načítám data...

Porsche 911 Carrera 2: Z deníku Sally, vládkyně Krabových blogů

O Porsche se tu na Autíčkáři chvíli nepsalo. Mělo to svůj důvod, se kterým jsem se dlouho snad ani nechtěl pochlubit.

zobrazit celou galeriiAutíčkářova garáž: Porsche 911 Carrera 2:  Z deníku Sally, vládkyně Krabových blogů

Něco málo jsem už naznačil v blogu v létě a teď nastala ta pravá chvíle k pokračování. Jestli si pamatujete, spolu se Saagem jsme se rozhodli jet na výlet na Nürburgring. A zažít Nordschleife – severní smyčku – okruh, který je jednou z deseti věcí, jakou opravdový blázen do aut musí okusit, než ho zavřou do černé škatule. Minimálně podle jednoho článku v časopisu o autech to tak prý je. My jsme tam vyrazili ale hlavně proto, protože jsme se neskutečně těšili a chtěli zažít tu atmosféru a možná i předjet pár pomalejších jezdců. A hlavně snažit se nebýt předjeti podezřele rychlým Fordem Tranzitem. A vy víte, že jsme ten text psali spolu se Saagem a vůbec jsme nepsali nic o Porsche. Ono to mělo totiž svůj důvod. „ Rest in peace Porsche“. Nechtěl jsem ten článek uvést tímto nadpisem. Kdo mě zná, jsem optimista a nemám rád špatné zprávy. A taky se mi často katastrofy vyhýbají. Pokud tedy pomineme různé humorné historky se starými vehikly stojícími u krajnice. Následující odstavec ale pozitivní být nemůže.

Epizoda 1. | „Bourací auto“

Stačila jedna hloupá německá dálnice u Würzburgu, kde se paradoxně v showroomu moje stříbrná Sally poprvé narodila pro prvního majitele. A stačil jeden pár důchodců ve zlatém Cliu. Víte, to je to auto s tou, ehm… kosočtvercem na kapotě. A pravděpodobně mikrospánek, což už se nedozvíme, a jedna klasická dopolední kolona na dálnici. Pozvolna brzdíme a zapínáme varovné blinkry a já sleduji v zrcátku, že jakési Clio se blíží poněkud nápadně rychle. „Snad do mě nevra…..“  Ani jsem to v duchu nedořekl, rána – druhá lehčí odrazem a odhozením na Audi přede mnou. A v ten moment je mi to celé jasné.

Porsche je v místě kam slunce nesvítí! Jenže v ten moment mě to vlastně bylo jedno. Opatrně jsem vylezl z auta a předně zjišťoval, co se stalo a jestli náhodou někdo nebyl zraněný. Společně s posádkou Audi pak pomáháme vylézt staršímu páru z toho Clia. Nevěděli vůbec, co se stalo a skončili vlastně až přede mnou, vpravo od Audi do kterého mě náraz lehce odhodil. Rána to byla velká. Clio vypadalo jako po čelních crashtestech, ale posádka naštěstí téměř úplně v pořádku. Zaplať bůh za ta moderní auta. Já tu bezpečnost vždycky podceňoval, ale v MGB bych v tu chvíli vážně být nechtěl. I sedmnáct let staré Porsche 911 je proti němu bezpečné jako obrněný transporter. Jen jsem si odřel čelo o stropní stínítko a pak pár dní vypadal trochu jako Michail Gorbačov. Policie a záchranka s hasiči přijela na místo ihned a zanedlouho se vše sepsalo a už jsme uvolňovali ještě víc ucpanou dálnici. Co teď? Saage přijel na místo, protože jel původně tak deset minut za mnou. Pěkně si tu kolonu vystál. Dokonce mě volal, prý jaký je to opruz ta dlouhá kolona a jestli jsem v ní taky. „ Kamaráde, jo jsem, ale jak bych ti správně vysvětlil…No jsem na jejím začátku“. Naštěstí jsme měli dodávku s vlekem. Tak jsme operativně vyndali Caterhama, zacouvali do vleku Porsche i s těmi bolístkami. Jelikož naštěstí zůstalo funkční a s nevystřelenými airbagy. Jen zvuk motoru připomínal start nějakého vrtulového éra z ranných poválečných let. Výfuky byly totiž totálně na hadry. Na prvním parkovišti jsme zastavili, pořádně upevnili Porsche na plaťáku a udělali klíčové rozhodnutí. Pokračujeme dál! A bylo to správné rozhodnutí, protože tu Severní smyčku jsme si oba v Caterhamu výborně užili. Alespoň byl čas na chvíli zapomenout.

Epizoda 2. | Porsche vážně není levné auto!

Nějaký čas uplynul a s radostí vám oznamuji, že auto se nám daří, podle všeho, velmi úspěšně resuscitovat. Po výletu na „Ring“ jsem Sally odvezl do naší dvorní dílny starající se o starší Porsche, firmy Flat six. S panem Benešem a Dostálem se začalo zkoumat, jaký rozsah poškození před sebou máme – i kvůli vyčíslení škodní události. Ono, když se podobná věc stane a začne se rozebírat, budou postupně přicházet spíš jenom špatné a ještě horší zprávy. Odmontovaly se plastové nárazníky, vyndal motor s převodovkou a počítalo se. Účet se postupně vyšplhal na tak vysokou částku, že bylo předem jasné, že se záležitost bude pojišťovnou klasifikovat jako totální škoda. Nakonec, u takhle starých aut to bývá běžná věc. Jenže tohle je Sally, stříbrná Carrera 2 z roku 2000 a nemůžu jí přece jen tak lehce vyřadit z genofondu rodiny Porsche 911. Drtivá většina všech vyrobených Porsche totiž na silnicích jezdí. A ani nebyla tak poškozená, minimálně ne na první pohled.

Plastové díly se dají sehnat z druhé ruky na model 996, stejně tak zadní víko, přední kapota a jeden přední světlomet Litronic, který jsem potřeboval. Jenže co s těmi výfuky a jak na tom bude karoserie? Nebude někde strukturálně hnutá? A nenajde se další milion drobnějších součástek, které nakonec budou potřeba vyměnit a dohromady vytvoří intergalaktickou sumu, protože nespravujeme Forda, ale Porsche? Musím vám říct, že jsem se docela bál. Celý podzim jsem byl dost nejistý, jestli to zvládneme. Naštěští pojistné plnění nedopadlo tak zle. Možná jsem měl štěstí. Naboural mě německý důchodce a ne nepojištěný bulharský řidič rozpadajícího se Sprintera. Jenže, když jsem viděl, kolik dohromady stojí kompletní výfuky na model 996.1 Carrera 2, udělalo se mi špatně. Budeme muset auto spravit tak, abychom použili dobré, ale použité díly všude tam, kde to jde. Vysolit přes sto padesát tisíc jen za výfuky s katalyzátory a svody, nebo čtyřicet pět tisíc za jedno světlo Litronic prostě nejde. Naopak, když už máme motor venku, podíváme se dovnitř a uděláme GO, pokud to bude nutné. Vlastně jsme se tam podívali i kdybychom nechtěli.

Epizoda 3. | Kvalitní německá technika potřebuje GO 

A tak se stalo, že první věcí, která se rozebrala na prvočinitele byl motor. Každý píše o problémech se zadírajícím se ložiskem středové hřídele, tzv. IMS ložiskem. To je taková trochu fáma. U mnoha motorů funguje původní zapouzdřené ložisko bez problémů po statísíce kilometrů. Předchozí majitel, tedy kamarád Saage už u Flat six rok předtím na tomhle Porsche nechal docela malé jmění za výměnu právě toho ložiska, spojky, setrvačníku a dalších mnoha drobností. Myslel jsem si, stejně jako on, že tím je motor na věky vyřešen. Chyba lávky. Motory řady M96 a nakonec i M97 daleko víc trpí horším problémem. Tím je ovalita na válcích. Pan Beneš z Flat Six říká, že v zásadě skoro každý motor staršího vodou chlazeného Porsche 911, Boxstera či Caymana bude vykazovat určitou ovalitu. Co to znamená? Válec nemá stejný průměr u horní a dolní úvrati dráhy pístu a změřeno křížem, rovněž nebude průměr shodný. Je tvarován lidově řečeno do květináče. Blok motoru je hliníkový a do něj jsou vlisované lokasilové vložky. Pravděpodobně ta kombinace těchto dvou materiálů tu ovalitu časem způsobí. A vlivem ovality se postupně pístní kroužky zarývají do povrchu válce, můžou způsobit rýhy a motor má i nepatrně větší vibrace. Díky nim se zase opotřebí a oleští plocha ojničních ložisek, takzvaných šál. Můj motor se tedy rozebral, sundaly se obě hlavy, protože stejně nešlo povolit několik zapečených šroubů, šteftů na výfukové přírubě. Ty šrouby se dokonce musely z bloku dostat až technikou takzvaného vyjiskřování. Prostě hlavy musely dolů. A co myslíte? Vše se změřilo – natočilo EKG – A měl ho tam! Řečeno slovy klasika. Nebojte, taky na mě šly mdloby, když mi to volali. Takže nejen auto, ale i motor byl v háji. Jenže my ho opravíme, nebojte se, říká pan Beneš!

Epizoda poslední (snad) | Musíme to opravit!

A já mu věřil, ale už jsem přemýšlel, kde se dá sehnat hypotéka na generální opravu Porsche 911. Ten trik byl jinde. Muselo se hledat a nazdrojovat dobré použité dily na opravu karoserie. A museli jsme sehnat dobré použité výfuky. A to se naštěstí zázračně povedlo. Dokonce výfuky jsou nové, nepoužité, jen se zkrátka leta válely kdesi v evropské dílně Porsche a nikdo je už nepotřeboval. Navíc klempíř si karoserii změřil a zjistil, že tomu vlastně nic není. Jen se za studena šikovně povytáhne zadní čelo a naboduje přední vrchní přepážku kufru z dárcovské karoserie Boxstera. Je to totiž stejný díl. Zadní náprava žádnou ránu nedostala a tím pádem neutrpěla ani geometrie podvozku, ani nic dalšího. Z toho jsem měl původně totiž strach. Ale zpět k motoru. Obě poloviny bloku motoru putovaly do brusírny, rovněž kliková hřídel na přeměření a lehké přebroušení. Hlavní práce spočívala v odfrézování původních lokasilových vložek a vložení ocelových. K nim jsou kompatibilní odlehčené slitinové písty značky Wössner. Když přišly na dílnu, zíral jsem na tu sadu jako na vzácný šperk do klenotnice. Objednalo se i mnoho dalších dílů, olejové čerpadlo, vodní pumpa, mnoho drobností a k tomu kompletní sada rozvodových řetězů s kladkami a plastovými vodícími lištami. Řetězový rozvod systému proměnného časování ventilů Variocam se dělal už loni, to tedy nebylo potřeba. No, seznam dílů čítá dvě „a-čtyřky“. A k tomu ty desítky hodin práce. Když jsem se byl podívat na dílně naposledy, karoserie už byla od klempíře opravená a připravená k lakýrníkovi. A motor tam ležel krásně rozložený na stole, jak račte vidět z fotografií. Čtvrtina velké dílny je posetá mým Porsche. Ale k tomu pohledu snad stačilo jen někam mezi ty ojnice, písty a klikovou hřídel položit misku s kaviárem a otevřít si šampaňské. To, ale nebudeme předbíhat. Jestli po kompletním smontování všeho nezbyde na zemi hodně „nepotřebných“ šroubků a plochý šestiválec se opět rozezní svým neopakovatelným barytonem, pak budu vážně oslavovat. A moc rád vám o pokračovaní záchrany Porsche zase někdy příště něco dalšího napíšu.

PS: Prý jestli chci jít montovat s nimi, tak můžu, ale za příplatek a bez záruky! No jo, Krabe, tohle je svět Porsche, pomyslel jsem si. To není renovace Fordu Cortina, kde jsem si na leckterý šroubek a matičku v montérkách sáhnul sám. 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Související články

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Anorex
20. prosince 2017, 07:53
0

Skoro to vypadá na happy ending!

Nicméně pohled na Clio je docela "legrační", jak má do sebe vlisovaný tvar 911... :D

reagovat
Knightrider
20. prosince 2017, 08:40
0

"Já vím, co s tím je. Je to rozbitý". :-D
Na první pohled by člověk řekl, že tomu je celkem prd. Jenže problém je, že to je 911 a tak i ten prd je pekelně drahej. A v tom je právě ten rozdíl mezi těmahle autama a těma obyčejnýma. Ono lít benzín a jezdit, je celkem sranda u každýho auta. Relativně i u toho drahýho s vysokýma provozníma nákladama, ale nedej bože, když se něco rozbije nebo auto skončí nehodou. Pak se ty nůžky otevírají až neuvěřitelně. Koukám, že ceny nových originálních dílů jsou plus mínus stejný jako u toho mýho verglu. Nic moc. A to by si člověk řekl, že provozovat 20 let starý auto už bude v pohodě. Nicméně zdá se, že oprava je jen otázkou peněz a že jinak nebude nijak zásadně problematická, což je fajn. Podaří se tak udržet na silnici jednu z automobilových legend a to je ta nejlepší zpráva, přes všechnu tu bídu, která byla.

reagovat
Vojta Nekvapil
21. prosince 2017, 02:52
0

Pak je otazka zda neco zajimaveho nenabizi aftermarket. Treba v pripade vyfuku bych se divil, kdyby nemecti tuneri nemeli neco v zasobe.

Knightrider
21. prosince 2017, 08:28
0

Jestli je to jak v pripade myho auta, tak i aftermarket vyjde minimalne na stovku za svody, katy a catback.

krab
21. prosince 2017, 08:55
0

V případě mého auta je to asi podobný ... Navíc zrovna Porsche 911 má ty originální výfuky vážně propracované a i zvukově je to optimální volba. U 996 lidi rádi nechávají montovat aktivní klapky - alá 997 , kde to byla volitelná výbava. Něco podobnýho jsem tam měl, ale tentokrát bude výfuk origo jak má být. Asi to bude tišší, ale možná zvuk bude mít ušlechtilejší tóny a na to se už nemůžu dočkat abych to zase slyšel. :)

liška
20. prosince 2017, 10:43
0

Na ty díly a jak se to kompletuje, to je radost pohledět, i když peněženku to asi bolí :) A k té ovalitě - jediná možnost, jak ji tedy zjistit je komplet rozebrat motor a přeměřit? A co se stane, pokud se to neřeší?

reagovat
krab
20. prosince 2017, 11:14
0

Radost pohledět to byla. Skoro mě mrzí, že si tady nepřiložím ruku k dílu, jako jsem kdysi s tátou dělal renovaci Cortiny a dnes táta dělá renovaci Saaba 96. Jenže tohle auto už vyžaduje profi práci.... Dokonce i hodně práce zajistili další specialisté. Jen dostat z hlav několik zarezlých šteftů bylo enormně náročné a muselo se to udělat až u člověka který umí vyjiskřovat závity.

Ta Ovalita : bez přeměření vážně nezjistíš, pokud se nepletu. A musím přiznat, že můj motor byl přesně příklad toho, kdy auto nebralo olej, při poslední kontrole se nenašly téměř žádné kovové šupinky ve filtru atd. Přesto už byly ojniční ložiska blízko smrti a na pátým válci bylo vidět už jemný poškrábání povrchu. On by ten motor asi něco najel ještě, ale o to lepší, levnější ve výsledku je to GO takto pouze "načatého" stavu, než když to někdo dotáhne do kompletní smrti.

Těch motorů M96 a M97 ( do roku výroby 2009), který dopadly podobně, ne-li hůř je bohužel docela dost. Je to docela ostuda pro Porsche. Na druhou stranu jsou to výkonné sportovní motory, existuje možnost je repasovat v zásadě v únosných finančních mezích. Na druhou stranu motory konstrukce "Mezger" , který jsou v GT3 modelech a nebo ten základ bloku pokud se nepletu v Turbu, tak ty údajně jsou daleko odolnější. Tyhle problémy se jich netýkají.


-
Komentář upraven 20. 12. 2017, 11:15:24

mtucek
20. prosince 2017, 14:10
2

Smutné je ,že starší vzduchem chlazené 911 najedou 3x tolik do GO , tohle je holt daň za pokrok a větší výkon.

Nimrod
20. prosince 2017, 18:44
0

krabe, rád bych si pak přečetl "test" toho saaba :-) jinak děkuji i za tento článek, těšil jsem se na něj hned, jak jsi začal o něm veřejně uvažovat, byť chápu, že ty z toho takovou radost asi nemáš

krab
21. prosince 2017, 08:58
0

Test Saaba rád udělám. Asi to ale nebude teď v zimě, i když možná bych vám mohl rozebrat v podobným duchu jak se renovuje dvoutaktní Saab 96. A motor už táta má kompletně hotový, nádherný kus práce to byl. Povedlo se mu sehnat staršího pana motoráře, který si s tím hrál docela dlouho. :) A karoserie je už taky více méně připravená. Ale je okolo auta ještě mraky drobnější práce a ten Saab než vyjede, to bude asi ještě nějaký pátek trvat...

Nimrod
21. prosince 2017, 09:52
1

článek o renovaci saabu je dobrý nápad :-)

MartinCoupe
21. prosince 2017, 15:03
0

Renovace SAABa zní dobře. Jinak tu ovalitu podle mě způsobuje z principu to, že to je plochej motor. Písty díky svy hmotnosti za nějakej čas prostě vybrousej oválnou "cestu" ve válci. Ale ocelový vložky tomu helpnou. Držím palce, ať to maká!

Snowman000
20. prosince 2017, 11:01
0

Tak pokracujem v drzani palcov nech sa ju podari zachranit...aspon bude v lepsom stave nez kedy bola ;)

reagovat
CerVus
20. prosince 2017, 11:18
0

Sakra tohle je přesně ten typ článku co mě vyděsi vždy, když začnu koukat na boxster. Každopádně je hezké, že to 911 přežije a vrátí se na silnice ještě v lepším stavu.

reagovat
krab
20. prosince 2017, 11:48
0

CerVus : strašit jsem nechtěl, ale je fakt že rok se starším Porsche člověka naučí... Boxster 986 je v zásadě skvělý auto. Někde jsem tu psal i blog o něm , o 2.7čce půjčené přes Flat six. Co je nutný je před koupí ještě víc přemýšlet, nechat si poradit atd. než u jiných značek. Protože přesně co nechceš je koupit Boxster 986, třeba tu 2.7 z roku řekněme 2001 za 250tisíc ( jde to ) a pak zjistit, že by to chtělo právě udělat podobnou GO motoru jako tady nahoře popisuju. Tím jsi s dalším příslušenstvím co už budeš holt dělat taky v tom za dalších 250 a to je dost hořká pilulka. Na druhou stranu od koupě Boxstera bych nikoho odrazovat nechtěl, protože je to vážně skvělý řidičský auto. I ten nejstarší typ.

SEMRY
20. prosince 2017, 12:01
0

Tak ja jsem na tom stejně. Dotahnul jsem to do faze ze se to kouslo. Tak uvidime. Taky mi to nebralo olej a jelo dobře.

reagovat
Goldies
20. prosince 2017, 13:34
0

Jen k tem vlozkam, neni to spise nikasil? Ja jen ze podobnej prusvih maji Toyotacky 1ZZ a taky to zpusobuje ovalitu :-(

reagovat
krab
20. prosince 2017, 13:41
0

Goldies - je to vážně materiál, který se jmenuje Lokasil. Já jsem to hledal i v některých zdrojích. Motory "Mezger" u Turba a GT modelů právě tento materiál nepoužívají a myslím (abych nekecal) tak Porsche tento materiál, Lokasil přestalo od modernizace modelu 997/Caymanu/Boxsteru v roce 2009 používat kompletně.

Jedna z dalších metod, kromě ocelových vložek válců je další slitina. Třeba tady ta firma ty problémy a jejich řešení taky velice pěkně popisuje: http://support.lnengineering.com/2014/02/27/nickies-for-1997-2008-boxster-cayman-911/

Raspby
20. prosince 2017, 14:43
0

Jenže u motorů 1ZZ tu ovalitu primárně způsobuje nevhodné, resp. poddimenzované písty, ty jsou ve finále hlavní příčina celého problému.

saage
20. prosince 2017, 14:38
0

No nebylo mi z toho tenkrát moc dobře. :-( Tak snad se vše k lepšímu obrací. Příště na ten Ring Sally už dojede, a ty si to kolo v 911 odskrtneš z TO DO listu ;-)

reagovat
Franz Kafka
20. prosince 2017, 16:43
0

Tak samé positivní zprávy. Evidentně se udělal kus dobře odvedené práce. Doufám že to dobře vidí ti, co tvrdí, že v Čechách nejsou kvalitní a dostupné servisní služby. Něco z toho je docela poučné. Nás, co najedeme asi tak 1,000 Km ročně se takové věci netýkají. Leda snad, že by si ten pán z Hansestadt Brémy koupil nové Clio a znovu se vydal konat na silnice:)

V neposlední řadě obdivuhodný výkon peněženky pana majitele. Ne každý by to kvůli dvojce na vodě v sérii podstoupil. Je to prostě Porsche a k tomu patří hrneček a peníze na případné opravy. Nakonec proto to auto také nemá každý. A kdyby ho každý měl byla by to vážně trochu nuda ne:)

reagovat
Vojtáno
20. prosince 2017, 16:52
0

Kde je ta dílna co ti auto opravují? Tam totiž asi taky začnu vozi svoje auto :) Ta čistota a profesionalita co popisuješ to se v 95% servisech fakt nevidí. Jinak držím palce k úspěšnému happy endu.. ;)

reagovat
krab
21. prosince 2017, 09:04
0

Flat six cz , v Modleticích ( Říčany) a dělají nejen Porsche, ale i Subaru. Zkrátka dílna pro auta s plochými motory :)

FamArt
20. prosince 2017, 17:16
0

ani nevieš ako rád čítam že nepôjde na dielce ale späť v celku na cestu

reagovat
Ho
Honza123
20. prosince 2017, 19:36
0

Nic moc vydrz tech Porsche motoru z te doby.. U 911 ta velka investice do GO motoru smysl dava, u Boxteru za 250k uz je to horsi.. A nemyslim si, ze by bylo na vine to, ze se jedna o prilis vykonne motory. 3,6 v 911 Carrera ma litrovy vykon cca 89k. Je dost motoru (v podobne sportovne ladenych autech, kde se da predpokladat vyssi zatez), ktere maji podobny litrovy vykon a zadne takove problemy se u nich neprojevuji..

reagovat
beastar
20. prosince 2017, 20:30
0

Cítím z toho trochu tvrzení Porsche dělá špatné motory a auta. Jestli jo tak si tě moji kluci najdou a potom jim to povíš do očí,) Které ty motory to jsou podle tebe? Co na to teda netrpí. Tyhle chytrácké komentáře vždycky potěší. Třeba 1.2 HTP ten je v tomhle v klidu no.

Ho
Honza123
20. prosince 2017, 20:49
0

Treba n52 od BMW (190-195kW z 3l), Clio 2 Sport (145kW z 2l), jen priklady, ktere mne napadly jako prvni..

911 996 i soudoby Boxter se mi libi, ale tohle je dost padny duvod, proc nekoupit..

Mimochodem 1,2HTP je typicky priklad konstrukcne nepovedeno motoru, ktery trpi na hodne fatalnich zavad..

Zajda
21. prosince 2017, 20:10
0

Třeba kterýkoliv americký V8 od Chevy nebo Fordu/Roushe , které stojí celé tolik, co generálka u Porsche a mají stejný nebo vyšší výkon? :-)

krab
21. prosince 2017, 22:42
0

Ono to není tak zlý. V reálu jezdí spousty motorů řady M96 a M97 bez problémů a najíždějí velké porce km. Záleží, jak kdo který motor zajel, jak se k autu v minulosti kdo choval, dost těch aut tráví tu a tam čas na Ringu anebo vystřídalo víc majitelů atd..

Třeba od první generace Boxstera bych se pořád nenechal odradit, spíš se zkrátka při neopatrným, nedůsledným výběru může stát, že se během roku vlastnictví stane z auta za 300k v nákupu auto za 500k v celkových nákladech. A to se moc nevyplatí, ale zase jakmile se jednou udělá pořádně ten motor, zůstane to navěky při dobrým zacházení. ( v to doufám) A Porsche od druhé půlky 90tých let netrpí absolutně vůbec žádnou korozí, což je věc která se složitě zase řeší třeba jinde.

beastar
22. prosince 2017, 19:42
0

Porsche je jako takový nedotknutelná automobilka. Ať si každý říká co chce. Je to specifické auto pro specifickou klientelu. Srovnávat to ve vší úctě s autama pro vídláky jako jsou Chevy s čímkoliv pod kapotou je o ničem:)

speedfred
20. prosince 2017, 21:19
0

mr Krab : ďakujem za pekné a vcelku úsmevné čítanie a popis situácie. To čo sa ti stalo už také úsmevné nebolo,ale ako sa vraví všetko zlé je na niečo dobré (aj keď ku.va drahé)
flat six - perfektný názov pre ten servis
Tak snaď bude Sally robiť už iba radosť

reagovat
sheogh
21. prosince 2017, 09:41
0

To je super, ze jsi to nevzdal a rozhodl se pro zachranu. Byla by skoda se rozhodnout jinak, kdyz poskozeni v podstate neni nijak hrozny :-)

reagovat
pa
paulbou
22. prosince 2017, 19:19
0

Lokasil není nikasil.Autor to uvedl správně.Ale je to také na houby,slušně napsáno.Pokovený hliník místo vložek,který se loupe.Vím o tom dost,neboť to musím servisovat.Ale jinak auto dobré.

reagovat
Goldies
22. prosince 2017, 19:30
0

jj už sem se taky díval co to je za zázrak :-D To je prostě daň za inovace, ne vždy se vše povede tak jak je v plánu :-)

SEMRY
23. prosince 2017, 09:24
0

K tomu ze vzduchac ma 3x delsi zivotnost. I kdyby to byla pravda tak ta dnesni cena ti umozni koupit si dve 996 a obe dat do stavu noveho auta. Takže asi tak.

reagovat
krab
23. prosince 2017, 11:19
0

To je fakt teda ... Jako dneska koupíš nejlevněji Carreru (SC) 3 litr kolem 900 tisíc. GO motoru a převodovky paradoxně vyjde na polovinu toho, co zaplatíš za kompletní GO motoru M96 nebo M97. Ale zase to auto je celkově úplně jiný zážitek za volantem. Je to veterán, v tom dobrým smyslu slova. Když chceš už víc rychlosti a hlavně jistější jízdní vlastnosti a lepší převodovku , potřebuješ Carreru 3.2 (G50). Auto v krásným stavu pořídíš za ca. 1.25 mio v tuhle chvíli. Případně model 964, podobný jako renovuje Honza Červenka ( projekt Ibalgin) a ta vyjde ještě o malinko dráž a často to bývá Carrera 4, čili pohon všech kol, který ne nutně potřebuješ.

Pak tu máme 993 , poslední vzduchem chlazenou 911 s přepracovanou víceprvkovou zadní nápravou, lepšími brzdami atd.. Já se domnívám, že tady je přesně vidět to čemu se říká anglicky "overhype" , prostě přehnaná adorace posledního vzduchem chlazeného Porsche. Pěkná 993 z roku 1996 totiž vyjde na 1.5 mega, ale často ještě na víc. A kolik stále stojí pěkná 996 z roku 1998? Půlku... Přitom je to vývojově další článek, je to propracované auto ve všech ohledech. A jako každá 911 nakonec má nějaké svoje slabiny. V tomto případě je to asi opravdu ta konstrukce motoru M96 díky použití Lokasilových vložek válců a složitého rozvodového mechanismu se středovou hřídelí pohánějící rozvodové řetězy. Na druhou stranu, ta konstrukce není problém, co jsem četl, tak šlo o "upgrade", na jednořadé ložisko kolem roku 98 právě s uvedením 3.4 varianty. V prvních Boxsterech bylo totiž dvouřadé ložisko a to funguje bezchybně. Takže nějaká snaha ušetřit hmotnost, snížit hlučnost, třecí síly v motoru atd.. . Někde to psal Raspby. Konstrukční problémy jsou daní za pokrok, vývoj.

Zajímavé, že v té době mělo Porsche plně funkční, v motorsportu velmi dobře vyzkoušený motor M96/72 "Mezger" se suchou klikovou skříní, nepotřeboval IMS (středovou hřídel rozvodů), neměl povrch válce z lokasilu, ale ocelové vložky ( nebo Nikasilové, na 100% si nejsem jistý) a ty motory v modelech GT3 fungují opravdu bez zásadnějších problémů. Anebo v Turbech. Údajně všechna Turba jsou extra spolehlivá.

Jenže to víš, pro nás "obyčejný lid" , který na GT3 ani na Turbo nemá zbývají tyhle obyčejné M96 / M97 :-D

Tady něco o Mezger motoru : https://www.total911.com/technology-explained-mezger-engine/

SEMRY
23. prosince 2017, 12:43
0

Dle mých informací servis 993 taky není zadnej slagr, kvůli malu místa a staré kastli + ten fakt že na každým tom autě budeš něco muset dělat. Turbo je podle všeho na servis ještě dražší, nevim. GT3 bych strašně chtěl ale ta cena je mimo. Co se týče toho motoru tak je pravda že ty problémy tam nejsou ale když se něco objeví jako že se objeví tak je to zase rána. Takže i tak ta 996 vyjde ok.j

SEMRY
23. prosince 2017, 12:45
0

No prostě jsou to 20 let starý kary. Kdo si to koupil nový a choval se k tomu tak stejne pres 150 tis km ujel i v tech prvnich sérii.
Navic na něčem se musi začít. Kdyz to řídím, mam pocit ze bych nevyužil ani polovinu schopností GT3. Chce to prostě uz nějaké ty zkušenosti......

Tomáš Trýska
25. prosince 2017, 12:47
0

Krabe, docela mě překapuje, že jste zničili několik šroubů nebo šteftů. Mám rozdělaný podobně složitý projekt (přes 30 let starého T-Birda) a zatím se nám nepovedlo zkurvit jedinej šroubek nebo šteft. Kdepak je asi chyba? Nechci to zakřiknout, ale něco mi říká, že je lepší mít motor zablitej od oleje, než úplně suchej :-D

reagovat
krab
25. prosince 2017, 22:53
0

no, možná něco na tom bude :) Tady se nám asi 5 těch šteftů vážně zapeklo do té hlavy kompletně. Až tím vyjiskřováním se to povedlo tomu borci co to dělal dostat ven. Je fakt, že ten motor byl vážně docela suchej. Někdy se tyhle věci s výfukovými přirubami stanou, někdy ne, asi fakt záleží na štěstí.

Tomáš Trýska
26. prosince 2017, 13:05
0

A čím je povolujete? Ručním nářadím, nebo rázovým utahovákem? Já jen, že co používám mechanizaci, tak kurvím podstatně míň :-D

krab
26. prosince 2017, 13:13
0

Já se zeptám. Sám, když něco dělám na autech tak přece jenom pořád používám ruční nářadí. Je fakt, že asi něco na tý mechanizaci bude. Ale mechanik konkrétně tady na tomhle se prý extrémně vyvztekal teda... jinak všechno šlo rozebrat dobře.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Cadillac SLS  1997
Cadillac SLS

1997 rok výroby
300 koní výkon
4 500 ccm objem

Lincoln Continental limouzine Bradford Coachworks 1978
Lincoln Continental limouzine Bradford Coachworks

1978 rok výroby
250 koní výkon
7 500 ccm objem

Dodge Charger Policejní verze 5.7 hemi 2012
Dodge Charger Policejní verze 5.7 hemi

2012 rok výroby
400 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Excursion 7.3 V8 TD POWER STROKE 4x4 8mí 2000
Ford Excursion 7.3 V8 TD POWER STROKE 4x4 8mí

2000 rok výroby
279 koní výkon
7 300 ccm objem

Jeep Commander V8  2006
Jeep Commander V8

2006 rok výroby
230 koní výkon
4 700 ccm objem