načítám data...

Jak staré auto na každodenní ježdění?

Platí u každodenního auta, že „čím novější, tím lepší", nebo se držíte pořekadla, že tak jako dřív už dnes auta nedělají? Honíte se za co nejmladším rokem výroby, nebo raději nahradíte nové běžné auto starším luxusním kočárem? Podělte se o svůj názor!

zobrazit celou galeriiAutíčkář se ptá: Jak staré auto na každodenní ježdění?

Nové, nebo ojeté? Toť zásadní otázka mnoha motoristů při vybírání vozu. Obě dvě kategorie mají své výhody i nevýhody. Každý z nás si musí sám spočítat, jestli pro něj bude výhodnější koupit nové auto s moderními bezpečnostními prvky, komfortní výbavou a dlouhou zárukou, či se spokojí se starším vozem, který nabídne nižší cenu, ale zároveň s sebou přináší riziko vysokých provozních nákladů. Pokud se rozhodneme pořídit si starší vůz, stojí před námi ještě jedna důležitá otázka. Jak starý by měl být? Právě na to bychom se vás dnes rádi zeptali. 

Oblíbeným tématem většiny nadšených motoristů je kvalita současných vozů. Prý už se nedělají tak poctivě jako dřív, veškerá moderní produkce je spotřební zboží a z toho důvodu nemá cenu přecházet na novější auta. Opravdu je tomu tak? I když se říká, že na každém šprochu je pravdy trochu, já o tom nejsem tak úplně přesvědčen. Nejlepší bývá vycházet z osobních zkušeností, ale v této problematice se cítím se být tak trochu diskvalifikován. Konkrétně pro mě je v běžném životě auto primárně pracovní nástroj, se kterým najedu ročně okolo 60 tisíc kilometrů, takže jsem v podstatě automaticky odkázán na nové vozy. Nezbytně nutně potřebuji auto, které ráno spolehlivě nastartuje a následně mě odveze v přijatelném komfortu třeba 400 kilometrů daleko. Přestože mám doma i auta v již pubertálním věku a občas je využívám i pracovně, stejně nejčastěji sedám do dvouletého automobilového batolete. Ptáte se, proč tak činím, když i má starší auta jsou v dobrém technickém stavu? Protože je to pro mě nejpohodlnější, nemusím mít strach, že nedojedu, a zároveň mám na palubě spoustu vymožeností, které mi usnadňují cestování. A když se náhodou něco přihodí, je tu záruka, která nastalé obtíže vyřeší. Jak jsem ale uvedl, mé využití je na běžné poměry extrémní.

V rámci objektivity si tedy vypomůžu modelovým příkladem. Vezmu průměrnou imaginární českou rodinu. Její roční nájezd se může pohybovat na hranici 15 tisíc kilometrů. Jaký typ vozu je nejlepší pro její potřeby? Pro zachování maximální průměrnosti jí musím přidělit něco velmi obyčejného. Jako nejvhodnějšího kandidáta vidím VW Golf. Další otázkou je, jak hluboko do minulosti se při výběru daného auta ponořit. Velmi často slýchávám názor, že vrcholem automobilové produkce byla devadesátá léta. Fajn, bude to tedy dvacetiletý Golf třetí generace. Proti němu logicky postavíme aktuální Golf generace sedmé. A teď ruku na srdce, tváří v tvář starému a novému modelu. Opravdu byste si dobrovolně na každodenní potřeby vybrali dvacetiletý Golf namísto nového? Vážně chcete pouštět rodinu do současné silniční džungle v takto zastaralém voze? Má odpověď je rozhodně negativní. Na tomto příkladu je také hezky vidět, jak velký pokrok urazil automobilový vývoj za posledních dvacet let. Dříve nadstandardní prvky výbavy jako automatické klimatizace, elektricky ovládaná okénka a vyhřívané sedačky jsou dnes brány jako samozřejmost. Navrch dostáváme věci jako satelitní navigace, xenonové světlomety a stabilizační systémy, věci před lety určené jen pro ta nejluxusnější auta. Nemluvě o pasivní bezpečnosti –  srážka dvacetiletého Golfu se sněhulákem nejspíš skončí totálkou. Vypadá to tedy, že dvacet let je při požadavku na vůz schopný obstát v dnešním každodenním životě trochu moc.

Bude lepší variantou čtyřkový Golf z přelomu milénia? Rozhodně. Deformační zóny už pro něj nejsou jen sprostým slovem a také komfortní prvky výbavy jsou mnohem blíž těm dnešním. Ano, tohle auto už bych si uměl reálně představit jako každodenní přibližovadlo. Asi bych v něm nechtěl cestovat den co den napříč republikou, ale na takové to domácí ježdění? Proč ne. Jako úplný ideál však vidím ještě o generaci mladší auto. Deset let starý pětkový Golf je už dostatečně moderní vůz, ve kterém bych zvládl každodenní provoz. Dokonce i se svým způsobem užívání. Bezpečnost je na vysoké úrovni a komfort  odpovídá úrovni dnešních standardů. Také koroze, velký to strašák starých aut, patrně nebude výrazným problémem. Daní za moderní konstrukci je větší technologická složitost a s tím spojené vyšší provozní náklady. Jestli se to vyplatí? To je na zvážení každého z nás. 

Máme tedy vítěze? Je jím desetileté auto? Ano i ne. To je problém univerzálních řešení. Nikdo z nás naštěstí nežije podle stejné šablony. Každý člověk má své vlastní potřeby a chtíče. Pro někoho může být ideálem třicet let staré auto, dalšímu nemusí stačit rok starý model. Ve finále je potřeba zohlednit i samotné automobilové třídy. V každé kategorii probíhá vývoj jinak. Dvacet let staré pětkové BMW či patnáct let staré hranaté Mondeo může podle mého názoru bez potíží posloužit i dnes jako nástroj denní potřeby. Je to právě mezitřídní prolínání, které nám způsobuje největší problémy při výběru vozu. Málokdo se rozhoduje mezi tím, jestli bude radši provozovat Golfa dvacetiletého, nebo pětiletého. Platí, že čím luxusnější auto, tím je proces technologického stárnutí pomalejší (myšleno vzhledem k běžným nárokům na každodenní používání vozu). Většinou pak reálně řešíme dilema, jestli vzít staré BMW, mladší Passat, skoro nový Golf, nebo včera vyrobenou Dacii. Do této rovnice ovšem vstupuje tolik proměnných, že by to vydalo na samostatný článek a stejně by bylo nemožné dobrat se k výsledku, vhodnému pro všechny. Každý z nás má prostě jiné priority a zcela rozdílné nároky na auto. Rozhodně neberte deset let jako pevný bod při výběru auta,  může to však být užitečné vodítko. 

Jaký je váš názor na tuto problematiku? Jak staré vozy provozujete vy? Vyplatí se vám držet při životě automobilového dědečka, nebo naopak vyžadujete nejmodernější technologické výtvory? Podělte se o názor v diskuzi. 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

pa
patricius
07. ledna 2016, 19:04
0

Momentálne mám 10 ročný Chevrolet Aveo, napriek tomu že sa jedná o kórejca je nadpriemerne spolahlivý, asi kvôli nájazdu iba 100 000km, občas sa vyskytne nejaká maličkosť no nikdy ma nenachal niekde vysieť. Chcem ho však vymeniť za auto možno aj o 6 rokov staršie, hlavne výkonejšie, bezpečnejšie a lepšie vybavené, lebo Chevy nemá ani klímu. Nájazd mám do 15 000km ročne a posledný mesiac už pre mňa neni dôležité aby som každé ráno naštartoval lebo do práce sa viem pohodlne dostať aj MHD prípadne taxíkom. Nájdu sa taký ktorý vymenia bezproblémové novšie auto za auto staršie, s možnosťou potencionálnych problémov no lepšie vybavené a hlavne výkonnejšie?

reagovat
Sh
Shackall
07. ledna 2016, 19:23
0

Pokud bude normální počasí, přivezu v neděli 17.1. na Kafe a Káry představit p.t. autíčkářům a petrolheadům svého čerstvě dokončeného daliy drivera ročník 1990. :-D

reagovat
martin_100
07. ledna 2016, 21:25
0

tak to tam možná budem dva se stejnym ročníkem

Wanix
08. ledna 2016, 00:08
0

taky to mám tak :D

Bufik
07. června 2016, 20:18
0

Hehe tak funkci daily nedavno začala obstarávat 530i stejně stará jako já :D

Bufik
07. ledna 2016, 19:49
0

Zatím používám 89 e30 325i, ale až našetřím tříca zůstane na závody a daily bude XJ8 x308 :)

reagovat
Bufik
07. června 2016, 20:19
0

Hehe tak funkci daily nedavno začala obstarávat 530i jen o pá let mladší než e30 :D

Mi
Michal
07. ledna 2016, 20:31
0

Tohle je vždycky nakonec otázka peněz. Já si před čtyřmi lety kupoval 11leté auto, naftovou mareu za pětatřicet tisíc. Teď má o nějakých 70tis. km více najeto, takže zatímco auto stálo 35 kkč, údržby spolklo asi 25-35 tis. kč (díly, servis, spotřebák, stk, pneumatiky) a pojištění za 16 kkč. No a v palivu to bylo cca 110 - 140 tis. Kč. (cca polovina nájezdu byla, když sem s ním vydělával peníze, takže to byl prostě náklad)
Takže, proč ten dlouhý úvod, na autě nakonec není nejdražší pořizovací cena a údržba, ale to co mu proleju hrdlem nádrže. Teoreticky jsem tenkrát mohl vzít novější auto na plyn za sto tisíc a dneska bych byl na stejných penězích.

reagovat
Leli
08. ledna 2016, 09:36
0

to je jeden z rozsirenych omylu, ktery se tyka hlavne "starych pekacu", kde v podstate neni depriciation, neboli ztrata hodnoty. Zase tam jsou jine problemy, ze se to v podstate neda pojistit a kdyz to nekdo ukradne, je to cisty minus do ekonomiky, pak opravy nasobne prevysujici hodnotu priblizovadla, atd...

par prikladu - rok stary range rover (2014+), puvodni cena minus aktualni inzerovana = cca 500k czk. Pokud budeme brat jako spotrebu treba 15l/100km, tak naklady na km jsou 5 CZK, kdyby nektery z nich mel najeto 50k km, tak by to bylo 250k, akorat to zadny najeto ani nema...

dvoulete range rovery 2013-2014 - nejvic ojety ma najeto 177k, to by bylo 885k czk na palivu. Jenze ztrata na hodnote tam je cca 2m... u mene jetych, zase do 50k km je tam cenovka mensi o milion az milion a pul.

Naklady na palivo jsou tam ta spise marginalni polozka.


Jediny co ma smysl pocitat a porovnavat, je TCO na km - to je takovy nejferovejsi ukazatel toho, kolik vlastne to auto stoji. Bude na to tema nekdy v budoucnu i clanek na autickari. :-)

Ja
James
08. ledna 2016, 11:11
0

To si rád přečtu a jsem zvědavej, co z toho vlastně vzejde za závěr. Pro mne osobně jak staré auto jakého typu a za kolik peněz pro mne dává největší smysl, při nájezdu cca 10t km ročně (většinou krátké trasy) a pokud spolehlivost a stáří pro mne nehrají až takovou roli.
Snad konečně zjistím, že ideální vůz je starší benzínový 6-8mi válec. :)
90% lidí řeší "aby to nežralo" a maximálně "aby bylo nízké povinné ručení" a asi proto mají všichni TDI, ale jak je to s těmi penězi v celkovém součtu už je ve skutečnosti trochu složitější úvaha.

Vavris Vavrisovic
08. ledna 2016, 12:11
0

No, já myslím, že žádné zázraky z toho nevzejdou. :-) Nejlepší TCO z krátkodobého hlediska bude mít nějaká 106/Saxo 1.5D nebo Felicie na plyn. Nejlepší TCO ze středně dobého hlediska cca 5-7 letý yaris/jazz a nejlepší TCO z dlouhodobého hlediska prakticky cokoliv z osvědčených nových prcků s nějakou spolehlivou motorizací :-)

Ja
James
08. ledna 2016, 17:12
0

Něco takového jsem si ale přesně nechtěl přečíst. :D
Takže v podstatě to správné auto už mám

CerVus
07. ledna 2016, 20:42
0

bmw e46 320i/325i

reagovat
Sasakr
07. ledna 2016, 20:45
0

Přiznám se, že když jsem vybíral auto, chtěl jsem, aby nebylo o moc starší, než 10 let. Pokukoval jsem po Civicích ve verzi Sport (1.6, 81 kW), jenže jsem byl limitován penězi (100 000 byl absolutní strop, spíš míň). A furt žádnej Civic za dobrý peníze nebyl. A tak jsem nakonec koupil Astru G ve verzi Coupe. Měla 10 let od uvedení do provozu, hezčí karoserii a silnější motor (1.8, 92 kW) a ačkoliv byste nad ní vy, autíčkáři asi ohrnuli nos, na to že tomu prd rozumím, jsem ji jako první auto snad nevybral tak zle.
Ale kdybych vybíral dnes, určitě by pro mě ten věk už nehrál takovou roli. To auto má spoustu much, ale tak první je prostě první :-)

reagovat
St
StepanB
07. ledna 2016, 20:52
0

Loni jsem vyměnil šestileté malé auto za dvacetiletý "tank". Prvotním impulzem byl vztek na ten krám, na kterém se za poslední rok provozu rozbila spousta věcí. Třeba jsem auto vyzvedl od opraváře, který vyměnil všechno možné a o pár dní později scháněl servis v Amsterdamu. A najednou se to sešlo s touhou pořídit si vysněnou švédskou cihlu. Tu teď má jako jediné auto. Devětsetšedesátká má rozhodně potenciál způsobit osobní bankrot, ale různé vrtochy (říkejme tomu třeba součást charakteru) jí rád odpouštím. Je taky fakt, že když je nejhůř, tak se můžu bez auta na pár dní obejít.

reagovat
martin_100
07. ledna 2016, 21:22
0

Inu muj názor je tady celkem známej si myslim. Provzuju na denní ježdění škopka z roku 1990 jehož cena byla 6tisíc před 3 rokama a za tu doby sem do oprav a nákupo kol a gum dal cca srovnatelnou částku.
Jako hobbykáru mma vw T3 z roku 1989 a na denní ježdění to nepoužívam jen proto že je mi líto to auto huntovat jinak mi sedí skvěle.

Inu moje denní ježdění je dejmetomu kolem 20-30km skoro každej den a tu a tam nějakej výlet kolem 300-400km tudíž nic novějšího nepotřebuju.
V podstatě mě scorpio stálo tolik co jedna mešíční splátka na běžnej hatch typu fóbie/polo/corsa/i20 atd kterej bych využíval s podobnou intenzitou. Tudíž pro mě nesymsl stará vrána stačí. A rozhodně se nebojim že bych nedojel či nenastartoval o nic víc než v zánovních autech co občas sedlam.
Ono taky nový/zánovní auto neni jen o pořízení a případnách splátkách. S tim už se musí na pravidelnej servis a to stojí dost dukátů Přecijen tam už nestačí že si doma vyměnim volej shodim kola celý to vokouknu a co se mi nezdá vyměnim. Ty auta už si o prophlídku říkají a jak jí nedostanou tak votravujou jak malý děcka před cukrárnou.

Jo kdybych měl denně jezdit nějaký nálože možná bych měl jiný vnímání vehiklu ale třeba taky ne. pokaždý když přesednu z něčeho novějšího so svých starých střepů mam najednou takovej ten přijemnej pocit "jo tady sem doma" ;-)

reagovat
Trinom
08. ledna 2016, 18:27
0

Jo, škopci jsou moc fajn vozítka. A díky tomu, že je nikdo nechce, tak jdou koupit za pár peněz a je to i celkem spolehlivý :)

martin_100
08. ledna 2016, 21:47
0

Přesně tak.. lidi se toho bojí... i já se bál ale tim že to bylo za "pusu" tak sem to vzal jakože si to vyzkoušim a pak šrot... no v březnu to budou tři roky bezproblémovýho soužití (ťuk ťuk).
Nevim jak jiný motorizace ale 2,0dohc EFI je podle mě téměř nesmrtelnej motor. Dával se od sier přes transity po galaxy a všude to makalo bezvadně. V mym okolí je několik lidí co tuten motor měly hned v několika různých autech a nikdo si nestěžoval. Jo v galaxy to bylo rozežraný... ale konkrétní kus už nebyl moc v kondici klepal hydroštosama ale furt byl spolehlivej takže se s nim kamarád nebál jet na trip po norsku. V sierrách se s tim motorem dalo s trochou rozmnyslu jezdit za 6,5 litru v kombinovaný což je naprosto supr.

Trinom
09. ledna 2016, 19:51
0

V březnu to bude 6 let, co mám svýho klauna a naprostá spokojenost :)
DOHC 2 a 2,3l jsou dobrý, ale předchozí generace OHC byla ještě blbuvzdornější.

Ro
RomusCZ
07. ledna 2016, 21:32
0

Na věku mi asi celkem nezáleží, samozřejmě provozovat auta starší 20 let na každodenní ježdění je už docela masochismus. Musí to mít centrál, automaticky klimovat, pohodlné sedačky a minimálně 100 koní na tunu. Mou víkendovou 156 z roku 2002 jsem musel taky měsíc používat jako daily a šlo to docela dobře

reagovat
ri
riprex
08. ledna 2016, 00:17
0

Třeba třicetiletá 164 tohle všechno má... ;) A je i dost jiných aut...

Ro
RomusCZ
08. ledna 2016, 18:16
0

Jasně že má, ale je to už buď škoda na daily, nebo je to auto v posledním tažení :-)

Trinom
08. ledna 2016, 18:28
0

Přes léto takhle provozuju 30 letý T-Birdy. Kromě dálkovýho centrálu to má vše zmíněné + automat navíc.

Ro
RomusCZ
08. ledna 2016, 18:52
0

Přes léto :-) Daily je pro mě auto, se kterým můžu ráno po 10 minutový kontrole v zimě sednout a ujet v klidu 500 km... Jasně situace ve slunné Kalifornii by byla poněkud jiná

Hy
Hynek
08. ledna 2016, 20:52
0

Nemusí. Jezdím Volvem 850 z roku 93 a je to uplně na klid, pohodlné a výbava slušná (2-zonova klima, tempomat, abs, vyhřivane sicny atd..). 20 let stara premiovka je furt OK, jen ty výdaje na provoz, ty jsou bohužel občas astronomicke :)

Br
Breakthru
07. ledna 2016, 22:01
0

Za rok najedu skoro 50k v Česku a v zahraničí, netrpím nějakou nouzí o peníze, auta mám rád, ale nemám potřebu jít do banky, vybrat peníze a utratit je za eRSko, aby všichni v okolí padli na prdele jako zralý švestky.Teď po novým roce mám doma de facto už 19 let starýho Passata Variant 1.9 TDI, 22 let starou Audi 100 2.5 TDI a 16 let starýho Passata 2.8 V6...ale pro mě ty káry stejně nějak nestárnou...jako jo, jsou dobitý jak cikánský hračky, ale stejně maximálně vyměním kilo za omlazenou A6 s pětiválem v kombíku a V6 max za nějakou dodávku....ale pokud mi to Bůh a hlavně všehoschopná a všemocná EU dovolí, tak zůstanu u aut do r.v. 1998 klidně další dvě dekády:D

reagovat
Trinom
08. ledna 2016, 18:30
0

90s Passata Variant v TDIčku máme v rodině taky a je to neskutečnej držák.

bi
bitner
08. ledna 2016, 08:27
0

Do leta roku 11 jsem tvrdil, ze nove auto nikdy (neco jako ten inzenyr ekonomie v jednom dilu Autobazaru Monte Karlo). To jsem mel za sebou 20 leteho Favorita, a 10 leteho Megana, ktery se zacal srat asi az po 2,5 letech jezdeni. No a pak jsem si nabehl na vidle v jednom takovem Monte Karlu (auto stare 1,5 roku, najeto 8 000 - co by tomu proboha mohlo byt?) a rekl jsem NE! Nasledoval nakup fungl noveho Sandera 1,6, predelani na LPG a po 4,5 roku s 66 tkm na budiku jezdim, liju obcas benzin, casto foukam propan butan a rikam, kudy chodim, ze ta zkusenost je neprenosna. Utvrdil me v tom i 16 let stary Focus po tatovi - za 1,5 roku sel taky do prdele a nahradil ho novy Logan 1,2 fplynu stovarny. A je to stejne pisnicka jako se Sanderem (kterym ted jezdi manzelka). Liju, foukam, jezdim.
Celkem me ty dva "krapy, co hnijou uz v reklamnim letaku" staly 470 000, coz je jedna nova Octavka "kamna, fmetle na hlinach." Provozni naklady na tahle dve auta bych videl taky asi tak v intencich toho Ceskeho snu.

reagovat
Br
Breakthru
08. ledna 2016, 14:13
0

Co si má člověk představit pod pojmem "začlo se srát"?....pro některý je to, když se dělaj rozvody, spojka, klouby a brzdy za krátko po sobě nebo při jendom :).....ono, když někdo koupí ojetý auto, tak musí počítat s většíma investicema na začátku.I na ty rumunský zázraky dojde :)

bi
bitner
08. ledna 2016, 15:56
0

Nebyt tam ten dovetek o rumunskych zazracich, tak bych ti to napsal, ale takhle mam vicemene jistotu, ze to nema smysl. Uz jsem si zvykl, ze Daciu tady nikdo nerozdycha. On ju teda nikdo nerozdycha vlastne nikde na netu (krome fora zamereneho na Dacie).
Pritom by se stacilo zamyslet nad tim, z ceho je to vyrobene a par lidi by mozna pochopilo, ze i kdyz je to tak levne, tak to neznamena, ze se to za rohem rozpadne.

Br
Breakthru
08. ledna 2016, 16:26
0

sorry za to rýpnutí, ale mě to prostě nedalo.Osobně proti Dacii nemám nic, ale vůbec nic.Nechtěl bych to, to se přiznám, ale to asi žádný nový auto-až na vyjímky potvrzující pravidlo.Psal jsem to proto, že si tu uváděl stáří těch aut, který se rozpadly v přímý úměře k novýmu autu.Snad každý nový auto vydrží takový kilometry, co ta Dacia, proto bych z toho nejásal.Kdyby si napsal čtvrt míče nebo podobný číslo s takovýmhle výsledkem, tak neřeknu ani popel....jinak podotýkám, že nemám nic proti tomu.Když máti hledala nový auto, tak sám jsem jí upozorňoval na Sandero....

bi
bitner
08. ledna 2016, 21:41
0

OK, spatne jsem to pochopil. Megane krome rozvodu (hned po nakupu), oleje, koutoucu, desek, vyfuku, svicek a cert vi, jake jeste dalsi spotrebky delal takove veci jako ustrihly sroub mezi 1. dilem vyfuku a svodama (rvalo to sice krasne, ale az moc :-), na atomy rozpadla stahovacka okna u ridice a nefungujici vetrak (takze v zime to netopilo a namrzalo mi zevnitr predni sklo. Vse jsem nechal spravit (garaz, natoz jamu nemam) a za mesic sel ten vetrak do hajzlu znova. Mozna byl ten autoelektikar debil, nevim, ale kdyz jsem za to poprve dal 4200, tak jsem to tam chtel reklamovat, coz dopadlo tak, ze vzal dalsi dvojku. PO dalsim mesici opet to stejne a jeho argumentace znela, ze ze stareho nove neudela.
Asi jsem mel fakt smulu na mechanika, ale uz jsem nechtel vrazet dalsi prachy do 14 let stareho kramu z buhvikolika statisici km (dovezeno z I s obligatnima 110 000 km :-). Uz tehdy jsem mel jit do funglovky, ale jeste jednou jsem se potreboval spalit v bazaru a prodelat 40 000 Kc, abych pochopil, ze pro me, moje nervy a manzelske stesti se ojete(jakekoliv ojete) auto nehodi. Nemam na to cas, nervy, penize. I kdyz nenajedu moc, jezdim denne a docela se mi hodi, kdyz to auto jevi snahu me dovezt tam, kam potrebuju. No a ta Dacia je pri mych financnich moznostech a ochote jednoznacnou volbou. Navic dvojkovy Logan sedan se az tak moc nevidi ;-)

Br
Breakthru
10. ledna 2016, 11:14
0

to je další z věcí bohužel....podle toho, jak si to popsal, bych raději měnil mechoše než auto....ale budiž.Dle mýho názoru takovýhle soudy budeš moci vynést třeba po najetí 150 000km.Srovnávat nový a starý ve spolehlivosti resp. intervalu výměny opotřebenejch součástí je hovadina.Ale proti dacia nemám víceméně nic.Nechtěl bych to, to se přiznám, ale jako auto za pár korun, proč ne?Novej logan vypadá jako auto a já více fandím těm lacinejm pekáčům.Ono navěsit na dvě tuny železa silnej motor a narvat do toho veškerou výbavu a elektroniku no a pak za to chtít dva míče není problém, ale vymyslet něco praktickýho, aby si to dovolil obyčejnej člověk, je docela kumšt....

peca
08. ledna 2016, 09:50
0

Mam 15 let stareho Golfa a jediny duvod, proc nemam novejsi auto je, ze na neho proste nemam.
Kupoval jsem ho jako jedenactilety s tim, ze ikdyz to neni nejlevnejsi ojetina, nebude do toho snad moc investic. Za toho tri a pul roku jsem do toho nasypal asi tak prumerny plat, ale nektere veci, ktere by jineho stvaly, moc neresim (vadne spinace zamku atd.). Pri najezdu zhruba 17 tisic za rok to nepovazuju za nijak strasnou sumu. Benzin stal mnohem vic :-). Spis jsem prekvapen, ze kdyz se podivam na inzerci, stoji ty auta porad stejne, jako kdyz jsem ho kupoval ja. Ale vek se na nem podepisuje cindal vic.

reagovat
Ja
Jadd
08. ledna 2016, 10:31
0

Mám kroupama obouchaný a (zatím) nezničitelený vlhký sen českých chalupářů - Oktáfku I, ale ne ftédéíčku ale fturbíčku-benzíčku, 1999, AGU. Ačkoliv jsem si to jako první auto nikdy nepředstavoval, příležitost se naskytla. Ve výsledku to auto miluju, je to takovej entry-level sleeper. Kupoval jsem ho s 255 tis a za tech par let uz se z tachometru smeje 365 tis. (nevím jestli mam stesti na kus) To auto podle mě má všechno co auto má mít. Když bylo (pro mě) nový, nebál sem se po evropě kamkoliv - v současnosti už si na delší cesty půjčuju jiný auta a tohle používám po Praze/Čechách - ne že bych se bál že nedojedu, ale už to prostě není tak pohodlný jako mi dřív přišlo (a že sem se v německu nebál se projet rychle a nevadilo mi to), asi sem prostě zestárl, taky si chci přes BT připojit mobil a mít na dálnici větší pohodu a slyšet hudbu. Nedávno jsem měl možnost cestovat asi 2 tis km. ve volvu V60 pár let starým a byla to pecka. Ale když sem v Praze sedl zpátky do Oktávizla, byl sem přesně doma, jak to někdo popsal vejš v komentech. Ta syrovost (a to se rozhodně nejedná o kdovíjak syrový auto) je prostě nezaměnitelná. Z toho jak to popisuju, je to trošku jak první holka :)

reagovat
Ri
Rijensko
09. ledna 2016, 16:02
0

Moje prvni auto byla taky oktavka I v tdi, ktera se predavala v rodine. Kdyz mela najeto 400 000, odjeli jsme s ni s brachou na trip do turecka, gruzie a armenie a za celou cestu ani jeden problem. S tema kilometrama jezdila furt skvele, taky jsem si nemoh na nic stezovat. Akorat ty sedacky ma strasny))

Lu
Lukyno
08. ledna 2016, 10:58
0

Mam Puch 300GE z roku 91, nejakych 180.000 km, som druhy majitel. Sice to nie je uplne kazdodenne auto, ale volakych 10.000 km na nom kazdy rok urobim, aj okresky, aj dlhsie trasy na dialnici, aj mesto, aj teren, obcas aj tazky. Snad okrem tempomatu si neviem spomenut na nic, co by mi v tom aute chybalo a rozhodne je spolahlivejsie, ako napr. kolegove G350 Bluetec...

reagovat
Yatka
08. ledna 2016, 13:23
0

Zase se vrátím k mýmu bejvalýmu Volvu. Rok 97, 2,5 Tdi, kilowatů dost, klima a všecky tydle serepetičky. Pořizovací cena 50k, mělo prý najeto 315.000 km, ale spíš daleko víc. Kdybych nepočítala opravy, který musela krabice podstoupit kvůli 'odborným' zásahům nejmenovanýho servisu při rutinních úkonech (výměna kol, který nedotáhli - musely se rovnat nárazníky po tom, co kola upadla za jízdy a tp.), tak mě auto při průměrné spotřebě 6l stálo jenom spotřební věci. Najezdím cca 30tis. km za rok, plus dovolený po republice. Volvo, jak známo, nerezne, což potvrzuju.
Plus je je tu pro mě dost nezanedbatelnej faktor zábavy v koupi ojetin. Mám ráda, když má auto nějákýho ducha, když postupně zjišťuju jeho náladičky a charakter danej majiteli předemnou (třeba 20 let starý něměcký audiokazety v kastlíku a jiný zapomenutý věci), asi jsem pěknej úchyl.
Auto vonící novotou nikdy nekoupím, myslím, že to chce se jenom trochu víc zajímat a člověk se nemusí bát.

reagovat
Br
Breakthru
08. ledna 2016, 18:24
0

Navíc tohle je motor od Audi.Pětiválec, kterej dokáže neskutečně požírat kilometry....Mám jeden, půjde z dobu, aby ho nahradil novější Avant s tímhle pětiválem.Průměrně tyhle motory maj kolem 330 000 km na hrbu, menší nájezd se těžko sežene, ale pokud se o to člověk stará, dává mu především kvalitní olej, mění rozvody včas, tak je to držák, co bez problému nahobluje hodně přes milion.Rád dávám za příklad známýho, co s T4 a s tímhle motorem najel skoro 800 000, prodával to s milionem na tachu.Ale především to tři čtvrtě milionu najelo s podvalem a jezdí to doteď.Motor už sice není v kondici jak před deseti lety, ale celej svůj život to hnalo minimálně dvoutunovou T4 a plus skoro 2.5 tuny na kouli....krom servisu a výměny spotřebního zboží, tak nic.Žádný odfouknutý nebo zničený těsnění pod hlavou, vydřená vačka, vyjetý lágry a podobně.Železo je prostě původní....kvalitní olej, nafta, správnej servis a ten motor se odvděčí jako žádnej jinej....takže ve volvu je to značka ideal.Ke všemu má tenhle motor svůj atypickej zvuk danej konstrukcí toho pětiválce, což je vážně lahoda pro někoho, kdo si libuje v technice....

briza
08. ledna 2016, 22:27
0

Ad zvuk. Tenhle prehistorik má, aspoň pro mě, snad nejhezčí naftovej sound. Dost přemýšlím že bych pořídil A6 a udělal z ní kempovací vozidlo. Sice jsem úchyl na seveřany, ale C4 je výjimka potvrzující pravidlo :) Což teda ale neznamená, že by se mi V70 nelíbila. Nehledě na to, že druhá generace, ideálně z prvního roku výroby, kdy se do ní dávaly ještě tyhle audiňácký pětivály, by asi byl můj tip na starý auto pro každodenní ježdění. Pokud to má aspoň základní servis, tak to namotá nesmysl a k tomu to auto pořád působí reprezentativně.

Br
Breakthru
09. ledna 2016, 12:27
0

briza:pro neznalý ucho se tenhle motor za studena projevuje až nezdravým zvukem.Pravda je, že díky pěti válcům motor za tepla běží úplně krásně, což i za velkýho mrazu je chvíli po startu.Je to prostě velkej a starej motor, jedno z prvních TDI, pokud počítám i cromu TDI....
Nicméně při jemný práci s plynem je to opravdová symfonie mezi dieselama:)Člověk má hned i v osobáku pocit, že sedí v něčem daleko větším:)....Má to prostě charakter, což se mu nedá odepřít a hlavně je to úžasnej tahoun, i s 85kw to má sílu a tah jako lokomotiva.Mám ve svý 1.9 TDI rotačce nějaký ty úpravy, ale prostě ten pětivál i v serii a se stovkama tisíc kilometrů si pořád drží to svoje.Pro mne je to starý hrubozrný železo:)Navíc C4 patří mezi nejlepší auta, co kdy byla postavená.Je hrozně předimenzovaná, robustní, pohodlná a i s 25 křížkem se pořád perfektně řídí.Já si cesty s ní doslova užívám.Jednoduchá a přesto zcela funkční konstrukce....a ten pohled pod kapotou na ten velkej řadovej pětivál je vážně lahoda....

Br
Breakthru
08. ledna 2016, 14:10
0

V Rakousku je tohle hodně ceněný auto, který si drží ceny hodně nahoře.Dokonce je žádanější než samotný G od MB, možná je to tím, že je to železo z Grazu....gratuluju k takový raritě na českejch silnicích....

reagovat
Br
Breakthru
08. ledna 2016, 14:10
0

Tenhle příspěvek byla reakce na Lukyno....pitomej kod....

Ho
Honza
08. ledna 2016, 15:26
0

Když si vemu, že průměrná česká rodina má na auto 250-300 tisíc, mají dvě možnosti buď si koupit novu fábii v nic moc výbavě a motoru nebo něco jiného. Jako něco jiného vidím ideálně jako BMW E46 za cenu 150-200 tisích se dají sehnat pěkné kousky a pořád zbyde dost na opravy, výběr verzí je taky obrovský. Nakonec tu fábii ještě pochopím, že někdo koupí, ale třeba Dacii za ty prachy novou to už moc ne.

reagovat
JLK
08. ledna 2016, 15:43
0

E46 za 150-200 tisic? Jestli prumerna ceska rodina nechce cabrio nebo kupe s vetsim motorem tak takhle drahou E46 musi pohledat =/

Ho
Honza
08. ledna 2016, 16:04
0

jj beru fakt v pěkném stavu z německa, aby nebylo moc investic. Sám mam o dost levnější a je to v pohodě.

JLK
08. ledna 2016, 17:02
0

No nevim, jestli nekdo chce e46 protoze chce e46 tak to beru, ale jako volba rozumu se mi >10 let stare bmw porad nejak nezda.

Ho
Honza
08. ledna 2016, 17:37
0

Nevím, jestli je to volba rozumu to by spíš byla asi Octavka I 1.9 TDI 81kw, ale bavím se o autě , které za dobré prachy dokáže vykouzlit úsměv na tváři při troše štěstí má i dobrou výbavu a servisní náklady po mých zkušenostech nejsou nikterak velké a pořád mi na ně zbývá hodně peněz když použiji příklad z prvního komentáře.

SEMRY
08. ledna 2016, 18:09
0

W124 už 6let.

reagovat
František Čáslavský
10. ledna 2016, 12:13
0

Nemívals náhodou E39? :)

SEMRY
13. ledna 2016, 23:34
0

E39? Nikdy, to je to poslední co bych chtěl. Uvažoval jsem o E38 to mi nesedlo tak jsem zůstal u Mercedesu a mám svatej klid. :)

František Čáslavský
14. ledna 2016, 10:18
0

Tak to asi budeš nějakej jinej Semry :)

SEMRY
14. ledna 2016, 10:27
0

Mám ještě třícu :)

František Čáslavský
14. ledna 2016, 11:13
0

a na SymbianForum jsi chodíval? :)

SEMRY
18. ledna 2016, 22:15
0

Si piš. To byla doba.... Symbian mám pořád.

HP
HP
08. ledna 2016, 19:37
0

Volvo, to je jasný. S60, S80 nebo V70 z roku 2001-2004.

reagovat
..
..
09. ledna 2016, 00:40
0

když už tu někdo zmínil BMW e46 - existuje vůbec nějaké auto mladší řekněme pěti let, které by bylo stejně komunikativní, stejně analogové a zároveň stejně použitelné na každodenní ježdění? (tj. nemyslím věci jako Miatu, MR2,... ale nějaký sedan/hatchback/liftback/kombi...)

reagovat
Veet
09. ledna 2016, 01:13
0

Před rokem jsem si koupil 13 let starou MX-5 a zatím to byl nejlepší kup, který jsem kdy udělal. Nalítal jsem s ní už 30 tisíc km a bez jediné vážné závady. Kupuji akorát spotřební zboží, jako olej, destičky a spousty benzínu a pneumatik. Podvozek a drobné úpravy kolem nepočítám, to jsem udělal jen kvůli nekonečnému chtíči člověka mít lepší a lepší věc :)
Je to prostě super auto, užívám si s ní každou cestu do práce, pro rohlíky a o okruzích nemluvě :)
Až mi bude o deset let více a budu řešit rodinu, tak možná přehodnotím pohled na věc, ale teď je to pro mě srdeční záležitost. A komunita kolem MX-5 je pořádná třešeň na dortu, jelikož tam člověk pozná spousty nových lidí a to se člověku v životě nikdy neztratí :)
Abych jen nechválil, tak jeden VELKÝ mínus to auto pro mě má. Až s ním jsem zjistil, že závody mě dokáží maximálně naplnit a teď se trápím tím, že závodit na vyšší úrovni zatím není reálné :))

reagovat
Frenki190
09. ledna 2016, 11:07
0

W124 rv.92 už 4 roky, ale další auto už bude laciná novota + k tomu něco malého, zábavného...

reagovat
to
tomas
09. ledna 2016, 18:06
0

8 rokov w124 coupe,predtým 5 rokov w 123.

reagovat
Je
Jenyk
09. ledna 2016, 18:57
0

11 staré Mondeo MKIII, V6, automat. Po posledním faceliftu, takže už nerezne. A asi u mne zůstane, dokud se nerozpadne a protože je to držák a jezdí skvěle, tak je ta chvíle, doufám, hodně daleko.

Pi
Pivrnec911
09. ledna 2016, 19:04
0

Momentálně používám Alfu 156SW 2.5 V6 s automatem z roku 2003 již s novým interierem... Nevidím důvod proč bych měl během 2-3let přijít o 100-150-200tis po koupi nového auta:-). Tohle stálo 35tis a slouží perfektně..Má naprosto vše co člověk vyžaduje... Kůži,vyhřevy,digital 2zonovou klimu,navigaci*,vše v ele,dešťák,stmívací zrcátka,xenony atd... I ta převodovka funguje perfektně:-).

reagovat
Vl
Vladis
10. ledna 2016, 03:22
0

Moj clovek ako daily car mam skoro 13 rocnu S80 a nemenil by som za nejaku novu fabiu alebo pod ... tiez si obcas vypyta ten vek nejaku tu svoju dan ale viem za co si platim proste to auto bolo pred tymi rokmi uz tam kde sa dnes dostavaju octavie a pod mne to volvo plne vyhovuje svojim komfortom motor 2.4D5 je uzasny spolocnik a ma fajn charakter aj ked s tych 163koni uz urcite nejaky utiekol zas tu spotrebu 5.2l v lete a teraz zima 5.6l ta mi to plne vynahradza

reagovat
Irwinek
10. ledna 2016, 09:50
0

Asi jsi zapomněl na jednu věc :-D a sice specifikovat daily driver :-D
je to auto, se kterým jezdím každý den ráno 6 km na nádraží, tam celý den stojí a večer mne odveze domu a to všechno za minimální péče, nejlacinější benzín a olej, nebo je to auto, které mne každý den ráno odveze z garáže 100 km do hl. města do krytého stání a odpoledne zase zpět do garáže, nebo je to prostě auto, které stojí venku vždy připravené zvládnout cestu kamkoli a nebo týden stát?
v prvním případě tady stále vídám spousty aut starších 20 let i víc - dokonce i š 105/120, feldy, fáva, 205 pež, clio atd atd ( vyjímkou je R16, které je mi tedy dost líto), do kterých se ráno nasouká vše co má nohy a nohy, ve druhém sjou to pak především ochcávky , které se pak sunou po dálnici tempem s co nejmenší spotřebou, nebo naopak zoufale blikající a honící každou vetřinu za obrovských oblak černého kouře ( vesměs služebáky ). třetí kategorii bych nerozebíral :-D takových aut je sposuty.
a stáří? sám provozuji 21 let staré volvo s relativně minimálními náklady i péčí, ale třeba služebáky se u nás mění po cca 4_5 letech s ročním nájezdem okolo 30 tisíc ( většinou naskákáno po malých vzdálenostech a se střídajícíma se řidičema ), kdy některé jsou v servisech málem víc než v práci. Sousedka má 3 roky tuarega, najezdí tak 200 km denně a auto je v servise i tři měsíce do roka ( neberu natankování benzínu místo nafty, což se jí povedlo už 2 x ), ale jen tu podělanou elektroniku.

reagovat
en
endless
10. ledna 2016, 17:29
0

"Honíte se za co nejmladším rokem výroby, nebo raději nahradíte nové běžné auto starším luxusním kočárem?"

No, na nové auto patrně nikdy mít nebudu, natož na nové a ještě k tomu nějak (jakkoli) zajímavé... :(
Auta ale mám rád - a poměrně hodně, bohužel dnešní doba (chování lidí) mi moc nepomáhá v tom mít něco zajímavého, "cenného".
Opakovaně jsem své opečovávané auto/auta nalezl vykradené nebo poškrábané a tak jsem více méně rezignoval, kupuju si obyčejné, nikoho neprovokující přibližovadla do práce do cca 35t. a jenom sním o tom že bych měl i nějakého youngtimera nebo veterána...
Musím říct že zatím mě žádná z těchto - přibližně 20 let starých pleček nezklamala a nikde nenechala, mají to co od nich chci - klimu, el.okna, servo, aspoň 1 airbag a ABS a i s naprosto základní údržbou mi většinou vydrží asi 3 roky a pak jsou nahrazeny něčím podobným...

Přesto jak moc mám auta rád jsem léty dospěl k přesvědčení že auto má sloužit člověku a ne naopak a tak jezdím plečkou a smířil jsem se s tím... :)
Mít něco krásného (jako kdysi), co bych každý víkend myl, leštil, opečovával, ladil a vylepšoval - ano, velmi rád bych ale už nikdy ne na každodenní provoz, jen s možností garážování a s dobrým automechanikem po ruce... :)

Je to, pochopitelně, hlavně o penězích - když se jich nedostává, člověk se prostě uskromní...

reagovat
ho
hondzik
10. ledna 2016, 18:22
0

Jako daily u mě figuruje momentálně už 19ti letý espace 3gen. v benzínu. Za tich šest let mého vlastnictví jsem vždy přišel, odemknul dálkou, nastartoval a otočil s ním třeba Anglii. Má vše co potřebuji k životu, má 7 seslí nebo prostor malý dodávky, pořád umí jet 180, vejde se mi do něj vše co potřebuji na svou práci vejde se mi do něj rodina se psem a kola na víkend. Občas mám nutkání pořídit o gen novější auto stejné kategorie, ale není pro mě co. Naftu nesnáším, automat nesnáším, stabilizaci a podobný koniny nesnáším, navigaci mám v telefonu. Nic mi to nepřináší kromě bezpečnosti. A každy novější auto přináší nějakou koninu přes kterou se nedokážu přenést. (ele ručka, neexistence benzínovýho pohonu s manuálem, nebo prostě jen to že se mi to nelíbí nebo se to s*re) Autama žiju, opravuju je, živí mi. A tvrdošíjně budu držet tyhle starý vrány v dobrý kondici, než jezdit tím co se dnes vytváři za navoněný nádhery. Řešil jsem nedávno co nového a super mi přinese třeba octávia oproti mojí 155V6 nebo ženy Dedře SW... digi klimu, 4 ele okna, zrcátka, centrál na DO, loketky .... Vše tam mám. Jediný argument bezpečnost, uznávám. Beru to jako daň za ZVUK, projev, odezvu, servisovatelnost, cenu ND, atd... Auta u mě končí až na vyjímky tak rokem 98.

reagovat
Br
Breakthru
11. ledna 2016, 17:37
0

souhlasím s Váma ve všem, pane:)....ale tak nějak jsem vycítil, že žena už ví o mnoštví přibližovadel vozového parku:)

Pe
Petr
12. ledna 2016, 08:08
0

Musel jsem se pousmat u pasaze potrebuji nove auto abych rano pokazde nastartoval. Celkem me prekvapilo kdyz jsem zjistil kolik je asistencnich zasahu k autum rekneme do 5 let stari ze nemuzou nastartovat-nejcasteji baterka oproti starsim vozum. Dalsi nejcastejsi zasah je kvuli pichnute pneu. No kdyz clovek nema rezervu... Jen jsem si chtel rypnout do novych aut :-)

reagovat
Ro
Robertone
07. května 2016, 22:45
1

Po té,co jsem jezdil rok jako daylinu ´87 golf gti jsem vloni v září přesedlal na ´77 golf D a nemůžu si ten stroj času vynachválit-skoro rok v kuse,několikrát cesta kolem celý republiky,spotřeba nafty do 5L,jediný nechutný výdaj byla ekodaň..Spotřeba dílů na udržení při životě 0,servisní náklady zatím 1500,-(olej,filtry a žárovka) další výdaj bude ošetření dutin,jinak v dohlednu asi doplnim kapalinu do ostřikovače,prostě auto z dob,kdy stroje sloužily lidem a byly vyrobený s maximálním ohledem na nekonečnou životnost.Nemá to nic,co nepotřebuju,žádný érbegy,serva,posilovače,Abs,navigace,píčoviny jako modrý zuby nebo multifunkční tlačítka.. má naprosto spolehlivý motor,brzdy a převodovku.Dá se v nouzi nastartovat s použitím 9V baterky z trafiky,jezdí na cokoli co se dá tlakem ve válcích vznítit,má dokonce celou kompletní rezervu a hever.Považte,že má už 38let po záruce a furt jezdí..Navíc to auto má tak velký charisma,že všechny ostatní káry jen protahujou masku chladiče až k zemi..

reagovat
sp
spsalik
15. června 2016, 04:09
0

Už 7 let mám Lancii kappu 2.4 20v řadovej 5-ti válec v roce 2009 koupena jako 12 letá za směšných 48 000
Najel jsem cca 70k km, a nejvíc peněz padlo za benzín,a potom nějaký ty běžný opravy aby se v tom dalo bezpečně jezdit.
Před 2 rokama jsem koupil druhou 2.0 na LPG a kromě serva (předchozí majitel jezdil tak dlouho se špatným čerpadlem až pokurvil i řízení) opět odchází jen běžné věci, servis si dělám sám takže platim jen materiál a zvuk benzínového 5 ti válce to je paráda alespoň pro mě.
Na nové auto za 1. nemám peníze za 2. nemohl bych si dělat servis a za 3. kvůli poklesu hodnoty se mě nevyplatí.

reagovat
Ch
Chose Staník
17. června 2016, 23:56
0

Mam 12let Focuse před tím 25let Escorta v Citroenu sem se málem zabil ale vždy hledám jednoduché auto co si doma opravím v garáži.Koncern VW už dávno není lidový jen si na to hraje tak bych ho tu moc nepropagoval dlouho sem řešil své další auto , už mám jasno přijatelná cena podvozek Ford karoserie Volvo motor dle výběru Peugeot Fprd Volvo Volvo V 50 možná 70.Tam je kvalita.Golf kupují lidé bez fantazie.Stejně tak škodovky co se kradou.Protože se dobře prodají díly když jich je tolik v provozu.Ja konfekci nemusím.ale přezto nemusí být drahá.

reagovat
Ch
Chose Staník
18. června 2016, 00:00
0

Chce to opustit své ego a nebrat si jak se na mě lidi koukají čím jezdím.To přece neznamená kolik vydělávám.Klidně budu jezdit Matýzem.Jenže polovička mi ho nechce půjčit, jak si ho oblíbila.

reagovat
Ji
JirkaMB
25. června 2016, 21:07
0

Jezdím Mercedesem W124 250D z roku 1991. Tohle auto bych nevyměnil za žádné jiné. :)

reagovat
Mi
Mišul Grundová
26. června 2016, 00:40
0

Já mám VW Polo z 90. roku. V čechách dost vyjímečné, ale i přesto díly za hubičku. A vůbec se nebojím, že by mě někde nechalo! Nemám ho proto, že bych neměla na nové. Dostává, co si řekne. A věřím tomu, že když se dožiju létacích aut s 8 kvalty, já pořád budu jezdit pod nimi po silnici a řadit vrcholnou 4 :) :D

reagovat
PA
PARMANCZ
08. července 2016, 20:52
0

Ford Fiesta Mk.3 Diesel r.1995 v plný palbě mám ho po generální opravě a je to libovka, jezdím s ní 500 kiláků týdně a až na ten komdort je to bezva. Levný a jednoduchý auto, co k tomu dodat :)

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
28. září 2017, 18:01
-3

Prosím, hlavně si nekupujte žádné Renaulty ani Dacie od RPZ(tečka)cz. Pravděpodobně prodávají pěkné křápy, protože jim musím vytrvale v komentářích pod články dělat reklamu, na nic lepšího jim asi nezbývají finance.
-
Komentář upraven 14. 7. 2019, 21:56:26

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Dodge Charger 6,4 SRT  2012
Dodge Charger 6,4 SRT

2012 rok výroby
480 koní výkon
6 400 ccm objem

Pontiac Firebird  1991
Pontiac Firebird

1991 rok výroby
140 koní výkon
3 100 ccm objem

Dodge B300 F30 1978
Dodge B300 F30

1978 rok výroby
220 koní výkon
5 900 ccm objem

Dodge Charger SRT8 6.4L TOP STAV 2013
Dodge Charger SRT8 6.4L TOP STAV

2013 rok výroby
476 koní výkon
6 407 ccm objem

Škoda Fabia Fabia II RS 1,4 TFSI 132 KW DS 2010
Škoda Fabia Fabia II RS 1,4 TFSI 132 KW DS

2010 rok výroby
177 koní výkon
1 390 ccm objem