a takový ty vychytávky jako střecha nevadí. Jen prostě nejsem rád když mi auto hlásí věci který vidim. Nemám rád když se za mě pokouší řídit. A ta prapodivná odezva plynovýho pedálu a debilně nedávkovatelný brzdy mě taky štvou. A to že je to všechno hrouda... Jak píše Skipper v blogu fakt trefně je taky pravda. Prostě vemeš hroudu vytesáš šestiuhelník a světla narveš assistenty a multimédia a tradá.

Jako já tam ty věci mám zbytečně protože buď to vypínám, nebo ignoruju. Nejvíc se bojim doby kdy to nepůjde ..ani jedno. Třeba co mě taky hodně sere jak ti automat koriguje kdy máš řadit i když pádluješ. To bych urval volant a zapálil to na místě.

ToMyx
17. dubna 2019, 14:21
0

Beast: Na hnusnej kepl se těším! Po 7 měsících půstu mám auto konečně na chvíli doma. Zase je ze mě puboš :-) Za cca týden půjde zase zpět kvůli dodělávkám, ale musel jsem si pro ní dojet a svět je zase trochu lepší místo...a takhle na mě působí i jen trochu agilnější auta z devadesítek.

Koukám, že vztah k novodobým asistentům máme stejný. Největší paradox je, že chválím auto, kde jde startstop vypnout jednoduše tlačítkem!! Místo, abych se ptal, proč není možnost vypnout ho napořád... A purista? Já jsem jen nadšenec co má rád svobodu pohybu a chce jí využít alespoň jednou týdně :-)

Krab: Mám takový pocit, že v tom ty mladší generace (15--25) nejsou úplně samy. Od malička mají pro řešení jakékoli situace o 13 možností více než jsme měli my. Dneska je to vše o konzumu díky vyššímu standardu, ve kterém žijeme. Bohužel s tím jdou ruku v ruce i věci, které se nelíbí nám.... F1 co nemá koule, čím dál tlustší kastle, upozaďování umění řídit auto před býti řízen autem a vše cos uvedl. Jdeme dál a jednou si budeme v domově důchodců pouštět na mobilu zvuky dvanácti, osmi, šesti a čtvřválců a budeme se plácat po zádech jak to byly fajn časy, když se ještě smělo blbnout aspoň na okruhu a nestálo to majlant :-D



-
Komentář upraven 17. 4. 2019, 14:26:17
-
Komentář upraven 17. 4. 2019, 14:31:05

krab
17. dubna 2019, 14:34
0

No je fakt, že když jsem dělal to srovnání Miníků tak jsem se prostě za volantem toho starýho new Mini bavil až výrazně víc. Až mě to zamrzelo, protože ani to nový auto není špatný. Hodně to ale vypovídá o tom co píšeš. Mladší generace spoustu věcí vídí jinak, což tak bylo vždycky. Na druhou stranu ten kluk s Miníkem je mladej a má ho rád a novej by si asi nekoupil i kdyby na něj měl. Je to teda různý, pravděpodobně je v menšině. On je taky ten svět automobilů hodně ovlivněnej vnějšími vlivy, obecně politikou, která možná povede k ekonomickejm problémům, ale tam směřovat nechci.

Nakonec sranda je, že kdybych vlastně chtěl nějak vtipně porovnat tvojí Primeru GTi s jejím novým ekvivalentem, ani nevím jaký auto od Nissanu bychom si šli půjčit... Nic ani náznakem podobnýho tomu tvýmu už ta firma dávno nevyrábí. Asi Qashqai 1.3 DIG-T 160 koní? Nebo Juke? Nebo Joke? .... Prostě třeba tady v tomhle segmentu ( sportovní verze sedanu střední třídy) se to mění natolik, že už se ten segment skoro ani nedělá...

Bavoraczech
17. dubna 2019, 14:54
0

Sedany dneska nejsou moc v módě, pokud nejsou od německé trojky.
Dneska jsou za nejsportovnější modely označované různé ty Žuky a Atecy. Holt trh si to tak žádá a lidi to kupují. Je důležité, že to vypadá "sportovně" a dynamicky. A jak říká jeden místní majitel servisu... jízdní vlastnosti a komfort už dneska nikoho nezajímají. Většina lidí řeší spotřebu, lacinej servis a design.

beastar
17. dubna 2019, 14:56
0

Tak jasně, že jsou to velký změny v názorech. Zase na druhou stranu nevím jak u vás. Ale já když se bavím s tátou kterej fakt ještě reálně ve firmě řídil všechny ty moskviče, stovky, stopětky a tajně snil o Renaultu z Tuzexu. Taky vidim jak se zase proměnil ten náš svět. A fakt to neni jenom o nějaký revoluci v 89 roce. Dneska za 25 let technologie udělali takový skok jako předtím za 300. Však ještě před dvěma lidskými generacemi byla velká revoluce telegraf a puška zadovka a pomalu se opouštělo od lineární taktiky abychom se dneska pozabíjeli v klidu zmáčknutím tlačítka.

A auta jen kopírují trendy a tak trochu tu dobu. Něco je nadčasové, něco retro. Jo to mě nevadí. Spíš jsou problém dneska ty politický věci který to samozřejmě ovlivňují velmi přímo a nevybíravě. O tom mimochodem psal velmi trefně Červenka na Garáži. Z výroby aut se stává nekonkurenční, hlídané a regulované prostředí. Přání zákazníka se upozaďuje. A my jsme holt ta generace, kde se naopak cílilo na zákazníka potažmo na řidiče. Viz. starší BMW a tak dále.

ToMyx
17. dubna 2019, 15:44
0

Krabe, politika a nebude to lepší, spíš naopak, bohužel.
Ta moje plechovka má jen ekologický motor (opravdu), je tam ekvivalent vtecu, aby to v nízkých otáčkách méně žralo a zajisté produkovalo nízké emise. Tenhle motor si JPN trh chtěl nechat pro sebe, ty motory byly kombinované s automatem (cvt). Počkej až se svezeš, pak ten nový ekvivalent určitě vymyslíš, ale budeš muset asi k jiné značce :-)

Beastare, díky, že zmiňuješ tu dobrou stránku pokroku. Soustředil jsem se na to co mě štve, že jsem zapomněl na hlavní přínos. Když čtu podobné hororové vize, většinou spojené s eko/elektro, říkám si, jestli nejsem v katastrofickém filmu, který brzy skončí.

krab
17. dubna 2019, 16:07
0

No, moc se těšim :) Je fakt, že to mám tím pádem v Elise taky hodně ekologickej motor. V nízkejch otáčkách žere minimum, jede přiměřeně a když se to přepne v šesti na ten ostrý profil je z něj závoďák. To tě taky teda taky pak musím kousek svézt :) Budeš to chtít taky...

No, právě jaká novodobá konkurence by přicházela do úvahy ... včera při porovnávání miníků ( ne pindíků :-D) jsme si tak říkali, že vlastně možná ekvivalentem k starýmu Cooper S JCW s kompresorem bude charakterově možná Toyota Yaris GRMN, ale tu už bohužel Toyota myslím "půjčovací" nemá. To podle všech co v tom jeli bylo sakra dobrý auto... sakra škoda, že ho tolik limitovali, věřím, že za rozumnější cenu by to koupilo víc než jen pár kluků a holek co mají rádi auta i v Evropě.

A jasně.... co si budem povídat. Pokrok je. Třeba v březnu, když jsem jel novou litrovou Oktávkou do Stuttgartu a zpět ... ekvivalent před 20 lety by byla Octavia 1.6. Ta měla 100 koní , dneska ta nová má 115 koní. Ale jakoby kdybychom srovnali pohodlí uvnitř, hlučnost, takovou tu "snesitelnost" jet v tom půl dne v kuse po dálnici tachometrovou 150 tkou, tak bychom viděli, že to je dramatickej skok kupředu co se týká pohodlí pro posádku. Kdybych takhle porovnával Passaty, modely 20 let od sebe, tak asi řekneme to samý. Když bychom se svezli v BMW 328i ročníku 99 ( 20 let staré) a funglovkou 328i tak už bychom možná začaly vnímat nějaká lehká negativa u tý nový varianty, ale pořád bychom museli uznat, že to nové je v lecčems zase o dost dál. Ale neměla by šestiválec :)
Zajímavý už by bylo porovnání nový sedmy s modelem E38, asi tady už bych měl hodně tendence se rozněžnit nad tím, jak je ta E38 nadčasově dokonalá... ale to je tím, že já mám přesně tyhle věci rád, tahle auta jsou pro mě skvělá.

U těch sporťáků i hot hatchů je to ale tak, že často vážně intenzivnější zážitek, lepší zapojení do procesu řízení, z těch důvodů jak jsme nahoře popsali přijde u těch starších.

Blbý je, že pokud by se vize vývoje naplnily, tak vlastně za 15 let budu fakt vzpomínat na to, jak jsem jezdil s "analogovým" řidičským Mini Cooperem z roku 2019, kde se všechny asistenty daly vypnout a auto mělo i mód manuálního řazení a nemělo ještě inteligentního autopilota anebo já nevím co všechno nakonec asi přijde...

ToMyx
17. dubna 2019, 16:42
0

Krabe, netěš se. Limity jsou stále stejně dané, takže to zase taková raketa není. Ze mě mluví jen slepé nadšení :-)
Na Elišku se moc těším, alespoň nasednout bych rád. A chtít bych chtěl už teď, o tom nemá cenu se bavit!
Budoucnost hold začne vyšším zdaněním našich miláčků a bude pokračovat....to se ještě budeme divit..

Bavoraczech
18. dubna 2019, 06:24
0

Krabe, k tý Oktávce je to spíš o tom, že ta jedničkovábyla z pohledu komfortu vážně ale vážně dost špatná. Ta nová už se nechá, i když se najdou pohodlnější auta.
Po stránce hlučnosti ušly ty auta opravdu za 20 let celkem intenzivním vývojem, takže běžné auto střední třídy dnes hlučností odpovídá 20 leté prémiovce (mimo S Klasse a 7er s dvojitým prosklením) .
A musím ještě říct, že někdy mezi leti 2002 - 2012 byla v autoprůmyslu z mého pohledu vidět taková vlna šetření, downslizing, laciné interiéry, tenké plechy, nuda. Myslím ale, že za posledních pár let ten trh zase o něco ožil. Třeba Miata ND se odtučnila a vypadá vážně dobře, přišlo BRZ a celkově se všemi těmi technologiemi a odtažitými auty přišlo plno zajímavých novinek a retro-aut. A ona i ta nová M5 je zřejmě objektivně lepší než byla E60/F10...

Toffbilen
16. dubna 2019, 18:45
2

Hei, .. stará technika je úžasný relax a pasia, osobnostna i osobná nostalgia. To to krása, bez pxcovin v interiéry, čistá mechanika, zvuk a emócie...
???????? Moje dva losi Made in Sweden ...

reagovat
Bavoraczech
17. dubna 2019, 11:10
0

Ve mně tedy Vulva vyvolávají hlavně pocit klidu a pohody a nějak moc z nich necítím tu autíčkářskou vášeň. Ale tak třeba jsem tupej já :-).

Toffbilen
17. dubna 2019, 13:54
0

Máš recht, Volvo je o pohodlí a relaxe, ale v minulosti urobili i pár lupovin, ..a jednou takou je aj C70 T5, ta v saffron metallic... Model 1998, úprava na 280PS, 1400kg, euro2 ...bez brzdy v Pc, ..najviac som letel 260km/h ..A7 v D., ver mi, .. čistá emócia a uuusmev na perách ...

gramo
17. dubna 2019, 11:07
1

Mě se naopak klíčky od starých aut líbí mnohem víc, právě proto, že je to jen jednoduchý a leckdy i elegantní klíček, na kterém není nějaká neforemná plastová bambule s tlačítky.

reagovat
ToMyx
17. dubna 2019, 14:37
0

Ale to pak jsou klíče jen na startování auta a ne na machrování v café, nová doba :-D

beastar
17. dubna 2019, 14:48
1

Když je na tom klíči koník je to i na café v pohodě. A jedno jestli ve žlutým políčku nebo ten v tom erbu s parůžkama okolo:)

Irwinek
18. dubna 2019, 08:43
0

Starý auto se těší na mne a já na něj, novýmu autu neskutečně lezu na nervy... - chci řadit jindy než mi ukáže display, neustále zapomínám vypínat různý kraviny jako airbag spolujezdce, když na sedačku hodím notebook, nechci brzdit , když ono jo, když si nezapnu pás po rozjezdu, tak než dojedu k 50 m vzdálené závoře tak 3 x změní varovný tón, imrvere se mu nelíbí tlak v pneumatikách,...

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Century 1974 1974
Buick Century 1974

1974 rok výroby
222 koní výkon
6 000 ccm objem

Chrysler Cordoba  1978
Chrysler Cordoba

1978 rok výroby
200 koní výkon
6 551 ccm objem

Cadillac Escalade ESV modelový rok 2016 2015
Cadillac Escalade ESV modelový rok 2016

2015 rok výroby
426 koní výkon
6 227 ccm objem

Mini Cooper S  2014
Mini Cooper S

2014 rok výroby
198 koní výkon
1 998 ccm objem

Cadillac Fleetwood Brougham 1981
Cadillac Fleetwood Brougham

1981 rok výroby
140 koní výkon
6 000 ccm objem