načítám data...

Jsou protesty pražských taxikářů marketingovou kampaní Uberu?

28. září 2017, 19:01 24 komentářů Vojta Dobeš Editorial

Co si mohl v Čechách zatím nepříliš známý Uber přát víc, než dostat se zadarmo snad do všech médií? Dělají taxikáři vlastně marketingovou kampaň svému konkurentovi?

Editorial: Jsou protesty pražských taxikářů marketingovou kampaní Uberu?

V Americe a do značné míry i v Západní Evropě se už služba Uber stala víceméně standardem a velká část lidí ve chvíli, kdy se potřebují nechat někam odvézt, automaticky sahá po “appce”, místo aby si volali taxíka. Dokonce se už používá i jako sloveso – “to Uber” znamená něco jako “douberovat se někam”.

Na náš trh ale služby umožňující zavolání nájemného auta prostřednictvím aplikace – ať už je to přímo Uber nebo domácí Liftago – pronikají pomaleji. Co je pro Američana běžnou součástí života, u nás je pořád tak trochu novotou, vyhrazenou technologickým nadšencům, geekům, turistům, expatům a obecně lidem, kteří rádi zkoušejí nové věci. Většina Čechů stále v situaci, kdy potřebují odvézt, automaticky hledá číslo taxislužby.

A jak dokazují nesčetné billboardy a citylighty v Praze, Uber se to snaží změnit a upozornit i běžného Pražana na svoji existenci. Záplavu Ubernardýnů a dalších podobně “geniálních” slovních hříček nemůže přehlédnout snad nikdo.

Zdá se ale, že tato marketingová kampaň dostatečně neplnila své cíle a proto se Uber či jeho marketingová a PR agentura rozhodl posunout propagaci na novou úroveň a sáhnout po těžkém kalibru. Očividně totiž vyslal své agenty do temných vod pražského taxikářstva, aby tam drožkaře přesvědčili, že pro ně Uber představuje téměř smrtelnou hrozbu a že je tudíž nutné proti němu masivně protestovat a vybojovat si tak jeho zákaz.

Jak to bylo dál, to už víme snad ze všech médií, která jsou nyní Uberu plná. A zadarmo. Taxikáři u letiště předvádějí, jak slušní, distingovaní a kultivovaní lidé to jsou – například rozbíjením okének a inzultací řidičů Uberu. Svou propracovanou image počestných živnostníků a pilířů městského života navíc doplňují vybranými modely od dle poslední módy, od teplákovek až po řetězy kolem krku, a všechno završují kreativním přístupem k českému pravopisu, který dokazuje, jak jsou to ve skutečnosti originální a oduševnělí lidé.

Na Pražany i obyvatele zbytku měst se pak ze všech stran valí varování před taxikářskou apokalypsou, která způsobí pád cen a okrade občany hlavního města o kvalitu služeb, kterou jsou pražští taxikáři pověstní po celém světě.

Výsledek je přesně takový, jaký si Uber přál. Jeho počet lidí registrovaných do jeho aplikace narostl o 40 procent, počet řidičů, kteří by pro něj chtěli jezdit, pak o 30 procent. Kampań však ještě nekončí a na pondělí připravují taxikáři velké finále – pomalou jízdou budou blokovat přístupovou cestu na pražské letiště, aby tak do náruče Uberu nahnali i ten poslední zbytek svých potenciálních zákazníků.

Za tak propracovanou a ďábelsky promyšlenou kampaň nezbývá než Uberu zatleskat. 

Tedy, pokud není pravda to, co se proslýchá – totiž že o žádnou reklamní kampaň nejde a že jsou taxikáři skutečně tak blbí.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

bitner
28. září 2017, 19:36
1

He, ja bych si tago v Praglu v zivote nezavolal, protoze z tech borcu jde jednoznacne strach. Jak nemam rad generalizovani, tak tady je to naprosto namiste. Nicmene snad i v Praze se blizi konec 90. let a snad ta trapna pseudomafie konecne dojede na svoje buranstvi a demenci.

reagovat
Pólin
28. září 2017, 21:58
0

Nekde jsem slysel takove moudro, ze neexistuje vychcanejsi stvoreni, nez prazsky taxikar. Asi je to pravdiva hlaska;) je to fakt ostuda, jak chteji sdirat turisty atd...takovym kseftum mel byt davno konec... za takovy pokus se ma sebrat licwnce a hotovo...

sumy
28. září 2017, 20:28
2

Poslední odstavec zabil :-)

reagovat
Goldies
28. září 2017, 21:06
0

Ale pánové, to je všechno ta kampáň před volbama, oni za to nemůžou! :-D

reagovat
Adam
28. září 2017, 22:10
0

Ani Uber neni všespásnej, vždycky, když jedu po Praze, beru TickTack A6.

reagovat
liška
29. září 2017, 10:34
0

Vapno92: mě by teda zajímala ta úroveň psychotestů, dyž vidím v bedně ty gumáky co před letištěm protestujou. nechápu jak tím takové tupé hovádko může projít

Vapno92
28. září 2017, 22:53
0

Ja momentálne idem pracovať ako vodič taxislužby s vlastným autom (Mégane GT-Line), nemám teda žiadne reťaze, tielka ani vyholenú hlavu.
Musel som absolvovať:
-skúšky na odbornú spôsobilosť (110€)
-zakúpiť auto mladšie než 7 rokov a každoročne robiť STK/EK
-zakúpiť a dať si namontovať a overiť taxameter (30€)
-zakúpiť svietidlo TAXI (50€)
-absolvovať psychotesty a opakovať ich každých 5 rokov (á 60€)
-na auto mať TAXI PZP namiesto klasického, rozdiel +50€/rok
-poistenie finančnej zodpovednosti - 80€ ročne
-musím mať živnosť, virtuálnu registračnú pokladnicu, musím platiť odvody, daň a tlačiť bločky
-platím daň z motorového vozidla - 80€ ročne
-moje auto musí spĺňať predpísané označenia
-koncesia platná na 10 rokov ma stála 30€...

Uber podľa platných zákonov Českej aj Slovenskej Republiky JE (!!!) taxislužbou a jej vodiči a vozidlá musia spĺňať podmienky, ktoré som vymenoval. Kým to tak nebude, budem proti nim bojovať...

reagovat
Rien
28. září 2017, 23:40
0

Me stal taxametr treba 20000:)) Ale ono nema cenu vysvetlovat, ze absolutni vetsina nejsou zlodeji, kdyz to nekdo nechce videt, tak to nevidi. Za to, jak u nas vypada taxisluzba, muze magistrat, kterej dela akorat velky HOVNO. Ja bych taky nejradsi nevidal ty veprovy hlavy, co umi akorat okradat.

BobAsh
29. září 2017, 00:05
1

Já třeba věřím tomu, že spousta taxikářů jsou slušní lidi. Bohužel tahle forma protestů lidi jen utvrdí v přesvědčení, že nejsou.

Řidič slečny Daisy
29. září 2017, 00:31
0

Řidiči Uberu musí spňovat požadavky, není to tak, že se zaregistruješ a začneš jezdit,. Alespoň v ČR pokud vím, musíš mít koncesovanou živnost a vše co je s tím spojeno, protože se jedná o smluvní dopravu osob ve vozidle s nejvýše 9ti místy k sezení (to jestli jsi uzavřel smlouvu na papíře nebo po telefonu je jedno).

Pokud myslíš, že jsou řidiči Uberu zvýhodněni, proč to nejdeš dělat (místo "bojování") taky?

vi
vita
29. září 2017, 01:21
-1

Přesně. Stojím za taxikářema. Je to stejné jako kdybych si vedle restaurace otevřel "spolujídelnu", tvrdil, že jsem si vařil žrádlo pro sebe, akorát mi trochu zbylu, tak prodám ostatním. A narozdíl od restaurace vedle nemusím splnovat: živnosták,garanta,odvody sp,zp,dph,dan z příjmu, čoi,hasič, kuchyn v nerez, szpi, revize el.zařízení, KH, platit účetní, hygienu,eet a já nevím co ještě. Akorát taxikáři prohrajou na 3 věcích: 1) Taxikáři jsou zmrdi a omrdávají zákazníky (říkají to na TV Nova, tak je to pravda, všichni s tím souhlasí, ale mě třeba nikdy nikdo na taxi neojebal a kývače třeba taky ne) 2) Taxikáři jsou zloději, protože chtějí moc peněz za cestu z letiště (kurva už tak mají limit z magistrátu a tohle je nejlukrativnější cesta v ČR. Podnikáme proto, abychom vydělali, ale debilní ovce mají pocit, že taxi by mělo být charita a veřejná služba (už tak dost, že ovcím jede z daní nás všech dotované mhd). 3) Sdílené služby jsou kchůl a a hlavně český buřtožrout ušetří 10kč, když pojede s uuuubrem místo komerčního taxi a bude mít za to jednoho bráníka v lidlu gratis a to je hlavní čeká motivace všecho. eet ano, ale když se můžu podílet na spoluobejábí státu a něco z toho mít, tak eet pro uber ne. Já jel uberem jednou, gramlavej mladej kokot študentík, co držel volant poprvé v životě a příště si raději zavolám komerční taxi s řidičem, co umí ovládat vůz i za cenu 50 kč nákladů navíc. Kdybych někdy jel z LVH, tak mě tv nova a sračkomety tak vystrašili, že si obejdu všechny taxíky, zeptám se za kolik mě hodí na václavak a jedu za předem danou taxu a nepotřebuju k tomu uuuuuuuber. Za mě bulvární Autíčkář palec dolů.

Rien
29. září 2017, 01:31
0

Ja se zadnyho protestu neucastnim, ale chapu ze zrovna na letisti, kde plati fakt velky penize za ty mista, tak je to sere. To ze si to delaj jeste horsi, je bohuzel pravda.
Zivnost bys mel mit, ale v praxi to casto funguje tak, ze si pronajmes auto u nejaky flotily a jezdis na koncesi majitele (firmy atd) a bud dostavas plat na hodinu nebo platis jeste dalsi odvod tomu, od koho si auto pronajimas. Takhle to funguje uberu i u taxi. Ja to delat nepujdu, protoze uberem bych se asi neuzivil)) Vyplatit se to muze mozna tak pri tech nasobcich, kdy uber ve vysledku muze jet i za vic nez 28kc/km (strop pro taxi). Ale uber black bych klidne jezdil.
A smluvni preprava uz oficialne neexistuje, je jen taxi s taxametrem a bez taxametru. U taxi bez taxametru musis mit dopredu (ne bezprostredne pred jizdou) podepsanou smlouvu o preprave. Coz uz je skoro nemozny splnit u hotelovejch taxi, natoz u uberu, kterej opravdu nema presne danou cenu dopredu.

Vapno92
29. září 2017, 12:25
0

Řidič slečny Daisy: Aj konvenčná taxislužba funguje tak, že nastúpením do vozidla uzavrieš ZMLUVU so zákazníkom, to je všetko OK, lenže ty musíš splniť nejaké zákonom dané podmienky na to, aby si bol oprávnený tú ZMLUVU uzatvárať... Na to musíš spniť všetky podmienky, ktoré som napísal.
Taxameter nemusíš mať, pokiaľ prevádzkuješ PRAVIDELNÚ prepravu na PEVNE DANEJ trase, tam máš potom v koncesií presne vymedzené zastávky, kde môžeš naberať ľudí a neexistuje, aby si ich naberal niekde inde.
Prečo nejdem robiť k Uberu? A teraz POZORNE čítaj!!! Uber v našom meste skončil asi po 3 mesiacoch, pretože ceny taxislužby sú už natoľko NÍZKE, že jazda Uberom vychádzala tak 2x lacnejšie a to si fakt nerobím prdel! To len tak pre predstavu, ako strašne taxikári "ojebávajú" zákazníkov.

OK, letisko, Praha, Bratislava, je pravda, že tam sú taxikári poväčšinou tie povestné "bravčové hlavy", ktoré vás skasírujú o 30€ za 700m cesty. Myslím si však, že takáto situácia je všade na svete, v lukratívnej lokalite holt budú tie taxíky predražené a budú sa tam silou-mocou držať bývalí veksláci...

Rien: Sorry, bol to preklep, malo tam byť 300€, nie 30€

Fakt ako, berte na vedomie, že pokiaľ vodič Uberu nemá uzavreté poistenie vozidla ako TAXI a vybúrate sa s ním, poisťovňa vám preplatí VEĽKÉ HOVNO...

Vapno92
29. září 2017, 12:29
0

EDIT: Uber v našom meste skončil asi po 3 mesiacoch, pretože ceny taxislužby sú už natoľko NÍZKE, že jazda Uberom vychádzala tak 2x DRAHŠIE a to si fakt nerobím prdel!

tomyks
29. září 2017, 07:12
0

Kdyby to taxi tady melo alespon nejakou uroven, nehlede na povest tech prazskych. Nerikam ze ma kazdy jezdit v bile kosili a kravate, ale neblyo by to na skodu kdyz uz vychovani nemaji.

reagovat
Sh
Shackall
29. září 2017, 09:28
3

Tak koukám, (aniž bych chtěl někoho z diskutujících jmenovat) že má asi pravdu ten poslední odstavec :-)

Ten článek totiž není o tom, PROČ dročkáři protestují, ale JAK protestují. Kdyby ti s odpuštěním pitomci místo těch blokád třeba den vozili lidi zadarmo a nechali je podepisovat petice proti Uberu, nebo třeba udělali nějaký happening ve smyslu "s taxíkářů se stanou žebráci", tak by všichni řešili jejich argumenty (které mají váhu).

Po tom, co předvádějí a předvést se chystají, na ně je a bude každý akorát nas... a kolik stojí taxametr či dispečing bude všem u šosů.

To je fakt tak těžký pochopit?

reagovat
Flanker
29. září 2017, 23:06
0

Aniž bych podporoval jakoukoliv stranu, musím souhlasit.

Tenhle typ protestu lidi spíš odradí a potvrdí se marketingové pravidlo, které zní ,,je mi jedno co o mě říkáš, pokud vyslovuješ mé jméno správně".

Musím tedy souhlasit, že tohle Uberu spíše nahrává.

Vavris Vavrisovic
30. září 2017, 08:05
0

Přesně vystiženo. Taxikáři defakto pohřbili sami sebe

PepaSFI
29. září 2017, 09:47
0

ono to asi nakonec dopadne tak že si to vydupou, že Uber bude muset skončit ale je dobře že na sebe upozorňujou, že jsou vidět. Že se třeba začne řešit že by taxikář nemusel vypadat jak kombinace veksláka z roku 80, kolotočáře a překupníka drog. Že by se mělo víc dohlížet na kvalitu služeb, že když někoho přistihnou jak si namastí o 500 procent tak půjde od volantu s pokutou že ji bude splácet ještě v důchodu..

reagovat
Sa
Sausages
29. září 2017, 10:30
1

Tento článek se nepovedl. Když pominul navážení se do vzhledu taxikářů, což je dost ubohé, tím spíš od člověka, který na své profilové fotce vypadá jak vandrák z hlavního nádraží. Taxíkem jsem nejel od roku 97, protože mi jejich praktiky opravdu nevoní, ale v tomto sporu mají bohužel pravdu. Tři roky Magistrát ví o problematice uberu a tři roky nic nedělá. Proč neumožní taxikářům stejné podmínky, proč musí taxikář dodržovat maximální cenu za km a Uber ne? Proč musí mít taxametr. Chápu že se chtějí nějak ozvat když to po tři roky nikdo neřeší. Ať se narovnaji podmínky a bude po problému.

reagovat
PeterLuk
29. září 2017, 11:10
0

Podľa mňa je škoda - aj keď nemôžem povedať, že by ma to prekvapovalo, akým spôsobom sa o tomto probléme hovorí a čo sa vlastne rieši. Je to totiž len vojna Uber vs Taxi, ľudia s negatívnymi skúsenosťmi s taxikármi vs. ľudia čo nejakých taxikárov poznajú. Ale ja nato pozerám trochu inak.

Ono to nie je veľmi prekvapivé, že v dnešnej dobe internetu a jednoduchej komunikácie sa ľudia "vracajú" k myšlienkam zdieľanej ekonomiky. Naopak, povedal by som že je to logické, všetky strany z toho majú výhodu. Problém je, že to pochopiteľne nevyhovuje taxikárom či hoteliérom, ktorí musia spĺnať prísne pravidlá a zákony. A tak je z toho vojna priaznicov zdieľanej ekonomiky a priaznivcov "tradičných služieb".

Ja by som ale očakával skôr diskusiu prečo k tejto situácií došlo. A ako ju vyriešiť a to tak, aby sa nemuselo nič zakazovať. Nájsť "zlatú strednú cestu".

Buď tak, že by Uber apod. ostali povolené, ale len na vlastnú zodpovednosť, zatiaľ čo pri klasických službách by mal zákazník isté záruky... Alebo zrušením niektorých "zbytočných" zákonov a naopak zahrnutím Uberu apod., aby aj pre ne platili určité zákony.

reagovat
CerVus
29. září 2017, 11:31
0

Tak tady je vina hlavně na straně Taxi služeb. Zaspali dobu a kolikrát vezmou i lidi, kteří se na to nehodí tím jak jezdí nebo jak se chovají.
To, že jsme díky malé skupině z nich nechvalně známí po celém světě je jen vrchol ledovce. To je ale opravdu spíše problém Magistrátu, že málo kontroluje a nedokáže těch pár zlodějů vymítit a Letiště, že v příletové hale neupozorňuje na běžné ceny do centra.

reagovat
luknav
29. září 2017, 11:36
2

Bez ohledu na to, aniž bych se postavil na jednu nebo druhou stranu - Uber s veškerou objektivitou, prostě přišel na trh s novou ideou. Ideou, jak ty zákony a státní nastavení legálně obejít. Je to možná nemorální, neetické, nehezké, nečestné - ale je to legální. Autor myšlenky jednoduše měl geniální nápad, kdy našel vhodné skulinky. Na druhém místě je to, že dal vlastně lidem i to, co chtěli. Myslím si, že i když magistrát nebo kdokoliv zareaguje regulací, vždycky se najde místo v zákoně, jak se to obejít dá. Nejen ve spolujízdě, ale i v ostatních oborech. Pokud taxikáři brečí, jak je to pro ně drahé a nevýhodné, v uvozovkách, si za to mohou sami. Nikdo je nenutí. Sami kdykoliv mohli přijít s takovým nápadem, že vlastně jen jezdí v autě, a vozí lidi. A když nepřišli s nápadem, tak proč se nepřidat na tu stranu, která je výhodnější a vyhrává?

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Tahoe  1996
Chevrolet Tahoe

1996 rok výroby
180 koní výkon
6 473 ccm objem

Cadillac Eldorado  1976
Cadillac Eldorado

1976 rok výroby
230 koní výkon
6 999 ccm objem

Ford F150 Ford F-150 5.4 V8 LPG 4x4 2000
Ford F150 Ford F-150 5.4 V8 LPG 4x4

2000 rok výroby
270 koní výkon
5 400 ccm objem

Cadillac Brougham ď Elegance 1988
Cadillac Brougham ď Elegance

1988 rok výroby
142 koní výkon
5 000 ccm objem

Ford E250  1967
Ford E250

1967 rok výroby
168 koní výkon
5 700 ccm objem