načítám data...

Liftback jako moderní symbol luxusu?

26. března 2018, 11:11 52 komentářů Daniel Borský Editorial

Luxusní limuzína od prestižní značky by měla mít klasické tvary a čtvery dveře. Nebo už to neplatí?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Nemám rád, když se jednotlivé automobilové kategorie překrývají. V tomto ohledu jsem trochu staromilec a vyhovuje mi, když sportovní auto má 2 až 3 dveře, luxusní limuzína 4 a rodinný potah nabídne dveří 5. Samozřejmě, máme tu dnes všelijaké crossovery, které jednotlivé kategorie protínají. O ně mi však dnes nejde. Poslední dobou mě překvapuje jiná "móda". 

Pamatujete si, jak začátkem devadesátých let u nás frčely liftbacky? Kulatá Mazda 626, Seat Toledo první generace, Honda Accord, Ford Sierra a později Mondeo. Tyhle symboly divokých podnikatelských začátků u nás jsou naprosto typické liftbacky. Auta, která svým tvarem připomínají klasický sedan, ale mají výklopnou celou záď včetně okna. V zemi, kde národním vozem je Octavia, nemusím asi zdůrazňovat, že praktičnost takového řešení mnohem lepší než u klasické tříprostorové karoserie. A právě proto získaly liftbacky v Evropě, která je posedlá vysokou mírou praktičnosti (protože co kdybych potřeboval někdy odvézt na chatu jeřáb, že? ), poměrně velkou oblibu.

Výhody tohoto řešení jsou nasnadě, ale vzhledem k tomu, že nic není bez chyb, i tady nalezneme nevýhody. Ta nejviditelnější je, že není oddělený zavazadlový prostor od kabiny. To znamená, že pokaždé, když v zimě otevřete kufr, nehezky ofouknete cestující ve voze. A to v tom lepším případě. V tom horším může dokonce dovnitř pršet, nebo někomu hodíte za krk haldu sněhu. Ano, i tohle se mi už u liftbacku stalo. Akustický komfort, především na zadních sedadlech, je citelně horší než u srovnatelného sedanu a v neposlední řadě i torzní tuhost celé karoserie hraje ve prospěch klasické čtyřdvéřové limuzíny. Jistě, můžete namítnout, že tyhle záležitosti nejsou pro obyčejného zákazníka natolik důležité, aby dokázaly převážit tu praktickou stránku věci. A budete mít pravdu. Tyhle, na první pohled drobnosti, řeší spíš zájemci o luxusnější třídu aut. Tady se začínám dostávat k jádru pudla. Všimli jste si, že by nějaká automobilka, kterou bychom mohli zařadit do takzvané prémiové třídy, měla v devadesátých letech a počátkem nového milénia ve své nabídce nějaký liftback (nepočítám pokusy jako trojkový Compact, či hvězdné Sportcoupé). Já si na žádný nevzpomínám. A nyní se podívejme, jaká je situace dnes. 

Audi má v nabídce modely A5 Sportback a A7. BMW láká zákazníky na 3 Gran Turismo, 4 Gran Coupé, 6 Gran Turismo. Mercedes představil svůj nový vrcholný model AMG GT 4-Door, který má však dveří pět. A nová osmička od BMW, bude ve verzi Gran Coupé také velmi pravděpodobně liftback. A to ani nemluvíme o Porsche a jeho Panameře. Docela dost by mě zajímalo, proč tohle pětidvéřové řešení začíná dnes tolik pronikat i do prémiového segmentu. Snahy o vetší prostornost a lepší přístup do kufru, tady zřejmě nebudou oním hnacím motorem. A potom nám tu tedy zůstanou především nevýhody. Věřím tomu, že torzní tuhost skeletu už s pomocí dnešních technologií bude v pořádku i u liftbacku. Pořád tu ale zůstává hluk od zadní nápravy, který se nedaří tak úplně potlačit ani u těch "prémiovějších" značek. Co tedy vede konstruktéry a designéry automobilek k tomu, aby chrlili na trh liftbacky? Myslím, že odpověď můžeme najít hned u první generace Panamery. Stačí jeden pohled z boku a ihned vidíme, o co tady šlo. S trochou představivosti, totiž boční profil Panamery evokuje klasickou 911, byť lehce ( no dobře, hodně) oteklou a nataženou. Myslím, že nebudu daleko od pravdy, když řeknu, že také ostatní dražší automobilky využívají toto řešení, protože jim umožní stylizovat i běžný vůz do podoby kupé. A protože dnes musí být sportovní a trendy úplně všechno, nemůžeme se divit, že liftbacky raší jak houby po dešti. Osobně mi to přijde trochu škoda, protože klasický tvar sedanu je pro mé oči a vkus naprosto ideální, ale já asi nejsem ta pravá cílovka pro frikulínské pětidvéřáky, hrající si na kupé. Byť nepopírám, že některé se mi velmi zamlouvají. 

Jak to máte vy? Máte raději sedany nebo liftbacky? Zamlouvá se vám dnešní móda pětidvéřových kupé? Koupili byste si liftback kvůli praktičnosti nebo kvůli tvaru připomínající sportovní auto? Diskuze je vaše. 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

ja
jazet
26. března 2018, 11:33
2

Pro mě je jasná jednička karosérie sedan, bohužel to vypadá, že jsou pomalu na vymření.
Ještě k té Panameře, ta fotka z boku jasně ukazuje, že je to oteklý hnus, spousta lidí se mnou určitě nebude souhlasit (jasná věc, každému se líbí trochu něco jiného), ale myslím,že kdyby ta Panamera měla znáček třeba Hyundai, tak by se nelíbila ani 10%, kterým se líbí když je to Porsche.

reagovat
Jenyk
26. března 2018, 12:38
0

Proč jsou na vymření? Někdo chce rušit výrobu S-Klasse, sedmičkové řady, A8, XJ? Má-li článek mít nějakou hodnotu, bylo by vhodné doplnit prodejní čísla luxusních sedanů, liftbacků a SUV. Z toho by se daly odvozovat nějaké trendy. Takhle můžeme říci jen to, že automobilky umí moderními výrobními postupy vyrábět hodně řad i v luxusním segmentu.

RCNP
26. března 2018, 14:45
0

Jediný čeho jsem si v týhle situaci všimnul je, že v US myslím poslední dva roky je no.1 v prodejích RAV4, která nahradila Camry asi po tisíci letech. Ale nevím jestli to bylo na úkor prodejů Camry, jelikož ač asi přešlo od Camry k RAV4 určitý množství lidí, tak se určitě narekrutovali skrz celý spektrum od hatchů, přes kombíky, až po ty sedany a tak než ubývající tendence zájmu o sedany je to spíš trend SUV.

beastar
26. března 2018, 14:52
0

Nevim jak je to v Usa. U nás je to tak, že lidi už dlouhodobě kupujou kombi a o něco nověji suv. Je to taky jinak v různých cenových hladinách. Sedany nikdy moc natáhli. A u malých aut doslova propadli. Směrem na východ od nás je trend opačný.

Suv je teď v kurzu. A firmy raději nakoupí kombíky a nebo lifty s obřím kufrem. Než aby lupou někdo hledal klasickej sedan. Vychází to i z nabídky která aktuálně panuje.

RCNP
26. března 2018, 15:21
0

Jj, to ja to jen tak pridal jako zajimavost. Zjisteni nejakyho globalniho trendu by asi chtelo nejakou sirsi resersi. Prave treba C-Elysse a jeji sourozenci se vubec u nas (stredni a vychodni evropa) nemeli prodavat, pac byli urceny hlavne do Ruska, severni Afriky a podobny trhy. Coz vypovida o urcitych specifikach ruznych trhu. Jako to Rusko kde sedany, i ty maly, porad frci - ty osklivy derivaty focusu apod jsou tam dost videt. A nebo treba Cina v posledni dobe, kde jsou sedany taky oblibena karosarska varianta. Takze to asi nejde uplne jednoznacne rict, bez nejakyho sirsiho srovnani.

Pólin
26. března 2018, 11:45
1

Tak nevím, ale nová Panamera (2017?) se mě vyloženě líbí- ta stará je, pravda, taková bachratá. Ovšem vůbec k celému článku musím říct: buďme rádi za tu rozmanitost...tuším, že už tady kdysi běžel článek, že dříve bývala auta daleko "stejnější" než dnes... koneckonců nikdo nikomu nebrání koupit si standardní BMW 7, nebo Audi A8, případně Merc S-klasse. Jediné, co mě ohledně tohoto tématu dost mrzí je Jaguar a jeho podoba aktuálního XJ. Ačkoli je to krásné auto a dokonce i pravý sedan(ale vypadá jako liftback), tak eleganci předchozích modelů se ani neblíží- to jsou opravdu nádherné a elegantní sedany.

reagovat
Inženýr
26. března 2018, 12:10
0

Co všichni pořád máte proti původní Panameře? Tu novou skládačku přitom berete v pohodě... Fakt jsem asi jediný, kdo to má naopak. Netvrdím, že se jedná o vrchol automobilového designu, ale mně ten tvar vyloženě sedí. Není to sedan ani klasický liftback, a právě limuzína od Porsche by měla vypadat netypicky, když už Porsche bez ní "sbankrotuje". Trochu mi připomíná starodávná, oteklá luxusní auta, a je velká a majestátní. Ta nová má předek z Caymanu, zadek jako trapný pokus o zeštíhlování z 911 (ještě by tam mohli napsat číslo karoserie, barvu a kolikrát pán mistr v ten den kadil), a mezi tím něco od koncernu.

Stará auta bývali stejnější (z dnešního pohledu) asi tak v období první republiky. Dnes se tam bohužel vracíme - viz třeba sedany od Mercedesu - novým éčkem tu svoji šaškárnu jen potvrdili. Na druhou stranu, třeba v devadesátkách a na začátku milénia byly auta krásně rozmanité - co třeba BMW E46/E39/E38? A dnes? :)

Inženýr
26. března 2018, 12:20
0

Zapomněl jsem dodat, že ohledně toho XJ souhlasím a a nevidí se to často, když někdo dává přednost klasickým tvarům Jaguaru před těmi kreatúrami z jižní Asie. Oteklý XJ se mi nelíbí, oteklá Panamera ano. :) Asi je to věc tradice. Jaguar má vypadat jako Jaguar, Porsche má být kulaté jako Porsche.

Pólin
26. března 2018, 12:30
0

pozor, mě se docela líbí i ta původní panamera- nic proti ní nemám. Jen ta nová se mě líbí více. Ono třeba Merc Mamut je taky bachratý, ale přesto je nádherný. Ve 30. letech byla právě všechna auta relativně dobře rozeznatelná...ovšem z dnešního pohledu se nám zdají stejná, protože mají blatníkovou karoserii a to je dnešním pohledem takový bizár, že to veškeré další detaily úplně zastíní. V tom článku, který tady byl to bylo krásně znázorněno- byl to katalog nějaké americké automobilky z konce 60. let asi a fakt- celá modelová řada úplně stejná, jen se liší v délce a pár detailech. Asi jako tebou popisované dnešní mercedesy:D

krab
26. března 2018, 12:35
1

Hlavně Porsche Panamera první generace už je docela dostupná legrace...
Zkrátka zájemce o nový Superb, třeba ten s motorem TSI o 280ti koních co nedávno Dan testoval, může za ty stejné prachy koupit solidní kus ojeté Panamery S třeba ...

Mě se to taky svým způsobem líbí, akorát tenhle typ auta nepotřebuju, vsadím se ovšem, že pokud bych najednou potřeboval něco prostorného na 25 tis km ročně a měl rozpočet na toho nového Supa , zkusím své štěstí ( ke své smůle) s Panamerou. Případně s Quattroporte, pokud bych byl ještě daleko odvážnější ( čtěte magor) :)

fortress
26. března 2018, 14:36
1

Místo spolehlivého auta v záruce u běžného dealera si koupit italskou kasičku nebo porsche které nemá základní výhody značky - vzhled, spolehlivost, nedrží cenu a má smysl i nevybavené.

sheogh
26. března 2018, 14:37
0

Me se panamera taky popravde moc nelibi, pusobi na me dojmem, jakoby nekdo chtel udelat z 911 stretch-limo, pusobi to na me nesourode, jako by aftermarket dodelavka... A7 je celkem fajn, vidam denne u prace na parkovisti.

S Jagem souhlasim, nova tvar se me jako auto docela libi, XJR pak hodne, ale klasicky ctyrocko X300, X308 budou vzdycky nej :-)

beastar
26. března 2018, 14:42
0

:D Petře to si zabil. Zájemce o Superb 280 může koupit Panameru. Tedy ojetou. Jistě hypoteticky zcela určitě. V praxi sotva. Už jenom proto, že použitá pana je trochu provozně dražší. A hlavně je jetá. Qp na tom je podobně.

A kdyby si skutečně potřeboval nakonec skončíš v a7, nebo gétéčkovym Bmw. I když těch 25tkm vypadá jako dobrej nápad s ojetym sedanem. Jinak Panamera je hrozně hnusná. Jak když rozšlápneš vdolek a tvrdíš všem, že to je palačinka.

A7 docela ujde. Jenže ty Audi vypadaj všechny stejně. A5 je vyloženě jednoduchá designem až obyčejná. Za ty prachy až moc. Klasický sedany typu a8 mám raději.
-
Komentář upraven 26. 3. 2018, 14:45:21

krab
26. března 2018, 15:11
0

Tak to je, aby byla diskuze :)
Panameru jsem nikdy neřídil, snad jen jednou krátce nasedl. Beastare - to víš jako fanoušek Porsche, zkrátka i ten vdolek budu rád propagovat :)

beastar
26. března 2018, 15:42
0

Ale jo tak ona Panamera je krok směrem k fanouškům. Stejně jako Cayenne. Prostě lidi kteří si nemohli koupit 911, nebo na to neměli dost odvahu. Tak dostali praktická Porsche. Mě se nelíbí designem. A spolehlivost taky nic moc. Jenže je to luxusní, prostorné, rychlé a dost praktické. Co víc chtít. Jen zájemce o supa mi tam trochu hapruje:))

Ju
Junior
26. března 2018, 16:05
0

Panamera je wunderschon. V obou generacích. Nechte ji být! :(

beastar
26. března 2018, 17:13
0

Ja, ja .... optiše nicht viel oder praktisch hölle šnél. Mě se nelíbí vzhledově, ale jak sem psal jinak to byl od Porsche geniální tah na branku. Zákazníci to prostě chtěli.

Stanley
26. března 2018, 14:44
2

Jsem staromilec, takže pokud jsem pohodlný a bez chuti k cestovnímu adrenalinu, tak limuzína jedině sedan. Jenže doba je jiná, dneska padesátník na vyšší pozici nepřizná, že chce pohodlí a klid. Proto u svého pohodlného a klidného vozu potřebuje pseudokupéčkovou splývavou záď. Aby ukázal, že je dynamický a sportovní. Čistá elegance a důstojnost se nenosí.
Naopak ale nemají koule na pořízení sporťáku (i když jezdí v 95% sami), toho se přecejen bojí, i když peněženka by to dovolila :-)

reagovat
Jimi
26. března 2018, 15:38
2

všichni chtějí svatý grál- pěkný kupé. Ale jsou taky nepraktický a ve velkým se nekupují. Tak něco vymyslíme... většinou jsou nízký, chce to větší rozhled (X6), nebo to je moc vysoký, ale musí to mít 4 dveře (protože občas family), chce to i něco do toho dát a tak máme 5.dveře. Je to tzv. Coupé- Uni. univerzál. Některé jsou povedené, ale vše Uni je vždy velký kompromis (někdy na ho...). Lepší je mít 3 kousky namísto jednoho uni, a každý splní svoji roli dokonale.

reagovat
Ju
Junior
26. března 2018, 15:38
2

No protože když má každej druhej ve tvým korporátu Passat nebo A4, seš frajer, když to vytáhneš na A5/Arteon žejo. Je to úplně to samý, jenom o trošku dražší a kolegyně z HR a účetního si na ergonomické židle musí položit igelit. Ale na A6 už by zase, kvůli hypotéce, nebylo žejo. Na opravdový kupé nejsou prostředky, protože děti/vnoučata jsou aktuální téma, a nabrat kromě A5 ještě Q5 pro rodinu, na to už jeden musí bejt v korporátním žebříčku moc vysoko.

Naštěstí já jsem v tomhle mentálně nastavenej uplně jinak. Trojku over 4er, A4 je oproti A5 úplnej poklad. Snad kdybych si měl vybrat Arteon x Passat, tak vezmu Arteon, ten se fakt povedl (a za 2 roky to bude žhavé téma, jestli mu nechají 206kw a do všeho ostatního narvou 200kw.) Takže já vždycky ušetřím :)) Ale nepopírám, že na Superbu oceňuji, že to tváří jako sedan, nehraje nic jako A7 nebo A5 (hnus oboje), ale zároveň tu praktičnost nabízí.

Dokonce bych, i jako mladý dynamický zmrd (ikdyž bez gelu a košile), upřednostil 340i proti 440i, ať už GC nebo Coupé. Mě ty malá dvoudvířka, kupéčka a podobné vylomeniny designově vůbec neberou. Dvoje dveře se mi začínají líbit až 6er, případně S koupé. Cokoliv pod tím je takové disproporční nebo nevím jak to říct :D

reagovat
Ni
Ninjaherb
26. března 2018, 16:05
2

V Evropě myslím ještě pořád nefrčí mít tolik 2 plnohodnotná auta v domácnosti. Znám všehovšudy jednu rodinu, která si koupila 2. auto s cenou nad 500 tis. Většinou je to hlavní rodinný vůz + nakupní taška (Oproti USA, kde prostě ve většině států potřebuje každý vlastní auto a dá za něj, co rozpočet dovolí). No a to jedno auto prostě musí zastat všechny použití. Z toho pro mě plyne ta touha po "všechnoautu", kam se vejde existující i plánovaná rodina, kolo, mandl i cirkulárka. A to je nakonec i ten liftback. Skoro coupé, když vlastně nechci coupé. Odvezu 4 lidi, ale pořád vypadám drsně. Navíc auto kupuju podle obrázku, a ten o torzní tuhosti nebo zimě za krkem nic neříká.

Co do vzhledu, XJ si mi ještě tak 3 roky zpátky nelíbilo vůbec, teď z limuzín pro mě jednoznačně nejhezčí. Z toho auta je vidět, že je to něco speciálního. Němci k tomu samému efektu potřebujou mraky chromu a naleštěnou metalízu. A na to jak "má Jaguar vypadat" sral pes. Co pořád všichni máte s tou historií značky? Buď se mi to auto líbí, nebo ne. Hejtovat auto, které je oproti současné konfekci v rámci třídy výborné jenom proto, že se značka odchýlila od své vlastní tradice mi přijde uhozené, viz BMW 2 AT a podobné.

reagovat
Jimi
26. března 2018, 21:59
0

Jak kde ty 2 auta, kde mají vysoké poplatky při koupi auta, tak to opravdu řeší skoro jen jedním povozem. Česko má zatím jednu nádhernou výhodu, co se týká vlastnictví a provozu, jsme asi 2. nejlevnější po Polsku v eu. Pokud se nebavíme, že každý vehikl musí být za 500+ a nový, tak to jde úplně v pohodě provozovat a postupně kupovat a měnit. Proto jsem už dávno zahodil myšlenku na jedno ideální univerzální auto, které neexistuje a asi ani existovat nebude...

Sedrik
26. března 2018, 16:18
2

Přijde mi, že si pod pojmem "bohatý zákazník" představujete člověka, který se zas až tak často nevyskytuje.
Vysoce postavený manager totiž dnes není plešatý pán s nadváhou ve fraku, kouřící doutník. Dnešní top management jsou lidé sice stále s nadváhou (a někdy pleší :)), ale lidé, kteří sportují - někteří až přehnaně.
Když zavzpomínám na lidi z mého okolí, kteří jezdí vozem za 2+ miliony (svým, nebo služebním, kdy si služebák sami vybírali) - všichni do jednoho jezdí na kole, většina vedle toho běhá, všichni do jednoho lyžují + drtivá většina má 1-3 potomky.
Mno a pokud máš kolo v ceně nové oktavie, nenecháš jej na nosiči na střeše - dáš ho do kufru. A k tomu je lepší mít liftback (nebo SUV - což je případ většiny z nich).
Jednou jsem se ptal člověka, co se nám staral o flotilu, proč jezdí generál v BMW 5 GT - proč nejezdí v Sku, nebo A8? Odpověď? Sko měl, má malej kufr. Z GTčka se navíc líp vystupuje (generál byl v té době cca 45 let, sportovec - takže žádnej dědek).
Další důvod je taky ten, že v dnešní vyšší střední třídě můžeš mít tolik luxusu a výbavy, že Sko nepotřebuješ (pokud nejseš automobilový gourmet) - a to většina lidí při penězích není.

reagovat
beastar
26. března 2018, 17:16
0

Ano přesně tak mistře. I když v jisté sféře je to pořád ten pán v tom fraku s doutníkem, ale je jich už opravdu pomálu. A navíc věk těch top bohatých lidí i díky bohatnutí v nových oborech rapidně klesl.
-
Komentář upraven 26. 3. 2018, 17:17:02

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
26. března 2018, 17:06
2

Já bych zbytečně nepanikařil. Až vyhraju ve Sportce, tak si půjdu koupit třeba 2017 Dodge Charger Daytona a nějakej liftback od Škodárny, Audi (drahý Škodárny) nebo podobných značek, mi bude celkem ukradenej. Navíc na to dávají u toho Dodge takový pěkný barvy. :-)
-
Komentář upraven 26. 3. 2018, 17:07:48

reagovat
beastar
26. března 2018, 17:18
0

Tohle je zrovna tak hodně mimo evropskej vkus, že jako jo možná. Rozhodně si to však nekoupí normální Evropan kterému emerická produkce nic neříká, ale to ti je stejně jasný ,)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
26. března 2018, 18:58
2

Mne je evropskej vkus naprosto lhostejnej. Byla by to moje volba a cim si kdo jezdi, je mi tak nejak uplne sumak. ;-)

beastar
26. března 2018, 19:07
-2

No tak já to taky nepíšu kvůli tomu, že by mě zajímalo kdo v čem jezdí. Přesně podle hesla mějte se jak chcete hlavně, že já se mám skvěle. Jako protiváhu ti napíšu že moje volba by to fakt nebyla. Je to hodně pouťový nejen kvůli těm barvám který na to dávaj.

MartinCoupe
27. března 2018, 06:19
0

Myslím, že s 5.7 Hemi by to mohlo byt celkem fajn :-)

beastar
27. března 2018, 14:49
0

Ale jo to asi bude. Já proste nemusim ten pubertální vzhled. A žlutou jak na ny taxi. Bezpečně vim že v eu provozu v tom budeš vypadat jako kretén... Bohužel.

MartinCoupe
31. března 2018, 18:53
0

No, už jsem si zvykl... :-) Ale asi bych misto ty žluty vzal černou anebu tu zeleno černou.

beastar
01. dubna 2018, 17:41
0

No dobře ta černá ujde. Nic to nemění na tom že v pražskym provozu v tom člověk vypadá jak kretén. Pro lidi co rádi poutají pozornost a dohání si tím jiný komplexy jako malý pele, či pošramocený ego je to super. Je to hlučný, rádoby okázalý a obhroublý auto. V USÁ si toho paradoxně skoro nikdo ani nevšimne a taky je to primárně dělaný pro tamnější poměry. U nás s tim vyjedeš z garáže a prostě.... no po městě bych s tim jezdit nechtěl.

Ronoath
26. března 2018, 18:45
0

Já jsem to řešil i v třídě kompaktů. Proto skrz výhody sedanu jsem vzal Tipo a neměnil bych.

reagovat
beastar
26. března 2018, 19:06
0

Nedivim se ti. Zrovna Tipo na našem trhu a v okolí naráží co do prodejů na to, že tady sedany prostě nefrčí. Taky to Fiat primárně vyvíjel pro Turecko a okolní trhy. Kde právě od taxi až po rodinný auta frčí leta sedany. Stejně jako na východě je kombík považován za auto pro řemeslníky. A taky maj rádi zahrádky potom nepotřebujou rvát křesla a půlku chaty do kombíka. J a nemaj zahrádky za městem oni vlastně vůbec nemaj zahrady:D

Ronoath
27. března 2018, 12:27
0

Jak říkáš. Je zajímavé, že vzadu v Tipu je skutečně hodně místa a sedí se tam dost dobře - evidentně v Turecku zacílili na taxikáře, jinak si to nedokážu vysvětlit. Jinak všiml jsem si, že dost Tipo vidím v Polsku.

beastar
27. března 2018, 14:52
0

Já to četl kdysi. Že fakt při vývoji Tipa věděli že v Turecku nahradí tuším Lineu. Ono se tam Tipo i vyrábí. A prý se počítalo s prodejem taxi aut. Proto jsou některý řešení nic moc ale auto podle mě vydrží. Navíc na svou cenu jezdí slušně.

KS
26. března 2018, 20:46
0

Mám to obráceně, tedy u jiné automobilové třídy - nižší střední s délkou do cca 4,5m. i30 Fastback je nepraktický kvůli malým 5. dveřím, ale vcelku nemá konkurenci. Rapid je lowcost na malých kolečkách, Octavie už je přeci jen (pro někoho) až zbytečně dlouhá.

Jsem zvyklý na liftback (né, nemám oktávku) a tu karoserii považuju za dokonalou. Supr přístup do kufru, vypadá elegantně, neuskakuju před víkem, i když zacouvám ke zdi, můžu otevřít (hodně jsem takhle parkovával) a nevýhody nějak nepociťuju (průvan, kroucení).

U zmíněných luxusních aut mi liftbacky nevadí, myslím, že je dobře, že si každý může vybrat co jeho jest. Když někdo ( třeba manažer) "musí" mít jen 1 auto a do kufru skládá kočárek nebo jiné věci, proč ne. Pár takových mladých úspěšných v mém okolí je a ty A7 jim přeju, nijak mě nepobuřují. :-)

reagovat
ro
rock
27. března 2018, 14:42
1

Jenom tak na okraj, Accord byl někdy liftback? Možná byla míněna spíš Carina E, těch bylo v 90. letech k vidění dost...

A k věci - jezdím na kole, docela dost a pokud ho chci nekam přepravit, tak není jednodušší způsob než ho vzít tak jak je a položit do kufru. A vzhledem k tomu, že kombíky se mi nelíbí a SUV už vůbec ne, tak v podstatě není jiná možnost, než liftback. Díky bohu za Mondeo...

reagovat
beastar
27. března 2018, 14:55
1

You rock. Ne vážně a nebylo by jednodušší dát to kolo do Mondeára kombi? A není Mondeo to nejnudnější auto pod sluncem? A nemá taková x5 víc stylu pro cyklistu? A co na to Jan Tleskač? A vešel by se ježek z klece do Golfa? Svět je složitý místo...;))

ro
rock
27. března 2018, 15:23
0

:-)
První otázka: bylo. Ale kombíky se mi nelíbí a zrovna Mondeu v kombíku stačí už jenom ta černá barva, aby vypadal jak pohřebák.
Druhá otázka: možná. Ale já jsem konzervativní nudnej člověk, takže svůj k svýmu
Třetí otázka: oh, to fakt ne
Čtvrtá otázka: ten by ve finále letěl na létajícím kole, nemusel by řešit přepravu
Pátá otázka: moje první "jenom moje" auto bylo něco takovýho
http://i3.infocar.ua/img/bazar2/109/108990/565151_3.jpg
nemělo to sklopný zadní sedačky a ježek v kleci byl proti akci "dostat kolo do audiny" směšná hříčka. Ale princip byl stejnej

Svět je jednoduchý místo: srovnáš preference, definuješ si, přes co nejede vlak a ono zbyde minimum alternativ, který by splnily zadání. Akorát je potřeba dávat bacha, aby zůstala alespoň jedna možnost odpovídající zadávacím kritériím :-)

beastar
27. března 2018, 17:58
0

Tak 80 byla super. Na UA jich dodnes lítají tisíce :)) Neměl jsem ji teda nikdy, ale hádám že kolo by se tam nějak nacpalo. Dobrý přiznat si sám sobě, že sem nudnej to cenim:D Tak to potom dokonce i to Mondeo chápu víc konzervativní auto už je jenom Honda Legend. Ba ne to zas přehánim, ale prostě je to ten největší mainstream v našich končinách hned po oktávce a fokusu. Máš pravdu Jenda je moderní ten by letěl rovnou na tom kole takže kufr mu je putna.

ro
rock
27. března 2018, 18:25
0

Když jsem chtěl liftbacka, tak ona ta konkurence tehdy zrovna nabitá nebyla. Laguna, Superb, 6, Vectra/Insignia.

beastar
27. března 2018, 18:56
0

Laguna průser, Superb předraženej, šestka no taky jak pro koho zajímavá, vectra kepl. No nedivim se že si skončil u Mondea :D

Ko
Kouzelník
28. března 2018, 19:12
0

Accord byl liftback v šesté generaci (1998-2002).

ro
rock
28. března 2018, 19:52
0

Tý jo, s tím jsem se snad nikdy nepotkal, vždycky jenom sedany (v jednom téhle generace jsem i něco málo najezdil). No jo, člověk se učí celej život...

Ko
Kouzelník
28. března 2018, 20:16
0

Mám vztah ke kombíkům stejný jako ty a liftback je pro mě na denní ježdění jediná varianta. Zmíněný Accord je o dost menší jak Mondeo, navíc mi vadila výroba v Británii (osobní předsudky). Momentálně mě láká Mazda 6 GH (2008-2012), která nabízí nej karoserii, prostor a v rámci třídy slušné svezení.

Přemda Honda
28. března 2018, 22:22
0

Mám nejradši sedany, nevadí mi ani hezké kombi.Liftbacky jsem neměl rád ani jako malý kluk v době zmiňovaných Sierr a kulatých 626...Vždycky se mi líbily "kufrové" verze :-)

reagovat
PeterLuk
30. března 2018, 13:23
0

Pfff, tu mi niekto vyfúkol tému, ktorú som chcel rozoberať na blogu (ku ktorému sa aj tak nikdy nedostanem :D ). Myslím, že je to najmä vec imidžu. Instagram, reklamy a celkovo trendy nám hovoria, že dnes každý “musí” viesť aktívny život, športovať... a rovnako každé auto dnes musí byť dynamické a športové, hoc to s tým aktívnym životom veľa spoločného nemá - možno tak len, že v X3 či GT5 si človek ľahšie odvezie lyže (ktoré ajtak väčšina ľudí vozí na streche), keď už sa raz za čas rozhodne ísť na Donovaly. Sedany a nebodaj veľké limuzíny sú príliš usadlé, autá pre starých pánov. Mladý aktívny človek dnes potrebuje SUV alebo “akože” kupé s párom/trojicou dverí navyše. Prípadne ešte nepraktickejší kombík s klesajúcou líniou strechy akože “Shooting Brake”, keď už chce niečo čo nemá každý druhý.

reagovat
MartinCoupe
31. března 2018, 18:55
0

Tak zrovna Panameru bych nezatracoval. A A5 mi prijde uz moc obycejna, ale ted jsem na DE dalnici videl jednu hezkou (cerna se zatmavenyma oknama a Schiebedachem...)

reagovat
ToMyx
05. dubna 2018, 14:10
0

Osobně jsem musel u víkendovky volit lifta taky kvůli místu (2 prckové a jejich haraburdí). Když jsem pak zjistil, že hodím dovnitř kolo vcelku, přestala mi snížená torzní tuhost, která nebyla a není znát ani teď na pur siláčích, tak nějak vadit.
Pánové, jen tak ruku na srdce, opravdu jste si jistí, že liftback poznáte na 100%, né vždy je to úplně jasné ;-)

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem