reklama
načítám data...

Levný offroad na expedici po východní Evropě | Ptejte se

Čtenář Radek se chystá na bláznivý roadtrip s přáteli po vzoru Top Gearu. Shání levný a jednoduchý offroad. Dokážeme mu poradit tak, aby jejich cesta byla bezproblémová a úspěšná?

zobrazit celou galeriiPtejte se Vojtů: Levný offroad na expedici po východní Evropě | Ptejte se

Zdravím Autíčkáře!  

S kamarády jsme si řekli, že by to chtělo ještě udělat něco dostatečně nerozumného, dokud nebudeme oficiálně staří, usedlí, nudní a tak. A jeden z nápadů je pořídit nějaké offroady, navěsit na ně navijáky, rampy světel, rezervní kola, kanystry, lana, lopaty… Zkrátka všechny tyhle adventure věci ve stylu Camel Trophy - a vyrazit na pár týdnů někam na východ v TopGear stylu, každý ve své káře. 

Cíl je tedy jasný-koupit něco, co ujede 5-10k km, cestou se to samovolně nerozpadne a běžné poruchy cestou opravíme dobře kalibrovaným kladivem, stříbrnou páskou 3M typ 3939 (ta je asi nejpevnější) a možná nějakým nepodstatným nářadím k tomu. Když se sem tam něco pokazí, beru to jako povýšení adventure faktoru výpravy a generátor zábavy. Dovnitř asi navařit oblouk železa, pokud půjde celý stroj přes střechu. Vyhodit zbytečné sedačky, aby se dalo nouzově přespat v autě. Ve voze formátu Samurai se snad místo spolujezdcovy sedačky až po kufr normální člověk nějak natáhne. 

Jelikož je to celé jednorázová legrace, nechtěli bychom do toho dát víc, než 50k za auto s výbavou. Čím míň, tím líp. Image je na nic. Nepodstatnou rez opraví reklamní nálepka, barva nehraje roli, každý šrám je důkazem prožitého dobrodružství – a určitě nějaké cestou přidáme. Co na to říká redakce? Jaký bude ideální stroj, legendárně jednoduchý, dostatečně terénní, s rámem, co bude držet i drobně orezlé auto pohromadě…?  

reklama

Zatím koukáme na Samuraje, za pár korun jsou Vitary, špatná by nebyla ani Niva nebo ARO. Nikdo z nás nemáme zkušenosti s offroad auty, maximálně tak s enduro motorkama.  

PS: Jestli má autíčkář nějakou reklamní nálepku, hodila by se. Počítám, že pár rezavějících fleků bude potřeba něčím opravit. 

Díky 

Radek

Ahoj Radku, 

Víc takových bláznů jako jste vy a vaši přátelé. Takovým plánům je třeba tleskat a držet palce. Musím se přiznat, že o podobném roadtripu jsem uvažoval a snil nesčetněkrát, bohužel jsem však nikdy nesebral dostatek odvahy. O to víc obdivuji lidi, kteří se odhodlají. A teď již k samotné otázce výběru. 

Nevím kam přesně na východ chcete vyrazit, ale předpokládám, že pohybovat se hodláte především po nezpevněných cestách. Volba offroadu se tak jeví jako správná. Trochu problém vidím v pořizovací ceně. 50 tisíc i na auto i s potřebnou výbavou, to opravdu není mnoho. Jasně, roadtripy ve stylu Top Gearu s levnými vozy vypadají velmi lákavě. Jen se obávám, že realita nebude ani zdaleka tak růžová jak to vypadá na první pohled. Nejsem asi největší expert na offroady pod sluncem, ale pár aut jsem již v podobné ceně koupil. A nevzpomínám si na žádné, se kterým bych byl ihned po koupi ochoten absolvovat nějakou delší cestu, natožpak výlet na východ někam mimo civilizaci. Stav ojetin u nás v ČR bývá v dané cenové hladině velmi tristní. Bojím se, že ani offroady nebudou výjimkou. Připravil bych se na nejhorší, anebo bych zkusil o něco navýšit finanční limit. 

reklama

Nicméně co se konkrétních tipů týče, míříte s kamarády do správného terče. Suzuki Samurai či Vitara jsou asi první možností, která mi vytane na mysli, když někdo potřebuje levný teréňák. Jsou vcelku odolné a relativně jednoduché na opravu, když se po cestě něco vysype. Také jejich průchodnost terénem je příkladná. Rozhodně bych tedy hledal tímto směrem. Pokud nebude žádné vhodné Suzuki k dispozici, zkusil bych najít Daihatsu Feroza. Jedná se podobný typ vozu jako výše zmíněné Suzuki a dá se sehnat za příznivější ceny. Potěší přítomnost redukční převodovky či uzávěrka mezinápravového diferenciálu. Pod kapotou pracuje jednoduchá benzínová jednašestka, takže bych se nebál ani spolehlivosti. A v terénu rozhodně nezklame, spíš naopak. A přidám ještě jeden tip. Zajímavou volbou by mohl být korejský teréňák Ssangyong Musso. Je to sice jiný typ auta než Suzuki či Daihatsu, ale v terénu je také velmi schopný. Musso pohání osvědčené agregáty od Mercedesu, takže s tím by nemusel být problém. Plusem může být na dlouhé cestě velikost vozu, protože uvnitř se člověk pohodlně vyspí. 

V každém případě ti přeji šťastnou ruku při výběru, bude to potřeba. Doufám, že se vám roadtrip vydaří a budete řešit minimum problémů po cestě. Nálepku určitě nějakou najdeme a za to nám slib, že se o zážitky z cest podělíš s čtenáři na našem blogu. Držíme palce.

Máte nějaký tip na vhodný offroad, na který jsme zapomněli? Vyzkoušeli jste podobně bláznivý výlet? Podělte se o vaše zkušenosti v diskuzi.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

MGRR
22. října 2017, 19:47
0

Magori... za 50t to neni hrdinstvi, ani punk... to jsou socialni pripady.

Tuhle tady byl jeden s Rextonem za 60t = totalni srot (prumerna cena technicky hezkych je od 120).

Prisel v zabkach, kratasy s vietnamsko-havajskym motivem, smrdel a pry, ze jede pristi tyden na expedici. Ze vse potrebne prave koupil v OBI. To jsme zpozorneli... otevrel kufr a padla nam brada :) vse to nejlevnejsi... navijacek na 300kg s lankem jako na ryby (to zprevoduji a zkladkuji, povidal), partystan za 500, kanystr, zvedak odpovidajici Velorexu, ale HLAVNE spray na kola (jakoze rezervu navic nebere a dofoukne to tim mlekem), drzak na iphone, kurty na uvazani maleho psa, lano snad z petlahvi za 100,- s tim hakem co jej pretrhne a jeste se osobak nehne, gumy sjete na platno, motor sel na ctyri valce, misto peti. Ptam se, mate postel, zahradku, stan, spacak, nejake retezy, poradne kurty a elastickou, poradny hi-lift... naco vole, mam motorovou pilu... z obi.

Tak jsme to zavreli, vytahl usmudlane, pomackane tri stovky za smazani diagnostiky (vada PP kola ABS, nebo loziska, vadne dva vstriky, separator vody v palivu a dalsi hromadka). Odjel... uz nikdy neprijel.

reagovat
sumy
22. října 2017, 23:38
0

Třeba tam zůstal :-)

PepaSFI
23. října 2017, 19:02
1

tak někdo tomu říká expedice, někdo by třeba řek "vyjedem na kopeček, dáme pár piv a grilovačku", za týden se vrátí plní zážitků jak zapadli v louži u lesíka a jak třetí den došlo pivo. A v hospodě budou za drsňáky protože všichni ostatní strávili dovolenou u babky na chalupě nebo rozpláclí s dětičkama na šutru u vody v Chorvatsku jako vždycky.

S.
S.h.I.t.
22. října 2017, 19:50
0

Zaradil bych benzinovou Fronteru A-sport, 2.0, osmiventil. Offroad schopnosti jsou cca na urovni toho Mussa, vsechno jendoduche, minimum elektriky ve vsem.

reagovat
Petr 'Krab' Jeřábek
22. října 2017, 20:11
0

Frontera je asi dobrej tip. Je to svým způsobem křáp, ale za ty prachy by mohla být v rozumně funkčním stavu. Ještě mě napadá Ford Maverick 2.4 benzín. Já před lety koupil náhodou ameriku. GMC Jimny S15 4.3 V6 (1991) , to mě vyšlo na 45tisíc si pamatuju a bylo to vážně velmi funkční a málo rezavé. Jen snad nějaké čepy jsem měnil. A odvezla nás na expedici na Sicílii a zpátky :) Skvělý auto s konstatní spotřebou 12 / 100 ať se jede kde se jede..... Dalo se v něm pohodlně přespat a příjejmně cestovalo po silnici až 120km/h , což je u Jimnyho vražedná rychlost :)

beastar
22. října 2017, 20:58
0

On i ten Maverick je pěkná kraksna pane Krab:) Dvojče Mazda Tribute je na tom ale docela dobře. Ta cena je kámen úrazu. Ideál bude pokud možno neshnilá Vitara.

Sh
Shackall
22. října 2017, 21:01
0

Ford Maverick 2,4 je Teranno. To mám a shodou okolností i za tuhle pořizovačku. První ježdění po koupi bylo stylem - to jsem zvědavej, co z toho odpadne dneska. Teď to jakž takž jezdí, brzdí, pracuje v terénu... Celkové náklady (bez paliv, logicky) nevim - od 100 tKč jsem to přestal počítat, ptž. bych ten krám musel zapálit. PS: Jet s tím na expedici do Rumunska bych neměl stále koule.

briza
22. října 2017, 21:03
0

Nebyl Maverick dvojče Terrana II? Bratr ho měl a vypadalo to dost identicky. Ale už je to doba a já jsem navíc línej to hledat, tak abych nekecal.

briza
22. října 2017, 21:05
0

Dyk to říkám :)

beastar
22. října 2017, 22:20
0

Aha tak sorry Tribute byl jen vyvíjen ve spolupráci s Fordem. Na expedici nejen do Rumunska bych s tím nejel. Tak ono v tyhle ceně je nejlepší offroad oktávka 4x4;)))

briza
22. října 2017, 19:54
0

Ta cena je hodně limitní a myslím, že ten směr Suzuki asi bude nakonec nejlepší. Do 50 se občas objeví i Jimny. Teď je jeden v UH a už má dokonce i správné obutí :)Každopádně určitě bych se podíval ještě na první generaci Ravky nebo třeba Pajero Pinin.Jinak co si ještě pamatuju, tak kamarád měl léta Scénic RX4(mimochodem pořád se mi to auto neskutečně líbí) s dvoulitrovou atmosférou a byl s ním maximálně spokojený. Přitom v terénu to auto umělo docela překvapit.

reagovat
Ni
Nimrod
22. října 2017, 20:31
0

moc o tom nevím, ale napadla mi asia rocsta. třeba někdo poví víc

reagovat
Knightrider
22. října 2017, 20:44
0

Co Jeep Cherokee? Pohodlnej, prostornej, redukcni prevodovku ma taky. Treba neco takovyho:
https://auto.bazos.cz/inzerat/80945598/JEEP-CHEROKEE-XJ-40L.php

reagovat
Sh
Shackall
22. října 2017, 20:57
2

Toho Jeepa, co ukazuje Knightrider, znám. To je soused, profesí dřevorubec. To neni hejčkaná kára.

K problematice obecně. Offroad v pořizovací ceně 50 kKč je vrak krátce před smrtí. "Kvalitou" bych to přirovnal asi tak k Feldě za 2,5. A je přitom jedno, co to je. Na velikosti rozhodně nezáleží. Třeba Samurai je obvykle dražší než Cherokee.

Já osobně bych se na to buď vy*ral, nebo bych přitlačil 20 litrů co kus, koupil za 50 Nivy a tu dvacku do nich vrazil. 15 spojka, začtyři litry gumy z eBay, zbytek drobnosti. Pak hodit do zadu pojízdnou dílnu, a jet, no :-D

PS: Mám Nissan Teranno II.

Kryton2X4B-523P
23. října 2017, 12:11
1

Souhlas se Shackallem, hlavně pokud pojedou kluci na východ, tak díly na Nivu se budou válet po všech škarpách ;-)

mv
mvrlik
22. října 2017, 22:19
2

Nevim, kam planujete vyrazit ani co chcete podnikat, ale s timhle rozpoctem (a i s nasobne vyssim) bych zapomnel na vsechny ptakoviny typu pridavne svetla a dalsi drsne vypadajici zalezitosti. Co chcete je pohodlne auto (budete tam travit hodne casu a bud jak bud vetsinou na asfaltu), ktere se nelekne polnacek a mozna trochy bahna. 4x4 nebude na skodu, ale nevidel bych to ani jako uplnou nezbytnost, zvyseny podvozek urcite ano - neznam ceny, ale Forester, prvni RAV4 apod. by byla nyni moje volba (objel jsem Afriku v Landcruiseru a jeho schopnosti jsem potreboval presne 2x za 3 roky). Pokud toto nebude ve vasem rozpoctu, sel bych treba to toho Samuraje. Ale treba takovy Fiat Panda zvladne taky zatracene hodne (viz, nez by bylo aspon s kouskem mozku doporucenihodne...).
Dneska uz ani na vychode neni nutne auto s velkymi terenimi schopnostmi, pokud neplanujete jako primarni cil vyletu vyhledavat tezky offroad. Pokud jo, tak pak potrebujete jednak fakt dobre vybaveni a jednak nejake zkusenosti, protoze v opacnem pripade skoncite uvizli tak daleko, ze ty plecky uz odtamtud nikdy nedostanete...
Ale chapu, ze vypravet vnukum, jak jste na dalekem vychode parkrat uvizli na rozbahnenych polnackach v offroadu je lepsi, nez vypravet, jak jste parkrat na tech samych cestach uvizli v Pande :)

reagovat
beastar
22. října 2017, 22:24
0

Haha, sám bych to líp a méně jedovatě rozumněj pravdivě nenapsal:) Děkuji. A on vlastně i Transporter Syncro projede dost jen ne ten za 50.

sumy
22. října 2017, 23:37
0

V této cenové kategorii totálně zapomenout na jakýkoli skutečný off. Raději nějakýho Forestra , RAVku, nebo třeba freecko(to jsem ale skodolibej :-) )
Lacinej off umře při první opravdové off akci. Fakt raději skopek za pár Kč a v případě problémů to tam snad i nechat :-)

reagovat
Matt
23. října 2017, 06:48
1

Tak za tyhle ceny bych uvažoval asi jen o Terranu nebo Fronteře a nebo tu Nivu. Ale jel bych s tim maximálně do Milovic. Za tyhle prachy bych se bal o stav 4x4 a dalších důležitých věcí. Jen ta výbava na delší cesty nás stala asi 40k. Naviják, zahrádka, rampa se svetlama...Ssang Yong bych ja fakt nevzal, má ho jeden člen skupiny a furt sme ho odevsad tahali.

reagovat
sumy
23. října 2017, 09:22
0

Je pravda, že 50 je tak akorát tak na to základní vyšperkování: naviják10-25, obutí10-20, kurty a podobný haraburdí první pomoci 5,prvotní servis auta bezproblémového auta10. Vzdyť jen výměna všech olejů u offu výjde celkem na ránu. Třeba u pajera 2, manuálu je to celkem cca 19 litrů (a nejsou to oleje za 100Kč/litr + automaticky výměna gufer, páč ty 20 let starý začnou po výměně okamžitě lejt. Před 4 lety jsem dal za pájo 60(a to byla kuwa náhoda že tak lacině) a kolik jsem do toho nasypal... Já vím, manželka to tu něčte, ale co kdyby jí to někdo náhodou :-) Ale ne, tak kdyby ho ode mne chtěl někdo koupit, tak za 130 bych netratil. Ale stejně bych ho neprodal. Jezdím takhlenc každý rok a třeba letos mě takový výlet vyšel pro 2 auta na 50tKč. Vždyť už jen na ropu to dává cca 15tKč na auto. A jak je již výše zmíněno, bez zkušeností je i ten nejlepší off úplně nanic. Trvalo mi to tak 60tkm, než jsem si řekl, že už své pájo vcelku obstojuně ovládám a správně zhodnotím co dá a na čem bych ho akorát pohřbil. Taky jsem to měl letos okořeněné o půjčené frééčko a je to trochu opruz uprostřed nějaký prd..e řešit, že tomu prdly brzdy, že se upeklo obložení, že se vys... palivová pumpa. A to jsme oletos jeli vpodstatě výlet a né zádnej pořádnej off.

Th
TheKubajs
23. října 2017, 09:53
0

Určitě bych se ještě zamyslel nad tou částí plánu, kdy pojedete každý ve svém autě sami. Chápu, že každý chcete "to svoje", ale jet expedici sám v autě je hodně velký záhul. Zaprvé je to řízení, které, zvlášť u těhle starých pleček nebude nic odpočinkového a nebude se mít s kým vystřídat. Zadruhé se hodí mít někoho na pomoc při rychloopravě když se vzdálíte od skupiny (to je hned, třeba ve městech se konvoj držet skoro nedá). A hlavně za třetí budete "po jednom" velmi lákavá kořist pro policisty (budou v přesile, bez úplatku vás nepustěj) a různé pochybné živly.
Fakt bych zvážil variantu jet ve dvou v autech (řízení si užijete i tak víc, než by vám občas bylo příjemné) a navíc tím pádem můžete navýšit rozpočet. Za sto táců už pořídíte i celkem spolehlivé kusy.

reagovat
sumy
23. října 2017, 10:25
0

A tak odřídit se to dá. Ono když se jede opravdu off, tak se za den dá třeba i jen 8km :-) Opruz je cesta tam a zpět. Přeci jen tou závratnou rychlostí 100-110 (víc s naloženym offem na teréních pneu stejně nejde/nemá cenu) Třeba do romale to dávám zásadně s přespáním v maďároši. A to i když je řízení mé "staré plečky" :-) naprosto pohodové (ale ano, káry za 50 budou trochu jinde) Ohledně všech ostatních bodů souhlasim. Naprostá nutnost je pak vysílačka. Jinak je to opruz porád vystupovat a domlouvat se. Jinak ještě přidám bod né až tak vzatžený k autům, ale bez PAPÍROVÝ mapy ani ránu (do každýho auta). Google lže(občas ale fakt hodně) Signál neni a s domorodci se jinak než s papírovou mapou těžko komunikuje. Už několik let si říkám, že dojedu do romale normálně s rodinkou a tam si koupim klasickou dachnu 1300 a projedu s ní to samý co s pajerem.
Možná nejlepší varianta, je li rozpočet 50 na auto, tak si za tyhle prachy pronajmout hotový nazbrojený auto.

Th
TheKubajs
23. října 2017, 10:37
0

Jo, papírová mapa je základ. A do každýho auta kopie všech dokladů od aut a lidí. Hranice sice na kopii pasu nepřejdete, ale v případě ztráty nebo krádeže je kopie pořád lepší, než nic. A ještě - ve dvou si můžete povídat a není to taková nuda, takže neusínáte.

sumy
23. října 2017, 11:34
0

Rozhodně zelenou kartu ve více vydáních. Loni mi rumuni chtěli zabavit a odtáhnout auto(prostě jsem ji na někde vytratil) Letos jsem se blbě podíval letošní vyhodil jako bordel a vzal loňskou. Jo, jsem to ale šikula. Opět mě málem policajti/celnící chtěli skalpovat. Za Bosnu a Hercegovinu jsem musel vyslolit 17€, za Černou Horu dalších 15. Zatímco loni mi stačilo zavolat do pojišťovny a do 20min mi poslali email se zelenou kartou. Letos ta samá pojišťovna-ČSOB vydala jasný signál: Nasr..., vyřeš si to jak chceš, mi ti nic nepošlem.

Ma
Machy
23. října 2017, 13:10
0

Nas nechteli pustit pres hranice tusim v Albanii, jelikoz na zelene karte bylo napsano duplikat ????

sumy
23. října 2017, 14:01
0

Ukrajinec tě zas okamžitě pošle do kša, když není 100%čitelný VIN. A to je třeba u80- 90%starších off docela problem

Adam Forman
23. října 2017, 10:00
0

Už léta sním o podobném počinu ve Vejtřasce. Ta by se do finančního rozpočtu věšla tak maximálně pořizovací cenou základu k renovaci. Zatím mi jen chybí řidičák skup. C a ropný vrt na zahradě, který by pokryl spotřebu kolem 30/110 :-)

reagovat
On
OndrasF
23. října 2017, 10:14
0

Za 50k nedojedete nikam.
Možné řešení - popojeďte do cílové oblasti, podívejte se, čím tam jezděj a kupte si nejčastější offroad.
S Rextonem jsme byli na Balkáně a i když je to na podobný expedice super auto, tak řešit ohlej tlumič a prasklou pružinu v nějaký kosovský díře nikoho moc nebavilo. A jen ta výbava stála přes 70k.

reagovat
Ma
Machy
23. října 2017, 11:12
1

Ahoj, za podobnou castku premyslim, ze bych se zbavil.... Delicy, je to 2.4i benzín s LPG, technika je bezproblemu, s korozi je to horsi, ale nic fatálního...

reagovat
Ma
Machy
23. října 2017, 11:13
0

Technika je z Pajera, redukce, zaverka... takz si myslim ze pohoda, mam k ni i slusne AT pneu

sumy
23. října 2017, 11:28
0

S volantem na "správný straně", nebo už s CZ papírama, nebo se to musí ještě "oběhat"? Jako vozidlo na cestování ideál. To by se mi moc líbilo. Vlastně tohle jsem původně scháněl. Ale je jich tak málo(čti: vůbec nejsou), že jsem nakonec koupil pajero.

Ma
Machy
23. října 2017, 11:56
0

Jedna s uz CZ papirama, druha co mela byt na dily ma anglicke papiry, ještě nebyl cas na prihlaseni.... Jinak evropské space geary 4x4, mají nizkou strechu, nižší svetlou vysku, jen 2.5 TD bez super selectu a o vybave ani nemluvim....

sumy
23. října 2017, 12:02
0

No právě, 4d68, tedy ropná 2,5 mi nesmí do baráku. Naopak benzínová 4g64 je naprosto dokonale blbuvzdornej a pohodovej motor. Už jsem ho měl jak klsický MPI z 89, tak i jako GDI z 2001 a v obou případech víc než spokojenej. No a ta prosklená střecha s roletkama, výdechy klimy na stropě, kapitánský sesle... to je prostě porno.

Ma
Machy
23. října 2017, 12:10
0

No, já chtěl původně 3.0i V6 6G72, ale pak jsem zjistil ze jede +/- jak 2.8TD (ale oproti dieselu ma plno elektroniky), takže bych musel swapnout za 6G74/75, tak nakonec mam 4M40 a 4G64 :D

zh
zh
23. října 2017, 15:02
0

Přiblble - delica, značka? - v rodině 2 x L200 Mitsh, 1 x Hilux Toyo. Já chci mitsh. pajero sport, uvažuji-sním však i o malé dodávce do terénu... do 200 tis....

sumy
23. října 2017, 15:22
0

Delica je normálně mitsu, u nás spíše známe jako space gear(nezaměňovat za space wagon) Pajero sport... Hezký to je, ale oproti klasickému pajeru docela chuďas. Už jen to listí na zadku je na silnici opruz. To když už tak z UK Chalengera s 2,8TD. Jinak je v tom buď bídná 2,5 a nebo slabej a rozežranej 3,0V6 A stejnak se tam pak musí popřeházet diferák za dif se špérou a tak vůbec... Delica je fajn. Občas se ještě vyskytují užitkové verze pod označením L300.

sumy
23. října 2017, 15:23
0

Popřípadě jsou i vcelku lidi spokojený s licenčním klonem, Hyundai H1-Starex 4x4. Ale to už je common rail

Radek_
23. října 2017, 12:20
0

Děkuji všem za připomínky, jen vidím, že je potřeba doplnit nějaké věci.

1) nejsme zase úplně troubové, co by si na cestu nevzali mapu. Na motorkách (sem tam něco autem) mám projetou Evropu poměrně cik cak, včetně legendárního Balkánu. Naše cesty budou směřovat nejspíš směrem Rumunsko, možná legendární Albánie, uvidíme. Skoro všude jsem byl doteď sám a s naprosto nevhodnými stroji - nejdřív sportovní motorka na dlouhé cesty, pak těžký cesťák na offroad... Baví mě to pořád. Shrnul bych to tak, že stříbrnou páskou a skládacími kleštěmi už jsem opravil leccos, králíka bych k večeři asi taky ulovil a k určení severu nepotřebuju aplikaci ve smartphonu ;-)
2) záměr byl 50k za auto, které pak vyhodíme, případně pojede znovu někam. Ne za celý výlet, ani za výbavu z OBI. Komentáře o "sockách" určitě pobaví i kamaráda, úspěšného bankéře, který se k počinu hlásí :-)
3) Mohli bychom si asi koupit "naložené" Land Rovery se vším, projet se po Balkánu a pak je prodat. Asi to vyjde dost podobně, jako když počítáme s tím, že cestou určité procento aut (nejspíš ze tří) neopravitelně chcípne, odmontujem značky a necháme ho svému osudu na místě. Ale už vidím, jak bych pokaždé vnitřně trpěl, kdybych hezké auto ničil někde v kamení. A hlavně - jak se znám, už bych ho neprodal. Podobným systémem se mi plní garáže sbírkou motorek. Kus Rumunska šotolinama projede jistě i Škoda 1000MB a asi na to nepotřebuju rampu nejlepších ledkových světel, neprůstřelné kanystry a takové věci. Bez zkušeností se nebudeme pouštět do trialových tras a metrových brodů. Nejedem na Cestu kostí...

Na druhou stranu by nás asi dost zklamalo, kdyby auta pochcípaly třetí den cesty, takže pochopitelně nekoupíme něco před smrtí jenom proto, abychom se vešli do rozpočtu... Takže to vypadá na nějakou střední cestu s větší pravděpodobností návratu a následný prodej...

reagovat
beastar
23. října 2017, 14:28
1

Tak to je třeba dost zásadní informace, že těch 50 tisíc korun není nějak limitní částka potom nechápu proč vůbec řešit limity, když peníze nejsou problém. Samozřejmě v rámci možností nechci říkat, že komentáře tady jsou vždy vstřícné a top. Nicméně těžko se divit když to prvně vypadá jako koupíme shnilou Vitaru a hurá na Silk road. Mimochodem na Balkán včetně Makedonie, Albánie jezdím každoročně naprosto obyčejným suv a vždycky se vrátím právě proto, že vyhledávám trial. Teď nějací maníci jedou Škodou 120 někde v Kazachstánu. Takže jako zkušenější cestovatel jistě víš, že offroad fakt není potřeba už dneska skoro nikde pokud teda záměrně nehledáš výzvy. Zejména teda v Evropě. Viz. také komentář o projeté Africe kdy schopnosti LC byly využity minimálně čemuž lze věřit. Psaní o výbavě a světlech není na místě. Ale upřímně co, kdo čeká za odpověď pokud shání něco na cenovém dně. Přesto že ho to neomezuje a peníze jsou. To je jako přijít do bazaru a říct mám 50 musí to být v6, maximálně 5 let staré, navi, kůže a super stav. No a může to být i za 58!;) Takže rada v jedné větě neshnilá 4x4 cokoliv ideálně zvýšená, co jezdí za pár a dobře se shání díly. Takže Sangyoung a podobné bych vynechal. Čest a ať se daří.

Petr 'Krab' Jeřábek
23. října 2017, 14:54
0

Dá se jet opravdu vším! Tihle kluci vzali BMW Z3 M Coupe a dojeli s ním až za polární kruh, na samý konec Kanady : https://expeditionportal.com/inuvik-or-bust-to-the-end-of-the-earth-in-a-bmw-m-coupe/

Tahle story byla i na Petrolicious myslím v létě nebo kdy a úplně mě to dojalo. Člověk by se neměl bát vzít své auto a jet s ním na nějakou tu dobrodružnou výpravu!

Já byl takhle naposled a už je to dlouho v jižní Itálii a zpátky ve starým SUV GMC Jimmy S15, koupeným tehdy taky asi za 45tisíc. A ve Fordu Fairmont jsem objel půl západu USA a to bylo auto koupené za 250 dolarů :)

Fandím vám, užijte si to, protože já bych hned chtěl jet taky! :)

beastar
23. října 2017, 15:02
0

A to máš pravdu. Já si zatím mimo Evropu netroufnul. To víš že bych jel Alžírsko třeba, nebo na východ ale nemám ani čas:)) Každopádně nedávno sem viděl něco, kde cápek jede s holkou snad v transporteru 2 s Izraele přes Sinaj někam dolů do Afriky. Svět už taky začíná být malý lidi jezdí na elektro skutrech po jižní Americe atd. Takže vlastně na co offroad:)

MGRR
23. října 2017, 17:00
0

Takze, pokud jsme na 100.000, koupil bych Ssangyong Musso 2,9D !!od 1997!! nesmi byt shnile a vsude olej (vyndat obe prevodovky, privezt... GO kontrola a vymezeni... to resim na pockani za 3h... vozi to ke me na opravu letadlem napr. UN/mirove sbory, atd ze tretich zemi), novy P kardan, predni AVM, vymenit oba vyfuky, tlumice, ceparina, sbihavost, ulozeni hornich ramen, vsechny naplne a muze se jet. Projede to stejne jako tezke off-roady bez uzaverek (zadne nema, jen stredovou natvrdo), P kotouce, seridit loziska... naraznik vydrzi prerazit parez. Prazdne jezdi za 8,9-10plne.

V nadrzi je jen plovak, cerpadlo radove, vstriky primitivni, zadna elektronika na motoru, ciste mechanicka zalezitost. Po nastartovani se da zahodit baterka a furt to pojede. Mista je tam hromada, je to pohodlne a vlastne fajn. Zadek prizvednout orig. silnejsimi pruzinami, predek se prizvedava pritazenim sroubu na torni tyci.

Jen ten servis/priprava je za 50t, pak bude slouzit.

97 ma dobre vyndavaci airbag bez elektroniky (kulicka v rosolu), od 98 uz je facelift, sice s TD co jezdi za 11L, ale ma nizky naraznik a blbosyi jako dole v narazniku mlhovky, zezloutla plastova svetla, elektronicky airbag a spoustu blbosti.

Zakladni podminka je, aby byl v poradku na redukcni prevodovce, externi servomotor co spina redukce (pootaci vystrcenou hridelkou mimo prevodovku), jak odejde, novy 8500, nebo pred vjezdem do tezkeho terenu s kombinackami vlezt pod auto a prepinat manualne.

Motor prezije vsechno, pokud dostane nejaky olej... misto nafty to pojede roky na cokoliv co hori.

MGRR
23. října 2017, 21:21
0

https://auto.bazos.cz/inzerat/79488181/Ssangyong-Korando-29TD-GB-pravostranne-rizeni-RHD.php

Tahle GB verze za +-40.000, bez koroze, po přihlášení, může rovnou vyrazit. Má zadní nové AT, rezervu na vratech, přední nové dokoupit, domontovat mechanické volnoběžky, oleje... a 100% objede 1/2 světa. Je to už vylepšený, ale stále mechanický 2,9TD (lepší trubo, tlačí už od malých otáček) a má to i klimu :)

Radek_
24. října 2017, 21:54
0

Díky za konkrétní tipy!
S tím rozpočtem - úvodní nápad u piva byl skutečně jet něčím za zenitem. Něco jako TopGear challenge 1500 GBP a jedem :-) Ale bez štábu a záložní káry to asi nebude ono... Co se týče světel na rampu na střechu a podobných věcí, čistě pro vlastní radost a posvícení na večerní kemp, se takové věci jistě dají pořešit i mimo tuningové obchody, nějakou tou lampu z vysloužilého bagru či tak něco. Máme celou zimu na to si s tím pohrát, vyrobit vlastní zahrádku na střechu a podobné věci. I to je cíl věci, samotná příprava... Kdyby cílem akce bylo sbírat lajky po facebooku, asi bychom to klidně odjeli i v trabantech, nebo rikšou. Ale o tom to není, je to pro vlastní radost. Třeba cestou posbíráme nějaké zkušenosti a nějaké ty bahnité cesty, které by 2WD embéčko jen tak nedalo, zkusíme určitě taky. Možná proto, že na ně narazíme a nebudem se chtít vracet. Spíš záměrně. Ale nebude to 90% cesty, což by evidentně mělo zabít jakékoli trochu starší auto. Spíš 5-10% Max. Každopádně proto "offroad", tedy něco výš nad zemí, 4WD, s uzávěrkou diferáku.

Ma
Maxton
25. října 2017, 01:54
0

Ja bych za sebe radil daihatsu terios :-) kolem 40 tisic se daji sehnat opravdu pekny kousky (ja svuj sehnal za 25 po starsim panovi co ho mel v cr 10 let) uz jsem par "lowcost" terenaku mel a tohle me dostalo tim, jak malo jsou ty auta zrezly. Nejaka povrchovka tam byla, ale na nosne casti nic. To terrano co jsem mel predtim mela uplne ko nosny ram. Tohle je samonosný, ale krasne tuhy. Je to japonec, motor klasicka 1.3 16v 61 kw. Nema redukci, jen kratkou jedničku, ale pokud se nejezdi hardcore nebyl zatím problem. Ma samozřejmě uzavíratelnou mezinapravu. Výhodou je stala 4x4 jako u subaru, clovek na horsich cestach nemusi resit co tam zrovna da za pohon, a pri nejhorsim uzamkne mezinapravu. Vsechno strasne jednoduchý, bytelný. Motor fakt prijemnej a spotreba i v terenu do 9 litrů. Akorat cestovni rychlost max 110, ma to kratky kvalty. Tuha naprava vzadu a odolnej podvozek. Takový lowcost suzuki Jimny s5ti dverma co min rezne a je jednodussi. Navic opravdu variabilní vnitrek, ma polohovatelny zadni sedacky, ktery se sklopi dozadu, prednim se sklopi taky a clovek se tam natahne jako na lehatku ;-)

Radek_
25. října 2017, 10:48
0

Díky za tenhle tip, kolega se už jede na jeden exemplář podívat...

Ma
Maxton
26. října 2017, 17:45
0

Neni za co ;-) jediny co, at zkontroluje uchyceni zadni napravy, privareny cep na tuhe vzadu na panhardske tyci, tam to obcas rezne a uchyceni vystuhy a zaroven drzaku prevodovky hned za předními koly. Jinak se tam nema co po... Fain je, ze to ma i original ocelovy susplechy pod motorem a prevodovkou, clovek to nemá jak ocesat nebo prorazit vanu. A zvednuti taky jednoduchy, dozadu pera ze 120ky skodovky za pak pětek a dopredu vysoustruzit ze silonu podlozky pod pruziny a jede se. I krizeni to ma prekvapive dobry, na to jak je to maly, a hlavně ma kolem tuny, takze lehoucky, kopec to nadherne vyskace, jak zo netahne velkou vahu a kdyz uz zapadne, zase diky hmotnosti nenu takový problem to dostat ven ;-) preju uspesny porizeni ;-)

Václav Linhart
23. října 2017, 12:23
0

No, tak se na to poídvejme.... Z dotazu je jasných několik věcí:
1) Radek je torchu naivka
2)Nikdo z nich neumí opravit auto
3)Nejsou ofrouďáci, nemají s tím zkušenosti
4)viz předchozí, nepotřebujou offroad

Feldou do Číny, Trabantem kolem Světa, EMbéčkem na konec světa, nedávno jel někdo v BMW e39 z áček, ostatně i tady kluci z Autíčkáře jeli lacinejma šunkama někam na kraj světa...
To co chce zažít Radek s kámošema neni skutečný offroudový dobrodružství, neni to lezení po sklalách, neni to brodění bažinou, to co chtěj je prostě jenom šílenej roadtrip kam až dojedou... Offroad by chtěli vlastně tak akorát pro sychr...

No a jak už tady padlo, po silnici se dá dojet klidně až na Aljašku...

Moje volba by bylo jednouchý obýčejný auto za co nejmíň a ten zbytek bych do toho vrazil....

reagovat
ku
kuc_t
23. října 2017, 12:29
0

Nebo taky Octavií 2 bez 4x4 kolem světa viz. bigtrip.

um
umělec
23. října 2017, 14:23
1

V Rumunsku a na Ukrajině jsem byl třikrát. Vždy na motorce a i kolegou skútrařem, silničářem. Na trip jsem si koupil Toyotu Rav4 z roku 1995 pět dveří. Motor má 95 kW žere 10litrů a jede. Zatím jsem s ní projel motokrosovou trať, tankodrom v Benešově a něco u Tábora. Je naprosto spolehlivé auto i dle TUV. Cena byla 85.000 před 2 roky. Původní nerezový výfuk. Pětidvéř co mám je dobrý, ale v terénu je prý o něco lepší třídvéř. Je však malý. Kamarádi měly Pajero, Dodge Ram, Suzuki, Jeep, Lada Nivu ale furt nějaké poruchy. Já nic. Ani žárovky. Důležité jsou gumy. Ideální je samurai který se už nevyrábí, ale komfort na silnici je špatný. Já jedu 150 po dálnici... A možná tu Ravku prodám s lítostí. Naviják teda nemám. To jsou pak zase problémy na STK...

reagovat
sumy
23. října 2017, 15:01
0

Jenom k tomu: "projel jsem s ní..." Tankodrom u Benešova, taktéž zvaný Kavčák projet ani nejde. Tam jsou místa, kde ani patrol na 35" nemá nárok. Mám to 15minut polema a lesem od baráku a je to moje zatím nejčastější místo pro použití navijáku :-) To já jen tak ať se nám tu nemíchají SUV a Off. Připojuji foto z jednoho z mnoha poježdění. Druhá věc, co tu už byla X krát zmíněná, je to vůbec na běžné cestování zapotřebí? Ale jestli chtějí pánové jet opravdu off, tak na to potřebují opravdové off auto, a né rozpadající se haraburdu. Tedy Ravk za mě naprosto super auto na letní road trip s touláním se i mimo asfaltové silnice. Ale všeho s mírou, rozhodně bych si s RAVkou nedal cestu viz foto. To už je právě na ten zašpérovanej off s vijákem. A že se po těch cestách od těžebních traktorů dá dostat na krásný místa.

Jindřich
23. října 2017, 14:52
1

Radka znám osobně a u některých komentářů se musím dost smát. Tenhle člověk má na motorce odjeto a prožito tolik, že by se z toho polovina místních mudrců počůrala strachy ještě před odjezdem. A to ve valné míře úplně sám.
Stejně tak ty socky je fakt hodně úsměvná věc. To, že někdo jezdí pekáčem nemusí nutně znamenat, že je sociál.
Je možný, že Radek a jeho kolegové podcenili situaci na trhu ojetin a podstřelili cenu vehiklů, který za danou sumu splaší ale zbytku, toho co si vezmou s sebou a jak se vybaví, bych se rozhodně nebál.
A pokud chtějí jet ve stylu pořádným offroudem a ne felicií, která by to třeba nakonec dala taky, tak proč ne. Každý chce prožít nějaké to svoje dobrodružství a je na něm jak bude vypadat. Jsou to jejich prachy a koncekonců proto se tady ptal, co dokáže za daný obnos pořídit :-)

reagovat
beastar
23. října 2017, 15:10
0

Dobrý. První věc.. Radka znám. Já třeba ne takže těžko soudit. Zřejmě sem teda nepochopil proč se ptá? Má odjeto ranec na motorce což je mnohdy obtížnější, než v autě. Mám pocit že na to abych zjistil co koupím za 50 plus, mínus stačí bazoš a sauto:) Já vůbec tuhle rubriku beru raději s nadhledem což koukám některým chybí. Blbě se radí v tomhle stylu. Když ho znáš měl si mu říct, že funkční offroad za 50 je kokotina. Btw i obyčejné auto za 50 nebude top stav, co ti objede 10x planetu. To když už se nám tady tak nebývale rozjela ta upřímnost. A když vím všechno nejlíp, tak se kurva neptám Halík. Protože co? Protože ti jede vlak... A věř mi, že já se nikdy neptám;))

sumy
23. října 2017, 15:17
0

V tom případě měl být spíš dotaz formulovám: Je vůbec možné za 50, 100, 200...pořídit? Naprostá většina lidí, co takhlenc jezdí prostě ví, že buď si to auto musí sami postavit a nebo sakradraze zaplatit. To jsou pak ty "absurdní" inzeráty s patrolama za 250 a Toy 80atd za 300 a víc. Kdo kdy auto dělal pak pochopí, že těch 200 a víc stejně ani nepokryje čas a peníze do stavby vložené.
Rozumný základ se bude těžko shánět pod 100 a když, tak asi bude mít mouchy o kterých ani člověk nemusí vědět. Známí co takhlenc jezdí sebou vozí i svářečku a tak nejsou paralizování, když zlomí rám, utrhnout torzku. Případně maj s sebou všechny díly(všichni jezdí pajerama a jezdí jich 6-7, tedy dohromady maj 1,5 pajera v součástkách v kufrech) a běžně měnili i polosy na louce. Letos třeba opravovali pajero po čelní srážce s drezínou z tranzita :-) I to se při off akcích stává, holt bylo moc vody a tak nešlo jet korytem, jen po kolejích a hle, rozjetá drezína...

MGRR
24. října 2017, 09:43
0

Na motorce muze mit odjeto co chce, ale z terennim autem v terenu nema mnoho spolecneho a zavad je tam 20x tolik + vaha, spotreba. Motorku sesoupes ze skaly dolu, v bahne a pisku hrabes na miste, slapes vedle ni a nejak to das. Stejnou situaci v aute resis proste tezko. Navic motorka je proti autu mnohonasobne polehlivejsi zarizeni. Ale ano, svet se da objet i na kolobezce, babete, kole, v osobaku... pokud jde o silnice. Navic vzdy ze sebe muze udelat blbeho, nezkuseneho turistu s obi lankem v ruce.

beastar
24. října 2017, 14:07
0

No tak já sem pochopil, že nejde o to hledat offroad a jezdit někam mimo do divočiny. Navíc teda to auto má jako spíš být styl aby to teda nebyl ten starý osobák. A destination asi Balkán a tam fakt nepotřebuješ Dakar special aby si tam jezdil a to obi lanko stačí. Inu jak jsme byli poučení zábava boháčů to nemůžeš pochopit;( Určitě bude mít někdo chuť se příště s touhle rubrikou obtěžovat když se vlastně vždycky ptá ten, co všechno ví. A rady mapu od těch co jenom doma čtou a nejdál byli na Šumavě:))

liška
23. října 2017, 15:55
0

Mne treba plynova sierra koupena za 8 tisic jezdila vic jak rok a pul a 10tkm nez sem ji za desitku prodal. Veril sem ji natolik ze sem vazne zvazoval rallye budapest-bamako s tim ze ji kdyztak necham mauretancum v pousti. Nakonec se nenasel stejne nadsenej kopilot. Tim chci rict poridte nejakou obdobnou herku za dvacku a jedte na balkan. Na mercedesy je v albosce mechaniku i dilu hromady.

reagovat
sumy
24. října 2017, 08:54
0

Taky jsem koupil civica za 30 a po půl roce(22tkm) se teď akorát hlásí o nový brzdy. Off je ale trochu jinde

lu
luboss
24. října 2017, 17:33
-1

Problem vidim v tom, ze kazdy tu mudruje, ako sa im hned vsetko pokazi, aki su naivni, ako nepotrebuju offroad, ako je to blby napad, kazdy tu mudruje, ze offroad neni len tak. Kazdy mudruje, ale odveci. Otazka znela - poradte, aky offroad za nizku cenu 50 000. Odpoved autickara bola jasna - suma 50 000 je nizka, ale nejaku budu dokazete zohnat. A hned priklady jednotlivych "bud".

Clovek pride do diskusie a ma pocit, akoby ludia zavideli, ze niekto ide na takyto trip. "Rady", ktore tu vacsina diskuterov dava, su pisane povysenecky, akoby ten, co sa dotazuje na ten offroad bol nejaky hlupak. Som normalne v soku z tejto Autíčkář diskusie, vacsinou je tu diskusia normalna, slusna a hlavne nepovysenecka. Teraz len kazdy mudruje, ako ten co sa dotazuje je hlupy a vsetci ostatni mudruju o tom, co nebolo vobec predmetom otazky. Napr. ze su naivni, ze su socky, ze offroad nepotrebuju (ako to tak ti diskuteri mozu vediet?). Jasne ze to vediet nemozu, iba sa domnievaju a sami sa tak zosmiesnuju. Doslova neuveritelne, kolko takych sa tu naslo.

reagovat
beastar
24. října 2017, 18:50
1

No tak takhle to nevidím největší problém tady zaseli "kamarádi" co se znají a vlastně se neptají, protože by to neznali, ale jen tak. Nedostatek informací v začátku způsobil to,, co popisuješ. A ano offroad za 50 je pitomost jak správně přiznáváš i ty. Nechápu o jaké závisti píšeš? Fakt si myslíš, že dnes někdo bude někomu závidět, že se chystá koupit auto za 50 a jet někam na východ? :) Nejen že to každý může ona je to i ta nejlevnější zábava dneška. Mimochodem já bych si třeba nedovolil někoho titulovat sockou a tak podobně to je tady asi SLOVY v JEDNOM příspěvku! Neuvěřitelné je to, že se někdo ptá na něco. A když se diskuse nevyvíjí podle jeho představ hned se vyrojí banda lidí kteří ho "ZNAJÍ" a začnou házet špínu na ty diskutující, co napsali cokoliv. Nejen se ohrazovat proti těm sockám a tak dále. Takže nakonec z toho vyjde najevo, že turbo , super bohatý borci s hromadou zkušeností se ptají na názor skupiny dementů co ničemu nerozumí a jen závidí. To je u mě debilita nejhrubšího zrna a zasloužili by nakopat do prdele a ne poradit.... Doufám že se tahle stupidní rubrika dlouho neobjeví. Mimo jiné pro ty jevy co popisuješ i ty. Tenhle dotaz pasuje stejně spíš na nějaké offroadové fórum a nebo někam na cestovatelský web ne sem. Dovidenia pane Luboš.

Flanker
25. října 2017, 10:53
0

Debilitou nejhrubšího zrna bych to nenazýval, ale s příspěvkem jinak souhlasím. Proto jsem se taky do diskuze vůbec nezapojil, a to jsem toho chtěl napsat.

Radek_
24. října 2017, 21:24
2

Je mi trošku líto, kam diskuse dospěla.
Shrnul bych to asi tak, že jsme skutečně neočekávali rady, že si máme vzít mapu a podobně... To jistě leckdo pochopil a díky některým za podporu, i když i ti si chudáci odnesli kritiku...
Očekával jsem spíš - jako v jiných článcích tohoto typu - zkušenosti z dlouholeté praxe. Proto mě diskuse zaráží. Představil jsem si odpověď typu - OK, všechno za 50k bude zrezlej pekáč, ale Lada Niva bude asi nejlepší, protože zrezlý dveře a blatníky ničemu nevadí. Frontery se kazí nejvíc - nebrat. V ARU odcházej motory, takže si dávat pozor na tohle. A vlastně nic za ty prachy neujede 10k km, takže si připravte spíš kilo, protože za 50 to nedáte.
To mi tak nějak přišlo smysluplné a nikdo by se kvůli tomu nemusel urážet... Nebo...?

reagovat
Flanker
25. října 2017, 11:12
0

Věc se má tak, že pokud chcete offroad do 50K, který vám relativně spolehlivě poslouží, tak lidi kteří se v těchto autech trochu vyznají ti řeknou, že za tu částku spíš horská kola.

Není mi úplně jasné, proč 50 tisíc. Jste skrblíci, nebo je to challenge? Pokud je to challenge, tak to oceňuji, že se snažíte dělat něco zajímavého. Myslím, že odpovědí tady máte víc než dost a závěr je v podstatě jenom jeden. :) Někteří by to nemuseli brát tak vážně a "nadávat", ale lidi jsou tady v pohodě.

Niva by nebyla špatná, ale jelikož východem nemyslíte Šumperk (a Moravu obecně), spíš bych se poohlížel po něčěm s alespoň trochu vyšší mírou komfortu.

MGRR
25. října 2017, 09:19
0

Mám pro Vás tip... teď mne napadlo zaklínadlo do vyhledávače: 300TDi - je to staré, poctivé železo/al Discovery s uzávěrkami, jen hledejte něco neshnilého
https://auto.bazos.cz/ostatni/?hledat=300TDi&rubriky=auto&hlokalita=&humkreis=25&cenaod=&cenado=80000&Submit=Hledat&kitx=ano

reagovat
Radek_
25. října 2017, 10:56
0

Díky za tip, LR by bylo samozřejmě vypadalo slušně a za ty peníze to vypadá až nepravděpodobně. Tahle konkrétní motorizace je tedy prověřený držák?

sumy
25. října 2017, 15:16
0

Land rover a držák? To o land a kov neřeknu ani jeho majitel. A to nemyslím nějak že srandy, to je fakt.

sumy
25. října 2017, 15:56
0

Land a kov-landrover dle T9 :-) Upřímně doporučení. Brazos, cena do 50 a napsat 4x4. V téhle ceně se nedá doporučovat. Navíc, každé z aut má v rámci modelové řady několik variant, kde některé jsou lepší a jiné slabší. Klidně 3 typy převodovek, X variant podvozku a motory u některých aut i podle roku výroby. Prostě v tyhle ceně univerzální ráda neexistuje. A nečertěte se hned kvůli mapě. Dotaz jak od prvnicky a pak najednou ostřílený cestovatel... Už jsem i náhodně potkany půjčoval mapy na vyfocení

MGRR
25. října 2017, 18:19
0

Psal si >>>uzaverky

MGRR
25. října 2017, 18:51
0

Vse se smazalo :((

Psal jsi ***uzaverky.
Land Roder neni spolehlivy zadny, ale Disco 300TDi je nejmensi zlo, je to asi nejspolehlivejsi LR. Koroze (nejlepe auto 1/2roku hledat z IT), tri uzaverky, redukcni prevodovka a pak je to "stylovka". Ma to rozumne naklady na PHM, kdyz mas sebou v aute chudeho z banky.

Musso/Korando bych si vzal v klidu (otevrit a preventivne zkontrolovat prevodovky 1234.cz), ma dobrou spotrebu, silnou redukcni prevodovku/uzaverka mezinapravova. Da se s tim ale rozjet silou proti svahu ktery se roume vyjet neda, a nic zasadniho se nestane. Roky jsme jej pouzivali na 24h off-road a v Nemecku s fajn sestivalcem 3,2(ten zere a je proste priti D zbytecne komplikovany).

Spanel od Nissanu, ale koroze, je to parez... projede tedy vic nez hodne.

Vychod... Niva, ale sluchatka od traktoru, trava, ibalgin a vodka v poradi... ten hluk je strasny na dlouhe ceste. To je lepsi jet tim trabantem.

MartinCoupe
25. října 2017, 10:42
0

co takhle Zetor 25?

reagovat
Ru
Rush
29. října 2017, 21:40
0

Radkovy cestopisy trochu znám, jeho knížku o přístupu k cestování taktéž. Oprostíme se od toho, že nutně potřebuje offroad se kterým bude brodit tankodromy a neustále navijákovat - takové zadání nebylo. Já to vidím tak, že jako challenge potřebuje něco vyššího, ideálně 4x4, co pravděpodobně zvládne pár tisíc km po horších cestách.
Trip po bosně, montenegru, albánii a srbsku jsme dělali letos se shnilou felicií šestnáctkou, která dohromady na pořízení i s nutnými opravami vyšla asi na 6tis... Auto drželo bez potíží, nežralo a jelo i mimo zpevněné cesty. Kde jsme trochu narazili, bylo dostat se do Theth z jihu... auto viselo na prazích častěji než bylo zdrávo. Ale mít o 5cm větší světlou výšku, nebyl by to problém. A mít 4x4, projede to cokoli.
Můj skromnej tip na tuhle cestu by byla asi Honda HR-V... není to těžkej offroad, ale co jsem viděl na balkáně za cesty, tak to musí zvládnout bez ztráty kytičky. ;-)

reagovat


reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Pontiac Bonneville  1963
Pontiac Bonneville

1963 rok výroby
303 koní výkon
6 400 ccm objem

BMW Řada 7 740i 1995
BMW Řada 7 740i

1995 rok výroby
286 koní výkon
4 000 ccm objem

Fiat 126 Maluch 1987
Fiat 126 Maluch

1987 rok výroby
4500 koní výkon
652 ccm objem

Dodge Ram 4.7 v8 2008
Dodge Ram 4.7 v8

2008 rok výroby
300 koní výkon
5 ccm objem

Mazda MX-5 Wankel (180 kW) - RARITA 2015
Mazda MX-5 Wankel (180 kW) - RARITA

2015 rok výroby
245 koní výkon
1 300 ccm objem