reklama
načítám data...

Jsou motorističtí novináři uplacení?

Nekonečný přísun půjčených aut, výlety na prezentace nových modelů. Placené reklamní bannery. Znamená to, že my motorističtí novináři jsme jen loutky v rukou automobilek?

Autíčkářovy názory: Jsou motorističtí novináři uplacení?

Poslední dobou se to stává snad u každého testu či recenze auta. V komentářích na webu či na Facebooku se o sobě autor dozví, že dotyčný vůz pochválil, neb byl automobilkou přinejmenším ovlivněn, ne-li rovnou uplacen. Napsali jste, že je nové rodinné SUV vážně skvělé auto? Prodali jste duši automobilovému průmyslu a zpronevěřili jste se svým ideálům. Nadchli jste se pro jeden z posledních sedanů, který nabízí atmosférické motory, skvělé podvozky a intenzivní zážitky? To zní sice líp, ale stejně si vás koupili.

Takže, jak je to doopravdy?Jaký je vztah mezi automobilkami a motoristickými novináři, co z toho máme my a co z toho má automobilový průmysl? Jsou automobilové recenze opravdu nezávislé? Pojďme poodhalit oponu a podívat se alespoň trošku do zákulisí.

Část první: Prachy na ruku

Někteří si korumpování novinářů představují velmi jednoduše. Automobilka nám dá peníze a my za to o vozech z její produkce píšeme hezky. Pro mnoho paranoidních duší s přílišnou zálibou v konspiračních teoriích to dává perfektní smysl. Proč by jinak měla jistá nejmenovaná domácí automobilka tak skvělé recenze, když můj oblíbený vůz (typicky nějaký milník techniky jako Saab nebo Rover z 90. let) je ve skutečnosti mnohem lepší, jen ho většinová, médii ovlivněná společnost nedokáže docenit?

Takže, jednou pro vždy – peníze opravdu nedostáváme, nikdy jsme nedostávali a dostávat nebudeme. Za prvé proto, že to automobilky nedělají a za druhé kvůli tomu, že bychom si je nevzali. Přijmout peníze za to, že jako svůj názor prezentujete něco, co vaším názorem není, z vás dělá novinářský ekvivalent lehké děvy. A nevím o tom, že by to nějaký novinář kdy udělal. Kdyby se k něčemu takovému snížil kterýkoliv z redaktorů Autíčkáře, stihnul by ho neprodleně můj hněv.

reklama

Zpočátku nám dokonce představa, že bychom mohli být automobilkami upláceni, přišla natolik vtipná, že jsme na podobné komentáře začali odpovídat, že standardně za kladnou recenzi dostáváme “mylyjón”, v bláhové představě, že absurdita tohoto tvrzení, podtržená záměrně humorným pravopisem, bude všem zcela očividná a zřejmá. Potom ale jeden z kolegů narazil v reálném světě na člověka, který uvěřil že nám opravdu někdo za recenzi zaplatí 1 000 000 Kč. Od té doby raději říkáme i velmi očividné věci velmi přímo…

Část druhá: Závislost na reklamě

Sofistikovanější konspirační teoretik ale na výše zmíněné odpoví, že si přeci automobilky platí v magazínech reklamu, a to je přeci to samé, nebo ne? Zde už odpověď samozřejmě není tak jednoduchá a přímá jako v minulém případě, protože faktem je, že automobilky za reklamu skutečně platí peníze. A dokud někdo nepřijde na nějaký dobrý způsob, jak by mohli provoz internetových magazínů platit přímo čtenáři, zůstanou tyto peníze zásadní součástí příjmu většiny médií.

To ale ještě neznamená, že pokud zároveň s článkem vidíte na svém monitoru reklamu na daný model nebo značku, existuje nějaký vztah mezi přítomností reklamy a verdiktem. Konkrétně v naší redakci máme jeden dobrý důvod, proč ani existovat nemůže – autor testu totiž nemá šanci zjistit, jaká reklama se u článku zobrazí. Nevíme to dokonce ani my majitelé, neboť veškeré bannerové plochy na Autíčkáři obsluhuje vydavatelství Economia a my se o tom, jaká reklama se u nás bude zobrazovat, dozvídáme stejně jako vy. Tedy v okamžiku, kdy se zobrazí.

Jiné redakce mají pochopitelně technickou stránku věci zařízenou jinak, ale bariéra mezi redaktory a tím, kdo zadává reklamu, existuje téměř vždy. Za svou kariéru jsem nezažil, že by inzertní oddělení diktovalo, co mají redaktoři psát – byť nevrlé poznámky “co tomu řeknou inzerenti” se ve větších vydavatelstvích občas objeví.

Část třetí: Auta, co s nimi jezdíme

Přeci jen ale existuje cosi, co “dostáváme” od automobilek přímo jakožto autoři recenzí, a co je s psaním o autech pevně spojeno. Totiž samotné zápůjčky testovacích vozů a pozvání na prezentace nových modelů.

Řekněme si upřímně – možnost jezdit každý týden s jiným (a často zajímavým) zbrusu novým autem a proložit to občasnou cestou na představení auta ještě novějšího, to je jedno z hlavních lákadel téhle práce. Nejde jen o to, že když jezdíte cizími auty, nemusíte jezdit svým. Mnohem důležitější je možnost získat přehled o téměř všem, co se na trhu nabízí, a mít míru srovnání, jakou má jen málokdo šanci získat. Novinář se zcela nabitým kalendářem testovacích vozů vystřídá při standardní týdenní rotaci za rok nějakých 50 aut, se kterými najezdí signifikantní kilometry, plus nějaká další, která si třeba “půjčí” na kousek či nějaký čas od kolegy, která mu projdou rukama při vyzvedávání či vracení, a podobně.

My na Autíčkáři dělíme testovací vozy mezi více lidí a navíc se snažíme o to, abychom neztratili kontakt s běžnou realitou používání vlastních aut, takže to většinou bývá méně. I tak jsme ale samozřejmě vděční za příležitost mít tento jedinečný pohled na svět automobilů. A část vděku musí samozřejmě automobilkám, které nám testovací auta poskytují. Mohlo by to být konečně tím důvodem, proč jsme “ovlivnění” a píšeme hezké recenze?

Zase vás musím zklamat. Na jednu stranu si samozřejmě vážíme toho, že si můžeme vyzkoušet spoustu nových aut, ale upřímně, taky jsme si na to docela zvykli. Takže na jednu stranu jsme nadšení, když můžeme jezdit autem, které nás zajímá a baví, ale na druhou stranu také dokážeme být otrávení, když “musíme” jezdit něčím, co není dobré. Nebo co nás prostě jen nebaví. Ano, je hezké, že nám automobilka půjčí na týden (obvykle od úterý do pondělí) auto s plnou nádrží a vším ostatním. Nicméně ostatní automobilky to dělají také, takže to není žádný velký důvod některé z nich “nadržovat”. Tedy samozřejmě až na ty, s jejichž auty se nám lépe jezdí a dělají nám větší radost. Což je ale vlastně celý smysl naší práce, nebo ne?

Část čtvrtá: Výlety a hotely

A potom tu jsou novinářské akce a prezentace. Ty na první pohled můžou vypadat jako zcela jasná snaha o ovlivňování novinářů. Pisálci, obvykle nepříliš zámožní lidé, jsou zváni na exotické destinace, kde bydlí ve kvalitních hotelích a jedí vybrané jídlo. Někde mezi tím vším se projedou zbrusu novými auty a něco o tom napíší. Takže jsme na to přišli! Novináři se dají koupit za hotel a krevety! Nebo ne?

reklama

Na to se budeme muset podívat, proč to vlastně automobilky dělají tak, jak to dělají. Proč se třeba nová Octavia prezentovala v Portugalsku a Mazda MX-5 RF na Mallorce? Vždyť by se to dalo udělat na silničkách u Berouna, bez ubytování v hotelu, bez večeře a snídaně…

Dalo. A občas se menší, regionální prezentace také tak dělají. Jenomže co když chcete představit nový vůz novinářům z celé Evropy naráz? Brzy patrně přijdete na to, že převážet auta je o hodně náročnější než převážet lidi. Nemluvě o tom, že potřebujete místo, kde se budou auta dobře fotit, kde se s nimi bude dobře jezdit a tak dále – což kupříkladu v zimních měsících znamená vydat se někam na jih, kde nehrozí závěje a mráz.

A tak novináři jezdí na výlety. Někdy je to příjemné. Dobré ubytování a jídlo člověku udělají radost vždycky. Ale upřímně řečeno, když máte kvůli pár hodinám ježdění s autem přeletět celou Evropu s přestupem tam i zpátky, možná byste i dali přednost tomu Berounu a smažáku v místní hospodě.

Mají dojmy z prezentace tendenci být o něco pozitivnější než z opravdového testu? Většinou ano, ale není to kvůli tomu, že by nás automobilka uplatila večeří. Lidé z automobilek obvykle věnují velkou péči tomu, aby pro prezentaci našli ideální místo, naplánovali ideální trasy a auto odprezentovali co nejlépe. Proto závěry z prezentace často končí například informací, že na detailní hodnocení podvozku si musíte počkat, až se svezeme na českých tankodromech, protože oficiální představení probíhalo na špičkových silnicích…

Takže?

Pokud jste čekali senzační odhalení, omlouvám se za vyplýtvaný čas. Novináři totiž nejsou placení automobilkami, ani nepíší hezké recenze výměnou za naturálie. Testovací auta a předváděcí akce jsou milým bonusem téhle práce a jedním z důvodů, proč to děláme, ale poskytují nám je všechny automobilky, takže si lze těžko představit, že by tím některá získala nefér výhodu.

Ve výsledku tak existuje jediná zásadní věc, která může způsobit, že k té či oné automobilce začneme pociťovat jistou náklonnost. Musí nám půjčovat zajímavější, zábavnější a příjemnější auta než ostatní automobilky. A aby to mohla udělat, musí taková auta vyrábět…


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Pan Krab
24. dubna 2017, 09:53
1

Když už byla na úvodní fotce RS zelená, tento týden koukám máme i červenou :) ... ne já vím, tenhle obrázek vždycky zafunguje. Z hlediska copywritingu je to učebnicový článek. A to jsem komplet amatér v oboru :)

Vidím, že jsem tě tedy opravdu inspiroval Vojto a doufám, že si můj minulý víkendový blog vzal s humorem. https://www.autickar.cz/blog/clanek/profi-test-noveho-auta---profi-blamaz-nebo-tomu-lze-verit/220/ Ono to totiž ode mne bylo myšlený s humorem a v nadsázce.

Ale musím říct, docela odvaha, paušalizovat, že všichni nebo většina novinářů pracují naprosto čistě. Autíčkář to tak dělá. O tom já pochyby nemám, jinak bych sem ani ve volným case nepřispíval.

Jen tak dál a nenechte se semlít zbytečným mainstreamem ve vidině "myliyonů" kliků a zhlédnutí...
Udržujme ten koncept přesně podle názvu. Stará Giulietta budiž velkým příkladem ... to se povedlo.

reagovat
Matěj Podhorský
24. dubna 2017, 11:01
0

A stejně se najdou lidi, kteří budou schopní říct, že i za tenhle článek jsme dostali zaplaceno :) já jsem si kdysi pročítal diskuze na jednom velkém automobilovém webu a tam v diskuzích bylo jasně patrné opovrhování novináři, kteří píšou o autech. Prý jsou to hovada, co dostávájí auta s plnou, vrací s prázdnou, se sjetýma gumama a obržděnýma brzdama, ničeho si neváží a berou to jako samozřejmost. Si pokaždé říkám, proč to tihle diskutéři nejdou dělat taky, někam do velké redakce... určitě by auto vraceli dotankované, byť se to tak běžně dělá, a když na to automobilky přistoupily, tak o co jde, že.

Holt u nás se musí hledat konspirace, protože skutečnost bývá někdy pro některé příliš přímočará na to, aby byla zajímavá. A v době, kdy lidé považují za přijatelné akceptovat ne realitu, ale nějaká alternativní fakta, se není čemu divit:)

Pan Krab
24. dubna 2017, 15:22
0

Matěji, to je jasný. Zavděčit se všem nejde. A když se o to pokusíš zase budeš považován za naivního blba. Navíc u všech testů se ti pak taky sejde hromada zaručeně odborných názorů. Každej je prostě na odborník přes auta a hlavně když se začne srovnávat ta Oktávka s něčím dalším. Neřkuli Kudyjak :)

Ale nejlíp se tomu vyhneš, když píšeš o něčem jiným. Totiž Autíčkář rád čte o nevšedních hrdinech minulosti a nemainstreamových autech a to se ti pak sejde nějakej ten fanouškovskej komentář co potěší.

Matěj Podhorský
24. dubna 2017, 15:53
1

Ale pak se podíváš do komentářů o ultrapetrolheadským autě jako je S14 a tam nic. Pár komentářů, kdežto v diskuzi pod ORS to bublá jak v kotli... tož si potom vyber no :) Já mám teď v plánu jeden mainstreamový naftový hatchback, ale pak se pokusím vyvážit poměry a přinést sem dojmy z dvou dalších zajímavých aut. Jedno má dokonce leccos společného s černým koníkem na žlutém pozadí, ale nebudu předbíhat.

Kr
Krocan
24. dubna 2017, 17:37
0

Matěji, kdo je to ten S14? :-))

Matěj Podhorský
24. dubna 2017, 18:48
0

Tím jsem myslel Dominikovu Silvii S14, jako to ultrapetrolheadský auto

Pólin
25. dubna 2017, 07:50
0

Ono to bude asi tím, že ta Silvia je tak exotická kára, že o tom každý ví kulové a jen čumí a nemá k tomu moc co říct:) A já tipuju, že to s koníkem bude Thema 8.32.

Pan Krab
25. dubna 2017, 09:01
0

Thema 8.32 to je fakt šílenost. Hlavně je to takový krásně jižanský. Lancia nabízela docela silnej turbomotor, pak jestě vypůjčenou V6 od Francouzů ( PRV motor) a do toho ještě tam šoupnou v té době vysloužilý 8 válec z 308 GTB/GTC :)

Jinak ty komentáře : já myslim, že jde o to co kdo kde začne psát a jestli je to text na který se dá navázat. Ale obrázek tý Oktávky vážně přitahuje. Je to nějaká záhada...

No a u Silvie ( ne u toho discolandu...) jsem to sice okomentoval, ale asi prostě se ti nesejde 100 komentářů, kde každej napíše "palec nahoru, super auto" ... Pravda je, že asi I čtenáři tady o tom moc nevědí, nemaj co by k tomu řekli, jak píše Pólin. Asi nemá smysl se nad tím trápit... Ale obrázky Oktávek na hlavní stranu už asi radši alespoň měsíc nedávejte...

Pólin
25. dubna 2017, 10:57
0

Nicméně i tak jsem rád, že je tady tak vysoká úroveň diskuzí. Tady se vždycky po zajímavém článku těším na zajímavou diskuzi. Na jiných webech, třeba i jinak zaměřených, jsou diskuze jenom stoka plná jedovatých blitek... A taky je docela cool, že když když se objeví někdo, kdo začne někoho jiného slovně napadat, vždycky ho několik jiných diskutujících slušně vykáže do patřičných mezí. Toho si na Autíčkáři fakt cením.

JayK91
24. dubna 2017, 10:29
0

Tak já vás obviním z něčeho jiného tedy ... z částečné kanibalizace článků již dávno napsaných :D :D :P :P :P

vždyť velmi podobnému tématu se před rokem a pul naz5 věnoval Vavris ... nepíše tam uplně to samé, ale taková částečná recyklace myšlenek tam je ... aspoň odkaz na to v tomhle článku být mohl ;-) :P

https://www.autickar.cz/clanek/o-podplacenych-novinarich-neumetelstvi-a-nepochopeni/

reagovat
Matěj Podhorský
24. dubna 2017, 11:44
0

Tohle téma je v poslední době stále aktuálnější, jak už bylo uvedeno v úvodu :)

Pólin
24. dubna 2017, 10:29
0

Krásně sepsáno. Před časem jsem se na zhruba podobné věci ptal Vojty v diskusi, ale bylo mě trochu blbé se vyptávat. Jinak u Autíčkáře mě takové jednání nikdy ani nenapadlo, ale u jistých periodik si nejsem tak úplně jistý. Nedávno jsem četl srovnávací test, kde to vyhrála Octa a zdůvodnili to v podstatě tím, že má spoustu chytrých řešení, jako je třeba škrabka na led pod víčkem nádrže. Skoro jako Krabův závěr testu, jen to bylo bohužel myšleno vážně...

reagovat
CerVus
24. dubna 2017, 10:48
0

No mě se stačí občas podívat na Autosalon a hned mám přesně opačný názor. Jako je mi jasné, že to je zrovna jedna z mála černých ovcí, ale žel bohu je v našich TV nejviditelnější.

reagovat
briza
24. dubna 2017, 10:56
8

A jakmile Vojtěch dopsal a vložil článek, zavázal si svůj kašmírový župan, lehce zakroužil sklenicí naplněnou jeho oblíbeným koňakem Jenssen Arcana, zhluboka nasál vůni téhle osmadevadesátileté dobroty a vyšel na terasu své opulentní vily, umístěné v národním parku. Na tváři mu pohrával lehký úsměv, protože provize za první test RSka, zcela dostačující na nákup Chirona, právě dorazila...

reagovat
Pólin
24. dubna 2017, 10:58
0

:D velice vtipné. Ale člověk by se až divil, kolik lidí by to bylo schopno vzít vážně...ostatně jak píše Vojta sám...

Vojta Dobeš
24. dubna 2017, 14:03
0

Víceméně to sedí, jen Chiron mi fakt nesedí a místo něj jsem si objednal Rolls-Royce Wraith, Aston Martin DB11 a koupil jsem si Spitfire.

briza
24. dubna 2017, 14:16
0

Tak ten Chiron byl zmíněn jen jako měřítko toho, v jakých relacích se pohybují úplatky pro novináře. Osobně se mi z něj líbí tak maximálně volant. Snad jen ještě doplním, že lahev zmíněného koňaku stojí 6800 USD
Cohiby po 1000USD/kus jsem ani nezmiňoval, byť k té idylce patří. Každopádně to chce být opatrný. Znám třeba Jirku Baborského z SM a ten už musí brát antidepresiva, protože se hroutí z toho že už neví, za co má utrácet. Je to prostě řehole.

bitner
24. dubna 2017, 14:27
0
Vojta Dobeš
24. dubna 2017, 14:36
0

Samozřejmě že ne. Mk IX.

bitner
24. dubna 2017, 14:48
0

No, mozna bych doporucil neco s Griffonem, to byl lepsi brus.
http://forum.valka.cz/topic/view/86768/Supermarine-Spitfire-Mk-XVIII

ToMyx
24. dubna 2017, 15:33
0

Výborně, briza zase nezklamal!! :-) Občas si v diskusích pod nějakou tou škodivkou říkám, že redaktoři musí mít svatou trpělivost a oni mají:-) Navíc, teď místo zbytečného vysvětlování nějakému internetovému křiklounovi a rozumbradovi bude stačit copy+paste s odkazem na článek... Na některých webech by ty diskuze vypadaly pěkně unifikovaně:-D

Tomáš Vavrečka
24. dubna 2017, 17:20
0

Briza je klasik, ten nezklame nikdy :D

Ve
Veny
24. dubna 2017, 11:31
0

Titulky že je nějaký novinář zaprodaný se nejčastěji objevují pod články, kdy hlavní roli hraje Škoda. Vzhledem k faktu, že testy Škodovky v české kotlině bývají ty nejčtenější, tak těch testů je více a obecně Škodovky dostávají více prostoru. Což do diskuzích pod testem přináší mnoho diskutérů a taky mnoho "haterů", protože obdivovatelů Škodovky je stejně tolik jako jejich odpůrců. A pokud Škoda (nebo celý koncern VW obecně) vyhraje tak ihned se objeví někdo kdo výsledek zpochybní a nařkne novináře z toho že dostal úplatek. Takže závěr takový že novináři vždy píší zcela objektivně ? To určitě ne. Pamatuji si že zhruba 3 roky zpátky jsem četl v AutoTipu srovnávací test hot hatchů (tehdy nová Fiesta ST, Peugeot 208 Gti, Clio RS a Polo GTI). Tento test byl převzat z AutoBildu a byla to naprostá fraška. Vyhrálo Polo 1,4 TSI a to díky kvalitnímu interiéru a největšímu kufru. To že v ostatních disciplínách zvítězili jeho rivalové bylo zmíněno tak nějak mimochodem. Další příklad je například test z roku 2012 kdy proti sobě stáli Rapid vs Megane vs C4 vs Dacia Lodgy. Vyhrál Rapid. Ale ten test byl tak účelově napsaný až běda. Z testu bylo jasně cítit že Rapid prostě musel vyhrát. Ano tyto negativní příklady novinařiny a výjimky se vždy najdou. Většina testů je ale úplně v pohodě a výsledek je pochopitelný. Ovšem těch pár výjimek přiživí vyznavače teorií že všichni novináři jsou podplacení aby schválně nadržovali koncernu atd. a potom se skoro pod každým testem můžeme dočíst že ten a ten dostal tolik a tolik peněz aby toto auto zrovna vyhrálo nebo prohrálo.

reagovat
bobo23
24. dubna 2017, 11:43
0

Hezky napsáno. Bohužel to asi moc lidem stejně nedojde a dál si budou o motoristických novinářích myslet své. Na jednu stranu se jim ale nelze moc divit, protože existují redakce, které očividně některé značce nadržují a je to hodně vidět.
Již tady byl zmíněný Autosalon na Primě. Vždy si vzpomenu na díl, kdy testovali novou Fabii Combi (tehdy tuším II. generace), kde při složení sedadel vznikl schod. Bylo to v pořádku a vůbec to nevadilo. Následující test byl tuším Megane combi, kde podobný schod, dle recenzentů, znamenal neodpustitelný fail.
A také již zmíněný AutoTip (tuším sesterský časopis AutoBildu), kde každý srovnávací test vyhraje Škodovka. Toto pravidlo neplatí pouze v případě, že proti ní stojí VW. A také účelně napsané srovnávací testy, kdy testují zcela novou generaci Fabie, přičemž její soupeři jsou vybráni z dosluhujících modelů jiných značek, které na svou novou generaci (nebo alespoň FL) teprve čekají. Že Fabie vyhraje díky simply clever vychytávkám a modernějšímu pojetí interiéru a infotainmentu je potom více než nad slunce jasné.
Naštěstí se jedná snad pouze o vyjímky.

reagovat
PeterLuk
24. dubna 2017, 11:50
0

Nuž, myslím že minimálne v prípade jedného "konkurenčného" webu nie je o čom diskutovať, ten nám to dáva najavo každý deň sám. Jedna miestna automobilová relácia sa potom sponzorstvom od "nemenovaného" koncernu netají...

Btw, tá Škoda na úvodnej fotke, to je náhoda? :)

reagovat
Radek Chlud
24. dubna 2017, 11:59
0

Samozřejmě, že je to náhoda :)

Re
Revhead
24. dubna 2017, 12:45
0

Ono to nebude uplne cernobily. Jasne, Autickare porad vnimam spis jako bandu nadsencu, a ten zasah asi porad nemate takovy jako auto.cz, autosalon na prime nebo svet motoru. Ale zaroven si nelze vzpomenout treba na Honzu Koubka, kteremu BMW prestalo pujcovat auta, protoze napsal neco nelichotiveho o (tusim) X4. Taky me vzdycky fascinoval jeden nejmenovany casopis nevalne kvality, kde mezi clanky o Fabiich a Hyundajích i10 se obcas objevil velky test noveho Ferrari primo v Maranellu. Az casem jsem se dozvedel, ze sefredaktor sedel v porote evropského auta roku. Dva tydny v Italii pro dva, s peknym autem, plnou nadrzi a all inclusive - to se pak ty body pro Fiat hledají snadno :) Ale samozřejmě to může být jen drb, co já vím.

reagovat
Vojta Dobeš
24. dubna 2017, 13:27
0

Co se týče Honzy a jeho stopky od BMW, tam to bylo trošku komplikované tím, že se nepustil do BMW jako takového, ale do jeho zákazníků. Prohlásil o BMW X4 něco ve smyslu, že si to může koupit jen kolotočář bez vkusu či něco podobného - což samozřejmě BMW vadilo mnohem víc než prosté sdělení faktu, že to drncá a není v tom místo.

Sau
24. dubna 2017, 17:23
0

A nekončil jeden z šéfredáktorů tehdejšího Autocaru nějak po "nedorozumění" s jistou automobilkou ze země, kde se nedávno konaly prezidentské volby?

lu
luv
24. dubna 2017, 21:52
0

... a taky si od te doby dava pozor na pusu.

Pro srovnani, google "jalopnik bmw" a prvni odkaz http://thegarage.jalopnik.com/bmw-engines-are-gigantic-pieces-of-shit-1784684330 ;) tak se pak nemuzete divit ze z vas mame srandu

Ve
Vembloud
24. dubna 2017, 15:05
1

Je nevím, pár let jsem se živil jako novinář a mnoha firem má novináře tak trochu pod palcem - a zažil jsem i lidi, kteří mi nabízeli úplatky za propagaci apod. To, že Autíčkář, není natolik významný, aby se vás vyplatilo uplatit nebo "vyjednat jiné znění recenze", mi nezmění názor, že automobilové recenze (a jakékoli jiné) je potřeba brát trošku s nadhledem. Autosalon je krásným důkazem, že hate se nenosi :))

reagovat
lu
luv
24. dubna 2017, 16:54
0

to me celkem sedi s tim co v tom clanku ctu mezi radky

Franz Kafka
24. dubna 2017, 15:12
2

Vojta poslední dobou otevírá bolavé rány domácího veřejného mínění. Viz. také článek o RS nedávno. Vůbec psát o Škodovkách ke v Čr nevděčné. Když Škoda vyhraje jste uplacená loutka. Když úplně prohraje nenaplníte očekávání fanoušků, kterých je zástup. Souhlasím ale s tim že Auto/Tip, Bild to už mnohdy přehání a minimálně staví testy účelově na míru VW koncernu a je to léta vidět. Věci jako auto.cz to dělají méně okatě, ale minimálně si nechtějí VW nebo třeba jen importéra Fordu rozezlít a z některých článků je to cítit.

Autíčkář je údernik. Měl jsem trochu podezření že kamarádi sedí v Mazda Čr, ale bylo to spíš o tom že redakce nepokrytě obdivuje všechno od Mazdy než úplatky na Chiróna. Co ale sleduji a podotýkám, že možná špatně tak testy některých aut.. Nových tu nebývají příklad Opel a Bmw. Proč? Málo platí a dávají místo Havaje už jenom Bibione?;))

Fakt je ten že místní články jsou docela vyvážené a ve velké většině mi přijdou objektivní a nestranné. Kolik asi Matěj dostal od Airbusu za ta létající auta.. Určitě minimálně soukromou 318#conspiracy

reagovat
Matěj Podhorský
24. dubna 2017, 16:08
0

Opel jsme měli Insignii, Astru, kabriolet Cascada, Mokku, dvě Merivy, Corsu, AdamRocks, AdamS, Zafiru, takže snad kompletní lineup. S BMW teprve začínáme, stejně jako s Mini :) ale budou, budou. Třeba na Fb Autíčkáře můžeš už teď vidět, že jsme minulý týden rajtovali s elektrickou i3.

Honza 'Hamster' Křeček
24. dubna 2017, 16:12
0

Dvě Corsy, červenou a žlutou :-)

Franz Kafka
24. dubna 2017, 20:26
0

Tak beru zpět s tím Opelem je to tak. Jen se mi to záhadně vyhnulo když byl článek vydán. Dokonce tu červenou Corsu jsem četl si matně vzpomínám. Mokku jsem vynechal, protože Mokka. No jo tak na vinně je moje špatná paměť. K tomu BMW jsem jenom rád, že začínáte je to totiž podle mě o čem psát a tím nemyslím jenom úpadek tradic:)

Bohužel věci jako Fb nevedu, ale i3 je podle mě super. Tak uvidíme jak podle vás.

Liqid
24. dubna 2017, 21:07
0

Test Mini by byl super, ještě mi tu trochu chybí MB, stačilo by i aktuální Céčko a srovnávačka třeba se supem :)

Pan Krab
24. dubna 2017, 22:30
0

Mě zas chybí trochu Fordy a Volva. Na Mini a BMW se těším. V i3 jsem jel jen jako pasažér, bylo to ale dost dobrý, tak jsem taky zvědav co na to redakce.

Honza 'Hamster' Křeček
25. dubna 2017, 10:43
0

Liqid: už jsem z těch komentářů a názorů tak zmatený, že nepoznám, co je nadsázka a co je myšleno vážně. Víš, že jsme srovnávací test nového céčka a Superbu dělali, že? :-)

Vojta Dobeš
25. dubna 2017, 13:17
0

Test Mini Clubman JCW by měl jít tento čtvrtek. Mercedesy jsme zatím nedořešili, ale pracujeme na tom.

Vojta Nekvapil
24. dubna 2017, 16:31
0

Ještě existuje další varianta. Pokud ve článku auto schodite, tak můžete zapomenout na půjčení dalšího auta a pozvánky na akce.

reagovat
lu
luv
24. dubna 2017, 16:59
0

vzdyt to tam pise :P

lu
luv
24. dubna 2017, 17:08
0

vidim to tak, ze jsou vlastne dve varianty - bud model "stary top gear"/"jalopnik" - tzn. budu psat veci tak jak opravdu jsou a tim budu mit takovou ctenost, ze se mi budou automobilky stejne podbizet (to v CR meritku nejspis fakt nejde) a nebo budu proste psat hezky a info jaky je produkt doopravy predam "citelne" a budou se mi automobilky podbizet, protoze se jim to sakra vyplati.

lu
luv
24. dubna 2017, 17:10
0

jeste dodam, ze je mi recenzentu spis lito, ze vylozene penize na ruku od automobilek nedostavaji - protoze by si to opravdu zaslouzili za to jakou delaji reklamu

Pe
Petrpan
24. dubna 2017, 23:16
0

Fascinuje mě jak si někteří jedinci myslí, že ČR je pupek světa a že nějakou automobilku zajímá co tady redakturek napíše do lokálního magazínu. U nás se prodá tak málo aut, a to ještě třetina těch prodaných jsou reexporty, že je úplně jedno co o tom kdo napíše. Chapu, že konspirace jsou zajímavé, ale obávám se, že realita je stejná jak se píše v článku. Minimálně na našem piditrhu opravdu nemá smysl někoho korumpovat

Br
Breakthru
24. dubna 2017, 20:14
0

Minimálně ti, co jsou na Auto.cz a podobnejch webech jsou na drogách nebo maj v těch palicích vygumováno....
Nemluvě o těch hovadech z Autosalonu, ti vymaštění rádobyexperti by měli vyhladovět na pracáku a ne se ukazovat v televizi....Prase by se zblilo

reagovat
Uw
Uwe Filter
25. dubna 2017, 13:54
0

Jako info z pohledu redaktora Autíčkáře dobrý, ale dělal jsem na importu jednoho z koncernů a realita se tam drtek lišila. Přímo se peníze nedávaly nikdy, co vím, ale reklamou (a vánočními dárky) nezarmoutíš a hezčí testy zajistí vždy (především v časopisech a TV, kde je to jaksi napřímo). Jak inzerce skončí, recenze se najednou "zhorší", aby plátek zatlačil na přísun peněz z reklamy. Dále volá novinář, že jede s rodinou na lyže a potřebuje nějaký SUV s nosičema a rakví, tak šup šup, jinak to v tý recenzi nedopadne dobře... Různý prominutý pokuty, bouraný auta, poztrácený klíče a auta předaný po stěhování čehokoliv ve stádiu vybydlení ani nepočítám.
Toto se samozřejmě velké většiny motoristických novinářů netýká, ale těch černých ovcí je bohužel i v tom našem rybníku celkem dost.
Chyba je samozřejmě i na straně automobilek, že to takto praktikují, o tom žádná...

reagovat
Franz Kafka
25. dubna 2017, 16:01
1

No konečně někdo pojmenoval to o čem jsem psal v komentáři už pod Mazdou. Prostě to takhle chodí však je to stejně jako v jiných oborech. To že to nedělá Vojtěch a místní redaktoři je fajn a správné. Dárkem a slibem nezarmoutíš. Někdo tu psal že český trh nezajímá automobilku což je pravda. Zajímá ale importéra což je logické. Ehm uplácení není to správné slovo. Řekl bych protěžovaní jedinci. V jiných odvětvích to není jiné my zase zveme na obědy, rauty a kluci schvalují potom lépe a rychleji... Chce to trochu zalobovat. Je to samozřejmě chyba i importérů případně dealera. Nebo možná jen logika věci v dnešní době. Nicméně Vojtíčkář je malý a řekl bych že na tohle se tady nehraje. I když Matěj si po Brně jezdí v Bentley Continental Gt a tady dělá, že zatím nemá auto. Vojta střídá ty Lamba a Vavrise jsem tuhle potkal na párku u Molky jak se snaží natankovat Teslu S. Kde na to sakra berou;)

Pan Krab
25. dubna 2017, 16:19
0

To je jasný Franzi :) .... Vždyť vidíš, já jsem to pojal komplet jinak, jezdim si v Poršácích veřejně a ještě o tom píšu, redakce samozřejmě taky tady před vámi čtenáři nechce mít nic společnýho :) ... a to mě to taky stálo hromadu peněz abych tu stříbrnou 997 GT3 upravil do podoby obyčejné starší 996 Carrera 2 :)

Já mám pocit, že jsem to asi I v tom blogu trochu trefil. Ne, autíčkáře, ale týká se to těch novinářů co někde pracují pro někoho a za opravdovou nějakou ač spíš horší , ale prostě výplatu. Kde dělají ? Nějaké Bauer media nebo Babiš world news .... Importér se dohodne s velkým vydavatelem a redaktůrek píše na zakázku jak píská zaměstnavatel.

A ono vlastně proto tu jsou weby jako je Autíčkář. proto je Jalopnik, proto je Pistonheads a další. Protože jedině tam si pak pan redaktor může psát podle sebe a jak to vidí.

Na druhou stranu já vůbec nejsem novinář a rozumím tomu jako koza petrželi, nakonec to jsem taky v tom blogu napsal hned zkraje, ale i tak jsem nějakej ten názor vyjádřit chtěl.

No asi jako tradičně v komentářích to shrnul skvěle Briza ... on napíše vždycky nějakou fakt památnou větu :)

Franz Kafka
25. dubna 2017, 16:54
0

To máš pravdu Briza to je mistr v koncovce. On toho moc nenapíše, ale vždycky mě rozesměje vesměs je to také dost trefné ať už se to týká čehokoliv. Já už si z toho dělám jenom legraci jde o to, že ten problém existuje na sto procent. Zjevně ne tady. I když co my víme nakonec Vojta staví někde na Slapech 12+1 s garáží pro 15 aut a tady mluví o nezávislých testech:)

MGRR
25. dubna 2017, 14:20
-1

Už jen titulní foto hodně vypovídá

reagovat
Vojta Dobeš
26. dubna 2017, 23:50
1

To je jen psychologie, Škodovka dělá kliky, červená barva dělá kliky :))

MGRR
27. dubna 2017, 13:25
-1

Manipulace je nutná k obživě... Každý z nás si "připravuje půdu", jde o to aby si ovečky zvykli.

Dříve byla příprava půdy skutečná, dnes je "příprava půdy" virtuální. Jeden sbírá plody přírodní, jiný tisknuté.

Franz Kafka
27. dubna 2017, 13:43
1

No zrovna v tomhle případě je to čistě kalkul, který ale čtenáře neovlivní a nikam netlačí. Kdyby tam byl Moskvič tak je to jedno z pohledu čtenáře. Ty neznáš to pravidlo? Když neviš už co by tak tam dej kozy. V auto moto za ty kozy platí oktávka. Prostě si to rozklikne i ten koho nezajímá vyloženě obsah což generuje přečtení z pohledu reklamy a navyšuje číslo návštěvnosti.

Takže s ilumináty, rounem a luciferem to nesouvisí. Z podobného důvodu některá online reklama je cílená a umí se přizpůsobit vzhledu webu. Asi to vymyslel Rotschield aby ovládl lidstvo, ale co neděláme. Vojta bude svobodný zednář asi...

Tomáš Vavrečka
27. dubna 2017, 15:37
0

Kozy... Kozy RS :D To je dobry :D

MGRR
27. dubna 2017, 15:53
0

Mozna jste jen nepochopili jak jsem to myslel.

BiC
02. května 2017, 12:23
0

Je smutné co napíšu, ale není novinář jako novinář a těch úplatnejch co píšou podle zadání je víc než dost.
Ne nevymýšlím si, nejednou se mi stalo že když sem o něčem psal tak mi byl nějaký ten úplateček nabídnut a věřte že sem ho i vzal, ale trošku vyčůraně, tam kde jsem psal pravdu z mého pohledu a zároveň ke spokojenosti zadavatele sem využil jeho stupidnosti a proč taky ne, když to nebylo proti nikomu.
Tím pochopitelně netvrdím že místní berou, píšu o globální realitě kterou kolikrát ani nelze z článku vyčíst, už jen proto že každý má jiné priority a to co se jednomu nemusí vůbec líbit, druhý naopak jásá a tak ani recenze nesedí každému a nikdy nemůže být recenze stoprocentně precizní právě pro ty názorové rozdíly. A ruku na srdce, kdyby se nám všem líbilo to stejné, byl by tenhle svět strašně nudný.
K recenzím snad jediná výtka která vadí každému, autor než něco začne psát, by měl vědět o čem píše, je smutné v recenzích číst opravdové nesmysly které rozezná i pavlačová baba.

reagovat


reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

BMW Řada 5 e39 523i 1999
BMW Řada 5 e39 523i

1999 rok výroby
170 koní výkon
2 494 ccm objem

International 1210 Special 1977
International 1210 Special

1977 rok výroby
1000 koní výkon
5 000 ccm objem

Jeep Wrangler YJ 1989
Jeep Wrangler YJ

1989 rok výroby
103 koní výkon
2 464 ccm objem

BMW Řada 6 BMW 645ci,Paket M6,4398,245kW 2004
BMW Řada 6 BMW 645ci,Paket M6,4398,245kW

2004 rok výroby
245 koní výkon
4 398 ccm objem