načítám data...

O podplacených novinářích, neumětelství a nepochopení

02. listopadu 2015, 16:05 30 komentářů Vavris Vavrisovic Editorial

Všimli jste si toho taky? Škodovky a Volkswageny vyhrávají srovnávací testy. Zmínku o Octavii najdete snad i v článku o bagrech Caterpillar. Novináři u auta A jakoby záměrně zametou pod koberec slabiny, aby auto B následně potopili kvůli minoritní nectnosti. Česká motoristická novinařina je žumpa...

Zobrazit galerii

Obzvláště poslední větu z perexu čtu či slýchám poměrně často a přiznám se, že v některých případech s ní musím souhlasit. Pokud ale čekáte, že tohle bude hejt na novinářský odpad živený rauty z Boleslavi a všimným z Vlkohradu, musím vás zklamat. Tento článek bude naopak namířen proti vám, čtenářům. Mohlo by se zdát, že hodlám spáchat pisálkovskou sebevraždu, ale já doufám, že následným brekem nad tím, jak to máme občas těžké, třeba někomu vnesu do tématu více světla a po posledním odstavci nakonec odejdu po svých a živý.

Vždyť jsou všichni podplacení, Dave…

 

Věřejné míněni o téhle kapitole bych mohl uvést parafrází na jednu skvělou repliku z Červeného trpaslíka. „ Jsou podplacení, Dave. Ale kdo? Všichni, Dave. Co? I Auto.cz? Všichni jsou podplacení, Dave. I Autoforum? Všichni jsou podplacení, Dave… Ale Faster snad ne, že jo? Je podplacený, všichni jsou podplacení, Dave…  Autíčkář taky!? Autorevue, Meziplyn, ano, i Autíčkář, všichni. Všichni, úplně všichni jsou podplacení, Dave…“

Autíčkář je zatím příliš malý web na to, aby se zde projevilo typické diskuzní zlo velkých serverů, ale jistě sami dobře víte, že nařčení z úplatků je v rámci motoristické žurnalistiky folkór. Autor článku si o něj s jistotou říká pokaždé, když v dobrém mluví o produktech koncernu VAG a téměř s jistotou, když v testu jakéhokoliv auta použije srovnání „Auto A je lepší než auto B“, popřípadě řekne, že „Auto A je v oblasti x nejlepší/nejhorší z konkurentů“. Prostě všichni jsou podplacení, a basta. Nebudu tvrdit přesný opak a horovat tady nad nevinností některých médií, u nichž jsou více než vřelé vztahy s některými automobilkami nad slunce jasné. Vy jste čtenáři Autíčkáře, proto si nedělám iluze, že byste tato média nepoznali. Jenže podle lidí jsou zkorumpovaní všichni. Nejen ta (pevně věřím, že) minoritní část, která o autech píše kvůli argentinským steakům a zahraničním výletům, ale i novináři, kteří o autech píšou zkrátka proto, že je to baví, a o kterých bude tento článek. Věřte mi, že nikdo z automobilových novinářů, které znám osobně, skutečně nemá ani vilu na Mallorce s emblémem sponzorské značky na vchodu, ani polštář naditý všimným. Dokonce i náš bývalý kolega Ondra, nyní působící na Auto.cz, je pořád natolik chudý, že si po Omeze ještě nekoupil další vlastní auto.

Volkswagen (a potažmo Škoda) umí dělat povětšinou taková auta, ze kterých sice netryskají emoce, ale také jim objektivně lze jen málo co vytknout.

Jak už bylo nastíněno, většinou se stížnosti týkají aut koncernu VAG. Problém je, že VW má spoustu příznivců, ale ještě více odpůrců. A možná ještě větší problém je fakt, že Volkswagen (a potažmo Škoda) umí dělat povětšinou taková auta, ze kterých sice netryskají emoce a originalita za každou cenu, ale také jim objektivně lze jen málo co vytknout. V reálu se to pak vyvine následovně. Když napíšu, že dejme tomu Golf je komfortní, příjemný, v rámci třídy prostorný, dobře jede a má pružný, ale nevýrazný motor, seběhne se na mě smečka vlků, jež mě rozcupuje za to, jak podlézám koncernu a jak jsem za to dostal milión, byť jsem dané věci popsal dle nejčistšího svědomí. Naopak, když to pojmu subjektivně a napíšu, že Golf je obyčejná přepravní pixla bez charakteru, bez hypersenzitivního řízení, bez rozpustilého podvozku a bez snahy řidiče bavit každou milisekundu, budu zcela po právu vyplísněn za to, že u obyčejného hatchbacku jsou tyhle věci podružné a že mě určitě podplatil Hyundai! Ve skutečnosti všichni, které znám, dobré auto pochválí a špatné v rámci možností zkritizují a nikdy se mi nestalo, že by mi někdo z kamarádů při osobním rozhovoru říkal něco jiného, než posléze napsal do článku.

Ekvivalentní situace nastává u přiznivců dojmů a příznivců čísel. Má-li auto A na papíře větší výkon a lepší zrychlení a já přesto napíšu, že lepší je auto B, protože jeho motor má v reálu příjemnější projev a lepší reakce na plyn, jsem podplacený až za uši, protože čísla nelžou a o nějaké subjektivní cancy nikdo nestojí. Nebo jiná situace. Auto A má na papíře větší kufr a interiér a já si dovolím napsat, že auto B je lepší kvůli materiálům a přívětivějšímu uživatelskému vybavení. Co myslíte, že nastane? Manévrovací prostor je zkrátka strašně malý a vážně to máme moc těžké :-).

Jedna věta, sto významů

Co jsem psal výš, je jenom základ. Občas nás vy, naši čtenáři, vůbec nechápete a vkládáte nám do úst (nebo možná spíš do textu) něco, co jsme nikdy nenapsali, a vážně nás vůbec nenapadlo, že si danou věc můžete vyložit úplně opačným způsobem, než jak byla myšlena. 

Zrovna tento týden nám čtenář na Facebooku psal, jak jsem mohl na základě jednoho modelu odsoudit celou značku MG. Měl totiž dojem, že když jsem v úvodním ostavci mluvil o MG obecně, vztahovalo se i další použití pojmu ‚MG‘ v článku k celé značce, a ne pouze k modelu ZS180. Kdysi jsme pro jeden článek zvolili nešťastný titulek ‚Gay auta pro petrolheady‘. Byl o vozech, které mají u veřejnosti často pověst aut pro holky nebo kadeřníky, ale petrolheadi v nich najdou to pravé ořechové. Snad čtvrtina čtenářů nadpis pochopila naopak a měla nás za kretény, kteří mají dojem, že Mini Cooper nebo Porsche Boxster připadá petrolheadovi jako gayský povoz.

Píšeme to, co si myslíme – nehledejte v tom jinotaje ani skryté významy mající za úkol podprahově vyzdvihnout jedno auto a shodit jiné.

Napadá mě ale ještě lepší příklad nepochopení. Pamatuju si, jak mohutnou vlnu nadávek vyvolala u testu Genesisu pasáž „Se zapnutým ESP není auto ani poloviční. Umí jen nedotáčet, protože nic jiného vám není dovoleno. Podvozek Genesisu je natolik svázán, že snad i dieselová Octavie umí být rouzpustilejší.” Autor si chtěl evidentně postěžovat na přecitlivělý stabilizační systém. Čtenáři jej však na základě této části nemilosrdně potopili do žurnalistické žumpy jako podplacený odpad, a to jen proto, že příliš horlivou stabilizaci poněkud nešikovně demonstroval pomocí příměru k nejprodávanějšímu autu Česka. Čímž se oslím můstkem dostávám k tomu, že narážka na Fabii nebo Octavii na nás občas koukne i z článků, kde by neměly mít co dělat. U některých to může být PR záměr, většinou ale jde zkrátka jen o přirovnání k rozšířenému a tedy obecně známému produktu, za kterým se neskrývá nic jiného než snaha o co nejlepší popis. 

Další velký problém je váš čtenářský jemnocit. Napíšu, že vůz je  „více udrncaný“ a můžu dostat čočku za to, že u jiného auta jsem použil mekčí výraz „méně komfortní“. Napíšu, že „motor je hlučný“, a bude mi předhozeno, že jinde jsem napsal obalený a mírnější výraz „motor nepřispívá k akustickému komfortu“, a tak dále a tak dále. Kupodivu v tom nejsou úplatky, ale jen snaha nepsat jako předprogramovaný robot. Pokud někdo napíše, že auto na nerovném povrchu bouchá, ale na kvalitu jízdních vlastností to nemá vliv, skutečně to znamená, že auto na nerovném povrchu bouchá, ale na kvalitu jízdních vlastností to nemá vliv, nikoliv že se na hrbolech rozpadá, ani že to je trakař. Píšeme to, co si myslíme – nehledejte v tom jinotaje ani skryté významy mající za úkol podprahově vyzdvihnout jedno auto a shodit jiné.

Existuje jediná výjimečná situace, kdy i poctivý novinář nepíše to, co má zrovna na mysli. Ta situace se nazývá ‚Test příšerného krámu‘ a novinář se musí trochu mírnit, aby mu importér ještě někdy něco půjčil. Rádi bychom napsali, že nějaké auto, říkejme mu třeba francouzská prémiová bohyně, je hrozivá mrdka bez špetky komfortu a je úplně, ale úplně na hovno. Ve výsledku však musíme napsat něco na způsob, že avantgarda je bohužel vykoupena jízdním nekomfortem, který ne zcela odpovídá třídě a zaměření auta. :-) 

Novinář není Wikipedie ani Google

Že všichni nejsme podplacení VW nebo Škodovkou, už mi snad věříte. Teď ještě vyvrátit dogma, že jsme někdy vážně úplně blbí a neschopní, protože nám v článku chybí kruciální informace o faceliftu šroubku na ventilovém víku. Abyste mě nechápali špatně – jsme moc rádi, když v komentářích doplníte informace nebo upozorníte na chyby v článku, ale nemám rád hony na čarodějnice, které občas vídávám. Jedním dechem musím dodat, že tady na Autíčkáři se vás to vlastně netýká. Jste velmi výjimečná sorta čtenářů, která se vymyká běžnému internetovému průměru, a i když občas (možná častěji, než občas) něco opomeneme nebo rovnou napíšeme kardinální kravinu, jste na nás hodní a upozorňujete citlivě. Ale zpátky k honům na čarodějnice.

Novinář je jen člověk a nemůže znát všechny otázky a odpovědi světa



Motoristický novinář je jen člověk. I když je profesionál, nemůže logicky znát všechny otázky a odpovědi světa ani historii a detaily všech aut deset generací nazpět. Kvalitní novinář by měl mít velký přehled a znát spoustu detailů. Měl by se orientovat jak v současné nabídce, tak v historii, mít v hlavě obrovskou databanku modelů, variant a motorizací, vědět, jak věci fungují a znát souvislosti. Ale není možné, aby znal do hloubky každičký detail. Jen stěží najdete člověka, který zároveň perfektně rozumí technice, přesně ví, čím se liší jednotlivé ročníky druhé generace Corolly, bezchybně zná vývoj infotainmentů a bezpečnostních systémů v moderních automobilech a vysype zpaměti životopisy Pininfariny a Giugiara. Proto se i kvalitní a profesionální novinář občas dopustí nepřesnosti nebo chyby, a to je přesně ta chvíle, na kterou čeká smečka hladových vlků, aby příkoří spáchané na motoristickém čtenáři pomstila diskuzním příspěvkem plným neumětelů, neprofesionálních pisálků nebo idiotů. Pak stačí napsat, že třeba Passat B5 nenabízel pohon 4x4 s motorizací 1.8T, a nějaký zachránce pravdy se rychle postará o rozmazání pisálkovy neschopnosti. Na ostatní čtenáře pak působí autor článku jako nekompetentní vůl – vždyť i běžný diskutér má větší znalosti než on. Už málokdo si uvědomí, že onen čtenář třeba vyniká ve znalosti Volkswagenů posledních dvaceti let, ale ve všech ostatních oblastech by jej člověk utáhl na vařené nudli.

Co říct závěrem? Nelámejte nade všemi hůl hned v prvním momentu, kdy napíší něco, co se vám nebude líbit. Sto lidí, sto chutí a žádný učený z nebe nespadl. Zkuste si na to vzpomenout dřív, než se vám po ústech rozlije pachuť zkorumpovaného podvraťáka.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

CerVus
02. listopadu 2015, 17:41
0

Já nevím ale při zmínce o neoběktivních a uplacených novinářích si vždy vybavím ty experty z autosalonu na primě.
Pamatuju na srovnávací test 4 kolek na sněhu, kde ho vyhrála Oktávia s haldexem a mezi poraženými bylo subaru legacy/impreza teď si nejsem úplně jistý.
Dalším příkladem beru jak se neustále v našich médiích u oktávie první a druhé generace vyzvedával objem kufru. To že vzadu bylo kvůli tomu málo místa a člověk se při lovení věcí v kufru zašpinil od nárazníků ani slovo. Navíc bych se vsadil, že valná většina majitelů ten super kufr využila tak 2x za dobu vlastnictví vozu.

reagovat
PepaSFI
02. listopadu 2015, 18:41
0

Autosalon musíš brát jako zábavný pořad o autech, ne jako nějakou poučnou a objektivní studnici informací. Expert Orangutan se řehtá jak tříletej v hračkářství a vříská "Masetati džiblíííííí", expert Zombie vypadá jak kdyby loni umřel a kdyby zabrzdil tak asi propadne volantem. No vlastně je to sranda a pořád je to o patro lepší než ty podivný existence v AutoMotoRevue na ČT.
A že Oktávie, ideálně naftová vítězí úplně ve všem, nejspíš i v krasobruslení, hodu oštěpem a "zpívá celá rodina" a možná i vaří líp než Jirka Babica, to už je takovým folklorem.
Ten kufr všichni zdůrazňovali proto že lidi si to žádali. Podařilo se, pravda, díky jisté disproporci, má to převisy jak americký fullsize, dostat na platformu hatchbacku, opravdu velký kufr. To bylo, pro lidi zvyklé na tu podivnou vaničku co měly místo kufru Š 120, něco neuvěřitelného. A lidi rádi slyší potvrzení svých názorů.

Berzelius
02. listopadu 2015, 18:20
0

S článkem nelze než souhlasit, myslím si že všechno co se píše o autech by se mělo brát s nadhledem. Auta celkově jsou o dost subjektivních dojmech, ale chápu že když je někdo "profík" a střídá auta,pravděpodobně má něco najeto a vyzná se v technice a umí auto řádně provětrat aby poznal jeho silné/slabé stránky,tak prostě to píše tak jak to vidí ze svích zkušeností popřípadě z technického hlediska v porovnání s konkurencí.Pak se lehce stane že třeba pan Vaculík (svět motorů) použije při recenzi o Alfách (např:Motor 2.0 TS v 156) velice něpěkné slova o křápech,krámech a nevím co jestě i přesto že byl nebo je srcem Alfař.Ale nebudu mu za to nadávat maximálně mu vyčtu žemohl použít trošku méně urážlivé výrazy. Protože jestly je pravda že ty motory měly větší vůle kvůli lepšímu vytáčení a na tu dobu prostě živější dvulitr nebyl tak je logický že to na nějakou dlouhou životnost nevypadá při "běžné údržbě " člověka který domu dává kouř...protože alfu si málokdy koupí senior či sváteční řidič.A tak samo je logický když se píšou autotesty že musí být redaktor opatrný ve vyjadřování při testu nového auta aby mu nebo jeho redakci bylo příště nějaké zapůjčeno,ale pakliže je redaktor dobrý dobře neznačí byť kulantně že je to celkem naprd auto. Jak říkám chte to nadhled a nohy v teple.

reagovat
šmoula nešika
02. listopadu 2015, 19:08
0

Pokud myslíš ten článek v bazarové rubrice SM, tak tam pan Vaculík zároveň velmi pěkně vysvětlil historický původ a vlastnosti jednotlivých TwinSparků. Že je často ve svých soudech dosti afektovaný, s tím nelze než souhlasit - viz Hydepark o Dieselgate - a chápu, že spoustě lidí to k technickému výkladu nesedí. Ale když nad některými škleby pana Vaculíka, jeho mluvou bigotními, přimhouříme oko, dostaneme myslím velmi kvalitní novinářskou práci. Řadu jeho recenzí jsem četl velmi pečlivě a nemůžu říct, že bych právě krom těch hyperbol narazil na nějaké nepřesné, zavádějící informace, a ani nic, co by se dalo vysloveně vyškrtat jako přebytečné. A toho si cením.

KS
KS
02. listopadu 2015, 19:09
0

Ano, podepisuji. S Vavrisem souhlasím, ale někdy se porovnávají auta naprosto nevhodná či se redaktor vyjadřuje tak neadekvátně, že to může vzbuzovat otázky na téma úplatky. Já osobně si myslím, že redaktor podplacený není a jen má určité antipatie k danému modelu / značce a pak to tak dopadlo...

Škoda, že není web, kde by nebyli závislí na tom, co jim zrovna půjčí a zkrátka by si auto opatřili jiným způsobem. Pak by klidně mohli napsat, co si skutečně myslí i u toho nejhoršího vozejku.

KS
KS
02. listopadu 2015, 19:19
0

Jj, Vaculík má šťávu, sice často přehání, ale kdo si udrží nadhled, dostane solidní soubor informací. Když mluví ve videu, nic mě od něj neodtrhne a jen hltám :-) .Umí vypíchnout to podstatné - protože má všech 5 pohromadě a často se podívá do servisů a dílen, což je jeho deviza.

šmoula nešika
02. listopadu 2015, 19:56
0

Ano, to ano... p. Vaculík se nejvíc vyžívá v článcích o ojetinách, které získal z menších bazarů. Oproti vágním pověrám velkobazarníků může rozvést medailonek nadšeného opraváře, vypíchnout podstatné znaky modelu, zmínit něco k historii, k platformě. Velice trefně vystihuje i vlastnosti motorů a stav konkrétního kusu. Celkově moc příjemné čtení. Když jsem četl jiný časopis, nebo do SM psal někdo jiný (tamní bazaroví odborníci jsou nicméně všichni silnou stránkou), tak to prostě drhlo... Chyběla novinářská přesnost vyjadřování, chybělo vtáhnutí do děje a nějak se mi už nechtělo o modelu zjišťovat více.

Vavris Vavrisovic
02. listopadu 2015, 20:13
0

Naprostý souhlas :) Jen je škoda, že Martina krom SM není moc kde jinde číst :-(

ri
riprex
02. listopadu 2015, 23:19
0

Zrovna to o TSkách mu nemám za zlé... větší mrdku než je tenhle italskej věčně se zadírající, olej žeroucí sráč, který dovede člověka přivést k šílenství, je těžké najít. Samotná AR 156 je neskutečnej pekáč podřadné kvality, reznoucí enormním tempem. Ano... píšu to taky jakožto Alfista a bývalý majitel tohoto zázraku. Jeden z hlavních důvodů, proč Alfa má pověst, jakou má.
Co se tématu týče - Autíčkář, Meziplyn, občas Autorevue... a tak nějak u mě konec toho, co čtu. Zbytek se většinou více či méně nedá ;)

PepaSFI
03. listopadu 2015, 18:19
0

s Vaculíkem jsem mluvil minulý týden v Brně na okruhu. Měl tam stánek se šrotem, stůl zarovnaný výstavkou na téma "diesel plný problémů". Ono to teda nebylo jen o dieselech ale je fakt že z benzinů tam byly jen dva případy, oba ze stáje VAG, píst tuším z motoru 1,8 kde dali velice tenké kroužky kvůli snížení tření a ono se to neosvědčilo a píst z policejního Pasatu rozstřílený detonačním spalováním při nevhodném způsobu provozování. Jinak samé naftové lahůdky jako rozpadlé turbo, zlomená klikovka, díly z palivové soustavy po naředění nafty benzinem, propálené písty a podobné kousky. Obvykle následky špatné údržby a ignorantství. Na některých lidech bylo vidět jak se jim protahujou obličeje, nejspíš jim popisované okolostojíčnosti byly povědomé. Vaculíkovi jela huba jak komediantovi.

Milan
02. listopadu 2015, 20:19
0

Takže to mam chápat, že vás neplatí Mazda a ze Mini a Boxter nejsou auta pro kadeřníky? :-)) ☺

reagovat
Jindřich
02. listopadu 2015, 23:16
0

Proto o Mazdě nepadlo ani slovo. Aby nás redakce náhodou nenavedla na správou stopu, bo za kult miaty bojují víc než hodně

Vavris Vavrisovic
03. listopadu 2015, 07:41
0

Pánové, to je přesně naopak - snažíme se vyvolat přirozenou averzi. U Milana se to koneckonců už povedlo :-)

Ev
Evlo
03. listopadu 2015, 10:13
0

miata jednoznacne buzerantske auto je

Milan
03. listopadu 2015, 20:02
0

Vavris: no to teda jo

Milan
03. listopadu 2015, 20:06
0

A asi mi to nebudete věřit, ale jednou sem si to chtěl i přes ten buzi vzhled koupit. Za poslední čas se mi to ale hrozne znechutilo. Proflákla tuctovka

bu
bucek
03. listopadu 2015, 21:09
0

Odpověď na všechno je Miata,pokud chcete víc prostoru tak full size sedan s V8. A když nevíte co by,tak šup s V8 do Miaty. Ještě,že Autíčkař není zaujatý....

HT
HTRATR
02. listopadu 2015, 21:18
0

Zajímavý článek, ne že bych Vás chtěl hodnotit ale ze zdejšího osazenstva mám pocit, že se jedná o fanoušky auto co o nich prostě rádi píší a vůbec by mě nenapadlo Vás srovnávat s novináři. Jinak když se nad tím zamyslím, tak Autíčkář je asi jediný český web o autech který čtu. Co si tak pamatuji, snad vždy když sem otevřel "seriózní" český web o autech přemohl mě pocit, že jeho obsah tvoří převážně lidi co dělají 9-5 a stejně tak jak tvoří autožurnalistiku by mohli někde se stejným nasazením pracovat třeba u pásu. (doufám, že sem se nikoho nedotkl, v Češtině se na internetech moc nevyjadřuji :) )

reagovat
St
Sten
03. listopadu 2015, 06:42
0

Vavrisova recenze ZS 180 vyvolala v jistých kruzích málem převrat. Já, jako majitel, ale musím s recenzí v podstatné většině souhlasit.
Někdy si holt skrz domnělou zaujatost novinářovu jen reflektuje čtenář svou zaujatost dvakrát tak větší.

reagovat
Irwinek
03. listopadu 2015, 08:24
0

Tak nějak beru autíčkáře furt spíš jako potlach, než časopis, takže jsem vás mezi všechny ty podplacené pisálky nějak nazařazoval, ale koukám, že si musím opravit mínění :-D
nenarazil jste někdy někdo na tohle? obsah 1600 ccm, V8, 330 k/ 6000 1/min, vyrobeny 2 kusy

reagovat
bi
bitner
03. listopadu 2015, 13:30
0

Ono ani dost casto nejde o uplatky, jako spis o to, ze se o VW psat proste musi, jinak by na chleba nebylo. Nevim, jestli se nekdo z autickare zivi psanim o autech, tipoval bych to maximalne na jednoho cloveka.
Napr. recenze na Golf Sportswagon (nebo jak se to jmenuje) 1,6 TDi tady trci jak potret Vaclava Klause v sidle Strany zelenych. Auto za mylyon pro zubare 60+ na TOMHLE serveru? PROC proboha?

reagovat
martin_100
03. listopadu 2015, 13:32
0

A teď ruku na srdce... kolik ti majitel Autíčkáře s BobAshem nasypali abys tady redakci tak hezky vychválil? :-) :-) :-)

Ne jako do puntíku naprosto souhlasím. Jen snad v článcích o škodovkách (těch nových -105 byla popsaná až moc realisticky) bych ubral páč fakt nevěřim že by byly tak úžasný :-)

reagovat
BobAsh
03. listopadu 2015, 16:12
0

Majitel Autíčkáře a BobAsh nemusí být nutně víc lidí. Autíčkář má sice spolumajitelů víc, ale většinový jsem pořád já :)

martin_100
10. listopadu 2015, 13:21
0

Aáááha takže kolik? :-D Nebo tady než úplatek byl slib nějakýho trestu? :-)

lu
lubo
03. listopadu 2015, 21:23
0

Clanok dobry, ale aj tak si myslim, ze ste na tie oktavky zaujati... :-)

reagovat
Kr
Krteček
03. listopadu 2015, 22:08
0

Amen. Jsou tady vždycky samé zajímavé články a najednou se objeví test nově škodovky nebo vw. Jo jo, náhodička žeano :)

reagovat
M P
03. listopadu 2015, 22:31
0

Ona totiz skodovka nebo VW pujcuje auta jenom za mylyjon:)

BobAsh
04. listopadu 2015, 02:20
0

... nebo Renaultu, nebo Mazdy, nebo Peugeotu, nebo Hyundaie, nebo Opelu, nebo skoro čehokoliv dalšího.

kv
kvakoshnocni
04. listopadu 2015, 11:03
0

Co jsem si zatim mohl vsimnout, tak se Autíčkář lisi predevsim kulturou diskusi - chodim s (uz mensi) oblibou na dve pomerne velky fora - Bike- Forum a Honda- Club , na obou pri volbe spravnyho tematu ( BF - 29palc. kola, HC - atmo vs. turbo apod.) se diskuze kretenizuje rychlosti blesku. Clanky vyborny, doporucoval bych jich min a kratsi, vic fotek. Z podstaty svy prace mam cas bejt na webu nekolikrat denne a clanky proste obvykle nedoctu, nebo nestihnu precist vubec. A nektery temata bych si odpustil, jako onen clanek o tuzingu - přebytečnej klišoidní nesmysl - ostatne mam pocit ze se pod tim clankem nejaka diskuse v tomhle smyslu rozbehla.
Preju at to slape

reagovat
Sn
Snowman000
04. listopadu 2015, 11:54
0

Tu zelenu CSSR stovku mam doma ;)))

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem