načítám data...

Jsou SUV sporadicky účelová vozidla?

16. února 2018, 07:47 139 komentářů Tomáš Čanda

Je nejvyšší čas zastavit všechny ty pomluvy, které na adresu esuvíček vypouští novinářská chátra a říci konečně pravdu. Pravdu, kterou petrolheadi neradi slyší.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Když se hned v první větě přiznám, že už asi devátým rokem jezdím (mimojiné) s SUV, ba co víc – dobrovolně, pak je to jistě dostatečný důvod k uvalení veřejného lynče na mou osobu a okamžitému propuštění z cechu petrolheadů. Tuto kategorii naprosto zbytečných aut nám byl čert dlužen. Není proto překvapením, že všichni automobiloví nadšenci vozidla SUV nejen právem pomlouvají, ale dokonce je veřejně bojkotují. Ostatně, už jste někdy viděli petrolheada v SUV? Samozřejmě, že ne, všichni totiž jezdí buď v Miatách, to jsou petrolheadi dělnického původu, a ti majetnější pak v devětsetjedenáctkách.

Rozepisovat se o nevalných jízdních a užitných vlastnostech SUV nemá smysl. Ostatně, každý test takového vozu je referátem na toto téma. Každé místo, kde se potká tři a více automobilových novinářů, připomíná sympozium „SUV haters“.

Co ale stojí za těmi obrovskými prodejními čísly? Kdo si všechna ta SUV kupuje? To přece nemohou být jen paničky na podpatcích a chlápci pod pantoflem. Černé ovce musíme hledat ve vlastním stádu.

Toliko satirický úvod a nyní k jádru věci. Kdybych se chtěl vykoupit z hříchu, tak bych řekl, že je SUV auto úplně k ničemu, ale to bych lhal. Nejen vám, ale i sobě. Samozřejmě záleží jaké auto si vyberete a s jakým cílem jej kupujete.

Já zvolil BMW X3 první generace. Nebyla to volba srdce, ale rozumu. Chtěl jsem zkrátka vůz, který na rozdíl o mého coupé se zadním náhonem a benzinovým motorem, bude plnit roli toho praktického, dostatečně prostorného a celoročně bezpečně použitelného vozu. X3 E83 vyjela v době, kdy se teprve kategorii vozů SUV zvyšovala teplota, ta pravá horečka, jak ji známe dnes, přišla mnohem později. BMW bylo jednou z mála značek, která cítila potenciál tohoto segmentu a po úspěchu X5 se rozhodla penetrovat trh dalším, tentokrát menším modelem. A nutno říct, že mimořádně ošklivým. Alespoň tak jsem tehdy vnímal první X3.

Rozhodnutí pro X3 bylo vedeno jednak osvědčenou technikou z modelu 3 a taktéž chutí vyzkoušet xDrive na rozdíl od staršího typu pohonu všech kol, kterým disponovaly generace E46 a E53 (před faceliftem).

Po devíti letech zkušeností, nejen s X3, mohu objektivně hodnotit smysluplnost vozů kategorie SUV.

Zpětná vazba – jízdní dojmy

Ačkoliv čtyřkolka upřednostňuje zadní nápravu a první X3 má hydraulický posilovač řízení, nelze vyvážit handicap v podobě vyšší světlé výšky a pochopitelně vyšší hmotnosti. X3 má velice dobré jízdní vlastnosti, troufal bych si říct, že ve své době nejlepší v dané třídě a totéž bych dle svých zkušenosti asi přisoudil i druhé generaci F25 (elektrický posilovač), přestože tam už Audi a Mercedes-Benz více zamakaly na svých modelech.

Nikdy bych však zážitek z jízdy nenazýval sportovní jízdou nebo tak podobně. Dokonce bych se slovem sportovní šetřil i v případě vozů Range Roveru Sport či BMW X6 M50d. Opět osobní zkušenost. Druhý jmenovaný vůz sice dokáže na okresních silničkách znepříjemnit život nejednomu majiteli hothatche, nicméně mezi pojmy „rychlá jízda“ a „sportovní jízda“ bych rovnítko nedával.

Pohon všech kol

Klasická otázka: „potřebuje člověk v našich zeměpisných šířkách vůz s pohonem všech kol?“ Odpověď na toto klišé zní: ano i ne. V našich zeměpisných šířkách leží jak hlavní město, tak Krkonoše. Dále, potřeba trakce a z ní vyplývající pocit bezpečí a jistoty nevyvstává pouze tehdy, když napadne sníh. Silný déšť a hrozící aquaplaning, cestování mimo zpevněné cesty či tahání přívěsů jsou dostatečně silnými argumenty pro pořízení vozů s pohonem všech kol.

Za celou dobu, co s X3 jezdím se mi nestalo, že bych někam nedojel, ať už v létě či zimě. Vyšší světlá výška přijde tak jednou dvakrát do roka rovněž vhod. SUV v tomto směru dává větší pocit svobody pohybu než běžný vůz. Ale vydat se s SUV na silničních gumách po stopách Defenderů a Land Cruiserů může jen naivka nebo Jeremy Clarkson.

Pohodlí a prostor

Nyní vstupujeme do oblasti, kde většině vozům kategorie SUV opravdu dochází munice. Srovnatelný kombík vždy nabídne minimálně stejný, mnohdy větší prostor a zpravidla jistější jízdní vlastnosti. Obojí za menší pořizovací cenu. Kdo se však nechce vzdávat vyšší světlé výšky, tak jistě zvolí alternativu v podobě zvýšeného kombíku jakými jsou Octavia Scout, Audi Allroad a další.

Závěr

Poslední dobou je mi až smutno z toho, jak automobilky chrlí jedno SUV za druhým, jak se každou mezírku na trhu snaží vyplnit nějakým esuvíčkem, v horším případě přiblblým crossoverem. Naproti tomu tradiční karosářské verze jsou vytlačovány kamsi na okraj.

SUV s pohonem všech kol a úměrně silným motorem mi však dává smysl – jako univerzální automobil pro širokou škálu užívání.

Schopnost pobavit je přímo úměrná systému pohonu všech kol a vypínatelnému ESP. Já se s X3 každoročně bavím na sněhem pokrytých pláních. K tanci jsem rozpohyboval taktéž boky Audi Q7, takže i sedmimístný autobus s hmotností 2 tuny je schopen uspokojit jisté zvrácené choutky řidiče.

Schopnost vypořádat se s terénem je závislá na zvolených pneumatikách a odvaze řidiče.

Představa, že SUV je auto spojující přednosti Porsche 911, Fordu Transit a Hummeru H1, funguje ale pouze v reklamách.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Beny
16. února 2018, 08:06
11

Já si myslím že hodně SUV si lidi kupujou jen kvůli tzv. "okázalosti". Přece si nekoupí nějaký Twingo, co by na to řekli sousedi? Jinak argumenty co slýchám:
1) Potřebuju velký auto. - Rozumněj jezdím sám 5 Km do práce.
2) Dobře se do toho nastupuje. - Wtf? To má tolik lidí kyčle naprosto v háji?
3) Je z toho dobře vidět. - Škoda že všechny ostatní kategorie aut mají průzor z tanku.
4) Chci bezpečný auto. - Tady by se možná dalo uznat že SUV bude mít možná lepší pasivní bezpečnost. Aktivní horší páč jízdní vlastnosti.
5) Potřebuju vysoký auto abych mohl jezdit na chalupu. - Jo a předešlých letech když SUV neměl tak tam lítal vrtulníkem?

reagovat
ma
martinw
16. února 2018, 08:32
1

SUV zacina byt zatracene sirokym pojmem, vejde se tam Q7 i Duster. Ano na prvni pohled SUV ma mit vyssi svetlou vysku a clovek sedi vysoko, ale co hmotnost ? Hmotnost neni na prvni pohled videt, ale v *moji* definici SUV je to prave SUV masivni/tezke auto, coz napr. Ateca/Duster rozhodne nejsou.

OndrasI
16. února 2018, 09:18
3

@Beny
Ono je to trošku jinak, musíš se na to dívat optikou satelitního městečka - SUV mají v zásadě čtyři+jednu funkci:
1) Je z toho dobře vidět ve smyslu "přes střechu ostatních aut"
2) Je to pocitově bezpečný, protože spousta plechu
3) Kvůli vyšší světlý výšce se s tím dobře parkuje bez přemejšlení, jestli náhodou ten obrubník zrovna vyšší než má bejt
4) Dobře se do toho nakládaj děti, protože je nemusíš poutat někam hluboko dolu
+ bonusová, nejlepší funkce:
4a) Manželka je zase na půl roku spokojená.

ma
martinw
16. února 2018, 09:25
0

S tou manzelkou je to trefa do cerneho :) a je opravdu fakt ze jsou bezpecnejsi - ale v dnesni dobe je to jen 'o chlup' proti ostatnim kategoriim. viz. graf pocet umrti ridicu pri nehode dle kategorie vozu z 2016 USA.

beastar
16. února 2018, 12:19
4

Trochu názor někoho kdo v tom dost pravděpodobně nejel:) Jinak všechny tyhle důvody jsou argumenty co zaznívají ve skutečnosti to tak moc nebude. Až teda na tu spokojenou starou tj point one... Jinak OndrasF to napsal výstižněji. A dneska je to už fakt hodně široký pojem ta kategorie.

Jinak vemu to z druhý strany.

Proč má kombík? Stačil by mu hatchback ne.
Proč má dvoulitr v naftě? Jezdí jen 4 km do fabriky.
Proč má 911? Stejně neumí řídit tak to nevyužije.
Proč má 7+1 s bazenem? Když je sám.
Proč má Miatu? Když je mu přes 50 měl by mít rozum.

Lidi nejsou racionální tak po 30tce to pochopíte. A jestli už jste jí přesáhli tak nechápu že vám nedá spát sousedovo okázalí auto.

To je podle mě co hodně lidi sere. Vzorec:

Soused má suv od bmw páč mi chce ukázat že na to má. Já na to nemám a tak mě to automaticky sere:) To že soused tahá loď, má tři děti a denně jezdí po stavbách je věc druhá. Trochu nadhledu by to chtělo.

Beny
16. února 2018, 12:24
0

Ve skutečnosti je to trochu jinak. Neboj se, jel jsem v tom. Právě něco takovýho mám z vlastní rodiny, když jsem byl vyjímečně tázán na svůj názor. Bohužel.

beastar
16. února 2018, 12:34
0

Otázka je jak to auto využijete. Já ho třeba potřebuju a kombík je mi na hovno. Ty důvody co píšeš jsou sice obecně takhle vnímaný ale ne vždy to tak je. A jako věc typu Duster a divný krosouvry bez 4x4 taky nechápu.

sheogh
14. května 2019, 12:42
0

jj, je to presne tak. Malokdo si to kupuje kvuli te "funkcni" strance, na druhou stranu, moc aut z tehle kategorie "funkcnich" neni (tim myslim ty dustery 4x2 apod)...

A ano, dat manzelce, ktera ma problem manevrovat s Cliem nejakou krabici ala Q5 moc bezpecnosti nepomuze...

Smysl to ma treba na prevazeni bicyklu, kajaku, vybavy na paraglide apod... Ale presne jak pise Beastar - ne kazdej si kupuje auto, ktery dava smysl...

beastar
14. května 2019, 12:52
0

Já mám dva pejsky dohromady asi 120kg živý váhy. Taháme s tim přívěs na dva malý koníky cca 1.400 kg živé váhy. A6 měla tažný nízko. Tzn v horším terénu s vozejkem to byl zámrd. A o problém. Navíc hlíny 18ctky na Audi nic moc kolikrat do toho hnoje.

Sem tam táhnu vozejk s balíkama sena. Samozřejmě i v zimě. Občas sem potřeboval dostat balík sena ve sněhu ven doprostřed pastviny. Jezdíme s tim ale i daleko. Nechci jet s plně nalozenym autem v pravým 65 aby na mě troubily kamiony. Chci se do toho pohodlně poskládat. A mnohdy je to na celej den náš domov. Takže trocha pohodlí, klima, nezávislý topení... Případně multimédia oceníš. To ti většinou klasickej offroad moc nenabídne. Až asi na 2:))

Prostě nejezdim s tim po Praze v jednom člověku abych ukázal svou ekonomickou sílu. Pohonil ego a zabral 2 parkovací místa.

sheogh
14. května 2019, 13:07
0

Jasne no, s konema to rozhodne smysl dava, stejne tak, pokud mas barak/chalupu a vozis kramy i mimo asfalt.
Spousta tech "terenaku" se ale nepodiva ven z mesta.. Vetsinou v tom sedi bimbo a obouchava s tim obrubniky a ostatni auta. Bohuzel, to auto za to nemuze, ale zvlast nektery modely vylozene pritahujou dementy (X6, Cayenne) ..

Nedavno pred barakem pani zaparkovala (X5) podelne presne doprostred mista pro 2 auta, a posunula to s plnou hubou nadavek a kecu az potom, co jsem ji vyhrozoval, ze jestli to tak necha, tak bude hledat ventilky... Na slusne upozorneni, ze to je misto pro 2 auta reagovala "No a? vsak je tu mist dost.. Me se takhle lip vyjizdi..." . OMFG

Ja si taky rikal minulej rok, ze by se me na dovolenkovani hodil nejakej offroad... Treba LX470 bych si predstavit dovedl

beastar
14. května 2019, 13:21
0

To máš samozřejmě pravdu. Většina lidí s tim jezdí běžně. Bez většího využití. To sem se nedávno rozohnil pod tou x5. To navazuje na to co píšeš o těch dementech. Prostě to tak bohužel je. X6, x5, Q7 a Cayenne. To prostě přitahuje hovada.

Chování té pani odpovídá vzorku řidičů X5. Většinou lidi co mají nějakou frustraci, sexuální deprivaci a neumí moc řídit. Za to mají od všeho klíče a všude maj známý. Se divim že na tebe nezavolala policajty:D Já zase nedávno slušně upozornil tlustý prase překvapivě ve starší X5 u benzinky, že když netankuje mohl by odjet. Blokoval celou pumpu a jeden stojan. Měli jsme z toho nakonec nepěknou debatu plnou slov na č. Celou záležitost jsem zakončil kopem do vozu a verbálním projevem jeď do k...y ty p..o. Čemuž sem se pak i sám zasmál.

Já sem prostě na tuhle sortu idiotů háklivej. A myslim že kdyby měl prostě Escorta třeba že se takhle chovat nebude. V tom je nějaká psychologie už. Alá odvaha bulharskýho kamioňáka.

krab
14. května 2019, 14:13
0

Já tyhle konflikty vyloženě nesnáším, takže se těm lidem tohohle typu maximálně vyhýbám. Poznávací znamení bývají černá SUV docela často. Situaci u pumpy si dovedu úplně představit...

beastar
14. května 2019, 14:28
0

Přijedu tam. Všechno plný. Vpředu stojan volný. Jenže tam stojí auto, který evidentně netankuje a tlusťoch si tam asi telefonuje. Slušně dojdes dobrej...bla bbla. A typek ti arogantně zatahne okynko. Jakože fck off. Tak sem me dal hrbetem ruky ráno přes boční okno. Nevim co sem mu řekl... Asi m.dko. Dál je to jasný. Já teda navíc nemám rád tlustý lidi, co si myslej že je to privilegium a že jim to vyhraje případný střet:))

No jako dobrý jsou tam kamery neudělaš nic... Když nejsi moldavec nebo tak něco. Přesně taková tupá banda to kupuje.

sheogh
14. května 2019, 15:25
0

njn, co nadelas s dementem.

Otazka je, kde je root cause takovyho pokrocilyho kokotismu.. To auto je az jeho nasledek, neni to tak, ze bys koupil novou X5 fplny, sedl do toho a zkokotovatel... Spis je to tak, ze kdyz uz nekdo kokotem je, obzvlast pak arogantnim kokotem, koupi toto - budto kvuli image, nebo mu proste nedochazi, ze vetsi neznamena nutne lepsi auto...

Tim chci rict, ze si prave myslim, ze i kdyby sedel treba v Sanderu, ta scena bude uplne stejna...



beastar
14. května 2019, 16:26
0

sheogh: Máš pravdu. Auto za to nemůže. Jen prostě tahle sorta lidí tyhle auta vyhledává. A v pravdě. Ještě nikdy! Na mě takhle nestartoval typek právě třeba z Dacie. A to jezdim fakt hodně. Jednou v Německu sem předjížděl úplně v pohodě. A dojel mě typek ve Volvu V70 což taky není suv ani pirát car. Nevim proč ukázal fakáče a něco pičoval:) Fakr nevim kde sem mu co proved. Byl to vzhledově it nerd prostě takovej ten volvista z prvního pocitu. Tak sem se mu smál on najel předemě a normálně natvrdo mě vybrzdil.... To mě nasral tak sem ho zastavil. Když sem vystoupil tak ujel.... Nepochopim dodnes co mu bylo. Často prostě vidim i na dálnici to sebevědomí v tomhle typu aut.Myslim že u nás má část lidí pocit, že jak má černý okna jakýkoliv suv jsou z nich velký mafiáni...

M P
16. února 2018, 08:58
1

Já vám nějak nevím. Mám rád malá obratná městská autíčka. Mám rád taky velké pohodlné limuzíny. Dokonce bych si dokázal představit mít i nějaký ten kombík, a dokonce třeba takové Audi S4/RS4 Avant.

Ale když se mě zeptáte, jaké auto bych teď rád, bez ohledu na finance, tak řeknu Range Rover Velar, nebo i ten velký Range. Ano, jsou velké, ano, jsou těžké, ano, jsou místy trochu neohrabané, a jistě, jsou úplně zbytečné. Ale chci chci chci! Proč? Protože prostě proto. Jsou velké, silné a izolují od světa. Úžasná izolační kapsle je taky Discovery, ale tam už to přece jen zavání trochu rodinným charakterem.

Co se mi naopak nelíbí, jsou menší crossovery a SUV, tam by kolikrát kombík, nebo menší auto, udělaly lepší službu.

reagovat
M P
16. února 2018, 09:02
3

Plus ještě jedna věc, která nepřímo souvisí s SUV a přímo souvisí s obvyklou iracionalitou "petrolheadů"...
Pokud se bavíme o tom, jak jsou SUV nevhodná a špatná a vůbec zlo, tak obvykle zazní argumenty mířicí na racionální stránku věci. Kombík je rozumnější, menší auto žere méně, atd atd.
Paradoxní situace ale nastává, když někdo hledá úsporný rozumný vůz, pak se totiž od nadšenců často dočká naprosto šílených a nesmyslných rad, protože přece RWD šestiválec je nejlepší do města, dvoumístný roadster ti stačí, a že to žere dvanáct litrů, to taky nějak zvládneš.

Jsem sám, kdo si tohodle všímá? :)

ReVolte
16. února 2018, 09:40
0

Moc hezká úvaha nakonec. takže říkáš že patrolheadi jsou v podstatě pokrytci, hájící si svojí rovinu? :)

David Střítežský
16. února 2018, 11:51
1

ZLO, ach ano, prostupuje náš svět, je třeba se mít na pozoru. Zlo se neprobouzí, ono totiž nikdy nespí ! Samé články o šáde, hjundaj nebo SUV ... sešel jsi z cesty Autíčkaři ... SEŠEL JSI Z CESTY POVÍDÁM ! SÍLA KRISTA TĚ OČISTÍ !
Bratři a sestry Autíčkařovi, jež nevlastníme SUV, chyťmě se za ruce a společně si projdeme všechny automobilky které nepodlehly a nevyrábí SUV ....... eh ...... Zonda? ..... ámen. Pro ty kdož mají SUV není pozdě pokud ho zapálí a budou se kát. (neplatí pro autora článku, 9let , ten už je ztracen navždy)

... ale jinak na tom co píše Matěj a Revolte něco je ... když vemem tu oktu jako etalon (génius průměrnosti atd.) tak si coby petrolheadi vybíráme auta zajímavá, pohodlná, benzínová , zadokolková (doplňte podle sebe), která mají i negativa která slepě přehlížíme .... co když je to s SUV stejná písnička, jen stojí na opačné straně té houpačky (kterou podpírá okta uprostřed) .... Dobro a Zlo, chcete-li, nepochybuju o tom na kterou stranu patřím ! :D (a taky si musím založit novej účet "Kazatel")

beastar
16. února 2018, 12:25
0

Konečně rozumný vlákno. Jen MGRR mi to tady kazí. V jakém suv citlivém na boční vítr jste to jel mistře? Duster na rallycross? :)) Semnou v Gl vítr ani nehnul teda.

Jinak skretik n1. Přesně sjeďme s útesu v roadsteru s osmiválcem v zadokolce z útesu... Rituální sebevražda. Ukážeme jak je ten dnešní svět zkaženej.

beastar
16. února 2018, 12:37
0

Nepsal sem že se mi líbí. Jen sem hledal to suv do kteryho tak fouká z boku;) Zkus někdy dodávky třeba Sprintera tomu řikám boční vítr... Tam potlačíš za větru tak možná extrement zpět do otvoru když zafouká.

M P
16. února 2018, 14:23
0

Hele ale tohle se mi stalo teď nedávno s Yarisem. Jedu, rovně, a říkám si, ty vole to má nějakou vošajslich geometrii... a pak kouknu ven, a stromy úplně do oblouku. Když jsem vypnul hudbu, tak v tom byl při 80 hluk jako bych jel dvě kila. Asi vítr :)

beastar
16. února 2018, 14:31
1

To je tak těžký plánovat si cestu jenom mezi barákama? To ze je majitel wosel za to nemůže suv;) Tvl to moje suv má asi nějaký nadpozemsky jízdní vlastnosti. Musim napsat do Mercedesu jak to maj skvěle vychytany tu obranu proti tomu bočnímu zabijáku silnic.

ma
martinw
16. února 2018, 14:44
0

Vítr je zlo, řidiči v méně dokonalých vozech musí sahat na volant a korigovat manualně směr jízdy, navíc musí odložit kafe a zvednout zrak od telefonu :) ...ale vazne v ceske kotline se muzeme smat, co ale fouka v primorskych oblastech kdyz je horsi pocasi to jsou nasobne vetsi intenzity.

beastar
16. února 2018, 14:55
0

Nooo tak tam jedině začít doporučovat pro tahání vozejku jizdy na hory a s rodinou roadstery. Přece jen tam to není tak znát. Já píšu smsky i v sedanu a v pohodě;)))

Snowman000
16. února 2018, 10:12
1

Podpisujem...

Myslim, ze jedno SUV (v mojom pripade XV (iked jeden by povedal ze je to len hatchback s 22cm svetlov vyskou a 4x4) v rodine obhaji svoj zmysel, nestrati sa v meste, nestrati sa na dialnici a to XV ani na okreske a v zime je tu prijemny bonus 4x4. Na druhu stranu, cim viac s nim jazdim, tym viac som si isty ze uz proste nikdy viac.

Klasicky hatch, kombi splni 99% povinnosti lepsie, lacnejsie a zabavnejsie ako vsetky SUV dokopy...

reagovat
M P
16. února 2018, 10:39
0

Klasický hatch... hmm, napadá mě třeba taková i30, ta je super zábavná teda :D nebo Octavia combi je moc zábavná

beastar
16. února 2018, 12:27
0

Golf je super ideálně eGolf. Ten snoubí zábavnost i účelnost v jednom. A ještě šetříš žabičkám přírodu.

Snowman000
16. února 2018, 13:01
0

No tak to by ma velmi zaujimalo ktore SUV je na tom so zabavnostou lepsie ako ta obyc. Octa?

Mozno som to nenapisal najpresnejsie ale myslene to bolo samozrejme v ramci triedy, v ramci toho v akych moznostiach trhu sa zakaznik pohybuje. Jasne ze taky Cayenne Turbo S bude zabavnostou inde ako spominana i30...

OndrasI
16. února 2018, 13:36
0

Z hlavy Stelvio a stará X1 :)

beastar
16. února 2018, 13:48
0

První Touareg w12, Cayenne turbo, Lambo Urus, Stelvio, Yeti, Bmw x6 v emku, Audi q3RS třeba.

M P
16. února 2018, 14:06
0

Děkuju. Ještě třeba Macan.
Mimochodem, jak vyslovujete Macan? Ono by to mělo asi být s "k" uprostřed, ale já říkám zásadně "c" :D

Snowman000
16. února 2018, 14:08
0

Beastar: Bavime sa v ramci triedy? Nemam pocit ze ani jedno z vymenovanych je trieda Octy?! Jediny ktory tam je vymenovany je Yeti a pardon ale ten aj napriek tomu ze je svojim sposobom zabavni v ramci triedy, tak sa na Octu nechyta...obe mam odjazdene s 1.8 TSI a fakt ne...

Tu X1 som mal moznost skusit (bola jednym z kandidatov pri vybere) a nedokazal by som si to kupit bez vycitky ze za rovnake prachy s rovnakymi nakladmi mam jednoducho E91, ktora je vo vsetkom lepsia...

M P
16. února 2018, 14:17
7

Mně se právě líbí, že se haní jedno nějaké SUV, a pak se řekne, že obyčejný hatch nebo kombi by posloužilo lépe. No, dobře, tak v tom případě postavíme proti Octavii třeba Qashqai? S tím jsem jezdil, a popravdě, co se týká schopností na silnici, řekl bych, že nemá sebemenší držet krok. Ale pořád se bavíme o tom, co jsem psal nahoře. Petrolhead bude tvrdit, že rozumné běžné auto bude lepší volba, než je SUV. Ale přitom petrolhead už z podstaty věci přece rozumná, běžná a průměrná auta nepodporuje. Hodí se mu tedy jen v případě, že je potřeba najít argument proti SUV. Takže v takovém případě je petrolhead jenom laciný pokrytec.

Druhá věc, a to říkám taky už delší dobu, že takový petrolhead ani vlastně auta nemá rád. Vybírá si totiž jen ta dobrá, zajímavá, odlišná, divná, nebo prostě jenom stará. Ostatním opovrhuje, je to šeď, nuda, průměr, atd. Zato pravý milovník aut má rád všechna auta. Je vděčný, že má auto, protože mu poskytuje svobodu, možnost pohybu, atd atd. Obdivuje auto pro to, že je to technický vynález, důkaz schopnosti člověka, a najde si zajímavá řešení i na tom neojobyčejnějším keplu.

Sakrafix, žijeme v době, kdy dvoutunová piksla dokáže krásně v tichu uhánět dlouhodobě dvoukilem po dálnici, pak přebrodit půlmetrovou vodu, vyjet zablácený kopec a cestou zpět, po návštěvě wapky, neudělá ostudu na parkovišti u slušné restaurace. Jasně, málokdo to využívá, ale je hezké, že tu ta možnost je. Málokdo z nás se taky sveze F-15 nebo nějakou velkou luxusní jachtou, a nezaznamenal jsem, že by někdo nadával, že jsou k hovnu... chce to trochu nadhled při tom pátku ;)

beastar
16. února 2018, 14:28
0

Asi tak málokdo má svůj malý osobní bussines jet a taky to je paráda. Navíc jak sem psal pro většinovou populaci je nesmysl dvoumístná kapsle na kolech jako jsou roadstery. Kde je účel? Pobavit se? Není auto náhodou stroj který má hlavně sloužit. A přesně jak píše Matěj. Jak kde o boj a názor na suv. Tak obyčejný sedan by byl lepší. Najednou.

V rámci třídy oktávie? Suv neexistuje ze samotné podstaty věci. Jestli si myslel ceny tak potom je řešení který hodně lidí dělá. Nekoupí novou oktávku, ale starší suv. Koupit w12 Touareg můžeš dnes za pakatel. Yeti je dobrej a rozhodně ne horší jak soudobá k uzoufání nudná dvojka oc.

A já říkám MaKan přestože to zní pro Čechy asi stejně lákavě jako když rekneš hovno.

Snowman000
16. února 2018, 14:35
2

Este raz moja veta: Klasicky hatch, kombi splni 99% povinnosti lepsie, lacnejsie a zabavnejsie ako vsetky SUV dokopy...
A ano mal som dodat (trochu naivne som ocakaval ze to tak bude vnimane) ze v ramci triedy, rovnakych prachov, proste clovek co ma 5 mega tak nebude vyberat a porovnavat Octu. Ja to tam dodal a aj tak tu zacali lietat navrhy na Urus a podobne obludy ktore sme videli prinajlepsom statisky na salone ak vobec...

Neviem od kedy je mierkou zabavy schopnost drzat krok s nejakym XY vozidlom? QQ a vsetky SUV v tej triede som si mal moznost vdaka svojej praci osahat a nie je to nicim zaujimave auto, spolu so svojim dvojcatom Kadjarom. Aj oproti porovnatelnemu Meganu, to nebolo o nic priestrannejsie, pohodlnejsie alebo zabavnejsie, iba ako bonus to malo asi o 1,5litra vyssiu spotrebu...jedina vyhoda je moznost objednat tam 4x4.

Jo a o tom ze petrolhead nema rad auta prave preto ze si vybera tie zaujimave, dobre atd...? To je rovnake ako povedat, ze milovnik jedla je len ten ktory ma rad jedla vsetky? Ktory si po veceroch robi spagety s parkami zo sojoveho prasata? Alebo milovnik kavy sa bude rozplyvat nad nescafe zmesou 3v1?

M P
16. února 2018, 14:41
0

Mně prostě jenom nedochází, v čem je ta Octavia zábavná. Ne, dobře, zábavná ne, ale zábavnější než cokoli. Dyť to je už z principu fungování nejnudnější auto na silnici. Ale zas, dobře, Scout je zábavný, protože je to teréňák. A teď nemluvím z hladu, ale ta věc v terénu opravdu zvládne strašně moc... máme tady takový jeden kopec.

Ono být petrolhead je totiž ve výsledku strašně snadný. A tenhle argument s jídlem a kávou je prostě už ad absurdum. Sám bych o sobě prohlásil, že miluju jídlo, ale to ještě neznamená, že si občas nedám smažák. Stejně tak mám rád, a poznám, dobrou kávu, a s chutí si dám nescafe. Nemám prostě problém si dát něco obyčejného. A absolutně se za to nestydím, stejně jako za to, že bych si kdykoli vybral Range Rover proti libovolnému sporťáku.

Snowman000
16. února 2018, 14:44
1

Beastar: Zase trochu vytrhnute z kontextu...nekupi Octaviu ale Touareg W12? Odhliadnuc od toho ze to bol jazdne asi najhorsi Touareg po V10, bude ten Touareg lepsi ako S-klassa, BMW 7, A8 z toho obdobia a cene?

Ja proti SUV nic nemam! A uz vobec nemam potrebu sa voci nim ohradzovat, kazdy nech si kupuje co chce, sam jedno doma mam. No tvrdim ze cely ten chtic po SUV je ale postaveny len na tom chtici, nie na tom ze by SUV boli lepsie a sluzilo na presun z bodu A do B lepsie.

M P
16. února 2018, 14:47
0

Tak ono to je tím, že drtivá většina lidí kupuje nějaké auto právě proto, že se mu líbí. Jasně, rádi si říkáme, že to je jinak, že si to racionálně zdůvodníme a vybereme, ale ve výsledku kupujeme to, co se nám líbí. Pro někoho je to Passat TDI. Pro někoho roadster. Je mi fakt jedno, čím kdo jezdí. Spíš mi vadí hromadný hejt na SUV, protože to pak vypadá, že cokoli jiného než SUV je jediná možná cesta. Možná jsem si zvolil špatné vlákno. Se vždycky ohledně SUV rozohním....:D

beastar
16. února 2018, 14:52
0

Přesně tak milovník jídla si klidně dá ty parky do špaget když to budou dobrý párky a nebude zbytí. A to kafe když to jinak nepůjde tak si dá to Nesco raději než čaj. Oktávka se najednou hodí:) Jak je o ní řeč tak nikdo nemá dobrý slovo jen hate.

Ok kdo má 2 mega ať nelitame někde. Proč by si neměl koupit Stelvio? A dát přednost třeba Superbu? Nebo full vybavený oktávii? To je debata o ničem. Lidi jsou ruzny. Touareg w12 první, nebo starší Cayenne nejsou auta nedostupná. I ta x6m jde koupit rozumně když neberu proti tomu nutně oktávku( nechápu proc to obyčejných aut jsou stovky ne?) ale třeba éčko. Smysl suv těch pravých je ale jinde než v zábavnosti. Logicky! Už sem to tady psal jestli to nechápeš nemá cenu řešit nic.

Snad jen máš splněno si pure petrolhead kamarádi tě neodsoudí. Suv nesnášíš a tak je to správně tak to má být;)

Fa
Fandatik
16. února 2018, 14:52
0

S tím Range Roverem je to myšleno i na Evoque? Třeba to cabrio nebo třídvířko? Protože klasický velký Range je trochu něco jiného než SUV.

beastar
16. února 2018, 14:53
0

Napsal sem to až po tamtom příspěvku. Tak ten závěr nebude tak horkej asi.

Snowman000
16. února 2018, 14:59
1

MP: (bavime sa zase v ramci triedy) Zabavnost Octy ja osobne vidim v jej ovladatelnosti a citatelnosti. Je to nezaludne auto, ktore nie je problem po kratkom case dostat pod ruku a moct ju dostat blizko limitu. Ano je tu nevypinatelne ESP, mrtvy volant, pedale nie su uplne idealne na medziplyny, motory nemaju vyraznu vykonovu spicku a je to FWD s prisne nedotacavou charakteristikou ale stale je na tom jazdne lepsie ako napr Ateca aslebo ine A SUV, alebo ine porovnatelne auta Auris, Megane. Tym nehovorim, ze je najzabavnejsia, tu to pre mna jednoznacne vyhrava Mazda 3.

Ja to nezacal tahat adbsurdum s vetou: "Zato pravý milovník aut má rád všechna auta". Rexpektovat ano, ale mat rad urcite nie. Preto si tojim za tym, ze ano smazak ma nakrmi ked som hladny, ale nebudem ho mat rad. Tak ako som vdacny za kazde auto ktore mi da moznost slobodneho pohybu, ale to neznamena ze ho za to budem mat rad a budem ochotny si ho kupit.

Snowman000
16. února 2018, 15:13
0

Beastar: V pohode...urcite nemam potrebu si tu honit svoje petrolheadovske ego, nik ma tu ani nepozna. Nemam problem uznat, ze niektore SUV su podarene a vedia byt aj jazdne zaujimave. Ale vzdy ked sa zacne obhajovat nejake SUV, povedzme Stelvio, tak sa pytam, v com je lepsie ako ta Giulia? V tom jednom jedinom pripade a to ked vyuzijem 4x4 alebo svetlu vysku. Preto som aj v tom svojom uplne prvom prispevku napisal "99% pripadov".

Fa
Fandatik
16. února 2018, 23:15
0

MP: fakt bych rád slyšel tu odpověď. Když jsi tvrdil že Range. Zda to platí i pro ten Evoque?

Inženýr
17. února 2018, 11:40
0

"takový petrolhead ani vlastně auta nemá rád. Vybírá si totiž jen ta dobrá, zajímavá, odlišná, divná, nebo prostě jenom stará. Ostatním opovrhuje, je to šeď, nuda, průměr, atd. Zato pravý milovník aut má rád všechna auta"

Pravda pravdoucí. Petrolhead ovšem nemusí být zarytým odpůrcem všeho co má víc než dvě sedačky a míň než šest válců. Já jsem petrolhead a mám rád auta jako taková.

sheogh
16. února 2018, 10:27
2

Alespon co vidim tady v CR, tak je to z vetsiny jen ten statut pred sousedem. Vetsinou je v tom min mista, nez v sedanu, nakladu odveze min nez kombik... A kdyz napadne nejakej ten snih, stejne jede vetsina jak s hnojem ....

Je z toho videt do dalky, ale uz ne kolem auta. V kombinaci s nejakou platinovou kralovnou za volantem je vysledek v nejlepsim pripade auto zaparkovany pres 2 mista, v horsim omlaceny ty v okoli.... Vidam denne pred M-Palacem v Brne, a je to k placi...

Za me ma takovy auto smysl v pripade, ze je opravdu staveny do terenu.... Zkusenost ze zacatku ledna, kdy jsem jel z Brna smer Sev. Cechy (D1 => D10) a u Prahy zacalo chumelit: Phaeton v klidu v levym, cca 80kmh, vetsina tech "kadernickych offroadu" v pravym a 50kmh max :-D

Ale spoustu veci nechapu a nikdy nepochopim, takze neresim .... Zrovna vcera jsem se nezmohl na vic, nez nechapavy krouceni hlavou, kdyz na semaforu zastavilo fungl novy XJ....s trilitrovym chrochtakem :-/ ...
to je jako jit do "La Degustation" a objednat si tam knedlik s vajickem :-D

reagovat
beastar
16. února 2018, 14:38
0

Jenže to bude echt knedlík asi jinej než U Macháčků v horní dolní. Ten zážitek z dálnice ok ale je to jinak. Většina kadeřnickejch offu v pravym páč jich je na silnici většina. Tudíž jich většinu řídí průměrný šoféři co si nechtěj rozstřelit nalízovanej klenot. Tobě z Phaeton je tohle asi u anusu stejně jako tomu zbytku suv z te většiny. Navíc dneska mas Suv (Range, Gl, X5, Stelvio, T LC.) a rádoby suv predokolky(Duster, Tcpa blitky, Kia a podobný shity)s kterejma se bojí soudnej člověk i na suchu.

sheogh
16. února 2018, 15:12
0

G-klasse jasne, to funkcni kus auta, range jeste mozna budiz... ale prave jsem primarne myslel ty Dustery apod... I tak me unika smysl velke krabice s malo mistem.. ale jak pises, mam to kdesi u anusu, a je to jen muj nazor, jinak at si lidi kupujou co chcou ze...

btw na snehu s vypnutym ESP je i Phaeton zabavny, ridicsky auto... bavil jsem se vyborne, zvlast po sjezdu z te desitky, protoze po zbytek cesty jsem potkal tak 5 aut max, takze se dalo blbnout :-D

beastar
16. února 2018, 16:27
0

Já taky smysl těch malejch rádoby drsnejch krosouvrů a malejch věcí typu Duster nechápu no. Proto sem tady někde psal, že je fakt těžký brát to dneska jako jeden celek. Nikdo snad nechce srovnávat G, RR a podobně s věcma jako Ateca a Duster. Zábava je s čímkoliv i ze starym vypelešeným jaguárem když je příležitost je to lepší speciál, než M3:D

sheogh
16. února 2018, 19:37
0

Asi tak, prave ne ze bych ty auta nejak odsuzoval nebo neco, jen moc nechapu... A zrovna treba Gecko by me vubec nevadilo... ale kdyz uz "truck", tak by to byl nejspis F-150 Raptor :-D

Ja mel 2 roky X-Type, a sranda s nim byla taky :-)

M P
16. února 2018, 10:28
2

Ještě mě tak napadá... nebude to náhodou tím, že je X3 prostě blbej krám? Já nevím, tak se ptám.

reagovat
Jimi
16. února 2018, 11:16
0

když to posuzuju z pohledu uvnitř, tak obyčejná trojka vypadá prostě kvalitněji. Taky jsem zvažoval koupi X3 (pro drahou polovičku), ale zmiňované "SUV výhody" by se možno ani jednou nevyužili. Vyhrál 6-ti místní Minivan vzhledem k požadavkům.

beastar
16. února 2018, 12:28
1

Chudák žena. Místo trendy věci dostane autobus. To je jako by si jí místo kabelky k narozkám koupil friťák.

Jimi
16. února 2018, 13:50
0

Neztěžuje si, jede to slušně, výhled pro ni skvělý, nasedá se pohodlně. Akorát to není terénní "psaníčko", ale normální cestní "kabelka", do které se vejde, co zrovna potřebuje...děti, pes, kolo, pračka, ...

sumy
16. února 2018, 13:53
0

Tak třeba to ocení. Ženy jsou různé... Já jsem manželce cca 3 roky zpátky věnoval k Valentínu 100kg kovadlinu (ne aby si jí šla uvázat a zkontrolovat teplotu vody v Orlíku) Měla z ní radost větší než z kabelky od ... no já ani nevím od koho :-) No a letos dostala k 10. výročí svatby místo trendy SUV starou krabici pajero a je z toho naprosto "uvařená" Navíc má to pajero origo křídlo. Po křídle na autě toužila už dlouho.

beastar
16. února 2018, 14:43
0

Ženy jsou různý jako auta. Člověk by je měl mít rád všechny a ne machrovat aby se utvrdil, že je ve správný sociální bublině. Společnost uz zase vede mladý k Hitlerjugend, neměj názor to co píše Speed a kamarád Venca na fb je svatý. Mimochodem znáte to... I ten poslední plevel v poušti je pořád květina.
Já bejt Jimiho stará tak slušně podekuju a zeptám se kde je to suv;))

Bavoraczech
16. února 2018, 11:08
0

SUV jsou hlavně dobrý pro ženský, protože jak už tu padlo několikrát - předsudky:
1) Vyšší a "mohutnější" auto vám dává POCIT většího bezpečí
2) Z vyššího auta se lépe vystupuje (mám i MPV, je to pravda)... akorát se v některých sedí jak na WC
3) Z auta má člověk POCIT lepšího výhledu (ale hůře se orientuje v prostoru přímo okolo auta)
Ženy mají prostě z SUV lepší POCIT. Ony nepotřebují projíždět svižně zatáčky, potřebují jen POCIT bezpečí a přehledu.

Na druhou stranu to může být takový univerzál českého chataře. Sedan mám, protože se mi líbí a MPV proto, že prostě 5x za rok potřebuju něco většího odvézt a do sedanu se mi to buď nevejde nebo ho nechci huntovat. (otázka je, jestli jsem si tedy neměl koupit třeba BMW 5 nebo Mondeo, které by částečně uspokojily řidičské chutě a zároveň v kombíku přepravily to co sedan nepobere.

reagovat
beastar
16. února 2018, 12:09
0

Zajímavý názor. No nebo může jít do A6 Allroad, Crosscountry od Volva ten chatař. Jinak jo ženský to maji rády právě pro ty pocity:)

Beny
16. února 2018, 12:16
0

No jo, pořád by chtěly něco velkýho a když to dostanou tak neví jak s tím mají zacházet. :-)

beastar
16. února 2018, 12:30
0

No nevím. To je asi různý;) Dneska maj některý už odježděno dost a poradej si.

Bavoraczech
16. února 2018, 14:43
0

Zajímavý je, že před érou SUV, tedy někdy zhruba před 15 lety byly u žen nejoblíbenější auta jako Ford Ka, Renault Twingo nebo VW Lupo. Odvážná děvčata pak pořizovala Fabie nebo Peugeotky 206... Tehdy nebyla důležitá bezpečnost, ale jednoduchost parkování :-D

Bavoraczech
16. února 2018, 14:46
0

Beny: Holt jak si kdo vybere... Jsou ženský, který pokládají 20 za průměrnou míru a kdo je podprůměrnej, ten bude dřív nebo později nahrazen. Pak existuje pár výjimek, které se nepotřebují vytahovata a jsou spokojeny s opravdu běžnou mírou :-D

beastar
16. února 2018, 14:58
0

Neni to jak s těma autama. Možná proto začali dělat ty malý krosouvry a ty jsou pravda skutečně k ničemu.

Beny
16. února 2018, 16:26
0

Bavoraczech: Můj komentář se týkal aut. Podobnost v jistých ohledech je čistě náhodná. ;-)
-
Komentář upraven 16. 2. 2018, 18:13:02

MartinCoupe
13. března 2018, 12:11
0

Koupil jsem si X5 E53, starou vránu, co brzo zruinuje moje úspory. Ale to auto je úplně boží. To SUV je takové macaté, dobře se v tom jede. Asi jsem poloviční ženská... :-)

beastar
13. března 2018, 13:56
1

Ne to je normální. První vlastní suv;))

sumy
16. února 2018, 11:40
0

Na SUV nahlížím jako na kategorii "Ani hovno, ani fík" Vlastně je to jeden obří kompromis... Na silnici zbytečná horda všeho možnýho, načechraný všelijakejma patvarama, aby se na to vůbec dalo koukat (třeba současná sportage je vyslověně na odložení "boaaa") a mimo silnici je to stejně naprosto marný a skončí na první louce s mokrou trávou.Tak to máme doma vyřešený jináč. 2x klasický bříchoplaz(civic 8.g a civic 6.g) a 2x Off(1. manželky, pajero 3dvířko-5 sitz, 2. můj, pajero 5 dvířko 7 sitz) Budu trochu parafrázovat Matěje Podhorského: Off nepotřebuju, já ho chci, chci a chci. No a když už ho mám, tak ho i využiju. A že nejsem kuwa, tak s ním za sněhu a náledí i tahám ty SUVčka(samožřejmě nejen suv) u nás kus od baráku do 14%stoupání, bo tam zůstávaj všichni co nemaj koule na plnej knedlík, zatáčku v půli stoupání vzít smykem vyset a za ní pravý kola do hlubokýho sněhu na krajnici. A to ať maj auto jakýkoliv. Zašpérovat, cvaknout špagát, zajet do hlubokýho sněhu a tradá. A takhkle jako vláček mám rekord 5 aut během cca 15 minut :-)
Jinak jsem si vědom i "iracionálnosti" volby opravdového offa... Žere to, nejede to a do zatáček hóóódně opatrně. Zase se v tom krásně jezdí kochací výlety a po dálnici to těch 130 trvale kopec nekopec taky dá.
A s tou bezpečností? To krátky pajero, co jsem koupil ženě před 14 dny kdysy sundalo octávku 1.g čelně ze silnice... Sice šly ven pytle, ale odjelo to domu po svých. Ale ani chladič od klimy to neodnesl. Octáva šla rovnou do hutí-zlomená až ve střeše.
Však to znáte, jak je to s těma moc universálníma věcma... :-D

reagovat
ma
martinw
16. února 2018, 12:13
0

S tema kategoriema vozu je legrace, vis ze jedine co te odlisuje od 'SUV maninstreamu' je konstrukce podvozku (ramovy) a plecharina karoserie ktera naznacuje ze si na nic nehraje (tj. zadne nafoukane 1mm plechy do dyzajnovych tvaru). To neni tak tlusta hranice jak se muze zdat :)

beastar
16. února 2018, 12:32
0

Jo a kombík je skoro roadster jen má o pár míst víc a vezeš sebou víc vzduchu. Auto jako auto ne;) A zapoměl sem nejlepší je 600 kg volant uprostřed a zadokolka nejlíp bez střechy.

sumy
16. února 2018, 12:43
0

Těch rozdílů je tam víc. Tuhá zadní(to ale nepovažuji za naprostou nutnost) mechanické opravdu 100% uzávěrky mezinápravy a zadku. Sám si volim zda 4x2, 4x4, 4x4 natvrdo, redukovaná 4x4-manuálně, né žádnejma točítkama a podobnejma kktinama, co se vždy, když je zapotřebí rozhodnou že ne, protože... A hlavně, je to schopný fungovat i po atomovym výbuchu(čti-jediný, na co to opravdu potřebuje elektriku je otevření ventilku na čerpadle a jako palivo poslouží naprosto cokoliv, co alespoň trochu hoří. V nouzi i na rozpuštěný sádlo :-D )
Jo, s těma plechama to je pravda, dveřma jsem si spáchal kompresní zlomeninu kolene, to se asi s běžným SUV nepodaří :-)
A co je asi nejvíc rozdíl oproti "normálu". Zkus skočit za běžné jízdy 3m pod úroveň silnice do pole a následně odjet. A to vše bez jediné oděrky(to škrábnutý zrcátko od kamiónu, co mu uklouznul v zatáčce návěs, kvůli kterému manželka z té silnice seskočila nepočítám)
Pak už jen takové bonusy, jako do kterého SUV se vejde Eurovka vyskládaná do 120cm?
Celkově je to dost o pocitu "pořádnýho kusu železa" co když nacouvá do stromu, tak se jdeš omluvit stromu(případně rozvou rozřezat na polínka) a né autu :-)

beastar
16. února 2018, 12:57
0

Jinak ramovej podvozek má i w163 a to je suv;) Taky to na pořádnejch gumách má solidní průchodnost. Napsat že offroad a suv je to stejný mi přijde docela úlet. Je to jako říct že Ariel Atom je stejnej jako mx5...

beastar
16. února 2018, 12:06
0

Dobře napsané. Mám to podobně. Suv nemiluju ale pro tahání přívěsu je to rozhodně lepší volba jak kombík. Osobní zkušenost. Po odpojení vozejku na silnici menší zlo jak offroad. Osobně vyzkoušené. Ve městě je to překvapivě použitelné. A taky dneska není suv jako suv. Přece jen asi nejde srovnat Urus a Duster, nebo Karoq. Pravda je že q7 a další jsou uvnitř malé. Stejně jako je pravda, že čtyřkolka se hodí, kurva, hodí. A to i v Praze nebo v Dar es Salámu.

Lehký terén některými staršími suvky na slušných pneu projedeš. Nejvíc keců maj lidi který v tom nikdy nejeli. A ty který to nevyužijou. Jasně když mi bylo 20 tak sem tak netoužil po Hrand Cherokeem. A s těmi jízdními vlastnostmi je to tak jak je psáno. Sportovní asi těžko i v Porsche Kajén, nebo X6m tu nadváhu a lodičky nikdo neodpáře. Rychle to umí jet dneska všude alespoň prémiový pekáče.

No a že je to hit řekněte v Maserati. Levante je takovej ležák že to nabízej snad i na operák:)) Jinak takzvaní hejtři co takový auto nepotřebujete tak si ho nekupujte. To ale neznamená ze je k ničemu. Pro někoho zase bude k hovnu dvoumístný autíčko ze střechu z hadru. Všechno chce svoje;) Nejlepší suv je Zonda.

reagovat
saage
17. února 2018, 00:50
0

Brecim smichy. Dvoumistny auticko s hadrovou strechou..! :-) Nejlepsi Zonda je beze sporu.

beastar
17. února 2018, 13:58
0

To je nejlepší i suv krom jinýho. A hlavně top daily. Do obchou k zubaři Zondou se to zadaří. Hadrová střecha ke k hovnu nechápu smysl;) Proč si radši nekoupej hardtop nebo kombík a do toho ten roadster nenaložej.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
16. února 2018, 14:36
2

Je tam min mista, nez v kombiku? Je to hlucnejsi, nez normalni auto? Nachylnejsi na bocni vitr? V cem to jezdite proboha?
Kdyz vlezu do Tahaka, tak mam pocit, ze sedim uprostred letistni haly. Mensi prostor se nekona ani z leknuti. A velikost kufru? Veci z Octavky v kombajnu tam preskladam hrave.... i s tou Octavkou.
Proc jsem si takovy auto poridil? Kvuli statusu nebo sousedum? Protoze proste chci. Ani netusim, kdo vedle mne bydli. Neni s tim zabava? Ja uz si tolikrat zadriftoval na snehu, kdyz jsem si to umyslne prepnul jen na zadek.
Hosi, bud jezdite pleckama nebo vubec nevite, ktera bije.

reagovat
M P
16. února 2018, 14:49
0

No jo, ale nemůžeš srovnávat taky svoje auto, co má rozměry průměrného městského autobusu, s těmi SUV, která se v čechách tak hejtují :D
Plus nemůžeš popřít, že ultimátní a konečný argument všech nepřátel velkých aut, nejen SUV, je ten, že když máš rád velká auta, je to tím, že máš malého... tamtoho :D A ten tu ještě nezazněl dneska, což se divím.
-
Komentář upraven 16. 2. 2018, 14:50:56

beastar
16. února 2018, 15:01
0

No to je to co píšu od začátku. Suv to jsou dneska desítky aut a xy rozměrů jako když rekneš kondom. Jenom Durex dělá od satin touch po XXl machinegun. Záleží co chceš. A srovnávat třeba Stelvio, Macan s pugem 3008 snad nikdo nechce...

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
16. února 2018, 17:10
0

No, malyho ehm... Jak to rict. V tomhle pes zakopanej nebude. ;-) Je to presne tak panove, ono totiz neni SUV jako SUV, jenze to vetsina z tech radoby hustych pitralonhedů nechape. Ten nas starej kram je tak neskutecne odhlucnenej a ma takovou vybavu, o jaky se leckterymu modernimu autu ani nezda. Vyklopny operky na prednich sedadlech a mekouckej podvozek s kvalitnim odhlucnenim pak zarucuje naprosto pohodlnou jizdu jako na oblacku. O nejakym radoby sportovne pritvrzenym podvozku nemuze byt rec, takze kecy o tvrdy a uskakany jizde jsou uplne mimo. O tom to cely je. Nehazejte ty auta do jednoho pytle jen proto, ze o nich nic nevite, krome toho, ze jsou to vsechno SUV. Jsou mezi nima naprosto diametralni rozdily.

beastar
17. února 2018, 14:04
0

Moje řeč. Někdo se sveze v první z5s technikou pravěký e39 bez tlumičů a podobně a hned má pocit. Všechny suv jsou stejně na nic a bla bla. Mezi us suv, q7 a dusterem je rozdíl a velkej:)) Další názor že to videj u souseda kterej je blb tak si koupí suv z bazaru a machruje. Všichni majitelé suv to maj aby se ukázali. Hlavně ty maminky co v tom jezdí do Kaufu. No čekal sem debatu rozumnou ale vždycky je to ti co suv maji(meli) vs tlupa lidi který to vůbec neznaj a myslej že jo.

Fa
Fandatik
16. února 2018, 14:41
0

Tak jsem se těšil na závěr článku, že bude zodpovězena TA OTÁZKA. Proč byla koupena X3 a ne nějaký odpovídající kombi (třeba i 4x4)? Ani ty retardéry a kočičí hlavy to nepřejede mnohem lépe než srovnatelné kombi.
A k tahání přívěsů? Kolik lidí má dnes ŘP aspoň B+E? Ale musím souhlasit, že v tom mají kombi problém, velká vzdálenost TZ od zadní nápravy. Třeba Masařka byl v tomto horor (S210). Ale pokud bych tahal často, pak Discovery.

reagovat
saage
16. února 2018, 16:09
1

My koupili v prosinci X3 jako 3 auto do rodiny, a nakonec v nem jezdim nejradsi. Vsechny ty argumenty ktere zaznely jsou hezky, ale kdyz si do toho sednu, tak se v tom vidim pohodlne, vyssi svetla vyska se hodi i pri blbym parkovani, kdy neresim obrubniky, nevzbuzuje to nejaky vasne jako cerna 335 s tmavejma sklama, a pak je tu 2 tuny oceli, kdyz by doslo k nejhorsimu... Jo a vzal sem 2.5si, protoze sestivalec! :-)

beastar
16. února 2018, 16:31
0

Ahhaha to nejsi vůbec petrolhead. Jak si kvůli pohodlí přikoupíš takový auto, tak i kdyby si Caterhama vyměnil za 911GT2 tak je to špatný. Místní profi petrolheadi v miátách totiž k tomu roadsteru maj zásadně obyčejný kombíky. Třeba i30 páč je ve všem lepší,)

saage
16. února 2018, 16:43
2

Ja vim, taky se stydim.. Abych se asi vykoupil v ocich mistnich petroleadu, koupim Miatu s taznym a za ni Cat. :-)

krab
16. února 2018, 18:08
0

je to rebel !!! :)

Fa
Fandatik
16. února 2018, 21:02
0

Vzpomínám kdy to kamarád poslal (X3, viděl jsem forto) několikrát přes střechu do pole. Sám se divil, že se probral v kufru. A přežil. Kousek od Plavska.
Nechápu, ale akceptuji. Jen ty auta nedávají smysl. K rodičům mám Almeru N16(nebudu jezdit MHD), cca 20km týdně. Jestli v Praze omezí vjezd podle SPZ, koupím něco jako Murano (lichou SPZ), abych mohl jezdit. Ale ty auta na půl nenávidím. Na půl jsem jim vděčný.

beastar
16. února 2018, 21:27
1

Murano tak to good luck man:)) Kamarád byl teď rád že tu věc udal. Jinak koukám že jeden člověk nechápe humor. Smutné asi zhrzený miatář co tahá loď za NA a všude říká že mu to stačí. Spíš to je tim že holt i ta blbá x3 stojí víc jak obyčejnej kombik za dvacku. Páč to stačí.

slečna
16. února 2018, 17:50
4

Kombík jo..? :D

reagovat
krab
16. února 2018, 18:06
3

Vidíte, pánové. Až Slečna nám to tu názorně vysvětlila.
SUVčka si přece kupujeme kvůli našim pejskům :) Ti je mají rádi ...
-
Komentář upraven 16. 2. 2018, 18:07:00

Po
Pospis
16. února 2018, 21:19
1

Lidi KUPUJOU SUV A MPV, protože milujou převážení tisíců litrů vzduchu. a auto musí bejt větší než má soused.
Co kdyby jsme se náhodou stěhovali...... přece nezaplatíme stěhováky. To se všechno musí vejít najednou do auta,
Nevadí, že v něm dalších 5 let bude jezdit manželka jenom do sámošky. Ale prostě mám největší auto v ulici a dokonce v něm máme i ozvěnu.

Řekněte mi v čem SUV vyniká?

Nevím o ničem.
Vůbec nechápu jak lidstvo mohlo vydržet 100 let bez SUV kategorie(ironie).


proč NE SUV
je to Pomalé speciálně X6 v levým na dálnici má vždy problém pustit rychlejší vozidlo.
Chybí tomu mrštnost,
Kymácí se to, protože vysoko těžiště.
Nejde s tim pořádně parkovat, protože kontrola nejbližšího okolí vozidla prach bídná.
Vysoká spotřeba protože velká čelní plocha.
Málo místa uvnitř, protože to musí všude mít výztuhy, aby to drželo pohromadě
Velké drahé disky s ještě většími a dražšími gumami protože pozérství.
Terénní to taky není, protože křížení náprav je mizerné (aby se to nekymácelo na asfaltu).
Nemá to uzávěrky diferenciálu, silniční gumy na kterejch se to prodává skončí v první blátivý louži. protože Offroad.
Všechny díly jsou na to potřeba větší a robustnější, jen proto, aby se zachovaly alespoň srovnatelné vlastnosti a životnost jako zatracovaný sedan.
Kroutí se to v zatáčkách protože všechny malý auta..
Nic to neutáhne. Protože dodávka
dalo by se pokračovat..

beastar
16. února 2018, 22:25
1

Trochu přehnaná tvrzení. A v hodně případech dneska uplná píčovina chce se říct. Tak ale taky názor;) Drahý disky a gumy jsou na F430. V levym je pomalejch aut protože řidič je kkt. Asi nikdy sem nezažil v suv že by se kymácelo asi si měl holt smůlu na špatný kusy. Pravda uzávěrky to nemá taky na co? Mb nebo Nissan to suplujou elektronicky což pro účely suv stačí. Někdy si pust něco z Ruska nebo Afriky s suv x5, ml a tak uvidíš co to projede a neprojede. Rozhodně to není takový jak píšeš. Opět možná tak u rádoby suv od Peugeotu nebo sráči typu Koleos. Jako se delaj špatný a dobrý kombíky tak se dělaj špatný suv a ty dobrý. Málo místa v nektrejch fakt je q7, x6 ale zas to není taková tragédie. Furt je to prostornější jak hatch třeba.


A sedany jsou v pohodě jen to teď není u nás v módě. V Rusku to milujou v Turecku taky. Aby si pochopil ty výhody svez se třeba ve Velaru. A nepapouškuj rádoby tvrďácký hlášky z Autofóra.

Po
Pospis
16. února 2018, 23:01
1

to beastar to je jen muj nazor. Autoforum je co? Neznám.

Dobrá tedy řekni mi, která vlastnost je tak jedinečná že si musíš koupit SUV nebo MPV? Jako pro uživatele vozidla.
Klasické auto v ní pokulhává?

Za mě.
SUV mají jen jedinou jednu jedinečnou vlastnost - Plní kasy automobilek (a servisům) a zachraňujou je před krachem. Jsou to ty automobilky, ve kterých nám naštěstí dokážou vyrobit i rozumné auto.
A proč teda strejda Zonda a kluci z Maranella (zatím) nevyrábí SUV. odpověď Nepotřebují vyrábět MUTANTY, protože dokážou vyrábět pořádný auta, co o ně mají lidi zájem.

A Ano Existují i povedená SUV pro které lze najít uplatnění.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
17. února 2018, 08:16
3

Pospis:
Proc NE SUV? Mam Chevrolet Tahoe.
Je to pomale - ano je a je to sakra prijemny, kdyz se clovek veze v klidu a v pohode a neciti diry na silnici. Da se v tom objet zemekoule, aniz by se clovek unavil.
Chybi tomu mrstnost - k cemu u velkyho pohodlnyho auta? Asi jsi tuhle kategorii nepochopil. To nema byt Miata na chudach.
Kymaci se to - asi jezdim v kvalitnim aute a ne v popelnici. Neznam.
Nejde s tim parkovat - to bude asi rukama nebo co.
Vysoka spotreba - zajisté, nas drobek ma pres 5m, 3,1 tuny a pod kapotou 5,3L V8. S LPG mimo mesto v prepoctu za 7-7,5L.
Malo mista uvnitr - Nejak mne nenapada nic, co by mi nabidlo vic mista uvnitr. Jedine autobus, ale ten zatim nechci. ;-)
Velke drahe disky a gumy - jsou tam 17"
Terenni to neni - je to SUV, ne offroad, ale...



Nema to uzaverky difu - ano, jen elektronicka redukce. Je to SUV, ne offroad. Spletl sis kategorie.


Vsechny dily jsou vetsi/drazsi - s dilama z Fabie by to opravdu nefungovalo na tritunovy krave.
Krouti se to v zatackach - Neznam. Kup si poradny auto.
Nic to neutahne - dle vyrobce max. 3,7 tuny, ale v Evrope za osobakem stejne muzes max. do 3,5 tuny s celou soupravou.


A ano, dalo by se pokracovat. ;-)
Je to JEN POCIT bezpeci:

Takhle to vypada, kdyz se neco nepovede.

Ono to chce jen nesrovnavat jablka s hruskami.

ma
martinw
17. února 2018, 11:58
0

sympaticky vozitko, pisu si to na wishlist :)

beastar
17. února 2018, 14:26
0

No hlavně to nic neprojede.


Vubec se nikam nedostanes





Dost často to utahne přes 2 tuny. Já mam na taznym 3.2 tuny a není to z US. A nedovedu si moc představit jak ve sněhu minulej rok objizdim výběhy lesem v kombíku;) To že si to kupujou i lidi který to nevyužijou za to já nemůžu. A to že zabožrouti dělej suv parodie s předním náhonem to je prostě trend.

Zonda je malovýroba a suv by se strejdovy nevyplatilo vyvíjet a on chce dělat super auta což z logiky věci suv nesplňuje. No a na Ferrari tak do 5 let dojde a ještě to bude hybrid.

Fa
Fandatik
16. února 2018, 23:20
0

Ještě tu nepadlo jediné SUV (do dvou mega), který by mělo význam koupit. Myslím, že neexistuje bez omezení. Každopádně zastánci SUV, napište daný model, včetně ceny již od. Jsem si 99,99%jist, že racionálně existuje mnohem lepší auto pro daného majitele.

reagovat
Po
Pospis
16. února 2018, 23:30
0

Bohužel je Je to Dacia Duster. Je to daný tím, že dnešní auta jsou málo terení a zemědělci, lesáci a jim poddobní opravdu po těch nezpevněnech cestách musí jezdi denně. tzn z nedostatku levných tereních aut se kupují SUV.

ma
martinw
17. února 2018, 00:40
0

Ze Skody Rapid 1.2 TSI 2014 sedlam do RAV4 Hybrid 2017 (kupuju rocni vuz cca. 730tis). Uznavam do dvou mega tam je dost velka mezera :))

Hlavni duvod pasivni bezpecnost pro rodinu, neokoukanost toho vozu a docela me bavi ten hybridni pohon. Kdyz vzadu vezu 2 deti kaslu na cool jizdni vlastnosti v zatackach, chci nadprumerne tezke auto a sedet vysoko - klidne bych jezdil Hiluxem nebo Land Roverem, ale bouzel ty rozmery jsou uz neprakticke. XC60 sem zavrhnul protoze jsem nechtel naftu, nakonec sem tak skoncil u stredne velkeho SUV ktera ma ale punc spolehlivosti a na trhu je uz nekolikata generace (jak vozu tak i toho hybridniho ustroji). Zkousel sem ostatni kandidaty jako Tucson/Sportage, X-trail, Kodiaq, Subaru Outback ale RAV4 byla proste prijemna, sedlo nam to.

Kdyz bych fantaziroval s cenou na 2 mega asi bych miril na Lexus 450h :)

krab
17. února 2018, 12:23
0

RAV4 Hybrid je určitě výborný výběr. Toyotí hybridní pohon mě docela baví taky, není potřeba to strkat někam do zásuvek a přitom by to po větším městě pořád mělo umět jezdit docela často jen na elektriku. Myslím, že to testoval Dan nedávno. Test tu někde najdeš.

Moje volba by to nebyla. V téhle ceně bych volil pro 4 členou rodinu Subaru Levorg 1.6 GT-S.

Volil bych SUV / crossover snad jedině, když bych potřeboval častěji tahat přívěs, to tahle auta umí líp než osobáky.

Na druhou stranu i auto formátu RAV4 nabídne majiteli takovou příjemnou pohodu v kabině a pokud ho vážně řízení vyloženě nebaví a do aut není blázen jako tady dost nás komentujících na Autíčkáři tak naprosto rozumím výběru středně velkého SUV.

beastar
17. února 2018, 14:35
0

Hmm do půl milionu. Dacia Duster 4x4, 1.6 sce v plný je slušnej infotaiment, sledování mrtvýho úhlu, navi a další věci. Kůže, metla. Pro dost lidí to bude zajímavější jak Oc3.

Je toho dneska dost. A je dost lidí který to využijou. Bude to asi i důvod proč lesáci a Povodí Vltavy má Dustery, ix35 a podobně. A nemaj Logan a i30 páč kolem řek a lesů v bahně je to trochu k hovnu.

Ronoath
17. února 2018, 08:57
6

Celé hejtování SUV mě nechává chladným. Proč? Je mi jedno, v čem kdo jezdí. Nedat přednost ti může i petrolhead v Miatě. Navíc jsem si vybral svůj vůz podle svých preferencí a jsem maximálně spokojen, proto nemám potřebu žvanit do výběru druhým. Pokud volí jinak, mají jiné potřeby a to je přece v pořádku. Proto jsem kamarádovi chválil jeho X6m, jinému základní Fabii s tříhrnkem a dalšímu Hondu Jazz. Neboť každý máme jiné okolnosti výběru a nemám problém to respektovat.

Takže autorovi článku gratuluji, že našel vůz, který plní jeho potřeby, neboť to považuji za nejdůležitější.

reagovat
beastar
17. února 2018, 14:36
0

Moudré.

je
jerry
17. února 2018, 14:48
0

Ano, ať si každý koupí, co mu vyhovuje. Jinak člověk je tvor stádní, na tom se staví marketing. Co mají jiní, musím mít taky. Ale to se týká veškeré produkce a lidi jsou obětmi stádnosti již od dávných dob. Jen se to teď s většími finančními možnostmi víc rozjelo. A asi jim to vyhovuje, sám jsem někdy taky podlehl. Kdo ne, ať hodí kamenem.

Proč bych já nechtěl SUV:
1. Do větších SUV se při nastupování musí šplhat nahoru. Klasická limuzína má nástup pohodlnější. Proč by jinak papaláši nejezdili ve velkých SUV?
2. Ve srovnatelné cenové třídě je zavazadlový prostor obvykle menší než u klasického auta.
3. Spotřeba vzhledem k čelnímu odporu u srovnatelného motoru větší.
4. Jízdní vlastnosti oproti srovnatelné limuzině kvůli těžišti vždy horší.
5. Bezpečnost nebude větší. Jinak by zase papaláše vozili v SUV. Je to spíše jen uměle vyvolaný pocit.

SUV je mooooc šikovně vyvolaná bublina. Na principu vlastnictví velkého auta a strachu o život. Lidi si pak v tom dnešním světě připadají víc majetní a bezpeční. Někteří skoro nesmrtelní.





beastar
17. února 2018, 16:12
0

No tak jako jo:) Jenže vtipné v téhle debatě je a to i v týhle pohnutý super době, že na všechno je i protijed. A mimochodem proč maj ty emerický agentůry jako služebák ty velký suv a ne normální limošky? :) MArketing ti prodá tvoje Nike tenisky přitom by ti stačili ty od větví, prodá ti Iphone kterej fakt neni pro běžnýho smrtelníka potřeba a prodá ti Omega hodinky páč je nosí nějakej teplej golfista. Stejně tak ti prodá SUV. To neni ani trochu argument. A vždycky záleží na tom jaká ta limuzína je... X6M bude ve všech ohledech lepší jak Kia Optima nemyslíš? A papaláši se vozí v limuzínách protože se to čeká dělají se pro ně ve verzích jako Lang a podobně. Už to tak platí léta a je to asi stejný jako ptát se proč se chodí v politice v obleku a ne v montérkách. Je to odznak a přesto existujou i vyjímky. Jestli oni za těma SUV nejsou nakonec ty ilumináti a Soros ne ?

je
jerry
17. února 2018, 19:24
0

Ne Soros, ne ilumináti, ale automobilky, protože mají při stejných výrobních nákladech vyšší zisky. Nástup SUV byl důvod, proč srovnatelně technicky náročná auta na výrobu zdražit. Ale jak říkám, kdo chce kam, pomozme mu tam. 95% lidí s tím nikdy nesjelo z asfaltový silnice:-) A ještě prosím srovnávej auta stejné velikosti a cenové kategorie. X6M versus Kia Optima je nesmysl, já v příspěvku srovnával srovnatelné.

beastar
17. února 2018, 20:06
0

Vtipný jak přehlížíš ty argumenty co se ti nehodí. Jak vidno "papaláši s tím jezdí" TAKY. A pochybuju že pod slovem limuzína si představíme Renault Thalia. Mimochodem nikdo tě nenutí že si to musíš kupovat pokud vim tak tady je na výběr pořád dost věcí. I těch tvejch limuzín:D Ok Superb vs Kodiaq ? Superb je o 100% lepší auto nebo jak si to psal? Možná by to chtělo výtahnout hlavu z písku a začít přemejšlet a ne papouškovat načtený hovadiny z netu,) A 95% lidí s tím co si představuju pod pojmem SUV já normálně sjelo. To že si hned představíš Puga 3008 v předokolce nebo Dustera v základu je tvůj problém. Mimochodem co tě jako žere? Že na to nemáš prachy? Nechceš to? Ty si akcionář nějaký automobilky co nemá prodeje a vlastní SUV? Tak to nekupuj, ale nekibicuj jak malej věci kterým nerozumíš, nebo tě nezaujali. Jestli si v nějakym normálním SUV vůbec kdy jel.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
18. února 2018, 17:00
0

Jerry: Min bezpecny, rikas jo? Nevozi v tom papalase, jo? Vlastne ne, jezdi v tom FBI, tajny sluzby, ochranka prezidenta .... Ale co oni vi o techhle autech. ;-)

je
jerry
19. února 2018, 09:43
0

Beastar: Asi budeš mít trochu problém, když na názor reaguješ tak útočně a urážlivě. Já napsal, ať si každý koupí, co chce a vypsal důvody, proč já SUV nechci a nepovažuji za nic zázračného. Pouze jsem si dovolil vyjádřit svůj názor, což ty nazýváš kibicováním. Trochu ti asi dělá problém se srovnat s tím, že někdo si myslí něco jiného. Ale k věci.

Ano, myslím si, že Superb je lepší než Kodiaq. Tak jako považuji za lepší auto BMW 5 než X5. A tak dále. Vždy je třeba srovnávat stejnou třídu. Za tím, že většina lidí nikdy se svým SUV neopustila normální silnici, netahala přívěs a podobně si stojím. V tom případě by jim lépe posloužila srovnatelná limuzína či kombík - menší spotřeba, lepší jízdní vlastnosti, větší zavazadlový prostor, levnější pneu. Ale on ten soused už přece to SUV má také, že? Třeba si pak o mně bude myslet, že na to nemám. To jsi nakonec napsal i ty mně. Takže tak zřejmě o lidech uvažuješ. Ve smyslu když na to nemáš, ta nekibicuj. Ale mohu tě uklidnit, nedostatek financí opravdu není důvod, proč SUV nevlastním. A v řadě SUV už jsem samozřejmě jel, ale prostě mě neoslovila.

A ještě k těm papalášům. Ty na mě vytáhneš gerontofila Macrona, pár agentů FBI a královnu na svém panství. Pro tu královnu to jsou v tomto případě montérky. Až pojede mezi lidi, tak nikdy v SUV, ale vždy v Bentley. Já jen chtěl zdůraznit, že klasická limuzína nikdy nebude nahrazena SUV. Není totiž proč, klasika zůstane klasikou.

Jinak samozřejmě chápu tu menšinu uživatelů, kteří se svým SUV jezdí i po necestách, brodí potoky, probíjejí se masami sněhu, tahají těžké přívěsy a tak dále. Pak bych si SUV pořídil i já. Ale kolik takových je? Ze svého okolí jich moc neznám. Pokud ano, mají spíše auta typu Pajero, Landcruiser, Range Rover.




beastar
19. února 2018, 14:01
0

Problém nemám s jiným názorem. Jen nechápu jak můžeš hodnotit něco s čím jako uživatel nemáš zkušenost. Potom hodnotíš na základě domněnky a pocitů. A to asi neni moc racionální že jo. Jinak ty kecy v osobní rovině. To sami mužů napsat tobě;) Já sem tady tisíckrát psal že suv dneska neni 1 auto. A jsou dobrý i špatný volby. A je to móda. Každopádně tak hrozně špatný a na hovno to fakt není. Jak tady někteří píšou.

No ono tahar loď Dusterem nejde. A zase do lesa je Velar škoda. A Superb objektivně lepší jak Kodiaq fakt není. Ani v jednom parametru. Noo já znám prostě lidí dost co s tim sjedou s asfaltu i co s tim tahaj casto vozejky. Já tahal tim tebou opevovanym kombíkem 4x4, 3.0 benzín, 2.8t na kouly. A bylo to na hovno. Z hodně důvodu. Chápu že takový auto nechceš a třeba nevyužiješ. No já taky nevyužiju iphone a všude nepíšu jakej je to sráč a jak je cokoliv s androidem lepší. A jak je celej apple zbytečnej a o ničem.

To je přesně ten názor kterymu říkám kibicování o ničem. Prostě je to další kategorie aut. A to jestli to je takový či jiný jsou prostě rysy. Objektivně a racionálně je roadsteru k hovnu a nedělá nic líp jak hatch... A tak bychom mohli pokračovat. Tak se probuď. Mimochodem na jedny fotce vystupuje J. Biden z pancerovyho suv. Na další malá Obamová. Macron to má i na přehlídky. Takže ok možná nenahradí limuzínu v dalších 30 letech, ale to že v tom nejezdí papaláši jak si tvrdil je jen jeden z lichých argumentů. A už to nech spát a jdi poškrábat sousedům X5. Trochu mi přijdou nektery tvrzení odpůrců jako v debatě o oktávii. No way vysvětlit vám něco normálně. Hned proti tomu knížka argumentů o hovně.

je
jerry
19. února 2018, 14:33
0

Necháme to být. Ono je někdy na prd diskutovat rozsáhlejší téma po webu. Myslím, že v osobní rovině bychom si pokecali líp. Určitě bychom vynechali nesmyslné narážky na finanční možnosti a navádění k poškrábáním auta sousedovi.

beastar
19. února 2018, 15:13
0

To zcela určitě. A pravda je, že to je fakt na hodně delší debatu a tady na to neni prostor. A vlastně ani čas.

Ju
Junior
17. února 2018, 13:05
0

Jasně, že to racionálně nedává smysl a v každém ohledu jsou lepší auta. Tižší, rychlejší, prostornější, levnější na provoz. Ale jak psal Matěj. Ono to prostě umí všechno na 90% a na těch 10% sere pes. Do Landcruiseru se vejde do kufru paleta, uveze to paletu zámkovky. Kam ji zavezeš neřešíš, projedeš všechno. Obrubáky neřešíš. Na dálnici neřešíš, dokud tě nedojede vopravdu střelec, valíš 180-200 a seš nejrychlejší širokodaleko (zrovna včera jsem spěchal Kolín-zastávka Praha-Jihlava. Po cestě jsem předjížděl několikrát A8, pětky, Ečkový mergly, jednu M3 E90 a od Prahy se mě držela akorát stará 1er, asi nafta, jedna koncovka vlevo. A v čem? V třílitrový naftový F15, žádný dálniční stíhačce.). Ve městě máš přehled o dění kolem (právě, protože koukáš přes střechy všem ostatním). Na okresce v životě nikomu nezaparkuješ v kufru, protože vidíš, že se jde na brzdy o 3 auta dopředu.

Dovedu si představit, že po třicítce už budu vyblbnutej a hrdě si koupím Q7 nebo X5 :) Ty auta jsou, ještě pro člověka co občas jezdí po poli/stavbě nebo tahá vlek, vážně super. Já vim, že A6 Allroad projede úplně to samý. Ale není tam ten (možná falešnej) pocit jistoty.

Jediný, co se mi hodně nelíbí, jsou extrémní provozní náklady při aktivní jízdě. Brzdy&gumy to sežere za doslova pár desítek tisíc kilometrů (zkušenost z rodiny, už 2x po sobě). A to není dobré :/

reagovat
Ju
Junior
17. února 2018, 13:14
0

Mimochodem, ten zvýšený posed je super na dálnici. Vidíš co se kde děje a můžeš jet daleko plynuleji, protože už dopředu víš jestli tam ta díra na protažení se je nebo neni. Na druhou stranu, ta manévrovatelnost je opravdu horší a některé manévry, které by člověk s O3 provedl s prstem v nose si raději odpustí. Teda, to auto by to možná zvládlo, ale je to celkem rodeo :D

beastar
17. února 2018, 14:41
0

Kdybych to občas neřídil myslel bych že kecáš. A do jisté doby jsem měl názor nekterejch borců tady že to je na nic a podobně. Pak sem do toho sednul a zjistil jak to je. No a jo ty drahý gumy mě taky vadí. Kupoval sem zimáky a neznat ceny dopředu tak si myslim že se spletli o nulu v ceně. To se ale bavíme o té nejvyšší třídě suv právě typu q7 atd.

Po
Pospis
17. února 2018, 19:29
0

Beasatr , Knightrider chlapci je to jen můj názor. není to vnucovaná pravda. Jak říkám , já tam Já si Auta kupuji podle toho co potřebuji. Pokud se mé potřeby změní a zjistim že nutně potřebuji SUV tak si ho koupím. Obavám se však, že z kombi nižší střední třídy přeskočím rovnou do osobní dodávky nebo pick-upu. Na radost z ježdění budu mít motorku.

Jen mi prosím řekněte proč se tomu říká SUV (Sport utility vehicle) spíš to je MPV nebo crossover.
takovej chevrolet tahoe rozhodně není SPORT je to spíš cokoliv jiného...

Který SUV je opravdu Sportovní? moc jich neznám.......


beastar
17. února 2018, 20:33
0

To sport tam původně neznamená že to auto má bejt má sportovní. Ale to že ti to má umožňovat věnovat se outdoorovejm aktivitám a v klidu dojet kam potřebuješ. Já taky uznávám že vozejk se dá tahat i dodávkou, ale taky to neni ideální. Prostě lyžování s SUV, windsurfing s SUV a tak, alespoň tak to původně zpracovával marketing. Taky je potřeba se uvědomit, že jako všechno se ta kategorie dost vyvíjí.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
18. února 2018, 17:11
0

Presne tak, Beastar ma pravdu. Ta zkratka Sport Utility Vehicle znamena, ze te to ma dovezt za jakoukoliv sportovni aktivitou a ne, ze to auto ma byt sportovni. A z toho plyne celej ten vas problem. Vy jste vubec nepochopili smysl techhle aut, protoze nerozumite ani ty zkratce.
Od SUV chci, aby bylo prijemny, pohodlny a prostorny. Ani ve snu by mne nenapadlo chtit od toho nejaky sportovni vykony. To je naprosta zhovadilost. Od toho mam Corvettu.

beastar
19. února 2018, 14:06
0

To je těžký argumentovat proti něčemu. Když půlka lidí tady v debatě vůbec nechápe smysl těch aut. Původně. A nebo v tom nejela. A potom tady berou jako argument n1 Je to nesmyslné auto, velký a jsou na to drahý gumy:))

Le
Leo
17. února 2018, 23:32
0

Zbytečný tisíce litrů vzduchu?

reagovat
beastar
19. února 2018, 14:09
1

Taky vozim dvě takový hovada. Vešli se i do A6 ale tam se dost tlačili. Když k tomu nahazis na zadní sedačky sedla a výbavu na víkend tak i ti průměrný suv praská ve švech a premejšlíš o Transporteru.

Ju
Junior
19. února 2018, 19:54
0

jednoho kavkaze jsem narval i do Golfu. Ale asi se mu to nelíbilo :(

beastar
19. února 2018, 20:00
0

Tak poslední Golf neni úplně malej. To ale neni ani ten pes:D Ono hatchback neni pro ně ten nejlepší přepravník. Vezl sem takhle jednoho do Itálie a muselo se pořád stavět chudák se tam ani neotočil.

Ju
Junior
19. února 2018, 23:20
0

Neotočil se. Vzhledem k tomu, jak je velkej to s ním asi při převozu asi ani moc nemlátilo. Něco jako kůň v přívěsu, prostě se nehne :D

Známá zase vozí pravidelně 2 westíky (west highland terier nebo tak nějak se ta bestie jmenuje) v Rapidu liftback za zádními sedačkami na tom platu. Na kratší přesuny do 10-15km tam klidně hodí i třetího. Má tam dokonce i takové plexisklo za hlavovýma opěrkama, aby jí v případě prudkého brždění nebo nehody nevylítli až na čelní sklo.

V souladu s předpisy to asi uplně není, nicméně na to vesnické popojíždění se to dá. Problém nastává jedině v létě, je jim tam dost teplo. Pak jezdí na zadních sedačkách na volno.

wr
wrána
21. února 2018, 23:56
1

Máme chatu na horách a léta jsem tam jezdil Golfem2 1.8i Syncro. Pokud si neleh na břicho tak projel i opravdu těžký terén a na dálnicí dal 200, jezdit v něm mě opravdu bavilo. Letos nepřežil první sníh a tak jsem šel do staršího Tiguana 2,0 TDI 4Motion. Jasně, proti benzínu nuda, horší akcelerace, zvuk motoru taky nic moc a vypadá jako ocumlaná hašlerka.
Ale musím říct, že se těším na každý den kdy ho protáhnu. Naprostý komfort a pohoda, vše funguje a je tam kde má být.
Myslím, že pro mě, 100km/ročně v terénu a 10 000km na cestě skvělá volba?

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
27. června 2018, 22:19
-5

Prosím, hlavně si nekupujte žádné Renaulty ani Dacie od RPZ(tečka)cz. Pravděpodobně prodávají pěkné křápy, protože jim musím vytrvale v komentářích pod články dělat reklamu, na nic lepšího jim asi nezbývají finance.
-
Komentář upraven 14. 7. 2019, 21:57:15

reagovat
Inženýr
27. června 2018, 22:44
1

Ta reklama ve Vašich příspěvcích je nenápadná asi jako Bříza za volantem Daihatsu Copen. ;)

Fr
Freddy Krueger
16. října 2020, 16:20
0

Mě vždy pobaví, když někdo začne kritikovi SUV vyčítat, že mu jeho SUVéčko závidí :D protože na těchto autech není nic záviděníhodného. I kdyby mi ho dal někdo zadarmo, tak ho střelím a koupím si něco jiného. Zatím jsem ani nepotkal automechanika, který by tento "Macho trend" podporoval. Mě je principiálně jedno v čem si kdo jezdí, ale štve mne, že jsem pořád SUVéčkami vytlačován ze silnice, a že v přeplněné Praze stojí SUVéčka běžně přes dvě místa. Že jsou dražší, mají vyšší spotřebu, emise a často menší zavazadlový prostor než mnoho kombíků, to už neřeším, to mne nijak nepálí.. to už je samozřejmě jen na jeho majiteli jak se s tím srovná.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem