načítám data...

Caterham Roadsport SV a tři dny v zeleném pekle

21. července 2017, 11:06 32 komentářů krab

Legendární závodní dráha a neméně legendární Lotus sedmička. Existuje ve světě autíčkáře něco lepšího? Já myslím, že ne.

zobrazit celou galeriiPetr 'Krab' Jeřábek: Caterham Roadsport SV a tři dny v zeleném pekle

Užili jsme si moc pekelný prodloužený víkend a já si díky kamarádovi Saagemu mohl pěkně na nejdelší a nejnáročnější veřejně přístupné trati světa v pohoří Eifel oranžového „Catíka" vyzkoušet. A jsem z těch pestrobarevných splašených trubek celý hotový. Starý recept, jednoduchá konstrukce a přidaná lehkost od Colina Chapmana vážně funguje. Pojďme si o tom se Saagem popovídat.

Krab: Tak co, jaký jsi měl pocit, když nasadíš helmu, utáhneš čtyřbodové závodní pásy, pípneš zelenou kartou a brána se otevře?

Saage: Tak v první řadě jsem cítil strašnou nervozitu. Když jsem vyjížděl z parkoviště a viděl všechny ty skvosty okolo, tak jsem měl vážně stažené půlky. Ale jakmile šla brána nahoru, soustředil jsem se jen na ten úzký pruh asfaltu přede mnou a doufal že si neudělám moc velkou ostudu.

Krab: Já to měl podobně. I když ani ti nevím. Konečně jsme tam byli, trať se ve tři čtvrtě na šest otevřela, dopili jsme kafe v baru Devil’s dinner a já si říkal: pojďme hned jezdit. Často se cítím taky jako posera, ale na tu jízdu jsem se děsně těšil. Jakmile jsi ty po té první jízdě lehce nesvůj sundal helmu a vysoukal se z trubek Catíka, znervóznil jsem. Ale hned jak jsem si našel pozici za volantem, brána se otevřela, já projel první retardér, tréma byla pryč.

Saage: Je fakt, že při jízdě na Nordschleife je respekt oprávněný, žádný okruh není tak záludný a nečitelný. Ale strach je asi zbytečný, ne? Je to jen o trochu větší Mýto.

Krab: To místo má ovšem svojí magií. S tím Mýtem to srovnat fakt nejde. Mýto je dětské dopravní hřiště, sorry kluci… Tu výjimečnost severní smyčky jsem cítil už před pár lety, kdy jsem tam vezl jinému kamarádovi jiného Caterhama na plaťáku. Tehdy mě svezl MiVi, usměvavý, pekelně rychlý chlapík. Jízda na ringu s ním byla hodně přirozená. Občas jsem přivíral oči, když třeba projíždíš Liščí norou na plný plyn a ty „géčka" přetížení na tebe vážně působí. Cítil jsem se jako v akrobatickém letadle nebo jako na obří horské dráze. A když jsem jel jako spolujezdec v Caterhamu znovu s méně profi jezdcem a mým kamarádem Ondrou zase to bylo jiné. V jedné ze zatáček Adenauer Forst jsem mířil v lehkém smyku všech kol pravým loktem na pravé svodidlo a zelené peklo získalo v mojí duši velký respekt. Ale bát by se toho nikdo neměl, viď? To by byla škoda.

Saage: Určitě, strach je zbytečný, každý si může nastavit svoje tempo. Nikdo se nikomu nebude posmívat. Ale projet to na plný plyn, jak ty popisuješ, to musí mít člověk už pár kol odjezděných a postupně se k tomu dopracovat. Ta přetížení, o kterých mluvíš jsou vážně veliká. Nevím, jestli jsem někdy v autě zažil něco podobného, asi ne. Hlavně ty horizonty a komprese jsou fakt síla. Řekni, jak se ti líbila večerní škola na playstationu.  Docela to potom odpovídalo, že? 

Krab: Tuhle trať se učíš celý život. A ta trať taky život vzala mnoho skvělým závodníkům. Je vynikající, že je veřejně přístupná a že si to můžeme vyzkoušet na vlastní kůži a uctít tak hezkým gestem jejich památku. Dneska už by nikdo takový závodní okruh postavit nemohl. Ale to jsem odbočil. Já vím, kam míříš. Já na playstationu nehraju, a tak mě večerní trénink přišel vhod. Když jsem byl hodně malý a hrál „Formula One Grand Prix" z roku 1992, bylo to vážně jiné. Dneska je závodní dráha velmi reálná, auto se chová hodně opravdově, akorát já pořád boural. Vůbec neumím odhadnout, jaká je ta přirozená rychlost, kterou ten úsek jde projet. Asi se ten cit musí umět natrénovat. Já mám rád opravdová autíčka, opravdický volant a pedály, tím pádem na hodiny strávené na playstationu mě asi nenalákáš. Spíš by mě zajímalo, jak jsi se dokázal soustředit na té opravdické Nordschleife, když už jsme tam dorazili?

Saage: Jak říkáš, díky že vůbec taková trať je stále přístupná i běžným smrtelníkům. Doufám, že to tak i nadále zůstane. S tím playstationem je pravda, že necítíš tu rychlost a nemáš cit, ale trať se z toho dá aspoň trochu zapamatovat. No, s tím soustředěním v prvním kole to bylo tak jak jsem ti řekl ihned po dojetí do cíle. UŽ TAM NECHCI! Ale měli jsme ve všední den možná smůlu na opravdické mistry volantu. Trénovali tam se závodními vozy. Jednou sem postřehl, jak se okolo mě mihl Aston s křídlem velkým jak vchodové dveře. První kolo bylo vážně jen o hlídání zrcátek a doufání, že nebudu součástí některého z youtube videí: „Big crash nurburgring“. Druhé kolo jsem si začal už užívat, a jak jsem sledoval výbornou aplikaci Harry laptimer, čas na kolo se zkracoval v řádech desítek sekund až pod moji vysněnou hranici devíti minut. O trati toho bylo napsáno všude hodně, ale co na mě zapůsobilo asi nejvíc, tak to byla ta celková aura celého prostředí. Na parkovišti i na silnicích potkáte takové množství zajímavých aut, že se to dá snad srovnat jen s festivalem v Goodwoodu. Viděl jsem tebe, jak běháš s foťákem na krku po parkovišti, taky to na tebe udělalo dojem, ne? 

Krab: Ve čtvrtek to byl vážně masakr. Na mě přímo skvěle zapůsobil hlavně Caterham. Víš, tohle auto je jako by ho někdo vyrobil přímo pro mě. Ty víš, že mám rád klasická sportovní auta. A Caterham se řídí s přirozeností mého starého MGB, jenže nabízí jízdní vlastnosti, o kterých si u čtyřicet pět let starého anglického sporťáku můžu nechat jen zdát. Je rychlé, pokud je řidič dostatečně odhodlaný a umí to. Já to zatím bohužel nejsem, ale jelo se mi v něm neskutečně přirozeně. Vrčení z postranního laděného výfuku Catíka, podřazení s falešným meziplynem ze čtyřky na trojku a odezva na řízení prostřednictvím malého volantu Momo je nepopsatelně odměňující. Já v tvém Caterhamu najel předtím fakt jen pár kiláků a najednou do něj sedl, nasadil si helmu a objel v něm Severní smyčku. Asi jsem trochu šílenec, ale nebál jsem se ničeho. Neuvěřitelně mě to bavilo obojí. A bylo mi jedno, že mě v pasáži Flugplatz doslova přelítlo pár hodně dobře řízených Poršáků. A to, co vidíš na parkovišti? Co k tomu dodat, výběr fotek mluví sám za sebe. Jen to dokresluje tu atmosféru. Lepší místo neexistuje. Nebo, že by se takové našlo? Co Pistenklause a jejich výborné steaky na lávovém kameni?  Myslíš, že nás vážně obsluhovala sestra Sabine Schmitz?

Saage: Tak řízení Cata byla kapitola sama pro sebe. Žádné jiné auto, které jsem kdy řídil mě nepřišlo tak vyvážené a čitelné. Samozřejmě v základní 1.6 není tak rychlé na rovinkách nebo v kopci v zadní části trati. Ale k dosažení aspoň devadesáti procent schopností nemusíš jít do absurdních rychlostí jako u ostatních závodních aut. Když jsem za Schwedenkreuz dojel v zatáčce novou M4 cítil jsem se jak James Hunt. Bohužel přišla Liščí nora, a M4 jsem sledoval zase z povzdálí. Ale o tom je Cat a všechny „lightweight“ speciály ze staré školy. Nemusíš mít tolik výkonu, když jsi rychlejší v zatáčkách. Jinak dám ruku do ohně, kde nahřívali lávové kameny, že to byla sestra Sabine. Možná není tak rychlá na severní smyčce, ale vařila výborně. Nelituješ, že náš výlet nebyl delší.? Kluci z Hello Tity racing, říkají, že vždy když se vrací na závody na Nordschleife, tak se vrací domů.

Krab: Co k tomu dodat? Když máš výkon jsi rychlý na rovinkách, ale když jsi lehký, máš rychlost i v zatáčkách. To tvrdil kdysi dávno jeden chlapík z Norfolku. Kluci z Hello Tity Racing říkají, že Nordschleife má hlavně i tak zvanou „Catí pasáž“.  Oni vědí, že jsou místa na trati, kde ani s jiným normálním plechovým autem nemůžeš být rychlejší. Samozřejmě to zase vyrovnávají místa, kde běda tomu, kdo jako já zařadí příliš brzy pětku. To je hlavně místo za zatáčkou Bergwerk, celé údolí hodně do kopce zvané Klostertal. To je tam, než se pak stočíš v pravé nezáludné zatáčce projížděné na trojku a míříš čumákem Cata rovnou vstříc nástrahám Karuselu. A když už jsem to nakousl, já ten Karusel dal, ale pocit, než jsem tam najel byl hodně rozporuplný. Pak to projedeš najednou krásně, v klidu jako když nůž projede máslem. Chce to jen nebýt hlavně moc nahoře a nenechat se vyhodit moc brzo ven z karuselu na výjezdu. Co ale nechápu je, když na mapce vidíš ten profil té zatáčky. To je víc než vracečka. Vůbec si nedovedu představit, jak v Karuselu závodníci F1 lítali v době Nikiho Laudy. To už si asi představit dneska neumíme.

Saage: Catí pasáží je podle mě celá první půlka která je z větší části z kopce. Pak jak se začne stoupat a uvítali bychom vetší výkon viď?  Když koukám na telemetrii tak z nejnižšího bodu do nejvyššího má Ring převýšení 250 m na pěti kilometrech. To už je pěkná porce. No Vůbec celý okruh v dobách největší slávy musel být vážně peklo, jak řekl Stuart. Ta trať v některých místech je široká tak akorát pro mrňavého Cata, nedokážu si představit pole vozů F1 jak se snaží jeden druhého předjíždět.

Krab: Catích pasáží je tam víc. MiVi a Honza Červenka tenkrát mluvil o zatáčkách hlavně před a po té slavné youtube zatáčce. A když se to tam naučíš znát a najedeš si správnou stopu, i když musíš do slepých horizontů, můžeš se držet klidně i Porsche 911 GT2. Víš co, mě přijde, že všechno je možné. Vždyť nakonec jsme viděli, jak stará MX5 předjíždí Astona Martina DB9 a taky, že starý šuplík Renault Espace předjížděl v tom mokrém kole přeci zase úplně jinou a novější Mazdu Miatu. To, aby těm Miatistům nenarostl tolik hřebínek.  Prostě o tom, jaké máš auto to fakt není. Nakonec koncentrace velmi rychlých hatchbacků, třeba zrovna Renaultů Clio RS byla velká. A ta auta tam zajížděla zjevně krásné časy.

Saage: Jasně, je to hlavně o řidiči, na co si troufne a co má naježděno. Jo Miatistům se smát nebudeme, ale ta velká pixla jak předjížděla slavnou Miatu, to se nedalo nechechtat se, vid? Oni i ta Clia mají něco do sebe, samotného by mě to zajímalo, jak jezdí. Takže Ring tě zaujal z místa řidiče? Já měl už jednou zkušenost právě s MR2, a bohužel mě trvalo více než deset let, než jsem si to zopakoval. Příští návštěva nebude snad zas za tak dlouho. Už víme, kde se ubytovat, naše paní domácí nám udělá zase noční večeři. A nebudeme se už bát ani víkendových jízd. V týdnu je větší šance, že po bouračce trať už neotevřou, tak jak se nám to stalo ve čtvrtek. O víkendu je sice víc lidí, ale termín je zase dostatečně dlouhý na to, aby si všichni pěkně tu svojí jednu jízdu v pekle za 30Eur užili.

Krab: Jak říkáš. Vrátíme se domů jak říkají kluci od „Hello Titty racing“. Ubytování máme, paní domácí nám zas něco výborného uvaří. Musíš ale pěkně dojíst ten zapečený kedluben, ten ti nejel a paní tě málem nechala kvůli tomu mýt nádobí. Každopádně k snídani i tak dostaneme vajíčko od domácích slepiček, no možná z Lidlu, natankujeme Super bleifrei, brána se otevře a my se zase na chvíli ocitneme v prožitém snu o zeleném pekle. Nepojedeme v září?

Saage: Kedluben neslíbím, ale září se mi zamlouvá. Bylo by fajn, kdyby tentokrát s námi vyrazilo více posádek. Snad tímto ještě někoho nalákáme. Takovej plechcup speciál, který pokoří sabine v Transitu, to by byl námět na Autíčkář! Tak v září naviděnou v pekle.

Ještě jednou patří velké poděkování Saagemu, který mi byl celý výlet výborným parťákem a taky za možnost protáhnout po okruhu jeho krásného oranžového Caterhama Roadsport SV 1.6

A na závěr Saageho pekelné video a ten vysněný čas pod 9 minut:


Nový komentář

Komentář úspěšně přidán.

Komentáře

Raspby
21. července 2017, 12:38
0

Super...pan Krab vypadá že si to na Playstationu užívá :-D Čas teda výbornej...gratulace. Obzvlášť v tomto ,,slabém" Caterhamu to chce hodně velké koule to pak nahnat v zatáčkách, navíc při v podstatě první návštvě :). Ale heeej, nekopírujte náš styl s Goldiesem - blog formou rozhovoru :-DDDD

reagovat
krab
21. července 2017, 15:12
0

Raspby - copyright na to nemáte, tak jsme to se Saagem taky zkusili :-D Potili jsme krev a slzy do půlnoci na messengeru a něco z toho teda nakonec vypadlo :-D

Goldies
21. července 2017, 14:59
1

Coze? Velkej brouk zustal doma?! A co nejakej rozpocet, aspon cca?

reagovat
krab
21. července 2017, 15:17
0

Hlavní hvězda byl Catík , Goldiesi :) Navíc na parkovišti před branou do pekla, obyčejnější Porrsche než GT3 RS , abys pohledal.....

Rozpočet : to jsem nenapsal. Úbytko tě vyjde na cca. 2000kč na osobu na ty 2 noci se snídaní , když bydlíš o pár vesnic dál od Ringu jako jsme byli. Jedna cesta tam vycházela na 700km , takže 2 plné nádrže a kus... Jízda stojí 25 Euro o všední dny a Pá-Ne stojí 30 EURO. A steak na lávovém kameni u Sabiny / Pistenklause vyjde na 15 EUR , pivko asi na 4 Eura ...

saage
26. července 2017, 10:56
0

O velkým broukovi se dočtete myslím za chvilku, viď Krabe.?

saage
21. července 2017, 17:08
0

Byl to skvelej vylet! Raspby trochu sme to zkopirovali no. :-) Ale ono se to nabizelo, meli jsme plno vjemu a do dvou blogu by se to davalo blbe. ;-) Jinak rozpocet cca jak popsal Krab.. u me to vyslo na cca 15 tis s 5 ti kolama na okruhu. S tou logistikou to musime jeste natrenovat, vid Krabe? Dva plataky a je to nejidealnejsi. Prijet v patek odpoledne zkusit jeste kolo vecer a pak od soboty hned rano zkouset stesti. Ona je skoro jistota, ze za ten jeden den to nekdo odskace, a pak je zavrena trat vzdy na cca 1-2 hod. Mensi bouracky odklizej prubezne. Jinak ten vozovej park co sme potkavali je fakt neuveritelnej. Od stary E30, az po novy Porsche 918 hybrid. Uz se tesim na priste.

reagovat
Krystof P.
22. července 2017, 11:37
0

Ty Krabe ! Já měl dvojnásobnou tepovku proti normálu jen ze sledování toho videa. Jak jsi na tom byl Ty ?
No, jdu hledat druhou práci, protože už vim, co potřebuju.

reagovat
Do
Dooby
22. července 2017, 15:38
0

Gratulace k zážitku a pěknýmu času. Jízda velmi pěkná. Saage, měls štěstí na počasí a opravdu minimální provoz. Musím potvrdit, že té jedinečné atmosféry okolo Ringu si všimla i paní Doobyová (tak se to tu sluší...) a ocenila ji. Jedeme tedy znovu již napevno rodinný výlet bez dětí 28.9.-1.10. po krásách Porýní, ochutnávku moselského vína a s návštěvou Nordschleife.... jezdí se čtvrtek až sobota jen večer, v neděli 1.10. pak celý den, tak něco určitě vyjde. Kdyby se někdo přidal budu rád. Před první návštěvou rozhodně radím si trať trochu najet na PC nebo Playstationu, vědět aspoň přibližně dopředu co mě čeká za zatáčkou nebo horizontem velmi pomáhá.
To Saage: jsem ten s bílou E39 530i, co se neuměl uhýbat v dubnu v Mýtě. Můj čas NS 2015 byl 9:40,ale tenkrát bylo auto ještě v dost špatnym stavu, tak to snad bude trochu lepší i když na Cat nemá ani náhodou.

reagovat
saage
22. července 2017, 15:51
0

Zdravim Dooby :-) Pamatuju, ale jak sem rikal uz jednou.. bylo to spis myma rukama, nez ze bys za to mohl. ;-) No tak to ste si naplanovali pekny vylet! Je to tam v okoli vazne pekny, i kdyz my byli nateseny na okruhovy krouzeni a krasy okoli jsme prohledli jen z okenka cestou tam. Jo pocasi a provoz je alfa omega, tak snad v zari Vam oboje vyjde. My s Krabem nechcem zatim davat pevnej termin prave kvuli pocasi. Buddm to resit operativne. Kazdej cas pod 10 minut je uz docela fofr. Tak treba v zari ;/)

Do
Dooby
22. července 2017, 16:58
0

Jak se dala přežít cesta 700km v Catu? Jeden zátah? Jak říkají znalci, je jen málo aut, které se ctí zvládnou cestu a pak i ježdění na NS. Ty máš i 335i ne? Jak bys to odhadoval jako kompromis se svym bávem? Když pomineme zábavu, možná by byla i rychlejší

saage
22. července 2017, 19:14
0

Tak plan byl jet s Catem na vleku, ale... nakonec jel po svych. :-) 700 km se s Catem urcite da, ale s prestavkama. No na okruhu bych 335 nerad trapil, mam ji precejen jako dailydrive.

Do
Dooby
22. července 2017, 22:02
0

Tak moje 530 je taky daily driver, ale kapánek starší, tak mi ji ani moc líto není. Než ji rez sežere, musí si něco užít. A já s ní. Takže dolévám často olej, měním destičky a časem i brzdy a pneu a v pohodě. Btw. jako nástupce mě napadá právě jen E91 335, jednou..... Co se Ringu týče, bývala dobrá a vcelku levná volba půjčovna- měl jsem to nejlevnější -Swift Sport, ale pak zdvojnásobili spoluúčast při škodě na 5000 eur a to se fakt nedá. Ten Swift se semislicky a upraveným podvozkem a klecí jezdil ale výborně.

krab
22. července 2017, 22:24
0

Dooby, no E39 není náhodou mimo, projet si s ní zelené peklo. Já docela lituju před těma pár lety, kdy jsem tam byl poprvé a moje E39 sloužila jako tažná mula Caterhama, že jsem neodpřáhnul vlek a neprojel si tam s ní kolo. To auto se na svojí velikost a věk ovladá vážně až s opravdickým sportovním nádechem. E39 s klasickým benzínovým R6 bylo jedno z mých nejlepších aut minulosti... Nástupce se ti bude hledat hůř, 335i ( o které jsme psali mimochodem nedávno) je vynikající a myslím, že je na co se těšit. Na ring vlastně můžeš čímkoli, jen si zkontroluj hlavně stav brzd a podvozku, chce to, aby to auto bylo vážně v cajku, ty díly ta trať rozhodně dost prověří :)

Jinak, auta která jsme viděli často na trati a jsou z kategorie "levné" ( myslím hlavně v kontextu té záplavy GTčkových Poršáků) bylo Clio RS MK3. Já s ním už jezdil, ale nikdy ne naplno, i tak je ale zjevný, že tyhle Clíšťata fungují... asi něco jako popisuješ u toho Swifta Sport.

Do
Dooby
23. července 2017, 11:25
1

Máš pravdu, 2015 jsem to tolik neužil, auto bylo po koupi spíše vrak, od tý doby je vyměněno spoustu věcí, tak by to mělo být lepší .
Test 335 vs A5 jsem samozřejmě četl a potvrdil mi, co chtít , tedy kupé E92, ne E91 kombi. Praktický auto už máme (S-max). Krabe, tvoje blogy hltám! Těším se na další

krab
23. července 2017, 21:36
0

Dooby, díky za pochvalu, to vždycky potěší. :) Další blogy budou, to zaměření se dál bude motat kolem zajímavých starších aut, dvě témata už mám připravená, jen to postupně sepíšu, až budu mít na to volný čas někdy po večerech.

Jestli ti nejde o praktičnost, tak ještě bych se zamyslel nad Z4 Coupe 3.0Si. V tom jsem se svezl nedávno, taky o tom napsal a je to pro mě takový srdcovější auto než by byla 335 E92. Tu bych volil z kompromisu mezi praktičností a zábavou. No, je to individuální. Třeba zrovna Saage Z4 Coupe měl dlouho a nakonec podle ně to auto má svoje slabiny, i já si to myslím... ale víš co, když náhodou nějaké vidíme, člověku se po tom posteskne. Ten design, ten skvělý atmosferický třílitr, asi bych mohl pokračovat dál......

Do
Dooby
23. července 2017, 23:56
0

No Z4 jako daily car nevím, líbí se mi velmi , tedy coupé, kabrio kvůli průvanu a pocitu nebezpečí ve vyšších rychlostech bych ani nechtěl. Ale 2 místa pro taťku od rodiny jsou málo a většina jízd je po Praze- vidím to ve prospěch E92. E90 je pro mě ošklivá. Z4 ideál jako třetí (a další) auto, to si já zatím nemůžu dovolit. Ale i ta E39 je zatím více než uspokojivá nad 3,5 tisíc otáček, na cestování na Ring jak dělaná a ani tam to není vyloženě trápení. No vždy je to o kompromisech, nemám s tím problém. Kdo má rodinu, ví o čem mluvím. Nejdůležitější nakonec je udělat si čas to auto si užít, což hodně lidí okolo mě nedokáže a jaký mají káry..... Což o vás dvou určitě neplatí.

krab
24. července 2017, 09:00
0

Je fakt, že my zrovna právě ještě taťkové od rodiny nejsme, takže často mám tendenci si myslet, že vlastně dvoumístné sporťáky jsou i docela praktická auta :) Jak říkáš, důležité je s těmi auty jezdit a užít si to. Proto si to člověk přeci kupuje. Tak ti přeju hodně zábavy a moc fajn výlet na Ring , aby to vyšlo v pohodě!

bitner
24. července 2017, 15:22
0

"Prostě o tom, jaké máš auto to fakt není."
Hm, hm:

reagovat
Do
Dooby
24. července 2017, 22:07
0

Pěkný, klobouk dolů, Sandero 1,2l....čas asi 10:30, něco okolo 75 koní ne? Prostě Ring je zážitek pro každého, opravdu. Tak kdyby se někdo chtěl na konci září přidat....

bitner
24. července 2017, 22:13
0

Jop. 1,2 ma 75 koniku. Zadal sem to ze srandy, ale na tech internetech je fakt vsechno :-)

BigBang
11. září 2017, 15:19
0

myslim, že pod 13min se to Sharanem taky dá :D

speedfred
26. července 2017, 08:49
0

zdravím páni,tak v ten istý termín sme boli aj my na ringu 7 áut a myslím že ten Cat som tam niekde aj videl.
ako píšeš,ten vozový park čo tam človek vidí to je niečo neuveriteľné.

reagovat
krab
26. července 2017, 10:44
0

Taky zdravím, tak super. Viděli jsme pár aut s CZ , možná i SK značkama :) Chvíli jsme si pokecali s klukama, kterří přijeli v novém Lotusu Elise 250 Cup / 220 Sport , nevím přesně. Každopádně nová Eliška a je to nádherné auto.

Vozový park se vážně jen tak jinde moc nevidí, ještě na Le Mans Classic. Tam je toho ještě víc, ale tady je to skvělý s tou možností projet se po okruhu, je to návykové. Musíme tam zase někdy znova!

speedfred
26. července 2017, 18:06
0

ja mam cz spz,a kluci boli tiež z Čiech.
Myslim ze ten chlapík co má ten Lotus bol u nás na baráku na pokec.
Ja som tam bol prvý krát a zamiloval som si to tam.

Lu
Lukas
27. července 2017, 08:45
1

Vykonne auto je rychle na rovinkach, lehke uplne vsude (ne jen v zatackach jak je zmineno). Myslim, ze puvodne to rekl prave Chapman ;)
Gratuluji ke krasnemu zazitku, na ringu jsem jeste nebyl, mam to v ToDo listu..a zajezdit si tam v Catu musi byt vazne pecka ;)

reagovat
krab
27. července 2017, 19:29
0

Jo, já to i tak myslel. Napsal jsem (.. i v zatáčkách..) , tím jsem myslel všude.. Ale máš pravdu, ten citát je přesně jak píšeš ty.
Zkrátka Caterham je Caterham, ten je jen jeden a nedokážu si představit jak skvělé to musí být, když se naučíš pilotovat dobře i šílené verze jako je R500 nebo nový Seven 620 R :-D

A ring je vážně "must have" co se týká "to do" listu věcí, které člověk mající rád auta musí zažít.

Kr
Krocan
24. listopadu 2017, 20:51
0

Přesné znění citátu C. Chapmana je: "Přidejte morfin a budete v pohodě na rovině. Přidejte kokeš a budete rychlí všude."

HerrHobler
06. srpna 2017, 16:21
1

Přečteno jedním dechem, moc díky za takovýhle blogy!

reagovat
BigBang
11. září 2017, 21:42
1

Našel jsem vás, úplně na konci ;)

reagovat
saage
24. listopadu 2017, 17:56
0

:-) Diky! To vypada na Kraba!

krab
24. listopadu 2017, 20:15
0

Já si myslim teda že jseš to ty , kožená bunda a hodně bílá helma :) Já mam tu helmu víc s černou a jezdil jsem v mikině :-D

saage
24. listopadu 2017, 20:31
0

Aha, tak ja myslel ze mam pocmaranejsi helmu :-)