logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
avatar

Martin „MartinZ“ Veselovsky

BydlištěZlín
Registracepřed 9.5 rok.
Poslední aktivitapřed 6.8 rok.
Komentářů u článků2
Pozitivních komentářů u článků1
Negativních komentářů u článků0

Posledních 50 komentářů

0
MartinZ
28. 11. 2017, 22:41
Krámy a jejich skvělí nástupci aneb jak automobilky vstávaly z bahna

No já ti nevím, tak nějak mám pořád v paměti dobu kdy jsi Escorta měl, nadával na něj jak jezdí, jak rezne atd. a tu a tam sis později do něj rýpnul. O to větší to byl kontrast, když jsi z něj přesedlal do miaty, což je naprosto jiná liga. To, že poslední generace Escortu narozdíl od předešlých je horší je fakt, ale to z něj nedělá špatně auto. A mizerné zpracování? v kontextu s čím? S koncernem, který si v devadesátých za Piecha začal na kvalitě zakládat na úkor ostatních vlastností auta? V tomto ohledu ano. Ale postavit golfa vedle escorta na stejnou silnici, není co řešit. A co třeba v kontextu s tehdejším Opelem? To myslím komentář ani nepotřebuje. Je to prostě věc názoru a přístupu, já jsem spíš pragmatik, vyžaduju auto dostatečně jednoduché, praktické, pohodlné, pohledné s jistou mírou přidané hodnoty, což za ta léta pro mě osobně žádné jiné auto nesplnilo alespoň ne v takové míře právě jako escort. A k těm motorům, budeme-li se bavit o poslední generaci, myslím vždy na zetecy, cvh už byly spíše okrajovou záležitostí.
Ad Fabia, jak jsem napsal, nové není vždy lepší, s radostí raději sednu do Feldy :)

1
MartinZ
28. 11. 2017, 21:33
Krámy a jejich skvělí nástupci aneb jak automobilky vstávaly z bahna

Tak prakticky to samé jsem chtěl napsat též a tady kolega mě předběhl, do puntíku s ním souhlasím. Osobně mám raději Escorta, než Focuse, a přiznávám, že dost hraje roli to, že mám rád spíše klasicky řešená auta, než modernu, dám přednost jednoduchému střízlivému exteriéru/interiéru Escorta, než patvarům Focuse, jízdním vlastnostem klasického jednoduchého podvozku (viz. i třeba taková Puma) před, dle mého názoru zbytečném víceprvku, který jízdně není o tolik lepší, aby ospravedlnil své použití v autě (nevyjímaje jeho složitost a jistou finanční náročnost při údržbě). Obě auta máme v rodině a mám tedy možnost přímého srovnání a s klidným svědomím mohu prohlásit, že Focus není na stejné silnici tak rychlý jako Escort (stejné motory, u Focuse plus váha navíc). A co se týče konstrukčních nedostatků Escorta? (a propos, které auto je nemá?) V tuhle chvíli mě napadá pouze šlendriánsky řešené uložení předních ramen nebo slabší brzdy, ale nic neřešitelného. Samozřejmě Focuse nechci shazovat, je to prostě auto své doby, do které se strefilo, ostatně to v podstatě každý vůz.
Jediné co mě spíš mrzí, co je z tohoto článku cítit stejně jako z podobných je jistá Vavrisova neobjektivita vůči Escortu, která dle mého pramení z jeho zkušenosti s jeho bývalou RS2000, která je jinak výborná (nevybavuji si jiný dvoulitr, který by tak krásně táhl a šel za plynem). Třeba měl smůlu na horší kus, třeba mu jen prostě nesedlo, nicméně nemělo by se to odrážet v článcích.
Jinak článek pěkný, ve všech srovnáních krom Fordů a škodovek se dá souhlasit. Ad škodovky, Felicia a Fabia jsou velmi průměrná auta, Felicia těží z jinak povedeného Favorita, a Fabia, tady škoda mluvit, vzhledem, podvozkem a motoricky nepovedená, prostě jen unifikace s koncernem. Vedle Felicie je to dle mě horší auto. Tady, podobně jako u jiných značek se bohužel odráží snaha výrobce vyrobit ne lepší vůz než ten minulý, ale takový, který se lépe prodá. Dnešní trend cpát elektroniku a všemožné asistenty do každého auta, jen aby se prodaly lecjakému lemplu a neřidiči budiž toho důkazem.