reklama
načítám data...

Krámy a jejich skvělí nástupci aneb jak automobilky vstávaly z bahna

Jeden z tradičních scénářů hollywoodských filmů vypráví o outsiderech, ze kterých se stanou hvězdy střední školy, vítězové srdce drásajících sportovních utkání nebo rovnou zachránci světa. Pokud jde o svět automobilů, bývá to občas podobné...

zobrazit celou galeriiHistorie, TopX: Krámy a jejich skvělí nástupci aneb jak automobilky vstávaly z bahna

Viděli jste aspoň jeden díl Rockyho? Pak jistě víte, jak mizerně vypadal v polovině závěrečného zápasu. Pokud ne, vězte, že typický dramatický scénář udělal z Rockyho rozbitou trosku, která se sotva držela na nohou, tvář měla posetou ranami a její perspektiva byla mizivá. Nakonec se však jako zázrakem ‘něco’ stalo, Sylvester zkonsolidoval všechny síly a svého soupeře zlískal jak žáčka, přestože by si na něj ještě před chvílí nikdo nevsadil ani zlámaný groš. Proč o tom píšu? U aut je to občas podobné. Také ve světě automobilů to občas běží podle podobného scénáře. Někdy se nezadaří a na trh přijde krám nebo jiná parafráze na auto, která je například svázána omezenými prostředky na vývoj. Občas však tyto pády následuje vstání z popela a představení nového modelu, ze kterého všem spadne pusa. Nestává se to často, ale právě případy, kdy nepovedené auto vyústilo ve vznik něčeho nevšedního, si zmapujeme v dnešním článku.

Mazda 626 → Mazda 6 

Abych byl fér, Mazdu 626 generace generace GF nelze označit ani za krám, ani za hrozné auto. Šlo o velice konzervativně střižený vůz střední třídy, který vynikal komfortem, spolehlivostí a mechanickou odolností. Jenže tím to také skončilo. 90.léta minulého století znamenala pro Mazdu především období finanční nestability, které vyústilo v koupi třetiny společnosti automobilkou Ford. Mazda potřebovala stabilizovat a vtisknout tvář. Vždyť neměla ani pořádné logo. Finanční rovnováhy se do značné míry povedlo dosáhnout ještě v 90. letech, ta pravá identita Mazdy ale přišla až v novém miléniu.

reklama

Nový reklamní slogan zoom-zoom charakterizoval novou filozofii založenou na dynamice a radosti z pohybu. Prvním modelem, který nesl novou image, byla Mazda 6 a ta zasáhla trhy silou uragánu. Solidní, avšak zoufale nudná a jízdně ne zrovna přesvědčivá Mazda 626 byla nahrazena sportovně střiženým vozem, jehož tvary překypovaly dynamikou, štíhlostí a sportovní elegancí. Podvozek v zatáčkách čaroval a přitom se dokázal s nerovnostmi měst popasovat stejně, jako odcházející model. Mazda najednou měla osobnost, což potvrdil velký prodejní úspěch a příchod dalších modelů upečených ze stejného těsta. Jediné, co krásnou Šestku spojovalo s nevýraznou 626 BF byla bohužel velká ochota korodovat. Mazda 6 první generace se však stala odrazovým můstkem k současné podobě Mazdy, tedy výrobce jízdně a řidičsky nejlepších mainstreamových aut.

VW Golf GTI IV → VW Golf GTI V 

Na Autíčkáři jsme to psali už mnohokrát, ale kdybyste to náhodou nevěděli, 90. léta byla temným obdobím kategorie ostrých hatchbacků. Celý segment více méně stagnoval, což nejlépe dokládal ten nejslavnější hot hatch ze všech – Golf GTI. Lehce obézní třetí generace s nezáživným jízdním projevem předznamenala úpadek a čtvrté vydání Golfu s třemi magickými písmenky na zádi jej potuplovalo. Golf GTI už nebyl ten vzrušující ostrý hatchback, jako tomu bylo u prvních dvou generací, ale spíše jen stupeň výbavy. Jako by se mladý perspektivní muž plný odhodlání a touhy po dobrodružství stal usedlým tatíkem, kterým zmítá krize středního věku. Pokud si mělo označení Golf GTI zachovat svůj status, muselo se toho hodně změnit. A také že změnilo.

Golf V sice působil designově těžším dojmem, než čtvrtá generace, z hlediska jízdy však šlo o skutečné obrození. Pod kapotu se dostal zbrusu nový dvoulitr TFSI s přímým vstřikem, jehož 200 koní působilo mnohem přesvědčivěji, než 150 koňová jednotka předchůdce. Zbrusu nová dvouspojková převodovka DSG vnesla mezi hot hatche nebývalou rychlost řazení. Na skvělých sedadlech Recaro se opět objevily kostky. Hlavně se však znovu objevil úsměv na řidičově tváři. Volkswagen zamakal. Golf GTI si zachoval svou typickou míru praktičnosti i denní použitelnosti, ale nekazil zábavu, když se začlo tlačit na pilu. Nenapadal na čumák, jako Focus ST, ani netrpěl brutálním torque steer a absencí trakce jako Astra OPC. Ze stínu ostrého hatchbacku se opět stal král třídy a držitel mnoha ocenění – například auto roku 2004 dle Top Gearu.

Chrysler 300M  → Chrysler 300C

Ne snad že by Chryslery na platformě LH byly úplně špatné. Na poměry své doby a koncernu, který je stvořil, to byla vlastně výborná auta. Zvláště pro americké zákazníky, kteří byli ještě nedávno předtím zvyklí na fullsize sedany na rámu, jež (ač mají své osobité kouzlo) nabízely jízdní vlastnosti bárky na rozbouřeném moři, dynamiku parního válce a úspornost ruské stíhačky. Ve srovnání s nimi byla třístovka s M na konci neobyčejně moderní – dobře ovladatelná, tichá, komfortní, s moderním designem a s něčím, co by se dokonce dalo nazvat ergonomií. Z globálního hlediska to ale pořád bylo dynamicky nikterak oslnivé, nepříliš dobře vyrobené auto, ve kterém i kůže vypadala jako plast a které nesneslo srovnání s německou konkurencí. A především, nebylo zkrátka sexy.

Po něm ale přišel model 300C. Po technické stránce to pořád nebyla žádná světová extratřída – podvozek byl převážně založen na tehdy dva roky starém Mercedesu třídy E (W211), stejně jako například řízení, pětistupňový automat nebo pohon všech kol. To celé bylo vecpáno do o něco těžší a neohrabanější karoserie, v jejímž předku se skrývaly anemické šestiválce převzaté z 300M a nebo poněkud staromódní osmiválec 5.7 Hemi s rozvodem OHV. Bylo to tak dobré jako Mercedes? Jasně, že ne. Chrysler nejezdil tak dobře, měl jen o málo méně odporný a plastový interiér než 300M a Hemi vlastně taky nebyla žádný zázrak. Jenomže to byl po dlouhé době první velký americký sedan, který vypadal tak, jak má americký sedan vypadat. Hranatý. Drsný. Mafiánský. S velkou vé-osmičkou vpředu a kufrem na mrtvoly vzadu. Možná nebyl na špici třídy, ale bylo to poprvé po dlouhé době, kdy lidé začali chtít americké sedany. A důkazem je i to, že po 12 letech se faceliftovaná verze s vylepšeným interiérem pořád dobře prodává…

reklama

Ford Escort → Ford Focus

Evropská odnož americké automobilky Ford řešila v 90. letech palčivý problém. Jeden z pilířů nabídky – zástupce nižší střední třídy Ford Escort – se netěšil zrovna dobré pověsti. Ve své poslední generaci to byl krám, na kterém se podepsaly škrty při vývoji i výrobě. Oproti Escortu Mk.IV ztratila poslední generace kdysi slavného jména nezávislé zadní zavěšení, antikorozní ochrana byla mizerná, výbava chudá a design k uzoufání nudný. Escort jezdil jako příruční taška na kolečkách, což ale majitele nejspíš trápilo méně, než nevalná spolehlivost, která se záhy začala projevovat. Když Escort po roce 1995 dožíval v podivné vykulené podobě posledního faceliftu, byla už konkurence úplně jinde a Ford potřeboval skutečně mohutný odraz ode dna.

A ten skutečně přišel. V roce 1998 byl představen Ford Focus, ostře vytesán dle designového jazyku New Edge ohromil už při své výstavní premiéře. Kdyby tehdy přihlížející věděli, že za pár měsíců nebudou moci po svezení ve Focusu najít vhodné superlativy. Focus překonal Escort snad ve všech myslitelných ohledech. Důležitější však bylo, že v mnohém překonával i konkurenci. Byl prostorný, poháněný svižnými a spolehlivými jednotkami Zetec, vypadal moderně a podvozek s víceprvkovým zadním zavěšením byl dílem génia, kterým Focus ostatní kompakty deklasoval. Ze smrdutého podpalubí katapultoval Ford rovnou na špičku třídy.

Ferrari 348tb → Ferrari F-355

S Ferrari 348tb by to teoreticky mělo být úplně jinak. Jednak totiž nahradilo 14 let starý model 308/328, hlavně však bylo tím posledním Ferrari, na jehož vývoji se před smrtí podílel samotný Enzo. Do budoucna se tento fakt možná postará o nějaké zvednutí cen, nyní však 348tb představuje jednu z nejsnadnějších cest k Ferrari. A to přece nemůže být samo sebou. Oproti svému předchůdci vypadala 348tb moderně. Místo trubkového šasi měla monokok a osmiválec o objemu 3,4 litru dosahoval výkonu 305 koní, což v roce 1989 nebylo zlé. Jenže už krátce po premiéře začalo cosi smrdět. Pamatuji si, jak Richard Bremmer vyprávěl o zážitku z předváděcích jízd na okruhu Fiorano, kdy jinak bezchybný testovací pilot Dario Benuzzi třičtyřiosmičku roztočil. V Americe zase postavili 348tb na sprint proti SUV. A Ferrari prohrálo. Ono SUV sice byl přeplňovaný GMC Typhoon o výkonu 280 koní, přesto působil výsledek naprosto nepatřičně. To nejhorší mělo teprve přijít. Za všech koutů světa se po prvních testech začaly šířit zvěsti o vysoké nestabilitě a mizerné ovladatelnosti horké novinky od Ferrari. Poslední hřebíček do rakve třičtyřiosmičce zarazila Honda NSX, která zvládla být rychlejší i použitelnější pro každý den. A stála mnohem méně…

Když se pracovalo na nástupci, prohlásil prý na schůzi Luca di Montezemolo – prezident společnosti –  že 348tb pro něj není Ferrari a ať se konstruktéři snaží. Výsledkem velmi hlubokého faceliftu bylo Ferrari F-355. Ikona 90. let a prototyp uřvaného placatého supersportu, F-355 byla nádherná, její převrtaný osmiválec s pětiventilovou hlavou nabídl o 80 koní vyšší výkon a dynamickou suverenitu. Hlavně se však konstruktéři pořádně podívali zač je toho podvozek. F-355 už opět jezdila jako pravé Ferrari, hladce, harmonicky a hlavně tím lépe, čím rychleji. Ferrari se díky F-355 vrátilo tam, kam patří a věřte mi, že tohle auto bude jednou hodně, hodně drahé…

Škoda Felicia → Škoda Fabia

Fabia možná není přímým ideovým následníkem Felicie, faktem však zůstává, že jí v nabídce nahradila. Pohledem doby a možností podniku zbídačeného 40 lety socialismu nebyla Felicia špatné auto. Nabízela na daný půdorys velkolepý prostor a velmi ekonomický provoz za nízkou pořizovací cenu. Leč z pohledu konkurence ve třídě šlo o auto pro východní trhy či ty nejméně náročné zákazníky. Felicia byla vlastně jen důkladnější facelift Škody Favorit, jehož konstrukce sahala hluboko do 80.let minulého století. Palubní výbava byla chudá, motory spolehlivé, avšak letargické a jízdní projev nedokázal sekundovat moderním supermini.


Na konci roku 1999 se představila Škoda Fabia. Jestliže si o tři roky starší Octavia důrazně řekla o své místo na západních trzích, Fabia přímo rozrazila dveře. Pro její základ posloužila platforma sdílená s Volkswagenem Polo Mk.IV, ten však byl představen až o dva roky později. Fabia tedy využívala nejmodernější techniku, jakou tehdy koncern VAG nabízel a také design byl hodnocen jako povedený. Od Volkswagenu zdědila i nabídku motorů a české továrny ji pak nadělily velmi solidní dílenské zpracování. Fabia byla od prvních chvil chválena za praktičnost, prostornost, přesnou převodovku a řízení nebo velmi dobré chování v zatáčkách. V průběhu let si pak vydobyla pověst kvalitního a spolehlivého auta, se kterým musí konkurence počítat v boji o svou porci koláče ze segmentu malých vozů. Škodě se povedl návrat mezi mainstream ve třídě malých aut na první dobrou.

Kia Cerato → Kia cee’d

Stejně jako dekády před nimi auta z Japonska měla i auta z Koreje na evropském trhu těžký začátek. A pokud jste někdy řídili něco jako byla Kia Sephia nebo Hyundai Pony z 90. let, nejspíš chápete proč. Situace se časem zlepšovala a víceméně každá další generace korejských aut byla o kousek lepší. Tedy, spíš to byly pokaždé o něco menší krámy než modely před nimi. Ještě v polovině minulého desetiletí mohli moderátoři TopGearu vtipkovat o “Hyundai Accident” a dělat si legraci z toho, že auto s tříválcovým dieselem nevyjede kopec. To nejlepší, co se o té povedenější části korejské produkce dalo říct, bylo, že ta auta byla levná a díky tomu mohla zákazníkovi nabídnout zajímavý poměr ceny a hodnoty.

A potom přišla Kia cee’d první generace a s ní její dvojče, Hyundai i30. Dva hatchbacky nižší střední třídy, které najednou hrály stejný sport jako evropská špička v podobě Fordu Focus nebo Volkswagenu Golf. Dokonce hrály ve stejné lize, i když byly stále ještě nějaký kus od toho porazit evropská auta na jejich vlastním hřišti. Najednou jsme ale před sebou měli korejská auta s dobrými motory, schopnými podvozky, pohodlnou jízdou, solidním zpracováním a dokonce příjemným designem. To bylo něco nového a něco, na co si leckdo z nás ještě nezvykl.

Nissan Murano CrossCabriolet → Nic

Před několika lety se v Nissanu zbláznili. Někdo si řekl, že udělat ze zavalitého crossoveru dvoudvéřový kabriolet je přímo úžasný nápad. Vznikla nafouknutá podivnost v křiklavých barvách, kterou většina světa nechápala. Auto bylo kvůli všemožným výztuhám těžké, podvozek se při jen trochu divočejších manévrech dostával do úzkých, na dálnici bylo Murano Cabrio hlučné a do kufru se při složené střeše vlezla kreditka a máslíčko z hotelu. Vysoké daně za cestování s otevřenou střechou v něčem, co je velké jako brontosauří mládě.

Stejně jako v předchozích případech, i v Nissasnu se chytli za nos a Murano Cabrio dostalo toho nejlepšího nástupce jakého mohlo – žádného.


Související články

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

be
begbie
28. listopadu 2017, 11:19
0

Mazda 626 byla GF, ne BF.
Jinak souhlasím až na Golfa, větší skok vidím z III na IV

reagovat
sumy
28. listopadu 2017, 18:55
0

Tak tak, GF, ale hlavně, spolehlivost(brzdy-vecne váznoucí brzdiče, spotřeba oleje) bída plus klasická koroze. Jízdně, asi něj auto co jsem měl. Pohodlný a přitom krásně ovladatelný a na okreskách jsem si 2.0 100kW opravdu užíval. Obzvlášť facelift už s bilejma budikama byla vysloveně hezkéh auto.

Tomáš "Vavris" Vavrečka
28. listopadu 2017, 21:44
0

Překlep. Opraveno, díky za upozornění.

Jimi
28. listopadu 2017, 12:55
0

dobré shrnutí...mám dojem, že ten přerod z líných krámů v zajímavé a relativně spolehlivé modely vrcholil tak do +/- 2010 a potom začala doba: rapidně šetřící úplně na všem, turbová,, tří-hrnková, display-ová, konektivity, multimediální, sportovních paketů, umělých zvuků motoru i s V12, autonomní, ...(další si doplňte sami).

reagovat
Sa
Sausages
28. listopadu 2017, 13:46
5

Jo, v roce 2010 petrolheadi tvrdili, že pořádný auta se dělaly do 05, dnes tvrdí do 2010, za pět let to bude do 2015. Nic nového pod sluncem

beastar
28. listopadu 2017, 14:22
0

Pořádný auta se dělali do roku 2005. Co je potom už je všechno jinak. Navíc regule jsou přísnější rok od roku. Noo takže je to dost subjektivní:)

Vojta Dobeš
28. listopadu 2017, 14:28
12

Pořádná auta pro petrolheady se dělala vždycky do roku zhruba X-10 až X-20, kde X je aktuální rok. Rozhodná doba se typicky mění podle toho, jak rychle dokážou původně drahá a výkonná auta klesnout na ceně, takže petrolhead se může ze svého ojetého supersedanu či sporťáku vysmívat majitelům zbrusu nových hatchbacků a pohrdat novými generacemi toho, co sám má, protože na to nemá.

beastar
28. listopadu 2017, 14:30
0

No a nebo tak:)

Ju
Junior
28. listopadu 2017, 22:09
0

Jsem rád, že Vojta konečně začal zastávat ten správný názor. :) Wannabe gengstři mého rodného města právě zahajáli přechod na E90. Už jsem se doslechl, že R6 v E46 byly super, ale ten 2.0d má tah jako krááva a navíc nežere. Hehe :)

Tomáš "Vavris" Vavrečka
28. listopadu 2017, 23:24
2

Abychom tu měli různé názory, tak já si třeba myslím, že pětiletka 2005-2010 byla z hlediska aut docela mizerná. Mohutně se začala řešit ekologie a udržitelnost a zároveň přišla krize, takže se šetřilo kde se dalo. Až po roce 2010 se to začalo spravovat...Za mě platí, že některá období jsou přece jen horší, než jiná.

liška
29. listopadu 2017, 06:19
0

Plus ty vykyvy plati i pro jednotlive automobilky, viz treba takova Alfa a jeji prechod v devadesatkach na predohraby.

Vojta
29. listopadu 2017, 21:58
0

No... ten přechod byl spíš ještě v osmdesátkách a konečně, těsně před převzetí Fiatem, začali vyrábět něco, co se dalo používat jako auto. Pak tu bylo pár přešlapů, jako 155 atp... ale celkově tragičtější bylo spíš období 2005-2010, kdy nebyly slušné motory pro 159 a prakticky až teď s Giulií začínají dělat zajímavá auta.

beastar
28. listopadu 2017, 14:28
1

Všechno super akorát ty superlativy na konci části Mazdy. To si mohl autor odpustit:) Prý jízdně a řidičsky nejlepší mainstream. To Murano cabrio mě pobavilo. Traduje se že to prý vymysleli na lsd. Vývojář Nissanu Nacakas Dogummi měl rozlucku se svobodou a jelo se hodně do rána. Byli tam i členové vedení a další. Hledala se cesta jak udělat sportovní cabrio pro tradičně hubené a skromné amíky. No a vzhledem k tomu, co se dělo den předtím v noci vzniklo murano cabrio. Od té doby prý pravidelně podstupuji klíčový lidé testy na drogy.

reagovat
Ra
Radekul
28. listopadu 2017, 18:34
0

Zlatá felicie 1.6 máme služebáka fabii 1.4,to je pro dva lidi a sedačky....to je trestná lavice.

reagovat
Br
Breakthru
28. listopadu 2017, 20:02
1

Teda, s tím Fordem si autor dal....Escort neměl nikdy nijak tragický jízdní vlastnosti.Koroze byla na stejný míře jako konkurence od VW a Opelu, jen po letech se projevila kvalita oprav dovezenejch aut.Design byl zcela perfektní, základ vyjel v roce 1990 a jak vypadala konkurence?...
A ty super moderní jednotky Zetec ve Focusu jsou modernizovaný jednotky, co byly už v Escortu....A Esco nebylo žádnej propadák, tu MKVII soudíte možná dnešní optikou, ale před 20 lety ty auta byly neskutečně žádaný.Mizerná kvalita byla v posledních dvou třech letech, kdy výroba končila a byla přesunuta.Vyrábělo se to dva roky souběžně s Focusem.
A co je to chudá výbava?CLX mělo v základu ABS, doplácelo se za elektrický okna, zrcátka, vyhřejvaný čelní okna, perfektní liťáky, airbagy, kůži, automaty tad. atd..Ghia měla luxusní potahy, tonovaný okna a v poslední generaci imitaci dřeva..
Focus bylo auto postavený úplně jináč, prostě nová generace a ne jenom evoluce.Rozdíl osm let, Escort nejde shazovat jen proto, že Focus byl pokrokovější auto, ve svý době to bylo oblíbený auto, žádnej krám.Focus naopak přišel o kábro a verzi Cosworth......nepište hovna, nejste Auto Forum.....

reagovat
Tomáš "Vavris" Vavrečka
28. listopadu 2017, 21:32
0

Nemohu souhlasit. Ford Escort Mk.V je a hlavně ve své době také objektivně byl křáp. Vlastně je to možná nejlepší příklad krámu ze všech dvojic v článku.

- Koroze byla veliký problém. Escort korodoval programově, nemusel být poznamenán žádnou nehodou a stejně se rozpadly nejen lemy, ale bohužel i prahy a co je nejhorší, zadní nosníky, které držely zadní nápravnici. Vinou nevalné kvality zatékalo pod těsnění a korodovaly také A sloupky. "Neviditelné" části plechů byly vinou škrtů takřka holé nebo jen s tenkou vrstvičkou základovky... S Golfem se to vůbec nedá srovnat.

- Motory Zetec ve Focusu byly oproti Zetecům v Escortu výkonnější i úspornější, zejména 1.6. Hlavně však Escort začínal s motory CVH, kompletně převzatými s Mk.IV, jen tahajícími těžší auto.

- Mizerná kvalita byla od začátku, právě proto přišel facelift už po dvou letech, kdy se hasily nejokatější problémy se zpracováním, hlučností a kvalitou jízdy - vždyť facelift dostal skoro 50 kilo tlumících hmot a výztuh. V dobových testech nebylo výjimkou, že ve verdiktu se psalo, že Mk.V je horší auto než Mk.IV ,kterou nahradilo.

- Chudá výbava byla vztažena na dobovou konkurenci a cenu. Verze posledního faceliftu už na tom byly relativně dobře, ale v roce 1990 to bylo na západních trzích veskrze průměrné auto za nadprůměrnou cenu.

- Podvozek byl velkým krokem zpět. Ranné verze neměly ani přední stabilizátor. Vlečná zadná náprava byla velmi hrubá. Auto nejen zatáčelo hůř než Mk.IV, ale také bylo méně komfortní. Až modifikovaná Mk.VII přinesla zlepšení, ale to už bylo pozdě.

Zkrátka od začátku šedé a průměrné až podprůměrné auto, na kterém se v celé nahotě odhalily škrty a úspory. Přesný opak Focusu, který všechno zbořil.

Ma
MartinZ
28. listopadu 2017, 21:33
0

Tak prakticky to samé jsem chtěl napsat též a tady kolega mě předběhl, do puntíku s ním souhlasím. Osobně mám raději Escorta, než Focuse, a přiznávám, že dost hraje roli to, že mám rád spíše klasicky řešená auta, než modernu, dám přednost jednoduchému střízlivému exteriéru/interiéru Escorta, než patvarům Focuse, jízdním vlastnostem klasického jednoduchého podvozku (viz. i třeba taková Puma) před, dle mého názoru zbytečném víceprvku, který jízdně není o tolik lepší, aby ospravedlnil své použití v autě (nevyjímaje jeho složitost a jistou finanční náročnost při údržbě). Obě auta máme v rodině a mám tedy možnost přímého srovnání a s klidným svědomím mohu prohlásit, že Focus není na stejné silnici tak rychlý jako Escort (stejné motory, u Focuse plus váha navíc). A co se týče konstrukčních nedostatků Escorta? (a propos, které auto je nemá?) V tuhle chvíli mě napadá pouze šlendriánsky řešené uložení předních ramen nebo slabší brzdy, ale nic neřešitelného. Samozřejmě Focuse nechci shazovat, je to prostě auto své doby, do které se strefilo, ostatně to v podstatě každý vůz.
Jediné co mě spíš mrzí, co je z tohoto článku cítit stejně jako z podobných je jistá Vavrisova neobjektivita vůči Escortu, která dle mého pramení z jeho zkušenosti s jeho bývalou RS2000, která je jinak výborná (nevybavuji si jiný dvoulitr, který by tak krásně táhl a šel za plynem). Třeba měl smůlu na horší kus, třeba mu jen prostě nesedlo, nicméně nemělo by se to odrážet v článcích.
Jinak článek pěkný, ve všech srovnáních krom Fordů a škodovek se dá souhlasit. Ad škodovky, Felicia a Fabia jsou velmi průměrná auta, Felicia těží z jinak povedeného Favorita, a Fabia, tady škoda mluvit, vzhledem, podvozkem a motoricky nepovedená, prostě jen unifikace s koncernem. Vedle Felicie je to dle mě horší auto. Tady, podobně jako u jiných značek se bohužel odráží snaha výrobce vyrobit ne lepší vůz než ten minulý, ale takový, který se lépe prodá. Dnešní trend cpát elektroniku a všemožné asistenty do každého auta, jen aby se prodaly lecjakému lemplu a neřidiči budiž toho důkazem.

Tomáš "Vavris" Vavrečka
28. listopadu 2017, 21:43
3

Co jsem měl možnost vidět, tak moje RS2000 patřilo stavem k těm nejlepším :-) A navíc to nedává smysl, já ho měl rád - bylo to moje první auto. Nicméně poslední inkarnace escortího plémě je objektivně ošizený model - to mi nikdo nevymluví.

PS: Co je nepovedeného na podvozku první Fabie? Akomplexně horší než Felicie? Proboha, vždyť Fabia působí jako o tři generace mladší auto :-)

Ma
MartinZ
28. listopadu 2017, 22:41
0

No já ti nevím, tak nějak mám pořád v paměti dobu kdy jsi Escorta měl, nadával na něj jak jezdí, jak rezne atd. a tu a tam sis později do něj rýpnul. O to větší to byl kontrast, když jsi z něj přesedlal do miaty, což je naprosto jiná liga. To, že poslední generace Escortu narozdíl od předešlých je horší je fakt, ale to z něj nedělá špatně auto. A mizerné zpracování? v kontextu s čím? S koncernem, který si v devadesátých za Piecha začal na kvalitě zakládat na úkor ostatních vlastností auta? V tomto ohledu ano. Ale postavit golfa vedle escorta na stejnou silnici, není co řešit. A co třeba v kontextu s tehdejším Opelem? To myslím komentář ani nepotřebuje. Je to prostě věc názoru a přístupu, já jsem spíš pragmatik, vyžaduju auto dostatečně jednoduché, praktické, pohodlné, pohledné s jistou mírou přidané hodnoty, což za ta léta pro mě osobně žádné jiné auto nesplnilo alespoň ne v takové míře právě jako escort. A k těm motorům, budeme-li se bavit o poslední generaci, myslím vždy na zetecy, cvh už byly spíše okrajovou záležitostí.
Ad Fabia, jak jsem napsal, nové není vždy lepší, s radostí raději sednu do Feldy :)

Tomáš "Vavris" Vavrečka
28. listopadu 2017, 23:20
0

Já ale nadávám i na Miatu - kolegové z redakce ti to potvrdí. :-D A rezne stejně jako Escort. To že mám nějaké auto rád u mě neznamená, že budu přehlížet jeho nedostatky.

Myslím, že věta "To, že poslední generace Escortu narozdíl od předešlých je horší je fakt" vystihuje celou podstatu problému. Je dobře, že ti Escort vyhovuje, ale v 90. letech, kdy automobilový průmysl fičel na vlně neregulovaného inženýrství, to byl dost podstatný faul. Ve starém počítači jsem měl scany dobových srovnávacích testů z Británie a Německa - Escort vždy okupoval poslední příčky a verdikty byly stejné jako vejce vejci - slabé materiály a zpracování, mizerná kvalita jízdy a hlučnost, lenivé motory, nudný design... Jak jsem psal v příspěvku hned pod breakthru, lepili to více méně za pochodu, Mk.VII už bylo o kus dál, ale přišlo velmi pozdě.

Ha
Hansoff
29. listopadu 2017, 06:40
0

Felici mám celkem rád, dvě máme v rodině. Na opravy je to levné a tak budou jezdit, dokud neprohrají svůj boj s korozí. Říct ale o felicii, že je to dobré auto? To chce hodně odvahy! Skoro 10 let jsem měl Saxo se stejným rokem výroby a kdykoli jsem si mohl vybrat jestli Felicii nebo Saxo, do Felicie jsem nesedl.

peca
29. listopadu 2017, 08:08
0

Jedina moznost, jak Felicii povazovat za dobre auto, je srovnat ji s tim, jake mrdky vyrabela Skodovka tricet let pred ni (vyjma Favorita, ale o tom taky nemam uplne valne mineni). Ten skok mezi Felicii a Fabii je naprosto neoddiskutovatelny.

BTW bude clanek i o opacnych pripadech (dobre auto a po nem naprosty krap)? Mohlo by to byt zajimave.

Tomáš "Vavris" Vavrečka
29. listopadu 2017, 09:07
0

Už jsme jeden článek v tomto duchu napsali, i když jsme v něm spíš než reálné vlastnosti aut řešili styl a "x-faktor". https://www.autickar.cz/clanek/top5-cool-auta-ktera-automobilky-zarizly/

Nicméně možná by nebylo marné napsat článek přesně v opačném gardu k tomuto. Popřemýšlíme.

Matěj Podhorský
29. listopadu 2017, 09:11
1

Tys tam uvedl 996 jako uncool nástupce? No, tak teď už jen počkáme, až se odněkud vynoří krab a začně zuřivě mávat klepítky :)

Petr 'Krab' Jeřábek
29. listopadu 2017, 09:34
4

A ještě komentář pošle v 9:11 :-D ... to jsou nějaký provokace dneska ráno, ne?

Milý Matěji, pan redaktor Vavrečka, řečený Vavris si zjevně plete pojmy s dojmy. Úžasný a spolehlivý Escort poslední generace nazve krámem, i GTV tvrdí v jednom článku, že je lepší než Brera a v jiném zase že právě GTV je křáp... A 996, že je uncool? Ale tak dobře kluci.. ovšem náladu mi nezkazíte :)

beastar
29. listopadu 2017, 14:46
0

Uncool nástupce:) To samo o sobě zní divně. Felicie byla opravdu skvělé auto pro škodovku. Ve světovém měřítku to byl beznadějny krám využívající tu nejstarší techniku koncernu. Výbava nízká, příplatky obrovské cena relativně vysoká. Taky se prodávala hlavně u nás a na méně vyspělých trzích. Jestli to auto bylo něčím zajímavé, tak proto že filozofií plnil v At či D úděl nového lowcostu. A to tehdy ještě nebyla dachní móda. Escort mk5 tam i sama automobilka věděla že je to špatně. To že se do něj časem dostala slušná základní výbava a ceny byly brzo příznivé mluví za vše. Nespolehlivý, pomalý bez osobitého designu. Vrcholová verze tvořila výjimku z pravidla. Běžně jezdící kombiky navíc hnily a už první ojetiny bývali ležákem bazarů. Lidi to nechtěli a věděli proč. Když už se proto rozhodli nalakala je nízká cena. Je to jedno z aut které přispělo k rozvoji hesla Fordem tam, vlakem zpět. Omyl který se nepovedl. Focus naproti tomu byl kvalitně postavený v mnoha ohledech revoluční. Ano vesmírný interiér nesedl každému, ale to byl vskutku detail. Dodnes si Ford jméno Focus drží v nabídce. Proč asi. Psát o Escortu v běžných verzích pozitivně může jen blázen co jich doma má asi sbírku. Stejný skok zažila Kia. Cerato byla průměrná krabice kterou nikdo neznal a Ceed společně s dobrou propagací modelu rozvířil debaty a hlavně se prodával. Článek je podle mě napsaný přesně. Je jasný že majitelé těch aut, co jsou zmiňované jako šroty se to nebude líbit:) Fabia vs Felicia tam snad vypadá fabka ne jako nástupce, ale jako 80s vs auto z konce 90 či přelomu milénia. Bezpečnost, výbava, jízdní vlastnosti, design v tom všem fabiatic vítězí na plné čáře.

Sa
Sausages
29. listopadu 2017, 14:52
2

Jsem v šoku kolik si tu myslí, že tak neuvěřitelný krám, jakým bezpochyby poslední Escort byl, je vlastně super kára jen proto, že je to starý auto. A to i v kontextu doby. Poslední Escort vyjel v r. 95, takže proti němu stála Mazda 323 s V6 pod kapotou. Alfa 146, Civic 5g/6g, moderní Fiat Bravo a tak dále. Jediný podobně otřesný krám jako Escort byla snad jen Astra F.

beastar
29. listopadu 2017, 15:59
0

Naštěstí je nás pořád dost, co to vidíme tak jak píšeš :) Když vypíšeš tu konkurenci působí to ještě hrozivěji. Jedna z nejhorších ojetin podobně jako třeba Fiat Marea, nebo Dacia Solenza. Dno.

Petr 'Krab' Jeřábek
29. listopadu 2017, 17:11
0

Tak já si tam v tom komentáři dělal prču... Jasně, že Escort v poslední generaci byl už dost krám, zrovna jako Felda byla tisíckrát vylepšenej Favorit, tak u Escorta to bylo něco podobnýho. Auto z nouze přežilo s úpravama od původního 80's modelu až do druhý půlky 90's. Proto byl zrovna právě Focus jako kompletně nový model ( snad kromě Zetec motorů - ty byly už v Escortu) tak dramatický zlepšení ve všem.

Br
Breakthru
29. listopadu 2017, 19:52
0

Rezne všechno z tý doby, první Focus nevyjímaje.
Konstrukčně byl Focus úplně jiný auto i proti zbytku konkurence a ne jen proti Escortu, ten měl v těhle posledních generací torzní nápravu.Ta ale byla je běžná u spousty aut i dnes.Je jednoduchá, nezabírá místo a je de facto nerozbitelná.Focus má vzádu víceprvkovej Control Blade a ten funguje úžasně, jenže je náchylnější, musí se nastavovat geometrie atd.Prostě každá mince má dvě strany.Ale Focus jezdí líp.
Abych se přiznal, tak Escortů jsem řídil a opravoval dost a u žádný MKV ani nejzákladnější jsem ještě neviděl chybět stabík, mám MKV byť XR3i z roku 1992 a ta stabík má.Slyšel jsem, že údajně některý neměly, ale na nic takovýho jsem nenarazil...
Zetec ve FoFo byl modernizovanej Yamahou, ale základ pořád pocházel z první generace, co byla už v Escortu.Rozdíl osmi let.Ono každá nová generace má být krok kupředu oproti tý starý, obráceně je to asi kravina.
CVH pocházelo ještě z MKIII a MKIV a vydrželo to až do sedmičky, ale to byl nejslabší benzín v základní nabídce, ale nechápu nějak na co narážíš.CVH je jednoduchej, blbuvzdornej motor.Sice prastarej, ale jako základ stačil....A je to prapůvod Zetecu....
Pokud jde o výbavu, tak zase nesmysly.Escort měl pořádnou příplatkovou výbavu a stupně výbav Cl, CLX a Ghia plus RS pakety a sportovní verze XR3i, RS2000 a Cosworth.Mám doma prospekty a ceníky z tý doby.To, že existovalo základní CL, kde nebylo nic, to k tomu patří.Podívej se na nabídku u VW, Opelu, ale třeba merglu, o co byl Escort chudší?....Co měl třeba tehdá favorit?Nevím, proč by mělo být Esco nevybavený, když už v roce 1990 si mohl mít servo, klimu, ABS, elektrický okna a zrcátka, centrál, vyhřejvaný čelní okno atd....
Focus nahradil Escorta po 8 letech výroby, takže běžná generační výměna......

beastar
29. listopadu 2017, 20:40
0

Nevím jestli je to na mě. Nicméně o výbavě tam píšu ve smyslu, že tam velmi brzo byla. Celkově to autu nijak nepomohlo. Vrcholové verze záměrně vynechávám. Ona taky e36 m3 a 318i jsou trochu jiná auta. Srovnávat Escorta s Favoritem? S autem z roku 87 s prvky aut z let 70s. Favorit na západních trzích neuspěl a ani nemohl. Jinak jak Golf III, tak třeba tehdejší japonci byly ve všem lepší. Včetně antikorozní ochrany. Dokonce i Renault 19byl levnější slušně jezdící auto. Mk5 bylo zklamání tehdy a je i dnes. Nějaké pohádky o jednoduchosti a pokroku jsou chabý argument. Focus se naopak velice povedl a je poplatný své době. Jinak doporučuju ty dobové testy jdou vyhledat po netu a dokonce i nějaký revjůz najdeš. Všude to auto propadlo. Stejně jako ta Felicie která byla vyloženě určená pro Východ. Tady díky malé konkurenci a patriotismu obstála. A taky díky vysoké ceně ojetin. Jako bazarovku Escorty kupovali většinou lidi kterým šlo primárně o cenu. Z dneška bych to srovnal třeba s Loganem. Tak to ale Ford fakt nezamýšlel.

Br
Breakthru
29. listopadu 2017, 20:59
0

tak nějak to byla reakce na vše tady.To s Fávem jsem trošku přehnal, bylo to k tý výbavě, Escort jí měl opravdu bohatou a časem se samozřejmě rozšiřovala.Antikorozní ochrana byla mizerná u většiny aut.japonci obvzlášť, VW nevyjímaje....
Argument o jednoduchosti byl jen pohled na druhou stranu mince.Stejnou zadní nápravu využíval i Golf, Passat atd. v tý době...
Nějaký testy jsem četl,ale propadák to nebyl.Prodávalo se to víc než dobře i jako ojetý...

Rob
30. listopadu 2017, 03:36
2

Já se delfína taky zastanu... V čem je krám? Golf III nehnije? Kde? Pokud se budeme bavit o MKVI, tak mi příjde jako normální auto poplatné své době. Podvozek je primitivní, ale stejně primitivní podvozek měli v té době i auta o třídu větší (Laguna, Passat). Výbava? El okna, zrcátka i klima tam byla. Opět nevidím v čem byli konkurenti lepší? Když to srovnám se stejně starýme Meganem, tak mi Ford opravdu nepříjde horší. ( To srovnání mám, obě auta jsou v rodině) Spolehlivost? Na dvou escortech expres jsme najeli za poslední čtyři roky 240tkm. Běžná udržba, (žhavičky, filtry, brzdy a rozvody) A ten escort pořád jezdí, zatracovanej fordí diesel jezdí za 6 litrů nafty, a světe div se ani ta hlava mu nepraskla. Hnije všechno co je z plechu. A zase je to jen o údržbě. Dutiny? Nástřik spodku? Dát tomu trochu péče? A pick up se pořád drží. Design, je subjektivní. Mě se třeba focus prostě nelíbí. A testy? Fakt? Tak pokud to budu brát podle recenzí třeba z auto.cz tak bych měl jezdit škodovkou protože má vždycky nějakou vyfikunděninu kterou konkurenci prostě smete do zapomění.

Matěj Podhorský
30. listopadu 2017, 09:18
0

beastar: sorryjako, ale Felicia jako nástupce spasitelského Faka prostě mohla a měla být o moc lepší. Sám konstruktér Favorita přiznal, že pak už ve fabrice vládla taková spokojenost s fáčkem, že Felicii jednoduše trochu omrdali... Viz příkladná antikorozní ochrana (a legendární sada nalepovacích odrazek na zadní dveře) a jiné... jasně, díky stabilizátorům měla nadpozemské jízdní vlasnosti, moderní motory a vyspělé technologie, včetně verze L&K pro vyvolené, ale Fabie nabízela ve výsledku o tolik víc.
Nicméně když je příležitost, tak se feldou svezu rád, je to zážitek... loňskou zimu jsem shodou okolností strávil za volantem jedné takové závodničky :D

sumy
30. listopadu 2017, 09:38
0

Feldu Laurin & Klement měl nevlastní otec jako služebáka. Dodnes si pamatuju na tu spálenou prdel o černý kožený sedačky v autě bez klimatizace a nastydlý ledviny, jak ta kůže na zadních sedačkách zůstala v zimě studená i po 150km cestě. Naštěstí mu to ukradli a dostal fabku SDI-velký krok vpřed(a to píšu plně v souladu s mým jinak né příliš lichotivým názorem na fabku)

Br
Breakthru
30. listopadu 2017, 20:43
0

Rob:když budeš číst jakejkoliv německej test, tak vyhraje VW.Narazil jsem na jeden, kde byla klasická sestava včetně Escorta.vyhrál to Golf s prastarým osmiventilem a jednobodem.V článku bylo, že to stačí oproti přetechnizovaným motorům od Opelu a Fordu a Golfu prostě to vítězství patři.Vždy!Ty testy byly a jsou jen kopa sraček.....
Nová generace je vždy lepší než ta předešlá...Logicky.....
Nebudu se hádat, že FoFo je lepší, je prostě......
Ale napsalo se tu dost kravin.Třeba to blití o předním stabíku.Nějakej blb někam něco napsal a ti, co ví prd, se toho drží jak hovno košile....Jestli nějaká soc verze v devadesátým stabík neměla ještě neznamená, že zbytek Escortů ho taky neměl.To o výbavě- totální blábol.Stupně výbavy a příplatková byla od začátku do konce...Podvozek byl sice těžká konfekce, ale to neznamená, že auto zatáčelo jak když hodíš kladivo....
A u 1.8TD je hroznej strach z rozvodů, maj krátkej interval.Pak ještě čerpadla, ale Lucas stál vždycky za hovno, zasekával se turbokorektor,....Na předkomůrku to jezdilo skvěle a příjemně tichý na ropáka.........Nicméně třeba starý TD od VW byly taky bájo, když se proklepal klínek na klice a motor se potkal...Ale kdybych vedle sebe postavil Escorta, Golfa 3 a Astru F, tak korozí na tom budou dost podobně.....a třeba tady chválenej Golf 5 je tragedie co se koroze týče.....

Tomáš "Vavris" Vavrečka
30. listopadu 2017, 22:10
0

Poslední příspěvek k Escortu :-)
Na úvod jen sdělím, že kdyby Golf reznul stejně jako Escort, zdaleka jich už tolik nejezdí. Pak bych řekl, že se nedá míchat Mk.V (ke které se text hlavně vztahuje) s Mk.VII (která byla velmi vylepšená, jen už bylo na vše poněkud pozdě).
No a dál už jen pár citátů - z britských ostrovů, kde mají Ford tradičně rádi.

"One of the reasons it was so important to Ford was because the MK5 Escort had been absolutely awful." - Pistonheads

"If you think Volkswagen caught it in the neck for the 8v GTI's lack of fizz, then the boggo 1990-on Escort – with its Uninspiring CVH engines and ultra-dull dynamics – caused uproar in the media .Ford dropped the ball, and it knew it." - The Drive

"The 1990 Ford Escort - the fifth generation car to bear the name - was by far the least convincing to be launched by Ford. In an extraordinary U-turn, the company that had brought us the bold and interesting Sierra and Scorpio, delivered a car so unimpressive, conservative, and cynically conceived, that the press staged a mass revolt against the car. Far more damagingly, the fifth generation Escort lost its top-selling spot from the UK charts (to the Fiesta). The problem was that although the 1990 Escort was a brand new car, it failed to improve on its predecessor in any meaningful way - and was also hampered by its carry-over CVH engines."

Srovnávací test Escort, Tipo, Toledo - https://www.flickr.com/photos/triggerscarstuff/6953094257/ - Escort poslední

Srovnávací test Escort, ZX, Rover 214 - https://www.flickr.com/photos/triggerscarstuff/14304095282/ - Escort poslední

Bohužel se mi nepodařilo najít roadtest Autocaru 1990, kde Escort 1.4 CL dostal jen 2 ** a ve verdiktu bylo něco o největším zklamání za poslední roky, kdy se auto nedokáže vyrovnat nejen konkurenci, ale ani svému předchůdci

Za mě je prostě poslední Escort ošizený krám a za tím si stojím.

Rob
01. prosince 2017, 02:36
0

Tak proč tam je fotka delfína (MkVI) když je to o MKV ? A escortů jezdí málo?

beastar
01. prosince 2017, 02:47
0

Prokazatelně méně než třeba těch Golfů viz registrovaná auta. A sem rád že se někdo obětoval a vypsal tady ty uplacené verdikty:) Ta česká naivita je super cokoliv, co nepotvrzuje můj názor je uplacená blbost. Všichni píšou tendenční verdikty už od 90tých let a všude v Evropě. Kdyby jste raději uznali, že tehdy prostě dostal Ford na prdel. Mimochodem v té době Tipo a Toledo auta, co trhala prodeje. Určitě ne protože Escort byl lepší auto. Mluvím o Evropě u nás na kočkopsím trhu bylo všechno jinak a lidi neměli ani na Escorty v novotě. Paletu výbav to mělo no od začátku. Ale potom to stalo s tou super výbavou jak 2 Golfy. Nic no. Fanoušky to evidentně má. Přestože to je jeden z největších omylů Fordu za 3 dekády.

Ju
Junior
28. listopadu 2017, 22:07
0

V kontextu dnešní doby opravdu nelze reakci plynu ve Felicii označit za letargickou :D

reagovat
Tomáš "Vavris" Vavrečka
28. listopadu 2017, 22:21
0

Ono se tam někde píše o reakci na plyn? :-)

Ju
Junior
28. listopadu 2017, 22:47
0

Si pod pojmem letargický představím právě špatně reagující. Že tomu koníci chyběli je jasná věc. Nicméně na trénink meziplynů je to super vůz. Protože plyn prostě poslouchá.

ro
rock
29. listopadu 2017, 09:16
0

Taky mám jednu výhradu, a to výskyt Mazdy 626. Teda ne že bych popíral skok mezi 626 a 6, měl jsem i to potěšení pravidelně střídat poslední generaci 626 a první šestku, ale... zařadit 626 mezi krámy bych se neodhodlal. Nenápadný auto, co jezdilo pohodově a servis znalo jenom na spotřebák. Vytkl bych mu jenom to, že jednu dobu to bylo snad nejoblíbenější auto novodobých podnikatelů s fialovým sakem a bílými ponožkami.

reagovat
be
begbie
29. listopadu 2017, 09:47
1

Máš recht. I když to fialový sako bylo spojeno spíš s předchozí řadou GE, což bylo na svojí dobu super auto s úžasným designem, výbavou a technikou... GF bylo designově míň povedený, měl jsem GW kombika a nádherně prostorný a spolehlivý autí. A verze před FL ani tolik nerezly. Takže za mne všechny generace 626 velmi povedený auta. 6tka hezkej design a jízdní vlastnosti, jinak nic převratnýho...

sumy
29. listopadu 2017, 11:49
0

Jak jsem psal výše, měl jsem 626 GF 2.0 100kW. Krásná modrá metla se světle šedým interiérem. Pro mě po designové stránce opravdu povedené auto. Třeba vychytávka se sedačkou spolujezdce, ze které se dal udělat stoleček byly vysloveně dobrý nápad. Měly své technické mouchy. Klasika s nadměrnou spotřebou oleje u 2.0 benzínů kvůli zapečenejm pístním kroužkům. Věčně zlobící zadní brzdiče a kororze. A čidlo airbagu spolujezdce v sedačce, které se nechalo bohužel snadno prokleknout. No a u nafťáků holt nebyl nejštastnější experiment s komprexem. Teď to možná zní jako popis totálně se vysí...jícího se auta, ale tak to neni. Za 3 roky co jsem ji měl jsem jen 2x dělal zadní kotouče a 1 kabely ke svícím, když mi jeden sežrala kuna a 1x čidlo venovní teploty k automatický klimě za 300,-Kč.

beastar
29. listopadu 2017, 16:02
0

Jo jo jsou to skvělý spolehlivý dělníci. Jenže jestli Superb má podle některých vlastnosti asi jako lednička, tak tady to platí beze zbytku taky:) Obyčejnější auto už je snad jenom Avensis. Zase u těch japlečnejch aut je alespoň dobrá spolehlivost. Měl sem kdysi Almeru a ta tuhle myšlenku naplňovala taky beze zbytku. Nic moc vzhled, otřesný interiér, ale já si nevzpomenu kdy sem na tom autě musel něco dělat, že by se to zničilo

sumy
29. listopadu 2017, 16:37
0

No nevim, vlastně ani nevím proč a i když to bylo zcela subjektivně moje "nejhorší" auto(ford fiesta polocabrio v to nepočítám :-) a pajeru technické bolístky promíjím) Tak na mazďuchu moc rád vzpomínám. Bylo to jednoznačně nejpohodlnější auto co jsem měl s klidnym, ale dostatečně výkonym motorem. Prostě fajn auto. V tom autě není z uživatelského hlediska nic špatně, nebo alespoň já jsem na nic za 3 roky a cca 70-80tkm nepřišel. Jen mě překvapilo, jak moc vymřeli. Schválně jsem se kouknul do inzerce a i když je dělali až do 2001, tak je k mání jen pár totál vyžilejch kusů s cenou "za dva pytlýky chipsů".

be
begbie
29. listopadu 2017, 21:49
0

Hodně zapracovala koroze a asi ceny ND. Ale z týhle éry jezdí jako nevraky snad už jenom Volva sedmdesátkový řady. Ostatní shnilo nebo pohřbily motory (např. Audi), atd. Čest výjimkám.

sumy
30. listopadu 2017, 09:28
0

Tak dvě vyjímky mám doma :-) Pajero 97 a civica 98. Obě tyto auta běžně hnijou vydatně, ale přseto i když se obě vyráběli již od začátku 90, je jich stále v inzerci i na silnicích vidět dost a občas i v hezkém stavu. Holt asi mazda 626 neměla dost zarytých fanoušků, kteří provozují buď pelechy, nebo tomu věnují péči a dostanou to do slušného stavu. No nic, o víkendu flexa a COčko a jdu vařit LP podběh na pajeru :-/ Náhradní díly na to už před lety (prodal jsem ji 2012) stály prdlajz a ani je nebylo moc zapotřebí.

beastar
30. listopadu 2017, 21:16
0

Po pravdě když udržovat takhle starou Mazdu šel bych raději do Xedosu 6 či 9. To je přece jen nejen designove zajímavá kára. A dnes jsou za pár kaček.

sumy
01. prosince 2017, 08:59
0

Naprostý souhlas. Je to nevýrazný, ale rozhodně ne špatný auto. Prostě mi moc nejde "pod fousy" označit GF za krám a 6 za spásný model(navíc hnila úplně stejně)

Tomáš "Vavris" Vavrečka
01. prosince 2017, 09:09
0

Vidím to podobně, právě proto začíná odstavec o 626 větou, že ji nelze označit za krám. V případěi626 a 6 jde spíše o designový a filozofický skok.

sumy
01. prosince 2017, 11:14
0

Aj, mea culpa... Tak jsem se rozohnil, až jsem to přehlédl :-( Tak to pak jo

Vojtáno
29. listopadu 2017, 15:49
0

"To bylo něco nového a něco, na co si leckdo z nás ještě nezvykl."
A ani nezvykne...

reagovat


reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Cadillac Eldorado  1993
Cadillac Eldorado

1993 rok výroby
250 koní výkon
0 ccm objem

Chevrolet Tahoe  1997
Chevrolet Tahoe

1997 rok výroby
200 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang GT 5.0 (2015) Custom 2015
Ford Mustang GT 5.0 (2015) Custom

2015 rok výroby
309 koní výkon
3 700 ccm objem

Nissan Primera Kombi, 2,2 DI, Wagon, (WP12),  2003
Nissan Primera Kombi, 2,2 DI, Wagon, (WP12),

2003 rok výroby
93 koní výkon
2 ccm objem

Chrysler Sebring 2.7 V6 dovoz ŠVÝCARSKO  2001
Chrysler Sebring 2.7 V6 dovoz ŠVÝCARSKO

2001 rok výroby
200 koní výkon
2 736 ccm objem